Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gt5 gaat voorlopig niet werken op 3.41, ook al spoof je de firmware als 3.50.
gt5 is twee weken vertraagd omdat ze hem moesten recompilen met de 3.50 sdk (gt is eerste game die dat heeft geloof ik), met als resultaat dat er nu autth/decryptie keys gebruikt moeten worden voor het starten van de game die 3.41 gewoon niet heeft. Je kan spoofen wat je wil maar heeft geen zin.

Waar heb je de CE vandaan voor 45,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op zondag 21 november 2010 @ 04:40:
[...]

Ik heb speciaal daarvoor een extra PS3 gekocht hier in China en zelfs al werkt online sowieso nauwelijks hier, wil ik hem toch niet jealbreaken. Als het goed is krijg ik de CE hier omstreeks de 24e voor rond de 45 euro, maar PlayStation bestaat officieel niet in China en dus moet alles via via dus het kan zomaar een weekje langer duren ofzo :(

Overigens hoop ik van harte dat GT5 niet gaat werken op gejailbreakte PS3's, want jailbreaken dat doet men zogenaamd alleen maar voor de homebrew, maar waarom dan toch GT5 downloaden? O-) Waarschijnlijk omdat het kan... Dat is dan ook gelijk het punt, zodra die gejailbreakt is (voor de homebrew) is de stap naar illegale games ook ineens heel klein, want waarom betalen voor games als al je vrienden met gejailbreakte PS3's ze toch ook allemaal gratis downloaden?

En dat is nou precies waar Sony bang voor is, niet voor die paar mensen met homebrew, maar voor die kortzichtige mensen die het weer moeten verpesten voor de rest omdat als je ze een vinger geeft ze gelijk je hele hand pakken :( En bedankt hackers ;w
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Dit soort video's maken mij erg erg blij:

Toch jammer dat de AI bij bochten niet verdedigt, nu kan je bijna alle auto's gewoon uitremmen. Dat is dus de zwakke plek van de AI. Verder oogt de AI erg realistisch.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Donstil schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:13:

Daarbij komt natuurlijk ook dat de (bv) MediaMarkt een redelijke jongen is in die wereld en dat ze daarom games eerder kunnen verkopen. Sony kan dan kiezen 1.We laten een boete op leggen met het risico dat MediaMarkt nooit meer games af neemt of 2. we leggen geen boete op met de zekerheid dat MediaMarkt nog games af neemt. Makkelijke keuze lijkt me.
Dit betwijfel ik eerlijk gezegd.
Mocht MM vanwege een boete besluiten nooit meer games te verkopen dan schieten ze alleen zichzelf in de voet. Dit omdat ze toch een aardig centje verdienen met de games verkoop. Dus over langere tijd zal dit ze alleen pijn doen.
Daarnaast is de MM niet de enige plek waar je games kunt kopen. Het is niet zo dat mocht de MM een game niet verkopen dat de klant dan besluit de game helemaal niet te kopen. Nee de klant loopt gewoon een paar meter verder en koopt hem bij een andere winkel of koopt hem online.

Het zal waarschijnlijk niet zo zijn dat Sony direct overgaat tot boetes geven als 1 winkel van een keten een game te vroeg verkoopt. Maar er zal waarschijnlijk een soort van drempel bij zitten. Bv als een bepaald percentage van de keten dit te vroeg doet of als het te vaak gebeurt.

Iemand anders in deze thread opperde al het idee dat de boete die Sony geeft misschien niet van directe financiële aard zal zijn (boete) maar meer een indirecte manier. Bv dat ze bij de volgende Sony release de games pas na release krijgen of dat ze gewoon minder aantallen krijgen dan normaal waardoor ze minder verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Heb GT5 pre-ordered bij Zavvi. Gisteren kreeg ik de melding dat ie verstuurd was en dus zal ie waarschijnlijk dinsdag of woensadag binnenkomen.

DLC is voor mij geen issue. Ik koop bijna alles in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

swopdark schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:37:

[video]

Toch jammer dat de AI bij bochten niet verdedigt, nu kan je bijna alle auto's gewoon uitremmen. Dat is dus de zwakke plek van de AI. Verder oogt de AI erg realistisch.
Gelukkig hebben ze daar online voor uitgevonden, kan niet wachten op de private rooms van 32 man, waarvan er 16 kunnen racen en de rest kan meekijken.... :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020

[video]

AI realistisch?

Hij haalt 3 man per bocht in en houdt zich dan nog in ook. :(

En de schade stelt dus ook geen reet voor. Hij wordt vol geramd nadat hij heeft gespind en rijdt vorlijk verder. Tuurlijk! :X

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 21-11-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI is altijd een zwakke plek geweest.
Zoals dat als jij spint dat de AI op jou botst en gewoon door rijdt in een rechte lijn.

Schade vraag ik me af of je dat aan of uit kan zetten... enige waar ik het heb gezien is in de
schade-promotiefilmpjes. Alle gemaplayvidoes die online komen hebben geen schade lijkt het wel.
(nou hoeft schade van mij ook niet, zonde van de wagens ;))

Snelheidsgevoel op de rechte stukken is wel goed gedaan!
Nog 3 dagen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2010 11:58 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:17
Donstil schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:13:
Dat je een boete kan krijgen van Sony is niet helemaal waar.

Ik heb vroeger gewerkt bij een bedrijf wat o.a. games verkocht en het zat toen (en dat is volgensmij nog steeds zo) zo:

Je kan je games op verschillende manieren inkopen. Direct van Sony/Nintendo/Microsoft of via een tussen groothandel. Koop je iets bij (in dit geval) Sony dan ga je dus akkoord met de launch date die op je aflever bon staat. Veel (vooral kleinere) shops kopen daardoor bij een groothandel. Deze zijn vaak niet zo moeilijk en zolang je als kleinere shop nergens voor tekent kan je de Game dus gewoon eerder verkopen.

Daarbij komt natuurlijk ook dat de (bv) MediaMarkt een redelijke jongen is in die wereld en dat ze daarom games eerder kunnen verkopen. Sony kan dan kiezen 1.We laten een boete op leggen met het risico dat MediaMarkt nooit meer games af neemt of 2. we leggen geen boete op met de zekerheid dat MediaMarkt nog games af neemt. Makkelijke keuze lijkt me.
Media en accessoires is waar mediamarkt zijn geld aan verdient.
hardware is een hele lage marge.

games is 60% winst, hardware slechts 3 tot 6%
media markt zal dus echt niet stoppen met games verkopen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21

[video]

Het viel mij gisteren op de livestream die hier gepost werd ook al op, en nu op deze laatste video ook, maar what's up met die collision sound? Élke aanrijding klinkt gewoon alsof er iemand in de koffer zit en met een stok op een lege ton slaat... Het is bijna lachwekkend hier op +- 4:00 ...

En, ik ben geen pro, maar is het normaal om tire squeal te horen in élke bocht en télkens als er geremd wordt, ookal slip je totaal niet ..?
Je hoort het precies ook enkel maar van je eigen auto, niet van je tegenstanders...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Balen, net even contact opgenomen met consoleshop.nl en futurezone.nl. Beiden houden zich stellig vast aan 24 november, zonde :)

Nog maar even een aantal dagen wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Zeker in de 2e ronde kun je ook zien dat als je te makkelijk probeert in te halen; dat de AI hem er dan buitenlangs gewoon terug voorbij steekt. Ik zie het niet zo somber in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind het ook raar dat de bestuurder zijn handen vrijwel constant op de flippers houd. Als de Gallardo zo makkelijk de bocht om te krijgen is vraag ik me af wat het rijders gevoel dan zou moeten zijn. En zelfs inj de zesde versnelling ook nog de hand naar de flipper voor opschakelen bewegen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Was het maar woensdag. Ik heb besteld bij consoleshop.nl
Ik heb nog een mail verstuurd daar zeiden ze dat gt5 op dinsdag wordt verzonden zodat ik hem op woensdag kan verwachten. Ik hoop dat TNT afgeleverd op woensdag ik heb weleens mee gemaakt dat een pakket soms 5 dagen over deed voordat ik hem in huis had.

Eerst ga als ik de game in handen krijg eerst de 10 gb installeren denk dat ik daar zeker half uur mee zoet ben.
Daarna lekker door de menu heen bladderen. Eerste race rijden als het kan in een premium wagen. Daarna de replay kijken en dan flink zitten kwijlen.

Maar dat is woensdag ben nu even bezig met gt5p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[video]

Mij ook wel eigenlijk.

Hoewel het geluid van een aanrijding mij ook wat tegen valt. Is idd (zoals iemand boven me al zei) net alsof je met een stik op een ton slaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het nog zien met de hype, of het klopt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Amazon UK denkt hem ook waarschijnlijk morgen al te versturen:
Dispatch Estimate: 22 Nov 2010 - 23 Nov 2010
Ben benieuwd :D

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hype is er altijd bij grote games.
En iedere game heeft z'n mindere punten.
GT5 ook zo.
Makkelijk is het altijd om de game af te kraken op die paar slechte puntjes, terwijl de rest gewoon goed in elkaar zit.
Hype of niet, ik zal 'm ont-zet-tend veel gaan spelen, omdat ik het een coowle game vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38

Maximus

There is no substitute

Zo kun je natuurlijk ook je kartrace winnen :D

[ Voor 25% gewijzigd door Maximus op 21-11-2010 13:29 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaha ;)
Dat wil ik ook wel eens proberen met de Citroen GT, aangezien die achteruit ook t#fushard ging!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:39
Mbt het verdedigen van de lijn van de AI;
Toen ik opging voor mijn racelicentie (gewonnen met het zetten van een tijd in sim met GT prologue!), was een strikte regel binnen clublicenties dat je maar 1 keer de lijn mag verdedigen, daarna moet je de snellere auto erlangs laten. Bij de F1 is dit ook een regel, maar die wordt eigenlijk altijd genegeerd.

Mbt tiressqueal:
Het geluid is een beetje fake, maar ik heb in een seat cupcar en in een bmw 325, beide met slicks, over assen gereden, ABS en TCC uitgeschakeld. Als je maximaal rijdt, piept en giert het vrijwel continu bij aanremmen en bochten. Op zich is dat redelijk realistisch.

Dat handje bij de flipper ziet eruit alsof hij een tic heeft. 8)7

Maar goed, ik ben het eens met velen;
Gras ziet er niet uit, crashen klinkt ruk en het schademodel is een lachertje.

Ben wel benieuwd; vond GT: p niet erg realistisch qua physics; dan vind ik Forza 3 beter. Hoop echt dat het meer naar Forza physics neigt; rijdt net wat lekkerder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat holle vat had voor mij ook niet gehoeven, dat had best wat realistischer kunnen klinken. Zeker als je die beste man elke keer over het finetunen van de game hoorde praten. En het is niet dat ze geen tijd hebben gehad :)
Verder valt het mij in dat Le Mans filmpje hier boven op dat het wel erg snel van dag naar nacht overgaat, binnen 3 minuten is het donker. Dan zie ik liever dat je of bij daglicht of in het donker rijdt.

Maar goed, deze game wordt al zo lang verwacht en is al zo vaak de hemel ingeprezen dat er ook een onmogelijk verwachtingspatroon is geschapen. Hoe dan ook, woensdag sta ik om 9.30 bij de FRS (ook al verwachten die de game pas in december, aldus hun nieuwe folder). Want het totaalplaatje is volgens mij gewoon een hele dikke voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 07:23:
gt5 gaat voorlopig niet werken op 3.41, ook al spoof je de firmware als 3.50.
gt5 is twee weken vertraagd omdat ze hem moesten recompilen met de 3.50 sdk (gt is eerste game die dat heeft geloof ik), met als resultaat dat er nu autth/decryptie keys gebruikt moeten worden voor het starten van de game die 3.41 gewoon niet heeft. Je kan spoofen wat je wil maar heeft geen zin.

Waar heb je de CE vandaan voor 45,- ?
In de bestanden uit de rip stond dat ie compiled is op SDK 3.30 :D Maar er zitten idd andere challenges in, daardoor werkt die (nog) niet. Niet dat het uitmaakt, ik ga hem toch niet (af)halen/spelen. Gisteren de kans gekregen om het te spelen met stuur + playseat, dit ook gedaan... en nee, nee... dit is het toch ook niet. Dit is imho geen 5 - 6 jaar aan development waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:55:
Verder valt het mij in dat Le Mans filmpje hier boven op dat het wel erg snel van dag naar nacht overgaat, binnen 3 minuten is het donker. Dan zie ik liever dat je of bij daglicht of in het donker rijdt.
Deze snelle transitie vind ik juist wel leuk gedaan.
Vooral als je maar 1 rondje hebt is het leuk om stukje dag en stukje nacht te rijden.
Misschien dat het bij de langere races wat langzamer gaat en je dus een aantal ronden
in licht danwel donker rijdt.
24-uurs race ruim 8 uur in het donker rijden wordt je best vermoeid van volgens mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

jrd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:21:
Balen, net even contact opgenomen met consoleshop.nl en futurezone.nl. Beiden houden zich stellig vast aan 24 november, zonde :)

Nog maar even een aantal dagen wachten dan.
Ik snap niet helemaal wat daar zonde aan is. Sony stelt de release gewoon in op 24 november, en bijna alle winkels houden zich daaraan. Het is alleen maar eerlijk dat het op deze manier gebeurt, voor zowel de klant als de winkel zelf. Klanten hebben allemaal tegelijk deze game, en winkels krijgen geen verkoop voordeel door het eerder verkopen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 17-09 22:55
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:55:
Dat holle vat had voor mij ook niet gehoeven, dat had best wat realistischer kunnen klinken. Zeker als je die beste man elke keer over het finetunen van de game hoorde praten. En het is niet dat ze geen tijd hebben gehad :)

Maar goed, deze game wordt al zo lang verwacht en is al zo vaak de hemel ingeprezen dat er ook een onmogelijk verwachtingspatroon is geschapen. Hoe dan ook, woensdag sta ik om 9.30 bij de FRS (ook al verwachten die de game pas in december, aldus hun nieuwe folder). Want het totaalplaatje is volgens mij gewoon een hele dikke voldoende.
Dikke voldoende is wel heel erg underrated denk ik.

Als je de reviews van Forza 3 terugkijkt en vervolgens de content en features van Forza 3 en GT5 naast elkaar legt gaat GT5 dat dik winnen. Hoewel er altijd reviewers zullen zijn die 2 punten aftrek geven omdat ze zo lang hebben moeten wachten _O-

Daarnaast is de dag/nacht cyclus 'time scaled'. Hoe langer de race hoe langzamer de transitie van dag naar nacht gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander H op 21-11-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de hoeveelheid content zie je wat het verschil is tussen een DVD en BR, Forza 4 kan dit nooit evenaren op een DVD. Denk dat de opvolger van de 360 er dan ook wat anders uit zal zien.

Maar een dikke voldoende is bij mij zeker een 8, want dat durf ik er nu al wel aan te geven. Vooral door de toevoeging van ralley en karten. En de trackeditor ziet er voor wat ik nu gezien heb ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Het is maar 14 GB. Als ruimte een issue was, hadden ze dat ook wel op 8GB kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Maximus schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:28:
[video]

Geinig. Maar dat is wel een slapexcuus voor een kartbaan zeg. Volgens mij hoef je daar niet een keer te remmen.

[ Voor 0% gewijzigd door sopsop op 21-11-2010 16:31 . Reden: oeps, edit verkeerd gegaan, excuus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net de Playseat opgehaald bij een collega. Nu nog maar drie dagen aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Lekker geluidje komt er uit die beemer zeg :o

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
heel vet. Nice smoke! Kwaliteit van al die opnames vind ik toch jammer altijd. Die kleuren... 8)7

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:39:
Whaha ;)
Dat wil ik ook wel eens proberen met de Citroen GT, aangezien die achteruit ook t#fushard ging!!
En dan één keer even kort sturen en je vliegt over de hele baan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sander H schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:46:
[...]
Daarnaast is de dag/nacht cyclus 'time scaled'. Hoe langer de race hoe langzamer de transitie van dag naar nacht gaat.
Ben benieuwd hoe ze dat doen bij een race van 3 rondes, op een track rond de evenaar. Daar gaat normaal in 10 minuten al het licht uit, dan zou het time-scaled helemaal zijn of iemand een schakelaar omzet :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20-09 19:30
Maximus schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:09:
Lekker geluidje komt er uit die beemer zeg :o
Ja man, echt vet die opgefokte grasmaaier geluiden :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:27:
Hype is er altijd bij grote games.
En iedere game heeft z'n mindere punten.
GT5 ook zo.
Makkelijk is het altijd om de game af te kraken op die paar slechte puntjes, terwijl de rest gewoon goed in elkaar zit.
Hype of niet, ik zal 'm ont-zet-tend veel gaan spelen, omdat ik het een coowle game vind!
Allereerst, leer lezen, nergens wordt dan ook de suggestie gewekt om het spel af te kraken. Sterker nog, dat staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Ik wil spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:38:
Niemand verplicht je het spel te kopen en ook niet naar die filmpjes te kijken of te luisteren, zeiksnor.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
simons schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:46:
Niemand verplicht je het spel te kopen en ook niet naar die filmpjes te kijken of te luisteren, zeiksnor.
GT5 is heilig geloof ik hè? Man man man, alleen lofzang is mogelijk geloof ik. Het is maar een spel hoor :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:38:
[...]

Maximus schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:15:
[...]

Nee er komt geen demo. Dit om de simpele reden dat de game zichzelf verkoopt. Verwacht gerust dat dit kwartaal wereldwijd wel 5 miljoen exemplaren over de toonbank gaan.

Daarnaast, de eerste keer dat jij ergens langer dan 2 week wel positief over bent, hang ik de vlag uit.
Zullen we dit maar gooien onder de categorie "busted"?

Als je het niet wilt, koop het dan niet. Ga alleen niet hier anderen in de thread irriteren met dit soort reacties. Iedereen die hier komt kan daaraan niets veranderen. Jij ook niet :)

Ga morgenmiddag vanuit de auto maar even bellen met de gameszaak, misschien kan ik hem nog meenemen. Zit wel erg te wachten op GT5. Zeker de filmpjes van taxidriver maken mij wel erg enthousiast. Zojuist nog even de California en de F430 rondgestuurd op Suzuka in GT5P. Ben nu welk klaar voor GT5 :D

[ Voor 3% gewijzigd door Maximus op 21-11-2010 17:51 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]

GT5 is heilig geloof ik hè? Man man man, alleen lofzang is mogelijk geloof ik. Het is maar een spel hoor :/
Tsja, dat valt me al dit hele topic op. Een klein beetje kritiek resulteert meteen in een scheldkannonade en boze blikken van degenen die GT5 als heilig zien..

Ik zie Gt5 niet als heilig omdat ik zo'n beetje elke racegame heb, waardoor ik echt wel weet wat ik nice vind en wat niet. En dat GT5 met bepaalde ernstig achter lijkt te lopen of slecht lijkt te zijn is gewoon waar. Terwijl andere dingen juist weer top zijn uitgevoerd.
Net als dat ik zei dat de GT5-fans helemaal geil worden van de day-night transition terwijl zoiets allang bestaat. Dat is ook iets wat niet genoemd mag worden..
Maximus schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:50:
[...]

[...]

Zullen we dit maar gooien onder de categorie "busted"?

Als je het niet wilt, koop het dan niet. Ga alleen niet hier anderen in de thread irriteren met dit soort reacties. Iedereen die hier komt kan daaraan niets veranderen. Jij ook niet :)
Ik vraag me eerder af waarom bepaalde 'fans' zich ergens aan irriteren. Minpunten mogen imo genoemd worden. Die geluiden vallen idd tegen, maar is geen reden het niet te kopen. Serieus, hoe sommige mensen denken dat als er ook maar íets negatief gevonden wordt dat mensne t niet meer willen. Serieus... Ga eens leren concluderen. En zoals ik al zei: Minpunten mogen genoemd worden, en passen prima in een discussie. Niets is heilig en zonder fouten, ook GT5 niet

[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 21-11-2010 17:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja iedereen die zichzelf hier voor de gek wil houden en de geluiden van GT5 goed wil noemen moet dat zelf weten.

De graphics zijn dik in orde, dat was altijd al bij GT5 (alhoewel ze die standaard auto's beter weg hadden kunnen laten). De gameplay, de een noemt het realistisch, ik vind het meer arcade voor gevorderden, dat denk ik ook over Forza 3 overigens. Realisme vind je op een console niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, random zulke opmerkingen plaatsen zit ook niemand op te wachten. Heeft niets met heilig te maken, als je het niets vind.. waarom post je hier dan? (zeker meneer 'phuse', ze noemen dat ook wel.. trollen).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2010 18:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[flauw]Ooh ik zie gt5 wel als heilig. Gewoon omdat "dingen heilig vinden" zo lekker past bij de zondag. [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:44:
[...]

Allereerst, leer lezen, nergens wordt dan ook de suggestie gewekt om het spel af te kraken. Sterker nog, dat staat er niet.
was geen aanval op iemand hoor.
GT5 is heus niet 100% perfect, dat weet ik ook wel.
Er wordt alleen te vaak de vergelijking gemaakt met andere games, terwijl het al heel lang een eigen(wijze) raceserie is.
Dag/nacht bestaat al eeuwen, maar komt nu pas naar GT.
Geen wonder dat iedereen (de GT fans) er zo blij van wordt toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

idd het is maar een spel, en niemand maakt het meer dan het is, alleen van die losse flodders daar heb je gewoon niks aan.
Daarbij meneertje huppelepupbox doet dit sinds dat ik de gamecube draad las, gevalletje permanente telleurstellende staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

GAIAjohan schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:54:
[...]

Ik vraag me eerder af waarom bepaalde 'fans' zich ergens aan irriteren. Minpunten mogen imo genoemd worden. Die geluiden vallen idd tegen, maar is geen reden het niet te kopen. Serieus, hoe sommige mensen denken dat als er ook maar íets negatief gevonden wordt dat mensne t niet meer willen. Serieus... Ga eens leren concluderen. En zoals ik al zei: Minpunten mogen genoemd worden, en passen prima in een discussie. Niets is heilig en zonder fouten, ook GT5 niet
GT5 is verre van perfect. Naast het niet altijd even degelijke geluid hebben we allemaal beelden kunnen zien van Nurburgring F1 circuit wat er gewoon erg kaal uit ziet. Kijk dan vervolgens naar de hoeveelheden dezelfde auto's om op grote getallen uit te komen en daarnaast ook nog een beperkt aantal unieke circuits wat men compenseert met veel variaties. GT5 is echt niet perfect.

Waar ik mij wel aan stoor is dat Phusebox in elk topic over een game, een product, een console altijd maar dan ook altijd teleurgesteld is. Kritiek leveren is prima, dat hoort zelfs want anders komen we nooit verder. Echter bij alles klaar staan met een pot zout om er vervolgens wat van te vinden, vind ik zelf te overdreven.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja, wat is perfect wat wagens en banen betreft dan?
400 mooie wagens wel, maar 800 waarvan 400 dubbele (met een ander bouwjaar) niet?
En 25 mooie banen wel, maar 50 (waarvan de helft variaties op de eerste 25) niet?
Ik ben het wel met je eens dat het een makkelijke manier is om aantallen op te schroeven.
Vooral bij de wagens naar een ridicuul aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maximus schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:12:
[...]

GT5 is verre van perfect. Naast het niet altijd even degelijke geluid hebben we allemaal beelden kunnen zien van Nurburgring F1 circuit wat er gewoon erg kaal uit ziet. Kijk dan vervolgens naar de hoeveelheden dezelfde auto's om op grote getallen uit te komen en daarnaast ook nog een beperkt aantal unieke circuits wat men compenseert met veel variaties. GT5 is echt niet perfect.

Waar ik mij wel aan stoor is dat Phusebox in elk topic over een game, een product, een console altijd maar dan ook altijd teleurgesteld is. Kritiek leveren is prima, dat hoort zelfs want anders komen we nooit verder. Echter bij alles klaar staan met een pot zout om er vervolgens wat van te vinden, vind ik zelf te overdreven.
simons schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:08:
[...]

idd het is maar een spel, en niemand maakt het meer dan het is, alleen van die losse flodders daar heb je gewoon niks aan.
Daarbij meneertje huppelepupbox doet dit sinds dat ik de gamecube draad las, gevalletje permanente telleurstellende staat.
Tja ik ben inderdaad kritisch, maar misschien uit ik mezelf nog wel kritischer omdat ik zelf een beetje (wat heet beetje) moe geworden ben van het beeld van de afgelopen 10 jaar op forums waarbij alleen de positieve punten opgehemeld worden als het aankomt op consumentenelectronica of games.

Ik plaats daarom altijd graag een kritische noot, en het klopt dat ik inderdaad nooit tevreden ben. Als het iemand gerust stelt; ik ben ook nooit tevreden over mijn eigen werk, misschien ligt daar dan ook wel de oorzaak.

Als perfectionist in hart en nieren kan ik het dan ook niet snel over mijn hart verkrijgen om geld uit te geven aan een imperfect product. Helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met de kwaliteit van producten.

Omdat ik aan de andere kant dan misschien ook weer te goedgelovig ben koop ik veel games, waarin ik achteraf (wat ik eigenlijk ook al aan zag komen) teleurgesteld ben. GT5 zal er ook vast wel komen hier in huis, waarschijnlijk om na 2 uur spelen nooit meer aan te raken. Niet omdat GT5 een enorm slecht spel is, meer omdat het de gewekte verwachtingen nooit waar kan maken. (Komt nog eens bij dat ik al 2 stuurtjes heb, welke beide niet op de PS3 werken, en ik die PS controller de meest crappy controller van de afgelopen 3 generaties consoles vind.)

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 21-11-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

dvdkiwi schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:22:
400 mooie wagens wel, maar 800 waarvan 400 dubbele (met een ander bouwjaar) niet?
En 25 mooie banen wel, maar 50 (waarvan de helft variaties op de eerste 25) niet?
Ik ben het wel met je eens dat het een makkelijke manier is om aantallen op te schroeven.
In basis moet een racegame een groot aantal auto's bevatten van veel verschillende merken die allemaal de toppers in de game hebben zitten. Niet dat bepaalde gebieden zijn oververtegenwoordigd maar ook niet dat bepaalde merken zijn ondervertegenwoordigd. Zoals het nu gaat zijn bepaalde merken gewoon oververtegenwoordigd met auto's die je never nooit zult kopen en rijden. Kortom zonde van de development tijd.

Qua banen vind ik dat racers meer banen moeten krijgen. Je bent immers eerder op de banen uitgekeken dan op de auto. Dan krijg je weer "oh al weer Suzuka", terwijl je je prima kunt vermaken met de supercar die jij perfect en mooi vindt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
qua banen +1, meer banen is altijd fijn.
Net als dat je bij BFBC2 als eerst op de mappen uitgekeken raakt.
qua auto's +0,5
Japanse game, veel Japanse spelers, grote kans dat hun eigen auto in de game zit.
Ik had ook liever wat Astra'tjes ed gezien.
Keuze is reuze, maar uiteindelijk rij je misschien maar in een stuk of 15 wagens (waar je serieus mee racet).
Ach, leuk voor het verzamelen, zullen we dat maar het rpg-element van GT5 noemen :P

@phuse
hoe zit jij ps3 games te spelen dan (je hebt een psnID), aangezien geen enkel spel perfect is.
Ook niet op de heilige (lol) pc.
Zal een feestje zijn of niet? :P

[ Voor 59% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
@phusebox

Koop GT5 lekker niet als perfectionist. Pffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Perfectie bestaat sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:26:
[...]

[...]

Omdat ik aan de andere kant dan misschien ook weer te goedgelovig ben koop ik veel games, waarin ik achteraf (wat ik eigenlijk ook al aan zag komen) teleurgesteld ben. GT5 zal er ook vast wel komen hier in huis, waarschijnlijk om na 2 uur spelen nooit meer aan te raken. Niet omdat GT5 een enorm slecht spel is, meer omdat het de gewekte verwachtingen nooit waar kan maken. (Komt nog eens bij dat ik al 2 stuurtjes heb, welke beide niet op de PS3 werken, en ik die PS controller de meest crappy controller van de afgelopen 3 generaties consoles vind.)
Verwachtingen schep je toch echt zelf. Je verpest dus je eigen plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dvdkiwi schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:31:

@phuse
hoe zit jij ps3 games te spelen dan (je hebt een psnID), aangezien geen enkel spel perfect is.
Ook niet op de heilige (lol) pc.
Zal een feestje zijn of niet? :P
tja het is hier altijd zo lekker zwartwit hè. Mijn PS3 staat qua gamen al een jaar ongeveer stof te happen. De game die ik het meest op de PS3 heb gespeeld is F1:CE. Verder heb ik MGS, Uncharted2, LBP, GT5:p, Killzone 2 en nog wat anderen. Geen van die heb ik uitgespeeld, om verschillende redenen.

En de pc, hoe kom je erbij dat ik die heilig vind? Ik game niet eens op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 20:36
GAIAjohan schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:54:
[...]

Ik vraag me eerder af waarom bepaalde 'fans' zich ergens aan irriteren. Minpunten mogen imo genoemd worden.
Ik kom hier niet vaak maar de phusebox is wel een individu die om een of andere reden in mijn achterhoofd hangt en dat is echter nooit een goed teken.

Je kent ze wel die individuen die eigenlijk weinig goeds hebben te zeggen over een game of een console, maar desondanks het toch in hun bezit hebben. Er loopt hier nog zo eentje rond waar ik dat gevoel bij heb met een voetbalshirtje maar zijn/haar nick ontbreekt mij even, mijn excuses ik kom hier maar zelden.

Er is een groot verschil tussen kritiek geven en kritiek willen geven om toch maar kritiek te kunnen geven. En ik denk dat sommige mensen daar redelijk doorzichtig in zijn zonder dat ze er zelf erg in hebben.

Weet je ook hoe je zo mensen kunt herkennen ? Dat ze er opeens allerhande zaken bij betrekken tot stuurtjes die niet werken* of de slechtste controllers van alle consoles. Het is dat ze zich moeten inhouden toch niet de liefde te moeten verklaren voor... Het zit in hun aard om zelf als ze zich proberen te verdedigen, toch nog iets negatiefs moeten kunnen loslaten... .

Ah ik moet zelf niet hier lang actief zijn om te weten dat de 360 waarschijnlijk zijn main platform is... . Ik ben verdorie hier niet enorm actief en zelf ik zie dit. Dit vind ik inderdaad zelf enorm vervelende mensen omdat je daar nooit echt een zinnige discussie mee kunt houden. En ik aanzien mij zelf niet als een GT5 fan... .

* Dat moeten nogal enorm exotische stuurtjes dan zijn... . Ik heb nu al 3 stuurtjes getest op de PS3 een cheapass chinees ding, Logitech momo en een Driving Force Ex en dat werkte zonder veel problemen.

EDIT: het toestel x zit al y aantal maanden stof te happen is eigenlijk daarin ook zo een klassieker. Je vraagt je dan af waarom mensen dingen bijhouden die ze niet gebruiken of die hun levensstandaard klaarblijkelijk zo bemoeilijken. Ah classic denial onder het mom van "je mag nooit kritiek geven", beke afgezaagd als je het mij vraagt.

[ Voor 18% gewijzigd door simplicidad op 21-11-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt

Wat is dit een gaaf circuit zeker om de top snelheid te testen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HuMSrnALnh4]

Best gaaf de karts in gt5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:26:
Tja ik ben inderdaad kritisch, maar misschien uit ik mezelf nog wel kritischer omdat ik zelf een beetje (wat heet beetje) moe geworden ben van het beeld van de afgelopen 10 jaar op forums waarbij alleen de positieve punten opgehemeld worden als het aankomt op consumentenelectronica of games.
Ten eerste wil ik graag even terugkomen op mijn voorgaande bericht, dat was niet netjes en op de man. Mijn excuses.
Vwb forums, ik benader persoonlijk een forum als middel van nieuwsgaring, je laten informeren. Als basis van meningsvorming vind ik het ongeschikt daar ik de meeste posters niet ken. Meningsvorming doe ik liever zelf. Dat er mensen bepaalde dingen heilig verklaren, tja lees de Apple,Nintendo forums maar en je weet genoeg.
(hoewel ikzelf Nintendo heb gehad en nu een Iphone, kweet ut fanboyism).
Ik plaats daarom altijd graag een kritische noot, en het klopt dat ik inderdaad nooit tevreden ben. Als het iemand gerust stelt; ik ben ook nooit tevreden over mijn eigen werk, misschien ligt daar dan ook wel de oorzaak.
Over wat je schrijft, ik herken je houding maar tevens ook een behoorlijk statement in je bericht. Je zegt nooit tevreden te zijn over je werk, nu wil ik niet de amateurinternetpsycholoog zijn maar dat komt op mij niet gezond over. Kritisch zijn is in mijn ogen de basis voor vooruitgang, maar kritisch zijn met onredelijke eisen,verwachtingen is de doodsteek voor plezier en geluk. Dat is niet meer kritisch maar cynisch en teleurstelling.
Als perfectionist in hart en nieren kan ik het dan ook niet snel over mijn hart verkrijgen om geld uit te geven aan een imperfect product. Helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met de kwaliteit van producten.

Ik zie ook het verval in kwaliteit, spelen die te snel gebracht worden etc.
Een ding wat er altijd is geweest is dat de perfecte game gewoon niet bestaat, games en perfectionisme slechte combinatie, zoals bijna alle producten waar evolutie en vooruitgang in bestaat. Perfectie bestaat niet wat dat betreft dus daar pas je je verwachtingen op aan.

Tot zover de preek van kardinaal simonis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Maximus schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:28:
[video]

Dit zegt helaas genoeg over de AI.

Zelfs als je achterstevoren rijdt win je nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
Goed. Nu weer over GT5 en niet meer over waarom we wel en niet kritisch moeten zijn. Heb je een mening over GT5, vind je dat je die wil delen hier: Doet dat. Maar het gaat nu meer over de persoonlijkheid van een persoon hier op het forum dan over GT5 en de gameplay daarvan.

@f1boy_077 ik ben erg benieuwd hoe die dingen rijden. Als ik dat ene filmpje van een paar pagina's terug bekijk waar iemand achterwaarts rijdend kan winnen, heb ik niet echt goede hoop op het realisme van de karts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
DocM3 schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:41:
Goed. Nu weer over GT5 en niet meer over waarom we wel en niet kritisch moeten zijn. Heb je een mening over GT5, vind je dat je die wil delen hier: Doet dat. Maar het gaat nu meer over de persoonlijkheid van een persoon hier op het forum dan over GT5 en de gameplay daarvan.

@f1boy_077 ik ben erg benieuwd hoe die dingen rijden. Als ik dat ene filmpje van een paar pagina's terug bekijk waar iemand achterwaarts rijdend kan winnen, heb ik niet echt goede hoop op het realisme van de karts...
Maar je weet niet hoe daar de AI moeilijkheid ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:22:
Voordeel is wel dat je af kunt wisselen tussen de verschillende mogelijkheden als rally, race en karten. Ik heb een filmpje gezien van NASCAR op Monza, maar zover ik weet rijdt NASCAR niet buiten de VS (Mexico en Canada daargelaten). Ik zou dan specifieke circuits verwachten voor NASCAR en zo kom je ook weer aan meer circuits.
Wellicht dat er met de trackeditor nog veel moois te maken is. Belangrijkste voor mij is echter dat de auto's fatsoenlijk rijden en buiten het gemis van een Saab 96, Porsche Spyder en een Donkervoort vind ik de aanwezige auto's voldoende. Het gaat mij toch vooral om het rijden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Evertt schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:50:
Maar je weet niet hoe daar de AI moeilijkheid ingesteld staat.
Heb persoonlijk niet zoveel vertrouwen in een AI-slider. Tenzij die van Non-existent tot Poor te sliden is ;)
Een goede AI blijft natuurlijk lastig. Maar voor een product dat al in zijn zoveelste generatie zit en waar zo veel jaar aan is gewerkt had ik wel iets meer verwacht. Achterstevoren een race kunnen winnen is wel apart.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:00:
[...]
En de pc, hoe kom je erbij dat ik die heilig vind? Ik game niet eens op de pc.
Sorry verkeerd begrepen dan...
Je zei namelijk: "er zijn geen goede sims op de console"
Typisch iets wat een pc gamert zou zeggen :P

@filmpje hierboven: nice die eerste!
leuk avond sfeertje daaro :)

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zijn er al berichten over het online gebeuren? Ik weet uit ervaring dat dat bij gt5p niet echt soepel liep, veel lag en rare botsingen en straffen tot gevolg.

Kan zo snel even niet vinden of ze wat veranderd hebben aan dat penalty systeem?

Waar ik wel van onder de indruk ben is de dynamic lighting, vooral met nachtraces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoveel grip die karts op het gras houden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:05:
[video]

Wat is dit een gaaf circuit zeker om de top snelheid te testen.

[video]

[video]

Best gaaf de karts in gt5.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat karten gaat icm me Playseat inc G25.
Karten irl doet me weinig maar het is wel een leuke nieuwe toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:05:
Zijn er al berichten over het online gebeuren? Ik weet uit ervaring dat dat bij gt5p niet echt soepel liep, veel lag en rare botsingen en straffen tot gevolg.

Kan zo snel even niet vinden of ze wat veranderd hebben aan dat penalty systeem?

Waar ik wel van onder de indruk ben is de dynamic lighting, vooral met nachtraces.
Online is nog niet geactiveerd, gebeurt waarschijnlijk op releasedag.
In Gran Turismo 5, every player has his or her very own private racing lobby online called "My Lounge."
Only people on your PlayStation®Network Friends list can enter.

In My Lounge, players can pick the track of their choice, set up custom race regulations, and hold private custom racing events with their friends. People in the lounge can even do free runs around the track before the race begins.

• Up to 16 players can race together, up to 32 can be in a single lobby.
• Your very own message board where you and your friends can post.
• Check your friends' progress.
• Send cars and upgrade parts to friends.
• Share your best pictures from Photo Mode.
• Upload video to YouTube.
Spectator Mode

If you're not quite up to racing on one particular day, or if you just want to watch how a really skilled player race live, the Spectator mode is the perfect solution. You can watch other users driving live in real-time, as they race, adding a new community-focused dimension to Gran Turismo 5’s expanding online feature set.
Remote Races

Compete in B-Spec mode by selecting an AI driver and a car of your own to pit against a friend's AI driver and car. Your friends must set their drivers to "public" for you to race against them.

This also means that in turn, any AI drivers that you set to be public may be called out to race by friends from your friends list. When this happens, your AI drivers will participate in your friends' remote races even without your knowledge.

You can watch the races that you host in Remote Races, but you will not be able to give your drivers any direction as a race director like you can in the standard B-spec mode. This is to keep the races with your friends' online AI drivers fair, as they won't be there to coach their drivers.
Gran Turismo Anywhere

You can now play Gran Turismo anywhere. On your computer, smartphone, iPad, etc.

On the official website you will soon find a section where you will be able to check statistics, progress, friends, but most importantly, play B-Spec races using live timing.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sander H schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:27:
[...]

Online is nog niet geactiveerd, gebeurt waarschijnlijk op releasedag.

[...]

[...]

[...]

[...]

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413217
dat laatste is wel tof, dat je vanaf je Smartphone B-spec kan spelen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:05:
[...]

dat laatste is wel tof, dat je vanaf je Smartphone B-spec kan spelen.
Zal de baas blij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

denk het wel, dan kun je gewoon je tv uit laten en gezellig op de bank zitten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 21-11-2010 22:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde de baas die je geld geeft, niet de baas die je geld kost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:33
Als dat laatste waar is, dan moet ik vrezen voor mijn sociale leven... ;w

Stel dat ik een race start, en dan ergens naar toe moet... je moet het toch in de gaten houden etc!

;)

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Shit idd zeg. Sony doet er wel alles aan om me sociale leven te slopen.

B-Spec op me iPad gaat een hoop verloren uurtjes vullen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-spec is zonde vind ik...
Lekker alles zelf rijden imo.
Misschien alleen bij een endurance race de tijd verdelen.
Kan me herinneren dat ik in gt4 13 uur zelf heb gereden van de 24h Nurburg race.
Dan is B-spec wel lekker :P

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zijn er trouwens Tweakers met een Playseat van VisionRacer?
Ziet er echt geweldig uit. Is alleen wel wat aan de prijzige kant.
(niet dat ik het wil kopen maar gewoon benieuwd.)

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/466/schermafbeelding2010112.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

[video=600,360]http://www.youtube.com/watch?v=Bn4hyW0R-NA&feature=sub"]YouTube: SSR7 Replay. Audi R8. Premium Car[/]
_/-\o_

en nog 1.............

[ Voor 34% gewijzigd door Chrasher op 21-11-2010 23:53 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Oke, dus die gast ramt met 300 + een betonnen muur en er zit niet eens een deukje in de auto?

Ik begin steeds meer te twijfelen over dit spel.....

Heb GT4 grijsgespeeld, maar eerlijk gezegd zie ik weinig reden, behalve de graphics, om deze te gaan halen.

Het wordt nodig tijd dat er eens echte concurrentie komt, dan leren ze het wel af daar. Als je ziet hoeveel er wordt geconcurreerd op schietgames en dat dan vergelijkt met racegames dan schrik ik.

-Spa mist
-Andere grote Europese circuits missen (Op Monza en Nordschleife na)
-Damage is een lachertje
-AI is een lachertje
-80 modellen per auto, waardoor de '1000 auto's geen reet voorstelt, zeker aangezien je met 70% niet zal rijden (zoals eerder iemand terecht opmerkte).
-Geen dynamic weather zoals beloofd (het is of regen of zon, dus niet dat het ineens gaat regenen of opdrogen en je heelhuids naar de pits moet of slicks moet halen op het juiste moment).

+Online gebeuren
+Graphics

Waar zijn ze die 6 jaar mee bezig geweest?

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 22-11-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua graphics begin ik nu toch echt bang te worden voor de standard models:
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9020/img0697x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/40OCv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:53:
Zijn er trouwens Tweakers met een Playseat van VisionRacer?
Ziet er echt geweldig uit. Is alleen wel wat aan de prijzige kant.
(niet dat ik het wil kopen maar gewoon benieuwd.)

[afbeelding]
Zo dan, dat ziet er echt super gelikt uit zeg!! :9~
Ik ben zelf nog op zoek naar een mooie seat, begin gelijk te twijfelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
@Businessman007
Dus alleen de graphics an het online gebeuren is goed aan het spel? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Pacino op 22-11-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Pacino schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:09:
@Businessman007
Dus alleen de graphics an het online gebeuren is goed aan het spel? :+
Ja, eerlijk gezegd wel. En nu ik de standaard auto's zie begin ik helemaal te twijfelen of ik mijn pre-oder niet ga cancellen.

Voordat jullie me voor 'hater' uitmaken: ik kijk al heel lang uit naar de game en ben GT fan, maar dit vind ik onacceptable na al dat gelul over 'perfectioneren' en 6 jaar ontwikkelen.

Dit vind ik 1,5 jaar ontwikkeltijd waard max.

Diep, diep teleurgesteld.
Het wordt tijd voor concurrentie.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:08:
[...]

Zo dan, dat ziet er echt super gelikt uit zeg!! :9~
Ik ben zelf nog op zoek naar een mooie seat, begin gelijk te twijfelen... ;)
Nou mijn game budget laat deze stoel helaas niet toe. Model zoals ik daar poste kost €1200,-

Kan dan wel je tv en PS2 op gemonteerd worden. Is inclusief stoel maar zonder stuur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
GAIAjohan schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:08:
Qua graphics begin ik nu toch echt bang te worden voor de standard models:
[afbeelding]

[afbeelding]
pijn aan mijn ogen krijg ik er van :o Ik moet nu echt snel het spel in handen hebben zodat ik alle ander 99387 pluspunten kan zien... anders ga k :'( van het idee dat ze 6 jaar bezig zijn geweest en er nog steeds geen mega spel van hebben kunnen maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Businessman007 schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:13:
[...]

Ja, eerlijk gezegd wel. En nu ik de standaard auto's zie begin ik helemaal te twijfelen of ik mijn pre-oder niet ga cancellen.

Voordat jullie me voor 'hater' uitmaken: ik kijk al heel lang uit naar de game en ben GT fan, maar dit vind ik onacceptable na al dat gelul over 'perfectioneren' en 6 jaar ontwikkelen.

Dit vind ik 1,5 jaar ontwikkeltijd waard max.

Diep, diep teleurgesteld.
Het wordt tijd voor concurrentie.
:(
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk hoeveel 'zeikerds' in dit topic zitten, nog nooit een topic gezien waarin mensen die het spel toch wel gaan kopen wat onzinnig gaan lopen zeuren dat ze het cancellen etc.
Ook geweldig hoe jij het spel kunt afschrijven voordat je het gespeeld hebt, als er 1000 verschillende auto's in zaten die allemaal premium waren dan ging jij natuurlijk wel met elke auto racen? Kom op zeg :+

Speel het spel eerst eens, daarna mag je met allemaal geweldige reviews komen van hoe kut het wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:15:
[...]

Nou mijn game budget laat deze stoel helaas niet toe. Model zoals ik daar poste kost €1200,-

Kan dan wel je tv en PS2 op gemonteerd worden. Is inclusief stoel maar zonder stuur :o
Tja, mijn budget laat het eigenlijk ook niet toe, maar ik heb de slechte eigenschap dat ik altijd het beste wil hebben wat er te krijgen is. Vergeleken met die Visionracer is zo'n Playseat eigenlijk ook maar middelmaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Pacino schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:20:
[...]

Ik vind het eigenlijk ongelooflijk hoeveel 'zeikerds' in dit topic zitten, nog nooit een topic gezien waarin mensen die het spel toch wel gaan kopen wat onzinnig gaan lopen zeuren dat ze het cancellen etc.
Ook geweldig hoe jij het spel kunt afschrijven voordat je het gespeeld hebt, als er 1000 verschillende auto's in zaten die allemaal premium waren dan ging jij natuurlijk wel met elke auto racen? Kom op zeg :+

Speel het spel eerst eens, daarna mag je met allemaal geweldige reviews komen van hoe kut het wel niet is.
Ga jij lekker verder met je cognitieve dissonantie, dan ga ik verder met kijken naar de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Businessman007 schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:55:
Het wordt nodig tijd dat er eens echte concurrentie komt, dan leren ze het wel af daar. Als je ziet hoeveel er wordt geconcurreerd op schietgames en dat dan vergelijkt met racegames dan schrik ik.
Dan zou je toch verwachten, met zo'n bizar hoeveelheid concurrentie, er ook top shooters uit komen?

Bedoel ik dus niet die 1dag vliegjes die succes hebben voor een half jaartje, maar echte toppers die al jaren meegaan (CS, UT), de CoD en MoH series zijn leuk per aflevering, maar wie speelt er nu nog de eerdere series?

En er zou dan concurrentie zijn, wat krijgen we dan? Arcade NFS series, BU-series, Ferrari challenge? Of 'het is absoluut het orgineel niet waardig' F1 2010?

Geef MS een rottrap en gooi Forza op de PS3, laat die concurrentie maar komen.

En dan kan je makkelijk met je vingertje wijzen, KIJK! een fanboy! Mischien wel, maar ik heb heel veel plezier sinds de eerste versie van GT, ik heb nooit een betere racer gehad, ik heb er genoeg gespeeld. En dan zal ook deze versie dingen hebben die mij niet aanstaan, of als ik pixel groot mijn auto ga bekijken met ruim 200km/h dat ik opeens 'geblokkerde upscalde modellen' zie, zolang er nooit een betere racer zal zijn op de PS3, blijf ik fan van GT.
Businessman007 schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:23:
Ga jij lekker verder met je cognitieve dissonantie, dan ga ik verder met kijken naar de feiten.
Grote woorden voor een nieuwkomertje hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 22-11-2010 00:28 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
[...]

Nee ik heb het echt over jouw posts die niks toevoegen en irritant zijn om te lezen. Ik heb nog nooit een GT game gespeeld, dus om op zo'n kinderachtige manier je puberale posts proberen te verdedigen is wel aardig zwak.
Maar goed, gelukkig krijgen we ook gewoon nuttige posts met mooie beelden (en ook wat mindere natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zag trouwens toen ik de start post eens las dat er een tweaker is met een zelf gemaakte playseat.

Nou dan kan ik me ook melden. Oké niet ik persoonlijk maar een collega (niet actief op tweakers voor zover ik weet) heeft ook zelf een Playseat in elkaar gezet.

Onderdelen: Een zwik staal. Race stoel van de plaatselijke tuning shop. Logitech G25 stuur en een kratje bier voor de lasser.

Eind resultaat mag er best wezen. Stoel is super en kan kantelen, schuiven over de rails en alles zit vast als een huis.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5289/stoels.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 22-11-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Feit is dat je nog niet met het spel gespeeld hebt, dus dan moet je er ook nog niet over oordelen.

Tuurlijk heeft GT5 minpunten, dit heeft elke GT gehad.
Maar met alle vorige GT's heb ik ook urenlang speelplezier gehad en op de console is het gewoon de meest realistische racer. Ik wil het absoluut geen simracer noemen, maar het zit tussen arcade en hardcore sim in.

Ik heb het spel besteld en ga het ook zeker niet annuleren hoor, denk dat ik echt veel uurtjes speelplezier ga hebben, ondanks enkele minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pacino schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:20:
[...] als er 1000 verschillende auto's in zaten die allemaal premium waren dan ging jij natuurlijk wel met elke auto racen? Kom op zeg :+
Wat een ontzettend domme redenatie. En ja, ik zou wel met zoveel mogelijk auto's willen rijden. Ik ben niet een typ dat vasthoudt aan 1 auto of max een stuk of 10. In GT4 heb ik vrijwel alle auto's wel gereden en in Forza3 denk k +/- 80%. Ik had veel liever gehad dat er iets meer premium models waren in Gt5 en geen standard models. En als GT5 1000 premium auto's zou bieden zou ik iig zeker 60-70% rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vind het rijden uiteraard veel belangrijker als de looks van Premium modellen.

Dus dan is de vraag. Rijd een BMW M5 Standaard beter als een M5 Premium?

Zo nee dan maakt het me eigenlijk geen reet uit of een auto standaard of Premium is.
(ik rij toch bumper view)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:28:
Onderdelen: Een zwik staal. Race stoel van de plaatselijke tuning shop. Logitech G25 stuur en een kratje bier voor de lasser.

Eind resultaat mag er best wezen. Stoel is super en kan kantelen, schuiven over de rails en alles zit vast als een huis.
En daar heb ik 300 euro aan uitgeven ;(

Heel erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
GAIAjohan schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:34:
[...]

Wat een ontzettend domme redenatie. En ja, ik zou wel met zoveel mogelijk auto's willen rijden. Ik ben niet een typ dat vasthoudt aan 1 auto of max een stuk of 10. In GT4 heb ik vrijwel alle auto's wel gereden en in Forza3 denk k +/- 80%. Ik had veel liever gehad dat er iets meer premium models waren in Gt5 en geen standard models. En als GT5 1000 premium auto's zou bieden zou ik iig zeker 60-70% rijden.
Ja maar ik als dom persoon probeerde duidelijk te maken dat het voor 95% van de spelers niks uit maakt of er 200 premium models zijn of 500 aangezien ze maar iets van 20 favo auto;s hebben waar ze mee rijden. Jij hoort duidelijk bij de overige 5%, maar om mij dan meteen dom te noemen? Je snapt zelf ook wel wat ik duidelijk wilde maken.

edit: Om maar niet nog een post te moeten maken erbij: Iemand die dom redeneert moet ook daadwerkelijk dom zijn op het moment van de redenatie he ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pacino op 22-11-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pacino schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:45:
[...]

Ja maar ik als dom persoon probeerde duidelijk te maken dat het voor 95% van de spelers niks uit maakt of er 200 premium models zijn of 500 aangezien ze maar iets van 20 favo auto;s hebben waar ze mee rijden. Jij hoort duidelijk bij de overige 5%, maar om mij dan meteen dom te noemen? Je snapt zelf ook wel wat ik duidelijk wilde maken.
Lezen! Ik zeg niet dat jij dom bent. Ik zeg dat je redenatie dom is.

Maar verder bedankt voor je uitleg. :) En nee, ik zie jouw visie niet bepaald, aangezien mijn visie op een racegame blijkbaar compleet anders is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:28:
Ik zag trouwens toen ik de start post eens las dat er een tweaker is met een zelf gemaakte playseat.

Nou dan kan ik me ook melden. Oké niet ik persoonlijk maar een collega (niet actief op tweakers voor zover ik weet) heeft ook zelf een Playseat in elkaar gezet.

[afbeelding]
Enig idee wat hij eraan heeft uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Jongens jongens... Wat een hoop gezeik hier. Als jullie het zo erg vinden dat de modellen geport zijn vanaf GT4 ga je toch lekker je spel cancellen? Is overigens echt geen informatie die je in dit topic hoeft te delen. Kritiek is best maar jullie zijn gewoon azijn zeikers die het spel hoogstwaarschijnlijk nog niet eens hebben gespeeld. Het voegt ook echt helemaal niks toe aan de discussie en vind het eigenlijk nogal kinderachtig.

On-topic: Zijn er hier eigenlijk mensen die een preorder hebben lopen bij BPGames? Zo ja, weten jullie een exacte leverdatum? Op hun website staat 1-3 werkdagen na release, maar dan zit je met die staking van TNT..

@Donstil: Heb je misschien een foto ofzo van die stoel? :P Ben even aan het kijken of het een beetje goed te doen is om zelf zo een ding in elkaar te flanzen. nvm, zie dat je al fotootje bij hebt gezet ;) Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Lukosje op 22-11-2010 01:05 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.