Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:31
Zal de demo ook nog voor iedereen beschikbaar gaan komen, en dan bedoel ik voor de release date? Helaas heb ik geen code, dus mocht er iemand nog een code over hebben ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:13
Heeft iemand al een mail ontvangen van bol.com? Ik heb het spel al maanden in pre order staan. Helaas geen code ontvangen om de demo te spelen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23

Mon0lith

Yes Herr Flick

Frozen-North schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:41:
Heeft iemand al een mail ontvangen van bol.com? Ik heb het spel al maanden in pre order staan. Helaas geen code ontvangen om de demo te spelen :(
Heb hem maanden geleden ook al besteld bij bol.com en vanochtend pas mail gekregen met code erin.
Ik zou de dag gewoon nog even afwachten :)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 09:02
Mijn bericht ging dan ook meer over de benefit van FA-Member zijn dan de release date van de demo voor die members. Confused? Lees de gehele "conversatie"

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 234657

Als iemand nog een code overheeft, en die kan en wil missen dan graag via DM :) *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 11:30

Willybubba

Nut up or shut up.

Heads up: als je de BoS editie hebt besteld bij Bol zit daar geen First Access Code bij. Heb ik al een tijdje geleden nagevraagd.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mennuz
  • Laatst online: 15:32
Heb maar eens achter mn pre-order code aangebeld, ze nemen nog contact met me op. Zover ik weet heb ik er recht op, want bol.com staat op de DNF site bij de retailers in nederland die FAC codes uitdelen. Enige wat er mis kan zijn is dat ik in februari al gepre-ordered heb en toen stond er op bol.com nog niks over FAC codes. Maar ik wacht wel netjes af, want dat heb ik wel geleerd van Duke!

@Willybubba Oh, ik heb net 5 minuten geleden opgehangen bij bol.com, en de desbetreffende afdeling zou me nog mailen, maar ik hoef dus niet te rekenen op goed nieuws dus. Damn shame.

[Voor 19% gewijzigd door mennuz op 03-06-2011 13:15. Reden: Extra info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:34

D33F

Tweelingtemmer

demo zojuist uitgespeeld maar man o man wat heb ik er zin in :D ok ok grafisch geen crysis, beetje rare interface maar voor de rest good old skool duke :D!

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
Vraagje, wordt de retail versie ook een steam spel? (zoals avp )
Want ik heb het niet zo op steam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
DCG909 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:22:
Ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mennuz
Code gekregen.
BOS in februari besteld als pre order, geen code gemaild gekregen.
Heb erachteraan gebeld, uitgelegd hoe het zat, en ik heb nu net een mail binnen met de "pre-order code", want zo heet het daar intern ofzo. Dus er is nog hoop voor de mensen die gepre-ordered hebben en geen code hebben gekregen, gewoon bellen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 11:30

Willybubba

Nut up or shut up.

mennuz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:04:
Code gekregen.
BOS in februari besteld als pre order, geen code gemaild gekregen.
Heb erachteraan gebeld, uitgelegd hoe het zat, en ik heb nu net een mail binnen met de "pre-order code", want zo heet het daar intern ofzo. Dus er is nog hoop voor de mensen die gepre-ordered hebben en geen code hebben gekregen, gewoon bellen ;)
Humz! Dus toch :)

Dan maar ff in de telefoon klimmen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
for de mensen die de demo niet hebben hier de eerste Part van de demo :)

YouTube: ‪DUKE 4 ever DEMO‬‏

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
Net vier (!) keer gebeld naar bol.com. Ik heb in februari de BoS editie gepreördert, maar dus nog geen code ontvangen. We hebben in totaal vier verschillende antwoorden gekregen, maar de laatste keer nog 'boos' geworden en toen kregen we het antwoord dat er voor 9u vanavond een pre-order code komt. Ik ben benieuwd, maar mocht ik voor 8u nog geen code hebben ontvangen, bel ik gewoon nogmaals.

Overigens vind ik het erg slecht van bol.com dat ze geen eenduidig antwoord kunnen geven en dat ze wel authorized dealer zijn, maar nergens niets vanaf blijken te weten :S.

Het mooiste antwoord was trouwens dat de demo op de dag van de release uit zou komen. Lekker nuttig :+.

Edit: Alhoewel ik het niet zo snel zou vragen, mocht er nog iemand een code over hebben, graag! Overigens klopt het dat mensen die de regular edition hebben gepreördert wel een FAC hebben ontvangen?

[Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 03-06-2011 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the_buster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-08-2020
Het is niet de bedoeling te bedelen.

[Voor 68% gewijzigd door psychoclown op 03-06-2011 18:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ravw schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:31:
for de mensen die de demo niet hebben hier de eerste Part van de demo :)

YouTube: ‪DUKE 4 ever DEMO‬‏
Van dit stukje raak ik helaas nog niet echt opgewonden. Raar ook dat je in een demo gelijk zo'n tegenstander krijgt en ook nog eens meteen de Devastator.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier ook hetzelfde probleem |:(
DNF pre-order gedaan via Steam in de week dat hij te pre-orderen was. Game staat al in me library list, maar nergens een optie op de demo op te kunnen halen. Volgens sommige forums zou je de CD-Key moeten kunnen zien, staat er hier echt niet tussen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 22:50

Phyxion

_/-\o_

DCG909 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:22:
Alle versies bevatten SteamWorks inderdaad.

Heeft iemand toevallig nog een code voor mij liggen? Mag dan via DM :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:56
Madshark schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:32:
Hier ook hetzelfde probleem |:(
DNF pre-order gedaan via Steam in de week dat hij te pre-orderen was. Game staat al in me library list, maar nergens een optie op de demo op te kunnen halen. Volgens sommige forums zou je de CD-Key moeten kunnen zien, staat er hier echt niet tussen 8)7
[afbeelding]
Bij de steam pre-order zat geen demo code volgens mij...
bram1984 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:22:
Van dit stukje raak ik helaas nog niet echt opgewonden. Raar ook dat je in een demo gelijk zo'n tegenstander krijgt en ook nog eens meteen de Devastator.
Hehe ik weet niet of je level 1 van Duke Nukem 3d nog herinnert maar welk wapen krijg je daar meteen bij de eerste secret place...? Het is gewoon een kort teasertje denk ik en daarna zie je die gun een flink aantal levels niet meer terug.

[Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-06-2011 15:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:26

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Da's gewoon het 1e level uit de game. Hetgeen een herhaling is van het einde van de vorige Duke game. En het is niet eens echt, maar een game die je in de game zelf speelt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De demo vond ik aardig; niet slecht, niet geweldig. Het is erg gaaf dat de Duke er weer is, maar ik had toch ergens wel meer verwacht, en mijn verwachtingen waren niet al te hoog. Grafisch ziet er goed uit, maar de performance van de demo was niet echt zo jofel.

Zo vind ik dat de monster te goed blenden in de levels. Eigenlijk zo erg dat ik het lastig vond om monsters van de omgeving te onderscheiden. Maar mijn grootste ergenis is het instellen van de gevoeligheid van de muis: je kan zowel sensitivity precision instellen, maar het lukt mij niet om de juiste controls te krijgen. Ik heb het gevoel dat ze de controls van de consoleversie in de pc-versie hebben gestopt.

En de stem van de Duke is toch wat veranderd in al die jaren; hij klinkt meer als een chick dan als Duke :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 234657

@ robin, misschien vergeten om je subwoofer aan te zetten :P O-) lol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Review van een guildmate:
"Played the demo, the 2 weapon limit is the dumbest laziest design ever and it has no place in duke nukem.

Shortly after picking up a shrinkray gun, i was more or less forced to discard it again, because there was enemies on fixed mounted guns up ahead, which the rifle was useless for, and pick up the conveniently placed sniper rifle.
It stops you from using fun guns, because sooner or later, those guns become too situational and since you can't carry more than two, it's not very feasable to carry one.

The regenerating health is lazy as well, instead of designing fights/combat to depends on your abilities, you do your best until things get hairy, then proceed to sit behind a rock, great job, now all we need is a cover system.

Aiming with the mouse feels weird, i was told it's because Gearbox didnt bother with making 1:1 mouse input, i don't really know, apart from it feeling wonky.
Zooming in blurs everything except your reticle, which also blurs if you move... comon, really?

The first MP DLC will be free of charge for first access club members, what this means is that if you like the multiplayer, then i hope you enjoy monthly/bimontly payments.

What a waste"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
marshallq schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:53:
Review van een guildmate:
"Played the demo, the 2 weapon limit is the dumbest laziest design ever and it has no place in duke nukem.

Shortly after picking up a shrinkray gun, i was more or less forced to discard it again, because there was enemies on fixed mounted guns up ahead, which the rifle was useless for, and pick up the conveniently placed sniper rifle.
It stops you from using fun guns, because sooner or later, those guns become too situational and since you can't carry more than two, it's not very feasable to carry one.

The regenerating health is lazy as well, instead of designing fights/combat to depends on your abilities, you do your best until things get hairy, then proceed to sit behind a rock, great job, now all we need is a cover system.

Aiming with the mouse feels weird, i was told it's because Gearbox didnt bother with making 1:1 mouse input, i don't really know, apart from it feeling wonky.
Zooming in blurs everything except your reticle, which also blurs if you move... comon, really?

The first MP DLC will be free of charge for first access club members, what this means is that if you like the multiplayer, then i hope you enjoy monthly/bimontly payments.

What a waste"
Welke versie ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen idee om eerlijk te zijn. Denk je dat hij een verkeerde/oude versie gespeeld heeft dan? Hou deze game zelf niet echt in gaten maar ik dacht wellicht een goede review voor het topic.

[Voor 17% gewijzigd door marshallq op 03-06-2011 17:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

regenerating health is altijd al lame geweest. Dat is voor luie programmeerders en luie leveldesigners. Alles lekker generiek. "oeh auw ik wordt geraakt en ik lig eigenlijk half dood op de grond". Maar door even te wachten ben ik weer 100%!

:| FPS these days :|

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23

Mon0lith

Yes Herr Flick

Hoe download je de demo dan?

Heb me met de code van bol.com aangemeld voor de first acces club en aangegeven dat ik liever
ps3 heb, dus heb ik een ps3 serial gekregen.

Moet ik nu de demo downloade in de psn store??

Edit: Heb het al opgelost :)

[Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 03-06-2011 21:55]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
[...]

het begin stuk is de eindbaas van Duke 3d
Zie hier YouTube: ‪Duke Nukem 3D - End of Episode 3‬‏

dus een verwijzing naar de oude game van daar ook die uitspraak van hem van ik heb 12 jaar moeten wachten ....... :)
ik vind dat ze het niet beter hadden kunne doen dan zo te beginnen ..

maar denk dat sommige hier Duke 3d niet hebben gespeeld of helemaal hebben uitgespeeld ja dan snap je de humor ook niet en er zitten wel meer dingen in die naar de oude game verwijzen

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Tripp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:01:
regenerating health is altijd al lame geweest. Dat is voor luie programmeerders en luie leveldesigners. Alles lekker generiek. "oeh auw ik wordt geraakt en ik lig eigenlijk half dood op de grond". Maar door even te wachten ben ik weer 100%!

:| FPS these days :|
Of ik loop over een wit doosje met een groot rood kruis erop, welke random door het level verspreid liggen, en ik ben weer topfit. Net zo lame.
ravw schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:13:
[...]

het begin stuk is de eindbaas van Duke 3d
Zie hier YouTube: ‪Duke Nukem 3D - End of Episode 3‬‏

dus een verwijzing naar de oude game van daar ook die uitspraak van hem van ik heb 12 jaar moeten wachten ....... :)
ik vind dat ze het niet beter hadden kunne doen dan zo te beginnen ..

maar denk dat sommige hier Duke 3d niet hebben gespeeld of helemaal hebben uitgespeeld ja dan snap je de humor ook niet en er zitten wel meer dingen in die naar de oude game verwijzen
Ik heb de oude Duke kapot gespeeld, maar het einde van de demo niet afgekeken. Ging er vanuit dat ze dingen uit de oude game in de nieuwe zouden stoppen, waaronder dus deze eindbaas. Maar ik snap 'm nu. :)

[Voor 46% gewijzigd door bram1984 op 03-06-2011 20:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
bram1984 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:20:
[...]

Of ik loop over een wit doosje met een groot rood kruis erop, welke random door het level verspreid liggen, en ik ben weer topfit. Net zo lame.

[...]

Ik heb de oude Duke kapot gespeeld, maar het einde van de demo niet afgekeken. Ging er vanuit dat ze dingen uit de oude game in de nieuwe zouden stoppen, waaronder dus deze eindbaas. Maar ik snap 'm nu. :)
het eerste level van de Demo van Duke 4 ever is het zelfde als de einde van duke 3d :) zie ook mijn filmpje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:11
Demo vond ik maar matig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:08
Tja, vind de demo ook niet geslaagd, wat een waste of time... Ben het voor de rest eens met die korte review een aantal posts hierboven. 2 wapen limiet? wtf irritant. Geen health in nummers met healthpacks, er is niks mis met dat soort design. die eindbaas is slapend af te maken op Hard. Grafisch ziet het er niet speciaal uit, meer een 7-/10 vergeleken met andere games rond deze periode. Ook heeft duke forever last van 'consolitus', ik bedoel maar, een vast nummer om je mouse sens aan te passen? Mouse smoothing op 1 en kan niet op 0? (exact sens invullen > sens slider > vaag duke forever sens systeem) En waar is de config/ini te vinden? :P

Tja, toch jammer dat Gearbox diegenen waren dit spel op de markt te brengen volgens mij hebben zij helemaal geen verstand van oldschool pc fps gaming, en word duke nukem forever te vroeg uitgebracht. Ook kijkend naar Borderlands gaan er wss toch een stuk of 5 dlc's uitkomen voor 5-10 euro p/s waar niemand (gok ik) op zit te wachten.

Wat wel grappig is is de oude duke humor, maar dat kan dit spel niet redden gok ik zo. Ik moet er nog een nachtje over slapen voor ik dit spel aanschaf :)

rant over :P

edit: game voelt ook aan alsof het een fov van 75 gebruikt, kom op zeg, 'k zie geen !@$*$& :X

[Voor 4% gewijzigd door kevz op 03-06-2011 21:06]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kevz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:03:

Tja, toch jammer dat Gearbox diegenen waren dit spel op de markt te brengen volgens mij hebben zij helemaal geen verstand van oldschool pc fps gaming, en word duke nukem forever te vroeg uitgebracht.
Klinkt mij als quote van de dag.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als Duke inderdaad als een geporte console-game aanvoelt, dan is het zeker een gemiste kans en een dikke misser t.o.v. de fans ... Maarja, eerst zien en dan pas kopen dus ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik wacht zelf inderdaad ook nog maar even de eerste reviews af voordat ik conclusies trek... en ja dat het grafisch geen farcry zou worden was al bekend. Wat bij Duke Nukem 3d overigens destijds ook het geval was en we weten wat er van gekomen is... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Boudewijn schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:19:
[...]

Klinkt mij als quote van de dag.
Gearbox is begonnen onder Valve ten tijde van Half-Life1, dus ik denk dat ze er op z'n minst bekend mee zijn. Ik denk ook dat ze maar 1 opdracht hebben meegekregen: zo snel mogelijk uitbrengen die hap, dan zijn we er eindelijk vanaf :p

Maarja, uiteindelijk toch jammer dat zelfs de Duke aan de HP regen en gelimiteerde wapenuitrusting moet. Ik zal denk ik ook niet meer op zoek hoeven te gaan naar secret area's...

Maar toch komt ie er bij mij alsnog gewoon in huis :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Zelf heb ik de demo uiteindelijk maar gedownload - en dan niet via Steam :+ - omdat bol.com maar niet over de brug kwam met de FAC code. Net even zitten spelen en het voelt allemaal wel leuk aan. Helaas ben ik echter nu bij mijn vriendin wat ervoor zorgt dat ik alleen een laptop ter beschikking heb met een 8400G M grafische kaart, welke zeker geen records gaat breken.

Mij viel vooral op dat vijanden soms lastig van de omgeving zijn te onderscheiden. Wel moest ik lachen om de humor in de game en heb ik mijzelf toch even een kwartiertje vermaakt :). Later deze week thuis op mijn 28" monitor weer even proberen :9.

EDIT: Met 'niet via Steam', bedoel ik dus dat de demo ook al gekraakt beschikbaar is. Verder zal ik hier - ook niet via DM - op ingaan.

[Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 03-06-2011 22:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ook ik heb de demo net even gespeeld. Hij viel mij eerlijk gezegd nieteens echt tegen. Game ziet er op de pc best aardig uit nog.

Paar screentjes gemaakt:

Rest is hier te bekijken:
http://rw-racing.nl/pics/Duke_Nukem_Forver_Demo
Zal hem zo nog eens opnieuw spelen en wat extra screentjes maken :).

[Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 03-06-2011 21:46]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 22:35
Ik vond de demo zelf ook geen hoogvlieger en verwacht dat de FULL game al niet veel beter zal zijn.
Voor mij mogen ze die 2 weapon limit laten vallen. Het is Duke Nukem - geen realistische fps game.

Ik sluit me aan bij de minireview van marshallq's guildmate.

Ook denk ik dat ik mss teveel verwacht.

De gfx zijn dan weer zo slecht niet. Ik heb alles op ultra staan en vind het er nog deftig uitzien. Zelfs beter dan die slechte console <-> pc Port van Fable 3.
Maar er zijn inderdaad veel mooiere games op de markt.
Je mag ook niet vergeten dat de game engine al tig keer vernieuwd is en ze zijn ook al een paar keer op nieuw begonnen.

De humor is dan weer niet zo slecht. Maar ik denk niet dat Duke het hele spel kan dragen met zijn humor alleen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 22:50

Phyxion

_/-\o_

Als de weapon limit weg is zou dit echt een top spel zijn :) Demo ziet er gewoon prima uit hier en draait soepel, Duke Nukem gevoel zit er verder prima in :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:26

Wildfire

Joy to the world!

Iemand ook al stront opgeraapt uit de plee? :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:00:
Iemand ook al stront opgeraapt uit de plee? :P
jeps :) had ik ook pas door nadat ik de tweede keer de demo aan het spelen was en aan het kijken was wat er allemaal mee kon :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

[...]

Dat standaard antwoord had ik wel verwacht.
Apart healthpacks oprapen is nog altijd logischer dan vanuit het niets in 1 seconde helemaal healen. Alsof je een supermutant bent ofzo :').

In sommige situaties is het wel passend(Halo, bijvoorbeeld want daarbij is het ook echt je shield), maar niet in alle. Zoals al die in 1 dozijn COD4+ franchise troep.

Er is gewoon geen uitdaging aan. Schieten, o shit ik bijna dood, coveren, healen, schieten, rinse and repeat :O.

Nee doe mij maar gebieden/area's waarover nagedacht is, waar je spannend doorheen kan zonder a la minute te healen. Waarbij je je best moet doen en het een uitdaging is. Helaas zie je dit bijna niet meer..

Wat mij betreft hebben consoles het niveau van shooters naar beneden gehaad, maarja je moet je game maar verkopen. en hoe meer kids het kunnen spelen hoe beter..

Als ze bij the duke het op dezelfde manier doen is het niet getrouw aan the good ol' duke en dan is voor mij de lol er flink vanaf, al helemaal als het ook blijkt dat je maar 2 guns kan dragen.

