Over de vebetering van micro en macro gesproken. Ik heb dit weekend een fantastisch starcraft 2 weekend gehad. Ik speelde niet heel veel en bleef daarom een beetje hangen rond de 70ste plek in mijn division (silver, wat heel raar was, ik zat in platinum, had een winstreak van 6 in platinum, verlies er 1 en b00m ik zit in silver, goed ander verhaal dus). En dit weekend gestegen van plek 73 naar gister avond plek 16. Best wel netjes al zeg ik het zelf. Zelfs een aantal platinum en gold level players verslagen. Enige waar ik een paar keer van verloor was een protoss cheese op blistering sands. Hij maakt 2 gateways dicht bij me basis en daarna nog een derde en vierde en pompt alleen maar zealots me basis in. Ik had het gescout dus ik was al begonnen met counter measures, maar om een vage rede waren mijn 2 zealots plus canon dus slechter dan zijn 2 zealots. jawel, mijn zealots gingen dood terwijl mijn canon ook lekker aant schieten was. heel apart. Maja opgegeven moment overwhelmde hij me en kon ik niks anders doen dan opgeven.
Maja cheesing the cheese is vaak ook leuke bezigheid. Zo had ik zaterdag middag een PvP en ik was lekker me normale ding aan het doen, en ik scout al 6 of 7 void rays voor dat mijn observer kapot ging, dus meteen een twilight council neergezet en een forge. Blink researchen en +1 attack ground units. Ik had al 3 voidrays zelf dus die bewaard. En alleen maar stalkers gemaakt daarna. Ik had al stuk of wat zealots, dus die alvast in de buurt van z'n basis gedumpt (heeft geen zin om melee units in je basis te hebben als er flying units komen waar ze toch niets tegen kunnen doen, en zo werden ze niet kapot geschoten) Dus paar sec later stuk of 14 void rays in me basis, ik met 3 void rays en een shitload aan stalkers. Blijkbaar hebben void rays prio, want in de auto attack gingen de meeste van zijn voidrays eerst de mijne uitschakelen. Mijn rays dood, blink onder zijn remaining rays. Ik heb maar 3 of 4 stalkers van de 20 verloren hij al ze rays kwijt en mijn zealot army was al onderweg naar meneer ze basis en mijn stalkers nu ook. Er vliegt 1 void ray over me zealots en daarna over me stalkers en meneer gaf op.
Oh en een 8 pooler slopen is ook fun, had gescout dat hij niet meer dan banelings en zerglings aant maken was. met 2 void rays toen die in ze basis waren z'n spire die net af was gesloopt (stopt iig wat muta's) En toen met stalkers en immortals ze expansion gesloopt, hij had 0 ground army op ze queens na. Dus dat ging lekker.
Ook een keer iemand met 10 queens, dat was niet lief. Maja immortals zijn dat ook niet.
Kan nog uren typen. Maar me micro/macro gaat blijkbaar flink omhoog en dat is de zien in me score en het stijgen in de ladder. En dat leidt weer tot de conclusie dat het matchmaking systeem van blizzard echt fantastisch werkt. Mooie game is dit toch