Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja maar als zerg zal jij normaal ook een expansion hebben, en daar moet je er dan ook 3 neerplompen. Ben je al 6 drones kwijt en zooi minerals. En dan bescherm je je drones en hatcheries, maar flinke kans dat je nog wel een gebouw buiten range daarvan hebt.

Dus ja het is de enige mogelijkheid, maar het is wel een prijzige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Hmm ik weet het niet, als je speelt gaat het niet alleen om de mineral count. Als zerg heb je al genoeg kopzorgen, als je je iets rustiger en veiliger voelt als je 6 spore crawlers hebt is dat ook een grote factor die meespeelt. En 6 drones, ik heb liever 1 Queen spit aan spore crawlers, dan dat ik constant achter die muta's aan moet rennen die me gebouwen killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
fuqua schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:13:
[...]

zo snel mogelijk map control pakken, breid snel uit, pak op zn minst 4 bassisen, upgrade alles zsm mogelijk. plant tig tallen fabriekken barakken en starports.

dan maar zo;n oorlog toch ?
Als hij turtled kan jij 1 of 2 expos meer pakken. Daardoor meer geld = meer en sneller units.
Dan gooi je je maxed army gewoon in de strijd. hij zal waarschijnlijk winnen maar omdat jij meer geld en gebouwen hebt kan jij binnnen no time weeer een maxed army hebben. Dit herhaal je tot hij geen geld meer heeft.
Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik kijk net de daily9 en allemaal nederlanders in de 1e match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:10:
Hehe ik kijk net de daily9 en allemaal nederlanders in de 1e match.
Ik zit op stage, en ik kan het niet maken de daily te kijken. T_T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
maffiappie schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:50:
Ik kan niet spelen, omdat ik onzettend zenuwachtig word, en ik gewoon bang ben te verliezen. En ik het heel erg inspannend vind om te spelen, ik ben Rank 15 in platinum als zerg, maar heb maar 40 matches total ofzo... En ik heb al zoveel threads gelezen van, Just go out there and f*ck*ng lose! Maar ik vind verliezen te vervelend, helemaal omdat je gewoon 20 minuten hebt verprutst :-/ Help me please.
haha je doet aan mezelf denken destijd met starcraft 1, jezus wat heb ik sigaretten lopen weg puffen tijdens zo'n potje. gewoon om mn zenuwen onder controle te krijgen.
gelukkig ben ik er wat overheen gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Ik kan niet spelen, omdat ik onzettend zenuwachtig word, en ik gewoon bang ben te verliezen. En ik het heel erg inspannend vind om te spelen, ik ben Rank 15 in platinum als zerg, maar heb maar 40 matches total ofzo... En ik heb al zoveel threads gelezen van, Just go out there and f*ck*ng lose! Maar ik vind verliezen te vervelend, helemaal omdat je gewoon 20 minuten hebt verprutst :-/ Help me please.
Hehe je lijkt precies op mij wat dat betreft helemaal zenuwachtig als de neten. Zelfs na 200+ matches nu nog :D Maar gewoon lekker spelen en blijven spelen want als je eenmaal bezig bent denk je vanzelf, yeah dit is tof.

En als je verliest ach naja je zakt misschien wat maar je stijgt minstens zo snel weer dus nog big deal eigenlijk. Maar ik weet echt precies wat je bedoeld en voelt :P

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
vanavond is er weer een be/nl toernooitje bij esl, kun je nog 50 euries winnen :)

http://www.esl.eu/benelux/sc2/1on1/koth2/

[ Voor 5% gewijzigd door daanteb op 12-10-2010 11:34 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
daanteb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:32:
vanavond is er weer een be/nl toernooitje bij esl, kun je nog 50 euries winnen :)

http://www.esl.eu/benelux/sc2/1on1/koth2/
Hoe hoog ligt de lat in deze Benelux ESL toernooien? Ik heb nog nooit een nederlander zien spelen, zijn er 2000+ diamond spelers of hoe zit het? Ik probeerde de inschrijvingen te zien voor deze KOTH maar die staan er niet op.

Edit: Niet dat ik mee doe, maar ik ben gewoon benieuwd. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door maffiappie op 12-10-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
ik heb daar ook wel wat last van. ik vond altijd wel een reden om niet te spelen (te moe vaak). laatste dagen weer wat gespeeld. Na 8 verlies boeide het me niet zoveel meer en ging het een stuk makkelijker. Het beste advies: Just ****ing play.

Misscien wil je custom games tegen me spelen? Ik ben gold, verlies jij niet zoveel en kan ik veel leren;)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52
We hebben wel een 1850 speler die hier postte naar eigen zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
aicaramba schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

ik heb daar ook wel wat last van. ik vond altijd wel een reden om niet te spelen (te moe vaak). laatste dagen weer wat gespeeld. Na 8 verlies boeide het me niet zoveel meer en ging het een stuk makkelijker. Het beste advies: Just ****ing play.

Misscien wil je custom games tegen me spelen? Ik ben gold, verlies jij niet zoveel en kan ik veel leren;)
Is goed hoor, ObVious #916. add me maar en praat tegen me als ik online ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
maffiappie schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:55:
[...]

Hoe hoog ligt de lat in deze Benelux ESL toernooien? Ik heb nog nooit een nederlander zien spelen, zijn er 2000+ diamond spelers of hoe zit het? Ik probeerde de inschrijvingen te zien voor deze KOTH maar die staan er niet op.

Edit: Niet dat ik mee doe, maar ik ben gewoon benieuwd. ;)
zitten een paar tussen die echt goed zijn, 1700+ ofzo, die winnen ook natuurlijk :P eerste paar matches kan je alles tegenkomen, van bronze tot diamond, daarna wordt het lastiger. ter vergelijking ik heb nu 4-5 toernooitjes meegedaan en heb het 1x tot de 3e ronde geschopt en ik ben 1000+ diamond.

maar tis ook leuk om tegen de beste van be/nl te spelen, je verliest wel maar je houdt er een leuke replay aan over :)

edit: laat maar, ik dacht dat KOTH2 vanavond was maar is volgende week dinsdag :F

[ Voor 4% gewijzigd door daanteb op 12-10-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik voegah ook een beetje, maar als ik nu verlies druk ik zo snel mogelijk op de find match knop uit frustratie. Als ik nu een game sessie moet eindigen met een loss.. ben ik niet blij. Ik ga vaak net zo lang door tot ik win, wat soms ook tot een loss streak van soms wel 11 leid.. Dat is dan misschien weer niet heel handig, maar als je genoeg speelt kom je vanzelf van die 'angst' af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ik herken de "spanningen" wel. Voor mij heeft het vooral te maken met het feit dat een SC2 potje wat meer investering nodig heeft (tijd). Bij andere Multiplayer games respawn je na een aantal seconden. Bij SC2 weet je bas dat je dood bent na een langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17-09 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bosmonster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:07:
We hebben wel een 1850 speler die hier postte naar eigen zeggen :P
/Off-topic
Made me grin ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

daanteb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

zitten een paar tussen die echt goed zijn, 1700+ ofzo, die winnen ook natuurlijk :P eerste paar matches kan je alles tegenkomen, van bronze tot diamond, daarna wordt het lastiger. ter vergelijking ik heb nu 4-5 toernooitjes meegedaan en heb het 1x tot de 3e ronde geschopt en ik ben 1000+ diamond.

maar tis ook leuk om tegen de beste van be/nl te spelen, je verliest wel maar je houdt er een leuke replay aan over :)

edit: laat maar, ik dacht dat KOTH2 vanavond was maar is volgende week dinsdag :F
De beste die ik daar ben tegengekomen is ofwel Sushilicious ofwel Dzolan (oid). Zij stonden vorige week allebei in de top 200 van Europa, volgens de officiële Blizzard lijst. Dzolan ongeveer rank 50 uit m'n hoofd.

Daarbij zou ik wel willen opmerken dat ik niet bijzonder veel waarde aan die ranking zou hechten. Je hebt namelijk ook bijzonder veel tijd nodig om hoog in die ranking te komen. Dat is alleen weggelegd voor mensen die door sponsors betaald worden of geen werk / school hebben.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Waarom heb je altijd verschrikkelijk veel zin om een ras switch te doen als je nog een hele dag moet werken voor je uberhaupt even een potje single player kan spelen die je doet inzien het niet te doen?

:+

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Day9 daily heeft nederlanders als eerste match :D Wel grappig om te zijn (funday monday heb ik het dan over)

edit; link: http://day9tv.blip.tv/file/4234538/

[ Voor 19% gewijzigd door Gorion3 op 12-10-2010 13:00 ]

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punten inflatie is nog flink aan de gang trouwens. Zat ik eerst met 900+ punten redelijk hoog in mijn league na 2 weken de 1v1 niet aangeraakt te hebben sta ik nu vijftigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gorion3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:00:
Day9 daily heeft nederlanders als eerste match :D Wel grappig om te zijn (funday monday heb ik het dan over)

Aan die chat te zien zijn het duidelijk Belgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
daanteb schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:11:
[...]

NOU bedankt! Ik las jouw reactie dat KOTH vanavond was..dus ik d8 even een mailing er uit te sturen op ESL. Zonder dat ik het even check :D Hoor ik 2sec na de mailing van mijn admins dat het volgende week is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:26:
Punten inflatie is nog flink aan de gang trouwens. Zat ik eerst met 900+ punten redelijk hoog in mijn league na 2 weken de 1v1 niet aangeraakt te hebben sta ik nu vijftigste.
Punten inflatie is gelijk aan hoeveelheid bonus punten die worden geinjecteerd. Dus dat zal gewoon doorgaan zolang die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
quakerix schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

NOU bedankt! Ik las jouw reactie dat KOTH vanavond was..dus ik d8 even een mailing er uit te sturen op ESL. Zonder dat ik het even check :D Hoor ik 2sec na de mailing van mijn admins dat het volgende week is :P
aaah sry, ik wist alleen nog dat het op dinsdag was en dacht automatisch dat het vanavond was :F ik vond het al vreemd dat ik daarna mail kreeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Gorion3 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:00:

day9 denkt dat het duitsers zijn volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tukker_T schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

day9 denkt dat het duitsers zijn volgens mij :+
Dat denken de meeste toch die nederlands zien/lezen ?

Eitherway net weer een leuke PvT deed een scan net toen zijn eerst Stargate neer ging en dat zag ik dus, dus ik mijn MM Bal derheen en ondertussen mass marines met 1 Marauder op 5 marines, kom ik hem halverwege tegen met de 2de MM Bal heeft hij 4x Void Ray 1x Carrier. Ik stim en knal alles zo uit de lucht, krijg ik als reactie : Ah you must love being Terran just Stim and Win.

Zucht ja JIJ gaat toch mass air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:48
Omdat er de laatste tijd weinig vrienden online waren met SC2 ben ik me op 3vs3 random gaan richten. Best wel leuk man! Ik merk dat ik het liefst geen terran wil spelen, omdat ik daarmee ver boven het niveau van de andere spelers uitstijg (zit ook maar bovenin silver). 3vs3 random geeft me de mogelijkheid om van alles uit te proberen met zerg en protoss, echt te grappig!

Als protoss zijn al die mensen die mass T1 units gaan in 3vs3 (omdat het zo rete goed werkt tegen de meeste mensen) super leuk te counteren met een paar Colissi :)

Als zerg ben ik steeds meer bezig met ongewone tactieken en maffe drops. Zergling/ baneling/ muta kan iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

ShadowBumble schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

Dat denken de meeste toch die nederlands zien/lezen ?

Eitherway net weer een leuke PvT deed een scan net toen zijn eerst Stargate neer ging en dat zag ik dus, dus ik mijn MM Bal derheen en ondertussen mass marines met 1 Marauder op 5 marines, kom ik hem halverwege tegen met de 2de MM Bal heeft hij 4x Void Ray 1x Carrier. Ik stim en knal alles zo uit de lucht, krijg ik als reactie : Ah you must love being Terran just Stim and Win.

Zucht ja JIJ gaat toch mass air.
Mja maar stim and win is wel beetje terecht. Ik kom vaak genoeg tegen terrans die alleen marines en medivacs maken. En ongeacht wat ik maak ik kom er echt niet door. Het is hokken en defenden als een malle zorgen dat ze de basis niet komen tot ik voldoende immortals heb, maja, dat gaat ook niet werken in meeste gevallen. Beste is als ik kan uit houden tot Collosi. Maja dat lukt meestal niet tegen mass stim marines met shield :s

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Tja, het is wel ergelijk, gewoon T+A Move als terran en je wint. Terwijl om een bio-ball te verslaan je toch wel aardig moet micro'en als tegenstander zijnde. En dan bedoel ik niet het eeuwige debat van T1 units die T3 units counteren. Maar dat een zerg speler perfect moet flanken en meerdere control groepen moet gebruiken, terwijl terrans gewoon 1ta kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ye-roon
Sorry maar dan moet je niet terran de schuld geven maar jezelf.

Marines zijn direct counters vs immortals. Zealots winnen makkelijke van marines zolang die maar niet kunnen hit and runnen -> force fields en/of charge. Colossi vegen de vloer aan met marines. HTs maken ook gehakt van marines. En stalkers zijn ook nog geen eens zo slecht, ja cost effective verliezen ze net van marines afaik, maar het is niet zo dat ze compleet ingemaakt worden.

@Maffia, ook niet waar.

Als een terran bioball 1a doet vs zerg, en die zerg doet 1a met zijn banelings die fractie kosten van terran army, is het resultaat geen bioball meer.
Als een terran bioball 1a doet vs protoss, en die protoss doet 1a met zijn zealots, is het resultaat geen bioball meer maar nog wel zealots.

Reden dat vooral tegen protos ik vaak bioball doe/deed (bezig met naar protos switchen) is die grappige neiging van protos spelers om stalkers tegen terran te massen. Ja zowel marines en marauders zijn cost effective counters tegen stalkers, wat denk je dat ik dan doe.

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 12-10-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Tegen protos weet ik het niet, maar tegen zerg zal ik rond de 30 banelings nodig hebben om met een 1a move te bereiken wat jij zegt, 1a zorgt dat de baneling zodra ie in range is explodeert a.k.a raakt niet 360 graden poppetjes, wat een zerg speler moet doen is zonder A voorbij de tegenstanders forces klikken, banelings ontploffen als zij dood gaan ook. Of voorbij tegenstander klikken en X.

Ik denk dat een protoss player Chargelots nodig heeft om ook maar een kans te maken, en de situatie waar te maken die jij aangeeft.

Daar komt nog bij dat ik T+A move zei, dus stimpack erbij. De bioball moet wel zo outnumbered zijn om die situaties waar te maken, 't is niet eens grappig meer.

(Edit, ik geef u toch wel een chocoladekoekje omdat u naar Protoss aan het switchen bent _/-\o_ als je maar geen 4 gate doet :( )

[ Voor 9% gewijzigd door maffiappie op 12-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste statistieken laten toch echt zien dat protos het sterkste ras is (wat trouwens niet de reden is dat ik switch, reden is de grotere aantal mogelijkheden, TvT = sieges + vikings, TvZ = tegen lings + mutas, TvP = elke keer weer verrassing, dus maar besloten om P te gaan spelen. Alleen al met sentries kan je zulke leuke dingen doen, al moet ik er wel aan gaan denken ze eerst te stoppen voordat ik ze met shift forcefields laat maken, anders gaan ze eerst hun attack move afmaken en komen die forcefields nooit. Maar had geen plannen om 4 gate te gaan doen).

Maar als de terran speler geen hit and run doet winnen banelings volgens mij makkelijk van een bioball. (Nou ja wat marauders overleven het vast, maar daar heb je zerglings voor). Als je zerglings + banelings hebt en je doet 1a weet ik zeker dat ze het heel makkelijk winnen (pijnlijke ervaringen mee) zonder te surrounden. Tuurlijk dat is effectiever, maar hoeft niet.

Bij protos maakt charge alleen voor het eerste stukje uit zolang er niet gehit and runned wordt, dus dat zal weinig invloed hebben.

Maar als ik vanavond eraan denk zal ik het eens in één van de unit testers gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 12-10-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Chargelots hebben niet alleen charge, gewone snelheid is ook hoger door de upgrade. En zolang de terran niet op Creep staat, zal een goed getimed stim + stop and shoot micro de banelings afrekenen, en anders rennen ze gewoon terug naar de basis met stim, zelfs met roly poly upgrade zijn banelings niet sneller van de creep dan gestimde bio.

En ik zie veel koreanen inderdaad aangeven dat Protoss sterker is, het spel is nog zo jong, we shall see.

[ Voor 13% gewijzigd door maffiappie op 12-10-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja nu gaan we hit and run er ook bij halen, net hoefde die terran nog niks aan micro te doen.

Btw al die hotkey namen zijn verwarrend als je grid hotkeys gebruikt :P

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 12-10-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
furby-killer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:56:
Laatste statistieken laten toch echt zien dat protos het sterkste ras is (wat trouwens niet de reden is dat ik switch, reden is de grotere aantal mogelijkheden, TvT = sieges + vikings, TvZ = tegen lings + mutas, TvP = elke keer weer verrassing,
TvT kan je ook winnen door ravens/vikings/banshees te gaan en als je helemaal luxe wilt doen nukes.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Je hebt helemaal gelijk. Toch ist jammer dat zon simpel beetje micro een volledige techswitch nutteloos kan maken voor zerg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04
Enkele tips voor de spelers die problemen hebben van de fast muta's of mass muta:

-Een speler die fast muta gaat heeft geen tijd voor verdediging (om de strategie te laten lukken), een protos rush of een vulture rush (terran) heeft veel kans om te slagen in een vroeg stadium.

- psionic storm is enorm sterk tegen muta's.

- het bouwen van muta's kost enorm veel gas. Tegelijk een zwak punt. Gas productie vertragen= niet voldoende muta's om een basis plat te krijgen.

Veel scouten is dus de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mafia, burrowen kan nog (zie ik zerg eigenlijk nagenoeg nooit doen met banelings), of wat ze standaard doen speedlings vlak voor de banelings uitsturen, die zijn zeker sneller dan bioball en daarmee bioball surrounden, dan maken banelings het karwei af.
MrVegeta schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:15:
[...]

TvT kan je ook winnen door ravens/vikings/banshees te gaan en als je helemaal luxe wilt doen nukes.
Die air mogelijkheid had ik zelf inderdaad nog op mijn todo lijstje. Al heb je dan gewoon als probleem dat marines die probleemloos afmaken, tegen vikings en sieges werkt het in principe wel ja, maar goed marines zijn er ook altijd bij.

Nukes is zelfs als het helemaal goed wordt uitgevoerd erg twijfelachtig, vooral als je niet veel richtingen hebben om de tegenstander aan te vallen. Ik heb het 1x gedaan en stuitte toen op een nogal fundamenteel probleem:
Vaak kan je zijn leger enkel van voren benaderen, achter hem heeft hij basissen waar ook turrets staan (geloof me als hij ziet dat jij ghosts gaat zet hij die wel neer). Oftewel van voren, en je moet buiten range van sieges blijven aangezien dat bijzonder pijnlijk is, dus laat je de nuke iets voor de sieges droppen. Het idee dan is dat hij zijn sieges moet inpakken en ervandoor gaan en in die tijd kwetsbaar is. (Ja als hij dat niet doet is het leuker, maar dan kan je nuke wel neerzetten als counter tegen alles). Het is twijfelachtig of hij uberhaupt wel lang genoeg kwetsbaar is om het goed uit te buiten, zolang is het niet. Maar belangrijker, als mijn leger dan richting zijn siege tanks rent om ze op kwetsbaar moment af te maken moeten ze dwars door de nuke heen rennen (ik kwam er op het laatste moment achter dat dat misschien niet zon goed idee is, maar verloor nog steeds wel redelijk wat units aan mijn eigen nuke :P ).

@Sjaak.
Mass muta is voornamelijk mijn probleem. Maar sowieso is vulture geen MP unit.
Mutas zijn veel sneller dan HTs en dodgen storms zo terwijl ze ergens anders gaan aanvallen. HTs zijn te traag om alles te verdedigen.
En zorgen dat hij er niet veel maakt is geen counter. (Voordat iemand het tegendeel gaat beweren, geef dan BCs maar 4x zoveel damage en HP, met de mededeling erbij dat je maar moet zorgen dat hij daar nooit aankomt).

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 12-10-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
QUOTE FAAL : vulture rush (terran)
Ik hebt nooit SC1 gespeeld, staat dit gelijk aan een banshee?

[ Voor 24% gewijzigd door maffiappie op 12-10-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee :P

een vulture is een snelle wagen welke mijnen kan leggen, geeft veel bonus damage tegen light.

zeg maar een soort van iets duurdere hellion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
furby-killer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:29:
Die air mogelijkheid had ik zelf inderdaad nog op mijn todo lijstje. Al heb je dan gewoon als probleem dat marines die probleemloos afmaken, tegen vikings en sieges werkt het in principe wel ja, maar goed marines zijn er ook altijd bij.
Ravens hebben natuurlijk de HSM voor marines (en algemeen gebruik) ik vind het erg jammer dat ze 125 energie kosten waardoor je niet een PDD en een HSM kan plaatsen, erg frustrerend is dat. De range op een HSM is vrij klein dus je moet in de buurt komen en ravens zijn zo snel stuk dat het erg lastig is om ze goed te droppen. Mocht je voor zo'n airbuild gaan moet je wel zorgen dat je +12 ravens hebt en een groepje van ~10 SCV's mee om te repairen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:32:
nee :P

een vulture is een snelle wagen welke mijnen kan leggen, geeft veel bonus damage tegen light.

zeg maar een soort van iets duurdere hellion.
De Vulture zit in de single player campaign :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat hij hellions bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Oh zijn vultures hellions? j/k, bedankt mensen. En ja Redje, zo zie je hoeveel ik oplette tijdens de campaign :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

furby-killer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:12:
Btw al die hotkey namen zijn verwarrend als je grid hotkeys gebruikt :P
Same here, als gebruiker van de standaard setup voor lefties ;).

@maffiappie:
Nee, vultures zijn vultures en hellions zijn hellions. Het zijn twee verschillende voertuigen. Met vultures kun je mijnen op de grond leggen. Hellions hebben alleen zo'n vlammenwerper. Vultures zijn die voertuigen die je kunt gebruiken in die mission waarin je die Adjudant terug moet veroveren van degene die hem gehacked heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Dricus op 12-10-2010 16:47 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze vervullen in die zin dezelfde rol als in sc1 dat ze alleen minerals kosten, snel zijn en snel kapot gaan, en er workers mee lastig kunt vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm tegen mutas? Ik denk persoonlijk dat phoenix + grote ground force het beste is.. wel de muta count laag houden door constant aan te vallen met phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Mja maar stim and win is wel beetje terecht. Ik kom vaak genoeg tegen terrans die alleen marines en medivacs maken. En ongeacht wat ik maak ik kom er echt niet door. Het is hokken en defenden als een malle zorgen dat ze de basis niet komen tot ik voldoende immortals heb, maja, dat gaat ook niet werken in meeste gevallen. Beste is als ik kan uit houden tot Collosi. Maja dat lukt meestal niet tegen mass stim marines met shield :s
T>P early game
P>T mid/late game

Dit maakt de matchup eigenlijk volledig gebalanceerd. Zodra collosus eruit zijn is P in het voordeel. Je kan wel roepen dat die worden ''gecountered'' door vikings, maar als je vikings maakt kan je geen ghosts maken en minder marauders/marines. Wist je dat guardian shield stim bijna compleet cancelled(tegen zealots dan)? Over het algemeen doen protoss het slecht in toernooien, maar dat was ook al in BW zo.

Waar ook vaak over gewhined wordt is EMP. Gewoon omdat je het zo snel kan krijgen, maar EMP is niet OP, op het punt dat je EMP moet hebben, Mid/late game heeft de tegenstander al HT's die net zo sterk/sterker zijn. Bovendien kan je als protoss gewoon je shields weer rechargen terwijl je als Terran beter een shitload aan medivacs hebt met gestoord veel energy hebt. Je kan uiteraard early game EMP gaan maar dat is nogal stom als Protoss voor een collosus build gaat aangezien je dan niet de gas hebt om Vikings te maken. Sowieso zijn ze gewoon te duur om vroeg te hebben.

De rede dat marauders en marines cost effective zijn tegen alle gateway units is vanwege collosus en HT. Als een protoss speler HT's gaat heb je EMP en medivacs nodig. Dit zorgt ervoor dat je een veel kleiner leger krijgt, waardoor het vanzelfsprekend is dat het kleine leger iets sterker is. Dit geldt ook voor collosus, je moet vikings maken om ze te ''counteren'' wat in de grootte van je leger gaat zitten. Alhoewel ik de damage tegen gebouwen toch net ietsjes te sterk vind zelf. Zodra je na de collosus stage bent als een protoss speler zijnde is de terran player echt in moeilijkheden. Dan moet je echt gestoord goed kunnen droppen en je leger positioneren wil je nog winnen. 2 HT's met full energy is genoeg om een bio ball compleet te vernietigen. Tegen een goede toss met een observer boven zijn leger en die zijn HT's uitspreid is het dus echt zwaar kut om al die ht's te emp'en.

Bovendien is forcefield de spell in de game met de meeste potentie. Enige speler die ze echt goed kan gebruiken imo is Tester, hij kan gewoon tegen een terran 20 food achter staan en nog winnen door geniale forcefields, het is uiteraard wel lastiger dan Stim. Wat ervoor zorgt dat op de lagere levels Terran mischien iets sterker is(alhoewel de statistieken dit niet zeggen)Het schijnt zelfs zo te zijn dat je makkelijker goed kan worden met protoss. Nouja, dat zegt idra in dit interview: http://www.mlgpro.com/con...n-D-C-MLG-Interviews-Idra

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Endorse: De link die je geeft is niet de goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx :D goed interview.
Idra: I expect to win.
btw, ik zie je vet vaak op tl posten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
MLG: Give us an idea of the lifestyle and practice regimen of a pro gamer in Korea.

Idra: We practiced for 12 to 13 hours a day, had around two hours of free time during the day, and got, on average, two days off a month—couldn't really leave the house other than that.

Wauw. Dat is vrij veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOAAL oh ik bedoel hehe eindelijk gold, had eingelijk in pl kunnen zitten >.> maar drops kunnen echt hard aan komen zeg..

en zerg met baneling en muta is ook gewoon niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:22:
[...]Idra: We practiced for 12 to 13 hours a day, had around two hours of free time during the day, and got, on average, two days off a month—couldn't really leave the house other than that.
Wauw. Dat is vrij veel
pfff dan krijg je niet eens de tijd om de potjes goed te verwerken, vraag me af hoe effectief het is, volgens mij kan je met minder uren even goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:57:
[...]

pfff dan krijg je niet eens de tijd om de potjes goed te verwerken, vraag me af hoe effectief het is, volgens mij kan je met minder uren even goed worden.
Trainingstijd. Dus ze zullen ook wel replays bekijken of een groepsbespreking :') hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Trainingstijd. Dus ze zullen ook wel replays bekijken of een groepsbespreking :') hebben
Denk dat het idd de tijd is dat ze gewoon bezig zijn met het spel. Maar is pro SC2 gamen zo lucratief dat ze het kunnen veroorloven om dit blijkbaar als enige bron van inkomst te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Nare infestors :( He Pinda :D.

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 12-10-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Denk dat het idd de tijd is dat ze gewoon bezig zijn met het spel. Maar is pro SC2 gamen zo lucratief dat ze het kunnen veroorloven om dit blijkbaar als enige bron van inkomst te hebben?
Als je een sponser hebt, ja zeker(meestal heb je dan een vast contract :P)
Anders moet je erg goed zijn, maar kan het ook ja, en dat komt vooral doordat er nog weinig toernooien zijn van SC2, of het prijzengeld relatief laag(lager dan bij wc3 en sc1 bijv) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
ivm die speler met alle achievements,

Als je even uitrekent

Ongeveer 15.000 games gespeeld
4+31+30+11 = 66 dagen is S2 reeds uit
66*24*60 = dat zijn 92160 minuten

92160 / 15000 = 6 minuten/game gemideld... zonder slapen...

Hoe kan dit ?

Hier is de link
http://kr.battle.net/sc2/...393/1/%EC%9E%89%EC%97%AC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je op 15.000? 3000 random 1v1 games plus 3000 random team games.

Plus game time loopt sneller dan real time.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ok net 1 van de meest WEIRDE games allertijden.

1v1, ik P andere T. Goed ik doe me ding en scout en zie een 3 baracks, en een expension die hij op de expension aan het bouwen is. (kunnen die mensen dat niet in hun basis doen en dan ergens heen vliegen? ma goed, geen units dat had dus ik wist dat hij bijna ging aanvallen. hij stond onder me ramp (zelnaga caverns 1v1 map) en deed een scan om wat units te zien, lol. Goed ik ziet me 3 immortals en rent weg. En ik loop met wat zealots naar benee, hij volgt me omhoog, 2 force fields en al ze units weg op 2 na die nog beneden waren, die gingen ook dood en toen mijn hele army naar ze expension gestuurd. En voor dat ik goed en wel me basis uit was. The dude i was playing against has left the game. Hij staat 13de in zijn gold, ik 25ste in mijn gold. Maar echt, WTF? dan ga je toch niet zo maar leaven. Hij had makkelijk nog wat kunnen maken of zo. Maar ach, een win is een win.

Oh en Blink Stalker + observer + undefended piece of ramp is erg veel stalkers in iemands basis die voorbij de wall off gaan. Altijd leuk (vooral om dan terwijl die bezig is met je stalkers ze wall te slopen met wat zealots en immortals :D Maar dat was een ander potje.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leer schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad wel heel chaotisch geschreven.

Ondertussen heb ik mijn eerste twee rated games gedaan als protos. (Nou ja heel lang geleden ook weleens eentje gedaan). Eerste was PvP mirror die ik redelijk kansloos verloor. Tweede was tegen een zerg op een nieuwe map die ideaal is voor fast expand. Kan zerg dan doen, maar doe ik het ook gewoon. Redelijk makkelijk gewonnen, hij wist nog mijn eerste aanval af te slaan, maar wel ten koste van zijn natural. En toen had hij geen expansions meer en ik had er nog eentje bij gemaakt, dus twee expansions. Vervolgens pakte hij die natural wel weer, maar kon ik wel voorkomen dat hij nog een expansion kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Heh cool dat ik je tegen kwam :P Wist niet goed hoe ik die banshee en raven moest counteren :P

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

yasaka schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:32:

Als je even uitrekent

Hoe kan dit ?

Hier is de link
1v1's winnen:
1. SCV rush
2. Blijf in de Bronze league.
Dat is de trick, die games duren maar 2 minuten. Er is ook iemand op de EU server die het zo gedaan heeft, die won 95% van z'n games en af en toe forfeit ie wat games om z'n rating te laten zakken om in bronze te blijven. Bronze spelers kunnen een pro SCV rush gewoon niet aan.
De drie grote achievements (1000 1v1 wins per race) zou je zo in in een paar weken kunnen doen.

Een groot aantal team wins halen is nog makkelijker (volgens mij is dat ook een achievement), je quit de match meteen en hoopt dat je team alsnog wint. Zo kan je meerdere games tegelijk 'spelen' en gaat het dus heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yasaka schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:32:

Als je even uitrekent

Hoe kan dit ?

Hier is de link
4v4 game joinen
leaven
nog een 4v4 game joinen
leaven
enz enz

ja, dat is gay :') maar het werkt wel: als het team waar je in zat wint krijg je gewoon een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Pindamann schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:32:
[...]

Heh cool dat ik je tegen kwam :P Wist niet goed hoe ik die banshee en raven moest counteren :P
Je ging met infestors wel de goede kant op. Wist niet dat infestors ook cloaked units konden onderkotsen met fungal growth. Wat je ook kan doen is infested marines blazen en een overseer erbij halen, gaat het ook hard. Ik speelde verre van optimaal maar ja zoals je zei, Ravens, Banshees en Vikings zijn moeilijk te counteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Elp schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:47:
[...]

1v1's winnen:
1. SCV rush
2. Blijf in de Bronze league.
Dat is de trick, die games duren maar 2 minuten. Er is ook iemand op de EU server die het zo gedaan heeft, die won 95% van z'n games en af en toe forfeit ie wat games om z'n rating te laten zakken om in bronze te blijven. Bronze spelers kunnen een pro SCV rush gewoon niet aan.
De drie grote achievements (1000 1v1 wins per race) zou je zo in in een paar weken kunnen doen.

Een groot aantal team wins halen is nog makkelijker (volgens mij is dat ook een achievement), je quit de match meteen en hoopt dat je team alsnog wint. Zo kan je meerdere games tegelijk 'spelen' en gaat het dus heel hard.
Die gozer zit in elke league in Diamond. Zo makkelijk heeft 'ie het in ieder geval niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Morphix schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:54:
[...]

Die gozer zit in elke league in Diamond. Zo makkelijk heeft 'ie het in ieder geval niet voor elkaar gekregen.
Deze nare truc gaat als volgt:

Fail totaal in je placement. (alleen drones bouwen, daarmee marines aanvallen, 10x spawning pool bouwen en ze rustig laten slopen. Niet opgeven, alles gewoon laten afbreken)
Score resultaat en vooral verschil: + / - matchmaking rating.

Je word tegen lowest-bronze gezet. Rush deze dood. 20% ga je verliezen. Dat is prima, je wint, maar met een klein eindscore verschil. Je zal dus niet snel stijgen. Maar op den duur zal je tegen Gold komen te spelen. Nadat je die een keer gewonnen hebt, ga je verliezen. Als je all-in rush het niet haalt in Gold: Prima. Dit verlaagd je score op het juiste moment!

Zo speel je heel veel 2~5 minuten games en kom je meestal Bronze niet uit. Maaaar: Als je daarna gewoon keihard de Bronze en Gold spelers versla, kom je daar snel terecht. Na een aantal behoorlijke score wins, vooral uit macro of inbouw (ramp / expo blocks) krijg je grote score verschillen. Als je over de 1000 wins heen zit, schijnt het redelijk snel te gaan, omdat je het matchmaking systeem zeer inconsistent hebt laten scoren al die tijd. En gezien de eenheid die aan de grondslag ligt de scoreverschillen zijn, is de samplesize relatief laag, tot wel 10~25x lager dan dat je volle non-rush matches had gespeeld. Vervolgens heb je in Gold als je echt zo goed bent dat je in diamond hoort, nog steeds 20.000 punten verschil. Dit zit dan snel over de 98% confidence interval die (naar alle waarschijnlijkheid) gehanteerd word heen, gezien rush games 2000~5500 punten zijn. Je zal dus binnen de kortste keren na je 1000 wins weer op diamond terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
hier een topic van iemand die alle 1v1 achievements bij elkaar heeft weten te grinden met worker rushen. Hij gaat altijd gelijk met z'n workers in de aanval en omdat men in low bronze de attack move niet weet kan hij hiermee nog winnen ook. Hij zegt dat ie 95% van z'n potjes wint, natuurlijk komt ie uiteindelijk tegen betere spelers maar dan quit ie gewoon een hoop potjes. Enige reden om een hoop potjes te quitten is zodat ie tegen hele slechte spelers komt en z'n potjes niet te lang duren of dat hij uiteindelijk 50% gaat verliezen door de matchmaking (wat dus 2x zo lang duurt dan gewoon ff een serie quitten)

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/656096111?page=1

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Godjezus zeg. Wat een waardeloze pot net. TvT, kerel ging mass tank/thor. En daar doe je erg weinig tegen, Ravens worden meteen kapot geschoten, kerel bouwde de hele map ook vol turrets. OMG, nog nooit zo'n ergelijke pot gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:18:
Godjezus zeg. Wat een waardeloze pot net. TvT, kerel ging mass tank/thor. En daar doe je erg weinig tegen, Ravens worden meteen kapot geschoten, kerel bouwde de hele map ook vol turrets. OMG, nog nooit zo'n ergelijke pot gespeeld.
Mass siege tanks into bc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Mjah hij had natuurlijk ook een enorme sloot vikings. En ik doe niet aan siege tanks. Dan verlies ik de pot maar ./care.

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=160145
Lol awesome idee. Medivac drop 1 marine. Raven dropt een HSM op de marine, marine rent in de SCV lijn. Booom :p. Of zoals iemand anders zei, aantal HSM op een een cloaked banshee plaatsen, naar de tegenstander vliegen en laten exploderen :p.

[ Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 13-10-2010 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Hehe, de programing scene in Korea is echt bizar. Was ook al met SC/BW zo. Absurd. Die gasten zijn in populariteit te vergelijken lokale sportsterren/acteurs. Verdienen ook een sloot geld maar goed, daarvoor zit je wel 12+ uren per dag achter een scherm (voor velen is dat ook een droom :P). Europeanen hebben getracht dat wereldje te betreden. De Nederlander Nazgul heeft het een tijd gedaan, De Fransman Elky. Niet geheel onverdienstelijk maar was altijd wel een gat met de Koreaanse top.
Youtube eens op broodwar + Boxer. Krankzinnige meute fans tijdens uitzendingen. Only in Korea...!! >.<

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:32:
Mjah hij had natuurlijk ook een enorme sloot vikings. En ik doe niet aan siege tanks. Dan verlies ik de pot maar ./care.
Datzelfde heb ik tegen protoss. Dan gaan zij mass HT, Collosi met een sloot carriers. Rapen ze mijn groepje raven's. Derp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lag gisteren voor op mn terran opponent. Had 1,5x zn scv's gesloopt (wel 2x onze legers op 0 geknokt) en had net met mutas zn natural en cc vernield. Vlieg ik over zn main en daar heeft ie toch stiekem 4 thors en more coming. Mijn 8 mutas redden dat niet en even later staan er 7 thors bij me en moet ik twee keer op g drukken.
Ik had al mn centjes in de harassende mutas zitten en kon alleen nog zerglings/banelings maken maar niets helpt meer tegen 7 thors. Dat soort potjes haat ik. Je ziet dat ze komen en je hebt de tijd niet voor bijv infestors en andere zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol awesome idee. Medivac drop 1 marine. Raven dropt een HSM op de marine, marine rent in de SCV lijn. Booom :p. Of zoals iemand anders zei, aantal HSM op een een cloaked banshee plaatsen, naar de tegenstander vliegen en laten exploderen :p.
OP.

Waarom doe je niet aan tanks? Tanks zijn awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

MrVegeta schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:32:
[...]

Je ging met infestors wel de goede kant op. Wist niet dat infestors ook cloaked units konden onderkotsen met fungal growth. Wat je ook kan doen is infested marines blazen en een overseer erbij halen, gaat het ook hard. Ik speelde verre van optimaal maar ja zoals je zei, Ravens, Banshees en Vikings zijn moeilijk te counteren :).
Ja ik had later ook het idee dat ik wel Hydras kon blijven gebruiken maar meer infestors moest gaan gebruiken :)

Het is ook geen unit samenstelling die je vaak tegen komt. Voor mij iig eerste keer :P En je kunt met VG en andere AOE attacks ook burrowed units pakken.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
haarbal schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:43:
hier een topic van iemand die alle 1v1 achievements bij elkaar heeft weten te grinden met worker rushen. Hij gaat altijd gelijk met z'n workers in de aanval en omdat men in low bronze de attack move niet weet kan hij hiermee nog winnen ook. Hij zegt dat ie 95% van z'n potjes wint, natuurlijk komt ie uiteindelijk tegen betere spelers maar dan quit ie gewoon een hoop potjes. Enige reden om een hoop potjes te quitten is zodat ie tegen hele slechte spelers komt en z'n potjes niet te lang duren of dat hij uiteindelijk 50% gaat verliezen door de matchmaking (wat dus 2x zo lang duurt dan gewoon ff een serie quitten)

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/656096111?page=1
Snap niet hoe dat kan lukken. Heb ook een keer een worker rush tegen me gehad, maar voordat ie bij mij de basis in kwam lopen had ik al een stuk of 3 drones meer, dus dat verloor ie sowieso.
En het is echt niet zo dat de Bronze spelers allemaal het syndroom van down hebben ofzo. Wanneer je 50/50 blijft winnen zit je zo in de top 5 en dan krijg je tegenstanders die gewoon weten wat ze doen.

Nog een vraagje aan de Zerg spelers hier. Mijn worker waypoint blijft zich resetten (of ik reset 'm in mijn toetsendruk-drift somehow). Lijkt zich vooral voor te doen na het maken van een Queen of een Lair.
Erger me kapot hier aan, maak ik tijdens een gevecht een slootje drones en dan kom ik erachter dat ze al een minuutje of 5 bij de Lair een peukie staan te roken ipv minerals te versjouwen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klik altijd g + leftmouse op mineralpatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:26
Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:43:
[...]
Nog een vraagje aan de Zerg spelers hier. Mijn worker waypoint blijft zich resetten (of ik reset 'm in mijn toetsendruk-drift somehow). Lijkt zich vooral voor te doen na het maken van een Queen of een Lair.
Erger me kapot hier aan, maak ik tijdens een gevecht een slootje drones en dan kom ik erachter dat ze al een minuutje of 5 bij de Lair een peukie staan te roken ipv minerals te versjouwen. :F
Je kan 2 waypoints maken via de hatchery. De eerste zet je op je mineral line, de 2de ergens in je base. De eerste waypoint zorgt ervoor dat je drones direct gaan minen, de 2de waypoint is voor je overige units.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:59:
[...]

OP.

Waarom doe je niet aan tanks? Tanks zijn awesome.
Tanks haalt zo'n beetje alle spanning uit een game en zorgt alleen voor frustratie. Toen ik (eindelijk) in bed lag realiseerde ik me dat "gewoon" met ghosts bezig moest gaan...
Pindamann schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:17:
[...]

Ja ik had later ook het idee dat ik wel Hydras kon blijven gebruiken maar meer infestors moest gaan gebruiken :)

Het is ook geen unit samenstelling die je vaak tegen komt. Voor mij iig eerste keer :P En je kunt met VG en andere AOE attacks ook burrowed units pakken.
Ultralisks waren iig niet te way to go, alhoewel je bijna had gewonnen maar dat lag (nofi) meer aan mij dan aan jou :). Infestors / Muta's is er ook wel een aardige combo voor. Als ik een HSM moet doen voor je muta's heb ik minder energie voor PDD's en andersom ook. Muta's infestors zou ik aanraden.

[ Voor 49% gewijzigd door MrVegeta op 13-10-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:43:
[...]
kan het zijn dat je per ongeluk de waypoint van de larve zet ipv de hatchery? als ik ff niet oplet overkomt mij dat nog wel eens in alle haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Elp schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:47:
[...]
Random wordt ook gezien als race dus heb je 4 grote achievements. Maar het kan wel.
Dan nog 1000 cooperative games op insane en je hebt alle achievements daar, beetje inplannen en je kan meteen die speciale dingen hebben ( inwarpen, infestor enzo )
Nog steeds heb je dan weinig level maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
Def87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:04:
[...]

Je kan 2 waypoints maken via de hatchery. De eerste zet je op je mineral line, de 2de ergens in je base. De eerste waypoint zorgt ervoor dat je drones direct gaan minen, de 2de waypoint is voor je overige units.
Volgens mij heb ik mijn vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd. :>

Ik snap bovenstaande allemaal wel, het gaat erom dat de 2e waypoint (dus de worker waypoint) tijdens de match steeds reset. Dus ipv dat de drones naar de mineral patch worden gestuurd staan ze gewoon te idlen bij de basis en moet ik weer g+muisklik op de mineral patch doen.
Dit wordt vooral vervelend als je een paar expansions hebt, dan heb je gewoon geen tijd om steeds die worker waypoint weer op te zetten en je idling drones te selecteren etc.

Vraag is dus of dit een bekend probleem is bij Zerg spelers en wat er aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
kun je niet gewoon rechtsklik doen? of is dat je unit waypoint? misschien is het anders middle mouse button ofzo.
Chief-XL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 02:44:
Youtube eens op broodwar + Boxer. Krankzinnige meute fans tijdens uitzendingen. Only in Korea...!! >.<
Boxer heeft zich paar dagen geleden gekwalificeerd voor het 2e seizoen van de GSL. ben benieuwd hoe ver hij het zal gaan schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:26
Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:16:
[...]

Ik snap bovenstaande allemaal wel, het gaat erom dat de 2e waypoint (dus de worker waypoint) tijdens de match steeds reset. Dus ipv dat de drones naar de mineral patch worden gestuurd staan ze gewoon te idlen bij de basis en moet ik weer g+muisklik op de mineral patch doen.
Dit wordt vooral vervelend als je een paar expansions hebt, dan heb je gewoon geen tijd om steeds die worker waypoint weer op te zetten en je idling drones te selecteren etc.

Vraag is dus of dit een bekend probleem is bij Zerg spelers en wat er aan te doen is.
Dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt, alhoewel ik ook pas 2 weken met zerg bezig ben :P
Het lijkt me inderdaad wel enorm vervelend.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 17-09 20:46
Weet je zeker dat je het waypoint gebruikt voor de workers? Of per ongeluk telkens de larve richting min stuurt? Zou niet eens weten hoe je een waypoint kunt resetten. Anders dan op het betreffende gebouw te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gister 2vs2, samen met een vriend beide T, beide tegenstanders Z. Voordat we begonnen had ik al zoiets van 2xZ, dat moet wel een cheapass allin rush worden met tonnen zerglings. Zeker weet je het iig nooit, dus toch maar gekozen om samen een zware reaper push te doen. Onze gezamelijke ramp dichtgebouwd met rax, depots en noem maar op en toen we beide net een stuk of 4 reapers klaar hadden kwamen ze hoor. 40 zerglings op een ramp, tegen een wall die we met wat SCV's makkelijk konden repareren. Ik heb de kill count op m'n reapers niet eens kunnen bijhouden. Kon je in 't echt maar zo snel promoveren zegmaar :').

Na dit ultieme killfest, waarvan ik zou zeggen dat beide Z spelers gewoon hadden moeten terugtrekken (onze harass reapers waren in the open waardeloos geweest tegen al die zergies) snel doorgeteched naar mass banshees en bij het eerste schot wat ze in vijandelijke basis losten was het al GG.

Nou, weinig GG aan. Slap all-in spel, en dan ook nog brainless door niet te concluderen dat je je troepen beter voor iets anders kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Dus wat? Ze GG'en netjes dat jullie een good game hebben gespeeld. Wat konden ze nog doen dan tegen je Banshee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021

Dan heb je hem toch wel heel lang laten doen als die mass Thor, Siege Tanks en Vikings had? :o. Iets te weinig gescout om te counteren mss? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:52

Krizzie

Progressive Music \o/

Hatchery aanklikken en dan rechtermuis op een mineralpatch, dan krijg je een oranje lijn te zien als het goed is. Dat is je waypoint voor de drones.

Hatchery aanklikken en dan rechtermuis op iets anders dan een mineralpatch geeft een witte lijn welke je standaard waypoint is.

Als je 1 larva aanklikt dan geldt het natuurlijk alleen voor die larva en niet voor de rest. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik vind dit wel een extreem strakke tribute vanuit Blizzard naar Cool

http://www.gosugamers.net...ews/fruit-dealer-full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Random wordt ook gezien als race dus heb je 4 grote achievements. Maar het kan wel.
Dan nog 1000 cooperative games op insane en je hebt alle achievements daar, beetje inplannen en je kan meteen die speciale dingen hebben ( inwarpen, infestor enzo )
Nog steeds heb je dan weinig level maar het kan wel.
Voordeel is wel dat als je random speelt, en je spawned als Terran en wint de match, dan heb je zowel een random win als een Terran win. Dus je hoeft niet 1000 aparte games te winnen als random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:37:
Dus wat? Ze GG'en netjes dat jullie een good game hebben gespeeld. Wat konden ze nog doen dan tegen je Banshee?
Ik snap ook nooit waarom mensen hierom lopen te zaniken. Ik heb liever dat ze gelijk leaven na de cheese/rush wat je het ook wilt noemen, dan dat ze nog 10 minuten irritant lopen te doen terwijl ze (economisch gezien) toch vrijwel kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:37:
Oh zo bedoel ik het ook niet, prima dat ze netjes GG zeggen. Alleen je kan gewoon niet spreken van een good game in mijn optiek. Dat was wat ik bedoelde te zeggen ;)

Ik stem dan ook voor de nieuwe afkorting "WP" - well played, waarmee je de credits specifiek aan de ander geeft, in plaats van te spreken over een good game, terwijl er soms zeker geen sprake is van een good game :P

[ Voor 21% gewijzigd door rodie83 op 13-10-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
rodie83 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Oh zo bedoel ik het ook niet, prima dat ze netjes GG zeggen. Alleen je kan gewoon niet spreken van een good game in mijn optiek. Dat was wat ik bedoelde te zeggen ;)

Ik stem dan ook voor de nieuwe afkorting "WP" - well played, waarmee je de credits specifiek aan de ander geeft, in plaats van te spreken over een good game, terwijl er soms zeker geen sprake is van een good game :P
dat is geen nieuwe afkorting hoor, wordt regelmatig gebruikt :)

Nog even doorzagen over mijn Drone waypoint reset, ben blijkbaar niet de enige: http://www.teamliquid.net...c_id=120269&currentpage=2 (ouwe topic, maar toch).

Denk dat het wellicht komt doordat ik per ongeluk op mn hatchery klik tijdens het injecten, soort spasme wat ik onder controle moet zien te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

IMHO is GG niet meer of minder dan een beleefdheidsvorm en moet je vooral niet al te krampachtig gaan doen over wat de afkorting werkelijk betekent. Als je "alsjeblieft" zegt bij het aangeven van de pindakaas aan je tafelgenoot ga je er toch ook niet elke keer moeilijk over zitten doen of de daadwerkelijke betekenis van dat woord (als het je belieft; als het je goeddunkt) wel van toepassing is op de situatie waarin je je op dat moment bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:16:
[...]

Ik heb altijd al mijn hatches in 1 control group dus bij een nieuwe expo moet die toch weer in de controlgroup en dan vergeet je het minder snel. Wat dan ook handig is is dat je al je hatcheries dezelfde mineral line als drone waypoint kan geven dus dan maak je overal een zooitje drones en gaat alles netjes naar die minerals.

Zelfde werkt ook voor de andere waypoint maar wat ik daar meestal doe ik select all hatheries, select all larva, bouw combat units en rightclick op de kaart. Dit werkt alleen goed als je hetzelfde type units maakt want dan komen die allemaal waar je ze wilt hebben, legers, overlord, drones. Handig in combat je maakt units met een paar simpele keyboard commands en met 1 click rally je ze op je leger.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.