Zit ik dus ook aan te denken, hoe risicovol ervaar jij die investering? Ik begreep dat ze inmiddels een project in Belgie financieren vanuit een ander subfonds, en dat ze voor Zeewind 1 nog een project zoeken, wat steeds moeilijker wordt omdat vrijwel alle MW´s aan Bard zijn gegund. In de voorwaarde staat dat Zeewind 1 een investering op het Nederlandse deel van de Noordzee moet zijn. Ik ben dus een beetje angstig dat er geen geschikt project voor financiering komt, waardoor het geheel niet tot realisatie komt en dat een eventuele investering dan op gaat in de projectkosten.Anne vdr Bom schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:48:
...
Ik heb via hen bijv. geïnvesteerd in Meewind, laagdrempelig en zonder transactiekosten.
....
Overige tips, mijn dank, ik zal zeker even naar de Triodos fondsen kijken, er is ook een fonds die alleen in obligaties belegt, een aardige risicospreiding als we ook in de door zonnigtype genoemde Renewables Energy Fund gaan. En Zeeuwind, Windvogel, Noordenwind lijken dus ook professioneler dan hun websites ogen.
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....