Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:44
Ik gebruik de laatste tijd met terran continu de tactic om bij het begin een barrack in zijn basis te bouwen en dan bunkers er om heen. 80% procent van de keren lukt dit :)

Wordt daarna wel altijd uitgescholden dat ik lame ben :)

[ Voor 14% gewijzigd door isomis op 05-11-2010 11:19 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:54:
spoiler:
Hmm, BoxeR tegen NesTea... Ik zou het liefst geen mirror-matchup zien in de finale. Maar ik zie liever FoxeR vs BoxeR dan FoxeR vs NesTea... Kortom, ik laat met verrassen zometeen :)
Tnx voor de spoiler, ik had gisteren geen tijd om de games te zien :) maar
spoiler:
Boxer geeft zelf ook aan dat Foxer de betere speler is op dit moment. Wel heeft Boxer veel meer ervaring en is ook een stuk ouder en zal dus veel beter met de druk omgaan. Hij verwacht zelf echter vandaag ook niet door te gaan tegen nestea. Zal wel een stunt zijn fake boxer tegen de echte boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

apNia schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:17:
Stream nu gaande ladies: http://www.teamliquid.net/video/streams/Carefoot

Is er een logische reden waarom ik NOOIT Protoss zie zo hoog in de ladder bij dit soort toernooien? Altijd of Zerg of Terran in de kwart/halve/hele finale
Omdat ze verloren ? geloof dat de laatste Protos er bij Ro8 uitging.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:26:
[...]

check ook: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=165495 :_P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Of het nu een RTS is of een MMORPG, jij speelt altijd een underpowered class he : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:26:
[...]

lees m'n vraag eens goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat ik zelf als Protoss merk is dat ik tegen Zerg een wall-in nodig heb en daardoor compleet off-game ben en fouten ga maken. Tegen Protoss of Terran is die wall-in niet nodig en speel ik veel netter. Die wall-in lukt me meestal wel, maar als er dan roaches komen is het vaak gauw gebeurt.

Dus gezien de nerf van de reaper vind ik een nerf van de 6-pool ook wel op z'n plaats. Hebben we early rushes een beetje gelijk getrokken. Alleen zit je dan nog met de cannon-rush, moest ook wat tegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cannon rush hoeft niet generfed te worden, dat kun je gewoon scouten. 6 pool is op zich ook niets mee aan de hand, maar je moet er als Protoss speler wel flink rekening mee houden inderdaad.

spoiler: GSL Season 2
OMG Nestea v SlayerSBoxer: 4 - 0 ! :o

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 05-11-2010 12:17 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Bernardo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:14:
Wat ik zelf als Protoss merk is dat ik tegen Zerg een wall-in nodig heb en daardoor compleet off-game ben en fouten ga maken. Tegen Protoss of Terran is die wall-in niet nodig en speel ik veel netter. Die wall-in lukt me meestal wel, maar als er dan roaches komen is het vaak gauw gebeurt.

Dus gezien de nerf van de reaper vind ik een nerf van de 6-pool ook wel op z'n plaats. Hebben we early rushes een beetje gelijk getrokken. Alleen zit je dan nog met de cannon-rush, moest ook wat tegen zijn.
Als je een 6 pool wilt maken betekend dat ook dat je maar 6-7 drones hebt om te minen dus dat het na je eerste 6 zerglings ook meteen weer ophoud.
Hoe wilde je de 6 pool nerfen? Zerg begint met een overlord omdat een hatchery 2 supply leverd ( tegen 10 van Protos en 11 van Terran ) Als dat ding nog duurder wordt of nog langzamer bouwt moeten zerg spelers wel bijna een 6 pool doen om te overleven.
Reapers zijn niet zo erg generft, sterker nog ze zijn nu juist beter want niemand verwacht ze en de meeste units ren je er nog wel redelijk uit.
Wat is er belangrijker in dit spel. Workers of combat units ( marines/zerglings/zealots ), als je met 3 reapers aanvalt mol je zeker 3-6 workers en meer zelfs als je risico neemt. Kan je de ander redelijk mee uit balans krijgen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:15:
OMG Nestea v SlayerSBoxer: 4 - 0 ! :o
Inderdaad belachelijk eenzijdig, en ook erg stom van hem ( Slayer_BoxeR) 3 van de 4 matches waren rush semi allins die hij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ShadowBumble schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:44:
[...]

