[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
Pagina's heen en weer switchen in Safari doe je nu met 1 vinger op de MM en met 2 op de trackpad. Fullscreen apps doe je met 3 vingers de trackpad en 2 vingers op de MM. Het is even wennen en weet zelf nog niet of ik het weer terug switch naar het 'oude'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:25
Misschien een stomme vraag maar ik kan het echt niet vinden:

Volgens http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ heb ik recht op een gratis download van lion omdat mijn macbook op 21 juni gekocht is. De macbook is gekocht in de apple store op de site zelf (Nederland). Alleen ik moet ook de plaats en provincie opgeven van de store. Alleen die kan ik nergens vinden. Iemand die toevallig met hetzelfde bezig is?

Groeten en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Rorata schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:27:
Misschien een stomme vraag maar ik kan het echt niet vinden:

Volgens http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ heb ik recht op een gratis download van lion omdat mijn macbook op 21 juni gekocht is. De macbook is gekocht in de apple store op de site zelf (Nederland). Alleen ik moet ook de plaats en provincie opgeven van de store. Alleen die kan ik nergens vinden. Iemand die toevallig met hetzelfde bezig is?

Groeten en bedankt.
in principe moet het werken als je Apple Online Store en je eigen stad + provincie opgeeft.. hoop wel voor je dat je een credit card hebt

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Vaagheid :/
Heb OSX Lion gedownload, nu wil ik hem op dvd branden maar als ik rechtermuisknop doe op de installer zie
ik helemaal geen "Toon pakketinhoud" staan..

Iemand?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

Mon0lith schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:29:
Vaagheid :/
Heb OSX Lion gedownload, nu wil ik hem op dvd branden maar als ik rechtermuisknop doe op de installer zie
ik helemaal geen "Toon pakketinhoud" staan..

Iemand?
Rechtermuisknop op installer > opties > toon in finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Zoals ik ook al eerder zei.. werkt bij mij ook niet, alleen in safari... geen enkel ander programma kan ik nog naar Vorige... Ook niet met BetterTouchTool...

Ik gebruik imac met een losse trackpad BTW... iemand een OSX oplossing? Het zal toch niet waar zijn dat dit gewoon niet meer kan? Zelfs niet met iTunes... omg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:29:
[...]

Hier een mooie handleiding: http://www.appletips.nl/o...latie-usb-stick-aanmaken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:29:
[...]
Kan iemand bevestigen dat WebDAV sharing in de normale Lion zit? Kan dit via SSL?
Dat kan dus niet... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:21:
[...]

Trim wordt ook niet ondersteund voor niet-Apple SSD's...
Niet ondersteund nee, maar met http://www.groths.org/?p=308 schijn je het wel aan te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

PBP schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:29:
[...]

En dan.. hij opent dan geen nieuw finder venster met de met content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Overigens heeft apple een knap staaltje werk afgeleverd

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik wacht eerst wel ff af tot 10.7.2 ofzo voordat ik Lion ga proberen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57
Ik word een beetje pissig. Ik wil Mac OS x installeren (Lion) dan moet ik telkens wat downloaden, ik ben geconnect met Wi-fi. na paar minuten zegt hij is mislukt. Iemand dit probleem? is vreselijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Mon0lith schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:34:
[...]

En dan.. hij opent dan geen nieuw finder venster met de met content
JoeHoe... handleiding!!!!
http://www.appletips.nl/o...latie-usb-stick-aanmaken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:35:
Ik word een beetje pissig. Ik wil Mac OS x installeren (Lion) dan moet ik telkens wat downloaden, ik ben geconnect met Wi-fi. na paar minuten zegt hij is mislukt. Iemand dit probleem? is vreselijk irritant
Heb dit 2x gehad, daarna de UTP -> USB verbonden en dat werkte prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iWork update en iTunes 10.4 zijn nu ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Toppe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:36:
[...]

Heb dit 2x gehad, daarna de UTP -> USB verbonden en dat werkte prima
Als het nu niet lukt douw ik me netwerk kabel erin, en als het dan niet werkt flip ik.
Het werkte bij jou daarna wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

In die handleiding wordt het niet verholpen hoor..

Het is trouwens al opgelost. Hij was gedownload naar m'n map Programma's en
daar kon hij geen Toon pakketinhoud doen. Toen ik hem op bureaublad zette kon het wel :)

SOLVED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:38:
[...]

Als het nu niet lukt douw ik me netwerk kabel erin, en als het dan niet werkt flip ik.
Het werkte bij jou daarna wel?
Zonder problemen, misschien wel dat je de download even opnieuw moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Toppe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:40:
[...]

Probeer het nu, vind het wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:37:
iWork update en iTunes 10.4 zijn nu ook beschikbaar.
Via de AppStore gok ik dan want ik zie ze niet in de SU.

Vind vooral de Finder erg wennen in Lion. De snelheid is wel echt verbeterd ten opzichte van SL, duidelijk merkbaar op mijn MBP i7.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maximus schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:42:
[...]

Via de AppStore gok ik dan want ik zie ze niet in de SU.

Vind vooral de Finder erg wennen in Lion. De snelheid is wel echt verbeterd ten opzichte van SL, duidelijk merkbaar op mijn MBP i7.
Ja via de software update kreeg ik deze ook net binnen.

Hoe kan ik lino opnieuw downloaden om een USB stick versie aan te maken? als ik uit de appstore deze nogmaals aanklik kan dit niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Toppe schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:40:
[...]

Nogmaal dezelfde probleem, het wilt niet lukken en irriteert me.

Iemand enig idee dat ik die bloody extra downloads niet kan halen? ik ben bezig met een clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een waarschuwing voor iedereen met een mac en een netgear (of ander merk) NAS:

Als je Lion installeert werkt je time machine en AFP share niet meer, dit komt door verbeterde beveiliging in Lion mbt AFP protocol. Er is een workaround voor het AFP protocol, maar Time machine gaat vooralsnog niet werken bij Netgear NAS systemen.

Netgear heeft voor de x86 NAS een update uitgebracht waardoor alles wel werkt maar de SPARC modellen (zoals de NV+ en readynas DUO) moeten nog even wachten op de update. Ze zijn er mee bezig maar hebben nog wat issues die ze moeten oplossen.

Hoe het met andere merken zit weet ik niet, ik dacht dat Qnap wel al een update heeft uitgegeven om deze problemen op te lossen.

Hou er dus even rekening mee als je wilt updaten maar je AFP share of Time Machine nodig hebt. Overigens is er op het netgear forum een draadje, daar kun je eea nog even nalezen.

Let op! De "patch" die op de eerste pagina te downloaden is voor AFP shares is een zeer instabiele versie en moet je niet gebruiken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wanneer ik het bestand InstallESD.dmg naar de schijf verplaats, moet ik dan Wis doel aangevinkt houden?

Volgens een Engelse uitleg moet ik mounten en via Apple Tips niet, ik begrijp dit niet helemaal...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:47:
Wanneer ik het bestand InstallESD.dmg naar de schijf verplaats, moet ik dan Wis doel aangevinkt houden?

Volgens een Engelse uitleg moet ik mounten en via Apple Tips niet, ik begrijp dit niet helemaal...
Voor zover ik weet moet je die .dmg alleen mounten op een USB drive. Op een DVD is het gewoon branden zonder iets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:46:
Even een waarschuwing voor iedereen met een mac en een netgear (of ander merk) NAS:

Als je Lion installeert werkt je time machine en AFP share niet meer, dit komt door verbeterde beveiliging in Lion mbt AFP protocol. Er is een workaround voor het AFP protocol, maar Time machine gaat vooralsnog niet werken bij Netgear NAS systemen.

Netgear heeft voor de x86 NAS een update uitgebracht waardoor alles wel werkt maar de SPARC modellen (zoals de NV+ en readynas DUO) moeten nog even wachten op de update. Ze zijn er mee bezig maar hebben nog wat issues die ze moeten oplossen.

Hoe het met andere merken zit weet ik niet, ik dacht dat Qnap wel al een update heeft uitgegeven om deze problemen op te lossen.

Hou er dus even rekening mee als je wilt updaten maar je AFP share of Time Machine nodig hebt. Overigens is er op het netgear forum een draadje, daar kun je eea nog even nalezen.

Let op! De "patch" die op de eerste pagina te downloaden is voor AFP shares is een zeer instabiele versie en moet je niet gebruiken.
Geldt ook voor Qnap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik reboot de installatie dvd nu. Met wireless of met kabel wilt hij de extra onderdelen niet downloaden, dit is echt irritant aangezien ik mijn MBP al heb geformateerd. Iemand dit meegemaakt en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
THE_BASE schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:47:

Niks mounten... gewoon bij bron de dmg selecteren en bij doel je usb device en dan op restore/terugzetten klikken... eitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Vind de nieuwe gestures op lion niet heel fijn, deed altijd expose met 4 vingers omlaag (of omhoog) nu al vergeten en toon desktop met omlaag dat is nu clunky je vingers uit elkaar doen. expose aka missioncontrol is 3 vingers omhoog, dus scrollend door twitter met 3 vingers omlaag en omhoog werkt ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:49
Iemand enig idee hoe trim aan te zetten? standaard lijkt 10.7 het niet aan te zetten (of de ondersteuning is nog niet aanwezig/beperkt).

Verder vond ik het wel leuk dat ze met mission control wat meer op gnome zijn gaan lijken (die op zijn beurt uiteindelijk het expose gebeuren weer bij osx vandaan heeft: beter goed gejat dan slecht bedacht :P)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poor me, nadat ik Lion heb geinstalleerd, positief afgesloten, herstart -> blijft hij hangen bij het witte scherm, zwarte appeltje erop, en laden, en laden. Je hoort wel dat hij geluid maakt en bromt, maar veel vooruitgang zie je niet! Hij staat al bijna 30 minuten aan. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan073
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
Um, jongens... Ik heb Chrome fullscreen gemaakt, maar hoe kom ik daar weer uit????
Op apple.com staat dat er een icoontje in mijn statusbalk zou moeten staan, maar die zie ik dus niet

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

iwan073 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:08:
Um, jongens... Ik heb Chrome fullscreen gemaakt, maar hoe kom ik daar weer uit????
Op apple.com staat dat er een icoontje in mijn statusbalk zou moeten staan, maar die zie ik dus niet
Terminal.app heeft het zelfde probleem.

Lekker af dit zeg. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

iwan073 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:08:
Even helemaal bovenin zweven met je muis, dan komt de balk naar beneden. Alternatief? Swipe naar links of rechts met twee vingers op de muis (3 op trackpad) of druk op command+Q

Bij Chrome zit onder 'weergave' de optie volledig scherm sluiten. En Terminal doet het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 20-07-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan073
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09-2017
sebastius schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:09:
[...]

Bij Chrome zit onder 'weergave' de optie volledig scherm sluiten.
oh ja, dank je

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
zAo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:09:
[...]

Terminal.app heeft het zelfde probleem.

Lekker af dit zeg. -O-
cmd option f (dezelfde combi om naar fullscreen te gaan

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Het bleek net goed te gaan met het downloaden/installeren van Lion. Krijg ik na 20 minuten kan nite downloaden blabla. Probeer het nu weer en het duurt weer 2 minuten. Kan iemand mij hiermee helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

Pixeltje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:46:

Voor Synology werkt de DSM3.2 beta hier als een zonnetje!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik meen begrepen te hebben dat apple mail onder Lion nu wel hotmail ondersteund zoals op de iphone en ipad. Maar hier nog geen succes.. Hebben anderen dit wellicht al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Heb net Lion geinstalleerd, en ik erger me enorm aan het reversed scrollen.. Probleem is, ik kan het niet uitzetten.. Alles wat ik kan vinden heeft het over een optie bij de trackpad settings, maar ik heb helemaal geen trackpad, dus het enige wat ik daar zie is een "turn on bluetooth" knop, en daar schiet ik dus niet zoveel mee op..

Is er een andere manier om het uit te schakelen?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Algurgazan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:22:
Heb net Lion geinstalleerd, en ik erger me enorm aan het reversed scrollen.. Probleem is, ik kan het niet uitzetten.. Alles wat ik kan vinden heeft het over een optie bij de trackpad settings, maar ik heb helemaal geen trackpad, dus het enige wat ik daar zie is een "turn on bluetooth" knop, en daar schiet ik dus niet zoveel mee op..

Via een Clean install of een Upgrade~?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Algurgazan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:22:

Onder muis prefs scroll direction: natural

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
Zo, ook Lion erop staan. Had de afgelopen maanden al gestoeid met de DP versies op test machines op het werk. Voelt wel goed om nu de final te hebben. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:23:
Via een Clean install of een Upgrade~?
Via een upgrade.. En bij mousesettings heb ik alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W066v.png

Heb een iMac 27" begin 2011 trouwens, mocht dat uitmaken.. En wel heel eventjes een trackpad gehad, een paar dagen te leen, toen ik nog op 10.6 zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Zonder extern scherm met 1920 pixels is Lion prima te draaien op mijn 2009 MBP met 4GB en een SSD. Wanneer ik echter via een extern scherm werk gaan alle animaties lang niet meer zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Het lukt me niet om extra onderdelen te installeren, ligt dat omdat heel veel mensen aan het downloaden zijn? Ik begin er aan te irriteren het is de 10x dat ik het probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
SaURoN schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:23:
[...]

Onder muis prefs scroll direction: natural
Het ziet er alleen iets anders uit als je bijvoorbeeld geen Apple muis gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mp3Ey.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Na een upgrade van SL naar Lion kon ik Wifi niet aanzetten. De knop was er maar hij reageerde niet terwijl system profiler de airport kaart wel herkende. Van alles geprobeerd maar na een uur stoeien en zoeken bleek dit de oplossing:

Ga naar /Library/Preferences/SystemConfiguration en verwijder NetworkInterfaces.plist, com.apple.network.identification.plist en com.apple.airport.preferences.plist. Maak van tevoren natuurlijk wel even een kopie op je desktop of ergens anders. Reboot hierna.

Welke file de oplossing was durf ik niet te zeggen, je hoeft ze vast niet allemaal weg te gooien maar dit werkte voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Lion erop gezet. Ziet er allemaal leuk uit. Totaal weer wennen, voel me net echt een kleuter die nog niet kan lopen. Wil de volledige Lion ervaring dus heb Firefox erook afgegooid.

Alleen een paar puntjes.

Spaces, waar is die?
En als ik al mijn openstaande programma's wil zien dan staan er bijv. bij Safari meerdere vensters open, hoe kan ik deze snel selecteren en kiezen, ze staan allemaal achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Interfico schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:27:
Zonder extern scherm met 1920 pixels is Lion prima te draaien op mijn 2009 MBP met 4GB en een SSD. Wanneer ik echter via een extern scherm werk gaan alle animaties lang niet meer zo soepel.
Is ie nog aan het indexeren? Zal wel wat schelen denk ik.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Froggle schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:34:
[...]

Is ie nog aan het indexeren? Zal wel wat schelen denk ik.
Scheelt inderdaad nog wel een stuk volgens mij. Laptop blaast ook een stuk minder nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48
Reinstall via Recovery partitie heeft het geluids en brightness buttons probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
The Great HooD schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:33:
Lion erop gezet. Ziet er allemaal leuk uit. Totaal weer wennen, voel me net echt een kleuter die nog niet kan lopen. Wil de volledige Lion ervaring dus heb Firefox erook afgegooid.

Alleen een paar puntjes.

Spaces, waar is die?
En als ik al mijn openstaande programma's wil zien dan staan er bijv. bij Safari meerdere vensters open, hoe kan ik deze snel selecteren en kiezen, ze staan allemaal achter elkaar...
wat moet je met spaces als je mission controle hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Ik vind het scrollen behoorlijk irritant in Lion. Niet om het reverse scrollen, want dat heb ik uitgelikt, dus dat is prima. Maar hij lijkt wel zijn animatie af te moeten maken voordat je de andere richting op kan scrollen. Probeer maar eens op een website tot bovenaan de website te scrollen en dan meteen de andere richting op, dan doet hij dat niet lekker. Hetzelfde met volgende/vorige pagina in safari. Vind die pagina's die over elkaar heen gaan wel leuk, maar snel kan je het niet gebruiken, want hij moet voor iedere bladzijde zijn animatie afmaken.

Dat dan ook nog eens volgende/vorige nu met 1 vinger ipv 2 is op de magic mouse helpt ook niet echt mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Laatst online: 02-04-2024
The Great HooD schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:33:

Alleen een paar puntjes.

Spaces, waar is die?
Als je in Mission Control je cursor op een venster houdt en vervolgens op spatie drukt komt het venster naar voren zodat je het beter kan bekijken. Ook kun je rechtsklikken op het icoontje in de dock en dan op "show all windows" klikken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de AppStore wordt vermeld dat ik Lion al heb geinstalleerd (de GM versie).
Dit betekent dus dat updates via de update komen... Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Aandelen +12.34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Werkt toch, dat andersom scrollen. Best snel aan gewend geraakt eigenlijk. Alleen zit ik nu nog goed te zoeken hoe ik mijn gebruikernaam rechtsboven in de balk weg kan halen. #isnietmooi

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, staat er ook op. Zeker tevreden over. Het is natuurlijk wel weer wennen aan bepaalde zaken maar dat zal wel vlug gaan.

@ hierboven, System PReferences -> Accounts & Users -> Login Options ->Show fast user switching as en die uitvinken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Ik ben heel tevreden. Boel oogt eigenlijk hetzelfde. Macbook (eind 2010) voelt sneller aan. Jammer alleen dat ik nog steeds hotmail niet goed kan gebruiken in apple mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Fijn, via /uptodate/ een upgrade aanvragen, heb ik dus een creditcard nodig om 0 euro af te rekenen... :/

Ik heb geen creditcard, dus dat wordt geen Lion voor mij op m'n nieuwe mbp 13" -O-

Ik heb support gebelt, die konden er niets aan doen en ik moest het morgen maar opnieuw proberen, okay.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Jaspur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:42:
Alleen zit ik nu nog goed te zoeken hoe ik mijn gebruikernaam rechtsboven in de balk weg kan halen. #isnietmooi
Apple Logo > System Preferences > Users & Groups > Login Options > "Show fast user switching menu as" uitklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:12

PBP

Werkt toch, dat andersom scrollen. Best snel aan gewend geraakt eigenlijk. Alleen zit ik nu nog goed te zoeken hoe ik mijn gebruikernaam rechtsboven in de balk weg kan halen. #isnietmooi
Met CMD+wegslepen haal je je naam weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Noxious schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:45:
Fijn, via /uptodate/ een upgrade aanvragen, heb ik dus een creditcard nodig om 0 euro af te rekenen... :/

Ik heb geen creditcard, dus dat wordt geen Lion voor mij op m'n nieuwe mbp 13" -O-

Ik heb support gebelt, die konden er niets aan doen en ik moest het morgen maar opnieuw proberen, okay.. :P
Je kunt toch gewoon online even itunes tegoed kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Eruit slepen met command ingedrukt...

edit: spuit 11.. :S

[ Voor 3% gewijzigd door Algurgazan op 20-07-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
chowmonkey schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Je kunt toch gewoon online even itunes tegoed kopen??
Dat is geen issue, het kost 0 euro (gratis upgrade, mbp is net 2 weken oud).
Ik heb zelfs iTunes tegoed.

Probleem is dat je daar niet voor kan kiezen, je moet verplicht een creditcard opgeven om 'gratis' af te rekenen.

@vv inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Oh, dat zuigt inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Haha, bedankt voor de reacties over het weghalen van de naam.
Schijt irritant dat vorige en volgende niet meer gemakkelijk kan met het trackpad door te swipen. Nu maar even opzoek waar die instelling zit. En hoe die icons vd finder kleiner kunden.

[ Voor 9% gewijzigd door repsaj op 20-07-2011 18:51 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
OkeOkeOke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:36:
Reinstall via Recovery partitie heeft het geluids en brightness buttons probleem opgelost.
Had je vanaf die recovery partitie ook een optie voor een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat is nu de beste manier om een netwerk schijf te koppelen aan je mac. Ik gebruikte altijd AFP, maar er zijn genoeg opties op mijn netwerkschijf(qnap) en ik wil eigenlijk gewoon de snelste. Ik merk namelijk dat het de laatste tijd steeds langer duurt voordat de mappen op mijn schijf gevonden zijn. Eenmaal verbinding gemaakt en het werkt prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Ik sta op het punt om Lion vanaf een DVD te installeren voor een "clean install". Ik heb een full time machine backup op een WD pasport schijfje. Ik heb echter nog één vraag: kan ik na installatie gewoon weer mijn iTunes library en mijn iPhoto library terugzetten en worden al mijn IOS-devices dan gewoon weer herkend???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Jaspur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:51:
Haha, bedankt voor de reacties over het weghalen van de naam.
Schijt irritant dat vorige en volgende niet meer gemakkelijk kan met het trackpad door te swipen. Nu maar even opzoek waar die instelling zit. En hoe die icons vd finder kleiner kunden.
Jawel hoor, gewoon twee vingers swipen naar links of rechts ipv 3

En inderdaad die finder icons zijn té groot, en ik wil custom icons erin kunnen zetten ook. Nu lijken alle mappen zo op elkaar, waar ik eerst per map een apart icoontje had.

[ Voor 17% gewijzigd door TranceSetter op 20-07-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Kun je adobe programma's ook een eigen space toewijzen behalve het normale bureaublad, of heeft ondersteund adobe dit nog niet?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
TranceSetter schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:52:
[...]

Jawel hoor, gewoon twee vingers swipen naar links of rechts ipv 3

En inderdaad die finder icons zijn té groot, en ik wil custom icons erin kunnen zetten ook. Nu lijken alle mappen zo op elkaar, waar ik eerst per map een apart icoontje had.
nee hoor... 3 vingers is voor full screen app switching en 2 werkt alleen maar in safari en in geen enkele andere app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:27
Ben nu zelf aan de slag gegaan met het installeren van Lion via de App store.

Echter krijg ik mijn Lion upgrade maar niet naar behoren geinstalleerd.
Ik heb het vermoeden dat het gedownloade "InstallESD.dmg" bestand beschadigd is.

Kan iemand met een reeds succesvole upgrade, voor mij een MD5 hash genereren van het "InstallESD.dmg"
bestand. Ik hoop zo te kunnen nagaan of mijn installatie pakket niet steeds corrupt binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

* Hoite is uit zn werk, en downloading *Duurt Lang* :X
Is het niet een goed idee om de tutorials voor het installeren vanaf usb-stick/DVD vanaf download in de TS te zetten of toe te voegen aan de TopicWarning?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik wil dus Lion kopen en heb nog 32$ op mijn App Store account. Maar dat is niet genoeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik installeer nu SL en dan upgrade ik naar Lion... word geirriteerd met het downloaden mislukken via een clean install LION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
In Snow Leopard kon ik in een browser of in finder naar de vorige pagina gaan door met 3 vingers naar links te swipen. In Lion werkt dat niet meer, iemand een idee waar ik dit kan instellen?
Bij instellingen -> trackpad zie ik de mogelijkheid er niet tussen staan.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:02:
Ik wil dus Lion kopen en heb nog 32$ op mijn App Store account. Maar dat is niet genoeg :|
Misschien omdat de Prijs in de VS Ex SalesTax is? (Geen idee of dat ook voor software geld trouwens)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50
Caneezy schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:03:
Ik installeer nu SL en dan upgrade ik naar Lion... word geirriteerd met het downloaden mislukken via een clean install LION
Gast we hoeven niet ieder kwartier een update van je. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Malantur schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:05:
In Snow Leopard kon ik in een browser of in finder naar de vorige pagina gaan door met 3 vingers naar links te swipen. In Lion werkt dat niet meer, iemand een idee waar ik dit kan instellen?
Bij instellingen -> trackpad zie ik de mogelijkheid er niet tussen staan.
5 posts boven je staat dat dat moet met 2 vingers. kwestie van wennen denk ik.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kan trouwens Lion ook niet "opnieuw" kopen nu de Final uit is. Ik draai de GM sinds de release daarvan maar ben zelf geen Mac developer en heb dus nooit betaald oid.

Jammer voor Apple dan koop ik hem wel wanneer ik de DMG eens opnieuw nodig heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 20-07-2011 19:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 16:32
Noxious schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:45:

Hier ook, lukt ook niet zonder cc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Hoite schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:07:
[...]

NIET WAAR!!... lees zelf ook eens... het WERKT NIET!

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unbreukable schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Hier ook, lukt ook niet zonder cc...
Heb je dat probleem door het aanmaken van een account voor iTunes of echt alleen bij het aanvragen van die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
Hoite schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:07:
[...]

Ah ja ik zie het. De uitleg dat het enkel in Safari werkt verklaart meteen ook waarom het bij mij ni werkte, ik heb namelijk zowat alle vingers en richtingen getest :P

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:11:
[...]

Heb je dat probleem door het aanmaken van een account voor iTunes of echt alleen bij het aanvragen van die update?
Via de speciale site waar men gratis lion kan downloaden wanneer zij een mac gekocht hebben na 6 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm spijtig, een van de programma's die ik het meest nodig heb blijkt niet te werken. Ik had nochtands op een of andere app check site gezien dat het valid was.. Misschien toch maar weer even nog naar SL :x

Weet overigens iemand hoe ik met een 2 finger swipe vorige en volgende kan doen in browsers? Redelijk irritant dat dat niet meer werkt :x

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Spike_wolf schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:18:
Ik zie net dat mission control niet meer net als expose ook de geminimaliseerde vensters laat zien -O- Zonde zeg, dat vond ik altijd wel makkelijk.
Spike_wolf schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:26:
Safari opent nieuwe tabs nu altijd naast het actieve tab, en ik kan blijkbaar niet instellen dat hij ze gewoon aan het einde van de rij zet? :?
Of kijk ik ergens overheen?
Niemand een idee of aan deze twee punten wat te doen is?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:05
en nu voor de gein eens een muis aansluiten met een scrollwiel?

dag "natural scroll" ;w

was voor even leuk met de trackpad...meer niet

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Macbook Pro en iMac van een upgrade voorzien, als een zonnetje. Verbazend hoe snel mijn " tragere" Macbook Pro met SSD gereed was, verbazend snel.
Eerste indruk is toch goed. Reverse scrolling is even wennen, maar pakt snel op en werkt wel prettig. Mission Control is gewoon geweldig. Werkt voor mij beter dan spaces. Gaat erg vloeiend.
De veranderingen in de gestures en swipes zijn even leren, maar het swipen in Safari werkt wel lekker.
Je ziet toch een aantal zaken van IOS terug die het net even gelikte maken en ook prettig werken.
Ik ben er nog niet uit of ik de nieuwe interface zonder de kleuren in finder en mail nou wel zo mooi vindt, het staat mooi opgeruimd maar is ook knap eentonig.

Grappig, zit net wat te typen en de spellingscontrole en opzoeken in het woordenboek is wel grappig gedaan. Lekker snel en duidelijk.
Ziet er goed uit allemaal.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:10:
[...]

NIET WAAR!!... lees zelf ook eens... het WERKT NIET!

zucht
Ik zie het inderdaad, excuses.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platvoetenn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 09:08
Ik heb ook zojuist geupgrade naar Mac OSX Lion , maar het probleem is nu dat ik mijn toetsenbord niet meer kan gebruiken, iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Hoite schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Ik zie het inderdaad, excuses.
sorry van de caps maar dit is voor mij echt een MEGA blunder! ongelooflijk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 07:13
Voor mensen die problemen hebben met het invoeren van hun serienummer in het Up-To-Date programma: het is mij inmiddels wel gelukt. Op MacRumors staat dat mensen na contact met Apple werd aangeraden om het later nog eens te proberen, geduld blijkt een schone zaak.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:21:
[...]

En dan gewoon weer caps gebruiken.

Ik heb eens even zitten zoeken, maar ik kan vooralsnog niks erover vinden.
Ik ga er echter vanuit dat dit wel mogelijk is, danwel met een 3rd party tooltje, maar dat zal dan wel snel genoeg komen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

callous schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:21:
[...]

System Preferences > Trackpad > More Gestures > Swipe between pages > veranderen near three fingers.

Voor zover ik nu kan beoordelen werkt dan het swipen met 3 vingers zoals in Leopard, ook in andere apps kun je dan terug en vooruit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Hoite schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:23:
[...]

En dan gewoon weer caps gebruiken.

Ik heb eens even zitten zoeken, maar ik kan vooralsnog niks erover vinden.
Ik ga er echter vanuit dat dit wel mogelijk is, danwel met een 3rd party tooltje, maar dat zal dan wel snel genoeg komen.
moet toch op een bepaalde manier mijn emo tonen :D
maare... ook met BetterTouchTool werkt het niet... Ik snap hier dus echt helemaal niets van... hoe kan Apple zo'n blunder maken?
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!