Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIMMY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Hey mensen!

Ben ook al sinds een aardig tijd sc2 speler speel meestal in 4v4 mocht iemand mij willen joinen wees niet bang en voeg me gerust toe! (naam:HIMMY code:183)

Maar weet niet of iemand nu nog online is op GoT maar heb ik als enigste het probleem dat ik niet in sc kom ?

Weet wel dat er op de battlenet site maintenance staat maar wil het toch eventjes weten :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scorchor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:18:
ik had vandeweek die serie firefly ge...leend en ik heb toch het idee dat alle terran music wel heel erg lijkt erop denk dat de blizzard crew die serie toch ook wel cool vond, iemand anders dat ook gemerkt of is it just me O+
Het zijn beide westerns die in ruimte afspelen :p FireFly, handsdown.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

HIMMY schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:39:
Hey mensen!

Ben ook al sinds een aardig tijd sc2 speler speel meestal in 4v4 mocht iemand mij willen joinen wees niet bang en voeg me gerust toe! (naam:HIMMY code:183)

Maar weet niet of iemand nu nog online is op GoT maar heb ik als enigste het probleem dat ik niet in sc kom ?

Weet wel dat er op de battlenet site maintenance staat maar wil het toch eventjes weten :D ?
Jup, sinds een uurtje of 23:45 hangt het spel bij het inlog scherm. Via de editor kan je nog offline erbij, maar zodra je score screen aanklikt, hangt het zootje weer op de inlog pagina.

Best raar alleen dat ik een echte "not responding" krijg een geen maintainance bericht, maar eu.battle.net is ook dicht voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36
Moet ie eerst updaten ofzo? Hij hangt nu constant als ik starcraft probeer op te starten. Hebben meer mensen hier last van?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIMMY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Ekitch schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:49:
Moet ie eerst updaten ofzo? Hij hangt nu constant als ik starcraft probeer op te starten. Hebben meer mensen hier last van?
Same problem hier/iedereen :) Het is wel zo als er een update is dan krijg je het van te voren te zien dat je er een update is.

Wel raar dat ze het niet eventjes melden ergens op een forum ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:30:
leuk dat jullie allemaal je mening hebben over de changes, maar we weten allemaal dat jullie mening er niet toe doet. no offense, maar blizzard test deze dingen, en heeft beschikking tot data waar wij geen beschikking toe hebben.

wat je ook vind, het is een mening en geen feit. dus hou daar aub rekening meer in de discussie zodat het geen nutteloos gebrabel van welles nietes wordt.

tnx

+1 voor roach range <3
:O Ja test deze dingen.. zeker ook die splash bug.. community had maar 1 uur voor nodig om hem te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekitch schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:49:
;) ja.. dus je heb geen kapotte pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Ow, had ik beter hier even kunnen kijken ipv heel Starcraft 2 opnieuw gaan installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:11:
Ow, had ik beter hier even kunnen kijken ipv heel Starcraft 2 opnieuw gaan installeren :+
:+ |:( ik heb 2x me PC gerestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:55:
[...]

:O Ja test deze dingen.. zeker ook die splash bug.. community had maar 1 uur voor nodig om hem te vinden :+
oh en dat is natuurlijk een valid argument om aan te geven dat blizzard meteen alles fout doet
hallo ze maken een game van miljoenen, logisch dat daar foutjes in schieten, i dont blame em. it comes with the job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat was na een paar crashes en paar keer rebooten... Op OSX reageerde die helemaal nergens meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 08-10-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
Ahh, iedereen heeft er last van :+

Heb me sufgegoogle'd, repair uitgevoerd, drivers geupdate, systeemherstel gedaan... :')
Kon verder nog weinig (wel wat) mensen vinden op de Blizzard forums die er ook last van hebben.

Wat is het advies? Door laten gaan tot er iets gebeurd of afwachten tot er een fix komt :?

-edit-
ik post hier en ik kan weer spelen. rare timing

[ Voor 9% gewijzigd door Chillosophy op 08-10-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:13:
[...]

oh en dat is natuurlijk een valid argument om aan te geven dat blizzard meteen alles fout doet
hallo ze maken een game van miljoenen, logisch dat daar foutjes in schieten, i dont blame em. it comes with the job
Nee ik probeer je iets duidelijk te maken!
Ga niet de blizzard fanboy uithangen

Als je dit zegt:
leuk dat jullie allemaal je mening hebben over de changes, maar we weten allemaal dat jullie mening er niet toe doet
Een forum is gemaakt voor een discussie, en daar bij geef je een mening. Of dat nou klopt of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ben benieuwd hoe deze patch gaat zijn. Vooral de roach range is huge. Waarschijnlijk zal het 4 range worden. 5 zou belachelijk zijn en problemen geven wanneer je een ball met hydras hebt, dan staan de roaches van nature niet meer vooraan te tanken.

Terran changes zijn enigszins specifiek, dus niet heel gamebrekend. Hele vroege Reaperrushes kunnen niet meer en that's it. Depot voor rax is niet heel oneerlijk, P moet een pylon maken en Z is 250 minerals voor een pool kwijt. Fungal op stalkers is eigenlijk meer een bugfix. Ook niet heel boeiend, maar aardig van hun moeite.

Meer HP op zerg gebouwen is wel fair. Check eens het hilarische verschil in HP tussen een Extractor (500) en een Assimilator (450/450 !!!) Overigens heeft een refinery ook maar 500 HP..

Maar goed, we kunnen zeker nog 2-3 weken spelen voordat het zover is... alleen jammer dat battle.net down is :(

[ Voor 11% gewijzigd door Morphs op 08-10-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:20:

Meer HP op zerg gebouwen is wel fair. Check eens het hilarische verschil in HP tussen een Extractor (500) en een Assimilator (450/450 !!!) Overigens heeft een refinery ook maar 500 HP..

Maar goed, we kunnen zeker nog 2-3 weken spelen voordat het zover is... alleen jammer dat battle.net down is :(
Omdat het voor zerg goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Game doet het in ieder geval weer.

Over die health. Je vergeet wel dat een protoss gebouw niet gerepareerd kan worden. Terran kan repareren. Zerg gebouwen regeneraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belangrijker voor T is dat gebouwen afbranden... natuurlijk is repairen leuk maar dat afbranden is echt vervelend...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:25:
[...]

Omdat het voor zerg goedkoper is?
75 voor beide toch? (inc drone)

Ik snap muta's probleem trouwens ook niet.
Klagen over patchnotes discussie en eindigen met "yay roach range upgrade :3"
MrVegeta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:27:
Belangrijker voor T is dat gebouwen afbranden... natuurlijk is repairen leuk maar dat afbranden is echt vervelend...
Niet vergeten dat je ze ook kunt repareren, wat huge is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
MrVegeta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:27:
Terran moeten niet zeuren over gebouwen. SCV repair is zo overpowered als het maar kan zijn, zeker met de attack prioriteiten van units. PF anyone :X

Maar goed, dat zie ik ook nog wel generfed worden. Dat maximaal 3 SCV's iets kunnen repareren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
haha eindelijk meerdere mensen met dezelfde problemen :P ikzelf zat ook al meteen aan een reinstall van SC2 te denken lol. ik probeerde mass effect 2, deed het prima.. dus ik denk nja toch maar nieuwe video kaart drivers proberen.. weer hing ie vast op het inlogscherm. SC repair geprobeerd, deed ook niks. dus ik denk ga eens op tweakers naar het forum. en ja gelukkig zag ik jullie posts anders was ik bijna SC2 aant reinstallen :P

wel stom zeg dat ze niet ergens vermelden dat er maintenance is :S nja.. hij werkt nu weer bij mij!

overigens: ik ben een nieuwe SC2 speler, ben begonnen in bronze en net juist gepromoveerd naar silver!! na een zenuwslopende game 1v1 TvP van 45 minuten! carriers tegen mijn marine/vikings, gewonnen omdat ik de map control hield en hem niet liet expanden :) heb nu 12 wins en 12 losses. ik ken momenteel echt niemand die ook SC2 speelt dus als jullie me willen toevoegen voor wat 1v1 2v2 of 3v3 of zelfs 4v4 graag!
nickname is Juice en me code is 124. misschien tot snel ingame :) grts!

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef, wat zijn veel High Templars bij elkaar toch gevaarlijk. Net een T v P gehad, beetje turtle stijl gespeeld met een hoop marauders/marines/medivacs/banshees en natuurlijk ravens. Tegenstander had op een gegeven moment wel een stuk of 8 HT's bij elkaar en ik had nog niet echt ghosts. Hm dat voel je wel, na een paar aanvallen hebben afgeslagen wat Ghosts gemaakt, cloak en HSM geresearched.

Kwam die weer en nu met nog meer HT's. Ik stuur mijn banshees in de achter kant van zijn leger, cloaked. Zijn observer moet moven en hij loopt uit positie waardoor ik met mijn ravens een stuk of 4 HSM midden in zijn leger kan gooien en alle HT's dood. Daarna een hoop PDD's neergegooid en de rest van me leger er in gekotst.

Niet doorgepushed en 2 expensios gepakt (op 4), allemaal gas pakken en BC's maken. Toen had ik iets van 10 BC's op 3/3/3 en 15 ravens. Niet eens een GG gekrgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Hmmmm...reaper komt nu dus later in het spel. Daardoor verliest T in early game wel een dimensie vind ik. Als opp hoef ik minder te waken voor reaper harass. Helion drop is niet veel langzamer maar 20-40s in de game (zeker early) maakt een wereld van verschil uit.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Even in de start lijst gekeken met mensen die coop vs ai spelen maar blijkbaar zijn die niet al te actief meer als ik de ingame profiel nakijk. Sommigen zijn al 6 weken afwezig.

Ik speel af en toe ook nog wel eens coop tegen ai naast de 1v1, als er nog mensen zijn die wel kunnen samenwerken in tegenstelling tot veel randoms in 2v2 of 3v3 tegen de ai voeg me maar toe: Tukker#593

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Eylradius dus zegt. Ja, je moet inderdaad niet met 10 marines tegen 10 muta's beginnen. Muta's zijn gewoon sterker, maar muta's zijn ook een stuk duurder. Marines zijn cheapass en altijd nuttig. En als een marine geen counter is tegen een muta, dan vraag ik me af wat jij wel ziet als een counter.
Ik zie iets als een counter als het daadwerkelijk het doelwit kan aanvallen. Kort gezegd zijn marines veel te traag om mutas te kunnen onderscheppen. Zerg laat met 20 mutas gewoon een spoor van vernietiging achter waarbij marines veel te traag zijn om te onderscheppen. Vikings zijn ook traag maar kunnen over cliffs heen en hebben veel meer range. Maar zijn dan weer niet iets wat je een counter kan noemen.
Ook kunnen SCVs niet repareren tegen mutas.

Daarnaast zijn er zat harde counters tegen marines en vikings, en zijn ze zelf absoluut geen harde counters. Reapers hebben ook nog zat counters over als ze op mutas kunnen schieten.

En ik wil zoiets niet om zerg de grond in te trappen, desnoods geven ze ook nog hydras ofzo een boost (en als je oude posts van mij leest weet je dat ik al heel lang wil dat roaches een boost krijgen waardoor ze mid en late game nuttiger zijn). Maar op dit moment speel ik veruit het liefste tegen protos als terran, ondanks dat ze volgens die stats de slechtste match up zijn. Waarom? Omdat die protos tenminste wat verschillende mogelijkheden hebben, ondanks dat ik HTs verschrikkelijk irritant vind. TvT is puur siege tanks + vikings, ik probeer van alles daartegen maar ik heb nog geen enkele echte counter daartegen kunnen vinden en ik heb ook zo ongeveer nog nooit de laatste weken een terran tegenstander gehad die verloor zodra hij een aantal daarvan had terwijl ik wat anders probeer. TvZ is altijd hetzelfde verhaaltje, zerglings, banelings, mutas. Er zit geen enkele vorm van originaliteit, creativiteit of strategie bij, het is altijd hetzelfde verhaaltje. Mutas zijn gewoon te nuttig om niet te hebben als zerg, dus maak je ze altijd maar wat het hele strategie element eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tukker_T schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:34:
Even in de start lijst gekeken met mensen die coop vs ai spelen maar blijkbaar zijn die niet al te actief meer als ik de ingame profiel nakijk. Sommigen zijn al 6 weken afwezig.

Ik speel af en toe ook nog wel eens coop tegen ai naast de 1v1, als er nog mensen zijn die wel kunnen samenwerken in tegenstelling tot veel randoms in 2v2 of 3v3 tegen de ai voeg me maar toe: Tukker#593
Heb mn achievement al 1vs7 insane AI, dus coop tegen AI zie ik het nut niet zo van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:18:
[...]

Ik zie iets als een counter als het daadwerkelijk het doelwit kan aanvallen. Kort gezegd zijn marines veel te traag om mutas te kunnen onderscheppen. Zerg laat met 20 mutas gewoon een spoor van vernietiging achter waarbij marines veel te traag zijn om te onderscheppen.
Als jij een Zerg 20 mutas laat maken dan ben je echt verkeerd bezig, agressiever spelen is het devies. 20 is namelijk extreem veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:52:
[...]

Als jij een Zerg 20 mutas laat maken dan ben je echt verkeerd bezig, agressiever spelen is het devies. 20 is namelijk extreem veel.
En als je ziet dat de zerg voor mutas gaat, dan maak je op zen minst turrets in combinatie met thors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

furby-killer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:18:
[...]

Ik zie iets als een counter als het daadwerkelijk het doelwit kan aanvallen. Kort gezegd zijn marines veel te traag om mutas te kunnen onderscheppen. Zerg laat met 20 mutas gewoon een spoor van vernietiging achter waarbij marines veel te traag zijn om te onderscheppen. Vikings zijn ook traag maar kunnen over cliffs heen en hebben veel meer range. Maar zijn dan weer niet iets wat je een counter kan noemen.
20 Mutas kosten 2000/2000 (+ tech). Als de Zerg zoveel Mutas heeft dan is de oplossing eenvoudig: "Go fucking kill him". Als je macro op hetzelfde niveau is, heb je een significant overwicht op de grond. Als je aanvalt dan moet hij of zijn Mutas terugtrekken om te verdedigen, of voor een base-race gaan.

Beide opties zijn in je voordeel. Je kunt head-on gaan tegen de Mutas met Marines en/of Thors als T (let op; Thors zijn cost-effective tegen Mutas zelfs als de Magic Box truc wordt gebruikt) en Stalker en Sentries als P (Guardian Shield is erg sterk gezien het de bounce-damage van de Mutas vrijwel geheel ongedaan maakt). En als hij gaat voor een base-race, win je waarschijnlijk ook, want Mutas doen erg weinig DPS voor de prijs. (Vergelijk: Een Banshee kost 150m/100g en doet 3 keer zoveel DPS als een Muta die 100m/100g kost)

Kortom: De counter tegen Mutas is een grond-offensief op de basis van de vijand.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wat kunnen mensen slecth lezen hier zeg.
Reaper kan je nog gewoon maken zodra je je tech lab hebt hier veranderd niets aan je moet alleen een factory hebben voor de speed upgrade.
Zerg moet ook een lair hebben voor de roach speed upgrade/burrow/overlord speed/drops dus wat is het probleem? Reapers zijn gewoon veel te snel zo vroeg in het spel als ze wat trager zijn kunnen zerglings ze misschien nog iets doen.

Supply depot voor je baracks. Je bent nu dus 250 kwijt voordat je je baracks hebt, protos en zerg zijn dat ook kwijt. En zo lastig is een 6pool nu ook weer niet tegen te houden je gooit je ramp dicht en klaar en anders gebruik je je workes maar.

Roach range upgrade eh blijkbaar was dit te weinig roaches zijn toch perma slowed tegen mauraders die meer range hebben. Hangt af van de range die ze krijgen natuurlijk 9 zoals de viking zal het niet worden misschien 4 ofzo. Een range van 3 is bijna mellee.

Als je voor de kosten van 10 mutas marines maakt, laten we gas even vergeten, dan krijg je nog 28 marines vs 10 mutas mag ik de marines hebben :P, pool is 50 meer, lair upgrade 150, spire 200 dus mag je voor 1400 marines maken toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tukker_T schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:34:

Ik speel regelmatig met een vriend Coop tegen de AI, hij speelt zelf niet tegen mensen en het is wel geinig zijn nu van Hard AI naar Verry Hard gegaan en er zit daar toch wel een klein drempeltje.
Maar een 3e persoon zou leuk zijn kunnen we ook de 3 vs 3AI achievements gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na mijn losestreak van eergisteren ( 6 matches op rij verloren ) ging het gister beter stukken beter zelfs 9 matches gespeelt 2 verloren 7 gewonnen.

eerste 4 matches was het echt om en om 1 loss, 1 win, 1 loss 1,win maar hierna kon ik de winstreak verder doorvoeren.

Sta nu inmiddels eerste in de divisie, en helaas nog geen promotie :( wel gister tegen iemand uit platinum gematched in de Ladder as in ( WTF een Bronze die gematched word tegen een platinum speler ), maar die leavede de game gelijk ( kortom free win ).

best wel jammer. Hoe dan ook kom op met die promotie inmiddels 119 Win Matches gespeelt en 104 Losses. Dus nog steeds een w/l ratio van +15. Hoop dus eindelijk ergens deze week wel te promoten, hopelijk als murphey het toestaat.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyboria schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:07:
[...]

En als je ziet dat de zerg voor mutas gaat, dan maak je op zen minst turrets in combinatie met thors :)
Waarbij turrets helemaal niks doen zodra hij een redelijke groep mutas hebben, en thors nog heel veel trager zijn dan marines dus compleet nutteloos zijn tegen raidende mutas.

Dat hij er veel heeft moet geen probleem zijn, ik hoor dan gewoon veel van de counter te kunnen maken. En in principe hoef ik dan helemaal geen ground voordeel te hebben doordat ik een fortuin al in missile turrets heb moeten stoppen, omdat aan het begin dat ze nog wel een beetje tegen houdt en zonder die missile turrets ben je helemaal dood. En dan aanvallen is meestal slecht idee gezien dat een paar spine crawlers zo je marines afmaken, om het er nog niet over te hebben dat zonder missile turrets mutas al je SCVs kunnen afmaken en daarna nog op tijd terug kunnen zijn om te verdedigen.

Oftewel je hebt gewoon missile turrets nodig, en dus heb je helemaal niet per sé een sterker mobiel leger.

En zoals ik al eerder zei, mijn probleem is niet zozeer of ze wel of geen counter hebben, maar dat er geen enkele strategie meer in het spel zit als het altijd hetzelfde verhaal is, zonder te scouten weet ik precies wat 90% van de zerg doen. En daaruit volgt eigenlijk al direct dat die strategie te sterk is, ten eerste wordt hij heel veel meer gebruikt dan al het andere, en ten tweede omdat hij succesvol is ook al weet ik exact wat de tegenstander gaat doen. Het hele idee van een strategie spel is juist dat je on the fly je strategie hoort aan te moeten passen, het is geen strategie spel als je blind een BO kan kopieren die je op youtube hebt gezien (granted het is zo in zo ongeveer elke RTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NTT quits SC2

source : http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/679178972#1
Farewell dear noobs. Enjoy your mbs, your automing, your warp-in, your reactors, your void rays, your stim and your blink. I've had it with the gimmicks and the lack of fundamental RTS gameplay. What a waste of time this has been.

Drama queen out.
The game is just not demanding enough mechanically. It's just gimmicks upon gimmicks upon gimmicks. Maps are horrendous, balance is non existent, gameplay is straightjacketed, and monkeys can be trained to execute some of these build orders. Micro is easy, macro is easy and games are won or lost based purely on randomly chosen build orders. Time management is non existent because 60 apm means you can do everything with pro-gamer efficiency. From Brood War to this is like going from F1 to a go-kart.

I gave the game an honest chance, but it's trash, sorry to say. Gave a bunch of free wins in my last 10 or so games. Might do some more insta f10-n'ing should I feel generous. If anyone poor needs an account, you can have this one as soon as Blizzard allows the free name change.

Noobs won't understand my issues with the game because they're noobs, c'est la vie.
Das wel jammer dat we 1 van de weinige NL spelers in de top nu moeten gaan missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:32:
Wat kunnen mensen slecth lezen hier zeg.
Reaper kan je nog gewoon maken zodra je je tech lab hebt hier veranderd niets aan je moet alleen een factory hebben voor de speed upgrade.
Zerg moet ook een lair hebben voor de roach speed upgrade/burrow/overlord speed/drops dus wat is het probleem? Reapers zijn gewoon veel te snel zo vroeg in het spel als ze wat trager zijn kunnen zerglings ze misschien nog iets doen.
Een tech lab is toch ook een extra stap, net als een lair of metabolic boost? tech lab+nitro is 125s 100/75, metabolic boost is 110s 100/100 daarnaast kun je geen units bouwen in je rax terwijl het tech lab aan het bouwen is.
Voor mij hoeft de speed nerf niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Een tech lab is toch ook een extra stap, net als een lair of metabolic boost? tech lab+nitro is 125s 100/75, metabolic boost is 110s 100/100 daarnaast kun je geen units bouwen in je rax terwijl het tech lab aan het bouwen is.
Voor mij hoeft de speed nerf niet echt...
Klopt het is een extra stap maar je kan nog steeds units maken SCV/ supply depots. Zerg moeten kiezen drones/overlord of units. Bovendien zerglings vs reapers is niet echt eerljik en voor de speed upgrade van roaches moet zerg een lair hebben en voor reapers de terrans straks een baracks.

Tech lab kan je zien als de roach warden van de terrans je krijgt er extra T1 units mee.

Lair heeft trouwens nogal veel dingen in 1. Queens/upgrades/unit upgrades die je allemaal na elkaar moet doen :( Maar ja zerg is nu eenmaal anders dan terrans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:00:
[...]
Klopt het is een extra stap maar je kan nog steeds units maken SCV/ supply depots. Zerg moeten kiezen drones/overlord of units. Bovendien zerglings vs reapers is niet echt eerljik en voor de speed upgrade van roaches moet zerg een lair hebben en voor reapers de terrans straks een baracks.

Tech lab kan je zien als de roach warden van de terrans je krijgt er extra T1 units mee.

Lair heeft trouwens nogal veel dingen in 1. Queens/upgrades/unit upgrades die je allemaal na elkaar moet doen :( Maar ja zerg is nu eenmaal anders dan terrans.
I know :) ik speel enkel Zerg :) tuurlijk moet Zerg kiezen, maarrr je hebt als Zerg de keuze om even bij Zerglings te blijven (is genoeg tegen reapers namelijk, zeker met de speed upgrade, ook al hebben de reapers nitro). Daarnaast kun je een spine crawler neerbutsen en de kans dat je een Queen hebt is ook vrij groot. Met 1 queen, 2 of 4 zerglings en 1 spine crawler kun je een hoop reapers afhouden hoor! En dan bouw je whatever tech je wil hebben! Als je je niet veilig voelt kun je nog kiezen om 1 extra spine crawler erbij te knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:44:
[...]
En zoals ik al eerder zei, mijn probleem is niet zozeer of ze wel of geen counter hebben, maar dat er geen enkele strategie meer in het spel zit als het altijd hetzelfde verhaal is, zonder te scouten weet ik precies wat 90% van de zerg doen. En daaruit volgt eigenlijk al direct dat die strategie te sterk is, ten eerste wordt hij heel veel meer gebruikt dan al het andere, en ten tweede omdat hij succesvol is ook al weet ik exact wat de tegenstander gaat doen. Het hele idee van een strategie spel is juist dat je on the fly je strategie hoort aan te moeten passen, het is geen strategie spel als je blind een BO kan kopieren die je op youtube hebt gezien (granted het is zo in zo ongeveer elke RTS).
dan kun je tegen geen enkel ras meer spelen, ik zie bijna alleen maar Protoss zealot rush en Terran MMM+tanks tegen me. Mensen hebben nu iets gevonden waar ze zich prettig bij voelen, dat gaat vanzelf voorbij als er harder tegen verdedigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win % in Diamond (accounting for player skill)
49.6% win rate for Protoss when fighting Terran.
52.8% win rate for Protoss when fighting Zerg.
49.6% win rate for Terran when fighting Zerg.

Win % in Platinum (accounting for player skill)
56.3% win rate for Protoss when fighting Terran.
47.3% win rate for Protoss when fighting Zerg.
44.5% win for Terran when fighting Zerg.

Win % in Gold (accounting for player skill)
61.0% win rate for Protoss when fighting Terran.
61.1% win rate for Protoss when fighting Zerg.
49.5% win rate for Terran when fighting Zerg.

Win % in Silver (accounting for player skill)
63.6% win rate for Protoss when fighting Terran.
50.7% win rate for Protoss when fighting Zerg.
51.6% win rate for Terran when fighting Zerg.

Win % in Bronze (accounting for player skill)
59.0% win rate for Protoss when fighting Terran.
55.1% win rate for Protoss when fighting Zerg.
45.4% win rate for Terran when fighting Zerg.
Mmmm blijf het rare statistieken vinden. De vraag is nu hoe deze win rates tot stand zijn gekomen. Dit in combinatie met het matching systeem zou je zeggen dat alles behalve diamond redelijk gelijk moet zijn. Alleen blijkt hieruit dat protoss tot aan diamond de meeste win rate heeft.

Vooral 60+% tegen terran, geen idee maar heb toch echt het gevoel dat terran een stuk pittiger is dan zerg voor een protoss. Op diamond is het redelijk gelijk en ben ik het ook wel redelijk eens met de win rates uit eigen ervaring, alleen alles daaronder lijkt een beetje vreemd te zijn. Ik had zelf misschien wel wat nerf voor protoss verwacht, maar daar staat niks over.

Ps. Waar blijft die maurander nerf :);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Elp schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:22:
[...]

"Here are a few of the changes we currently have planned"

Hoe expliciet wil je het hebben. De toon van de punten wijst ook meer op een echt plan dan zomaar een gedachtespinsel van een dev.
Currently have planned is nou niet echt een concrete statement dat het doorgevoerd gaat worden, het is duidelijk een opinie peiler want laten we rieel wezen dit is de aller eerste keer dat blizzard zo duidelijk dingen post die gaan veranderen of wat hun in gedachten hebben ermee.

Overigens vind ik het niet eens slechte wijzigingen afgezien van de Sup depot before rax, dat protoss die moet doen is overigens logisch aangezien de pylon de Buildings van power voorziet om te functioneren. Das een race mechanic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Mmmm blijf het rare statistieken vinden. De vraag is nu hoe deze win rates tot stand zijn gekomen. Dit in combinatie met het matching systeem zou je zeggen dat alles behalve diamond redelijk gelijk moet zijn. Alleen blijkt hieruit dat protoss tot aan diamond de meeste win rate heeft.

Vooral 60+% tegen terran, geen idee maar heb toch echt het gevoel dat terran een stuk pittiger is dan zerg voor een protoss. Op diamond is het redelijk gelijk en ben ik het ook wel redelijk eens met de win rates uit eigen ervaring, alleen alles daaronder lijkt een beetje vreemd te zijn. Ik had zelf misschien wel wat nerf voor protoss verwacht, maar daar staat niks over.

Ps. Waar blijft die maurander nerf :);
Deze laten toch gewoon zien wat al zoveel is aan gegeven. Terran op lager niveau is vrij goed in orde maar op hoger niveau als mensen de skill hebben om alle facetten van het ras te benutten dan skyrocket terran :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

PietjeP89 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

Deze laten toch gewoon zien wat al zoveel is aan gegeven. Terran op lager niveau is vrij goed in orde maar op hoger niveau als mensen de skill hebben om alle facetten van het ras te benutten dan skyrocket terran :P
Das 60% win chance TEGEN Terran ;) niet voor Terran Terran zit overal redelijk gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
En op lage niveau's beginnen alle noobs met Terran :P

Tot ze erachter komen hoe makkelijk ze kunnen cheesen met Protoss, dan stappen ze over en worden de one-trick-pony's :+
ShadowBumble schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:48:
NTT quits SC2

source : http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/679178972#1

Das wel jammer dat we 1 van de weinige NL spelers in de top nu moeten gaan missen
Ach, weer een zeikerd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:14
PietjeP89 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

Deze statistieken tonen juist dat terran qua statistieken het minst sterke ras is. Dat protoss het sterkste ras is en dat zerg hier tussenin zit. Maargoed, zoals iemand anders ook al heeft gezegd. Hoe zijn deze cijfers ontstaan? Ik vind het er overall trouwens redelijk gebalanceerd uitzien (al heeft protoss wel een kleine overhand, ik vermoed dat dit door charged voidrays komt).

Gisteravond ben ik trouwens ook een x aantal keer gedropped uit een game. Heel vreemd, geen melding, geen timer, gewoon *BAM* you've been dropped. Elke keer in 3vs3 games, dus ik ga uit van een bug, en niet van een hack. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik heb het vermoeden dat het aan een bepaalde map ligt (6 player - ik weet de naam niet meer).

Heb tussen de drops door wel heerlijk lopen klooien, de random tool zorgt dat ik vaak zerg speel. Helaas kom ik ook niet veel verder dan lings en muta's ;) Al werkt het als een tiet, Zerg voelt voor mij nog een beetje eentonig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

dan kun je tegen geen enkel ras meer spelen, ik zie bijna alleen maar Protoss zealot rush en Terran MMM+tanks tegen me. Mensen hebben nu iets gevonden waar ze zich prettig bij voelen, dat gaat vanzelf voorbij als er harder tegen verdedigd wordt.
Dat merk ik dus juist niet, wat juist de reden is waarom ik graag tegen protoss speel. Gecombineerd met dat ik vind dat protos in principe goede counters heeft tegen terrans maar ook andersom, waardoor het juist gevarieerd wordt.

Zealot rush zie ik niet, misschien juist omdat ik terran speel en het nogal doelloos is die te gaan zealot rushen. Maar verder zie ik zealots, stalkers in alle verhoudingen, van nagenoeg puur stalkers tot voornamelijk zealots en sentries. En daarna worden ze aangevuld met soms immortals, soms HTs, soms colossi, soms void rays. Daar zit bij mijn tegenstanders iig veel meer variatie in dan tegen zerg (zerglings, banelings, mutas) en terran (marine, viking, siege tank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vind het vooral opvallend dat in Diamond de rassen blijkbaar erg gebalanceerd zijn, maar de leagues daaronder lijkt protoss sterker. Daaruit mag je de conclusie trekken dat protoss met minder skill beter speelbaar is dan terran en zerg, terwijl ik juist vermoedde dat terran het makkelijkst zou zijn. De statistieken bewijzen echter het tegendeel.

Daarnaast nog een andere interessante statistiek:
- Protoss are played 38.5% of the time.
- Terran are played 38.0% of the time.
- Zerg are played 23.5% of the time.

Deze data is van de Noord-Amerikaanse servers, maar ik denk dat je mag aannemen dat de verhoudingen in Europa niet heel anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
abalone schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:02:
Ik vind het vooral opvallend dat in Diamond de rassen blijkbaar erg gebalanceerd zijn, maar de leagues daaronder lijkt protoss sterker. Daaruit mag je de conclusie trekken dat protoss met minder skill beter speelbaar is dan terran en zerg, terwijl ik juist vermoedde dat terran het makkelijkst zou zijn. De statistieken bewijzen echter het tegendeel.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/11twqpv.jpg

btw met die roach range, betekent dat ook dat ze op terran wall kunnen schieten buiten de range van marines/marauders? :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

LOL @ plaatje :D

en over die marines/marauders i sure hope not ;) alhoewel 1 sieged tank zal genoeg wezen ;) no splash damage aan de rest kom je dichterbij dat kan MM ook schieten kiezen of delen :D

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 08-10-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

daanteb schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:24:
[...]
btw met die roach range, betekent dat ook dat ze op terran wall kunnen schieten buiten de range van marines/marauders? :)
Dat ligt er aan hoe fors de range buff zal worden. Als er 1 range bijkomt dan halen ze het niet om op de wall te schieten zonder tegenaanvallen (al zullen er wel minder units terug kunnen schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

Bosmonster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:06:
En op lage niveau's beginnen alle noobs met Terran :P

Tot ze erachter komen hoe makkelijk ze kunnen cheesen met Protoss, dan stappen ze over en worden de one-trick-pony's :+

[...]

Ach, weer een zeikerd minder.
2nd that, mensen die tegen hun zin spelen kunnen maar beter iets anders gaan doen. Vrij vertaalde quote uit day9 daily: 'Van klagen over imba wordt je niet blij, van SC2 spelen en er plezier in hebben wel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abalone schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:02:

Daarnaast nog een andere interessante statistiek:
- Protoss are played 38.5% of the time.
- Terran are played 38.0% of the time.
- Zerg are played 23.5% of the time.

Deze data is van de Noord-Amerikaanse servers, maar ik denk dat je mag aannemen dat de verhoudingen in Europa niet heel anders liggen.
Dat was al lang bekend via SC2ranks, is inderdaad overal zo: Zerg veruit minst gespeelde, toss en terran dicht bij elkaar maar toss meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn gevoel voelt terran het makkelijkst aan. Zerg veruit het moeilijkst en protoss ergens tussen in. Echter uit deze cijfers zou je idd zeggen dat protoss het makkelijkst te spelen is. Dan heb ik toch het goede ras gekozen :) al is het op diamond niveau nou niet meer het geval :(

Achja de cijfers vallen opzich niet tegen. Redelijk balanced als je het overall bekijkt. De supply depot voor barracks vind ik wel goed, nu nog de 6 pool en de meeste echte early cheese build zijn er allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Volgens mij wordt Protoss erg omhoog geholpen door de cheesers. Het zal aan mij liggen, maar 3 op de 4 protoss ofzo waar ik tegen uit kom cheesed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Noord Amerika en Europa kunnen best nog eens verschillen, bijvoorbeeld bij WoW liggen de alliance/horde verhoudingen ook anders tussen NA en EU, dat is een vergelijkbare statistiek.

Btw, die conclusie dat Toss met minder skill beter speelbaar is, ik zie niet helemaal in waarom dat zou zijn...als je stelt dat Terran gemakkelijker en sterker is, dan krijg je het effect dat mensen boven hun niveau komen te spelen, waardoor ze dus minder gemakkelijk winnen, maar niet per definitie minder...

Daarbij, mogelijk word bij die statistieken niet meegenomen dat er dus laatst een balance patch is geweest, voor het zelfde geld zijn de statistieken sindsdien wel anders...zonder de context en de gebruikte parameters zijn statistieken erg gevaarlijk, zoals in de politiek dagelijks bewezen word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
furby-killer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Waarbij turrets helemaal niks doen zodra hij een redelijke groep mutas hebben, en thors nog heel veel trager zijn dan marines dus compleet nutteloos zijn tegen raidende mutas.

Dat hij er veel heeft moet geen probleem zijn, ik hoor dan gewoon veel van de counter te kunnen maken. En in principe hoef ik dan helemaal geen ground voordeel te hebben doordat ik een fortuin al in missile turrets heb moeten stoppen, omdat aan het begin dat ze nog wel een beetje tegen houdt en zonder die missile turrets ben je helemaal dood. En dan aanvallen is meestal slecht idee gezien dat een paar spine crawlers zo je marines afmaken, om het er nog niet over te hebben dat zonder missile turrets mutas al je SCVs kunnen afmaken en daarna nog op tijd terug kunnen zijn om te verdedigen.

Oftewel je hebt gewoon missile turrets nodig, en dus heb je helemaal niet per sé een sterker mobiel leger.

Als jij van eigen defending base naar defending base zou lopen dan doe je dat maar ... Ik da in dat geval over op de aanval vermits zijn ground forces zowat onbestaande zal zijn en zijn base zo geraped kan worden.

En je zet niet 1 turretje neer in je base, je zet er een troep neer die je base nog min of meer defenden zolang je thors wegzijn.

Ieder zijn eigen tactics, maar dat is wat ik doe en zover is het nog goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:18:
Volgens mij wordt Protoss erg omhoog geholpen door de cheesers. Het zal aan mij liggen, maar 3 op de 4 protoss ofzo waar ik tegen uit kom cheesed..
Ik ben zelf protoss en ik kom op diamond af en toe cannon rushers en proxy gateways tegen. Nu zijn cannon rushes meer een PVP probleem en is proxy gateways redelijk generfed laatste patch. Dus ben benieuwd welke cheeses er nu veel wordt gespeeld op lagere niveaus en tegen welke rasses. Zoveel zijn er namelijk niet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

Ik ben zelf protoss en ik kom op diamond af en toe cannon rushers en proxy gateways tegen. Nu zijn cannon rushes meer een PVP probleem en is proxy gateways redelijk generfed laatste patch. Dus ben benieuwd welke cheeses er nu veel wordt gespeeld op lagere niveaus en tegen welke rasses. Zoveel zijn er namelijk niet :-P
ZvP: cannon rush, 2 gate zealot rush (waarbij ik de zealot rush het meeste zie)
Voor beide geldt: indien goed verdedigd, insta-win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:13:
Voor mijn gevoel voelt terran het makkelijkst aan. Zerg veruit het moeilijkst en protoss ergens tussen in. Echter uit deze cijfers zou je idd zeggen dat protoss het makkelijkst te spelen is. Dan heb ik toch het goede ras gekozen :) al is het op diamond niveau nou niet meer het geval :(
Volgens mij komt dat "gevoel" (Terran makkelijker dan Toss / Zerg) door ervaring met andere RTS spellen. De manier waarop Terran zijn units bouwt komt het meest overeen met de traditionele methode. Warpgates en larvas zijn minder bekende methodes die daarom voor beginnende spelers erg onwennig aan kunnen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.insidegamer.nl...-minstens-18-maanden.html

Dat is... vrij lang.
Maar ben wel blij dat ze eerst battle.net gaan upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Nog altijd korter dan tussen SC1 en 2, bovendien ben ik meer gewent aan Valve-tijd dus als het inderdaad anderhalf jaar is... peanuts. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
pff dan hebben ze 18 maanden om dit spel balanced te krijgen, terwijl er nog units bijkomen lol, kweet niet of dat goed is omdat het nu nog 18 maanden zou duren....

maja de focus op battle.net is niet verkeerd, pauper software dat het nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Denk je dat er ook meer units in de Multiplayer komen dan?
Bij Brood War was dat wel zo, maar ik betwijfel het voor Starcraft 2.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:59:
pff dan hebben ze 18 maanden om dit spel balanced te krijgen, terwijl er nog units bijkomen lol, kweet niet of dat goed is omdat het nu nog 18 maanden zou duren....

Je bent zo hatelijk de laatste twee posts.

En waar lees je dat er units bijkomen? Meeste berichtgeving die ik hierover lees is dat er geen extra units bijkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:59:

er is nog niks aangekondigd dus je kan ook niet weten of er units bij komen...
en wat vind je dan unbalanced? je moet gewoon de goede manier vinden om het tegen te gaan. (uit de OP)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
hmm geloof mij op mijn woord, er komen nieuwe units uit bij de zerg expansion.
waarom ik dat weet? ervaring met blizzard en starcraft 1, en kennis van zaken.

jullie kunnen zeggen dat ik haat, maar het is wel zo. misschien moet je het eens vanuit blizzard bekijken... hoe zorgen we er voor dat IEDEREEN de expansion koopt (single player user en multi player users)

zo en nu jullie weer...

en nee nieuwe battle.net functies zijn geen reden om een expansion uit te geven, die komen er misschien mee omdat het makkelijk is om tegelijk te introduceren

en ps zuch, heb een beetje respect voor mij aub LOL
hebben over dat imba niet bestaat LOL
imba bestaat wel degelijk en wat day9 zegt is ook waar, maar ik praat vanuit pro games, en day9 is niet gericht op de pro's

[ Voor 16% gewijzigd door Muta op 08-10-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:07:

jullie kunnen zeggen dat ik haat, maar het is wel zo. misschien moet je het eens vanuit blizzard bekijken... hoe zorgen we er voor dat IEDEREEN de expansion koopt (single player user en multi player users)

zo en nu jullie weer...

en nee nieuwe battle.net functies zijn geen reden om een expansion uit te geven, die komen er misschien mee omdat het makkelijk is om tegelijk te introduceren
er komen nieuwe online functies, een nieuwe campaign. voor een expansion genoeg hoor. en starcraft 1 is geen starcraft 2. je werkt niet bij blizzard en je hebt geen inside bron dus het is allemaal onzin totdat het tegendeel is bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Gisteren ook zo'n grapjas ( ik speel zerg ) die leuk met een probe pylons en cannons in mijn basis zet. Maar mijn mineral line en gas zatten tegen de rand aan dus ik zei in chat "ok let me know when you done" en ging verder gewoon mijn expo pakken wat roaches maken en rustig verder. Extra creep tumor om te zorgen dat zijn enclave niet groter wordt en het zal wel.

Echt waarom proberen mensen dit soort cheese, het was gewoon een relaxte win, toen ik eenmaal mutals boven zijn mineral line had gaf hij al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:10:
[...]

er komen nieuwe online functies, een nieuwe campaign. voor een expansion genoeg hoor. en starcraft 1 is geen starcraft 2. je werkt niet bij blizzard en je hebt geen inside bron dus het is allemaal onzin totdat het tegendeel is bewezen.
hoe weet jij zo zeker dat er geen units bij komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo en nu jullie weer...

en ps zuch, heb een beetje respect voor mij aub LOL
hebben over dat imba niet bestaat LOL
imba bestaat wel degelijk en wat day9 zegt is ook waar, maar ik praat vanuit pro games, en day9 is niet gericht op de pro's
Right je begint nu echt out of control te klinken. Zelfingenomen, caps, respect, ongepast loll'en. Get a grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:12:
[...]

hoe weet jij zo zeker dat er geen units bij komen dan?
ik zeg niet dat ik het zeker weet, jij zegt dat wel. maar niks is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

Right je begint nu echt out of control te klinken. Zelfingenomen, caps, respect, ongepast loll'en. Get a grip.
zucht, ik kan jullie niet overtuigen, maar we zullen zien wie het laatst lacht dan... geloof me, er komen nieuwe units uit bij de expansion voor zerg IN MULTIPLAYER

obvious dat er nieuwe zerg units zijn in de single player campaign

[ Voor 9% gewijzigd door Muta op 08-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Cronax schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:23:
Btw, die conclusie dat Toss met minder skill beter speelbaar is, ik zie niet helemaal in waarom dat zou zijn...als je stelt dat Terran gemakkelijker en sterker is, dan krijg je het effect dat mensen boven hun niveau komen te spelen, waardoor ze dus minder gemakkelijk winnen, maar niet per definitie minder...
Hmm, je hebt wel gelijk. Het is inderdaad lastig om er conclusies uit te trekken, behalve dat in diamond het spel goed in evenwicht lijkt.

Zelf heb ik ook de indruk dat terran makkelijker is. Met Terran zat ik in no-time in platinum, ben toen geswitched naar protoss, en begon alles te verliezen. Ik ben demoted naar gold, en moest het zelfs opnemen tegen bronze / silver spelers (waar echt alleen maar gecheesed wordt, zooo irritant), maar inmiddels heb ik een groot deel van de leercurve gehad en is de win/loss ratio weer in evenwicht. Hopelijk kan ik binnenkort weer naar platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

zucht, ik kan jullie niet overtuigen, maar we zullen zien wie het laatst lacht dan... geloof me, er komen nieuwe units uit bij de expansion voor zerg
voor de Zerg campaign geloof ik dat wel, voor Multiplayer gok ik dat het niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
oh wacht, nu ga ik lachen

How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?

The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This could include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

http://us.starcraft2.com/faq.xml

[ Voor 5% gewijzigd door Muta op 08-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keywoord is "could".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Mmm paar keer met een maatje gespeeld. Maar cannon rush en creep gaat niet zo goed samen. Ik had er niet zo'n probleem mee moet ik zeggen, alleen cannon contain is pittiger :) Je moet je probe dan wel op patrol zetten anders blijf je snel op 1 base play :(

2 gate zealot rush snap ik wel idd, je kan als protoss ook een eco variant hiervan doen die early pressure zet maar wel een goed gevolg heeft. Dit zal dan wel niet op low levels voorkomen en meer een all-in zijn. Dit is al wel enorm generfed als 6 pool ook zou worden generfed zouden ze build time op gateways nog wel omhoog kunnen gooien nu kunnen ze dat niet doen anders duurd het veel te lang voordat je een zealot hebt voor een 6 pool.
Species5618 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Volgens mij komt dat "gevoel" (Terran makkelijker dan Toss / Zerg) door ervaring met andere RTS spellen. De manier waarop Terran zijn units bouwt komt het meest overeen met de traditionele methode. Warpgates en larvas zijn minder bekende methodes die daarom voor beginnende spelers erg onwennig aan kunnen voelen.
Ik heb ook SC1 gespeeld. Dus dat gevoel heb ik niet op die manier. Het is puur gebasseerd op midgame MMM pushes denk ik. Waarschijnlijk ben ik de enige die daar pijn van heeft :)

ps. I lol'ed wanneer er stond dat day9 niet voor pro's is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
serieus en nu nog wil je zeggen dat er geen nieuwe units komen?
zucht, ik kan maar beter op teamliquid blijven, een forum waar wel je mening gerespecteerd wordt op ervaring -.-

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=158432

[ Voor 9% gewijzigd door Muta op 08-10-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Natuurlijk komen er nieuwe dingen bij voor de multiplayer. Een groot deel van de spelers speelt het spel vooral vanwege de MP en kan het niet zoveel schelen als er een nieuwe SP campaign is. En die groep moet ook overgehaald worden om de uitbreidingen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:20:
[...]

voor de Zerg campaign geloof ik dat wel, voor Multiplayer gok ik dat het niet gebeurt.
We kunnen wel het volgende waarnemen:
- (Bijna) alle RTS games die een expansion kregen, kregen extra multi/singleplayer units (RA, C&C, SC, SupCom, COH)
- Tevens werden er nieuwe singleplayer missies en multiplayer maps beschikbaar gesteld.
- Bij de SC:BW upgrade werd er naast een uitbreiding op het verhaal ook enkele (ik meen 2) units per ras toegevoegd aan multiplayer.
- Blizzard wil in totaal 3 Starcraft 2 games uitbrengen (zodat het verhaal vanuit alledrie de fracties verteld wordt), échter in de eerste game is men al in staat alle 3 de fracties te spelen in multiplayer games.

Het zou mij persoonlijk heel raar doen overkomen als Blizzard de volgende 2 games zonder extra units uitbrengt. Ik (mijn eigen mening) zie niet in wat dan de toevoegde waarde is van die uitbreidingen en zal dan ook niet tot koop overgaan, want ik kan dan toch al met mijn vrienden online spelen.

Mijn gok is dat ze maximaal 1 unit/gebouw/tech per ras per expansion zullen introduceren zodat er uit vanuit de multiplayer community een pull is om de expansions te kopen.

Just my two cents ;)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

zucht, ik kan maar beter op teamliquid blijven, een forum waar wel je mening gerespecteerd wordt op ervaring -.-
Oh sorry. Je hebt gelijkt met al je ervaring in... Starcraft? Zo beter?
Snap niet hoe je beledigd kan raken door zoiets... zerg speler zeker? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 08-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X :( :( :( :( -O-

Bestaan er ook hacks die totaal geen trace achterlaten?
geen replay, geen match history etc?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Joarie schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

We kunnen wel het volgende waarnemen:
- (Bijna) alle RTS games die een expansion kregen, kregen extra multi/singleplayer units (RA, C&C, SC, SupCom, COH)
- Tevens werden er nieuwe singleplayer missies en multiplayer maps beschikbaar gesteld.
- Bij de SC:BW upgrade werd er naast een uitbreiding op het verhaal ook enkele (ik meen 2) units per ras toegevoegd aan multiplayer.
- Blizzard wil in totaal 3 Starcraft 2 games uitbrengen (zodat het verhaal vanuit alledrie de fracties verteld wordt), échter in de eerste game is men al in staat alle 3 de fracties te spelen in multiplayer games.

Het zou mij persoonlijk heel raar doen overkomen als Blizzard de volgende 2 games zonder extra units uitbrengt. Ik (mijn eigen mening) zie niet in wat dan de toevoegde waarde is van die uitbreidingen en zal dan ook niet tot koop overgaan, want ik kan dan toch al met mijn vrienden online spelen.

Mijn gok is dat ze maximaal 1 unit/gebouw/tech per ras per expansion zullen introduceren zodat er uit vanuit de multiplayer community een pull is om de expansions te kopen.

Just my two cents ;)
Ik vraag me af of ze nieuwe units zullen toevoegen, of bestaande units vervangen. Als er per ras in de komende twee uitbreidingen nog 4 units bijkomen, dan wordt het wel een stuk ingewikkelder. Aan de andere kant is er dan ook weer meer variatie, wat het spelplezier misschien weer juist doet toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik hoop wel dat het aantal nieuwe units een beetje beperkt blijft. Warcraft 3 was nog wel geinig in multiplayer maar met die uitbreiding vond ik het maar een grote puinhoop.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het gaat er ook om hoe je het brengt. En op het moment klink je als een instabiele manisch depressieve narcist. ;)
Dus keep your cool en ease up on your tone. En mensen zullen wat meer geneigd zijn om te zien wat je probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:04
Ik zie nog wel een paar leuke opties :)

- Burrowed buildings voor de Zerg (niet alleen def building, maar bijv een production building)
- Zerg ground units die ook gebruik kunnen maken van hoogteverschillen (zoals reapers, stalkers, collosi)
- Workers inwarpen met warpprism/pylon (ipv transporteren)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
hoe zorgen we er voor dat IEDEREEN de expansion koopt (single player user en multi player users)
Pretty much dit.
Het verhaal/characters/lore/etcetc van WoL was om te huilen zo slecht. Daar gaan ze alvast geen mensen mee overhalen om dan ook maar de uitbreiding te spelen vanwege de SP. Het is al bekend dat de MP gedeelten van de verschillende uitbreidingen gescheiden gaat worden; wat is het punt om dat te doen als er niks wezenlijks veranderd aan de MP? Een paar nieuwe maps en hier en daar een nieuw element ala xel'naga towers gaat de serieuze MPer niet overtuigen.
Toegegeven, de casuals kopen 'm toch wel, maar de userbase van Starcraft bestaat voor een behoorlijk groot deel uit mensen die serieus met mp bezig zijn. Zonder noemenswaardige verbeteringen/veranderingen gaan ze de pro's niet overhalen en daarmee stapt de serieuze mper ook niet over. Blizzard (en ik neem aan vooral Activision) wil dat dit spel overal en op alle fronten een succes wordt. Als ze de e-sport scene niet meekrijgen gaat dat doel falen en verliezen ze een deel van hun inkomsten.
Zonder nieuwe units en toch gescheiden mp schat ik HotS kans van slagen op dat gebied niet heel hoog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben wel met je eens de kans is groot dat er nieuwe units komen. Echter niks is bevestigd dus dat is allemaal speculeren(waarvoor we dit forum gebruiken). Let wel SC2 zal ook alle campains bevatten als je kijkt naar het verleden dit is nu ook opgedeeld in 3 stukken. Dus behaalde resultaten geven geen garantie op de toekomst en over 'ervaring' praten is in dit stadium pure onzin.

@morphix: goed punt let wel BW is nog steeds booming in e-sports wanneer is daar voor het laatst een nieuwe unit bijgekomen....

Ik denk ook dat de kans zeeeeer groot is dat er nieuwe units zullen komen, maar ja we gaan het zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:46:
@morphix: goed punt let wel BW is nog steeds booming in e-sports wanneer is daar voor het laatst een nieuwe unit bijgekomen....
Als BroodWar destijds geen extra units had gehad, zou SC1 vanilla op dit moment (waarschijnlijk) nog steeds booming zijn geweest ipv BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:35:
:X :( :( :( :( -O-

Bestaan er ook hacks die totaal geen trace achterlaten?
geen replay, geen match history etc?
Jup, de Tie-hack schijnt dat te doen. Je krijgt geen score scherm te zien, omdat er 'iets fout is gegaan', en daarna staat de match ook niet in je history. Het is dan alsof deze nooit plaats heeft gevonden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer gedropt. Leuk spel dit zeg. Begin er toch wel behoorlijk moe van te worden dat 1 op de 3 games ik drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:07:
En weer gedropt. Leuk spel dit zeg. Begin er toch wel behoorlijk moe van te worden dat 1 op de 3 games ik drop.
Ligt dat niet aan je internetverbinding dan? Ik denk niet dat het aan het spel ligt, ik ben nog maar één keer gedropt omdat B.net toen plat lag, en ik heb nu ongeveer 200 games gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik vind het vreemd ik hoor er meer mensen over echter zelf heb ik het nog niet meegemaakt. ( in meer dan 200 games geen enkele keer gedropped )

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 08-10-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Weet je zeker dat je zelf geen verbindingsproblemen hebt? Ik ben namelijk nog geen enkele keer gedropt uit een game. Wel had ik vannacht een tikkeltje lag waarbij ik zo'n 10 seconden op de server moest wachten. Maar anders dan dat, nergens last van. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:11:
[...]

Weet je zeker dat je zelf geen verbindingsproblemen hebt? Ik ben namelijk nog geen enkele keer gedropt uit een game. Wel had ik vannacht een tikkeltje lag waarbij ik zo'n 10 seconden op de server moest wachten. Maar anders dan dat, nergens last van. :)
Denk dat iedereen dat vanacht had was precies het moment waarop de webservers in "maintance" gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:11:
[...]

Als dat zo is hoort je tegenstander gewoon de timer te krijgen en kun je reconnecten en verder spelen. Niet dat je ineens naar je scorescherm zit te staren met "ERROR" en een verlies.

Heb het zelf ook een aantal maal gehad..

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 08-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
Morphix schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

Als BroodWar destijds geen extra units had gehad, zou SC1 vanilla op dit moment (waarschijnlijk) nog steeds booming zijn geweest ipv BW.
dat vraag ik me af, de extra units van bw gaven juist veel meer balans in het spel. zonder de extra units van bw voelt het niet balanced aan. maar goed heb het ook niet zoveel gespeelt :P misschien dat andere sc1 spelers dat beter kunnen verwoorden.
Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Jup, de Tie-hack schijnt dat te doen. Je krijgt geen score scherm te zien, omdat er 'iets fout is gegaan', en daarna staat de match ook niet in je history. Het is dan alsof deze nooit plaats heeft gevonden.
volgens mij moet je er gewoon van uit gaan dat het een fout van bnet is, bij mij verdwijnen soms ook matches uit mn historie, zowel gewonnen als verloren. meteen ervan uitgaan dat iemand hacked wordt iedereen alleen maar paranoïde van.

[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 08-10-2010 15:20 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18
is er eigenlijk een re-make van de SC1 missies naar SC2?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldman schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:30:
is er eigenlijk een re-make van de SC1 missies naar SC2?
Is geloof ik wel een ('amateur') team mee bezig ja, ze zijn alleen nog niet zo ver volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

[...]

:w daaaaag

How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?

The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This >>>>could<<<<< include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Wootlock schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:44:
[...]
The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This >>>>could<<<<< include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

Jammer dat de eerste uitbreiding de campaign van Zerg bevat, en niet van Protoss. Die lijkt me namelijk leuker, maar daar moet ik dus nog langer op wachten :-(

[ Voor 6% gewijzigd door abalone op 08-10-2010 15:51 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.