door dit topic ben ik toch weer geinspireerd geraakt voor de kratradio.
ik ga ook wat in elkaar zetten. iets multifunctioneler als de kratradio,
een module met een accupack/versterker er in en 6x9 speakers
ik zit te denken aan een wigvormige kist met rechte achterkant/onderkant, een klein opstaand randje waar de versterker aansluitingen in komen en daarna recht naar achter door zodat de speakers schuin komen te liggen. de kist wordt de breedte van mijn hoedeplank en niet al te hoog.
op het rechte stuk voor op komen de aansluitingen (12 volt in - tulp l/r in aan/uit schakelaar - volume - 12 volt uit - 5 volt usb uit)
ik wil onderop 4 metalen beugels plaatsen waar 2 spanbanden doorheen kunnen om hem vast te zetten, wel zo veilig
ik heb besteld:
Accu:
1 li-ion accu pack van 12 volt/4800 mAh (als die bevalt bestel ik een zwaardere van 12 volt/9600 mAh)
[img=400,400]http://image1.dhgate.com/upload/20108/21/n
voordeel is dat ik deze direct kan laden vanaf de auto accu met een 7812 ertussen en een relais geschakeld met mijn contact. ook zal de boordspanning de versterker niet zal beinvloeden als hij in de auto zit.
Versterker:
1 Yanjing ta2020 MKIII (2x25 watt)
klein maar sterk, ik wou eigelijk voor een 2024 gaan, maar deze was een paar euro duurder en levert veel meer vermogen.
Ik heb nog liggen
Hout voor de behuizingen:
overschotje van wat 18 mm gemelamineerd cando meubelpaneel (aluminium kleurig (grijzig dus)
Speakers:
2x Magnat edition 693
Bekabeling enzo heb ik genoeg, tis dus even wachten op de versterker en accu, en dan gaan we aan de klus
Heeft iemand nog tips?
[
Voor 21% gewijzigd door
fvdberg op 24-11-2010 16:57
. Reden: idee wat meer uitgeschreven ]