Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n eerste games online gespeeld :o Ik was bang... Nog steeds, want ik heb alleen cooperative play gedaan :') Ena-laatste game werd er gevraagd "pro?" dus ik nee, zegt ie "lol, why play vs very hard"... Ik vertellen dat ik altijd tegen de AI op very hard speel, en ik altijd win... AI is niet zo goed. Wordt ik aangevallen door 2 AI's van de 3, afin, 10 minuten later was ie weg en zegt ie "next time try hard" :(
Laatste game ook weer een 3vs3 tegen de AI, was weer de 1e die aangevallen werd, kreeg nu wel een beetje back-up, maar ik heb talloze keren mn gebouwtjes de lucht in gevlogen om te vluchten, 4x mn basis herbouwd op verschillende plekken. En uiteindelijk, na 40 minuten, toch gewonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:52:
M'n eerste games online gespeeld :o Ik was bang... Nog steeds, want ik heb alleen cooperative play gedaan :') Ena-laatste game werd er gevraagd "pro?" dus ik nee, zegt ie "lol, why play vs very hard"... Ik vertellen dat ik altijd tegen de AI op very hard speel, en ik altijd win... AI is niet zo goed. Wordt ik aangevallen door 2 AI's van de 3, afin, 10 minuten later was ie weg en zegt ie "next time try hard" :(
Laatste game ook weer een 3vs3 tegen de AI, was weer de 1e die aangevallen werd, kreeg nu wel een beetje back-up, maar ik heb talloze keren mn gebouwtjes de lucht in gevlogen om te vluchten, 4x mn basis herbouwd op verschillende plekken. En uiteindelijk, na 40 minuten, toch gewonnen :D
Bij Co-op vs AI ben je erg afhankelijk van je teammates (wanneer niet eigenlijk?). De AI valt altijd één basis met z'n allen tegelijk aan, dus moet je hopen dat je teammates je komen helpen, want in je eentje red je het gewoon niet tegen meerdere very hard AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59
abalone schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:00:
[...]

Bij Co-op vs AI ben je erg afhankelijk van je teammates (wanneer niet eigenlijk?). De AI valt altijd één basis met z'n allen tegelijk aan, dus moet je hopen dat je teammates je komen helpen, want in je eentje red je het gewoon niet tegen meerdere very hard AI.
Klopt als een bus. Vooral maps waarbij iedereen zijn eigen persoonlijke ramp heeft wil nog weleens leiden tot de spreekwoordelijke "10 kleine negertjes" zodra de AI's met hun eerste wave beginnen.
Als je de eerste wave met elkaar hebt overwonnen gaat het eigenlijk daarna niet meer mis.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daarom speel ik eigenlijk geen 3v3 AI Co-op meer. Ik heb op een gegeven moment een loss-streak van 5+ matches gehad, omdat één of meerdere teammates zoiets had van 'red jezelf er maar mee'. Bij 2v2 kun je (meestal ook dankzij de map - gezamenlijke ramp) de eerste wave nog wel halen, zonder hulp van je teammate.

Als je als speler door 3 Hard (of hoger) AI's tegelijkertijd aangevallen wordt, moet je gewoon hulp krijgen want dat is simpelweg niet te overleven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootlock schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:44:
[...]

:w daaaaag

How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?

The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This >>>>could<<<<< include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

http://us.starcraft2.com/faq.xml
Kom op gewoon even realistisch nadenken. De kans dat er geen nieuwe units voor MP komen lijkt mij verwaarloosbaar. Dan kan je nauwlijks meer over een expansion spreken als je enkel nieuwe campaign krijgt, en niemand die het spel voor MP heeft gekocht zal nieuwe willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Morphix schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
Het verhaal/characters/lore/etcetc van WoL was om te huilen zo slecht. Daar gaan ze alvast geen mensen mee overhalen om dan ook maar de uitbreiding te spelen vanwege de SP.
Ah, toch nog iemand die m'n mening hierover deelt. Ik vond het namelijk ook heel zielig t.o.v. Vanilla & BW :)

Stiekem hoop ik toch dat hier meer aandacht aan zal besteed worden in de uitbreidingen. Hoe kan je nu zo'n sterke Lore de grond in boren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:29:
[...]

Ah, toch nog iemand die m'n mening hierover deelt. Ik vond het namelijk ook heel zielig t.o.v. Vanilla & BW :)

Stiekem hoop ik toch dat hier meer aandacht aan zal besteed worden in de uitbreidingen. Hoe kan je nu zo'n sterke Lore de grond in boren... :X
Het SP verhaal trok mij helemaal niet. Mijn verhaal van SP in het kort: Mensk is iets 'belangrijks" aan het doen laten we dat maar gaan onderzoeken, like wtf.

De mini protoss campaign was wel weer heel goed vond ik zelf :) Vanilla en BW waren zo goed, zat echt op het puntje van me stoel kan ik me nog herinneren. Je speelde ook echt om het vervolg van het verhaal te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
het enige echte vette uit de campaign waren de zeratul missies, awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie die berichten over geplande changes gelezen?
Je kan straks pas de rax na de depot bouwen ( wth ). Ze verplaatsen nitro pack naar de factory. De roach range wordt vergroot ( ik denk naar 4 ). Echt ik snap niets hiervan Waarschijnlijk is er iemand in het balance team die heel erg slecht is tegen reapers en reapers daarom maar de grond in nerft.

De roach range vergroten van 3 naar 4 vind ik wel top. Maar depot voor barak en nitro naar de factory kom op zeg. Straks gaan ze nog de hele build order tot 20 food vastleggen. Stel je voor dat er gerushed wordt/gecheesed wordt/iets funky's gebeurt. Ga toch weg.

Het wordt nog erger dames en heren: ze hebben een overzichtje van de w/l ratios. Nou in Diamond is het allemaal ongeveer 50 procent. Onder diamond wint protoss erg vaak tegen terran. Nu denken ze erover om op basis hiervan Protoss aan te passen. Ook vonden ze reapers wel erg sterk in 2v2 :S.

Het is toch niet te geloven ze gaan het spel aanpassen op basis van 2v2, de ervaringen van iemand met een hekel aan reapers en Gold level potjes. In plaats van dat ze luisteren naar de pro's en de metagame analyseren :S.
Geef die roaches gewoon hun extra range en verander even niets. Kijk hoe het spel zich ontwikkelt. Waarschijnlijk heeft zerg nog iets meer agressieve mogelijkheden nodig in early tot midgame maar kijk gewoon hoe de roach range uitpakt. En ga in godsnaam niet je balance changes baseren op Gold level noobjes ( ik ben zelf een Gold zerg ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb je ook een link van die wijzigingen? Dat discussieert wat makkelijker. Ik heb die lijst met changes namelijk nog niet gezien en het klinkt inderdaad allemaal wel erg extreem.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:05:
Hebben jullie die berichten over geplande changes gelezen?
Je kan straks pas de rax na de depot bouwen ( wth ). Ze verplaatsen nitro pack naar de factory. De roach range wordt vergroot ( ik denk naar 4 ). Echt ik snap niets hiervan Waarschijnlijk is er iemand in het balance team die heel erg slecht is tegen reapers en reapers daarom maar de grond in nerft.

De roach range vergroten van 3 naar 4 vind ik wel top. Maar depot voor barak en nitro naar de factory kom op zeg. Straks gaan ze nog de hele build order tot 20 food vastleggen. Stel je voor dat er gerushed wordt/gecheesed wordt/iets funky's gebeurt. Ga toch weg.

Het wordt nog erger dames en heren: ze hebben een overzichtje van de w/l ratios. Nou in Diamond is het allemaal ongeveer 50 procent. Onder diamond wint protoss erg vaak tegen terran. Nu denken ze erover om op basis hiervan Protoss aan te passen. Ook vonden ze reapers wel erg sterk in 2v2 :S.

Het is toch niet te geloven ze gaan het spel aanpassen op basis van 2v2, de ervaringen van iemand met een hekel aan reapers en Gold level potjes. In plaats van dat ze luisteren naar de pro's en de metagame analyseren :S.
Geef die roaches gewoon hun extra range en verander even niets. Kijk hoe het spel zich ontwikkelt. Waarschijnlijk heeft zerg nog iets meer agressieve mogelijkheden nodig in early tot midgame maar kijk gewoon hoe de roach range uitpakt. En ga in godsnaam niet je balance changes baseren op Gold level noobjes ( ik ben zelf een Gold zerg ).
De geplande aanpassingen zijn op dit forum ook al voorbij gekomen ja. Ik geloof echter wel dat Blizzard niet zomaar wat aanpassingen doet, maar dat het wel degelijk zorgvuldige afwegingen waarvan de gevolgen echt wel worden getest door het balance team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:22
hmm de reden dat protoss vaak wint van terrans ligt denk ik aan het feit dat veel terrans stug vasthouden aan MMM in mid/late game

de reden dat protoss in de lagere regionen relatief vaak winnen van terrans komt daarom wat mij betreft niet omdat protoss OP is, maar omdat terrans 1 truukje kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh.. 1 keer een losing streak van 8 gehad, en ik speel nu alleen maar tegen gold/platinum spelers terwijk ik eerst ~1000 punten diamond was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:08:
Heb je ook een link van die wijzigingen? Dat discussieert wat makkelijker. Ik heb die lijst met changes namelijk nog niet gezien en het klinkt inderdaad allemaal wel erg extreem.
Hier de link met wat statistieken en geplande balance changes:
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331#blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorchor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:18:
ik had vandeweek die serie firefly ge...leend en ik heb toch het idee dat alle terran music wel heel erg lijkt erop
denk dat de blizzard crew die serie toch ook wel cool vond, iemand anders dat ook gemerkt of is it just me O+
Its just you :P , nou gauw Serenity kijken :9

ennuh 6pool into carpool hihi!
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/s25x1j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
gotfurrr schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:18:
hmm de reden dat protoss vaak wint van terrans ligt denk ik aan het feit dat veel terrans stug vasthouden aan MMM in mid/late game

de reden dat protoss in de lagere regionen relatief vaak winnen van terrans komt daarom wat mij betreft niet omdat protoss OP is, maar omdat terrans 1 truukje kennen.
Ik merk als bronze speler juist dat protoss maar 1 truukje kent, bijna altijd als ik tegen protos speel, krijg ik mass Void Ray. Als ik zie dat ik tegen toss speel, ga ik meestal mass viking, en dan win ik ook gewoon. Als ik verlies van toss, is het bijna altijd door void rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

serieus en nu nog wil je zeggen dat er geen nieuwe units komen?
zucht, ik kan maar beter op teamliquid blijven, een forum waar wel je mening gerespecteerd wordt op ervaring -.-

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=158432
ervaring met sc2 uitbereidingen? en ga jij dan lekker naar dat forum schreeuwen dat je zeker weet dat ze komen, zolang er could staat en niet will ben ik nog niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
VR's zijn bijna nutteloos tegen wat stimmed marines, dus daar moet je je wel heel erg door laten verrassen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Bosmonster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:37:
VR's zijn bijna nutteloos tegen wat stimmed marines, dus daar moet je je wel heel erg door laten verrassen dan..
Ja klopt, dan ga ik iets teveel marauders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

abalone schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:34:
[...]

Hier de link met wat statistieken en geplande balance changes:
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331#blog
Ah dank je. Interessant leesvoer. Bij nader inzien vind ik de changes nog helemaal niet zo gek eigenlijk. Ben alleen benieuwd wat ze nu met Protoss uit willen spoken dan :o Maar goed, de eerst komende changes lijken dus vooral voor Zerg bedoeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik speel protoss en ga nooit voor een cheese (en ik kom er ook niet zoveel tegen in gold). Ik wil liever een leuke game hebben en het spel wat leren kennen, dan dat ik meteen win.

Wel wil ik nog een keer een 'cheesy' harassment tactiek proberen. Al vroeg in de game (7e probe) naar de basis van de tegenstander sturen en na de eerste pylon in mijn eigen basis, pylons in zijn basis bouwen. Deze dan weer cancellen wanneer hij bijna klaar is. Ik hoop dat de tegenstander denkt dat ik een cheese doe en zijn workers van de mineral line afhaalt. Tegen AI werkt het iig, die stuurt er altijd 6 workers op af en die kun je op die manier een behoorlijke tijd bezighouden.
Zelf gewoon lekker (maar wel langzamer) mijn eco opbouwen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Ik vind als protoss speler die roach buff eigenlijk niet zo leuk :P Nu kan je met zealots helemaal niks meer beginnen tegen roaches. Die terran nerfs vind ik nog wel op zijn plaats en die buff voor zerg buildings kan er ook wel door.

Hopelijk passen ze wel een beetje op met al die nerfs/buffs op terran en zerg niveau, heb geen zin dat protoss als 3de ras er tussen uit valt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:44:
[...]

Ah dank je. Interessant leesvoer. Bij nader inzien vind ik de changes nog helemaal niet zo gek eigenlijk. Ben alleen benieuwd wat ze nu met Protoss uit willen spoken dan :o Maar goed, de eerst komende changes lijken dus vooral voor Zerg bedoeld te zijn.
Kweenie. Het is wl erg gefocused op reapers, die volgens mij met de laatste nerfs helemaal niet zo'n ramp meer zijn als voorheen. Depot-> rax kan ik nog wel inkomen op zich.

De problemen met Terran liggen mijnsinziens heel ergens anders, namelijk in marauders (zeker met stim) en scv repair.

Ik zou zeggen verwijder stim van marauders (net als in single player) en max 3 scv repair. Die eerste lijkt misschien heftig, maar dat zorgt er wel voor dat het MM geen 1a meer is, maar je daadwerkelijk ook nog iets moet micro'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Scorchor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:18:
ik had vandeweek die serie firefly ge...leend en ik heb toch het idee dat alle terran music wel heel erg lijkt erop
denk dat de blizzard crew die serie toch ook wel cool vond, iemand anders dat ook gemerkt of is it just me O+
Ik dacht hetzelfde toen ik de muziek van SC voor het eerst hoorde. :P

Ik merk trouwens wel dat je snel een stuk slechter wordt als je een tijdje niet speelt... ach ja, meer reden om nog maar even een potje te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja heb het gevoel dat ik niet zozeer slechter speel (kon ook niet slechter) maar de league is gewoon qua niveau omhoog gegaan na een tijdje. Maar ja kan nu toch niet meer spelen tot kerstvakantie dus dat wordt straks degraderen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

Kweenie. Het is wl erg gefocused op reapers, die volgens mij met de laatste nerfs helemaal niet zo'n ramp meer zijn als voorheen. Depot-> rax kan ik nog wel inkomen op zich.

De problemen met Terran liggen mijnsinziens heel ergens anders, namelijk in marauders (zeker met stim) en scv repair.

Ik zou zeggen verwijder stim van marauders (net als in single player) en max 3 scv repair. Die eerste lijkt misschien heftig, maar dat zorgt er wel voor dat het MM geen 1a meer is, maar je daadwerkelijk ook nog iets moet micro'en.
De reaper is ook wel een harass tool die alleen terran heeft. Zerg en Protoss hebben zoiets niet early game, die hebben alleen units die via de ramp je basis in kunnen. Dus wat dat betreft is het misschien wel fair dat de reaper generfd wordt.

Het maximaal aantal scv's dat een gebouw kan repareren mag wat mij betreft inderdaad verminderd worden. Eén is mijn inziens ook al genoeg. Die repareert snel genoeg om een gebouw dat aan het affikken is te redden, maar niet hard genoeg om midden in een battle te voorkomen dat een gebouw sneuvelt (bv Planetary Fortress).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistieken van 1 league bekijken is onzin.
Ik neem Gold hier even als voorbeeld:

Het systeem van battle.net zal goede spelers promoveren, en slechte spelers degraderen. Dit is gebaseerd op resultaten, niet op de werkelijke skill van een speler. Stel dat race A overpowered is, en race B underpowered. Een speler zal dan met race A in gold kunnen blijven, maar met race B niet. Een betere speler, die race B speelt, blijft wel in gold. De spelers komen elkaar tegen in een game, en de game lijkt gelijk op te gaan. Dit wil niet zeggen dat de game gebalanceerd is. Door het systeem zullen de mensen met dezelfde 'ingame performance' tegen elkaar komen, en resulteren in ongeveer 50% winst.

Als je dit probleem zou willen oplossen door goed naar de statistieken te kijken, zal het je misschien opvallen dat race B veel minder gespeeld word. Je weet niet of dit ook echt door de balance komt.
Als het bovenstaande verhaal zou kloppen, zou race B in silver veel meer voorkomen dan in gold. Helaas kan je hier niet vanuit gaan. Het kan zijn dat race B goede spelers aantrekt, en race A slechte spelers. Er zijn ook nog andere factoren die mee kunnen tellen. Zo zie je bijvoorbeeld in WoW dat de kids veel meer voor de alliance kiezen dan voor de horde. Dit is puur een voorkeur, en heeft niets met balance te maken.

Moraal van het verhaal: Statistieken kunnen helaas geen definitieve conclusies geven voor balance. Het zijn puur.. statistieken. Eigenlijk kan je dus helemaal nergens een conclusie uit trekken als het om balance gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:29:
Statistieken van 1 league bekijken is onzin.
Blizzard claimt in hun blog-post die eerder gelinked is dat ze een methode hebben die de statistieken compenseert voor het feit dat de match-making iedereen richting 50% win-rate probeert te duwen. Hoe ze dat doen zeggen ze helaas niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja iemand een link naar hoe Blizzard precies balancing aanpakt?
Ik zou gewoon alleen naar Diamond League kijken (diamond vs diamond bedoel ik dan), dan is je grootste probleem hierboven van skillvl verschil verwaarloosbaar. Waardoor je met meer zekerheid conclusies kan trekken over de balance. Het maakt dan ook niet uit als er bijvoorbeeld meer terrans zijn dan zerg, je kijkt dan puur naar het aantal terran vs zerg matches en wacht tot je een sample size hebt die groot genoeg is om conclusies uit te trekken. (zal wat langer duren als er minder zerg zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
In platinum is loleasy soms :/, ben een poosje terug gedemote omdat ik zat te klooien maar met die leuke builds kan ik nu makkelijk potjes pakken :). Wel leuk zo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 07:54
Ik heb even een vraagje. Ik heb deze game gekocht, maar speel hem eigenlijk nooit meer. Kan je deze game alsnog verkopen of zit de code gekoppeld aan je battle.net account en is het dus niet mogelijk om hem te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Lizardz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:31:
Ik heb even een vraagje. Ik heb deze game gekocht, maar speel hem eigenlijk nooit meer. Kan je deze game alsnog verkopen of zit de code gekoppeld aan je battle.net account en is het dus niet mogelijk om hem te verkopen?
Gekoppeld aan je bnet acc, maar dit had je zelf ook kunnen bedenken ....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Lizardz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:31:
Even wachten tot name change mogelijk is, dan kan je zonder risico's je account verkopen ;-)

Maar je weet hoe dat soort dingen gaan, weinig kans dat dat je gaat lukken dus.

Vind je de 10 soorten minigames onder custom niet leuk? Zit best wel een aardige tower defence of dota cloon tussen zo nu en dan. En Nexuswars is ook zo nu en dan leuk niet?

===

Is gisteren de VR generfed ofzo? Die dingen vallen nu zo uit de lucht door marines / stalkers lijkt het wel!
Zojuist 2v2 ZP vs PP met een stuk of 20 stalkers + 4 corruptors, 38 VR's gesloopt. Die dudes waren niet heel handig bezig (zit in Gold, teammate was Zilver, ze waren Gold / Bronze) met hun 3 bases over 2 spelers met 40 cannons per persoon erin, ik blinkte er zo langs door drie observers op voorraad te houden voor zicht (trekken geen aggro als je stalkers binnen lopen) waarna ze geen nexussen meer hadden, maar we zijn zelf slechts één van de 5 expo's kwijt geraakt en één techbuilding.

Ik dacht dat je met stalkers zo'n 10 schoten nodig had voor één VR zonder upgrades. Maar deze had 1 schields en de ander 1 air armor, de stalkers 2-0-1, maar met 7-8 hits per stuk gingen ze neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist vooral tegen zerg kan je echt niet 1a doen met MM(M)s, dan suicide je de hele handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:51:
Juist vooral tegen zerg kan je echt niet 1a doen met MM(M)s, dan suicide je de hele handel.
Nevermind, keek nogal scheef..

[ Voor 13% gewijzigd door Seditiar op 09-10-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

Nevermind, keek nogal scheef..
Nevermind. Ik keek naar je originele post.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

Nevermind. Ik keek naar je originele post.
Las een beetje te snel, dacht dat 'ie het over Zerg vs Terran had (en dat hij Zerg was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik ben gister 3 maal geowned in PvP door Proxy 3-gate Zealot Rush. :/ Toch maar even wat sneller scouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

djunicron schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 01:45:
[...]

Vind je de 10 soorten minigames onder custom niet leuk? Zit best wel een aardige tower defence of dota cloon tussen zo nu en dan. En Nexuswars is ook zo nu en dan leuk niet.
Deze staan er niet standaard tussen maar moet je downloaden he?

Zoek nog iets leuks voor een lan voor over twee weken, maar is tot nu toe nogal rustig...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:39
Ik heb gister nog even snel twee potjes 1vs1 gedaan. De eerste verloor ik echt op een ontzettend ongelukkige manier. Ik Terran vs. een Protoss speler. Toen ik scoutte zag ik dat hij voor canons ging, dus ik dacht, standaard VR. Ik bouw een ground army met wat tanks veel marines en een enkele marauder. Ondertussen begin ik achter aan mijn wall in met de eerste missle turret. Ik maak een groep van mijn leger, gooi de wall naar beneden en scan voor de zekerheid zijn basis met mijn laatste energie. Ik focus weer op mijn army en zie opeens dat mijn scv gesloopt wordt die bezig is met de turret. KLOTE, energie weg, deur net open gemaakt... en die mafkees komt toevallig precies op tijd met twee DTs mn basis slopen. Uiteindelijk was ik dus compleet kansloos tegen deze kerel, en verloor de game. Maar kom op zeg, hoeveel pech kun je hebben! Als ik die gasten 3 seconden eerder had gezien had ik mn scan nog gehad en had ik de game gewonnen! You win some, you lose some... GG gezegd en opgegeven.

Het potje daarna was TvsT, en die kerel ging voluit voor Marauders en tanks, later ondersteund door Vikings. In het begin hielden we elkaar redelijk op 1 basis, maar na een tijdje kon ik toch overwicht krijgen. Ik ging uit van een makkelijke walk-over, maar hij bleef stug doorgaan. En frontaal een basis binnen lopen waar 8 tanks staan lukt niet. Dan maar vikings pompen voor map control en zijn voordeur afdichten met tanks en marines. Na een kat en muis spel van 10 minuten had ik 4 expands, en werden die van hem elke keer snel om zeep geholpen. Ik won de game en kreeg eindelijk mijn promote naar Gold. Uiteindelijk ook wel terecht, ik heb de laatste 20 games slechts 4 potjes verloren. Op naar platinum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snappie88 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Deze staan er niet standaard tussen maar moet je downloaden he?

Zoek nog iets leuks voor een lan voor over twee weken, maar is tot nu toe nogal rustig...
Die download hij automatisch.

En als je op "more" klikt zijn er nog een hoop meer. Moet wel zeggen dat op het moment degene die het bovenaan staan als meest populair van belabberde kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

hulkie schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:58:
Ik heb gister nog even snel twee potjes 1vs1 gedaan. De eerste verloor ik echt op een ontzettend ongelukkige manier. Ik Terran vs. een Protoss speler. Toen ik scoutte zag ik dat hij voor canons ging, dus ik dacht, standaard VR. Ik bouw een ground army met wat tanks veel marines en een enkele marauder. Ondertussen begin ik achter aan mijn wall in met de eerste missle turret. Ik maak een groep van mijn leger, gooi de wall naar beneden en scan voor de zekerheid zijn basis met mijn laatste energie. Ik focus weer op mijn army en zie opeens dat mijn scv gesloopt wordt die bezig is met de turret. KLOTE, energie weg, deur net open gemaakt... en die mafkees komt toevallig precies op tijd met twee DTs mn basis slopen. Uiteindelijk was ik dus compleet kansloos tegen deze kerel, en verloor de game. Maar kom op zeg, hoeveel pech kun je hebben! Als ik die gasten 3 seconden eerder had gezien had ik mn scan nog gehad en had ik de game gewonnen! You win some, you lose some... GG gezegd en opgegeven.
Toch even wachten met scannen totdat de turret klaar is :P Als hij een scan in z'n basis ziet is het sowieso een goed moment om aan te vallen met DT's, hij weet dat je geen energy meer hebt om te scannen.
Ik heb zelf ook redelijk wat games verloren door DT's, het is een heel pijnlijke loss omdat je weet dat je het heel eenvoudig tegen had kunnen houden met 1 of 2 turrets. Het is sowieso vervelend om ge-owned te worden door slechts 2 units terwijl je zelf 20 marines/marauders hebt, argh :P

Gefeliciteerd met de promotie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Elp schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Toch even wachten met scannen totdat de turret klaar is :P Als hij een scan in z'n basis ziet is het sowieso een goed moment om aan te vallen met DT's, hij weet dat je geen energy meer hebt om te scannen.
Ik heb zelf ook redelijk wat games verloren door DT's, het is een heel pijnlijke loss omdat je weet dat je het heel eenvoudig tegen had kunnen houden met 1 of 2 turrets. Het is sowieso vervelend om ge-owned te worden door slechts 2 units terwijl je zelf 20 marines/marauders hebt, argh :P

Gefeliciteerd met de promotie!
niet helemaal met je eens, hij heeft geen idee. Hij ziet jou CC toch niet. Voor het zelfde geld heb je 100 energy. Ik hou zelf altijd 1 scan in reserve voor dit soort 'ongelukjes'

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

Die download hij automatisch.

En als je op "more" klikt zijn er nog een hoop meer. Moet wel zeggen dat op het moment degene die het bovenaan staan als meest populair van belabberde kwaliteit zijn.
Footmen is zeker van goede kwaliteit, qua vermaak tenminste. Balance issues en wat bugs heeft het inderdaad nog wel.

Phantom is ook zeker leuk, game is wel heel saai al doe je het niet met een volle bak.

Partycraft is ook zeer leuk, wel wat weinig minigames vergeleken met Uther's Party, maar zijn wel een stuk leuker.

Star Carnage is ook leuk, alleen wel een pittige besturing voor de beginner.

Income Wars is ook leuk, ook wel grappig om te oefenen voor ladder games. Alleen weet ik niet zeker of het dezelfde health/damage points heeft als ladder games, heb er eigenlijk niet naar gekeken.

BOUNTY HUNTERS (capslock blijkbaar vast bij de creator) is redelijk laag qua popularity, wat ik echt totaal niet begrijp. Echt één van de betere en leuke custom games tot nu toe. Voor de geïnteresseerden: 3x op show more klikken en dan ergens halverwege de "4e" lijst.

De zojuist opgenoemde custom games gaan wij (wij = mensen op de lan bij mij thuis over een week) zeker doen op de lan, weet alleen niet zeker of Phantom helemaal gaat werken, nogal makkelijk om te zien wie de phantoms zijn.

Edit: Worm Wars zojuist gespeeld, ook zeker een aanrader (was er ook al met Warcraft 3 voor zover ik weet).

[ Voor 3% gewijzigd door Seditiar op 09-10-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
en wat is de bedoeling doel van BOUNTY HUNTERS dan? :) Opjagen? Ik vind zelf die special forces games wel geinig :)

[ Voor 48% gewijzigd door Goldman op 09-10-2010 13:44 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:51:
Niet? Ik dacht van wel :P

- Maurauders aan de buitenkant om zerglings/banelings te tanken,
- Medivacs aan de binnenkant houden zodat ze niet gesniped worden door mutas
- Een muur huggen zodat zerglings geen goede surround krijgen
- Als banelings komen, marines naar achter halen en splitten en maurauders laten tanken
- Af en toe force fire op infestors/roach/muta ipv lings

Wat nog meer? Dit is namelijk vrij basic, kost geen planning en kan vaak foutloos gedaan worden,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Goldman schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:43:
en wat is de bedoeling doel van BOUNTY HUNTERS dan? :) Opjagen? Ik vind zelf die special forces games wel geinig :)
Naar een bepaald aantal kills schieten. Je zit met 2-X aantal mensen erin, 1 schot doet 100 damage terwijl je 200 health hebt. Je kan ook blinken, shielden etc. Je kan Death Match doen, Team Death Match en ga zo maar door, ook heb je meerdere maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Niet? Ik dacht van wel :P

- Maurauders aan de buitenkant om zerglings/banelings te tanken,
- Medivacs aan de binnenkant houden zodat ze niet gesniped worden door mutas
- Een muur huggen zodat zerglings geen goede surround krijgen
- Als banelings komen, marines naar achter halen en splitten en maurauders laten tanken
- Af en toe force fire op infestors/roach/muta ipv lings

Wat nog meer?
Je doet alsof het allemaal makkelijk is. Probleem is: zerg kan met gemak 1 baneling en 2 zerglings tegenover een marauder zetten. Ik weet niet hoeveel Marauders je hebt, maar je kan waarschijnlijk maar een muur van 1 Marauder dik maken: 3-4 banelings en daarna *boem* hele marine leger kwijt, daarna plukken de mutalisks alles weg en over het algemeen is het GG vanaf het moment dat jij geen Marine ball meer hebt en hij nog wel genoeg mutalisks om de schaarse turrets weg te snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt veel meer banelings nodig door de critical mass die een terran kan opbouwen.. gemiddeld gaan er per midgame battle zon 10-20 banelings dood zonder dat ze ook maar iets raken. .

iig, die matchup komt vooral neer op de macro capaciteiten van de speler.. Zerg moet blijven expanden, drones maken, injecten en net genoeg untis maken om de push tegen te kunnen houden, en voor terran geldt eigenlijk hetzelfde.. een teran die goed macrot, heeft allang een nieuw MMM leger klaar staan als het vorige dood is gegaan, zelfs als die 1 of 2 basissen achter loopt op de zerg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:02:
Je hebt veel meer banelings nodig door de critical mass die een terran kan opbouwen.. gemiddeld gaan er per midgame battle zon 10-20 banelings dood zonder dat ze ook maar iets raken. .

iig, die matchup komt vooral neer op de macro capaciteiten van de speler.. Zerg moet blijven expanden, drones maken, injecten en net genoeg untis maken om de push tegen te kunnen houden, en voor terran geldt eigenlijk hetzelfde.. een teran die goed macrot, heeft allang een nieuw MMM leger klaar staan als het vorige dood is gegaan, zelfs als die 1 of 2 basissen achter loopt op de zerg
:+ nou gister 1 uur tegen zerg speler.. en hoeveel banelings mijn M+m leger niet heb gemold >.> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Shrimp, ik denk dat wij redelijk andere definities hebben van MMM+1a, waarbij ik er redelijk zeker van ben dat jouwe fout is. Sowieso marauders aan buitenkant om zerglings te tanken zie ik nog wel gebeuren, maar tegen banelings dus echt niet zomaar. Vooral als jij aardig genoeg bent om met je rug tegen een muur te gaan zitten, dan rolt hij met banelings over je hele leger heen.
Seditiar schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:25:
[...]

Footmen is zeker van goede kwaliteit, qua vermaak tenminste. Balance issues en wat bugs heeft het inderdaad nog wel.

Phantom is ook zeker leuk, game is wel heel saai al doe je het niet met een volle bak.

Partycraft is ook zeer leuk, wel wat weinig minigames vergeleken met Uther's Party, maar zijn wel een stuk leuker.

Star Carnage is ook leuk, alleen wel een pittige besturing voor de beginner.

Income Wars is ook leuk, ook wel grappig om te oefenen voor ladder games. Alleen weet ik niet zeker of het dezelfde health/damage points heeft als ladder games, heb er eigenlijk niet naar gekeken.

BOUNTY HUNTERS (capslock blijkbaar vast bij de creator) is redelijk laag qua popularity, wat ik echt totaal niet begrijp. Echt één van de betere en leuke custom games tot nu toe. Voor de geïnteresseerden: 3x op show more klikken en dan ergens halverwege de "4e" lijst.

De zojuist opgenoemde custom games gaan wij (wij = mensen op de lan bij mij thuis over een week) zeker doen op de lan, weet alleen niet zeker of Phantom helemaal gaat werken, nogal makkelijk om te zien wie de phantoms zijn.

Edit: Worm Wars zojuist gespeeld, ook zeker een aanrader (was er ook al met Warcraft 3 voor zover ik weet).
Huh? Hebben we het over hetzelfde? De meeste daarvan herken ik zeker niet uit de meest populaire. Footmen gaat wel, alleen beetje bugged en vind gameplay niet echt om over naar huis te schrijven. Micro dingetje die ook featured is is hilarisch unbalanced. Nexus wars is in principe goed, minus dat alle tekst bugged is dus je moet weten wat er hoort te staan. Andere nexus wars zijn oudere versies waar balans slechter is. Nog een defend vs zerg aanval die ook half afgemaakt is, vol met bugs en veel te makkelijk is.
Van jouw lijst ken ik eigenlijk alleen income wars, die al best oud is, en toen ik hem voor het laatst gespeeld had vond ik hem ook bij de slechtste horen. Bijzonder slechte gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Dan doe je het niet goed, ook al doe je maar 20 zerglings tussen de banelings, het maakt de Banelings ongelofelijk veel effectiever. Als er 4-5 Banelings zijn (aan het begin dus), dan kan je ze er wel uit snipen, maar met 30-40 banelings lukt dat gewoon niet. Overigens: ook al worden er 10-20 gekilled voordat je damage begint te doen met je Banelings, je hebt er daarna dan ook maar 6 nodig om 30 Marines weg te vagen.
Dat is zeker waar, gelukkig kán Zerg ook een stuk sneller uitbreiden vergeleken met de andere rassen. Terran heeft inderdaad het voordeel met MULE's, maar dit betekent wel dat 'ie een stuk minder vaak zal scannen (dus minder snel expo's/tech gebouwen van jou zal vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

Huh? Hebben we het over hetzelfde? De meeste daarvan herken ik zeker niet uit de meest populaire. Footmen gaat wel, alleen beetje bugged en vind gameplay niet echt om over naar huis te schrijven. Micro dingetje die ook featured is is hilarisch unbalanced. Nexus wars is in principe goed, minus dat alle tekst bugged is dus je moet weten wat er hoort te staan. Andere nexus wars zijn oudere versies waar balans slechter is. Nog een defend vs zerg aanval die ook half afgemaakt is, vol met bugs en veel te makkelijk is.
Van jouw lijst ken ik eigenlijk alleen income wars, die al best oud is, en toen ik hem voor het laatst gespeeld had vond ik hem ook bij de slechtste horen. Bijzonder slechte gameplay.
Ik zeg niet de meest populaire, popularity system is ook gewoon compleet broken. Ik zeg alleen dat de zojuist genoemde custom games zeker de moeite waard zijn. Income Wars was inderdaad een beetje vaag, maar de nieuwste is zeker goed, max. income, krijgt bounty voor kills etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als we de 1a vervangen door. Stim, klik naar achter, S , klik naar achter, S. :P

Anyways A kan B aan en B kan A aan. Het ligt aan zoveel dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan echt niet zomaar legers suiciden als terran in de hoop dat je toch wel weer een nieuwe hebt. Had je die beter niet kunnen suiciden en met een twee keer zo groot leger aan kunnen vallen.

En critical mass is enkel geldig als je puur banelings hebt, ja dan als je maar genoeg stimmed marines hebt ontploffen ze (bijna) allemaal op tijd, maar er hoeven er maar een paar verder te komen om enorme schade te doen. Sowieso doet de zerg het dan verkeerd, gewoon banelings direct achter zerglings aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet echt over suiciden. Banelings, die suiciden. Als je als terran heel je leger verliest (uitgezonderd het nieuwe leger die thuis staat) dan wilt het niet zeggen dat je niet heel veel damage hebt gedaan. Onthou dat banelings niet te hergebruiken zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:25:
Ik had het niet echt over suiciden. Banelings, die suiciden. Als je als terran heel je leger verliest (uitgezonderd het nieuwe leger die thuis staat) dan wilt het niet zeggen dat je niet heel veel damage hebt gedaan. Onthou dat banelings niet te hergebruiken zijn ^^
Maakt niet uit, het is nooit een goed idee om een heel leger te verliezen omdat je toch nog eentje thuis hebt staan, die hoort dan niet thuis te staan maar bij je andere leger om juist te voorkomen dat je die verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Goldman schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:16:
[...]

niet helemaal met je eens, hij heeft geen idee. Hij ziet jou CC toch niet. Voor het zelfde geld heb je 100 energy. Ik hou zelf altijd 1 scan in reserve voor dit soort 'ongelukjes'
Ja dat kan, maar het is niet waarschijnlijk. Zo vroeg in de game gebruiken de meeste terrans al hun energy voor MULE's. Ik kan het me voorstellen dat je dit doet wanneer je de DT tech gescout hebt en nog geen turrets hebt, dan lijkt het me zelfs een goed idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
dt zijn gas vreters...

defenc/se kan je beter een turret bouwen en een mule summon... ben je sneller en goedkoper uit.
scan is puur voor scout als het niet meer lukt met een scv/gebouw. enuh turrets knallen meteen obs eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Snappie88 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Fastest Map Possible is zeer leuk. Het probleem is om genoeg mensen te vinden die het willen spelen.
Maar dat moet op een LAN geen probleem zijn.

Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ik speel voor de verandering terran in 2v2/3v3

ik rush marauders met stim en slow, dan rush ik samen met mijn team met 6-10 marauders naar hun, en vaak heb ik dan al een iemand dood (cc/hatch/nexus kapot) stimpack is echt zo ongelofelijk sterk niet normaal. ik win zo goed als elke game nu met deze build, echt ongelofelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:15:
ik speel voor de verandering terran in 2v2/3v3

ik rush marauders met stim en slow, dan rush ik samen met mijn team met 6-10 marauders naar hun, en vaak heb ik dan al een iemand dood (cc/hatch/nexus kapot) stimpack is echt zo ongelofelijk sterk niet normaal. ik win zo goed als elke game nu met deze build, echt ongelofelijk....
Yeah yeah we get it :P terran op. Zomg.
Also 2v2 3v3 ervaringen tellen voor mij niet mee in builds ongelofelijk te bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
maaaw mauraders zijn ook best te doen. als je goed genoeg macro-ed met je hellions+marines own je marauders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. ben de campaign nog eens opnieuw aan het doorlopen. Nu heb ik per ongeluk The Dig al gedaan voordat ik Vikings had van de andere missie. Is er een manier om dit te corrigeren? Want zonder Vikings is het praktisch onmogelijk de achievement te halen..

Niet zo'n zin de campaign opnieuw te beginnen alleen daarvoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 09-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Bosmonster schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:54:
Hmm.. ben de campaign nog eens opnieuw aan het doorlopen. Nu heb ik per ongeluk The Dig al gedaan voordat ik Vikings had van de andere missie. Is er een manier om dit te corrigeren? Want zonder Vikings is het praktisch onmogelijk de achievement te halen..

Gewoon barracks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Pff. Ik blijf maar verliezen vandaag... Vanavond 6 loss streak :(

Edit: Na 8 loss eindelijk weer een keer gewonnen :| Moet echt meer gaan spelen. Na een week niet spelen wordt iedereen om je heen beter, maar jij niet :(

[ Voor 59% gewijzigd door aicaramba op 10-10-2010 00:06 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ik verloor gisteren doordat ik een gevecht in mn main base verloor. Kijk ik de replay terug...blijkt dat ik nog 11 roaches in mn nydus had zitten. Omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Desert Oasis verdwijnt. Het is heel anders dan de andere maps en dat vereist wat creativiteit en inzicht in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na n tijdje Practice League (50/50 ongeveer na 30 matches) vanavond ns begonnen met placement matches, 1v1 als terran. Morgen m'n laatste spelen maar sta vooralsnog 3/4 wins. :o Merk wel dat ik nu, na jaren WoW en totaal geen ervaring op RTS gebied dingen wat beter begin te herkennen en aan kan pakken, tactic switch afhankelijk van wat de tegenstander doet maar hoop eigenlijk niet dat ik na placements "hoog" qua league kom te zitten. Voor mijn gevoel hoor ik in bronze, hooguit silver gezien mijn ervaring. Ben benieuwd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:42:
Hmm, na n tijdje Practice League (50/50 ongeveer na 30 matches) vanavond ns begonnen met placement matches, 1v1 als terran. Morgen m'n laatste spelen maar sta vooralsnog 3/4 wins. :o Merk wel dat ik nu, na jaren WoW en totaal geen ervaring op RTS gebied dingen wat beter begin te herkennen en aan kan pakken, tactic switch afhankelijk van wat de tegenstander doet maar hoop eigenlijk niet dat ik na placements "hoog" qua league kom te zitten. Voor mijn gevoel hoor ik in bronze, hooguit silver gezien mijn ervaring. Ben benieuwd! ;)
Met 3 of 4 wins kom je geloof ik in de gold league, over het algemeen. 5 wins = platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Seditiar schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:39:
[...]

Met 3 of 4 wins kom je geloof ik in de gold league, over het algemeen. 5 wins = platinum.
Ligt ook aan de Points. Als je 5 games wint, met een lage overall score, dan kom je niet in platinum. Anders kun je net pech hebben en als newb 5 andere newbs tegenkomen, en door deze net aan te winnen in platinum komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:54:

Je kunt even kijken of er nog een autosave is van de victory van de missie die je voor The Dig deed. Als je die load kun je er voor kiezen eerst een andere missie te doen.

Overigens heb ik beide achievements van The Dig op hard gehaald, zonder Vikings, en ik ben bepaald niet een briljant sc2 speler, dus het is zeker mogelijk.

spoiler:
Het is mogelijk om na een aanval door de protoss gewoon met een grote ball een basis in te pushen. Ik heb echter een extra barracks gebouwd, en die heb ik naar boven gevlogen. Zodra ik zicht had de drill gebruikt om units en daarna gebouwen te slopen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
DeX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:57:
[...]

Ligt ook aan de Points. Als je 5 games wint, met een lage overall score, dan kom je niet in platinum. Anders kun je net pech hebben en als newb 5 andere newbs tegenkomen, en door deze net aan te winnen in platinum komen.
Volgens mij heb je gewoon eerst een "random point" match, daarna even, slightly favored (of weer even uiteraard) en dan favored. Tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt en niet score van het scorescreen wat je na het potje ziet.
Je kunt even kijken of er nog een autosave is van de victory van de missie die je voor The Dig deed. Als je die load kun je er voor kiezen eerst een andere missie te doen.

Overigens heb ik beide achievements van The Dig op hard gehaald, zonder Vikings, en ik ben bepaald niet een briljant sc2 speler, dus het is zeker mogelijk.
Inderdaad, ik gebruikte gewoon de machine om alle Archons, Colossi en Immortals eruit te plukken op hard en voor de rest gewoon je Siege Tanks het werk laten doen. Ging makkelijk op Hard.

[ Voor 32% gewijzigd door Seditiar op 10-10-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 17:10
Ik ben nu ook een tijdje bezig in de MP in SC en ik zuig nogsteeds :S Maar ik vind het gewoon erg leuk om 2v2 en 3v3 te spelen met vrienden (skype aan en gaan!). Ik merk dat dat steeds beter gaat. En de gezelligheid over skype (help!, kijk hier!, wat doet hij dan?, hahaha, etc.) is altijd goed :D We zitten nu nog op bronze, maar de laatste paar potjes voornamelijk gewonnen (denk 6-7 wins, 2-3 losses).

Ik hoop wel dat ze iets gaan doen tegen de cannon rush. Ik vind dat niet echt een valide techniek om te winnen. Ik kreeg er laatst ook een tegen mij (PvP), maar ik was gelukkig snel genoeg om zijn basis te slopen met zealots. Bleek dat hij een gateway achter z'n cannons had gebouwd. Toen ben ik tegen hem gaan praten en hij vertelde dat hij dit altijd deed. Vervolgens vroeg ik of hij er dan nog wel wat aan vond, maar daar gaf hij geen antwoord op. Wel dreigde ik afk te gaan, waarop hij toch maar het spel beëindigde. Net goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Seditiar schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 08:39:
Hoeft niet persé, ik kwam met 4 placement wins in plat.
MMR van je tegenstander in die 5 matches is belangrijker (ik had 1 win vs een diamond in mijn placements).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gold was het geworden na 3 wins, kom grotendeels tot nu toe tegen top10 silver players uit die slightly favored zijn. Merk dat ik zeker nog ervaring tekort heb, tijd zal t leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
_Squatt_ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:46:
[...]

spoiler:
Het is mogelijk om na een aanval door de protoss gewoon met een grote ball een basis in te pushen. Ik heb echter een extra barracks gebouwd, en die heb ik naar boven gevlogen. Zodra ik zicht had de drill gebruikt om units en daarna gebouwen te slopen.
De barracks ga ik even proberen! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
djengizz schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:50:
[...]

Hoeft niet persé, ik kwam met 4 placement wins in plat.
MMR van je tegenstander in die 5 matches is belangrijker (ik had 1 win vs een diamond in mijn placements).
+1, ook met 4 wins in platinum. Het waren trouwens allemaal potjes die weinig zeggen, een toss die in me base 2 gateways bouwde terwijl ik zat te 7-poolen en meer van dat soort ongein.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
haarbal schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

+1, ook met 4 wins in platinum. Het waren trouwens allemaal potjes die weinig zeggen, een toss die in me base 2 gateways bouwde terwijl ik zat te 7-poolen en meer van dat soort ongein.
Yeap, het blijven natuurlijk statistieken. Vind daarom ook eigenlijk dat je gewoon vijf wins moet hebben om in Platinum te komen, eigenlijk zelfs dat niet maar gewoon op z'n best in de Gold league. Dit verkleint de kans dat je met cheeses (die grotendeels op hoger niveau niet meer werken) flink omhoog ranked en daarna flink in de pan gehakt wordt, omdat je totaal geen clue hebt hoe je door de midgame en endgame heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Seditiar schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:33:
Yeap, het blijven natuurlijk statistieken. Vind daarom ook eigenlijk dat je gewoon vijf wins moet hebben om in Platinum te komen, eigenlijk zelfs dat niet maar gewoon op z'n best in de Gold league. Dit verkleint de kans dat je met cheeses (die grotendeels op hoger niveau niet meer werken) flink omhoog ranked en daarna flink in de pan gehakt wordt, omdat je totaal geen clue hebt hoe je door de midgame en endgame heen komt.
Wins zeggen erg weinig voor het Match Making systeem (5x close winnen vs Bronze is niet hetzelfde als 4x winnen vs Plat en één keer verliezen vs Diamond).

De verborgen MM rating van Blizzard werkt hier beter en zal je, als je cheesed in al je placements, ook tegen een tegenstander plaatsen met een MMR die betekent dat ze kunnen defenden tegen de meeste cheese. Daarnaast kom je na je placement snel genoeg terug op het nivo waar je hoort (vanwege de MMR).

Ik heb zelf niet gecheesed in mijn placements maar heb wel bij vrienden gezien die alles cheesde dat ze snel genoeg na hun placement weer op hun 'echte' nivo zaten. En wil je echt 100% cheese spelen dan kom je daar vrij ver mee ongeacht je placement (6 pool / 4 gate all-in werken tot in Diamond) maar dat lijkt me wel zo saai en idd leer je daar een stuk minder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Bij blizzard hebben ze vast wel overnagedacht en paar universiteit nerdjes uit kast hebben getrokken voor een evenwichtig MM rating.

Ennuh cheese? ach... probeer maar bij een diamond speler... dan ga je zo hard op je smoel :)
als je cheese mislukt en dan nog kan winnen op diamond... dan ben je pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 17:10
Dat is ook het grote probleem van de cheesers (is dat een woord? :P) Doordat ze alleen maar op die manier spelen, weten ze gewoon niet hoe verder aan te pakken (fatsoenlijke build) als de cheese wordt afgeslagen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb dat nog niet meegemaakt, gelukkig weinig cheeses tegen me gehad (damn, ik moet echt meer spelen :P). Heeft iemand anders wel is meegemaakt dat de cheeser toch een fatsoenlijke build heeft gemaakt? En dat er dan toch een interessante pot uit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
sp4gs schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:57:
Dat is ook het grote probleem van de cheesers (is dat een woord? :P) Doordat ze alleen maar op die manier spelen, weten ze gewoon niet hoe verder aan te pakken (fatsoenlijke build) als de cheese wordt afgeslagen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb dat nog niet meegemaakt, gelukkig weinig cheeses tegen me gehad (damn, ik moet echt meer spelen :P). Heeft iemand anders wel is meegemaakt dat de cheeser toch een fatsoenlijke build heeft gemaakt? En dat er dan toch een interessante pot uit is gekomen?
Nou ja, een fatsoenlijk build misschien niet, maar wel een spannende pot. Ik werd een keer ge-cannon rushed, maar dat ontdekte ik. Ik wist de probe en pylon uit mijn basis te verwijderen, maar hij bleef het proberen, ook vlak buiten mijn basis. Toen uiteindelijk het directe gevaar geweken was, had hij mijn natural helemaal vol met cannons gezet, dus ik kon niet expanden. Dus ik snel techen naar collossi met range, waarme de cannons makkelijk vernietigd werden, maar op dat moment stonden er ineens DT's in mijn basis, die al mijn probes molden, en bijna nog mijn Robo facility voordat ik een observer had. Nadat dat gevaar eenmaal geweken was, was het een kwestie van legertje bouwen en over hem heenlopen.

Het was dus niet echt een goede build, maar meer een cheese na een cheese. Erg gaaf wel, om zo'n pot te winnen (ook erg zuur om hem te verliezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
_godverdomme_ ik begin een fucking hekel aan SC te krijgen :/. Ik zit op een streak van 8, 9e pot gaat ook wel goed. Lag "waiting for server" nog geen minuut later "you've been dropped" "achievements have been disabled/enabeld" Godverde de tyfus tering hoor. Mijn streamende muziek gaat gewoon lekker door zonder lag/hapering. Hou toch op zeg.

Wraaagh!!@~!#!@$!$~~!~!`

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 10-10-2010 21:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:30:
_godverdomme_ ik begin een fucking hekel aan SC te krijgen :/. Ik zit op een streak van 8, 9e pot gaat ook wel goed. Lag "waiting for server" nog geen minuut later "you've been dropped" "achievements have been disabled/enabeld" Godverde de tyfus tering hoor. Mijn streamende muziek gaat gewoon lekker door zonder lag/hapering. Hou toch op zeg.

Wraaagh!!@~!#!@$!$~~!~!`
Stop met spelen en gooi het spel in de kast en tot volgend jaar zou ik zeggen. Dit soort posts met gezeik en gescheld heeft 0.0% toevoeging aan deze thread. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf het aantal zerg spelers in diamond is de afgelopen 2 weken met 500% gestegen.. Voegah speelde ik bijna nooit tegen zerg (1 op de 10 games?), maar nu speel ik minstens 60% tegen zerg. Hoe kan dit oO Komt dit door de overweldigende prestaties van Cool AKA Fruitdealer?

edit: die baneling muta play begint me nu wel de keel uit te hangen..

edit2: vandaag nog verslagen door Reagen op de ladder :( 2e keer :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
MrVegeta schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:30:

Wraaagh!!@~!#!@$!$~~!~!`
probeer eens met een ander pc :) op hetzelfde verbinding (jaja ik weet neit iedereen heeft 2 uber-pcs).
Als het probleem niet weer geeft... ligt aan je OS..
als het probleem weer geeft... ligt aan je internet of hoogverbruik aan breedbandte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag zerg altijd wel veel vaker dan 1 op 10 in diamond, en ja het is in 90% van de gevallen zerglings, baneling, muta. Mijn beste counter er tegen is nog altijd met terran om proberen een bunker in hun natural te hebben en dan een marine er op tijd in, soms lukt het, soms niet. Maar als die er eenmaal is, en dan nog een paar bunkers, krijgen heel veel zerg spelers de onbedwingbare neiging om te kijken hoeveel zerglings ze precies kunnen suiciden op die bunkers. Blijft toch verrassend dat je in diamond kan komen zonder het inzicht te hebben dat suiciden op bunkers niet handig is.

Ik ben zelf nu wat custom games aan het doen om met protos te oefenen, denk dat ik daar nu ongeveer op platinum niveau zit. Vind het jammer dat het erop lijkt dat nu protos meer de sterkste zijn, en normaal heb ik niet echt de gewoonte om naar sterkste ras te switchen. Maar ik vind dat terran en zerg niet zozeer te zwak zijn, maar meer te weinig opties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Laatst online: 23-04-2023
Gaat laatste tijd weer lekker, flink aan het winnen met zerg in diamond :) Nu m'n micro een beetje verbeterd is boek ik flinke vooruitgang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Douw3rd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:04:
Gaat laatste tijd weer lekker, flink aan het winnen met zerg in diamond :) Nu m'n micro een beetje verbeterd is boek ik flinke vooruitgang :P
Hoe heb jij precies je micro verbeterd? Handige tips voor een bronze speler of is het gewoon oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 17-09 17:53
Ik ging vandaag ook tegen een zerg (als terran, speel random). Hij ging heel verrassend voor speedlings, gevolgd door een lair en een spire, gelukkig konden m'n banshees (dubbele starport, zsm) de spire in aanbouw slopen, hij had verder alleen queens als aa dus het was een kort potje.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Fist schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:18:
[...]

Hoe heb jij precies je micro verbeterd? Handige tips voor een bronze speler of is het gewoon oefenen?
Gaat vanzelf. Naarmate basic dingen beter lukken (base builden, probes bouwen etc) heb je meer tijd/apm/skill over voor andere dingen. In plaats van army + 1a ga je dan proberen om bijvoorbeeld je stalkers op tijd weg te blinken of kapotte units terug te halen. Je leert steeds meer truukjes voordat je het zelf doorhebt. Het enige dat je zelf hoeft te doen is matches spelen, de rest komt vanzelf.

/protoss voorbeeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Over de vebetering van micro en macro gesproken. Ik heb dit weekend een fantastisch starcraft 2 weekend gehad. Ik speelde niet heel veel en bleef daarom een beetje hangen rond de 70ste plek in mijn division (silver, wat heel raar was, ik zat in platinum, had een winstreak van 6 in platinum, verlies er 1 en b00m ik zit in silver, goed ander verhaal dus). En dit weekend gestegen van plek 73 naar gister avond plek 16. Best wel netjes al zeg ik het zelf. Zelfs een aantal platinum en gold level players verslagen. Enige waar ik een paar keer van verloor was een protoss cheese op blistering sands. Hij maakt 2 gateways dicht bij me basis en daarna nog een derde en vierde en pompt alleen maar zealots me basis in. Ik had het gescout dus ik was al begonnen met counter measures, maar om een vage rede waren mijn 2 zealots plus canon dus slechter dan zijn 2 zealots. jawel, mijn zealots gingen dood terwijl mijn canon ook lekker aant schieten was. heel apart. Maja opgegeven moment overwhelmde hij me en kon ik niks anders doen dan opgeven.

Maja cheesing the cheese is vaak ook leuke bezigheid. Zo had ik zaterdag middag een PvP en ik was lekker me normale ding aan het doen, en ik scout al 6 of 7 void rays voor dat mijn observer kapot ging, dus meteen een twilight council neergezet en een forge. Blink researchen en +1 attack ground units. Ik had al 3 voidrays zelf dus die bewaard. En alleen maar stalkers gemaakt daarna. Ik had al stuk of wat zealots, dus die alvast in de buurt van z'n basis gedumpt (heeft geen zin om melee units in je basis te hebben als er flying units komen waar ze toch niets tegen kunnen doen, en zo werden ze niet kapot geschoten) Dus paar sec later stuk of 14 void rays in me basis, ik met 3 void rays en een shitload aan stalkers. Blijkbaar hebben void rays prio, want in de auto attack gingen de meeste van zijn voidrays eerst de mijne uitschakelen. Mijn rays dood, blink onder zijn remaining rays. Ik heb maar 3 of 4 stalkers van de 20 verloren hij al ze rays kwijt en mijn zealot army was al onderweg naar meneer ze basis en mijn stalkers nu ook. Er vliegt 1 void ray over me zealots en daarna over me stalkers en meneer gaf op.

Oh en een 8 pooler slopen is ook fun, had gescout dat hij niet meer dan banelings en zerglings aant maken was. met 2 void rays toen die in ze basis waren z'n spire die net af was gesloopt (stopt iig wat muta's) En toen met stalkers en immortals ze expansion gesloopt, hij had 0 ground army op ze queens na. Dus dat ging lekker.

Ook een keer iemand met 10 queens, dat was niet lief. Maja immortals zijn dat ook niet.

Kan nog uren typen. Maar me micro/macro gaat blijkbaar flink omhoog en dat is de zien in me score en het stijgen in de ladder. En dat leidt weer tot de conclusie dat het matchmaking systeem van blizzard echt fantastisch werkt. Mooie game is dit toch :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:17:
wtf het aantal zerg spelers in diamond is de afgelopen 2 weken met 500% gestegen.. Voegah speelde ik bijna nooit tegen zerg (1 op de 10 games?), maar nu speel ik minstens 60% tegen zerg. Hoe kan dit oO Komt dit door de overweldigende prestaties van Cool AKA Fruitdealer?

edit: die baneling muta play begint me nu wel de keel uit te hangen..

edit2: vandaag nog verslagen door Reagen op de ladder :( 2e keer :P
Ik heb dit weekend helaas niet kunnen spelen, maar vorige week had ik idd ook meer zergs tegen me. Wel veel baneling busts gehad. Behoorlijk pittig te stoppen, het komt net voor normal warpgate en als je niet zit op te letten en je force field is te laat heb je een probleem :) het is ook net in de timeframe dat je moeilijk kan scouten. Wordt toch weer warpgate chrono'en om net op tijd te zijn.

Snelle Roach all-in is ook moeilijk te stoppen. Zelfde probleem een beetje het komt allemaal net een aantal seconden voordat warpgate klaar is en een beetje moeilijk te scouten is.

Ben al lang blij dat zerg meer builds aan het ontwikkelen zijn ipv ling muta.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:44
Van het weekend nog 4 potjes random 4on4 gedaan.
De eerste was snel verloren (goede rush van de tegenstanders).

De 2de game ging een teammate direct naar de goldminerals.
Dus in het begin loop je dan stuk achter, is het meer 3 vs 4.
We werden ook vrij snel aangevallen. Mijn units waren vrij snel dood. De game maar uitgegaan.

De volgende game maar gestart, en leuk potje. Winst.
En zie tot me verbazing in de recent matches, dat de game waar ik wegging ook door ons gewonnen is... omg.

Daarna nog een game, waarbij de tegenstander maar 1 goede speler had. Die ook vrij lang in de game bleef, terwijl ik met banshee's de andere 3 neerhaalde en mijn teammates de goede speler omcirkeld hadden.
Winst dus na ruim1 uur.
En popup dat ik promote ben naar Platinum :)

Gaat steeds beter met het spelen, maar ik doe nog steeds niet genoeg aan micro.
Macro gaat wel goed aan de punten te zien na een game, waarbij ik vaak 1ste of 2de sta, zelfs bij verlies.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Cloud schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:05:
[...]

Jup, de Tie-hack schijnt dat te doen. Je krijgt geen score scherm te zien, omdat er 'iets fout is gegaan', en daarna staat de match ook niet in je history. Het is dan alsof deze nooit plaats heeft gevonden.
Heb het ook 1 keertje voorgehad. Ik kon die dude gewoon niet reporten omdat ik geen flauw idee had tegen wie ik net gespeeld had. Geen history, ... om dit op te zoeken ook niet :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36
De laatste tijd wat 2vAI aan het spelen met een vriend om klaar te maken voor de ladder. ik speel altijd zerg en ben in die laatste tijd ook wat nieuwe builds aan het ontwikkelen. Zo kwam ik erachter dat bij goed gebruik de Overlord speed en dan Ultra drop best effectief is. Maar ik merkte dat een massive roach drop misschien nog wel effectiever was. Natuurlijk stuurde ik wat AA corrupters mee met de overlords. Verder een stel builds als Speedling/infestor gedaan. Fungal growth op de enemy en omringen met speedlings. Of natuurlijk de sterkste unit overnemen en hun leger afmaken.

Ging ook een paar keer voor mass speedlings. Dus defenden tot je food count bijna de 200 heeft behaald. En die food count dan compleet gevuld is met drones en speedlings die zo ver mogelijk geupgrade zijn. En dan volle bak aanvallen. Dit heeft me zelfs die meatgrinder achievement opgeleverd. Wat wil je ook als jou 300 speedlings even de enemy units omsingelen. Dat moet wel lekker veel kills opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat deze builds in de mp niet echt nuttig lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkY schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:46:
Van het weekend nog 4 potjes random 4on4 gedaan.
De eerste was snel verloren (goede rush van de tegenstanders).

De 2de game ging een teammate direct naar de goldminerals.
Dus in het begin loop je dan stuk achter, is het meer 3 vs 4.
We werden ook vrij snel aangevallen. Mijn units waren vrij snel dood. De game maar uitgegaan.

De volgende game maar gestart, en leuk potje. Winst.
En zie tot me verbazing in de recent matches, dat de game waar ik wegging ook door ons gewonnen is... omg.

Daarna nog een game, waarbij de tegenstander maar 1 goede speler had. Die ook vrij lang in de game bleef, terwijl ik met banshee's de andere 3 neerhaalde en mijn teammates de goede speler omcirkeld hadden.
Winst dus na ruim1 uur.
En popup dat ik promote ben naar Platinum :)

Gaat steeds beter met het spelen, maar ik doe nog steeds niet genoeg aan micro.
Macro gaat wel goed aan de punten te zien na een game, waarbij ik vaak 1ste of 2de sta, zelfs bij verlies.
Hoe werkt dit nou precies. Speel je dan cooperative games?
Of doe je FFA?

Want ik neem aan dat je in al je potjes steeds andere team m8's had, correct?
Of had je wel een vast groepje?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.