revolution-nl schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:53:
[...]
Het gaat om een HR28 zonder boiler aangestuurd door een Honewell Chronotherm Vision Modulation.
Hoe kan ik dit het best testen?
Parameter 3 op 99 zetten aanvoer verhogen naar 75c booster inschakelen en kijken wat de retourtemp is en bij deellast bij paramter 3 20 zetten met 75c aanvoer en kijken wat de retourtemp is.
Mijn idee was dat ik bij 75c ongeveer 5.5kwh beschikbaar radiator vermogen heb waardoor de ketel nooit meer dan <20% van zijn totale vermogen kan afstaan.
Onder de streep ben ik gewoon een n00b die het allemaal een beetje probeert te begrijpen en gewoon wil tweaken

OK OK. Dat maakt het al veel meer inzichtelijk. met
5,5 kW radiatoren zal de dT veel te klein zijn, laat maar staan zoals ie stond, een HR 22 is dan nog veel te groot, laat staan een HR 28. Dat is dus
28 kW vollast!! Op een zo laag mogelijk pitje blijven draaien. Als het niet warm genoeg wordt een (of meerdere) radiatoren erbij plaatsen, of de huidige vergroten in capaciteit/warmteoverdracht. Note:Boven de 60 graden aanvoer is het ketel rendement snel dalend!!
Wat betreft de Honeywell Modulation:
Parameter 24 (low load selectie)
Deze staat standaard op 0, en die kun je op 1 zetten, de low load is dan actief, dit houd in dat de ketel 6 starts per uur gaat maken. (6 is niet instelbaar) Als je dit wilt natuurlijk, doe je dat niet, dan bepaald Parameter P in het ketel menu (Anti- pendel CV) bedrijf het aantal starts.
Hoe staat parameter 17 ?? Dit is een hele belangrijke.
0=ruimtetemperatuur regeling
1=weersafhankelijk met ruimte temperatuur compensatie
2=weersafhankelijk zonder ruimte temperatuur compensatie
Advies is hier parameter1 in te stellen, de OT vraag varieert
en op BL
en op verschil gewenst gemeten ruimte temperatuur.
Hoe staat parameter 22??
Dit is de aansluiting van je buitenlucht sensor.
0=via open therm.
1=via klem RT-RT op de montageplaat.
En als laatste parameter 1=aanwarmgedrag.
1=adaftief(zelf lerend)
2=vaste aanwarmsnelheid 3 K/h.
3=niet adaptief, conventioneel.
Mijn advies is om de Honeywell parameterlijst eens kritisch door te lopen, en de huidige waardes op te schrijven, ga er dan eens mee aan de gang.