Politiek, tja... na de verkiezingen begint altijd het herschikken van de kaarten aan de hand van het aantal zetels en dat van mogelijke samenwerkingsverbanden. En gelukkig maar, stel je voor dat we een 2/3 partijen stelsel hebben zoals dit in GB het geval is.....NielsTn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:14:
Nee-derland krijgt wat het verdiend: geen duurzame samenleving. Maar goed.... blijkbaar koos de meerderheid ook voor een regerend kabinet wat graag lustig snoeit op de begrotingen van de zwakke en zieke medemens in de samenleving.
Denk je dat Jolande Sap van GroenLinks ook lekker in het debat zat over een nieuwe missie in Afganistan, met een achterban die ineens van rechts (we willen een missie) naar links schiet (nee dit is niet wat we bedoelen)? De links/rechts combinatie (wel/niet) is hier niet politiek links/rechts.
Ook zij heeft onderhandeld in een gesprek met Rutte in het weekend voorafgaand........(dit volgens een persoon uit een PSP nest met connecties richting Den Haag)
Ik denk dat andere combinaties er ook niet aan ontkomen om hard te snoeien in veel budgetten. Kijk naar de cijfers over onze medische kosten (vooral de explosie van), en een nuchter denkend persoon weet dat het anders moet. Het is over 5 jaar niet meer op te brengen, er zullen de komende tijd moeilijke ethische besluiten genomen moeten worden, "krijg jij nog nieuwe longen als je al je hele leven gerookt hebt en je longblaasjes zijn kapot? Doen we die laatste chemo nog als je eigenlijk al opgegeven bent"
En een duurzame samenleving begint bij je zelf, niet door middel van premies, invoertarieven enz.
Ja ze helpen om het te versnellen, maar als de meeste mensen al niet een simpele rekensom kunnen maken over de TVT of rendement....... (ze overzien alleen de korte termijn).
We zijn begonnen om een plus woning te bouwen (of we het halen is een ander verhaal) door renovatie van onze woning.
Dus eerst besparen (Isolatie, A+++ apparaten), energie terug winnen (WTW lucht water), dan eigen energie opwek (PV), afschakelen van fossiele brandstoffen (gas de deur uit, Warmtepomp), en als laatste energie opslag (Water met additief, of waterstof als dat tegen die tijd rendabel is (zie Lolland in DK)).
Over 5-7 jaar weten we of het gelukt is.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom