ik heb hem open gemaaktJapperrrr schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:52:
[...]
Okee, even rekenen. 120W/12V=10A. Wacht, je zei dat hij 3 uur speelde. Dat komt dan op 30AhUhm, nee.
(Correct me if I'm wrong)
bij onderschift staan wattages
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
ik heb hem open gemaaktJapperrrr schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:52:
[...]
Okee, even rekenen. 120W/12V=10A. Wacht, je zei dat hij 3 uur speelde. Dat komt dan op 30AhUhm, nee.
(Correct me if I'm wrong)
Is het niet dat die 250W het piekvermogen is? Het maximale gemiddelde vermogen (RMS) is namelijk veel belangrijker.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:38:
Dat zou heel goed kunnen lredev, 2 van de 4 zijn 100watt (er staat 250 op maar dat geloof ik niet) en 2 zijn er 50 watt.
Zou het kunnen dat die het tegenhouden?
Dan zou het worden uitgedrukt in PMPO. Als je deze kreet tegen zou komen...Japperrrr schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:49:
[...]
Is het niet dat die 250W het piekvermogen is? Het maximale gemiddelde vermogen (RMS) is namelijk veel belangrijker.
Een bruikbaardere maatstaf voor het uitgangsvermogen van een versterker of de belastbaarheid van een luidspreker is de effectieve waarde ofwel RMS. Er is geen methode om PMPO om te rekenen naar RMS. Gemiddeld overstijgt het opgegeven PMPO-vermogen het RMS-vermogen met een factor tien tot twintig.Blue-Tiger schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:52:
[...]
Dan zou het worden uitgedrukt in PMPO. Als je deze kreet tegen zou komen...
Verwijderd
[ Voor 191% gewijzigd door Pespre op 06-02-2011 12:21 . Reden: verkeerde links ]
Geen van allen, goedkoop is echt duurkoop in dit geval. Verwacht voor ~20 euro echt geen goede speakers van een onbekend merk. Beter is om rond de 40 euro uit te geven voor speakers en bijvoorbeeld iets te nemen van Pioneer, Blaupunkt, Sony, JBL en vele anderen.Pespre schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:44:
Ik ga binnekort een nieuw kratje maken alleen kom ik er niet uit welke speakers ik zou nemen.
Als versterker gebruik ik een gemodde TA2024 alleen welke van de 4 speakers zou hier het beste voor zijn?
Welke zouden jullie kiezen met prijs/kwaliteit verhouding?
1
2
3
4
Inderdaad geen van alle. Je zou als je een beetje goed geluid wilt op z'n minst 10-15 euro extra uit moeten geven. Voor dat geld heb je ook speakers van goede merken als Sony/Pioneer/etc.Pespre schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:44:
Ik ga binnekort een nieuw kratje maken alleen kom ik er niet uit welke speakers ik zou nemen.
Als versterker gebruik ik een gemodde TA2024 alleen welke van de 4 speakers zou hier het beste voor zijn?
1
2
3
4
fterheide schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:35:
[...]
Geen van allen, goedkoop is echt duurkoop in dit geval. Verwacht voor ~20 euro echt geen goede speakers van een onbekend merk. Beter is om rond de 40 euro uit te geven voor speakers en bijvoorbeeld iets te nemen van Pioneer, Blaupunkt, Sony, JBL en vele anderen.
Enige aanraders tot ~40EU??ikke26 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Inderdaad geen van alle. Je zou als je een beetje goed geluid wilt op z'n minst 10-15 euro extra uit moeten geven. Voor dat geld heb je ook speakers van goede merken als Sony/Pioneer/etc.
Zoek rond deze types: http://www.pimtensen.nl/s...d=5&sub_id=21&cur_id=3767
[ Voor 13% gewijzigd door fterheide op 06-02-2011 13:32 ]
Er zijn tig verschillende maten afvoer buizen, als je al een stuk buis hebt pak dan even rolmaat/meetlat en leg hem door het midden (of nog beter een schuifmaat om de binnen en/of buitenmaat te bepalen)Pespre schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:02:
Aangezien mijn nieuwe kratje in een pvc afvoerbuis wordt gemaakt heb ik 1 vraagje. Welke diameters hebben de PVC afvoerbuizen?
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
De bedoeling was idd om afdichtdoppen te kopen maar het mooiste is om het precies te laten passen. Waarschijnlijk komen er 13CM speakers in.Annuk schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:05:
[...]
Er zijn tig verschillende maten afvoer buizen, als je al een stuk buis hebt pak dan even rolmaat/meetlat en leg hem door het midden (of nog beter een schuifmaat om de binnen en/of buitenmaat te bepalen)
En wat voor speakers wil je er in plaatsen? als je de diameter van je speakers weet kan je altijd naar de lokale bouwmarkt gaan om te kijken of ze daar een PVC buis hebben (+ evt afdicht doppen) in jou gewenste maat.
kratradio de max
Per kanaal één 4Ohm speaker of twee 8Ohm speakers parallel geschakeld. Dit is zo ongeveer de makkelijkste uitleg.ike-19 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:14:
hallo ik heb zelf een gemodde TA2024 nu weet ik alleen niet of ik hiervoor 8 ohm's of 4ohm's speakers nodig heb men pa zegt dat het 8 ohm's moeten zijn omdat de versterker 4 ohm is en ik denk dat het egt gewoon 4 ohm's speakers moeten zijn wat denken jullie
De TA2024 is ontworpen voor een belasting (weerstand) van 4 ohm per kanaal. Je moet daarom ook 4 ohm speakers aansluiten, of zorgen dat de totale belasting per kanaal 4 ohm is, dus je kunt ook twee 8 ohm speakers parallel zetten zodat je een totale weerstand van 4 ohm krijgt op 1 kanaal.ike-19 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:14:
hallo ik heb zelf een gemodde TA2024 nu weet ik alleen niet of ik hiervoor 8 ohm's of 4ohm's speakers nodig heb men pa zegt dat het 8 ohm's moeten zijn omdat de versterker 4 ohm is en ik denk dat het egt gewoon 4 ohm's speakers moeten zijn wat denken jullie
Twee 8 ohm speakers in serie op 1 kanaal is 16 ohm totale weerstandJapperrrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:19:
[...]
Per kanaal één 4Ohm speaker of twee 8Ohm speakers in serie geschakeld. Dit is zo ongeveer de makkelijkste uitleg.
fterheide schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:35:
[...]
Twee 8 ohm speakers in serie op 1 kanaal is 16 ohm totale weerstand(8+8)
In parallel heb je 8×8/16= 4 ohm.
Die tweede formule kende ik nog niet, is die overal toepasbaar? (1/8) + (1/8) ken ik daarentegen wel voor parallelle weerstand.fterheide schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:35:
[...]
Twee 8 ohm speakers in serie op 1 kanaal is 16 ohm totale weerstand(8+8)
In parallel heb je 8×8/16= 4 ohm.
kratradio de max
kratradio de max
Ik denk dat ik je begrijp. Je hebt de TA2024 en je hebt een stekker die aan de ene kant in je mp3-speler gaat en aan de andere kant zitten een rode en witte plug. Je wilt dit kabeltje aan jde TA2024 solderen?ike-19 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:22:
ik heb zo een tulpstekker en wil deze op een TA2024 aansluiten kan iemand een paint tekening maken van hoe dit moet
Misschien kun je aan de binnenkant van je kist met hout een frame maken waar de accu in wordt vastgeklemd? Ik weet niet hoe oud je bent en hoe handig je bent met dit soort dingen, maar het is misschien slim om het samen met iemand met meer ervaring te gaan bouwen. Zonde als het zou mislukken want het lijkt me een leuk ideePespre schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:35:
Hey jongens/(meisjes)
Iemand ideeen hoe ik een loodaccu van 3,2 Ah kan vastmaken in een PVC buis (foto)?
Aan elke zijkant komt namelijk een 13CM speaker die aan een draaidop zit en bovenop de deksel de voltmeter/handvat/schakelaars enzovoort. De TA2024 kan je vast wel ergens vastschroeven maar hoe kan ik de loodaccu vastzetten?
Alvast Bedankt
Bij zoveel vragen, is het dan niet gewoon slimmer dit kabeltje op kistradio.nl te bestellen?ike-19 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:22:
ik heb zo een tulpstekker en wil deze op een TA2024 aansluiten kan iemand een paint tekening maken van hoe dit moet
heb al is eerder een kratje gebouwd en me vader is erg handig met alles. Alle gereedschappen zijn tenminste in huis. Maar hoe maak je dat frame dan vastJapperrrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:44:
[...]
Misschien kun je aan de binnenkant van je kist met hout een frame maken waar de accu in wordt vastgeklemd? Ik weet niet hoe oud je bent en hoe handig je bent met dit soort dingen, maar het is misschien slim om het samen met iemand met meer ervaring te gaan bouwen. Zonde als het zou mislukken want het lijkt me een leuk idee
[ Voor 3% gewijzigd door Pespre op 06-02-2011 21:48 ]
Lijm?Pespre schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:47:
[...]
heb al is eerder een kratje gebouwd en me vader is erg handig met alles. Alle gereedschappen zijn tenminste in huis. Maar hoe maak je dat frame dan vast
[ Voor 13% gewijzigd door Pespre op 06-02-2011 22:51 ]
Ik zou eens bij een garage of winkel gaan kijken en luisteren naar de speakers. Zoek uit wat je het beste bevalt en verdiep je in dat merk/type/soort speaker. Dan kun je al een hoop speakers wegstrepen en hoef je minder research te doen. Je hoeft namelijk alleen nog uit te zoeken welk specifiek model je wilt, als je maar ongeveer een idee hebt.Pespre schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:42:
Binnekort maar is bestellen en dan ff kijken. Weet iemand nog leuke aangeraden speakers van 13CM tot €40?
Aansluiten van de TA2024 (of TA2020) input kabel op een jack of cinch kabel doe je zo:ike-19 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:22:
Wil je een modded TA2024 met het meeste volume als resultaat bouw dan een flinke houten kist (iets groter dan een bierkrat) van degelijk dik hout met daarin twee 16CM of 6" * 9" 4 Ohm's luidsprekers van een fatsoenlijk merk met een goed rendement (hoge SPL in: dB/1m/1w)Pespre schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:44:
[Prijsstunter, whats in a name]
[ Voor 13% gewijzigd door lredev op 07-02-2011 10:45 ]
Verwijderd
Je kunt volgens mij naast de autoradio nog een TA2024 aansluiten. Je zult dan wel een schakelaar tussen de speakers en de autoradio/TA2024 moeten zetten, want als de uitgangen van de autoradio en de TA2024 elkaar raken gaat dat niet goed.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:52:
hallo,
ik heb gister dan eindelijk alles besteld: druppel lader, schakelaars en kabels (was een beetje druk de laatste tijd..) ik heb ook de iso-standard kabel gekocht bij Halfords bij mij in de stad, maar nu heb ik geen idee hoe ik deze moet aansluiten, zou iemand mij hierbij kunnen helpen? ik heb alleen dingen gevonden op het internet waarbij ze uitleg gaven om hem in een auto aan te sluiten, maar hoe moet ik dat in mijn krat doen?
nog een vraag: ik wil mijn ipod ook aansluiten op mijn kratradio maar mijn autoradio heeft geen mp3 poort. moet ik nu een andere radio kopen of gewoon een ta2024?
en als ik een versterker moet kopen hoe moet ik deze dan aansluiten want ik zou graag ook de autoradio nog willen gebruiken als dit dan nog mogelijk is.
ik heb er niet veel verstand van maar ik heb wel mijn best gedaan om alles op te zoeken, maar dat is niet gelukt... sorry als ik iets repost maar als jullie me zouden kunnen helpen zou dat heel fijn zijn.
alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Sloeber op 07-02-2011 17:14 ]
Things are cheaper for a reason
ja dit bedoel ik inderdaadJapperrrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:28:
[...]
Ik denk dat ik je begrijp. Je hebt de TA2024 en je hebt een stekker die aan de ene kant in je mp3-speler gaat en aan de andere kant zitten een rode en witte plug. Je wilt dit kabeltje aan jde TA2024 solderen?
kratradio de max
Wat je zoekt heet een VU meter, een bouwschema hiervan is te zien op:Pespre schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:47:
Dit is misschien de verkeerde plek om het te vragen maar ik wil graag ledjes op de muziek laten knipperen. Totaal 8 ledjes. 4 bij elke speaker. Weet iemand hoe dit gemaakt kan worden of waar je bijvoorbeeld deze ledjes al kan kopen?
Lees deze post eens
Terwijl ik dat aanrade, vertelde ik over het maximaal mogelijke. Dat kan sowieso niet met 13CM speakers. Voor 13CM zijn die hier boven gelinkt worden erg leuke keuzes! Het zal nog steeds lekker hard gaan, maak je daarover maar geen zorgenPespre schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:46:
De Pioneer 13CM speakers zijn allemaal onder de 90DB. Maar deze speakers zijn wel aan te raden terwijl het ook aangeraden is om 91+DB te nemenHoe zit dit?
Volgens mij ben je opzoek naar een lichtorgel, http://www.ttelectronics....ICHTORGEL__N_art_142.htmlPespre schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:47:
Dit is misschien de verkeerde plek om het te vragen maar ik wil graag ledjes op de muziek laten knipperen. Totaal 8 ledjes. 4 bij elke speaker. Weet iemand hoe dit gemaakt kan worden of waar je bijvoorbeeld deze ledjes al kan kopen?
Kant en klare setjes op http://cgi.ebay.com/ebaym...ccessories#ht_4589wt_1048Pespre schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:47:
Deze kan je alleen niet om je speaker makena6racer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:52:
[...]
Kant en klare setjes op http://cgi.ebay.com/ebaym...ccessories#ht_4589wt_1048
Heb je wel eens die lichtslangen gezien? Is dat geen idee? Er bestaan ook soepelere versies van, en met SMD'tjes erop.Pespre schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 07:32:
[...]
Deze kan je alleen niet om je speaker maken
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 08-02-2011 09:48 ]
Verwijderd
Voor het kiezen van de zekering:Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:35:
Hallo,
Ook ik ben er eindelijk aan toe om een kratradio te maken, echter van elektronica heb ik geen kaas gegeten, verder dan middelbare school gaat mijn kennis hiervan niet. Nu heb ik een schakeling gemaakt en vraag ik me ten eerste af; doe ik iets grandioos fout? Voor ik mijn net aangeschafte setje speakers of versterker opblaas... Ten tweede, hoeveel Ampere moet de zekering zijn?
En is dit sowieso een goed idee, trekt deze schakeling met deze versterker + speakers niet veel te veel stroom en is de accu na een halfuurtje leeg?
Dit is de schakeling in kwestie:
[afbeelding]
Cheerss
Is het mogelijk om deze dan op muziek te laten reageren?Sloeber schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:32:
[...]
Heb je wel eens die lichtslangen gezien? Is dat geen idee? Er bestaan ook soepelere versies van, en met SMD'tjes erop.
Zoiets als dit? http://www.dealextreme.co...strip-30cm-blue-12v-10295
Niet duur en kan heel mooi om de speaker als ik het zie. Moet je even de diameter van je speaker meten en in 2x(pi)xr
r is natuurlijk de straal. Dan weet je de omtrek en weetje of het past.
Veel succes!
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 16:03 ]
Dat is wel een hele zware versterker... misschien wel een beetje overkill voor een kratradioVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:01:
@Iredev
hier onder staan de spullen die er waarschijnlijk inkomen
Versterker:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=372205
Speakers
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218
@BlackWhizz wat voor soort schakelaar heb ik dan nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door fterheide op 08-02-2011 20:43 ]
Het maakt niet zoveel uit wat je wilt laten reageren op de muziek, maar hoe je dat wil laten gebeuren. Je hebt een schakeling nodig de de LED's, LED strips of andere lampjes aanstuurt om zo het gewenste effect te krijgen.Pespre schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:59:
[...]
Is het mogelijk om deze dan op muziek te laten reageren?
Hey,fterheide schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Het maakt niet zoveel uit wat je wilt laten reageren op de muziek, maar hoe je dat wil laten gebeuren. Je hebt een schakeling nodig de de LED's, LED strips of andere lampjes aanstuurt om zo het gewenste effect te krijgen.
Zoals ik al eerder zei: http://www.circuitsonline...9/audio/led-vu-meter.htmlPespre schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:49:
[...]
Hey,
Bedankt voor je antwoordt.
Ik heb net 20 blauwe, 20 groene en 20 rode ledjes gekocht. Wat voor schakeling zou ik hier dan moeten maken/kopen? Foto?
Pardon vorige post van u over het hoofd gezienfterheide schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:54:
[...]
Zoals ik al eerder zei: http://www.circuitsonline...9/audio/led-vu-meter.html
Zo iets ga je nodig hebben om je LED's mee aan te sturen, er zijn veel varianten op VU meters, kijk ook eens op youtube, daar staan vaak prachtige creaties tussen.
Verwijderd
bedankt voor de reactie, is er een andere versterker aan te raden die nog wel wat vermogen geeft maar waar toch nog heel wat power uit komt?fterheide schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:39:
[...]
Dat is wel een hele zware versterker... misschien wel een beetje overkill voor een kratradioMaar dat is natuurlijk je eigen keus.
Versterkers zoals die XCA-1000 trekken behoorlijk wat stroom en worden meestal ook met dikke kabels op de accu aangesloten om zo min mogelijk verlies (warmte) te creëren.
Er zit naast de + en - ook een REM (remote) poort op, dat kun je zien als de aan/uit schakelaar voor je versterker. Zet je daar ook spanning op, dan gaat de versterker aan. Staat er geen spanning op de REM, dan is je versterker uit. Hier loopt maar een kleine stroom doorheen waar je bijna iedere schakelaar voor kan gebruiken.
Overigens zit er een ingebouwde steekzekering in de versterker die je linkt. Voor de veiligheid zou je eventueel nog een zekering vlak na de accu kunnen plaatsen, denk dan aan zo'n 20 a 30 ampère zekering.
Als laatste denk ik dat je met bovengenoemde accu en versterker met geluk 2 uurtjes op 1 lading kan spelen... Voordeel van deze 'kratradio' is dat de rest van het strand geen kratradio/radiokist meer mee hoeft te nemen
Ik blijf het zeggen : Probeer het eens met een modded TA2024. Kleine getallen, maar eerlijk. Het geluid zal je zeker verbazen!. 2x 150 Watt krijg je toch niet mooi uit een kratje, (het zal hooguit 2x zo har dklinken als de TA2024, maar zelfs dat durf ik te betwijfelen. [wellicht ten overvloede: Dat zeg ik oprecht niet omdat ik ze verkoop. Ik verkoop ze omdat ik bovenstaande onderstreep.] Voor de prijs hoef je het niet te laten en je kan altijd nog die andere versterker alsnog nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:30:
[...]
bedankt voor de reactie, is er een andere versterker aan te raden die nog wel wat vermogen geeft maar waar toch nog heel wat power uit komt?![]()
misschien past dan de 3wegs schakkelaar daar nog bij want vindt dat toch handig om tussen adapter en accu te switchen
hahaha, kunnen de andere strandgasten een accu meenemende reden dat er wat vermogen in moet zitten is dat ik heb ook in me boot wil gebruiken en als je het gas van je motor vol zet maakt je motor heel wat herrie. is het niet een idee om de GAIN omlaag te zetten waardoor de versterker minder vraagt??
cheers!
[ Voor 8% gewijzigd door lredev op 08-02-2011 23:11 ]
Lijkt me vrij duidelijk, de TA2024. De schakelaar kan daar natuurlijk worden tussen geplaatst.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:30:
[...]
bedankt voor de reactie, is er een andere versterker aan te raden die nog wel wat vermogen geeft maar waar toch nog heel wat power uit komt?
misschien past dan de 3wegs schakkelaar daar nog bij want vindt dat toch handig om tussen adapter en accu te switchen
Zou jij je Porsche laten begrenzen op 120km/h?Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:30:
[...]
hahaha, kunnen de andere strandgasten een accu meenemende reden dat er wat vermogen in moet zitten is dat ik heb ook in me boot wil gebruiken en als je het gas van je motor vol zet maakt je motor heel wat herrie. is het niet een idee om de GAIN omlaag te zetten waardoor de versterker minder vraagt??
cheers!
[ Voor 12% gewijzigd door fterheide op 08-02-2011 23:16 ]
http://stores.ebay.nl:80/hkcyberport/_i.html?_fsub=1duifi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:30:
Hallo,
Er waren tijden geleden van die kleine bescheiden accu packs te koop. 12 volt 4800 mAh en 9600 mAh. mijn vraag is nu, zijn deze nog ergens te krijgen in nederland, of is er iemand die nog een voorraad heeft liggen.
[ Voor 13% gewijzigd door lars019 op 09-02-2011 10:27 ]
Verwijderd
dan wordt het de TA2024lredev schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:09:
[...]
Ik blijf het zeggen : Probeer het eens met een modded TA2024. Kleine getallen, maar eerlijk. Het geluid zal je zeker verbazen!. 2x 150 Watt krijg je toch niet mooi uit een kratje, (het zal hooguit 2x zo har dklinken als de TA2024, maar zelfs dat durf ik te betwijfelen. [wellicht ten overvloede: Dat zeg ik oprecht niet omdat ik ze verkoop. Ik verkoop ze omdat ik bovenstaande onderstreep.] Voor de prijs hoef je het niet te laten en je kan altijd nog die andere versterker alsnog nemen.
Sowieso speel je waarschijnlijk 90% van de tijd op een volume dat de TA2024 ook makkelijk aan kan, maar dan zit je met deze versterker met een efficiente onder de 50%. Ergo: minder luister plezier voor meer gewicht en dat voor 10% pats-factor. Je hoeft niet goed in verhaaltjessommen te zijn om te snappen wat de slimste oplossing is
Ga je toch voor de 2x150Watter dan wil ik je met klem adviseren om een stevige houten, grote, kistradio te maken ipv een krat, maar wellicht was je dat al van plan.
Ohja, dat wou je ook nog.. Euhm ja moet je een bordje maken ofzo kan niet automatisch als je het zo koopt..Pespre schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:59:
[...]
Is het mogelijk om deze dan op muziek te laten reageren?
[ Voor 52% gewijzigd door Sloeber op 09-02-2011 14:13 . Reden: Spul toegevoegd ]
[ Voor 61% gewijzigd door Pespre op 09-02-2011 21:52 ]
Je kunt een accu sowieso niet 'opladen' door deze op een andere accu aan te sluiten, dat werkt alleen als starthulp. Een acculader geeft een geregelde spanning af van ~13,8 volt en een begrensde stroomsterkte, daarmee kan je een accu opladen. Dus je hebt een speciale accu-lader nodig. (Druppellader)Berik schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:04:
Na een al een hele tijd dit topic te volgen (vanaf het vorige topic) gaat mijn avontuur binnenkort toch echt beginnen.
Ik heb al op de SK van fterheide een TA2024 met wat toebehoren besteld, nu nog even wachten tot het binnen komt. Een vriend van me heeft nog JBL-speakers liggen. Nu alleen de accu nog.
Ik zag een paar posts hierboven een ebay-link naar Li-Ion accu's heeft iemand hier ervaring mee icm met een kistradio? Deze accu's zijn namelijk wel lekker licht en klein.
Hierdoor ben ik aan het twijfelen tussen een gel-accu of zo'n Li-Ion accu.
Daarnaast nog een algemene vraag over gel-accu's, kunnen deze ook opgeladen worden via startkabels op de accu van een (draaiende) auto? Of moet een gel-accu echt met een speciale gel-accu lader opgeladen worden?
Ik heb zelf een tip31 Tranistor'tje liggen, via google kwam ik op een schema om zo ledjes te laten dansen..Pespre schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:43:
Heeft iemand niet toevallig een lichtorgeltje thuis liggen om ledjes op muziek te laten dansen ?
Edit; Ik heb trouwens nog 3 foto's gevonden van mij vorige kratdie overigens nu te koop staat.
Foto 1 [afbeelding]
Foto 2 [afbeelding]
Foto 3 [afbeelding]
Camera; HTC Desire
Techjunk & gadgetfreak
Dit is idd ook een manier maar deze kan ik dan beter zelf bestellen als bij conrad als ik me andere spullen bestel. Een kant en klaar lichtorgel kan bij conrad namelijk niet bestellenPiet bel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:57:
[...]
Ik heb zelf een tip31 Tranistor'tje liggen, via google kwam ik op een schema om zo ledjes te laten dansen..
'K weet niet of dat het wat is, of dat er nog -betere- tips zijn?
Voor hoeveel verkoop je zoiets eigenlijk?Pespre schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:43:
Heeft iemand niet toevallig een lichtorgeltje thuis liggen om ledjes op muziek te laten dansen ?
Edit; Ik heb trouwens nog 3 foto's gevonden van mij vorige kratdie overigens nu te koop staat.
Foto 1 [afbeelding]
Foto 2 [afbeelding]
Foto 3 [afbeelding]
Camera; HTC Desire
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
geen idee.Mud.Starrr schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:08:
[...]
Voor hoeveel verkoop je zoiets eigenlijk?
Mijn kratje moet gewoon weer gebruikt worden, maar ik heb nog zat onderdelen liggen om er nog een te maken.
Ja ik wil hem niet kopen hoor haha, was gewoon nieuwsgierig wat het oplevert en misschien meer met mij (daarom vraag ik het niet via een PM).Pespre schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:10:
[...]
geen idee.
ps. stuur volgende keer gewoon een PM
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Nee dat was omdat het volgens mij eigenlijk niet magMud.Starrr schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:13:
[...]
Ja ik wil hem niet kopen hoor haha, was gewoon nieuwsgierig wat het oplevert en misschien meer met mij (daarom vraag ik het niet via een PM).
En gezien je zei te koop staat, en dat weer doorgehaald hebt, ging ik er vanuit dat hij verkocht was.
Je mag best zeggen dat hij te koop staat, maar je mag hem niet hier proberen te verkopenPespre schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:35:
[...]
Nee dat was omdat het volgens mij eigenlijk niet mag
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Heb je al iets gevonden van reviews? Het ziet er op zich goed uit, scheelt veel werk. Alleen vraag ik me af of de kwaliteit voldoende is en het volume, stroomverbruik etc.Sloeber schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:56:
Dan had ik nog een vraagje jongens. Ik wil toch graag wel volume control en een paar leuke extra's, nou zag ik deze 2 op dealextreme:
http://www.dealextreme.co...cycle-with-usb-port-34406 10 euro ik ga voor de 2de
http://www.dealextreme.co...torcycle-sd-mmc-usb-35199
Ik denk dat ze niet veel verschillen behalve die paar kleine extratjes ofniet? Ik had opgezocht, en er zit gewoon een vergelijkbare chip in net als de TA2024.
Is dit wat, kan toch wel?
Edit: Er zitten twee TA8201AK chips in: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/toshiba/1144.pdf
Van toshiba.
Wie weet hoe dat zit met 2 chips? Per kanaal eentje, of? In ieder geval op DX zegt hij 10 tot 30 watt.
THD op 14,4 is 10% en op de tweede chip 13,2v met 10% THD.
En de 1ste heeft 17w en de 2de 14w. Apart?
