Verwijderd

Ik weet niet of er nog mensen bestaan die GT5 niet hebben besteld, anders is er vanavond 10% korting te krijgen bij de Wehkamp:

http://www.wehkamp.nl/gam...games/racing/C13_J14_G52/

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je lang wil wachten. Mijn ervaring met games bij Wehkamp waar je op zit te wachten zijn niet heel positief. Reken op een week vertraging.

PSN: Shiver23

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Dit is er al daaagen ;) Heb vanwege bovenstaande reden dan ook m'n pre-order daar maar weer gecancelled :)

[ Voor 62% gewijzigd door Brad Pitt op 18-11-2010 17:32 ]

Nickname does not reflect reality

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
SToRM666 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:02:
Ik denk dat Logitech en Fanatec de komende weken wel goeie zaken zullen doen nu GT5 eindelijk uitkomt :P
Die zitten al wel een tijdje zo op kantoor denk ik: :9~ :9~ :9~ :9~
downing schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:14:
Dit is mijn bestelling bij fanatec:

1 x Porsche wheel Shifter set 49.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand Pedal Stopper 14.95EUR (gewijzigd in RWS shifter adapter 19.95EUR)
1 x Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition - EU 319.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand V2 119.95EUR

Een brok geld maar wel the best of the best.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
wow. _/-\o_ Nice ! Ik denk dat ik snel ga volgen met exact hetzelfde setje :o :9 . Waarom heb je de RWS shifter adapter erbij genomen? Vertrouw je het standaard stuk niet?
New shipment will arrive end of December 2010. Pre-orders are taken from now on.
Dit is wel jammer trouwens. Hebben we straks GT5, ons stuur, shifters en weet ik veel wat... Kunnen we niet met het stuur racen omdat de Wheel Stand nog niet geleverd is :-(

[ Voor 11% gewijzigd door DocM3 op 18-11-2010 17:39 . Reden: toevoeging ]

Don't they have towels in the future ?

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:55
Holy moly. Collector's Edition is zowel bij Free Record Shop als Game Mania in België uitverkocht. Heb er voor gebeld ook. :-/
Ik ga de gewone dan maar goedkoop oppikken online, maar ik wil écht de garantie dat het spel in de bus ligt dicht bij de release, zeker geen week te laat.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Th1x4nG schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:39:
Holy moly. Collector's Edition is zowel bij Free Record Shop als Game Mania in België uitverkocht. Heb er voor gebeld ook. :-/
Ik ga de gewone dan maar goedkoop oppikken online, maar ik wil écht de garantie dat het spel in de bus ligt dicht bij de release, zeker geen week te laat.
Rondje winkels op dag van release is denk ik ook geen slecht idee, neem aan dat de grote jongens (mediamarkt, bart smit, eplaza etc) toch wel aardig wat op voorraad zal hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:23:
Welk apparatuur van de stuurtjes werkt eigelijk onderling met elkaar? Nu hebben die pendalen en shifter van de G25 die oude 'com' aansluiting (male en female), maar werkt bv die shifter van Fanatec dan weer op de G25?

Om nu een compleet nieuwe set te kopen enkel voor een betere shifter.. was ik niet echt van plan :P
Pedalen van g25 en g27 kunnen werken met fanatec dmv adapter.
Fanatec Pedalen en shifters worden aangesloten dmv ps/2 aan het stuur. (ouderwetse tobo/muis aansluitingen.)
Ik weet geen manier om fanatec spul op logisch aan te sluiten. Sowieso werken de h-bakken van beide merken compleet verschillend. Andere opbouw enelektronica.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 18-11-2010 18:01 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Mediamarkt heeft zeker weten wel een behoorlijk aantal CE's, dus als je daar de 24e langs gaat heb je vrijwel zeker beet denk ik.

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:32:
[...]

wow. _/-\o_ Nice ! Ik denk dat ik snel ga volgen met exact hetzelfde setje :o :9 . Waarom heb je de RWS shifter adapter erbij genomen? Vertrouw je het standaard stuk niet?
Ik had niet gezien dat de pedal stopper bij de wheel stand zat. Had die dus los erbij gepakt. Toen ik ik er achter kwam heb ik ff gemailt of ik kon wijzigen. Kon dus kiezen of 5 euro erbij of 15 terug op mijn paypal rekening. Het zal alle twee goed werken, denk alleen dat het met de adapter iets vaster zit.

Heeft iemand zijn Clubsport Pedals aangepast? zo ja wat heb je allemaal gedaan en hoe?? Er schijnt ook een firmware voor de pedals, iemand al gebruikt???

Ik kan zowiezo pas met kerst gaan racen met mijn speelgoed. Het is een groot kerstkado, heb ook geen geld op mijn rug groeien. Daarom zit ik te denken of ik me zelf in toom kan houden om nog 4 weken te w8 tot kerst om mijn CE te openen of al (nog 6 lange dagen |:( |:( ) beginnen met de controller.

[ Voor 8% gewijzigd door downing op 18-11-2010 18:19 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beginnen met een controler. Kan je daarna jezelf lekker verbeteren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:34:
Beginnen met een controler. Kan je daarna jezelf lekker verbeteren.
dat is wat ik moet gaan doen. Voor stuurtje moet ik wachten tot kerst :P

PSN ID: Enzyme-NL

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nog steeds geen gedoe met de Signature Edition bij game.co.uk. Kreeg net de melding dat ze 'm vanwege administratieve redenen eerder gaan afrekenen dan normaal (doen ze wel vaker met 'grote releases'). Lijkt er dus op dat ie gewoon afgeleverd gaat worden bij DHL/Borderlinx...

Cool :9 8)

Mocht jij 'm ook nog trouwens willen hebben... in tegenstelling tot wat er in Nederland aan aantallen geleverd gaat worden (alhoewel ik me zowiezo al afvraag of dit een 'Nederlandse' versie zal zijn) is hij nog gewoon te bestellen bij GAME - wel even zorgen dat je 'm via Borderlinx shipped want officieel leveren ze dit pakket vanwege de grootte alleen aan UK based adressen uit

Wel acht ik de kans nogal groot in dat de DLC regionlocked zal zijn. Je zal waarschijnlijk wel de DLC kunnen downloaden uit de Nederlandse PSN Store maar niet kunnen gebruiken totdat je een Nederlandse versie van Gran Turismo 5 aanschaft. Oh well...

[ Voor 86% gewijzigd door mindcrash op 18-11-2010 19:25 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

downing schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:10:...Heeft iemand zijn Clubsport Pedals aangepast? zo ja wat heb je allemaal gedaan en hoe?? Er schijnt ook een firmware voor de pedals, iemand al gebruikt???
Ik heb enkel plaat van de koppelingspedaal naar links verplaatst omdat ik de pedaal niet gebruik en geen last van wil hebben.
Verder niks aangepast is uit de doos perfect.
Er zijn mij geen firmware updates bekend voor de pedalen. Sterker nog er zit geen logica in die geupgrade kan worden volgens mij. De FW-releases zijn steeds voor het stuur.
Misschien is er iets met de drivers voor PC gedaan, maar zoals eerder gezegd heb ik me daar nog niet in verdiept.
Heb trouwens gisteravond eens gereden met F1 2010 met alle FF vol aan en dat was zo heftig dat ik er spierpijn van kreeg ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Donstil
  • Niet online
Gaaf. Leuke drift aan het einde ook.

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Hey die is vet! :D

Duurt nu niet meer lang.... :D

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
downing schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:14:
Dit is mijn bestelling bij fanatec:

1 x Porsche wheel Shifter set 49.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand Pedal Stopper 14.95EUR (gewijzigd in RWS shifter adapter 19.95EUR)
1 x Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition - EU 319.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand V2 119.95EUR

Een brok geld maar wel the best of the best.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat is de levertijd op moment?

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Arg! Ik kan me 5 euro pre order bonnentje van game mania niet vinden. Hopen dat ze niet moeilijk gaan doen!

>PC specs<

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
Stuurtje en predals worden eind november / begin december verstuurd en de Rennort wheel stand eind december

• Psyonara
als je je kan identificeren zou het geen probleem zijn plus je gamemania pas.

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat kan ik en ik heb een gamerspas.. Dus lijkt me ook geen probleem. Als dat wel het geval is ben ik heel makkelijk om zo'n pikkie na 5 jaar wachten achter de balie vandaan te trekken :)

>PC specs<

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Nog wat bekend over een actie bij mediamarkt en Almere?

• Psyonara
Online bij gamemania pre orderen kost geen geld O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Psyonara op 18-11-2010 21:21 ]

• Sander H
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/3189/alaskasnow1.jpg

:9~

Meer op deze pagina en verder:

http://www.gtplanet.net/f...ead.php?t=132225&page=269

[ Voor 5% gewijzigd door Sander H op 18-11-2010 22:02 ]

Verwijderd

mvdklooster schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:20:
Ja, ik heb ze gebeld. De 39 euro actie van COD BO was ter compensatie omdat ze 's avonds niet open bleven. Was dus eenmalig. Dat verzekerde die man mij. Vandaag NFS Hot Persuit ook voor de normale prijs gehaald bij Eplaza (wel met 15% korting en nog de limited versie gekregen ook (voor de prijs van de normale)) 8)

• DocM3
  • Laatst online: 03-02-2023
mvdklooster schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:20:
Of Groningen? Anders bel ik ze morgen even :)

Don't they have towels in the future ?

• Donstil
  • Niet online
Echt realistisch komt de Vleugel nog niet over maar dat het kan is wel geinig.
(hij komt wat snel omhoog maar kantelt wat te langzaam lijkt het)

op 1:47

Edit: Ondertussen op het GTPlanet Forum.

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/1711/nrburgringnordschleife6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.globalmotors.net/wp-content/uploads/2008/08/2009-corvette-zr1-on-nurburgring-3.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 18-11-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:47:
Echt realistisch komt de Vleugel nog niet over maar dat het kan is wel geinig.
(hij komt wat snel omhoog maar kantelt wat te langzaam lijkt het)

op 1:47
[video]

Edit: Ondertussen op het GTPlanet Forum.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 2e is gewoon een echte foto he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven. Dat is juist het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
arggggg ik ben zo jaloers op jullie nederlanders !
ga pas mid December naar huis en moet dus nog langer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Jammer dat ze op GTplanet nu voornamelijk bezig zijn met het maken van wallpapers ipv gameplay filmpjes maken :p

Het ziet er wel vet uit, alleen hadden ze die invisible walls op dat top gear track echt anders moeten aanpakken

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Nog een paar plaatjes vanuit het GTplanet forum:

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/9397/suzukacircuit1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4292/roadcoursedaytona.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/5482/specialstageroute51.jpg
Hier een voorbeeld dat de AI niet altijd in een rijtje achter elkaar aanrijdt :)...
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/3013/grandvalleyspeedway.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door bsmpower op 19-11-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:17:
[...]
Ja, ik heb ze gebeld. De 39 euro actie van COD BO was ter compensatie omdat ze 's avonds niet open bleven. Was dus eenmalig. Dat verzekerde die man mij. Vandaag NFS Hot Persuit ook voor de normale prijs gehaald bij Eplaza (wel met 15% korting en nog de limited versie gekregen ook (voor de prijs van de normale)) 8)
http://twitter.com/mmalmere
Ze hebben NFS Hot Pursuit voor 49 Euro. Fifa2011 en PES2011 hadden ze ook voor 39 op de releasedag. Ik hou hun twitter in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:46
There’s even widespread reports that one store in France – which I won’t name – has informed its customers they’ll be able to pick up their copy today (Friday), but we’ll have to wait and see if that pans out…
Het zal wel niet, maar hopelijk zijn er ook winkels in NL die zo denken. >:)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gt 5 ziet er prachtig uit, maar zoals het filmpje van de veyron ook, hij rond daar soms 250 Km/p ga ik van uit, maar ik heb nooit het idee dat ik echt hard ga..

Spellen zoals NFS, maar ook forca waar GT5 concurent van is die geven mij het idee dat ik echt hard ga, en GT5 minder, iemand zelfde idee/gevoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

zijn er hier mensen die het headtracking systeem gaan gebruiken? (Move camera)
of wellicht al ervaring mee hebben?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:20:
Gt 5 ziet er prachtig uit, maar zoals het filmpje van de veyron ook, hij rond daar soms 250 Km/p ga ik van uit, maar ik heb nooit het idee dat ik echt hard ga..

