Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een verstokte Terran speler in Starcraft 2 maar dat ging een beetje de keel uithangen dus heb 1,5 week geleden een switch gemaakt naar Zerg! :) Niet zozeer omdat iedereen dat dus blijkbaar doet ( lees in in deze thread ) maar puur omdat ik Zerg gewoon het coolste ras vind, al vind ik het ook het moeilijkste om te spelen.

Ik doe nu veel vs AI matches omdat ik echt nog bezig ben met oefenen zodat ik genoeg larva heb, drones kan maken maar tergelijkertijd ook een army kan opbouwen. Dit wil nog niet altijd even goed lukken, tips?

Ook krijg ik het niet voor elkaar om met Zerg van very hard te winnen terwijl ik hard easy win, ik kan die early attacks gewoon niet afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kijk goed wat je als tegenstander hebt :
Terrans komt met marines + mauraders aan, banelings werken wel redelijk.
Zerg komt altijd met roaches aan later mutas zerglings heb je dus weinig aan.

Maar zerg is het moeilijkste om te balancen tussen het maken van drones en het maken van units ook omdat gebouwen en supply larva kosten. Vaak zit je in het begin gewoon te wachten tot je weer een larva hebt om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:20:

Maar zerg is het moeilijkste om te balancen tussen het maken van drones en het maken van units ook omdat gebouwen en supply larva kosten. Vaak zit je in het begin gewoon te wachten tot je weer een larva hebt om te gebruiken.
:X baneling werkt redelijk..
:( Jij heb zeker nooit als terran 1 uur lang tegen zerg met muta en bangeling lopen stoeien!

Het was wel leuk potje hoor

Ps ik zoek een toss speler voor 2vs2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je echt lang zit te wachten op larvae dan heb je ofwel geen queen, ofwel een leercurve wat betreft injecten met queens ofwel te weinig hatcheries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:11:
Ik was een verstokte Terran speler in Starcraft 2 maar dat ging een beetje de keel uithangen dus heb 1,5 week geleden een switch gemaakt naar Zerg! :) Niet zozeer omdat iedereen dat dus blijkbaar doet ( lees in in deze thread ) maar puur omdat ik Zerg gewoon het coolste ras vind, al vind ik het ook het moeilijkste om te spelen.

Ik doe nu veel vs AI matches omdat ik echt nog bezig ben met oefenen zodat ik genoeg larva heb, drones kan maken maar tergelijkertijd ook een army kan opbouwen. Dit wil nog niet altijd even goed lukken, tips?

Ook krijg ik het niet voor elkaar om met Zerg van very hard te winnen terwijl ik hard easy win, ik kan die early attacks gewoon niet afslaan.
FVV, Beetje de tip die ik alle beginners ook adviseer, pak 1 BO die je het beste lijkt en doe alleen die BO. Maakt niet uit wat de tegenstander doet blijf bij die BO. Vooral nu met de ingame klok kan je heel goed je BO oefenen. Je ziet dat wanneer je een zooitje games gedaan hebt je een soort van extra gevoel krijgt wanneer je wat moet maken etc. Dan gaat alles automatisch. Wanneer dat het geval is kan je je weer gaan richten op aanpassingen op je standaard BO alleen nu weet je wel je timings.

Als je elke keer maar wat doet en op je tegenstander gaat anticiperen verschilt je BO steeds zoveel dat je geen of pas heeeel laat gevoel krijgt voor je timings. Timings > all :-P wees niet bang om games te verliezen. Learn to be a better gamer not just to win games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik ben tijdelijk geswitched naar terran maar in de periode dat ik veel zerg speelde bouwde ik al vrij snel een 2e hatchery in de eigen base. Ik zie dat ook steeds vaker gekopieerd worden door zerg spelers die ik tegen kom. De extra larven die je dan aan het begin krijgt zijn zeer waardevol en je kan met 1 queen beide hatcheries bedienen. De 300 minerals die je aan het begin moet investeren maak je al gauw goed met de extra larven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:31:
Learn to be a better gamer not just to win games :)
Day9 wannebe !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter een wannabe met een goed idool dan een wannabe van bijvoorbeeld Gordon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:36:
[...]

beter een wannabe met een goed idool dan een wannabe van bijvoorbeeld Gordon :p
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:11:
Day[9] heeft in z'n laastste Newbie Tuesday daily een volledige daily gewijd aan Drone timing en alles wat daarbij komt kijken. Erg leerzaam!

http://day9tv.blip.tv

[ Voor 25% gewijzigd door Dricus op 11-10-2010 12:38 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
ServaNt heeft zich geplaatst voor de main round van de IEM!
http://www.gamelux.nl/new...aNt-vs-Solid-ServaNt-wint

Ben benieuwd hoe hij het zal doen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je elke keer maar wat doet en op je tegenstander gaat anticiperen verschilt je BO steeds zoveel dat je geen of pas heeeel laat gevoel krijgt voor je timings. Timings > all :-P wees niet bang om games te verliezen. Learn to be a better gamer not just to win games
Daar spreek je wel mooi jezelf tegen. Eén BO uit je hoofd leren is net zo iets als enkel cheeses doen, je wint er wel mee maar je wordt echt niet een betere speler erdoor.

Sowieso die timings komen vanzelf wel en zijn helemaal niet zo belangrijk, je aan de tegenstander aan kunnen passen hoort veel belangrijker te zijn (al is het wel zo dat met sommige BOs gewoon veruit de sterkste zijn, maar dat zijn balans problemen). Ik zit zelf in diamond en raak nog vaak genoeg supply blocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

:X baneling werkt redelijk..
:( Jij heb zeker nooit als terran 1 uur lang tegen zerg met muta en bangeling lopen stoeien!

Het was wel leuk potje hoor

Ps ik zoek een toss speler voor 2vs2
Nee ik ben zelf de zerg speler :D, tanks en thors zijn anders best vervelend als zerg moet ik zeggen ik ken die magic box truck niet zo goed :(
quote:
ShadowBumble schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:35:
[...]
beter een wannabe met een goed idool dan een wannabe van bijvoorbeeld Gordon
Hier heb je dan wel weer een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik ben zelf de zerg speler , tanks en thors zijn anders best vervelend als zerg moet ik zeggen ik ken die magic box truck niet zo goed
Met mutas eroverheen vliegen en op goede moment je hotkey om te stoppen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:39:
[...]

Daar spreek je wel mooi jezelf tegen. Eén BO uit je hoofd leren is net zo iets als enkel cheeses doen, je wint er wel mee maar je wordt echt niet een betere speler erdoor.

Sowieso die timings komen vanzelf wel en zijn helemaal niet zo belangrijk, je aan de tegenstander aan kunnen passen hoort veel belangrijker te zijn (al is het wel zo dat met sommige BOs gewoon veruit de sterkste zijn, maar dat zijn balans problemen). Ik zit zelf in diamond en raak nog vaak genoeg supply blocked.
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Het gaat erom dat je timings weet en niet maar loopt aan de prutsen. Het begint bij een goede BO en dit zeer goed weet uit te voeren. Wanneer je dit onder de knie hebt kan je makkelijk switchen van BO omdat je je timings weet. Dus van op supply(of time) x kan ik banshees verwachten, op supply x kan ik mmm push verwachten, op supply x can ik collosie verwachten etc. Je leert dan exact wanneer je wat kan verwachten. Dan heb je ook gevoel om andere BO te doen, dan gaat alles natuurlijk.

Ik heb 2 accounts beide ook diamond. Ik raak ook wel eens supply blocked, al is het wel zo dat als dit gebeurt voor 30 food je dood bent. <1000 diamond wil je ook niet weten hoe slecht de BO van sommige spelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
Like w00t. Daarmee zijn reapers echt volslagen useless geworden. Reapers zijn namelijk tegen alles slecht behalve tegen workers & gebouwen. En sommige tier 1 units van zerg & protoss. Maar nu maken ze er in feite een T2 unit van door de vereiste van de factory. Reapers zonder speedupgrade = fail, met name tegen Zerg.

Laat staan dat een tegenstander al zoveel defense heeft ten tijde dat je eerste reaper eruit komt dat ze dan echt geen deuk in een pak boter meer slaanchieten.

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 11-10-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:39:
[...]

die ene BO constant uitvoeren zorgt ervoor dat je mechanics dusdanig worden dat je geen last meer hebt van die supply block. Als je mechanics goed zitten dan heb je voor *elke* BO een goede basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
rodie83 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:54:
Like w00t. Daarmee zijn reapers echt volslagen useless geworden. Reapers zijn namelijk tegen alles slecht behalve tegen workers & gebouwen. En sommige tier 1 units van zerg & protoss. Maar nu maken ze er in feite een T2 unit van door de vereiste van de factory. Reapers zonder speedupgrade = fail, met name tegen Zerg.

Laat staan dat een tegenstander al zoveel defense heeft ten tijde dat je eerste reaper eruit komt dat ze dan echt geen deuk in een pak boter meer slaanchieten.
Mwa geheel useless niet. Maar reapers zijn ook overpowered. Reapers + bunkers zijn imba en kan nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties, ik zal zeker eens gaan kijken naar die Day9 tutorial!

Kan iemand mij een tip geven voor early game base defence? .. wat ik als Zerg eigenlijk altijd doe is een redelijke fast expand, dus op 15 of 16 supply. Dit om zowel extra inkomen als larva te genereren ( ik gebruik hiervoor per base ook 1 queen ).

Het probleem waar ik dan tegenover de AI voor kom te staan is zijn snelle aanvallen, deze kan ik eigenlijk niet afslaan omdat ik dan alleen nog maar een paar zerg/speedlings heb en 2 queens .. en de AI met 6 zealots naarbinnen komt walsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Hoezo spreek ik mezelf tegen? Het gaat erom dat je timings weet en niet maar loopt aan de prutsen. Het begint bij een goede BO en dit zeer goed weet uit te voeren. Wanneer je dit onder de knie hebt kan je makkelijk switchen van BO omdat je je timings weet. Dus van op supply(of time) x kan ik banshees verwachten, op supply x kan ik mmm push verwachten, op supply x can ik collosie verwachten etc. Je leert dan exact wanneer je wat kan verwachten. Dan heb je ook gevoel om andere BO te doen, dan gaat alles natuurlijk.

Ik heb 2 accounts beide ook diamond. Ik raak ook wel eens supply blocked, al is het wel zo dat als dit gebeurt voor 30 food je dood bent. <1000 diamond wil je ook niet weten hoe slecht de BO van sommige spelers zijn.
Als je als een drone uit je hoofd gaat leren wat je moet doen bij X supply, wat bij Y supply, wat bij Z supply, etc dan ben je helemaal niet bezig om een goede speler te worden maar ben je bezig een one-trick-pony te worden die geen flauw idee heeft waarom hij dingen doet behalve dat hij op youtube heeft gezien dat iemand anders ze deed en het dus vast en zeker goed was om te doen.

En dan ben je dus gewoon in exact hetzelfde straatje als wanneer je enkel cheeses doet, je wint er vast wel wat mee, je kan vast ook op redelijk niveau ermee komen, maar je wordt er geen goede speler door. Bij een cheeser zie je dat voornamelijk dat als ze redelijke schade veroorzaken maar je niet meteen killen ze verliezen ondanks hun voorsprong, simpelweg omdat ze geen flauw idee hebben wat te doen behalve hun cheese. Bij normalere BOs zie je dat ze enkel dat kunnen en compleet in paniek raken als er iets gebeurd wat niet in hun oorspronkelijke plan voorkwam. Voorbeeldje daarvan is bijvoorbeeld een bunker maken in een zergs zijn natural, waarnaar de zerg enkel golven zerglings erop suicide, omdat er nou eenmaal in zijn BO stond om met fast expand zijn natural te pakken, en nu lukt dat niet, dus dan maar mass zerglings erop suiciden net zo lang totdat ze hun natural kunnen pakken en hun BO weer kunnen volgen.

Maar van hersenloos een BO te volgen waarbij je geen flauw idee hebt waarom dingen gedaan worden en je niet aanpast aan wat de tegenstander doet wordt je geen goede speler.

@FVV, spine crawlers, al kan het soms moeilijk zijn die zo neer zetten dat zowel je natural voldoende verdedigd wordt en je ramp (die ramp is belangrijker).

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 11-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:21:
Dank voor de reacties, ik zal zeker eens gaan kijken naar die Day9 tutorial!

Kan iemand mij een tip geven voor early game base defence? .. wat ik als Zerg eigenlijk altijd doe is een redelijke fast expand, dus op 15 of 16 supply. Dit om zowel extra inkomen als larva te genereren ( ik gebruik hiervoor per base ook 1 queen ).

Het probleem waar ik dan tegenover de AI voor kom te staan is zijn snelle aanvallen, deze kan ik eigenlijk niet afslaan omdat ik dan alleen nog maar een paar zerg/speedlings heb en 2 queens .. en de AI met 6 zealots naarbinnen komt walsen
Een van de redenen om een tweede hatchery naast je eerste te bouwen. Niet ideaal maar extra larven zijn aan het begin belangrijker dan de gas. Qua minerals loop je in de begin fase niet zo heel veel mis (begin fase). 1 Base is wat makkelijker te verdedigen. 1 Base met 2 hatcheries kun je bijvoorbeeld heel veel roaches maken en een gezond aantal workers. 1 Queen kan 2 hatcheries bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
rodie83 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

Reapers kan je nog steeds bouwen doen nogsteeds evenveel damage tegen workers en kunnen nog steeds over kliffen springen. Alleen kunnen ze nu niet meer alles uitrunnen maar moet je ermee gaan nadenken.
Ze kunnen alle early zerg units aan en alle early protos units dodgen met speed beetje OP dat je tegen een T1 unit T3 units moet maken om te counteren niet.

Nee je kan er niet early game zo makkelijk als eerst een speler mee doodmaken maar ze harassen nog steeds goed. 3 reapers schieten 1 worker in 1 schot af dus als je beetje handig speelt heb je die 3 reapers in zijn mineral line en is hij 6 workesr kwijt voordat hij doorheeft wat er gebeurt.
Wat is de vergelijkbare optie bij zerg/protos ? T3 air dus op T1 hetzelfde kunnen als de rest op T3 en dan nog klagen dat ze niet sterk genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:32:
[...]
1 Queen kan 2 hatcheries bedienen.
IMO een slecht uitgangspunt. als je je Queen maximaal inzet dan duurt het even lang om 25 energy te verzamelen en je larvae uit te laten komen in je hatch. Als je met je Queen 2 hatches gaat bedienen dan loop je dus larvae mis. Als je een keer de inject vergeet dan is het over het algemeen aan te raden om een creep tumor neer te zetten zodat je daarna verder kan creepen (creep is zooo belangrijk voor Zerg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:24:
[...]

Als je als een drone uit je hoofd gaat leren wat je moet doen bij X supply, wat bij Y supply, wat bij Z supply, etc dan ben je helemaal niet bezig om een goede speler te worden maar ben je bezig een one-trick-pony te worden die geen flauw idee heeft waarom hij dingen doet behalve dat hij op youtube heeft gezien dat iemand anders ze deed en het dus vast en zeker goed was om te doen.

En dan ben je dus gewoon in exact hetzelfde straatje als wanneer je enkel cheeses doet, je wint er vast wel wat mee, je kan vast ook op redelijk niveau ermee komen, maar je wordt er geen goede speler door. Bij een cheeser zie je dat voornamelijk dat als ze redelijke schade veroorzaken maar je niet meteen killen ze verliezen ondanks hun voorsprong, simpelweg omdat ze geen flauw idee hebben wat te doen behalve hun cheese. Bij normalere BOs zie je dat ze enkel dat kunnen en compleet in paniek raken als er iets gebeurd wat niet in hun oorspronkelijke plan voorkwam. Voorbeeldje daarvan is bijvoorbeeld een bunker maken in een zergs zijn natural, waarnaar de zerg enkel golven zerglings erop suicide, omdat er nou eenmaal in zijn BO stond om met fast expand zijn natural te pakken, en nu lukt dat niet, dus dan maar mass zerglings erop suiciden net zo lang totdat ze hun natural kunnen pakken en hun BO weer kunnen volgen.

Maar van hersenloos een BO te volgen waarbij je geen flauw idee hebt waarom dingen gedaan worden en je niet aanpast aan wat de tegenstander doet wordt je geen goede speler.

@FVV, spine crawlers, al kan het soms moeilijk zijn die zo neer zetten dat zowel je natural voldoende verdedigd wordt en je ramp (die ramp is belangrijker).
Volgens mij lees je het helemaal verkeerd, het gaat erom om juistem te leren van 1 BO als basis. Als bronze ben je al druk genoeg om 1 BO uit te voeren. Vooral als je zerg hebt gekozen. Wanneer je een basis begint te hebben (als je vanaf diamond race switch zal dit veeeel sneller gaan). Kan je weer gaan richten op counters en wisseling van je BO. Echter zonder basis ben je nergens.

Dit is exact wat de pro's ook doen trouwens (leren wanneer je wat kan verwachten). Er is een goede day9 daily met volgens mij dimaga(dacht dat de titel iets was van learn ZvsT) . Waarin je dit kan zien. Hij volgt een standaard BO en vanuit daar weet hij precies wanneer hij zijn overload moet sacen, wanneer hij moet expanden, wanneer hij eventueel moet overstappen naar roaches etc. Waarom... omdat hij van een basis BO uit gaat en vanuit daar verder gaat werken.

maar iedereen zijn eigen manier van spelen en leren. Het heeft mij iedergeval ontzettend geholpen om het op die manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:44:
IMO een slecht uitgangspunt. als je je Queen maximaal inzet dan duurt het even lang om 25 energy te verzamelen en je larvae uit te laten komen in je hatch. Als je met je Queen 2 hatches gaat bedienen dan loop je dus larvae mis. Als je een keer de inject vergeet dan is het over het algemeen aan te raden om een creep tumor neer te zetten zodat je daarna verder kan creepen (creep is zooo belangrijk voor Zerg)
Aan het begin heb je energie over om een extra inject te doen. Nee, dan kun je inderdaad geen creep plaatsen. Ik prefereerde destijds om meer units te hebben dan creep te verspreiden. Naarmate het spel vordert zul je inderdaad een 2e queen erbij moeten bouwen maar aan het begin niet. Vergeet niet dat de hatchery ook larva's spawned.

Wat betreft de creep 100% mee eens. Maar we praten over sub 30/40 food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

Aan het begin heb je energie over om een extra inject te doen. Nee, dan kun je inderdaad geen creep plaatsen. Ik prefereerde destijds om meer units te hebben dan creep te verspreiden. Naarmate het spel vordert zul je inderdaad een 2e queen erbij moeten bouwen maar aan het begin niet. Vergeet niet dat de hatchery ook larva's spawned.

Wat betreft de creep 100% mee eens. Maar we praten over sub 30/40 food.
Je kunt geen extra inject doen met een queen , je begint met 25 energie (zie de tabel aan de rechterzijde, een Queen wordt gebouwd met 25/200 energie). sub 40 food zul je mij meestal geen inject zien missen (hooguit een buildup van 3 energie extra) tenzij ik afgeleid ben. Wanneer je je concentreert op je inject ability dan zul je nooit een 2e hatchery kunnen voorzien.

Een hatch maakt zelf ook larvae, dat klopt, staat even los van de discussie IMO :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ik maak altijd een extra queen als zerg. Je hebt de minerals toch wel en een queen is een leuke verdediger.
De extra creep die ik daarmee kan spawnen is het meestal wel waard hoewel je hatch upgrade daardoor wel wat vertraagd wordt helaas :(
Zelfs met een expand op 15 heb je nog geld genoeg voor een 2e queen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:08:
Ik maak altijd een extra queen als zerg. Je hebt de minerals toch wel en een queen is een leuke verdediger.
De extra creep die ik daarmee kan spawnen is het meestal wel waard hoewel je hatch upgrade daardoor wel wat vertraagd wordt helaas :(
anderzijds kost een 2e queen je 3 drones, als je de defense nog niet nodig hebt dan heb je meer aan drones... (advocaat van de duivel want ik maak zelf ook redelijk vlot een 2e queen bij een fast expand :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMm not qualified for GSL season 2:

spoiler:
TOP, Tester, cellawerra, newwerra.

Vooral Tester holy shit, gezien als beste protoss van de wereld en me is fan boy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens. Als je een BO kopiert van iemand, en daarmee een x aantal games speelt, leer je juist de nuances kennen van die specifieke build. De pro's en cons heb ik het dan over.

Er word in BO's nooit uitgelegt waarom iets gedaan word. Door zelf na te denken kom je erachter, er staat naar mijn weten nergens dat iemand ze hersens moet uitzetten tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:01:
Je kunt geen extra inject doen met een queen , je begint met 25 energie (zie de tabel aan de rechterzijde, een Queen wordt gebouwd met 25/200 energie). sub 40 food zul je mij meestal geen inject zien missen (hooguit een buildup van 3 energie extra) tenzij ik afgeleid ben. Wanneer je je concentreert op je inject ability dan zul je nooit een 2e hatchery kunnen voorzien.

Een hatch maakt zelf ook larvae, dat klopt, staat even los van de discussie IMO :)
Ik meende me te herinneren dat de regen van de queen iets sneller was dan injects. Maar als ik naar (onderstaande link) kijk dan zie ik dat de energy regen 0,56 is. Dit houdt in dat pas na ~45s de queen 25 energy heeft opgebouwd om een inject te doen. Een inject kost 25 energy [en 40s].

http://sc2armory.com/game/zerg/units/queen

Ik zie in de patchnotes wel dat er een paar keer aan de energy regen hebben gesleuteld (beta) maar ik ga ervan uit dat 0,56 correct is. Dus je hebt inderdaad 2 queens nodig om maximaal van injects te kunnen genieten. Eigenlijk iets meer dan 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:11:
anderzijds kost een 2e queen je 3 drones, als je de defense nog niet nodig hebt dan heb je meer aan drones... (advocaat van de duivel want ik maak zelf ook redelijk vlot een 2e queen bij een fast expand :) )
Vervelend is als je tegen protoss speelt en die gaat voor een fast voidray. Eigenlijk hebben alleen queens wat anti air en je hebt er 2 nodig op je base om enigzins weerstand te bieden. Voor de rest vind ik queens in combat niet zo handig. Hooguit tegen reapers en dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Shadowhawk00 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:08:
en queens + transfusion is lache vs. air en ground :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Vervelend is als je tegen protoss speelt en die gaat voor een fast voidray. Eigenlijk hebben alleen queens wat anti air en je hebt er 2 nodig op je base om enigzins weerstand te bieden. Voor de rest vind ik queens in combat niet zo handig. Hooguit tegen reapers en dan nog.
tegen VR's ben ik persoonlijk fan van 2 spore crawlers per basis (is namelijk ook gelijk detectie tegen observers). Maar een extra queen wil ik ook nog wel eens bouwen daarvoor ja (zoals ik al zei: ik maak ook vaak een snelle 2e queen, vooral bij een FE, die eigenlijk zo goed als zeker is bij een Void Ray rush :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
[...]

Cheese verhaal

Ben ik het niet zo mee eens. Voor SC2 had ik 0 ervaring met RTS games. Ik heb toen de standaard 3 rax MM push BO van HDstarcraft "geleerd" en heel veel geoefend. De eerste 25 games ben je dan inderdaad geforceerd bezig om als een robot je gebouwen en units te maken, maar daardoor krijg je wel een gevoel met het ritme van de game. Op een gegeven moment kijk je ook helemaal niet meer naar supply. Dan weet je dat als je 200 mineralen over hebt, er iets niet klopt. In mijn geval was ik dan mijn refinery "vergeten". Toen ik deze BO zo ongeveer blind (?) kon uitvoeren ben ik gaan epxerimenteren en andere strategieen gaan gebruiken. Dus geen 3 rax MM, maar 5 rax marine, fast banshee, 1/1/1, reaper rush en FE-MM(M) Maar omdat je snapt hoe het ritme van het spel loopt en je een redelijke BO hebt geleerd, heb je een basis waaruit je kan experimenteren. Is dat hersenloos? nee hoor, het is een typisch geval van de basis leren.

De vergelijking met cheese gaat niet op, omdat een cheese getypeerd wordt door het all-in karakter. De cheese wint nu, of verliest 2 minuten later. Als je alleen een cheese BO leert dan heb je natuurlijk volledig gelijk.

Trouwens, het anticiperen op je tegenstander komt vanzelf wel, en is wat mij betreft een van de moeilijkste dingen in SC2. Maar als je in bronze-gold moeite hebt, kan je beter eerst een goede BO trainen dan steeds wat proberen zonder vaste basis.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:28:
tegen VR's ben ik persoonlijk fan van 2 spore crawlers per basis (is namelijk ook gelijk detectie tegen observers). Maar een extra queen wil ik ook nog wel eens bouwen daarvoor ja (zoals ik al zei: ik maak ook vaak een snelle 2e queen, vooral bij een FE, die eigenlijk zo goed als zeker is bij een Void Ray rush :D )
Als de protoss de hoek goed uitkiest dan is het 1 queen + 1 spore vs X aantal voids (zeg 3). Dat win je niet als zerg. Zelfs 2 voidrays is lastig. 2 Queens is een heel stuk veiliger. De 2e queen maakte ik overigens ook vrij snel. Vaak nog wel een 3e om creep te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Ben gisteren geownd door 2 probes...

scv harras, want ik kreeg die probes niet dood door die kut kut kut shield regen...
gaan ze eindelijk weg (na 4 dooie scv, screwed up bo en verneukte eco)... zie ik beneden me ramp een pylon gebouwd.. sure >.<
en jaa hoor cannon harras... pakt ie al mijn food supplies.
ternauwenood overleeft een cannons + zeals rush... komt ie nog een keer aanzetten met grover geschut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Met mutas eroverheen vliegen en op goede moment je hotkey om te stoppen gebruiken.
Mutas op 1 punt verzamelen (wel een flinke bos hoor) en wachten tot ze vanzelf spreaden. Dan gewoon move gebruiken over het doelwit heen. Wanneer ze erboven hangen,druk je op 'h' en daar gaattie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Als de protoss de hoek goed uitkiest dan is het 1 queen + 1 spore vs X aantal voids (zeg 3). Dat win je niet als zerg. Zelfs 2 voidrays is lastig. 2 Queens is een heel stuk veiliger. De 2e queen maakte ik overigens ook vrij snel. Vaak nog wel een 3e om creep te leggen.
2 queens gaan het niet redden tegen 3 void rays, in ieder geval niet als ze zijn opgeladen, tenzij je energie hebt gespaard om te transfusen...
3 VRs zijn bijzonder prijzig, als je dan nog geen hydras hebt of je tegenstander nog niet hevig aan het pushen bent dan heb je iets verkeerd gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Valt an sich wel mee hoor, als jij aan het turtlen ben kan je zo 3 void rays maken zonder dat je tegenstander het door heeft.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

2 queens gaan het niet redden tegen 3 void rays, in ieder geval niet als ze zijn opgeladen, tenzij je energie hebt gespaard om te transfusen...
3 VRs zijn bijzonder prijzig, als je dan nog geen hydras hebt of je tegenstander nog niet hevig aan het pushen bent dan heb je iets verkeerd gedaan :)
Als ik als zerg fast expansion ga en mn vijand 1 gate + stargate gaat, heb ik niet op tijd hydras hoor..
Wel merk ik dan dingen als geen chrono boost op warp gate tech, weinig gateway units.. dan moet er iets zijn wat de toss verstopt, en vaak is dat de void ray. 2 queens kunnen het trouwens lang volhouden tegen 3 voids met een beetje micro..

En als ze opgeladen zijn.. tsja.. dan red niets het meer tegen void rays :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
http://www.starcraft2.nl/...es-seizoen-5-Starcraft-II

de ESL Pro Series is inmiddels van start gegaan. De 8 beste spelers uit de Benelux zullen in een online seizoen bepalen wie er naar de offline finales gaan. Deze vinden plaats op de HCC-dagen. Meer informatie in het artikel hier boven.

http://www.starcraft2.nl/...rs-Seizoen-5-Starcraft-II

de voorrondes van de Intel Extreme Masters European championship (tis wat) zijn nog bezig. ServaNt heeft zich inmiddels geplaatst voor de European Championship. NTT moet tegen White-RA gaan spelen voor een spot. Alle informatie is in het bovenstaande artikel te vinden :D

enj0y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Wat een verschil in het prijzengeld:
1. 500 euro
2. 150 euro
3. 100 euro
Volgens mij valt dat wel beter te balancen, nr1 is nogal OP!

[ Voor 24% gewijzigd door TJHeuvel op 11-10-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie, ik zal vanavond eens een replay plaatsen van een match tegen de AI met zerg ..

Jeetje wat doe ik noobig, ik sta Platinum met terran .. niet heel goed maar ook niet compleet noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was NTT niet gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
CyCloneNL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:33:
Wat een verschil in het prijzengeld:

[...]

Volgens mij valt dat wel beter te balancen, nr1 is nogal OP!
ja het is zeker een groot verschil. Maar omdat het om het eerste seizoen gaat is het natuurlijk erg spannend wie er met de titel er vandoor gaat.
niet echt. Hij zit in de IEM-qualifier en speelt in de EPS.

oh btw.

binnenkort Dreamhack kwalificatie cups. Net als bij de IEM-kwalificatie zullen er een x aantal (4 of 8 ) cups worden gehouden. De finalisten naar een finale-cup, en daar weer de finalisten spelen de finale op HCC dagen om te bepalen wie er naar Dreamhack mag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Uhmmm na aantal uren campaign weer even een bronze match gedaan maarja zuig nog steeds online hhahah

zijn er bronze spelers die 1v1 willen oefenen ? mag je me adden Kzyto 485 want als ik maar league matches blijf doen kom ik nooit uit het dal heb ik het idee.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

quakerix schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:04:
[...]
niet echt. Hij zit in de IEM-qualifier en speelt in de EPS.
Zeker weten? Want ik weet nog een whine threat van hem op het blizzard forum.
Ah, kijk, hier is ie! http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/679178972
Of is dit een fake NTT die super veel trolled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
Kzyto schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:15:
Uhmmm na aantal uren campaign weer even een bronze match gedaan maarja zuig nog steeds online hhahah

zijn er bronze spelers die 1v1 willen oefenen ? mag je me adden Kzyto 485 want als ik maar league matches blijf doen kom ik nooit uit het dal heb ik het idee.
Ik heb je even toegevoegd, ik bak er ook vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:12:
MMm not qualified for GSL season 2:

spoiler:
TOP, Tester, cellawerra, newwerra.

Vooral Tester holy shit, gezien als beste protoss van de wereld en me is fan boy :)
spoiler:
Moon ook niet. Een van de beste WC3 spelers.

Het schijnt dat nederlands wc3 trots, grubby, ook starcraft 2 gaat spelen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal wel moeten, daar gaat het geld inzitten.

Al is SC heeeeel anders dan WC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat was leuk :)
Ik had me voorgenomen om, als ik tegen zerg zou moeten, ik carrier rush zou gaan (in day9 style ja :P)
Dus ik moest net inderdaad tegen een zerg, en ging carrier rush. Het was even lastig, maar ik heb hem kunnen verslaan :), carriers + chargelots waren hem toch wat teveel ^.^

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, Ik speel nu sinds 1 september SC2 ik heb hiervoor wow gespeelt vanaf vanilla voornamelijk high rating arena. Ik ben nu overgestapt naar SC2 duswel m'n eerste RTS. Zit ondertussen in de platinum league na 300 games en krijg zo nu en dan ook al diamond tegen me. ik ben nu een beetje opzoek naar wat buddies om tegen te spelen/trainen en wat dingen uit te proberen etc etc

mocht je in platinum/low diamond zitten kan je me toevoegen: Nick: Regina playerid 597
oja en ik speel protoss.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:54
Hmm, weet iemand of de credit farm methode nog werkt met research points? Net geprobeerd, maar kreeg geen credits meer :(

Dan worden dat wel hele vervelende achievements..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 09:25
Zo, ik heb "Hurry up, it's raid night" in de pocket! Niet moeilijk, wel even de tijd nemen om de campaign door te rushen. Rare zin, you get my drift. Na het halen van Kerrigan's portrait (alle missies op brutal) is normal niet echt een uitdaging te noemen.

@Bosmonster: volgens mij niet, heb het bij m'n brutal run ook nog geprobeerd. Tip: geld opsparen, saven, alles uitgeven voor 1 van de achievements, laden, repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nee bedoelde de farm op bijvoorbeeld sinister turn. Dat je de missie elke keer opnieuw doet en research points verkoopt als je al op 25/25 zit.

Ik lees berichten van 3 weken terug ofzo dat het nog werkt..

edit: nou dat hebben ze gefixed blijkbaar... dat worden nog een paar playthrough's dan...

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dryopes schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:18:
[...]

Zeker weten? Want ik weet nog een whine threat van hem op het blizzard forum.
Ah, kijk, hier is ie! http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/679178972
Of is dit een fake NTT die super veel trolled?
Tenzij iemand NTT's account gejat heeft, is dit the real deal. Kijk maar eens in welke Diamond division hij zit. Ben benieuwd of hij echt gaat kappen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 09:25
Bosmonster schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:02:
Nee bedoelde de farm op bijvoorbeeld sinister turn. Dat je de missie elke keer opnieuw doet en research points verkoopt als je al op 25/25 zit.

Ik lees berichten van 3 weken terug ofzo dat het nog werkt..

edit: nou dat hebben ze gefixed blijkbaar... dat worden nog een paar playthrough's dan...
Dat bedoel ik ook. Werkte bij mij dus niet meer, maar je kunt alle losse achievements ook een voor een halen en een beetje met savegames kloten zodat je niet de campaign 5 keer hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De laatste tijd heb ik veel moeite tegen protoss die zich terugtrekt in hun basis en langzaam hun leger opbouwt tot een onverslaanbare combinatie van charged zealots, stalkers, colossus en soms een paar high templars. Als de natural goed te beschermen is pakken ze die nog maar verder zie of hoor je tijdenlang niks. Harassen wil niet best lukken omdat er altijd een flink aantal gateway units staan om te verdedigen. Lastig vallen met tanks is nog het beste maar echt opschieten doet het niet. Met de botte bijl legers erop gooien resulteert vaak in een counter.

Ik heb zowel een mech als een bio + emp build geprobeerd maar beide werken niet echt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:18:
De laatste tijd heb ik veel moeite tegen protoss die zich terugtrekt in hun basis en langzaam hun leger opbouwt tot een onverslaanbare combinatie van charged zealots, stalkers, colossus en soms een paar high templars. Als de natural goed te beschermen is pakken ze die nog maar verder zie of hoor je tijdenlang niks. Harassen wil niet best lukken omdat er altijd een flink aantal gateway units staan om te verdedigen. Lastig vallen met tanks is nog het beste maar echt opschieten doet het niet. Met de botte bijl legers erop gooien resulteert vaak in een counter.

Ik heb zowel een mech als een bio + emp build geprobeerd maar beide werken niet echt. Iemand tips?
Expanden en upgraden? :P
Verder beetje lastig vallen met banshees/nukes ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer de protoss jou totaal niet herrassed en zelfs niet expand, of hooguit 1x expand zelf dan iig nog een extra keer. zorg dat je de xel naga towers controlled en leg vervolgens een goede tank line voor ze base/natural en zorg dat je 1-2 ravens maakt met een paar banshees en bio army erbij werkt zeer sterk tegen protoss. zeker als het zo lang duurt (als jij zegt dat die chargelots + soms zelfs HT krijgt heb je hier genoeg tijd voor) wat ook helpt is al vroeg in de game drops in ze mineral line te doen met 8 marines met stim, of met 4 marauders op de rand van ze base en gewoon wat pylons te snipen. Nadeel van een collosus army is dat het heel inmobiel is dus wanneer jij met een groot leger aan de voorkant van ze base/natural staat probeer op dat moment drops te doen achter in ze base en wanneer ze army aan de voorkant staan kan je met een dubbel dropship met 8 marauders zelfs snel zijn nexus snipen, wanneer hij met ze army het probeert te safen kan je aan de voorkant aanvallen.

Goodluck :) probeer vooral wat goede scans te doen zodat je weet voor welke units die gaat zodat je het kan counteren. btw wanneer je voor een bio army + 6-8 vikings erbij gaat kan een protoss niert veel met een tier1 unit army +2 collosus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Darkwings schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:15:
[...]

Dat bedoel ik ook. Werkte bij mij dus niet meer, maar je kunt alle losse achievements ook een voor een halen en een beetje met savegames kloten zodat je niet de campaign 5 keer hoeft te doen.
Wil hem toch nog een keer binnen 8 uur halen, dan doe ik dat wel samen met die achievement op normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:26:
[...]

Alleen jammer dat deze builds in de mp niet echt nuttig lijken.
Alleen jammer dat Ultra drop in de mp wel echt nuttig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

Expanden en upgraden? :P
Verder beetje lastig vallen met banshees/nukes ofzo
Mapcontrol is leuk maar wat heb je eraan? Het probleem is niet dat ik grondstoffen of tijd tekort heb maar meer dat ik geen unit compositie kan samenstellen die een kans maakt tegen het maxed out protoss leger. Verder kosten SCV's ook 1 food en zeker bij dit soort all or nothing gevechten telt elke unit. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik richting de foodmax was voordat de protoss speler het gevecht aanging. Lastig vallen met banshees of een drop schiet niet echt op, een aantal stalkers maken daar snel gehakt van. En voor ik die units heb zijn er vaak al voldoende units om dat te counteren in zijn basis. Nukes heb ik nog niet geprobeerd. Meestal is er wel een gaatje om een ghost ergens naar binnen te krijgen dus dat kan ik eens proberen. Waarschijnlijk ligt het een beetje aan het niveau van de speler hoe effectief het zal zijn. Een goede speler zal mogelijk de ghost vinden en afmaken voor de nuke land.
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

wanneer de protoss jou totaal niet herrassed en zelfs niet expand, of hooguit 1x expand zelf dan iig nog een extra keer. zorg dat je de xel naga towers controlled en leg vervolgens een goede tank line voor ze base/natural en zorg dat je 1-2 ravens maakt met een paar banshees en bio army erbij werkt zeer sterk tegen protoss. zeker als het zo lang duurt (als jij zegt dat die chargelots + soms zelfs HT krijgt heb je hier genoeg tijd voor) wat ook helpt is al vroeg in de game drops in ze mineral line te doen met 8 marines met stim, of met 4 marauders op de rand van ze base en gewoon wat pylons te snipen. Nadeel van een collosus army is dat het heel inmobiel is dus wanneer jij met een groot leger aan de voorkant van ze base/natural staat probeer op dat moment drops te doen achter in ze base en wanneer ze army aan de voorkant staan kan je met een dubbel dropship met 8 marauders zelfs snel zijn nexus snipen, wanneer hij met ze army het probeert te safen kan je aan de voorkant aanvallen.

Goodluck :) probeer vooral wat goede scans te doen zodat je weet voor welke units die gaat zodat je het kan counteren. btw wanneer je voor een bio army + 6-8 vikings erbij gaat kan een protoss niert veel met een tier1 unit army +2 collosus oid.
Mijn ervaring is dat een biobuild helemaal niet zo goed werkt itt wat jij meldt... Misschien dat mijn unit compositie niet klopt, wat voor samenstelling gebruik jij en waar hangt deze vanaf? Ik ben het wel met je eens dat een paar point defense drones een goede toevoeging is. Een colussus army is inderdaad niet het meest mobiele leger, maar dat is een bio leger ook niet. De volgende keer neig ik ernaar om wat meer ghosts te nemen om meer energie en shields met emp aan te vallen om zo sneller door de zealots on steroids te komen waarna marauders hun ding kunnen doen tegen de stalkers/colussus. Ik heb nog nooit gelezen dat dit een fatsoenlijke strategie is dus dat zal dat wel niet :P

Eigenlijk is mijn grootste probleem dat het lange en dodelijk saaie games zijn. Ik ben een beetje aan het rondkijken en weet dat op een gegeven moment er een leger naar buiten komt waar ik waarschijnlijk van ga verliezen zonder dat ik daar heel veel tegenin kan brengen. Een tankline aanleggen rondom de uitgang van zijn basis vind ik niet niet bepaald een leuke bezigheid. Tanks zijn wat dat betreft uberhaupt duffe units omdat wanneer ze sieged zijn en voldoende zicht hebben de hele snelheid uit het spel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Ik ga meestal voor de bio + emp build, werkt tot nu toe nog prima, zit maar in Platinum league maar toch.
Val meestal aan met 10 marines, 6-7 Marauders en 2 ghosts. Uiteraard heb ik Stimpacks, Combat Shield, Slow van Maurader, weet even niet uit m'n hoofd wat de naam ervan is en +1 attack. Het wil nog wel eens gebeuren dat m'n eerste aanval het niet helemaal kan afmaken, maar dan heb ik alweer 6-8 marines, 3-4 marauders en een ghost klaarstaan (uiteraard met rally point naar de dichstbijzijnde Xel'naga tower, zodat ze sneller weer naar binnen kunnen stormen).

Micro is gewoon vooral belangrijk tegen Protoss als je met Ghosts rondloopt, meestal Scan ik op de ramp net voordat ik aanval, zodat je met een goede EMP eventuele Sentries nutteloos maakt (lees: je hoeft je pc niet uit het raam te gooien van woede omdat hij de ramp voor altijd blijft force fielden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je maxed zit moet je ook veel upgrades hebben, maar jij had het over in de buurt van max komen. Dat betekend dat je met meer expansions volledig aan je max zit en ook volledig geupgrade bent, dat is dan zeker wel nuttig.
Als je ghosts wil gebruiken gebruik er dan meerdere tegelijk, redelijke kans dat hij verkeerde uitschakeld en denkt dat dat de nuke stopt.

Maar over het algemeen als je er niet met banshees in komt zal je er met ghost al helemaal niet bij komen. Zooi siege tanks rond zijn basis en air units voor LOS of voldoende orbital commands voor scan. Sinds nerf minder, maar je zou toch verder geupgrade moeten zijn dan dat de protos is en dan werkt mass battlecruiser ook nog altijd wel redelijk.

Maar je kan ook gewoon zorgen dat het niet zover komt, als hij aan het turtelen is moet hij dus een hoop meestal in photon cannons hebben gestoken (ook tegen banshees). Ga redelijk snel naar siege tanks + marines en je maakt de handel van afstand af, marines werken wel redelijk tegen meeste siege tank counters van protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Volgens mij kom ik nooit uit de bronze league met die punten telling.
Win ik krijg ik maar +10 of +8, verlies ik is het gelijk -18. Dus als ik 2 potjes win en daarna 1 verlies sta ik 9 van de 10 keer weer op nul.
Maat van me speelt ook in brons maar die heeft tenminste nog +22 en maar -4 of -8 bij een loss.

Uiteindelijk zal ik wel stijgen want heb wel het idee dat ik steeds iets beter wordt maar zo duurt het wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, in t weekend dus in gold division geplaatst (naar m'n gevoel te hoog, maar goed) en gisteren eerst wat verloren om half/half ongeveer te eindigen. Gisteravond en begin van vandaag 4 op rij gewonnen met zelfs n win op n platinum (waarna ik ongeveer rank50 bereikte in m'n gold division) wat m'n record op ongeveer 13wins-15loss bracht, daarna n loss tegen n silver met n cannonrush in m'n base en ik kreeg n demote naar silver voor m'n kiezen. :/ Nu maakt t mij op zich niet zoveel uit waar ik zit, moet over t algemeen gewoon veel spelen voor ervaring en de fun maar vreemde manier van promote/demote als je t mij vraagt. Of er moet gewoon na ~30 matches n evaluationpoint zitten wat bekijkt hoe je het tot dan toe gedaan hebt, toen bij mij 14W-16L ofzo gezien en gedemote... hmmzzz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

aicaramba schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:39:
[...]

spoiler:
Moon ook niet. Een van de beste WC3 spelers.

Het schijnt dat nederlands wc3 trots, grubby, ook starcraft 2 gaat spelen.
Al speelt. YouTube: grubby starcraft 2

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
Grubby zal vanaf 2011 Starcraft 2 gaan spelen. Althans, hij zal de game dan serieus oppakken. Voor iedere pro die switched is het afwachten of je het leuk genoeg vind en of je goed genoeg bent om goed mee te doen op toernooien.

Dit jaar doet hij nog de 'laatste' wc3 toernooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:36
Seditiar schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:06:
[...]

Alleen jammer dat Ultra drop in de mp wel echt nuttig lijkt.
Vond de drops van Fruitdealer iig extreem nuttig die hij met ultra's deed. En 4 roaches in 1 overlord en dan 5 overlords droppen inclusief air support is toch best krachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:11:
[...]

Tenzij iemand NTT's account gejat heeft, is dit the real deal. Kijk maar eens in welke Diamond division hij zit. Ben benieuwd of hij echt gaat kappen.
Het is de echte NTT ja.. hij heeft wel eens vaker dit soort statements gemaakt geloof ik. Blijkbaar past SC2 echt niet bij zijn speelstijl (veel scvs en macrogame spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lolz:

http://www.gosugamers.net...-achievement-points-check

alle achievements: 4960 achievement points..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pff toch maar even day9 kijken... maar hij lijkt toch echt het gay/nerd broertje van tasteless

niks negatiefs bedoelt met gay, maar een homo wordt meestel getypeerd met bepaalde gedragingen en manier van praten. nou dit vind ik nogal terug komen in zijn gedrag..... niet echt interessant om naar te kijken vind ik zelf...

Ben meer een tasteless fan.. maar goed ik moet niet jullie reden om te kijken bevragen.

serieus hij draait op de achtergrond nog, en hij heeft het over uilen die je op de minimap kan zien.... cut the crap please :X ik kan dat echt niet serieus nemen....

zo even mijn frustratie geuit... ty for listening. Nu weer terug naar leuke sc2 casts etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
xos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Mapcontrol is leuk maar wat heb je eraan? Het probleem is niet dat ik grondstoffen of tijd tekort heb maar meer dat ik geen unit compositie kan samenstellen die een kans maakt tegen het maxed out protoss leger. Verder kosten SCV's ook 1 food en zeker bij dit soort all or nothing gevechten telt elke unit. Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik richting de foodmax was voordat de protoss speler het gevecht aanging. Lastig vallen met banshees of een drop schiet niet echt op, een aantal stalkers maken daar snel gehakt van. En voor ik die units heb zijn er vaak al voldoende units om dat te counteren in zijn basis. Nukes heb ik nog niet geprobeerd. Meestal is er wel een gaatje om een ghost ergens naar binnen te krijgen dus dat kan ik eens proberen. Waarschijnlijk ligt het een beetje aan het niveau van de speler hoe effectief het zal zijn. Een goede speler zal mogelijk de ghost vinden en afmaken voor de nuke land.

[...]

Mijn ervaring is dat een biobuild helemaal niet zo goed werkt itt wat jij meldt... Misschien dat mijn unit compositie niet klopt, wat voor samenstelling gebruik jij en waar hangt deze vanaf? Ik ben het wel met je eens dat een paar point defense drones een goede toevoeging is. Een colussus army is inderdaad niet het meest mobiele leger, maar dat is een bio leger ook niet. De volgende keer neig ik ernaar om wat meer ghosts te nemen om meer energie en shields met emp aan te vallen om zo sneller door de zealots on steroids te komen waarna marauders hun ding kunnen doen tegen de stalkers/colussus. Ik heb nog nooit gelezen dat dit een fatsoenlijke strategie is dus dat zal dat wel niet :P

Eigenlijk is mijn grootste probleem dat het lange en dodelijk saaie games zijn. Ik ben een beetje aan het rondkijken en weet dat op een gegeven moment er een leger naar buiten komt waar ik waarschijnlijk van ga verliezen zonder dat ik daar heel veel tegenin kan brengen. Een tankline aanleggen rondom de uitgang van zijn basis vind ik niet niet bepaald een leuke bezigheid. Tanks zijn wat dat betreft uberhaupt duffe units omdat wanneer ze sieged zijn en voldoende zicht hebben de hele snelheid uit het spel halen.
Een maxed out protoss army is erg sterk. Je hebt verschillende opties:

- eerder pushes met marauder/tank/viking. Dat kan hij niet breken zonder behoorlijke losses. Als hij idd maar 1 exp heeft of zo en jij map control hebt dan wil je juist army exchangen omdat hij op den duur jou niet meer kan bijbenen
- BC? Een toss zonder air heeft het vreselijk moeilijk tegen BC's. Let wel op voor feedback (dus EMP op temps)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 02:08:
pff toch maar even day9 kijken... maar hij lijkt toch echt het gay/nerd broertje van tasteless

niks negatiefs bedoelt met gay, maar een homo wordt meestel getypeerd met bepaalde gedragingen en manier van praten. nou dit vind ik nogal terug komen in zijn gedrag..... niet echt interessant om naar te kijken vind ik zelf...

Ben meer een tasteless fan.. maar goed ik moet niet jullie reden om te kijken bevragen.

serieus hij draait op de achtergrond nog, en hij heeft het over uilen die je op de minimap kan zien.... cut the crap please :X ik kan dat echt niet serieus nemen....

zo even mijn frustratie geuit... ty for listening. Nu weer terug naar leuke sc2 casts etc etc
Day9 > tasteless
maar
GSL > all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

Verschil tussen Day9 en andere casters is dat Day9 er vaak een "show" van probeert te maken, met iets te veel bla bla er omheen. Entertaining: mischien, maar voegt niet veel toe aan de SC2 experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tasteless kan ik echt geen uur naar kijken, dan val ik na 10 minuten in slaap.

Om Day9 lig ik regelmatig in een scheur. En als jij entertainment "gay" vindt zegt dat meer over jezelf dan over day9 vrees ik ;)

Tasteless is toch het jongere broertje van Day9 met die oorbellen? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 12-10-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

Dat vond ik eerst ook irritant. Maar na een tijdje wen je er aan en zijn die daily's best leuk om te kijken.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikanen staan er om bekend dat ze op een overdreven manier praten en gebaren, zeker in het westen. Day9 is gewoon een typische Amerikaan.

Je moet Day9 z'n daylies natuurlijk ook niet als een gewone cast zien, het is strategie verhandeling, en wat mij betreft mogen daar best leuke dingen tussendoor zitten, en als je em niet leuk vind dan kijk je toch niet??????? Hoe moeilijk kun je het jezelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14

zo snel mogelijk map control pakken, breid snel uit, pak op zn minst 4 bassisen, upgrade alles zsm mogelijk. plant tig tallen fabriekken barakken en starports.

dan maar zo;n oorlog toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:22:
Tasteless is toch het jongere broertje van Day9 met die oorbellen? :P
Jongere broertje ja :D Ik vind ze beide super goed casten.. Ik vond tasteless SC1 beter casten dan SC2 tough.. maar misschien veranderd dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:52

Tasteless was zalig in de SC1- dagen, maar nu hoor ik er eerlijk gezegd weinig van. 'k Heb'm paar keer tegen Day9 zien spelen op aanvraag van Husky, maar waar zien jullie nog commentating van hem? Zijn humor is immers ongeëvenaard. (Pandabearguy Noooooooooooo...they killed the pandabearguy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Tasteless heeft de GSL van 2 weekenden geleden gecast. Volgens day9 zit hij dus in Zuid-Korea met Artosis.

Day9 is een veel betere commentator dan Tasteless, maar het zal uiteindelijk wel op smaak neerkomen.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:06:
Volgens mij kom ik nooit uit de bronze league met die punten telling.
Win ik krijg ik maar +10 of +8, verlies ik is het gelijk -18. Dus als ik 2 potjes win en daarna 1 verlies sta ik 9 van de 10 keer weer op nul.
Maat van me speelt ook in brons maar die heeft tenminste nog +22 en maar -4 of -8 bij een loss.

Uiteindelijk zal ik wel stijgen want heb wel het idee dat ik steeds iets beter wordt maar zo duurt het wel lang.
Bronze is gewoon jouw niveau nu. Ik zit daar ook en ik merk dat ik verlies terwijl ik wel beter ben. ik maak gewoon altijd wel een capitale fout. Je wordt gewoon langzaam beter en dan zul je weinig meer verliezen en promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren promotion naar Gold :D

Maar daarna tegen een zerg die op gegeven moment 25 muta's had. En ik blijf die dingen OP vinden. Als protoss kan je er gewoon niets tegen doen. Ook al maak ik alleen maar stalkers en blink ik als een malle. Ik krijg die dingen niet dood. zelfs een paar phoenix in the mix lukt niet. True carriers are the bomb. Maar voordat je daar naar toe geteched ben en genoeg gas hebt om dat te supporten hebben die muta's alles al dood. Is er iemand die weet hoe je early muta harass kan tegen gaan als protoss?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:40:

Maar daarna tegen een zerg die op gegeven moment 25 muta's had. En ik blijf die dingen OP vinden. Als protoss kan je er gewoon niets tegen doen. Ook al maak ik alleen maar stalkers en blink ik als een malle. Ik krijg die dingen niet dood. zelfs een paar phoenix in the mix lukt niet. True carriers are the bomb. Maar voordat je daar naar toe geteched ben en genoeg gas hebt om dat te supporten hebben die muta's alles al dood. Is er iemand die weet hoe je early muta harass kan tegen gaan als protoss?
Counteren tegen mutas lukt dan niet meer want hij heeft er al teveel en je bent dus te laat. Je zal zn gas moeten pakken terwijl je counters maakt. Misschien met dt's zn drones pakken of iets anders sneakerigs ? Ik weet niet veel v protoss. Hmm dt's vergen ook al flink wat tech. Iig moet je zorgen dat hij weinig gas heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
ye-roon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:40:

Storm die dingen gewoon stuk? In combinatie met stalkers. Hij zal moeten dodgen op die storms, terwijl haal je hem uit de lucht met je stalkers die vrolijk kunnen voortschieten. Als die kerel 25 muta's heeft kan je gerust voor de stalkers gaan omdat hij niet echt veel ground ( zerglings ) gaat hebben die een direct counter tegen je stalkers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik kan niet spelen, omdat ik onzettend zenuwachtig word, en ik gewoon bang ben te verliezen. En ik het heel erg inspannend vind om te spelen, ik ben Rank 15 in platinum als zerg, maar heb maar 40 matches total ofzo... En ik heb al zoveel threads gelezen van, Just go out there and f*ck*ng lose! Maar ik vind verliezen te vervelend, helemaal omdat je gewoon 20 minuten hebt verprutst :-/ Help me please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen zijn echt veel te snel om goed storm op te doen, doe je waarschijnlijk meer damage mee tegen je eigen stalkers. Vooral gezien als hij ziet dat jij hem probeert te stormen hij gewoon ervandoor gaat als hij een HT ziet.

That said volgens mij hebben protos het nog altijd beter dan terran tegen mutas. Phoenixen hebben toch bonus tegen mutas? (Moet eens kijken hoe kost effectief die precies zijn). Stalkers kunnen door blink tenminste mutas redelijk bijhouden en ook ze over cliffen heen volgen, itt marines voor terran.

Trouwens wat ik wel heel irritant aan het vinden is is dat je bij custom games niet normaal kan leaven als hij eenmaal vol zit, dus als één iemand ervandoor gaat moet dan meteen de rest uitloggen en weer inloggen. Sowieso is het aantal mensen dat er meteen vandoor gaat als hij is gestart danwel een hele slechte verbinding heeft gewoon ronduit triest. Ik denk dat ik bij custom games (nexus wars, star battle, etc) waar je met redelijk wat mensen speelt de laatste tijd op rond de 30% zit waarbij niet iemand snel ervandoor gaat dan wel dropped.

Waarom heb je trouwens 20 minuten verprutst als je verliest? Als je enkel om te winnen speelt kan je inderdaad beter gewoon tegen de ai op easy spelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Sissors op 12-10-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Een 2e account kopen? Of ga 2vs2 random spelen, waar je gewoon minder waarde aan hecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffiappie schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:50:
Ik kan niet spelen, omdat ik onzettend zenuwachtig word, en ik gewoon bang ben te verliezen. En ik het heel erg inspannend vind om te spelen, ik ben Rank 15 in platinum als zerg, maar heb maar 40 matches total ofzo... En ik heb al zoveel threads gelezen van, Just go out there and f*ck*ng lose! Maar ik vind verliezen te vervelend, helemaal omdat je gewoon 20 minuten hebt verprutst :-/ Help me please.
tis maar een spelletje, als je niet speelt heb je er ook geen plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03

moet zeggen dat Artosis + Tasteless echt wel een goed cast team is, maar de dailies hebben wel iets andere insteek dan gewone casts, bedoelt om je iets te leren of op een ander manier naar bepaalde situaties te kijken, bij casts heb je dat gewoon niet. moet wel zeggen dat ik de vragen meestal ook oversla, meestal hoop gezwets wat al voorbij is gekomen :P
verliezen hoort erbij, tis gewoon een spel he. kan me niet voorstellen dat je met andere games altijd wint. je tegenstander kent je niet, jij kent hem niet dus fuck it :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Dank u mensen, ik ga als ik vanavond thuis heb met vernieuwde moed maar eens wat matches spelen denk ik. Dank u zeer.

Editje = Als mensen mij willen helpen, of mij gewoon willen inmaken 1v1: ObVious - 916

[ Voor 27% gewijzigd door maffiappie op 12-10-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb ook als ik een tijdje niet gespeeld heb, en weer begin, dan zit ik het hele eerste potje stijf van de spanning. Maar na het eerste potje is dat snel verdwenen. En verliezen moet, daar word je beter van, niet van winnen. Dus tijd verprutsen als je verliest doe je sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had dat vroeger ook met Dawn of War.

Mijn tip: zoek een oefenpartner en bekijk samen je 1v1 ladder games (degene die je verliest) om te zoeken naar fouten. Je raakt dan iig gewend aan het spelen met mensen i.p.v. een AI op een relaxte manier. Zelf ging ik het hierdoor allemaal veel technischer zien zonder de emoties en dwong het mij te ladderen om aan games voor analyse te komen. Daarnaast was het gewoon leuk en leerzaam om met iemand samen te werken.

Na genoeg games verdwijnt dat gevoel vanzelf en voor je het weet hit je die 'Find Match' knop zonder er bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

djengizz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:13:
Na genoeg games verdwijnt dat gevoel vanzelf en voor je het weet hit je die 'Find Match' knop zonder er bij na te denken.
Ik had dat in het begin ook, bang om te ladderen er geen fun in zien nu speel ik de afgelopen dagen al zonder erbij na te denken rustig 10 tot 30 matches in de avond uurtjes.

Ga ik dit redden ? Nee
- <enter> gg < enter> F10 n
NEXT

Gewoon niet bij nadenken en doorgaan, natuurlijk zullen er dagen zijn waarin je eigenlijk niks kan winnen maar er zullen ook dagen zijn dat je er zo doorheen ramt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Bedankt voor alle replies, nu ik er ook meer over na denk, denk ik dat ik dit gevoel vooral heb omdat ik veel diamonds tegen kom, die mij toch wel (meestal, niet altijd) helemaal de grond in stampen. Misschien als ik voorbij mijn skill drempel die ik nu heb kan komen, dit gevoel kan verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben als zerg trouwens ook vaak de klos wanneer hij eerder mutas heeft dan ik. Meestal probeer ik dan met wat banelings via nydus zn drones te pakken maar zn mutacount gaat daarvan niet omlaag en ik krijg niet snel genoeg anti-air up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:42:
Ik ben als zerg trouwens ook vaak de klos wanneer hij eerder mutas heeft dan ik. Meestal probeer ik dan met wat banelings via nydus zn drones te pakken maar zn mutacount gaat daarvan niet omlaag en ik krijg niet snel genoeg anti-air up.
Wat ik veel van mijzelf zie als ik in die situatie zit is dat ik compleet stationary defenses vergeet, plop 3 strategisch geplaatste spore crawlers neer, en je bent voor een tijdje best veilig.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.