Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ik begin met de minuut minder plezier te krijgen in Lion.
WOW dude... dit werkt inderdaad... pffff... you are the man!!!Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:24:
[...]
System Preferences > Trackpad > More Gestures > Swipe between pages > veranderen near three fingers.
Voor zover ik nu kan beoordelen werkt dan het swipen met 3 vingers zoals in Leopard, ook in andere apps kun je dan terug en vooruit.
Verwijderd
Graag gedaan, vond het zelf ook irritantcallous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:30:
[...]
WOW dude... dit werkt inderdaad... pffff... you are the man!!!

Hier ook een vastlopert. Bij het herstarten.zAo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:29:
Zo; totale vastloper nummer 1 is een feit.
Ik begin met de minuut minder plezier te krijgen in Lion.
x
Hoe heb je de upgrade gedaan? Ik heb hier zelf nml een Macbook Air (waarop net Lion binnen is) en een iMac. Kan ik de "installESD.dmg" gewoon op een schijfje zetten en dan op de iMac zetten? Hoe weet Apple dan hoeveel Mac's ik eventueel met diezelfde dmg installeer? Of moet het op een andere manier?OkselFris schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:16:
Macbook Pro en iMac van een upgrade voorzien, als een zonnetje. Verbazend hoe snel mijn " tragere" Macbook Pro met SSD gereed was, verbazend snel.
Eerste indruk is toch goed. Reverse scrolling is even wennen, maar pakt snel op en werkt wel prettig. Mission Control is gewoon geweldig. Werkt voor mij beter dan spaces. Gaat erg vloeiend.
De veranderingen in de gestures en swipes zijn even leren, maar het swipen in Safari werkt wel lekker.
Je ziet toch een aantal zaken van IOS terug die het net even gelikte maken en ook prettig werken.
Ik ben er nog niet uit of ik de nieuwe interface zonder de kleuren in finder en mail nou wel zo mooi vindt, het staat mooi opgeruimd maar is ook knap eentonig.
Grappig, zit net wat te typen en de spellingscontrole en opzoeken in het woordenboek is wel grappig gedaan. Lekker snel en duidelijk.
Ziet er goed uit allemaal.
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
Verwijderd
ALs je hem nog niet hebt geinstalleerd: Programma's -> Mac OS X Lion installatie -> rechtermuisklik -> Toon pakketinhoud -> Contents -> SharedSupport -> InstallESD.dmg en dat is je installatiebestand dat je dus op een ander schijfje kunt zetten (als ik het goed heb begrepen)Eris schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:35:
Ik heb zojuist Lion geïnstalleerd maar nu wel ik nog wel even een back-up maken op mijn externe hard drive. Waar kan ik dat instantie bestand vinden of is het mogelijk om hem toch maar op nieuw te downloaden?
Verwijderd

Iemand al ervaring met hetzelfde of tips hoe ik dit op kan lossen? Ik hoop vooral te voorkomen dat ik mijn mac moet gaan formatteren, snow leopard installeren, bootcamp installeren, etc.. etc..
Zoals verteld door AllStarVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:24:
[...]
System Preferences > Trackpad > More Gestures > Swipe between pages > veranderen near three fingers.
Voor zover ik nu kan beoordelen werkt dan het swipen met 3 vingers zoals in Leopard, ook in andere apps kun je dan terug en vooruit.
Ziet er mooi uit, maar.....
Little Snitch werkt niet onder Lion

Waardoor zo'n beetje het hele adobe pakket het niet doet
[ Voor 5% gewijzigd door Mon0lith op 20-07-2011 19:51 ]
PSN: Von_Smallhausn
Weet iemand waar je het lettertype van de favorite bar in Finder kan aanpassen? Ik vind het echt te groot.
Vind het ook raar dat dit niet gewoon standaard kan met het touchpad... (tja, een add-on.. maar dat is toch niet wat je wilt) Hetzelfde geld eigenlijk voor een 'cut' optie, evenals de drie-vinger swipe om in safari meteen naar het onderste of bovenste van de pagina te gaan. Conclusie: nieuwe gestures zijn echt niet veel beter vergeleken met in SL.TranceSetter schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:45:
Enne, hoe kan ik nou in de finder volgende en vorige doen? Of in andere programma's behalve safari?
Ben er zelf nog niet over uit of ik het 'nieuwe' scrollen ga gebruiken. Probeer er nu even aan te wennen, en als het bevalt zal ik het blijven gebruiken. Verder bevalt alles goed, alleen kom je toch regelmatig wat 'bugs' tegen. (vind ik niet heel erg, maar het zou netter zijn als dit gewoon juist was vanaf de release)
[ Voor 11% gewijzigd door zeromussov op 20-07-2011 19:51 ]
lees ff mijn vorige reactiezeromussov schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:50:
[...]
Vind het ook raar dat dit niet gewoon standaard kan met het touchpad... (tja, een add-on.. maar dat is toch niet wat je wilt) Hetzelfde geld eigenlijk voor een 'cut' optie.
Ben er zelf nog niet over uit of ik het 'nieuwe' scrollen ga gebruiken. Probeer er nu even aan te wennen, en als het bevalt zal ik het blijven gebruiken. Verder bevalt alles goed, alleen kom je toch regelmatig wat 'bugs' tegen. (vind ik niet heel erg, maar het zou netter zijn als dit gewoon juist was vanaf de release)
Daarnaast hebben ze het uiterlijk van de finder echt verkracht imho. Waar zijn de mooie kleurige icoontjes? Nu zijn het vette vieze saaien iconen, die het helemaal een saaie grijze boel maken. Ook zijn de verschillende onderdelen niet meer snel te herkennen (wat juist het doel is van iconen > snel dingen herkennen).
Over de "natuurlijke" scroll zal ik maar niet beginnen.
Apple gooit hier een heleboel design patterns (die al tientallen jaren worden gebruikt) over boord, wat imho echt een hele domme en vooral arrogante keuze is.
nu moet ik alsnog het toetsenbord gebruiken (of btt gebruiken) om te zoomen als ik even niet in Safari zit... Tzal geen bug zijn denk ik maar wel jammer dat het niet gewoon overal werkt
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2011 20:44 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 19:56 ]
Verwijderd
Misschien moet je gewoon even wennenTheJVH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
heel verhaal
Ik hoop het wel. Het Snow Leopard -> Lion-pad lijkt me wat omslachtig. Alhoewel mijn Mac Pro (1st gen) niet van USB kan booten (het is mij tenminste nooit gelukt).nl.mark schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:42:
[...]
Denk dat dat de full version is ipv de upgrade die je koopt voor 23,99!
Wat een gemiep. Je kunt het toch aan/uit zetten? Bovendien is het gewoon evolutie: mensen die een tablet gewend zijn vinden de traditionele manier van scrollen tegenintuitief, dus het is echt een verbetering dat het verandert.TheJVH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
Over de "natuurlijke" scroll zal ik maar niet beginnen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat kan wel even duren ik had het om 16:00 ofzo gedaan via 2e link en heb nog geen mail back.Unbreukable schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:56:
Heeft iemand al zonder creditcard (of bij een weigerend serienummer) via de 2e link de aanvraag voor lion gedaan? Ik heb het 10 min geleden gedaan en een .jpg van mijn aankoopbewijs toegevoegd. Ik was benieuwd of iemand dat al gedaan had en hoe lang het duurde voordat er een bevestiging kwam...
Dus ik denk dat ik die morgen krijg.
Tot nu toe erg onstabiel, zeer onstabiel. Je kan zien dat Steve Jobs minder aanwezig is
Verwijderd
Hij ziet er zo simpel uit, maar de service is fantastisch!
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 19:59 ]
Deze mis ik ook heel erg inderdaad...Malantur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:05:
In Snow Leopard kon ik in een browser of in finder naar de vorige pagina gaan door met 3 vingers naar links te swipen. In Lion werkt dat niet meer, iemand een idee waar ik dit kan instellen?
Bij instellingen -> trackpad zie ik de mogelijkheid er niet tussen staan.
De andere scrollopties werken prima, dat dan weer wel
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Verwijderd
Ik werk al weken (intensief) met de GM, heb geen vastlopers meegemaakt.Bigg Balls schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:58:
heb al een stuk of 10 vastlopers gehad. Met name met de software update en vreemd genoeg Safari (bezoeken buienradar website).
Tot nu toe erg onstabiel, zeer onstabiel. Je kan zien dat Steve Jobs minder aanwezig is
Een verbetering is persoonlijk, jij vind het misschien een verbetering, maar dat betekend helemaal niet dat het een 'verbetering' is.Exirion schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:56:
[...]
Wat een gemiep. Je kunt het toch aan/uit zetten? Bovendien is het gewoon evolutie: mensen die een tablet gewend zijn vinden de traditionele manier van scrollen tegenintuitief, dus het is echt een verbetering dat het verandert.
antwoord is al 6x gegeven!!Xcalibur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:59:
[...]
Deze mis ik ook heel erg inderdaad...
De andere scrollopties werken prima, dat dan weer wel
Verwijderd
Ah, inderdaad. Maar wanneer ik de 'Vegen tussen pagina's' op 3-vinger swipe zet blijft Safari crashen wanneer ik drie vingers wil gebruiken. (MacBook Pro 13) Heb al geprobeerd om opnieuw op te starten, maar het blijft steeds crashen. (dat bedoelde ik o.a. met die 'bugs') Weet niet of iemand anders dit ook heeft en wellicht een oplossing heeft?
Maar vind het belachelijk dat ik opeens een CC moet ingeven. Je zal er maar geen hebben.
Zoals ik.. want ik heb geen CC.RSD1982 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:01:
Ok, ben Lion aan het downloaden.,
Maar vind het belachelijk dat ik opeens een CC moet ingeven. Je zal er maar geen hebben.
Downloaden gaat traaaag... Schommelt tussen 3 en 6 uur en ik download normaal met 4mbit..
[ Voor 22% gewijzigd door Tijn89 op 20-07-2011 20:06 ]
Gevonden, gaat hard in dit topic ;-)
Het lijk alleen met de magic mouse te werken, met de trackpad krijg ik het nog niet voor elkaar....
Ik heb gewoon op beide de download aangezet uit de Appstore. Was zo binnen, dus ik heb geen moeite gedaan om USB sticks erbij te pakken.D-Ed schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:41:
[...]
Hoe heb je de upgrade gedaan? Ik heb hier zelf nml een Macbook Air (waarop net Lion binnen is) en een iMac. Kan ik de "installESD.dmg" gewoon op een schijfje zetten en dan op de iMac zetten? Hoe weet Apple dan hoeveel Mac's ik eventueel met diezelfde dmg installeer? Of moet het op een andere manier?
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Inderdaad, ik heb zitten speuren en ben de optie ook niet tegengekomen. Normaal scroll ik op mijn magic mouse met 2 vingers naar links en rechts (in bijv. Chrome) om verder en terug te gaan. Nu gaat hij op de pagina zelf 'scrollen'.callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:10:
[...]
NIET WAAR!!... lees zelf ook eens... het WERKT NIET!
zucht
Ik heb het programma MagicPrefs om mijn muis sneller te laten bewegen e.d., hiermee kan je ook custom functies instellen voor swipes e.d., maar de 'back' functie heb ik nog niet gevonden.
Moet nu maar tijdelijk een keyboard shortcut voor forward en back gaan koppelen aan de muis. Dan kan ik hopelijk ook weer in de finder e.d. heen en weer via die swipes. Is denk ik ook een oplossing voor jou.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Als ik nu mijn harddisk wil partitioneren naar één partitie krijg ik de melding "schijf kan niet worden gedeactiveerd". Ik heb ook al geprobeerd om de bestaande partitie te vergroten met de optie "wijzig grote" maar dat lukt ook niet.
ik heb ook de trackpad... dus dan doe je het denk ik nog niet goed... let er ff op dat je beide opties goed instelt...Xcalibur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:07:
[...]
Gevonden, gaat hard in dit topic ;-)
Het lijk alleen met de magic mouse te werken, met de trackpad krijg ik het nog niet voor elkaar....
swipe between pages = 3 vingers
swipe between full screen apps = 4 vingers
Ik had hem al geïnstalleerd. HellaasD-Ed schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:44:
[...]
ALs je hem nog niet hebt geinstalleerd: Programma's -> Mac OS X Lion installatie -> rechtermuisklik -> Toon pakketinhoud -> Contents -> SharedSupport -> InstallESD.dmg en dat is je installatiebestand dat je dus op een ander schijfje kunt zetten (als ik het goed heb begrepen)
doe je dat dan wel m.b.v. de installatie-DVD? dat is niet helemaal duidelijk in je verhaal.ronwiel schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:10:
Ik ben helaas al vrij vlot tegen een probleem aangelopen. Ik heb via de recovery mode mijn hardeschijf gewist om vervolgens de partities opnieuw in te delen. Er was namelijk nog 23gb niet gepetitioneerd nadat ik het één en ander had uitgeprobeerd.
Als ik nu mijn harddisk wil partitioneren naar één partitie krijg ik de melding "schijf kan niet worden gedeactiveerd". Ik heb ook al geprobeerd om de bestaande partitie te vergroten met de optie "wijzig grote" maar dat lukt ook niet.
Het gaat hier over de mensen die in aanmerking komen voor een gratis update. Je moet opeens CreditCard gegevens geven. Iets anders ingeven is niet mogelijk. Dus raar en irritantalienfruit schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:04:
Hmm, ja, ik heb ook geen credit card. Nou ja, geen Amerikaanse...
Offtopic: Iemand die zijn Trackpad wil ruilen voor een nieuwe ongebruikte Magic Mouse?
[ Voor 12% gewijzigd door RSD1982 op 20-07-2011 20:21 ]
ik heb hotspots actief, ofwel, active corners.
Als ik naar rechtsonder hoek ga met mijn cursor, krijg ik het bureaublad te zien, rechtsboven, gaat de screensaver aan en linksonder wordt scherm zwart... kan een handige tip zijn?
Nee, gewoon eerst Lion geïnstalleerd via de Appstore en even wat lopen rondkijken. Vervolgens wilde ik een clean install doen.Nerpissad schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:15:
doe je dat dan wel m.b.v. de installatie-DVD? dat is niet helemaal duidelijk in je verhaal.
pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je de huidige partitie niet gebruiken als je ingelogd bent. volgens mij kan dit alleen als je de via USB/DVD boot.ronwiel schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:18:
[...]
Nee, gewoon eerst Lion geïnstalleerd via de Appstore en even wat lopen rondkijken. Vervolgens wilde ik een clean install doen.
edit: niet de partitite wijzigen, bedoel ik natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Nerpissad op 20-07-2011 20:24 . Reden: niet de partitite wijzigen, bedoel ik natuurlijk ]
Geen problemen mee. Heb het een paar keer gebruikt en met iDeal iig krijg je direct de code op het scherm + in je mail.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:58:
Die itunescode.nl, das wel een legale site ofniet??
Hij ziet er zo simpel uit, maar de service is fantastisch!
Verwijderd
Bwa, je kan wel partitioneren voor een dualboot naar windows, waarom zou het dan zo niet lukken?Nerpissad schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:20:
[...]
pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je de huidige partitie niet gebruiken als je ingelogd bent. volgens mij kan dit alleen als je de via USB/DVD boot.
Klopt, kan ik beamen.jip_86 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:21:
[...]
Geen problemen mee. Heb het een paar keer gebruikt en met iDeal iig krijg je direct de code op het scherm + in je mail.
Naja ik zit nu in de recovery mode van Lion en ik an mijn schijf niet partitioneren / deactiveren, ik hoop niet dat ik hier eerst Snow Leopard voor moet gaan installeren.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:23:
Bwa, je kan wel partitioneren voor een dualboot naar windows, waarom zou het dan zo niet lukken?
Bij een clean install zul je de Lion partitie moeten verwijderen via de Terminal. Daarna SL erin en opnieuw beginnenVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:23:
[...]
Bwa, je kan wel partitioneren voor een dualboot naar windows, waarom zou het dan zo niet lukken?
[ Voor 5% gewijzigd door RSD1982 op 20-07-2011 20:26 ]
Verwijderd
Dat kan niet vanwege de partitie waar de recovery mode op staat.ronwiel schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:25:
[...]
Naja ik zit nu in de recovery mode van Lion en ik an mijn schijf niet partitioneren / deactiveren, ik hoop niet dat ik hier eerst Snow Leopard voor moet gaan installeren.
Oplossing is simpel: brand die partitie op een DVD. En daarvan kan je dan je mac opstarten.
Gevonden, maar dat vind ik ook niet heel handig....callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:11:
[...]
ik heb ook de trackpad... dus dan doe je het denk ik nog niet goed... let er ff op dat je beide opties goed instelt...
swipe between pages = 3 vingers
swipe between full screen apps = 4 vingers
Effe pielen nog maar
Ik heb nu natural scrolling op m'n muis uitgezet, en op m'n trackpad aan, maar m'n trackpad pakt altijd de setting van de muis over, heb jij dat ook?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Ik heb geen muisXcalibur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:30:
[...]
Gevonden, maar dat vind ik ook niet heel handig....
Effe pielen nog maar
Ik heb nu natural scrolling op m'n muis uitgezet, en op m'n trackpad aan, maar m'n trackpad pakt altijd de setting van de muis over, heb jij dat ook?
En nee mensen. Dat kan niet aan mijn macbook pro liggen. Gekocht op 12 juli met 8GB geheugen. Of zou een clean install beter zijn? Al kan het niet komen door geïnstalleerde applicaties want alleen de noodzakelijke applicaties staan er op.
Code ingewisseld in de Appstore en hij is nu net 5 minuten aan het downloaden. Ik zie nog niets aan voortgang. Denk niet dat ik het meest ideale tijdstip heb uitgekozen om de download de starten
Super dat het allemaal zo snel gaat zeg... iMac iets meer dan week oud.
Hoe weet Apple dat? Op de doos staat productiedatum 23-4-11... Geven winkels (iCentre) die serienummers automatisch door ofzo? Of wordt dit vanzelf bij Apple geregistreerd zodra je je mac aanzet voor het eerst?
Dit wordt nachtwerk denk ik
Hoe gaat dat na download? Moet ik nog bevestigen voor installatie of doet ie dat vanzelf al? Dan laat ik hem gewoon vannacht doordraaien anders...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
humm... had je daar geen 3 uur de tijd voor?Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:32:
Hehe, eindelijk binnen. Om 3uur gestart, en nu net binnen. Even een reservekopie maken, en dan updaten!
Bizar, mijn macbook voelt juist sneller aan.. Deze is van eind 2010.Teak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:
Mijn eerste ervaring met Lion is dat het een stuk logger is dan SL. Dit zie ik bijvoorbeeld aan het omhoog komen van het dock. Hebben meer mensen hier problemen mee? Ook het opstarten gaat trager.
heb hetzelfde en je geeft het antwoord zelf alTeak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:
Mijn eerste ervaring met Lion is dat het een stuk logger is dan SL. Dit zie ik bijvoorbeeld aan het omhoog komen van het dock. Hebben meer mensen hier problemen mee? Ook het opstarten gaat trager.
En nee mensen. Dat kan niet aan mijn macbook pro liggen. Gekocht op 12 juli met 8GB geheugen. Of zou een clean install beter zijn? Al kan het niet komen door geïnstalleerde applicaties want alleen de noodzakelijke applicaties staan er op.
Althands, daar ga ik vanuit... ik koop op kort termijn een ssd en ga dan voor een clean install... usb stick is al gemaakt.
Verwijderd
Hij is wellicht nog aan het indexeren, komt wel in orde.Teak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:
- bladeren in Chrome werkt niet meer (daarvoor moet ik waarschijnlijk gestures uitzetten, maar dat is ook weer zonde)
- in SL backupte de TimeMachine via een Windows Share en dat werkt nu niet meer
Voor de rest leuk, maar best vervelende puntjes
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
je hoeft niets uit te zetten, alleen goedzetten.. alles wentRob schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:39:
2 negatieve punten
- bladeren in Chrome werkt niet meer (daarvoor moet ik waarschijnlijk gestures uitzetten, maar dat is ook weer zonde)
- in SL backupte de TimeMachine via een Windows Share en dat werkt nu niet meer
Voor de rest leuk, maar best vervelende puntjes
Ja, ik heb het ook nog steeds, support is nu ook niet meer open, behoorlijk jammer dit.fabianspoelman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:39:
Zijn er mensen die nu nog steeds het serienummer-probleem hebben bij het up-to-date program of ben ik als enige over
9800X3D | 3070
Vreemd, aangezien ze je afzonderlijk van elkaar kunt instellen....Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:31:
Ja, die instelling geldt voor beide.
ff goed lezen.. is al 8 a 9x beantwoordPindamann schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:
Is het ook mogelijk om 3-finger swipe terug te zetten naar volgende vorige bij het browsen? Kan het wel uitzetten maar niet veranderen?
Natural scrolling wordt dat genoemd en dat is uit te zetten bij de muis/touchpad instellingen. Dit is overigens dezelfde manier van scrollen als telefoons voornamelijk doen. Het is wel logischer eigenlijk.kx22 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:
Dat scrollen is verschrikkelijk. Na 2 minuten gelijk Scroll Reverser gedownload en geïnstalleerd.
9800X3D | 3070
Dat kun je toch gewoon uitzetten in mouse properties?kx22 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:
Dat scrollen is verschrikkelijk. Na 2 minuten gelijk Scroll Reverser gedownload en geïnstalleerd.
Sommige onderdelen zijn inderdaad snel zoals Launchpad. Daar zie je totaal geen vertraging optreden.chowmonkey schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:38:
[...]
Bizar, mijn macbook voelt juist sneller aan.. Deze is van eind 2010.
Is het verschil tussen een update van een "kale" SL naar Lion en een clean install dan zo groot? Het lijkt mij dat dit wel moet meevallen en eigenlijk van geen invloed mag zijn.callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:38:
heb hetzelfde en je geeft het antwoord zelf al
Althands, daar ga ik vanuit... ik koop op kort termijn een ssd en ga dan voor een clean install... usb stick is al gemaakt.
Zojuist even bij de spotlight gekeken. Hij is hem inderdaad aan het indexeren. Misschien dat dit inderdaad het probleem kan zijn. Wacht ik dat gewoon even afVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:39:
Hij is wellicht nog aan het indexeren, komt wel in orde.
Geldt het up-to-date program hier eigenlijk wel voor?
edit: Thanks JelmerHT, heb em inmiddels ook in de lijst voor gequalifide(?) Macs gevonden
[ Voor 25% gewijzigd door fabianspoelman op 20-07-2011 20:46 ]
Verwijderd
Het update programma is voor alle macs vanaf 30 dagen voor de Lion release. Dus ja die zal er wel onder vallen.fabianspoelman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:44:
Heb vandaag een i3 3,2 Ghz 27" iMac van de Mediamarkt gehaald, was nogal goedkoop
Geldt het up-to-date program hier eigenlijk wel voor?
Volgens mij is dat geen update, maar Java in zijn geheel. MacOs Lion heeft geen Java en Flash er standaard in zittenTeak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:46:
Ben de eerste update al aan het binnenhalen. Wanneer je een CS5.5 applicatie wil gebruiken moet je eerst je Java for Mac OSX updaten. Een update van 65,3 MB!
Oké bedankt voor de info, maar het downloaden zorgt in ieder geval wel voor een vastloper.CoiLive schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:47:
Volgens mij is dat geen update, maar Java in zijn geheel. MacOs Lion heeft geen Java en Flash er standaard in zitten
Ik zie daar AirDrop wel in de navigatiecolumn in Finder maar op mijn iMac met de GM gedownload van de T*B zit die niet in de navigatiecolumn. Is dat bij meerdere mensen die de GM hebben gedownload van de developer site of van een torrent site?
Iemand die weet of je dit ergens kan activeren?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Dat deed die hier dan weer nietTeak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:
[...]
Oké bedankt voor de info, maar het downloaden zorgt in ieder geval wel voor een vastloper.
Verwijderd
Ik heb al iTunes 10.4, en iWork 9.1 binnengehaald.Teak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:46:
Ben de eerste update al aan het binnenhalen. Wanneer je een CS5.5 applicatie wil gebruiken moet je eerst je Java for Mac OSX updaten. Een update van 65,3 MB!
Verwijderd
Preferences, daar kun je het aanvinken.Underworld schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:
Wat ik vreemd vind, (ik heb even snel op mijn MB Pro in 20 minuten Lion geïnstalleerd via de AppStore, leve SSD en 8GB)
Ik zie daar AirDrop wel in de navigatiecolumn in Finder maar op mijn iMac met de GM gedownload van de T*B zit die niet in de navigatiecolumn. Is dat bij meerdere mensen die de GM hebben gedownload van de developer site of van een torrent site?
Iemand die weet of je dit ergens kan activeren?
In Safari werkt het bladeren wel, in Chrome dus nietcallous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:40:
[...]
je hoeft niets uit te zetten, alleen goedzetten.. alles went
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Chrome heeft nog wat updates nodig wat betreft Lion. Probeer maar eens Full Screen te gaan, je wordt niet naar een andere space genomen.Rob schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:52:
[...]
In Safari werkt het bladeren wel, in Chrome dus niet
Nee het zit niet in Finder voorkeuren, het mist gewoon in die lijst.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
I know... nogmaals, antwoord is al 315x gegevenRob schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:52:
[...]
In Safari werkt het bladeren wel, in Chrome dus niet
Verwijderd
Dus het staat niet in de lijst waar je alles kunt aanvinken van de sidebar? Hier nochtands gewoon welUnderworld schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:55:
[...]
Nee het zit niet in Finder voorkeuren, het mist gewoon in die lijst.

Verder had ik onlangs de vraag gezien van iemand hoe het komt dat de finder vensters telkens weer klein openen, die optie is ook te vinden bij voorkeuren van Finder zelf(net ontdekt).
1x is het gevraagd (naast de mijne) over specifiek Chrome.callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:56:
[...]
I know... nogmaals, antwoord is al 315x gegeven
Het is dus even wachten op een update van Chrome
Ik zal eens kijken of de truc, die voor SL uitgehaald moest worden om op een Windows Share te 'timecapsulen' ook werkt op Lion
EDIT: nope, didn't work
[ Voor 3% gewijzigd door Rob op 20-07-2011 21:03 ]
Verwijderd
Migration Assistent starten, even alles laten opzoeken en je documenten selecteren. (Wellicht bij Documents ergens je Pictures en Music map aanvinken)smeerbartje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:59:
Ik heb mijn volledige pastorie verwijderd met disk utility. Vervolgens Lion helemaal opnieuw geïnstalleerd; prima, draait als een zonnetje. Echter nu wil ik mijn na kul terug zetten. Ik heb een Time Machine backup van Snow Lion, maar hoe zorg ik er nu voor dat alleen mijn iTunes library en iphoto library worden teruggezet?
Dit topic is gesloten.
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!