CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 118 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.270 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik kan hem niet downloaden, ik krijg een Unauthorized Download melding

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
zoek het via de AMD site zelf ;)
Anders zit er misschien een foutje in en hebben ze hem weer terug gehaald

[ Voor 53% gewijzigd door Soundstorm2010 op 12-11-2010 12:10 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 16:12
10.10e is van de website gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Hmm, kan hem ook niet downloaden.

Heeft iemand een andere link?

edit: dit moet em zijn

https://a248.e.akamai.net....10e_hotfix_win7_nov9.exe

[ Voor 54% gewijzigd door Bull op 12-11-2010 14:29 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:14
de ati display driver is blijkbaar onveranderd gebleven in 10.10e, enkel het control center is nieuwer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
goede support, keurig op tijd dit keer :+ o F1 2011 - (Direct X9 version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Maximus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:30:
offtopic:
die GTX580 prijzen zakken wel snel naar een acceptabeler niveau

Kitguru heeft een interessant stukje over de 6970 en een "mystery" kaart van AMD

http://www.kitguru.net/co...d-performance-indicators/
Deze quote is hieruit wel interessant;
I spoke directly with some very close sources to AMD to get confirmation on the performance figures we received. As there is already much confusion relating to the HD6970 part we felt it was important to update everyone as to what we have heard a short while ago. Although I can vouch for this source as 100% accurate, I cannot reveal their identity.

Just to clarify for our readers: The HD6970 is not aimed at the GTX580 price point and therefore will not perform to the same levels. We are fairly certain that it will be a stunning value for money solution however.
Als dit waar is, dan zou de HD6970 dus niet sneller zijn dan de GTX580, maar gewoon een klap goedkoper (zoals verwacht), nouja, ik denk dat daar ook wel mee te leven valt! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Een ander stukje is echter:
These performance figures were incredible
En dan zou ie dus geen spaan heel laten van de GTX580. Is gewoon een dubbel artikel waarbij ze altijd kunnen zeggen: See, we said that! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:20:
Als dit waar is, dan zou de HD6970 dus niet sneller zijn dan de GTX580, maar gewoon een klap goedkoper (zoals verwacht), nouja, ik denk dat daar ook wel mee te leven valt! ;)
Grapjas _O-

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, don't kill the messenger! Ik moet het maar hebben van dit soort berichten en vraag me af wat waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

The Mask wil aleen maar zeggen dat de 6970 sneller word dan de 580.. ;)

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.hardwareheaven...on-5970-introduction.html
Best een leuke review over een GTX580 OCed vs 2 6870s OCed en een 5970 tot je bij het midden van de conclusie komt.

Conclusie:
As stated earlier in this article the purpose of these tests was to take a look at how one of the top GTX 580s will compare to the older 5970 dual GPU card and the latest 6870 Crossfire (Overclocked) system as all share a similar price point.
Voor & nadelen van de CF setup (stukken beter als CF werkt, echter bij F1 2010 is het dus erg minder met 2 kaarten).
If we are looking purely at performance it is fair to say that the dual GPU systems are faster in a number of benchmarks, sometimes by a significant amount. As always though there are caveats. The first and main being the reliance on driver quality and profiles. Looking at Aliens vs. Predator as an example we had a great experience on the dual GPU Radeons however F1 2010 was the complete opposite and basically is unplayable on the AMD cards.
Echter dan komt er dit:
When deciding which product is best each consumer should take these results AND those from our original launch review which also covers additional features of each card. These include PhysX (ok, was te verwachten), 3D gaming (ok, was te verwachten), 3D Blu-Ray (jaja, 3D was nu wel bekend), GPU Computing (A must have!), surround gaming (En eyefinity dan? Waar je dus geen 2 GTX580s (ala 1000 euro) voor nodig hebt ;w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:27:
En dan zou ie dus geen spaan heel laten van de GTX580.
Dat hoeft toch niet over absolute performance te gaan? Zou ook over (veel) hogere performance/euro kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
vreemd dat f1 2010 zo slecht loopt bij hen, gaat hier met dx11 en 1920x1200 met 4xaa perfekt met 2x 5770!
v olgens benchmark min. fps 54 en max.61??

enige is wel dat hij perse op software sound moet want met ''rapture'' aan loopt het voor geen meter meer (terwijl dirt 2 daar geen last van heeft).

meer m,ensen last van? wellicht alleen met ati kaarten een sound probleem? dtandaard zet de game namelijk rapture aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Paprika schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:12:
Best een leuke review over een GTX580 OCed vs 2 6870s OCed en een 5970 tot je bij het midden van de conclusie komt.

Conclusie:

[...]

Voor & nadelen van de CF setup (stukken beter als CF werkt, echter bij F1 2010 is het dus erg minder met 2 kaarten).

[...]

Echter dan komt er dit:

[...]
Ik vind die 5970 het erg goed doen op zijn stock speeds vs die 580 OC. Valt me 100% mee :|

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Hekking schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:11:
The Mask wil aleen maar zeggen dat de 6970 sneller word dan de 580.. ;)
volgens PowerColor Turkije (donanimhabir) een 6970 ongeveer 10% sneller dan een 580, en een 6950 10% langzamer.

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 12-11-2010 21:18 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Paprika schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:12:
Best een leuke review over een GTX580 OCed vs 2 6870s OCed en een 5970 tot ...
Wat een rare review. Ik post niet vaak hier, maar dit wil ik toch echt even kwijt:

AvP:
Wanneer de 580 duidelijk verliest tegen de 6870CF en 5970 op avg. en min. framerates maar wel de hoogste max. framerate neerzet (dankzij 1 dubieuze piek naar 105fps) schrijven ze:
we see the GTX 580 OC performing at a good level with perfectly smooth framerates. It has the highest maximum framerate of the three cards tested however loses out on average and minimum to the 6870 CF (OC) and 5970.
Ligt het aan mij of is dat wel een erg positieve draai?

BC2:
De 580 verliest op alle fronten; min, avg en max framerate. Hun commentaar:
once again the GTX 580 OC is providing good framerates in Bad Company 2, never falling below 71fps. The dual GPU AMD products are however faster with the 6870 CrossFire system performing significantly higher.
Toegegeven, ze schrijven wel dat de 6870CF en 5970 sneller zijn, maar om de framerates van de 580 nou "good framerates" te noemen?

Crysis: warhead:
De 580 wint alleen op min fps. De gemiddelde framerate van de 6870CF is zelfs gelijk aan de max. framerate van de 580! Waar ze bij de eerste bench nog de max. fps eruit lichtten om de 580 te prijzen doen ze dat nu bij de min. framerate:
Crysis: Warhead paints a different picture though with the single GTX 580 having a higher minimum framerate than either of the dual GPU Radeon systems. The reason for this is the limited scaling AMD are able to achieve in CrossFire mode which reduces performance compared to the GTX 580 which always runs at full speed.
Huh? In de vorige tests verloor de 580 op min framerates en nu is crossfire ineens een probleem bij de min fps en zal de 580 altijd op 'full speed' lopen?

COD:BO:
Hier presteert de 580 naar mijn mening wel beter dan de andere twee. De resultaten zijn precies omgekeerd vergeleken met de vorige bench; als je de 580 en 5970 vergelijkt zie je dat de 5970 alleen op min fps wint. Waar ze bij de vorige bench de min fps benadrukten doen ze dat nu niet:
(...) the GTX 580 performs best in this test, exceeding the framerates of the overclocked 6870 CrossFire system and the 5970.
Niets over min framerates.

F1 2010:
Hier hebben de 6870CF en 5970 problemen waardoor er geen min/max/avg fps worden weergegeven.
Wat wel terug te zien is in de grafiek is dat de max fps van de 6870CF en 5970 hoger zijn dan die van de 580, hier wordt niets over gezegd.
(...) the game suffers from flashing textures and sluggish performance that results in a feeling of low framerates, essentially making the game unplayable. The GTX 580 on the other hand has no such issue, perfect image quality in our test mixed with smooth framerates and full speed gameplay.

EDIT: AMD have contacted us and later today will be providing a driver which should fix the issue. An update will be provided at that time.
Dan ben ik benieuwd.

Fallout New Vegas.
AMD cards also perform well in this test however there is a driver bug which causes VSync to remain enabled at all times, artificially capping performance.
Waardoor je de kaarten dus niet kan vergelijken?
We can see however that the GTX 580 has a higher minimum framerate than the dual GPU Radeons which may give an indication of overall performance once the AMD driver bug is fixed.
Jawel dus!
Bij de vorige bench werden de max fps niet vergeleken waar dat kon, bij deze worden de min fps wel vergeleken. De min fps van de 580 komen nooit onder de 63 fps en de AMD kaarten zijn blijkbaar gecapped op 60fps gemiddeld.. nogal wiedes dat de min fps van de 580 beter zullen zijn. 8)7

Civ5:
De 580 verliest op alle fronten, soms is het verschil klein en soms is het verschil groot maar de 6870CF en 5970 presteren overal beter. Daar kunnen ze toch niet omheen?
Some great framerates across all of the systems when playing Civilisation 5, each of the cards provides performance which averages over 100 frames per second. It would be difficult to tell any of these cards apart when gaming.
Toch wel. :/

Mafia2:
Hier hebben ze om redenen die mij ontgaan ervoor gekozen om physx aan te zetten op high voor de 580 waardoor de resultaten niet vergelijkbaar zijn. Immers kan physx niet (echt) aan op de AMD kaarten.
Niet verrassend dus dat de 580 overal lagere fps haalt.
When playing Mafia 2 our GTX 580s are processing the graphics and PhysX workload at the same time, creating an unmatched visual experience for this game. Despite this increased workload the GTX 580 is still able to give us flawless performance, sitting above 60fps at all times.

With the AMD cards we get higher framerates but the visual quality is not as high as the GeForce alternative.
Het is dus een advertentiepagina geworden voor physx..
Wat ze ook zeggen:
which is a title that looks fantastic in surround mode
Eyefinity daarentegen zuigt? Of wat?

HAWX2 preview benchmark:
Was deze benchmark niet extreem pro Nvidia? Iets met belachelijk veel tesselation ofzo?
Er wordt met geen woord over gerept.
De 580 win op max. en avg. fps maar niet op min. fps.
De conclusie van de laatste bench:
In our final test of this review we get a taste of the performance to expect when H.A.W.X. 2 launches next week. We'll be adding real world gameplay to our suite then but for now we can see that the GTX 580 has particularly strong average and maximum performance. The minimum framerate drops below the 6870 Crossfire system however never falls below 67fps which gives us smooth gaming.
Hier kan ik me dan wel weer in vinden. (Op het ontbreken van commentaar over ultratesselation na dan)

/rant
De conclusie is ook kut, maar daar is al op gereageerd.
Ik wist niet dat hardwareheaven een nvidia propaganda site was.. :'(

edit:
Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ze ieder spel/benchmark testen op 1 instelling. 1 resolutie, 1 AA en AF instelling etc. Zijn ze nou lui of waarom doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar maak je je niet een beetje onnodig druk? Er zijn zat goede reviews te vinden, concentreer je daar op en laat je niet leiden door één minder goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:40:
Met alle respect, maar maak je je niet een beetje onnodig druk? Er zijn zat goede reviews te vinden, concentreer je daar op en laat je niet leiden door één minder goede...
Gezien de drang van sommige mensen om een dergelijke review aan te grijpen om aan te tonen dat merk A veel beter is dan merk B, kan het op zich helemaal geen kwaad om de overduidelijke hiaten in de review naar voren te halen. Inconsistent concluderen per benchmark geeft weinig objectiviteit weer.

Iets anders, in het filmpje van donanimhabir, sprak de vrouw ook over een aanstaande release van standaard watergekoelde HD6870's. Ik vraag me persoonlijk af of hier wel een markt voor is. Tenzij misschien de kaarten met 2 crossfire-connectors uitgerust worden en de koelblokken single-slot zijn. Met 3 van die kaarten heb je dan toch wel een monster systeem, terwijl het verbruik nog 'binnen de perken' blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

als je het zo leest lijkt het inderdaad wel een (beetje) positieve draai voor de 580. maar zoals mw1f ook al een beetje zegt; misschien maak je je druk om weinig. als je zelf alle data gewoon interpreteerd kun je daar ook zelf je eigen conclusie aan verbinden (ik zelf lees de tekst tussen de graphs in reviews zelf ook bijna nooit/niet, alleen de conclusie) die misschien iets realistischer is.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 12-09 19:22
@MW1F en superwashandje: Het komt inderdaad over dat ik me erg druk maak en dat valt in werkelijkheid reuze mee. :)
Ik vind het wel erg jammer dat sommige reviews geen reviews zijn maar gewoon reclame voor 1 merk.
Nu kunnen jij en ik hier makkelijk gaten in prikken en de goede reviews gebruiken voor een goede vergelijking, maar een paar jaar geleden was ik een stuk minder geïnformeerd en zou ik de conclusies van zo'n review zonder meer geloofd hebben. Daarom wilde ik het toch even aankaarten, vooral omdat er in dit topic net een link naar die review gepost was.

Ook vroeg ik me af of ik nu dingen zag die er niet waren of dat de review inderdaad biased en slecht was.
Het blijft een nieuwsdiscussietopic en 't lijkt me dat dit daar ook in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:18:
[...]

volgens PowerColor Turkije (donanimhabir) een 6970 ongeveer 10% sneller dan een 580, en een 6950 10% langzamer.
:| ..... :9~

Dat vind ik helemaal prima! Laat maar komen! :Y

Zou echt heel mooi zijn als ze dat voor elkaar krijgen. Nu is het natuurlijk nog wel de vraag hoe het qua ver bruik en overclockbaarheid zit. Want de 580 kan nog best wel aardig clocken. Er zijn al factory overclocked kaarten die 10% hoger zitten.

Maar hoe dan ook als ze stock al 10% meer weten te halen vind ik het al helemaal best :P

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 13-11-2010 01:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Wouw ze moeten Fudzilla echt een lintje geven voor creativiteit:
“Demand for the ATI Radeon HD 5800 series continues to be very strong, the ATI Radeon HD 5970 remains the fastest graphics card in the world and the newest members of the AMD graphics family, the AMD Radeon HD 6850 and HD 6870, have set new standards for performance at their respective price points, and are available in volume.

With that in mind, we are going to take a bit more time before shipping the AMD Radeon HD 6900 series. As of today, the NDA lift for information relating to the AMD Radeon HD 6950 and HD 6970 will be week 50. We will be providing additional information on these products, including the exact date and time of the NDA lift, in the weeks prior to launch." said Chris Hook and his crack spinner team.
Betekend volgens Fuad:
Our dual-chip is still the fastest but we dropped it to below €400 to put more pressure on Nvidia, simply as Cayman might not be fast enough to beat the GTX 580, at least not the original spec.

We (AMD) now have three more weeks to try to get more performance and do some additional testing and hope that Cayman HD 6970 and 6950 will be enough to beat the GTX 580.
Ik vind het knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
Toettoetdaan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:05:

[...]

Betekend volgens Fuad:

[...]

Ik vind het knap...
Of hoe je van AMD PR Nvidia PR maakt O-) .

Als de HD 6970 straks echt 10% sneller is dan de GTX 580 ben ik echt wel eens benieuwd wat de prijs zal zijn. Vermoedelijk zal hij een stuk goedkoper zijn dan de 580 aangezien de 68x0 redelijk goedkoop is (ik denk niet dat ze een grote kloof tussen de 68x0 en 69x0 willen?). Spannend :P .

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Lol, voeg in 3 weken nog even wat aan je GPU toe, spoedbestelling voor TSMC! :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
bwerg schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:09:
Lol, voeg in 3 weken nog even wat aan je GPU toe, spoedbestelling voor TSMC! :+
Als de berichten kloppen, zijn de gpu die's gewoon klaar maar de boards nog niet? (texas instruments compo?) Dus inprincipe zou TSMC geen spoedbestelling krijgen. :+

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Volgens Fuad heeft het niets met componenten te maken, want Barts had daar ook last van en kwam wel op tijd. Fuad hint er idd naar dat. Nog iets drastisch gewijzigd moet worden, maar we weten allemaal dat dat in dit stadium ronduit onmogelijk is. Zijn bericht is wederom stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het blijft natuurlijk wel teleurstellend dat de oorspronkelijke deadline niet gehaald wordt.
En het is zeker dat ze hier niet blij mee zullen zijn bij AMD, dit zijn toch wel de weken dat er veel verkocht wordt zo voor Thanksgiving en Kerstmis, dat veel consumenten reviews checken en de goede verhalen over de 580 c.s. lezen.
Fuad heeft imo echt wel een punt dat, dat verhaaltje van Chris Hook pure PR spin bullshit is.

Aan de andere kant, die paar weken is natuurlijk ook niet wereldschokkend ofzo. Als ze maar niet verder hoeven te postponen.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2010 13:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De 6850 en 6870 lijken me eerder de soort kaarten die je voor Kerstmis en dat soort dingen zult kopen dan een GTX580/6970.

Zowel de GTX580 en 6970 zijn de echte high-end waar je ook geen kortingen voor Kerstmis bij hoeft te verwachten. De doelgroep die dit soort kaarten kopen zal het ook echt niet uitmaken of ze hem in december of januari kopen. Dan bedoel ik dus niet dat het hun niet uitmaakt of een kaart later komt, maar Kerstmis of een gewone maand boeit dan echt niet.

Zie ook Fermi die de kerst bij lange na niet heeft weten te halen. Mensen wachten nog wel tot Maart zonder problemen....

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 13-11-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Edmin schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:23:
Nog iets drastisch gewijzigd moet worden, maar we weten allemaal dat dat in dit stadium ronduit onmogelijk is. Zijn bericht is wederom stuitend.
Bios :+ +10%?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, er wordt nog een regel aan het BIOS toegevoegd.
IF performance<GTX580 THEN fps+15%

Maar het zal inderdaad wel een softwarezaak zijn; hoogst waarschijnlijk drivers. Even 50% performance verhogen doe je niet met wat tweaks in je oude architectuur en daar hoort dus ook een volledig nieuwe driver bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je mag het zelf gaan zoeken, maar iemand had al uitgelegd dat dat (= bios) niet meer te doen zou zijn in 3 weken tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 13-11-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Edmin schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:53:
Ja, er wordt nog een regel aan het BIOS toegevoegd.
IF performance<GTX580 THEN fps+15%

Maar het zal inderdaad wel een softwarezaak zijn; hoogst waarschijnlijk drivers. Even 50% performance verhogen doe je niet met wat tweaks in je oude architectuur en daar hoort dus ook een volledig nieuwe driver bij.
Juist :D

Ik denk als je zo rond GTX580 perf zit met rauwe drivers het een goede zaak is nog wat ruimte voor optimalisaties af te wachten en aangezien Cayman een nieuwe architectuur is, zal er nog veel te winnen zijn. En anders misschien idd een biosaanpassing om net voorbij de GTX580 de komen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:53:
Drivers lijkt idd het meest logische en ook een mooi moment om de laatste HD5970's nog kwijt te raken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Toettoetdaan schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:05:

[...]

Betekend volgens Fuad:

[...]

Ik vind het knap...
Wat me dan wel opvalt, (dit persbericht is nadat de GTX580 verschenen is)

the AMD Radeon HD 6850 and HD 6870, have set new standards for performance at their respective price points, and are available in volume.

Waarom price-performance als je de 6870 toch sneller is en waarom vertellen dat die wel gewoon leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwar je daar niet de HD6870 (de barts, welke al uit is en tussen de HD5850 en HD5870 in valt, marktplaatsingtechnisch gezien) en de HD6970 (de cayman)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Oops, zit er zoveel over te lezen dat ik het door elkaar haal.

excuse me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
10.11 te downloaden via windows update / MS Catalog

(versienummer is van 26 Oktober, dus na 10.10b, maar build date is van gisteren)

http://catalog.update.microsoft.com (werkt alleen via IE)

zoek op " 8.791 5800"

en gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door neliz op 13-11-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Psst: er mist nog een punt in die search term. Zonder punt krijg je realtek drivers :P

8.791.5800

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 14-11-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
offtopic: als ik naar de link ga met IE9, dan geeft de site van MS aan dat ik active x moet installeren met een pijl die naar boven wijst, maar bij IE9 komen die meldingen beneden. Best wel fail van MS, but as I speak downloading 10.11 ^^

Iemand al een changelog gevonden?
Thx, Neliz btw =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:06:
Psst: er mist nog een punt in die search term. Zonder punt krijg je realtek drivers :P

8.791.5800
je kunt er ook ati voor zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15

epic_gram

undercover moderator

Een poosje terug kwam er hier een verhaal voorbij over tesselation tot op pixel niveau van nVidia. (onder andere) Artikel geschreven door of met behulp van AMD medewerkers, of in ieder geval kwam hun visie daaruit naar voren. Ik heb deze nu nodig voor school, maar ik kan hem niet vinden. Heeft iemand toevallig een link voor me?

edit: gevonden. http://www.kitguru.net/co...burning-bridges-says-amd/

[ Voor 17% gewijzigd door epic_gram op 14-11-2010 15:51 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is een dergelijke 3 weekse vertraging niet gewoon een probleem qua levering/distributie/afterservice kanaal? Iedereen die logisch nadenkt weet dat de kaart, de bios en de drivers (de grote 3) niet meer significant gaan veranderen.

