Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:52:
[...]
Gezellig hoor..."ons eigen volk", en wat is dat nu weer?? Vlaams blokse verhalen ofzo?
Het enige dat op een forse schaal is gebeurd is de sale- and leaseback van de installaties.
Verder zijn de installaties precies even NL gebleven, voor wat dat ook waard mag zijn.
Domme nationalistische acties hebben ervoor gezorgd dat de staatsschuld 30 Miljard is opgelopen (aankoop ABN AMRO Fortis). Wat mij betreft was die boedel verkocht aan BNP hadden wij niet krom hoeven te liggen.
Vertel mij eens wat het voordeel is dat zoiets NL blijft ......... alleen nadeel want 30 Miljard met een potentieel verlies van 10 Miljard is fors!
Slechts ter ilustratie

Nationalisme = dom
Pardon, waar maak je me nu vooruit?
Ben sowieso Nederlander en heb niks tegen buitenlandse mensen, werk, eet en slaap met ze. Antiracisten denken vaak net zoals racisten, stoppen ook mensen in hokjes en veroordelen ze voordat ze de mensen kennen.

Want ik dacht nog geen eens aan racisme toen ik het typte, maar dat we moeten betalen aan bedrijven, en als we niet oppassen zelfs aan buitenlandse bedierven en wij in nederland (volk van Nederland, ons volk, etc) extra moeten gaan betalen omdat geen enkel bedrijf iets voor niks doet en er zo veel mogelijk winst uit weet te halen, zullen het steeds verder proberen te rekken, en marges zullen dan voortaan altijd omhoog gaan en nooit meer omlaag.
Ik vind dat elk land zijn primaire voorzieningen zelf in beheer moet houden en het moet aanbieden zonder winst en liefst zonder belasting of extreme lage belasting. Wat hebben andere te zoeken in onze leven voorzieningen en wij moeten ook onze neus uit hun primaire levensbehoefte houden als we er bedoeling mee hebben om winst te maken. Dat we landen helpen om het op te zetten is prima, maar dan wel belangeloos tegen kostenprijs. Er hoeft wat mij betreft op water geen winst gemaakt te worden wereldwijd. Is toch te gek dat wij westerse landen geld verdienen aan levensbehoefte van andere, en we niet voor elkaar krijgen om de hele wereld drinken te geven, maar wel elke 4 jaar hele land kunnen omtoveren voor de WK.

Eten is een andere verhaal en valt over te discuteren, winst kan je daar niet echt uitsluiten omdat het onmogelijk is om dat allemaal in eigen beheer te maken, maar met water en energie kan dat wel.
Gas ook zoiets, die word nu verkocht voor wat geld, strijken ze dus nu aardig wat mee op, snelle dollar. Maar als dat gas op is moeten wij als burgen het voor twee keer zoveel gaan kopen bij andere landen. Waarom dat gas niet houden voor ons eigen zodat wij heel lang nog met goedkoop gas kunnen leven en het niet over 20 jaar op is
Offtopic
Kijk eens voor de gein wat de overheid aan mislukte projecten heeft uitgeven de afgelopen 5 jaar, Daar is die 30miljard niks bij, en kijken eens wat wij nu meer moeten betalen aan de winsten van de energie bedrijven en waterbedrijven, als we dat aan belasting hadden uitgegeven aan de overheid had ze makkelijk alles overeind kunnen houden en had ze geld over gehouden.
Edit/
En luxe zaken mogen van mijn wat meer belast worden om inkomen van primaire belastingen te verlagen of af te schaven. Luxe artikelen lijken vaak wel wegwerp artikelen, wij hebben meeste persoonlijk troep van alle generatie die ooit voor ons hebben geleefd, mag van mijn wel wat meer belast worden en hopelijk zijn mensen dan ook wat langer te vrede omdat buurman ook niet ieder jaar steeds de nieuwste smartphone koopt ondanks zijn huidige nog jaren mee kan.
Edit/
Vertel dat eens tegen het land dat snelste groeiende economie heeft van de wereld dat nationalisme dom is.
[
Voor 7% gewijzigd door
mad_max234 op 29-04-2011 17:59
]