Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Heb Whatsapp geinstalleerd maar krijg het niet geactiveerd.

Heb deze stappen gevolgd:

There are some extra steps you need to do to prove your phone number:
1: Enter your phone number as per normal.
2: When the verification fails, it asks if you want to be called instead. Choose ‘Call Me’
3: Now you will receive a phone call with a three digit number that you can enter in to Whatsapp.
4: Now you’re all activated with Whatsapp on your Playbook.

Na stap 3 moet ik een naam invoeren en dat lukt niet.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Wat? Whatsapp op de Playbook? Wat vet!

Maar als ik daarop google kom ik bij een site van bbsolutions.tk. Daar staat een beta versie op en die tekst die jij hier boven hebt gekopieerd maar ook..

"If you are using Whatsapp on your Blackberry as well, you will have to re-install on phone to have the app start working again. You can not run the app on both devices at the same time."

Dan heeft het toch nauwelijks toegevoegde waarde? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nieuwe OS update ook maar eens geinstalleerd. Android apps draaien echt een heel stuk beter. Browser crashed ook niet zoveel meer (nog niet gehad) maar xda werkt nog steeds niet lekker, duurt minimaal 2 minuten en de hele browser is frozen. Het crashed tenminste niet meer. Battery life indicator klopt niks meer van, zit al een half uur op 0% :) Verder voelt alles wel wat soepeler.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dead space in blackberry store maar 3,50. Super spel en soms een beetje eng zit nu in chapter 4 en moet zeggen dat dit erg goede grapbics zijn. Het speelt ook erg goed en verbaas me omdat ik touchscreen games meestal wel prut vind.

Nu wachten op os 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zometeen 2.0.1 installeren, vandeweek is kijken of ik weer / nog kan sideloaden, momenteel geen laptop bij de hand. Maar naar wat ik lees, gewoon de laatste software installeren en het werkt gewoon nog via USB. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:16
Sinds gisteren een Playbook in mijn bezit.

Zoals verwacht (na o.a. het lezen van dit topic) een geweldig tablet. Hebben al een Aldi Minitab en een iPad 2 hier in huis, maar deze Playbook is mooi voor mij en vind hem nu al fijner.

Wel al tegen verschillende problemen aangelopen:

- Een BB-id wilde hij niet aanmelden. Na verschillende pogingen om via de laptop te updaten naar OS 2... werkte het gelukkig wel. (Ik kreeg bij het aanmelden een serverfout (-6) )
- Nadat ik ongeveer 5000 foto's overgezet had, kreeg ik er maar 200 te zien (alles was mooi verdeeld in mapjes). Dit heeft zichzelf uiteindelijk opgelost.
- Om te testen had ik een film overgezet, even een stuk gekeken (had helaas geen geluid) en daarna op de BB zelf gewist. Ik kreeg een foutmelding over de library en moest de playbook resetten.

Dit is allemaal opgelost, maar nu het vervelendste: De Volume+ knop lijkt niet goed te werken. De andere twee knoppen klikken bij indrukken en zijn ook redelijk makkelijk in te drukken. De Volume+ knop klikt niet en moet ik hard indrukken, wat ook niet altijd werkt. Het valt me op dat wanneer ik eerst de Volume- knop gebruik en daarna de Volume+ knop, dat het dan makkelijker gaat.

Ik ga hiervoor wel contact met BB opnemen, want dit lijkt mij niet goed. Of heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij beide exemplaren heb ik ook dat de plus knop net een fractie minder hoog is. Echt klikken doen ze eigenlijk nauwelijks maar de plus het minst. Maar ze doen het altijd dus heb je wel een vervelend probleempje... Ik zou als je die toets geregeld gebruikt idd contact met .bb opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Bedankt voor de reactie. Heel raar, maar naarmate ik de Playbook meer gebruik, lijkt hij minder moeite met de +knop te hebben. Het klikken blijft weg, maar er wordt wel gereageerd op het indrukken van de knop.

Gisteren was dat echt niet zo.

Hoe hard kunnen de speakers eigenlijk? Ik vind het geluid goed, maar hard gaat het niet. Als radio gebruiken is dan echt alleen voor achtergrond geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had bij m'n eerste PlayBook ook wat problemen met 'n lam knopje, heb 'm toen omgeruild:
CLB schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:09:
Is niet waar hoor, moet je gewoon normaal kunnen indrukken... Bij m'n eerste Playbook was het meest
rechter knopje ook half lam, klikte niet, heb m'n Playbook omgeruild voor 'n nieuwe en geen probleem :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3pjzFRtIQ3nWb7HwNLBQ2kMp/full.jpg
En de nieuwe software is geinstalleerd, nog niet veel van gemerkt, maar Tweakeren werkt wel veel beter...
Tekst invoeren werkte soms toch wel met enige vertraging, maar daar heb ik nu totaal geen last meer van!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
CLB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:38:
Ik had bij m'n eerste PlayBook ook wat problemen met 'n lam knopje, heb 'm toen omgeruild:

[...]

En de nieuwe software is geinstalleerd, nog niet veel van gemerkt, maar Tweakeren werkt wel veel beter...
Tekst invoeren werkte soms toch wel met enige vertraging, maar daar heb ik nu totaal geen last meer van!?
Bij mij blijft m'n power knopje bijna altijd even haken, om vervolgens weer terug te schieten. Hij doet het verder prima en aangezien ik 'm via de android-app-convert actie heb gekregen ga ik ook geen moeite doen om hem voor zoiets kleins RMA naar Amerika te sturen. Ik heb nog steeds geregeld, bij dit bericht ook, behoorlijke vertraging bij het typen op tweakers. Het lijkt nu ietsje minder te zijn geworden en komt bij mij alleen voor bij het quoten van berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 22:45:
[...]

Bij mij blijft m'n power knopje bijna altijd even haken, om vervolgens weer terug te schieten. Hij doet het verder prima en aangezien ik 'm via de android-app-convert actie heb gekregen ga ik ook geen moeite doen om hem voor zoiets kleins RMA naar Amerika te sturen. Ik heb nog steeds geregeld, bij dit bericht ook, behoorlijke vertraging bij het typen op tweakers. Het lijkt nu ietsje minder te zijn geworden en komt bij mij alleen voor bij het quoten van berichten
De RMA gaat niet via Amerika hoor, ik heb ook een Playbook uit Amerika en deze is gewoon met RMA in Nederland afgehandeld. Alleen maar Nederlandse mensen aan de lijn en erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
[...]

Zit vooral in de traagheid van javascript icm het trage geheugen van de Playbook.
Ik vraag me af of de 32 en 64GB versies sneller zijn dan de 16GB. Misschien gebruikt het grotere geheugen meer kanalen. Het geheugen van de 16GB die ik heb is echt gillend langzaam vergeleken mijn Galaxy S2. Dat lijkt me ook de reden dat de wireless n adapter gelockt is op 65mbit. (tenzij er mensen zijn die hogere snelheden zien in de wireless settings?).

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-04-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Bij mij blijft m'n power knopje bijna altijd even haken, om vervolgens weer terug te schieten.
Dat doet mijne ook, een bekend euvel dus blijkbaar. Zelf heb ik hem ook via de developers actie en om hem nu voor zoiets lulligs te RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 20:11
Malandro schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:39:
Sinds gisteren een Playbook in mijn bezit.

- Om te testen had ik een film overgezet, even een stuk gekeken (had helaas geen geluid) en daarna op de BB zelf gewist. Ik kreeg een foutmelding over de library en moest de playbook resetten.
De playbook ondersteund idd niet veel audio formaten. AC3 o.a. ondersteund hij niet, ook niet met de nieuwste update. Hopelijk ooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Helaas gaat mijn net nieuwe playbook nu RMA voor de volume+ knop.

Raar knopje, de ene keer werkt hij gewoon (zonder te klikken) en de andere keer doet hij niets. Hoe harder je het indrukt hoe minder kans op werken.

Hopelijk lossen ze het netjes op.

Playbook bevalt mij verder echt goed. Mooi beeld, goede reactie op mijn vingers en het OS is over nagedacht. Krijg alleen niet voor elkaar om torrents naar mijn server te sturen. Tenzij ik ze via AIR Browser hernoem naar .txt

Ook kan ik nog geen apps kopen omdat hij vind dat mijn paypal geen koppeling heeft met een Creditcard en ik krijg mijn ziggo mail niet goed omdat hij de smtp niet accepteerd, maar dat zijn dingen die nog wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Malandro schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:32:
Ook kan ik nog geen apps kopen omdat hij vind dat mijn paypal geen koppeling heeft met een Creditcard.
Vreemd, ik heb zelf ook geen CC gekoppelt (wel een Bankrekening overigens) en mijne werkt wel gewoon.
Malandro schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:32:
ik krijg mijn ziggo mail niet goed omdat hij de smtp niet accepteerd, maar dat zijn dingen die nog wel goed komen.
Zelf heb ik het uiteindelijk half werkend weten te krijgen met:
SMTP-server: smtp.ziggo.nl
SMTP-poort: 587
SMTP-codering: StartTLS

Normaal gebruik ik poort 25025 aangezien deze ook buiten het Ziggo Netwerk gebruikt kan worden.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ajeppsson - Charge your #playbook! Get a full night of rest! Something wonderful is about to happen! Be sure to check #AppWorld tomorrow :-) dit was gisteren getweet dus vanmiddag maar even checken.

OS 10 ligt ook op de hoek want de nieuwe devolper software voor ontwikkelaars heeft al ondersteuning voor
os 10 dus iedereen is voorbereid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom dan vandeweek nog 2.0.1 gereleased? We will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Check AppWorld klinkt als updates voor programma's, niet voor het hele OS. Misschien wat gratis/goedkope programma's of spellen? Op het moment is er nog niets te vinden aan updates via het instellingen-menu of 'My World'

Aan de andere kant, zoeken bij twitter op #AppWorld levert dit op:

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/566579051.png?key=640480&Expires=1335262964&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=weVzBS4ObZiAwXqLCqppFuUsFSm~T27ShUJdQOFaar5-Ob8--wsTa0PgqTt0GwKbOXvzVR8ACGRFXbHS7tiupAKgXa-OHI7L2Cg-GEHtdwg0Fz-M3ZLsM2TjEU~Nl1wKkD1A6Sra53qCEYL~~HDp9eQueLhHo3nfVUN9c6lZ5to_
Dat lijkt op update voor de Appworld zelf en de twitter en facebook client?

edit: oh wacht ff... ik zie 3G rechtsbovenin staan, en iets met netwerkbereik. Dat lijkt dus op software voor telefoons, my bad :(

[ Voor 68% gewijzigd door gwystyl op 24-04-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

edit: oh wacht ff... ik zie 3G rechtsbovenin staan, en iets met netwerkbereik. Dat lijkt dus op software voor telefoons, my bad :(
App world is wel voor blackberry mobile geupdated zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gwystyl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:05:
Check AppWorld klinkt als updates voor programma's, niet voor het hele OS. Misschien wat gratis/goedkope programma's of spellen? Op het moment is er nog niets te vinden aan updates via het instellingen-menu of 'My World'

Aan de andere kant, zoeken bij twitter op #AppWorld levert dit op:

[afbeelding]
Dat lijkt op update voor de Appworld zelf en de twitter en facebook client?

Suggereert inderdaad iets voor AppWorld, alhoewel ik een ander OS altijd leuk zal vinden :) Misschien dat je rechtstreeks van de Android markett zal kunnen downloaden? Nog 2 uur en 9 mins en dan zou het online moeten staan in ieder geval :)

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 24-04-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Phyxion schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:48:
[...]
Suggereert inderdaad iets voor AppWorld, alhoewel ik een ander OS altijd leuk zal vinden :) Misschien dat je rechtstreeks van de Android markett zal kunnen downloaden? Nog 2 uur en 9 mins en dan zou het online moeten staan in ieder geval :)
Dat zou briljant zijn, maar ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. In dat geval zouden ze namelijk het android framework in het OS moeten verwerken. Dat was met de beta wel mogelijk via wat omwegen, maar ik verwacht niet dat RIM dat erg leuk vond en wil gaan verwerken in/naast hun eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gwystyl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:18:
[...]

Dat zou briljant zijn, maar ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. In dat geval zouden ze namelijk het android framework in het OS moeten verwerken. Dat was met de beta wel mogelijk via wat omwegen, maar ik verwacht niet dat RIM dat erg leuk vond en wil gaan verwerken in/naast hun eigen systeem.
Tenzij ze het natuurlijk zelf inbouwen, ik zou daar enorm blij mee zijn in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
mmm angry birds space...boring.....was alleen een medewerker welke onder zijn eigen twitter account dit bericht de wereld in stuurde.... dus RIM zelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Zelf heb ik Ziggo ondergebracht bij hotmail, dus heb ik niks te maken met het aangeven van poorten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Bedankt voor de tips. Alleen een vraag, hoe bedoel je ondergebracht bij hotmail? Alles wordt doorgestuurd ofzo?

Morgen komt FedEx met een doos voor de Playbook, dan zit ik een tijdje zonder helaas. Vind het nog steeds jammer dat een net nieuw gekocht apparaat alweer gerepareerd dient te worden.

Vandaag deed paypal het 1x en vervolgens niet meer. Erg vaag..

[ Voor 42% gewijzigd door Malandro op 24-04-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even opnieuw de Blackberry Desktop Software geinstalleerd en kan weer / nog steeds sideloaden, heerlijk :)
Was even bang dat het niet helemaal goed ging, maar rustig en geduldig opgelost.. Wat 'n apparaat is het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een android app heeft een apk binngehaald. Deze heb ik kunnen verwijderen maar heb nu het probleem dat de playbook na reboot bij het starten van de android omgeving een update icoon linksboven aangeeft. Dit kan ik wel wegklikken maar heb het liever niet. Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Malandro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:25:
Bedankt voor de tips. Alleen een vraag, hoe bedoel je ondergebracht bij hotmail? Alles wordt doorgestuurd ofzo?

Morgen komt FedEx met een doos voor de Playbook, dan zit ik een tijdje zonder helaas. Vind het nog steeds jammer dat een net nieuw gekocht apparaat alweer gerepareerd dient te worden.

Vandaag deed paypal het 1x en vervolgens niet meer. Erg vaag..
Ja, zoiets of misschien wel doorgelinkt.
Als je bent ingelogd klik je rechts bovenin op opties (staat iets onder je naam).
Klik in het uitrolmenu op meer opties.
In het scherm wat je dan te zien krijgt kies je bij Account beheren de optie: e-mail verzenden/ontvangen van andere accounts. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Voor diegenen die hoopvol op bb10 wachten, cwmdotme tweette een paar dagen geleden dat hij met het releasen van z'n nieuwe dingleberry wacht omdat je bij de BBJam als ontwikkelaar aan het einde een Playbook met bb10 meekreeg want hij wilde er zeker van zijn dat z'n jailbreak op het nieuwste OS ook werkte, dacht ik gelezen te hebben. Rond die tijd zul je dan als developer ook wel 'n beta/preview kunnen downloaden zoals het bij 2.0 ook ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:08:
Voor diegenen die hoopvol op bb10 wachten, cwmdotme tweette een paar dagen geleden dat hij met het releasen van z'n nieuwe dingleberry wacht omdat je bij de BBJam als ontwikkelaar aan het einde een Playbook met bb10 meekreeg want hij wilde er zeker van zijn dat z'n jailbreak op het nieuwste OS ook werkte, dacht ik gelezen te hebben. Rond die tijd zul je dan als developer ook wel 'n beta/preview kunnen downloaden zoals het bij 2.0 ook ging...
OS 10 lijkt pas in oktober uit te komen volgens een uitgelekte planning van blackberry. Dit zou slecht nieuw zijn omdat dan ook tegelijk de iphone 5 uitkomt. Als os 10 nu net voor de zomer in europa veschijnt zijn er ook veel mensen op straat en zal os10 opvallen bij blackberry gebruikers en nu missen ze deze kans. Ik snap niet dat men niet met een vergelijkbare bold uitkomen met de zelfde specs als de playbook. Ik snap wel dat men met een vet gelikt toestel wil uitkomen maar noem het dan curve 10 met 1 Ghz en 5 milj pixelcamera en 8 Gb en maak een bold 10 welke wel gelikt eruit ziet met 8 mlj camera camera met flits, 32 Gb geheugen en ook met een 1 Ghz cpu. |:( maar dan wel geheel touchscreen en daarnaast een torch ook helemaal met volledig scherm maar dan met toetsenbordje eronder. ;w als dit echt oktober wordt dan ga ik denk ik toch maar voor een samsung S3 of toch een gewone blackberry. wacht wel rustig tot juni

bron crackberry

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze deze phone uitbrengen en het OS net zo lekker werkt als op de Playbook stap ik over:
nieuws: Afbeelding van eerste BlackBerry met nieuw OS duikt op, wat dus over BlackBerry OS10 gaat:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1328077919.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm helaas (nog) niet voor het publiek: http://m.crackberry.com/h...berry-10-alpha-dev-device
Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/files/kevin/blackberry-dev-10-phone-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/files/kevin/blackberry-dev-10-phone-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/files/kevin/blackberry-10-dev-phone-3.jpg

EDIT: Volgens mij overschrijft een geside-loade app / game nu ook de huidige geinstalleerde en dat is wel fijn...
Kan het niet goed testen, maar je hebt niet opeens 2x hetzelfde spel erop staan, maar dan een andere versie.

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 29-04-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart topic gestart zodat ik hier niet meer zal blaten :p Blackberry OS10 en BlackBerry 10 Dev Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:07
Betreffende PB & BB10.....
Is er ook bekend of bepaalde coole vernieuwde features van de BB10 ook worden meegenomen terug naar de PB OS? Aangezien BB10 een voortgeborduurd is op de PB OS.
Tijdens BB World lieten ze enkele nieuwe dingen zien zoals een touchscreen keyboard en vernieuwde manier om foto's te nemen. Zelf hoop ik dat dit ook naar de PB komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Na veel wikken en wegen toch ook maar de PB gekocht (16GB versie, 188 EUR Dynabyte). Wou eerst voor de HTC Flyer aanbieding gaan maar heb toch maar voor BB gekozen. Belangrijkste reden is dat ik al via het werk een BB Bold heb met onbeperkt internet abbo binnen Nederland. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de tablet. Het scherm is erg scherp en helder. Ik kan het prima buiten nog aflezen en het BB OS werkt erg plezierig. Koppelen met de BB Bold ging erg makkelijk en ook tethering werkt inmiddels. Dankzij de vele tips in dit topic het side loaden ontdekt en verder een Intertoys cover er bij gekocht.
Nadeel vind ik wel de beperkte batterij duur. Ik heb het idee dat ik nog niet eens 5 uur full time werken/gamen haal en ook in de standby stand met wifi aan loopt de batterij behoorlijk snel leeg. Ik zag dat sommigen de app battery guru gebruiken. Kan je hiermee werkelijk aantonen dat je batterij wel of niet goed werkt?
Verder wilde ik een gmail bijlage met docx extentie openen maar dat gaat dus niet. Hernoemen naar doc zou volgens sommigen wel helpen maar ik heb het probleem dat ik bestand niet gedownload krijg op de PB.
In gmail is het download balkje groen maar ik kan het bestand nergens terugvinden op de PB.
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik red de 5 uur makkelijk... Als het ding standby ligt met WiFi kan hij dagen blijven liggen...
Battery Guru is volgens mij niks meer dan een onzin-applicatie... Net gekeken, 32x opgeladen, 87% batteryhealth. Docx niet kunnen openen ligt gewoon aan de software die je daarvoor gebruikt dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:28:
Ik red de 5 uur makkelijk... Als het ding standby ligt met WiFi kan hij dagen blijven liggen...
Battery Guru is volgens mij niks meer dan een onzin-applicatie... Net gekeken, 32x opgeladen, 87% batteryhealth. Docx niet kunnen openen ligt gewoon aan de software die je daarvoor gebruikt dunkt me.
Ik zal nog eens een keer een test doen met de batterijduur.
Wat betreft het docx document als bijlage. Ik gebruik gewoon de standaard email client op de PB (OS 2.0.1.358). Ik heb verder geen app geinstalleerd voor office bestanden, gebruik Docs To Go.
Gmail bijlagen met doc extentie worden wel gewoon geopend in Docs To Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
willem100 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:43:
[...]

Ik zal nog eens een keer een test doen met de batterijduur.
Wat betreft het docx document als bijlage. Ik gebruik gewoon de standaard email client op de PB (OS 2.0.1.358). Ik heb verder geen app geinstalleerd voor office bestanden, gebruik Docs To Go.
Gmail bijlagen met doc extentie worden wel gewoon geopend in Docs To Go.
De batterijduur werd bij mij na een aantal keer opladen beter. In het begin haalde ik de 5 uur ook niet helemaal, maar nu zeker wel :) Het ligt er natuurijk ook aan of je zit te internetten, een pdf zit te lezen of zwaar zit te gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Daarnet kreeg ik een software update van 3mb groot, meer mensen die gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier niks, ook niet als ik er handmatig naar zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Toch raar, moest zelfs opnieuw opstarten.

OS-versie is 2.0.1.358, maar volgens mij was dat daarvoor ook al zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50
Malandro schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:19:
Toch raar, moest zelfs opnieuw opstarten.

OS-versie is 2.0.1.358, maar volgens mij was dat daarvoor ook al zo...
Waarschijnlijk heb je een programma gewist? Dan wil het nog wel eens voorkomen dat ie zegt dat er een update is maar dan installeert de PlayBook gewoon opnieuw het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Zou kunnen dat ik iets gewist had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb ook OS-versie 2.0.1.358, en er is geen update te vinden. Enig idee wat er veranderd zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Nou ik zou niet weten wat er anders is. Misschien dat ik toch iets gewist had.

Heb wel eerder die Blackberry Nieuws App een keer gewist en later geïnstalleerd. Misschien dat het daarmee te maken had? (Dit had ik zaterdag gedaan, update was zondag ochtend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry store apps van gameloft 75 cent. Leuk spel was nova al op de android en nova 2 kun je dus wel downloaden als tip en Let's golf 2 is ook leuk als je even relax wil spelen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Weer iets dat mij iets opgevallen, zodra het scherm aan gaat hoor ik een hoge piep. De toonhoogte is aan te passen met de dimmer van het scherm. Hebben jullie dat ook allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noop, hier geen hoge toon... Als ik op de bezel druk (bij de camera / ledje) hoor ik de behuizing licht kraken...
Ding gaat nooit de deur meer uit, of eventueel voor een Playbook 2, met wat betere hardware, scherm, 3G :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
CLB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:38:
Noop, hier geen hoge toon... Als ik op de bezel druk (bij de camera / ledje) hoor ik de behuizing licht kraken...
Ding gaat nooit de deur meer uit, of eventueel voor een Playbook 2, met wat betere hardware, scherm, 3G :P
Ook niet als je het scherm dichter bij je oor houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen... maar waarom zou ik dat zo testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
CLB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:42:
Dat zou kunnen... maar waarom zou ik dat zo testen :9
Hah tja mijn oren werken nogal goed. Ik hoor een hoge toon op ongeveer 50cm afstand, maar mijn vriendin hoort het pas veel dichter bij haar oor..

Als ze allemaal dit geluid maken, is er niets mis met de mijne.

Edit: als ik automatisch dempen uitzet is de hoge toon weg!

[ Voor 7% gewijzigd door Malandro op 08-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Malandro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Hah tja mijn oren werken nogal goed. Ik hoor een hoge toon op ongeveer 50cm afstand, maar mijn vriendin hoort het pas veel dichter bij haar oor..

Ik hoor altijd een hoge toon maar deze zit in mijn hoofd dus als er al eentje in de Playbook (of ander apparaat) zou zitten dan zou ik hem niet kunnen horen. Geen van mijn kinderen die er een opmerking over heeft gemaakt en we hebben er 3 in gebruik binnen ons gezin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Malandro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Ik hoor ook geen enkele piep, ook niet als het scherm op z'n felste stand of op automatisch dimmen staat. Het enige "probleem" is de power button die nagenoeg altijd blijft haken, maar daar stoor ik me niet aan :) Ik ben nog altijd zeer tevreden over m'n PB en hopelijk ga ik er nog tevredener mee worden als BB10 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45
Bovenstaande is eerder in het topic langsgekomen. Ik sta nu op het punt van aanschaf, iemand ervaring met deze houder, of met anderen die misschien beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer gevoelig voor geluiden.
Maar mijn. Playbook 64gb is doodstil. Ook bij vol vermogen in gebruik en verlichting.
Ik ken het echter wel bij mijn iPad 2 (irritant) maar gebruik hem zelf niet dus probleem opgelost.

Bij onze tweede playbook 64 ook geen probleem.

Ook geen last van gekraak.
Maar na ervaring Ipad 1 en 2, samsung note en asus is de PB voor ons de betere keuze.
Alleen die Android progjes hoeft voor mij niet. Tientalle euros uitgegeven in de App World aan rotsooi.
Het gaat er om de marked zo snel mogelijk te vullen en dat lijkt mij een slecht idee met de vele slechte progjes.
dat is dus veeeel beter bij de i pad.

Ik ben een gebruiker en geen progjes verzamelaar en gebruik de zeer goede meegeleverde programma's.

Playbook is voor mij tot nu toe de betere en vooral door zijn interface en formaat.
Maar dat piepen lijkt mij niet normaal en dus een omruil geval.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Ik heb mijn playbook via de desktop software geheel opnieuw geinstalleerd. Nu hoor ik (voorlopig?) de piep alleen wanneer het scherm langzaam uitgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Oke, even een hele stomme vraag: ik heb zojuist een micro hdmi naar hdmi kabel binnen gekregen en heb deze toen aangesloten op mijn tv en op mijn tablet. Tablet zegt dat ie verbinding maakt (geeft dit ook aan bij settings) maar ik krijg alleen maar zwart beeld. De tv ziet de playbook ook, maar verder gebeurt er bar weinig. Geen audio of video helaas.

Ligt dit aan de kwaliteit van de draad of moet er iets ingesteld worden op de playbook? Heb al gezocht in dit topic, maar zo te zien heeft niemand dit mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt hier gewoon goed... HDMI-instellingen in de PB gecheckt? Goede kanaal gekozen op de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik heb nu beeld.. Lag blijkbaar aan display mode. De 'preferred' setting gaf geen beeld. Nu nog erachter komen welke dan de beste weergave geeft. Heb overigens wel een vervelende lag bij het typen van dit bericht. Zowel als ik typ vanaf de playbook zelf als dat ik via me bold 9900 typ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
itsyaboy schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:38:
Ik heb nu beeld.. Lag blijkbaar aan display mode. De 'preferred' setting gaf geen beeld. Nu nog erachter komen welke dan de beste weergave geeft. Heb overigens wel een vervelende lag bij het typen van dit bericht. Zowel als ik typ vanaf de playbook zelf als dat ik via me bold 9900 typ..
Da's een bekend probleem van de PB, je zul bij <textarea>'s snel last hebben van lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ow jammer. Naja voor het afspelen van video's zo even niks gemerkt qua lag of iets dergelijks en dat is toch waar ik het waarschijnlijk het meeste voor ga gebruiken.

Hoef niet zoveel presentaties te geven dus kan helaas geen gebruik maken van de presenter mode.. maar wie weet. Hebben beamers uberhaupt wel een HDMI poort?

Blijf het wel een fijn apparaatje vinden zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog nooit lag gezien. Toen we een maand de kids via een tv barbapap en dora hebben laten zien nooit lag gezien. Werkt super met een hdmi kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij had het ook over lag in tekstberichten / area's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die lag heb je eigenlijk alleen bij tweakers.net. Ligt waarschijnlijk aan java script icm tekstvoorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Pff ook lekker weer, stuur ik nog een heel stel foto's over via USB. Ben ik ineens alles kwijt. PlayBook geen bestanden meer, geen foto's, geen films en ook geen muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 17-09 01:49
Ik overweeg een BlackBerry PlayBook te kopen, maar vraag me af of het mogelijk is de Android app voor Telfort Interactieve TV te installeren? Iemand dit (of die van KPN zelf natuurlijk) al geprobeerd?

Edit: en Silverlight is niet mogelijk toch? Want daardoor kun je dus in elk geval niet de website http://telfort.itvonline.nl/ gebruiken...

[ Voor 31% gewijzigd door Exar op 14-05-2012 16:49 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die app van KPN doet het in ieder geval niet.
Helaas geeft ook de browser-based variant geen beeld.

Tot nu is de Playbook dus helaas niet compatible met iTV van KPN. Telfort weet ik niet, maar aangezien dat ook van KPN is zal het wel niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 17-09 01:49
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:01:
Die app van KPN doet het in ieder geval niet.
Helaas geeft ook de browser-based variant geen beeld.

Tot nu is de Playbook dus helaas niet compatible met iTV van KPN. Telfort weet ik niet, maar aangezien dat ook van KPN is zal het wel niet veel anders zijn.
Dat is erg jammer, maar bedankt voor je antwoord.
Dan voorlopig maar geen tablet... de PlayBook leek me fantastisch voor z'n prijs... heb geen zin in Apple en Android is van vage merken en/of van inferieure kwaliteit of zo duur dat je bijna toch Apple moet gaan.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:17:
[...]

Dan voorlopig maar geen tablet... de PlayBook leek me fantastisch voor z'n prijs... heb geen zin in Apple en Android is van vage merken en/of van inferieure kwaliteit of zo duur dat je bijna toch Apple moet gaan.
De enige oplossing lijkt mij een tablet pc met windows 8 op x86 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk weekend gehad met mijn playbook dat mijn neef en zijn vader de playbook aan een stress test hebben onderworpen en ze vonden het geweldig.

De ipad heeft dan weliswaar een groter scherm maar men vond de playbook veel handzamer en nadat mijn neef op mijn advies een 6 tal apps open had laten staan inclusief radio 538 kon hij rustig nog een game spelen en even op tussentijds even veronica erop zetten :).

Hij was verbaast en zat daarna op mijn playbook online te kijken naar een 32 of 64 gb versie. Hij heeft alles
van apple maar het wordt een playbook voor hem. Hij vindt het beter en handzamer dan ipad. _/-\o_

Hij vindt de ipad wel mooier maar qua prijs vond hij zijn iphone wel voldoende.

Hij heeft hem al online besteld, was zo over?

|:( ik was verrast en mijn vriendin ook :X perplex

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders de HTC Flyer eens van een andere thread op Tweakers. 199,00 voor 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik heb een vraag over de playbook. Ik ben van plan om voor hoorcolleges op school een tablet te kopen. Ik gebruik nu mijn bto laptop en kan hier in principe 3a4 uur gebruik van maken, maar een tablet is in vervoer lekker compact en is niet zo zwaar als mijn 15 inch laptop.

Is het mogelijk om alle dropbox mappen en files lokaal op te slaan of moet er altijd een internet connectie aanwezig zijn om de bestanden te benaderen (op mijn wp7 is dit wel het geval namelijk). Mijn andere vraag was de compatibiliteit van office. Zijn er apps aanwezig op de market die goed overweg kunnen met docx bestanden?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
De playbook gaat prima om met docx, pptx en xlsx. Ook pdf is geen probleem.
Ik gebruik box als cloud storage en daarmee kun je in ieder geval ook lokaal werken.
Afhankelijk van je lokale opslagbehoefte zou je voor een 64gb versie kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kingcharles schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:16:
De playbook gaat prima om met docx, pptx en xlsx. Ook pdf is geen probleem.
Ik gebruik box als cloud storage en daarmee kun je in ieder geval ook lokaal werken.
Afhankelijk van je lokale opslagbehoefte zou je voor een 64gb versie kunnen gaan.
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp hieruit dat je net als in een Windows omgeving lokaal bij je bestanden kan en eruit kan werken zonder internet connectie. Reden waarom ik dit 100% zeker wil weten komt omdat het bij Android niet helemaal vlekkenloos werkt. Teminste dit krijg ik mee bij medestudenten van mijn school.

Voor de rest ziet de playbook er in mijn ogen echt mooi uit. Wilde hem samen met deze case+ keyboard bestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 16-05-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Malandro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:36:
Weer iets dat mij iets opgevallen, zodra het scherm aan gaat hoor ik een hoge piep. De toonhoogte is aan te passen met de dimmer van het scherm. Hebben jullie dat ook allemaal?
Nee, ook niet met het oor op het scherm.

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van een enorm trage browser sinds OS 2.0.1? Als ik bijvoorbeeld een reactie probeer te plaatsen hier op GoT zie ik de letters pas na 10 seconden verschijnen, en backspace duurt nog langer (en de helft wordt maar geregistreerd) :? Ik heb ook Javascript, Flash en dictionary al uitgeschakeld maar dat hielp ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou een secure wipe doen als je die nog niet gedaan hebt. Regelmatig herstarten is ook aan te raden. Naar mijn gevoel is de browser wel langzamer dan hij was toen hij uit de doos kwam met os1.x. Maar nog steeds snel genoeg wat mij betreft.

Wat Box betreft, de standaard box app doet het niet offline. Ook Files & Folders niet. Android doet het beter, daar kun je bestanden individueel "make available offline" kiezen, dit lukt niet op de PlayBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Gianni Rombios schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:20:
Ik zou een secure wipe doen als je die nog niet gedaan hebt. Regelmatig herstarten is ook aan te raden. Naar mijn gevoel is de browser wel langzamer dan hij was toen hij uit de doos kwam met os1.x. Maar nog steeds snel genoeg wat mij betreft.

Wat Box betreft, de standaard box app doet het niet offline. Ook Files & Folders niet. Android doet het beter, daar kun je bestanden individueel "make available offline" kiezen, dit lukt niet op de PlayBook.
Uhmzz, dus het is niet mogelijk ? Dan weet ik niet of ik de playbook ga kopen. Het is voor mij noodzakelijk dat ik eventueel in de trein mijn bestanden op dropbox offline kan benaderen. Een android tablet is voor mij geen optie, ben niet kapot van het OS. Ik wacht dan persoonlijk liever op de Windows 8 tablet. Bedankt voor je info ! :)

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 17-05-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
vali schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:25:
[...]
Uhmzz, dus het is niet mogelijk ? Dan weet ik niet of ik de playbook ga kopen. Het is voor mij noodzakelijk dat ik eventueel in de trein mijn bestanden op dropbox offline kan benaderen.... Ik wacht dan persoonlijk liever op de Windows 8 tablet. Bedankt voor je info ! :)
Als je een BB telefoon hebt kan je met bridge zo het internet op...of nu nog met gratis wifi in de trein.
Daarnaast kan je natuurlijk ook een kopie op je PB laten en daarin verder werken en opslaan als een hogere versie waarna je die thuis weer mooi upload naar je DB. Als alternatief heb je natuurlijk ook nog Evernote.
Daarin kan je gewoon nieuwe notes maken of verder gaan en synced automatisch zodra je weer internet op je PB hebt. Dit kan je ook op windows en eventueel mobiel installeren en vervolgens heb je zo altijd je notes bij de hand.

Of je neemt natuurlijk gewoon iets anders 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Mijn playbook wordt vervangen voor een ander exemplaar. Gelukkig vond RIM het ook vervelend dat ik het apparaat nog maar net heb en voor een 2e keer een RMA moest aanvragen (vanwege de hoge toon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gianni Rombios schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:20:

Een restart had ik al geprobeerd, maar dat is meteen weer traag. Daarnaast ligt het ook niet aan het RAM want ik heb gewoon nog 500MB vrij. Ik zal eens kijken naar secure wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Big-Opti schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:38:
[...]

Als je een BB telefoon hebt kan je met bridge zo het internet op...of nu nog met gratis wifi in de trein.
Daarnaast kan je natuurlijk ook een kopie op je PB laten en daarin verder werken en opslaan als een hogere versie waarna je die thuis weer mooi upload naar je DB. Als alternatief heb je natuurlijk ook nog Evernote.
Daarin kan je gewoon nieuwe notes maken of verder gaan en synced automatisch zodra je weer internet op je PB hebt. Dit kan je ook op windows en eventueel mobiel installeren en vervolgens heb je zo altijd je notes bij de hand.

Of je neemt natuurlijk gewoon iets anders 8)7 .
Ik heb zelf een omnia 7 met wp7 erop en eventueel tethering gebruiken(of wifi in de trein) om bij mijn bestanden te komen vind ik erg omslachtig. Ik werk op school veel met gesharde mappen en vind het handig dat op mijn Windows laptop alles lokaal opgeslagen staat (bestanden lekker snel geopened).

Dus ja, ik wacht dan wel liever. Voor de rest ziet de playbook er wel heel mooi uit. Vind het alleen zonde om een tablet te kopen om alleen mee te browsen en te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Offline bestanden syncen ontbreekt op de playbook. Ook evernote doet het niet offline. Ik zou toch een android nemen te weten de HTC Flyer, wereldaanbieding/superopruimer bij HI shop
http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Flyer/QHTFLYsi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een 16 GB playbook, Mijn eerste Blackberry product. En ben er best wel blij mee.

Wat ik erg aangenaam vind is dat je via DUN Bluetooth via mijn telefoon kan internetten (Nokia N9). Zo ging ik vroeger met de Nokia Internet tablets ook altijd online (maar dan dus een 770 of N800 die een Symbian telefoon benaderde). 3G tethering via Bluetooth is dus op de de Playbook niet alleen voor blackberry telefoons, en dat is veel energie vriendelijker dan die Wifi hotspot applicaties.

Wat me wel opviel is dat file-transfer over wifi of USB via een windows share werkt, en bij mij niet zo heel snel is (1.5 MB per seconde, dus zo'n 12 mbit/sec). Data transfer via USB storage mode op N9 is een stuk sneller. Heb ik correct gezien dat de PlayBook geen USB storage ondersteund? En is de network transfer bij jullie ook in deze orde?

Ook viel het mij op dat de playbook geen MPEG2 streams kan draaien. Heeft iemand een applicatie gevonden waar dat wel mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Gisteren heb ik een vervangende playbook gekregen. Hopelijk heb ik hier geen hardware problemen meer mee.

Over USB Storage, als je hem via USB aan je computer aansluit werkt een playbook als externe schijf, is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De snelheid van ongeveer 2MB/s klopt wel. Dat is idd langzamer dan je zou verwachten. In settings kun je zien dat de wifi connect met maximaal 65mbit op een n router. ik heb het idee dat de snelheid begrensd is omdat het geheugen zo traag is. Dat zou ook de supertrage boot kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
OS 2.1 Beta is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even een changelog:
What's New
  • Improved HTML5 support (Browser HTML 5 Score 391+10 Bonus Points)
  • Each Android app will now run in its own window. This greatly improves the user experience and consistency among the other application runtimes.
  • Access to the Camera hardware is now supported for Android apps, allowing many more application types to work on the BlackBerry® PlayBook™ tablet.
  • In-App Payment is now supported through the BlackBerry Payment SDK, so Android applications can include virtual items for sale in their applications.
  • Portrait support for Email, Calendar and Contacts
  • Improved folder support including IMAP folder support
en een linkje
Registration/sign up page here to get enrolled in order to download

Klinkt goed, ik ga me iig registreren en deze beta proberen. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik de PB houd of toch een 7" Android tablet ga halen. Toen ik de PB in maart haalde was er geen redelijk alternatief, maar de Galaxy Tab 2 7.0" of de Nexus tab (komt binnenkort) lijken ongeveer dezelfde bang for buck te geven, en hebben direct toegang tot de android market in plaats van het beperkte aanbod van de App World of extra moeite om apk's om te zetten naar .bar. (zo, brakke zin :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou nog even wachten want er komen een hoop 200euro toestellen aan. Ook een mini ipad.
Beta werkt goed. Ik heb een van de twee pb's ingeruild voor een htc flyer. Dat is toch een stuk minder. Scherm is minder, geen dual core dus spellen trekt hij niet echt, geluid is minder, design en hanteerbaarheid zijn minder. Email en browsen zijn minder. Batterij vergelijkbaar. Typen gaat met thumb keyboard uit de android market wel beter. Met andere woorden beter even wachten dan nu een "leuke" aanbieding te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
gwystyl schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:30:
[...]

Even een changelog:
What's New
  • Improved HTML5 support (Browser HTML 5 Score 391+10 Bonus Points)
  • Each Android app will now run in its own window. This greatly improves the user experience and consistency among the other application runtimes.
  • Access to the Camera hardware is now supported for Android apps, allowing many more application types to work on the BlackBerry® PlayBook™ tablet.
  • In-App Payment is now supported through the BlackBerry Payment SDK, so Android applications can include virtual items for sale in their applications.
  • Portrait support for Email, Calendar and Contacts
  • Improved folder support including IMAP folder support
en een linkje
Registration/sign up page here to get enrolled in order to download

Klinkt goed, ik ga me iig registreren en deze beta proberen. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik de PB houd of toch een 7" Android tablet ga halen. Toen ik de PB in maart haalde was er geen redelijk alternatief, maar de Galaxy Tab 2 7.0" of de Nexus tab (komt binnenkort) lijken ongeveer dezelfde bang for buck te geven, en hebben direct toegang tot de android market in plaats van het beperkte aanbod van de App World of extra moeite om apk's om te zetten naar .bar. (zo, brakke zin :X)
Kun je ook nog sideloaden? Hopelijk werken native Android apps nu ook eindelijk, dan zou de PB helemaal compleet zijn :) Ik zie verder ook nog een snelheidsverbetering in het browser, GoT zonder lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zullen we er eens even op gaan knallen :)

Edit: vergeet het knallen, de download-snelheid is bij mij zo laag, er wordt blijkbaar door meer Playbooks aan de beschikbare download getrokken. Gaat ietsje meer tijd kosten dan ik dacht maar ik heb de tijd.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2012 15:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

makstra schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:53:
Mede dankzij Archie T is hier de Gemist! app. RTL gemist en NED 123 werken alleen. Veronica SBS 6, Net 5 en Nickelodeon werken nog niet
[afbeelding]
Ik weet niet of dit al eerder zo was maar na het installeren van 2.1 (Beta) werken Veronica, SBS, Net5 wel via deze app. Volgens mij deden deze het eerder nog niet maar mogelijk vergis ik mij?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:48:
[...]

Ik weet niet of dit al eerder zo was maar na het installeren van 2.1 (Beta) werken Veronica, SBS, Net5 wel via deze app. Volgens mij deden deze het eerder nog niet maar mogelijk vergis ik mij?
Deze werken idd niet op de OS 2.0.1.358
Overigens RTL ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:05:
[...]

Deze werken idd niet op de OS 2.0.1.358
Overigens RTL ook niet
RTL(XL) werkt nog steeds niet maar volgens mij heeft dit weinig met de Playbook en meer met RTL te maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:31:
[...]

Kun je ook nog sideloaden? Hopelijk werken native Android apps nu ook eindelijk, dan zou de PB helemaal compleet zijn :) Ik zie verder ook nog een snelheidsverbetering in het browser, GoT zonder lag?
Sideloaden werkt nog, native android apps gaan waarschijnlijk nooit werken.
Ik vind het wel erg handig dat Android programma's nu in een aparte thread worden gegooid, dan kan je er tenminste meerdere naast elkaar draaien in plaats van maar één.
Van de snelheidsverbeteringen in de browser merk ik nog niet zoveel, maar die vond ik al niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
gwystyl schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:02:
[...]

Sideloaden werkt nog, native android apps gaan waarschijnlijk nooit werken.
Ik vind het wel erg handig dat Android programma's nu in een aparte thread worden gegooid, dan kan je er tenminste meerdere naast elkaar draaien in plaats van maar één.
Van de snelheidsverbeteringen in de browser merk ik nog niet zoveel, maar die vond ik al niet slecht.
Misschien dat het komt door het feit dat de playbook dalvik niet emuleert, maar chroot of iets dergelijks. Dan kunnen apps natuurlijk niet buiten die dalvik vm rechtstreeks met de hardware communiceren. Toch heb ik nog altijd stiekem moed dat het ooit nog eens mogelijk zal zijn dmv een emulator o.i.d, want de Android Emulator voor Windows/Mac/Linux kan wel native code draaien. En omdat de PB op de ARM architectuur werkt, hoeft daar ook geen conversieslag zoals bij de PC emulator plaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
" Access to the Camera hardware is now supported for Android apps, allowing many more application types to work on the BlackBerry® PlayBook™ tablet. "

Skype dan wel andere IM android-sideloaded apps werken zeker nog steeds niet?
Daarvoor moeten ze gok ik de PB eigen Api's aanspreken of kan de Android player dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hm na deze update loopt de accu heel snel leeg. Hij komt niet in sleep mode maar blijft idlen op 1.38W. (is te checken met battery guru). Zal wel met email sync te maken hebben maar daar had ik niks aan veranderd. Mail accounts maar even opnieuw instellen.
Edit: zit hem idd in de mail accounts, na verwijderen zakt hij weer onder de 0.1W qua verbruik.

Ander zwak punt is dat mijn camera niet meer autofocust, Op twee playbooks, beide al na de upgrade naar versie 2.0, 2.1 heeft het niet verbeterd helaas.. Een a4tje "scannen" zit er niet meer in.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-06-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gianni Rombios schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:47:
Hm na deze update loopt de accu heel snel leeg. Hij komt niet in sleep mode maar blijft idlen op 1.38W. (is te checken met battery guru). Zal wel met email sync te maken hebben maar daar had ik niks aan veranderd. Mail accounts maar even opnieuw instellen.
Edit: zit hem idd in de mail accounts, na verwijderen zakt hij weer onder de 0.1W qua verbruik.

Ander zwak punt is dat mijn camera niet meer autofocust, Op twee playbooks, beide al na de upgrade naar versie 2.0, 2.1 heeft het niet verbeterd helaas.. Een a4tje "scannen" zit er niet meer in.
Ik heb na deze update niets veranderd en bij het hebben van 2 actieve email accounts zakt het verbruik in rust naar 0.13w volgens Battery Guru. Vreemd dat hij bij jou dan op 1.38W blijft hangen, heb je wel lang genoeg gewacht bij het registreren door Guru?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja is inmiddels opgelost door de mail accounts te verwijderen. Sleep mode zakt bij mij nu naar 0.09W.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.