Je hebt gelijk. In eerste instantie dacht ik ook om die SunnyBeam voor de webcam te zetten. Maar ik ben toen eens de specificaties gaan lezen en daar kwam ik achter een paar leuke dingen :
- De SunnyBeam is als een memory-USB-aan te sluiten op je computer. Daarbij maakt het dan niet uit of dat Windows of Linux is.
- De metingen van de SunnyBeam worden op het memory-USB gedeelte opgeslagen als .CSV bestanden.
Nu ik die twee dingen weet, ga ik er voorlopig vanuit dat de .CSV-bestanden allemaal dezelfde structuur heeft, waar alle gemeten waardes in zijn opgeslagen.
Het idee is om het nieuwste bestand automatisch te laten uploaden naar mijn website. Mijn website leest vervolgens dat bestand uit en 'kopieert' de nieuwste gegevens naar de database. Daarmee is dan de laatste update van de metingen verwerkt.
Met deze constructie hoop ik, dat ik per 5 minuten mijn opbrengsten van mijn PV-installaties kan laten zien. Dat zou ik zelf zooooo gaaf vinden. Want dan hoef ik telkens naar de webcams te kijken, hoe ver het er mee voorstaat en kan ik de mensen nog sneller de nieuwste informatie laten zien op mijn mobiel.
Het is kwestie uitzoeken, de bestandstructuur begrijpen en daarna wat programmeren en klaar. Een opbrengst-grafiek per 5 minuten is dan 'geboren'. Tenminste als het gaat, zoals ik denk dat het zal gaan.