laat ik ook weer eens een 1v1 doen
ik opende met de bekende 1 gate 1 phoenix tegen zerg, hij had blijkbaar gescout (hoe? duno, ik kijk de replay wel) en ziujn base stond vol met spores + 2 queens per base.
edit: nope, hij bouwde op ged geluk 3 spores en 2 queens per base terwijl hij alleen mijn gas(1tje), gate, en cybercore had gescout
ik kil alsnog zonder verliezen 4 queens en 7 drones waarvan 6 op gas
even later komt hij met een ball muta's, 10 of 12 gok ik, al mijn probes op mn main dood, maar slechts 2 phoenixen kwijt.
ik had ondertussen een collosi en wat slowlots (niet genoeg gas) waarmee ik zijn expand ging uitroeien, mijn economie was laag dus ik wachtte even af (had een expand draaien) met mn scout zie ik hem zijn base uitrennen waarmee ik over ga tot base trade, weg hatch

plus mijn expand
de build is wel erg gas heavy, ik zat constant chargelots te maken uit 4 warpgates
wij beiden onze laatste army op elkaar gooien (1 imortal, 5 sentries (geen minerals op het eind..), 2 zealots, vs 8 roaches en 2 hydra;s) en nog gewonnen ook

: GG
edit: stel, je hebt een zerg die fast expand gaat (15hatch 14pool, vrvolgens roaches)
hoe counter je dat als protoss?
ik probeerde een 4-gate allin, maar met roaches counter je dat makkelijk, vervolgens deed ik 2 voids rais welke hij neerhaalde met 1 spore en een 2 queens, en toen kwamen de muta's al..
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 07-11-2010 16:42
]