Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zie ik daar nou een benzinemeter? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:59:
Zie ik daar nou een benzinemeter? :D
Vanaf GT3 al geloof ik. En voor de endurance races heb je dat ding ook echt nodig. Ik hoop dat je dan tijdens de pitstops nog steeds aan kan geven hoeveel liters erin moeten. Scheelt een hele bak tijd met een lege tank rijden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SL65 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:11:
Net een mailtje terug gehad van Dynabyte zij zeggen dat ik de game gewoon op de release date thuis kan verwachten.
Bedankt voor de info! :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Derby schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:02:
[...]

Vanaf GT3 al geloof ik. En voor de endurance races heb je dat ding ook echt nodig. Ik hoop dat je dan tijdens de pitstops nog steeds aan kan geven hoeveel liters erin moeten. Scheelt een hele bak tijd met een lege tank rijden.
Ik heb echt sinds GT1 al geen GT meer gespeeld (ja, GT PSP, maar die is lang niet zo uitgebreid). Bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Jarnoootje schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:09:
[...]

Ik heb hem al bijna een half jaar in huis, helaas geen playseat maar wel een rensport stand. Ik zou niet meer anders willen dan dat stuurtje! Het verschil met een G25/G27 is qua preformance misschien niet zo groot maar het gevoel met een GTR3 is gewoon subliem!
Op de hoogste stand is er geen houden meer aan.

Over de pedalen kan ik niets anders vertellen dan dat dis de beste pedalen zijn die ik ooit gebruikt heb. Menig stuurtje inmiddels versleten met pedalen maar deze steken er met kop en schouders bovenuit! Hopelijk gaat het ABS tril systeem in het rempedaal werken in GT5 dat maakt de beleving helemaal af.

Je mag hem altijd even komen testen, woon in Hengelo Overijssel.
Wat voor instellingen heb je allemaal gedaan (pedals) en stuur??. Ik ga hem voor de ps3 alleen gebruiken moet ik dan als nog de driver downloaden of de firmware??. De rennsport wheel stand heb ik ook bestelt ziet er degelijk en stevig uit, beter als de WSP. Heb jij ook de losse shifters + adapter??. Ik heb de adapter bestelt maar ik vind bijna geen duidelijke pics van die adapter vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maximus schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:29:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132726

User alhier heeft de PAL-versie. Installatie schijnt zo'n 50 minuten te duren (van de 10GB). Hoe groter de drive hoe sneller de installatie gaat, somehow.
Dan hoop ik maar dat hij op Laserdisc komt. Dat is me een een drive joh 8)7

(is het topic verwijderd? De link loopt dood)
bsmpower schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:45:
[...]

Ik ben het ook aan het volgen :). Die cockpit camera verstel functie is wel erg lijp (Standard, Narrow and Narrower)! Helemaal omdat er geen "bonnet" view is? Dat wordt zeker spelen in cockpit view (bij de premium auto's dan) op Narrower waarbij het stuur bijna niet meer zichtbaar is :P

[afbeelding]
Maar in premium auto's is de bonnet view gewoon beschikbaar aldus de mensen die hem al hebben.
Maakt de cockpit dus kompleet nutteloos.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 17-11-2010 22:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413217 kijk snap ik eindelijk het voordeel van BR boven DVD. Denk dat GT5 een mooi voorbeeld is van hoe een BR volledig te benutten zonder daarvoor ellenlange introfilmpjes te gebruiken. Het is erg uitgebreid als ik het zo zie. Genoeg om weer 5 jaar door te komen tot aan GT6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

dvdkiwi schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:02:
Heeft iemand hier ervaring met de playseat van www.srstoel.nl?
Ik zit er aan te denken, maar weet niet of het wel de beste is. (lees: instelmogelijkheden zijn
minimaal). Zonde dat je niet even naar de winkel kan rijden om 'm te proberen.
Iemand anders een goed alternatief? (hoeft niet in dezelfde prijsklasse te liggen maar moet ook weer niet richting de 700 euro gaan)
Ik heb de SRStoel gekocht en ja de instellingsmogelijkheden zijn minimaal. Dus heb ik flink lopen lassen, boren, zagen etc. met de volgende aanpassingen als gevolg:
1) De stoel staat ca. 15 cm meer naar achteren (heb nogal lange benen)
2) Stuur staat 25 cm meer naar achteren (lange armen heb ik namelijk niet echt)
3) Het stuur plateau heb ik licht gekanteld om het stuur meer in racestand te krijgen
4) Aan de stuurhouder heb ik een houder gemaakt tbv het LCD-scherm (24") en front boxen
5) Onder de LCD-scherm houder heb ik 2 staanders aan het onderframe vastgemaakt. Dit om het scherm goed te dragen en het stuur te fixeren. De staanders zijn verstelbaar.
6) De pedalenhouder heb ik voorzien van een extra brede plaat zodat ik de pedalenset naar links kan verschuiven als ik de koppeling niet gebruik bij een spel.

Kortom veel verbouwd, maar nu wel een supersetje.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 17-11-2010 23:35 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Frenzy_LS schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:56:....Als stuur zit ik sterk aan de Fanatec GTR3 RS te denken, met die goede pedalen.
Jammer dat je niet ff naar de mediamarkt kan gaan om de fanatec spullen ff in de hand en onder de voet te hebben :(
Als iemand hier daadwerklijk ervaring mee heeft, aub post je ervaringen !! :)
Ik heb de Fanatec GTR3 RS V2 en de Club Sport Pedals. En het stuur en de pedalen zijn echt geweldig. Veel zaken zijn op het stuur instelbaar, waardoor je meer kan dan alleen zaken in het game of sim aanpassen. Erg prettig. De set is bruikbaar voor PC en PS3. Niet geschikt voor de XBOX.!
Had hiervoor een G27 set en met de Fanatec was ik meteen sneller ;)

[ Voor 2% gewijzigd door JoepW op 17-11-2010 22:46 . Reden: Xbox is niet compatible met stuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
De GT3RSV2 is niet compatible met de Xbox. PC en PS3 only :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jarnoootje schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:09:Hopelijk gaat het ABS tril systeem in het rempedaal werken in GT5 dat maakt de beleving helemaal af.
De ABS trilfunctie staat los van het spel of simulatie. De trilfunctie stel je in op je stuur. Het trillen begint vanaf het percentage remdruk en dat percentage stel je in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Sander H schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:43:
De GT3RSV2 is niet compatible met de Xbox. PC en PS3 only :)
Aangepast :P Beetje dom van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Waarom is er geen bonnet view bij standard cars? die was er al bij GT4 en die zijn daaruit geport. Zou extreem slecht zijn, want de view bepaalt ook de rijervaring, en 3rd view rijden afwisselen met cockpit view (de ideale) is extreem irritant, net alsof je GTA zit te spelen. Hoop dan ook dat dit niet waar blijkt te zijn.

Bumper camera is onbruikbaar als je gaat nachtracen of met slecht weer (ik verwacht namelijk dat daar reacties over komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Graag wat instellingen en afstellingen van die fanatec gt3 rs + CSP die jullie voor GT5 P gebruiken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

downing schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:53:
Graag wat instellingen en afstellingen van die fanatec gt3 rs + CSP die jullie voor GT5 P gebruiken. :9
Heb GT5P nog niet gespeeld met het stuur.
Hier vind je een aantal instellingen:
http://www.fanatecwheel.com/settings

Verwijderd

Businessman007 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:47:
Bumper camera is onbruikbaar als je gaat nachtracen of met slecht weer (ik verwacht namelijk dat daar reacties over komen)
persoonlijk vind ik dat je met de bumper camera betere ronden kunt rijden... je kan vele beter de bocht in sturen dan in 3rd of cockpit view... mijn ervaring...

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:08:
[...]
persoonlijk vind ik dat je met de bumper camera betere ronden kunt rijden... je kan vele beter de bocht in sturen dan in 3rd of cockpit view... mijn ervaring...
Eensch, al ben ik de laatste tijd wel meer gewend geraakt om met cockpit view te rijden. dat geeft mijns inziens wel een betere beleving. 8)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:08:
[...]

3D cockpit view is goed voor de immersie, maar er kleven nadelen aan. Als ik alle glare en weerseffecten zie, is het nog een flinke klus om met cockpit view een behoorlijke tijd neer te zetten. Laat staan dat cockpit view altijd al wat lastiger is. Maar zag eerder gepost dat je 3 kijkhoeken had, misschien dat "narrow" view nog wel te doen is (zo min mogelijk cockpit zien).

Meeste racespellen speel ik met de bonnet view, en denk dat meest in de buurt hiervan de roofcam is. Bumpercam irriteer ik me al snel aan, je ziet de bocht pas relatief laat komen, en de auto die je wil inhalen blokkeert je hele view als je er dicht op zit.

[ Voor 1% gewijzigd door Frenzy_LS op 18-11-2010 08:54 . Reden: typ-o ]

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:47
downing schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:59:
[...]

Wat voor instellingen heb je allemaal gedaan (pedals) en stuur??. Ik ga hem voor de ps3 alleen gebruiken moet ik dan als nog de driver downloaden of de firmware??. De rennsport wheel stand heb ik ook bestelt ziet er degelijk en stevig uit, beter als de WSP. Heb jij ook de losse shifters + adapter??. Ik heb de adapter bestelt maar ik vind bijna geen duidelijke pics van die adapter vandaar.
Een extra driver is gelukkig niet nodig. Soms even stoeien met de knoppen maar uiteindelijk werkt het out of the box. Ik heb alle instellingen getest en gebruikt voor GT5P, de juiste instelling zou ik even op moeten zoeken maar dat wijst zich vanzelf!

Ik heb geen shifters, gezien ik die niet gebruik en denk ik ook niet ga gebruiken. Gebruik straks de vs.2 shifters aan het stuur wel.
JoepW schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:45:
[...]
De ABS trilfunctie staat los van het spel of simulatie. De trilfunctie stel je in op je stuur. Het trillen begint vanaf het percentage remdruk en dat percentage stel je in. ;)
Oja? waar stel je dat dan in op het stuur? heb het namelijk nog nooit gevonden of iemand gezien die dat ingesteld had! Is het een goede toevoeging of alleen maar lastig?

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De review op GTPlanet van een user daar is inmiddels flink uitgebreid:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132738

Ik geloof dat de reviewer een behoorlijke fanboy is, maar hij is enorm enthousiast over de physics en bestuurbaarheid.

PSN: Shiver23

Verwijderd

Frenzy_LS schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:33:
[...]

3D cockpit view is goed voor de immersie, maar er kleven nadelen aan. Als ik alle glare en weerseffecten zie, is het nog een flinke klus om met cockpit view een behoorlijke tijd neer te zetten. Laat staan dat cockpit view altijd al wat lastiger is. Maar zag eerder gepost dat je 3 kijkhoeken had, misschien dat "narrow" view nog wel te doen is (zo min mogelijk cockpit zien).
het cockpit view is leuk, maar ik betrap me er elke keer op dat ik dan meer naar het interieur sta te staren dan naar de baan waardoor een schuif en bagger sessie in de zandbak of een kus tege de vangrail onvermijdbaar worden.
is leuk om eens in cockpit view te rijden, maar voor performante races te rijde vind ik het niet goed, maar al bij al wel _/-\o_ om er naar te kijken!
Meeste racespellen speel ik met de bonnet view, en denk dat meest in de buurt hiervan de roofcam is.
soms lijkt het dat je dan aan het zweven bent :P
Bumpercam irriteer ik me al snel aan, je ziet de bocht pas relatief laat komen, en de auto die je wil inhalen blokkeert je hele view als je er dicht op zit.
als je 1ste rijdt heb je daar toch geen probleem mee? of bedoel je als iemand je view blokkeert als je er een 2de keer voorbij wilt gaan? :Y
I drive with G25.

Clutch users, rejoyce! Clutch works, same style as GT5:Prologue, no official support, you still have to press triangle before the race, but the beauty is here.

Another spoiler about acquiring cars and other items in the game: you can win different kinds of items, such as car-tickets, horn vouchers or Paint Items (probably some other types later). So, instead of winning an actual car, you get a "Ticket" for it. You can then decide to use the Ticket (or any other type of voucher) for yourself of gift it to the friend. Very nicely executed community/RPG/Pokemon feature

Stoere features :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

SL65 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:11:
Net een mailtje terug gehad van Dynabyte zij zeggen dat ik de game gewoon op de release date thuis kan verwachten.
Ik kreeg vorig week ook hetzelfde bericht :)

No signature required.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Frenzy_LS schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:33:
[...]

Bumpercam irriteer ik me al snel aan, je ziet de bocht pas relatief laat komen, en de auto die je wil inhalen blokkeert je hele view als je er dicht op zit.
Als je de track kent moet dat geen enkel probleem zijn dacht ik zo :D

Man wat heb ik zin in deze game zeg, niet normaal.
Ben niet de enige die hier zo lang op heeft gewacht, maar het begint nu zó dichtbij te komen, bijna eng.

Soundcloud

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Net bericht gekregen van Nextic B.V. / Futurezone.nl dat mijn Collectors edition pre-order geannuleerd is!
Baal er echt van!

[sarcasm-mode]maar gelukkig krijg ik wel 5 eu korting op de standaard versie welke ze voor 70euro aanbieden[/sarcasm-mode]

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
kaos- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:21:
[...]

Ben niet de enige die hier zo lang op heeft gewacht, maar het begint nu zó dichtbij te komen, bijna eng.
Al ken je de track is het nog niet een reden om een onaangename view te gebruiken.
Wat je ook hebt, omdat je niet zo ver kan kijken, is dat je slechter kan inticiperen op de AI/tegenstander.
Misschien is er wel een spin voor je, dit krijg je "later" te zien t.o.v roof-cam etc.

Is er nu trouwens een kwalificatie sessie bij de races?. Meen te herrineren dat ik praktisch altijd achteraan moest starten. En niet omdat ik zo slecht was, maar gewoon niet de kans kreeg een kwalificatie ronde te rijden. Ben bijna zeker dat bij GT4 dit iig bij veel races niet kon. Soms moest je dan in enkele rondes het hele startveld inhalen, resulterende in een 1e bocht kamikaze actie, en restart mocht ie niet naar wens gaan....

[ Voor 16% gewijzigd door Frenzy_LS op 18-11-2010 11:02 ]

• kaos001
Dat vraag ik me ook af, geen idee.
Meen me te herinneren dat je kwalificatie kon doen in GT3, maar weet het niet meer zeker.

Soundcloud

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Kan niet zeggen dat ik daar in het verleden met GT last van heb gehad.
Moet zeggen dat ik wel hoop dat de AI wel wat meer uitdaging biedt bij sommige races dan de voorgaande delen.

[ Voor 44% gewijzigd door Flex0r op 18-11-2010 10:54 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• BiLo
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

die 50 min install tijd word vermoedelijk de langste 50 min van mijn leven :|

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Donstil
  • Niet online
Frenzy_LS schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:48:
[...]
Misschien is er wel een spin voor je, dit krijg je "later" te zien t.o.v roof-cam etc.
Spin? Die auto's rijden op Rails man in GranTurismo. De player is een van de weinige die niet vast op de baan zit.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:01:
Spin? Die auto's rijden op Rails man in GranTurismo. De player is een van de weinige die niet vast op de baan zit.
Echt hè :) Even afremmen in een bocht en dan boem-boem-boem-boem-boem ze allemaal één voor één tegen je aan krijgen. Zou echt geniaal zijn als dat nog steeds anno 2010 en met GT5 zo is ;)

Nickname does not reflect reality

Brad Pitt schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:05:
[...]

Echt hè :) Even afremmen in een bocht en dan boem-boem-boem-boem-boem ze allemaal één voor één tegen je aan krijgen. Zou echt geniaal zijn als dat nog steeds anno 2010 en met GT5 zo is ;)
Werkt nog steeds effectief om met tragere auto de rest achter je te houden :+

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08

Maximus

There is no substitute

DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:00:
Koop dan ook de Collectors Edition, dan heb je nog een APEX-boekje om je zoet te houden ;)

Doe wel direct als ik thuis ben eerst de installatie aan en daarna pas de jas etc uit. Kan dat ding alvast installeren. Wel redelijk vaag dat dat zo lang moet duren.

PhD i.o.

• Brad Pitt
SinergyX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:07:
Werkt nog steeds effectief om met tragere auto de rest achter je te houden :+
Had meneer Cruyff het toch bij het juiste eind ja :P

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Installatie is volgens mij niet verplicht, dus als je snel wilt spelen kan je dat de eerste keer skippen en later alsnog doen. Dat was althans in de berichten van een maand geleden zo. Geen idee of ze dat zo gelaten hebben.

• kaos001
DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:00:
Naar mijn weten hoef je em niet te installen, maar is het een optie.

Soundcloud

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Shiver23 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:15:
Installatie is volgens mij niet verplicht, dus als je snel wilt spelen kan je dat de eerste keer skippen en later alsnog doen. Dat was althans in de berichten van een maand geleden zo. Geen idee of ze dat zo gelaten hebben.
Dat is nog steeds zo, echter doe ik het wel direct. Je wilt gewoon zo snel mogelijk kunnen spelen maar dat ook telkens. Daarom beter 50 minuten investeren dan telkens aan kijken tegen tergende laadschermpjes ;)

PhD i.o.

• Brad Pitt
Maximus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:17:
Daarom beter 50 minuten investeren dan telkens aan kijken tegen tergende laadschermpjes ;)
Dit zal je met de op-harddisk-installed versie ook wel hebben hoor, no worries :)

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Shiver23 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:59:
De review op GTPlanet van een user daar is inmiddels flink uitgebreid:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132738

Ik geloof dat de reviewer een behoorlijke fanboy is, maar hij is enorm enthousiast over de physics en bestuurbaarheid.
Hij is in het verleden best kritisch geweest op sommige dingen, echt een 100% fanboy is het zeker niet. Hij werkt in de business en heeft contacten, hij wist ook al een week voor de release aankondiging te melden dat het waarschijnlijk 24 november ging worden :)

Zijn 4e update staat online. Een heel stuk over physics en sounds, klinkt goed _/-\o_

• kaos001
Brad Pitt schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:20:
[...]