"Ja maar ze kunnen hem opklokken met een paar %" ...

Nee. Bij het maken, testen en binnen van de cores/mem wordt er echt wel gekeken hoever het stapje kan gaan. Er is geen wonderbaarlijk veilige +10% die ze standaard kunnen omgooien anders was de kaart wel een veilige +10% standaard sneller na fatsoenlijke binning.

Ik gok dat er gewoon shortage is van een bepaald part dat nodig is. 2 Cents.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Cassius schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:56:
Ik gok dat er gewoon shortage is van een bepaald part dat nodig is. 2 Cents.
Dat is toch ook aan de hand of heb ik het dan verkeerd begrepen ?
Volgens de laatste berichtgevingen zou men een tekort hebben aan een nieuwe soort DrMos chips die AMD gebruikt op de HD69xx kaarten. Waardoor men de lancering even uitstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardOCP: Geforce GTX 580 vs. Radeon HD 5970 2GB Performance

En nog wat gedachtes achter de Cayman push back:
http://www.behardware.com/news/lire/11-11-2010/

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 15-11-2010 11:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wel een aardige review. Maar je ziet daar het nadeel van 1GB VRAM. Ik ben het eigenlijk ook wel met de conclusie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja ben zelf geen groot fan van CF en SLI, als het moet of economisch handig uitkomt prima, maar anders veel liever een single GPU. Zou denk ik dan ook eerder een 580 nemen dan een 5970....

ff Cayman afwachten dan maar..... ;) :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik koop altijd weer graag wat nieuws, maar het is nu wel heel erg moeilijk om inspiratie vinden om van GTX480 SLI naar GTX580 of 2x Cayman te gaan.

De GTX580 heeft wel een aantal voordelen, zoals een lager verbruik, stillere en efficíëntere koeling en zo'n 20% sneller, maar om daar nu ruim 300 voor bij te lappen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:36:
Ik koop altijd weer graag wat nieuws, maar het is nu wel heel erg moeilijk om inspiratie vinden om van GTX480 SLI naar GTX580 of 2x Cayman te gaan.

De GTX580 heeft wel een aantal voordelen, zoals een lager verbruik, stillere en efficíëntere koeling en zo'n 20% sneller, maar om daar nu ruim 300 voor bij te lappen.
Ach misschien verbaast Cayman je nog :) stel die is 10% trager dan de 5970 dan heb je een aardige winst tov de GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
edward2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:36:

2x Antilles als je nog wat langer geduld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:45:
[...]

Ach misschien verbaast Cayman je nog :) stel die is 10% trager dan de 5970 dan heb je een aardige winst tov de GTX580.
Dat zou mooi zijn, maar ik kan me voorstellen dat daar een paar driverrevisies overheen gaan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Gurneyhck schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:55:
[...]

2x Antilles als je nog wat langer geduld hebt :)
Ja als het goed schaalt, is dat ook nog een optie.

Ik heb 2xHD5970's gehad en dat schaalde lang niet overal naar behoren, maar volgens Xbit hebben daar nu wel veel aan gedaan!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
is het zowiezo niet dat de meer GPU's de slechter het schaald. Gezien 2 HD5970 4 GPU's zijn zal de schaaling niet zo goed zijn. BTW as de ASUS ARES ook niet goed overklokbaar? iets met bandbreedte maar waarvan weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de asus ares is de verbindingschip tussen beide gpu's de oorzaak dat de prestaties niet schalen met de hogere clocks tov de standaard hd5970, dan ben je beter (en goedkoper) af met twee hd5870, deze clocken over het algemeen ook zeer goed over waardoor je uiteindelijk een asus ares makkelijk inhaalt kwa performance. Het ligt ook maar net aan de games die je speelt of het verantwoord is een cf of sli opstelling aan te schaffen, met mijn huidige gtx295 heb ik gemerkt dat multi-gpu voor mij weinig nut heeft, zowieso is de winst bij meer dan 3 gpu's zo slecht dat het zich niet loont, enkel voor de energieleverancier :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Eigenlijk zou het iets meer moeten zijn als:

HardOCP: Geforce GTX580 vs. Radeon HD5870 2GB & HD5970

Dit aangezien de HD5970 normaliter met 2 GB wordt geserveerd. De conclusie is wel duidelijk, de HD5970 wint het in de meeste gevallen van de GTX580. De HD5870 2 GB was imo niet interessant om mee te vergelijken aangezien er tussen de verschillende kaarten sowieso wel een aardige marge kwa performance zit.

Wat betreft Cayman in je tweede artikel: er ligt dus nog een verzameling HD5970's e.d. op stock, dat vertraagt dus de levering / release date van Cayman. Opzich logisch verklaarbaar, maar misschien niet de meest ideale zet? De conclusie dat men dan rond de kerst maar voor de GTX580 zal gaan lijkt me wat voorbarig, gezien de prijs. De HD5970 is nog steeds beter maar gezien de prijzen van Barts lijkt het me minder waarschijnlijk dat deze kaart nog veel verkocht zal gaan worden... 2 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
edward2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:02:
Dat zou mooi zijn, maar ik kan me voorstellen dat daar een paar driverrevisies overheen gaan.
Dat is één van de officiele redenen nu van AMD, drivers reviseren voor de nieuwe architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:38:
[...]

Dat is één van de officiele redenen nu van AMD, drivers reviseren voor de nieuwe architectuur.
Nja ik mag hopen dat ze er daar na ook nog wel wat meer uit kunnen halen. En dat hij uiteindelijk wellicht sneller is dan een 5970. Maar @ start meteen al goed presteert. Anders staat dat slecht tov de GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Hoewel performance increases dmv driver optimization (mooi he, dat Nederlands :S ) mooi is voor de eigenaar van een bepaalde kaart, levert dat voor de fabrikant minder op dan goede drivers @ release. Het overgrote deel van de info op het www en bijbehorende reviews worden gedaan bij release; en die info blijft heeeeeeeel lang na-ijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een website gevonden voor de "pre order" van de 6970 in NL?

Azerty gemailed maar die doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Lijkt me ook lastig zonder dat de release date überhaupt officieel bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
als de 6950 inderdaad rond de prestaties van de gtx 480 gaat zitten dan heeft Nvidia het antwoord al klaar: gtx570 krijgt evenveel shaders als de 480 maar lagere tdp en prijs (en beter overclockbaar?). ben zeer benieuwd, december gaat zeer interessant worden worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

meljor schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:40:
als de 6950 inderdaad rond de prestaties van de gtx 480 gaat zitten dan heeft Nvidia het antwoord al klaar: gtx570 krijgt evenveel shaders als de 480 maar lagere tdp en prijs (en beter overclockbaar?). ben zeer benieuwd, december gaat zeer interessant worden worden....
Rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Edmin schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:17:
Hoewel performance increases dmv driver optimization (mooi he, dat Nederlands :S ) ...
offtopic:
Zeg dan gewoon prestatietoename en optimalisatie. :P
Er zijn nog meer optimalisaties in de GTX580 toegepast die voor een verschil met de GTX4xx zorgen, die kunnen ze in een GTX570 ook wel toepassen waardoor de GTX570 een stuk zuiniger is dan de GTX480. Het lijkt me erg stom van ze als ze gewoon de GTX480 nemen, aangezien die (als eerste fermi-kaart) toch behoorlijk inefficiënt is vergeleken bij de nieuwere fermi-varianten.

[ Voor 48% gewijzigd door bwerg op 15-11-2010 21:00 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bwerg schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:58:
[...]

offtopic:
Zeg dan gewoon prestatietoename en door middel van driver-optimalisatie. :P
:Y)
[...]

Er zijn nog meer optimalisaties in de GTX580 toegepast die voor een verschil met de GTX4xx zorgen, die kunnen ze in een GTX570 ook wel toepassen waardoor de GTX570 een stuk zuiniger is dan de GTX480. Het lijkt me erg stom van ze als ze gewoon de GTX480 nemen, aangezien die (als eerste fermi-kaart) toch behoorlijk inefficiënt is vergeleken bij de nieuwere fermi-varianten.
Wellicht wat kort door de bocht. Maarja ik las gewoon: zelfde hoeveelheid shaders, lager verbruik en betere klokker. Lijkt gewoon een rebrandje ;) Maar idd, het zou verstandig zijn als ze Fermi Rev. B. zouden gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
kan het ook niet zien als rebrand, en wil je dat toch zo zien, dan is het dit keer wel een positieve: minder verbruik, minder warmte, meer prestaties (waarschijnlijk hogere clocks namelijk) en lagere prijs... niks mis mee.

nu nog hopen dat hij rond de 300 gaat zitten, dan zal de 6950 niet duurder zijn (staat op m'n verlanglijstje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Niet helemaal. GTX475 was een betere naam geweest dan GTX570 maar het is dit keer geen rebrand het is wel daadwerkelijk een meer geoptimaliseerde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Nu online
zitten de genoemde ti onderdelen die nodig zijn voor de 6900 serie ook op de 6800? als ik de pricewatch zo zie dan lopen de voorraden terug en worden de kaarten dus moeilijker te krijgen.

dat terwijl de voorraden van de 5800 serie ook alweer teruglopen omdat ze eol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorraden van de HD58xx lopen natuurlijk terug omdat die niet meer gemaakt worden. Dit zal echter niet snel gaan, want wie wil er nog een nieuwe kopen? Ja, misschien een paar mensen die er een 2e bij willen en er dus al één hebben. Ik geloof de 'verklaring' (één van de) van AMD omwille van de vertraging van de Cayman ook niet betreffende de reden dat de HD58xx serie nog goed genoeg verkoopt, das echt onzin.
De HD5850 is nog net te duur vergeleken met de HD6870 en de HD5870 ook, met minimaal €275,- is die kaart wel sneller, maar niet genoeg om de extra ~65,- goed te maken, en dan hebben we het nog niet eens over verbruik...
Enfin, neemt niet weg dat ik zeer benieuwd ben naar de exacte performance van de HD6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Tja de HD69xx zal een maand te laat zijn maar daar zal niemand het over hebben als de kaart er dadelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
madmaxnl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:40:
Tja de HD69xx zal een maand te laat zijn maar daar zal niemand het over hebben als de kaart er dadelijk is.
Ach ja een maand. Shit happens. Als je het vergelijkt met de HD2900 en de GTX4x0 valt het allemaal reuze mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:37:
Voorraden van de HD58xx lopen natuurlijk terug omdat die niet meer gemaakt worden. Dit zal echter niet snel gaan, want wie wil er nog een nieuwe kopen? Ja, misschien een paar mensen die er een 2e bij willen en er dus al één hebben. Ik geloof de 'verklaring' (één van de) van AMD omwille van de vertraging van de Cayman ook niet betreffende de reden dat de HD58xx serie nog goed genoeg verkoopt, das echt onzin.
De HD5850 is nog net te duur vergeleken met de HD6870 en de HD5870 ook, met minimaal €275,- is die kaart wel sneller, maar niet genoeg om de extra ~65,- goed te maken, en dan hebben we het nog niet eens over verbruik...
Enfin, neemt niet weg dat ik zeer benieuwd ben naar de exacte performance van de HD6970.
Ik gok dat de performance van de HD6970 dicht in de buurt van de HD5970 zit, als het niet meer is.

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AMD Catalyst 10.11 is released, geen ondersteuning voor de HD68xx serie.
68xx owners moeten t nog ff doen met 10.10e, en krijgen ondersteuning in 10.12...

bron:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=332746

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

En 10.11 werd bij mij direct gepusht via windows updates.

• Gurneyhck
  • Laatst online: 18-08 11:10
10.10e is sowieso nieuwer dan 10.11...
Snap niet dat ze meteen een 10.11 hotfix hebben uitgebracht zodat duidelijk is wat nu de nieuwste driver is.

• Astennu
Apart dat zo iemand dit soort dingen zegt. Je zou denken dat hij zijn baan hiervoor kwijt kan raken. Ik ben benieuwd hoe ver ze komen. Dichter bij de 50 of dichter bij de 30.

• Stefanovic45
Is 30 tot 50% niet te weinig? De 6970 zou dan ongeveer even snel worden als de GTX 580 en komt nog niet eens aan de prestaties van de 5970...

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

StefanvanGelder schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:38:
Is 30 tot 50% niet te weinig? De 6970 zou dan ongeveer even snel worden als de GTX 580 en komt nog niet eens aan de prestaties van de 5970...
De HD5870 komt toch ook niet aan de prestaties van de HD4870X2? Nagenoeg niet tenminste, slecht schalende games buiten beschouwing gelaten... :)

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56
Ik weet het niet. Het is ook nooit bevestigt dat de 6970 beter zal worden dan de 5970. Volgens die slide's van AMD, blijft de 5970 de prestatie kroon in handen houden totdat Antilles uitkomt.

Wel jammer overigens, maar ik denk dat de 6970 gewoon weer echt bang voor buck word.

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Als ik dit berichtje er nog even bij pak: Pak 6870 performance en doe er 30% bij, dan zit je op GTX 580 performance. Dit alles met een stroomverbruik dat lager ligt als de GTX 580 en een adviesprijs (gokje) ~€ 350,- en AMD heeft weer een (verkoop)winnaar in huis!

• Astennu
Blue-Tiger schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:42:
[...]

De HD5870 komt toch ook niet aan de prestaties van de HD4870X2? Nagenoeg niet tenminste, slecht schalende games buiten beschouwing gelaten... :)
Dat wat anders. De HD4870 X2 = echt 2x een HD4870. Dezelfde clocks en zo. De HD5970 is 2x HD5870 @ HD5850 clocks.

Maar dit keer kunnen ze ook geen die shrink doen. Maar mensen dit zijn nog steeds geruchten. Gemiddeld is de HD5970 iets van 60% sneller dan de HD5870.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Saurus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:50:
[...]

Als ik dit berichtje er nog even bij pak: Pak 6870 performance en doe er 30% bij, dan zit je op GTX 580 performance. Dit alles met een stroomverbruik dat lager ligt als de GTX 580 en een adviesprijs (gokje) ~€ 350,- en AMD heeft weer een (verkoop)winnaar in huis!
Ik neem aan dat je doelt op de prijs voor Cayman XT?
Astennu schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:59:
[...]

Dat wat anders. De HD4870 X2 = echt 2x een HD4870. Dezelfde clocks en zo. De HD5970 is 2x HD5870 @ HD5850 clocks.

Maar dit keer kunnen ze ook geen die shrink doen. Maar mensen dit zijn nog steeds geruchten. Gemiddeld is de HD5970 iets van 60% sneller dan de HD5870.
Ja oke, got me there... We zullen wel zien wat Cayman gaat brengen he... :)

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Gurneyhck schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:41:
10.10e is sowieso nieuwer dan 10.11...
Snap niet dat ze meteen een 10.11 hotfix hebben uitgebracht zodat duidelijk is wat nu de nieuwste driver is.
Volgens mij is 10.11 wel degelijk nieuwer want het versie nummer daarvan is 8.791 en die van 10.10e is 8.782.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

madmaxnl schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:47:
[...]

Dat is toch ook aan de hand of heb ik het dan verkeerd begrepen ?
Volgens de laatste berichtgevingen zou men een tekort hebben aan een nieuwe soort DrMos chips die AMD gebruikt op de HD69xx kaarten. Waardoor men de lancering even uitstelt.
Late reactie van mijn kant: ow - dat had ik dus niet meegekregen. Nouja als dat waar is gingen die posts boven mijn vorige post dus nergens op en had ik "gelijk" ... al boeit dat ook weinig.

Mijn lappie heeft 10.11 ... maar 10.10e is dus nieuwer ... uhm ok :o . Edit: Bull zegt van niet? Meh ff fileinfo uitlezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 18-11-2010 16:40 ]

De meeste mensen deugen!

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6870/images/perfrel_1920.gif

AMD Nieuwsdiscussie

• Stefanovic45

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:19
Dan zal de 6970 dus redelijk overeenkomen met de GTX580. Hopelijk hebben we een beetje hetzelfde scenario als de 4870 vs GTX280: misschien iets langzamer, maar goedkoper, zuiniger en kleinere diesize.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Dat een 580 niet eens aan een 5970 kan tippen is een stokpaardje geworden hier op het forum, maar we beseffen toch hopelijk dat een 5970 twee 5870's aan boord heeft, toch?

Dat een singlechip kaart als een 580 of 6970 in de buurt gaat komen van een 5970 vind ik persoonlijk vrij indrukwekkend. Het is minder dan een jaar later, he?

• dahakon
ABD schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:57:
Het is minder dan een jaar later, he?
Vandaag is het exact een jaar geleden dat HD5970 werd gelanceerd. Maar de prestatieverbetering van GTX580 ten opzichte van GTX480 zijn helaas niet zo heel indrukwekkend. Het is dus maar vanuit welk oogpunt je het bekijkt. Mocht HD6970 even snel blijken als de GTX580, dan heeft AMD een indrukwekkendere verbetering getoond in diezelfde periode.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

30 % voor de HD6950 en 50% voor de HD6970 misschien :D Dat zou de HD6970 net voorbij de GTX580 kunnen plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 18-11-2010 20:06 ]

Niet op voorraad.

• Toettoetdaan
[...]

Dat een 580 niet eens aan een 5970 kan tippen is een stokpaardje geworden hier op het forum, maar we beseffen toch hopelijk dat een 5970 twee 5870's aan boord heeft, toch?

Dat een singlechip kaart als een 580 of 6970 in de buurt gaat komen van een 5970 vind ik persoonlijk vrij indrukwekkend. Het is minder dan een jaar later, he?
Jup dat beseffen we, dus?

Het is niet zo dat ik het zo bijzonder vind dat de GTX580 met slechts één die, een kaart van een jaar oud en met het zelfde stroomverbruik net niet verslaat, dat ik hem zou kopen boven een HD5970.

Naja de koeler is een leuke toevoeging, maar voor de rest wacht ik misschien op een GTX585 ofzo....
Naa doe mij maar een HD6950 O-)

EDIT: om maar een leuke discussie aan te wakkeren:
Op SA speculeren ze al een tijdje over een MCM, dus een die met shaders, en een die met cash en uitgangen, zodat ze voor de HD6990 die overbodige ruimte niet verspillen (ze hebben die die met cash en aansluitingen immers maar een keer nodig), en de die's kleiner zijn.

Hoe logisch vinden jullie dat klinken?

[ Voor 18% gewijzigd door Toettoetdaan op 18-11-2010 20:51 ]

• Paprika
MCM geruchten zijn er al 5 generaties lang....

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 18-11-2010 20:55 ]

• dahakon
Inderdaad, het verhaal rond de MCM is een wederkerend gebeuren. Dat betekent overigens natuurlijk niet dat het nooit komen kan, maar om er op te gaan zitten hopen, ik weet het niet.

Verder, de GTX580 heeft misschien een Damp Kamer koeler, maar dat heeft de HD5970 ook al standaard, dus daar hoef je het ook al niet voor te doen :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:47:
Op SA speculeren ze al een tijdje over een MCM, dus een die met shaders, en een die met cash en uitgangen, zodat ze voor de HD6990 die overbodige ruimte niet verspillen (ze hebben die die met cash en aansluitingen immers maar een keer nodig), en de die's kleiner zijn.
Cash? Hoeveel $? :p
Waarom zou cache niet 2x nodig zijn?

• Toettoetdaan
@dahakon, ik meende me al ergens te herinneren dat ATI er een patent van had gekocht ofzo...
Maar ze zaten er dus al op :)

@Olaf
Bah ik dacht al dat woord klopt niet... Naja mischien gebruiken ze de 100% goede cache chips voor de HD6990 en de minder goede voor de HD6950/70 met een gedeelte uitgeschakeld.
Dat cache verhaal is weer gebaseerd op de off-chip tesselation rendering.

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[...]

Dat is vrij indrukwekkend idd. :)

Ik zou zelf ook de voorkeur geven aan singlechip kaarten, gesodemieter en slechte schaling lijkt toch een probleem te blijven bij dual setups.

Specs

Naluh! schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:20:
[...]

Dat is vrij indrukwekkend idd. :)
Het is natuurlijk totaal niet indrukwekkend. Het zou pas indrukwekkend zijn als het een relatief kleine en zuinige chip zou zijn. Gewoon een grote chip ontwerpen is niet echt iets bijzonders, het is zelfs eerder het omgekeerde van indrukwekkend. Of je moet het indrukwekkend vinden dat TSMC nog zulke chips kan maken, maar dat is het ook niet echt want het aantal procenten dat werkt valt erg tegen.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 18-11-2010 21:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Paprika
GTX580/480: 529mm2
5970: 672mm2

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_580/images/perfrel_2560.gif

5970 is dus 14% sneller dan een GTX580.
5970 is ongeveer 25% sneller dan een GTX480.

(672 - 529) / 529 * 100% = 27%

Als je dus kijkt naar het feit dat de scaling van 2 GPUs altijd minder is dan een enkele viel het vooral ten tijden van de GTX480 erg tegen.
Je kunt niet de die grote van de HD5970 optellen. Het blijven immers gewoon twee losse GPU's. Dat is ook de reden dat de yield-rate van een GTX580 ook zo laag is, er is ook niet iets uitgeschakeld zoals bij de GTX480.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.