Inderdaad belachelijk eenzijdig, en ook erg stom van hem ( Slayer_BoxeR) 3 van de 4 matches waren rush semi allins die hij deed.
Hij heeft van tevoren ook al aangegeven dat TvZ z'n slechtste MU was, maar ik had inderdaad ook niet verwacht dat het zo eenzijdig zou zijn. Aan de andere kant speelt Nestea ook wel nagenoeg perfect. Hij lijkt gewoon echt geen fouten te maken. :)

Wat FoxeR vs Nestea gaat brengen, geen idee maar ik heb er zin in! Alleen kan ik helaas niet live kijken omdat ik op dat moment weg ben :(

Iemand trouwens op low level ervaring met het switchen van Protoss naar Zerg? Ben namelijk best geïnteresseerd in Zerg namelijk maar weet niet of het slim is om als low level speler de overstap te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 05-11-2010 12:49 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImdaMned schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:38:
[...]

Of het nu een RTS is of een MMORPG, jij speelt altijd een underpowered class he : D
Je kent me toch, altijd klagen :) Ik vind zelf protoss niet underpowered verre van eigenlijk(terran is wel OP tho! LOL). Als je nu alleen kijkt naar de GSL dan kan je zeggen dat protoss op het allerhoogste niveau het moeilijk heeft. Echter blizzcon is gewonnen door een protoss dus ja moeilijk te zeggen of het nu echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:46:
[...]

Iemand trouwens op low level ervaring met het switchen van Protoss naar Zerg? Ben namelijk best geïnteresseerd in Zerg namelijk maar weet niet of het slim is om als low level speler de overstap te maken.
Gewoon ervoor gaan zou ik zeggen je hebt niets te verliezen. Probeer het eerst een paar keer tegen een hard of verry hard AI om gevoel te krijgen van welke gebouwen er zijn en wat ze doen.

Ik ben overgestapt van zerg naar random en dat gaat nu ook best redelijk en ik ben zelf ook geen high level speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Eindelijk mijn 5 placement matches gedaan. Maar wtf zeg, de afgelopen twee dagen verlies is zo goed als alles en dat terwijl ik daarvoor zo goed als alles won ...

Mijn match history: http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1019133/1/Swift/matches

Maargoed, 4 van de 5 placement matches verloren, zit nu in bronze dus hopelijk kunnen we wat omhoog klimmen dan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dreanor op 05-11-2010 12:56 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
ShadowBumble schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:44:
[...]

spoiler:
alleen 3e match was allin. eerste match verliest hij door rush van Nestea, 2e match verliest hij in lange match. natuurlijk gaat hij dan 3e match rushen, dat is ook waar hij goedi n is. Nestea scoutte echt _net_ de rax, 1 ronde extra drones en boxer had die expo kunnen denyen. laatste match speelde hij idd niet goed, hij hield zn rocks niet in de gaten en dat heeft em laatste map gekost, hij had ook op gegeven moment 1k mins. :| misschien zenuwen.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
[...]
Ik speel ook Protoss, en overweeg te switchen. Wat ik nu doe is dat ik 2vs2 random als zerg speel, om toch wat ervaring op te doen. Als ik genoeg vertrouwen heb dat ik in m'n 1vs1 bracket even goed ben als met Protoss switch ik wel.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
gewoon... doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:57:
[...]

spoiler:
alleen 3e match was allin. eerste match verliest hij door rush van Nestea, 2e match verliest hij in lange match. natuurlijk gaat hij dan 3e match rushen, dat is ook waar hij goed in is. Nestea scoutte echt _net_ de rax, 1 ronde extra drones en boxer had die expo kunnen denyen. laatste match speelde hij idd niet goed, hij hield zn rocks niet in de gaten en dat heeft em laatste map gekost, hij had ook op gegeven moment 1k mins. :| misschien zenuwen.
Het zou kunnen maar aan de andere kant denk ik ook dat hij als pro gamer daar vast meer ervaring had dan nestea, hoe dan ook ik vind het jammer dat het geen FoxeR VS BoxeR is geworden.

