![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |
| |
![]() |
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Stom ... waarom sta ik er nu niet meer in? Heb toch echt nog gespeeld deze weekcyboria schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:15:
Misschien kunnen we de volgende link nog toevoegen aan de Topic Description?
http://sc2divisions.com/custom/tweakers/468
spoiler:ww = gottegot
Mezelf ook even toegevoegdcyboria schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:15:
Anoniem: 155599
Douw3rd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:37:
Hoe join ik?
cyboria schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:15:
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 07-10-2010 11:53 ]
Anoniem: 109640
Anoniem: 357023
[ Voor 32% gewijzigd door ShadowBumble op 07-10-2010 12:05 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
ik maakte geen ruzie hoorSpecies5618 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:26:
/sigh @ beiden. Beetje ruzie maken over een strategie, lekker zinloos. Als iemand zeurt over mijn mannier van winnen negeer ik hem vrij snel. Dat soort types zijn niet geinteresseerd in discussie, enkel in afreageren.
En lol @ de verwarring over de league van "NuckChorris". Hij had wel gelijk: met "placed in Plat" wordt over het algemeen bedoelt dat je in Plat uitkomt na je 5 placement matches. Daarna kun je alle kanten op promoveren en degraderen. Zo ben ik geplaced in bronze en zit nu in plat.
je maakt hem na een paar zinnen al uit voor idioot, geen wonder dat je dan gezeik kan terug verwachten
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
is ranking alleen op 1v1? speel voornamelijk 2v2 (platinum) en 3v3 (gold) maar zie ik niet echt terug in mijn rankingcyboria schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:15:
"Don't let your dreams be memes"
Ik vond kulas wel een totaal andere feel hebben als meta of LT, maar niet totaal vervelend (alhoewel ik hem wel gethumbdowned heb). Beste aan de map is dat je met 1rax 1 depot je base kan afsluiten. Voor mass marinesabalone schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:08:
Vandaag maakte blizzard bekend dat in de 1v1 laddering 2 maps vervangen zijn. Desert Oasis (was ik al niet zo'n fan van) en Kulas Ravine zullen niet meer gespeeld kunnen worden als je laddert (wel met custom games) en deze zijn vervangen door 2 nieuwe mappen: Jungle Basin en Shakuras Plateau.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom ze niet de twee nieuwe mappen hebben toegevoegd, in plaats van twee bestaande vervangen. Wel goed dat Blizzard er aan blijft werken om nieuwe (gavere) mappen te maken.
Als winnaar als eerste met GG komen wordt in het algemeen ook als bad mannered beschouwdWootlock schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:56:
Ach zo heb ik ook nog een leuke 2vs2 meegemaakt.
Ik en me kameraad gingen voor een leuke cheese (6 pool enzo) dus we duwen 1 speler het putje in en ik tik: GG
krijg je als antwoord: NO GG en hij leaved
Ze willen gewoon maar een beperkt aantal gebalanceerde maps hebben voor de ladder.abalone schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:08:
Vandaag maakte blizzard bekend dat in de 1v1 laddering 2 maps vervangen zijn. Desert Oasis (was ik al niet zo'n fan van) en Kulas Ravine zullen niet meer gespeeld kunnen worden als je laddert (wel met custom games) en deze zijn vervangen door 2 nieuwe mappen: Jungle Basin en Shakuras Plateau.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom ze niet de twee nieuwe mappen hebben toegevoegd, in plaats van twee bestaande vervangen. Wel goed dat Blizzard er aan blijft werken om nieuwe (gavere) mappen te maken.
Euhm je punt is?Wootlock schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:56:
Ach zo heb ik ook nog een leuke 2vs2 meegemaakt.
Ik en me kameraad gingen voor een leuke cheese (6 pool enzo) dus we duwen 1 speler het putje in en ik tik: GG
krijg je als antwoord: NO GG en hij leaved
Maps waren al lang beschikbaar in custom games hoorBosmonster schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Ze willen gewoon maar een beperkt aantal gebalanceerde maps hebben voor de ladder.
Iemand al een screenshotje van de maps?
[ Voor 8% gewijzigd door Wiebbe op 07-10-2010 14:25 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 07-10-2010 14:38 ]
Inderdaad, voor hem is het niet bepaald een goeie game geweest dus een GG zou ik niet verwachten...wat je in zo'n geval beter kan zeggen is WP: Well Played. Zo kan je als winnaar aangeven dat je vond dat je tegenstander toch goed speelde.furby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Euhm je punt is?
Hij heeft toch gewoon gelijk?
gg = good game... hij vindt misschien een gg.. en de ander niet...furby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Euhm je punt is?
Hij heeft toch gewoon gelijk?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Inderdaad, ik vind het ook altijd vrij arrogant overkomen.. Daarom bouw ik dan meestal pylons overalSpecies5618 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:56:
Een (dubbele) 6-pool is niet een "gg" (good game) en als de tegenstander het niet stopt is het van zijn kant ook zeker niet "wp" (well played). Door een van deze 2 dingen te zeggen als winnaar is dan ook niet echt sympathiek. Het komt een beetje overeen met natrappen IMO
Dit geldt trouwens voor vrijwel iedere offensieve "gg" (dat wil zeggen: een "gg" van de winnaar voordat de verliezer het doet). Het komt over als "geef nu maar op, ik (vind dat ik) heb gewonnen".
Als je moeite heb gehad met winnen kan het nog steeds WP zijn imho, maar meningen verschillen natuurlijkSpecies5618 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:56:
Een (dubbele) 6-pool is niet een "gg" (good game) en als de tegenstander het niet stopt is het van zijn kant ook zeker niet "wp" (well played). Door een van deze 2 dingen te zeggen als winnaar is dan ook niet echt sympathiek. Het komt een beetje overeen met natrappen IMO
Dit geldt trouwens voor vrijwel iedere offensieve "gg" (dat wil zeggen: een "gg" van de winnaar voordat de verliezer het doet). Het komt over als "geef nu maar op, ik (vind dat ik) heb gewonnen".
ik zie net dat er een topic loopt met 19 pagina's vol reacties van mensen die er last van hebben..PietjeP89 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:28:
Ik heb dit ook 1 keer gehad, toen was het een soort drop hack. De tegenstander kwam ook onmiddelijk vragen wat er was gebeurd, wat wel heel opvallend was want who cares als je tegenstander dropt
Maar dat het bij jullie zovaak gebeurd lijkt me wel sterk dat het dan een drop hack is. Nergens anders problemen op battlenet gemeld? Op hun forums of op tl miss?
Dan zal het wel aan de servers liggen zekerArchiebald schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:33:
[...]
ik zie net dat er een topic loopt met 19 pagina's vol reacties van mensen die er last van hebben..
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/283441899
Alleen bij known issues op het forum staat het er niet bij..
Ik ga nog een potje spelen, kijken of ik weer gedropt word.. Als dat zo is, kap ik er voor vandaag mee.. Kheb geen zin om continue te gaan verliezen terwijl ik er niets aan kan doen.
Heh, ik speel wel eens 2v2 met SandMandtech schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:47:
Hmm, als "SandMan" online komt ga ik hem maar even uitdagen. Hij zit in dezelfde bronze league (Argo Lima), is nr 3 (ik nr 1) en ook een GoT'ter(ik zag het toevallig in de ranglijst).
Komt er nog een keer een vervolg op het GoT toernooi?
Study everything, You'll find something you can use
Dus omdat je tegenstander vroeg wat er was gebeurd is hij een drophackerPietjeP89 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:28:
Ik heb dit ook 1 keer gehad, toen was het een soort drop hack. De tegenstander kwam ook onmiddelijk vragen wat er was gebeurd, wat wel heel opvallend was want who cares als je tegenstander dropt
Maar dat het bij jullie zovaak gebeurd lijkt me wel sterk dat het dan een drop hack is. Nergens anders problemen op battlenet gemeld? Op hun forums of op tl miss?
Waarschijnlijk doelt hij op iets met handen wassen en onschuld enzo. Maar inderdaad, wel een (erg) voorbarige conclusiefurby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:53:
[...]
Dus omdat je tegenstander vroeg wat er was gebeurd is hij een drophacker
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ja ik vind het gewoon raar , als een tegenstander bij mij dropt ga ik hem echt niet toevoegen aan men friends list om dan even te vragen wat er scheelde?Flapmo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Waarschijnlijk doelt hij op iets met handen wassen en onschuld enzo. Maar inderdaad, wel een (erg) voorbarige conclusie.
Ondertussen zit ik te wachten tot YABOT eindelijk weer eens een update krijgt zodat ik wat kan testen met verschillend harass builds.
Klik op naam in score screen, open chat (of iets soortgelijks). Je hoeft niemand aan je vrienden toe te voegen.PietjeP89 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:59:
[...]
Ja ik vind het gewoon raar , als een tegenstander bij mij dropt ga ik hem echt niet toevoegen aan men friends list om dan even te vragen wat er scheelde?
En ik ben toen wel even gaan vragen aan zen vorige 3 tegenstanders of ze het zelfde hadden gehad en dat was ook het gevalAlle games duurde maar een minuutje of 2. Dus ik was vrij zeker xD
Neemt nog altijd niet weg dat het toevallig is dat die andere mensen die ik heb aangesproken precies het zelfde hadden bij die gast , op verschillende tijdstippen. Ik ga heus niet iemand uitmaken voor cheater zonder meer te wetenfurby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Klik op naam in score screen, open chat (of iets soortgelijks). Je hoeft niemand aan je vrienden toe te voegen.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
idd. Ze zullen altijd behulpzaam blijven en als hij geen drophacker is, so be it. Dan heb je gewoon pech gehad. Maar je kan toch beter even reporten om hetzelfde te voorkomen voor anderen.Flapmo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:30:
Dan even melden bij Blizz, kunnen die het netjes uitzoeken.
Anoniem: 242718
Laat maar komendtech schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:47:
Hmm, als "SandMan" online komt ga ik hem maar even uitdagen. Hij zit in dezelfde bronze league (Argo Lima), is nr 3 (ik nr 1) en ook een GoT'ter(ik zag het toevallig in de ranglijst).
Komt er nog een keer een vervolg op het GoT toernooi?
De maps staan volgens mij al in de lijst met maps als je vs AI doet.. Jungle basin heb ik al ooit gespeeld tegen AIBosmonster schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Ze willen gewoon maar een beperkt aantal gebalanceerde maps hebben voor de ladder.
Iemand al een screenshotje van de maps?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Anoniem: 291856
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331#bloghaarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
komen wat heftige terran nerfs aan. En zerg buffs.
■We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
■Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
■The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
■The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
■We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
copypaste van de starcraft 2 site
Dan heb je dus een hydralisk...Anoniem: 155599 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:53:
Roach range increase. Prima. Nu nog ervoor zorgen dat ze ook nog vs air damage doen. en wat minder hp geven en de armor weghalen.
Aangezien elke "normale" player toch wel een supply depot heeft voor een barracks maak je eigenlijk enkel proxy en cheese moeilijker. Feitelijk krijg je voor de terran dus dezelfde situatie als de protoss. Geen slechte zaak denk ik.haarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
■The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
Euh... als ik snel een wall wil maken.. doe ik liefst eerst met de barrack dan de supplies...dtech schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:07:
[...]
Aangezien elke "normale" player toch wel een supply depot heeft voor een barracks maak je eigenlijk enkel proxy en cheese moeilijker. Feitelijk krijg je voor de terran dus dezelfde situatie als de protoss. Geen slechte zaak denk ik.
Dus het bouwen van barracks moet vertraagd worden enkel en alleen om reaper pushes tegen te houden? Wat een onzin.haarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
■We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
■Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
■The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
■We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 07-10-2010 19:28 ]
1) Nee. Hier ben ik het als Zerg speler zelfs niet over eens. Dit zou ze zwaar underpowered maken.Elp schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:18:
[...]
Dus het bouwen van barracks moet vertraagd worden enkel en alleen om reaper pushes tegen te houden? Wat een onzin.
De reaper heeft een heel beperkte houdbaarheid, na ongeveer 8-9 minuten ingame heeft dat ding gewoon geen nut meer, behalve wat xelnaga towers vasthouden. Nu wordt de "window of opportunity" nog verder verkleind. Verander dan iets aan de reaper zelf waardoor ie:
1) Later te krijgen is en nut heeft in de mid-late game
2) Minder krachtig is early game maar nog wel nut heeft in de mid-late game.
Dit is meer symptoombestrijding dan probleemoplossing.
Als jouw 1) en 2) reacties zijn op mijn 1) en 2) dan lees je m'n post niet goed.Anoniem: 291856 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:30:
[...]
1) Nee. Hier ben ik het als Zerg speler zelfs niet over eens. Dit zou ze zwaar underpowered maken.
2) J...a? doen ze dat niet door de speed een factory requirement te geven?
Ik denk dat dit wel een aardige nerf is voor reapers. Dit forceert het gebruik van 4 rax + fac, wat niet zo extreem agressief is als 5 rax. Het nut van de reaper rush (de originele van morrow, niet de neppe imitaties die je maar al te vaak op de ladder ziet) is om te kunnen expanden, en tegelijkertijd druk te zetten op de zerg, en de zerg forceren om units te maken die ook drones hadden kunnen zijn. Dti zorgt voor een sterke terran mid - late game waar de terran de zerg kan outmacro'en.
Het doel hierbij is dus niet direct de zerg afmaken. Dit gebeurde wel vaak, in mijn ogen omdat het gewoon te sterk is. Deze patches zorgen ervoor dat de reaper nu echt deze rol krijgt die morrow voor ze in gedachten had, en niet een go-for-the-kill unit.
Reaper openings zijn nog steeds goed te doen, ze zijn alleen minder sterk. Je zal voorzichtiger te werk moeten gaan en beter na moeten denken over je mid tot late game.
Anoniem: 291856 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:30:
[...]
1) Nee. Hier ben ik het als Zerg speler zelfs niet over eens. Dit zou ze zwaar underpowered maken.
Ik denk dat dit wel een aardige nerf is voor reapers. Dit forceert het gebruik van 4 rax + fac, wat niet zo extreem agressief is als 5 rax. Het nut van de reaper rush (de originele van morrow, niet de neppe imitaties die je maar al te vaak op de ladder ziet) is om te kunnen expanden, en tegelijkertijd druk te zetten op de zerg, en de zerg forceren om units te maken die ook drones hadden kunnen zijn. Dti zorgt voor een sterke terran mid - late game waar de terran de zerg kan outmacro'en.
Het doel hierbij is dus niet direct de zerg afmaken. Dit gebeurde wel vaak, in mijn ogen omdat het gewoon te sterk is. Deze patches zorgen ervoor dat de reaper nu echt deze rol krijgt die morrow voor ze in gedachten had, en niet een go-for-the-kill unit.
Reaper openings zijn nog steeds goed te doen, ze zijn alleen minder sterk. Je zal voorzichtiger te werk moeten gaan en beter na moeten denken over je mid tot late game.
Anoniem: 291359
Nee. Ze worden niet gebuffed en zijn in mid/late game dus net zo waardeloos (/waardevol) als ze eerst waren, terwijl ze wel minder sterk zijn in early gameAnoniem: 291856 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:30:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 291359 op 07-10-2010 19:54 ]
Ik heb niet veel ervaring met terran, maar volgens mij is het goed mogelijk om een wall-off met 2 supplies en een barrack te hebben met 1 marine en nog eentje aan het builden tegen de tijd dat de 6-pool er is. (Dat was mijn intuïtie en werd bevestigd door een filmpje dat ik er van heb opgezocht). Dus als je dat niet haalt moet je je build order proberen te optimaliseren.zonglew00 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:14:
[...]
Euh... als ik snel een wall wil maken.. doe ik liefst eerst met de barrack dan de supplies...
als ik me barracks heb meteen orbital en dan misschien supplies als ik nog overleef van een 3x 6pool rush.
Oke als jij zegt dat het niet waardeloos is?Anoniem: 291856 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:58:
hmm mn reactie klopte inderdaad niet 100%, maar ik blijf bij de kern van mn verhaal. Reapers zijn niet nutteloos. Je moet verder denken dan de rush.
Het is mogelijk op elke map klaar te staan met 2 barracks en supply, voor je walldtech schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:04:
[...]
Ik heb niet veel ervaring met terran, maar volgens mij is het goed mogelijk om een wall-off met 2 supplies en een barrack te hebben met 1 marine en nog eentje aan het builden tegen de tijd dat de 6-pool er is. (Dat was mijn intuïtie en werd bevestigd door een filmpje dat ik er van heb opgezocht). Dus als je dat niet haalt moet je je build order proberen te optimaliseren.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 07-10-2010 20:10 ]
bij eigenlijk altijd barracks eerst en daarna supply, zijn dan +/- tegelijkertijd af. Vind dit een veel betere build vanwege het feit snel marines bouwen. (ik speel btw nooit 1vs1 altijd 2vs2 en veel 4vs4.)dtech schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:07:
[...]
Dan heb je dus een hydralisk...
edit:
@pica
Ja dat dus
[...]
Aangezien elke "normale" player toch wel een supply depot heeft voor een barracks maak je eigenlijk enkel proxy en cheese moeilijker. Feitelijk krijg je voor de terran dus dezelfde situatie als de protoss. Geen slechte zaak denk ik.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Goldman schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:26:
[...]
bij eigenlijk altijd barracks eerst en daarna supply, zijn dan +/- tegelijkertijd af. Vind dit een veel betere build vanwege het feit snel marines bouwen. (ik speel btw nooit 1vs1 altijd 2vs2 en veel 4vs4.)
Let op, dan krijgen we dus een boel roach rushes. Dat heb ik in 2v2 al gezien, tegen 2 zerg spelers. Dat is samen behoorlijk veel roaches en als protoss had ik daar best moeite mee. Die wall off was leuk, maar je cannons zijn gewoon voer voor roaches en stalkers zijn ook weer niet de bom tegen roaches.haarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
Waarom een reaper gebruiken? als je het met een marine ook kan? en het kost je geen gas.zonglew00 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:42:
Barracks houden langer vol dan een supplies depot tegen een baneling of lingrush...
ik gebruik reapers voor andere doeleinden dan rushen
hydras neerknallen, of meerdere plekken tegelijkertijd aanvallen, werkers snipen als ik een drop doe of gebouwen omver knallen,
reapers kunnen veel damage doen tegen gebouwen en lichte units. Tegen roaches/mauders enzo... zijn ze poep
Omdat je voor een reaper geen dropship nodig hebt om naar binnen te komen als hij zijn leger aan de voordeur heeft staan.Anoniem: 109640 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:44:
[...]
Waarom een reaper gebruiken? als je het met een marine ook kan? en het kost je geen gas.
mid & lategame kun je ze nog prima als scouts gebruiken. als je een expo vind zonder cannons ofzo kan hij ook nog workers killen. maar scouten is het belangrijkste, shift moven langs alle expo's en kijken hoe ver hij komtAnoniem: 109640 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:07:
[...]
Oke als jij zegt dat het niet waardeloos is?
Geef me dan een voorbeeld waar je reapers nog effectief kan gebruiken?
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Uiteraard zijn ze niet nutteloos, maar hun rol was al zo beperkt en nu dus nog beperkter.Anoniem: 291856 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:58:
hmm mn reactie klopte inderdaad niet 100%, maar ik blijf bij de kern van mn verhaal. Reapers zijn niet nutteloos. Je moet verder denken dan de rush.
Anoniem: 358430
Inderdaad... 3v3Anoniem: 358430 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:52:
Damn, gelukkig heb ik al de grootste lol gehad met reapers, afhankelijk van de map kunnen ze mid-late ook nog wel handig zijn maar de impact zal nooit zo groot zijn als early game. Tenzij je 4v4 doet daar heb je echt geweldige maps, kan je zo een rondje doen met 3 reapers langs 4 bases
.. Heb je mn post wel gelezen?Anoniem: 109640 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:07:
[...]
Oke als jij zegt dat het niet waardeloos is?
Geef me dan een voorbeeld waar je reapers nog effectief kan gebruiken?
Dit is nogal vreemd. Als ze het nu veel te laag vinden, dus significant gaan buffen, hoe kan het dan gewoon significante impact hebben op het spel? Vooral gezien dat het bij aanvallen op zerg juist belangrijk kan zijn key buildings uit te schakelen.■We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 07-10-2010 22:18 ]
Het zijn geen patch notes, het zijn dingen die ze in de toekomst willen veranderenDarkwings schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:25:
Yay ik heb alle campaign missies op brutal gehaaldWoohoo Kerrigan portrait! Nu de lost viking and hurry up it's raid night achievements nog!
P.S. Staan die patch notes al op b.net? Anders geloof ik het niet
Hmm wat? Wat dacht je van gewoon de allereerste unit, je weet wel, gewoon marines. Daarnaast kan je nogal altijd vikings gebruiken.furby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:14:
Verander dan de upgrade van reapers in iets anders. Bijvoorbeeld dat ze ook air targets kunnen aanvallen (moet dan wel lang duren en redelijk prijzig zijn), hebben terran meteen een echte counter tegen mutas.
[ Voor 81% gewijzigd door Sissors op 07-10-2010 22:41 ]
vergeet niet dat muta's 100 minerals en 100 gas kosten he, 4 marines met stim winnen daar heus wel van (en dan heb je ong gelijke kosten, ervan uitgaande dat je gas/minerals 1:1 doet)furby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:40:
Die geen van beide echte counters zijn. Marine is dan nog het beste, maar ook niet echt effectief (zeg maar echt niet) tegen normaal gebruikte mutas. Viking is gewoon geen counter, dan is het een race wie van de twee er het meeste kan maken.
Heb ik wat gemist? Sinds wanneer klagen we over een Sup depo voor een raxx?PietjeP89 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:48:
Ik vraag me toch af waarom dat terrans nu zo aant klagen zijn over die supply depot before barracks.. Als protoss moet je toch ook eerst een pylon hebben voordat je een gateway kan neer gooien?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 07-10-2010 23:11 ]
ik ben nu best wel bang voor een 6pool die zijn nu af en toe al klote om tegen te houdenhaarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 242718
ik gok een upgrade, da's denk ik eerlijker (speel zelf Zerg) Reaper nerf zou wat mij betreft niet hoeven, je moet wel wat moeite doen en ze kunnen super irritant zijn, maar vind dat ze op de huidige manier wel een goed deel van het spel uitmaken.Anoniem: 291359 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:31:
[...]
Het zijn geen patch notes, het zijn dingen die ze in de toekomst willen veranderen
edit: congratz natuurlijk![]()
Ben benieuwd of ze die range van roaches als upgrade doen, of dat het automatisch groter wordt
hoewel ik als zerg player vind dat er wel wat veranderd mag worden ben ik het hiermee nie eens, waarom zou je supply nodig moeten hebben om een gebouw neer te zettenhaarbal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:45:
[ Voor 62% gewijzigd door Scorchor op 08-10-2010 00:33 ]
"Here are a few of the changes we currently have planned"ShadowBumble schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:14:
Ben ik nou de enige die leest dat dit puur de brain storm is waar de devs aan denken ? ik zie nergens expleciet staan dat die ideeën ook doorgevoerd worden.
furby-killer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:40:
Die geen van beide echte counters zijn. Marine is dan nog het beste, maar ook niet echt effectief (zeg maar echt niet) tegen normaal gebruikte mutas. Viking is gewoon geen counter, dan is het een race wie van de twee er het meeste kan maken.
Wat Eylradius dus zegt. Ja, je moet inderdaad niet met 10 marines tegen 10 muta's beginnen. Muta's zijn gewoon sterker, maar muta's zijn ook een stuk duurder. Marines zijn cheapass en altijd nuttig. En als een marine geen counter is tegen een muta, dan vraag ik me af wat jij wel ziet als een counter.Anoniem: 291359 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:52:
vergeet niet dat muta's 100 minerals en 100 gas kosten he, 4 marines met stim winnen daar heus wel van (en dan heb je ong gelijke kosten, ervan uitgaande dat je gas/minerals 1:1 doet)
doe daar een enkele thor/turret bij en muta's kunnen niks meer
The factory is nodig voor de speed upgrade, niet voor de reapers zelfdjunicron schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:57:
Wow, die nerfs voor Terran zijn echt een beetje teveel eigenlijk...
Factory voor reapers, mwa, ok dan. Maar ook nog die supply depot voor barraks?!
Ik houd helemaal niet van spelen met Terran, maar dit is wel behoorlijk zeg.
En juist een unit die me de afgelopen tijd erg veel problemen gaf was de roach en juist die krijgt nu een behoorlijk voordeel. Maar inderdaad, die gaat wel redelijk ver richting hydra nu... Mits de range boost een upgrade is, dan zou het nog "ok" kunnen zijn.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq