Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Unknown Alien schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:40:
[...]

ohh dus ik kan een shortkey maken bv als ik ctrl+V dan wordt er automatisch een unit gebouwd? Kan ik ook zien wat mijn APM is?

vandaag

Ik: GG
Hij: What does GG mean
Ik: Goo girl
Hij: I don't understand
Ik: Have a nice day sir
Grappige anekdote ;)

Je kunt je buildings shortcutten door er met ctrl+[nummer] op te staan. Nu staat je gebouw vast onder dat nummer. Voor meer uitleg zie Goldman's comment hierboven.

APM kun je in je replays checken. Bekijk je eigen replays eens en zie wat je beter kan doen de volgende keer.

Zet je timer aan in je gameplaysettings. Zo leer je wanneer iets kan gebeuren.
Rond welk tijdstip komt die lingrush? Wanneer kan ik een Reaper verwachten? Etc.

Owh en ik vergeet bijna het allerbelangrijkste punt:
Scouten! Scout als een malle, je wil full map control door vision gedurende de hele pot. Weten = ownen.

GL & HF.

[ Voor 8% gewijzigd door troyk op 08-11-2010 16:58 ]

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 13:04

Dreanor

Joene

Vraagje: Hoe ga je omhoog in leagues? Ik zit nu in de top 3 bronze league en hoop eind deze week 1ste te staan. Alleen hoe promoveer je in Starcraf 2 want ik heb geen idee! :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dreanor schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:06:
Vraagje: Hoe ga je omhoog in leagues? Ik zit nu in de top 3 bronze league en hoop eind deze week 1ste te staan. Alleen hoe promoveer je in Starcraf 2 want ik heb geen idee! :)
Je promoveert door gewoon te blijven spelen en zoveel als mogelijk te winnen. Je positie binnen de divisie heeft er geen fluit mee te maken, dat kan ik je wel vertellen :)

Promotie/demotie wordt elke zoveel games bekeken, voldoe je op dat moment, dan ga je een league omhoog/omlaag. Het wordt niet na elke game opnieuw bekeken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:59
Thx 4 the info. Vanaaf uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 17:31
Dreanor schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:32:
Lol, vandaag overkomt mij het ook! Ene Ultran ofzo zegt na het laden: GG en verlaat de match. :o
Had ik gisteren ook een leaver na 1 minuut, rustig gebleven en de ene gaan proxy'en met cannons, de andere ge-zealot-rushed. Voordeel is dat je veel meer income hebt en dus zotte dingen kan doen.

Al bij al gemakkelijk gewonnen, al had ik wel nog void rays nodig heel de map af te gaan (lamers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

-Mike- schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:45:
[...]

Day9's dinsdag daily kijken, heel erg noob friendly.
Dank je, maar dat doe ik al xD.

Het gaat me vooral om de echt replay packs van toernooien of van teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Is er eigenlijjk ook een toets die alle units selecteerd over de hele map van het zelfde "type"?
Bij C&C was dat bijvoorbeeld E, maar bij Starcraft kan ik dat niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Anoniem: 25735 schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:12:
Is er eigenlijjk ook een toets die alle units selecteerd over de hele map van het zelfde "type"?
Bij C&C was dat bijvoorbeeld E, maar bij Starcraft kan ik dat niet vinden 8)7
Haha, nee die is er niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Sfinx- schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:54:
[...]

Had ik gisteren ook een leaver na 1 minuut, rustig gebleven en de ene gaan proxy'en met cannons, de andere ge-zealot-rushed. Voordeel is dat je veel meer income hebt en dus zotte dingen kan doen.

Al bij al gemakkelijk gewonnen, al had ik wel nog void rays nodig heel de map af te gaan (lamers).
Ik het het misschien moeten vermelden, maar het was 1v1 dus ik vond het niet erg. Easy points!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
Cloud schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:44:

Hee Zorkey! Jij was ook op TheReality toch? Volgens mij zat jij ook in mijn poule :P
ja :p dat was ik. was wel leuk, werd alleen te hard ingemaakt door Daboo.

MLG was mooi man dit weekend. en ja dat gedoe met de finals, dat Day9 vs DJwheat was leuk. en toen ze eenmaal die game speelde was het ook heel snel gebeurt, had ik zoiets van "heb ik hier nou op gewacht?"

weet iemand of je die VoD's ergens kan vinden trouwens? met de orginele day9 shoutcasts bedoel ik dan, niet gecovered door random youtube commentators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
troyk schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:14:
[...]

Mass stalker vs Mass Ling hoor je echt KEIHARD te verliezen, dan is je tegenstander ook een ontzettend naab geweest. Lings attacken sneller, moven sneller en zijn goedkoper en je kunt er meer in een korte tijd van maken. Als die tegenstander goede macro heeft en je gaat Stalkers vs Lings met zelfde aantal expands / economie is het echt over en uit met Stalkers. Verder ben ik het met je eens op de 2 punten echter dien je nog wat aanvullingen te maken.

3) Verbeter je Micro, er bestaat zoiets als je units verplaatsen in battle en niet dom laten staan en ze dood laten gaan.
4) APM up-up-up! Hoe meer actions per minute hoe meer je ook daadwerkelijk doet.
5) Hotkey je buildings zodat je tijdens een battle gewoon door kan produceren
6) Wees irritant , als je units niets staan te doen en je kunt of wil niet zijn main aanvallen probeer er dan irritant mee te zijn door zijn expand te harassen of door expand plekken te deffen.

Ik ben ook niet all-knowing maar dit zijn beginnertips waarmee je best aardig uit de voeten zou moeten kunnen komen.

Goodluck!
Sorry, maar ben het totaal niet met je eens. Niet dat je tips slecht zijn, integendeel. Maar ik denk dat ze juist wat te goed zijn, hij geeft aan dat hij absoluut nieuw is, dan kun je- nee moet je- punt 3 & 6 voorlopig even vergeten.

Ik ga hier even uit van protoss (zerg, zou ik zowiezo even links laten liggen als beginnende speler).

Het aller aller aller belangrijkste in starcraft is veel units maken.
Hoe krijg je veel units? Door een combinatie van een goede eco en macro.

Hiervoor zijn 2 dingen belangrijk. Timing en APM.
Onder timing valt:
1.Het hebben van een (correcte) buildorder. (Er zijn een paar standaard maar je kan er best zelf 1 ontwikkelen. In begin zou ik gewoon doen wat fijn voelt. Maar houd je er wel aan. Totdat je ziet dat er iets beter zou kunnen en pas dat aan. Maar heb vooraf al wel in gedachte wat je in welke volgorde wilt gaan bouwen. Een voorbeeld voor mass stalker (bewust noem ik even niet het aantal foodcount erbij). Pylon --> Gateway --> Gas --> pylon --> cybernetic score --> gateway (en vanaf hier kun je gaan voor meer gateways of kiezen voor een expand etc./ maar houd je in het begin vast aan je eigen build order.
2. Leer jezelf om een automatisme in te bouwen om de zoveel seconden een probe te bouwen (erg belangrijk... en stop hier 'nooit' mee, beter teveel dan te weinig probes). Geld ook voor punt 3 en 4. Maak er een routine van en probeer te oefenen oefenen oefenen totdat het bijna vanzelf gaat.
3. Leer jezelf aan om altijd minimaal 1 pylon te veel te hebben (Los van de eerste 2 of 3 pylons) zodat je supply block tegengaat.
4. Zorg dat je altijd je Gateways aan het werk hebt.
Dus heel simpel: Denk: Build order / Probes/ Pylons/ Units.

Dan APM (de snelheid waarmee je het doet):
Leer je vanaf het begin aan om praktisch ALLES met je toetsenboard te doen. Maar krijg eerst de basis onder de knie. Oftewel Hotkeys (Gebouw of groep aanmaken Ctrl +cijfer) (zie youtube voor vele uitgebreidere uitleg) En nog een handige Shift + cijfer voeg je iets toe aan je groep:
.De basis is (en dit kun je zelf invullen wat je het prettigst vindt/ aanvullen):
Basis Units onder 1. Speciale units onder 2.
Nexus onder 4.
Warpgates onder 5.
Nu moet je heeeeeeeeel hard leren om nooit meer op een gebouw te klikken met je muis. Maar ALTIJD het cijfer te gebruiken.
Dan leer de hotkeys(zijn high lighted als je er met de muis over heen gaat).
(ai ik moet afronden.. want ik moet weg),
Maar het komt hier op neer:
Voor het maken van een probe. Doe NIET: Ga met muis naar nexus, ga met muis naar probe bouwen.
Doe 4 - E
Voor het bouwen van een gebouw (bijv. Pylon) Doe NIET- Ga met muis naar naar build - klik op Pylon en plaats hem, Maar doe: B - E Plaats.
Gateway: B - G Plaats
Zealot: 5 Z
2 Zealots uit 2 gateways: 5 ZZ
10 Stalkers uit 10 gateways: 5 SSSSSSSSSS

Als je deze basis goed onder de knie hebt. Probeer of je hetzelfde kan doen wanneer je 2 nexussen hebt (-->exp). (kleine tip: zet wat probes over van je oude basis als je er daar heel veel hebt).

ALs je puur alleen deze 2 dingen oefent, zul je zien dat je spel zo snel vooruitgaat. In begin voelt het misschien een beetje ongemakkelijk, maar het went snel. Hierna kun je stapje voor stapje uitbouwen naar (counter tactieken). Micro/ aanvallen en bouwen tegelijk/ Unit compensatie etc,etc,.

En replays... kijk heeel veeel replays. Niet alleen van de pro's, maar ook gewoon van jezelf en dan voornamelijk van de potjes die je hebt verloren.

Suc6 en veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb mijn toetsenbord op GRID gezet. Dat vond ik makkelijker voor de hotkeys, zeker omdat ik verschillende rassen speel. Ook omdat er niet altijd logische letters zijn voor de units/gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Anoniem: 28736 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:05:
[...]
Het enige wat die punten zeggen zijn dat je bepaalde achievements gehaald hebt.
Nou is het gros van die punten niet direct aan QM 1vs1 of meer gebonden.
op de ladder heb je ook gewoon punten he! nooit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

APM? Dit vind ik niet echt APM, zeker niet voor een beginner. Wat je zegt is alleen het snel kunnen uitvoeren van bepaalde handelingen, en de tips die je geeft verlagen apm zelfs. Wel ben ik het er zeker mee eens dat je dit moet doen, want via het toetsenbord gaat alles zoveel preciezer en sneller dan met de muis..

En over je nexus op 4.. probeer je dat echt aan te leren, doe hem niet op 2, omdat je maar 1 control group hebt voor je units. Doe hem echt op 4. Waarschijnlijk zal je je robo op 3 gaan doen, en 2 control groups voor je leger zal je later echt nodig gaan hebben. Zo heb ik mezelf aangeleerd om met zerg mn hatcheries op 4 te hebben, en mn queens op 3. Als ik muta ling baneling ga heb ik dus maar 2 control groups voor mn leger over, wat gewoon niet genoeg is voor die units combo. En als ik mn queen naar 4 doe, en mn hatcheries naar 5, raak ik helemaal uit mn game. Leer het dus vroeg goed aan, en maak niet de fout die ik heb gemaakt :D

Twee tip die ik zou willen toevoegen aan Koosz:
1. Een van de doelen in je games moet expanden zijn, dwz een nieuwe main building (nexus/command center/hatchery) bij minerals. Hierdoor zal je de constante probe productie ook echt kunnen gebruiken (30 workers max per base om efficient bezig te zijn).
2. Alles wat je doet in de game moet een reden hebben. Je moet niet zomaar aanvallen en denken: mwa.. ik probeer dit eens. Kijk je replays en kijk wat je doel was. Als er geen duidelijk doel was, zal de aanval waarschijnlijk ook niet veel zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik speel terran, en heb de volgende indeling voor mijn hotkeys:
1-3 unitgroups
4 cc
5 barracks
6 factorys
7 starports
en dan soms nog 9 en 0 voor de eng. bay en armory

Ik heb lang niet altijd 3 control groups nodig (terran, dus 1A :+), maar ik zet meestal special units op 3.

en met een lage apm kun je best ver komen, ik zit nu in hoog platinum met een gemiddelde apm van 40-50.

vooral ervoor zorgen dat je niet supply blocked raakt, workers maakt, en 'just get more stuff':)

[ Voor 26% gewijzigd door GeleFles op 08-11-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ik doe...

1 nexus :+
2 robobay/starport/gateways (niet warpgates)
3 forge
4 air
5 main force
6 scout/warp prism/..

alles boven de 6 is onmogelijk om handig aan te tikken, die gebruik ik dan ook niet, al stop ik soms mn observer onder 0 of 9 om hem niet kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Anoniem: 291856 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:31:
[...]
APM? Dit vind ik niet echt APM, zeker niet voor een beginner. Wat je zegt is alleen het snel kunnen uitvoeren van bepaalde handelingen, en de tips die je geeft verlagen apm zelfs. Wel ben ik het er zeker mee eens dat je dit moet doen, want via het toetsenbord gaat alles zoveel preciezer en sneller dan met de muis..
Maar als zoveel sneller gaat dan met de muis, dan krijg je toch automatisch een hogere apm :p. Je kan namelijk zoveel meer acties doen per minuut.. nou ja, dat leek mij iig voorzich spreken ;)

Hoe dan ook, t doet er verder dan ook niet toe :P.Hoe hoog je APM is moet je in het begin nog helemaal niet mee bezig zijn (en imo eigenlijk nooit, maar dat terzijde). Gewoon steeds meer routine krijgen en het gebeurd vanzelf. Ben t verder ook met je eens met hotkey 4. Ik zet nu altijd alles op 3 (en queens op 4) (upgrades op 5) (en afhankelijk van game verder). Maar merk dat ik me beter had moeten aanleren om het zelf op 4 te zetten(ivm met jou redenen). Probeer het nog wel eens om aan te passen maar je wilt niet weten hoeveel misclicks dit veroorzaakt:P. Maar misschien toch de inverstering waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Anoniem: 303530 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:43:
ik doe...
3 forge
4 air
5 main force
6 scout/warp prism/..
Mmm, das ook een interessante... 1 nexus hoor ik wel eens vaker, Maar dan is vaak 2 main force. Mis click je niet vaak met 5? en op 6 zet je neem ik aan dan ook je temps en colossi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

temps zet ik op 5 en 6, ten eerste hoef ik dan niet constant mijn temps te selecteren om met mijn army mee te lopen, door op 6 te klikken kan ik ze ook nog eens snel terugtrekken.
bovendien heb je dan niet het probleem dat je je temps "per ongeluk" aan je main army toevoegt.

collosi heykeyen doe ik niet aan, die dingen zijn zo groot, als je misklikt moet je echt je mouse skills eens fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:00
RonnieB82 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:40:
Ik speel terran, en heb de volgende indeling voor mijn hotkeys:
1-3 unitgroups
4 cc
5 barracks
6 factorys
7 starports
en dan soms nog 9 en 0 voor de eng. bay en armory

Ik heb lang niet altijd 3 control groups nodig (terran, dus 1A :+), maar ik zet meestal special units op 3.

en met een lage apm kun je best ver komen, ik zit nu in hoog platinum met een gemiddelde apm van 40-50.

vooral ervoor zorgen dat je niet supply blocked raakt, workers maakt, en 'just get more stuff':)
ditto, alleen bij protoss of zerg gebruik ik alleen andere keys, bv: bij protoss: 5 robo of stargate ligt er net aan
en bij zerg tja...
4 - main
5 - 1e exp
6 - 2e exp
7 - alles

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:43:
ik doe...

3 forge
4 air
5 main force
6 scout/warp prism/..

alles boven de 6 is onmogelijk om handig aan te tikken, die gebruik ik dan ook niet, al stop ik soms mn observer onder 0 of 9 om hem niet kwijt te raken.
Ik heb het iig hetzelfde als RonnieB82 (alleen de Protoss varianten van de gebouwen ;))
Day9 legde ooit uit dat bepaalde buildings goed onder een bepaalde key passen. Zo doe ik 4 op Nexus omdat het 4 - E riedeltje lekker gaat (probes). En het vanaf 1, 2 en 3 makkelijker is naar je A te gaan voor attack. Zo waren er wel een aantal logische reden voor die setup te gaan (iemand die nog meer redenen weet). Ook is de 3 vaak gereserveerd voor m'n Observer. Praktijk heeft toch echt uitgewezen dat ik dat ding te vaak kwijtraak :)

[ Voor 18% gewijzigd door apNia op 08-11-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Goldman schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:22:
[...]

ditto, alleen bij protoss of zerg gebruik ik alleen andere keys, bv: bij protoss: 5 robo of stargate ligt er net aan
en bij zerg tja...
4 - main
5 - 1e exp
6 - 2e exp
7 - alles
En je queens?

Vraagje- hoe injecteer je je gebouwen? Gebruik de shift backspace techniek? Zoniet, snel youtuben :P
Quick larva spawn... handig trouwens voor alle beginnende Z spelers.

[ Voor 33% gewijzigd door koosz op 09-11-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:30:
[...]

Ik heb het iig hetzelfde als RonnieB82 (alleen de Protoss varianten van de gebouwen ;))
Day9 legde ooit uit dat bepaalde buildings goed onder een bepaalde key passen. Zo doe ik 4 op Nexus omdat het 4 - E riedeltje lekker gaat (probes). En het vanaf 1, 2 en 3 makkelijker is naar je A te gaan voor attack. Zo waren er wel een aantal logische reden voor die setup te gaan (iemand die nog meer redenen weet). Ook is de 3 vaak gereserveerd voor m'n Observer. Praktijk heeft toch echt uitgewezen dat ik dat ding te vaak kwijtraak :)
ik raak hem nooit kwijt, maar het is handig om, in het geval dat je snel een observer nodig hebt, hem met een knopje tevoorschijn te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Hoppa eindelijk in diamond als zerg :) Op dit moment hoef ik niet meer quick spawn larvae te doen, ik weet precies wanneer ik ze weer kan spawnen :) Als je eenmaal in die flow bent dan gaat het erg makkelijk spelen.

Tot dat je opeens een blink stalker rush ziet komen en je idra daar van hebt zien verliezen (ik speel zelfde als idra zo'n beetje, gebruik zelfde build + follow up)
En dan terpleke een counter bedenken is nog wel lastig, maar uit eindelijk gewonnen met queens en hydra's :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Quick Larve Spawn
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=125725

zelfs deze kende ik nog niet maar ik ben geen zerg speler... en mijn rechtershift is nog nooit gebruikt :P

zerg: 1: alle hatch etc etc op
2+ units groups :P en heeeel vaak V gebruiken :P

terran/toss 1+2 : unit groups
3 barracks
4 factors/starports

in het begin gebruik ik welis 8-0 voor main om werkers te bouwen... dan weet ik tenminste dat ik niet mistype :P

ohja... speciale units komen altijd als eerste dus... heb ze nooit in een groep staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:17
Hoe cool zou het zijn als je een 2v2 speelt met Z&T en Z mass fungal growth op army en ter daar leuk een nuke op gooit.... just a thought :P. Moet wel fungal growth blijven casten aangezien spell maar 8s blijft bestaan.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Patch 1.1.3 released
General

StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.3

General

New game categories have been added to filter Tower Defense and Tug of War custom maps.

Balance

Thor
This unit will now prioritize attacking ground combat units over Medivacs.

Bug Fixes

Fixed a desync that could occur when trying to watch replays that had a dependency on bank files.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik gebruik als Zerg ook de 'quick-spawn-larvae-technique' niet. Hotkey mijn hatcheries + queens op 4 t/m 7 en alle hatcheries op 8.
Vind ik zelf wel fijn aangezien je dan ook de spawns kan controleren per hatchery. (Bijv. verse expansion op 6 heeft meer drones nodig: 6 > TAB > S > DDDDDDDD)

Alleen kom ik in de knoop als ik meer dan 4 hatcheries heb, maar dat komt niet al te vaak voor (meestal is er tegen die tijd toch wel 1 uitgemined en wissel ik de hotkey in). Het is maar net wat je zelf fijn vind spelen denk ik.

Gisteravond was Battle.Net weer TRAAAAAG. Kon geen profile of ladder bekijken, wel een match spelen gelukkig. Zag ik opeens dat ik na een gewonnen potje op 'rank 4 gold division' stond. Promotie gemaakt dus, terwijl ik niet eens een pop-up kreeg met de melding. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Die staan standaard op 'W' ingesteld.
Verder goede aanvullingen op mijn bericht denk ik, vooral de BO is belangrijk voor beginners.

Voor de betere speler heb ik nog wel wat tips maar ik verwacht dat die bekend zijn. Zaken als APM spammen early game om je scherp te houden werkt op de lange termijn erg goed. Annoying doen met je scout en dat ook echt zo lang mogelijk proberen te doen zonder dat je eco of BO er onder lijdt.
Dit vereist allemaal minstens een APM van 70+ continue maar dan zul je zien dat je een tegenstander compleet uit zijn spelletje kan halen omdat jij immers wel de zaken onder controle hebt en hij zijn geduld en composure verliest. Zodra dat laatste gebeurt is de kans groot dat de tegenstander uit paniek domme dingen gaat doen.

Jammer dat er geen Bnet-chat is , een Tweakers.net channel was leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
troyk schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:12:
[...]
Jammer dat er geen Bnet-chat is , een Tweakers.net channel was leuk geweest.
Ik dacht dat die op de blizzcon aangekondigd was voor de volgende grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 23:04
Een tweakers.net channel lijkt mij ook wel wat inderdaad!

Mijn hotkeys:
0 – CC/Hatchery/Nexus
1,2,3,4 – Mainforces
5 – factory en barracks/ robotics/stargate
6 – starport, eventueel andere zooi
9 – luchtmacht
8 – eventueel deel twee van mn luchtmacht
7 – speciale units

Vroeger bij TS gebruikte ik dezelfde opzet, alleen dan nog F9 t/m F12 erbij om instant naar bepaalde gebieden op de map te gaan… Ik gebruik overigens lang niet elk potje alle hotkeys hoor…

Met zerg heb ik vaak mijn zerglings op 1, banelings op 2, en bijvoorbeeld hydra’s op 3. Werkt erg lekker… Dan kunnen de zerglings voorop om een beetje te soaken voor de banelings die van de zijkant in komen rollen en de hydra’s kunnen netjes op afstand blijven.

Ik heb gister weer redelijk wat games gespeeld. 3vs3 zit ik nog steeds ergens hoog in silver, wel is mijn win/loss ratio weer iets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Nu we het toch ook hotkeys hebben, hoe hotkeyen jullie je armies?

Ik heb de grootste moeite als ik een army heb (in dezelfde groep) bestaande uit marines/maurauders, tanks, ghosts om alles snel te doen; siege mode, stimmen, emp. Ik klik dan maar snel op de units maar dat schiet niet op in een battle.
Hoe lossen jullie dit op? Mbv tab? Of elk type unit in een aparte groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

hulkie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:56:
Een tweakers.net channel lijkt mij ook wel wat inderdaad!
http://irc.tweakers.net/SC2

Die is er al een tijdje

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Redje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:57:

Ik heb de grootste moeite als ik een army heb (in dezelfde groep) bestaande uit marines/maurauders, tanks, ghosts om alles snel te doen; siege mode, stimmen, emp. Ik klik dan maar snel op de units maar dat schiet niet op in een battle.
Verschillende typen in verschillende groepen, Marines +Mauraders in 1 groep ( doen hetzelfde ), ghosts in een apparte groep en tanks in apparte groep. Medivacs volgen meestal gewoon 1 maurader.
Zeker met hele grote groepen maakt het niet zo veel meer uit merk ik je gaat toch niet elke unit appart managen, mijn micro is ook niet zo briljant trouwens.
Voor speciale groepjes ( drops,scouts ) wil ik wel eens andere groepen maken maar omdat mijn commandcenters altijd op 8 zitten baracks op 7 en factories + starports op 6 heb ik wat ruimte voor groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Flapmo

and back is gigi!

Meestal zet ik alles met een special ability in een aparte control group. MMM op 1, tanks op 2 als ze erbij zitten en eventueel de ghost (andere special unit) op 3 als die mee loopt. dan gewoon je groups afgaan en attack/siege/EMPen ofzo. Komt zelden voor dat je als terran echt 4 groepen nodig hebt denk ik :).

[ Voor 4% gewijzigd door Flapmo op 09-11-2010 10:18 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

Wat ik gebruik, is ook gelijk de reden waarom ik niet veel beter ga worden:

1: Hele army (voor Attack ground of retreat)
2: Vlees / Vs light army (Zealots, Marines, Lings/roaches)
3: Casters / Vs heavy (stalkers, immortals, Hydras, marauders, Templar).
4 - 9 productie/upgrade gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
apNia schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:30:
[...]

ik weet dat day9 dat zegt en ik heb het ook geprobeerd, maar toch ben ik het eens niet met day9 eens. Persoonlijk vind ik 1E een stuk makkelijker dan 4E.. 4E moet je met dezelfde vinger doen (ansich niks mis mee natuurlijk). 1E doe ik middelvinger, wijsvinger of ringvinger, wijsvinger.. Mijn setup is dus ook:

1 nex
2 gateways, na warpgates is het mn warpin pylon
3 robo/star afhankelijk van tech
4 wat nog niet gehotkeyed is op 3 (meestal late game)
5/6 army
7 vaak warpprism oid
9/0 observers

ow en als je 10 stalkers moet inwarpen doe dan niet WSSSSSSSSSS maar gewoon W S shift clickx10

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
heb ook nexus op 4 maar gebruik niet dezelfde vinger voor 4 en e :P het is maar net wat je fijn vind.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Thx allemaal.
Toch maar even oefenen met meer control groups / betere indeling.
Heb nu alleen me hele army gehotkeyed op 1 en alle building types op 4-5-6-7.
Ook gebruik ik grid-mode waardoor sommige hotkey + toetsen niet lekker te bedienen zijn.
Attack is dan T en niet A.

Vanavond maar even wat testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
rove schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:25:
[...]

ik weet dat day9 dat zegt en ik heb het ook geprobeerd, maar toch ben ik het eens niet met day9 eens. Persoonlijk vind ik 1E een stuk makkelijker dan 4E.. 4E moet je met dezelfde vinger doen (ansich niks mis mee natuurlijk). 1E doe ik middelvinger, wijsvinger of ringvinger, wijsvinger.. Mijn setup is dus ook:

1 nex
2 gateways, na warpgates is het mn warpin pylon
3 robo/star afhankelijk van tech
4 wat nog niet gehotkeyed is op 3 (meestal late game)
5/6 army
7 vaak warpprism oid
9/0 observers

ow en als je 10 stalkers moet inwarpen doe dan niet WSSSSSSSSSS maar gewoon W S shift clickx10
4E dezelfde vinger?
Jij gebruikt voor W en A ook dezelfde vinger zeker ;) Ik druk op 4 met m'n middelvinger, en met mijn ringvinger op E.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 11:20
Gisteren iets bizars meegemaakt in 2v2, TT vs TP.

Wij kwamen met een HUGE MMM ball aan om aan te vallen, worden we door het mothership van de protoss ingezogen, waarna een ghost een nuke op die plek gooide.

BOOM 2 armies in 1 x HELEMAAL weg, was echt even een WTF momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik grid hotkeys, en dan zijn gebouwen iig veel makkelijker om onder eerste groepen te hebben, gezien dat units voornamelijk onder Q, W, E, etc zitten. Ik doe sowieso niet heel veel aan hotkeyen van units, vooral van gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Werkt mass recall ook op enemy units joh? Dat is wel echt grappig dan... :D Dat zou dan ook goed kunnen werken met storms... Ik vind het mothership wel één van die units die een impasse kan open breken. Gebruik hem in langere games nog best regelmatig. Al is het alleen omdat hij er zo cool uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:27

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

CyCloneNL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:27:
4E dezelfde vinger?
Jij gebruikt voor W en A ook dezelfde vinger zeker ;) Ik druk op 4 met m'n middelvinger, en met mijn ringvinger op E.
Voor bij benadering 100% van de met-10-vingers-al-dan-niet-blind-typende tweakerts (waar ook ik toe behoor) is het niet raar om de E met je middelvinger te bedienen. De 4 bedien ik dan met m'n wijsvinger, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die ook voor de 4 de middelvinger gebruiken. Als je dat normaal bij het typen gewend bent, dan is dat bij het spelen van Starcraft ook een vrij natuurlijke manier van bedienen van hotkeys.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@hulkie
Hij bedoelt geen Mass recall, maar Vortex ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 09-11-2010 11:50 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
furby-killer schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:39:
Ik gebruik grid hotkeys, en dan zijn gebouwen iig veel makkelijker om onder eerste groepen te hebben, gezien dat units voornamelijk onder Q, W, E, etc zitten. Ik doe sowieso niet heel veel aan hotkeyen van units, vooral van gebouwen.
Het is een beetje een afweging maken, met grid zijn 3-8 het meest makkelijk te bereiken. (voor mij iig).
4-Q voor CC -> SCV is makkelijker dan 1-Q.
9-Z voor bv stim is weer niks, 6-Z is dan weer makkelijker.
Toch mss CC op 1 proberen, liever een fout tijdens het maken van een SCV dan tijdens een battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:47
ik heb een vreselijke tactiek, het is lame:

Je zet de game op paused en kijkt wat de reacties zijn. Soms reageert er iemand met een opmerking zoals "wat is er aan de hand?"

Dat is dan de newbie en die val je aan.....

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Dat is echt heel erg kut, werkt alleen in bronze en een beetje speler unpaused hem na 30 sec wel.

Oo en een nieuwe patch 1.1.3! Verschrikkelijk impact-havende changelog!
General
* New game categories have been added to filter Tower Defense and Tug of War custom maps.

Balance
* Terran
** Thor
*** This unit will now prioritize attacking ground combat units over Medivacs.

Bug Fixes
*Fixed a desync that could occur when trying to watch replays that had a dependency on bank files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
isomis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:11:
ik heb een vreselijke tactiek, het is lame:

Je zet de game op paused en kijkt wat de reacties zijn. Soms reageert er iemand met een opmerking zoals "wat is er aan de hand?"

Dat is dan de newbie en die val je aan.....
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
dtech schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:18:
Dat is echt heel erg kut, werkt alleen in bronze en een beetje speler unpaused hem na 30 sec wel.
De tactiek is wel lame, maar gelukkig unpauzed niet idereen na 30seconde, zeker als je zegt even weg te moeten zijn er van die lamers die dan resumen.
Ook een keer gehad ik zeg moet even weg ( iemand aan de deur ) hij unpauzed en vervolgens krijt hij een DC waardoor ik alsnog win.
Ik verdiende de win misschien niet maar hij de loss echt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
wanneer ga je eigenlijk uit bronze?

Ik sta nu al een tijdje in de league op nummer 5 en ben wel super verslaafd, echt een top spel. Doe altijd 2vs2 en dat vind ik het leukst. Echter het is wel vervelend als zo iemand het spel verlaat.

En ik heb veel moeite met een Zerg tegenstander.

[ Voor 54% gewijzigd door isomis op 09-11-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Als je goed genoeg bent bevonden :)
Gewoon lekker blijven spelen, je league zit echt niet in de weg. Als b.net vind dat je teveel wint matched hij je wel tegen hogere spelers.

Wat je kan doen is nadat je gewonnen hebt de profile van je tegenstander checken, en kijken in welke league hij zit.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
isomis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:06:

Ik sta nu al een tijdje in de league op nummer 5 en ben wel super verslaafd, echt een top spel. Doe altijd 2vs2 en dat vind ik het leukst. Echter het is wel vervelend als zo iemand het spel verlaat.

Als? Als Terran speler heb ik 't de laatste tijd namelijk niet zo lastig tegen zerg. De combinatie van Thor + viking + SCV repair kunnen ze maar heel heel moeilijk counteren - zeker als je nog wat Banshees in de mix gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

isomis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:06:

Ik sta zelf ook in bronze, nr 3 for the moment ... :) Alleen doe ik 1v1, maar ik wil ook wel eens 2v2 doen. Ik zal mijn friends code of iets dergelijks eens opzoeken want die weet ik niet uit mijn hoofd. :)

Dus als jij of iemand intresse heeft wil ik wel 2v2 doen. Let wel, ben beginner in de bronze league (minder dan 20 matches gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodie83 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:51:
[...]

Als? Als Terran speler heb ik 't de laatste tijd namelijk niet zo lastig tegen zerg. De combinatie van Thor + viking + SCV repair kunnen ze maar heel heel moeilijk counteren - zeker als je nog wat Banshees in de mix gooit.
Gewoon de twee basic units van zerg: zerglings en banelings. Banelings werken prima tegen mogelijke marines en SCVs die repareren, zerglings ruimen de resten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

WARNING! Double high end noob question incoming!

Waar staat mijn friends code? Is dat het nummer naast je potrait, onder je naam? Of is dat je score, want ik dacht dat dat nummer 820 was wat nu 840 is.

Anyways mijn Starcraft 2 naam is Swift met nummer ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:39

Rannasha

Does not compute.

Dreanor schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:05:
WARNING! Double high end noob question incoming!

Waar staat mijn friends code? Is dat het nummer naast je potrait, onder je naam? Of is dat je score, want ik dacht dat dat nummer 820 was wat nu 840 is.

Anyways mijn Starcraft 2 naam is Swift met nummer ???
Hou je cursor over je portrait rechtsbovenin. In de tooltip staat dan je character code.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
furby-killer schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:58:
[...]

Gewoon de twee basic units van zerg: zerglings en banelings. Banelings werken prima tegen mogelijke marines en SCVs die repareren, zerglings ruimen de resten op.
even een newbie vraag:

kan je die 3 units met elkaar koppelen?

Nog een vraag:
Maakt het nog uit hoe je wint? Krijg je meer points als je wint bij begin of pas na 30 minuten? Of als je wint als het 2vs1 is?

[ Voor 17% gewijzigd door isomis op 09-11-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:58:
[...]

Zerglings versus Thor - mwoh. Als je je niet laat surrounden is er weinig aan de hand en als je bal maar groot genoeg maakt. Van Banelings heb je er echt idioot veel nodig om een stevige Thor bal klein te krijgen. Plus zo zei ik al, banshees in de mix maakt de combo van banlings/lings helemaal vrij kansloos (en je kan als T de vikings wel weglaten als er geen broodlords rond vliegen.

Uiteraard ga ik wel uit van mass thor he, niet een stuk of 3 :P

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 09-11-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:39

Rannasha

Does not compute.

isomis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:14:
[...]

Nog een vraag:
Maakt het nog uit hoe je wint? Krijg je meer points als je wint bij begin of pas na 30 minuten? Of als je wint als het 2vs1 is?
Nee. Het enige dat uitmaakt is of je wint of verliest.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:49:
[...]

De tactiek is wel lame, maar gelukkig unpauzed niet idereen na 30seconde, zeker als je zegt even weg te moeten zijn er van die lamers die dan resumen.
Ook een keer gehad ik zeg moet even weg ( iemand aan de deur ) hij unpauzed en vervolgens krijt hij een DC waardoor ik alsnog win.
Ik verdiende de win misschien niet maar hij de loss echt wel :P
Als iemand de game op pause zet zonder bericht resume ik em, beetje zonder reden naar een stilstaand scherm gaan staren. Gelukkig gebeurt dat niet heel vaak meer. Wanneer iemand netjes zegt wat er aan de hand is, dan wacht ik netjes tot hun weer op resume zetten.

Mijn hotkey inrichting.
1 light units
2 heavy units
3 special units
4 nexus, CC, hatchery
5 rax, warpgate, Queen
6 factory, robotics, hatchery
7 stargate, starport, rest hatcheries
8,9,0 gebruik ik meestal niet of voor tech buildings.

Wat ik jammer vind dat je chronoboost of larve inject wel via de minimap kan doen maar niet via het plaatje rechts onder als je een gebouw geselecteerd hebt.
Of zijn daar andere trucjes voor?

Voor Zerg ben ik ernstig fan geworden van speedlings, hydra's eventueel met banelings. Erg kosten efficient.
Voor Terran houd ik erg vast aan 3*M, of een siege pomp. Soms met een thorretje erbij.
Voor protoss, mijn favo ras, stalkers + colossi of pheonix + zealot + colossi, of mass void rays,

Merk alleen als je 3vs3 of 4vs4 speelt en de andere hebben afgesproken dat ieder voor 1 ding gaat. Dat dit haast niet te doen is. Als jou team ieder een divers leger heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodie83 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:17:
[...]

Zerglings versus Thor - mwoh. Als je je niet laat surrounden is er weinig aan de hand en als je bal maar groot genoeg maakt. Van Banelings heb je er echt idioot veel nodig om een stevige Thor bal klein te krijgen. Plus zo zei ik al, banshees in de mix maakt de combo van banlings/lings helemaal vrij kansloos (en je kan als T de vikings wel weglaten als er geen broodlords rond vliegen.

Uiteraard ga ik wel uit van mass thor he, niet een stuk of 3 :P
Ik vroeg me al af toen ik deze post aan het lezen was over wat voor een enorme aantallen thors je het had als je er zoveel hebt dat je kan voorkomen dat zerglings je surrounden.

Over het algemeen duurt een potje van mij niet zo lang, gebeurd soms wel, maar niet de standaard situatie dat ik ervan uitga als je het over iets hebt waarmee je zerg verslaat dat je het over zo laat in het spel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Anoniem: 28736 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:03:
[...]

Als iemand de game op pause zet zonder bericht resume ik em, beetje zonder reden naar een stilstaand scherm gaan staren. Gelukkig gebeurt dat niet heel vaak meer. Wanneer iemand netjes zegt wat er aan de hand is, dan wacht ik netjes tot hun weer op resume zetten.
Ik gaf het ook aan via chat, small break someone at the door, gevolgd door de pauze.
Ik zeg het altijd wel maar dan nog zijn er van die aso spelers die denken een snelle win te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 17:31
Anoniem: 28736 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:03:
[...]

Merk alleen als je 3vs3 of 4vs4 speelt en de andere hebben afgesproken dat ieder voor 1 ding gaat. Dat dit haast niet te doen is. Als jou team ieder een divers leger heeft.
Het is dan ook niet van toepassing om 1v1 met 2v2 / 3v3 / 4v4 te vergelijken.. een strategy die in 1v1 altijd werkt kan daar totaal nutteloos zijn, of omgekeerd. In lower leagues (< platinum) werkt iig mass tier 1 timing push meestal het best, als je het goed doet. Eén vd 2 afmaken en dan rustig macro'en even alvorens je je op de 2e stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Ik had gisteren trouwens een heerlijk proton canon rush.
mijn probe werd netjes achtervolgt door hun base. Ik had em een bpaar rondjes in que move gezet.
Toen zag ik dat hij niet meer achtervolgt werd. pylon geplaatst 2 cannons, nog een pylon enzovoort.
Werd dat aangevallen, probe gered en bij de ander gaan harrassen.

Erg leuk in een 4vs4, 2 man proton cannon screwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prachtig Fritzz! Ik denk dat velen hier jaloers zijn op je cannon rush! Dus je had een Pylon geplaatst, en toen een photon cannon? En hem met die taktiek in de hoek weten te drijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 12:51
apNia schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:24:
Prachtig Fritzz! Ik denk dat velen hier jaloers zijn op je cannon rush! Dus je had een Pylon geplaatst, en toen een photon cannon? En hem met die taktiek in de hoek weten te drijven?
lol mijn sarcasme meter kan deze ubersacrasme niet eens weergeven, its of the charts! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Cannon rush is tegenwoordig een skill, niet een strategy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:00:
Cannon rush is tegenwoordig een skill, niet een strategy.
Dat zeg je nou wel.. maar ik heb wel een echte strategie gebaseerd op cannons.. Tegen zerg forge openen en een of 2 cannons bij de expo plaatsen, grote kans dat de zerg gaat freaken, maar je hebt in ieder geval de tijd om zelf te expanden en een economisch voordeel te krijgen op je vijand. Ook heb je toegang tot snelle upgrades (forge heb je snel, gas heb je waarschijnlijk een beetje over door de grote mineral investeringen early game. Veel spelers zullen dan duiden op een mass roach counter of snelle mutalisks, maar die zijn allemaal vrij all in. Als je dat op tijd kan scouten en goed kan reageren (ook al is het maar net aan met een aantal gesneuvelde probes) heb je de game zo goed als gewonnen.
Ik heb zelf een tijd zerg gespeeld, en nu protoss. Van beide kanten vind ik dit een zeer valide strategie, niet zozeer cheese. Tuurlijk is het makkelijk te counteren als je voor vroege roaches en dan expo gaat, maar de meeste zergs zullen toch echt hun build order erop afstellen om te expanden voor roaches. Omdat dit allemaal niet meer in lijn loopt als je opent met cannons heb je de tijd om te doen wat je wilt, en dus ook tijd om te kunnen reageren op hoe hij reageert op je cannons.
Als je het zo uitvoert is het meer dan een tactiek.

En.. het is photon cannon ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 09-11-2010 18:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Ik heb de afgelopen weken iets teveel ge4gate, maar wordt elke vorm van forge FE (met al dan niet een cannon @Z base) sinds 1.1.2 niet behoorlijk hard gecountered door roaches? Met range 4 kunnen roaches nu je canon's raken en zodra die stuk is heb je een probleem. Het is waarschijnlijk nog wel te doen, maar je kunt niet in één keer doortechen naar bijvoorbeeld colossi. Snelle gates zijn nu in ieder geval nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Tyfus mutas die neergeknald worden door mass stimmed marines + medivacs, waarna je tegenstander vrolijk meld: Terran is OP! en leaved.

Priceless!

Langzamerhand kom ik uit de zone: If Zerg, then Mutas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

if zerg: 15hatch als je het mij vraagt...
ik deed gisteren 3 potjes, 3x een zerg, 3x 15hatch met muta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Zo, heb even de char. code opgezocht! :)

Wie ben ik in Starcraft 2?
- Swift (689)

Gezien ik andere zag die wel graag 2v2 willen doen zal ik even laten weten dat ik geïnteresseert ben in 2v2 (of 3v3 of 4v4 :P). Op moment van schrijven heb ik 23 matches 1v1 gespeeld waarvan 14 gewonnen in de Bronze Leauge (Division: War Pigs Quest).

Add me als je wilt.

ps. ik speel op dit moment graag protos ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:31:
[...]

Dat zeg je nou wel.. maar ik heb wel een echte strategie gebaseerd op cannons.. Tegen zerg forge openen en een of 2 cannons bij de expo plaatsen, grote kans dat de zerg gaat freaken, maar je hebt in ieder geval de tijd om zelf te expanden en een economisch voordeel te krijgen op je vijand. Ook heb je toegang tot snelle upgrades (forge heb je snel, gas heb je waarschijnlijk een beetje over door de grote mineral investeringen early game. Veel spelers zullen dan duiden op een mass roach counter of snelle mutalisks, maar die zijn allemaal vrij all in. Als je dat op tijd kan scouten en goed kan reageren (ook al is het maar net aan met een aantal gesneuvelde probes) heb je de game zo goed als gewonnen.
Ik heb zelf een tijd zerg gespeeld, en nu protoss. Van beide kanten vind ik dit een zeer valide strategie, niet zozeer cheese. Tuurlijk is het makkelijk te counteren als je voor vroege roaches en dan expo gaat, maar de meeste zergs zullen toch echt hun build order erop afstellen om te expanden voor roaches. Omdat dit allemaal niet meer in lijn loopt als je opent met cannons heb je de tijd om te doen wat je wilt, en dus ook tijd om te kunnen reageren op hoe hij reageert op je cannons.
Als je het zo uitvoert is het meer dan een tactiek.

En.. het is photon cannon ;)
Ja dit zie je best wel vaak. Meestal gooi ik dan gewoon een spawning pool + gas neer, en tech dan naar roaches. Mijn hatchery cancel ik en die zet ik ergens anders neer (waar normaal mijn 3rth zou zijn). Zo heb ik toch mijn economisch voordeel. Vaak zie je protoss dan voor een +1 4gate gaan, als ik die afsla dan is het vaak gg. Ook bij MLG zag je dit een paark keer door Kiwikaki geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bah, this no fun. Giga lag, alles gebeurt echt 2 seconden na je commando's waardoor ik nu (onnodig denk ik) verloren heb. Aan de andere kant, mijn tegenstander heeft ook last van de battle.net lag. Maar heb nu een excuus voor mijn verlies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 15:45
Fucking hell die kut patch heeft alles verneukt, kan het spel niet meer opnieuw installeren ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Flapmo

and back is gigi!

Iconlast schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:54:
Fucking hell die kut patch heeft alles verneukt, kan het spel niet meer opnieuw installeren ><
Uh :?. Opnieuw installeren is nog zonder de patch, dus waarom zou dat niet kunnen?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Iconlast schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:54:
Repairtool gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:16:
[...]

Ik vroeg me al af toen ik deze post aan het lezen was over wat voor een enorme aantallen thors je het had als je er zoveel hebt dat je kan voorkomen dat zerglings je surrounden.

Over het algemeen duurt een potje van mij niet zo lang, gebeurd soms wel, maar niet de standaard situatie dat ik ervan uitga als je het over iets hebt waarmee je zerg verslaat dat je het over zo laat in het spel hebt.
Als je als Terran direct doorteched naar thor is het niet zo lastig om ze te massen hoor. Er is alleen in het begin een kleine window voor een zerg speler om te pushen met roaches en/of banelings waar je als terran niet bijster veel aan kan doen zolang je eerste thor(s) er nog niet uit zijn.

Maar goed, das natuurlijk het spelleke, tegen elke strategie is wel weer een tegenstrategie te vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 15:45
Dat wou ik vandaag inderdaad doen

En opnieuw installeren lukt ook niet omdat het om dezelfde file gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:25:
[...]

Ja dit zie je best wel vaak. Meestal gooi ik dan gewoon een spawning pool + gas neer, en tech dan naar roaches. Mijn hatchery cancel ik en die zet ik ergens anders neer (waar normaal mijn 3rth zou zijn). Zo heb ik toch mijn economisch voordeel. Vaak zie je protoss dan voor een +1 4gate gaan, als ik die afsla dan is het vaak gg. Ook bij MLG zag je dit een paark keer door Kiwikaki geloof ik
Mja, het hangt ook van timings af. Ik ( als toss ) block gwn de zerg zijn uitgang met 2 pylon en 2 cannon. Dan tech ik zo rap mogelijk naar observer + warp gates. Op het moment dat men observer aankomt ( om men cannons vision te geven ), ben ik ook net klaar om units in te warpen. Als de legers te massaal worden -> Stalkers inwarpen tegen de roaches. De zerg is dan totaal van zijn game gehaald en het is niet echt moeilijk meer om de win binnen te halen. Wel ff checken tussendoor dat ie nergens anders een expand heeft die je easy kan killen door een lack aan units.
Ik denk er wel aan om van 2 naar 1 cannon te gaan vermits er toch altijd 1 cannon werkloos is. Dit maakt dat ik sneller units ga kunnen warpen + obs. Maar dan hebt ge wel het probleem dat een mass attack op de defence gemakkelijk gebroken wordt.
Tis een beetje afwegen en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pylonblock = fail

ik wall altijd met een gateway, cybercore, en zealot. werkt veel beter.

edit: in je eigen base natuurlijk :+

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 10-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:35:
pylonblock = fail

ik wall altijd met een gateway, cybercore, en zealot. werkt veel beter.

edit: in je eigen base natuurlijk :+
Ik lees verontrustende zaken als: photon rushen.

Misschien handig om te weten:
- Tegen een goede speler krijg je de kans niet om hem in te bouwen.
- Een goede speler is niet uit zijn spel te krijgen door hem in te cannonnen.
- Cannons kosten GELD, behoorlijk veel zelf, zeker als offensief.

Als iemand 't grapje bij mij probeert dan tech ik gewoon heel hard (air / drop) , exp ergens anders (soms op 2 plekken tegelijk) en harras (via air) zijn main. Al het geld dat hij aan het investeren is om meer cannons en pylons in mijn main te zetten , investeert hij dan niet in units, die ik dan wel heb.
Cannons zijn in 1v1 niet het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyboria schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:16:
[...]

Mja, het hangt ook van timings af. Ik ( als toss ) block gwn de zerg zijn uitgang met 2 pylon en 2 cannon. Dan tech ik zo rap mogelijk naar observer + warp gates. Op het moment dat men observer aankomt ( om men cannons vision te geven ), ben ik ook net klaar om units in te warpen. Als de legers te massaal worden -> Stalkers inwarpen tegen de roaches. De zerg is dan totaal van zijn game gehaald en het is niet echt moeilijk meer om de win binnen te halen. Wel ff checken tussendoor dat ie nergens anders een expand heeft die je easy kan killen door een lack aan units.
Ik denk er wel aan om van 2 naar 1 cannon te gaan vermits er toch altijd 1 cannon werkloos is. Dit maakt dat ik sneller units ga kunnen warpen + obs. Maar dan hebt ge wel het probleem dat een mass attack op de defence gemakkelijk gebroken wordt.
Tis een beetje afwegen en uitproberen.
Beetje zerg maakt dan gewoon 15 lings, gaat langs de cannons heen, verliest er 1 of 2, en gaat dan rechtstreeks jouw basis in. Sowieso kan hij zijn expansion beginnen door een drone buiten zijn basis te hebben voordat cannons up zijn.
- Een goede speler is niet uit zijn spel te krijgen door hem in te cannonnen.
Dan krijg je wel hele kleine groep spelers die je goed kan noemen, gezien dat merendeel in diamond ook enkel wat BOs kunnen volgen.

Laatste potje PvZ (platinum, dat wel, ik zuig nog met PvT en PvP, PvZ zijn bijna allemaal wins voor mij nu), ging hij weer standaard fast expand. Ik doe mijn standaard zealot rush, maar hij had gewoon een overlord recht boven mijn gateways hangen, en nog steeds kwam er een niet bijzonder effectieve defense (om eerlijk te zijn, hij deed een stuk betere poging dan sommige andere zerg tegenstanders, hij probeerde iig nog wat met spine crawlers en kwam redelijk in de buurt bij het afslaan van mijn rush. Maar als je weet dat je tegenstander zealot rush doet is dat gewoon simpel te stoppen).

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 10-11-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Waarom is dit fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Canons zijn niet alleen in 1vs1 kansloos. In 2vs2, maar vooral 3vs3 en 4vs4 heb je niet echt veel aan canons.. Als jij jezelf beschermt met die dingen pakken ze gewoon je maatje, en helpen kan niet, want canons kunnen niet bewegen.

Ik hoop altijd dat mijn tegenstander me canonrushed, 9/10 keer is dat een win voor mij. Zelf gebruik ik die dingen eigenlijk alleen voor mineralline defense, vooral tegen zerg is het handig om de muta herass even af te slaan.

Vanavond heb ik weer wat tijd om te spelen, een kijken of ik wat beter met infestors kan micro'en, die dingen kunnen erg krachtig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

hulkie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:40:
Canons zijn niet alleen in 1vs1 kansloos. In 2vs2, maar vooral 3vs3 en 4vs4 heb je niet echt veel aan canons.. Als jij jezelf beschermt met die dingen pakken ze gewoon je maatje, en helpen kan niet, want canons kunnen niet bewegen.

Ik hoop altijd dat mijn tegenstander me canonrushed, 9/10 keer is dat een win voor mij. Zelf gebruik ik die dingen eigenlijk alleen voor mineralline defense, vooral tegen zerg is het handig om de muta herass even af te slaan.

Vanavond heb ik weer wat tijd om te spelen, een kijken of ik wat beter met infestors kan micro'en, die dingen kunnen erg krachtig zijn :)
Dit is natuurlijk niet waar. Cannons zijn verre van kansloos. Het is zelfs een must voor een FE tegen zerg. Ook is de cannon/pylon block voor de ramp ongelovelijk killing voor de zerg. Je bent dan gewoon een 1 base zerg tegen een 1 base protoss voor een veel te lange tijd en dat is iets wat je nooit wil hebben. De cannon om de exp te blocken is ook gewoon een strategy die je op high level redelijk vaak ziet (MLG, GSL etc)

Ook heb je als protoss cannons nodig voor om een 3RR of een 7RR te stoppen. Dus cannons zijn verre van onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan het begin zijn twee hatchery, 1 base niet langzamer dan een FE. En dan vormen die 2 pylons en 2 cannons (500 minerals) geen enkele beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

furby-killer schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:17:
Aan het begin zijn twee hatchery, 1 base niet langzamer dan een FE. En dan vormen die 2 pylons en 2 cannons (500 minerals) geen enkele beperking.
Met twee pylons en 2 cannons ben je er natuurlijk nog niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
troyk schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:47:
[...]

Met twee pylons en 2 cannons ben je er natuurlijk nog niet hè.
care to explain? hiermee kan je blocken. Het vervelende is dat de Zerg bv, rouches kan gebruiken, een spine crawler om je def zo te breken.

[ Voor 17% gewijzigd door Goldman op 10-11-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

furby-killer schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:44:
[...]

Dan krijg je wel hele kleine groep spelers die je goed kan noemen, gezien dat merendeel in diamond ook enkel wat BOs kunnen volgen.
True that, maar ik vind Diamond league spelers ook niet per definitie goed. De skills van een redelijke tot goede Diamond league speler:
- APM 60 +
- Kent BO's.
- Scout (in ieder geval early game)
- Weet wat hij tegen welke unit moet maken
- Kent maps
- Kan Macro'en
- Expand op tijd
- Minimale micro

Een 'echt' sterke speler:
- Doet al het bovenstaande en het volgende:
- APM 100+
- Verrast met aparte BO's
- Heeft continue het initiatief in de aanval
- Loopt een stap op je voor door beter scoutwerk
- Heeft een beter unit-mix
- Veel betere micro in battle.
- Reageert sneller / is doelmatig in zijn spel
- etc.

Ik zal vast een aantal zaken vergeten maar het gros is hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn definitie van een goede speler is wat korter. Onafhankelijk van APM enzo, maar een goede speler (ik zou het zelfs een echte RTS speler noemen, blind BOs volgen betekend dat je het strategie gedeelte eruit gooit) hoeft geen BOs te kennen, hij moet zijn strategie direct kunnen aanpassen afhankelijk van wat tegenstander doet (en daar zijn counters en scouten integraal onderdeel van. Als je niet scout en in diamond zit ben je gewoon blind een BO aan het volgen zonder het strategie element, en ben je imo geen goede speler).

En dan kan die goede speler overal tussen gold (silver misschien ook wel) en diamond zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 17:14
Ik heb de laatste tijd, zeg maar sinds de laatste patch, erg veel moeite met zerg tegenstanders als Terran.
Met name het gebruik van Zerg/banelings icm Muta's maakt dat ik als Terran niet goed weet wat ik moet doen.
Ik speel veel met bio maar ook een volledige tech build is geen probleem. Echter, bij beide gooit de zerg een stapel Zerg/banelings op me af, evt bijgestaan door een stapel muta's en mn biobal of mn techbal is weg.

Ik heb het idee dat mn macro voor een silver speler best goed is. Tegen terran en toss win ik de meeste potten ook de laatste tijd. Alleen die zerg....

Iemand goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
MartijnvdSluis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:26:
Ik heb de laatste tijd, zeg maar sinds de laatste patch, erg veel moeite met zerg tegenstanders als Terran.
Met name het gebruik van Zerg/banelings icm Muta's maakt dat ik als Terran niet goed weet wat ik moet doen.
Ik speel veel met bio maar ook een volledige tech build is geen probleem. Echter, bij beide gooit de zerg een stapel Zerg/banelings op me af, evt bijgestaan door een stapel muta's en mn biobal of mn techbal is weg.

Ik heb het idee dat mn macro voor een silver speler best goed is. Tegen terran en toss win ik de meeste potten ook de laatste tijd. Alleen die zerg....

Iemand goede tips?
Aantal tips:

1) De druk hoog houden met Marine-heavy MMM-ball bijgestaan door siege tanks.
2) Marauder heavy MMM-ball met Hellions, stim en Conc-shells en een paar vikings.
3) Expanden, verdedigen met siege 'n scan en herassen met Hellion-drops / Ghost-nuke drop

Over het algemeen kun je niet een zerg ongestraft laten techen naar banes én mutas. Da's teveel gas. Met andere woorden: Druk hoog houden, expansions blokkeren, harassen terwijl je zelf wél verder marcroed. Als je een zerg opponent wél laat techen, dan weet je wat je fout doet, en dan verlies je waarschijnlijk terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:15:
Mijn definitie van een goede speler is wat korter. Onafhankelijk van APM enzo, maar een goede speler (ik zou het zelfs een echte RTS speler noemen, blind BOs volgen betekend dat je het strategie gedeelte eruit gooit) hoeft geen BOs te kennen, hij moet zijn strategie direct kunnen aanpassen afhankelijk van wat tegenstander doet (en daar zijn counters en scouten integraal onderdeel van. Als je niet scout en in diamond zit ben je gewoon blind een BO aan het volgen zonder het strategie element, en ben je imo geen goede speler).

En dan kan die goede speler overal tussen gold (silver misschien ook wel) en diamond zitten.
niet helemaal mee eens...
voorbeeld:
2 spelers die beide die-hard wc3 spelers zijn, de ene (persoon A) is beter dan de ander (persoon B).
beide spelen dan voor het eerst sc2. Stel dat persoon B vaker wint van persoon A. Maar opgegeven moment wint persoon A meer van persoon B.
Wie is zijn de betere RTS speler?

Het is de leercurve, basic strategy en perfectionisme. Dat maakt een goeie RTS speler.

Maar ik zie inderdaad mensen vaker de dezelfde BO doen, keer op keer. Kuddegedrag... en ik hoor telkens dezelfde laatste zinnetje... nee... niet GG, maar f*ck you assh*le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Build orders, wat zijn dat?

Mijn probleem is dat ik me niet vast kan houden aan een build order, ik wil altijd iets nieuws proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeX schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:37:
[...]

Aantal tips:

1) De druk hoog houden met Marine-heavy MMM-ball bijgestaan door siege tanks.
2) Marauder heavy MMM-ball met Hellions, stim en Conc-shells en een paar vikings.
3) Expanden, verdedigen met siege 'n scan en herassen met Hellion-drops / Ghost-nuke drop

Over het algemeen kun je niet een zerg ongestraft laten techen naar banes én mutas. Da's teveel gas. Met andere woorden: Druk hoog houden, expansions blokkeren, harassen terwijl je zelf wél verder marcroed. Als je een zerg opponent wél laat techen, dan weet je wat je fout doet, en dan verlies je waarschijnlijk terecht.
Terran spelers die maar bij hun MMM bal blijven en niet verder techen vragen er ook om om te verliezen. Het is een leuke tactiek, maar als je geen microheld bent is het voor een gemiddelde zerg spelers te simpel om af te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
niet liegen terminator :P

maar MMM suxor. Paar goeie banelings of collosus = weg MMM. voorlopig brand ik MMM weg met marines + hellions :P en dan krijg ik ook boze gezichten...

ohja sinds de nieuwe patch... EINDELIJK schieten thors eerst op marines en dan op medivacs! Nu nog voor corruptors! en dan wil ik wel een rematch tegen terminator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 291856 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:22:
Build orders, wat zijn dat?

Mijn probleem is dat ik me niet vast kan houden aan een build order, ik wil altijd iets nieuws proberen :D
Dacht dat ik de enige was die hier last van had. Rax --> Gas.. Gas --> Rax. Maakt op mijn niveau nog niet echt veel uit. :+
rodie83 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:37:
[...]

Terran spelers die maar bij hun MMM bal blijven en niet verder techen vragen er ook om om te verliezen. Het is een leuke tactiek, maar als je geen microheld bent is het voor een gemiddelde zerg spelers te simpel om af te vangen.
Das ook wel weer waar. :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.