Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:43:
Ik had daar al veel eerder aangedacht, BC en banshee's. Zo rond de 20 minuten was ik van plan dat te doen. Maar ik bedacht me al snel dat BC's niet werken vs neural parasite en ik nam aan dat banshee's nooit snel genoeg zijn leger kunnen killen. Uiteindelijk toch maar geprobeerd en ik had gelijk over die banshee's. Tanks waren voor vs de infestors(en eigenlijk vooral in het begin vs banelings). aangezien die 9 range hebben en tanks 13. Bovendien kan je niet ''zomaar'' even een tech switch doen. Als ik opeens 4 starports neergooi en hij besluit op dat moment aan te vallen is het GG. Bovendien was het al zo late game dat de zerg een fout had gemaakt door niet gewoon een spire neer te gooien voor de zekerheid. Het probleem was eerder die map waarom hij me gewoon perfect kon surrounden steeds. Er zijn echt maar 2 choke points ofzo op die hele map. Maar zoals ik al zei, als ik 30 seconden eerder had aangevallen die game bij mijn eerste echte grote aanval had ik gewonnen.
Misschien wat Ghosts erbij? EMP tegen de infestors en verder sowieso wel handig tegen light units. Snipe op de ultralisks werkt ook wel aardig. Het lijkt niet zo veel, 45 per schot op 500 HP van ultra, maar met een groepje ghosts tikt het redelijk aan.

edit: leuke game trouwens. Ik dacht op een paar momenten dat je um wel te pakken had, maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Elp op 23-10-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
yasaka schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:56:
[...]

Waar valt dit potje te bekijken ??
Heb er ondertussen eens naar gekeken, mooi game
maar ik stel me toch enkele vragen (als bronze noob), als je mass ultralisk ziet waarom blijf je keer op keer voor diezelfde marauders en marine gaan ? Volgens mij had je veel eerder al banchee moeten maken.

Het verbaasd me ook dat er zoveel buildings worden neergezet. Ik telde meer dan 9 barracks ? Is dat nodig
evenzeer voor de zerg, op 1 scherm zag ik een keer 9 creep tumoren. Waarom ?

Bijkomend speelde de zerg zeer defencief, dat verbaasde me ook.

Weet dat je op 20 minuten een leger had van 200/200 en de zerg speler maar 100/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:35:
Bio is alleen zo'n uphill battle tegen zerg. Hier een voorbeeldje van een TvZ van mij: Waarbij ik zelf vond dat ik de tegenstander compleet ''outplay(macro-wise iniedergeval)'' Snap niet hoe je gewoon average van 3000 unspent resources kan hebben, 3 hatchery's verliezen/tiental drones door harass en dan me gewoon nog compleet afslacht ^^ Ik was wel een beetje aan het falen met het gebruik van mules maar dat kwam omdat ik graag zoveel mogelijk scans wilde hebben om mijn leger goed te kunnen positioneren. Maar ging daar iets te ver in :P Ik had de game overigens gewoon gewonnen als ik net 30 seconde eerder aanviel voordat zijn ultras er waren timings zijn zo belangrijk in dit spel :) Macro game tegen zerg spelen lukt gewoon niet lijkt het wel :( Probleem was dat ik mijn leger continu liet surrounden. Maar het is niet alsof ik een keuze heb dankzei NP -.- Ik zie bio eigenlijk niet meer als viable tegen zerg, eigenlijk is mech ook niet meer viable. Ik ga proberen een soort mix van de 2 te zoeken.bijv tank marauder thor marine?

(Deze FE build vs zerg heb ik trouwens deze game snel even verzonnen lol)
http://dl.dropbox.com/u/1...%20Zerg%20macro.SC2Replay
Dank je voor je tip, ik ga zeker mass roach burrow / infestor eens proberen. Ben nog niet zo gewend aan roach vs mech sinds de patch dus dat is zeker het proberen waard.

Ik heb ook je replay bekeken. Neem wat ik zeg met een korrel zout want ik zit niet op jouw nivo maar zaken die mij opvielen die je volgens mij de match kosten:

-Early game macro: Zerg staat eigenlijk de hele early game flink voor qua macro. Ook op het moment dat jullie ongeveer gelijk komen in workercount staat de Zerg voor vanwege zijn third en betere worker spread. Zijn extra gas intake (+1 base) geeft hem ook snellere tech (Zerg loopt bijna de hele game voor op upgrades). Dit verandert pas als jij de gold expansion neemt.
Op het moment dat jij zijn third sniped float hij zoveel minerals dat het hem economisch en qua teching niet zo veel pijn doet. Het floaten van hem is natuurlijk niet goed maar als hij deze resources om had gezet in tech / units had je er ook slechter voor gestaan.
In de late game als je werkelijk voor komt qua inkomsten heeft Zerg zijn tech tree al af, een redelijk gemaxed leger en een hoop resources / larva. Vooral belangrijk zijn dan zijn larve en die had hij vanwege het aantal bases. Zerg kan vervolgens gewoon army traden en sneller versterken dan jij. Het snipen van bases is dan lang niet meer zo schadelijk als in early / mid game.
Verder begrijp ik ook niet helemaal dat je dit een FE noemt. De FE's die ik zie bij Terran betekent toch meestal CC rond de 20 supply?

-Afwezigheid early harass: Zerg hoeft eigenlijk geen defense te maken of units vanwege volledige afwezigheid van early harass. Geen scout behalve de FE delay SCV (eerste scan ~7 minuten) en geen harass (eerste push @10 min. met gescoute bioball) maakt het zerg wel makkelijk om drones te pompen, een spelletje wat je verliest van Zerg. Zerg heeft @10 min nog maar iets van 10 zerglings gemaakt vs een hele hoop marine / marauder die staan te idle-en. Ook later in de game is er niet veel harass buiten jouw pushes en wat lichte drops die Zerg redelijk makkelijk countered zonder veel schade.

-Army comp en positioning: Ik miste erg lang de medivacs voor je bioball (zeker bij die eerste push) en hierna toen hij ling / baneling massed de siege tank. Je late game compo was denk ik ook enorm geholpen door bv. wat Thors vs de Ultra's. Siege tanks werken gewoon niet goed vs upgraded Ultra. Ik kan een aantal tech switches bedenken die hier zin hadden gehad. Irritante is alleen dat een tech switch voor jou een stuk duurder is dan voor zerg.
Ook je army positioning vond ik niet ideaal met slechte spread / splitup / shoot-run vs banelings, niet echt je marauders voorin om de baneling splash te tanken en de infestor schade te minimaliseren (of infestors te stim snipen). Mooi voorbeeld hiervan is de eerste engagement @gold expo en je mislukte push op zijn natural.

Dit zijn de dingen die me negatief opvielen, uiteraard deed je ook een hoop goed.
Ook kan ik me voorstellen dat jouw late game macro (die een stuk beter was) geen resultaat zien hebben pretty frustererend is. Ik denk dat dit deels is door de cost-effective counters waarmee zerg komt en het feit dat late game upgraded zerg erg sterk is vergeleken met Terran. Ook het feit dat zerg zoveel minerals float is frustererend maar kan hem ook helpen.

Toch denk ik dat je deze game vooral verloor in de early / midgame macro en vanwege iets minder micro / army comp.

Nogmaals, lijkt zo een beetje of ik het maar een slechte match vond van jou door alle negatieve punten (is dus niet zo!) maar dit is wat mij opviel en aan de zaken die je goed deed heb je zo weinig. Daarbij is mijn nivo niet zo hoog dat ik alles goed zie dus neem het zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Ik kan Terran spelers de tip "Ravens zijn awesome" nog eens meegeven. Vooral tegen protoss (stalkers). Zerg Hydra's werken ze ook wel heel aardig tegen trouwens. Stuk of 10 in je main leger plaatsen en je wint potjes met 115 kills vs 10. Helaas doen die HSM ook dmg aan je eigen units en is de range veel te kort...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vaak komt het nou ook niet voor dat een pot zolang duurt dat je 10 raven's hebt.
En dat die range te kort is, is natuurlijk ook onzin. Lekker zonder gevaar op X afstand aoe raketten afschieten is balanced :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:00:
[...]