[Voor 16% gewijzigd door Tripp op 03-06-2011 22:31]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
kevz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:03:

Tja, toch jammer dat Gearbox diegenen waren dit spel op de markt te brengen volgens mij hebben zij helemaal geen verstand van oldschool pc fps gaming, en word duke nukem forever te vroeg uitgebracht. Ook kijkend naar Borderlands gaan er wss toch een stuk of 5 dlc's uitkomen voor 5-10 euro p/s waar niemand (gok ik) op zit te wachten.
Gearbox heeft het spel niet eens zelf afgemaakt. Dat waren de oud werknemers van 3drealms!! Dit is dus wel hoe 3drealms het spel op de markte wilde brengen. Gearbox heeft alleen maar wat gfx updates gedaan en de hele zooi zitten coördineren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:56
Auto health past idd niet bij Duke.
Multiplay in Duke 3D was epic mede door de healthpacks.
Je kon vaak heel goed horen waar de tegenstander was (Lift, trap) en raden waar hij naartoe ging.
Soms was het een race naar het dichts bijzijnde helathpack (en met steroids was je er snel)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mennuz
Weapon limit is eruit te slopen door te pielen met de INT files. Weet even geen details.
Maar ach, het is een makkelijke manier om het uitdagender te maken.
De FOV is idd naar, maar ik heb ergens op het Duke4 of GBX forum gelezen dat dat gefixed zou worden, want het geeft wel een beetje motion sickness. Voor de rest, ik vind de demo wel leuk, verklapt niet al te veel, maar geeft toch wel een beetje een beeld van wat te verwachten. Het enige wat ik jammer vind is dat het echt partjes zijn van een groter geheel, waar ik nog een week op moet wachten.
Maar ik vind hem wel leuk, maar "het was de 14 jaar wachten" leuk.. dat weet ik zo net niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 17:24
hoe groot is de demo aan mb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
install 1,7 gig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Tripp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:26:
[...]

Dat standaard antwoord had ik wel verwacht.
Apart healthpacks oprapen is nog altijd logischer dan vanuit het niets in 1 seconde helemaal healen. Alsof je een supermutant bent ofzo :').

In sommige situaties is het wel passend(Halo, bijvoorbeeld want daarbij is het ook echt je shield), maar niet in alle. Zoals al die in 1 dozijn COD4+ franchise troep.

Er is gewoon geen uitdaging aan. Schieten, o shit ik bijna dood, coveren, healen, schieten, rinse and repeat :O.

Nee doe mij maar gebieden/area's waarover nagedacht is, waar je spannend doorheen kan zonder a la minute te healen. Waarbij je je best moet doen en het een uitdaging is. Helaas zie je dit bijna niet meer..

Wat mij betreft hebben consoles het niveau van shooters naar beneden gehaad, maarja je moet je game maar verkopen. en hoe meer kids het kunnen spelen hoe beter..

Als ze bij the duke het op dezelfde manier doen is het niet getrouw aan the good ol' duke en dan is voor mij de lol er flink vanaf, al helemaal als het ook blijkt dat je maar 2 guns kan dragen.
Dus het komt door de consoles dat er geen health packs meer worden gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Graphics :).
De one-liners :).
De 2 weapons restriction :( :'( |:(.
De regenerative health :(.
Geen kick :(.

TotalBiscuit geeft hetzelfde gevoel als ik heb weer:

[Voor 40% gewijzigd door Jerry op 03-06-2011 23:51]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 19:30

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Regenerative health zit bijna in alle spellen tegenwoordig daar kan ik me niet echt meer druk om maken. De 2 wapens restrictie is wel een beetje raar. Ook jammer dat dit weer een console naar PC spel is geworden, rare controls, tunnelvisie (FOV), regen en de user interface.

Maarja dat terzijde, ik ben wel blij dat het spel eindelijk uit gaat komen met de ouderwetse Duke one-liners, de technische mankementen worden wel gefixed. :)

Oh ja, en dit is zeker geen "waste" hehe. >:)

[Voor 5% gewijzigd door TweakJerommeke op 04-06-2011 00:30]

• Tripp

Tripp

Wreah

bram1984 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:19:
[...]

Dus het komt door de consoles dat er geen health packs meer worden gebruikt?
hmnee ik snap eigenlijk niet waarom ik dat zo mee nam in mijn rant :D.

Meer vanwege het feit dat er nogal wat dingen versimpeld zijn en dat daarvan erg veel terug te zien is in en door consolegaming. Maar dan dwalen we te ver af.

[Voor 25% gewijzigd door Tripp op 04-06-2011 01:02]

specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die FOV ben ik wel een beetje gewend aan geraakt op de PC. Je installeerd een spel en loopt 30 sec rond. Gelijk weer uit het spel en via Google zoeken hoe je de FOV kan aanpassen. Ik kom maar zelden een FPS tegen waarbij ik dit niet hoef te doen om lekker te kunnen spelen. Gelukkig is het bij vrijwel ieder spel wel mogelijk om aan te passen, kost je soms 15 min maar gelukkig kan het wel.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Opzich vind ik dat health gebeuren niet zo vervelend..maar 2 weapon limit is echt duke onwaardig :(
De duke moet gewoon lekker kunnen knallen met alles wat voorhanden is :(

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Anoniem: 337891

Zeuren over graphics, prestaties en healthpacks. We hebben het hier over 'The Duke'. Ik maak me nergens druk om terwijl ik kaugom kauw en konten schop. Demo even gespeeld en kon alleen maar genieten.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:11
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:44:
Zeuren over graphics, prestaties en healthpacks. We hebben het hier over 'The Duke'. Ik maak me nergens druk om terwijl ik kaugom kauw en konten schop. Demo even gespeeld en kon alleen maar genieten.
Eerlijk gezegd luister ik dan net zo lief de mp3tjes af waar zijn uitspraken op staan. Nee, ik had hier meer van verwacht.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik heb de demo alvast wat gespeeld, dingen die ik nogal mis (Zoals eigenlijk iedereen vind).
  • Mighty Boot.
Ik wil monsters wegtrappen, het liefst wil ik een pigcop bij z'n polsen pakken en hem dan zo hard tegen z'n borst aantrappen dat z'n armen eraf vliegen ofzo })
  • Heeeeuulll Veeeeulll wapens met je meedragen.
De Duke heeft een plateau van een rug, daar past elk wapen op 8)
  • FoV is nogal beperkt.
Alsof de Duke elk wapen tegen z'n eigen schedel aandrukt.
  • Regenerating Health.
*facepalm*
  • Aim down Sight/Zoom/lockon/crap als dit.
*facepalm*

Nee ik vind tot dusver D3D beter qua gameplay..

De graphics kan ik trouwens niet over klagen, absoluut niet slecht te noemen (PC). Misschien niet het beste van het beste, maar de requirements op de PC (Zelfs als je het maxed out wilt spelen) zijn absoluut niet hoog. (Draai het maxed out op 1920x1080 op dit systeem: inventaris: Setup #1)

Edit
Dit dus:

[Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 04-06-2011 02:27]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Ik heb D3D ooit een keer bij iemand gespeeld op een pentium of 486 of zo.
Snapte er toen niks van. (ik had nog nooit een fps gespeeld, op een beetje wolf 3d na)

Ik zou zo graag nog eens een game zien zoals Soldiers of Fortune waar je elk lichaamsdeel er apart af kan schieten. Ik hou van games waar je een heleboel onzinnige dingen kunt doen en veel interactie met je level.

Half Life 2 was een stap in de goede richting door de fysics.
Maar in Half Life 2 kon je geen armen er af schieten.
Damn, ik krijg opeens weer zin om wat Half Life 2 te spelen.
Volgens mij heb ik de laatste episode nog niet uitgespeeld.

We zullen zien wat DNF word, maar omdat de master schijfjes al gedrukt zijn denk ik niet dat ze nog dingen uit de demo aanpassen. Dus de game zal wel flink tegen vallen.

weer helemaal terug

• Redsandro
  • Niet online
Vet mooi
Gameplay Duke3D was beter

Ben benieuwd of Gearbox die fouten heeft gemaakt, of dat ze al voor het pseudofaillisement gemaakt waren door het originele DF team.
Kain_niaK schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 02:49:
Volgens mij heb ik de laatste episode nog niet uitgespeeld.
Ik ook niet, maar die laatste episode is ook nog niet gereleased. :P

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Ik bedoel de laatste episode die al uit is.
Ik denk dat dat twee is.
Volgens mij heb ik 1 uitgespeeld en ongeveer 70% van twee of zo.
Straks maar eens installeren. Heb echt zin om die nog eens te spelen !

weer helemaal terug

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:51
Ik heb het filmpje van de Cynical Brit gezien, is de intro die daarin staat ook echt de intro van de demo? Die vind ik namelijk erg lelijk en geeft naar mijn idee al meteen heel veel van het 'verhaal' weg.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DeNachtwacht
Ik zou eerst maar eens afwachten of die 2 weapon limit niet alleen voor de demo geldt. De regenerative health is misschien voor multiplayer een beetje jammer, maar om hier nu een key issue van te maken...

ik zie het vooral van de positieve kant en geef de heren van 3drealms graag een een heel dikke pluim dat ze dit soort graphics uit een (weliswaar aangepaste) Unreal 2.5 engine kunnen persen. Deze is uit het jaar 2002 (!)

• Adlermann
  • Nu online
Yonni schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:11:
Ik heb het filmpje van de Cynical Brit gezien, is de intro die daarin staat ook echt de intro van de demo? Die vind ik namelijk erg lelijk en geeft naar mijn idee al meteen heel veel van het 'verhaal' weg.
Het is een samenvatting van duke3d.....

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:23

Cyphax

Moderator LNX
Ach, moeten zoeken naar health packs leidt alleen maar af van waar het om draait bij Duke Nukem: zoveel mogelijk (alien) tuig afknallen! Ben wel heel benieuwd naar de demo dus zodra ie beschikbaar wordt gaan we dat eens proberen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
Cyphax schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:47:
Ach, moeten zoeken naar health packs leidt alleen maar af van waar het om draait bij Duke Nukem: zoveel mogelijk (alien) tuig afknallen! Ben wel heel benieuwd naar de demo dus zodra ie beschikbaar wordt gaan we dat eens proberen. :)
ben ik he tniet helemaal mee eens, met regenerative health is het altijd schieten, geraakt worden, fftjes achte reen muurtje gaan staan en dan weer verder en dat oneindig. Ik vond health packs dan toch wel "realistischer" een kogel wond verdwijnt niet zomaar. Voor melee attacks zouden ze dat wel zo kunnen doen

• Jerry

Jerry

Who?

Als die 2 weapon limit alleen voor de demo geldt dan kan het nog wel wat worden, maar ik heb er een hard hoofd in.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Adlermann
  • Nu online
Jerry schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:28:
Als die 2 weapon limit alleen voor de demo geldt dan kan het nog wel wat worden, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik kan eigenlijkw el leven met die 2 weapon limit. Het stoort me minder dan ik dacht.

• Jerry

Jerry

Who?

Adlermann schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:23:
[...]

Ik kan eigenlijkw el leven met die 2 weapon limit. Het stoort me minder dan ik dacht.
Het is alleen jammer dat je in de levels aan het handje wordt vastgehouden kwa wapens. Op bepaalde stukken staan bepaalde wapens die op dat punt goed werken (railgun voor ver af, shotgun voor dichtbij, etc). Ik had graag meer keuze gezien door meer wapens te kunnen dragen.
Bijvoorbeeld: daar staan een paar man verdekt opgesteld en er staat een railgun tegen die krat aan, maar ik heb ook nog een rocketlauncher/shotgun/minigun/shrink ray/etc in mijn pack, hmmm wat te doen...
Nu wordt je bijna geforceerd om die railgun te nemen, want je hebt bijvoorbeeld alleen een shotgun en een minigun bij je door het limiet.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:45
net de demo gespeeld en ik moet zeggen dat ik er geen Duke Nukem gevoel bij krijg, maar een 'just-an-ordinary-fps-game'. Z'n one-liners zijn lang niet meer zo sterk en max. 2 wapens dragen??? come on!!!

Vooralsnog is het een no-no voor mij. Ik wacht de reacties en reviews wel af zodra de volledige game uit is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:22
hmm, das balen. Ik heb dus een balls of steel edition besteld bij bol en heb nu dus ook geen first access code :(

Heeft er iemand toevallig een code over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 17:24
Als je de game nou gewoon even objectief bekijkt, duke of niet. Dan is de game eigenlijk maar verschrikkelijk kut. Oke hij is cool want het is de duke en hij heeft leuke one liners, maar de gameplay in de woestijn is gewoon om te huilen, domme enemies, kale omgevingen, slechte animaties, rommelige controls. Agja we gaan het zien. Hoop dat de full game net even wat netter afgewerkt is als de demo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sn0wblind
is die demo niet diezelfde die ze al op game events enzo toondjes meer dan een half jaar geleden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
[...]

Dat vergt planning van de speler, en fatsoenlijk level design. :r :r regen hp

En ook aim down sight, quick time events en geen fatsoenlijke 1:1 mouse input? Ben blij dat ik 'm niet gepreordered heb.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-06-2011 14:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Anoniem: 159816 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:16:
[...]

Dat vergt planning van de speler, en fatsoenlijk level design. :r :r regen hp

En ook aim down sight, quick time events en geen fatsoenlijke 1:1 mouse input? Ben blij dat ik 'm niet gepreordered heb.
euh aim down sight zit er niet echt in hoor. Het is gewoon een ouderwetse zoom. Alleen de rail gun heeft een beetje een aim down sight.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Adlermann schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:33:
[...]

euh aim down sight zit er niet echt in hoor. Het is gewoon een ouderwetse zoom. Alleen de rail gun heeft een beetje een aim down sight.
Uh

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-06-2011 14:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Daar klopt gee nzak van. Kijk goed wat er gebeurt. Anders speel de demo. Alle wapens zoomen iets in met RMB, zoals dat vroeger ook gebeurde. Het is niet zoals in COD waar je echt langs het wapen kijkt. Het spel zoomt met alle wapens gewoon iets in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Adlermann schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:50:
Daar klopt gee nzak van. Kijk goed wat er gebeurt. Anders speel de demo. Alle wapens zoomen iets in met RMB, zoals dat vroeger ook gebeurde. Het is niet zoals in COD waar je echt langs het wapen kijkt. Het spel zoomt met alle wapens gewoon iets in.
Duke3d had dat niet, Doom had dat niet, Quake had dat niet, Doom II had dat niet, ShadowWarrior 3D, Wolf3D had dat niet. Welke old school games heb jij het over in dit geval? Ik kan alleen Q3 zo voor de geest halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 18:27

RMB

Nee, geen right mouse button!

goldeneye, alle rainbow six games, delta force, Halflife+counterstrike, zeg maar de generatie NA de games die jij noemde :)

Het was de tussenstap tussen geen zoom mogelijkheid en aiming down the sights ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
RMB schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:17:
goldeneye, alle rainbow six games, delta force, Halflife+counterstrike, zeg maar de generatie NA de games die jij noemde :)

Het was de tussenstap tussen geen zoom mogelijkheid en aiming down the sights ;)
Ja, maar Duke is niet van die generatie. CS had het ook niet trouwens. HL volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Anoniem: 159816 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Ja, maar Duke is niet van die generatie. CS had het ook niet trouwens. HL volgens mij ook niet.
Moet duke dan echt spelen als de eerste generatie? We zijn inmiddels wel 15 jaar verder. Als je een remake van duke3d wilt kun je beter duke3d spelen met HRP. Persoonlijk vind ik het tempo van de generatie net na duke en quake het beste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
hmm, ik weet niet meer wat ik van dit spel moet denken.

Duke moet z'n boot hebben en meerdere wapens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Adlermann schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:34:
[...]

Moet duke dan echt spelen als de eerste generatie? We zijn inmiddels wel 15 jaar verder. Als je een remake van duke3d wilt kun je beter duke3d spelen met HRP. Persoonlijk vind ik het tempo van de generatie net na duke en quake het beste.
Ja, want dat is Duke. Dit is geen Duke Nukem. Dit is een generic shooter met Duke Nukem voice over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Anoniem: 159816 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:27:
[...]

Ja, want dat is Duke. Dit is geen Duke Nukem. Dit is een generic shooter met Duke Nukem voice over.
Onzin. Het is geen 1996 meer. DNF kan prima een duke nukem game zijn met iets meer up2date gameplay. Alhoewel ik liever wel health packs had gehad en alle wapens. Maar het zoomen vind ik echt geen probleem. Natuurlijk zijn er nog veel meer aspecten wat duke duke maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38

Dreanor

Joene

Hier ben ik het wel mee eens. Bijna alles behalve the Dukes voice zijn uit het spel gegooid, enkel om aan de standaard shooter eisen te voldoen.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sn0wblind
nahja Duke was vooral gewoon een shooter die alleen de setting naar de bekende stad gooide, veel interactiviteit met objecten emt zich meebracht. Elke shooter in die tijd bood 10 wapens tegelijk meedragen en medkits etc. De gameplay zelf was dan gewoon run n gun.

Wat Duke brachtwas dus puur interactiviteit en de omgevingen. Dat laatste is nu zo common.

Maar ik wacht de volledige versie af. Het was nou ook neit zo alsof ik letterlijk elk level in DUke3D geweldig vond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Je bedoelt "Dit is geen Duke Nukem 3D". En dat klopt. Het is Duke Nukem Forever.
Jouw logica volgend is Duke Nukem 3D geen echte Duke Nukem, want het is geen 2d-platformer, terwijl Duke Nukem wel zo is begonnen.

Het filmpje van de cynische Brit gezien hebbende ben ik in eerste instantie nieteens negatief over die automatisch hervullende "health", wat eigenlijk Duke z'n ego is. Het is niet dat het spel er ineens makkelijker van wordt. In het heetst van de strijd word je zo te zien eigenlijk sneller in de pan gehakt. Het vult wel automatisch aan, maar het is in beginsel al een fractie van de 100 hitpoints die we kennen uit D3D. En voor het zichzelf weer aanvult ben je even wat tijd kwijt die te lang is om te overleven zonder weg te duiken.

De limiet van 2 wapens kunnen dragen lijkt me onnodig. Weliswaar heb ik in de meeste FPS'en vanzelf een setje van 2 a 3 wapens die ik veel gebruik, en de rest zelden of nooit, dus in die zin kan ik me voorstellen dat het wel uitdaagt om verschillende wapens te gebruiken. Maar als ze voor elk probleem dat je tegenkomt het wapen dat daarbij het beste past gewoon neerleggen is de uitdaging er deels weer uit; je hoeft niet zelf te verzinnen welk wapen je nodig gaat hebben. Maar als ze het niet doen zou het weer kunnen dat je niet verder kunt omdat je het wapen niet hebt. Dus rampzalig, dunno, maar het komt een beetje over als het jezelf moeilijk maken, als leveldesigner. De praktijk zal het uitwijzen. :)

[Voor 64% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2011 18:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 23:25
Jerry schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:49:

[video]
Na deze film is het mij duidelijk ik ga echt uitkijken naar een budget prijs .... want ik denk dat Duke nog wat achterloopt. Voor mij op dit moment niet € 50 waardig om uit te geven

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jerry schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:49:

[video]
Heb net het filmpje bekeken en ben er ook mee eens. Als ze deze eigenaardigheden kunnen terug draaien, dan is het wachten van +/-14 jaar meer waard. Niet dat ik echt gewacht heb, maar je verwacht wel een complete Duke Nukem spel.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 16:03
michel2506 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:54:
hmm, das balen. Ik heb dus een balls of steel edition besteld bij bol en heb nu dus ook geen first access code :(

Heeft er iemand toevallig een code over?
Ik ook bij Bol.com. Helaas ook geen code voor de demo. Damn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 12:15

The CarNagE Man

SüperG33K

Zo te zien kregen alleen mensen die de normale versie gepre-ordered hadden de First Access code. Ik heb hem voor mijn Xbox360 pre-order wel gekregen maar niet van me BoS PC versie.
Daar zit het verschil dus in..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:55

tha_crazy

Mafketel

Ook ik zal dan even mijn mening geven hier, ondertussen 2x de demo doorgespeeld.

De graphics zijn goed, niks op aan te merken en dat ga ik ook niet doen.
Het begin van de demo, leuk.
lekker gelijk met een devestator rondlopen en een big-ass alien afknallen, ook het stuk met het bord was leuk bedacht.

Daarna ging het voor mij imho bergafwaards.
2 weapons is niks, het zuigt, het voelt niet goed aan.
hetzelfde met verschillende wapens, de ripper (chaingun) ben ik gewend, gewoon knallen, niet reloaden, gewoon knallen.
RPG, lock-on, waarom?
kunnen de mensen van tegenwoordig niet meer richten?
verder, het zoomen, oke voor de railgun kan ik het begrijpen, maar de rest?
en je kan zelfs inzoomen bij zijn vuisten, maar waar de fuck is the mighty boot?

Verder is het leuk bedacht, het racen is weer eens wat anders.
Maar de health is toch wel een groot gemis.
Dat je nu ineens vaak dekking moet zoeken om je health te regeneraten is gewoon niet leuk bij een shooter als deze.
Wat daarin wel weer leuk is zijn de executions, als je een pig-cop goed raakt kan je hem daarna executen waarbij tevens ook je ego regenerate.
De bezerk van de pig-cops is ook een leuke extra feature, maakt het toch iets moeilijker.

Persoonlijk hoop ik dat er gauw iets van een mod of update komt om toch alle wapens te hebben, en dat ook die vervelende "Press E to pick up <weapon>" weg te halen.

Voor mij komt die er sowieso wel, al is het alleen maar om hem op de plank te hebben.
Maar voor de mensen die de orginele duke niet kennen zal het een geweldige shooter zijn, voor de mensen die het orgineel wel kennen en deze helemaal grijs hebben gespeeld zal het wennen zijn, of zullen hem niet eens meer spelen.

Levels houd ik hier nog buiten sprake omdat ik niet weet hoe de levels uiteindelijk zullen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat de meeste vijanden die je moet neerschieten met die RPG te snel bewegen?
verder, het zoomen, oke voor de railgun kan ik het begrijpen, maar de rest?
en je kan zelfs inzoomen bij zijn vuisten
Het is ook vervelend dat je per se moet inzoomen. Het wordt je gewoon opgedrongen! Bah!.
(dan gebruik je het toch niet, zo kan ik ook klagen zeg... komop)
maar waar de fuck is the mighty boot?
Die zou er wel inmoeten eigenlijk, ja. Maar dat kunnen ze regelen denk ik. Gewoon de melee-attack vervangen door de boot.
Persoonlijk hoop ik dat er gauw iets van een mod of update komt om toch alle wapens te hebben, en dat ook die vervelende "Press E to pick up <weapon>" weg te halen.
Kan zijn dat ze dan de boel opnieuw moeten balanceren. :X
Als alle maps erop zijn ingericht lijkt het me lastig. Maar mijn voorkeur gaat er ook naar uit in principe.
Voor mij komt die er sowieso wel, al is het alleen maar om hem op de plank te hebben.
Maar voor de mensen die de orginele duke niet kennen zal het een geweldige shooter zijn, voor de mensen die het orgineel wel kennen en deze helemaal grijs hebben gespeeld zal het wennen zijn, of zullen hem niet eens meer spelen.

Levels houd ik hier nog buiten sprake omdat ik niet weet hoe de levels uiteindelijk zullen zijn.
Ik denk dat de meeste levels gemaakt zijn door 3drealms eigenlijk, toen Gearbox verderging was er al onwijs veel content, dat hebben ze nooit allemaal weggegooid om opnieuw te beginnen. Ik vraag me af of die limiet van 2 wapens, en het ego-systeem ipv health niet ook gedaan is door 3drealms... voor we met z'n allen hier gaan afgeven op Gearbox... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Cyphax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:32:

Ik denk dat de meeste vijanden die je moet neerschieten met die RPG te snel bewegen?
Klopt, maar dat deden ze in DN3D ook, moest je ook op geluk schieten, en dat bleef juist leuk.
Het is ook vervelend dat je per se moet inzoomen. Het wordt je gewoon opgedrongen! Bah!.
(dan gebruik je het toch niet, zo kan ik ook klagen zeg... komop)
Nee, het is natuurlijk niet dat je per-se moet inzoomen, maar ik vraag me wel af, waarom zit het er in?
Die zou er wel inmoeten eigenlijk, ja. Maar dat kunnen ze regelen denk ik. Gewoon de melee-attack vervangen door de boot.
Hier ben ik het helemaal mee eens natuurlijk.
De melee van het wapen slaat finaal de plank mis.
Kan zijn dat ze dan de boel opnieuw moeten balanceren. :X
Als alle maps erop zijn ingericht lijkt het me lastig. Maar mijn voorkeur gaat er ook naar uit in principe.
In princiepe hoeft dat volgens mij niet, want het enige wat je dan doet is de wapens die je daar nodig hebt, gewoon de ammo weer vanaf pakken.
Lijkt mij imho geen groot probleem, maar ik ben dan ook geen leveldesigner.
Ik denk dat de meeste levels gemaakt zijn door 3drealms eigenlijk, toen Gearbox verderging was er al onwijs veel content, dat hebben ze nooit allemaal weggegooid om opnieuw te beginnen. Ik vraag me af of die limiet van 2 wapens, en het ego-systeem ipv health niet ook gedaan is door 3drealms... voor we met z'n allen hier gaan afgeven op Gearbox... :)
Klopt, hierop flame ik ook zowel GearBox als 3D Realms niet, ik weet niet het erin heeft gedaan of waarom, misschien wel op bevel van 2K, je kan het niet weten.
Maar het blijft voor mij toch wel een groot minpunt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tha_crazy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:38:
Klopt, maar dat deden ze in DN3D ook, moest je ook op geluk schieten, en dat bleef juist leuk.
Ik denk dat je die lock-on op gegeven moment gewoon nodig gaat hebben. Je kunt niet zo lang stil blijven staan om te mikken, je kon in die video wel zien hoe snel je neergemaaid wordt. :)
Dat was wel op de moeilijkste graad, dat wel, maar je krijgt wat snellere actie zo: schieten, wegwezen en na een paar seconden weer je dekking verlaten om meer te schieten.. volgens mij geeft dat meer hektiek, dat kan best leuk zijn. :)
Nee, het is natuurlijk niet dat je per-se moet inzoomen, maar ik vraag me wel af, waarom zit het er in?
Ik denk dat ze dat gewoon hebben overgenomen van andere shooters, ik vind het over het algemeen wel heel handig. Ook wel weer omdat je een vijand sneller moet neerknallen dan in D3D, anders schiet 'ie jou overhoop. Maar als je het niets vindt laat je het liggen. Ik vind het wel aardig dat ze je de keus geven.
Hier ben ik het helemaal mee eens natuurlijk.
De melee van het wapen slaat finaal de plank mis.
En ze hoeven het spel niet om te gooien als ze de melee aanpassen, dat zouden ze in principe met een patch moeten kunnen doen, gok ik. Dus de vraag is dan: hoe gaan we Gearbox zover krijgen? Een petitie starten? Zullen genoeg voorstanders zijn en echte nadelen zitten er niet aan denk ik.
Hoewel, de melee met wapen is misschien handig op punten dat je geen boot kan gebruiken. Gewoon toevoegen Gearbox!
In princiepe hoeft dat volgens mij niet, want het enige wat je dan doet is de wapens die je daar nodig hebt, gewoon de ammo weer vanaf pakken.
Lijkt mij imho geen groot probleem, maar ik ben dan ook geen leveldesigner.
Ik ben ook geen leveldesigner, maar dat maakt het makkelijker om dingen over het hoofd te zien. Nouja, ik zie het niet als showstopper, maar de limiet mag er alsnog uit, het is waarschijnlijk leuker om meer mee te kunnen slepen. Wellicht gooien ze het op realisme, maarre.. het is een game, geen simulator. :)
Klopt, hierop flame ik ook zowel GearBox als 3D Realms niet, ik weet niet het erin heeft gedaan of waarom, misschien wel op bevel van 2K, je kan het niet weten.
Maar het blijft voor mij toch wel een groot minpunt
Ik denk dat het met dat ego-systeem wel goed zal komen. Als je er eenmaal aan gewend bent... de wapenlimiet is een grotere reden tot klagen wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Cyphax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:48:

Ik denk dat je die lock-on op gegeven moment gewoon nodig gaat hebben. Je kunt niet zo lang stil blijven staan om te mikken, je kon in die video wel zien hoe snel je neergemaaid wordt. :)
Dat was wel op de moeilijkste graad, dat wel, maar je krijgt wat snellere actie zo: schieten, wegwezen en na een paar seconden weer je dekking verlaten om meer te schieten.. volgens mij geeft dat meer hektiek, dat kan best leuk zijn. :)
Daar kan je wel gelijk in hebben, ik denk dat ik zelf gewoon ook teveel bij het nostalgische blijf hangen.
Maar alsnog, in de demo (zelf ook gespeeld) zou die prima neer te maaien zijn zonder lock-on
Wellicht dat dit inderdaad bij andere stukken beter tot zijn recht komt
Ik denk dat ze dat gewoon hebben overgenomen van andere shooters, ik vind het over het algemeen wel heel handig. Ook wel weer omdat je een vijand sneller moet neerknallen dan in D3D, anders schiet 'ie jou overhoop. Maar als je het niets vindt laat je het liggen. Ik vind het wel aardig dat ze je de keus geven.
Dat wel, maar dan alsnog, waarom zoom bij de fists? is dat zo moeilijk om daar een exception voor in te bouwen?
En ze hoeven het spel niet om te gooien als ze de melee aanpassen, dat zouden ze in principe met een patch moeten kunnen doen, gok ik. Dus de vraag is dan: hoe gaan we Gearbox zover krijgen? Een petitie starten? Zullen genoeg voorstanders zijn en echte nadelen zitten er niet aan denk ik.
Hoewel, de melee met wapen is misschien handig op punten dat je geen boot kan gebruiken. Gewoon toevoegen Gearbox!
weet niet hoe modbaar DNF zal zijn, indien die redelijk open is dan geef ik het een paar weken om hem toe te voegen.
Indien niet, dan hoop ik inderdaad dat GearBox naar de kritiek luistert en het gewoonweg toevoegt.
op deze manier lijkt het voor mij namelijk ook meer op Quake3 met een DN skin als ik even eerlijk mag zijn.
Ik ben ook geen leveldesigner, maar dat maakt het makkelijker om dingen over het hoofd te zien. Nouja, ik zie het niet als showstopper, maar de limiet mag er alsnog uit, het is waarschijnlijk leuker om meer mee te kunnen slepen. Wellicht gooien ze het op realisme, maarre.. het is een game, geen simulator. :)
Daarom, een game moet niet op het realisme gebaseert zijn, dan hadden ze namelijk ook de aliens eruit kunnen laten.
Dus ook hierop hoop ik dat ze ernaar luisteren, of dat het te modden valt.
Ik denk dat het met dat ego-systeem wel goed zal komen. Als je er eenmaal aan gewend bent... de wapenlimiet is een grotere reden tot klagen wat mij betreft. :)
Ja wellicht, maar toch mis ik in elke game de med-packs en het zoeken ernaar.
het hele health-regenerate systeem is in mijn mening sowieso al niet leuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Cyphax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Uh, een beetje skill in een game is niet meer nodig? Dat je het op een console nodig hebt wil nog niet zeggen dat je het nodig hebt op de PC. Direct rocket hits op snel bewegende en vliegende targets is al jaren een onderdeel van een hoop fps games.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-06-2011 12:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 159816 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:25:
[...]

Uh, een beetje skill in een game is niet meer nodig? Dat je het op een console nodig hebt wil nog niet zeggen dat je het nodig hebt op de PC. Direct rocket hits op snel bewegende en vliegende targets is al jaren een onderdeel van een hoop fps games.
Tja, als zij de game erop maken dat je het nodig hebt ga je zitten vloeken als het niet kan hoor. Ik zie de lol er niet van in een object te moeten raken van afstand dat snel beweegt, en terwijl ik maar een paar raketten heb.
Het lijkt erop dat de devastator geen lock-on heeft: gebruik je gewoon die. :P
tha_crazy schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:56:
[...]
weet niet hoe modbaar DNF zal zijn, indien die redelijk open is dan geef ik het een paar weken om hem toe te voegen.
Indien niet, dan hoop ik inderdaad dat GearBox naar de kritiek luistert en het gewoonweg toevoegt.
op deze manier lijkt het voor mij namelijk ook meer op Quake3 met een DN skin als ik even eerlijk mag zijn.
Hmmm modbaarheid is denk ik heel belangrijk. Dat kan een gigantisch verschil maken. Ik denk wel dat de modbaarheid van DNF al door 3drealms is bepaald, en ik weet niet wat hun affiniteit is met de modders... als het Valve of Epic is, dan weet je dat het erg modbaar gaat zijn, maar ik weet niet hoe dat bij 3drealms is. Ben wel benieuwd, het kan de houdbaarheidsdatum van de game gigantisch vooruitduwen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Afgelopen vrijdag hebben we uiteindelijk toch nog voor de VIJFDE keer naar bol gebeld. Flink pissed geworden op de medewerker, en die zou het dan doorsturen naar de Backoffice. Zo gezegd, zo gedaan. Open ik vanochtend mijn mail, zie ik als eerste "Antwoord op uw vraag aan bol.com over uw bestelling ...." met daarin de instructies en promocode.

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Cyphax schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Hmmm modbaarheid is denk ik heel belangrijk. Dat kan een gigantisch verschil maken. Ik denk wel dat de modbaarheid van DNF al door 3drealms is bepaald, en ik weet niet wat hun affiniteit is met de modders... als het Valve of Epic is, dan weet je dat het erg modbaar gaat zijn, maar ik weet niet hoe dat bij 3drealms is. Ben wel benieuwd, het kan de houdbaarheidsdatum van de game gigantisch vooruitduwen. :)
Max Payne (van 3drealms) was goed te modden dus wie weet :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Jerry schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:10:
[...]

Max Payne (van 3drealms) was goed te modden dus wie weet :).
Mocht het zo zijn, dan ga ik er zeker naar kijken.
hoopd at het goed te doen is
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Let een beetje op de spoilers: gebruik [spoiler]-tags als je echt belangrijke delen van de verhaallijn plaatst.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee