Volgens mij is het meerverbruik van een 24/7 PC t.o.v. zoveel plugwise stekers ook niet zo heel veel. Mijn server verbruikt maar 14W en serveert (naast het loggen) ook de internetpagina’s die de opbrengst real-time weergeven. Ook de mogelijkheden zijn natuurlijk groter. Een kleinere interval bijvoorbeeld (5 minuten i.p.v. een kwartier?), eigen grafieken, geen handmatige acties. Daarnaast wordt de server als opslag gebruikt (bespaard een NAS die alleen al zoveel verbruikt) en als HTPC. Er draaien, naast mijn eigen website, meerdere andere sites op, die anders op een externe webhoster zouden moeten draaien. Ik heb het idee dat die vast meer energie verbruiken. Daarnaast is de 14W van mijn server in de koudere periodes niet weggegooid i.t.t. bij datacenters.JeroenH schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:22:
[...]
Met een complexe installatie als die van ons (5 omvormers) zo ik ook echt geen andere praktisch werkbare manier weten om de opbrengst te monitoren zonder dat er een PC 24/7 aan hoeft te blijven.
Hahaha, leukMaasluip schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:42:
Lijkt me toch wel nuttig. Kun je de wieken ook laten draaien als het windstil is en dus toch stroom opwekken.
[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 26-05-2011 11:48 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst