Dat ladertje is een prima dingetje, heb ik er zelf ook een paar van. Worden hier niet warm, dus heb je niet toevallig plus en min omgedraaid? Dat bolle pinnetje voorop is de plus.WiertOmta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:44:
Ik zie er eigenlijk niks bijzonders aan, ook geen verschillen ofzo.
Morgen ga ik wel solderen, en dan kijken wat die andere doet.
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed, heb weer e.e.a. getest. Nu met de andere adapter om de kans dat de eerste kapot was uit te sluiten. Ook deze heeft in idle toestand (zonder apparaat wat opgeladen wordt) een verbruik van 100 mA. Nu komt het gekke:
Motorola Milestone: 5,6 A
HTC Hero scherm aan: 4,3 A
HTC Hero scherm uit: 3,5 A
Creative Zen Stone: 500 mA.
Het lijkt er dus op dat het apparaat wat aangesloten is, het stroomverbruik bepaalt. De lader wordt een beetje warm, maar dat lijkt me niet meer dan normaal... Ik begin er steeds minder van te begrijpen. De amperemeter is dan wel geen zeer professionele maar het idle verbruik van de 2024 is volgens mijn amperemeter gewoon 700 mA dus dat moet kloppen....
Zou iemand ook eea eens kunnen nameten?
Motorola Milestone: 5,6 A
HTC Hero scherm aan: 4,3 A
HTC Hero scherm uit: 3,5 A
Creative Zen Stone: 500 mA.
Het lijkt er dus op dat het apparaat wat aangesloten is, het stroomverbruik bepaalt. De lader wordt een beetje warm, maar dat lijkt me niet meer dan normaal... Ik begin er steeds minder van te begrijpen. De amperemeter is dan wel geen zeer professionele maar het idle verbruik van de 2024 is volgens mijn amperemeter gewoon 700 mA dus dat moet kloppen....
Zou iemand ook eea eens kunnen nameten?
Ik denk dat je de multimeter verkeerd afleest, 5,6A is behoorlijk veel namelijk.
Ik denk eerder dat het 0,56A is, oftewel 560mA.
De lader trekt bij mij op 12V ongeveer 0,43A, oftewel 430mA als ik mijn HTC Desire oplaad. Aan de 5V kant spuugt hij er dan 1A ofzo uit.
Ik denk eerder dat het 0,56A is, oftewel 560mA.
De lader trekt bij mij op 12V ongeveer 0,43A, oftewel 430mA als ik mijn HTC Desire oplaad. Aan de 5V kant spuugt hij er dan 1A ofzo uit.
Dat zou goed mogelijk zijn, maar dan is er wel iets heel raars aan de hand.
Ik heb de volgende multimeter:

Deze stel ik in op de 10A modus, waarna ik de rode draad in het bovenste gat stop en de zwarte draad in het onderste gat.
Als ik dan de 2024 doormeet komt er op het display het volgende te staan: 0,07
Bij de Milestone: 0,56
Zen Stone: 0,05
Idle: 0,01
Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij moet dat toch echt 5,6 A zijn....
@Hieronder: Hoe kan het dan, dat ik bij mijn 2024 0,07 meet... Deze gebruikt toch 700 mA = 0,7A in idle-modus? Ik heb dat namelijk speciaal doorgemeten om te checken of ik geen afleesfout maak....

Deze stel ik in op de 10A modus, waarna ik de rode draad in het bovenste gat stop en de zwarte draad in het onderste gat.
@Hieronder: Hoe kan het dan, dat ik bij mijn 2024 0,07 meet... Deze gebruikt toch 700 mA = 0,7A in idle-modus? Ik heb dat namelijk speciaal doorgemeten om te checken of ik geen afleesfout maak....
[ Voor 17% gewijzigd door Taartvarken op 20-03-2011 22:15 ]
Haha nee zoals je het meet klopt precies 
Bij je milestone trekt hij dus 560mA (je weet dat 1A = 1000mA ? )
Bij je milestone trekt hij dus 560mA (je weet dat 1A = 1000mA ? )
Zijn bereik is dat tot 10A, maar hij geeft het nog wel in hele A's weer, dus 0.56 = 0.56AWiertOmta schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:06:
Dat zou goed mogelijk zijn, maar dan is er wel iets heel raars aan de hand.
[afbeelding]
Nee 0,07A is 70mA 
0,07 * 1000 = 70
Je meter geeft het altijd in amperes weer zoals hierboven werd gezegd.
Pas als je een getal voor de komma hebt op jouw meter heb je een hele ampere
0,07 * 1000 = 70
Je meter geeft het altijd in amperes weer zoals hierboven werd gezegd.
Pas als je een getal voor de komma hebt op jouw meter heb je een hele ampere
Zou ook aardig wat zijn, 700mA in standby bij een TA2024. Zoveel gebruikt deze over het algemeen nog niet eens bij redelijk volume. Klopt aardig goed dan, 560mA, precies zoals ik een pagina terug zei dat een schakelende voeding zou moeten gebruiken. 5.6A had ook wel erg veel geweest, je hebt dan met best wat hitte te maken.
Japperrrr schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:02:
[...]
Als ik deze weerstandjes gebruik met die LED's op 3,6V, moet ik dan groepen van 7 LED's en één weerstand in serie schakelen en deze groepen weer parallel schakelen?
Klopt helemaal.
Voor de digital RGB strip en de bijhorende controller heb ik al wat bedacht; voor de digital RGB strip zal ik een 5V voeding inbouwen en de controller kan gewoon op de accu met een schakelaar ertussen
Hoe bedoel je dat precies? Een voeding van 230V naar 5V? Dat zou wel lekker efficient zijn, alleen heb je dan natuurlijk het nadeel dat je 230V nodig hebt. Of bedoel je van 12V naar 5V? Dat kan ook, verstook je wel wat spanning. Misschien daarvoor zo'n adaptertje gebruiken die op deze pagina staat? Zo'n aansteker --> 5V usb adapter. Deze onderdelen kan je makkelijk gebruiken om een efficiente 12V --> 5V oplossing te maken.
(Of is het makkelijker een 12V voeding te nemen en dit voltage te verlagen naar 5V? Zo heb ik wel een schakelaar minder, waar mijn voorkeur eigenlijk naar uitgaat. 'Hufterproof')
Zie bovenstaande. Maar wil je de strips ook onderweg kunnen gebruiken, of alleen wanneer er een stopcontact in de buurt is?
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1249
Nieuwe soorten versterkers bij Sure! Jammer dat die er niet eerder waren, anders had ik er wel een besteld samen met een 50V voeding. Dan had ik bij Victron twee accu's en een 24V-lader besteld. Maar helaas, het zij zo
Mooi dingetje, maar 2x300Watt is er wel erg veel. Accu trek je dan wel erg snel leeg.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Goed, ik dacht altijd dat die 2024 700 mA gebruikte als deze idle was... Ik zal wel ergens te snel gelezen hebben ofzo.. In ieder geval bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Taartvarken op 20-03-2011 22:38 ]
ha nee op gemiddeld volume gebruitk hij datWiertOmta schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:37:
Goed, ik dacht altijd dat die 2024 700 mA gebruikte als deze idle was... Ik zal wel ergens te snel gelezen hebben ofzo.. In ieder geval bedankt.
We zaten alweer over de 1000 posts en met de lente in aantocht zal het wel weer lekker druk worden! WE kunnen verder in: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel XI]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink