Ik heb ook geen moeite met mensen die een andere communicatie wijze erop na houden dan ik.
Verdraagzaamheid heb je niet nodig voor gelijkgestemden.
Iedereen kan en wil duurzaam zijn op zijn haar manier. Daar moet je respect voor hebben.
Ik heb tot nu toe meerdere offertes aangevraagd voor zonnepanelen. Wat mijn verbazing toen schetste was dat ik bij ALLEMAAL (ongevraagd) een TVT berekening erbij kreeg. De een wist goud om te zetten in Platinum en de ander wist mijn investering van 7k na 30 jaar zo'n 55.000 waard te laten zijn.
Dat levert toch vragen op. Daarbij is geen enkele vraag een domme vraag en als je respect hebt voor een ieder dan beantwoord je (de in jouw ogen) domme vragen (of verwijs je naar een stuk op het internet).
Denk dat als een bedrijf dit doet, in principe zijn eigen geloofwaardigheid te grabbel gooit.
Vragen over degelijke berekeningen heb ik inmiddels zo vaak gezien dat ik ook wel weet dat niet iedereen dingen dagelijks uitrekent. Dat zijn geen domme vragen, heel veel mensen zullen dezelfde vragen hebben.
Iemand jouw mening over duurzaam opdringen, noem ik niet duurzaam en respectvol.
Maar iemand proberen te overtuigen, dat kan toch wel?
Alleskan heeft een andere mening, het is juist aardig te kijken wat dat doet.
De huidige maatschappij draait nu eenmaal om valuta en net zoals dat OffGrid (bijna niet mogelijk ) is, is zonder geld leven ook geen optie. Iedere Euro kan je maar 1 keer uitgeven en mensen zien daar nu eenmaal graag wat voor terug.
Dat weten ze in Duitsland en Italie maar al te goed. Denk wel dat best veel mensen ''hier'' best wat te besteden hebben.
Denk dat hier niemand is die gewoon voor de lol 5200Wp aan zonnepanelen op zijn zuidelijk georiënteerde dak hijst (bij een eigen verbruik van 2000kW p/j).
Misschien niet (altijd) financieel verstandig, maar er zijn er toch een aardig stel hier op het forum.
Als ik bijplaats zal ook ik een stukje in de min schieten.
Saldering is niet voor niets een hot onderwerp. Zodra de Saldering aan wordt gepast, staat iedereen op zijn achterste poten.
De benadeelden zullen dat niet leuk vinden. Eens zal het wel gebeuren. Eigenverbruik wordt dan een stuk boeiender.
Als iedereen het voor het milieu doet en niet voor de centjes, dan zal iedereen dat toch aan zijn billen roesten wat ze met de saldering doen!?
Voorlopig is saldering de enige vorm van subsidie die er is en die redelijk stevig verankerd is.
We kunnen er nog een tijdje van genieten. De prijzen voor PV vind ik gezien de markt nog niet eens zo verkeerd. Dus voorlopig een prima klimaat voor een forse groei van de PV in NL.
Te groot succes zal een vernauwing betekenen mbt salderen en op de lange duur wellicht afschaffing.
Niets is zeker, dat is zeker