Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:18:
[...]
Mijn conclusie: WOWOWOWOW Wat een geweldige build! Heerlijk om weer een beetje map control te hebben in pvp en niet zo een saaie game te krijgen. Moet wel op tijd robo of cannons maken :D
:*)

[ Voor 36% gewijzigd door PROximity op 06-11-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer ook eens een mothership

met phoenixes kil je zijn observer in een seconde (light, 3 hits en hij is eraan) waardoor de effectiviteit van het mothership sterk omhoog gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:30:
probeer ook eens een mothership

met phoenixes kil je zijn observer in een seconde (light, 3 hits en hij is eraan) waardoor de effectiviteit van het mothership sterk omhoog gaat :)
Ja dat is ook een interessante, maar lange macro game, ook effectief tegen mass colo opponent. 3gate/expand/robo/stargate/fleetbeacon -> mothership/phoenix/immortal/gateway units

Je phoenix geven de voorkeur aan light air te killen dan colossus. Dwz dat je met je phoenix elke keer zijn observers sniped en je mothership cloak gewoon vrij spel heeft. En dan is je groundforce opeens erg gevaarlijk ongeacht de unit composition ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mijn ervaring met mothership is:

Als je een mothership eruit kan poepen heb je al zo een degelijke voorsprong dat je je vijand waarschijnlijk ook gewoon had kunnen outmassen. Soms is wel net dat ene kleine tikje nodig om door te kunnen dringen in zn defense, misschien dat het dan nog van nut kan zijn.

Natuurlijk is het altijd leuk om een mothership te gebruiken als het kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik het altijd tegen turtelende terrans, met cloack hebben zijn tanks geen nut, en meestal vergeten ze te scannen.

ook een keer scande terran precies op het moment dat het mothership kwam, toen ik eenmaal bij zijn basis was hingen er 8 vikings en had hij nauwelijks grond bijgemaakt 8)7 waardoor mijjn chargelots het makkelijk hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLG bezig btw atm sen vs qxc (epiiic :9 ): http://www.teamliquid.net/video/streams/ReKLiS

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Nee punten zegt inderdaad niks maar wel met een win/loss ratio +60% ... daar word je NIET blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

omg. mlg heeft een paar epische games gehad zeg O,o. 2 die ik heb gezien en echt super EPIC zijn zijn: Liquid'Jinro vs aTnSocke op Desert Oasis en Liquid'Nazgul (goh nederland! ;)) vs EGIdrA

spoiler: LiquidNazgul vs EGIdrA
Die blinking stalkers waren echt super goed _/-\o_, vooral op Kulas Ravine,
IdrA was zo te zien ook echt boos dat hij ingemaakt was door hem aan het einde, misschien ook wel zwak om Kulas Ravine te kiezen ( weggehaalt uit mappool wegens zerg imbalance toch?)

Edit: <3 Day[9] + DJWheat, jah, dat moet er echt bij :P
owjah, en stream (in kut kwaliteit, maar anders moet je betalen :/) is hier http://events.mlgpro.com/.../starcraft?site_id=mlgpro)

[ Voor 17% gewijzigd door Dryopes op 06-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
You've been blunked! :P dat was echt sick blink micro, idra had wss iets eerder terug moeten trekken toen hij een 'contain' had (hij had 1 gate destroyed) maar vond Qxc's comeback playstyle tegen Sen ook echt mooi om te zien _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idra maakte gewoon dikke fouten op Kulas ravine. Hij had de push van Nazgul zo delayed door die ling runby. Gaat die opeens roaches...... Roaches tegen blink stalkers, dat gaat echt niet lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De nederlanders doen het zeer goed tot nu toe!!!

sorry voor spoilers, maar nationaal belang is belangrijk!

http://events.mlgpro.com/.../starcraft?site_id=mlgpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij had het wel goed op Scrap Station, maar daar heb je wat meer tijd voor lair-hydralisk den en weinig space om te blinken. Maar met de forward expansion in de richting van je opponent op kulas heb je en niet veel keus en weinig tijd!

TLO straks ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ugh, vervelend dat ik continu gematched wordt aan "slightly favored" tegenstanders die ver bovenin Silver of Gold staan terwijl ik weet dat ik KUT ben voor Bronze begrippen.

En ik weet het, meer league matches spelen zodat de matching in orde komt maar verdomd als het niet enorm demotiverend is als ik continu gefacerolld wordt door mensen die niet "slightly favored" maar gewoon power overwhelming zijn :S

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Je rating is gewoon nog niet helemaal goed vastgesteld, probleem verdwijnt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:41:
Ja hij had het wel goed op Scrap Station, maar daar heb je wat meer tijd voor lair-hydralisk den en weinig space om te blinken. Maar met de forward expansion in de richting van je opponent op kulas heb je en niet veel keus en weinig tijd!

TLO straks ^^
Ja maar ik had het gevoel dat die door die ling runby genoeg tijd gewonnen had om naar hydra's te techen. Snap ook niet waarom die zijn leger opspliste daar op het einde, hij had best nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

dtech schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:13:
Je rating is gewoon nog niet helemaal goed vastgesteld, probleem verdwijnt vanzelf.
I know, maar het is wel demotiverend :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
omg man

(MLG RELATED)

spoiler:
ik zat zoo the juichen voor Idra ik baalde echt van die Nazgul lambal :p
Maar Idra heeft zn eerste loser bracket alweer ge 2-0'd ik HOOP dat we hem weer zien in de finale!

anyway, ik heb een geniaal weekend zo, hele dagen sc2 kijken ;)

<-- mid plat player, als mensen even willen 1v1en zorkey:500

[ Voor 10% gewijzigd door Zorkey op 06-11-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ja ik zoek ook nog even wat sc2 1v1 practice vannacht. Diamond menschen -> prox#438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Auuchh Idra moet balen zeg, wel sneaky >:) van Select! TLO speelt als zerg wel goed, maar vond hem leuker spelen als Terran

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:34
ik zou dit spel best wel eens willen proberen. starcraft 1 vond ik best leuk, maar vind te ingewikkelde rts'en minder leuk.
hoe kan ik dit nou gaan proberen? volgens mij is er geen demo...

Wat mij ook opviel: in de winkel (pricewatch) kost hij ongeveer 45-50euro. Online bij battle.net kost hij 60! wtf? dan krijg ik niet eens een mooi doosje + fysiek medium.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Sharkzor

Je hebt guestpasses die je kunt krijgen van mensen, die hem al hebben. Als je wil kan ik je er wel 1 sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:06:
ik zou dit spel best wel eens willen proberen. starcraft 1 vond ik best leuk, maar vind te ingewikkelde rts'en minder leuk.
hoe kan ik dit nou gaan proberen? volgens mij is er geen demo...

Wat mij ook opviel: in de winkel (pricewatch) kost hij ongeveer 45-50euro. Online bij battle.net kost hij 60! wtf? dan krijg ik niet eens een mooi doosje + fysiek medium.. 8)7
Gewoon kopen. Dit is echt een spel die ''easy to play hard to master is'' Bovendien heb je een heel goed ranking systeem die ervoor zorgt dat je tegen mensen van je eigen niveau speelt. Singleplayer is ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
sharkzor schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:06:
Is bij alle spellen van Blizzard zo. Kennelijk hebben mensen het er voor over...

Bij Valve (Steam) is het trouwens ook zo (zij het iets minder): daar kosten spellen vaak even veel als "offline" en soms zelfs meer.

(Counter-strike bijv. zag ik een jaar of 2 geleden voor €5 in de budgetbak liggen, wilden ze er op steam €15 voor hebben...)

[ Voor 11% gewijzigd door dtech op 07-11-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is eigenlijk een reden High Templars te verkiezen boven Colossi? Ze zijn enorm zwak en vormen een risico als je je area damage met Psionic Storm. Ik heb ooit wel uitgerekend dat het pad er naar toe korter is als Colossus, maar dat is dan alles. Wat zie ik over het hoofd? (want dat is ongetwijfeld het geval :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Gropah schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:10:
@Sharkzor

Je hebt guestpasses die je kunt krijgen van mensen, die hem al hebben. Als je wil kan ik je er wel 1 sturen
klinkt interessant! gaarne.

r.vloothuis -aap- GlobaldominationMAIL.COM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:59:
Wat is eigenlijk een reden High Templars te verkiezen boven Colossi? Ze zijn enorm zwak en vormen een risico als je je area damage met Psionic Storm. Ik heb ooit wel uitgerekend dat het pad er naar toe korter is als Colossus, maar dat is dan alles. Wat zie ik over het hoofd? (want dat is ongetwijfeld het geval :D)
Blerg ik ga nooit colossus sinds de geweldige pvp tip van proximity

High templar zijn veel mobieler. Je kan ze overal inwarpen. De dps is ook veel hoger, je moet de storms wel zorgvuldig casten. Ook hebben ze feedback. Late game (vooral pvt) kan nog wel eens een game worden waar overal gedropt word, in dat geval heb je bijna niks aan collossi, omdat ze altijd in grote groepen units moeten blijven. een groepje van 5 zealots en een high templar is daarentegen veel effectiever.

En high templar kan je veel makkelijker vervangen als je je hele leger kwijtraakt.

Voor zo ver ik weet is het lastiger om bij high templar te komen dan colossi.. niet makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:14

Flapmo

and back is gigi!

Zorkey schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:50:
omg man

(MLG RELATED)

spoiler:
ik zat zoo the juichen voor Idra ik baalde echt van die Nazgul lambal :p
Maar Idra heeft zn eerste loser bracket alweer ge 2-0'd ik HOOP dat we hem weer zien in de finale!

anyway, ik heb een geniaal weekend zo, hele dagen sc2 kijken ;)

spoiler:
Persoonlijk mag die IdrA van mij keihard falen. Arrogantie ten top, prachtig als die steeds verliest, het liefst door een zeut nasty cheeses! _O- d:)b. Hij is gewoon slecht, blijt continu zijn eigen speelstijl spelen, ook al veranderd de tegenstander van tactiek. Enemy goes Muta, idra goes marco, loses and calls other player a newb. Enemy goes harass hellion, IdrA goes macro, loses, calls other newb harass player.... etc

[ Voor 17% gewijzigd door Flapmo op 07-11-2010 14:24 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
apNia schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:59:
Zijn wel een aantal redenen voor hoor:
- HT kun je zodra hun energy op is converteren naar een goede tank
- HT hebben feedback
- HT kunnen ook lucht aanvallen (zeer effectief tegen muta's bijvoorbeeld)
- HT kunnen in korte tijd enorm veel damage doen (weliswaar daarna niet meer). De colloseus is meer een "normale" unit
- HT zijn beter te micro'en dan collosi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
sharkzor schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:11:
[...]

klinkt interessant! gaarne.

r.vloothuis -aap- GlobaldominationMAIL.COM
verstuurd. Kon btw ook gewoon over DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:22:
[...]
Voor zo ver ik weet is het lastiger om bij high templar te komen dan colossi.. niet makkelijker
HT: Twilight Counsil (150/100) -> Templar Archives (150/200) -> Psionic Strom (200/200) => 500/500 en 50/150 per unit
Collosi: Robotics facility (200/100) -> Robotics Bay (200/200) -> Range upgrade (200/200) => 600/500 en 300/200 per unit

Het maakt dus nagenoeg niks uit. Wel zijn HT een stuk sneller te produceren dan Collosi natuurlijk (omdat je meestal al een paar warpgates hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook lucht aanvallen? Dat was nieuw voor mij, goeie! :)
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:22:
[...]
Blerg ik ga nooit colossus sinds de geweldige pvp tip van proximity
welke tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:38:
Ook lucht aanvallen? Dat was nieuw voor mij, goeie! :)

[...]

welke tip? :)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34981293
moeilijk, teruglezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In resources is high templar misschien bijna even snel, maar ingame lijkt het toch wel anders. Met een robo heb je een observer, en immortals. Met een twilight council moet je eigenlijk charge asap hebben om te overleven. Veel mensen vinden dit lastiger dan het uithouden met immortals.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:46:
In resources is high templar misschien bijna even snel, maar ingame lijkt het toch wel anders. Met een robo heb je een observer, en immortals. Met een twilight council moet je eigenlijk charge asap hebben om te overleven. Veel mensen vinden dit lastiger dan het uithouden met immortals.
Met slowlots en stalkers kom je ook al een heel eind. Observer is natuurlijk wel lastig, maar als je niet aanvalt is het dan vooral zaak dat je een paar cannons hebt tegen banshees, ghosts of DT's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:37:
[...]

HT: Twilight Counsil (150/100) -> Templar Archives (150/200) -> Psionic Strom (200/200) => 500/500 en 50/150 per unit
Collosi: Robotics facility (200/100) -> Robotics Bay (200/200) -> Range upgrade (200/200) => 600/500 en 300/200 per unit

Het maakt dus nagenoeg niks uit. Wel zijn HT een stuk sneller te produceren dan Collosi natuurlijk (omdat je meestal al een paar warpgates hebt)
you're doing it wrong

templar council (150/100) -> templar archives (150/200) -> amulet (150/150) -> storm (200/200) (de laatste keer dat ik een replay keek pakken ze altijd amulet voor storm)
650/650, 320s voordat je HT's met storm kan warpen (waarvvan 220s cronoboost-able)

robo facility (200/100) -> robobay (200/200) -> extend thermal lances (200/200)
600/500, 140s voor de eerste collosi, nog eens 65s voor extend thermal lances

zelfs als je storm eerst researcht en je warpt meteen HT's in na het finishen van je archives (energy regen) is collosi sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmk, kom net n speler tegen die na m'n glhf meteen leaved, hij was diamond terwijl ik silver ben. :? Check z'n match history en hij heeft de laatste uren alleen losses na n paar minuten staan, paar wins maar ook iets van 20 losses op rij, allemaal binnen 2 uur. 8)7 Free points ok maar vraag me af wat hij aan t doen is, opzettelijk (verborgen) rating droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Het fijnste van temps ten opzichte van collosi vind is dat je de temp overal kan neer gooien. En dankzij die amulet (die ik inderdaad ook als eerste upgrade) je meteen energy hebt voor 1 storm. Erg handig tegen Zerg of MMM van terran op grote maps. Ik gooi al mijn expands altijd vol met cannons en warp temps er naar toe als ik wordt aangevallen. Vaak kun je al de helft van zijn leger killen, voordat je leger is gearriveerd.
En niet vergeten- je temps altijd direct transformeren tot een archon wanneer je energie leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@Marcel34 denk het, wss kan hij niet tegen zijn verlies, en als je goed zit, verlies je ong. de helft ookal doe je je best. Daar kan ie dan niet tegen, geeft hij op en zo gaat hij omlaag en kan hij weer meer >70% winnen door te facerollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 07:51

VP.

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:08:
Hmmmk, kom net n speler tegen die na m'n glhf meteen leaved, hij was diamond terwijl ik silver ben. :? Check z'n match history en hij heeft de laatste uren alleen losses na n paar minuten staan, paar wins maar ook iets van 20 losses op rij, allemaal binnen 2 uur. 8)7 Free points ok maar vraag me af wat hij aan t doen is, opzettelijk (verborgen) rating droppen?
Hmmm, zo te zien heeft Muta een 2e account. Als je vragen hebt over je rating kunstmatig laag houden, is hij je man :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Og1Rs.png

laat ik ook weer eens een 1v1 doen :P

ik opende met de bekende 1 gate 1 phoenix tegen zerg, hij had blijkbaar gescout (hoe? duno, ik kijk de replay wel) en ziujn base stond vol met spores + 2 queens per base.
edit: nope, hij bouwde op ged geluk 3 spores en 2 queens per base terwijl hij alleen mijn gas(1tje), gate, en cybercore had gescout 8)7

ik kil alsnog zonder verliezen 4 queens en 7 drones waarvan 6 op gas :+

even later komt hij met een ball muta's, 10 of 12 gok ik, al mijn probes op mn main dood, maar slechts 2 phoenixen kwijt.

ik had ondertussen een collosi en wat slowlots (niet genoeg gas) waarmee ik zijn expand ging uitroeien, mijn economie was laag dus ik wachtte even af (had een expand draaien) met mn scout zie ik hem zijn base uitrennen waarmee ik over ga tot base trade, weg hatch :+ plus mijn expand :X

de build is wel erg gas heavy, ik zat constant chargelots te maken uit 4 warpgates

wij beiden onze laatste army op elkaar gooien (1 imortal, 5 sentries (geen minerals op het eind..), 2 zealots, vs 8 roaches en 2 hydra;s) en nog gewonnen ook 8)7 : GG

edit: stel, je hebt een zerg die fast expand gaat (15hatch 14pool, vrvolgens roaches)
hoe counter je dat als protoss?
ik probeerde een 4-gate allin, maar met roaches counter je dat makkelijk, vervolgens deed ik 2 voids rais welke hij neerhaalde met 1 spore en een 2 queens, en toen kwamen de muta's al..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLO vs Huk zo.

edit: stel, je hebt een zerg die fast expand gaat (15hatch 14pool, vrvolgens roaches)
hoe counter je dat als protoss?
ik probeerde een 4-gate allin, maar met roaches counter je dat makkelijk, vervolgens deed ik 2 voids rais welke hij neerhaalde met 1 spore en een 2 queens, en toen kwamen de muta's al..
Je kan een Fast expand van zerg niet echt ''counteren'' Je kan hoogstens wat druk zetten.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een zerg:

hij doet fast expand (duh), prima, ik ook!

mijn observer ziet mass roaches (echt alleen maar roaches), prima, in plaats van collosus pmp ik 6 imortals uit mn 2 robo's :P
venietig zijn 4e expo :o en vervolgens alle tech in zijn main, een snelle gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:49:
TLO vs Huk zo.

[...]

Je kan een Fast expand van zerg niet echt ''counteren'' Je kan hoogstens wat druk zetten.
Die stream van de MLG doet het bij mij niet :(

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
Speel nu ongeveer een maand SC2 maar verlies alles online....
Word helemaal gek :S weet niet wat ik verkeerd doe en hoe het anders kan....

Iemand tips om beter te worden of adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. post je division plus win/los ratio hier
2. kijk veel replays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Chris89 schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:07:

Nog een maand spelen :)

Nee maar serieus, meer spelen en dan wordt je vanzelf beter en vooral je replays bekijken en zien wat je fout doet. Ook bv. Day9 videos bekijken, deze zijn zeer informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan zealot rushen tegen fast expand, heb ik redelijke resultaten mee (zodra eerste gate klaar is gewoon continue zealots chrono boosten, uiteindelijk uit 3 gates). Hij zal lings moeten maken wat hem trager maakt, maar uiteindelijk krijgen ze meestal wel roaches, en dan is het tijd om te stoppen met zealots, gas te maken, en stalkers/sentries. Paar gemicro'de stalkers kunnen roaches redelijk te grazen nemen.

Dan moet je economische voorsprong hebben, je kan proberen het met voids af te maken, al gaan ze wel vaak hydras (of mutas) als anti air. Wat ik meestal doe is 2 stargates, 2 phoenix + 2 voids maken (zoveel mogelijk chrono boosten), daarmee aanvallen. Hydralisk den/muta building aanvallen als die nog niet klaar zijn, phoenixen zijn ervoor om queens te laten vliegen, en als hij mutas heeft zijn ze daar ook redelijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MLG stream op dit moment jinro vs painuser

hij was al gepost zie ik :')

[ Voor 58% gewijzigd door Viper® op 07-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech

Beste wat je kan doen is even een replay hier posten (neem eentje waarvan je dacht dat je ongeveer goed/op je best) speelde,

En zoals al gezet, noobey tuesday op day9 zijn echt heel informatief. Ze zijn nu al een tijdje bezig dus voor de echte basics moet je een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023

lol... join the club :) Speel sinds hij te koop is maar echt bijzonder beter ben ik niet geworden volgenmsij.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Gropah schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:36:
[...]

verstuurd. Kon btw ook gewoon over DM.
tnx! hij doet het! 7uur is prima om te checken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Is er eigenlijk nog een Tweakers custom division nadat de vorige verdwenen is?

Trouwens Battle.net is weer lekker laggy de laatste dagen - profiles/ladders bekijken duurt eeuwen en nu en dan krijg ik zelfs een crash. Zou je toch verwachten dat ze daar meer resources in stoppen, want dat lijkt mij het enige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sfinx- schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:12:

Trouwens Battle.net is weer lekker laggy de laatste dagen - profiles/ladders bekijken duurt eeuwen en nu en dan krijg ik zelfs een crash. Zou je toch verwachten dat ze daar meer resources in stoppen, want dat lijkt mij het enige probleem.
http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is bnet bij idereen zo verdomd traag bij het laden van profielen en multiplayer maps (coöp)?

ik sta 2 minuten nar een draaiend rondje te kijken voordat mn profiel is geladen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik ben eindelijk eens begonnen met de Campaign, na toch al behoorlijk wat multiplayer gespeeld te hebben (500+ potjes)
En ik moet zeggen, de singleplayer is ook verslavend! Er zit een verhaal in, de missies zijn afwisselend en de graphics en toegevoegde units in de missies zijn ook leuk. Kortom, zo ken ik Blizzard weer :P

overigens, wat jammer dat die Terran units niet in de multiplayer zitten, zoals de Firebat en Medic..

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 07-11-2010 22:32 . Reden: voor zo'n oneliner hoef je geen extra post aan te maken, maar kun je ook de editknop gebruiken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 01-10 21:58

Pindamann

Human

Ja hallo medic units + medivac :D Kan het nog lomper :P

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
een medic in MP, dat zou fun zijn. Hoezo uber-rush met MM & Medics:p

maar zonder grappen, waarom is een firebat er niet? Valt toch wel mee qua power

[ Voor 37% gewijzigd door Goldman op 07-11-2010 22:01 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 16:45

Wootlock

Evilution

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2s7jqlj.jpg

Een faker of... :o

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldman schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:00:
een medic in MP, dat zou fun zijn. Hoezo uber-rush met MM & Medics:p

maar zonder grappen, waarom is een firebat er niet? Valt toch wel mee qua power
Firebats hebben ongelofelijk veel hp.. das hetzelfde als je een marauder splash damage geeft. Zerg algemeen en zealots zijn dan kansloos in de hele game.

@Wootlock: lijkt me sterk dat idra bronze speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zei hij GG? ;)

edit: ik doe insanse 1v2 archivement als protoss vs zerg, zit ik veilig achter mijn wall van 12 cannons B) komen er opeens 20 banelings aanrollen :X

dan maar vs protoss...

edit: vs protoss werkt ook niet, met een observer krijgt hij vision op de high ground terwijl ik stall met force fields, waardoor zijn immortals mn wall in een mum van tijd naar gort knallen :-(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff battlenet failed tijdens MLG finals, regame... echt waaaarom geen LAN support :X:X:X:X:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30
Dat vraag je je toch niet serieus af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:22:
pffff battlenet failed tijdens MLG finals, regame... echt waaaarom geen LAN support :X:X:X:X:X
Moest zo lachen om day9 toen die zag dat de server down ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sfinx- schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:12:

Zit je midden in een game, disconnect battle.net opeens. Had die pot in de pocket krijg ik een loss pfff.
Doe dan een tie ofzo, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 11:02
Who needs lan anyway AMIRITE?! :')

@Darkstone
YouTube: Starcraft 2 HOW TO Beat Insane Computer 1v2 Achievement (As Protoss)

Tenzij je niet van 'cheaten' houdt. Heb 'm toevallig vandaag zelf gehaald. Ik geef alleen niet zoveel om achievements, maar toch leuk om te hebben als het dan toch zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Weet iemand waar je kan zien- als je met random speelt- hoe je stats zijn per ras is? Ik speel altijd random, en speel nu standaard per game setup (1v1/2v2/3v3/4v4) totdat ik in een hogere klasse zit(en zo ga ik ze 1 voor 1 af). Ik sta nu 2x diamond en 2x platinum.
Wanneer ik in alle 4 diamond sta (waar ik eigenlijk helemaal niet naar uit kijk...) wil ik me (tijdelijk) focussen op 1 ras. Voornamelijk omdat ik tot op heden de fouten in mijn BO kan compenseren met mijn sc1 ervaring. Maar om echt door te groeien in een diamond zal ik me toch tijdelijk even moeten focussen op 1 ras om mijn spel echt te perfectioneren.
Ik kan alleen tot op heden echt geen keuze maken en kan oprecht niet zeggen waar mijn voorkeur ligt. Vind al de 3 de rassen leuk en denk dat ik bij alle 3 de basis redelijk goed onder de knie heb.

Oftewel ik wil de cijfers de doorslag laten geven. Ik vrees alleen dat dat niet kan, of zie ik iets over het hoofd?

Of toch maar met random blijven aankloten.... :/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nog geen minuut geleden gehaald met een zelfverzonnen dubbele evo chamber block op delta quadrant discord IV (2x evo chamber achter de mineral line van de tegenstander, vervolgens een spine crawler ertussen maken)

een niet-rush build is echt onmogelijk, misschien als je die air map kiest en je turret jezelf helemaal in vs protoss of terran.
misschien kan je ze dan uithongeren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

Rannasha

Does not compute.

koosz schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:20:
Weet iemand waar je kan zien- als je met random speelt- hoe je stats zijn per ras is? Ik speel altijd random, en speel nu standaard per game setup (1v1/2v2/3v3/4v4) totdat ik in een hogere klasse zit(en zo ga ik ze 1 voor 1 af). Ik sta nu 2x diamond en 2x platinum.
Wanneer ik in alle 4 diamond sta (waar ik eigenlijk helemaal niet naar uit kijk...) wil ik me (tijdelijk) focussen op 1 ras. Voornamelijk omdat ik tot op heden de fouten in mijn BO kan compenseren met mijn sc1 ervaring. Maar om echt door te groeien in een diamond zal ik me toch tijdelijk even moeten focussen op 1 ras om mijn spel echt te perfectioneren.
Ik kan alleen tot op heden echt geen keuze maken en kan oprecht niet zeggen waar mijn voorkeur ligt. Vind al de 3 de rassen leuk en denk dat ik bij alle 3 de basis redelijk goed onder de knie heb.

Oftewel ik wil de cijfers de doorslag laten geven. Ik vrees alleen dat dat niet kan, of zie ik iets over het hoofd?

Of toch maar met random blijven aankloten.... :/?
Er is een tooltje genaamd SC2Gears (zie Google) waarmee je automatisch replays kunt laten opslaan (Blizzard houdt zelf alleen maar de laatste 25 bij) en daarop een analyse kunt doen waarmee je van iedere matchup en map kunt zien wat je win-ratio is. Daarnaast heeft het nog veel meer analyse functies.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Euuhhhh, firebat in SC1 was leuk vs zeals/lings maar verder.... Zijn ability is nu overgenomen door helion (na upgr). Voor firebat had je ook een academy nodig

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik goede replay packs kan downloaden om wat bij te leren ^^. Ik heb de replay pack van MLG DC en Dallas Day 1 en 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Species5618 schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:45:
[...]

Er is een tooltje genaamd SC2Gears (zie Google) waarmee je automatisch replays kunt laten opslaan (Blizzard houdt zelf alleen maar de laatste 25 bij) en daarop een analyse kunt doen waarmee je van iedere matchup en map kunt zien wat je win-ratio is. Daarnaast heeft het nog veel meer analyse functies.
thx, ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:19:
[...]

zei hij GG? ;)

edit: ik doe insanse 1v2 archivement als protoss vs zerg, zit ik veilig achter mijn wall van 12 cannons B) komen er opeens 20 banelings aanrollen :X

dan maar vs protoss...

edit: vs protoss werkt ook niet, met een observer krijgt hij vision op de high ground terwijl ik stall met force fields, waardoor zijn immortals mn wall in een mum van tijd naar gort knallen :-(
Probeer eens terran vs protos, tankjes + bunkers + ghosts met een beetje relaxte map komt er geen muis je basis in of uit zonder jou toestemming. Immortals vallen ook als vliegen omdat je ghosts hebt met EMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:31:
[...]

Moest zo lachen om day9 toen die zag dat de server down ging :+
heeees buuuildiiiing aaa pyyyyloooon oooon niiiiiiine *crash* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

deTwisj schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:58:
[...]

heeees buuuildiiiing aaa pyyyyloooon oooon niiiiiiine *crash* :P
Op zich is het best triest dat het gebeurde het ergste is nog dat de us.battle.net forums exploded met blame blizzard for ruing MLG Dallas en uiteindelijk bleek het een brakke fiber bij MLG Dallas te zijn die het onnodig lang liet duren, ( alhoewel de eerste keer B.net echt problemen had ) maar de volgende 2x was het de fiber.

( Althans volgens de MLG medewerkers in ghet tl.net irc channel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik denk dat iedereen wel zo'n trage battle.net heeft nu. Ik hoop dat t binnenkort opgelost is want dat duurt tegenwoordig al rap een minuutje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Is de MLG wel afgespeeld? Ik ben om middernacht maar gaan pitten.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zorkey schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:50:
omg man
[...]

Hee Zorkey! Jij was ook op TheReality toch? Volgens mij zat jij ook in mijn poule :P
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:36:
[...]

Hoorde vandaag van mijn Teammate dat hij 3e is geworden en Daboo er uit heeft gekicked :P Phena heet die. Kan ik ergens toernooi resultaten vinden?
De playoffs staan hier: http://www.gamelux.nl/eve...tarCraft-2-Finals-UPDATE2 :) Als je je registreert valt er ook een replay pack te downloaden van alles.

Zie ik nou op de MLG live stream TLO tegenover HuK zitten? Wow! Ah is niet live, is rebroadcast :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de MLG wel afgespeeld? Ik ben om middernacht maar gaan pitten.
Volgens mij wel ja. Ik ben er ook mee gestopt toen ze op steps of war eruit vlogen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:45:
[...]

Volgens mij wel ja. Ik ben er ook mee gestopt toen ze op steps of war eruit vlogen.
Ja na 2 uur konden ze eindelijk de match afspelen
spoiler: MLG Dallas
en uiteindelijke was het over binnen 11 minuten erge anti climax.

Full Replay Pack MLG Dallas met dank aan de mensen van MLG,tl.net users
They are in this format:

w_r6_m1_LiquidJinro_vs_LiquidRet_g2.SC2Replay
w_r6_m1_LiquidJinro_vs_LiquidRet_g1.SC2Replay

Etc...

Download: http://www.mediafire.com/?gd00m9sgmw2f0k1

Someone said there's like 500+ replays, there might be some missing, but I did my best lol have fun

[ Voor 35% gewijzigd door ShadowBumble op 08-11-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 08:01
Ja hoor! Mijn maatje begint eindelijk het spel een beetje te snappen. Hij bouwt vrijwel even snel als ik een leger op, en hij breidt op tijd uit. Dat merk je meteen! We wonnen dit weekend 7 games op rij (laag bronze). Pas de 7de game werden we afgemaakt met een beetje pech/ goede timing van het andere team. Die jongens bleken dan ook redelijk hoog platinum te spelen… Nog even doorzetten en we maken een promote. Ook 3vs3 random gaat nog steeds redelijk. En het blijft leuk om nieuwe dingen te proberen. Mutalisk herass blijft lekker, ook begin ik phoenixes steeds beter onder controle te krijgen! Boeiend spelletje toch, misschien moet ik toch ook maar eens gaan kijken of de campaign iets voor me is.

@ een x aantal pagina’s terug: Je speelde 2vs2 en één van de twee spelers leavde, ze hadden allebei ongeveer dezelfde naam. De ander pakte je met een dubbele rush. Klinkt mij in de oren als een multiboxer, alleen dan eentje die niet echt multiboxed, maar die wel 2 accounts tegelijkertijd gebruikt om zo een financiële voorsprong te krijgen in het begin van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 05:08:
Iemand enig idee waar ik goede replay packs kan downloaden om wat bij te leren ^^. Ik heb de replay pack van MLG DC en Dallas Day 1 en 2 .
Day9's dinsdag daily kijken, heel erg noob friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:35:
[...]

dude, die punten zeggen geen reet! Er is een onder water rating die zorgt voor de match-up.

Ik weet niet waar je in zit maar als je in brons zit is 1600+ best wel triest eigenlijk, dan wint die persoon wel veel maar weet niet tegen zilver spelers consequent te winnen om te promoveren.
Hehehe dan ben ik ook "triest" :P

Ik hou 't erop dat het de ene avond lekkerder loopt dan de ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 05:08:
day9 inderdaad en SC2 Noobschool op Youtube :)

Iemand anders nog goeie tips voor absolute beginners? Vriend van me wilt het ook spelen, en I Suck at Starcraft en Noobschool zijn de enige 2 met een extreem lage drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:31:
[...]

day9 inderdaad en SC2 Noobschool op Youtube :)

Iemand anders nog goeie tips voor absolute beginners? Vriend van me wilt het ook spelen, en I Suck at Starcraft en Noobschool zijn de enige 2 met een extreem lage drempel.
Beste tip :
1) Continue worker production en minirals/gas laag houden dus besteden aan units/tech!!!!!
2) Expand op tijd

Op bronze/silver als je bovenstaande aanhoudt win je bijna altijd onafhankelijk of je directe counters hebt etc.

Wat het werkt zelfs op diamond niveau. Gisteren nog een potje waar ik mass blink stalker ging en hij ging mass ling. Mijn eco was gewoon beter dus easy win terwijl lings redelijk stalkers counteren. Zoals day9 zou zeggen just get more stuff, and go f... kill him.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:30

djfrankel

It's a trap!

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:19:
[...]

zei hij GG? ;)

dan maar vs protoss...

Heb een paar dagen geleden alle outmatched achievements gehaald. Wat ik heb gedaan is: zelf protoss kiezen en de AI ook als protoss instellen. En dan cannon rushen :+ . (reden waarom AI als protoss, is dat ze in het begin vooral zealots hebben en die eerst helemaal naar je canon moeten lopen voordat ze damage kunnen doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 08:26
djfrankel schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:28:
[...]

Heb een paar dagen geleden alle outmatched achievements gehaald. Wat ik heb gedaan is: zelf protoss kiezen en de AI ook als protoss instellen. En dan cannon rushen :+ . (reden waarom AI als protoss, is dat ze in het begin vooral zealots hebben en die eerst helemaal naar je canon moeten lopen voordat ze damage kunnen doen.)
zo heb ik het ook gedaan ja, het is alleen een beetje testen omdat vanaf Hard de AI zijn eigen basis checkt op rushes. Dus zet het net ver genoeg neer.

Zit nu alleen nog met FFA Insane. Moet maar eens wat filmpjes checken hoe dit op te lossen is.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 22:59
FFA insane heb ik gehaald door een map te kiezen met een eiland met 2 mineral patches. En Terran als ras.

Gooi 5 scvs in je CC, verplaats naar het eiland en ga voor 20 battle cruisers.
Als je die hebt, is er nog maar 1 AI over en die wals je plat met de BC-s

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 15:38
Castor385 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:04:
FFA insane heb ik gehaald door een map te kiezen met een eiland met 2 mineral patches. En Terran als ras.

Gooi 5 scvs in je CC, verplaats naar het eiland en ga voor 20 battle cruisers.
Als je die hebt, is er nog maar 1 AI over en die wals je plat met de BC-s
juist, zo heb ik het ook gedaan, en volgens mij iedereen die die achv heeft. achteraf was dat vrij simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DarkY schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:36:
[...]

zo heb ik het ook gedaan ja, het is alleen een beetje testen omdat vanaf Hard de AI zijn eigen basis checkt op rushes. Dus zet het net ver genoeg neer.

Zit nu alleen nog met FFA Insane. Moet maar eens wat filmpjes checken hoe dit op te lossen is.
FFA insane heb ik gehaald op de map Abyss. Als protoss meteen je expo pakken, en dan een forge + heul veul cannons aan de ingang van je basis. Dat houdt de aanvallen af. Dan meteen heel snel veel carriers bouwen (geen andere units, behalve 50 probes voor je 2 bases), en dan is het een eitje. Als tegenstanders had ik geloof ik alleen maar zergs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
ik speelde alleen 2vs2, maar nu ik een paar x 3vs3 hebt gespeeld met spelers die ook echt meedoen is dat toch ook erg leuk B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 08:01
Ik ben 3vs3 in twee weekjes tijd eindelijk van rond de 30% W/L ratio naar boven de 50% geklommen… Zit inmiddels boven de 1000 punten in silver en merk dat ik regelmatig met platinum spelers word gelinked. Hoe hoger je komt, hoe meer mensen ook echt wat van het spelletje snappen. Zo nu en dan zie ik aardig originele en effectieve tactieken voorbij komen. Dat is dan wel weer leuk! Nu nog even die promotie maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:35:
[...]

dude, die punten zeggen geen reet! Er is een onder water rating die zorgt voor de match-up.

Ik weet niet waar je in zit maar als je in brons zit is 1600+ best wel triest eigenlijk, dan wint die persoon wel veel maar weet niet tegen zilver spelers consequent te winnen om te promoveren.
Het enige wat die punten zeggen zijn dat je bepaalde achievements gehaald hebt.
Nou is het gros van die punten niet direct aan QM 1vs1 of meer gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:05:
[...]

Het enige wat die punten zeggen zijn dat je bepaalde achievements gehaald hebt.
Nou is het gros van die punten niet direct aan QM 1vs1 of meer gebonden.
dat zijn je achievement points :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:40:
[...]

Beste tip :
1) Continue worker production en minirals/gas laag houden dus besteden aan units/tech!!!!!
2) Expand op tijd

Op bronze/silver als je bovenstaande aanhoudt win je bijna altijd onafhankelijk of je directe counters hebt etc.

Wat het werkt zelfs op diamond niveau. Gisteren nog een potje waar ik mass blink stalker ging en hij ging mass ling. Mijn eco was gewoon beter dus easy win terwijl lings redelijk stalkers counteren. Zoals day9 zou zeggen just get more stuff, and go f... kill him.
Mass stalker vs Mass Ling hoor je echt KEIHARD te verliezen, dan is je tegenstander ook een ontzettend naab geweest. Lings attacken sneller, moven sneller en zijn goedkoper en je kunt er meer in een korte tijd van maken. Als die tegenstander goede macro heeft en je gaat Stalkers vs Lings met zelfde aantal expands / economie is het echt over en uit met Stalkers. Verder ben ik het met je eens op de 2 punten echter dien je nog wat aanvullingen te maken.

3) Verbeter je Micro, er bestaat zoiets als je units verplaatsen in battle en niet dom laten staan en ze dood laten gaan.
4) APM up-up-up! Hoe meer actions per minute hoe meer je ook daadwerkelijk doet.
5) Hotkey je buildings zodat je tijdens een battle gewoon door kan produceren
6) Wees irritant , als je units niets staan te doen en je kunt of wil niet zijn main aanvallen probeer er dan irritant mee te zijn door zijn expand te harassen of door expand plekken te deffen.

Ik ben ook niet all-knowing maar dit zijn beginnertips waarmee je best aardig uit de voeten zou moeten kunnen komen.

Goodluck!

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 16:09

Nikeo

Jawelles

Iemand ook last van een corrupted mouse cursor? Dit in combinatie met een ATI 5550. Ik had eerst een 3870 en hierbij was niets mis. Vind het wel vervelend, ook dat het probleem al lang bekend is bij ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Nikeo schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:18:
Iemand ook last van een corrupted mouse cursor? Dit in combinatie met een ATI 5550. Ik had eerst een 3870 en hierbij was niets mis. Vind het wel vervelend, ook dat het probleem al lang bekend is bij ATI.
na paar keer alt+tabben wil de cursor nog wel eens corrupt raken ja, irritant :'(

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Lol, vandaag overkomt mij het ook! Ene Ultran ofzo zegt na het laden: GG en verlaat de match. :o

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
^^

was toch allang een fix voor in de nieuwe catalyst drivers ?

gewoon mouse trail aanzetten en het balkje naar links schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
5) Hotkey je buildings zodat je tijdens een battle gewoon door kan produceren
ohh dus ik kan een shortkey maken bv als ik ctrl+V dan wordt er automatisch een unit gebouwd? Kan ik ook zien wat mijn APM is?

vandaag

Ik: GG
Hij: What does GG mean
Ik: Goo girl
Hij: I don't understand
Ik: Have a nice day sir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 10:43
of je hotkeyd barracks onder '4' (bv) (control+4). En tijdens de battle druk je snel op '4' en klik je AAAAAAAA ;)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.