Phusebox schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:26:
Tja ik ben inderdaad kritisch, maar misschien uit ik mezelf nog wel kritischer omdat ik zelf een beetje (wat heet beetje) moe geworden ben van het beeld van de afgelopen 10 jaar op forums waarbij alleen de positieve punten opgehemeld worden als het aankomt op consumentenelectronica of games.
Ten eerste wil ik graag even terugkomen op mijn voorgaande bericht, dat was niet netjes en op de man. Mijn excuses.
Vwb forums, ik benader persoonlijk een forum als middel van nieuwsgaring, je laten informeren. Als basis van meningsvorming vind ik het ongeschikt daar ik de meeste posters niet ken. Meningsvorming doe ik liever zelf. Dat er mensen bepaalde dingen heilig verklaren, tja lees de Apple,Nintendo forums maar en je weet genoeg.
(hoewel ikzelf Nintendo heb gehad en nu een Iphone, kweet ut fanboyism).
Ik plaats daarom altijd graag een kritische noot, en het klopt dat ik inderdaad nooit tevreden ben. Als het iemand gerust stelt; ik ben ook nooit tevreden over mijn eigen werk, misschien ligt daar dan ook wel de oorzaak.
Over wat je schrijft, ik herken je houding maar tevens ook een behoorlijk statement in je bericht. Je zegt nooit tevreden te zijn over je werk, nu wil ik niet de amateurinternetpsycholoog zijn maar dat komt op mij niet gezond over. Kritisch zijn is in mijn ogen de basis voor vooruitgang, maar kritisch zijn met onredelijke eisen,verwachtingen is de doodsteek voor plezier en geluk. Dat is niet meer kritisch maar cynisch en teleurstelling.
Als perfectionist in hart en nieren kan ik het dan ook niet snel over mijn hart verkrijgen om geld uit te geven aan een imperfect product. Helaas is het de laatste jaren alleen maar bergafwaarts gegaan met de kwaliteit van producten.
Omdat ik aan de andere kant dan misschien ook weer te goedgelovig ben koop ik veel games, waarin ik achteraf (wat ik eigenlijk ook al aan zag komen) teleurgesteld ben. GT5 zal er ook vast wel komen hier in huis, waarschijnlijk om na 2 uur spelen nooit meer aan te raken. Niet omdat GT5 een enorm slecht spel is, meer omdat het de gewekte verwachtingen nooit waar kan maken. (Komt nog eens bij dat ik al 2 stuurtjes heb, welke beide niet op de PS3 werken, en ik die PS controller de meest crappy controller van de afgelopen 3 generaties consoles vind.)
Ik zie ook het verval in kwaliteit, spelen die te snel gebracht worden etc.
Een ding wat er altijd is geweest is dat de perfecte game gewoon niet bestaat, games en perfectionisme slechte combinatie, zoals bijna alle producten waar evolutie en vooruitgang in bestaat. Perfectie bestaat niet wat dat betreft dus daar pas je je verwachtingen op aan.
Tot zover de preek van kardinaal simonis