Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Is het iemand gelukt om de Sonos app werkend te krijgen op de Playbook ? Ik zou graag mijn Sonos Play 5 bedienen vanaf de PB.

*knip* Spam, dus weg.

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 12-06-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Ik heb van het weekend het glas van mijn playbook vervangen, nadat mijn zoontje het had laten vallen. Operatie geslaagd, maar mijn wifi-ontvangst was al slecht en nu nog slechter. De oorzaak is een knik in het draadje van het moederbord naar de antenne. Weet iemand of dit soort draadjes standaard zijn? De ene kant is gesoldeerd, de andere kant is een hele kleine connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ik denk dat het niet meer dan een draadje is, misschien kun je er gewoon een nieuwe aan solderen. De lengte wel hetzelfde houden geloof ik.

Waar heb je eigenlijk het nieuwe glas vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44
Ik zit er nu ook over na te denken een blackberry playbook te bestellen. Volgens mij zijn er drie versies op de markt die alleen verschillen door het aantal GB wat intern is geplaatst. Tussen de 16GB en 64GB zit +/- 100 euro verschil.

Maakt de hoeveelheid van het geheugen uit op de prestaties van de playbook? Wordt er al ruimte ingenomen door het OS van de playbook en zo ja hoeveel is dit? Wat zouden de gebruikers aanbevelen. Ik zoek een starter tablet en deze lijkt prijs/ kwaliteit verhouding een goede deal te kunnen zijn. Het zal alleen jammer zijn, wanneer je een 64GB besteld terwijl je, het prima kunt redden met een 16 of 32GB playbook. Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde, dan liever iets meer betalen, als dat ook in het voordeel is van de playbook.

Opvallend aan deze tablet vind ik de uitermate goede reviews die je tegen komt en dat de beperking voornamelijk ligt in de App wereld die 'net geboren' lijkt te zijn en volwassen moet worden. Gezien mijn app gebruik voor mijn mobiel, is dat voor mij niet onoverkomelijk en ben ik juist wel benieuwd naar de groei van zo'n app store.

Ik wil nog wel in de winkel beoordelen of 7" niet te klein is om ook 's avonds beetje mee te internetten of een film goed op te kunnen bekijken, dat zal de keus van de te kopen tablet nog kunnen wijzigen. Ik hoor graag jullie tips/redenen omtrent weinig / veel geheugen.

toevoeging edit: is het daarbij ook niet zo dat je geen bestanden groter dan 4GB op de tablet kunt zetten i.v.m. de fat32 formattering?

[ Voor 4% gewijzigd door RudyL op 21-06-2012 11:43 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
RudyL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:41:
Ik zit er nu ook over na te denken een blackberry playbook te bestellen. Volgens mij zijn er drie versies op de markt die alleen verschillen door het aantal GB wat intern is geplaatst. Tussen de 16GB en 64GB zit +/- 100 euro verschil.

Maakt de hoeveelheid van het geheugen uit op de prestaties van de playbook? Wordt er al ruimte ingenomen door het OS van de playbook en zo ja hoeveel is dit? Wat zouden de gebruikers aanbevelen. Ik zoek een starter tablet en deze lijkt prijs/ kwaliteit verhouding een goede deal te kunnen zijn. Het zal alleen jammer zijn, wanneer je een 64GB besteld terwijl je, het prima kunt redden met een 16 of 32GB playbook. Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde, dan liever iets meer betalen, als dat ook in het voordeel is van de playbook.

Opvallend aan deze tablet vind ik de uitermate goede reviews die je tegen komt en dat de beperking voornamelijk ligt in de App wereld die 'net geboren' lijkt te zijn en volwassen moet worden. Gezien mijn app gebruik voor mijn mobiel, is dat voor mij niet onoverkomelijk en ben ik juist wel benieuwd naar de groei van zo'n app store.

Ik wil nog wel in de winkel beoordelen of 7" niet te klein is om ook 's avonds beetje mee te internetten of een film goed op te kunnen bekijken, dat zal de keus van de te kopen tablet nog kunnen wijzigen. Ik hoor graag jullie tips/redenen omtrent weinig / veel geheugen.
Kijk toevallig vandaag ook eens naar de aanbieding op Ibood en bepaal je eigen uitgangspunten. Qua gebruiksvriendelijkheid, user interface en snelheid kan ik je de Playbook van harte aanbevelen. Qua applicaties kan de playbook nog steeds niet opboxen tegen de native android tablets. Voor mij is vooral het gebrek aan off-line navigatie (turn by turn) een gemis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
Groter dan 4GB kan gewoon.. het enige verschil is inderdaad de opslag, het is niet zo dat de PB 64Gb betere performance heeft dan de 16Gb, je kan er alleen meer data op kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Dutchkiller schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Kijk toevallig vandaag ook eens naar de aanbieding op Ibood en bepaal je eigen uitgangspunten. Qua gebruiksvriendelijkheid, user interface en snelheid kan ik je de Playbook van harte aanbevelen. Qua applicaties kan de playbook nog steeds niet opboxen tegen de native android tablets. Voor mij is vooral het gebrek aan off-line navigatie (turn by turn) een gemis!
Heb ik al wel voorbij zien komen, is ook wel een optie voor een goede specs & relatief goedkope tablet met daarop Android, maar de thread hier en de late update naar ICS, doet me twijfelen of ik niet beter de 80 euro kan besparen en het ga proberen met de BB Playbook.
rscheper schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:48:
Groter dan 4GB kan gewoon.. het enige verschil is inderdaad de opslag, het is niet zo dat de PB 64Gb betere performance heeft dan de 16Gb, je kan er alleen meer data op kwijt..
En zou je iets kunnen / willen aanbevelen? Heb je bij de start ook echt 16GB beschikbaar voor opslag en hoe snel loopt dit op met diverse apps / foto's e.d.

[ Voor 22% gewijzigd door RudyL op 21-06-2012 11:52 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
RudyL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Heb ik al wel voorbij zien komen, is ook wel een optie voor een goede specs & relatief goedkope tablet met daarop Android, maar de thread hier en de late update naar ICS, doet me twijfelen of ik niet beter de 80 euro kan besparen en het ga proberen met de BB Playbook.
Dat is absoluut waar; qua performance maakt de grootte inderdaad niet uit; 16gb is even snel als 64gb. Wel moet je er rekening mee houden dat de performance qua kopieren via USB niet heel hoog is; als ik mijn 32gb vol wil zetten dan kan ik beter mijn bed in kruipen. Voordeel is wel dat de bestanden ook via wifi te benaderen zijn.

Qua service kan ik RIM aanraden; mijn PB is kapot gegaan en ze hebben het zeer netjes afgehandeld. Ze hangen continu aan de telefoon of je de doos hebt ontvangen, of het inpakken is gelukt en of de koerier is langs geweest. Uiteindelijk had ik binnen 2 weken een nieuwe PB!

Qua scherm vind ik 7 inch ideaal; mijn doel was om de PB als E-reader+ te gebruiken. En voor dat doel is hij 100% geschikt, ook als agenda heeft de PB gewoon een geschikter formaat tov een Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb zelf de 32 Gb versie genomen omdat ik die meerprijs nog wel acceptabel vind. Ik reis vrij veel met de trein en heb er zo'n 1000 mp3's en iets meer dan 30 afleveringen van series op staan (varierend van 350 tot 500 mb per aflevering). Op deze manier hoef ik niet om de paar dagen mijn video's te verversen.
Qua grootte vind ik 7" een zeer handig formaat om mee te nemen, en de browser is de beste mobiele browser die ik gezien heb. Film kijken gaat prima, hij slikt aardig wat formaten.

Een alternatief voor mij zou de Samsung Tab 2 7" zijn. Die is ongeveer even duur als de Playbook 32Gb, maar is uitbreidbaar met micro-sd kaartjes. Die kosten veel minder dan de meerprijs die je van 32 naar 64 Gb intern moet betalen. Ook is hij iets lichter, en kan je veel meer Android-programma's draaien. Op de playbook gaat het vaak wel, maar sommige applicaties kunnen gewoon niet omgezet worden.

Net als Dutchkiller mis ik ook turn by turn navigatie op de Playbook. Ik heb Magellan maps gekocht, maar de GPS in de Playbook is dusdanig brak dat ik meestal helemaal geen fix krijg, en verder kan je alleen een 2D routekaart zien.

Als je voornamelijk browst en filmpjes kijkt is de Playbook wel een ideaal apparaat wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik heb sinds kort een probleem: m'n PB schakelt zich bij 10 of 15% acculading al uit. De laatste keer was er zelfs nog geen "Sluit de oplader aan" melding gekomen, terwijl hij zich al wel af sloot. Als je hem daarna weer opstart doet hij het weer enkele procenten (3/4 ong.) om zichzelf daarna weer vrolijk uit te schakelen. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je batterij helemaal opladen en dan met blackberry desktop de software opnieuw installeren want het lijkt me dat de software de batterij niet meer doorgeeft of je batterij is niet goed meer. Je mag ervan uitgaan dat je een jaar garantie hebt op de batterij met een gesloten tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Ben toch sneller overstag gegaan dan anders en mezelf een 32GB versie aangeschaft. Werkt prima, mooi scherm met goede reactie erop. Valt me nog niets van tegen.

Wat ik me echter afvraag, kan ik een youtube filmpje ook door laten spelen als ik een ander scherm open? Als ik dat nu doe, en bijvoorbeeld de browser of agenda open, ben ik de muziek van het youtube filmpje kwijt.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ja, is hier vaker besproken! Kwestie van een instelling in het 'general' screen (mijn PB is Engels)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:54:
Je batterij helemaal opladen en dan met blackberry desktop de software opnieuw installeren want het lijkt me dat de software de batterij niet meer doorgeeft of je batterij is niet goed meer. Je mag ervan uitgaan dat je een jaar garantie hebt op de batterij met een gesloten tablet.
't Zal wel een tijdelijk probleem geweest zijn, maar zonder dat ik er iets aan heb gedaan kon ik de laatste keer iig tot 3% kunnen gaan zonder dat hij uitviel, waardoor ik er vanuit ga dat hij het gewoon weer goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is voor de batterij niet echt aan te raden. Ik zou er geen gewoonte van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default_user
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zit te twijfelen om de PB aan te schaffen maar weet het niet helemaal zeker. Wil hem gebruiken om te internetten/youtube filmpjes kijken tijdens het gamen of andere tutorials. Wat mailen en af en toe een potje wordfeud, TVgids bekijken etc. En daarnaast mijn game/boek verzameling digitaal gaan vastleggen(dit is app gerelateerd natuurlijk).

Kan hem nu nieuw voor 180 euro kopen. Zit ik met een PB wel goed voor de komende tijd? Heb niet veel ervaring met tablets(altijd smartphone voor alles gebruikt) maar ben wel bereid om er aan te gaan tweaken met de apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

default_user schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:13:
Ik zit te twijfelen om de PB aan te schaffen maar weet het niet helemaal zeker. Wil hem gebruiken om te internetten/youtube filmpjes kijken tijdens het gamen of andere tutorials. Wat mailen en af en toe een potje wordfeud, TVgids bekijken etc. En daarnaast mijn game/boek verzameling digitaal gaan vastleggen(dit is app gerelateerd natuurlijk).

Kan hem nu nieuw voor 180 euro kopen. Zit ik met een PB wel goed voor de komende tijd? Heb niet veel ervaring met tablets(altijd smartphone voor alles gebruikt) maar ben wel bereid om er aan te gaan tweaken met de apps en dergelijke.
De meeste dingen die je noemt gaan prima (internetten, mailen, youtube zelfs zeer goed); games zijn redelijk beschikbaar; Wordfeud zal je van android app moeten omzetten naar .bar om te kunnen installeren (of de .bar op het www opzoeken)

Tweaken is vziw niet zo heel erg mogelijk, maar misschien heb ik hiervoor gewoon niet op de goede plekken gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default_user
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
gwystyl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:18:
[...]

De meeste dingen die je noemt gaan prima (internetten, mailen, youtube zelfs zeer goed); games zijn redelijk beschikbaar; Wordfeud zal je van android app moeten omzetten naar .bar om te kunnen installeren (of de .bar op het www opzoeken)

Tweaken is vziw niet zo heel erg mogelijk, maar misschien heb ik hiervoor gewoon niet op de goede plekken gezocht.
Het is ook nie zo zeer dat ik wil gaan tweaken maar als dat nodig is zoals de .bar files en dat soort dingen vind ik dat niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
RudyL schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:41:
Ik zit er nu ook over na te denken een blackberry playbook te bestellen.
Ik heb nu de Playbook sinds de BTW dagen bij de Media Markt in bezit.

Vind het ten eerste een fijne tablet, hij voelt echt degelijk aan en ik vind de schermgrootte perfect om een beetje te browsen of een video te kijken. Games spelen is ook leuk erop.

Mijn dochtertje is ook fan van de Playbook, ze zit vaak een YouTube filmpje van Hoelahoep erop te kijken :)
Heeft hem wel 2 keer laten stuiteren, maar doordat de Playbook een goede bouwkwaliteit heeft was er niks aan het handje. Het geluid is verder ook prima en klinkt gewoon goed.

Het enige en grootste nadeel aan de Playbook zijn de relatief weinige hoeveelheid apps die in de App World te vinden zijn. Je kunt natuurlijk wel Android apps omzetten en vervolgens sideloaden maar daarin ben je erg afhankelijk van de community die de APK files omzet naar BAR files. En in sommige gevallen werkt het dan alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Ik heb nu twee apps. Gedownload. Ik zie ze ook in de app store staan. En dan in het onderdeel. My world. Ik kan alleen nergens vinden waar ik ze kan starten. Zijn niet te zien in de overige apps. Geen idee waar ik ze dan moet zoeken. Bij een herstart. Kwamen ze er ook niet bij. Moet ik nog een stap uitvoeren?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RudyL schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:59:
Ik heb nu twee apps. Gedownload. Ik zie ze ook in de app store staan. En dan in het onderdeel. My world. Ik kan alleen nergens vinden waar ik ze kan starten. Zijn niet te zien in de overige apps. Geen idee waar ik ze dan moet zoeken. Bij een herstart. Kwamen ze er ook niet bij. Moet ik nog een stap uitvoeren?
Probeer eens de vijf icoontjes van de standaardprogramma's omhoog te schuiven. Dan kom je in het applicatiemenu. Hierbij heb je zowel meerdere pagina's (links-rechts swipen) als een lange lijst (naar beneden swipen). Een beetje onhandig; ik was eerst ook allerlei geïnstalleerde programma's kwijt :)

Ik heb ze nu in mapjes ingedeeld, en die in plaats van de vijf favoriete apps gezet. In mappen zetten doe je door een programma lang vast te houden. Als alle icoontjes gaan trillen, kan je het scherm even loslaten, en dan een icoontje vasthouden en er mee slepen. Als je hem op een ander icoontje laat vallen, vraagt hij om de naam van een map. Bij een volgende app die je er op laat vallen voegt hij die app aan die map toe. Helaas zet hij ze niet vanzelf op alfabet, dus dat moet je zelf doen.

Vanuit de app world kan je ze niet rechtstreeks opstarten (itt bij de Google Play Store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
gwystyl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:24:
[...]

Probeer eens de vijf icoontjes van de standaardprogramma's omhoog te schuiven. Dan kom je in het applicatiemenu. Hierbij heb je zowel meerdere pagina's (links-rechts swipen) als een lange lijst (naar beneden swipen). Een beetje onhandig; ik was eerst ook allerlei geïnstalleerde programma's kwijt :)

Ik heb ze nu in mapjes ingedeeld, en die in plaats van de vijf favoriete apps gezet. In mappen zetten doe je door een programma lang vast te houden. Als alle icoontjes gaan trillen, kan je het scherm even loslaten, en dan een icoontje vasthouden en er mee slepen. Als je hem op een ander icoontje laat vallen, vraagt hij om de naam van een map. Bij een volgende app die je er op laat vallen voegt hij die app aan die map toe. Helaas zet hij ze niet vanzelf op alfabet, dus dat moet je zelf doen.

Vanuit de app world kan je ze niet rechtstreeks opstarten (itt bij de Google Play Store)
Wat dom, de beneden scroll niet gezien/geprobeerd. Dankjewel

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeh1
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 13:10
ik heb al enige tijd de PB

prima apparaat, prijs is waanzinnig, bouwkwaliteit is super, formaat is handzaam, tethering is geniaal zeker indien op kosten vd baas, audio kwaliteit is goed, speakers produceren goed geluid, multi tasken werkt geweldig, netwerk mapping handig.

Maar het volgende stoort me mateloos:

1) omzetten en sideloaden van apps. Hier heb ik helemaal geen tijd voor en zin in. Het hele doel van tablet is plug n play.

2) afspelen van geluid bij .avi filmpjes. Omdat de dolby stream niet ondersteund wordt door BB mag je divx filmpjes lopen converteren om zeker te zijn dat geluid wordt afgespeeld. .

3) waar is de DEL optie bij willen verwijderen tekst? Waarom alleen maar backspace? Wie bedenkt het weglaten van wellicht de meest belangrijke toets?

=edit , geen backspace moest natuurlijk geen del zijn =

[ Voor 35% gewijzigd door jeh1 op 01-07-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:16
Backspace zit er gewoon op hoor, die grote pijl naar links (rechterkant van het toetsenbord).

(Mijn mening;)

Sideloaden heb ik nog niet gedaan en ben ik niet van plan, dus daar ook geen probleem mee. Missende apps... Wat is nu iets wat je echt nodig hebt om het tablet te gebruiken? Ik vind hem standaard al erg goed. Als ik nu kijk heb ik heel weinig aanvulling geïnstalleerd (Box, nog niet gebruikt. Comics, erg goede comic reader. Nobex Radio, internet radio, gebruik ik heel soms.)

Het missende geluid klopt, sommige films missen geluid, andere weer niet. Ik probeer ze gewoon en geen geluid is wissen of kijken op de mediaplayer. Wel geluid is bewaren om een keer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nice, Nobex Radio werkt goed. Ik zocht nog een goede radio app namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:27:
Nice, Nobex Radio werkt goed. Ik zocht nog een goede radio app namelijk. :)
Todays alarm clock werkt ook goed om met radio wakker te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Heb sinds een paar weken ook een PB 64gb versie.

Al 3x het volgende probleem gehad.

Na lange tijd stand-by start er geen enkele applicatie meer op. Alleen een vervelende langdurige reboot helpt. Ik krijg geen specifieke melding. Het settings. Scherm kan ik wel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
wakuwakuhullie schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:35:
Na lange tijd stand-by start er geen enkele applicatie meer op. Alleen een vervelende langdurige reboot helpt. Ik krijg geen specifieke melding. Het settings. Scherm kan ik wel openen.
Vervelend probleem. Daar heb ik (gelukkig) geen last van gehad.

Ik heb sinds vandaag overigens wel de developer versie van OS 2.1.0.560 op mijn Playbook gezet en ik moet zeggen dat het prima draait. Ik ben nog geen issues tegen gekomen. Portrait mode voor Mail, Agenda en Contacten is een fijne toevoeging. Android apps in een apart scherm is erg fijn. Het lijkt er ook op dat mijn WIFI wat stabieler is geworden. Eerder als ik bij mijn werkgever door het gebouw liep en zo van router naar router wisselde werd mijn WIFI onstabiel. Dan had hij wel verbinding (volgens de Playbook) maar had ik toch geen internet. Dit lijkt nu beter te gaan. Verder is deze beta erg stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:43:
[...]

Vervelend probleem. Daar heb ik (gelukkig) geen last van gehad.

Ik heb sinds vandaag overigens wel de developer versie van OS 2.1.0.560 op mijn Playbook gezet en ik moet zeggen dat het prima draait. Ik ben nog geen issues tegen gekomen. Portrait mode voor Mail, Agenda en Contacten is een fijne toevoeging. Android apps in een apart scherm is erg fijn. Het lijkt er ook op dat mijn WIFI wat stabieler is geworden. Eerder als ik bij mijn werkgever door het gebouw liep en zo van router naar router wisselde werd mijn WIFI onstabiel. Dan had hij wel verbinding (volgens de Playbook) maar had ik toch geen internet. Dit lijkt nu beter te gaan. Verder is deze beta erg stabiel :)
Hoe is het internetten? krijg je checkerbords als je snel scrolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Ik zal die 2.1 er ook opzetten. Kijken of mijn problemen verdwijnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omsk
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-08 08:12
Hallo,
even mijn indrukken van de Playbook.

Ter inleiding
Ik liep niet echt warm voor een tablet. Ik heb al een vaste PC, laptop en netbook.
De nood aan een extra toestel was beperkt in verhouding tot de aankoopprijs van de meeste toestellen.
Ik heb even de aankoop van de Lenovo A1 overwogen, maar uiteindelijk toch niet verder bekeken.

Naar aanleiding van 2 reviews van de Playbook (16GB en 32GB versie) op T-net in maart 2012 (Review 1 en Review 2) was mijn interesse gewekt:
- een hardwarematig kwalitatief product dat met de nieuwe versie van het OS de initiële beperkingen oversteeg
- de sterk verlaagde prijs (± €250 voor de 32GB versie).

De Playbook leek me een bruikbaar alternatief voor de netbook met als bonus de functionaliteit als e-reader waarvan ik de aankoop al een tijd overwoog (maar steeds uitstelde omdat het weer een toestel erbij is).

Eerste indruk
Goede afwerking.
De initialisatie verliep in het begin wat verward omdat ik niet goed door had hoe ik bepaalde opties kon instellen. Eens ik dat doorhad verliep alles zeer vlot.
Beeldscherm is zeer goed en ook het geluid is goed.
Multitasking verloopt prima.

Mijn eerste teleurstelling betrof de BlackBerry Desktop Software voor PC.
Ik wou een aantal MP3's overzetten naar de Playbook, maar de werkwijze die de BlackBerry Desktop Software hiervoor aanbod is omslachtig en imo onwerkbaar.
Gelukkig kwam ik er vrij snel achter dat ik de Playbook ook rechtstreeks via de PC kan benaderen (via wifi of via USB) zonder de desktop software en dat ik de MP3's gewoon kon kopiëren en plakken vanuit Windows verkenner. Meer heeft een mens niet nodig!
Wat de meerwaarde van Blackberry Desktop Software is, is me eigenlijk nog steeds niet duidelijk.
Een tweede teleurstelling betreft de standaard file manager van de Playbook. Deze geeft de mappenstructuur niet weer, waardoor het vinden van dat éne bestand toch niet zo eenvoudig is. Je weet in welke map het staat, maar de naam ken je niet.
Gelukkig bestaan er hier alternatieven voor. Air Browser (gratis) bracht de verlossing.
Wanneer je bij een bericht een bijlage wil steken, val je echter opnieuw terug in de handen van de standaard file manager. Jammer.
Een ander punt dat ik "the hard way" heb ondervonden is dat wanneer je een e-mail op de Playbook verwijdert, het ook definitief van de server wordt verwijderd. Ook indien je de Playbook zo hebt ingesteld dat berichten op de server moeten blijven staan.

Ondertussen heb ik de PB een paar maand in gebruik en op zich ben ik relatief tevreden.
Het is een kwalitatief zeer fijn toestel.
Ik heb een dubbel gevoel mbt het formaat: voor onderweg is het formaat imo ideaal. Voor wat intensiever gebruik (vb langduriger webbezoek) mag het iets groter.

Ik heb de voorbije maanden relatief weinig beperkingen ondervonden, maar toch een paar:
- het lukt me niet om bepaalde PDF's te openen. Dit lukt me trouwens op PC ook enkel via de laatste versie van Adobe Reader. Adobe zal echter geen nieuwe reader ontwikkelen voor Playbook. Ik heb recent de app Pdf Reader gekocht, maar ook hiermee lukt het niet.
- het lukte me niet om nieuwe slides toe te voegen in een presentatie via Docs To Go.
- een tekst nalezen en kleine aanpassingen aanbrengen lukt wel, maar voor echt typwerk is het niet aangewezen (verkeerde verwachtingen van mijn kant).

Extra apps die ik momenteel gebruik:
- Nobex Radio (voor Radio 1 en Studio Brussel) (gratis) - werkt prima.
- Air Browser (gratis) - zou de standaardbrowser moeten zijn
- Book Reader (€ 0,75) - prima e-reader.
- Wunderlist (gratis) - handig, maar loopt niet 100% stabiel

Ik heb me niet echt verder verdiept in de apps, ook omdat ik niet het gevoel dat er momenteel fundamentele zaken ontbreken op de Playbook (wat op zich een goed teken is). Ook het sideloaden heb ik nog niet bekeken.

Vraagje
Ik heb begrepen dat je de Playbook ook als GPS kan gebruiken.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
2.1 draait als een zonnetje, alle apps behouden, Android apps draaien beter. Voor mij een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Heb ik het goed dat na die 2.1 beta volgende week de officiële update komt. Dat las ik op PlayBookapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leuke indrukken, ik kan me in de meeste dingen erg herkennen.
Vraagje
Ik heb begrepen dat je de Playbook ook als GPS kan gebruiken.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
De GPS is vrij brak. Met Binb maps krijg ik vaak geen of pas heel laat een fix, en Magellan Maps heeft stiekem ook wifi nodig om iets van positionering te doen. Mijn android telefoon is altijd sneller, en daar is ook betere navigatiesoftware voor te krijgen. Minpuntje voor de Playbook dus ;(
ronaldinho schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:47:
Heb ik het goed dat na die 2.1 beta volgende week de officiële update komt. Dat las ik op PlayBookapps
Als je daar de reacties aanklikt, zie je dat dat 'volgende week' al begin juni gepost is. Dat is al even geleden, dus ik weet niet wanneer die nou precies komt. Ook op Crackberry zijn al een tijdje geen berichten meer geweest over OS 2.1. Het is dus gewoon afwachten. Intussen kan je de beta rustig proberen, die is stabiel genoeg

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 08-07-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Hoe is het internetten? krijg je checkerbords als je snel scrolt?
De browser voelt wel wat sneller aan maar dat "schaakbord" heb je nog steeds als je (te) snel scrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeh1
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 13:10
ben ik de enige die de delete functie mist in het toetsenbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jeh1 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:37:
ben ik de enige die de delete functie mist in het toetsenbord ?
Met delete bedoel je dat je het karakter na de cursor kan verwijderen? Die bestaat inderdaad niet. Ik gooi de cursor wel eens heen en weer, maar een echte Delete toets zou inderdaad handig zijn. Een beetje rondzoeken leert me dat we niet de enigen zijn die deze functionaliteit missen, maar dat er geen alternatieve keyboards zijn. Als je toch wat vindt houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
gwystyl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Met delete bedoel je dat je het karakter na de cursor kan verwijderen? Die bestaat inderdaad niet. Ik gooi de cursor wel eens heen en weer, maar een echte Delete toets zou inderdaad handig zijn. Een beetje rondzoeken leert me dat we niet de enigen zijn die deze functionaliteit missen, maar dat er geen alternatieve keyboards zijn. Als je toch wat vindt houd ik me aanbevolen...
Andere handige functie lijkt me de cursor toetsen, zoals je die b.v. ziet bij het hackerskeyboard in de Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand USB on the GO nog werkend onder OS versie 2 (liefst 2.1 Beta)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McChouffe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:54
Heb sinds gisteren een PlayBook (16 GB & eerste tablet) en moet toegeven dat in onder de indruk ben. Heb ervaring met Android (HTC Wildfire) en iOS (iPhone 4) en QNX werkt echt soepel, zeker het multitasken. Ook het scherm ziet er gewoon goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:28
Van de week helaas mijn usb poort van mij playbook kapot gegaan :(
Draadje van de usb poort, lastig uit te leggen, was afgebroken. Dus kan geen connectie of stroom meer krijgen.

Heb gisteren direct een rapid charger besteld en hopelijk krijg ik die morgen binnen.
Repareren ga ik niet doen, ben ik hem dadelijk weken kwijt.
Tevens een convertible case besteld :)

Binnenkort wordt toch de 4g versie verwacht. Eens kijken wat die prijs wordt, toch wel handig om standaard internet toegang te hebben op een tablet. Dan kan deze naar me vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Kwam er vandaag achter dat de beta 2.1 van het OS niet meer te downloaden is na registratie op de dev. pagina van blackberry. Ook op hun forum lees ik reacties van playbookbezitters die dezelfde ervaring hebben als dat ik heb. Las op de site van playbookapps dat de maker, zag geen bronvermelding, meldde dat later deze maand de officiële 2.1 zou worden aangeboden als download. Dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn dat het aanbieden van de beta is stopgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:46:
Kwam er vandaag achter dat de beta 2.1 van het OS niet meer te downloaden is na registratie op de dev. pagina van blackberry. Ook op hun forum lees ik reacties van playbookbezitters die dezelfde ervaring hebben als dat ik heb. Las op de site van playbookapps dat de maker, zag geen bronvermelding, meldde dat later deze maand de officiële 2.1 zou worden aangeboden als download. Dat zal waarschijnlijk wel de reden zijn dat het aanbieden van de beta is stopgezet?
Volgens geruchten zou eerst de update deze week verschijnen maar dat was voor de 4G en nu is het stil en is de hoop dat deze voor playbook volgende week verschijnt en waarschijnlijk de zelfde versie als de 4G maar deze mag het denk ik eerst even een week testen en dan als het stabiel blijkt gaanwe een update ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:50:
[...]

Volgens geruchten zou eerst de update deze week verschijnen maar dat was voor de 4G en nu is het stil en is de hoop dat deze voor playbook volgende week verschijnt en waarschijnlijk de zelfde versie als de 4G maar deze mag het denk ik eerst even een week testen en dan als het stabiel blijkt gaanwe een update ontvangen :)
Aha, bedankt voor de info. Nog ff geduld hebben dan. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze de beta uit de lucht hebben gehaald. Kwestie van tijd voordat de officiële 2.1 uitkomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De 4g playbook zal denk ik uitkomen als 2.1 wordt vrijgegeven :)
Ben benieuwd naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45
Ik ben filmpjes aan het omzetten om op de playbook te bekijken, maar wat is nu het juiste formaat en het beste programma om dit mee te doen?
Ik gebruik nu handbrake, die zet standaard het formaat in 720 x???? Maar als ik een breedbeeldfilm heb blijft er wel weinig beeld over in de hoogte. (breedte is wel helemaal gevuld)Dit zou ik graag anders zien.
Heb ook AVS videoconverter gebruikt maar die gaf zwarte strepen langs de rand -> klein beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Op http://supportforums.blac...er-available/td-p/1808705 las ik dat ze bepaalde problemen hadden voor wat betreft het downloaden van beta 2.1 en tevens dat het nu weer opgelost is. Op het moment van schrijven ben ik de beta aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Ik kan de bèta iedereen aanraden. Alles loopt net wat beter en de accu in standby gaat veel langer mee. Kan er nu zeker 3 dagen mee doen. Ik gebruik hem dan vrij intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wakuwakuhullie schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:19:
Ik kan de bèta iedereen aanraden. Alles loopt net wat beter en de accu in standby gaat veel langer mee. Kan er nu zeker 3 dagen mee doen. Ik gebruik hem dan vrij intensief.
Elke Android app wordt in een appart venster geopend, kan je wat makkelijk van de ene openstaande app naar de andere gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
Eigenlijk merk je het niet meer dat je met een Android app werkt. Je ziet het alleen aan de zwarte balk met de back toets als je die tevoorschijn tovert. Switchen tussen apps gaat feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog steeds zo dat je in 2.1 geen apps handmatig kunt installeren? Daarmee bedoel ik dus dat apps met DDPB installer zal stop gezet worden? Of hoe zit dat nu eigenlijk allemaal in elkaar?

Iemand een betere browser dan de standaard browser en simplebrowser+? Moet wel adds kunnen blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:42:
Is het nog steeds zo dat je in 2.1 geen apps handmatig kunt installeren? Daarmee bedoel ik dus dat apps met DDPB installer zal stop gezet worden? Of hoe zit dat nu eigenlijk allemaal in elkaar?

Iemand een betere browser dan de standaard browser en simplebrowser+? Moet wel adds kunnen blokkeren.
Op je eerste vraag kan ik alleen maar een antwoordt op geven: dit is niet waar. Zelf heb ik OS 2.1 er op staan en kan zowel via DDPB als draadloos, handmatig dus, apps installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Zo gisteren de rapid charger binnen gehad. Net gelijk me tablet aangesloten aangezien me USB port kapot was.
Hij is al lekker aan het opladen :)

Ook de convertable case, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm ik weet nou weer waarom ik van de 2.1 beta terug gegaan was naar 2.0. Ik heb afgelopen weekend 2.1 beta geïnstalleerd, maar ik kom er achter dat hij nu geen avi files meer afspeelt (codec XviD, audio AC3 stereo)

Ik krijg de melding:
Video Format is not supported
Other possible cause: filereference conflicts. Restart playbook
Opnieuw opstarten hielp uiteraard niet, en ik kan online niets vinden om dit op te lossen. Ik zie ook nergens welke videoformaten precies wel of niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
@ gwystyl: de PB speelt uberhaupt geen AC3 af? ongeacht de versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rscheper schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:37:
@ gwystyl: de PB speelt uberhaupt geen AC3 af? ongeacht de versie..
Onder 2.0 kon ik diezelfde bestanden wel afspelen. Ik weet dus niet wat er veranderd is in codecs, en kan ook geen (Android) video spelers vinden met ingebouwde codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McChouffe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:54
gwystyl schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Onder 2.0 kon ik diezelfde bestanden wel afspelen. Ik weet dus niet wat er veranderd is in codecs, en kan ook geen (Android) video spelers vinden met ingebouwde codecs.
Lijst met ondersteunde codecs:
http://docs.blackberry.co...Tablets_%28English%29.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Handig, dank voor de link. Nou ben ik alleen nog benieuwd wat er veranderd is van 2.0 naar 2.1 zodat eerder genoemde avi onder 2.1 niet meer afgespeeld kan worden, terwijl die het onder 2.0 nog wel deed.
Ik heb mijn PB gisteravond teruggezet naar 2.0 (backup terugzetten werkte helaas niet, dus ik moest 2.0 opnieuw downloaden, instellen en vervolgens alle programma's opnieuw installeren :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktaandeel playbook in Canada 19%. Apple had met ipad 80%.vorige jaar maar nu 56%. Voor een flop tablet gaat het goed en dat os de reden dat in oktober en februari twee tablets van blackberry zijn aangekondigd. Eerst high end 4G en dan later budget na een maand dat os 10 toestellen de markt opkomen.

Blackberryos.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:52:
Marktaandeel playbook in Canada 19%. Apple had met ipad 80%.vorige jaar maar nu 56%. Voor een flop tablet gaat het goed en dat os de reden dat in oktober en februari twee tablets van blackberry zijn aangekondigd. Eerst high end 4G en dan later budget na een maand dat os 10 toestellen de markt opkomen.

Blackberryos.com
Met de tablet is niks mis mee maar ik mis toch een HD scherm. Alleen als ik de roadmap bekijk zijn ze pas in Q3 2013 van plan een high end tablet uit te brengen. Dat is gewoonweg erg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:39:
[...]

Met de tablet is niks mis mee maar ik mis toch een HD scherm. Alleen als ik de roadmap bekijk zijn ze pas in Q3 2013 van plan een high end tablet uit te brengen. Dat is gewoonweg erg laat.
Ik vind de tablet wel ok . Kan Perfect films kijken via streming op bed in of op de bank. Internet en youtube doet het goed. Agenda dn email ook icm met google kalender en gmail. Kan lekker lezen en de kids voorlezen en oefenen met het alfabet via mijn playbook. Strips leest ook lekker maar mischien dat een 10 inch net wat handiger is hiervoor maar geniet er wel van. Games is ook leuk en vooral klaverjassen. Het is in mijn ogen een goed en deugdelijk pdodukt en dat HD dat boeit me niet zo op een 7 inch wat zo lekker handzaam is. Ook multitasking is perfect. Even internet en mail open laten terwijl de kids even willen lezen of een cilmpje willen streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook regelmatig android malware te vinden, ik vroeg me af hoe ik ze kan tegenhouden zoals een antivirus die op de achtergrond draait in windows, is er geen realtime antivirus voor de playbook net als windows?
Wel -gratis- natuurlijk.

@nlb: In welke app lees jij je strips dan? Je hebt er dan vast voor betaald, want ik vind nergens geen gratis comic app...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:14:
Er zijn ook regelmatig android malware te vinden, ik vroeg me af hoe ik ze kan tegenhouden zoals een antivirus die op de achtergrond draait in windows, is er geen realtime antivirus voor de playbook net als windows?
Wel -gratis- natuurlijk.

@nlb: In welke app lees jij je strips dan? Je hebt er dan vast voor betaald, want ik vind nergens geen gratis comic app...
Ja betaald 75 cent en tegenwoordig via sideload kun je gratis android comics
apps installeren. Maar dat had je eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Iemand een idee waar de mini keyboard in Nederland te koop is? Google levert niet zoveel op, de Nederlandse Blackberry shop heeft em nog niet. Misschien fysieke winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModularMix
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 17:31
Gebruiker installeert BB10 Developer Alpha OS 10.0.4.197 op de Playbook met post van de installatie procedure op:
http://forums.crackberry....ackberry-playbook-736036/

[ Voor 2% gewijzigd door ModularMix op 21-07-2012 12:33 . Reden: Toevoeging Alpha OS versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
ModularMix schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:30:
Gebruiker installeert BB10 Developer Alpha OS 10.0.4.197 op de Playbook met post van de installatie procedure op:
http://forums.crackberry....ackberry-playbook-736036/
Goed om te lezen dat het werkt, kwa upgrading naar OS10 :), er is ook een maar en dat zegt het volgende:

Now, the current version of BB10 is very crippled. It lacks many features that will be contained in BB10. App World doesn't work, nor does Docs To Go, and many other apps. To be honest, at this point there's no practical reason to install BB10 on your PlayBook... other than to have BB10 on your PlayBook.

Bron: zie link uit de vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ronaldinho schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:34:
[...]

Goed om te lezen dat het werkt, kwa upgrading naar OS10 :), er is ook een maar en dat zegt het volgende:

Now, the current version of BB10 is very crippled. It lacks many features that will be contained in BB10. App World doesn't work, nor does Docs To Go, and many other apps. To be honest, at this point there's no practical reason to install BB10 on your PlayBook... other than to have BB10 on your PlayBook.

Bron: zie link uit de vorige post
Leuk, dat is iets om te proberen als ik over een weekje terug ben. Aankomende week wil ik graag een werkende PB om filmpjes op te kijken en spelletjes op te doen. Misschien is er intussen ook al wat meer progressie in het omzetten van OS10 naar de PB. Het is in ieder geval goed om te zien dat het nu al kan, dat geeft de burger moed als het gaat om de officiele update (begin volgend jaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Wel heel erg fijn dat ze OS10 ook voor de Playbook gaan uitbrengen! Grappig dat het nu blijkbaar ook gelukt is dan. Hoop dat we er niet al te lang op hoeven te wachten, in ieder geval binnen een paar maanden na de eerste smartphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal erg fijn vind ik... Ben benieuwd wanneer OS10 wordt gereleased voor de Playbook...
Ben ook benieuwd naar de vernieuwde Playbook, als die er uberhaupt echt komt, en ben benieuwd naar de telefoons op OS10, want dat begint er ook top uit te zien allemaal: Blackberry OS10 en BlackBerry 10 Dev Alpha

Heb nu al jaren Android op m'n mobiel en 'n Playbook als tablet, maar een telefoon met zo'n soort OS: :9~

EDIT: M'n PlayBook verschijnt als ik 'm aan de PC hang als 'netwerklocatie'...?
Kopiëren gaat daarom ook tergend traag met 2MB/sec ofzo... Dat moet toch gewoon als externe HDD te zien zijn om zodoende gewoon met 20MB/sec te kopiëren? Heb ook de BlackBerry Desktop Software geïnstalleerd, maar na de update van vandeweek vind ik dat vrij belabberd werken... Versie 7.0.0.59... Wilde er zojuist even een stuk of 20 films op zetten, maar met zo'n kopieersnelheid duurt dat gewoon letterlijk uren? Hebben jullie dat ook?

Op de PlayBook zelf staat er bij 'storage and sharing' bij USB Connections 'Automatically detect' aangevinkt...
Tevens staat 'file sharing' aangevinkt, maar 'Wi-Fi sharing' ook... Moet ik die laatste anders is uitschakelen!?
Laat het nu nog even zo staan ivm sideloaden van apps / games, dus ik even zelf niks test, als iemand 't weet.

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 22-07-2012 23:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Ryatzu schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:42:
De 4g playbook zal denk ik uitkomen als 2.1 wordt vrijgegeven :)
Ben benieuwd naar de prijs.
Het ziet er naar uit dat de Playbook 4G begin volgende week uitkomt. De prijs is nog steeds de vraag...hopelijk niet de $550,- die men verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
iBenshi schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:12:
Het ziet er naar uit dat de Playbook 4G begin volgende week uitkomt. De prijs is nog steeds de vraag...hopelijk niet de $550,- die men verwacht....
Hoop het niet zeg! Veels te hoog prijskaartje dat niet echt te rechtvaardigen valt op dit moment. En daarnaast.. 4G in Nederland.. Hah. Hoe lang voordat dat bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig de FP vandaag niet gezien zeker over KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Inderdaad gemist.. maar ondanks dat, nog steeds geen zekerheden als ik het goed lees. Ze kunnen wel beginnen maar wie weet wanneer het volledig operationeel is. Desondanks mijner inziens geen reden om nu al voor een 4G Playbook te gaan vanwege 4G. Wellicht dat tegen de tijd 4G in Nederland volledig werkt er alweer nieuwe, betere modellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf ben ik benieuwd naar de grootte icm de resolutie van de nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Heeft de nieuwe ook niet gewoon een 7" met 1024x600?

Volgens http://forums.crackberry....unching-july-31st-736586/ namelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
OS 2.1 staat al bijna voor de deur. Dit zit erin:

- Software updates are no longer mandatory during setup. The customer can choose the best time to update for them.
- Setting Up WiFi connection is no longer mandatory at setup
- Software updates can be done over a cellular network (4G models only)
- Portrait Mode can now be used with the Email, Calendar, and Contacts App
- Greater flexibility and control over which folders are wirelessly synced when using Active Sync
- Full access to IMAP Email folders
- The BlackBerry PlayBook now gives you the ability to conduct a video chat over 4G Cellular Networks (Some Carrier Restrictions May Apply)
- Print To Go - Now you can send content to your BlackBerry PlayBook even if it’s not connected to the same WiFi network.
- Android Apps will now run in individual windows rather than being lumped into one Android Player Window.
- Apps which require access to the camera are now supported
- In-App Payments can now be submitted. Buying that next power-up in your game is easier than ever!
- Video Store is now available in Canada. Thousands of movies and TV shows, new & old, available on demand to rent or buy New releases available same day as DVD
- Text Messaging is now supported with BlackBerry Bridge. When Bridged you can read, send and receive text messages on your BlackBerry PlayBook tablet.
- When Bridged, and connected to WiFi, the BlackBerry PlayBook automatically sends and receives data over the WiFi network to decrease cellular data usage, and increase performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Voor de geinteresseerden, de Blackbery mini keyboard (met touchpad & case) is nu op vooraad bij Coolblue:
http://www.pdashop.nl/pro...eyboard-for-playbook.html

Ik heb zelf net eentje besteld, ze zijn erg lastig te krijgen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
@iBenshi: Vraag me af welke features 4G only zijn.. Wel fijne toevoegingen! Ben zeer benieuwd.

@rscheper: Thanks voor het delen! Inderdaad nergens te vinden, kijken of ik wat geld kan vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:45:
Voor de geinteresseerden, de Blackbery mini keyboard (met touchpad & case) is nu op vooraad bij Coolblue:
http://www.pdashop.nl/pro...eyboard-for-playbook.html

Ik heb zelf net eentje besteld, ze zijn erg lastig te krijgen..!
Jammer dat de case dan zo dik wordt
http://ii.alatest.com/pro...yboard-for-PlayBook-0.jpg

En opladen met de case dicht kan ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Het klopt van die dikte, ik heb niet lan geleden een Tweaker op bezoek gehad, hij had deze case met keyboard.. even mee gespeeld en direct overtuigd. De Playbook gaat toch mee in de tas.. kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook jammer dat er geen extra power voor de Playbook zelf inzit, zoals bij de Asus Transformers, niks pour moi!
CLB schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:03:
EDIT: M'n PlayBook verschijnt als ik 'm aan de PC hang als 'netwerklocatie'...?
Kopiëren gaat daarom ook tergend traag met 2MB/sec ofzo... Dat moet toch gewoon als externe HDD te zien zijn om zodoende gewoon met 20MB/sec te kopiëren? Heb ook de BlackBerry Desktop Software geïnstalleerd, maar na de update van vandeweek vind ik dat vrij belabberd werken... Versie 7.0.0.59... Wilde er zojuist even een stuk of 20 films op zetten, maar met zo'n kopieersnelheid duurt dat gewoon letterlijk uren? Hebben jullie dat ook?

Op de PlayBook zelf staat er bij 'storage and sharing' bij USB Connections 'Automatically detect' aangevinkt...
Tevens staat 'file sharing' aangevinkt, maar 'Wi-Fi sharing' ook... Moet ik die laatste anders is uitschakelen!?
Laat het nu nog even zo staan ivm sideloaden van apps / games, dus ik even zelf niks test, als iemand 't weet.
Iemand?

[ Voor 81% gewijzigd door CLB op 25-07-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
20MB/s ga je nooit halen. Het geheugen is erg traag. 5 tot 10 MB/s via usb (16GB versie). Wifi sharing kan uit, file sharing aan, automatically detect veranderen in Windows. Je zou gewoon een pop up venster met drive letter moeten zien waar je naartoe kan kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie een "Z"-drive, maar die staat dus onder 'netwerklocaties' bij 'deze computer'
dus ik vond die 'netwerklocatie' ietwat vreemd en dacht dat hij alles traag kopieerde via het netwerk.

Thanks, dan blijft het zo, viel me nooit negatief op omdat ik er nooit op lette, maar dit was wel erg traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
itsyaboy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:18:
@iBenshi: Vraag me af welke features 4G only zijn.. Wel fijne toevoegingen! Ben zeer benieuwd.
Volgens mij de features waar 4G bij staat is alleen voor de nieuwe 4G. De rest is ook voor de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

iBenshi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:00:
OS 2.1 staat al bijna voor de deur. Dit zit erin:

- Software updates are no longer mandatory during setup. The customer can choose the best time to update for them.
- Setting Up WiFi connection is no longer mandatory at setup
- Software updates can be done over a cellular network (4G models only)
- Portrait Mode can now be used with the Email, Calendar, and Contacts App
- Greater flexibility and control over which folders are wirelessly synced when using Active Sync
- Full access to IMAP Email folders
- The BlackBerry PlayBook now gives you the ability to conduct a video chat over 4G Cellular Networks (Some Carrier Restrictions May Apply)
- Print To Go - Now you can send content to your BlackBerry PlayBook even if it’s not connected to the same WiFi network.
- Android Apps will now run in individual windows rather than being lumped into one Android Player Window.
- Apps which require access to the camera are now supported
- In-App Payments can now be submitted. Buying that next power-up in your game is easier than ever!
- Video Store is now available in Canada. Thousands of movies and TV shows, new & old, available on demand to rent or buy New releases available same day as DVD
- Text Messaging is now supported with BlackBerry Bridge. When Bridged you can read, send and receive text messages on your BlackBerry PlayBook tablet.
- When Bridged, and connected to WiFi, the BlackBerry PlayBook automatically sends and receives data over the WiFi network to decrease cellular data usage, and increase performance.
Klinkt leuk, lees helaas niks over browser verbeteringen. Opzich is de browser heel redelijk maar nog steeds erg veel last van checkerboard patroon en op GoT is amper te reageren (enorme lag, denk door de hoeveelheid gifjes).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Phyxion schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:34:
[...]
Klinkt leuk, lees helaas niks over browser verbeteringen. Opzich is de browser heel redelijk maar nog steeds erg veel last van checkerboard patroon en op GoT is amper te reageren (enorme lag, denk door de hoeveelheid gifjes).
Nee, er zitten geen echte browser update(s) in. Echter voelt in de OS 2.1 beta de browser wel iets sneller aan. Helaas is het checkerboard er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
iBenshi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Volgens mij de features waar 4G bij staat is alleen voor de nieuwe 4G. De rest is ook voor de huidige modellen.
Heb de laatste tijd last van goed lezen merk ik al. Zal het zonnige weer wel zijn. Anyway, als alleen die ene feature 4G only is, vind ik het best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil eindelijk is goede bookmarks, zelf te renamen en dergelijke, dat is gewoon uit 1900 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht al weken op 2.1! Ik ben benieuwd! Beta versie wil ik gewoon niet meer installeren, het is niet de moeite waard meer om het nu nog te installeren, wie weet komt 2.1 morgen ineens uit en heb ik voor niets de beta geïnstalleerd. Ik denk dat hij volgende week officieel uitkomt?! Dat heb ik toch zowat kunnen vernomen van artikelen die ik uit dit topic heb kunnen pikken. :)

-Edit- Wat ik vooral nu nog wil is het kunnen blokkeren van advertenties in de BB browser, maar ik geraak niet aan de hosts file, iemand tips buiten dat ik ander browser moet nemen? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is idd idioot dat ze daar niks aan doen. Wat nog wel enigszins redelijk werkt:
Sla de link op op bureaublad je kunt hem dan een eigen naam geven.
Maak een mapje in de startbalk en sleep ze daar in. Ik browse niet meer zoveel op de playbook maar vond dit wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:55:
Ik wacht al weken op 2.1! Ik ben benieuwd! Beta versie wil ik gewoon niet meer installeren, het is niet de moeite waard meer om het nu nog te installeren, wie weet komt 2.1 morgen ineens uit en heb ik voor niets de beta geïnstalleerd. Ik denk dat hij volgende week officieel uitkomt?! Dat heb ik toch zowat kunnen vernomen van artikelen die ik uit dit topic heb kunnen pikken. :)

-Edit- Wat ik vooral nu nog wil is het kunnen blokkeren van advertenties in de BB browser, maar ik geraak niet aan de hosts file, iemand tips buiten dat ik ander browser moet nemen? :)
Het is jammer dat de browser niet verbeterd is. Mijn minpunten over de browser
1. checkerboards
2 de bookmarks kunnen beter. Verplaatsen en renamen.
3 indien je flash uitschakelt schakel je alles uit. Dus erop klikken werkt niet.
4 flash aan en je browst dan klik je vaak ongewild op een advertentie die weer opent (zeer irritant)
5 geen snelscroll. Als je een lange pagina heb scroll je je suf
6 mag nog vloeiender. Voelt nog traag aan tijdens scroll

Ik las ergens dat OS 2.1 wel verbeteringen zou aanbrengen voor broswer. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds een paar weken dat mijn PlayBook niet meer wil synchroniseren met Blackberry Desktop software. Ik heb inmiddels een factory reset gedaan, zowel 2.0 als 2.1 beta opnieuw geïnstalleerd (helemaal kaal), Desktop software verschillende versies geprobeerd (tussendoor 'oude' versie volledig verwijderd, alle vermeldingen naar RIM, Blackberry of de PIN van mijn PB uit het register gesloopt). Ik ben een beetje door de opties heen. Weet iemand nog iets dat ik kan proberen?

BB Device manager herkent mijn PB wel als ik hem verbind via USB. De melding 'PB met pin xxxxx is aangesloten op het systeem: Toegang tot het toestel wordt geinitialiseerd' verschijnt gewoon. Er komt na een tijdje echter een melding dat hij niet goed herkend wordt, en ik krijg de opties opnieuw proberen, software bijwerken of annuleren. Ik heb alledrie al verschillende keren geprobeerd, maar geen van alle werken. Ook ontwikkelingsmodus aan of uit maakt geen verschil.
Ik kan nu nog wel via het netwerk bestanden op mijn PB zetten, maar ik wil dat ook gewoon via de verkenner kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je op de pb bij settings opslag en delen usb op windows ipv automatisch detecteren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gianni Rombios schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:39:
Heb je op de pb bij settings opslag en delen usb op windows ipv automatisch detecteren al geprobeerd?
Ik heb die optie wel een keer langs zien komen, maar volgens mij nog niet geprobeerd. Dat heeft blijkbaar ook geen effect.

Ik heb het nu (voorlopig iig) wel opgelost:
  • de geïnstalleerde Blackberry Desktop Software helemaal verwijderd
  • Alle sporen van blackberry, RIM en mijn PIN verwijderd uit het register
  • PC opnieuw opgestart
  • Playbook aangesloten en de software van het verschijnende CD-station geïnstalleerd. Dit was Blackberry Device Manager 7. Het lijkt iets anders dan Desktop software (alleen toegang tot apparaat, geen sync?)
Ik heb nu onderstaande eigenschappen bij BBDevMgr:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t2yzWH1qG4JJPGzz21AELImr/full.png
Mochten mensen dus vergelijkbare problemen hebben als ik, dan kan je die misschien oplossen door alleen de driver (DevMgr) te installeren ipv de hele Desktop Software. Ik snap nu alleen nog niet wat nou het probleem was, want in mijn herinnering waren deze versies dezelfde als die ik had toen het niet werkte.
Ik gebruik sync verder niet, maar een backup maken of mijn oude backup terugzetten lijkt me wel handig. Ik ga dus over een paar dagen wel een keer proberen om de nieuwste Desktop Software te installeren, en dan hopen dat het nog steeds werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in een ander usb poort steken lijkt mij ook een oplossing? Als je het in ander usb poort steekt worden de drivers namelijk ook opnieuw geïnstalleerd voor die poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizZie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:07

BlizZie

Keep Moving Forward

Afbeeldingslocatie: http://www.biljoen.com/style/img/bbpb2.jpg

Two is always better than one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz need a changelog, want browserbookmarks die je kunt editten / renamen...
En ik wil kunnen blijven sideloaden (ook al doe ik dat nooit meer, want ik heb geen goede .bar bron mja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Weet iemand of je kunt blijven sideloaden als je deze update installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vlassie1980 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Weet iemand of je kunt blijven sideloaden als je deze update installeert?
Probeer het ;)

Wel vaag dat er nu nog een update voor 2.0.1 uitkomt nu 2.1 al best lang in de betafase zit. Ik had gehoopt dat de volgende update 2.1 zou zijn :'(

Ik ga het vanavond wel ff proberen, is mijn avond weer stuk ;). Dat downloaden en installeren van een nieuwe PB-firmware duurt echt uren...... Het moet sneller kunnen volgens mij, op mijn SGS2 is het afhankelijk van hoe snel je kan downloaden. Het installeren is in enkele minuten gebeurd, en het terugzetten van oude apps/instellingen binnen een half uurtje.

edit: hier wat ervaringen op het Crackberry forum. In post #9 van deze thread staat een 'debrick image'. Dat is een .bar met de volledige update zo te zien. Zou je die gewoon met DDPB of BlackBeryyGraphicalAid kunnen installeren? Het grootteverschil verklaart misschien ook waarom het zo lang duurt. Het zal met de rekenkracht van de PB best een tijdje duren voor je een archief van 320 mb hebt uitgepakt naar 1Gbk, en die vervolgens geflasht hebt?

edit2: hier staat een guide hoe je een locale kopie van een OS kan flashen. Dat schijnt niet te werken op nieuwere versies dan 2.0.0.7971 oid, dus waarschijnlijk ook niet op de laatste versie, maar het is het proberen waard....

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 02-08-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Als je de beta 2.1 al hebt geïnstalleerd, hoef je de eerder genoemde update niet te installeren. Logisch ook, want deze update heeft een lagere versienummer als de beta. Overigens kon ik de update (3mb) in een paar seconden downloaden en installeren. Vervolgens opnieuw opgestart, maar uiteraard geen verandering in het versienummer bij de info van het OS ;)
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.