Filmpje:
[video]
Vet ding toch? Ik ga hem denk ik wel kopen. Ook voor andere mensen een goede tip, gewoon een goedkope complete versterker. Ze zeggen trouwens wel dat je de chips wat beter moet koelen, maar dat zie ik wel als ik ze binnen heb..
[ Voor 50% gewijzigd door Sibylle op 11-02-2011 01:09 ]
Ctrl+k
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1191
Wat was je gewend van je oude kratradio of wat waren de specificaties?Sibylle schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:06:
nu ben ik aan het twijfelen of ik een nieuwe ga bouwen of niet. Elke volgende versie moet eigenlijk beter zijn, dus ik was aan het denken aan een tweede accu en met 24v deze versterker ( http://samenkopen.net/action_product/945871/42148 ).
Maarjah, dan moet ik weer een tweede accu inbouwen, en betere speakers... daarvoor is amper ruimte op de krat (en grotere speakers zijn erg duur).
Kan iemand mij voorzien van inspiratie?
[...]
Heb je al iets gevonden van reviews? Het ziet er op zich goed uit, scheelt veel werk. Alleen vraag ik me af of de kwaliteit voldoende is en het volume, stroomverbruik etc.
[ Voor 3% gewijzigd door fterheide op 11-02-2011 09:35 ]
Ctrl+k
hey ik heb gezien dat je een leuk voltmeterdingetje ( attiny44 ) in je krat hebt waarmee je zowat alles regelt mijn vraag is waar haal ik zoiets ik ben wel geintresseerdSibylle schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:28:
De krat bij dezen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
12v accu met beveiliging en accuoplader. De TA2024 wordt aangestuurd vanuit een Philips voorversterker ic die het volume, bass en treble regelt.
Een uC (attiny44) leest de stand van de voorversterker uit en houdt de accu in de gaten, schakelt het geheel uit (na een aantal waarschuwingen) als de spanning te laag is. Verder een oplaad systeem dat automatisch schakelt als je de krat in het stopcontact zet. De accu oplader en de rest van de schakeling worden gevoed door elk een eigen 16v adapter zodat het opladen van de accu tijdens het gebruik snel gaat.
Qua volume was het wel ok, de bas was erg vol en mooi maar de speakers (12.5" Marquant) worden flink belast als het volume open gaat.
Er staat nu vooral ruis door versleten verbindingen en potmeters, wellicht wat roest (zon, zee, zand etc.)
Ik merkte toch wel dat de kwaliteit van het geluid niet heel goed was bij hoger volume, dit komt door zowel de opbouw van de voorversterker als de TA2024 denk ik
kratradio de max
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Maar er kan dus gewoon een 16v adapter op he? Dat is wel het meest efficient volgens de grafiekjes.Sibylle schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 01:06:
Heb je al iets gevonden van reviews? Het ziet er op zich goed uit, scheelt veel werk. Alleen vraag ik me af of de kwaliteit voldoende is en het volume, stroomverbruik etc.
Het gebruikte IC kan het in ieder geval aan. Dan is het nog hopen dat de Chinezen de rest van de componenten een beetje ruim hebben genomen en dat deze ook 16V aan kunnen, maar dat zal wel het geval zijnSloeber schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:49:
[...]
Maar er kan dus gewoon een 16v adapter op he? Dat is wel het meest efficient volgens de grafiekjes.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Gaat gewoon werkenBerik schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:13:
Heeft iemand ervaring met deze accu-packs voor een kistradio?
http://stores.ebay.nl/hkcyberport/_i.html?_fsub=1
Ziet er wel interressant uit, lekker klein en licht. Maar in de beschrijving hebben ze het steeds over camera's.
Ideale accu's! Levi en ik hadden ze toendertijd eens een keertje geprobeerd maar die van hem was stuk gegaan geloof ik. In ieder geval speel ik zelf makkelijk 10 uur op zo'n Li-Ion van 9800 mAh. Het mooie is ook: ze beschermen zichzelf tegen te diepe ontlading, dus de hKS is overbodig bij gebruik.Berik schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:13:
Heeft iemand ervaring met deze accu-packs voor een kistradio?
http://stores.ebay.nl/hkcyberport/_i.html?_fsub=1
Ziet er wel interressant uit, lekker klein en licht. Maar in de beschrijving hebben ze het steeds over camera's.
Ik heb er net 2 van gekocht. Zullen ze gewoon probleemloos parallel geschakeld kunnen worden? Want ik weet dan niet of ik ze nog makkelijk kan opladen met die standaard ladertjes die je er bij krijgt.Blue-Tiger schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:49:
[...]
Ideale accu's! Levi en ik hadden ze toendertijd eens een keertje geprobeerd maar die van hem was stuk gegaan geloof ik. In ieder geval speel ik zelf makkelijk 10 uur op zo'n Li-Ion van 9800 mAh. Het mooie is ook: ze beschermen zichzelf tegen te diepe ontlading, dus de hKS is overbodig bij gebruik.
Zal gewoon gaan, gaat alleen wat trager met het laden.A.Kebab schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:20:
[...]
Ik heb er net 2 van gekocht. Zullen ze gewoon probleemloos parallel geschakeld kunnen worden? Want ik weet dan niet of ik ze nog makkelijk kan opladen met die standaard ladertjes die je er bij krijgt.
Minder dan 10 volt is over het algemeen dood. Bij < 1 zijn ze naar mijn weten sowieso dood.Sloeber schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:58:
Beste Tweakers,
Ik heb net een paar accu's opgehaald bij langezaal:
45Ah Lood accu.
2x 12v 7Ah lood-gel accu.
1x 12v 10Ah lood-gel accu.
De lood accu geeft gewoon 12v aan, dus die hoeft niet per se slecht te zijn voor mijn krat. Maar de andere 3 geven <1Volt aan. Als ik ze nu ga laden met een druppellader (ik heb alleen een normale acculader voor autoaccu's, die mag ik dus niet gebruiken?) kan ik ze dan weer wel gebruiken, of is er een grote kans dat ze dood zijn?
Ik zat trouwens net wat te lezen en las dat de accu's max 1 amp kunnen leveren. Kan jij dit bevestigen of verbruikt je krat niet meer dan 12 watt?Blue-Tiger schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:49:
[...]
Ideale accu's! Levi en ik hadden ze toendertijd eens een keertje geprobeerd maar die van hem was stuk gegaan geloof ik. In ieder geval speel ik zelf makkelijk 10 uur op zo'n Li-Ion van 9800 mAh. Het mooie is ook: ze beschermen zichzelf tegen te diepe ontlading, dus de hKS is overbodig bij gebruik.
1A is wel erg weinig. Over het algemeen kunnen Li-ion cellen toch minstens 1C leveren. Wat staat voor 1 maal de capaciteit en in dit geval dus 9.8A.A.Kebab schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:18:
[...]
Minder dan 10 volt is over het algemeen dood. Bij < 1 zijn ze naar mijn weten sowieso dood.
[...]
Ik zat trouwens net wat te lezen en las dat de accu's max 1 amp kunnen leveren. Kan jij dit bevestigen of verbruikt je krat niet meer dan 12 watt?
Koffer, en die verbruikt toch wel 20W maximaal, nominaal denk ik 15 ofzo. Dat is al power zat in mijn geval, maar ik geloof wel dat die accu's meer dan 1A constant kunnen leveren hoor.A.Kebab schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:18:
[...]
Ik zat trouwens net wat te lezen en las dat de accu's max 1 amp kunnen leveren. Kan jij dit bevestigen of verbruikt je krat niet meer dan 12 watt?
Hmm, kan het niet zijn dat het regelcircuitje wat er op zit een cheap kreng is welke niet op veel stroom is berekend? Ik zou het zonde vinden om het ding bij een leuk volume op te blazen haha.wesleytjuh schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:10:
[...]
1A is wel erg weinig. Over het algemeen kunnen Li-ion cellen toch minstens 1C leveren. Wat staat voor 1 maal de capaciteit en in dit geval dus 9.8A.
Er zal zeker een regelcircuit op zitten, dat sowieso. Maar deze zullen al snel een stuk meer dan 1A aankunnen. Mocht het wel zo zijn dat dit circuit max 1A aankan, dan zal je deze niet opblazen door teveel stroom te gebruiken. Het circuit gaat dan even in beveiliging, waar het ook voor bedoeld isA.Kebab schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:18:
[...]
Hmm, kan het niet zijn dat het regelcircuitje wat er op zit een cheap kreng is welke niet op veel stroom is berekend? Ik zou het zonde vinden om het ding bij een leuk volume op te blazen haha.
Oh nou super! Want dan zijn het wel de ideale accu's. Denk dat ik een speciaal vakje met klepje maak dat ik gewoon de accu's kan verwisselen. Hoef ik ook geen heel oplaadcircuit in te bouwen. Scheelt weer ruimte.wesleytjuh schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:29:
[...]
Er zal zeker een regelcircuit op zitten, dat sowieso. Maar deze zullen al snel een stuk meer dan 1A aankunnen. Mocht het wel zo zijn dat dit circuit max 1A aankan, dan zal je deze niet opblazen door teveel stroom te gebruiken. Het circuit gaat dan even in beveiliging, waar het ook voor bedoeld is.
Maar ik durf te garanderen dat dit circuit meer dan 1A aankan, 1A is erg weinig.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq