Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
miles schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:43:
Is er ook iets van een afstandsbediening voor de PlayBook.
Wil hem als auto dvd speler gebruiken, maar kind zit in gordels in stoeltje en kan niet bij scherm, zonder ab moet ik of mijn pasagier tijdens het rijden wel hele gekke trucs uithalen om een nieuw filmpje aan te zetten.
Je kunt je BB telefoon gebruiken als afstandsbediening, via Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voor de mensen die de Playbook gratis hebben ontvangen, wat hebben jullie aan invoerkosten betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:40
Ik heb van het wekend een email gehad dat ik hem krijg. Dus had formulier ingevuld en nu maar wachten.
Hoe lang hebben jullie moeten wachten? Nadat je het formulier had ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
bartbh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:53:
[...]

08-02 - approved vendor
08-02 - app toegevoegd
11-02 - mail dat ik op weg ben naar een gratis Playbook
21-02 - app approved
24-02 - mail om afleveradres Playbook door te geven
??-03 - Playbook wordt geleverd ;)
Om mezelf dan maar even te quoten, 5 maart geleverd.

Je krijgt een mail waarin staat dat je een track&trace-code krijgt, maar die krijg je nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:40
bartbh schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:47:
[...]

Om mezelf dan maar even te quoten, 5 maart geleverd.

Je krijgt een mail waarin staat dat je een track&trace-code krijgt, maar die krijg je nooit ;)
Ah ok dat vind ik best snel trouwens. Dit is de email dus ja.
The order for your BlackBerry PlayBook tablet is now being processed and we expect to ship the unit to you within the next 72 hours.

We’re fairly certain that you’re looking forward to putting this new tablet through its paces and finding out exactly what it can do. Likewise, we are also eager to get it into your hands so you can see your app in action, and try out the many features.

As soon as your order ships, we will notify you and send the tracking number for reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik besef nu pas dat Print to Go gebruikt maakt van de TAT cascades! Het zag er ook allemaal net iets te smooth uit voor een native app. Ben verder echt benieuwd hoe ze TAT gaan inzetten. Paar demo's gezien op de playbook, maar had het idee dat het voornamelijk bedoeld was voor BBOS10, wat op zich zeer begrijpelijk is, maar als men het dan demonstreert op een playbook, dan ja, hebben hebben hebben toch?

En trouwens, de officiële Blackberry Playbook mini keyboard is uit. Ziet er gelikt uit! Wel een prijskaartje van 120 US dollar.. Ben benieuwd of het op kan boksen tegen 3th party versies van zo'n keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49
Frank S schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Je kunt je BB telefoon gebruiken als afstandsbediening, via Bridge.
BB phone heb ik niet, en een bluetooth muis lijkt me ook niet super werken als je geen zicht op het schermpje hebt.
Nog even verder zoeken dus. Misschien komt er wel een androidappje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29
Vandaag Blackberry gebeld over mijn loslatend randje. Eerst werd gezegd dat het wellicht gebruikers sporen waren maar ik mocht de foto's mailen. 5 minuten na het mailen wordt ik gebeld dat ze een RMA procedure starten. Nu is het wachten op de FedEx man en dan ben ik mijn Playbook een weekje kwijt, dat wordt een week met een andere tablet (iPad of Galaxy spelen). Hierna moet het gefixed zijn. Wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archie_T schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:25:
Vandaag Blackberry gebeld over mijn loslatend randje. Eerst werd gezegd dat het wellicht gebruikers sporen waren maar ik mocht de foto's mailen. 5 minuten na het mailen wordt ik gebeld dat ze een RMA procedure starten. Nu is het wachten op de FedEx man en dan ben ik mijn Playbook een weekje kwijt, dat wordt een week met een andere tablet (iPad of Galaxy spelen). Hierna moet het gefixed zijn. Wat een service!
Blackberry heeft zoiezo een goed service maar het komt ook wel eens voor dat men geen onderdeel meer op vooraad heeft en dat een smartphone soms 4-5 weken weg is. Toch netjes dat ze jou probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:02
Nou heb de knoop doorgehakt en heb toch maar een BB P. gehaald voor 150 via de Livingsocial bonnen bij Bol.com. Tipje.

Ik ben benieuwd ernaar en vind het een mooie prijs voor een mooi tablet. Enige waar ik bang voor ben is dat ie net al mijn filmbestanden gaat afspelen. Meeste zijn avi's maar heb ook mkv's. Heb je ook een gratis app die films afspeelt met srt? Behalve de MovieSrtPlayer, die kost 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry 10 OS Coming To the PlayBook, Says RIM VP
You might know it as BBX, RIM's QNX-based operating system, which was renamed to BlackBerry 10 after Basis International, an Albuquerque-based company, has claimed trademark ownership of the "BBX" moniker.

However, RIM has recently confirmed that PlayBook tablets will get an update to BlackBerry 10, which is currently running PlayBook OS 2.0 (also QNX-based). "We've said publicly a number of times that our first BB10 handset will be available towards the end of 2012, and that's still firmly the case. At some point after the launch we'll bring BB10 to our PlayBooks, yes", said Rob Orr, Vice President of Product Management at Research in Motion.

While a future BlackBerry PlayBook refresh is currently uncertain, a BlackBerry 10 OS for the current tablet will further improve the experience; 50% of users installed the PlayBook 2.0 refresh the day it was released, according to reports.

http://pocketnow.com/blac...-the-playbook-says-rim-vp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohjoh dat zou best wel tof zijn... Een nieuwe Playbook ook, maar die moet niet veel duurder worden voor mij om te upgraden. Enige wat ik leuk zou vinden is 3G (maar dat kan nu ook via tetheren en gebruik ik al nooit), want een snellere CPU hoeft voor mij niet eens. Als ze dan toch Blackberry OS10 releasen voor de PB.. hmm mooi :)
M0otje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:11:
Heb je ook een gratis app die films afspeelt met srt? Behalve de MovieSrtPlayer, die kost 2 euro.
Dan reken je toch €152,00 voor je tablet, klaar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 15-03-2012 12:22 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:19:
Ohjoh dat zou best wel tof zijn... Een nieuwe Playbook ook, maar die moet niet veel duurder worden voor mij om te upgraden. Enige wat ik leuk zou vinden is 3G (maar dat kan nu ook via tetheren en gebruik ik al nooit), want een snellere CPU hoeft voor mij niet eens. Als ze dan toch Blackberry OS10 releasen voor de PB.. hmm mooi :)

[...]

Dan reken je toch €152,00 voor je tablet, klaar ;)
er zijn genoeg films waar NL ondertitlel in gebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou heb de knoop doorgehakt en heb toch maar een BB P. gehaald voor 150 via de Livingsocial bonnen bij Bol.com. Tipje.

Ik ben benieuwd ernaar en vind het een mooie prijs voor een mooi tablet. Enige waar ik bang voor ben is dat ie net al mijn filmbestanden gaat afspelen. Meeste zijn avi's maar heb ook mkv's. Heb je ook een gratis app die films afspeelt met srt? Behalve de MovieSrtPlayer, die kost 2 euro.
Mooie tip bedankt is mijn moeder blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb gister net bij bol.com besteld
Weliswaar met korting

Een speler die srt afspeelt heb je wel. Of het werkt weet ik nog niet. Google eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:58
Ik heb gisteren ook een Playbook besteld. Vandaag ontvangen, maar ik kom er niet uit bij de eerste installatie. Bij de stap dat je een land moet kiezen, kan ik helemaal geen land kiezen (lijst is leeg). Dus ik kan ook niet verder. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
@ Gsus86, heb je Wifi wel verbonden? Je moet namelijk verbinding met internet hebben, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus86
  • Laatst online: 21-09 13:58
Ja, tablet is met mijn wifi verbonden. Ik lees nu op het internet dat sommige mensen ook dit probleem hebben. Oplossing die wordt gegeven is om je tablet met je computer te verbinden en dan via BB desktop software je software up te daten. Dat ga ik zometeen doen. Anderen zeggen dat het komt doordat je batterij niet volledig is opgeladen. Mijn batterij is nu ongeveer half uur tot een 1 uur aan het opladen. Ik ga zometeen nogmaals proberen.

Edit: Het komt denk ik idd doordat batterij nog niet lang genoeg is opgeladen. Nu kan ik wel het land kiezen en verder gaan met installatie

[ Voor 13% gewijzigd door Gsus86 op 15-03-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Gsus86 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:07:
Ja, tablet is met mijn wifi verbonden. Ik lees nu op het internet dat sommige mensen ook dit probleem hebben. Oplossing die wordt gegeven is om je tablet met je computer te verbinden en dan via BB desktop software je software up te daten. Dat ga ik zometeen doen. Anderen zeggen dat het komt doordat je batterij niet volledig is opgeladen. Mijn batterij is nu ongeveer half uur tot een 1 uur aan het opladen. Ik ga zometeen nogmaals proberen.

Edit: Het komt denk ik idd doordat batterij nog niet lang genoeg is opgeladen. Nu kan ik wel het land kiezen en verder gaan met installatie
Had dezelfde issue toen ik pas m'n PlayBook had. Ik heb 'm gewoon na het instellen van de wifi een keer gereboot en toen ging het probleem weg (waarschijnlijk kon hij gewoon geen contact maken met de internetsite van RIM waarvan hij de EULA moet downloaden).
Archie_T schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:25:
Ben zelf ook best tevreden over de support van RIM/BlackBerry. Na het melden van problemen met m'n scherm en het insturen van foto's heb ik gisteren van FedEx een pakket binnengekregen om m'n playbook in op te sturen. Nog dezelfde dag weer opgehaald en als 't goed is krijg ik 'm binnen een week al weer terug :).

[ Voor 30% gewijzigd door falcon4ever op 15-03-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29
falcon4ever schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:55:
[...]

Ben zelf ook best tevreden over de support van RIM/BlackBerry. Na het melden van problemen met m'n scherm en het insturen van foto's heb ik gisteren van FedEx een pakket binnengekregen om m'n playbook in op te sturen. Nog dezelfde dag weer opgehaald en als 't goed is krijg ik 'm binnen een week al weer terug :).
Ow dan komt die van mij na die van jou ;) Ik heb het vandaag opgestuurd. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Gsus86 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:07:

Ik heb dit ook gehad, uiteindelijk heb ik een ander wifi netwerk gepakt en toen werkte het. Nooit gedacht aan de batterij eigenlijk, het is ook nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Archie_T schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:48:
Ow dan komt die van mij na die van jou ;) Ik heb het vandaag opgestuurd. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Correctie, gisteren de verpakking materialen gekregen en opgestuurd. Kreeg ik een paar uur terug geleden een bericht dat hij is gerepareerd én van Fedex een tracking nummer met het bericht dat hij is opgehaald en dat hij morgen bij mij wordt afgeleverd. Absurd snel :D

Trouwens wat is er zo spannend aan BB10? Nieuwe apps? Uit het artikel van Techreport haal ik niet echt veel informatie wat er nu anders zou zijn dan Tablet OS 2.0. Op wiki staat wel een klein overzicht ( Wikipedia: BlackBerry 10 ) maar native c++ apps kan ik nu ook al zonder problemen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens wat is er zo spannend aan BB10? Nieuwe apps? Uit het artikel van Techreport haal ik niet echt veel informatie wat er nu anders zou zijn dan Tablet OS 2.0. Op wiki staat wel een klein overzicht ( Wikipedia: BlackBerry 10 ) maar native c++ apps kan ik nu ook al zonder problemen ontwikkelen.
Lijkt mij dat het beter en volwassener zal worden. Er zijn nog genoeg wensen
Positief voor de klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB10 is gewoon OS2 voor playbook maar dan bij uitkomst wat verbeterd net zo als os 2 dan. Alles werkt dan gewoon met elkaar en het is beter toegankelijk voor touchscreen. Kijk maar eens wat men met os 7.1 doet en dat begint er al op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Wie graag Draw Something voor playbook wil zien, aub een like achterlaten:

https://getsatisfaction.c...blackberry_playbook-fn2d9

Bij genoeg interesse zullen de devs aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:12:
BlackBerry 10 OS Coming To the PlayBook, Says RIM VP
You might know it as BBX, RIM's QNX-based operating system, which was renamed to BlackBerry 10 after Basis International, an Albuquerque-based company, has claimed trademark ownership of the "BBX" moniker.
Ik las gisteren nog dat de aandelen van blackberry met 5% gestegen waren doordat Samsung intresse heeft getoond voor RIM's QNX. Ook OS ontwikkelaars kijken meer naar deze software doordat android gewoon een drama is voor OS ontwikkelaars. Het schijnt dat Samsung 1,5 miljard dollar wil investeren in een samenwerking. Ik zie de eerste volledige mobiel zonder toetsen op de voorkant. een 5 inch hoeft dan niet groter te zijn de 5 inch en op de bovenkant een aan/uit knop met volume en meer niet. Het is rumour maar
het zal de scene helemaal omgooien waarbij samsung en blackberry veel voordeel van kunnen hebben door elkaar te gebruiken. Het is wel zo dat Samsung Bada vrijgeeft in open source en de ontwikkeling staakt en dan zou QNX de beste keuze zijn voor samsung. Ook voor ontwikkelaars is dit op lange termijn een betere keuze dan bijvoorbeeld Android als je de markt mag geloven ,doordat android apps weinig opbrengen en veelal gewoon te downloaden zijn. Kruipend staan ze steenvast op de 4de plaats naast apple die 0,2% meer os gebruikers heeft maar ze komen langzaam terug en OS 10 goed aangepakt is marktaandeel.

Wel zou blackberry even aan moeten geven dat alle OS. 7 toestellen ook geschikt zijn voor OS10.

Playbook gaat goed en was een paar weken bij best bye en een andere grote keten de meest verkochte tablet en dat geeft aan dat mensen nog wel iets voelen voor blackberry en RIM voelt dat ook en daarom heeft OS10 ook een kans van slagen mits goed ingezet. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 10:22
dinglle berry crhast zodra ik een os wil downloaden weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit verholpen kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de BBP en het bevalt mij zeker goed.
1. youtube luisteren en surfen tegelijk is pas echt multitasken
2. De formfactor is goed voor snel wat opzoeken en mobilitieit
3. Speakers zijn een verademing vergelijken met 1 speaker achterin.
4 flash speelt beter af dan in android
5. de browser is soms traag wat vaak voorkomt dat je per ongeluk een link aanklikt

Het blijft verder erg jammer dat er geen 720p scherm inzit want de pixels zie je wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QNX CAR 2 platform is erg cool en lijkt veel op playbook en wat ik denk is dat je deze uit je auto los kan maken en hierdoor ook als tablet kan gebruiken.

zie onderstaande filmpje

YouTube: A guided tour of the QNX CAR 2 application platform

Erg cool. Wat ook mooi is dat QRN zich zelf mooi promoot.

De eerste versie car 1 was er al maar meer voor dure auto's maar mischien dat Car 2 zijn
weg ook vindt. Wist je dat er ook kerncentrales zijn die gedeeltelijk op QRN draaien. Atom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makstra schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:53:
Mede dankzij Archie T is hier de Gemist! app. RTL gemist en NED 123 werken alleen. Veronica SBS 6, Net 5 en Nickelodeon werken nog niet
[afbeelding]
Ik heb de bar file Gemist! ge-sideload maar kan geen icoon vinden.
Hoe moet ik het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:42:
[...]

Ik heb de bar file Gemist! ge-sideload maar kan geen icoon vinden.
Hoe moet ik het opstarten?
Offtopic (zie topic waarschuwing): dan is het sideloaden mislukt, er hoort een icoontje zichtbaar te worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
miles schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:43:
Is er ook iets van een afstandsbediening voor de PlayBook.
Wil hem als auto dvd speler gebruiken, maar kind zit in gordels in stoeltje en kan niet bij scherm,
Weet iemand of het mogelijk is een verbinding tot stand te brengen dmv bluetooth tussen telefoon en playbook en dan de playbook met bv. teamviewer over te nemen? Of gaat dit met bluetooth niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn hotmail account ingevoerd maar het probleem is dat het na verloop van tijd niet meer update.
Zelfs handmatig verversen lukt niet. Als ik mijn account verwijder en opnieuw invoer lukt het weer wel.
Weet iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EekTheCat2
  • Laatst online: 30-06 15:04
Heeft iemand ervaring met wat er met je software gebeurd als je de playbook voor reparatie aanbiedt bij Blackberry? Zoals betaalde Apps en geinstalleerde accounts?

(powerknop werkt niet meer......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betaalde apps zijn gelinkt aan je Blackberry-account denk ik zo... Dus kwestie van instellen en downloaden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je die livingsocial bonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Hoe doe je die livingsocial bonnen?
Dit: http://www.livingsocial.c...ziek-films-en-elektronica, maar die actie is inmiddels voorbij. Bij de website livingsocial kon je blijkbaar voor €15 bonnen kopen waarmee je voor € 20 dingen aan kon schaffen bij Bol.com. Op die manier heb je dus 25% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik heb vandaag mijn Playbook ontvangen dankzij de actie van RIM waarbij je een Playbook kreeg als je je Android app omzette voor de Playbook. Mijn eerste ervaringen zijn zeker positief en ik ben nog weinig minpunten, op de absurd hoge prijzen van sommige apps in de App World na, tegengekomen :)

Gaat die batterij er trouwens echt 10u mee zoals Blackberry zegt?

[ Voor 10% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 23-03-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:28:
Ik heb vandaag mijn Playbook ontvangen dankzij de actie van RIM waarbij je een Playbook kreeg als je je Android app omzette voor de Playbook. Mijn eerste ervaringen zijn zeker positief en ik ben nog weinig minpunten, op de absurd hoge prijzen van sommige apps in de App World na, tegengekomen :)

Betterij gaat inderdaad behoorlijk lang mee, waarschijnlijk moet je wel even wifi en bluetooth uigzetten, en de backlight wat zachter om de spec te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:28:

mijn ervaring is dat 10 uur weinig mogelijk is.
1. 6 a 7 uur is de praktijk.
2. Opladen is wel snel.
3 standby verbruikt weinig energie. 7% voor 16 uur stanby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een echte Dummie met mijn pas gekochte playbook maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik wil graag mijn playbook via de micro usb uitgang aansluiten op de hdmi ingang van mijn TV. Kan ik hiervoor het beste een micro usb kabel met verloop naar HDMI voor gebruiken of kan ik beter een MHL adapter met micro usb aansluiting gebruiken? Er staat nergens of de playbook geschikt is voor een MHL adapter. Lijkt me wel handig als ik dan ook de playbook gelijk kan laden als hij is aangesloten op de TV. Verder kan ik nergens een langere kabel vinden dan 2 meter die van micro USB naar HDMI gaat. Zou liever een iets langere kabel hebben en vandaar mijn vraag of een MHL adapter op de playbook werkt en of er dan geen kwaliteitsverlies gaat optreden van het beeld. Graag jullie reactie. Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:27:
Ik ben een echte Dummie met mijn pas gekochte playbook maar wellicht kunnen jullie mij helpen. Ik wil graag mijn playbook via de micro usb uitgang aansluiten op de hdmi ingang van mijn TV. Kan ik hiervoor het beste een micro usb kabel met verloop naar HDMI voor gebruiken of kan ik beter een MHL adapter met micro usb aansluiting gebruiken? Er staat nergens of de playbook geschikt is voor een MHL adapter. Lijkt me wel handig als ik dan ook de playbook gelijk kan laden als hij is aangesloten op de TV. Verder kan ik nergens een langere kabel vinden dan 2 meter die van micro USB naar HDMI gaat. Zou liever een iets langere kabel hebben en vandaar mijn vraag of een MHL adapter op de playbook werkt en of er dan geen kwaliteitsverlies gaat optreden van het beeld. Graag jullie reactie. Alvast bedank!
Waarom moeilijk doen? Er zit gewoon een micro hdmi uitgang op (middelste aansluiting op dit plaatje volgens mij)
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/2118225/bbplay5551148_gallery_post.jpg
Dus je moet gewoon op zoek naar een kabel van micro-hdmi naar gewoon hdmi. Die moeten wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:27:
zoals gwystyl al aangaf. Je hebt een hdmi naar micro hdmi kabel nodig.
Toevallig heb ik de mijne vandaag binnen gekregen. Het ziet er op tv goed uit. Video/Muziek/Youtube is geen probleem. Alleen de games die ik geinstalleerd (bijv asphalt/angry birds/nova) heb gaat de audio niet via HDMI. Dat zou aan de apps moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je via het MHL-protocol kunt opladen en hij dat wil?
Maar de Playbook heeft geen MHL-poort as far as I know, dus dat wordt niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Opladen kan dan nog steeds omdat zowel de rapid charge als de gewone usbpoort vrij is?

Maar zoals gezegd, micro hdmi -> hdmi kabel wil je dan hebben. Die zijn wel te vinden voor ~10 euro, goedkoper dan een MHL-adapter iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Hoe is jullie ervaring van een Playbook icm met een BlackBerry phone on the road? Ik vind het wel interessant die bridge koppeling voor bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Dus dat ik kan Playbooken in de trein met de BB phone in mijn jas. Het gaat me er dan om dat het redelijk snel werkt en de verbinding van de bridge stabiel is.

Zijn daar overigens nog extra kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vlassie1980 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:42:
Hoe is jullie ervaring van een Playbook icm met een BlackBerry phone on the road? Ik vind het wel interessant die bridge koppeling voor bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Dus dat ik kan Playbooken in de trein met de BB phone in mijn jas. Het gaat me er dan om dat het redelijk snel werkt en de verbinding van de bridge stabiel is.

Zijn daar overigens nog extra kosten aan verbonden?
Mijn collega heeft een playbook en een BB Torch 9810. Hij zegt dat het zeer snel werkt, en veel makkelijker te bekijken dan op de telefoon zelf. Hij gebruikt hem meestal wel op vaste plekken (niet in auto/trein in beweging).
Als er wifi in de trein aanwezig is zou ik die gewoon gebruiken, want die verbinding is waarschijnlijk beter dan 3G on the move. Als treinen heel snel bewegen of in een dunbevolkt gebied komen heb ik met mijn SGS 2 nog wel eens dat de dataverbinding traag is of helemaal wegvalt. Ik weet niet hoe een blackberry telefoon hier mee omgaat, maar volgens mij is dat deels een beperking van GSM: boven een bepaalde snelheid kan de telefoon niet meer snel genoeg schakelen naar een andere mast.

Ik verwacht dat er geen extra kosten aan vast zitten, omdat je via bluetooth verbonden bent met je telefoon. Deze gebruikt dan 'gewoon' zijn 3g verbinding om te internetten. Ik zal zelf moeten gaan tetheren omdat ik geen blackberry telefoon heb, maar dat werkt met mijn laptop zonder extra kosten, dus ik verwacht dat dat voor de playbook ook zo is (bij KPN). Check voor de zekerheid of tetheren mag van jouw provider, en wat ze onder tetheren verstaan (data via BT of WiFi connecties doorgeven kan wellicht verschil maken?)

lichtelijk offtopic: vanaf vanavond heb ik zelf ook een Playbook, dus kan ik hier iets meer uit eigen ervaring meepraten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:42:
Hoe is jullie ervaring van een Playbook icm met een BlackBerry phone on the road? Ik vind het wel interessant die bridge koppeling voor bijvoorbeeld het openbaar vervoer.
Heb al een paar keer van Groningen naar Schiphol en terug gebruik gemaakt van het netwerk in de trein en dat werkt super. Kan me niet heugen dat het niet werkend was. Als je je blackberry via bluetooth aanmeld met bridge dan moet je je mobiel ook even aanmelden op het netwerk in de trein. Maar van messenger is dat heen en weer gestuur van berichtjes zo laag dat je wel het wat moet versturen voor je 1 Mb gaat halen tijdens zo'n reis. Blackberry berichtjes zijn nog geen geen 1 kb en via android of iphone vaak 7 kb en soms meer doordat je ook reklame krijgt. Blackberry en de eigen browser via blackberry portal rulez en dan heb je wel genoeg aan 250 Mb per maand en kun je ook nog wel 100 foto's versturen. _/-\o_

TIP voor data op je mobiel nooit gaan streamen zoals met youtube,uitzending gemist radio of andere troep.
Gebruik je alleen email en internet en stuurt zo nu een dan een bestandje of foto mee in je mail dan heb je altijd genoeg aan 250 mb. Let wel op dat je provider zoals KPN netjes 1 kb verrekening heeft en niet zoals t-Mobile afronding op 100 k en per dag afronding op 1 Mb. :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.electronista.c...t.gut.blackberry.in.deal/

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 21:24
Ik heb de playbook nu ook een poosje en hij bevalt erg goed.
Grootste aanpassing is het vinden van goede apps.
Voor android apps die op de playbook draaien is dit een erg goede site:
http://goodereader.com/apps/category/playbook/

Enkel legale apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
chrisborst schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:43:
Ik heb de playbook nu ook een poosje en hij bevalt erg goed.
Grootste aanpassing is het vinden van goede apps.
Voor android apps die op de playbook draaien is dit een erg goede site:
http://goodereader.com/apps/category/playbook/

Enkel legale apps
Die site is inderdaad ideaal voor goede apps, ookal wordt de App-world ook wel steeds beter! Je merkt wel dat er steeds meer applicaties beschikbaar komen. Wel hoop ik dat ze toch echt snel een nieuwe update gaan uitbrengen met een aantal bugfixes. Vooral de Android Player en de browser crashen bij mij nog steeds te vaak; vooral de crashes bij de android player zijn irritant doordat je dan je Playbook opnieuw moet opstarten!

[ Voor 0% gewijzigd door Dutchkiller op 03-04-2012 11:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weet iemand al een oplossing voor die vervelende GoT login bug? Als ik naar MyReact toe ga moet ik telkens opnieuw inloggen :( Dolphin browser vind ik ook niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij mij was dat opgelost door te reageren op een topic, inloggen en onthouden aanvinken. Gewoon lege reactie invullen is het snelst. (Uitgelogd beginnen dus)

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-04-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Via onderstaande link wat info over het sideloaden van apps zonder een pc/mac:

http://yohan.es/playbook/localbar2/
Gianni Rombios schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:41:
Bij mij was dat opgelost door te reageren op een topic, inloggen en onthouden aanvinken. Gewoon lege reactie invullen is het snelst. (Uitgelogd beginnen dus)
werkt idd thanks

[ Voor 55% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-04-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 22:48
Dat zou mooi zijn als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nou bij hoge uitzondering maar deze thread hiervoor misbruiken en hopen dat het werkt

Edit: dit lijkt inderdaad te werken. Ik ben benieuwd of dat na een reboot ook nog zo is, maar daar kom ik vanzelf achter....

Na een reboot heb ik nu wel een paar keer gehad dat mijn programma's weer allemaal los kris kras door elkaar staan, terwijl ik ze netjes in mapjes in de dock had gezet. Heeft het iemand anders dat ook wel eens gehad of weet je waar dat door kan komen?

[ Voor 69% gewijzigd door gwystyl op 04-04-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Kan je ook mapjes of categorieën in je video of muziekmap aanbrengen. Ik heb een aantal instructiefilms die niet met de homevideos gemengd hoeven worden. Kan de naam wel aanpassen met underscore ofzo, maar aparte mapjes zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

miles schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:08:
Kan je ook mapjes of categorieën in je video of muziekmap aanbrengen. Ik heb een aantal instructiefilms die niet met de homevideos gemengd hoeven worden. Kan de naam wel aanpassen met underscore ofzo, maar aparte mapjes zou beter zijn.
Past misschien beter in BlackBerry Playbook Apps, maar volgens mij is dat niet mogelijk.
Je zou muziek kunnen taggen, zodat je kan afspelen op categorie. Ik weet niet of je ze ook echt kan weergeven of afspelen vanuit bepaalde mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je kunt submapjes vanaf je pc aanmaken op de Playbook. Anders een browser zoals air browser, ghost explorer of Files n Folders gebruiken. In de video/muziek browser zie je deze submappen niet terug maar je kunt ook met genoemde browsers door je films browsen. Beetje jammer dat het ingebouwde bestandsbeheer zo ontzettend beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Gianni Rombios schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:40:
Je kunt submapjes vanaf je pc aanmaken op de Playbook. Anders een browser zoals air browser, ghost explorer of Files n Folders gebruiken. In de video/muziek browser zie je deze submappen niet terug maar je kunt ook met genoemde browsers door je films browsen. Beetje jammer dat het ingebouwde bestandsbeheer zo ontzettend beperkt is.
Niet de oplossing voor mij dus, het gaat er juist om dat andere gebruikers van de playbook niet met mijn instructiefilmpjes geconfronteerd worden tijdens het zoeken naar Bob de Bouwer enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

miles schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:53:
[...]

Niet de oplossing voor mij dus, het gaat er juist om dat andere gebruikers van de playbook niet met mijn instructiefilmpjes geconfronteerd worden tijdens het zoeken naar Bob de Bouwer enzo.
Misschien kunnen File Shield of My File Manager wat jij wil? Daarmee kan je in ieder geval bestanden verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
Heb sinds gisteren ineens een vaag probleem; heb een pb 32gb en een rapid charge cradle van bb zelf. Tot gisteren werkte dat prima maar nu wil de pb ineens niet meer in de cradle opladen... Aan de stekker laat de pb nog wel op en de cradle geeft volgens de voltmeter nog gewoon stroom.
Iemand ook met deze problemen of een tip hoe het op te lossen? Het 0800 nr bellen dat op de rim site staat wordt niet opgenomen cq gaat niet eens over.
Hopelijk is het eenvoudig te fixen!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelsRules schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:15:
Heb sinds gisteren ineens een vaag probleem; heb een pb 32gb en een rapid charge cradle van bb zelf. Tot gisteren werkte dat prima maar nu wil de pb ineens niet meer in de cradle opladen... Aan de stekker laat de pb nog wel op en de cradle geeft volgens de voltmeter nog gewoon stroom.
Iemand ook met deze problemen of een tip hoe het op te lossen? Het 0800 nr bellen dat op de rim site staat wordt niet opgenomen cq gaat niet eens over.
Hopelijk is het eenvoudig te fixen!
even de contacten schoonmaken , mischien stof en vettigheid. met een licht vochtig brillendoekje reinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik zoek een tablet voor iemand en kwam uit bij de BB playbook.
Echter las ik op een website dat je hier ook gewoon toegang mee hebt tot de Android market.
Ik heb hier wat rondgelezen maar niet echt een antwoord erop gevonden.

Het is namelijk voor iemand die "wat minder handig" is, en het zou dus wel fijn zijn als apps er wat makkelijker op te zetten zijn.

http://www.mobihome.nl/bl...book-draait-android-apps/

Hier schreven ze dat toegang tot de android market mogelijk is, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Da's tamelijk kort door de bocht. het filmpje klopt inhoudelijk vrij aardig volgens mij, het wordt juist uitgelegd. Het tekstverhaal er omheen bevat onjuistheden, zeker m.b.t. de Android Market.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Om het dan maar volledig te maken: dat filmpje is van oktober 2011, toen BBOS 2 nog in de beta-fase was. Als je zorgde dat je root toegang kreeg, kon je een soort Android-framework installeren, en dan draai je praktisch Android op het apparaat. In dat geval zou je dus ook de Android Market kunnen installeren en alle programma's rechtstreeks als apk kunnen installeren en draaien, zonder ze om te hoeven zetten naar .bar (wat de playbook normaal snapt).

Inmiddels is BBOS 2 officieel uit, en de huidige build is nog niet te rooten. Je kan er dus ook geen Android Market op zetten en daardoor alle Android programma's installeren.
Wat wel kan is wachten tot de ontwikkelaar van een Android app zijn app geschikt heeft gemaakt voor BBOS 2 en gepubliceerd heeft in de App World (makkelijkst), of zelf op zoek gaan naar een apk van programma's die je wil draaien en die omzetten naar .bar, en die vervolgens installeren (sideloaden) op de Playbook. Als je mijn posts in dit topic terugleest kom je er achter dat dit niet vanzelf gaat, maar als je er een beetje tijd/moeite in steekt is het wel te doen.

Voor de gemiddelde consument zal het waarschijnlijk te lastig zijn, en dan ben je beperkt tot de apps uit de App World. De kans is wel groot dat je daaraan genoeg hebt, maar als je zoals ik veel verschillende apps wil proberen of bepaalde apps die onder Android veel gebruikt worden wil gebruiken is het handig om ze zelf om te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, hij vraagt toch om bevestiging of niet, niet om een heel epistel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag en nergens kan vinden. Is het mogelijk of wordt er aan gewerkt om Android 4.0.4 op de PlayBook te draaien. Dus niet in de Android emulator maar als primair besturingssysteem zonder OS 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:38:
[...]

Klopt, hij vraagt toch om bevestiging of niet, niet om een heel epistel :)
Haha, bedankt hoor. Ik was ook op zoek naar een snel en direct antwoord dus dat was inderdaad meer dan genoeg! Ik heb de app world nog bekeken en zag dat er toch nog best leuke apps in te vinden zijn dus misschien is het niet zo'n ramp dat er dan geen android apps op geinstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:14:
Wat ik me afvraag en nergens kan vinden. Is het mogelijk of wordt er aan gewerkt om Android 4.0.4 op de PlayBook te draaien. Dus niet in de Android emulator maar als primair besturingssysteem zonder OS 2.0?
Nope daarvoor zou je toegang moeten hebben tot de bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrystalViriS schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:07:
Haha, bedankt hoor. Ik was ook op zoek naar een snel en direct antwoord dus dat was inderdaad meer dan genoeg! Ik heb de app world nog bekeken en zag dat er toch nog best leuke apps in te vinden zijn dus misschien is het niet zo'n ramp dat er dan geen android apps op geinstalleerd kunnen worden.
Androidapps gaat nog redelijk makkelijk, kwestie van software installeren, slepen en op 'install' klikken, klaar.

Je moet alleen .bar files hebben en dan is het easy... Als je zelf moet omzetten wordt het gewoon lastig..
Maar als jij bijvoorbeeld .bar files download en aan diegene geeft, kan die ze zelf echt wel installeren :)

Eerst vroeg je om de Androidmarket en nu weer om Androidapps, imho is dat iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Update 2.0.1 is nu te downloaden ... Handmatig via settings .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gianni Rombios schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:31:
Update 2.0.1 is nu te downloaden ... Handmatig via settings .
Even de changelog via Blackberry blog:
A new version of the BlackBerry® PlayBook™ OS – v2.0.1.358 – is now available to all users. This free update can be downloaded over-the-air from your BlackBerry® PlayBook™ tablet.

The BlackBerry PlayBook OS v2.0.1.358 contains many updates including:
  • Browser enhancements to address performance with some websites
  • Improvements to support Android apps
  • Optimizations to Video Chat, PIM and BlackBerry Bridge applications
  • And much more!
How to update your BlackBerry PlayBook tablet
Users will automatically receive a software update notification on the BlackBerry® PlayBook tablet status ribbon, or they can check for the software update at any time by going to the settings menu under “Software Updates” and tapping “Check for Updates”. Users who purchase and activate a BlackBerry PlayBook tablet on or after April, 17 2012 will automatically be updated to v2.0.1 as part of the BlackBerry PlayBook tablet setup process.
Vooral de verbeterde ondersteuning voor Android apps lijkt me handig. Ben benieuwd of dingen nu minder vaak crashen, of meer dingen ondersteund worden.

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 17-04-2012 16:08 . Reden: bronartikel veranderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het lijkt erop dat sideloaden via usb niet meer werkt, tablet wordt niet meer gevonden. Via wifi ip adres werkt het nog wél. Verder geen zichtbaar verschil. Sideloaden even voor de liefhebber getest, doe ik toch niet meer. Wie dat belangrijk vindt, maar even afwachten tot er meer over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahaa ik ben wel 'n sideloader, dus dat wordt dan waarschijnlijk geen 2.0.1 in de eerste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gianni Rombios schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:02:
Het lijkt erop dat sideloaden via usb niet meer werkt, tablet wordt niet meer gevonden. Via wifi ip adres werkt het nog wél. Verder geen zichtbaar verschil. Sideloaden even voor de liefhebber getest, doe ik toch niet meer. Wie dat belangrijk vindt, maar even afwachten tot er meer over bekend is.
klopt niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:14:
[...]

Eerst vroeg je om de Androidmarket en nu weer om Androidapps, imho is dat iets anders :)
Ja dat klopt ja, maar ik had de market al snel uit m'n hoofd gezet na de eerste reactie. Lijkt natuurlijk ook te mooi om waar te zijn om ook volledig gebruik te kunnen maken van de Android market.

Ik heb vandaag een playbook gekocht voor m'n oom en hij en ik waren toch blij verrast! (Had natuurlijk ook reviews gezien van te voren maar dan nog). Er zijn zover ik weet geen tablets in die prijsklasse die zo smooth werken! (Ging hier om de playbook 16GB, 7 inch)

Thx voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:10:
Ahaa ik ben wel 'n sideloader, dus dat wordt dan waarschijnlijk geen 2.0.1 in de eerste tijd :)
Ik heb het nog niet getest,maar wel de update binnengehaald. Morgen maar kijken of sideloaden nog werkt. Via usb of wifi maakt me niet uit, als het maar werkt :-)
Na de update lijkt alles wel soepeler te lopen, en hij onthoudt nu na een reboot de mappen waar ik mijn snelkoppelingen in heb gezet. Andere verbeteringen heb ik nog niet ontdekt, maar dat komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:55:
[...]
Ik heb het nog niet getest,maar wel de update binnengehaald. Morgen maar kijken of sideloaden nog werkt. Via usb [knip]
Werkt (ik houd het kort) :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je de update doen ga dan eerst je batterij helemaal opladen tot 100%. Na de update het systeem herstarten. Mocht je een probleem ondervinden met dat de browser, bridge of een ander app vastloopt geen paniek. Sluit je playbook af en wacht even een minuut en start weer op. Alle problemen zouden dan opgelost moeten zijn. Zo niet herinstallatie via blackberry desktop.

De update geeft je os wat meer snelheid zoals 8)

Email opstarten maar ook verbetering app zelf
Calender sneller
Opstarten Android App sneller
Snellere browser (lekker snel)
Sneller laden van veel plaatjes of foto's

Ook verbeterd is ; 8)7

Wifi verbetering zoals het spontaan niet werken etc

Verbetering van de browser met bepaalde pagina of afspelen van video, ook is
er wat gedaan aan het crashen van pagina te voorkomen.

verbetering bridge

verbetering video chat

verbetering in support android apps zoals het spontaan sluiten of bevriezen van de apps,

Algemene kleine foutjes en stabieler draaien in het algemeen van de os

De sideloader werkt voor ontwikkelaars en dus ook voor gebruikers. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt dus via usb blijven sideloaden via DBPP op de pc? Dat is een need voor mij...
En hoe zit het met bookmarks, kun je ze eindelijk renamen en van plaats veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:46:
Je kunt dus via usb blijven sideloaden via DBPP op de pc? Dat is een need voor mij...
En hoe zit het met bookmarks, kun je ze eindelijk renamen en van plaats veranderen?
Mijn DDPD wou mijn blackberry niet meer herkennen en ook de Desktop Software had wat moeite. Nu moest ik mijn Playbook ineens via de desktop software gaan update en begint mijn laptop het factory core-os van QNX te downloaden :?

Ik hoop niet dat hij mijn playbook gaat wipen; leuk dat hij pas na het beginnen de volgende melding geeft "please do not disconnect your tablet; this could make it unusable..." Daar komen ze op tijd mee.....

Edit: na het wipen van mijn Playbook en het installeren van de nieuwe versie van de Desktop Software werkt het bij mij allemaal weer redelijk! Wel balen dat hij hem gewiped heeft; een waarschuwing vooraf was wel zo prettig geweest. Vooral omdat de desktop software de knop "update" gaf....

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchkiller op 18-04-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CLB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:46:
[knip]
Nogmaals, dat werkt idd nog steeds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee thanks ;) Las wat tegenstrijdige berichten... Bijvoorbeeld het bericht boven de jouwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb het zelf eerst natuurlijk maar even geprobeerd, zo eigenwijs als ik ben, en heb 2 applicaties via de USB verbinding (na probleemloos connecten) onder het nieuwe OS geïnstalleerd en deze (en de oude) draaien probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is met de nieuwe update ook de opstarttijd verkort? Vind deze nog steeds veel te lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe update erop gezet.

Wordfeud via sideload werkt nog steeds maar helaas nog steeds geen 'it's your turn' notification' hoewel dit wel in de settings aanstaat.

Iemand enig idee of dit aan mij ligt of dat het gewoon niet werkt met sideloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:58:

Wordfeud via sideload werkt nog steeds maar helaas nog steeds geen 'it's your turn' notification' hoewel dit wel in de settings aanstaat.

Iemand enig idee of dit aan mij ligt of dat het gewoon niet werkt met sideloads.
Mijn "vermoeden" is dat "Push" Notifications vanuit de Android Player niet werken. Pull Notifications (iedere x minuten controleren) geeft wel een Notificatie in het Native OS.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:38
Heeft iemand het BlackBerry Mini Keyboard al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:26:
Is met de nieuwe update ook de opstarttijd verkort? Vind deze nog steeds veel te lang!
Als dat zo is dan is het in ieder geval minimaal korter geworden, dat duurt dus nog steeds erg lang. Ik start echter zelden de Playbook helemaal opnieuw op omdat deze vrijwel altijd alleen in huis gebruikt wordt en bij niet gebruik op de bureaulader staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al een uitgebreide changelog / changelog gemaakt door een user
ipv de summiere die hier werd gelinkt: gwystyl in "BlackBerry PlayBook - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
eddepet71 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:58:

Mijn "vermoeden" is dat "Push" Notifications vanuit de Android Player niet werken. Pull Notifications (iedere x minuten controleren) geeft wel een Notificatie in het Native OS.

Was ik al bang voor.. Maar geen probleem...net een Tab 8.9 voor vrouwlief gescoord, dus dan kan ze daar op wordfeuden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Sideloaden via usb vereist de bb desktop software kwam ik achter. Toch maar even op mijn verse w7 geInstalleerd. De net nieuwe beta 7 bundle 59 zie http://n4bb.com/blackberr...-7-0-bundle-59-beta-zone/ Wel irritant dat Book reader het niet meer doet, het scherm blijft leeg na het aantikken van een boek. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben 4 playbooks thuis en ik heb ze gisteren allemaal geupdate zonder problemen. Alleen blijkt nu dat de wifi ontvangst stukken slechter is dan daarvoor (ook na herstart).

kan toeval zijn maar ik meld het hier toch maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de snelheid juist verhoogd.
De linkerspeaker is wel luider dan de rechter. Maar of dat na de update is gekomen
of ik dat nu pas merk weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Vandaag een BBPlaybook gekocht voor mijn vrouw maar.......ben een newbie met Blackberry en heb dus een vraag.....

Ik heb de laatste update gedaan en mijn vraag is of het nu mogelijk is om Android apps, geschikt voor de Playbook, te installeren en draaien? Zit de "Android player" a.h.w. in het systeem ingebouwd of moet die nog geinstalleerd worden? En zo ja, kan ik dan gewoon apk's installeren?

Begrijp het nog niet helemaal......hulp aub....

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het magische woord is 'sideloaden' dus als je daarop zoekt...
.apk'tjes gaan dus niet werken simpel gezegd, je moet ze eerst omzetten naar .bar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:43:
Het magische woord is 'sideloaden' dus als je daarop zoekt...
.apk'tjes gaan dus niet werken simpel gezegd, je moet ze eerst omzetten naar .bar :)
Sorry maar zie door de bomen het bos niet meer en kan maar geen eenvoudige beschrijving vinden hoe android apps op de playbook te instaleren.....

Geprobeerd met DDPBinstaller volgens deze: http://www.playbookapps.n...s-installeren-op-playbook methode maar het lukt me niet om te connecten met het juiste IP adres en wachtwoord.

Ergens een duidelijke uitleg over sideloaden??

ThnX

EDIT: heb het werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FunZip schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:11:
[...]

Sorry maar zie door de bomen het bos niet meer en kan maar geen eenvoudige beschrijving vinden hoe android apps op de playbook te instaleren.....

[knip]

ThnX
Met alle respect, maar onder de stappen 1 t/m 4 (uit de link die je geeft) staat het werkelijk prima en helder uitgelegd.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.