PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Staat bij mij ook nog in het overzicht. Ik ga ervanuit dat ik die geleverd krijg, want ik heb hem vrij vroeg besteld.alex3305 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:34:
Bij mij is overigens hetzelfde gebeurd. Ik heb ook de PC (BoS) versie gepreörderd bij bol.com, maar deze staat nog wel bij mijn bestellingsoverzicht. Dus ik denk dat het aantal pre-orders gewoon overschreden is geweest. Daarnaast heb ik trouwens opgemerkt dat deze versie bij meerdere sites is verdwenen.
Ook daar staat hij aangegeven als uitverkocht ondertussen.
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Laat me niet zo schrikken heren, mijne stond ook nog keurig in het overzicht.Nyarlathotep schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:47:
Ik heb een maand of 3 geleden bij Bol de BoS editie besteld. Je moet even naar je complete besteloverzicht gaan, daar staat ie bij mij nog tussen op de status "Wordt verwerkt".
Moet er niet aan denken..echt lang genoeg gewacht nu hoor
Mijn vriendin vond het volgens mij allemaal een beetje overkill/wanstaltig..maar ja, leg "The Duke" maar eens uit he
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Gisteren issie opgehaald en naar duitsland verscheept, naar MS' reparatiecentrum. Geen idee hoe snel MS tegenwoordig is met reparaties, maar ik hoop dat het niet zo is als veel andere hardware fabrikanten (2 maand wachten tot een laptop terug is b.v.)
Spin Circle, LA Rumble en Hollywood Holocaust.
Wat een plezier via nul Modem. Steroids vs Jetpack
edit knop is imo zinnig als je nog even iets toe wilt voegen aan je bericht binnen een redelijke tijd. Mijn 2e bericht was 1,5 dag later en ik vond het handiger om een nieuw bericht toe te voegen.
[ Voor 16% gewijzigd door michel2506 op 12-05-2011 14:47 ]
is er zowieso wel een multiplayer mogelijkheid tussen deze platformen mogelijk?
Nee. Is ook niet echt eerlijk hè, controller vs. muis.rkonings schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:29:
Kan je via een Xbox of PS3 ook mee doen aan Death matches met iemand die de PC versie van DNF heeft?
is er zowieso wel een multiplayer mogelijkheid tussen deze platformen mogelijk?
Nieuws | 13 mei 2011 - Onder de noemer opvallende onthullingen: Duke Nukem had bijna een homoseksuele robot als sidekick gehad in Duke Nukem Forever. Dit onthulde Randy Pitchford, baas van ontwikkelaar Gearbox, tijdens een evenement van de British Academy of Film and Television Arts in Londen.
Het idee achter het robotmaatje was volgens Pitchford om "te kijken hoe Duke zou reageren op iemand die een andere geaardheid heeft dan hijzelf". Pitchford vertelt dat de robot in de toekomst alsnog zijn opwachting kan maken in een Duke Nukem-game. "Ik wil niet te veel verklappen aangezien we hem eventueel alsnog willen introduceren."
Pitchford uitte zich ook over de verwijtingen dat Duke Nukem seksistisch en een vrouwenhater zou zijn. "Duke is een wilde kerel en is geliefd in de wereld waarin hij leeft. Zijn wereld lijkt op die van ons, maar is het absoluut niet. Wij leven in een tijd waarin veel superhelden mietjes zijn geworden. Ze zijn overdreven emotioneel en iedereen probeert zichzelf zo serieus te nemen."
Bron
Edit: Duke Nukem Forever Shrinkage Trailer even in venster toegevoegd.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fQ08ZEFY9T8]
[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 14-05-2011 20:35 ]
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 14-05-2011 20:39 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
link
[ Voor 34% gewijzigd door Tripwire999 op 17-05-2011 13:01 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Dat lijkt me dan ook precies wat we kunnen verwachten: een hoop lol. En dat is ook uiteindelijk precies wat we willen, toch? Foute, vrouwonvriendelijke humor, one-liners en veel actie.EvaluationCopy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:34:
Mijn verwachtingen zijn redelijk getemperd de afgelopen 12 jaar maar sjongejonge wat ziet die shrinkage trailer er gewoon FUN uit
Wat dat betreft kan DNF volgens mij niet meer teleur gaan stellen.
Saved by the buoyancy of citrus

Hoezo maken ze de demo in het begin alleen beschikbaar voor mensen die gepre-ordered hebben
Vindt dat een beetje een vreemde ontwikkeling in de game industie, ben ik de enige of?
De demo zal wel EERST voor de pre-orders beschikbaar komen en later voor de rest?Andyk125 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:43:
Is het nut van een Demo niet om mensen over de streep te trekken om de game toch te kopen?![]()
Hoezo maken ze de demo in het begin alleen beschikbaar voor mensen die gepre-ordered hebben![]()
Vindt dat een beetje een vreemde ontwikkeling in de game industie, ben ik de enige of?
De rest volgt later, ofcourse.
Btw, hoe wordt je lid van die First Access Club? Heb zelf een DNF-BoS pakket voor de X360 in pre-order staan bij GameMania.
Oh, en vandaag is m'n Xbox weer terug gekomen van reparatie, en als "schadevergoeding" een prepay kaart voor 1 maand XBox Live Gold lidmaatschap erbij
Goldcard wordt later verzilverd. Tis me nu iets te druk om weer een dag te gaan zitten gamen
Ik vind het ook raar, een beetje als in charlie sheen's " I already got your money" ideeAndyk125 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:43:
Is het nut van een Demo niet om mensen over de streep te trekken om de game toch te kopen?![]()
Hoezo maken ze de demo in het begin alleen beschikbaar voor mensen die gepre-ordered hebben![]()

Volgens deze lijst valt dat best mee: http://www.dukenukemforever.com/preorder/fulllist.htmlalex3305 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:20:
Maar die code is alleen voor participating retailers.. Ik ben bang dat daar niet veel Nederlandse winkels tussen gaan zitten.
Vraag blijft alleen welke independent game stores precies?Benelux
Free Record Shop
Game Mania
BOL.com
Smartoys
Player one
Fnac
Dixons
Dynabyte
Most independent game stores
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Speciaal voor Tweakers even een spiegeltje gemaakt van alle downloads: klik.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
En tip 2:
Enjoy!
[ Voor 10% gewijzigd door Jejking op 19-05-2011 00:36 ]
Tis gewoon een grote aanhanger die achter een Jeep hangt, met 8-10 Xbox 360 consoles erin.
Bovendien waren ze nog niet eens klaar met opbouwen om 10:15, terwijl je eigenlijk al vanaf 9:00 zou mogen spelen
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wat had je dan verwacht, de Duke in levende lijven te ontmoeten?Freekers schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:15:
Bespaar je de moeite om naar die Duke Nukem Tour 'Truck' te gaan.
Tis gewoon een grote aanhanger die achter een Jeep hangt, met 8-10 Xbox 360 consoles erin.
Bovendien waren ze nog niet eens klaar met opbouwen om 10:15, terwijl je eigenlijk al vanaf 9:00 zou mogen spelen
Jah, eigenlijk wel! Dat zou toch goed bij de promo passen, een duke look-a-like... ?EvaluationCopy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Wat had je dan verwacht, de Duke in levende lijven te ontmoeten?
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Duke has no time to play with himselfKoenzie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:52:
[...]
Jah, eigenlijk wel! Dat zou toch goed bij de promo passen, een duke look-a-like... ?
Nee, een truck. En geen veredelde aanhanger waar een graffiti artiest even z'n best op heeft gedaan en waar daarna een geek 8 consoels heeft ingebouwd... T was echt een aanfluiting.EvaluationCopy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Wat had je dan verwacht, de Duke in levende lijven te ontmoeten?
8-10 consoles... weet je hoe lang je dan wel niet staat te wachten !? En dan in zo'n kleine aanhanger... lekker allemaal tegen elkaar aangepropt, op 20 inch schermpjes.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
BELANGRIJK
De Balls of Steel editie van Duke Nukem Forever voor PC, zal naar verwachting rond de 8-15 dagen na release van standaard game beschikbaar komen! Beschikbaarheid nav info leveranciers, beperkingen kunnen opgelegd worden vlak voor release, u ontvangt dan bericht van ons.
BONUS
Bestel jouw Duke Nukem tijdig en ontvang een early access code. Hiermee krijg je toegang tot de speciale afdeling op de Duke Nukem site, waar je een registratie code ontvangt. Deze geeft weer toegang tot meer goodies, naast datgene wat je al op de special guest afdeling van de Duke site vindt. Mooiste is natuurlijk toegang tot de demo, zodat je kunt proeven aan die zaligmakende actie, nog voordat de game in de winkels ligt.
Registreer jouw code op
www.dukenukem.com/access
Je mist er twee, maar ja die waren toch al corrupt op de site zelfPhyxion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:19:
[...]
(5350 punten gescoord op die site trouwens)
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 21-05-2011 19:24 ]
http://frontpage.fok.nl/n...ertien-jaar-afgerond.html
En dan geen foto neerzetten? TsskSendy schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:25:
Daarnet in R'dam op de foto met Duke, een buitenaards monster neergeknald en een T-shirt gescored. Het was het zeker waard om naar die aanhanger te gaan!
Ik heb mezelf bijkans een ongeluk geklikt, maar toch mijn foto gevonden!
[ Voor 34% gewijzigd door Sendy op 25-05-2011 12:56 ]
Waarvoor heb jij je early access key ontvangen dan?, zit met smart te wachten op mijn code voor steamWildfire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:46:
Vandaag m'n early access key ontvangen. Zometeen maar eens gaan rondneuzen
Preorders ontvangen een early access key, zodat we al bij enkele extra's èn de demo kunnenpin_point schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:47:
[...]
Waarvoor heb jij je early access key ontvangen dan?, zit met smart te wachten op mijn code voor steam
En personen welke de GOTY editie van Borderlands gekocht hebben dan? (zal direct het topic ook eens snel doorlezen, wellicht dat het al gepost is)Wildfire schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:50:
[...]
Preorders ontvangen een early access key, zodat we al bij enkele extra's èn de demo kunnen
@Wildfire hieronder; ik sta ook al een tijdje bij first access club, vindt 't wel vreemd dat de demo zo kort op de release komt.
Anyhoe, we wachten gewoon af
[ Voor 18% gewijzigd door pin_point op 26-05-2011 19:56 ]
Yup, die ook.pin_point schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:52:
[...]
En personen welke de GOTY editie van Borderlands gekocht hebben dan? (zal direct het topic ook eens snel doorlezen, wellicht dat het al gepost is)
Net trouwens ingelogd bij de First Access Club, maar de demo is er nog niet. Heb maar vast wel de themesong gedownload
Anoniem: 376966
wtf man meer als 200 Mb wat zit er allemaal bij?Phyxion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:19:
[...]
Nee dat zijn gewoon de low-compression topless pics van die Duke Nudem game, meer niet.Anoniem: 376966 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:00:
[...]
wtf man meer als 200 Mb wat zit er allemaal bij?
---
Woei, de nieuwe Duke Nukem themesong... man, wat een nostalgie om na al die jaren de Duke Nukem theme weer eens te horen!
Ik heb geen NDA ofzo hoeven te tekenen (
[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 26-05-2011 20:07 ]
http://eu.evga.com/newsletter/EUNL_2011-05-26/
Alleen voor die BeltBuckle zou je hem bijna al kopen
* PSN=Chef_NL** *
[ Voor 9% gewijzigd door Tripwire999 op 27-05-2011 07:24 ]
http://www.evga.com/articles/00633/Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 06:46:
Check de speciale Duke Edtion EVGA GTX 560 kaart
http://eu.evga.com/newsletter/EUNL_2011-05-26/
Alleen voor die BeltBuckle zou je hem bijna al kopenal zal de boel EVGA kennende wel veels te duur zijn.
*Note: Bubblegum not included.
Kost maar 209 euro/ponden (???) als je de regio op EU/English zet
http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=01G-P3-1460-K1
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

beetje laat misschien maar,Phyxion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:19:
[...]
en de filmpjes dan?
http://www.mediafire.com/?56454442phe54i3
bron: http://forums.duke4.net/t...b-tube-duke-nudem-thread/
Rechtermuis op Borderlands GOTY in je Steam library en dan view game CD key. Daar staat je first access club key ook tussen.pin_point schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:52:
[...]
En personen welke de GOTY editie van Borderlands gekocht hebben dan? (zal direct het topic ook eens snel doorlezen, wellicht dat het al gepost is)
Ik ben benieuwd of Megadeth's Duke Nukem Theme nog in het spel zit, dit is toch speciaal voor DNF opgenomen. (Een jaar of 12 terug)
Jeez, wat was ik toen blij met met mijn Soundblaster 64 op ISA slot.EvaluationCopy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:10:
[...]
Ik ben benieuwd of Megadeth's Duke Nukem Theme nog in het spel zit, dit is toch speciaal voor DNF opgenomen. (Een jaar of 12 terug)
MIDI Forever
Megadeth mag ook nog wel even blijven, Countdown To Destruction.
[ Voor 99% gewijzigd door not2secure4u op 02-06-2011 08:25 ]
NUC I5 256GB SSD
Als je nou een paar posts naar boven kijkt zie je een post van mij met daarin een linkje naar de themesong van de nieuwe Duke Nukem.Zanac-ex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 01:40:
[...]
Jeez, wat was ik toen blij met met mijn Soundblaster 64 op ISA slot.
MIDI Forever
Megadeth mag ook nog wel even blijven, Countdown To Destruction.
-- Edit: kreeg trouwens een mailtje van de First Access Club, als vroege besteller krijg ik gratis toegang tot de multiplayer add-on. Add-on, is multiplayer niet ingebakken dan? (niet dat het mij uitmaakt, ben niet zo'n multiplayer)
[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 02-06-2011 09:53 ]
Heb mijn BOS editie al sinds februari in de pre-order, geen FAC code ontvangen nog.Adlermann schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:42:
wie heeft al van bol.com de FAC code ontvangen? Ik heb de BOS editie al maaaaanden in pre-order staan, maar nog steeds geen code ontvangen. Vrijdag komt de demo al, dus ik ben beniwud.
Terwijl Bol.com wel bij de retailers staat waar je een FAC code moet krijgen. Bel er morgen achteraan, maar ik geef het een slechte kans aangezien mensen met een normale pre-order al wel een FAC code hebben gekregen.
Dat zou zuur zijn dat je bij een BOS pre-order geen FAC krijgt.. Bij de normale DNF staat op bol.com ook niets meer over FAC.mennuz schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:03:
[...]
Heb mijn BOS editie al sinds februari in de pre-order, geen FAC code ontvangen nog.
Terwijl Bol.com wel bij de retailers staat waar je een FAC code moet krijgen. Bel er morgen achteraan, maar ik geef het een slechte kans aangezien mensen met een normale pre-order al wel een FAC code hebben gekregen.
Ik heb mijn BoS-editie via Dimension Plus en heb op 26 mei van hun de early access key ontvangen. BOL Zou die dus ook al lang en breed moeten hebben.Adlermann schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:09:
[...]
Dat zou zuur zijn dat je bij een BOS pre-order geen FAC krijgt.. Bij de normale DNF staat op bol.com ook niets meer over FAC.
Dat is nog eens een leuke verrassing! Nu nog even snel ergens de Balls of Steel edition bestellenAs the launch date for Duke Nukem Forever approaches, we would like to offer a heartfelt thanks to you, the true believers who have already placed your bet on Duke with your pre-order, or Borderlands Game of the Year purchase. As a sign of our appreciation, Gearbox Software and 2K Games are thrilled to present every First Access Club member who has registered as of today the very first Duke Nukem Forever multiplayer downloadable add-on for free!* Surprise! Thank you again for all of your support. We're almost there.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Heeft iemand al een key van ze ontvangen? Anders stuur ik wel even een mailtje...
Ik heb zojuist een mail gestuurd. Ben toch benieuwd wat het antwoord zal zijn.Nyarlathotep schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:07:
Ook ik heb mijn pre-order staan bij Bol.com.
Heeft iemand al een key van ze ontvangen? Anders stuur ik wel even een mailtje...
Dan wacht ik nog even afAdlermann schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:13:
[...]
Ik heb zojuist een mail gestuurd. Ben toch benieuwd wat het antwoord zal zijn.
Was net bezig met een update voor de TS
youtube.com/@hisrep
Dan ben ik blij dat ie bij jou terecht gekomen isDeNachtwacht schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:46:
! Dank !
Was net bezig met een update voor de TS
Edit: De code is nu in te leveren voor een Steam-downloadcode
Edit2: En de demo is hier alweer uitgespeeld, de stemming zit er hier nu goed in in ieder geval. Met de moeilijkheidsgraad op 'hard' was 'm nog goed te doen. Gaaf, nu nog eventjes wachten.
[ Voor 49% gewijzigd door sm1ley op 03-06-2011 08:15 ]
Het is een code die je moet invoeren op de website http://www.dukenukem.com/access
Welke fan wil de code hebben?
edit: het is dus een code voor de demo via steam.
EDIT: code weggegeven!
[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 03-06-2011 09:30 . Reden: demo ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Die wil ik wel !Rick-Jan schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:58:
Het is een code die je moet invoeren op de website http://www.dukenukem.com/access
Welke fan wil de code hebben?
edit: het is dus een code voor de demo via steam.
Oh, en verder vind ik het wel jammer dat de interface/controls totaal niet voor pc gebruik is ontworpen. Daar hadden ze naar mijn mening dan toch wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
[ Voor 49% gewijzigd door Darkraver8 op 03-06-2011 10:11 ]
Nu vroeg ik me af:
Ik heb heb besteld voor de ps3, maar is de code dan alleen om via steam de demo te downloade en te spelen??
Of kan het ook via playstation store??
PSN: Von_Smallhausn
Het zelfde gedachtenDarkraver8 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:54:
Zojuist de demo gespeeld, en hij is vet!! (gelijk op hardmode want dat hoort toch wel bij Duke)
Oh, en verder vind ik het wel jammer dat de interface/controls totaal niet voor pc gebruik is ontworpen. Daar hadden ze naar mijn mening dan toch wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
maar aan de toetsen wen je wel dus komt wel goed het Duke gevoel is wel weer terug
Where are u waiting for ........ the full game
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Je gaat me toch niet vertellen dat de demo/game geen zelf aan te passen keybinds heeft? Dat zou ik echt een ramp vinden, vooral omdat veel games WASD doen voor bewegen terwijl ik juist geen WASD-gamer ben...
Zit er wel in.Wildfire schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:33:
[...]
Je gaat me toch niet vertellen dat de demo/game geen zelf aan te passen keybinds heeft? Dat zou ik echt een ramp vinden, vooral omdat veel games WASD doen voor bewegen terwijl ik juist geen WASD-gamer ben...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
9PSBU-5JUNH-8FBEU-579BD-6DDEM
Leef je uit
XBO: Michaël#3318
P.S. Ik wil de TS met de release van de game ook weer even een flinke update geven. Mochten er nog mensen zijn die tips/aanbevelingen/filmpjes of ander materiaal hebben dat er zeker in moet: laat het weten!
youtube.com/@hisrep
De mijne had ik dankzij Borderlands... Dan ga je daarna naar een website waar je je code in kon vullen om lid te worden van zo'n first access club enzo. Kreeg de code vandaag vanzelf toegestuurd, maar ik heb absoluut geen interesse in de game (laat staan de demo).rico_fxp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:04:
Hoe komen mensen aan codes voor de steam DNF demo ? ik heb een steam pre order maar geen demo
AhaNefiorim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:06:
[...]
De mijne had ik dankzij Borderlands... Dan ga je daarna naar een website waar je je code in kon vullen om lid te worden van zo'n first access club enzo. Kreeg de code vandaag vanzelf toegestuurd, maar ik heb absoluut geen interesse in de game (laat staan de demo).
Oh well wachten tot 10 juni

Die demo komt nog wel... Geloof dat je als First Access member de demo gewoon een paar dagen eerder krijgtrico_fxp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:09:
[...]
Ahawel vreemd dat je er een demo is voor op steam maar niet voor de mensen welke een DNF pre order hebben op steam.
Oh well wachten tot 10 juni
Vandaag welteverstaan ;-)Nefiorim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:11:
[...]
Die demo komt nog wel... Geloof dat je als First Access member de demo gewoon een paar dagen eerder krijgt
youtube.com/@hisrep
Let een beetje op de spoilers: gebruik [spoiler]-tags als je echt belangrijke delen van de verhaallijn plaatst.