Spellen zoals NFS, maar ook forca waar GT5 concurent van is die geven mij het idee dat ik echt hard ga, en GT5 minder, iemand zelfde idee/gevoel ?
Nee denk dat het probleem ergens tussen het beeldscherm en de stoel zit. En daarbij Forza 3 is geen concurent van Forza, beiden zijn enkel op een ander platform te krijgen. ;)

Ben wel benieuwd welke mediamarkten de game al een dag eerder verkopen, weet nog bij CODMW2 dat er enkelen de game al een dag voor de release verkochten (waaronder MM Breda), en zich niks aantrekken van dreigementen met boetes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DylanE schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:23:
zijn er hier mensen die het headtracking systeem gaan gebruiken? (Move camera)
of wellicht al ervaring mee hebben?
Ik wil het wel gaan gebruiken als het kan. Ik heb een camera door de Move, dus ga het sowieso proberen. Een kerel op GTforum die het spel al heeft is het nog niet gelukt om de headtracking te gebruiken. Hij ging vanavond weer proberen dus dan krijgen we meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GT5P had dat best erg, maar dit is deels in de hood-camera. Vanuit de filmpjes lijkt het een stuk beter te zijn.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij ligt het er ook heel erg aan welk view je gebruikt. Chase view geeft voor mijn gevoel in alle race games wel het meest beroerde gevoel van snelheid. Doe sinds kort wat iRacing (cockpit view) en met een MX5 geeft dat ook niet echt het gevoel dat je erg hard gaat, klopt, rij je iets van 180. Op een snelweg heb je dan ook niet echt het idee dat je dan hard gaat. Stap je dan in een F1 wagen op de zelfde track dan komen de bochten ineens wel erg hard op je af.

En mits subtiel kan een wat motion blurrende omgeving ook wel helpen. Maar bv bij NFS HP2, als je daar de view kiest 'met je bek op het asfalt', dan ga je bij 100km/h al hard, beetje het kart idee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat bij Prologue heel erg. Daarvoor had ik een tijdje arcade racers gereden en toen kwam Prologue binnen. Ik heb alle GT's gespeeld, dus dacht eens even een snelle tijd te gaan rijden.... ;)
Viel een beetje tegen, je moet gewoon zelfs remmen voor een bocht... ;)
Na een dagje spelen zit je helemaal in de game en kan het echt heel uitdagend zijn. De snelheidsbeleving is misschien wel ietsje minder als met een arcade racer, maar dat bederft mijn lol niet. Daarom vind ik het ook goed dat er in het begin een opbouw zit van de auto's en dat je dus eerst in een 1.4 moet rijden etc. Dan leer je het spel goed kennen en welke lijnen je moet rijden. Dat is toch wat lastiger als je direct met een Bugatti start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke winkel ben ik er voor een redelijke prijs zeker van dat ik hem op de releasedatum krijg.
Bestel normaal altijd bij Gamedumper, daar krijg ik hem meestal een dag voor de releasedatum maar die hebben het spel niet zie ik. :/ Mensen ervaringen met andere winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik kan me er wel redelijk in vinden met de trage ervaring.
In GT5:P was dit echt verschrikkelijk en had ik het gevoel dat er cavia's onder de motorkap zaten.

Hopelijk is dat in GT5 verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

bsmpower schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:47:
[...]

Ik wil het wel gaan gebruiken als het kan. Ik heb een camera door de Move, dus ga het sowieso proberen. Een kerel op GTforum die het spel al heeft is het nog niet gelukt om de headtracking te gebruiken. Hij ging vanavond weer proberen dus dan krijgen we meer informatie.
Ja die heb ik dus ook.. leek me wel grappig. Ik vraag me alleen af hoe gevoelig het is, niet dat als ik het kleinste btje beweeg dat ook te zien is op het beeld..

edit: btw,, al die mofo's die het spel al hebben |:( misschien als ik vanavond m'n schoen zet dat sinterklaas me wel ff matst O-)

[ Voor 10% gewijzigd door BiLo op 19-11-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
DylanE schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:35:
[...]
Ja die heb ik dus ook.. leek me wel grappig. Ik vraag me alleen af hoe gevoelig het is, niet dat als ik het kleinste btje beweeg dat ook te zien is op het beeld..

edit: btw,, al die mofo's die het spel al hebben |:( misschien als ik vanavond m'n schoen zet dat sinterklaas me wel ff matst O-)
Op zich zou het niet verkeerd zijn dat het bij de kleinste beweging al werkt, want ik wil ook niet mijn hoofd overdreven veel hoeven te draaien! Lijkt me niet lekker spelen dan. Ben benieuwd hoe het gaat werken. Ik denk dat ik de camera wel dichter bij mijn hoofd moet zetten. Bij Move staat ie boven mijn tv en dat is al gauw 2,5 a 3 meter ver. Ben benieuwd of de camera mijn hoofd nog herkend van die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Nieuwe footage. F430 in de regen op Suzuka. Hoe intens wil je het hebben?

YouTube: Gran Turismo 5 - Ferrari F430 - Suzuka Rain

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Laatst online: 24-07 12:08
Weet iemand op welke maximale resolutie dit spel zal spelen?
over call of duty black ops ben ik namelijk niet te spreken. erg onscherp en lager dan 720p als ik het goed gelezen heb.
(3 philips full-hd tv's met HDMI, dus daar licht het niet aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:47
DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:13:

Zijn hier toevallig mensen met die laatste in huis? Klinkt erg interesting :)
Ik heb er eentje thuis, het is een vs. 1 maar ach, hij werkt ook prima! altijd welkom om te testen hier ... Hengelo Overijssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Geengrenzuh schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:41:
Nieuwe footage. F430 in de regen op Suzuka. Hoe intens wil je het hebben?
YouTube: Gran Turismo 5 - Ferrari F430 - Suzuka Rain
Gaaf om te zien! Hier nog een paar:

Pitstop Nascar
Mercedes SLS nacht racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Steven6249 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:42:
Weet iemand op welke maximale resolutie dit spel zal spelen?
over call of duty black ops ben ik namelijk niet te spreken. erg onscherp en lager dan 720p als ik het goed gelezen heb.
(3 philips full-hd tv's met HDMI, dus daar licht het niet aan.)
Waarschijnlijk op 1280x1080 (met 2xAA) als je op 1080p speelt en 1280x720 (met 4xAA) als je op 720p speelt. Dat was althans zo bij GT Academy en zou me verbazen als dat veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
Shiver23 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:50:
[...]

Waarschijnlijk op 1280x1080 (met 2xAA) als je op 1080p speelt en 1280x720 (met 4xAA) als je op 720p speelt. Dat was althans zo bij GT Academy en zou me verbazen als dat veranderd is.
oke, dus het gaat iig niet lager dan 720p. mooi dus, maar ik heb gister ook al eens 1280x1080 bij een ander spel voorbij zien komen. ik snap eigenlijk niet waarom zo'n resolutie, want normaal benut je toch 1920x1080(p)?? zie ik iets over het hoofd??

zou je (of iemand anders) mij dit kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een nostalgie om SSR5 weer te zien :D
Steven6249 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:56:
oke, dus het gaat iig niet lager dan 720p. mooi dus, maar ik heb gister ook al eens 1280x1080 bij een ander spel voorbij zien komen. ik snap eigenlijk niet waarom zo'n resolutie, want normaal benut je toch 1920x1080(p)?? zie ik iets over het hoofd??

zou je (of iemand anders) mij dit kunnen uitleggen?
Heel simpel, 1920x1080 kan dat ding gewoon niet aan.

De keuze is dan om verticaal recht te trekken aan de 'standaard' (720 of 1080) en horizontaal alles te laten upscalen. Bij een 1280 -> 1920 kan je een simpele 3:2 aanhouden (1280/2x3=1920 - PS3 heeft een eigen hardware upscaler), waar je met de verticale kanten enorm moet gaan stunten.

[ Voor 58% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Laatst online: 19-09 11:56
vraag: zit er een splitscreen optie in eigenlijk, of wordt die, net zoals bij prologue, later in een update toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Splitscreen zit er in, wel alleen in de Arcade races.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
1280x1080. Wat een rare resolutie voor een 16:9 tv.

Edit: Laat maar uitleg staat hierboven al. Topic gaat wat hard soms 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 19-11-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Holy crap hoe intens is dat filmpje van die Ferrari!! Damn! :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Donstil schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:09:
1280x1080. Wat een rare resolutie voor een 16:9 tv.
Mijn plasma tv (Panasonic 42PV70) heeft een resolutie van: 1024x768 (720p) :). Maar dit heeft weer te maken met het feit dat mijn plasma rechthoekige pixels heeft. Perfect beeld trouwens, dat terzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor precieze details over resolutie en redenen erachter, leuk leesvoer:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
thanks voor de snelle info. toch weer iets geleerd hierzo:P

maar hoe zit het dan bij de concurrentie? (xbox360)
hebben zij wel 1080p (waarvan de volledige 1920x1080 resolutie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, zit nog erg in dubio welke seat ik moet gaan aanschaffen. :? Ik wou de Playseat Evolution, maar deze is pas eind december leverbaar en is niet goedkoop (met gearshift-holder, vloermat en seatglider zo'n € 500).
Dan is de SRstoel met z'n € 199 wel heel wat goedkoper. Maar goed, ik vind kwaliteit wel belangrijk....
Is zo'n SRstoel gelijkwaardig aan een Playseat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Steven6249 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:18:
maar hoe zit het dan bij de concurrentie? (xbox360)
hebben zij wel 1080p (waarvan de volledige 1920x1080 resolutie?)
Staat werkelijk helemaal beschreven in precies diezelfde link :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
bsmpower schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:12:
[...]

Mijn plasma tv (Panasonic 42PV70) heeft een resolutie van: 1024x768 (720p) :). Maar dit heeft weer te maken met het feit dat mijn plasma rechthoekige pixels heeft. Perfect beeld trouwens, dat terzijde..
Destijds zelf de goedkoopste Panasonic Plasma gekocht (PX8E) met dezelfde resolutie en er nog geen moment spijt van gehad. Beeld is echt superscherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nog een reclame (japans dit keer)

SinergyX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:15:
Voor precieze details over resolutie en redenen erachter, leuk leesvoer:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
Ooh vanavond ff door nemen.
Gefeliciteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 19-11-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Donstil schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:39:
Nog een reclame (japans dit keer)

[video]

[...]

Ooh vanavond ff door nemen.

[...]

Gefeliciteerd.
Wel vreemd dat hier staat dat ie op 25 november uitkomt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
ksborg schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:24:
[...]

Wel vreemd dat hier staat dat ie op 25 november uitkomt :o
Klopt de release in japan is dan ook op 25 november :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Iocalhost schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:28:
[...]

Klopt de release in japan is dan ook op 25 november :-)
Oh didn't know, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

I am delighted to let you know that your Preorder for Gran Turismo 5 Signature
Edition is now being processed subject to successful payment being taken from your
credit card when it is dispatched. The order will be despatched by your chosen
delivery method in time to reach you for the day of release.
En hoppakee, dat gaan ze écht niet meer omdraaien omdat ze erachter zijn gekomen dat de doos uiteindelijk toch stiekem naar mainland Europe geshipped gaat worden :)

* mindcrash is blij

Achteraf alleen nog even ergens goedkoop een Nederlandse standaardversie halen, want Sony kennende zal je de 11 extra auto's wellicht wel kunnen downloaden maar niet kunnen gebruiken (dat was met de DLC van Heavy Rain ook het geval)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

mindcrash schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:35:
[...]

En hoppakee, dat gaan ze écht niet meer omdraaien omdat ze erachter zijn gekomen dat de doos uiteindelijk toch stiekem naar mainland Europe geshipped gaat worden :)

* mindcrash is blij

Achteraf alleen nog even ergens goedkoop een Nederlandse standaardversie halen, want Sony kennende zal je de 11 extra auto's wellicht wel kunnen downloaden maar niet kunnen gebruiken (dat was met de DLC van Heavy Rain ook het geval)
Met een UK-account downloaden en op je NL-account gebruiken? Dat ging met DLC van Heavy Rain (taxidermist) ook. Dat had vooral te maken met de localisatie. In GT5 is dat volgens mij veel minder van belang dus ik verwacht eerlijk gezegd een algemene Europese versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 19-11-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:20:
Damn, zit nog erg in dubio welke seat ik moet gaan aanschaffen. :? Ik wou de Playseat Evolution, maar deze is pas eind december leverbaar en is niet goedkoop (met gearshift-holder, vloermat en seatglider zo'n € 500).
Dan is de SRstoel met z'n € 199 wel heel wat goedkoper. Maar goed, ik vind kwaliteit wel belangrijk....
Is zo'n SRstoel gelijkwaardig aan een Playseat?
Woot! December pas?
Dat zou minder zijn...
*heeft playseat.nl gelijk een mailtje gestuurd*

Srstoel is goed, maar vrijwel niet instelbaar (aantal paginaś terug heeft iemand daar een en ander over verteld)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Volgens mij zijn we hier bijna uitgelult en klaar om te spelen...

worden er hier nog PSN acounts uitgewisseld of word er een lijst bijgehouden met GT5 tweakers? Als daar behoefte aan is uiteraard... een wekelijkse tweaker race lijkt me wel vet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de TS staat al een aardig lijstje, denk dat na een tijdje wel de echte wekelijke races zullen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Shit! Ze zijn toch moeilijk aan het doen :(
Thank you for the following order 07593032/P placed with GAME.
We regret to inform you that this order cannot be fulfilled on this occasion.
Although your order has now been cancelled, you are welcome to re-order by visiting
game.co.uk.
Oh well... dan maar (veel te duur) in Nederland bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Als iemand een wekelijkse Tweakers race wilt organiseren in een nieuw topic (zoals bij F1 2010) dan mag dat. Ik had in eerste instantie alvast wat getypt hierover in de OP, maar de komende 2-3 weken heb ik het aardig druk (en nee, als in werk, geen GT5 :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandaag mail gehad dat consoleshop mn order dinsdag verzend :D
en ze zeiden er meteen bij dat alleen de post gaat staken, pakketbezorging gaat gewoon door.
heb er zin in, ben nu forza 3 aant spelen, heb die SLS LFA en CCX dus vermaak met uitstekend tot release.
btw die lfa zingt jonge heerlijk ;) en ben erg benieuwd hoe die klinkt in gt5, lees alleen maar positief nieuws over de geluiden van gt5 dus moet goed kome.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:15:
In de TS staat al een aardig lijstje, denk dat na een tijdje wel de echte wekelijke races zullen komen :P
Ja dat is wel een heel goed idee.
Je kunt toch ook TrackDay's organiseren in die game?

(Donstil-nl is me PSN. Toevoegen mag altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Iemand ervaring met de prijzen die MM Leeuwarden hanteert op de dag van een grote release? Hebben zij wel eens flinke kortingen/acties/etc..?

Nu nog pre-orderen zie ik niet zo zitten, maar eventjes 69 euro aftikken bij de kassa zie ik ook niet zitten, dacht zelf aan max 55 euro.

En ben ik trouwens de enige die de afgelopen week al 3x gedroomd heeft over GT5?? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Ik zal m'n vriendenlijst weer eens uitdunnen, zodat dat er weer ruimte is voor mijn nieuwe GT5 'vrienden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, heb ik geluk...
Pagina of 1/2 terug staat dat de Playseat Evolution in december pas weer leverbaar is.
Dat is dus alleen de zwarte.
Ik heb een witte genomen en die is al verzonden :P
Paar daagjes en dan kan ik de opstelling vast klaar gaan zetten haha

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Donstil schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:42:
[...]

Ja dat is wel een heel goed idee.
Je kunt toch ook TrackDay's organiseren in die game?

(Donstil-nl is me PSN. Toevoegen mag altijd)
Donstil-nl
toiletcleaner
........
........
........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:36
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar de versie die ze op GTPlanet spelen, blijkt niet de volledige versie te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/7536/p1010521.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Dat dachten ze eerst, maar Amar212 van GTPlanet heeft een retail exemplaar en kan ook nog niet bij de verschillende online aspecten. Krijgt dezelfde melding.

Waarschijnlijk wordt het volgende week pas geactiveerd of komt er een update op de dag van release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 05:36
Oke, ik ben ook pas op pagina 214 van de 281! :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de laatste demo die uitgekomen is of was er enkel die demo vorig jaar rond december?

mvg. CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Hmmmm het commentaar van Amar212 ten aanzien van de physics doet mij de pantalon toch wel bollen... 8)

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:32:
Wat is nu de laatste demo die uitgekomen is of was er enkel die demo vorig jaar rond december?

mvg. CX
Volgens mij is er nog geen echte demo uitgekomen, had wel zo leuk geweest als ze alvast 1 auto en een circuit beschikbaar hadden gesteld. Er is lang genoeg gewacht en het zou een leuk gebaar geweest zijn naar de mensen die al zo lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Of je haalt aanstaande woensdag het spel gewoon. :+ Het is imho nu te laat voor een demo van GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal, maar aangezien de release al begin november zou zijn en er al een aantal maanden demo units verspreid zijn in Engeland en de VS hadden ze dat ook via de PS Store al kunnen doen. Ik zie geen reden waarom dat niet heeft gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Analysten hebben ook harde plassert modus :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QRjFN1x9hGA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SinergyX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:54:
Dit... is... dus... echt... gewoon... té... vet... hè!!!! Waarschijnlijk niet de meest gebruikte functie, maar damn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Dat gaat mij wel wat te ver, haha. Ik wil gewoon racen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jamoru schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:58:
Dat gaat mij wel wat te ver, haha. Ik wil gewoon racen. :P
Hier nog een. Dat skip ik ook ff.
Duurt me te lang en ik snap niets van afstellen enz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Donstil schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:08:
[...]

Hier nog een. Dat skip ik ook ff.
Duurt me te lang en ik snap niets van afstellen enz 8)7
Dat hoef je niet per se te gebruiken voor je afstelling, maar je kan bijvoorbeeld alleen onderste analyseren. Dit laat zien hoe ver je de rem en het gaspedaal intrapt. Daaraan kan je zien of je ergens te vroeg/laat op het gas of te vroeg/laat remt. Zou mooi zijn als je deze grafieken naast die van een downloadbare ghost kan leggen. Dan kan je daarvan weer een hoop leren.

Onverwachte feature, maar heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

[b][message=35060673,noline]En ben ik trouwens de enige die de afgelopen week al 3x gedroomd heeft over GT5?? :F
je bent niet alleen :z droom was eerder een nachtmerrie :) vooral toen ik wakker werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

[video]
Gelukkig krijg ik woensdag een van de mechanics van Ferrari op bezoek....

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terug te komen op die GTR-07 trophy:
Achieve a time of 7:29.03 on Nurburgring Nordshleife in a Nissan GT-R 07

Dit zou dus betekenen dat je precies deze tijd moet rijden, niet sneller. Dat is nog een behoooooorlijke uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
SinergyX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:46:
Even terug te komen op die GTR-07 trophy:
Achieve a time of 7:29.03 on Nurburgring Nordshleife in a Nissan GT-R 07

Dit zou dus betekenen dat je precies deze tijd moet rijden, niet sneller. Dat is nog een behoooooorlijke uitdaging :P
Nee dat bedoelen ze vast niet, denk dat je minimaal een 7:29.03 moet halen. Zou anders nergens op slaan zo een challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bones schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:54:
[...]

Nee dat bedoelen ze vast niet, denk dat je minimaal een 7:29.03 moet halen. Zou anders nergens op slaan zo een challenge.
Er zitten wel meer van die soort trophies in, bijvoorbeeld
Human Stopwatch
Complete three consecutive laps with time within 0.2 seconds of the Best Lap Time.
Within One Hundredth
Win a race by a margin of 0.01 seconds or less.
Arch Rivals
Achieve a one-two finish in a Mistubishi Lancer Evolution X and a Subaru IMPREZA WRX STI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:25
[video]
Dit soort dingen vond/vind ik altijd geweldig. In GT3 zat ik me ook altijd helemaal suf te tunen>test lap> fine tunen> test lap>racen. Blij dat het nog verder gaat in GT5. Maar ja, verwachte op zich ook niet minder als je ook al de moeite neemt om een windtunnel in je game te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

AppieNL schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:06:
[...]

Dit soort dingen vond/vind ik altijd geweldig. In GT3 zat ik me ook altijd helemaal suf te tunen>test lap> fine tunen> test lap>racen. Blij dat het nog verder gaat in GT5. Maar ja, verwachte op zich ook niet minder als je ook al de moeite neemt om een windtunnel in je game te zetten.
Ja supervet, kan ik alvast oefenen voor mijn stage die ik waarschijnlijk aan het eind van het (studie)jaar ga doen 8)

No signature required.

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.