Het Krat- en Kistradio Topic [deel 10] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 94.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Bijna, zoals al gezegd moet de schakelaar in serie staan met, ten minste, je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399478

Anoniem: 399494 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:52:
[...]

De schakelaar zou je in serie moeten plaatsen, neem aan dat deze is bedoeld om het hele systeem uit te kunnen schakelen?
ja om het hele systeem uit te schakelen.
mijn oom heeft me dat wel een x vertelt en uitgelgt met zo´n schakelaar maar weet het niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://i1118.photobucket.com/albums/k610/jelluhh95/kratradio-1.jpg

bedoel je zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
nee zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LPEIklmt9k03PC3lc9lziULi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
edit: Iredev is me voor

[ Voor 86% gewijzigd door TBTL op 12-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 13:40
De schakeling van jelluh geeft wel mooie effecten....

Je hoeft overigens niet die kabel via dat cinch-plaatje aan te sluiten. Je kan ook de jackkabel direct met de versterker verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiertOmta schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:09:
De schakeling van jelluh geeft wel mooie effecten....

Je hoeft overigens niet die kabel via dat cinch-plaatje aan te sluiten. Je kan ook de jackkabel direct met de versterker verbinden.
wat bedoel je met mooie effecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Een hoop vonken en gedoe, omdat je kortsluiting veroorzaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha hoezo?
en hoe kan ik dat verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
WiertOmta schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:15:
Een hoop vonken en gedoe, omdat je kortsluiting veroorzaakt ;-)
Principe van de schakeling klopt gewoon, ook al vinden sommige mensen het iets minder duidelijk ;)
Bron aansluiten op de versterker, speakers aansluiten, accu in serie met de versterker en voltmeter parallel erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fterheide schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:34:
[...]

Principe van de schakeling klopt gewoon, ook al vinden sommige mensen het iets minder duidelijk ;)
Bron aansluiten op de versterker, speakers aansluiten, accu in serie met de versterker en voltmeter parallel erop.
kun je misschien in een simpele tekening laten zien wat je bedoelt? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Anoniem: 399478 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:39:
[...]

kun je misschien in een simpele tekening laten zien wat je bedoelt? :$
Afbeeldingslocatie: http://kratradio-ta2024-versterker.nl/images/Aansluitschema%20TA2024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waar in de tekening moet dan de schakelaar en voltmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Anoniem: 399478 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:44:
[...]

en waar in de tekening moet dan de schakelaar en voltmeter?
Met de schakelaar wil je de versterker uitschakelen, dus deze moet de stroom onderbreken. De schakelaar plaats je dus in serie met bijv. de + pool van je accu.

Met de voltmeter wil je de spanning meten die naar de versterker toe gaat. De + en de - van de voltmeter komen daarom ook op de + en - van de TA2024. Dat heet dan parallel aansluiten.

Schakelaar open, alles is uit. Schakelaar dicht, de versterker en de voltmeter gaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke..
maar wat klopt hier dan niet aan volgens jou... of lees ik nu niet goed:$
Afbeeldingslocatie: http://i1118.photobucket.com/albums/k610/jelluhh95/kratradio-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Anoniem: 399478 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:56:
oke..
maar wat klopt hier dan niet aan volgens jou... of lees ik nu niet goed:$
[afbeelding]
Hier is helemaal niets mis mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
De schakeling van Iredev, is niet hetzelfde als jouw schakeling.... Kijk maar eens goed naar de schakelaar... in jouw tekening verbind die namelijk de - pool direct met de plus-pool. En dat noemen we kortsluiting...

@Hieronder: Ik doelde op de schakeling van 13:00

[ Voor 10% gewijzigd door Taartvarken op 13-03-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
WiertOmta schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:55:
De schakeling van Iredev, is niet hetzelfde als jouw schakeling.... Kijk maar eens goed naar de schakelaar... in jouw tekening verbind die namelijk de - pool direct met de plus-pool. En dat noemen we kortsluiting...
De schakeling gepost op 14:56 waarop ik reageerde is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Anoniem: 399478 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:32:
[...]

die link doet het niet :9
en dan zal ik deze ook nog wel moeten kopen of niet?
http://www.kistradio.nl/winkel/rcaconnectorplaat-p-10.html
Offtopic;
als je, zelfs na het lezen van al deze berichten over de TA bordjes nog intresse had in een MCA-200, je kan die van mij wel overnemen, met alles er op en d'r an (doos, bon, garantiebewijs etc.) :+

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398543

hoelang duurt het voor die accu geladen is en is het groene lampje op de lader dan uit
hij zit nu al 13 uur aan de lader maar het groene en rode lampje branden allebei nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
Anoniem: 398543 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:09:
hoelang duurt het voor die accu geladen is en is het groene lampje op de lader dan uit
hij zit nu al 13 uur aan de lader maar het groene en rode lampje branden allebei nog
Heb je er al een voltmeter op losgelaten? En na 13 uur laden mag je accu toch op z'n minst een flinke vonk geven als je de twee polen tegen elkaar tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik heb net wat getest met mijn iPod en het bijhorende kabeltje wat onderin de iPod gaat, en ik kom er nu achter dat de volumeregelaar voor de earphones niet werkt met mijn kabeltje. Er moet dus een potmeter tussen de iPod en TK2050 komen, omdat anders de TK2050 altijd op vol volume speelt. Wat voor iets moet ik dan hebben?
Ik moet ook de faq leren lezen |:(

Op de website van Sure kwam ik overigens nog een hele mooie voltmeter tegen:
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=975

Ik heb ook even de faq doorzocht naar manieren om de tonen te regelen. Als ik toch aan de slag ga met potmeters kan ik dat namelijk ook meteen doen. Heeft iemand daar informatie over?

[ Voor 35% gewijzigd door Japperrrr op 13-03-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Zoek eens op termen als:
Equalizer circuit, diy equalizer, diy eq, tone control circuit etc.
Zou je een heel eind mee moeten komen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bijv. deze toonregeling en dan een TL072 erin stoppen of deze (de eerste is wat beter dan de tweede).
Hangt van de laadstroom en de accu af. Wat voor lader en accu heb je?

[ Voor 33% gewijzigd door TBTL op 13-03-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Okee, ik ga nu dus echt een nieuwe soldeerbout komen want er is gewoon niet meer aan te ontkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat om een lithium battery pack accu gekocht op ebay 12 volt 9800 ma compleet met lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Haal hem er eens uit en doe hem er weer in. Met een voltmeter zou je zo kunnen zien of 'ie vol is of niet, want ik gebruik dezelfde accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05-2020
hey ik heb een voeding en wil deze gaan aansluiten op de ta2024 maar er staad geen + en - markering op hoe kom ik hierachter

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
ike-19 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:38:
hey ik heb een voeding en wil deze gaan aansluiten op de ta2024 maar er staad geen + en - markering op hoe kom ik hierachter
Meten is weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik meet 11.77 volt en hij heeft 16 uur aan de lader gestaan. gaat bij jouw het groene lampje wel uit
als de accu vol is en hoe lang duurt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 398543 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:10:
ik meet 11.77 volt en hij heeft 16 uur aan de lader gestaan. gaat bij jouw het groene lampje wel uit
als de accu vol is en hoe lang duurt dat
Pff hoelang zal het zijn... Op 11.77 is 'ie hier overigens nog niet vol, dat zit rond de 12.7. Het lampje gaat dan (vziw) ook gewoon uit. Zou het kunnen dat je 1 defecte cell in de accu hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal hem morgen nog een uur aan de lader doen en dan nog eens meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Gooi hem eens aan een autolader (die laadt met 14.5v), dan krijgt die even een flinke klap waardoor de cellen misschien weer wakker worden. Ik heb daardoor al 1 accu weer levender gemaakt. Een uurtje aan de autlader kan wonderen doen. Maar dit moet je niet te lang doen, zeker niet op boostmode (als dat op jullie lader zit). Gewoon op de laadfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Uuh, ging het hier nu om een li-ion pack of gel accu. Als het om een li-ion pack gaat kan je dit !NIET! zomaar aan een auto accu lader (14.5V) hangen. Als het protectiecircuit niet doet wat ie moet doen kan dat fout aflopen. Accu's zullen veeeelste warm worden, ze krijgen dan 4.83V per cel ipv 4.2, en dan heb je het nog niet eens over de laadstroom van zo'n lader.

YouTube: Lithium Ion Ionen battery overcharge & explosion

[ Voor 49% gewijzigd door wesleytjuh op 14-03-2011 10:07 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Zoooo, bijna klaar met mijn eerste radio.
Natuurlijk had ik achteraf een aantal dingen anders willen doen.
En achteraf bleek het maken van een radio helemaal niet moeilijk, en had ik t ding best wat meer opties kunnen geven en er wat mooier uit kunnen laten zien :P

Zo had ik de knoppen etc liever aan de achterkant gehad, zodat de hendels op aparte zijkanten had gekund.
Nu zit het minder mooi.

Wat ik nog moet doen:
- Een kleurtje geven, even in de grondverf en daarna blauw spuiten. Die kleur ligt toevallig nog in de schuur, lekker gratis ^^
- Aan de onderkant bij de zijkanten nog 4 schroeven er doorheen jassen, voor iets extra stevigheid.
- Deksel sluitinkjes geven, hoewel het nu al een enorm goed geluid afgeeft doordat de schuim alles omringd en het deksel dus al niet (merkbaar) trilt.

Voor de kist heb ik 15 MM Meranti Multiplex gebruikt. Dat spul is vanaf 12 MM watervast verlijmd, ik ga het proberen goed te verven/spuiten/lakken zodat het wel tegen een beetje water kan.

Hier een paar foto's (linkt door naar picasa):

Klikkerdeklik

Edit: De tijd die ik er tot nu toe in heb zitten is niet bijzonder veel. 1-2 uurtjes shoppen, 2 uurtjes boren/zagen voor de uitsparingen, en gisteren van 14-19 voor het in elkaar zetten en verbinden van alles (met uiteraard het nodige oponthoud doordat niet alles in 1x goed gaat).

[ Voor 10% gewijzigd door jjohnnie op 14-03-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ike-19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05-2020
jjohnnie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:54:
En achteraf bleek het maken van een radio helemaal niet moeilijk, en had ik t ding best wat meer opties kunnen geven en er wat mooier uit kunnen laten zien :P

Zo had ik de knoppen etc liever aan de achterkant gehad, zodat de hendels op aparte zijkanten had gekund.
Nu zit het minder mooi.

Wat ik nog moet doen:
- Een kleurtje geven, even in de grondverf en daarna blauw spuiten. Die kleur ligt toevallig nog in de schuur, lekker gratis ^^
- Aan de onderkant bij de zijkanten nog 4 schroeven er doorheen jassen, voor iets extra stevigheid.
- Deksel sluitinkjes geven, hoewel het nu al een enorm goed geluid afgeeft doordat de schuim alles omringd en het deksel dus al niet (merkbaar) trilt.

Voor de kist heb ik 15 MM Meranti Multiplex gebruikt. Dat spul is vanaf 12 MM watervast verlijmd, ik ga het proberen goed te verven/spuiten/lakken zodat het wel tegen een beetje water kan.

Hier een paar foto's (linkt door naar picasa):

Klikkerdeklik

Edit: De tijd die ik er tot nu toe in heb zitten is niet bijzonder veel. 1-2 uurtjes shoppen, 2 uurtjes boren/zagen voor de uitsparingen, en gisteren van 14-19 voor het in elkaar zetten en verbinden van alles (met uiteraard het nodige oponthoud doordat niet alles in 1x goed gaat).
maak even een filmpje as je wil ziet er wel vet uit

kratradio de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1172
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
ike-19 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:24:
[...]

maak even een filmpje as je wil ziet er wel vet uit
Hoofdletter en iets met interpunctie e.d.; geen overbodige luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

jjohnnie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:54:
Hoe duur was dat isolatiefoam?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 398543 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:16:
ik zal hem morgen nog een uur aan de lader doen en dan nog eens meten
Hoe is dat nog afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399494

Ik ben vorige week begonnen met het bouwen van m'n kratradio. Er komt een kist van MDF in de krat te hangen met daarop een deksel van MDF waarin de speakers gemonteerd worden. Ik zou dit hout graag wat meer vochtbestendig willen maken door het bijvoorbeeld te lakken of te verven. Wat raden jullie me aan?

Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/255032341.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/255032294.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 20:22
Is wesleytjuh al klaar met de hKS? Hij zou vandaag te bestellen worden toch, dat wil ik graag gaan doen ;-)
Anders bij deze, ik wil 1x een geassembleerde hKS waar deze of deze schakelaar op kan.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maurits Cassee schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:15:
Is wesleytjuh al klaar met de hKS? Hij zou vandaag te bestellen worden toch, dat wil ik graag gaan doen ;-)
Anders bij deze, ik wil 1x een geassembleerde hKS waar deze of deze schakelaar op kan.
Het is vandaag inderdaad half maart haha. Ik heb dan ook zo ongeveer alles binnen, behalve de PCB's. De chinezen snapte iets niet helemaal wat hier bij een europese fabriekant normaal is. Heb daardoor een iets duurder productieproces moeten kiezen. Maargoed, komt de kwaliteit alleen maar ten goede. De uiteindelijke print wordt zwart met gold plated contactpunten :).
Bestellen zou ik het liefste via DM hebben, om het topic schoon te houden. Verder zullen ze uiteindelijk ook via kistradio te koop zijn.

Maurits, je wilt dus een geassembleerde versie? Die 1e schakelaar werkt perfect in combinatie met de kratsafe. Heb je deze zelf op voorraad en wil je die zelf solderen? Dan soldeer ik geen schakelaars bij jouw setje. Ik heb je genoteerd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Anoniem: 399494 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:04:
Ik ben vorige week begonnen met het bouwen van m'n kratradio. Er komt een kist van MDF in de krat te hangen met daarop een deksel van MDF waarin de speakers gemonteerd worden. Ik zou dit hout graag wat meer vochtbestendig willen maken door het bijvoorbeeld te lakken of te verven. Wat raden jullie me aan?

[afbeelding]

[afbeelding]
Je kunt er een laag MDF-grondverf op aanbrengen en het daarna eventueel nog lakken. Grondverf is genoeg om het tegen het meeste vocht te beschermen. Sowieso niet in één keer proberen te lakken want vrijwel alle MDF bevat parafine(soort vet) dus je lak hecht dan misschien niet helemaal lekker. Als je toch besluit te lakken nadat je grondverf hebt aangebracht moet je eerst goed schuren want de grondverf maakt het oppervlak flink ruwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Laatst online: 20:22
wesleytjuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:41:
[...]
Bestellen zou ik het liefste via DM hebben, om het topic schoon te houden. Verder zullen ze uiteindelijk ook via kistradio te koop zijn.