Misschien wat Ghosts erbij? EMP tegen de infestors en verder sowieso wel handig tegen light units. Snipe op de ultralisks werkt ook wel aardig. Het lijkt niet zo veel, 45 per schot op 500 HP van ultra, maar met een groepje ghosts tikt het redelijk aan.

edit: leuke game trouwens. Ik dacht op een paar momenten dat je um wel te pakken had, maar helaas.
JAAAA DAT IS HET, heel erg bedankt. Ghosts, damnit waarom dacht ik daar niet aan :) Dan had ik mijn marauders kunnen microen tegen de ultras.
-Early game macro: Zerg staat eigenlijk de hele early game flink voor qua macro. Ook op het moment dat jullie ongeveer gelijk komen in workercount staat de Zerg voor vanwege zijn third en betere worker spread. Zijn extra gas intake (+1 base) geeft hem ook snellere tech (Zerg loopt bijna de hele game voor op upgrades). Dit verandert pas als jij de gold expansion neemt.
Dat deed zerg helemaal niet. De grafiek op battle.net zegt dat zerg voor stond early game, maar zodra ik mijn gold neem ik echt helemaal omhoog schiet en dat eigenlijk de gehele game doortrek. Pas wanneer hij zelf zijn gold neemt verandert dat. (mules) Hij had in totaal 3000/4000 meer resources. Maarja hij heeft dan ook continu 3000 minerals in zijn bank. Ik had inderdaad wat actiever moeten mulen maar ik wilde graag scans voor vs creep tumors. Aangezien banelings op creep echt eng zijn. Ik mulde toch echt te weinig en had zo dat gat van die 3000/4000 kunnen dichten door wat actiever te mulen. Ik had eigenlijk de hele game veel meer harvesters maar ze niet goed verspreid over al mijn expansions, echt een stomme fout.
Verder begrijp ik ook niet helemaal dat je dit een FE noemt. De FE's die ik zie bij Terran betekent toch meestal CC rond de 20 supply?
Mijn CC bouw ik precies rond de 20 supply.....
-Afwezigheid early harass: Zerg hoeft eigenlijk geen defense te maken of units vanwege volledige afwezigheid van early harass. Geen scout behalve de FE delay SCV (eerste scan ~7 minuten) en geen harass (eerste push @10 min. met gescoute bioball) maakt het zerg wel makkelijk om drones te pompen, een spelletje wat je verliest van Zerg. Zerg heeft @10 min nog maar iets van 10 zerglings gemaakt vs een hele hoop marine / marauder die staan te idle-en. Ook later in de game is er niet veel harass buiten jouw pushes en wat lichte drops die Zerg redelijk makkelijk countered zonder veel schade.
Early game harass kan niet meer, de theorie achter deze FE build is is dat zerg geforceerd wordt om units te maken, niet door harass maar door het feit dat 2 base vs 2 base beter is voro terran. IK zag dat ik inderdaad een timing atack had waar ik veel damage kon doen. Scout is niet echt nodig, ik kan gewoon al voorspellen wat alle zergs doen hij had mijn bio compositie gescout, dat wordt dus sowieso banelings en mischien mutas en anders wat deze zerg deed. Zerg moet zich aanpassen aan mij. Bovendien hoefde ik niet eens te zien wanneer zijn pool opging omdat hij precies op 14 food wilde expanden, oftewel hij ging dus expand voor pool.Je ziet ook dat wanneer ik scan, het precies op het moment is dat de ultralisk cavern begonnen is. Dus wanneer het echt uitmaakt. In totaal scan ik toch ook echt zo'n 4x ofzo de eerste 10 minuten en zag ik zijn infestation pit voordat die klaar was. Dus wist ik dat ik geen mutas kon verwachten. Dus scoutte vond ik niks mis mee. Drops die hij makkelijk countered? Kijk nog een keer. Ik heb al zijn drones gekilled op zijn 3rd zo rond de 15 minuten waardoor ik 30 harvesters voorliep en eigenlijk liep ik de gehele game voor maar had ik mijn harvesters slecht verspreid over al mijn expansions.
-Army comp en positioning: Ik miste erg lang de medivacs voor je bioball (zeker bij die eerste push) en hierna toen hij ling / baneling massed de siege tank. Je late game compo was denk ik ook enorm geholpen door bv. wat Thors vs de Ultra's. Siege tanks werken gewoon niet goed vs upgraded Ultra. Ik kan een aantal tech switches bedenken die hier zin hadden gehad. Irritante is alleen dat een tech switch voor jou een stuk duurder is dan voor zerg.
Door de FE komen medivacs iets later, ik had ze inderdaad iets eerder kunnen nemen maar ik vond de upgrades voor mijn units iets belangrijker. (combat shield/stim)

Nouja, iniedergeval had ik gewoon 1 minuut eerder moeten aanvallen nadat ik zijn 3rd kill met 3 marines en al die drones daar lol. Dan had ik de game heel simpel gewonnen, als ik dan nog niet had gewonnen had ik idd ghosts met EMP moeten gebruiken.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:47:
Dat deed zerg helemaal niet. De grafiek op battle.net zegt dat zerg voor stond early game, maar zodra ik mijn gold neem ik echt helemaal omhoog schiet en dat eigenlijk de gehele game doortrek.
Klopt, maar dat is toch ook wat ik zeg? Early game staat Zerg voor.
Mijn CC bouw ik precies rond de 20 supply.....
Ja, mijn fout, ik zag hem pas laat landen maar Terran bouwt natuurlijk ook nog eerst een OC.
Early game harass kan niet meer, de theorie achter deze FE build is is dat zerg geforceerd wordt om units te maken, niet door harass maar door het feit dat 2 base vs 2 base beter is voro terran.
Dat begrijp ik niet. Zonder harass en met een Terran FE kan Zerg toch ook precies doen wat deze Zerg deed: een snellere third nemen en weer voor komen. Hoe dit units forceert zie ik niet, eerder omgekeerd lijkt mij. En vanwege de reaper nerf, roach buf en depot voor rax werkt harass niet meer? Zowel banshee harass als hellion harass werkt nog steeds volgens mij. Zerg kan hellions counteren en roach range maakt kiting onmogelijk maar nog steeds kan jij met twee hellions dwingen de Zerg meer te maken dan zijn initiële 6 lings ofzo (spines / queens / meer zerglings / roaches) wat zijn tech en macro vertraagt. Verder sta je in het begin zo ver voor qua units dat zelfs een fake push hem zou dwingen units te maken.
Drops die hij makkelijk countered? Kijk nog een keer. Ik heb al zijn drones gekilled op zijn 3rd zo rond de 15 minuten waardoor ik 30 harvesters voorliep en eigenlijk liep ik de gehele game voor maar had ik mijn harvesters slecht verspreid over al mijn expansions.
Ja, die zag ik (3 hero marines :o) en die was ook zeer effectief. Ik bedoelde eigenlijk buiten de snipe van zijn third.
Nouja, iniedergeval had ik gewoon 1 minuut eerder moeten aanvallen nadat ik zijn 3rd kill met 3 marines en al die drones daar lol. Dan had ik de game heel simpel gewonnen, als ik dan nog niet had gewonnen had ik idd ghosts met EMP moeten gebruiken.
Yup, als je daar pushed is ie dood en zonder infestors waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:32:
zo vaak komt het nou ook niet voor dat een pot zolang duurt dat je 10 raven's hebt.
En dat die range te kort is, is natuurlijk ook onzin. Lekker zonder gevaar op X afstand aoe raketten afschieten is balanced :P
Je kan games goed uitrekken met Ravens om meer te maken. Opzich de range, tja... het is lastig om ééntje goed te droppen zonder dat je Raven kapot gaat omdat meeste units de Raven neer kunnen hebben voordat die HSM er uit is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Je kan games goed uitrekken met Ravens om meer te maken. Opzich de range, tja... het is lastig om ééntje goed te droppen zonder dat je Raven kapot gaat omdat meeste units de Raven neer kunnen hebben voordat die HSM er uit is.
Ach, je kan ravens toch ook gewoon gebruiken als banelings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Kosten banelings 200/200? En vaak is de Raven al kapot voordat de HSM weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter laat dan nooit: [PC] StarCraft 2 - Deel 14

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:39:
[...]

Ach, je kan ravens toch ook gewoon gebruiken als banelings?
duurste suicide unit ever

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.