Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Shadowhawk00 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Ik heb altijd al mijn hatches in 1 control group dus bij een nieuwe expo moet die toch weer in de controlgroup en dan vergeet je het minder snel. Wat dan ook handig is is dat je al je hatcheries dezelfde mineral line als drone waypoint kan geven dus dan maak je overal een zooitje drones en gaat alles netjes naar die minerals.

Zelfde werkt ook voor de andere waypoint maar wat ik daar meestal doe ik select all hatheries, select all larva, bouw combat units en rightclick op de kaart. Dit werkt alleen goed als je hetzelfde type units maakt want dan komen die allemaal waar je ze wilt hebben, legers, overlord, drones. Handig in combat je maakt units met een paar simpele keyboard commands en met 1 click rally je ze op je leger.
Ik heb 1 hotkey voor al mijn hatcheries en alle hatcheries + queen op een aparte hotkey (tot 4 hatcheries). Makkelijk voor snel injecten en ook het maken van units per hatchery. (bijv. expansion 3 heeft meer drones nodig: 3-tab-s-dddd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:38:

Nog even doorzagen over mijn Drone waypoint reset, ben blijkbaar niet de enige: http://www.teamliquid.net...c_id=120269&currentpage=2 (ouwe topic, maar toch).

Denk dat het wellicht komt doordat ik per ongeluk op mn hatchery klik tijdens het injecten, soort spasme wat ik onder controle moet zien te krijgen
Let gewoon goed op de icoontjes links in beeld. Zo gauw er een idle drone is zie je daar een icoontje staan en weet je dat er iets mis is. Ctrl + F1 selecteert vervolgens al je idle drones.

Sowieso zijn die icoontjes belangrijk aangezien ze ook aangeven dat er een upgrade klaar is, je aangevallen wordt, units klaar zijn of andere belangrijke events. Neem het gewoon op in je 'kijk rondje': check minmap, check supply, check icoontjes, enz.

Verder rally ik early game all mijn drones al naar een individuele mineral patch als ze net gemaakt zijn (en dus nog aan het hatchen) om travel tijd te beperken en om een mooie verdeling te krijgen over mijn mineral patches. Mid en late game doe ik dat niet meer individueel maar dan ben ik weer voortdurend mijn waypoints van mijn hatcheries aan het bijstellen voor zowel drones als units. Als ik een heel zooitje drones tegelijkertijd maak zijn ze vaak bedoeld voor één hatchery en rally ik die hele zwik naar de betreffende hatchery ongeacht mijn waypoints. s-ddddddddd-rechtsklik op mineral patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Random wordt ook gezien als race dus heb je 4 grote achievements.
Het werkt andersom. Hoewel random als los ras wordt gezien, telt een win met random als een random win EN een win met het ras dat je had.

Statistisch gezien zou je dus met 1000 random games de 1000 random wins behalen, plus nog eens 333 voor T, P en Z elk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Oh zo bedoel ik het ook niet, prima dat ze netjes GG zeggen. Alleen je kan gewoon niet spreken van een good game in mijn optiek. Dat was wat ik bedoelde te zeggen ;)

Ik stem dan ook voor de nieuwe afkorting "WP" - well played, waarmee je de credits specifiek aan de ander geeft, in plaats van te spreken over een good game, terwijl er soms zeker geen sprake is van een good game :P
In mijn optiek :+ voelden ze aan dat jullie nederlands waren en zeiden ze gewoon Goed Gespeeld!

edit: Plaatje van fruitlings

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Rivandu schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:01:
[...]

Ik heb 1 hotkey voor al mijn hatcheries en alle hatcheries + queen op een aparte hotkey (tot 4 hatcheries). Makkelijk voor snel injecten en ook het maken van units per hatchery. (bijv. expansion 3 heeft meer drones nodig: 3-tab-s-dddd..)
Je kan al je queens op 1 hotkey doen, als je dan een inject doet op een hatchery zal de dichtsbijzijnde queen de inject doen.

Zo kan je ook geweldig injecten via je minimap, hotkey select all queens, hotkey inject (uh welke was dat ook weer, v?) en klik op je hatchery in minimap :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Denk dat het wellicht komt doordat ik per ongeluk op mn hatchery klik tijdens het injecten, soort spasme wat ik onder controle moet zien te krijgen
Ik zet al mijn hatcheries, lairs, hive onder 5
en alle Queens op 4

Units staan op 1,2 en 3

Als je dan wilt injecten is het maar een kwestie van dubbel 4 te klikken en V op de hatchery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik weiger gg te zeggen in matches waar ze me cheesen en het lukt. En de meeste games die ik verlies zijn tegen een cheeser. Dus ik zeg weinig gg.

Maar de keren dat ik het zeg komt er vaak ook een wp uit. Zo had ik gisteren een game waar ik er goed voor stond, hij had veel minder units dan ik, alleen marine marauder, ik genoeg stalkers, 3 immortals en een boel zealots met speed. Ik had 1 marine van hem gezien die mijn probe bij een xelnaga tower kapot had gemaakt. Dit is meestal een voorbode dat hij wil expanden en had zijn expansion gezien niet bij zijn natural, maar bij gold. Map is steppess of war, ik spawn zuidwest, hij noord oost. Via me observers zie ik dat hij geen defense heeft bij die base en zijn army was in zijn main. Ik sloop zijn expension. Maar ik was te greedy en kill alle scv's met mijn zealots. Daardoor een halve circkel van mijn units die zijn aangestroomde units aan het killen zijn. En mijn zealots moeten om lopen om bij zijn units te komen. Waardoor ik te weinig power had om alles te killen en mijn army kwijt raak. Dus door een fout van mij waar hij goed op inspeelde verloren. Dat verdient een gg en wp imho.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Hallo heren,

in samenwerking met Intel Pack4dreamhack organiseren wij een Dreamhack qualifier. De winnaar mag naar Zweden. Er zullen 4 cups worden georganiseerd, top4 van elke cup gaat naar een finale cup.

De halve finales en finales(van de finale-cup) worden op de HCC-dagen gespeeld op onze stand.

Iedereen mag meedoen, of het nu serieus is of voor de fun. Inschrijven en meer informatie kan je hier vinden:
- http://www.esl.eu/benelux/sc2/news/137679/
- http://www.starcraft2.nl/...ft-2-Dreamhack-Qualifiers

Afbeeldingslocatie: http://v3admin.gamelux.nl/storage/images/content/825/ed8/8397_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister 1 potje gedaan en BAM!

You have been promoted to the diamond league :D

Kan ik eindelijk mee doen met de beste van Europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:59:

heb jij ook al 1850 punten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha nee niet zoveel. Slechts 1044 :p

Had wel eerst iets van 1300 punten op Gold, wat goed was voor 1e van Europa van de Gold mensjes en 4e van wereld. Maarja, dat was slechts op punten en van de Gold league. Toch wel leuk om een beetje op te scheppen :p (is ook te zien op de onderstaande link)
Helaas verlies je aardig wat punten bij promotie.

http://sc2ranks.com/eu/759113/Wazora
Alleen hoe bewijs ik nu dat ik dat ben he :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:05:
Alleen hoe bewijs ik nu dat ik dat ben he :p
Geef ons maar ff je real ID + wachtwoord + evt. authenticator en dan kijken we gewoon zelf even :+.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
Hallo allemaal,

Gister heb ik me op lopen vreten in 2vs2 met mijn maatje die nog aan het leren is. Elke keer werden we afgeslacht door echt domme fouten van zjin kant. En elke keer kon ik het in mijn eentje niet voldoende opnemen tegen twee tegenstanders.

Ik had hem geleerd dat hij zijn ramp moet blokken, maar elke keer kwamen de zerglings en zealots er maar doorheen. Bleek dat hij altijd een gaatje open hield voor zijn eigen troepen. Leuk! Ik leg hem uit dat je de supply depots naar beneden kan halen, en twee potjes later begrijpt hij eindelijk wat ik bedoel. Meneer test het als er net 12 zerglings onze ramp oplopen, weer een potje verloren. Attack move heeft hij ook nog niet helemaal onder de knie, en van mules of scannen heeft hij nog geen kaas gegeten. Toch vind ik het leuk om met hem te spelen, en hem wat truukjes bij te brengen…

Eén game was WEL helemaal fantastisch!! Wij allebei T, de tegenstander P en T. Op een 8 playermap. Ik bouwde mijn eerste reaper tegelijkertijd met mijn eerste supply (om aan te geven hoe aggressief ik speelde) en kon de eerste tegenstander met 1 reaper en wat micro redelijk irriteren. Toen mijn reapers eenmaal speed upgrade hadden en met zijn 3en waren was ik nog steeds bezig met irriteren. Mijn maatje had dus alle tijd om een economie en een leger op te bouwen. Toen mijn reapers alle 3 rood waren heb ik ze met een marine samen in een bunker op mijn ramp gezet. Inmiddels was ik ook redelijk op gang qua economie en kon ik mijn harrass doorzetten met Banshees terwijl ik voor een expand en 2 a 3 siegetanks ging ter verdediging.

Toen ze met VRs kwamen had ik al wat vikings paraat en de terran ging voor marines + siegetanks en liep tegen de verdediging van mij en mijn maatje aan. Na een tijdje had ik air superioriteit en kon ik (op hun naturals na) voorkomen dat de tegenstander expandde. Mijn banshees + vikings zorgende voor de expands dicht bij hun base. Mijn reapers liepen rondjes op de bases daarachter. Ik had inmiddels al 4 operationele bases en mijn maatje nog steeds slechts 1.

Ik was inmiddels doorgeteched naar BCs en een aantal Thors. De tegenstander kwam met Voidrays en 2 BCs aanzetten als laatste ultieme poging. Die aanval sloegen we af. Ik vroeg mijn maatje aan te vallen met alles dat hij had (8/9 tanks en een zooi marines) en ik ging met mijn 8 BCs en wat Thors met hem mee… Resultaat, ze gaven op!

Achteraf bleken dit twee goldspelers te zijn. Niet slecht vond ik zelf. Ook ongeveer de eerste keer dat ik vrijwel niet boven de 400 minerals/ gas ben geraakt!

Het is een heel verhaal geworden, sorry daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Geef ons maar ff je real ID + wachtwoord + evt. authenticator en dan kijken we gewoon zelf even :+.
Haha. Maar dan heb je ook toegang tot al mijn level 80s :o

Kan wel een paar replays uploaden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wel een mooie site, die kende ik nog niet. Ik (nieuwsgierig als ik ben), ga meteen bij de statistieken kijken. En daar vond ik een verdeling van de spelers over de leagues op de Europese servers.

Aantal spelers in leagues op EU server:
Diamond: 30.000
Platinum: 56.000
Gold: 75.000
Silver: 81.000
Bronze: 187.000

Dus diamond is de beste 7% van alle spelers, en platinum de beste 20%. Geeft toch een beter gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad wel een mooie website.
Veel highscore lijsten en mooie grafiekjes :p
En je kan makkelijk zien hoe goed je nou echt bent, naast alleen je eigen 100 speler ladder.

Vraag me alleen af of de 1e US speler beter is dan de 1000e Korean speler :P Aangezien de verschillende werelddelen niet tegen elkaar kunnen spelen (binnen sc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik weet bijna 100% zeker dat de top 50 van NA ladder wel tegen Koreanen oefent. Voorlopig, tot de echt grote namen zoals Jaedong en Flash overswitchen zal het gat tussen Korea en de foreigners niet zo heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:59:

Moet je eerst 2000+ punten halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maffiappie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:47:
Ik weet bijna 100% zeker dat de top 50 van NA ladder wel tegen Koreanen oefent. Voorlopig, tot de echt grote namen zoals Jaedong en Flash overswitchen zal het gat tussen Korea en de foreigners niet zo heel groot zijn.
Ik vraag me toch wel af hoe de werkelijke verhouding is tussen koreanen en andere. Er wordt door vele gedaan alsof niemand buiten korea meer boven bronze zou komen als we tegen horde snel-klikkende koreanen moeten spelen, maar is de gewone koreaan beter dan de gewone europeaan/amerikaan (ik kan me echt niet druk maken hoe het bij toppers zit). Dus hoe is gemiddelde europese diamond vs koreaanse diamond, en zelfde voor platinum, gold, etc. En als koreanen beter zijn, hoeveel is dat dan. Is een europese platinum dan gelijk aan koreaanse gold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk gaat het om de top. Wat jan of kim met de pet doet en hoeveel ze van elkaar verschillen dat boeit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
furby-killer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Ik vraag me toch wel af hoe de werkelijke verhouding is tussen koreanen en andere. Er wordt door vele gedaan alsof niemand buiten korea meer boven bronze zou komen als we tegen horde snel-klikkende koreanen moeten spelen, maar is de gewone koreaan beter dan de gewone europeaan/amerikaan (ik kan me echt niet druk maken hoe het bij toppers zit). Dus hoe is gemiddelde europese diamond vs koreaanse diamond, en zelfde voor platinum, gold, etc. En als koreanen beter zijn, hoeveel is dat dan. Is een europese platinum dan gelijk aan koreaanse gold?
Wat jij hier zegt slaat de spijker op de kop, ik heb uit meerdere bronnen vernomen dat de koreaanse bronze gelijk staat aan europeaanse gold, natuurlijk ook niet iedere speler, het zou wel eens leuk zijn te proberen, gewoon koreaanse account aanschaffen en in bronze league komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:37:
Uiteindelijk gaat het om de top. Wat jan of kim met de pet doet en hoeveel ze van elkaar verschillen dat boeit niet zo.
Nee jij vindt dat het om de top gaat. Mij maakt het geen drol uit wat die doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:41
De meeste koreanen hebben net als de meeste spelers op andere plekken op de wereld niet zo heel veel tijd voor dit spelletje. Daarom denk ik dat het verschil vooral op pro niveau groter is. Op 'normaal' niveau vraag ik het me ernstig af. Het zou wel een interessant experiment zijn though :)

Voor ik me hier druk om ga maken moet ik eerst zelf maar eens een soort van acceptable niveau gaan spelen. Het is niet meer abominabel slecht, maar om nou te zeggen dat ik alles dat los en vast zit keihard own.... nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:16:
[...]

