Duurzame Energie deel 18 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 215 Laatste
Acties:
  • 1.177.736 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

JeroenH schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:22:
[...]
Met een complexe installatie als die van ons (5 omvormers) zo ik ook echt geen andere praktisch werkbare manier weten om de opbrengst te monitoren zonder dat er een PC 24/7 aan hoeft te blijven.
Volgens mij is het meerverbruik van een 24/7 PC t.o.v. zoveel plugwise stekers ook niet zo heel veel. Mijn server verbruikt maar 14W en serveert (naast het loggen) ook de internetpagina’s die de opbrengst real-time weergeven. Ook de mogelijkheden zijn natuurlijk groter. Een kleinere interval bijvoorbeeld (5 minuten i.p.v. een kwartier?), eigen grafieken, geen handmatige acties. Daarnaast wordt de server als opslag gebruikt (bespaard een NAS die alleen al zoveel verbruikt) en als HTPC. Er draaien, naast mijn eigen website, meerdere andere sites op, die anders op een externe webhoster zouden moeten draaien. Ik heb het idee dat die vast meer energie verbruiken. Daarnaast is de 14W van mijn server in de koudere periodes niet weggegooid i.t.t. bij datacenters.
Maasluip schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:42:
Lijkt me toch wel nuttig. Kun je de wieken ook laten draaien als het windstil is en dus toch stroom opwekken. :D
Hahaha, leuk :+

[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 26-05-2011 11:48 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
antonboonstra schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:34:
Volgens mij is het meerverbruik van een 24/7 PC t.o.v. zoveel plugwise stekers ook niet zo heel veel.
Vijf pluggen is ongeveer vier Watt.

En je neemt bij het meerverbruik niet ADSL-modem/router/WAP mee, die draaien bij ons ook alleen als we het nodig hebben.

Plugwise werkt prima voor mij, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.

[ Voor 29% gewijzigd door JeroenH op 26-05-2011 12:04 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
antonboonstra schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is het meerverbruik van een 24/7 PC t.o.v. zoveel plugwise stekers ook niet zo heel veel. Mijn server verbruikt maar 14W en serveert (naast het loggen) ook de internetpagina’s die de opbrengst real-time weergeven. Ook de mogelijkheden zijn natuurlijk groter.
14W? WOW! Wat zijn de specs van je servertje? Mijn servertje ( laptop ) verbruikt gemiddeld 23,7W over een periode van een jaar = 207kWh/j

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Voor loggen heb je aan een Wrap of een Soekris een leuk hobbyproject wat maar een paar Watt verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik heb thuis een Globalscale Sheevaplug draaien, die neemt ook maar 5W zolang ie het nog doet (die dingen hebben beroerde voedingen, bekend probleem). Dat ding heeft gewoon een 1.2GHz ARM CPU met 512MB geheugen en 512MB NAND (met UBIFS en LZO compressie prop je er veel meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

flitspaal.nl schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:07:
[...]
14W? WOW! Wat zijn de specs van je servertje? Mijn servertje ( laptop ) verbruikt gemiddeld 23,7W over een periode van een jaar = 207kWh/j
Zie de specs in mijn signature.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerb
  • Laatst online: 20-04 07:36
Veel bewolking en wind, dan opeens een gaatje zon: 2.14 kW van m'n 1.98 kWp panelen :-) Hopelijk vindt m'n SB 2100TL het ook leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike70
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 20:07

Mike70

5495 Wp + ZB + Pellet-cv

[...]

Mijn EEE-PC 900 met SSD maar 9Watt.
Ruimschoots genoeg voor loggen. :)

www.mijnzon.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Mijn server draait op kinetische energie, heb 'r een hamster in rondrennen!

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Die stoot wel CO2 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:20

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@ Anton Boonstra: Gefeliciteerd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik host groen-geel, want snachts staat het servertje uit (eeepc 7-9 watt laptop dus ups onboard router deelt de adapter ringkern trafo)
ik offer graag wat zonnestroom overdag, omdat op de plugwise site veel hits komen, soms wel 1100 unieke per dag, ook van plugwise zelf.
inzicht verschaffen mag wat kWh`s kosten, want anders steelt de kolenboer ze toch.
vorig jaar nam het servertje 58,2 kWh

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet weer eens een nieuwe stofzuiger kopen, nou zie ik dat er inmiddels 'eco' modellen zijn.

Op zich kan ik me er iets bij indenken, 2200W staat op mijn huidige stofzuiger en op een eco model staat 1300W. Met 100% dezelfde formfactor vraag ik me toch af of dit niet een marketing verhaaltje is.

Wie heeft hier ervaring mee of kan wat zinnigs zeggen?

Alvast dank natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Soms krijg ik toch wel briljante mailtjes hoor:
Beste Jeroen,

Mijn Soladin 120 heeft een fabricage fout en is verbrand

Partnr 130000126
Sern 35702-5103-0743/A8

We waren gelukkig in de buurt anders hadden er volgens de brandweer levensgevaarlijke problemen kunnen ontstaan

Hoe lossen we dit op?

Graag een passend antwoord

Met vriendelijke groet,
[naam weggehaald]
"Hoe lossen we dit op?"

Ik zal 'm maar even voorzichtig uitleggen dat ik niet voor Mastervolt werk :)

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 26-05-2011 21:06 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denza
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:44:
Ik moet weer eens een nieuwe stofzuiger kopen, nou zie ik dat er inmiddels 'eco' modellen zijn.

Op zich kan ik me er iets bij indenken, 2200W staat op mijn huidige stofzuiger en op een eco model staat 1300W. Met 100% dezelfde formfactor vraag ik me toch af of dit niet een marketing verhaaltje is.

Alvast dank natuurlijk
Besef wel dat het vermogen van de elektromotor maar één van de bepalende factoren is voor het goed presteren van een stofzuiger. Uiteindelijk gaat het om de zuigkracht aan de zuigmond ipv het vermogen.

Heb wel eens een docent gehad die bij Philips stofzuigers had ontworpen. Zijn verhaal was dat ze uiteindelijk lekverliezen moesten maken, omdat de motor te zwaar was. Maar ja, de consument wilde nu eenmaal een elektromotor met veel vermogen. Wat dat geeft toch aan hoe goed een stofzuiger werkt...?

Ik zal een "eco" stofzuiger daarom niet laten staan, maar misschien hebben andere mensen meer ervaring met dit soort stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:16
Als het qua rendement van het systeem niet veel uitmaakt welke omvormer kan ik dan het beste kiezen:
- SMA SB 1600 TL vs1700
- SMA SB 2000 HF vs 2100 TL

De specificaties heb ik gezien maar dat helpt mij nog niet.
1600 is transformatorloos en de 1700 niet.
2000 HF heeft een transformator, is hoogfrequent, heeft een grafisch display en standaard bleutooth.
2100 TL is transformatorloos

[ Voor 43% gewijzigd door Houtkern op 26-05-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
denza schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:13:
maar misschien hebben andere mensen meer ervaring met dit soort stofzuigers.
Ik heb een paar maanden terug hier de Philips FC8918 Homehero gekocht. Om eerlijk te zijn heb ik er niet aan gemeten maar hij zuigt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20
Houtkern schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:22:
Als het qua rendement van het systeem niet veel uitmaakt welke omvormer kan ik dan het beste kiezen:
- SMA SB 1600 TL vs1700
- SMA SB 2000 HF vs 2100 TL
Dat staat toch gewoon in de specificaties?

Maargoed, zal even voor jou gaan zoeken.

Nou die SB1700 is in verhouding niet veel met 93,5%/91,8% (Max/Euro-eta)
Die SB1600TL is al heel wat beter met 96%/95%
De SB2000HF doe het nog net iets beter theoretisch met 96,3/95%, maar deze kakt wel flink in bij lage spanningen. Als je de SB1600TL echter vergelijkt met de SB2000HF dan valt echter op dat de SB2000HF bij lage belasting al snel een goed rendement en die lage spanning is wel te ondervangen met een lang genoege string.

Maar vooral zelf even bestuderen:
http://download.sma.de/sm...B1200_3000-DDE104411W.pdf
http://download.sma.de/sm...600_2100TL-DDE111210W.pdf
http://download.sma.de/sm...1/SB3000HF-DDE111525W.pdf

[ Voor 49% gewijzigd door Paul C op 26-05-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Laatst online: 23-09 10:16
pcmadman schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Dat staat toch gewoon in de specificaties?

Maargoed, zal even voor jou gaan zoeken.
De specbladen heb ik gezien maar dan weet ik nog niet wat de verstandige keus is. Misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
JeroenH schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:58:

[...]

"Hoe lossen we dit op?"

Maar wel de Master of Volts...

Of nog leuker:

Eerst als een gek die PV promoten en zodra er ook maar een klein probleempje is trekt meneer zijn handen er vanaf...

[ Voor 17% gewijzigd door aukema op 26-05-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

ZonneStroom

formerly known as glambalk

Houtkern schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:46:
[...]

De specbladen heb ik gezien maar dan weet ik nog niet wat de verstandige keus is. Misschien dat er ervaringsdeskundigen zijn... >:)
Misschien moet je bij het begin beginnen. Wat wordt je generator keuze oftewel hoeveel panelen van welk merk en type wil je gaan aansluiten. Daar zoek je een omvormer bij. Wil je dan perse een SMA. Dan ga je uit de serie van SMA een bijpassende omvormer kiezen. Heb je meerder mogelijkheden dan kies je degene met het hoogste rendement. Dat verdient een eventuele uitbreiding met Bluetooth Piggy Back altijd terug. Heb je last van partiele schaduw? Kies dan de 2000Hf. Die heeft optitrack

Ervaring met de SB1600 is er niet . Die is namelijk net op de markt. De keuze tussen een 1600 of 2100 TL is een keuze tussen een te grote of een te kleine omvormer. Voor beiden heb je namelijk een "configuratievenster" die niet echt overlappend is maar wel aansluitend.

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:36:
ik heb er geen last van bij plugwise, en ik heb zelf geen belang in plugwise,
dus deze opmerking wil ik wel maken, dat jullie lokale situatie (pc) en/of inteferentie mogelijk oorzaak is.
Het punt is dat een dergelijk product (wat ook voor de zakelijke markt bedoeld is) wat mij betreft een degelijk communicatieprotocol dient te hebben. Het is niet erg dat een meting later doorkomt, maar als er metingen compleet wegvallen is het protocol tussen de plugs en de stick niet goed. Dat heeft niets met interferentie te maken.

Ik vraag me af of er in het protocol wel met CRC's e.d. gewerkt wordt, en als de CRC faalt, of er dan een nieuwe readout van de metingen komt. Als ik zakelijk gebruiker zou zijn, zou ik beslist niet akkoord gaan met ontbrekende gegevens.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
JeroenH schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:58:
[...]
"Hoe lossen we dit op?"

edit: ik zat helemaal fout over jou rol hierin :) excuses!

[ Voor 30% gewijzigd door catchingfire op 27-05-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
catchingfire schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:39:
Begrijp ik het goed dat meneer z'n PV-setup bij jou heeft gekocht, z'n toko brand bijna af door de jou geleverde spullen, meneer stuurt een erg nette mail hierover en vervolgens doe jij alsof je er niks mee te maken hebt? Fijne leverancier!
JeroenH is dan wel PV-enthousiasteling maar geen leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Begrijp ik het goed dat meneer z'n PV-setup bij jou heeft gekocht, z'n toko brand bijna af door de jou geleverde spullen, meneer stuurt een erg nette mail hierover en vervolgens doe jij alsof je er niks mee te maken hebt? Fijne leverancier!
Waar lees je dat hij leverancier is? Hij staat alleen met z'n kop boven het maaiveld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
aukema schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:21:
Eerst als een gek die PV promoten en zodra er ook maar een klein probleempje is trekt meneer zijn handen er vanaf...
He gezellig dat mensen altijd gelijk het slechtste van je denken. Ik heb de beste man zo'n beetje alle contactgegevens van Mastervolt gemaild, ik heb 'm verteld dat als Mastervolt hem niet kan c.q. wil helpen de S120 nog wel eens op Marktplaats voorbijkomt, en dat als dat allemaal niet lukt hij maar eens moet mailen om wat voor zonnestroompaneel het gaat, wie weet kan er een OK4 op en die heb ik nog wel.

Wat had ik nog meer voor hem moet doen dan?!?!?!?

Sjonge sjonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

't is ook niet echt dat mensen niet kunnen weten dat JeroenH geen leverancier is, met dat URL in z'n profiel.. :X

Collegabedrijf van me doet wel WWZ installaties. Een kleine opsomming:
- 6 panelen besteld; past prima. Klein detail; zit een dakraam in 't dakvlak.
- SolarNRG levert profielen niet op tijd uit; planning weer verzetten.
- UPS levert panelen niet op tijd uit; planning weer verzetten.
- Aankomen bij de klant, de klant kijkt eens, en gaat 't toch zelf doen :D
- 16 panelen op een plat dak, de eigenaar klaagt dat het te dicht op elkaar staat. Staat het ook, overigens.

Zonnepanelen zijn maatwerk. Slechte actie dit.

[ Voor 70% gewijzigd door SunshineCompany op 27-05-2011 09:05 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01

Alvast dank natuurlijk
ik heb 1,5 jaar geleden een nilfisk eco aangeschaft.
verbruikt 1250 wat en zuigt als 2000,

Deze bevalt erg goed, met een volle stofzak zuigt hij nog goed. (originele stofzakken)
Nadeel kan zijn dat hij wat aan de zware kant is.
Volgens mij heeft hij standaard ook 5 jaar nilfisk garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:06

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Alvast dank natuurlijk
Ongeveer een jaar geleden gekocht, de Miele S5 ECO green. 1300 W motor, traploos regelbaar in zuigkracht, ideaal met parket, hij kan dan een paar tandjes lager. :)

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energiebewust
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 13:50
Gasschuif schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Ongeveer een jaar geleden gekocht, de Miele S5 ECO green. 1300 W motor, traploos regelbaar in zuigkracht, ideaal met parket, hij kan dan een paar tandjes lager. :)
Ik heb zelf de Numatic Henry. maximaal 1200 watt maar voor het zuigen van tapijt al te veel dus dan gaat hij terug naar 1000 watt.

Een oerdegelijk en simpel apparaat. In de gebruiksaanwijzing staat letterlijk dat de garantie niet vervalt bij professioneel gebruik!!. Logisch ook want ze maken ook een industrie versie die als enig verschil heeft dat deze niet voorzien is van wat leuke stickertjes.
Ik heb deze machine tijdens mijn verbouwing gebruikt op een sleuvenzaag, hoeveel gewone stofzuigers zouden dat superfijne stof overleeft hebben?
Die enorme zuigkracht bij laag vermogen komt door het model, zowel de Numatic als de Nilfisks zijn ketelzuigers en dan is er gewoon meer plaats voor een heel groot motor filter. Deze vervang je overigens nooit, uitkloppen is voldoende.
De Numatic is simpel maar handig, lange slang en snoer maar geen automatisch oprollend snoer (wat vaak kapot gaat) ook geen elektronische regelingen maar een aan en uit knop en twee zuigstanden.
Ben er dus nog steeds zeer tevreden over.

Jerry

9 kWp, Warmtepomp, Balansventilatie, douchewater wtw, 4,7GJ zonneboiler MG4 lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Net weer iemand van de Oxxio aan de lijn die me op zakelijke stroom over wil hebben... Essent laatst ook al. Heb hem verteld dat ik lekker particulier bij GreenChoice blijf. Dan strooien ze nog even met "maar dan betaalt u 64% te veel" zonder te weten wat mijn aansluiting en verbruik is, en dan klap ik uiteindelijk de telefoon er maar op.
Vorige week mijn vaste nummer ook maar doorgevoerd bij bel-me-niet, nu nog tot 6 weken bellen en dan ben ik van die callcenters af.

Heb net nog even een zakelijke vergelijker gedraaid, kwam ik met 250 euro instapkorting maar liefst 175 euro goedkoper uit dan mijn GreenChoice particulier contract... zo goedkoop zijn ze dus niet. Hoe die vent bij 64% besparing kwam ben ik inmiddels ook achter: standaard gaan die energievergelijkers bij zakelijke stroom uit van >10MWh en enkele duizenden kuub gas. Over die hoeveelheden betaal je zakelijk nagenoeg geen energiebelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt dit best leuk :
http://www.androidzoom.co...y/solar-shading_tuph.html

ik heb uiteindelijk zo`n goedkope chinavision hero h6 gekocht, als display voor de plugwise,
die kan nog net niet stofzuigen, maar voor zo weinig geld erg handig & kan wel erg veel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Lekker voorjaartje...

Afbeeldingslocatie: http://www.polderpv.nl/Assets/images/Jan_Mei2011.gif

(clickable) HIER voor artikel met uitleg.

26e was weer eens ouderwets heftig netbalans "bangen" geblazen... (stelt natuurlijk niks voor met die stofzuiger/koffiezetapparaat/magnetron vermogens, volgens Verhagen moet ik daarom zeker aan de sluwe meter... :X ):

Afbeeldingslocatie: http://www.polderpv.nl/Assets/images/26_mei_2011_DSCF3826.jpg

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ontving zojuist een mailtje of ik op mijn website niet eens aandacht wilde besteden aan dit initiatief: http://www.pvpower.nl

€ 6500 overmaken aan een totaal onbekende partij en dan maar hopen dat er ooit zonnestroompanelen verschijnen? Mij niet gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
JeroenH schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:08:
Ik ontving zojuist een mailtje of ik op mijn website niet eens aandacht wilde besteden aan dit initiatief: http://www.pvpower.nl

€ 6500 overmaken aan een totaal onbekende partij en dan maar hopen dat er ooit zonnestroompanelen verschijnen? Mij niet gezien....
5 kwp voor 6500 euro? Zeg maar dag met je handje als je daar geld naar over maakt. De website staat trouwens net 2 dagen online. De man achter de site heeft ook een ontwerpbureau, en die neemt de telefoon niet op (het is al vrijdag natuurlijk).

[ Voor 15% gewijzigd door SpiceWorm op 27-05-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
SpiceWorm schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:10:
5 kwp voor 6500 euro? Zeg maar dag met je handje als je daar geld naar over maakt. De website staat trouwens net 2 dagen online. De man achter de site heeft ook een ontwerpbureau, en die neemt de telefoon niet op (het is al vrijdag natuurlijk).
Heb je gebeld? Nice :)

Het zou allemaal best te goeder trouw kunnen zijn, maar de grote prijssprong samen met een toch wat amateuristisch overkomende website maakt mij vorozichtig. het geld zou bij een notaris geparkeerd worden, zo verzekert de man mij in een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft indrukwekkend om te zien hoe veel berichten er per week worden geplaatst op dit forum! Het was weer even bijlezen voordat ik een reactie kon plaatsen :)

De 51x 190Wp panelen liggen inmiddels op het dak:
Afbeeldingslocatie: http://ifilehosting.com/arnoudk/overzichtsfoto.jpg(De foto is gemaakt door een mobieltje dus de kwaliteit is niet al te best)

Helemaal links zit nog een paneeltje die je niet op de foto kunt zien. We konden niet ver genoeg naar achteren om de foto te maken :D Het is nog best een karwij om die panelen netjes te monteren! De lijnen moesten wel netjes doorlopen & het past allemaal maar net.

Bekabeling (zowel AC als DC zijde) is ook klaar. De omvormer was wat vertraagd, maar die is inmiddels binnen. Gelukkig. Ivm leveringsproblemen is de SMA Tripower 10000TL vervangen met een RefuSol10K. Dit weekend de omvormer ophangen en dan komt maandag de electricien langs om alles aan te sluiten en de meterkast te voorzien van de nodige installatie automaten (en uiteraard de kWh meter).

Wel leuk: zo'n stapel afval alleen al voor de verpakking van de panelen:
http://ifilehosting.com/arnoudk/afvalstapel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

JeroenH schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:27:
[...]

Heb je gebeld? Nice :)

Het zou allemaal best te goeder trouw kunnen zijn, maar de grote prijssprong samen met een toch wat amateuristisch overkomende website maakt mij vorozichtig. het geld zou bij een notaris geparkeerd worden, zo verzekert de man mij in een e-mail.
KVK gaf op het adres zo even snel niks, behalve de :
Republick BV
KVK 24390018 0000
Hoofdvestiging
Parallelweg Zuid 103, 2914LE Nieuwerkerk ad IJssel
Vestiging is opgeheven of verplaatst

En niewerkerk op de website...

Ik had geen zin om hier nog een paar euro in te investeren voor het dossier te lichten bij KVK, alle combinaties zegt mij genoeg.

Google maps gaf mij ook een bepaalde indruk....

[ Voor 11% gewijzigd door ollie1965 op 27-05-2011 16:42 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
En dan dit (met dank aan eric-pvt):

Domeinnaam pvpower.nl
Status actief
Houder klaas kooistra
Administratieve contactpersoon klaas@republick.nl
Registrar One.com A/S
Kalvebod Brygge 45
1560 Kobenhavn V.
Denmark
Denemarken
Technische contactpersonen hostmaster@b-one.net
Domeinnaamservers ns01.one.com
ns02.one.com
Datum registratie 2011-05-25
Administratie door NL Domain Registry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

somethng gotta give sometime, ik zag dit al in portugal,
en alles was daar al duurder dan hier...
DEN HAAG - Het totaal afschaffen van het lage btw-tarief van 6 procent en het daarmee invoeren van één uniform tarief van 19 procent levert de schatkist 9,2 miljard euro op. Dat blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Frans Weekers op vragen van Tweede Kamerleden over zijn fiscale plannen.
dan kan je beter een 0 rekening energie hebben, en je boodschappen blijven mogelijk.
beyond tvt & more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dus dat de installateursprijzen straks excl. 10 % fooi zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
ollie1965 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:38:
[...]

KVK gaf op het adres zo even snel niks, behalve de :
Republick BV
KVK 24390018 0000
Hoofdvestiging
Parallelweg Zuid 103, 2914LE Nieuwerkerk ad IJssel
Vestiging is opgeheven of verplaatst

En niewerkerk op de website...

Ik had geen zin om hier nog een paar euro in te investeren voor het dossier te lichten bij KVK, alle combinaties zegt mij genoeg.

Google maps gaf mij ook een bepaalde indruk....
Bescheiden optrekje (streetview), beetje stenige tuin naar mijn smaak (geen tijd voor groene vingers?). Buurman lijkt zonnecollector te hebben. Niks mis mee toch? :*)

En neen, aan mij ook niet besteed. Moedermaatschappij (???) PVPower.com lijkt goede spullen te hebben, maar de "legt u s.v.p. zes-en-een-hal-ve-eu-ro-rug-gen" klaar in een vage "notaris-vereniging-constructie" krijg ik ook wat lichte rillingen van over mijn rug...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:56:
Het blijft indrukwekkend om te zien hoe veel berichten er per week worden geplaatst op dit forum! Het was weer even bijlezen voordat ik een reactie kon plaatsen :)

[afbeelding](De foto is gemaakt door een mobieltje dus de kwaliteit is niet al te best)

Helemaal links zit nog een paneeltje die je niet op de foto kunt zien. We konden niet ver genoeg naar achteren om de foto te maken :D Het is nog best een karwij om die panelen netjes te monteren! De lijnen moesten wel netjes doorlopen & het past allemaal maar net.

Bekabeling (zowel AC als DC zijde) is ook klaar. De omvormer was wat vertraagd, maar die is inmiddels binnen. Gelukkig. Ivm leveringsproblemen is de SMA Tripower 10000TL vervangen met een RefuSol10K. Dit weekend de omvormer ophangen en dan komt maandag de electricien langs om alles aan te sluiten en de meterkast te voorzien van de nodige installatie automaten (en uiteraard de kWh meter).

Leuke installatie ArnoudK. Maar is dit weer ergens anders? Want jij had toch deze installatie:

Verwijderd in "Duurzame Energie deel 17"

?

Of was dat soms bij je ouders en is de huidige bij jezelf thuis???

Mooi dat je hiervoor een RefuSol hebt gescoord. Volgens Photon tot de beste omvormers behorend qua rendement (Siemens maakt ze onder eigen label...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

zonnigtype schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:32:
[...]

Bescheiden optrekje (streetview), beetje stenige tuin naar mijn smaak (geen tijd voor groene vingers?). Buurman lijkt zonnecollector te hebben. Niks mis mee toch? :*)

En neen, aan mij ook niet besteed. Moedermaatschappij (???) PVPower.com lijkt goede spullen te hebben, maar de "legt u s.v.p. zes-en-een-hal-ve-eu-ro-rug-gen" klaar in een vage "notaris-vereniging-constructie" krijg ik ook wat lichte rillingen van over mijn rug...
Maar zelf niks op het dak :P

Mijn vermoeden is dat iemand een paar containers goedkoop heeft weten te scoren als het geen scam is. Wellicht dat een gewone notaris als tussenrekening ook kan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:07:
[...]
Leuke installatie ArnoudK. Maar is dit weer ergens anders? Want jij had toch deze installatie:

Verwijderd in "Duurzame Energie deel 17"

?

Of was dat soms bij je ouders en is de huidige bij jezelf thuis???

Mooi dat je hiervoor een RefuSol hebt gescoord. Volgens Photon tot de beste omvormers behorend qua rendement (Siemens maakt ze onder eigen label...).
Heel alert, zonnigtype! De link die je stuurt, dat is ons huis. Gelijktijdig met onze installatie hebben de ouders van mijn vriendin ook hun dak vol gelegd, die hadden 30 panelen van destijds 175 Wp. Dus ik snap je verwarring.

Dit dak is (helaas ;)) niet van mij. Onze installatie heeft bekenden enthousiast gemaakt voor zonnestroom en al voordat ze de sleutel kregen van hun nieuwe huis hadden ze bedacht dat er panelen op zouden komen. Uiteraard heb ik daar met plezier mee geholpen en zie het resultaat ;)

Overigens kreeg ik 3 dagen geleden ook alweer een vraag of ik niet kon adviseren aan iemand die een 5000 Wp installatie wilde hebben... en uiteraard wil ik dat wel! Gaat hard zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Heel alert, zonnigtype! De link die je stuurt, dat is ons huis. Gelijktijdig met onze installatie hebben de ouders van mijn vriendin ook hun dak vol gelegd, die hadden 30 panelen van destijds 175 Wp. Dus ik snap je verwarring.

Dit dak is (helaas ;)) niet van mij. Onze installatie heeft bekenden enthousiast gemaakt voor zonnestroom en al voordat ze de sleutel kregen van hun nieuwe huis hadden ze bedacht dat er panelen op zouden komen. Uiteraard heb ik daar met plezier mee geholpen en zie het resultaat ;)

Overigens kreeg ik 3 dagen geleden ook alweer een vraag of ik niet kon adviseren aan iemand die een 5000 Wp installatie wilde hebben... en uiteraard wil ik dat wel! Gaat hard zo!
Keep up the good work! Let them roll. _/-\o_

... maar bij een andere zeer vet gehypte "mega-actie" lijken de marges van de veel over de tong gaande organisator al snel op te drogen bij het "uitrollen" ...
Wij willen zon zoekt vrijwilligers om te helpen bij de uitlevering van de panelen. Neem voor meer informatie contact op met Urgenda 020-3300566
:F

(van de homepage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 23-09 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

zonnigtype schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:32:
[...]

De indruk die ik had bij mijn analyse:
Site net in de lucht, registratie domeinnaam via DK, waarom goedkoop? voor die paar euro in NL
Binnen een bedrijfs site nog reclame ruimte aanbieden?
De constructie van vereniging, storting van geld, geen detailinfo over spullen.

Naam van contactpersoon > republick.nl
www.republick.nl met icoontjes van allerlei bedrijven, wat er allemaal vroeger gedaan is, niet het heden.
KVK opgeheven of verhuist, republick verder in NL niet echt te vinden (via browsen, geen detail onderzoek)

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het niet waar.

€6500,-- voor 5000Wp, en een zin als "De notaris is volledig verzekerd en garandeerd u dit." Een derden rekening is een andere constructie als er voor verzekerd zijn.... maar ook een notaris kan plunderen
Zo gaat het ook bij een notaris er zijn er de afgelopen jaren flink wat op de vingers getikt vanwege gebruik van de derden rekening door de broederschap van notarissen (berisping tot uit ambt gezet) .
En als je het via een vereniging doet dan heb je de statuten er ook bij staan.....

De locatie gaf mij alleen maar een prive locatie indruk, dat kan maar dat naast een design firma en te mooi om waar te zijn aanbieding, dan haak ik iedergeval af.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
[...]

Je kan toch ook gewoon een goede NAS kopen, veel zuiniger en ook nog eens veelzijdiger.

Alvast dank natuurlijk
Onze zuiger heeft een draaiknop, dan kan je zelf regelen. Dat ding is al 10 jaar oud, en er staat ook gewoon een eco stand bij die knop. Dan is het vermogen volgens mij aardig onder de 1000W en dat zuigt prima op laminaat.

Over PVPower nog dit: Die spelfouten... AAAARRGHHH

Ook de plaatjes zijn verschrikkelijk slecht gekozen.

Registratie via one.com vind ik niet zo gek, lowbudget, dat wel. Er zitten ruim 187 sites achter dat IP. (ook diverse andere .nl sites)

http://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/
193.202.110.243

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 27-05-2011 22:19 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

er komen wel meer van dit soort bedrijven
gister nog een klant van mij die een nieuwe huisstijl wilde hebben voor een nieuw bedrijf wat gaat handelen in zonnepanelen. Voorheen deed hij in djembees e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
sander817 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:44:
er komen wel meer van dit soort bedrijven
gister nog een klant van mij die een nieuwe huisstijl wilde hebben voor een nieuw bedrijf wat gaat handelen in zonnepanelen. Voorheen deed hij in djembees e.d.
En het was al zo'n drukke "markt"... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonnigtype schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:49:
[...]

En het was al zo'n drukke "markt"... ;w
Super toch? Eindelijk een beetje een vrije markt in het, met overheidsregeltjes gefrustreerde, nederlandse zonnelandschap. Laat de marktwerking zijn ding doen, de efficiente bedrijven met een goed produkt zullen verder groeien. Prijs omlaag. Marktpenetratie omhoog. Andere bedrijven gaan mee in de prijs, onderscheiden zich op service of kwaliteit, of kappen ermee (al dan niet vrijwillig).

Het risico van "cowboys" heb je natuurlijk. Dat is een keuze van de consument. Koop ik bij een klein bedrijf met het risico dat het X, Y of Z. Of betaal ik een premium voor zekerheid.

Of begrijp ik je opmerking verkeerd, zonnigtype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

PVPower riekt naar oplichting. Dat heeft niets met marktwerking te maken.
Een goed produkt is geen garantie voor succes. Een goede marketing en agressieve verkooptechniek destemeer. Het bekende Apple versus Windows verhaal (jaren 90) gebeurd niet alleen op dat nivo maar ook in het klein.

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glambalk schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:15:
PVPower riekt naar oplichting. Dat heeft niets met marktwerking te maken.
Uiteraard, en daar is zeker een rol voor de overheid weggelegd. Oplichting moet veel harder aangepakt worden dan nu het geval is. Dat is een voorwaarde voor marktwerking.

Wat beteft het aanbod: ik geloof het ook niet hoor, het is te goedkoop. Alleen, hoe bewijs je dat dit oplichting is - als het dat al is. En hoe waarschuw je niets vermoedende mensen nadat je het hebt bewezen?

Oplichting gebeurt in alle markten (tot juristen aan toe!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarKing
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2023

SolarKing

Bedrijfsaccount Sunsolar

20.000Wp

[afbeelding](De foto is gemaakt door een mobieltje dus de kwaliteit is niet al te best)

Wow, dat ziet er indrukwekkend uit.
Binnenkort eens bij je langskomen voor een paar mooie foto's en om die Refusol eens in aktie te zien.
Nu staat ie bij mij in de hal te smeken om geïnstalleerd te worden.
Deze setup van 3 stringen van 17 x 190Wp (rond 600V) zou precies in de meest optimale spanningsrange zitten van deze omvormer voor max rendement. Ik ben benieuwd.

www.sunsolar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SolarKing schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:03:
[...]
Wow, dat ziet er indrukwekkend uit.
Binnenkort eens bij je langskomen voor een paar mooie foto's en om die Refusol eens in aktie te zien.
Nu staat ie bij mij in de hal te smeken om geïnstalleerd te worden.
Deze setup van 3 stringen van 17 x 190Wp (rond 600V) zou precies in de meest optimale spanningsrange zitten van deze omvormer voor max rendement. Ik ben benieuwd.
Ik was je natuurlijk erg enthousiast aan het uitnodigen, zonder het te verifieren :p Inmiddels ook even "geverifieerd" en de reactie was: "natuurlijk is hij van harte welkom". Gelukkig maar ;) We gaan een datum prikken nadat het systeem is geinstalleerd en nadat we een paar weken resultaten hebben.

De omvormer gaan we uit zijn lijden verlossen hoor! Morgen (of, waarschijnlijker, zondag) hangt ie aan zijn boutjes vast! One happy inverter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

grimson

domeingrommer

'Rendement zonne-energie naar 90 procent'
http://www.nuzakelijk.nl/...e-energie-90-procent.html

Kan dit wat worden naast alle andere 'innovaties' die in de media gekomen zijn?
(Ik zie er nooit wat van terug namelijk)

[ Voor 27% gewijzigd door grimson op 28-05-2011 08:48 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

grimson schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:47:

Dat kan zeker wat worden zodra ze in staat zijn om de hoogfrequente elektromagnetische straling om kunnen zetten in lager frequente elektriciteit.
Het idee bestaat al langer; met nano antennes die precies de grootte hebben van de golflengte van de verschillende golflengtes waaruit zonnestraling (van infrarood tot ultraviolet) opvangen.
Zonnestraling bestaat voor een groot deel uit infrarood. Dat heeft de grootste golflengte en daar zijn de nano antennes al voor te maken.
Je kan dan zelfs met je verwarming een lamp laten branden.
Hier het oorspronkelijke persbericht van de uitvinders.

[ Voor 8% gewijzigd door ZonneStroom op 28-05-2011 09:04 ]

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.energieenwater...j-onbeperkt-salderen.html

voor niets gaat de zon op behalve in neeederland.
shell olie door de aderen, gas in de longen.
binnenkort ook belasting op je wortels uit eigen tuin ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:04:
http://www.energieenwater...j-onbeperkt-salderen.html

voor niets gaat de zon op behalve in neeederland.
shell olie door de aderen, gas in de longen.
binnenkort ook belasting op je wortels uit eigen tuin ?
Precies, en dus ga je zelf met de gratis zon elektriciteit opwekken en verrekenen met je inkoop bij een ander en nu ook als je bruto verbruik meer als 5000kWh/jaar is. Ook in Neederland. Dit is juist een mogelijkheid om legaal belasting te ontduiken. Niet zo negatief.
BTW is inderdaad een probleem voor particulieren energieleveranciers. Zij kunnen immers de btw die zij betalen over teruggeleverde elektriciteit bij salderen van particulieren niet verrekenen met ontvangen btw.
En natuurlijk is het zo dat bij de belastingdienst alle alarmbellen gaan rinkelen. Dat zou jij ook doen als opeens je rekeningen niet meer worden betaald. Doen ze overigens in opdracht van ons allemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door ZonneStroom op 28-05-2011 10:05 ]

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke vorm van wil&stimulering ontbreekt.
de eenzijdige focus op het burgertje met 3 suntechs staat in geen verhouding tot de belasting vrijheden en stimulering van bijv kerosine op schiphol, of de kolencentrale bij de coentunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 13:18

afvalstapel.jpg ? wij noemen zon ding gewoon een crosstrainer... maar daar val je inderdaad van af, als je het goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
@PV POWER:
tot 6 maanden levertijd..
ivm bundels en inplannen (van de montage) dus het is eigenlijk afhankelijk van hoe snel de bundel van 6 maand geinstallerd kan worden..
dus als we weten hoe veel ze per 6 maand kunnen installeren, weten we ook hoe groot een bundel moet zijn om tot bestelling over te gaan. dan weten we dus ook hoeveel sets a 6500 deze man verkocht wil hebben voor hij iets bestelt.

dat betekent dat gemiddeld de helft van die 6500 maal het aantal sets een halfjaar op de bankrekening staat.
en na 6 maanden is dat bedrag ( een paar ton ) opeens verdwenen ?

iemand een idee hoeveel sets van 5000 kwh je per 6 maand kunt installeren? zeg per set 2 dagen. is 50 sets van 5000 kwp maal 6500 euro per half jaar, als de levertijd en bestellingen tegenvallen.
3,25 miljoen per 6 maand, is omzet van 6,5 miljoen per jaar minimaal.

kun je voor zulke afnames een hele goeie prijs bij fabrikanten bedingen?

en is die "bargain"power dan zoveel hoger als bij een gewoon bedrijf, als we dat vergelijken met bijvoorbeel solarNRG (omdat dat volgens mij een groot bedrijf is dat wel aan die omzet zou moeten kunnen komen)

dan is die pvpower helemal dus niet zo super groot? ( die prijs zou immers zelfs inclusief montage etc zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:46:
elke vorm van wil&stimulering ontbreekt.
de eenzijdige focus op het burgertje met 3 suntechs staat in geen verhouding tot de belasting vrijheden en stimulering van bijv kerosine op schiphol, of de kolencentrale bij de coentunnel.
Precies. Volgens Groenlinks spendeert NL jaarlijks 7.5 MILJARD aan subsidies voor fossiele energie.

Als je dat omrekent naar 500Wp PV starter setjes van een €1000 en je subsideert de helft, dus €500 dan zijn dat heel veel setjes: 7.500.000.000 / 500 = 15.000.000, oftewel voor ongeveer elke inwoner in NL een setje.

En dat ELK jaar dus _/-\o_

Disclaimer: hoop dat ik me niet heb verrekend met al die nullen

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

engelbertus schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:07:
@PV POWER:
tot 6 maanden levertijd..
ivm bundels en inplannen (van de montage) dus het is eigenlijk afhankelijk van hoe snel de bundel van 6 maand geinstallerd kan worden..
dus als we weten hoe veel ze per 6 maand kunnen installeren, weten we ook hoe groot een bundel moet zijn om tot bestelling over te gaan. dan weten we dus ook hoeveel sets a 6500 deze man verkocht wil hebben voor hij iets bestelt.

dat betekent dat gemiddeld de helft van die 6500 maal het aantal sets een halfjaar op de bankrekening staat.
en na 6 maanden is dat bedrag ( een paar ton ) opeens verdwenen ?

iemand een idee hoeveel sets van 5000 kwh je per 6 maand kunt installeren? zeg per set 2 dagen. is 50 sets van 5000 kwp maal 6500 euro per half jaar, als de levertijd en bestellingen tegenvallen.
3,25 miljoen per 6 maand, is omzet van 6,5 miljoen per jaar minimaal.

kun je voor zulke afnames een hele goeie prijs bij fabrikanten bedingen?

en is die "bargain"power dan zoveel hoger als bij een gewoon bedrijf, als we dat vergelijken met bijvoorbeel solarNRG (omdat dat volgens mij een groot bedrijf is dat wel aan die omzet zou moeten kunnen komen)

dan is die pvpower helemal dus niet zo super groot? ( die prijs zou immers zelfs inclusief montage etc zijn.)
€1,30/Wp inclusief montage en btw is alleen mogelijk met slaven die zelfs niets te eten of te dringekn krijgen want dat is te duur.

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Mistraller schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:04:
[...]

Je kan toch ook gewoon een goede NAS kopen, veel zuiniger en ook nog eens veelzijdiger.
Ik ben niet op zoek naar een NAS, ik hoef geen tig TB in m'n netwerk te hebben. Ik kan alles kwijt op mijn 80gb schijfje in mijn laptop :)

Een nas is alleen te overwegen als die veel energiezuiniger is dan mijn laptop maar wel onder andere kan draaien:

- .NET software ( voor Soladin logger )
- Java ( voor jsunnyreports )
- Http servertje
- ftp servertje
- nzb / newsleecher

Bestaan die?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
flitspaal.nl schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:56:
[...]

Ik ben niet op zoek naar een NAS, ik hoef geen tig TB in m'n netwerk te hebben. Ik kan alles kwijt op mijn 80gb schijfje in mijn laptop :)

Een nas is alleen te overwegen als die veel energiezuiniger is dan mijn laptop maar wel onder andere kan draaien:

- .NET software ( voor Soladin logger )
- Java ( voor jsunnyreports )
- Http servertje
- ftp servertje
- nzb / newsleecher

Bestaan die?
Kijk eens naar QNAP als NAS, daar zijn diverse packages voor, waaronder Mono, een open source package voor het .Net Framework.
Bovendien heeft QNAP een aantal voorzieningen voor energiebeheer.
Een andere goede partij is Synology.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze Nieuw soort windmolen ook een interessante (uit hetzelfde rijtje).

Een windmolen zonder ronddraaiende wieken zal een belangrijk bezwaar (stroob effect) wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Mars Warrior schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:28:
[...]

Precies. Volgens Groenlinks spendeert NL jaarlijks 7.5 MILJARD aan subsidies voor fossiele energie.

Als je dat omrekent naar 500Wp PV starter setjes van een €1000 en je subsideert de helft, dus €500 dan zijn dat heel veel setjes: 7.500.000.000 / 500 = 15.000.000, oftewel voor ongeveer elke inwoner in NL een setje.

en reken dan huishoudens van gemiddeld 2 mensen, die dan 3500 kwh gebruiken per jaar, en je hebt na 3, 5 jaar heel particulier nl die geheel zijn eigen energie opwekt.
heb je nog wel steeds het net nodig, maar geen variabele kosten meer. op wat onderhoud na.

zou er zoveel dak beschikbaar zijn in NL? niet iedereen woont in een huis met genoeg m2 bijvoorbeeld in flatgebouwen.

dan kun je de prijs per kwh omhoog gooien voor commercielen, en evt zelfs voor particulieren. en misschien de teruggave energiebelasting afschaffen, omdat je dal die pv installatie op je dak hebt gekregen.

dan betaalt de gebruiker precies evenredig met het verbruik dat wordt afgenomen via"minder duurzame en dus vervuilende middellen, en kom je dichter bij de vervuiler betaalt, EN dat stimuleert tegelijk dat mensen meer besparen als ze zelf iets doen om duurzamer te leven, en energie besparen, of duurzaam opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik vraag me af of ik dan liever een windmolen, of een "opgeblazen torengebouw" heb qua nimby effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:42:
ik vraag me af of ik dan liever een windmolen, of een "opgeblazen torengebouw" heb qua nimby effect...
Het stroob effect en het geluid zijn verschijnselen die in deze vorm niet zullen optreden.

Wellicht kun je die windmolen undercover laten gaan als flat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Mars Warrior schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:28:
[...]

Je rekensom klopt. Maar wat de overheid mist is per PV setje per jaar 500x 15 cent aan belastingen.
Dus een subsidie van 500 euro geeft 75 euro per jaar aan minder belastinginkomsten, dat keer 15 jaar is 1125 euro. Dat is waar ze over struikelen.
Belachelijk natuurlijk, want, wat je zegt: 3 jaar later wekt elk huishouden z'n eigen elektriciteit op, nog 3 jaar later wekken we ook de elektriciteit voor de industrie op. Dan hoeven die kolencentrales niet meer gesubsidieerd te worden. Vervolgens kunnen we het uitgeven aan accutechniek en biomassa-uit-je-moestuin.

Vind het vergelijkbaar met:
Afbeeldingslocatie: http://xinix.web-log.nl/xinix/blu-ray.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm

Als we inderdaad infrarood straling kunnen omzetten (90% rendement lab cijfers) in elektriciteit gaan er flink wat problemen opgelost worden. Enkel al is warmte veel makkelijker te bufferen.

Wat de leukste grap is: maak met je opgewekte stroom 4x zoveel warmte via een wamtepomp, en gebruik die warmte om stroom op te wekken. Een soort van perpetuum mobile. Oftewel: massaal warmte aan het grondwater / oppervlaktewater onttrekken.

Daarnaast in de meer nabije toekomst: een kit om van je CV ketel een micro-wkk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SpiceWorm schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:12:
[...]
Als we inderdaad infrarood straling kunnen omzetten (90% rendement lab cijfers) in elektriciteit gaan er flink wat problemen opgelost worden. Enkel al is warmte veel makkelijker te bufferen.
We kunnen allang photonen met een energie in het infraroodgebied een elektron-hole pair laten genereren. Gewoon een materiaal nemen met een kleinere bandgap en klaar is kees.

Er gaat alleen een hele hoop energie verloren in warmte door de straling met een kortere golflengte, dat is een ander verhaal. Als je superveel bandgaps zou kunnen maken in het materiaal zonder problemen met current matching dan zou je ook een gigantisch rendement kunnen halen met conventioneel PV.

Ik kende zelf die techniek niet, al lijkt mij het wel problemen geven met de distributie van frequenties...
SpiceWorm schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:12:
[...]
Wat de leukste grap is: maak met je opgewekte stroom 4x zoveel warmte via een wamtepomp, en gebruik die warmte om stroom op te wekken. Een soort van perpetuum mobile. Oftewel: massaal warmte aan het grondwater / oppervlaktewater onttrekken.
:D

Moet je natuurlijk de boel wel goed isoleren, anders verlies je alles aan convectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:56:
[...]

Super toch? Eindelijk een beetje een vrije markt in het, met overheidsregeltjes gefrustreerde, nederlandse zonnelandschap. Laat de marktwerking zijn ding doen, de efficiente bedrijven met een goed produkt zullen verder groeien. Prijs omlaag. Marktpenetratie omhoog. Andere bedrijven gaan mee in de prijs, onderscheiden zich op service of kwaliteit, of kappen ermee (al dan niet vrijwillig).

Het risico van "cowboys" heb je natuurlijk. Dat is een keuze van de consument. Koop ik bij een klein bedrijf met het risico dat het X, Y of Z. Of betaal ik een premium voor zekerheid.

Of begrijp ik je opmerking verkeerd, zonnigtype?
Ik help het je hopen. En of de NL consument massaal voor de "niet-cowboys" zal gaan kiezen voor een nog steeds prijzig product zet ik vraagtekens bij gezien de ervaringen. We gaan het zien. In ieder geval zal de chaos nog veel groter gaan worden, en de branche organisatie gaat dan ook nog met een zgn. onafhankelijke duurzame energie organisatie straks gesubsidieerd "neutrale" dan wel "objectieve" informatie leveren???

http://www.agentschapnl.n...gie-straks-toegankelijk-0

Je kunt van branche organisaties zeggen wat je wilt, maar "objectieve info"? Zelfs het hooggeschatte BSW Solar in Duitsland heeft in het verleden regelmatig onder vuur gelegen over foutief cijfermateriaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonnestroom kost de staat geld aan gemiste belastinginkomsten over energie? Iemand enig idee wat de BATEN kunnen zijn in euro's? Werkgelegenheid en burgers die geld overhouden om andere dingen te doen waar de overheid ook belastinggeld van kan vangen. Plus vermeden maatschappelijke kosten van vervuiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:32:
Zonnestroom kost de staat geld aan gemiste belastinginkomsten over energie? Iemand enig idee wat de BATEN kunnen zijn in euro's? Werkgelegenheid en burgers die geld overhouden om andere dingen te doen waar de overheid ook belastinggeld van kan vangen. Plus vermeden maatschappelijke kosten van vervuiling?
Voor Nederland complete mist gezien barre markt omstandigheden.

Voor Duitsland worden omvangrijke rekenoperaties toegepast en veel diepgaande research gedaan. Want de "baten" kant is heel wat lastiger te berekenen dan de "kosten" kant. Toch doet BMU zijn stinkende best, hier staan wat getallen vermeld:

http://www.polderpv.nl/EEG_impact_BRD.htm

Realiseer je je daarbij wel dat ze al sinds de negentiger jaren bezig zijn, en dat het Duitse EEG (het klinkende succesverhaal wat de doorslag heeft gegeven) al in april 2000 zijn beslag heeft gekregen. En al die jaren perfect heeft gewerkt. Hoop kosten maar ook hoop baten... In het Oud Nederlands (al lang weer vergeten): "de cost gaet voor de baet uyt". Toen hadden we nog een "Gouden Eeuw"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
SunshineCompany schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:58:
't is ook niet echt dat mensen niet kunnen weten dat JeroenH geen leverancier is, met dat URL in z'n profiel.. :X

Collegabedrijf van me doet wel WWZ installaties. Een kleine opsomming:
- 6 panelen besteld; past prima. Klein detail; zit een dakraam in 't dakvlak.
- SolarNRG levert profielen niet op tijd uit; planning weer verzetten.
- UPS levert panelen niet op tijd uit; planning weer verzetten.
- Aankomen bij de klant, de klant kijkt eens, en gaat 't toch zelf doen :D
- 16 panelen op een plat dak, de eigenaar klaagt dat het te dicht op elkaar staat. Staat het ook, overigens.

Eerste marktplaats advertentie ook al gespot:

http://link.marktplaats.nl/453369072

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

Das vraag, geen aanbod. Is vast een DHZ die een paneel heeft laten vallen!!

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Laatst online: 01-01-2023
Verdere acties in Zeeland !!

2 geplande bijeenkomsten ZMF en Zeeuwind. Onderwerp: "Het Zon Effect".

Voor meer info:

http://www.zmf.nl/hoofdme...fdnr=5&soort=pers&id=1419

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Als je nu van afstand opbrengst-grafiekjes zou kunnen zien...

Vraagje: ik kan nergens de footprint van een clickfit systeem voor platte daken vinden, en dan bedoel ik met name de breedte, de lengte is natuurlijk volledig afhankelijk van de panelen. Is er een relatie tussen breedte van 't paneel?

[ Voor 33% gewijzigd door catchingfire op 29-05-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonneStroom
  • Niet online

ZonneStroom

Je kan de calculator downloaden op de site van clickfit.

ZonneStroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
SunshineCompany schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:58:

Voorzitter WWZ:
“We werken met 100 installateurs samen, de rotte appels zijn er nu uitgehaald. Minder ervaren installateurs worden door meer ervaren installateurs ‘getraind’ in het plaatsen van de panelen. Het zijn A-kwaliteit installateurs en geen B – of C-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Onze wasmachine is vandaag na ruim tien jaar trouwe dienst defect geraakt, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik kom er nu echter achter dat het echt niet makkelijk is om duidelijk te krijgen hoeveel energie een wasmachine verbruikt (en dan specifiek voor welk soort wascyclus).

Heeft er iemand een tip voor welke machine(s) een goede optie zou(den) kunnen zijn voor ons? Geen hotfill. Ik dacht dat er op de website hier.nu ooit eens een overzicht stond van zuinig witgoed e.d., maar die site is ook helemaal veranderd. De sites van de fabrikanten en webshops zijn compleet nutteloos. Energie is overduidelijk totaal geen selling point. Ja, er wordt een label met A++++++++++ op het apparaat gekwakt en dat was het.

Ik had niet gedacht dat het nog zoveel moeite zou kosten....

http://www.solarwebsite.nl/2011/05/wasmachine-defect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PVpower, ik was bijna om, maar toch maar niet.

"En vergeet ook niet, dat de waarde van uw huis onevenredig stijgt door deze aanschaf."

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Waarschijnlijk hebben jullie het allemaal tijdens het ontbijtnieuws gehoord:

Duitsland stopt met kernenergie.

Het is natuurlijk de vraag of ze dit duurzaam of fossiel gaan opvangen.
Hopelijk gaan we in nederland ook een kernenergie vrije toekomst tegemoet.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

WillemAtHome schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:14:

Het is natuurlijk de vraag of ze dit duurzaam of fossiel gaan opvangen.
Hopelijk gaan we in nederland ook een kernenergie vrije toekomst tegemoet.
Als ik zo kijk naar wanneer ze grid-parity voor PV gaan krijgen... niet al te ver weg.

Dit, + smart-grids met Real-Time Pricing (RTP), smart-ware appliances en In-Home displays en je kan mooi een groot gedeelte van de variabiliteit opvangen aan de vraag-zijde.

Dan wordt de rest veelal opgevangen met Micro-CHP installaties in een virtual power plant configuratie of gewoon dmv RTP. En wellicht gascentrales als peaking power plants.

En nog een gedeelte, seizoensfrequentie, met wind opgevangen (meer wind in winter, minder zon in winter, en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Hopelijk gaat het vandaag wat beter met de zonnestroomopbrengst, want mijn lopend jaaropbrengst is momenteel aan het dalen...
WillemAtHome schreef op maandag 30 mei 2011 @ 07:14:
En dat terwijl laatst ook in het nieuws was dat de windenergie uit het noorden van Duitsland niet getransporteerd kon worden, omdat niemand de benodigde hoogspanningsleidingen boven zijn huis wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58
jij wel dan? Die kabels boven je huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

ProudElm schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:59:
jij wel dan? Die kabels boven je huis?
Nee, ik zou dat ook niet graag willen. Ik wijs alleen op de problemen die nu ontstaan. Men wil geen kernenergie, maar bij vervanging door windenergie loop je weer tegen dit soort problemen aan. Vind het wel vreemd dat ze geen route kunnen vinden die niet recht over huizen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
antonboonstra schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:57:
En dat terwijl laatst ook in het nieuws was dat de windenergie uit het noorden van Duitsland niet getransporteerd kon worden, omdat niemand de benodigde hoogspanningsleidingen boven zijn huis wilde hebben.
Goede vraag van ProudElm. Hypothetische vraag: stel dat ze bij jou aanbellen met de mededeling "Er komen hoogspanningskabels boven uw huis te hangen om de stroom van een naburig windpark te kunnen verwerken. Wilt u hier even tekenen dat u ons nergens voor aansprakelijk kunt stellen?"

Wat doe je dan? Ga je voor het belang van de gemeenschap of ga je voor Nimby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
Ik zelf zou geen kabels willen boven mijn huis/tuin.

Een tijdje in een kantoor gewerkt waar ik ter hoogte van de kabels werkte.. En met mist hoorde je het knetteren, gek werd je d'r van. :)

Ik zou niet weten waarom de huidige infrastructuur hier niet voor kan dienen? ipv het geld stoppen in nieuwe te bouwen in upgraden geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik ga ongezien voor de nimby want ik zou geen straling boven mijn dak willen. Dan doen ze die kabel maar afgeschermd ondergronds.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
glambalk schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:34:
Je kan de calculator downloaden op de site van clickfit.
Ja, die had ik al gevonden, echter als ik http://www.click-fit.nl/download/FlatFix-Calc-V2.96.xls download krijg ik bij het openen een vervelend invul-window: "FlatFix-Calc-V2.96.xls is protected. Password: "

edit: probleem heeft zich opgelost! :)

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 30-05-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Grappig.... als mensen klagen dat ze geen windturbines willen in de buurt van hun huis om wat voor reden dan ook, vinden de meesten hier dat maar raar. Maar elektrische leidingen willen we niet langs ons huis, terwijl nog steeds niet onomstotelijk is vastgesteld dat het schadelijk zou zijn. Het is ook niet onomstotelijk vastgesteld dat het niet schadelijk zou zijn, dat weet ik (gaarne niet op in gaan, is geen discussie voor hier).

Wat ik aan wil geven is dat het kennelijk voor mensen toch ineens anders wordt als zaken op zichzelf betrekking hebben.

En om even aan te geven dat niets menselijks mij vreemd is zou ik me er ook niet zo prettig bij voelen om hoogspanningskabels boven mijn huis te hebben hangen - al was het maar vanwege de schaduw op de zonnestroompanelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

JeroenH schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:45:
Wat ik aan wil geven is dat het kennelijk voor mensen toch ineens anders wordt als zaken op zichzelf betrekking hebben.
Ik denk dat voor mij het grootste verschil de afstand is. Een windmolen/hoogspanningsmast op, laten we zeggen 500 meter afstand, zou ik weinig bezwaar op hebben. Maar zo'n mast in mijn achtertuin of kabels recht over mijn huis, nou nee dank je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met goede planning hoeven ook nergens hoogspanningskabels boven huizen gespannen te worden. Zeker niet als het om nieuwe leidingen gaat. Die plan je in het buitengebied en trek je niet (of zo min mogelijk) door steden heen. Nieuwe onderstations leg je niet midden in de stad aan maar aan de rand. En vanaf een onderstation gaat er geen hoogspanningskabel de stad in.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43
Maasluip schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:51:
Met goede planning hoeven ook nergens hoogspanningskabels boven huizen gespannen te worden. Zeker niet als het om nieuwe leidingen gaat. Die plan je in het buitengebied en trek je niet (of zo min mogelijk) door steden heen. Nieuwe onderstations leg je niet midden in de stad aan maar aan de rand. En vanaf een onderstation gaat er geen hoogspanningskabel de stad in.
je hebt gelijk als we het hadden over Nederland. Sins de wII oorlog hebben we een zeer strak beleid gehad op de gebieds-indelingen. (gelukkig anders was nederland nu 1 groot lintdorp.)
maar in duitseland was alles veel soepeler en staat het buitengebied veel voller.

maar ja wat hebben wij Nederlandse/Belgische tweakers daar nu mee te maken.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridiaan
  • Laatst online: 01-01-2023
Zoals verwacht, gaat het niet goed met onze "carbon emissions"

http://www.guardian.co.uk...s-nuclearpower?CMP=twt_fd

Scenario "Age of stupid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne vdr Bom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2022

Anne vdr Bom

3,6 kWp

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:36:
[k vind deze Nieuw soort windmolen ook een interessante (uit hetzelfde rijtje).

Een windmolen zonder ronddraaiende wieken zal een belangrijk bezwaar (stroob effect) wegnemen.
Gaat bij mij linea recta in het mapje genaamd "Nanoantennes, perpetuum mobiles, etc."

Ik heb al zoveel van dit soort creaties voorbij zien komen. Het plaatje met de vergelijking van de windflat en windmolen is misleidend doordat ze de wieken in zij-aanzicht laten zien, waardoor verhuld wordt dat het bestreken oppervlak van de windturbine groter is. En dat dat oppervlak zich op grotere hoogte bevindt, waar het harder waait. Die windflat haalt er dan op lagere hoogte nog wat uit, maar daar valt gewoon niet zo veel te halen. Door de ranke wieken maakt hij een veel kleinere impact in het landschap. En ik wil niet weten wat de bouwkosten van zo'n massief gevaarte zijn. Het is niet voor niets dat de windmolen in zijn huidige vorm al eeuwen bestaat. Survival of the fittest.
antonboonstra schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:57:
Hopelijk gaat het vandaag wat beter met de zonnestroomopbrengst, want mijn lopend jaaropbrengst is momenteel aan het dalen...

Ik heb me geërgerd aan dat nieuwsitem. Ten eerste zei die troela al dat Duitsland 'iets verder' is met duurzame energie. Iets verder??? Vervolgens werd PV helemaal doodgezwegen, en bij windenergie moesten ze even zoeken naar iets om het negatief neer te kunnen zetten. Hoogspanningsleidingen in dit geval. Heeft de NOS een agenda?
Pagina: 1 ... 79 ... 215 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gelieve geen vragen om offertes oid in het topic te plaatsen. Er staat een link naar een site met leveranciers in de topicstart, die kan je (buiten GoT om) mailen voor meer informatie over je persoonlijke situatie.