iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Voor zover ik op dit forum heb begrepen neem je wel je auto's mee, maar zijn die alleen in de arcade te gebruiken.Evertt schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:07:
Is het verstandig op gt5p te verwijderen of kan je deze auto's meenemen in gt5?
En hoe lang duurt het installeren van gt5?
Anoniem: 230001
Het zijn vooral de ondernemers die zich geen ruk aantrekken van een launchdatum die het pre-ordersysteem om zeep helpen. En waarom zou je ook een pre-order plaatsen als de games overal in overvloed aanwezig zijn.Dennisdn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:01:
Ik baal wel een beetje. Dan pre-order je iets om hem als eerste te hebben....
Ben je morgen bijna de laatste ;-(.
Zo helpen de ondernemers wel hun eigen pre-order systeem om zeep, want ik en vele anderen zullen nooit meer pre-orderen vanaf nu....
Ik ga morgenochtend naar de FRS hier en haal er dan wel een.
Anoniem: 140372

Voordeel van preorderen is de stealth car die je gratis krijgt. Morgen als eerste met de Mercedes-Benz SLS AMG Stealth even over de ring knallen heerlijk

[ Voor 18% gewijzigd door Kimo op 23-11-2010 20:35 ]
Pfff.. ik krijg alle stealth carsKimo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:31:
Yes morgen is het de dag. Niet zo zeuren over die pre orders hij word toch gewoon geleverd op de release dag![]()
Voordeel van preorderen is de stealth car die je gratis krijgt. Morgen als eerste met de Mercedes-Benz SLS AMG Stealth even over de ring knallen heerlijk
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2010 20:33 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik verwacht er niks extra's bij. Hebben ze ook niks van gezegd ofzo. Besteld bij gamesync.Kimo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:31:
Yes morgen is het de dag. Niet zo zeuren over die pre orders hij word toch gewoon geleverd op de release dag![]()
Nu weer snel verder.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik had zojuist wel wat vreemds. Na de volledige installatie heb ik een uurtje gespeeld en daarna mijn PS3 uitgezet. Na het opnieuw opstarten van het spel vraagt hij weer of ik het spel wil installeren. Ik heb maar gewoon gekozen voor Yes. Dit is wel NA de installatie van de 1.01 update, deze had ik in eerste instantie niet gedaan.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb net A en B gehaaldDonstil schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:36:
DamNed die proef met die witte Swift hebben we wel 50x gedaan. Wilde gewoon niet lukken.
Nu weer snel verder.
Zit net naar races te kijken weten jullie al een goeie money maker..?
De Nordschleife moet je unlocken??
Yep...top gear test track na A license.. kwam ik net achter..!
[ Voor 13% gewijzigd door LL Southside op 23-11-2010 20:43 ]
Ja, maar die krijg je volgens mij al vrij snel na een bepaalde license test.Rivanov schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:38:
De Nordschleife moet je unlocken??
Heb alleeen een probleem!
De tekst is echt NIET leesbaar op m'n scherm, veels te klein! ik kan het wel groter zetten in het menu, maar dan vallen de zijkanten weg uit het beeld:? iemand tip?
Anoniem: 350060

Anoniem: 322487
vette game!!
de installatie duurt wel erg lang, het lijkt een soort metafoor voor het lange wachten / steeds weer uitstel, aangezien er vanaf het begin al staat, approx 13 min (duurt 45 min), en vervolgens duren 30 sec, en daarna 3 sec ook nog een zgn spreekwordelijke eeuwigheid, grappenmakers :-)
de intro film is fantastisch bruut, turn up the volume!!
tip: vergeet niet eerst even de default mph naar kmh te zetten
het racegevoel vind ik echt super in deze game, net als de graphics en physics, alhoewel sommige textures van gebouwen waar je voorbij raced wellicht wat minder fraai zijn, maar ja, is ook alweer 4 jaar oud natuurlijk de ps3
zojuist twee rondjes Monaco gedaan, en dat is toch wel een stuk vetter dan Forza 3 ooit was vind ik, alhoewel het verschil nu ook weer niet zo groot is als je wellicht zou verwachten na 6 jaar ontwikkelen..
het special event met de VW busjes op de top gear test track is lachen, echter tevens een stuk moeilijker dan ik had verwacht
net ook nog even online gespeeld in een Zonda, maar dat is wel even wennen opeens als je alleen nog maar beginner class hebt gespeeld tot dan toe, ging voor geen meter zogezegd
groot voordeel vind ik ook, dat als je een race opnieuw start, dat je dan bijna instantly opnieuw kunt beginnen, bij forza 3 begon er dan eerst weer van alles te laden als ik het me goed herinner (heb de xbox opgegeven na de tweede RROD, en vooral ook de *takkeherrie* die dat ding maakte, alhoewel dat met de nieuwe uitvoering een stuk minder schijnt te zijn)
al het azijngepis in het forum hier over dat je je velgjes niet kunt veranderen zal mij persoonlijk worst zijn, ik vind het echt een superracer!
enig nadeel vind ik lounge / jazz muziekjes als je niet aan het racen bent, doe mij maar wat nummers zoals in de intro film
en nu maar snel weer verder dan..
edit: oja, het snelheidsgevoel dat je op de rechte stukken krijgt is, ehm,
ja dat heb ik dus gedaan. Staat standaard op 90% dacht ik. op 100% ziet het er perfect uit, maar vallen de uiterste knopjes buiten beeldAnoniem: 350060 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:47:
instellingen --> hardware --> naar rechts , iets met tv instellingen dan kan je dat aanpassen
Nu ff voetbal kijken, daarna snel verder.
PSN: Geengrenzuh
Ook het inwisselen van de code werkte niet, kreeg 1 of andere foutmelding dat code al gebruikt zou kunnen zijn.
Dit alles heeft vast te maken met het feit dat de servers nog niet volledig online zijn zeker?
Het gekke was namelijk dat je in Open Lobby wel events zag.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Iemand anders al iets gehoord van FRS ?
Anders morgen maar even kijken in de winkel
Anoniem: 193933

Ben je al bij de geluidsopties geweest? Standaard staat deze op "huiskamer", maar er zijn betere opties. Ook kan je daar de output forceren (staat standaard op auto), misschien staat daar iets fout.Nik schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:23:
Hebben meer mensen problemen met het geluid? Ik hoor auto's om me heen bijna nooit. Staat er een dikke surround set, een playseat, een g27 maar het geluid is bagger zo (wordt je ingehaald zonder dat het te horen is!).
PSN-id: Chrasher
Ja frs winkels verkopen hem gewoon al. Heb daarom mijn frs preutser geannuleerd en hem in de winkel gehaald.Slash500 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:00:
Nog geen mail ontvangen dat die verstuurd is door FRS.
Iemand anders al iets gehoord van FRS ?
Anders morgen maar even kijken in de winkel
Is echt genant hoe slecht dat klinkt inderdaad, hoe kunnen ze dat ooit een goed idee hebben gevonden.Anoniem: 193933 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:03:
Wel bizar hoe ongelofelijk slecht het geluid bij een aanrijding is, kan echt niet.
Gaan die in een spoiler tag? Of kunnen we vrijuit praten?
En kunnen we ook over bepaalde events praten?
Ik doe het voor nu even in een spoiler:
PSN: Leech1984
Anoniem: 294759
De watte?Anoniem: 202792 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:20:
heeft iemand de ps eye al werkent gekregen
Edit: ooh, je bedoeld dittuh.. http://www.gtplanet.net/g...-head-tracking-explained/
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 23-11-2010 21:28 ]
PhD i.o.
Toch zal ik de game zeker wel kopen, al is het maar voor de Ferrari's en Lambo's.
[ Voor 14% gewijzigd door PHiXioN op 23-11-2010 21:33 ]
Heeft iedereen, wordt morgen pas beschikbaar denk ik.Maximus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:31:
Bij het inwisselen van de code voor de extra auto's krijg ik de error dat de code niet meer geldig isKomt dit doordat de release pas morgen is en ik de game nu al heb of doe ik iets niet goed?
Daarna ps3 aanzetten gt5 installeren eten en douchen dan is hij wel klaar met installeren van de game.
Daarna genieten en veel kwijlen.
track geladen! brb;-)
wacht nog even af met conclusies trekken en ga gewoon spelen.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Daarnaast, ben ik de enige die de karts echt gods en gods onbestuurbaar vind? Net als die Nascar auto's. De karts besturen echt te overgevoelig. De NASCAR auto's als kipladers van 50ton.
PhD i.o.
Anoniem: 102952
Installatie op een ps3 phat duurde hier ook ontzettend lang (>1 uur), maar het werkt nu. Nu maar weer licenses halen.....
Op driehoekje drukken voor het starten werkt ook toch?
It will not disappoint you!KappeNou schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:53:
Whoehoe me nieuwe ps3 laser werkteindelijk GT5 installen
Echt geweldig vermakelijk. Even door de graphics heen kijken zo nu en dan.
PhD i.o.
Anoniem: 288620
Minimaal sturen en alleen rechtuit remmenMaximus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:45:
Daarnaast, ben ik de enige die de karts echt gods en gods onbestuurbaar vind?
Zag net je setup voorbij komen, erg netjes! Ziet er echt stoer uit. Wou dat ik die ruimte had die jij had (en geen vriendin, aangezien die de volgende belemmering is in deze), had ik echt zoiets aangeschaft.Donstil schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:52:
@hierboven. Nou daarom doe ik de licenties lekker met de flippers. Die werken altijd (wel je pook in N zetten)
Op driehoekje drukken voor het starten werkt ook toch?
Ik moet zeggen ik zelf ben vrij nieuw in het racegenre, als je me uberhaupt al een fan kan noemen. Ik heb GT altijd wel leuk gevonden maar moet zeggen dat ik er niet helemaal kapot van was (maar dat ben ik van geen enkel spel over algemeen).
Ik zit nu echter wel echt sterk te overwegen om een stuur aan te schaffen en dan misschien zo'n Wheelstand Pro, gezien ik hier wel de ruimte voor zou hebben. Ben alleen bang dat ik de ervaring met stuur een teleurstelling zal vinden uiteindelijk en het binnen no time weer hier op tweakers te koop staat of marktplaats.
GT4 is ook nog helemaal geweldig! Dus dit zal mij zeker niet teleur stellen!Maximus schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:55:
[...]
It will not disappoint you!
Echt geweldig vermakelijk. Even door de graphics heen kijken zo nu en dan.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
NFS sowieso niet natuurlijk, dat is gassen en driften zonder erbij na te denkenStefie2010 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:14:
Kan iemand vertellen met welk ander spel de physics van de wagens te vergelijken zijn? NFS, Forza, GTR, rfactor?
De echte simracers zijn vol lof over de physics en FFB tot nu toe, kan hem zelf morgen pas spelen.
Anoniem: 193933
De Track zonda F op de Highspeedring is wel echt fun met een g25 zeg. Kolere dan moet je echt werken om hem op de baan te houden (alles uit en ABS op 1).
Koppeling aan/uit zetten.GekooktEi schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:30:
Waar gaat dat driehoekje voor het starten nou over? Over schakelen o.i.d.?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben trouwens begonnen met een zwarte Civic Type R '97... Rijdt wel lekker
Nu weer ff paar uurtjes gassen
- G25 schakelen met de shifter + koppeling gaat nogal slecht, blijft vaak hangen in N (neutral) terwijl ik toch echt de stick in de juiste versnelling duw. Bij andere games geen last van dus lijkt me iets met GT5 zelf.
- Waarom kan ik bijna alle onderdelen upgraden, maar niet bijvoorbeeld remmen ???? Lijkt me juist iets heel belangrijks.
- Soms lijkt het wel of de PS3 de game niet aan kan, je ziet dan het beeld opbouwen (zo een horizontale lijn door het scherm, weet niet echt hoe ik het moet omschrijven), heeft niks met framedrops te maken.
- Geluid bij botsingen klinkt echt voor geen meter.
- Her en der wat grafische fouten zoals flikkeringen in de textures en schaduwen.
- Waar zijn de online ranking boards ? En waar is het online time trial gedeelte gebleven zoals in GT5P ???
Anderen ook dit probleem met de G25 en de grafische performance van de game ?
[ Voor 6% gewijzigd door vlahonda op 23-11-2010 22:41 ]
Welke? met die haarspeldbocht?Donstil schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:36:
DamNed die proef met die witte Swift hebben we wel 50x gedaan. Wilde gewoon niet lukken.
Nu weer snel verder.
had ik een 26.013 op
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2010 22:43 ]
Had ik bij de eerste licence test.mauro101 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:41:
Ik heb een (soort van) vast loper!Eerste cup uit Amateur league uitgespeeld, (3 redelijk lange race's). en nu laad hij niks meer :(
blijft hangen net voordat ik mijn Cup bonus moet krijgen! effe wat drinken pakken nu, anders is reboot, hopenlijk heeft ie het opgeslagen! booeehooeee

Ik heb de WMP map gedeeld staan, en op de X360 wordt alles prima herkend, maar op de PS3 alleen de filmpjes... De MP3-bestanden niet?! Dan zegt ie dat de map leeg is..Dr. Quipers schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:44:
Ik las trouwens een paar pagina's terug iemand iets roepen over de ingame muziek... Ik ben ergens een optie tegengekomen dat je volgens mij zelf je eigen muziek kan selecteren (wellicht van USB stick of folder van HD?)... Iemand dat al geprobeerd/getest.... Toch wel vette feature dat je gewoon ingame je eigen muziekcollectie en je favo muziek kan opzettenLekkere CDtjes als je eens 24h Nurburgring doet ofzo
[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 23-11-2010 22:46 ]
En graag geen berichten meer over levertijden of iets dergelijks. Laten we het nu gewoon over de inhoud en ervaringen van GT5 hebben.
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Paar keer geprobeert, hij doet niks, hapert alleen echt HEEL erg als ik der op drukGAIAjohan schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:44:
[...]
Had ik bij de eerste licence test.Gewoon even op de PS-knop drukken
hier komt de reboot knop, hopenlijk heeft ie het opgeslagen!

Tearing bedoel je?vlahonda schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:40:
Soms lijkt het wel of de PS3 de game niet aan kan, je ziet dan het beeld opbouwen (zo een horizontale lijn door het scherm, weet niet echt hoe ik het moet omschrijven), heeft niks met framedrops te maken.
Iemand nog tips voor in het spel? Dit gaat mijn eerste GT game worden (heb alle (sim)racers wel gespeeld alleen GT nooit)
Zit je toevallig niet in de Video map van het XMB?GAIAjohan schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:44:
[...]
Had ik bij de eerste licence test.Gewoon even op de PS-knop drukken
[...]
Ik heb de WMP map gedeeld staan, en op de X360 wordt alles prima herkend, maar op de PS3 alleen de filmpjes... De MP3-bestanden niet?! Dan zegt ie dat de map leeg is..
Om 20:45 toch nog besloten om even bij Mediamarkt alexandrium te gaan kijken en ja hoor..
5 voor 9 liep ik ermee naar buiten...
54 euro 99 voor de gewone editie
89,99 voor de collectors edition als ik het goed heb...
Ben nu aan het installeren...en het wachte kan beginnen...
Burp
[PS3] Gran Turismo 5 Topic - Deel 3
Topicreport aangemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 23-11-2010 23:25 ]
Dit had ik ook op 4 min, alleen heb ik hem niet gereset maar gewoon laten staan. uiteindelijk na 15/20 min ging ie weer door tot 40 sec resterend waarna weer hetzelfde, nu ongeveer 10 min. Daarna WEER op 3 seconden! Nu ongeveer 5 min. Dus ik zeg, gewoon ff geduld hebbenKappeNou schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:59:
Ik begin gek te worden! Tijdens de install blijft hij op 4min resterend haken. Leest hij ineens weer geen CD's en de cd komt er ineens niet meer uit!!!Morgen weer en nieuwe laser proberen! Fak!
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Nups, in de video map zie ik de video's. In de audio-map worden alle aparte mappen van de artiesten zoals ik ze heb gemaakt gevonden. maar als ik dan zo'n map aanklik zegt ie dat er niks in zit.Businessman007 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:10:
[...]
Zit je toevallig niet in de Video map van het XMB?
Inmiddels de test emt de Peugeot 207 GTi gehaald. Wat een lastige.. En toen ik m eindelijk had gehaald was het een 18.798 Meer dan een tiende eronder
Heb jij je stuur aan de praat gekregen met GT5? ik krijg mij GTRS2 v1 niet aan de praat ... knopjes op het stuur werken om door het menu te gaan ... maar krijg met geen mogelijkheid de auto in beweging en sturen gaat ook niet, terwijl het stuur wel weerstand bied ...JoepW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:36:
Ook aan het installeren. Ga eerst maar rustig eten en nieuws kijken. Daarna maar eens proberen.
Iemand trouwens een idee voor instellingen voor een Fanatec GTRS2 V2 stuur?
Hopelijk werkt v2 van het stuur wel, die onderdelen zijn onderweg
Anoniem: 316847
ik zat vannacht te kijken in een lobby en liep ook vast aantal kerenChrisAB schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:16:
Zo maar is even de Open Lobby en helaas gelijk een vastloper.. Dus een reboot en nog eena geprobeerd maar nee hoor het werkt nog stees niet.. Beetje jammer! Andere mensen ook last van? Of een oplossing? Ben benieuwd want had er toch wel wat meer van verwacht.. Speel graag over het netwerk!
las dat er meer problemen waren met vastlopen maar kijk er wel mee uit waren ook mensen die daarna een corrupted save game hadden en al hun progressie kwijt waren
Anoniem: 73703
Mijn geduld word nog meer op de proef gesteld
Jamoru schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:48:
[PS3] Gran Turismo 5 Topic - Deel 3
En graag geen berichten meer over levertijden of iets dergelijks. Laten we het nu gewoon over de inhoud en ervaringen van GT5 hebben.
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.