Dit zal je met de op-harddisk-installed versie ook wel hebben hoor, no worries :)
Inderdaad, het heet niet voor niets Gran Turismo. Heb al behoolijk wat beelden gezien. De laadtijden zijn niet gezellig kan ik je zeggen.

Soundcloud

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Ook leuk is dat je meer benzine verbruikt wanneer je agressiever rijdt (laat schakelen etc.)! De reviewer is inderdaad erg enthousiast en vooral over de realistische rij ervaring. Volgens de reviewer "voel" je de weg en kan je goed inschatten of je grip hebt of niet. Daarbij kan je ook je wielen "locken" wanneer je te hard op je rem trapt (indien je ABS hebt uitgeschakeld).

Al met al details die het spel redelijk realistisch maken! Kan niet wachten om het spel eindelijk te spelen :D!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Maximus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:09:
[...]

Koop dan ook de Collectors Edition, dan heb je nog een APEX-boekje om je zoet te houden ;)

Doe wel direct als ik thuis ben eerst de installatie aan en daarna pas de jas etc uit. Kan dat ding alvast installeren. Wel redelijk vaag dat dat zo lang moet duren.
Hoezo vaag? Installeren van een DVD duurt normaal ook ~10-15 minuten, en BR is 5x zo groot? Lijkt mij logisch (of ik zie iets way to obvious over het hoofd :P)..

• Maximus

Maximus

There is no substitute

@Brad Pitt en kaos-, inderdaad dat is gewoon een groot nadeel van GT. Als het de laadtijden iets bekort vind ik het prima. Hopelijk hebben ze het wel opgelost dat je niet, gedurende een time trial, je helemaal teurg moet naar je garage via de hoofdmenu's om een andere auto te kiezen.

@Lukosje, nou ik vind dat 6,5 GB kopieren in 50 minuten behoorlijk lang duurt :)

PhD i.o.

• BiLo

BiLo

Maximus schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:09:
[...]

haha die heb ik besteld, maar de afgelopen tijd heb ik al zoveel gelezen over racelijnen, heel & toe blabla.. en dan ook nog is dat ik GT naar alle waarschijnlijkheid dinsdag middag al heb maakt het er allemaal niet veel beter op..

Vant weekend maar ff een rondje karten om wat spanning eruit te gooien.. :)

Ohja de instal is 10 gig.. dus dat verklaard wat vaagheid ;)

• Derby
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:01:
[...]

Ik heb in GT3 en ook 4 het wel voor elkaar gekregen om de AI in een fout te dwingen. Ga er met je auto voor rijden en geef ze op het rechte stuk extra snelheid en ze missen hun rempunt. Ook als je er naast gaat rijden bewegen ze een 'rails' opzij. Kijk in een echte race omgeving gebeurt zo iets nooit. Dus realistisch is het niet.
bsmpower schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:22:
Ook leuk is dat je meer benzine verbruikt wanneer je agressiever rijdt (laat schakelen etc.)! De reviewer is inderdaad erg enthousiast en vooral over de realistische rij ervaring. Volgens de reviewer "voel" je de weg en kan je goed inschatten of je grip hebt of niet. Daarbij kan je ook je wielen "locken" wanneer je te hard op je rem trapt (indien je ABS hebt uitgeschakeld).

Al met al details die het spel redelijk realistisch maken! Kan niet wachten om het spel eindelijk te spelen :D!
Dat dynamische verbruik klinkt erg goed. In de vorige versies kon je wel banden sparen door anders te gaan rijden, maar verbruik scheelde niets. Ik hoop ook dat niet elke auto het zelfde verbruik heeft, en een verschil in inhoud van de tank. In vorige versies, was het verbruik afhankelijk van de baan en niet van het vermogen of motor inhoud. :P. En de tank in een peug 106 was 80 liter net zo als in een GT-R.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• BiLo

BiLo

Brad Pitt schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:20:
[...]

Maar ik neem aan dat ze met de harddisk install korter zijn dan middels de CD

• Donstil
  • Niet online
Review klinkt allemaal erg goed. Zeker omdat die reviewer rijd met het zelfde stuur als dat ik ga doen (G25)

Die installatie is dan wel 50min maar ga ook ik gelijk even aanzetten.
Schijf erin. Install aanzetten. Dan pas naar de WC/etenmaken/hond uitlaten/Playseat klaarzetten/enz (niet persee in die volgorde).

Ben wel benieuwd hoeveel je dan mist als je rijd met een Controler en/of goedkoop stuur.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 18-11-2010 11:41 ]

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Eindelijk!!!! Joepie!! Hulde!
Ik heb 3 jaar geleden mijn PS 3 gekocht. Het enige waar ik hem tot nu toe voor heb gebruikt is rub a duck!
Nog 6 dagen en dan wordt ik weer kluizenaar!

Wel jammer want ik was best goed geworden in FIFA 11.. Top 100 van Nederland..

Sign of my Time

• kaos001
Niet vergeten dat de harde schijf van een PS3 een 5400rpm schijf is. Daarnaast staat de PS3 erom bekend dat de installaties van games niet altijd even vlot verlopen. Bottleneck bij de BR-lezer of bij de harde schijf? U name it.

Het is wel zo, als je een 7200rpm schijf erin drukt, het de laadtijden ingame wel iets verkort.
Voorbeeld :

Soundcloud

In update 4 praat hij over de Skid Recovery Force, lijkt er op dat dit dus de arcade/pro settings zijn geworden, volgens zijn zeggen dus het grote verschil tussen simpel kunnen rijden tot een wat betere realisme als je gewoon alles uitzet. Gezien er nog bijna niemand voorbij de lvl20 (extreme races) zit, neem ik aan dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog gaat.

(suzuka F40 race zonder cheaten, pittig :P)

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
kaos- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:21:
[...]

Probleem gaat worden met nachtraces (dan is het al helemaal alsof je blind rijdt zo dicht op de weg) en speciaal bij weather. Dan zit je gewoon tegen spray aan te kijken

• BiLo

BiLo

wat een heerlijk actief topic is dit :) aan elke reactie kun je wel zien dat hij/zij erg zenuwachtig achter zijn/haar bureau zit... Counting the days.. (or its just me)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
dat klopt wle denk ik hoor, ik heb nu bij diverse shops orders lopen gewoon omdat ik hoe dan ook op de dag of voor de dag van de release gewoon wil kunnen spelen en niet gestoord wil worden van de aankomende staking van de TNT.

Verwijderd

DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:02:
wat een heerlijk actief topic is dit :) aan elke reactie kun je wel zien dat hij/zij erg zenuwachtig achter zijn/haar bureau zit... Counting the days.. (or its just me)
ik stond gisteren in de game mania,
ik ben een kwartiertje binnen geweest, ik denk dat ik 6-7 personen heb horen vragen naar GT5 :D
dit soort spellen blijft trouwe fans houden.. zelfs als deze game zou tegenslagen dan blijven dezelfde fans nog (on)gedudlig wachten op GT6...

van race sims ben ik een fan, en ik denk dat ik vrijwel alle PS3 race sims/arcades gespeeld heb MET UITZONDERERING VAN F1...
F1 was grappig, je krijgt daarna direct terug naar GT5P en gaat daar met de F1 bak over Suzuka racen :P

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:18:
F1 was grappig, je krijgt daarna direct terug naar GT5P en gaat daar met de F1 bak over Suzuka racen :P
wel die F1 kar van GT3Aspec irriteerde me wel... er was geen spanning meer aan... je stapte in je bolide, ja knalde die gas open en rechts bovenaan stond van begin tot einde POS 1/6... daar gingen de races net iets TE makkelijk mee :-P

was eigenlijk een gigakart die controlleerbaar was als een kart... en karting gebeurd nog altijd het fijnste IRL! :-P

• Donstil
  • Niet online
Denk dat me baas heel blij gaat worden volgende week. Hoef ik dit topic niet meer zoveel te F5'en 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:23:
[...]

en karting gebeurd nog altijd het fijnste IRL! :-P
in zo een loods met zwetende Petjes dragende 18jarige? Nee dank u.

Doe ik liever met een Zwik vrienden GT5P (of straks GT5).

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 18-11-2010 13:27 ]

Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:25:
Denk dat me baas heel blij gaat worden volgende week. Hoef ik dit topic niet meer zoveel te F5'en 8)7
Denk je niet dat je in je vrije tijd zoveel tijd aan GT5 gaat besteden zodat je alleen op het werk nog tijd hebt om dit topic te lezen? En het topic zal hard groeien na de realease ben ik bang :P
Ik denk dat jouw baas heel blij met jou gaat zijn inderdaad haha

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
kaos- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:55:
Niet vergeten dat de harde schijf van een PS3 een 5400rpm schijf is. Daarnaast staat de PS3 erom bekend dat de installaties van games niet altijd even vlot verlopen. Bottleneck bij de BR-lezer of bij de harde schijf? U name it.

Het is wel zo, als je een 7200rpm schijf erin drukt, het de laadtijden ingame wel iets verkort.
Voorbeeld :

[video]
Iemand die nu misschien doordenkt en wat nou als ik een SSD erin prop. Bijna geen verschil. Net een review online gelezen en is het geld echt niet waard. De BR drive van de PS3 is ook maar 2* of iets met 9mb/s snelheid.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Donstil
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:30:
[...]

Denk je niet dat je in je vrije tijd zoveel tijd aan GT5 gaat besteden zodat je alleen op het werk nog tijd hebt om dit topic te lezen? En het topic zal hard groeien na de realease ben ik bang :P
Haha zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Dan de Game maar niet installeren, kan ik tijdens het laden het topic ff checken ;)

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:29
dvdkiwi schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:30:
[...]

Of ga je misschien ook geen B-spec spelen op het werk? :)

• SToRM666
Sander H schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:21:
Zijn 4e update staat online. Een heel stuk over physics en sounds, klinkt goed _/-\o_
Dat stuk klinkt inderdaad zeer goed _/-\o_

Wat is er bijzonder aan het dynamische brandstofverbruik? Zoiets zit al jaren in andere simulatie.
Ik vind echt dat veel mensen geilen op features die allang in andere sims zitten. Zoals dus brandstofverbruik, day/night-cycle, werkende cockpits. Zat al in gr legends in 2004 ofzo.. regen werd toegevoegd in gtr2 in 2005. Blokkeren van wielen bij te hard remmen lijkt me ook heel normaal. Dat zat al in scgt in 1999. Het is gewoon vreemd mensen wild te zien gaan over zulke dingen.
JoepW schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:45:
[...]
Niet per se. Voor rFactor op de pc is er iig een plugin die kan worden geladen en dan trilt het rempedaal pas als je ook daadwerkelijk je wielen blokkeert of ABS ingrijpt.

Zo werkte het iig toen ik dat ding hier had.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 18-11-2010 14:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Voor de mensen die nog niet weten welk stuur ze willen aanschaffen zie dit topic op Simracer. Een zeer uitgebreide review over de Logitech G27, Fanatec Turbo S en de Fanatec GT3RS V2.

Vooral deze tabel is mooi overzichtelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.sr-academy.nl/Racesim_Hardware/Score_Wheel_Review.jpg

Zijn hier toevallig mensen met die laatste in huis? Klinkt erg interesting :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:23:
wel die F1 kar van GT3Aspec irriteerde me wel... er was geen spanning meer aan... je stapte in je bolide, ja knalde die gas open en rechts bovenaan stond van begin tot einde POS 1/6... daar gingen de races net iets TE makkelijk mee :-P

was eigenlijk een gigakart die controlleerbaar was als een kart... en karting gebeurd nog altijd het fijnste IRL! :-P
Dit kan ik me ook nog heel goed herinneren! Zat totaal geen spanning meer in! Kon mezelf ook nooit zover krijgen om dan in een andere auto te gaan zitten terwijl ik makkelijk kon winnen met die uitvergrote kart. Hoe slecht dat ook eigenlijk was :P

[ Voor 5% gewijzigd door DocM3 op 18-11-2010 14:17 . Reden: typo ]

Don't they have towels in the future ?

• bsmpower
GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:00:
[...]
Wat is er bijzonder aan het dynamische brandstofverbruik? Zoiets zit al jaren in andere simulatie.
Ik vind echt dat veel mensen geilen op features die allang in andere sims zitten. Zoals dus brandstofverbruik, day/night-cycle, werkende cockpits. Zat al in gr legends in 2004 ofzo.. regen werd toegevoegd in gtr2 in 2005. Blokkeren van wielen bij te hard remmen lijkt me ook heel normaal. Dat zat al in scgt in 1999. Het is gewoon vreemd mensen wild te zien gaan over zulke dingen.
[...]
Dus als iets in een ander spel zat kan het niet meer bijzonder zijn :?. De door jou genoemde spellen bestaan niet voor de PS3, dus voor PS3 gebruikers biedt GT5 veel leuke "nieuwe" mogelijkheden. Daarbij kan iets misschien wel in een ander spel hebben gezeten, maar is het misschien wel heel anders (beter/slechter) uitgewerkt. De regen effecten op de ruit vanuit de cockpit ziet er wel erg vet uit (beter dan andere race sims die ik heb gezien?).

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 18-11-2010 14:18 ]

GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:00:
Waarom zijn mensen zo happy met een iphone, terwijl de telefoons uit jaren 90 al konden bellen en sms'en? Waarom zou mensen met WoW zo happy, als het gros van de features al lang in andere MMO's zaten? Zijn die mensen boos, of halen ze aan dat het al in andere games zit? Who cares dat pong uit 1980 al ABS had en super AI, dit is GT5 en geen Pong.

Dit is geen GTR, dit is geen Forza, dit is geen Rfactor, LFS of elke andere PC-sim, dit is een PS3 game welke geen directe vergelijking heeft op de PS3. Sim-pel.

• LL Southside
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-04 23:57
SinergyX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:17:
[...]

Waarom zijn mensen zo happy met een iphone, terwijl de telefoons uit jaren 90 al konden bellen en sms'en? Waarom zou mensen met WoW zo happy, als het gros van de features al lang in andere MMO's zaten? Zijn die mensen boos, of halen ze aan dat het al in andere games zit? Who cares dat pong uit 1980 al ABS had en super AI, dit is GT5 en geen Pong.

Dit is geen GTR, dit is geen Forza, dit is geen Rfactor, LFS of elke andere PC-sim, dit is een PS3 game welke geen directe vergelijking heeft op de PS3. Sim-pel.
+1 voor SinergyX
[...]

Maar dan hoef je niet te doen zoals velen dat het iets compleet nieuws en überspeciaals is. Dat doen de Wow'ers vast ook niet als hun characters ineens een 30" dick aangemeten kan krijgen. Al die features waar zovelen gek van lijken te worden zijn absoluut niks speciaals. En als iets al langer bestaat of dat nou alleen op de PS3 of welke andere console is hoef je niet te cummen als een idioot. Leuk dat dit erin zit, mooi. Maar niet meer dan dat.
En de vergelijking met een iPhone is gewoon om te lachen, juist omdat een iPhone andere functies biedt dan een telefoon van toen.

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Dubbele stress eigenlijk :) werk + game! Brr... zat ik nog maar wat op de bench :D ipv een nieuw project, kon ik wat vroeger door :) maar helaas :(

//edit
getver, mijn wheelstand zou net geleverd moeten zijn, maar natuurlijk was er niemand thuis om aan te nemen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Dakoina op 18-11-2010 14:27 ]

• Gizzy
DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:13:
Voor de mensen die nog niet weten welk stuur ze willen aanschaffen zie dit topic op Simracer. Een zeer uitgebreide review over de Logitech G27, Fanatec Turbo S en de Fanatec GT3RS V2.

[afbeelding]

[...]
Ik wil deze review even onderschrijven. Heb zelf een carrera wheel van fanatec en die bevalt heel goed (met CSP). Precies wat ik uit die excel opmaak. Heb wel een losse klamp gekocht bij fanatec.

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
[...]

Amen _/-\o_

• Donstil
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:21:
[...]

Maar dan hoef je niet te doen zoals velen dat het iets compleet nieuws en überspeciaals is. Dat doen de Wow'ers vast ook niet als hun characters ineens een 30" dick aangemeten kan krijgen. Al die features waar zovelen gek van lijken te worden zijn absoluut niks speciaals. En als iets al langer bestaat of dat nou alleen op de PS3 of welke andere console is hoef je niet te cummen als een idioot. Leuk dat dit erin zit, mooi. Maar niet meer dan dat.
En de vergelijking met een iPhone is gewoon om te lachen, juist omdat een iPhone andere functies biedt dan een telefoon van toen.
Maar juist omdat nu al die features naar de PS3 komen is toch geweldig? Wie gamed er nou nog op een pc (buiten wat puisterige tieners en een handje vol tweakers)?

Omdat het nu op de PS3 komt is het voor een hele grote groep mensen nieuw, wat is daar verkeerd aan?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:13:,,,,,,Simracer. Een zeer uitgebreide review over de Logitech G27, Fanatec Turbo S en de Fanatec GT3RS V2.

[afbeelding]

....
Ik heb die laatste in huis. Met de laatste firmware aan een PS3 en PC gekoppeld.
De opmerking over de 'vervelende fan' is met de laatste firmware opgelost. Je kan de fan nu 'uit' zetten en dan gaat ie alleen nog bij een bepaalde temperatuur aan.
De opmerking 'geen profielen' kan ik ook niet plaatsen. In het stuur kan je 5 profielen opslaan.
De PC driver heeft ook de mogelijkheid voor profielen. Alleen dat heb ik nog niet gebruikt. Heb nog weinig met de PC en het stuur gedaan. Mooi is dat de Club Sport Pedals separaat van het stuur aan de PC (kan niet met de PS3) kan koppelen. Door dat te doen gaat de resolutie van de pedalen behoorlijk omhoog.
En bij service staat 'wordt aan gewerkt'. Nou ik had een kapotte printplaat in de pedalen (kan een keer gebeuren) en binnen 3 werkdagen had ik alle electronica gratis thuis.

Kortom: als je geld uitgeeft koop geen G27 maar een fanatec stuur ;)

Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:39:
[...]

Maar juist omdat nu al die features naar de PS3 komen is toch geweldig? Wie gamed er nou nog op een pc (buiten wat puisterige tieners en een handje vol tweakers)?

Omdat het nu op de PS3 komt is het voor een hele grote groep mensen nieuw, wat is daar verkeerd aan?
Heel mooi dat t naar de PS3 komt idd, maar het enthousiasme is imo overdreven over bepaalde features. En wie er gamen op de pc? Ik zou eens zeggen: Bezoek eens wat simracefora. Leeftijd 14-70. :) Alhoewel, Pawgy zal inmiddels wel 74 zijn.. Echt niet alleen puisterige tieners en tweakers. Ook echte coureurs die bv iRacing doen, of ex-coureurs die weleens GTR2 doen, en eckte coureurs uit de LMS die GTR2 doen. Echt niet allemaal mensen van het stereotype die jij beticht. Het stereotype waar jij het over hebt zijn diegenen die WOW spelen.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sander H schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:21:
[...]

Hij is in het verleden best kritisch geweest op sommige dingen, echt een 100% fanboy is het zeker niet. Hij werkt in de business en heeft contacten, hij wist ook al een week voor de release aankondiging te melden dat het waarschijnlijk 24 november ging worden :)

Geweldige update. Als hij geen fanboy is dan heeft hij gewoon een andere mening :)
Hij geniet van de logica van de UI en van de muziek in de menu's (zoals bij eerdere GT's). Ik heb zelf altijd moeite om spul te vinden om over die muzak nog maar te zwijgen :X

Zijn analyse van de physics zijn wel erg uitgebreid en dat je rijstijl van invloed zou zijn op je brandstofverbruik is boven verwachting. Ik heb er zin in. Hopelijk heb ik volgende week ook weer een goed werkende ps3...

(wat gaat het topic hier hard trouwens)

• Derby
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:21:
[...]
Ik heb geen kamer over waar ik wheelstands, luchtgeveerde stoelen, een compleet auto interieur kwijt kan om een spel te spelen. Ik moet het doen met een PS3 en Gran Turismo. Daar zijn nu features in aan gebracht die waarover misschien al in de bijbel gesproken werd. Ik ben daar blij mee. Ik kan nu zonder veel te investeren toch het idee hebben dat ik een race spel speel wat alsmaar dichter de realiteit benadert.
Ik zou dolgraag Rfactor spelen. Maar om nu te verhuizen en vervolgens een kamer op te offeren om dan 5 jaar geleden al een dynamisch brandstof verbruik te hebben vind ik voor mijzelf te ver gaan.

Ik ben dus blij met wat er in GT toegevoegd wordt. En dat jij dat al in andere spellen gevonden hebt, en er al ervaring mee hebt, daar voel ik me blij over, voor jou.
Nu jij? Kan jij ook blij zijn voor anderen die opgewekt zijn over, voor GT begrippen, nieuwe features?

zijn hier mensen die bij consoleshop.nl hun preorder hebben lopen. en weten waneer hun verzenden ??
heb daar zelf mn 2x signature edition lopen, maar ze reageren niet op de mails.
heb gevraagd waneer hun versturen, want als ze woensdag pas verzenden dan weet ik dat er grote kans is op vertraging door de tnt, en haal ik effe normale versie erbij in de winkel.
maja ze reageren nog niet. dus hoop vandaag nog reactie te hebben.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• BiLo

BiLo

GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:51:
[...]

Heel mooi dat t naar de PS3 komt idd, maar het enthousiasme is imo overdreven over bepaalde features. En wie er gamen op de pc? Ik zou eens zeggen: Bezoek eens wat simracefora. Leeftijd 14-70. :) Alhoewel, Pawgy zal inmiddels wel 74 zijn.. Echt niet alleen puisterige tieners en tweakers. Ook echte coureurs die bv iRacing doen, of ex-coureurs die weleens GTR2 doen, en eckte coureurs uit de LMS die GTR2 doen. Echt niet allemaal mensen van het stereotype die jij beticht. Het stereotype waar jij het over hebt zijn diegenen die WOW spelen.
Daar gaat het toch helemaal niet om in dit topic?

Als we hier allemaal PC simracers waren hadden we ons wel aan een dergelijke topic toegevoegd.. Maar in dit geval hebben we het over GT5. Waar iedereen hier razend enthousiast over is en dat willen we graag zo houden :)

Dank u

• DocM3
JoepW schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:51:
[...]
Ik heb die laatste in huis. Met de laatste firmware aan een PS3 en PC gekoppeld.
De opmerking over de 'vervelende fan' is met de laatste firmware opgelost. Je kan de fan nu 'uit' zetten en dan gaat ie alleen nog bij een bepaalde temperatuur aan.
De opmerking 'geen profielen' kan ik ook niet plaatsen. In het stuur kan je 5 profielen opslaan.
De PC driver heeft ook de mogelijkheid voor profielen. Alleen dat heb ik nog niet gebruikt. Heb nog weinig met de PC en het stuur gedaan. Mooi is dat de Club Sport Pedals separaat van het stuur aan de PC (kan niet met de PS3) kan koppelen. Door dat te doen gaat de resolutie van de pedalen behoorlijk omhoog.
En bij service staat 'wordt aan gewerkt'. Nou ik had een kapotte printplaat in de pedalen (kan een keer gebeuren) en binnen 3 werkdagen had ik alle electronica gratis thuis.

Kortom: als je geld uitgeeft koop geen G27 maar een fanatec stuur ;)
Gizzy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:31:
[...]

Ik wil deze review even onderschrijven. Heb zelf een carrera wheel van fanatec en die bevalt heel goed. Precies wat ik uit die excel opmaak. Heb wel een losse klamp gekocht bij fanatec.
Mooi om te horen dat jullie het met de reviewer eens zijn. Ik ga waarschijnlijk voor de GT3RS V2 in combinatie met een RennSport Wheel Stand. Lees er veel goeds over! Ik twijfel of ik de koppeling er voor 49,95 bij koop of dat ik het (eerst) zonder ga doen. Hebben jullie deze er bij ?

Hier is trouwens ook nog een leuke full HD review op youtube: link

• BiLo

BiLo

DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:02:
[...]

[...]

Mooi om te horen dat jullie het met de reviewer eens zijn. Ik ga waarschijnlijk voor de GT3RS V2 in combinatie met een RennSport Wheel Stand. Lees er veel goeds over! Ik twijfel of ik de koppeling er voor 49,95 bij koop of dat ik het (eerst) zonder ga doen. Hebben jullie deze er bij ?

Ik denk dat je de shifters bedoelt en niet de koppeling :)

• Gizzy
DocM3 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:02:
[...]

[...]

Ik neem aan dat je met H-Shifter bedoeld voor 49,95? De koppeling zit normaal standaard bij de pedalen (plastic en clubsport). Ik zit ook nog te denken aan een Rennsport wheelstand, maar geld is nu even op.

Clubsportpedalen zijn trouwens dubbel en dwars het geld waard. Zijn bijna niet meer te vergelijken met het logitech setje of het standaard setje van fanatec.

• Donstil
  • Niet online
49,95 voor een H-Shifter zou ik absoluut doen.
Zelf schakkelen is toch wel een stuk gaver dan drukken op flippers (in het echt ook btw).

• BiLo

BiLo

Donstil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:13:
49,95 voor een H-Shifter zou ik absoluut doen.
Zelf schakkelen is toch wel een stuk gaver dan drukken op flippers (in het echt ook btw).
zijn het niet 2 shifters die je ontvangt seq. en H ?

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:15:
[...]

Yup ben er ook voor aan het sparen wacht zelf eerst wel even met die 2 shifters gezien eht geld niet op mijn rug groeit
Welk apparatuur van de stuurtjes werkt eigelijk onderling met elkaar? Nu hebben die pendalen en shifter van de G25 die oude 'com' aansluiting (male en female), maar werkt bv die shifter van Fanatec dan weer op de G25?

Om nu een compleet nieuwe set te kopen enkel voor een betere shifter.. was ik niet echt van plan :P

• Donstil
  • Niet online
DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:15:
[...]

Ik heb geen idee (heb zelf niet die luxe en moet het daarom doen met een G25 8)7 ) maar ik race altijd met de normale versnellings pook. Echt schakelen is toch wel erg gaaf (in GT5P)

• DocM3
DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat je de shifters bedoelt en niet de koppeling :)
Juist :9

Je krijgt inderdaad 2, een seq. en een H-shifter. Maar helaas groeit t geld me hier ook niet op de rug. Tenzij ik ipv van mijn amerikaanse CE versie een "gewone" versie aanschaf hier. Scheelt weer 50 euro... Hmm O-)

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet hoeveel mensen jij kent die WoW spelen maar dat stereotype wat jij aan WoW toedicht klopt totaal niet. Net zo min als dat alleen die puisterige tieners blijkbaar racesims spelen is dat ook bij WoW. Mijn guildies en voormalige guildies zijn vooral 20+ met een uitloop naar 50 jaar. Speel nu sinds 2005 en heb al die tijd nauwelijks met mensen onder 20 jaar van doen gehad.

En dan nog een reactie op een stukje hierboven, er zijn nog massa's mensen die op de PC game. Kijk maar naar bv WoW en Starcraft. Ook shooters als BF en CoD worden volop op de PC gespeeld.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik begrijp dat de spanning oploopt richting 24 november, maar moet dat hier besproken worden? Wat voor mensen er WoW of 'echte' racesims spelen?

• BiLo

BiLo

Shiver23 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:48:
Ik begrijp dat de spanning oploopt richting 24 november, maar moet dat hier besproken worden? Wat voor mensen er WoW of 'echte' racesims spelen?
dat hadden we al benadrukt :P en onder deze lijn gaan we weer ontopic verder :)

DylanE schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:00:
[...]

dat hadden we al benadrukt :P en onder deze lijn gaan we weer ontopic verder :)
Mooiere lijn :P

Hoop dat zijn update #5 iets meer ingaat op de multiplayer/online, daar komt toch mijn focus te liggen :P

• downing
Dit is mijn bestelling bij fanatec:

1 x Porsche wheel Shifter set 49.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand Pedal Stopper 14.95EUR (gewijzigd in RWS shifter adapter 19.95EUR)
1 x Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition - EU 319.95EUR
1 x RennSport Wheel Stand V2 119.95EUR

Een brok geld maar wel the best of the best.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door downing op 18-11-2010 16:15 ]

En in het kader 'hoe gek kan je het maken voor 1 game', heb ik zojuist mijn meerdere gevonden :+

Verwijderd

downing schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:14:

1 x RennSport Wheel Stand Pedal Stopper 14.95EUR (gewijzigd in RWS shifter adapter 19.95EUR)

Je bent je er van bewust dat er geen porsches in het spel zitten neem ik aan ? :-)

• bsmpower

Mooi setje :) ! Heb ook even gekeken naar spul van Fanatec maar ben (ivm budget) toch gegaan voor een Wheelstand Pro en de Driving Force GT. Ik ben iig wel van mening dat een stuurtje veel toevoegt aan een race game. Met een stuur kan ik veel preciezer rijden en na een korte gewenning reed ik al snel mijn persoonlijke records in DIRT2 kapot _/-\o_ !

• downing
De (porsche 911 gt3 rs) staat op de oprit schaal 1:43 lol

[ Voor 23% gewijzigd door downing op 18-11-2010 16:31 ]

• BiLo

BiLo

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:22:
[...]

Je bent je er van bewust dat er geen porsches in het spel zitten neem ik aan ? :-)
vandaar dat hij met z'n neus op het logo wil zitten :)

Kon ik um ook al maar aan m'n inventaris toevoegen.. de aanschaf van een appartement laat dat even niet toe :(

Een Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel - Clubsport edition zullen ze niet accepteren als ik deze opgeef als kosten uit m'n bouwdepot

• Gizzy

Pedal stopper zit tegenwoordig toch standaard bij de rennsport wheelstand? Check de site maar eens.

• downing
Gizzy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:26:
[...]

Pedal stopper zit tegenwoordig toch standaard bij de rennsport wheelstand? Check de site maar eens.
Daarom ook de wijziging van de pedal stopper voor de shifter adapter

• SToRM666
Ik denk dat Logitech en Fanatec de komende weken wel goeie zaken zullen doen nu GT5 eindelijk uitkomt :P

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.