wat is er zo leuk aan die tweede advertentie dan?
en eehm
ik werd gebeld door iemand van allesoverbesparen, die rekende uit dat overstappen naar energiedirect mij 175 euro per jaar zou opleveren en dat je een laagsteprijs garantie certifikaat zou krijgen.
ik heb ze oestemming gegeven dat energie direct mijn gegevens bij greenchoice opvraagt, om een vergelijkend overzicht voor me op te mogen stellen. ik ook maar eens gekeken op de site van energie direct
ik kom er met geen mogelijkheid op een besparing van 175 euro.
wel zeg ik dat het echt om bijna niets ging, en je bij vergelijking tussen energiedirect en een andere leverancier, direct egbruik moest worden gemaakt van de laagtse prijs garaantie, om nog voordeel te halen.
dat zeggen ze er niet bij, en het lijkt dan alsof energie direct de goedkoopste is. maar dat is niet zo ze geven een extra korting afhankelijk van bij welke leverancier je zat, of zo. ben nog wel benieuwd naar die voorwaarden.
maar verder zag ik wel dat gewoon de prijzen hoger zijn dan bij mijn huidige leverancier, dus ik ga mijn contract toch maar niet over laten ztten
verder wel grappig dat het telefoongesprek 45 minuten heeft geduurd.. je zou toch zeggen dat zo;n website daar geen geld meer aan kan ovrhouden...
cerder zei die man dar essen 100% groende stroom verkoopt, greenchoice niet zukke groene stroom verkoopt, omdat biomassa de slechtste vorm van groend stroom was, en greenchoice alleen maar biomassa stroom had.
toch had de man aan de telefoon wel een aardig woordje klaar met feiten en zo, alleen klopte e.e.e.a op belangrijke punten toch helemaal niet.
ook dacht hij dat je met een dubbele meter extra voordeel had want je kreeg dan 2 keer energiebelasting terug....
toch jammer ...
ik had graag een keer 175 euro op mijn energierekening willen besparen..
helaas zal essent wel bedoelden dat ze aan de nieuwe klanten llen groende stroom verkopen, en de overige mensen krijgen dus gewoon slechts 2% groende stroom en de rest grijs
ook was het wel leuk dat de man aan de telefoon zichzelf tegensprak. er was aan de ene kant iet veel groene stroom, maar aan de andere kant verkocht essent ( de grootste producent in nl ) alleen maar groene stroom, zelfs zoveel dat ze het ook verkochten aan het buitenland. we hebben dus in nederland een overschit aan groene stroom.. wel biar eigenlijk dat zulke gedachtes spelen.
andere leuke arumeneten om de prijs vast te zetten waren prijsstijgingen die elk jaar zouden komen. iddd ook dat de prijzen dit jaar ook weer gingen stijgen( de leveringstarieven dus)
en dat dit door de overheid zou worden beapaald. en hij dat met zekerheid kon zeggen, omdt alles gekoppeld is aan een vat olie.... ook leuk om te horen van een energiedeskudige,
ik ehb hem uitgelegd dat de tearieven van elke leverancier gewoon ":in de concurentie"worden bepaald door de leveranciers zelf, en dat we al zn twee jaar achtereen tovh wel dalingen hebben gehad bij leevrancoers. hij was het er niet mee eens en zei dat de prijs allen maar was gestegen de afgelopen 35 jaar.
hij vroeg ook of ik mijn benzine prijs bijvoorbeeld vast zou zetten vanwege de prijsstsijgingen. hij zou dat zeker doen! al zou hem dat dan eenmalig duizend euro kosten. toen ik hem voorrrekende dat dat alleen zin heeft als je heeeel erg veel rijdt, zei die dat dat dan wel klopte omdat hij een eigen bedrijf had,
een webshop nl. hij had niet echt een goed antwoord waarom hij dat zoveel moest rijden als hij vanuit huis kon werken.....
zrlf bezorgen lijkt me niet de goeie manier om de prijs lager te krijgen dan bij de regulieren winkels in de stad. ook is het wel raar dat ie dan in een callcener werkte...
ook leuk om te horen was dat het een familiebedrijf betrof
en dat allesoverbesparen niets wil verkopen en onafhankelijk is. toch sluit ik een :contract"af als ik ergens accoord mee ga en krijgen ze een of andere provisie uit betaald.
oed ik zal de vergelijking en de voorwaarden van het laagsteprijs garantiecertificaat eens afwachten want ik was wel benieuwd naar hoe dat dan allemaal in elkaar zou zitten...