ok, eerste indruk
vette game!!
de installatie duurt wel erg lang, het lijkt een soort metafoor voor het lange wachten / steeds weer uitstel, aangezien er vanaf het begin al staat, approx 13 min (duurt 45 min), en vervolgens duren 30 sec, en daarna 3 sec ook nog een zgn spreekwordelijke eeuwigheid, grappenmakers :-)
de intro film is fantastisch bruut, turn up the volume!!
tip: vergeet niet eerst even de default mph naar kmh te zetten
het racegevoel vind ik echt super in deze game, net als de graphics en physics, alhoewel sommige textures van gebouwen waar je voorbij raced wellicht wat minder fraai zijn, maar ja, is ook alweer 4 jaar oud natuurlijk de ps3
zojuist twee rondjes Monaco gedaan, en dat is toch wel een stuk vetter dan Forza 3 ooit was vind ik, alhoewel het verschil nu ook weer niet zo groot is als je wellicht zou verwachten na 6 jaar ontwikkelen..
het special event met de VW busjes op de top gear test track is lachen, echter tevens een stuk moeilijker dan ik had verwacht
net ook nog even online gespeeld in een Zonda, maar dat is wel even wennen opeens als je alleen nog maar beginner class hebt gespeeld tot dan toe, ging voor geen meter zogezegd
groot voordeel vind ik ook, dat als je een race opnieuw start, dat je dan bijna instantly opnieuw kunt beginnen, bij forza 3 begon er dan eerst weer van alles te laden als ik het me goed herinner (heb de xbox opgegeven na de tweede RROD, en vooral ook de *takkeherrie* die dat ding maakte, alhoewel dat met de nieuwe uitvoering een stuk minder schijnt te zijn)
al het azijngepis in het forum hier over dat je je velgjes niet kunt veranderen zal mij persoonlijk worst zijn, ik vind het echt een superracer!
enig nadeel vind ik lounge / jazz muziekjes als je niet aan het racen bent, doe mij maar wat nummers zoals in de intro film
en nu maar snel weer verder dan..
edit: oja, het snelheidsgevoel dat je op de rechte stukken krijgt is, ehm,