Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:53:
[...]
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Het gaat erom dat je timings weet en niet maar loopt aan de prutsen. Het begint bij een goede BO en dit zeer goed weet uit te voeren. Wanneer je dit onder de knie hebt kan je makkelijk switchen van BO omdat je je timings weet. Dus van op supply(of time) x kan ik banshees verwachten, op supply x kan ik mmm push verwachten, op supply x can ik collosie verwachten etc. Je leert dan exact wanneer je wat kan verwachten. Dan heb je ook gevoel om andere BO te doen, dan gaat alles natuurlijk.
Ik heb 2 accounts beide ook diamond. Ik raak ook wel eens supply blocked, al is het wel zo dat als dit gebeurt voor 30 food je dood bent. <1000 diamond wil je ook niet weten hoe slecht de BO van sommige spelers zijn.
Als je als een drone uit je hoofd gaat leren wat je moet doen bij X supply, wat bij Y supply, wat bij Z supply, etc dan ben je helemaal niet bezig om een goede speler te worden maar ben je bezig een one-trick-pony te worden die geen flauw idee heeft waarom hij dingen doet behalve dat hij op youtube heeft gezien dat iemand anders ze deed en het dus vast en zeker goed was om te doen.
En dan ben je dus gewoon in exact hetzelfde straatje als wanneer je enkel cheeses doet, je wint er vast wel wat mee, je kan vast ook op redelijk niveau ermee komen, maar je wordt er geen goede speler door. Bij een cheeser zie je dat voornamelijk dat als ze redelijke schade veroorzaken maar je niet meteen killen ze verliezen ondanks hun voorsprong, simpelweg omdat ze geen flauw idee hebben wat te doen behalve hun cheese. Bij normalere BOs zie je dat ze enkel dat kunnen en compleet in paniek raken als er iets gebeurd wat niet in hun oorspronkelijke plan voorkwam. Voorbeeldje daarvan is bijvoorbeeld een bunker maken in een zergs zijn natural, waarnaar de zerg enkel golven zerglings erop suicide, omdat er nou eenmaal in zijn BO stond om met fast expand zijn natural te pakken, en nu lukt dat niet, dus dan maar mass zerglings erop suiciden net zo lang totdat ze hun natural kunnen pakken en hun BO weer kunnen volgen.
Maar van hersenloos een BO te volgen waarbij je geen flauw idee hebt waarom dingen gedaan worden en je niet aanpast aan wat de tegenstander doet wordt je geen goede speler.
@FVV, spine crawlers, al kan het soms moeilijk zijn die zo neer zetten dat zowel je natural voldoende verdedigd wordt en je ramp (die ramp is belangrijker).
[
Voor 3% gewijzigd door
Sissors op 11-10-2010 13:25
]