Maurits, je wilt dus een geassembleerde versie? Die 1e schakelaar werkt perfect in combinatie met de kratsafe. Heb je deze zelf op voorraad en wil je die zelf solderen? Dan soldeer ik geen schakelaars bij jouw setje. Ik heb je genoteerd in ieder geval.
Moet ik de bestelling ook via DM doen of is het goed zo? En die schakelaar ga ik bestellen, er hoeven dus geen andere schakelaars aan gesoldeerd te worden, ik moet alleen weten welke draden op welke pool moeten :9

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maurits Cassee schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:52:
[...]

Moet ik de bestelling ook via DM doen of is het goed zo? En die schakelaar ga ik bestellen, er hoeven dus geen andere schakelaars aan gesoldeerd te worden, ik moet alleen weten welke draden op welke pool moeten :9
Ik maak je pakketje dan in ieder geval in orde, daarna stuur ik je een DM met verdere gegevens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2018
[...]

Het is vandaag inderdaad half maart haha. Ik heb dan ook zo ongeveer alles binnen, behalve de PCB's. De chinezen snapte iets niet helemaal wat hier bij een europese fabriekant normaal is. Heb daardoor een iets duurder productieproces moeten kiezen. Maargoed, komt de kwaliteit alleen maar ten goede. De uiteindelijke print wordt zwart met gold plated contactpunten :).

Hey Wesley
Ik zou ook graag een geassembleerde versie willen bestellen. Deze wel gewoon met de schakelaars er aan vast ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
JonasvanS schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:01:
[...]

Hey Wesley
Ik zou ook graag een geassembleerde versie willen bestellen. Deze wel gewoon met de schakelaars er aan vast ;)

Alvast bedankt
Staat genoteerd :).

Willen mensen die interesse hebben via DM een berichtje sturen? Ik wil graag het topic schoon houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

wesleytjuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Willen mensen die interesse hebben via DM een berichtje sturen? Ik wil graag het topic schoon houden!
Zet het ook in de TS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
wesleytjuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:10:
[...]

Ik zie niet hoe ik een DM kan sturen, dus ik heb je gemaild.
Anoniem: 399494 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:04:
Ik heb de kopse kanten eerst ingesmeerd met met water verdunt houtlijm, dan zuigt het niet zo erg meer de verf op. Daarna even afnemen met een beetje ammonia en vervolgens 3x gronden voordat je er de uiteindelijke laag verf opsmeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222510

[...]

Klinkt wel heel chique, bijna de moeite om het apart in te bouwen met plexiglas als bescherming zodat iedereen het kan bewonderen :P

Heb trouwens alweer plannen voor m'n zoveelste kratradio. Ook al bevalt mijn laatste nog perfect, gaat het volgende kratje volledig hufter proof worden om o.a. gebruikt te kunnen worden via mijn bedrijf voor verhuur op feestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

WiertOmta schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:56:
[...]

Ik zie niet hoe ik een DM kan sturen, dus ik heb je gemaild.
Icoontje van het poppetje met de tekstballon onder zijn naam. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Sloeber schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:42:
[...]

Hoe duur was dat isolatiefoam?
Duur...vond ik. €10,- voor 2 plakken van 50x100 cm. Bij de Gamma verkrijgbaar, alleen per 2.
Maar het is het wel waard, klinkt echt geweldig nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Ik heb het ook gekocht, bij Conrad 5 euro voor 50x100cm. Het kwam in een doos waar het onopgerold in kon. Maar het klinkt wel stukker beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Zelf heb ik eerst met een fleece (of zachte) deken geprobeerd of demping effect zou hebben, daarna heb ik ook bij de Gamma noppenschuim gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
WiertOmta schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:36:
Ik heb het ook gekocht, bij Conrad 5 euro voor 50x100cm. Het kwam in een doos waar het onopgerold in kon. Maar het klinkt wel stukker beter!
Als ik een nalevering van conrad krijg, bijvoorbeeld 4 weerstandjes, komt het ook gewoon in een doos waar je met gemak een moederbord kan versturen. Echt erg typisch. Ze zullen wel een vast prijs per stuk afspraak hebben met tnt oid. Heeft me altijd verbaasd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Ja, maar het gekke was dus dat ik 2 pakketjes kreeg. Waarbij in die ene doos dus alleen dat schuimrubber zat en in die andere doos nog wat weerstandjes en een oplader. Terwijl dat makkelijk in die ene grote doos had gepast. Daar konden makkelijk 2 computers in, om een idee van de grote te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
weet iemand een accu voor de ta2020 ?? want een gewonne 12 v accu krijg je niet al het vermogen er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry voor het laat reageren, na 20 uur laden 12,5 volt gemeten. kon 2 halogeenlampjes van 20 watt stuk 2 uur laten branden toen schakelde die van zelf uit. Staat nu weer aan de lading,maar het groene lampje op lader gaat niet uit. Is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
thijsi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:45:
weet iemand een accu voor de ta2020 ?? want een gewonne 12 v accu krijg je niet al het vermogen er uit.
Voor zover ik weet, zijn er geen kant-en-klare accu's met een spanning van ~13,5 volt. Je zou bijvoorbeeld 9 AA batterijen in serie kunnen zetten (9*1,5=13,5) maar dan is de speeltijd misschien net een uurtje.

Een schakelende voeding is de makkelijkste en beste oplossing, je zou eventueel ook naar een step-up converter kunnen zoeken van 12 naar 13,5 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Anoniem: 398543 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:46:
sorry voor het laat reageren, na 20 uur laden 12,5 volt gemeten. kon 2 halogeenlampjes van 20 watt stuk 2 uur laten branden toen schakelde die van zelf uit. Staat nu weer aan de lading,maar het groene lampje op lader gaat niet uit. Is dit normaal
Zou opzich wel kunnen, de Ebay accu packs zijn nou eenmaal niet van de hoogste kwaliteit. Overigens een belasting van 40 watt voor 2 uur is redelijk wat stroom. Is er een limiet voor dat accu-pack?
Wat voor type lader is het? Groen betekent meestal goed, maar dat zou je misschien beter aan de verkoper van Ebay kunnen vragen of deze uit hoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
dus als ik een 12 volt accu en dan zo'n converter kan ik wel 13,5V krijgen ( waar koop je die dingen)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Gebruik google. Conrad of een andere elektronicawinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
thijsi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:07:
dus als ik een 12 volt accu en dan zo'n converter kan ik wel 13,5V krijgen ( waar koop je die dingen)???
Als je hier een beetje in thuis bent kun je dit schema maken:

http://www.eleccircuit.co...dc-converter-with-lm2577/

In de datasheet van de LM2577 staat ook veel nuttige informatie, met de weerstanden R1 en R2 kun je het output voltage instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369222

Weet iemand hoe ik deze aan moet sluiten op mijn accu http://www.dealextreme.co...harger-black-dc-12v-40470 dus wat de + is en wat de - is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
binnenste puntje in de + en de buitenste 2 boogjes zijn allebei -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392335

Ik vroeg me af, zouden jullie me kunnen vertellen of mijn schakelaar zal werken volgens het schakelschema van iredev als ik hem zo aansluit?
ziet er niet geweldig uit, heb geen paint skills.
ohja vm staat voor voltmeter.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/35a2fm0.png

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Volgens mij krijg je een grote BOEM als je het zo gaat aansluiten...

In de ene stand verbind je de voeding met de accu en de versterker.
In de andere stand verbind je de oplader met de versterker...

De schakelaar verbind in de ene stand linksboven met middenboven en linksonder met middenonder
en in de andere stand rechtsboven met middenboven en rechtsonder met middenonder.

De beste oplossing is een HKS, die kost je 18 euro en een beetje soldeerwerk.
Anders zou ik de oplader uit het schema halen, en de schakelaar gebruiken om te wisselen tussen voeding en accu.
thijsi schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:45:
Waarom zou je dit eigenlijk willen? De extra vermogenwinst is het gedoe niet waard...

[ Voor 118% gewijzigd door Taartvarken op 17-03-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388049

ik heb een nieuwe tas eindelijk bijna af nog ff verven en isoleren, maar gaat nu al net zo hard als de andere met een kwart van het gewicht en een kwart van de groote :9.
ook mee naar school gehad en toen werdt het weer rennen voor de concierge O-)
hier een aantal foto's:
https://picasaweb.google....50981585154/NieweBasstas#
bij de foto met de dichte tas zitten er ook voor 6 uur boeken in.

p.s. jasper je kan inderdaat gewoon een kistradio gebruiken voor je po zonder al te veel ingewikkelde formules te gebruiken (heb het mijn leraar natuurkunde gevraagd omdat ik mijn tas aan hem had laten zien. Ik zit btw in 4V met drie jaar tweetaligonderwijs)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 388049 op 17-03-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
@iredev de kistje van tim knol dat gaas heb je dat ook gekocht op conrad of gewoon bij de bouwmarkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Anoniem: 388049 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:14:
p.s. jasper je kan inderdaat gewoon een kistradio gebruiken voor je po zonder al te veel ingewikkelde formules te gebruiken (heb het mijn leraar natuurkunde gevraagd omdat ik mijn tas aan hem had laten zien. Ik zit btw in 4V met drie jaar tweetaligonderwijs)
Ik denk dat dat per leraar nogal verschilt. Dat is het grote probleem met die profielwerkstukken, leraren beoordelen totaal niet gelijk. Dat kan natuurlijk ook in je voordeel werken... Maar opzich is het natuurlijk wel leuk om alles uit te rekenen en precies op elkaar af te stellen. Dan heb je een perfecte kratradio, zeker als je ook goede componenten aanschaft kun je dan denk ik een veel hogere geluidskwaliteit behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Laatst online: 09-06 18:51
Anoniem: 392335 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:12:
Ik vroeg me af, zouden jullie me kunnen vertellen of mijn schakelaar zal werken volgens het schakelschema van iredev als ik hem zo aansluit?
ziet er niet geweldig uit, heb geen paint skills.
ohja vm staat voor voltmeter.

alvast bedankt :)
Ik heb mijn speakerkrat volgens het schema hieronder aangesloten. Alleen de lader weet ik niet zeker, misschien dat die direct op de accu moet.

Mijn voltmeter werkte op 9V DC, ik had geen zin om met weerstandjes enzo te werken, vandaar dat ik er gewoon een 9V batterij aan heb gehangen.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/98t73b.png

[ Voor 11% gewijzigd door espro op 17-03-2011 22:13 ]

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392335

zou hij dan zo wel kloppen?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/6qbcih.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 19:53
Dit gaat zo wel werken ja. Ik weet alleen niet of je van plant bent je lader en voeding in te bouwen? In dat geval zou de versterker altijd aan staan wanneer je de accu aan het laden bent. Misschien dat je daar dan nog een extra schakelaar tussen moet zetten.

En oja, voor de voltmeter moet je niet de twee buitenste pootjes gebruiken maar daar was je vanzelf wel achter gekomen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
thijsi schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:19:
@iredev de kistje van tim knol dat gaas heb je dat ook gekocht op conrad of gewoon bij de bouwmarkt??
Bij de Gamma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399494

Ik heb deze voltmeter ( http://www.kistradio.nl/w...eter-920v-blauw-p-33.html ) al veel langs zien komen op kist- en kratradio's hier en ik wil deze monteren op 18 mm MDF plaat. Enig idee hoe dit te bewerkstelligen is? Er zit namelijk niks aan de voltmeter om hem te bevestigen, behalve aan beide kanten zo'n klemmetje:

Afbeeldingslocatie: http://i1222.photobucket.com/albums/dd489/Sjeffie1/IMAG0394.jpg

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasvanS
  • Laatst online: 12-09-2018
Anoniem: 399494 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:10:
Ik heb deze voltmeter ( http://www.kistradio.nl/w...eter-920v-blauw-p-33.html ) al veel langs zien komen op kist- en kratradio's hier en ik wil deze monteren op 18 mm MDF plaat. Enig idee hoe dit te bewerkstelligen is? Er zit namelijk niks aan de voltmeter om hem te bevestigen, behalve aan beide kanten zo'n klemmetje:

[afbeelding]

Bij voorbaat dank!
Een beetje lijm zal vast werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr

[afbeelding]

Bij voorbaat dank!
Vierkant uitzagen en op de plaatsen waar die klemmetjes komen wat wegvijlen zodat het nét past. Lekker strak klemmen en vervolgens afwerken met kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Je zou ook een paar schroeven door de klemmetjes kunnen doen en de boel op die manier vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

[afbeelding]

Bij voorbaat dank!
Japperrrr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:01:
[...]

Vierkant uitzagen en op de plaatsen waar die klemmetjes komen wat wegvijlen zodat het nét past. Lekker strak klemmen en vervolgens afwerken met kit :)
Wat Japerrr zegt werkt perfect! *spreekt uit ervaring*
Vierkantje zagen, uitsparing voor de klemmetjes en goed doordrukken!
Om het echt stevig te maken kun je 5of 8mm hout gebruiken, zodat de 'uiteinden' van de klem net onder het hout komen, maar dat is niet persé nodig.

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Heeft iemand ook een 12 volt car adapter ingebouwd?

Ik heb net even gemeten hoeveel stroom deze gebruikt. Idle (dus zonder iets op te laden) gebruikte dat ding 100 mA. Dat is acceptabel, maar als ik iets ging opladen verbruikte dat ding 5,6 A... Ligt dit aan mij of is het rendement van mijn adapter heel erg laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
WiertOmta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:32:
Heeft iemand ook een 12 volt car adapter ingebouwd?

Ik heb net even gemeten hoeveel stroom deze gebruikt. Idle (dus zonder iets op te laden) gebruikte dat ding 100 mA. Dat is acceptabel, maar als ik iets ging opladen verbruikte dat ding 5,6 A... Ligt dit aan mij of is het rendement van mijn adapter heel erg laag?
Wat voor een adapter bedoel je precies? Om usb apparaten op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Ja zo'n ding wat je in je auto in dat sigarettengat steekt..

Deze: http://www.dealextreme.com/p/car-cigarette-powered-1000ma-usb-adapter-charger-black-dc-12v-40470

[ Voor 64% gewijzigd door Taartvarken op 19-03-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik hoop het niet want bij mij staat die altijd aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Kun je die dan eens doormeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vaak zit hier een lineare regulator in die de overtollige spanning omzet in warmte. Aangezien het om een 1000 mA model gaat zou deze dus 1000mA moeten opnemen, geen 5,6A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Werkt dat ook als ik de een verbruiksmeter tussen de voeding en het stopcontact plaats? Ja toch? O-)
wesleytjuh schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:13:
Vaak zit hier een lineare regulator in die de overtollige spanning omzet in warmte. Aangezien het om een 1000 mA model gaat zou deze dus 1000mA moeten opnemen, geen 5,6A!
Als hij 1A @ 5V kan leveren en hij komt vanaf 12V, heb je toch 1A @ 7V aan warmte? Dan zou hij op 12V inderdaad ook op 1A komen. 5W/12V + 7W/12V = 12W/12V = 1A

[ Voor 48% gewijzigd door Japperrrr op 19-03-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Japperrrr schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:23:
[...]

Werkt dat ook als ik de een verbruiksmeter tussen de voeding en het stopcontact plaats? Ja toch? O-)

[...]

Als hij 1A @ 5V kan leveren en hij komt vanaf 12V, heb je toch 1A @ 7V aan warmte? Dan zou hij op 12V inderdaad ook op 1A komen. 5W/12V + 7W/12V = 12W/12V = 1A
Hij zet letterlijk de 7V teveel om in warmte ja, dat komt dan neer op 7W aan warmte inderdaad. Een schakelende voeding zet de spanning om, met een rendement van 80%+. Deze zal dus een stuk minder stroom opnemen van de accu. Eerder zo'n 500mA.

5V 1A bruikbaar vermogen
7V 1A omgezet in warmte
Totaal 12V 1A opgenomen vermogen

[ Voor 6% gewijzigd door wesleytjuh op 19-03-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Dan doe ik dus iets fout.... kan het zijn dat mijn kabels te dun zijn en dat de weerstand daardoor hoger wordt?

Weerstand is het probleem ook niet, heb het nog eens nagemeten.. kom nog steeds rond de 5,8A uit... Ik heb nog zo'n ding. Die ga ik morgen wel eens uitproberen, misschien is deze gewoon niet goed...

[ Voor 47% gewijzigd door Taartvarken op 19-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
WiertOmta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:40:
Dan doe ik dus iets fout.... kan het zijn dat mijn kabels te dun zijn en dat de weerstand daardoor hoger wordt?

Weerstand is het probleem ook niet, heb het nog eens nagemeten.. kom nog steeds rond de 5,8A uit... Ik heb nog zo'n ding. Die ga ik morgen wel eens uitproberen, misschien is deze gewoon niet goed...
Ik dacht dat ze dan wel warm werden dus... Het lijkt me zeer goed mogelijk? :P

[ Voor 30% gewijzigd door Japperrrr op 19-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Het ding wordt wel warm, maar de weerstand van het begin van de kabel tot de aansluitlipjes van de adapter is 0,3 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Als je 5,8A trekt op 12V is dat heel wat aan warmte. De 1A @ 5V is slechts 7% van de totale stroom. Dan zou er dus een dikke 60W aan warmte moeten ontstaan in je adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
WiertOmta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:00:
Het ding wordt wel warm, maar de weerstand van het begin van de kabel tot de aansluitlipjes van de adapter is 0,3 ohm.
je krijgt hooguit wat spanningsval over je kabel. Wanneer je kabel echt te dun zou zijn zou deze erg warm worden en uiteindelijk door kunnen branden. Waarschijnlijk is dat adaptertje gewoon stuk.

@jasper, in de adapter wordt 7*5.8=40.6 watt gegenereerd. Veelste veel voor zo'n behuizinkje. Overigens kunnen de meeste standaard regelaars meestal maar tot zo 1-1.5A aan. Zo'n regelaar zit hier waarschijnlijk ook in. Deze hebben ook allemaal overcurrent protectie dus het lijkt me dat er voor de regelaar iets fout gaat. Maak hem anders eens open en maak er een foto van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Ik zie er eigenlijk niks bijzonders aan, ook geen verschillen ofzo.
Morgen ga ik wel solderen, en dan kijken wat die andere doet.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23560057/IMG_20110319_213831.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23560057/IMG_20110319_213941.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Taartvarken op 19-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Aaah, het is een schakelende variant! Die zou dus lekker zuinig moeten zijn, waarschijnlijk is er iets ergens goed stuk waardoor hij een stuk meer trekt dan nodig.
Zo'n stepdown converter heeft doorgaans een rendemen van ruim 80%. 5V*1A=5W/0.80=6.25W opgenomen vermogen. Bij 12V zou er dus dus 6.25/12=0.52A mogen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
Poeh, en dat allemaal voor $2,- incl. verzendkosten... ik heb niet echt voorzichtig gesoldeerd en sommige stukjes van de behuizing smolten een beetje, wellicht is het daardoor fout gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja, maar je hebt nog steeds een weerstand nodig, ookal is de spanning goed. Een led moet een begrensde stroom hebben, daar is die weerstand voor. Als je dus een adapter pakt met de juiste spanning, kan er de maximale stroom lopen --> led stuk. een led heeft (bijna)ALTIJD een weerstand nodig, alleen wanneer er een stroomgeregelde led driver gebruik wordt vervalt de weerstand.

Het beste kan je gewoon een 12V voeding pakken, 3 leds in serie aansluiten. 3x3,6 = 10.8. Dan nog een weerstandje van 1.2/0.020 = 60 Ohm tussen elke serie en klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:26:
[...]

Ja, maar je hebt nog steeds een weerstand nodig, ookal is de spanning goed. Een led moet een begrensde stroom hebben, daar is die weerstand voor. Als je dus een adapter pakt met de juiste spanning, kan er de maximale stroom lopen --> led stuk. een led heeft (bijna)ALTIJD een weerstand nodig, alleen wanneer er een stroomgeregelde led driver gebruik wordt vervalt de weerstand.

Het beste kan je gewoon een 12V voeding pakken, 3 leds in serie aansluiten. 3x3,6 = 10.8. Dan nog een weerstandje van 1.2/0.020 = 60 Ohm tussen elke serie en klaar :).
Kan ik ook op een 27V voeding 7 LED's in serie aansluiten met een weerstand van (27-7x3,6)/0,020 = 90 Ohm? En is het ook mogelijk om op deze manier twee digital RGB strips en een controller op een 27V voeding aan te sluiten? Het gaat om deze LED-strip en deze controller. De LED-strips hebben een eigen 5V voeding nodig, de controller werkt op 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369222

Hoi,

Ik ben Maarten 13 jaar. Ik volg al een tijdje dit forum en ben uiteindelijk zelf ook een kistradio gaan maken.

http://s1115.photobucket.com/albums/k551/marty1111vb/

De inhoud
-Ta2024 (zelf gemod)
-Boschman G-9633
-1 gelaccu 7,2ah (kunnen er 2 in)
-voltmeter
-4 ledjes
-usb oplader

Er komt nog een geperforeerde metalen plaat voor de speakers en metalen hoekjes aan de zijkanten

Ik ben benieuwd naar jullie reacties ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 369222 op 20-03-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Japperrrr schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Kan ik ook op een 27V voeding 7 LED's in serie aansluiten met een weerstand van (27-7x3,6)/0,020 = 90 Ohm? En is het ook mogelijk om op deze manier twee digital RGB strips en een controller op een 27V voeding aan te sluiten? Het gaat om deze LED-strip en deze controller. De LED-strips hebben een eigen 5V voeding nodig, de controller werkt op 12V.
Yup, je leds kan je zo aansluiten. De strips en controller is een ander verhaal. De stroomafname van deze is variabel, je kan alleen weerstanden vebruiken wanneer je spanning en stroom constant zijn. Zoals bij een led.

Je kan opzoek gaan naar een picopsu, of een variant daarop. Deze gebruiken ze met kleine moederbordjes. Die maken netjes 12V, 5V en 3.3V(gebruil je dan niet). Weet alleen niet of deze met 27V input overweg kunnen.
Als laatste oplossing een 7805 en 7812, alleen is dit zonde van je energie en zul je deze goed moeten koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
wesleytjuh schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:46:
[...]

Yup, je leds kan je zo aansluiten. De strips en controller is een ander verhaal. De stroomafname van deze is variabel, je kan alleen weerstanden vebruiken wanneer je spanning en stroom constant zijn. Zoals bij een led.

Je kan opzoek gaan naar een picopsu, of een variant daarop. Deze gebruiken ze met kleine moederbordjes. Die maken netjes 12V, 5V en 3.3V(gebruil je dan niet). Weet alleen niet of deze met 27V input overweg kunnen.
Als laatste oplossing een 7805 en 7812, alleen is dit zonde van je energie en zul je deze goed moeten koelen.
Als ik deze weerstandjes gebruik met die LED's op 3,6V, moet ik dan groepen van 7 LED's en één weerstand in serie schakelen en deze groepen weer parallel schakelen? Voor de digital RGB strip en de bijhorende controller heb ik al wat bedacht; voor de digital RGB strip zal ik een 5V voeding inbouwen en de controller kan gewoon op de accu met een schakelaar ertussen :)

(Of is het makkelijker een 12V voeding te nemen en dit voltage te verlagen naar 5V? Zo heb ik wel een schakelaar minder, waar mijn voorkeur eigenlijk naar uitgaat. 'Hufterproof' :P)

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1249
Nieuwe soorten versterkers bij Sure! Jammer dat die er niet eerder waren, anders had ik er wel een besteld samen met een 50V voeding. Dan had ik bij Victron twee accu's en een 24V-lader besteld. Maar helaas, het zij zo _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Japperrrr op 20-03-2011 21:22 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
  • Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
  • Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
  • Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink