Dat hangt van de laptop af - maar 24/7 ingeschakeld laten moet je met een Apple laptop ook niet doen. Er bestaan dingen als standby en hibernate. Het mooie van plugwise is dat je geen computer aan hoeft te laten staan! De pluggen zelf hebben maar weinig eigenverbruik.
Uitzetten van dit laptopje zorgt ervoor dat als je hem aanzet hij eerst 10 minuten bezig is om de updates van Windows en de virusscanner weer te gaan op halen. Echt ik heb het zó gehad met windows, bluescreens, de updates, de virussen en de eeuwige strijd tegen vastlopers
Jajajaja, windows is evil we weten het. Windhoos, micro$oft, microschoft... ik heb in mijn werkzame leven allemaal al te horen gekregen. Het is nu alleen 2011. Ik heb voor mijn werk een tijd met Apple computers gewerkt en die zuigen net zo hard als Windows computers, alleen anders.
Ik snap dat als je niet om bent op Apple,
Windows has come a long way. Al eens een tijdje Windows 7 gebruikt? Maar goed, laten we hier alsjeblieft geen Apple/Windows verhaal houden. Er is niet zo veel mis met Apple, mooi spul, werkt over het algemeen goed, beetje duur wel - maar het zijn de leden van de Apple-kerk die me een beetje tegenstaan.
Het is voor bedrijven als plugwise gewoon een kosten-afweging. Het kost ze waarschijnlijk ongeveer net zo veel om de versie voor Apple te ontwikkelen als om de versie voor Windows te ontwikkelen, maar er zijn nu eenmaal veel minder Apple computers. Daar halen ze dus minder rendement uit. Daarnaast richt Plugwise zich duidelijk op de zakelijke markt, en daar is Windows nu eenmaal koning, of je dat nu leuk vind of niet.
Als je nog een reden zoekt om over te stappen dan is het wel energiebesparing

Hibernate + hard switch = 0 W sluipverbruik en binnen 30 sec weer op (4GB geheugen, duurt ff om dat van harde schijf te trekken.
Mijn leenset-laptop komt nooit op het internet, is alleen voor plugwise, en draait zonder problemen en vertraging. Stap maar eens op de trein en kom hem maar eens bekijken.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar