Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Ik ben nog niet zo heel bekend met battle.net interface dus ik zal vanavond wel even uitzoeken of ik jullie ook moet toevoegen als friend. M'n lijst is nog redelijk leeg :P

offtopic:
tG1 tAsh kan ik me zeker nog wel herinneren, ik geloof dat we zelfs nog even in dezelfde RA3 clan hebben gezeten al herinner ik me niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Een tijdje geleden begonnen met de gamemode Footmen, wat is dat verslavend zeg. Ondertussen meer tijd daarin zitten dan de gewone multiplayer. Kent iemand anders nog meer leuke soortgelijke gamemodes?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

marine arena!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
Haha.. GSL commentator: 'Raven takes out the medivac!'

En dat terwijl de raven geen hsm of turrets neerlegde... En er 2 vikings achter vlogen :D

[ Voor 46% gewijzigd door aicaramba op 21-10-2010 13:26 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wooldoor schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:18:
Een tijdje geleden begonnen met de gamemode Footmen, wat is dat verslavend zeg. Ondertussen meer tijd daarin zitten dan de gewone multiplayer. Kent iemand anders nog meer leuke soortgelijke gamemodes?
Ja, Zealot Frenzy, veel uitgebreider en gewoon fatsoenlijk. De "featured" Footmen is vuilnis vergeleken met dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Seditiar schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

Ja, Zealot Frenzy, veel uitgebreider en gewoon fatsoenlijk. De "featured" Footmen is vuilnis vergeleken met dit.
De warcraft 3 footmen frenzy is nog beter ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 13:40

Wiebbe

<none />

aicaramba schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:25:
Haha.. GSL commentator: 'Raven takes out the medivac!'

En dat terwijl de raven geen hsm of turrets neerlegde... En er 2 vikings achter vlogen :D
Ja, je merkt dat die Jason Lee echt uit de Sc1 scene komt en nog niet zo heel veel Sc2 heeft gecomment ;) Is wel zo dat Jason Lee de Caster is en die Brian er zit voor de "technische" kennis"

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nexus wars, en moet je iets naarbeneden voor tenzij die is weggevallen, cityscape. Ook card game vind ik wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
Daar heb ik ook veel last van. Maar heb mezelf voorgenomen om ook wat meer te gaan oefenen met 1v1.
Het is gewoon de vrees om te verliezen en denk dat echt heel veel mensen hier last van hebben!
Zo heb ik dat ook. Klinkt heel raar maar ik speel nauwelijks 1v1 omdat ik gewoon wil winnen. Heb in het begin ooit 1v1 gespeeld en toen na flinke loss streak van ras gewisseld naar Zerg. Daarna had ik me als doelstelling gezegd dat ik als ik uitgeschakeld was in het hwh toernooi ik weer 1v1 zou gaan spelen. Welgeteld 5 games gespeeld en toevallig ook alle 5 gewonnen. Echter daarna weer gestopt en custom/co-op games gaan spelen.

Moet mezelf dus ook even verder gaan verplichten elke dag een stel 1v1 te spelen. (iig na mijn tentamens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:27

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Heel herkenbaar, die "angst" om te gaan ladderen. Vreemd eigenlijk dat het effect is dat je je er echt toe moet zetten (door jezelf bijv. te verplichten 3 games per dag te spelen) om iets te gaan doen waarvan je weet dat je het wel leuk vindt. Normaal gesproken hoef ik niet zo'n drempel over om dingen te doen die ik leuk vind...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:04
Faalangst!

En door de matchmaking die bij SC2 zit ingebakken zul je ongeveer 50% verliezen... Met andere spellen kan je in ieder geval nog de betere spelers weren en gewoon alleen tegen mensen spelen waar je waarschijnlijk wel van wint. (Zo ging dat vroeger in ieder geval bij Tiberian Sun.)

Ik mis trouwens de lobby's en daarmee het community gevoel wel bij SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 26-05 11:20
Leuk die sc2rank.

Persoonlijk ben ik echt een ras 1v1 speler. 2v2/3v3/4v4/FFA vind ik allemaal vervelend, ik wil dat als ik win, dat dat dankzij mijn eigen spel is, en als ik verlies, dat dat komt doordat ik zelf fouten gemaakt heb.

En niet doordat er teammates beter dan ik zijn, of dat ik juist verlies dankzij teammates.

Voor de rest had ik geen ervaring met welke starcraft game dan ook. Ik heb een tijdje WC3 tft gespeeld, het begin vond ik erg lastig, ik werd ingedeeld in gold en werd al snel terug gezet naar silver. Op dit moment ben ik terug gekrabbeld naar Platinum, met als doel zsm naar diamond te gaan.

Het valt me wel op dat het verschil in skill binnen de platinums league ook enorm groot is, ik kom de laatste tijd voornamelijk echt sterke zerg spelers tegen. Die mij op macro en micro niveau gewoon echt dominieren. (van 2 kanten tegelijk aanvallen etc etc.)

Ik speel Terran, en vind het altijd leuk om beter te worden, dus als je zin hebt in wat custom games (1v1 plz..) zo nu en dan voeg me toe (elk ras is welkom). Op die manier kunnen we beiden beter worden zonder onze ranking te verpesten :). Ik speel meestal dagelijks wel wat games.

Nickname: PnCcC

Ik sta tevens op de tweakers sc2 ranking lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146008

Net door een mooie tactische zet m'n tegenstander z'n leger in de pan gehakt :*)

Ik doe vaak de PoltPrime BO, snel techen naar raven/banshee, maar vergat dat eigenlijk de Raven als eerst moest. Aangezien mn Banshee al op de helft was, had ik maar cloak onderzocht, en met 1 Banshee zn mineral line ingegaan, dik 5 probes dood en 2 sentry's. Na m'n 2e harass bouwde hij meteen een Forge en dat ding waar een observer uitkomt, robo iets :P
Op dat moment moest hij 5 stalkers achterlaten, waardoor ik zn expo kon slopen met m'n marine/marauder/raven legertje. Ondertussen mijn expo gepakt, en al mn reinforcements naar zn ramp gestuurd.

Afin, hij stond me op te wachten met ongeveer een net zo groot leger, en sentry's. Dus ik kon mooi niet zn ramp opkomen. Dus mn medivacs volgeladen, point defense drone neer gegooid met de raven, en drop alles voor zn neus, terwijl de overige mannetjes van mij zn ramp op rennen. Paar turrets achter zn legertje, stimmed up MMM balletje voor zn neus.

Geeft toch voldoening, zo'n spelletje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Gisteren had ik ook een paar leuke potjes.
Eén iemand wilde een proxy barracks rush doen.
Ik scoute dat zijn basis geen barracks had maar enkel een supply depot.
Gelijk een bunker bij de ramp gezet en een 2e scv laten scouten en extra rax gemaakt.
En daar stond meneer niet met 2 niet met 3 maar met 4 raxen buiten mijn basis in een hoek.
Zijn eerste wave sloeg ik met gemak af door de bunker met repairende scv, van zijn 20 marines bleef niet veel meer van over.
Dus ik stuurde mijn 15 marines/marauders naar buiten, was gelijk gg :D

Meer dan 2 raxen is volgens mij echt overkill bij een rush. Het vertraagd de aanval.
Als je wordt gescout zou ik me raxen weer naar m'n basis verplaatsen want dan is de surprise toch al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Redje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:13:
Meer dan 2 raxen is volgens mij echt overkill bij een rush. Het vertraagd de aanval.
Als je wordt gescout zou ik me raxen weer naar m'n basis verplaatsen want dan is de surprise toch al weg.
4x proxy rax is instant loss :D 2 is inderdaad zat, meer trek je niet. Met goed scouten zie je de 1e al voordat ie klaar is, dan heb je sowieso al gewonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Hehe dat doet me denken aan een match die ik gister had.

Mijn maatje terran (behoorlijk nieuwe speler), ik Zerg. We hebben dezelfde ramp dus ik vraag of hij hem dicht wil bouwen... Mijn overlord gaat tergend langzaam richting onze natural en ik zie ineens allebei de Protoss 2 proxy gateways neerzetten. Nog net op tijd kon ik mijn maatje vertellen wat hij moest doen, namelijk als de bliksem marines spammen en de ramp helemaal afsluiten. Tegen de tijd dat ze aanvielen met 4 zealots was de ramp net dicht, zat er 1 marine in een bunker en de 2de was op komst, en had hij 4 scv's op repair duty staan... Die zealots gingen allemaal neer zonder door te kunnen breken. Ondertussen had ik een berg zerglings klaar.

We gooiden de ramp open en ik kon zonder problemen de proxy slopen. Dan maar meteen doorstomen naar hun base waar inderdaad amper wat stond...drie waves later gaven ze op. Zonder economie vs. een zerg die in het begin zijn gang kan gaan (3 hatcheries + Queen) is kansloos.

Als mijn overlord niet die kant op was gestuurd waren we compleet kansloos afgeslacht.

Scouten = Alles (en zo goed doe ik dat helaas nog niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Waar kan je deze vinden / downloaden?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog 3 wins (dan totaal 250 zerg wins) en ik ga Protoss spelen, de dag komt steeds dichterbij :P
Ik ben bang dat ik protoss ga spelen als een zerg... probesssss, en dan na 20 min: UNITSSSSSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Ik zit er ook steeds meer over na te denken om Protoss er bij te pakken...

Hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon 14 warpgates maken en units kotsen... What's that thing called Macro?

[ Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 21-10-2010 17:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Toss is makkelijk hoor.
Zeker als je al Terran ervaring hebt (zoals jij), ipv S (SCV/SupDepot) gebruik je E (Probe/Pylon), en ipv 4 rax bouw je 4 gateways :)
En omdat Toss awesome is kan je ook nog chrono boost gebruiken zodat je ook nog eens sneller bent.

Natuurlijk heb je geen op mule/scan/planetary fortress en zijn als je tier 1 units kut tegen alles met enige range (kite lol), kan je niet inwallen als je zelf ooit nog weg wilt lopen en de units waarmee je daadwerkelijk kunt winnen zitten op tier 2 en 3 :) Maar je kan altijd nog cannon rushen voor de goedkope wins!

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382

Protoss en Terran zijn wel ongeveer gelijkwaardig in de moeilijkheidsgraad. De unit compo's van protoss is veel belangrijker en lastig onder de knie te krijgen. Maar aan de andere kant heb je wel observers die ervoor zorgen dat je atack timings en expansion timings heel makkelijk onder de knie te krijgen zijn. Protoss van bronze--platinum is zeker het makkelijkste race om te spelen aangezien er heel veel cheeses en lame all in's/unit compo's heeft die protoss kan doen welke lastig te verdedigen zijn. Volgens mij heeft protoss ook echt een 60 procent winrate ofzo van bronze naar platinum lol.
vgames won by matchup
TvZ 5-14 - 26.32% T win
ZvP 11-4 - 73.33% Z win
PvT 13-17 - 43.33% P win
26 procent T win, wow. Maar volgens mij zogen bijna alle Terrans die moesten spelen. Dit is van GSL 2

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 21-10-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De verschillen van toss / zerg zijn denk ik groter dan toss / terran.. :p

Die stats van GSL zijn wel.. aardig.. heftig. Je kan helaas niet direct zeggen waar het aan ligt

250 zerg wins, Entaro Adun, ik ben vanaf nu een protoss speler.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 21-10-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:39

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 291856 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:20:
Die stats van GSL zijn wel.. aardig.. heftig. Je kan helaas niet direct zeggen waar het aan ligt
ik heb heel wat van de matches gezien en over het algemeen was er een duidelijk verschil in kwaliteit tussen de spelers. Enige racial imbalances zijn nog niet echt belangrijk geweest.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Bij deze gooi ik er ook maar eens een schaamteloze friend request tegen aan ;). Ik merk dat ik alleen tegen onbekenden en steeds nieuwe spelers niet echt heel leuk vind. Ik mis qua dat betreft het de oude battle net met chatbox en op een normale manier friends te adden/ pm'en na een game. Aangezien ik niemand ken die SC2 speelt in mijn omgeving, dan maar eens kijken of ik hier wat mensen kan vinden die het leuk vinden om wat te sparren/ samen te spelen.

Ik speel zelf gold/ platinum (sta alle 4 de matchups platinum met 'random' als ras). Ik heb niet direct het doel om beter te worden (hoewel dat natuurlijk altijd een leuke bijkomstigheid is), maar heb liever een leuke game die ik nipt win dan een saaie rush game die ik dik win ;)). Dus mocht iemand van brons tot diamond van 1v1 tot 4v4 het leuk vinden om te spelen- add me: Slippy Nr: 329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 21:58
Ooh, ik wil je wel toevoegen.. Ben een gold protoss.
Aii... eerste partij tegen slippy als 3 base protoss tegen 2 base zerg verloren :( En dat op jungle basin...

[ Voor 52% gewijzigd door aicaramba op 21-10-2010 22:30 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
aicaramba schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:57:
Ooh, ik wil je wel toevoegen.. Ben een gold protoss.
Aii... eerste partij tegen slippy als 3 base protoss tegen 2 base zerg verloren :( En dat op jungle basin...
Hehe... ach scheelde weinig. Je had ook zo kunnen winnen. Ik was erg drone heavy +tech heavy gegaan nadat ik zag dat je serieuse een wall in bouwde en niet 4 gate ging.... ik geloof dat ik pas serieus eenheden ging bouwen toen je mijn 2e exp aanviel.

Een paar temps in je comb dan had de game heel anders kunnen verlopen. Hoe dan ook, gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Net nog weer even geladderd, kwam als Protoss tegen een Zerg terecht op Jungle Basin. Zag gelukkig geen 6 pool, maar omdat ik eigenlijk Zerg alleen maar zie 6 poolen had ik geen idee wat hij toen eigenlijk ging doen :P
Probeerde wel wat druk op hem te houden maar dat wou gewoon niet lekker. Hoe zet je als Protoss vroeg druk op een Zerg met Tier 1 units? Veel stalkers?

Anyhow, na een tijd van wat heen en weer gebats, hingen er ineens 12 muta's in m'n basis en vanaf daar ging het bergafwaarts. Iedere keer als ik m'n basis verliet hingen die muta's er weer. :/ Naja, ook wel eens goed om te verliezen natuurlijk want daar leer je van. Alleen weet ik niet precies wat ik nu beter had kunnen doen, afgezien van meer druk in de early game.

Nouja, daarna een PvP die ik vrij eenvoudig won met een 2gate robo (naar 4gate). Hij kwam vroeg met alleen maar zealots aanzetten, wat ik met wat stalker + sentry micro makkelijk afhield. Toen ik na wat kleine battles voor een flinke 4gate counter ging, zag ik heel even een rode stip in m'n basis en ja hoor, een DT drop. Gelukkig maak ik tegenwoordig meerdere observers dus die drop kon ik redelijk afhouden. ndertussen mijn eigen push doorgezet en dankzij wat ongelukkige pylon placement van hem had ik binnen een halve minuut zijn productie plat liggen. Blijft wel lastig overigens, tegelijkertijd een push doorzetten en ook je eigen basis schoonvegen van DT's. Begin trouwens wel eindelijk wat feel te krijgen voor force fields, wat kunnen die dingen toch heerlijk uitpakken mits goed geplaatst! :)

Nu eerst slapen :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Net eindelijk de insane blitz weten te halen. Al die technieken van 1.1 werken na 1.1.2 ook al niet meer, dus had ik een andere nodig.

De AI wil namelijk niet GG tot je een deel van hun cc hebt gemold. Zelfs al kill je 99% van de workers met je cannons dan nog geen GG weten te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=cgTBWt5izvg
Werkte bij mij wel, aangezien je hierbij zijn cc aanvalt en hij dan wel wil GG'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Cloud schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:14:

Anyhow, na een tijd van wat heen en weer gebats, hingen er ineens 12 muta's in m'n basis en vanaf daar ging het bergafwaarts. Iedere keer als ik m'n basis verliet hingen die muta's er weer. :/
Ja dit had ik ook maar ben toen gewoon in 4v4 zerg gaan spelen en lekker muta's bouwen, know your enemy muahaha :), ipv uit te leggen hoe wat waar, als je voelt hoe je tegenstander bouwt dan kan je daar veel creatiever mee omgaan ipv "ow tegen muta's moet je dit doen verhalen", daar wordt je niet flexibel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Man man wat heb ik gelachen met Day9.
Maar wel 1 vd besten vind ik :)

YouTube: Starcraft 2 Day\[9] Daily #200 - Funday Monday: Alphabetical Free For All

(sorry mocht het al geplaatst zijn.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:14:
Net nog weer even geladderd, kwam als Protoss tegen een Zerg terecht op Jungle Basin. Zag gelukkig geen 6 pool, maar omdat ik eigenlijk Zerg alleen maar zie 6 poolen had ik geen idee wat hij toen eigenlijk ging doen :P
Probeerde wel wat druk op hem te houden maar dat wou gewoon niet lekker. Hoe zet je als Protoss vroeg druk op een Zerg met Tier 1 units? Veel stalkers?
Als Zerg kan ik je vertellen dat ik een bloedhekel heb aan mass zealot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Anoniem: 242718 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:04:
[...]

Ja dat kan ik beamen. Zealots zijn zwaar irritant als je zerg bent meestal heb je alleen zerglings en die zijn niet zo supper tegen zealots. En wallin, wat is dat? zerg kunnen dat niet dus je kan zo naar binnen lopen met je zealots en probes gaan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 358430 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:17:
[...]

Ja dit had ik ook maar ben toen gewoon in 4v4 zerg gaan spelen en lekker muta's bouwen, know your enemy muahaha :), ipv uit te leggen hoe wat waar, als je voelt hoe je tegenstander bouwt dan kan je daar veel creatiever mee omgaan ipv "ow tegen muta's moet je dit doen verhalen", daar wordt je niet flexibel van.
Dat is misschien ook wel een idee ja. Eens voelen hoe dat aan de andere kant speelt. :)
Anoniem: 242718 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:04:
[...]

Zoiets zou ik early game wel kunnen proberen tegen Zerg. Dat is eigenlijk ook wat ik doe na een 6 pool. Ga ik vanavond eens proberen! Nu maar hopen dat ik niet weer steeds een 6 pool krijg, want die dingen heb ik inmiddels wel gezien :P
deTwisj schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:59:
Ik ben nog niet zo heel bekend met battle.net interface dus ik zal vanavond wel even uitzoeken of ik jullie ook moet toevoegen als friend. M'n lijst is nog redelijk leeg :P
Dat gaat via de nickname en charactercode, op zich redelijk simpel alleen het is altijd even zoeken naar de char. code. De mijne staat wel in m'n signature.
offtopic:
tG1 tAsh kan ik me zeker nog wel herinneren, ik geloof dat we zelfs nog even in dezelfde RA3 clan hebben gezeten al herinner ik me niet meer welke.
offtopic:
Zoiets staat me ook bij ja, weet inderdaad zo ook even niet welke dat ook al weer was ;) Het is dan ook al weer een flinke tijd terug!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Ja dat kan ik beamen. Zealots zijn zwaar irritant als je zerg bent meestal heb je alleen zerglings en die zijn niet zo supper tegen zealots. En wallin, wat is dat? zerg kunnen dat niet dus je kan zo naar binnen lopen met je zealots en probes gaan killen.
Giraffes/early roach. }:O

(Spine crawler(s))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maffiappie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:47:
[...]
Giraffes/early roach. }:O

(Spine crawler(s))
uiteraard, maar het is wel lastig als je al wat resources gecommit hebt voor zerglings om te harassen en dan ineens al vroeg moet switchen naar Roach/Spine Crawler. Het kan natuurlijk maar ik vind het wel erg irritant :) (en een deukje in je eco, maar goed, als je tegenstander zichzelf commit op mass zealot in het begin heeft ie ook een eco deukje :D )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 22-10-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Cloud schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:45:
[...]

Dat gaat via de nickname en charactercode, op zich redelijk simpel alleen het is altijd even zoeken naar de char. code. De mijne staat wel in m'n signature.

[...]

offtopic:
Zoiets staat me ook bij ja, weet inderdaad zo ook even niet welke dat ook al weer was ;) Het is dan ook al weer een flinke tijd terug!
Die heb ik ondertussen ook gevonden. Ik wist alleen nog niet of ik iemand moet toevoegen die mij heeft toegevoegd of dat dat automatisch gaat. Ondertussen heb ik wat potjes met Djengizz gespeeld (TvZ). Het waren leuke en spannende potjes. Uiteraard was ik ontzettend nerveus voor/tijdens/na het spelen, klamme handen e.d. Maar het scheelt wel of je met een "bekende" speelt of een willekeurig persoon. We hebben na de matches nog even na gebabbeld.

Een leuke vraag aan de overige zerg spelers. Wat doen jullie tegen een army compositie van marine/hellion/thor met voornamelijk +att mech upgrades. Zergling is wel goed tegen thor maar niet zo goed tegen marine/hellion, Muta is wel goed tegen hellion maar niet zo goed tegen marine/thor, Banelings zijn wel goed tegen marines maar niet zo goed tegen (hellion/)thor.

offtopic:
Het was zeker een tijd terug :P Ik heb laatst nog eens gekeken en het was in Spring 2002 dat ik voor het eerst een match speelde op clanbase (Spring 2002 CTF cup) met de clan {MCH}. Goede oude tijd :P

[ Voor 28% gewijzigd door deTwisj op 22-10-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 15:58

Wootlock

Evilution

http://sc2ranks.com/eu/395027/Shady

heb me eigen ook maar even toegevoegd aan het Tweakers lijstje :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deTwisj schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:07:
Die heb ik ondertussen ook gevonden. Ik wist alleen nog niet of ik iemand moet toevoegen die mij heeft toegevoegd of dat dat automatisch gaat. Ondertussen heb ik wat potjes met Djengizz gespeeld (TvZ). Het waren leuke en spannende potjes. Uiteraard was ik ontzettend nerveus voor/tijdens/na het spelen, klamme handen e.d. Maar het scheelt wel of je met een "bekende" speelt of een willekeurig persoon. We hebben na de matches nog even na gebabbeld.
Was zeker leuk en fijn om mijn slechtste MU te kunnen oefenen zonder daarvoor in rank te moeten zakken. Je mechanics zijn prima ok en liggen zeker op of boven het nivo van de spelers die ik in ladder tegenkom (de 3-0 is daar ook bewijs van :o ).
Een leuke vraag aan de overige zerg spelers. Wat doen jullie tegen een army compositie van marine/hellion/thor met voornamelijk +att mech upgrades. Zergling is wel goed tegen thor maar niet zo goed tegen marine/hellion, Muta is wel goed tegen hellion maar niet zo goed tegen marine/thor, Banelings zijn wel goed tegen marines maar niet zo goed tegen (hellion/)thor.
^^^
Heb even gekeken in SC2Gears maar op het moment win ik maar 16% tegen deze build. De vroege hellion harass (eventueel gevolgd door een banshee harass) kan ik redelijk afslaan maar het probleem is dat dit mij zoveel eco kost dat ik niet in macro mode kom (extra queen, spines, units en eventueel spore crawler). De Terran kan mij vervolgens containen wat mijn macro nog meer schaadt. Mijn eigen early harass is afwezig vanwege het moeten verdedigen evenals mapcontrol.

Voor zover ik kan zien overreact ik niet echt maar ik heb het idee dat ik met nog minder verdediging deze harass en early pushes moet kunnen afslaan om zo wel in macro mode te kunnen komen.

Heb zelf al wat gebrainstormed en ik denk dat infestors me iig wel gaan helpen vs deze MU / build (Fungals / Neural Parasite). Ik hoor graag van andere zerg hoe ze omgaan met early hellion / banshee harass naar Thor / Marine / Hellion (momenteel ga ik meestal sling / bling / muta en soms roach).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
deTwisj schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:07:
[...]

Mixed army van mezelf neerzetten. Roaches + banelings en wat zerglings erin, hangt ook af van het terrein infestor met neural parasite heb ik eens geprobeert leverde me naast de win ook een achievement op :D.
Als je van high ground die thors kan overnemen heeft je tegenstanders opeens best wel een uitdaging zeker als je dan ook met je raoches aanvalt met banelings erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ikzelf zou, mits je de enemy natuurlijk aan ziet komen lopen, een stel banelings in de grond verstoppen. Verder houd je dan een legertje van roaches, speedlings en evt een infestor paraad. Zodra de thor/helloins/marines over de banelings lopen (en dan vooral hellions en marines) Laat je de banelings ontploffen. Gevolg is dat de thor wat schade heeft (niet eens nodig) en dat de marines/hellions flink in nummer gedaald zijn, misschien zelfs compleet weg. Daarna met de speedlings en roaches de thor en rest army afmaken. De infestor evt voor wat extra bait of het containen van de overige marine/hellions. bait in de vorm van infested terrans en containen met fungal growth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Anoniem: 291856 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:19:
Nog 3 wins (dan totaal 250 zerg wins) en ik ga Protoss spelen, de dag komt steeds dichterbij :P
Ik ben bang dat ik protoss ga spelen als een zerg... probesssss, en dan na 20 min: UNITSSSSSS
Speel jij dan zo zerg ?
20min drones maken en dan units ?

Volgens mij is zerg net het meest intensieve ras macro/micro en het slecht van al in verdedigen (je kan zomaar niet een wall maken)
Dus units zijn juist meer dan belangrijk in het begin bij zerg ten opzichte van terran en protoss.

Die 2 kunnen idd 20 minuten minen en dan starten aan hun leger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
yasaka schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Speel jij dan zo zerg ?

Volgens mij is zerg net het meest intensieve ras macro/micro en het slecht van al in verdedigen (je kan zomaar niet een wall maken)
Dus units zijn juist meer dan belangrijk in het begin bij zerg ten opzichte van terran en protoss.

Klopt probleem is met de zerg dat je larva hebt en dat daar je beperking in zit. Elke unit is weer een drone minder. Zerg is gewoon balanceren dat maakt het uitdagend maar ook moeilijker. Als je in het begin veel units maakt verlies je gewoon in de macro te veel kracht en verlies je ook. Je kan als je de ander ziet aankomen vrij snel een leger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:21:
[...]
Klopt probleem is met de zerg dat je larva hebt en dat daar je beperking in zit. Elke unit is weer een drone minder. Zerg is gewoon balanceren dat maakt het uitdagend maar ook moeilijker. Als je in het begin veel units maakt verlies je gewoon in de macro te veel kracht en verlies je ook. Je kan als je de ander ziet aankomen vrij snel een leger maken.
En dat maakt Zerg het coolste ras om te spelen :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 13:39
Eigenlijk wil ik wat meer 2v2/3v3/4v4 te gaan spelen, maar liever niet met random partners. Dus, wie zin heeft kan me toevoegen: TMan/837. Dit weekend waarschijnlijk niet zoveel tijd, maar volgende week nog een weekje vakantie dus dan hoop ik wel wat potjes te kunnen doen :)

Ik ben niet goed, het gaat me om de lol. Niet dat ik niet m'n best doe, maar ik heb geen ambities om pro te worden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:11

Amafi

Amafi

Darkwings schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:28:
Eigenlijk wil ik wat meer 2v2/3v3/4v4 te gaan spelen, maar liever niet met random partners. Dus, wie zin heeft kan me toevoegen: TMan/837. Dit weekend waarschijnlijk niet zoveel tijd, maar volgende week nog een weekje vakantie dus dan hoop ik wel wat potjes te kunnen doen :)

Ik ben niet goed, het gaat me om de lol. Niet dat ik niet m'n best doe, maar ik heb geen ambities om pro te worden ofzo
Lijkt me ook gezellig. Ben niet zoveel online maar wil wel graag wat multiplayer 2,3,4vs spelen.
NDER/982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Dat is wel een van de vette mechanics van Zerg, je moet je larva echt als een 4de resource zien. Daarom is het ook zo belangrijk om die larva inject zo constant mogelijk te gebruiken zodat je de larva hebt wanneer je ze nodig hebt. Je kan 19(!) larva op een hatchery hebben hangen, maar hij doet niet meer dan 3 larva regenereren (1 per 15s) dus je hebt 16 oftewel 4 larva inject cycles de tijd om units te maken voordat je aan je larva cap zit (per hatchery).

Als je tegen Zerg speelt is het ook zo belangrijk om hem te forceren units te maken omdat je dan ervoor zorgt dat hij geen betere economy KAN maken. Een terran of protoss kan zijn economie verbeteren zolang hij of zij een CC/Nexus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

2v2/3v3/4v4 lijkt mij ook wel leuk met 'bekenden'. Zal jullie vanavond ook wel toevoegen. :)

Ik las net een interview @ TL met blijkbaar een belangrijk persoon bij de ontwikkeling van Starcraft 2.
Blijkbaar komt er een nieuwe top league beschikbaar (waar al eerder over gesproken werd), maar deze gaat niet 'Pro' heten zoals dat eerst het plan was, maar het wordt de 'Grand master' league. Ben niet helemaal weg van de naam, maar ben wel benieuwd naar het effect. De bedoeling is dus dat praktisch alleen maar Progamers daarin terecht komen, de top 2% van de Diamond leagues of de top 100 spelers of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Cloud schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:54:
2v2/3v3/4v4 lijkt mij ook wel leuk met 'bekenden'. Zal jullie vanavond ook wel toevoegen. :)

Ik las net een interview @ TL met blijkbaar een belangrijk persoon bij de ontwikkeling van Starcraft 2.
Blijkbaar komt er een nieuwe top league beschikbaar (waar al eerder over gesproken werd), maar deze gaat niet 'Pro' heten zoals dat eerst het plan was, maar het wordt de 'Grand master' league. Ben niet helemaal weg van de naam, maar ben wel benieuwd naar het effect. De bedoeling is dus dat praktisch alleen maar Progamers daarin terecht komen, de top 2% van de Diamond leagues of de top 100 spelers of iets dergelijks.
Dat is david kim aka dayvie. Dat is die gast op al die filmpjes van Blizzard. Hoogste random geplaaste speler in de wereld volgens mij.

Die league is zeer goed denk ik. Ik vond het interview wel heel tegenstrijdig tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach zal dan vast wel iemand over gaan lopen zeiken dat hij het niet eerlijk vind dat hij niet in de grand master leage kan komen. Net zoals er mensen zijn die zeiken dat ze het spel te moeilijk is op brutal nivea :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het liefst had ik ook gezien dat ze diamond opsplitsen in 3 levels ipv 2. Dus 1 pro league. 1 expert league en 1 advanced league. Het verschil tussen laag diamond en hoog diamond is bijna het verschil tussen bronze en diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Zo'n nieuwe league zal er misschien wel voor zorgen dat ik eindelijk weer eens wat meer ga 1v1en. Moet toch in die league komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 357023 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:43:
Het liefst had ik ook gezien dat ze diamond opsplitsen in 3 levels ipv 2. Dus 1 pro league. 1 expert league en 1 advanced league. Het verschil tussen laag diamond en hoog diamond is bijna het verschil tussen bronze en diamond.
Ik denk dat het verschil tussen top & bottom in alle divisies wel aanwezig is. En hoe kun je nou weten hoe groot het verschil is, als het goed is wordt je niet tegen laag diamond gematched en al helemaal niet tegen bronze :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 357023 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:43:
Het hele league systeem is er alleen maar voor de grap/feel good. Kijk mij nou eens op plaats 1-100 staan van een of ander tof waardevol materiaal, met zoveel punten. Uiteindelijk doet het matching systeem zijn werk zonder al die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@outcast nu bedoel jij divisions, dat is inderdaad gewoon een feel-good iets. We hebben het nu over de leagues zelf, dus Bronze t/m Diamond en nu Grand Master. :)

Op zich zou je ook zonder de leagues kunnen, maar dat zou wel wat onoverzichtelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yasaka schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Speel jij dan zo zerg ?

Yup. Als ik zerg speel denk ik maar 1 ding.. DRONESSSS DRONESSS DRONES! DRONEEESSS
en natuurlijk constant scouten, als er een push komt moet je opeens ZERGLINGSSS denken. Als je eenmaal door de zware verdediging door bent gekomen kan je units gaan stampen en net zo lang aanvallen tot je wint :) Tenminste, das de theorie.

Er waren 9 protoss losses voor nodig voor ik een win had met een lame 4 gate ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat het verschil tussen top & bottom in alle divisies wel aanwezig is. En hoe kun je nou weten hoe groot het verschil is, als het goed is wordt je niet tegen laag diamond gematched en al helemaal niet tegen bronze :)
Ja wrijf het er maar weer in ik heb al die pokke leagues door moeten lopen vanwege een enorm slechte placement matches :(

Ben het wel met outcast eesn uiteindelijk doet het er niet zoveel toe, maar ja dat zou je dan bijna van elke sport natuurlijk kunnen zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Anoniem: 357023 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:08:
[...]Ben het wel met outcast eesn uiteindelijk doet het er niet zoveel toe, maar ja dat zou je dan bijna van elke sport natuurlijk kunnen zeggen :)
Klopt dat kan je ook van elke sport zeggen met het verschil dat als je dit zegt over starcraft in een cafe mensen je uitlachen terwijl als je zegt dat het hele eredivisie gedoe van voetbal onzin is je enige risico's loopt.

Aan de andere kant motiveerd het weer wel. 25 van de 100 klinkt gewoon beter dan 250e van de 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Vroeger (in de tijd van de houten gulden) probeerde ik nog in 1 dag tot de top 1000 te komen van de 400.000 - 700.000 TibSun spelers, en daarna door tot de top 100. Maargoed, daar had iedereen alts, en was het toch wel erg leuk om snel van xxx.xxxste plek naar een x.xxxste plek te gaan! Hier is de spelersbase zo groot dat je never nooit tot zo hoog kunt klimmen.

Toch mis ik de lobby's het meest. Gewoon even nabespreken met je tegenstander na een game gespeeld te hebben, of geinen met wat lui die ook SC2 spelen. Komen er trouwens nog clans/ guilds? Daar meende ik ooit iets over gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hulkie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:49:
Toch mis ik de lobby's het meest. Gewoon even nabespreken met je tegenstander na een game gespeeld te hebben
je kunt gewoon een chat starten met je opponent als je klaar bent met spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Jawel, maar ik mis het gevoel ook een beetje. Voor zover ik weet zijn ze wel van plan dingen als chat channels weer toe te voegen, maar waarom ze niet gewoon het systeem van warcraft 3 hebben overgenomen is mij een raadsel.. Zelfde voor een clan systeem. Had er best vanaf de start van het spel in kunnen zitten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djengizz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Was zeker leuk en fijn om mijn slechtste MU te kunnen oefenen zonder daarvoor in rank te moeten zakken. Je mechanics zijn prima ok en liggen zeker op of boven het nivo van de spelers die ik in ladder tegenkom (de 3-0 is daar ook bewijs van :o ).

[...]

^^^
Heb even gekeken in SC2Gears maar op het moment win ik maar 16% tegen deze build. De vroege hellion harass (eventueel gevolgd door een banshee harass) kan ik redelijk afslaan maar het probleem is dat dit mij zoveel eco kost dat ik niet in macro mode kom (extra queen, spines, units en eventueel spore crawler). De Terran kan mij vervolgens containen wat mijn macro nog meer schaadt. Mijn eigen early harass is afwezig vanwege het moeten verdedigen evenals mapcontrol.

Voor zover ik kan zien overreact ik niet echt maar ik heb het idee dat ik met nog minder verdediging deze harass en early pushes moet kunnen afslaan om zo wel in macro mode te kunnen komen.

Heb zelf al wat gebrainstormed en ik denk dat infestors me iig wel gaan helpen vs deze MU / build (Fungals / Neural Parasite). Ik hoor graag van andere zerg hoe ze omgaan met early hellion / banshee harass naar Thor / Marine / Hellion (momenteel ga ik meestal sling / bling / muta en soms roach).
Mass roaches+burrow add infestors late game met NP. GG :) Mech is echt zinloos geworden sins patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

Yup. Als ik zerg speel denk ik maar 1 ding.. DRONESSSS DRONESSS DRONES! DRONEEESSS
en natuurlijk constant scouten, als er een push komt moet je opeens ZERGLINGSSS denken. Als je eenmaal door de zware verdediging door bent gekomen kan je units gaan stampen en net zo lang aanvallen tot je wint :) Tenminste, das de theorie.

Er waren 9 protoss losses voor nodig voor ik een win had met een lame 4 gate ^^
Een nieuwe MU leren gaat ook niet zomaar. Ik speel tegenwoordig random en het enige wat me lukt is macro. Ik kan prima early game BO's uitvoeren, maar zodra ik units heb, heb ik geen flauw idee wat ik er mee moet doen. De drie rassen verschillen gewoon enorm in welke handelingen je meot verrichten. Als P weet ik meestal precies wat ik kan verwachten en wanneer ik meot scouten. Dat lukt me gewoon niet bij T of Z. Expanden is hetzelfde probleem. Van ~1600 naar 1200 en de bottom is nog niet in zicht.

Op zich jammer want de meeste spelers die ik tegenkom zitten gewoon op een heel ander skillniveau. Ik verlies door enorm slechte counters en de afwezigheid van harrass van mijn kant. Units uitproberen en random dingen uitvoeren is wel weer leuk en uiteindelijk wordt ik er beter van hoop ik dan maar :)

Hai Douwerd :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:22:
[...]
Mass roaches+burrow add infestors late game met NP. GG :) Mech is echt zinloos geworden sins patch.
@Endorse: care to explain?? Wat is er dusdanig veranderd dat Mech zinloos is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roaches hebben nu 4 range sinds de patch, en ja.. dat heeft enorm invloed op de game.

Toch is mech niet zinloos als je niet op 2 base blijft, 3 base mech is toch wel sterk op bepaalde maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
moet zeggen dat die change voor roaches wel positief vind, zie nu vaker een roach/hydra dan alleen de std muta+ling :P kan nu eindelijk mass immortal doen, wat superstoer is :D

[ Voor 5% gewijzigd door daanteb op 22-10-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 10:29

Elp

Cloud schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:03:
@outcast nu bedoel jij divisions, dat is inderdaad gewoon een feel-good iets. We hebben het nu over de leagues zelf, dus Bronze t/m Diamond en nu Grand Master. :)

Op zich zou je ook zonder de leagues kunnen, maar dat zou wel wat onoverzichtelijk worden.
Divisions zouden leuker zijn als je ook echt iets van competitie zou hebben tegen de anderen in je league. Nu is het gewoon een lijstje met namen, met rankings waar je niets mee wint.
Sneller promoten als je 1e staat zou leuk zijn, of een board/channel waar je met je league-genoten kan praten.

Grand master league lijkt me een goed idee. Behalve de naam dan, die valt een beetje buiten de boot in vergelijking met de andere leagues. (maarja, verzin maar eens iets wat boven diamond staat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:08
Speelde net een TvT, maar die gozer ging eerst mass marines, en daarna mass siege tanks. Hij was vreselijk aan het turtelen daarmee, dus ik besloot om map control te pakken, en had ongeveer alle expo's. Maar ik kon gewoon niet door de muur heenkomen van siege tanks en marines. Als ik met marines en marauders beetje probeerde aan te vallen, werd ik weggeblazen door de siege tanks. Als ik via de lucht dingen probeerde dmv bc, kwam ie met zn mass marines stim eraan zetten, en ik was dood voor ik het wist. Drops konden ook niet, is 1 keer gelukt, daarna is hij vol op de turrets gegaan zodat ik dat ook niet meer kon.
Maar wat is hier tegen te doen? Turtelen met immens veel siege tanks en dan mass marines met alle upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Hehe, je ging al redelijk snel met marines mijn kant op. Die snelle bunkers waren wel grappig, maar je had denk ik eerder op een andere unit moeten overschakelen.

Mijn worm attack was geloof ik ook niet fantastisch, of wel?:P Weinig workers kunnen mollen, 0 gebouwen :/

PS: Waarom klaptje je je siege tanks niet snel uit bij die final battle? Me lollords gingen er toch wel op schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:12:
Roaches hebben nu 4 range sinds de patch, en ja.. dat heeft enorm invloed op de game.

Toch is mech niet zinloos als je niet op 2 base blijft, 3 base mech is toch wel sterk op bepaalde maps.
het meeste effect zie ik het hebben op de Hellions. Thors en Siege Tanks lijken er niet direct erg onder te lijden volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fist schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:43:
Speelde net een TvT, maar die gozer ging eerst mass marines, en daarna mass siege tanks. Hij was vreselijk aan het turtelen daarmee, dus ik besloot om map control te pakken, en had ongeveer alle expo's. Maar ik kon gewoon niet door de muur heenkomen van siege tanks en marines. Als ik met marines en marauders beetje probeerde aan te vallen, werd ik weggeblazen door de siege tanks. Als ik via de lucht dingen probeerde dmv bc, kwam ie met zn mass marines stim eraan zetten, en ik was dood voor ik het wist. Drops konden ook niet, is 1 keer gelukt, daarna is hij vol op de turrets gegaan zodat ik dat ook niet meer kon.
Maar wat is hier tegen te doen? Turtelen met immens veel siege tanks en dan mass marines met alle upgrades?
Expanden, upgraden, hem insluiten. Dan mass battlecruiser gaan en zijn verdediging/tanks yamato'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
furby-killer schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:18:
[...]

Expanden, upgraden, hem insluiten. Dan mass battlecruiser gaan en zijn verdediging/tanks yamato'en
Dat heb ik gedaan, maar het zal je nog verbazen hoe snel je bc kapot zijn als hij zoveel marines heeft. Ik had dan een aantal bc, ging ik af op zijn siege tanks, paar kunnen slopen, dan kwamen de turrets en zijn mass marine army, waardoor ze binnen een paar seconden kapot waren:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Fist schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar het zal je nog verbazen hoe snel je bc kapot zijn als hij zoveel marines heeft. Ik had dan een aantal bc, ging ik af op zijn siege tanks, paar kunnen slopen, dan kwamen de turrets en zijn mass marine army, waardoor ze binnen een paar seconden kapot waren:(
je hoeft hem ook niet frontaal aan te vallen, das juist handige van air units. maar ik zou gewoon denken tot 200/200 en alles er tegen aan gooien, en het net zo lang proberen totdat hij zn leger kwijt/geld op heeft. of gooi anders je replay online kunnen we het beter zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Douw3rd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:50:
[...]

Hehe, je ging al redelijk snel met marines mijn kant op. Die snelle bunkers waren wel grappig, maar je had denk ik eerder op een andere unit moeten overschakelen.

Mijn worm attack was geloof ik ook niet fantastisch, of wel?:P Weinig workers kunnen mollen, 0 gebouwen :/

PS: Waarom klaptje je je siege tanks niet snel uit bij die final battle? Me lollords gingen er toch wel op schieten
Tjaa, T (en Z) is mijn offrace. Ik heb op dit moment geen flauw idee hoe ik ermee moet spelen. Brood Lords vs tanks is volgens mij al snel GG, maar misschien had ik het inderdaad beter wel kunnen proberen dan neit. Die paar marines die er nog waren hadden misschien toch wat uit kunnen richten :) Maargoed, ik win atm dan ook niet vaak als ik niet-P speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Toch lijkt het me ook leuk om met alle 3 de rassen te kunnen spelen, zorgt ook voor meer variatie :) Probeerde laatst weer eens een potje als Terran (waar ik mee begonnen was bij sc2), maar dan merk je wel dat je dat niet in een keer haalt in diamond. Vooral de hotkeys die ik niet kende vertraagde m'n spel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=162655

Blizzcon gaat beginnen :)

http://blizzcon.rayv.com/

Edit: Sc2 gedeelte pas om half 11 :(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 22-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
daanteb schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:11:
[...]

je hoeft hem ook niet frontaal aan te vallen, das juist handige van air units. maar ik zou gewoon denken tot 200/200 en alles er tegen aan gooien, en het net zo lang proberen totdat hij zn leger kwijt/geld op heeft. of gooi anders je replay online kunnen we het beter zien :P
Nee ik snap dat je niet naar zijn marines toe moet vliegen:P maar hij had er zoveel dat ze een beetje verspreid waren, en daarbij had ie ook overal turrets geplaatst. Maar ik kon gewoon niet richting de ramp komen, door al die siege tanks.
Replay was een goed idee geweest, maar ik heb hem niet opgeslagen. Is dat terug te halen ofzo?
Als ik achteraf denk, had ik de hele tijd wat marines dood moeten maken, dan maar ten koste van een battle cruiser, aangezien ik volledige map control had. Op die manier zijn leger de hele tijd een klein beetje verzwakken, waardoor hij geen resources meer zou hebben na verloop van tijd en daardoor geen groot leger. Maar een andere strategie kan ik niet verzinnen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Starcraft 2 net gekregen en is aan het installeren.

Was er trouwens niet ergens een bug die je videokaart kon doorbranden? Kan iemand mij hier meer over vertellen wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sedative schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:59:
Starcraft 2 net gekregen en is aan het installeren.

Was er trouwens niet ergens een bug die je videokaart kon doorbranden? Kan iemand mij hier meer over vertellen wat te doen?
Die is al lang opgelost met een patch.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:12:

True, niet helamaal zinloos :p Op maps met veel chokes wil het nog wel eens werken. Bio is alleen zo'n uphill battle tegen zerg. Hier een voorbeeldje van een TvZ van mij: Waarbij ik zelf vond dat ik de tegenstander compleet ''outplay(macro-wise iniedergeval)'' Snap niet hoe je gewoon average van 3000 unspent resources kan hebben, 3 hatchery's verliezen/tiental drones door harass en dan me gewoon nog compleet afslacht ^^ Ik was wel een beetje aan het falen met het gebruik van mules maar dat kwam omdat ik graag zoveel mogelijk scans wilde hebben om mijn leger goed te kunnen positioneren. Maar ging daar iets te ver in :P Ik had de game overigens gewoon gewonnen als ik net 30 seconde eerder aanviel voordat zijn ultras er waren timings zijn zo belangrijk in dit spel :) Macro game tegen zerg spelen lukt gewoon niet lijkt het wel :( Probleem was dat ik mijn leger continu liet surrounden. Maar het is niet alsof ik een keuze heb dankzei NP -.- Ik zie bio eigenlijk niet meer als viable tegen zerg, eigenlijk is mech ook niet meer viable. Ik ga proberen een soort mix van de 2 te zoeken.bijv tank marauder thor marine?

(Deze FE build vs zerg heb ik trouwens deze game snel even verzonnen lol)
http://dl.dropbox.com/u/1...%20Zerg%20macro.SC2Replay

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 22-10-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:35:
[...]

True, niet helamaal zinloos :p Op maps met veel chokes wil het nog wel eens werken. Bio is alleen zo'n uphill battle tegen zerg. Hier een voorbeeldje van een TvZ van mij: Waarbij ik zelf vond dat ik de tegenstander compleet ''outplay(macro-wise iniedergeval)'' Snap niet hoe je gewoon average van 3000 unspent resources kan hebben, 3 hatchery's verliezen/tiental drones door harass en dan me gewoon nog compleet afslacht ^^ Ik was wel een beetje aan het falen met het gebruik van mules maar dat kwam omdat ik graag zoveel mogelijk scans wilde hebben om mijn leger goed te kunnen positioneren. Maar ging daar iets te ver in :P Ik had de game overigens gewoon gewonnen als ik net 30 seconde eerder aanviel voordat zijn ultras er waren timings zijn zo belangrijk in dit spel :) Macro game tegen zerg spelen lukt gewoon niet lijkt het wel :( Probleem was dat ik mijn leger continu liet surrounden. Maar het is niet alsof ik een keuze heb dankzei NP -.- Ik zie bio eigenlijk niet meer als viable tegen zerg, eigenlijk is mech ook niet meer viable. Ik ga proberen een soort mix van de 2 te zoeken.bijv tank marauder thor marine?

Heb de replay niet gekeken, maar ik snap wel waar je over praat. Ik speel best vaak tegen een chinese terran speler, die maar niet kan winnen van mij. Hij is echt wel goed, en kijkt ook goed naar alle aspecten van de game (macro, micro, timing, unit counters, enz), maar toch lukt het hem steeds niet om goed te pushen. Eenmaal op creep of in de buurt ervan kan je als zerg makkelijk surrounden met wat voor unit combo je ook maar wil. Als ik mn replays bekijk, zie ik ook dat ik eigenlijk alleen verlies als ik zelf timing/scout fouten maak.
Er zijn enkele spelers geweest die echt zo goed speelden dat ze constant workers aan het neermaaien waren door drops en runby's met hellions. Ik denk dat meer terrans zo moeten gaan spelen in plaats van puur de bio/mech ball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja imo, ik vond dat ik dit potje veel beter speelde dan mijn tegenstander. Toch kon ik maar gewoon niet winnen omdat op een map als xel naga caverns ultras echt een perfecte surround kunnen krijgen met infestors. Maar als een zerg speler zijnde wil je dan even de replay kijken en zeggen wat ik allemaal fout doe? Macro games tegen zerg kan je volgens mij gewoon niet winnen -.- Je moet echt gestoord veel harassen(wat ik deed, maar moet kennelijk nog 2x zoveel)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 22-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:42:
Ja imo, ik vond dat ik dit potje veel beter speelde dan mijn tegenstander. Toch kon ik maar gewoon niet winnen omdat op een map als xel naga caverns ultras echt een perfecte surround kunnen krijgen met infestors. Maar als een zerg speler zijnde wil je dan even de replay kijken en zeggen wat ik allemaal fout doe? Macro games tegen zerg kan je volgens mij gewoon niet winnen -.- Je moet echt gestoord veel harassen(wat ik deed, maar moet kennelijk nog 2x zoveel)
Heb je replay gekeken, en je tegenstander was wel erg goed met die infestors!
Maar je bleef de hele pot bij je (voornamelijk) bio build, en pas iop het laatst een paar banshee's.
Misschien hadden die toch iets eerder moeten komen, of misschien wat BC's erbij? (al ben ik zelf ook niet echt een fan van BC's)

De siege tanks waren geen goede keus tegen zo'n groot leger lings en ultra's icm je bio-army, ze zijn melee, dus je pakt mega veel splash damage.

De infestors waren de enige units die wat konden doen tegen air, ik denk dat je daar wat eerder op had moeten focussen.

daarbij moet ik wel zeggen dat ik het een nette pot van je vind, ik doe je het niet na ;)

momenteel kan ik sowieso niet spelen omdat ik een hand in het gips heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had daar al veel eerder aangedacht, BC en banshee's. Zo rond de 20 minuten was ik van plan dat te doen. Maar ik bedacht me al snel dat BC's niet werken vs neural parasite en ik nam aan dat banshee's nooit snel genoeg zijn leger kunnen killen. Uiteindelijk toch maar geprobeerd en ik had gelijk over die banshee's. Tanks waren voor vs de infestors(en eigenlijk vooral in het begin vs banelings). aangezien die 9 range hebben en tanks 13. Bovendien kan je niet ''zomaar'' even een tech switch doen. Als ik opeens 4 starports neergooi en hij besluit op dat moment aan te vallen is het GG. Bovendien was het al zo late game dat de zerg een fout had gemaakt door niet gewoon een spire neer te gooien voor de zekerheid. Het probleem was eerder die map waarom hij me gewoon perfect kon surrounden steeds. Er zijn echt maar 2 choke points ofzo op die hele map. Maar zoals ik al zei, als ik 30 seconden eerder had aangevallen die game bij mijn eerste echte grote aanval had ik gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Na 10 wins op rij in 2v2 random is het geluk vandaag gekeerd.
ZZ vs TZ verloren tegen mass mutalisk en MMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:43:
Ik had daar al veel eerder aangedacht, BC en banshee's. Zo rond de 20 minuten was ik van plan dat te doen. Maar ik bedacht me al snel dat BC's niet werken vs neural parasite en ik nam aan dat banshee's nooit snel genoeg zijn leger kunnen killen. Uiteindelijk toch maar geprobeerd en ik had gelijk over die banshee's. Tanks waren voor vs de infestors(en eigenlijk vooral in het begin vs banelings). aangezien die 9 range hebben en tanks 13. Bovendien kan je niet ''zomaar'' even een tech switch doen. Als ik opeens 4 starports neergooi en hij besluit op dat moment aan te vallen is het GG. Bovendien was het al zo late game dat de zerg een fout had gemaakt door niet gewoon een spire neer te gooien voor de zekerheid. Het probleem was eerder die map waarom hij me gewoon perfect kon surrounden steeds. Er zijn echt maar 2 choke points ofzo op die hele map. Maar zoals ik al zei, als ik 30 seconden eerder had aangevallen die game bij mijn eerste echte grote aanval had ik gewonnen.
Waar valt dit potje te bekijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 10:29

Elp

Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:43:
Misschien wat Ghosts erbij? EMP tegen de infestors en verder sowieso wel handig tegen light units. Snipe op de ultralisks werkt ook wel aardig. Het lijkt niet zo veel, 45 per schot op 500 HP van ultra, maar met een groepje ghosts tikt het redelijk aan.

edit: leuke game trouwens. Ik dacht op een paar momenten dat je um wel te pakken had, maar helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Elp op 23-10-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
yasaka schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:56:
[...]

Waar valt dit potje te bekijken ??
Heb er ondertussen eens naar gekeken, mooi game
maar ik stel me toch enkele vragen (als bronze noob), als je mass ultralisk ziet waarom blijf je keer op keer voor diezelfde marauders en marine gaan ? Volgens mij had je veel eerder al banchee moeten maken.

Het verbaasd me ook dat er zoveel buildings worden neergezet. Ik telde meer dan 9 barracks ? Is dat nodig
evenzeer voor de zerg, op 1 scherm zag ik een keer 9 creep tumoren. Waarom ?

Bijkomend speelde de zerg zeer defencief, dat verbaasde me ook.

Weet dat je op 20 minuten een leger had van 200/200 en de zerg speler maar 100/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:35:
Bio is alleen zo'n uphill battle tegen zerg. Hier een voorbeeldje van een TvZ van mij: Waarbij ik zelf vond dat ik de tegenstander compleet ''outplay(macro-wise iniedergeval)'' Snap niet hoe je gewoon average van 3000 unspent resources kan hebben, 3 hatchery's verliezen/tiental drones door harass en dan me gewoon nog compleet afslacht ^^ Ik was wel een beetje aan het falen met het gebruik van mules maar dat kwam omdat ik graag zoveel mogelijk scans wilde hebben om mijn leger goed te kunnen positioneren. Maar ging daar iets te ver in :P Ik had de game overigens gewoon gewonnen als ik net 30 seconde eerder aanviel voordat zijn ultras er waren timings zijn zo belangrijk in dit spel :) Macro game tegen zerg spelen lukt gewoon niet lijkt het wel :( Probleem was dat ik mijn leger continu liet surrounden. Maar het is niet alsof ik een keuze heb dankzei NP -.- Ik zie bio eigenlijk niet meer als viable tegen zerg, eigenlijk is mech ook niet meer viable. Ik ga proberen een soort mix van de 2 te zoeken.bijv tank marauder thor marine?

Dank je voor je tip, ik ga zeker mass roach burrow / infestor eens proberen. Ben nog niet zo gewend aan roach vs mech sinds de patch dus dat is zeker het proberen waard.

Ik heb ook je replay bekeken. Neem wat ik zeg met een korrel zout want ik zit niet op jouw nivo maar zaken die mij opvielen die je volgens mij de match kosten:

-Early game macro: Zerg staat eigenlijk de hele early game flink voor qua macro. Ook op het moment dat jullie ongeveer gelijk komen in workercount staat de Zerg voor vanwege zijn third en betere worker spread. Zijn extra gas intake (+1 base) geeft hem ook snellere tech (Zerg loopt bijna de hele game voor op upgrades). Dit verandert pas als jij de gold expansion neemt.
Op het moment dat jij zijn third sniped float hij zoveel minerals dat het hem economisch en qua teching niet zo veel pijn doet. Het floaten van hem is natuurlijk niet goed maar als hij deze resources om had gezet in tech / units had je er ook slechter voor gestaan.
In de late game als je werkelijk voor komt qua inkomsten heeft Zerg zijn tech tree al af, een redelijk gemaxed leger en een hoop resources / larva. Vooral belangrijk zijn dan zijn larve en die had hij vanwege het aantal bases. Zerg kan vervolgens gewoon army traden en sneller versterken dan jij. Het snipen van bases is dan lang niet meer zo schadelijk als in early / mid game.
Verder begrijp ik ook niet helemaal dat je dit een FE noemt. De FE's die ik zie bij Terran betekent toch meestal CC rond de 20 supply?

-Afwezigheid early harass: Zerg hoeft eigenlijk geen defense te maken of units vanwege volledige afwezigheid van early harass. Geen scout behalve de FE delay SCV (eerste scan ~7 minuten) en geen harass (eerste push @10 min. met gescoute bioball) maakt het zerg wel makkelijk om drones te pompen, een spelletje wat je verliest van Zerg. Zerg heeft @10 min nog maar iets van 10 zerglings gemaakt vs een hele hoop marine / marauder die staan te idle-en. Ook later in de game is er niet veel harass buiten jouw pushes en wat lichte drops die Zerg redelijk makkelijk countered zonder veel schade.

-Army comp en positioning: Ik miste erg lang de medivacs voor je bioball (zeker bij die eerste push) en hierna toen hij ling / baneling massed de siege tank. Je late game compo was denk ik ook enorm geholpen door bv. wat Thors vs de Ultra's. Siege tanks werken gewoon niet goed vs upgraded Ultra. Ik kan een aantal tech switches bedenken die hier zin hadden gehad. Irritante is alleen dat een tech switch voor jou een stuk duurder is dan voor zerg.
Ook je army positioning vond ik niet ideaal met slechte spread / splitup / shoot-run vs banelings, niet echt je marauders voorin om de baneling splash te tanken en de infestor schade te minimaliseren (of infestors te stim snipen). Mooi voorbeeld hiervan is de eerste engagement @gold expo en je mislukte push op zijn natural.

Dit zijn de dingen die me negatief opvielen, uiteraard deed je ook een hoop goed.
Ook kan ik me voorstellen dat jouw late game macro (die een stuk beter was) geen resultaat zien hebben pretty frustererend is. Ik denk dat dit deels is door de cost-effective counters waarmee zerg komt en het feit dat late game upgraded zerg erg sterk is vergeleken met Terran. Ook het feit dat zerg zoveel minerals float is frustererend maar kan hem ook helpen.

Toch denk ik dat je deze game vooral verloor in de early / midgame macro en vanwege iets minder micro / army comp.

Nogmaals, lijkt zo een beetje of ik het maar een slechte match vond van jou door alle negatieve punten (is dus niet zo!) maar dit is wat mij opviel en aan de zaken die je goed deed heb je zo weinig. Daarbij is mijn nivo niet zo hoog dat ik alles goed zie dus neem het zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik kan Terran spelers de tip "Ravens zijn awesome" nog eens meegeven. Vooral tegen protoss (stalkers). Zerg Hydra's werken ze ook wel heel aardig tegen trouwens. Stuk of 10 in je main leger plaatsen en je wint potjes met 115 kills vs 10. Helaas doen die HSM ook dmg aan je eigen units en is de range veel te kort...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

zo vaak komt het nou ook niet voor dat een pot zolang duurt dat je 10 raven's hebt.
En dat die range te kort is, is natuurlijk ook onzin. Lekker zonder gevaar op X afstand aoe raketten afschieten is balanced :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 23-10-2010 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elp schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:00:
[...]

Misschien wat Ghosts erbij? EMP tegen de infestors en verder sowieso wel handig tegen light units. Snipe op de ultralisks werkt ook wel aardig. Het lijkt niet zo veel, 45 per schot op 500 HP van ultra, maar met een groepje ghosts tikt het redelijk aan.

edit: leuke game trouwens. Ik dacht op een paar momenten dat je um wel te pakken had, maar helaas.
JAAAA DAT IS HET, heel erg bedankt. Ghosts, damnit waarom dacht ik daar niet aan :) Dan had ik mijn marauders kunnen microen tegen de ultras.
-Early game macro: Zerg staat eigenlijk de hele early game flink voor qua macro. Ook op het moment dat jullie ongeveer gelijk komen in workercount staat de Zerg voor vanwege zijn third en betere worker spread. Zijn extra gas intake (+1 base) geeft hem ook snellere tech (Zerg loopt bijna de hele game voor op upgrades). Dit verandert pas als jij de gold expansion neemt.
Dat deed zerg helemaal niet. De grafiek op battle.net zegt dat zerg voor stond early game, maar zodra ik mijn gold neem ik echt helemaal omhoog schiet en dat eigenlijk de gehele game doortrek. Pas wanneer hij zelf zijn gold neemt verandert dat. (mules) Hij had in totaal 3000/4000 meer resources. Maarja hij heeft dan ook continu 3000 minerals in zijn bank. Ik had inderdaad wat actiever moeten mulen maar ik wilde graag scans voor vs creep tumors. Aangezien banelings op creep echt eng zijn. Ik mulde toch echt te weinig en had zo dat gat van die 3000/4000 kunnen dichten door wat actiever te mulen. Ik had eigenlijk de hele game veel meer harvesters maar ze niet goed verspreid over al mijn expansions, echt een stomme fout.
Verder begrijp ik ook niet helemaal dat je dit een FE noemt. De FE's die ik zie bij Terran betekent toch meestal CC rond de 20 supply?
Mijn CC bouw ik precies rond de 20 supply.....
-Afwezigheid early harass: Zerg hoeft eigenlijk geen defense te maken of units vanwege volledige afwezigheid van early harass. Geen scout behalve de FE delay SCV (eerste scan ~7 minuten) en geen harass (eerste push @10 min. met gescoute bioball) maakt het zerg wel makkelijk om drones te pompen, een spelletje wat je verliest van Zerg. Zerg heeft @10 min nog maar iets van 10 zerglings gemaakt vs een hele hoop marine / marauder die staan te idle-en. Ook later in de game is er niet veel harass buiten jouw pushes en wat lichte drops die Zerg redelijk makkelijk countered zonder veel schade.
Early game harass kan niet meer, de theorie achter deze FE build is is dat zerg geforceerd wordt om units te maken, niet door harass maar door het feit dat 2 base vs 2 base beter is voro terran. IK zag dat ik inderdaad een timing atack had waar ik veel damage kon doen. Scout is niet echt nodig, ik kan gewoon al voorspellen wat alle zergs doen hij had mijn bio compositie gescout, dat wordt dus sowieso banelings en mischien mutas en anders wat deze zerg deed. Zerg moet zich aanpassen aan mij. Bovendien hoefde ik niet eens te zien wanneer zijn pool opging omdat hij precies op 14 food wilde expanden, oftewel hij ging dus expand voor pool.Je ziet ook dat wanneer ik scan, het precies op het moment is dat de ultralisk cavern begonnen is. Dus wanneer het echt uitmaakt. In totaal scan ik toch ook echt zo'n 4x ofzo de eerste 10 minuten en zag ik zijn infestation pit voordat die klaar was. Dus wist ik dat ik geen mutas kon verwachten. Dus scoutte vond ik niks mis mee. Drops die hij makkelijk countered? Kijk nog een keer. Ik heb al zijn drones gekilled op zijn 3rd zo rond de 15 minuten waardoor ik 30 harvesters voorliep en eigenlijk liep ik de gehele game voor maar had ik mijn harvesters slecht verspreid over al mijn expansions.
-Army comp en positioning: Ik miste erg lang de medivacs voor je bioball (zeker bij die eerste push) en hierna toen hij ling / baneling massed de siege tank. Je late game compo was denk ik ook enorm geholpen door bv. wat Thors vs de Ultra's. Siege tanks werken gewoon niet goed vs upgraded Ultra. Ik kan een aantal tech switches bedenken die hier zin hadden gehad. Irritante is alleen dat een tech switch voor jou een stuk duurder is dan voor zerg.
Door de FE komen medivacs iets later, ik had ze inderdaad iets eerder kunnen nemen maar ik vond de upgrades voor mijn units iets belangrijker. (combat shield/stim)

Nouja, iniedergeval had ik gewoon 1 minuut eerder moeten aanvallen nadat ik zijn 3rd kill met 3 marines en al die drones daar lol. Dan had ik de game heel simpel gewonnen, als ik dan nog niet had gewonnen had ik idd ghosts met EMP moeten gebruiken.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 23-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:47:
Dat deed zerg helemaal niet. De grafiek op battle.net zegt dat zerg voor stond early game, maar zodra ik mijn gold neem ik echt helemaal omhoog schiet en dat eigenlijk de gehele game doortrek.
Klopt, maar dat is toch ook wat ik zeg? Early game staat Zerg voor.
Mijn CC bouw ik precies rond de 20 supply.....
Ja, mijn fout, ik zag hem pas laat landen maar Terran bouwt natuurlijk ook nog eerst een OC.
Early game harass kan niet meer, de theorie achter deze FE build is is dat zerg geforceerd wordt om units te maken, niet door harass maar door het feit dat 2 base vs 2 base beter is voro terran.
Dat begrijp ik niet. Zonder harass en met een Terran FE kan Zerg toch ook precies doen wat deze Zerg deed: een snellere third nemen en weer voor komen. Hoe dit units forceert zie ik niet, eerder omgekeerd lijkt mij. En vanwege de reaper nerf, roach buf en depot voor rax werkt harass niet meer? Zowel banshee harass als hellion harass werkt nog steeds volgens mij. Zerg kan hellions counteren en roach range maakt kiting onmogelijk maar nog steeds kan jij met twee hellions dwingen de Zerg meer te maken dan zijn initiële 6 lings ofzo (spines / queens / meer zerglings / roaches) wat zijn tech en macro vertraagt. Verder sta je in het begin zo ver voor qua units dat zelfs een fake push hem zou dwingen units te maken.
Drops die hij makkelijk countered? Kijk nog een keer. Ik heb al zijn drones gekilled op zijn 3rd zo rond de 15 minuten waardoor ik 30 harvesters voorliep en eigenlijk liep ik de gehele game voor maar had ik mijn harvesters slecht verspreid over al mijn expansions.
Ja, die zag ik (3 hero marines :o) en die was ook zeer effectief. Ik bedoelde eigenlijk buiten de snipe van zijn third.
Nouja, iniedergeval had ik gewoon 1 minuut eerder moeten aanvallen nadat ik zijn 3rd kill met 3 marines en al die drones daar lol. Dan had ik de game heel simpel gewonnen, als ik dan nog niet had gewonnen had ik idd ghosts met EMP moeten gebruiken.
Yup, als je daar pushed is ie dood en zonder infestors waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:32:
zo vaak komt het nou ook niet voor dat een pot zolang duurt dat je 10 raven's hebt.
En dat die range te kort is, is natuurlijk ook onzin. Lekker zonder gevaar op X afstand aoe raketten afschieten is balanced :P
Je kan games goed uitrekken met Ravens om meer te maken. Opzich de range, tja... het is lastig om ééntje goed te droppen zonder dat je Raven kapot gaat omdat meeste units de Raven neer kunnen hebben voordat die HSM er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Je kan games goed uitrekken met Ravens om meer te maken. Opzich de range, tja... het is lastig om ééntje goed te droppen zonder dat je Raven kapot gaat omdat meeste units de Raven neer kunnen hebben voordat die HSM er uit is.
Ach, je kan ravens toch ook gewoon gebruiken als banelings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Kosten banelings 200/200? En vaak is de Raven al kapot voordat de HSM weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter laat dan nooit: [PC] StarCraft 2 - Deel 14

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 291856 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:39:
[...]

Ach, je kan ravens toch ook gewoon gebruiken als banelings?
duurste suicide unit ever

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.