Nee jij vindt dat het om de top gaat. Mij maakt het geen drol uit wat die doen.
Nee, maar het maakt mij ook niet uit of ik alleen tegen Europeanen speel, of ook tegen Amerikanen of Koreanen. Alleen voor de top is het belangrijk om tegen andere continenten te spelen, of te weten hoe goed je bent vergeleken met bv Koreanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik ga voor het eerst sinds een paar dagen weer even lekker een potje SC2'en, BAM gelijk een cannon rush in het hoekje van m'n basis wat ik net niet gescout had.

Aaaaaaaaargh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
dtech schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:50:
Ik ga voor het eerst sinds een paar dagen weer even lekker een potje SC2'en, BAM gelijk een cannon rush in het hoekje van m'n basis wat ik net niet gescout had.

Aaaaaaaaargh :(
Cheese happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ you just made a t-shirt. Nu nog een plaatje erbij. six pool, proxy gateways of bunker rush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-09 12:52
Plaatje van een mothership voor de mothership rush. Het moet wel sarcastisch blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<< gaat protoss spelen met 250 zerg wins, we gaan zien hoe ik het er vanaf breng met Toss. Ik denk dat ik vaak voor mass expo + mass gateway units ga :P Pas toen ik voor de grap een keer toss ging spelen merkte ik ook dat ik 12 gateways constant aant chrono boosten was... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net tot round 4 van de Go4sc2 cup gekomen. Nog 1 round verder en ik kon tegen Tarson :( Verloor tegen een 2022 Terran. Ik zuig zo hard in TvT, was vergeten siege tech te maken dus had 2 nutteloze siege tanks en nutteloze vikings aangezien hij voor een fast expand build-->bio build ging. Wist zijn eerste push nog maar net af te slaan, maar hij wist goed zijn advantage steeds uit te bouwen in zijn aanvallen. Toen ik weer wat stabiliseerde maakte hij een switch naar cloaked banshee's omdat ik best marauder heavy was. Had geen scans dus waren mijn vikings van het begin nog steeds nutteloos ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Bah , ik haat terrans en ik haat EMP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks mis met EMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP....
srsly?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 20:50 . Reden: gaan we nu 1zins discussies houden? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Vandaag werd mijn Raven/Banshee play behoorlijk gecounterd door ~20 phoenix... daar doe je erg weinig tegen dan :p. Normaal gaan ze voor HT's ...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn phoenixes snel genoeg voor HSMs? Ze stacken wel lekker op elkaar voor een HSM :9 , of funday munday style gewoon meer Ravens bouwen! :D

damn wil weer spelen, stomme school!! :-(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:28:
Ben net tot round 4 van de Go4sc2 cup gekomen. Nog 1 round verder en ik kon tegen Tarson :( Verloor tegen een 2022 Terran. Ik zuig zo hard in TvT, was vergeten siege tech te maken dus had 2 nutteloze siege tanks en nutteloze vikings aangezien hij voor een fast expand build-->bio build ging. Wist zijn eerste push nog maar net af te slaan, maar hij wist goed zijn advantage steeds uit te bouwen in zijn aanvallen. Toen ik weer wat stabiliseerde maakte hij een switch naar cloaked banshee's omdat ik best marauder heavy was. Had geen scans dus waren mijn vikings van het begin nog steeds nutteloos ^^
wow echt, wat is je ID?

Edit, heb je al gevonden, google ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:03:
Zijn phoenixes snel genoeg voor HSMs? Ze stacken wel lekker op elkaar voor een HSM :9 , of funday munday style gewoon meer Ravens bouwen! :D
Phoenixes vliegen makkelijk weg voor een HSM, dus mocht je die achievement nog niet hebben, dan is een HSM uitlokken met wat Phoenixes de manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:03:

damn wil weer spelen, stomme school!! :-(
Waarom zou je meer Ravens vs Phoenix willen bouwen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
MrVegeta schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:22:
Waarom zou je meer Ravens vs Phoenix willen bouwen?
Ga eens gauw de nieuwste Funday Monday bekijken, dan snap je de opmerking wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of niet. Spoiler: day nine's definition of having fun is:
Hmm my broodlords are getting owned by vikings, lets build some more fucking broodlords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:34:
Hmm my broodlords are getting owned by vikings, lets build some more fucking broodlords.
De constriction was dat je enkel 1 unit mocht bouwen. Vandaar dat hij een paar keer dat soort dingen heeft gezegd.
See now he's thinking like a real day9 monday funday player. "Hmm, my reapers are getting owned by banshees. I'll guess I'll build more reapers!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dramadag met 2 wins tegenover 7 losses dus maar besloten om 1 vaste startbuild te pakken en die te "leren". Meeste losses zijn nog door fouten (cough thors rightclick moven langs n leger ipv attack moven cough) of door vlugge rushes die meestal niet verwacht waren. Langere matches lukken meestal wel, tech switches gaan over t algemeen goed en expanden redelijk. Merk wel dat ik met n vroege push redelijk succes zie, denk dat ik voorheen te lang bleef hangen en geen pressure zette, kan nog steeds fout gaan want net je basis uitlopen als er n zut banelings aankomt werkt niet lekker. :p Toch vandaag 4 wins tegenover 2 losses dus t lijkt effect te hebben, of ik heb geluk met tegenstanders natuurlijk!

Net wel zowaar n cannonrush overleeft en gewonnen, gewoon net zolang doorgegaan op main totdat de cannons te dichtbij kwamen, OC (en iets later m'n 1e barrack) gelift naar natural en vrolijk verder gegaan, icm de tot dan toe geproduceerde units kon ik z'n zealot attack op die natural afhouden, counterattack op zijn natural met ~10 marines/marauders en thx voor de win. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
Ging voor de challenge 'Beep beep boom' (kill 6 units met 1 missile). Had ik hem al! 8)7

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Okee, ik ben er net achter gekomen dat HT best wel goed zijn. Check deze replay van me op 27:00.(ik ben rood)
(http://screplays.com/syst...David_vs_(Z)OSA.SC2Replay, hij pakt m niet als ik \[url= gebruik)

Iemand nog tips voor hoe ik mijn spel kan verbeteren?

Zelf heb ik iig 1 puntje: ik had de early push van 5 zealots moeten afbreken toen ik zag dat zijn overlord mij had gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door dtech op 14-10-2010 01:23 . Reden: link was kapot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
dtech schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:55:
Okee, ik ben er net achter gekomen dat HT best wel goed zijn. Check deze replay van me op 27:00.(ik ben rood)
(http://screplays.com/syst...David_vs_(Z)OSA.SC2Replay, hij pakt m niet als ik \[url= gebruik)

Iemand nog tips voor hoe ik mijn spel kan verbeteren?

Zelf heb ik iig 1 puntje: ik had de early push van 5 zealots moeten afbreken toen ik zag dat zijn overlord mij had gezien.
Wilde eigenlijk even je replay kijken, maar heb nog geen account op die website (trouwens de eerste keer dat ik de site zie), vind het een beetje te laat om dat nog te gaan regelen. Zal morgen wel even loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo dat heb ik lang niet gezien ;) toch maar weer eens gaan volgen blijft leuk :D

Eerst ff season 3 inhalen maar :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik ben zoals je wel kan zeggen "such a n00b in this game".
Telkens als ik het spel speel (of tegen AI) dan vergeet ik gewoon zoveel dingen. Sommige mensen leren het nooit :)

[ Voor 0% gewijzigd door XRayXI op 14-10-2010 04:07 . Reden: typo klooitje :) ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:34:
Ik vond de vorige funday monday leuker.

This is not a planetary fortress rush. This is a planetary fortress push. A very normal thing to do....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Hij was vorige funday monday ook niet ziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Die laatste funday monday was zoizo niet leuk beetje nederlands lopen afzeiken met zijn duits iets lijkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:12:
Die laatste funday monday was zoizo niet leuk beetje nederlands lopen afzeiken met zijn duits iets lijkend
is het je nooit opgevallen dat wanneer Engelstaligen Duits of Nederlands spreken dat het hetzelfde klinkt? Beetje triest om daar zo over te vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik had het echt verbazingwekkend gevonden als hij wel doorhad dat het Nederlands was. Het waren overigens Belgen die aan het praten waren ;)

En sowieso, 'afzeiken'? :? Hij las gewoon alles voor zoals hij dacht dat het uitgesproken moest worden. Vond het eigenlijk wel leuk, vooral de eerste 'knap de map ni'. Dat klonk zo grappig. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb me ook erg vermaakt ermee moet ik zeggen. Dit is wel een funday monday die die inderdaad vaker mag doen. Er zijn zo veel rare combinaties mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Seditiar schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 01:25:
[...]

Wilde eigenlijk even je replay kijken, maar heb nog geen account op die website (trouwens de eerste keer dat ik de site zie), vind het een beetje te laat om dat nog te gaan regelen. Zal morgen wel even loeren.
Site is wel redelijk bekend, maar ik heb hem ook even hier gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Bosmonster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:57:
Ik heb me ook erg vermaakt ermee moet ik zeggen. Dit is wel een funday monday die die inderdaad vaker mag doen. Er zijn zo veel rare combinaties mogelijk.
Ik heb genoten van deze Funday Monday :)
Wist niet dat Sentries zoveel damage konden doen. Vooral leuk om te zien dat mensen pas laat in de game bedenken dat ze het wellicht over een andere boeg moeten gooien om de FM-spelers te bedwingen.

En Manner-pylons...die moet ik onthouden :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffiappie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:12:
[...]

wow echt, wat is je ID?

Edit, heb je al gevonden, google ftw.
Serieus dat kan je zo makkelijk vinden :/ Mijn ID is Endorsed iniedergeval.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:36:
[...]

Serieus dat kan je zo makkelijk vinden :/ Mijn ID is Endorsed iniedergeval.
Dat is je player name. Je ID is dat nummer wat er bij hoort ;)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Joarie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:14:
Ik heb genoten van deze Funday Monday :)
Wist niet dat Sentries zoveel damage konden doen. Vooral leuk om te zien dat mensen pas laat in de game bedenken dat ze het wellicht over een andere boeg moeten gooien om de FM-spelers te bedwingen.

En Manner-pylons...die moet ik onthouden :)
Ik vind het alleen wel jammer dat in de laatste pot van funday monday gebruik gemaakt moest worden van overlords die tig roaches op een eiland zette. Klopt niet helemaal. Aan het begin heeft day9 over het kiezen van medivacs als unit. Feitelijk is een overlord ook een unit. Zerg moet wel overlords bouwen maar om die dan te gebruiken om roaches over te zetten..... ruikt naar valsspelen :)

Eigenlijk hadden de stalkers met blink het spel moeten beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
kdijkstra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Ik vind het alleen wel jammer dat in de laatste pot van funday monday gebruik gemaakt moest worden van overlords die tig roaches op een eiland zette. Klopt niet helemaal. Aan het begin heeft day9 over het kiezen van medivacs als unit. Feitelijk is een overlord ook een unit. Zerg moet wel overlords bouwen maar om die dan te gebruiken om roaches over te zetten..... ruikt naar valsspelen :)

Eigenlijk hadden de stalkers met blink het spel moeten beeindigen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, maar ik had ook zo'n "is dit wel toegestaan?" momentje. Feit is gewoon dat een Zerg Overlords moet bouwen, hoe je ze dan gebruikt is dan aan jezelf. Alleen toen ik zag dat die ene speler voor (stealth) banchees ging dacht ik dat ze dat nooit zouden overwinnen....maar blijkbaar was het ook geoorloofd om de overlords te morphen in detectors.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:28:
<< gaat protoss spelen met 250 zerg wins, we gaan zien hoe ik het er vanaf breng met Toss. Ik denk dat ik vaak voor mass expo + mass gateway units ga :P Pas toen ik voor de grap een keer toss ging spelen merkte ik ook dat ik 12 gateways constant aant chrono boosten was... ^^
Heb ik een aantal weken ook gedaan. Alleen dan van zerg naar terran. De eerste ~30 potjes of zo gingen niet al te best. Je moet wennen aan een nieuwe BO. Maar nu gaat het stukken beter. Ik merk wel dat ik moeite heb met protoss vs terran en dan vooral de zealot heavy builds (+ stalker) aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Joarie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:47:
Dat ben ik niet helemaal met je eens, maar ik had ook zo'n "is dit wel toegestaan?" momentje. Feit is gewoon dat een Zerg Overlords moet bouwen, hoe je ze dan gebruikt is dan aan jezelf. Alleen toen ik zag dat die ene speler voor (stealth) banchees ging dacht ik dat ze dat nooit zouden overwinnen....maar blijkbaar was het ook geoorloofd om de overlords te morphen in detectors.
Day9 geeft aan het begin wat voorbeelden. Stel ik kies een broodlord. Dan moet je corrupters bouwen. Mag je dan corrupters gebruiken om jezelf te verdedigen tegen vikings. Zijn antwoord: nee. Oftewel ik zie het gebruik van overlords om eenheden te transporteren als een grijs gebied.

Overlords naar corrupters heb ik ook gezien en ook vraagtekens gezet. Eigenlijk had de terran moeten scannen. Maar goed zo kun je wel eindeloos door blijven gaan. Neemt niet weg dat het een vermakelijke pot was waarbij de terran (opponent) die banshees aan het maken was veel te snel het spel heeft verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Hebben meer mensen last van 4vs4 randoms waarbij er gelijk een speler het spel verlaat? Ik heb gisteren eens gekeken naar de match history van zo'n speler. In 10 minuten tijd had hij het gepresteerd om in 16 4vs4 potjes deel te nemen en gelijk bij het begin het spel te verlaten. Opvallend ook nog iets van 6 gewonnen (hij krijgt punten). De speler in kwestie gereport maar is dit vals spelen? Staat niet direct in de lijst van blizzard. Alles bij elkaar opgeteld wint hij meer punten (6 gewonnen en 10 verloren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ik ontdekte laatst dat de broer van Psy op het channel van Psy walkthrough video's zet voor missions op Brutal. Erg vermakelijk om te kijken. Informatief genoeg en vergezeld van heerlijke droge humor. Wat mij betreft een aanrader: YouTube: Kanaal van PsyStarcraft.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Je zag dat die ene Toss speler te enthousiast zijn DT build (10+ stuks) een basis instuurde (met cannons) waardoor hij ze in 1 klap waardeloos maakte en een seeker missile op zijn dak kreeg. Hij had die DT's beter kunnen gebruiken om de Stalkers te jennen en zijn teammaat met Banchees de roaches/reapers aan te laten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kivela
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-07-2024
kdijkstra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:57:
Hebben meer mensen last van 4vs4 randoms waarbij er gelijk een speler het spel verlaat? ...
K heb dit gisteren ook meegemaakt,

5 placement matches. 1 keer normaal kunnen spelen, 3 keer dat 3 spelers quitten in de eerste minuut, 1 keer dat het 3vs3 werd.

Vreselijk annoying !

Duurde overigens tot in het derde game eer ik door had dat je dan de overige spelers hun bo ook moet doen, maw meerdere bases bedienen... Niet simpel als je plots zerg moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dricus schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:59:
Ik ontdekte laatst dat de broer van Psy op het channel van Psy walkthrough video's zet voor missions op Brutal. Erg vermakelijk om te kijken. Informatief genoeg en vergezeld van heerlijke droge humor. Wat mij betreft een aanrader: YouTube: Kanaal van PsyStarcraft.
Ik zit ze ook te kijken. De eerste paar missies zijn nog wel erg makkelijk dus wat minder boeiend, maar ben erg benieuwd naar als het lastiger wordt.

Ben bijna klaar met alle hard achievements, dus dan moet ik aan brutal beginnen, dus komt mooi uit!

Ow en nog 500K punten halen op de Lost Viking.. ben nog niet verder gekomen dan 300K :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
kivela schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:01:
Duurde overigens tot in het derde game eer ik door had dat je dan de overige spelers hun bo ook moet doen, maw meerdere bases bedienen... Niet simpel als je plots zerg moet gaan doen.
Gaat wel ten koste van je eigen minerals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:06:
[...]

Gaat wel ten koste van je eigen minerals.
volgens mij niet, volgens mij is er voor die speler nog altijd een aparte pool met minerals en gas en je kunt alles bedienen voor die speler maar het blijft een aparte entiteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al m'n 1v1 placement matches gedaan, de eerste 2 gewonnen, bij de 3e viel gistermiddag mn stroom uit terwijl ik goed voorstond. De 4e en 5e match waren echt drama's...

Ik speel terran, en de 4e match speelde ik tegen iemand die exact hetzelfde speelde, een MMM ball maken, en droppen in mn base. We droppen wat heen en weer, ik zie de 3e drop komen, trek mn leger terug, zitten ze min of meer vast tussen mn barracks terwijl zijn ventjes in 't open staan, en mijn ventjes lopen 1 voor 1 in zn line of fire.
Bij de 5e match weer tegen een terran, deze ging voor siege tech, ik weer mn standaard stimmed up MMM balletje maken, hij had alleen tanks & marines. Wil 'm net aanvallen en hij mij ook, dus ik stim en trek me terug naar mn base. Komt ie aanvallen, sloopt mn natural, ik stim richting mn ramp, druk per ongeluk nog een keer op stim, en mis klik en laat al mn ventjes de ramp afrennen recht op zn zooi siege tanks. 1 volley, weg leger :'(

Nu zit ik in bronze, 1e ladder game gewonnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:08:
volgens mij niet, volgens mij is er voor die speler nog altijd een aparte pool met minerals en gas en je kunt alles bedienen voor die speler maar het blijft een aparte entiteit....
De resources van een gequitte speler in XvsX gaan automatisch naar teamleden. Wanneer je de basis van een gequitte speler gaat opbouwen gaat dat ten koste van je eigen resources. Immers de gequitte speler heeft geen resources meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

kdijkstra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:57:
Hebben meer mensen last van 4vs4 randoms waarbij er gelijk een speler het spel verlaat? Ik heb gisteren eens gekeken naar de match history van zo'n speler. In 10 minuten tijd had hij het gepresteerd om in 16 4vs4 potjes deel te nemen en gelijk bij het begin het spel te verlaten. Opvallend ook nog iets van 6 gewonnen (hij krijgt punten). De speler in kwestie gereport maar is dit vals spelen? Staat niet direct in de lijst van blizzard. Alles bij elkaar opgeteld wint hij meer punten (6 gewonnen en 10 verloren).
Mensen doen dit om de achievements te krijgen voor X Team Wins. In een 4v4 is het niet direct einde verhaal als 1 speler weggaat, dus veel spelers zullen geneigd zijn om door te spelen nadat er iemand weggaat. De speler die weg is gegaan telt nog wel mee als deelnemer, dus zodra het spelletje echt afgelopen is krijgt hij de winst of het verlies op z'n naam te staan. Op deze manier kun je continu spelletjes starten en verlaten. Zelfs als er maar 1 op de 5 eindigt in een overwinning, haal je toch sneller de overwinningen binnen dan als je het spelletje gewoon tot het eind zou spelen, dus voor de achievement-farmers is het een lucratief idee.

Maar het is wel ontzettend irritant en er zou zeker iets tegen gedaan moeten worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Idd, leave = loss voor die speler. sim-pel

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 14-10-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja inderdaad. Of eerder zoiets van, je moet X% van de match in-game geweest zijn, zonder dood te gaan. Als je dood bent ben je natuurlijk wel vrij om te gaan, anders zou het wel heel lullig zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
maar het probleem (vooral) in 4vs4 is als 1 speler weg gaat dat de overige 3 worden gerushd door 4 anderen. Ik doe dit zelf namelijk ook altijd. En je houd simpelweg gewoon geen stand tegen 4 rushers. Zelf die 'extra' mineralen kan je nooit snel genoeg doorbouwen om een rush van 4 tegen te houden met zijn 3en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van funday monday voor mij is dat het misschien wel leuke games zijn. Maar ze komen er vaak alleen maar mee weg omdat het niveau zo laag is, de tegenstander een absolute mmmstommerik is. De volgende funday word ook onmogelijk. Elke ffa duurt zo lang. En ik zie de lol niet in om je tegenstander alfabetisch af te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Goldman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:41:
maar het probleem (vooral) in 4vs4 is als 1 speler weg gaat dat de overige 3 worden gerushd door 4 anderen. Ik doe dit zelf namelijk ook altijd. En je houd simpelweg gewoon geen stand tegen 4 rushers. Zelf die 'extra' mineralen kan je nooit snel genoeg doorbouwen om een rush van 4 tegen te houden met zijn 3en.
Mwa. 3vs4 valt nog wel te doen. Ook wanneer de 4 rushen. Zodra het 2vs4 wordt dan is het geen houden meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
indien iedereen in jou 'overige' 3 wel goed genoeg is. Vaak in 4vs4 kom je met mensen uit andere rankings in je team. En zit er altijd wel 1 tussen die niet helemaal begrijpt dat je in 4vs4 gewoon moet blijven bouwen. Continue. Geen pauzes of even rustig aan doen. Want kwantiteit wint van kwaliteit in 4vs4

edit2: er zijn namelijk altijd wel mensen die mass vikings gaan of mass dit of mass zo. Dit hou je gewoon niet als je 'rustig' gaat techen.

[ Voor 62% gewijzigd door Goldman op 14-10-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Goldman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:16:
indien iedereen in jou 'overige' 3 wel goed genoeg is. Vaak in 4vs4 kom je met mensen uit andere rankings in je team. En zit er altijd wel 1 tussen die niet helemaal begrijpt dat je in 4vs4 gewoon moet blijven bouwen. Continue. Geen pauzes of even rustig aan doen. Want kwantiteit wint van kwaliteit in 4vs4

edit2: er zijn namelijk altijd wel mensen die mass vikings gaan of mass dit of mass zo. Dit hou je gewoon niet als je 'rustig' gaat techen.
Mwa valt wel mee. Als 1 speler verlaat dan gaat de inkomen automatisch naar de 3 anderen. Oftewel de andere 3 hebben aan het begin meer inkomen en kunnen hun BO sneller uitvoeren. Vaak zorg ik ervoor dat de gequitte speler snel gas gaat minen dan kun je zelf wat langer doorgaan op minerals. De 3 spelers kunnen dan iets sneller opbouwen om de rushes tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Cloud schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:37:
Ja inderdaad. Of eerder zoiets van, je moet X% van de match in-game geweest zijn, zonder dood te gaan. Als je dood bent ben je natuurlijk wel vrij om te gaan, anders zou het wel heel lullig zijn.
ik vind eigelijk dat je in 4vs4 nooit mag leaven

als ik bijv. 2vs2 doe en ik ga dood hebben ik en mijn partner control aangezet waardoor hij aan zijn macro kan werken en ik de micro op me kan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:41:
Het probleem van funday monday voor mij is dat het misschien wel leuke games zijn. Maar ze komen er vaak alleen maar mee weg omdat het niveau zo laag is, de tegenstander een absolute mmmstommerik is. De volgende funday word ook onmogelijk. Elke ffa duurt zo lang. En ik zie de lol niet in om je tegenstander alfabetisch af te maken.
Mee eens, ik haal de uitdaging uit de 1v1 ook wel eens omdat mijn tegenstanders gewoon slecht zijn. Als ik met een thor aankom (in de geen marine marauder tank dinges) en mijn tegenstander heeft 10 marines, dan win je wel ja.

De FFA funday monday klinkt niet eens leuk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonsaiboom schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Mee eens, ik haal de uitdaging uit de 1v1 ook wel eens omdat mijn tegenstanders gewoon slecht zijn. Als ik met een thor aankom (in de geen marine marauder tank dinges) en mijn tegenstander heeft 10 marines, dan win je wel ja.

De FFA funday monday klinkt niet eens leuk. :(
ik krijg het gevoel dat ik nu moet gaan zeuren over voyeuristische TV programma's, die vind ik ook niet leuk! Ow wacht, had ik al opgelost, *ik kijk ze gewoon niet*

*Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

ik krijg het gevoel dat ik nu moet gaan zeuren over voyeuristische TV programma's, die vind ik ook niet leuk! Ow wacht, had ik al opgelost, *ik kijk ze gewoon niet*

*Zucht*
Precies wat ik dacht. Als je het niet leuk vindt, dan sla je toch gewoon een weekje over? Of stuur wat meer 3v3/4v4 games in, hij zei namelijk dat hij nog een aflevering zou doen met die specifieke opdracht en dat je nog meer replays mocht insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:26
Species5618 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

Mensen doen dit om de achievements te krijgen voor X Team Wins. In een 4v4 is het niet direct einde verhaal als 1 speler weggaat, dus veel spelers zullen geneigd zijn om door te spelen nadat er iemand weggaat. De speler die weg is gegaan telt nog wel mee als deelnemer, dus zodra het spelletje echt afgelopen is krijgt hij de winst of het verlies op z'n naam te staan. Op deze manier kun je continu spelletjes starten en verlaten. Zelfs als er maar 1 op de 5 eindigt in een overwinning, haal je toch sneller de overwinningen binnen dan als je het spelletje gewoon tot het eind zou spelen, dus voor de achievement-farmers is het een lucratief idee.

Maar het is wel ontzettend irritant en er zou zeker iets tegen gedaan moeten worden.
Nu ik dit lees kom ik erachter dat dit exact hetzelfde is gegaan met een speler waar ik bij ingedeeld werd in 2vAI. Niet dat het daar erg is maar ik keek voor de gein daarna naar zijn profiel en zag dat hij bijna alle achievements had. Ik neem daar gewoon vanuit aan dat hij dit bij andere games ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Promotie naar Diamond league :)
Zat er al op te wachten, maar het wilde steeds niet komen. Zeker 25 potjes tegen diamond/top plat gespeeld voordat ik promote, maar het wilde maar niet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:56:
Eindelijk! Promotie naar Diamond league :)
Zat er al op te wachten, maar het wilde steeds niet komen. Zeker 25 potjes tegen diamond/top plat gespeeld voordat ik promote, maar het wilde maar niet komen :P
Gratz. Nu een mooie plek in de daimond league verwerven. Wat is je (ELO) rating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:28:
[...]

Gratz. Nu een mooie plek in de daimond league verwerven. Wat is je (ELO) rating?
1100 puntjes :), rank 24(nieuwe league)
ben er maar 90 kwijtgeraakt ofzo tijdens promotie, terwijl een vriend er 250 was kwijtgeraakt, zei ie (maar hij promote al met 500 punten :'( )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij zoals eerder beloofd mijn eerste game als Zerg na alleen maar Terran te hebben gespeeld in de Platinum league!

Het begon allemaal wat moeizaam en ja ik weet dat ik erg veel fouten maak, ik had zelfs zijn proxy pylon niet gescout :/. In eerste instantie ging ik met een groep zerglings richting zijn base en tot mijn verbazing had hij zijn ramp niet geblocked waardoor ik echt een slachtveld kon aanrichten in zijn mineral line!

Ik dacht dat ik er goed voorstond, dat viel dus tegen toen hij via zijn proxy pylon mijn mineral line ging slopen en toen zat ik erg dicht tegen een gg aan! Na 2 of 3 waves van aanvallen van zijn kant kon ik zijn pylon slopen en mijn economy weer een beetje op peil brengen.

Ik had via een scout met een Zergling gezien dat hij voor starports ging dus ik ging voor muta's mede omdat deze ook nog lekker waren voor mineral harass!

Hij viel mij aan met een groepje stalkers/zealots die ik kon surrounden met mijn zerglings en daarna liet ik mijn muta's invliegen om de boel af te maken .. ook de twee void rays konden hier weinig aan veranderen.

Ik counterde vervolgens met mijn Muta's en kon zo de game winnen! :)

Ik hoop dat jullie wat aan mijn replay hebben en tips zijn altijd welkom!

http://www.sc2replayed.co...g-shakuras-plateau#rd:dna

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Vraagje (die waarschijnlijk al meerdere keren is gevraagd): Weet iemand of het mogelijk om eenheden te de-selecteren uit een groep?
Aangezien ik bijna alleen maar met Shift+number groepen aanmaak gebeurt het me regelmatig dat ik (zeker met hotkeys naar mijn gebouwen), dat ik er perongeluk een unit erbij selecteer. En ik mis het ook enorm als ik een paar units (bijv om te scouten, of te micro'en) uit mijn groep wil halen zonder alles opnieuw te moeten selecteren. Thx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
koosz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:08:
Vraagje (die waarschijnlijk al meerdere keren is gevraagd): Weet iemand of het mogelijk om eenheden te de-selecteren uit een groep?
Aangezien ik bijna alleen maar met Shift+number groepen aanmaak gebeurt het me regelmatig dat ik (zeker met hotkeys naar mijn gebouwen), dat ik er perongeluk een unit erbij selecteer. En ik mis het ook enorm als ik een paar units (bijv om te scouten, of te micro'en) uit mijn groep wil halen zonder alles opnieuw te moeten selecteren. Thx alvast.
Als je bijvoorbeeld 11 marines in een groep hebt zitten en je doet er perongeluk een SCV bij, klik dan op 1 (of op wat voor nummer die groep gebind staat) en dan shift-klikken op de unit die je uit de groep wilt hebben, de SCV in dit geval. Bind daarna de groep weer opnieuw op het gewenste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:26
Ben even verder gegaan met het behalen van de "custom games" achievements. Ik had al FFA Insane gehaald, en bedacht me eigen dat ik daarmee ook wel alle outmatched kon halen. Net dus simpel tegen 3 Mediums begonnen en dat ging lekker. Ook gelijk de kill 10 cloacked or burrowed achievement gehaald. Speelde als terran namelijk tegen 3 protoss, die probeerde dus observers langs mijn 3 laags dikke turretwall te gooien.

Map is Lava Flow (voor de gene die het niet wisten). Hier gewoon direct met command center naar een eiland gaan en een dikke muur van AA maken. (Ik maakte 3 laags missile turrets) Paar scv's op autorepair ertussen en vol op de battlecruisers gaan. Lekker upgraden die handel en dan rustig met 10 van die dingen ofzo de map afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Paar scv's op autorepair ertussen.
Kan dat ook gewoon in 'normale' ladder games doen(autorepair)??

Omg :o ... Ik leer echt elke dag nieuwe (basis) dingen die ik niet ken. Ik speel nu al een tijdje platinum league met random.. Zo kwam ik er ere gisteren nog achter dat mijn overlords niet automatisch gecloakte units kunnen detecteren :P. Koste me ongeveer 2 expands + een leger (en ontelbaar veel creep + spores die ik maar over de map had neergezet om nog nipt te kunnen winnen. Zat zelfs met spores in zijn basis op het einde (tsja achteraf was 1 overseer genoeg geweest). Vandaag kwam ik er achter dat er een hold fire knop is voor ghosts... ook wel handig... Al met al veel te veel sc1 gespeeld dus.

@seditiair - thx! Het is niet helemaal zoals ik in mijn hoofd had (/hoopte), maar wel 1000 keer zo makkelijk als dat ik het nu doe(unit weghalen en opnieuw alles met muis selecteren)!! Gaat een hoop schelen in mijn macro (gaat het vaakst fout met gebouwen, waardoor ik regelmatig boven de 1000$+ kom mid game (met Z & T) en end game zal ik helemaal maar achterwege laten 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF

Ik klaar net een terran, kijk ik naar zijn ranking:
Platinum, 1202 punten, 1680 1v1 games gespeeld
1680... das gemiddeld 20 per dag ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koosz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

@seditiair - thx! Het is niet helemaal zoals ik in mijn hoofd had (/hoopte), maar wel 1000 keer zo makkelijk als dat ik het nu doe(unit weghalen en opnieuw alles met muis selecteren)!! Gaat een hoop schelen in mijn macro (gaat het vaakst fout met gebouwen, waardoor ik regelmatig boven de 1000$+ kom mid game (met Z & T) en end game zal ik helemaal maar achterwege laten 8)7 ).
Zie ik bij mijn matches ook nog (te vaak?) voorkomen, vooral midgame en endgame stijgen m'n mineral counts de pan uit terwijl ik meestal om gas sta te springen. Ik expand redelijk ok volgens mij, vooral voor de gas maar die minerals komen me soms echt m'n oren uit. ;) Hmm, misschien toch wat meer aan turrets en bunkers doen denk ik nu ik mezelf lees ter verdediging van expands, als ik de minerals toch heb...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:43:
[...]

Zie ik bij mijn matches ook nog (te vaak?) voorkomen, vooral midgame en endgame stijgen m'n mineral counts de pan uit terwijl ik meestal om gas sta te springen. Ik expand redelijk ok volgens mij, vooral voor de gas maar die minerals komen me soms echt m'n oren uit. ;) Hmm, misschien toch wat meer aan turrets en bunkers doen denk ik nu ik mezelf lees ter verdediging van expands, als ik de minerals toch heb...
De oplossing is simpel. Of je veranderd je unit mix (meer marine/hellion(drops)?) of je expand meer voor puur gas :)
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:23:
WTF

Ik klaar net een terran, kijk ik naar zijn ranking:
Platinum, 1202 punten, 1680 1v1 games gespeeld
1680... das gemiddeld 20 per dag ofzo :|
WTF

Ik kwam er een tegen met 1987 4v4 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

De oplossing is simpel. Of je veranderd je unit mix (meer marine/hellion(drops)?) of je expand meer voor puur gas :)

[...]

WTF

Ik kwam er een tegen met 1987 4v4 games.
1v1 vind ik een stuk zieker. 4v4 games kan gewoon gecheesed worden (zie posts een stukje naar boven), wil niet zeggen dat deze persoon dat ook gedaan heeft, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koosz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:08:
Shift groups? Control groups bedoel je zeker :)

Shift click op een unit is deselecteren. Als dus bijvoorbeeld een 10 marauders en 15 maines en een tank op ctrl+1 hebt staan, en je shift click op de tank doet en weer ctrl+1 heb je een control group voor je marines en marauders.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:55:
[...]

Shift groups? Control groups bedoel je zeker :)

Shift click op een unit is deselecteren. Als dus bijvoorbeeld een 10 marauders en 15 maines en een tank op ctrl+1 hebt staan, en je shift click op de tank doet en weer ctrl+1 heb je een control group voor je marines en marauders.
Nee, ik bedoelde echt shift +nr om groepen aan te maken. Ctrl gebruik ik lang niet zo vaak als shift (eigenlijk alleen wanneer ik een oude groep wil cancelen en een nieuwe wil maken). In andere woorden. Stel ik heb een groep met 12 marines (onder nr 1) en ik wil daar 2 tanks bijvoegen. Dan selecteer ik die tanks en doe shift+1. En dan zitten die tanks nu bij de groep. Andersom kende ik dus niet. Het probleem is dus alleen dat ik in het heetst van de strijd en ik wil units toevoegen bij mijn groep met die shift knop, dat ik mis klik en inplaats van een 1 een 2 intoets (waar meestal mijn barracks ofzo onderzitten), met als resultaat dat je bijv. 14 barracks en wat marines in een groep hebt. Erg irri dus ;)... maar dankzij de eerdere tip die ik heb gehad voortaan makkelijk op te lossen.

En @Marcel... Tsja. mijn probleem is ook vaak dat ik veel te veel scv's maak en daarbij extreem expand. Boven de 100 scv's is niet zeldzaam in een wat langere game... Misschien toch maar mee stoppen maar dat is zo tegen mijn natuur in van sc 1 :P. Wat ook weer rare situaties met zich mee brengt overigens besef ik nu. Regelmatig wordt mijn leger van 200 gekilled (omdat het feitelijk maar 100 is) en dan in de counter wordt mijn main gekilled... Maar omdat ik zo veel geld heb en scv's heb (+het feit dat ik vaak wel goed alles upgrade) kan ik me nog vaak redden door aan de andere kant van de map heel snel een nieuwe basis te bouwen en alsnog de game binnen kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze nog niet gepost zijn:
StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.2

General

* Players will no longer receive achievement toasts while their status is set to "Busy."
* The messaging when attempting to load a saved game or replay from a previous version has been clarified
* Adjusted the amount of points earned and lost by random team participants to properly reflect the strength of a player's teammates.

Balance

* PROTOSS
o Buildings
+ Nexus life and shields increased from 750/750 to 1000/1000.
o Void Ray
+ Damage level 1 increased from 5 to 6 (+4 armored).
+ Damage level 2 decreased from 10 (+15 armored) to 8 (+8 armored).
+ Flux Vanes speed upgrade bonus decreased from 1.125 to 0.703.

* TERRAN
o Buildings
+ Barracks requirement changed from Command Center to Supply Depot.
+ Supply Depot life increased from 350 to 400.
o Medivac
+ Acceleration reduced from 2.315 to 2.25.
+ Speed reduced from 2.75 to 2.5.
o Reaper
+ Nitro Packs speed upgrade now has a Factory Requirement.
o Thor
+ Energy bar removed.
+ 250mm Strike Cannons is now cooldown-based on a 50-second cooldown. Ability starts with cooldown available (useable immediately after upgrade is researched).

* ZERG
o Buildings
+ Hatchery life increased from 1250 to 1500.
+ Lair life increased from 1800 to 2000.
+ Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
+ Spire life increased from 600 to 850.
+ Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
o Corruptor
+ Energy bar removed.
+ Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
o Infestor
+ Fungal Growth now prevents Blink.
o Roach
+ Range increased from 3 to 4.

Bug Fixes

* Fixed an issue where players could not cast the Feedback spell on Point Defense Drones.
* Fixed an issue where the Phoenix would continue to channel Graviton Beam after the target died.
* Fixed an issue that would cause Larvae to spawn and be hidden behind Zerg eggs.
* Fixed an issue where players were unable to navigate to the Single Player page or watch replays after canceling map downloads from the queue.
* Fixed a desync that could occur on user-created maps with custom mod dependencies.
http://us.starcraft2.com/launcher/patch-notes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reapers en Void rays zijn nu compleet nutteloos. Reapers is echt zo'n achterlijke 2v2 nerf. 5 rax reaper was door die 5 seconde nerf gewoon een goede openings, maar meer ook niet. 5 seconde maakte gigantisch veel uit want je kon net niet de critical mass krijgen waarmee je hatchery's kon slopen voordat mutas eruit zijn. Void rays slaat echt nergens op, is makkelijk te verdedigen. Volgens mij is dit ook een nerf voor de lagere league's waar niemand zijn marines/hydras kan microen ofzo. Medivac nerf/buff(?) is wel vaag. Volgens mij vlogen ze altijd voor je leger(?) let daar nooit echt op. Thor buff maakt thors viable tegen P. Roach range zorgt ervoor dat je zerg niet meer kan pressuren met hellions en zerg nu goede opties heeft tegen Protoss. Al met al, een goede patch ik zie nu niet meer in waarom Zerg problemen zou moeten hebben met protoss/terran. Maar sommige changes zijn echt te achterlijk(reapers en void rays)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.