Ondanks dat hij al aangaf dat TvZ zijn slechtse MU is leek dit wel heel simpel te gaan voor nestea ( nou weet ik ook niet hij zerg normaal speelt op dat niveau maar het ging nestea wel heel makelijk af

Helaas kan ik er zaterdagochtend ( let op 10:00 begint het !!!!! uur eerder dus ) ook niet live bij zijn maar ik bekijk de vod later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 11:02
PvT was early game altijd al moeilijk. Stim + 'cant touch this' shells is drama voor elke protoss. Daar is nog steeds niks aan veranderd, met de void ray nerf zijn er zelfs eigenlijk geen opties meer dan meteen voor robo gaan. Sinds patch 1.1.2 zijn daarnaast nog is roaches behoorlijk veel sterker, waardoor PvZ ook een probleem wordt. Wall + cannon werkt niet meer, want roaches kunnen erbij, stalkers kunnen niet goed meer kiten etc etc.

Het probleem met protoss heeft altijd al bestaan, maar omdat het met zerg schijnbaar erger was kwam dat niet echt naar voren. Nu het ene probleem is opgelost wordt het tijd voor de volgende. Tevreden zullen mensen nooit zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oke mensen, dan ga ik vanavond eens een gokje wagen! :) Eerst even lekker tegen de AI oefenen en dan inderdaad de 2v2 / 3v3 randoms gebruiken.
ShadowBumble schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:05:
Het zou kunnen maar aan de andere kant denk ik ook dat hij als pro gamer daar vast meer ervaring had dan nestea, hoe dan ook ik vind het jammer dat het geen FoxeR VS BoxeR is geworden.
Ik hoorde Tastosis juist zeggen dat er bijna geen Progamer is met meer ervaring dan Nestea. Hij schijnt SC1 al vanaf het begin te spelen alleen het kwam er gewoon nooit echt lekker uit. Met de intro van SC2 en GSL2 lijkt hij ineens veranderd te zijn in een of ander zerg monster :p

Ik hoop dat de chat channels e.d. snel komen. Misschien dat we dan een #GoT kanaal kunnen openen, lijkt me nice om snel mensen te vinden om mee te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 22:25

Auredium

Informaticus Chaoticus

Terran heeft het defensewise ook het gemakkelijkst van allemaal. Cheap AA, bunkers, tank in artillerymodus, wall in met supplydepots. Van zerg weet ik dat ze offensief vroeg zijn en dat is gelijk de zerg zijn defense (want de static defense van zerg is allerminst indrukwekkend)

Protoss daarintegen weet je vrijwel zeker van dat early defense te wensen over laat. Ik acht de ratio waarbij protoss full probe op zergling early attack meot doen veel groter is dan bij zerg of terran. De hoofdreden is dat protoss langer erover doet om genoeg zealots te krijgen voor de 6 pool af te slaan en een protoss wall direct air commitment eist daarna.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Hebben jullie eigenlijk een season ticket gekocht @ gomtv? ik vind het een beetje zonde aangezien het toernooi al bijna af is... wat adviseren jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Bert2000 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:13:
Hebben jullie eigenlijk een season ticket gekocht @ gomtv? ik vind het een beetje zonde aangezien het toernooi al bijna af is... wat adviseren jullie ?
Voor dit seizoen niet. Vele kijken "mee" met mensen die het streamen. Volgend seizoen wil ik wellicht er wat voor uitgeven. Sommige mensen nemen Sport 1 voor de voetbal, ik wil Gomtv voor de Starcraft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:08:

Ik hoop dat de chat channels e.d. snel komen. Misschien dat we dan een #GoT kanaal kunnen openen, lijkt me nice om snel mensen te vinden om mee te oefenen.
irc.tweakers.net/sc2 :P
je hebt dan wel de mogelijkheid om alle vods terug te kijken. voor de livestream hoef je het iig niet te doen, alleen de finale nog volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:08:
Je bedoelt zoiets als http://irc.tweakers.net/#SC2 ?

EDIT Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

Rannasha

Does not compute.

Ik kijk gewoon de SQ Test stream, die is gratis. De SQ Test stream maakt gebruik van een soort torrent-achtige structuur en is super-solide. Over de reguliere SQ stream (gratis) en de HQ stream (betaald) hoor ik nog wel eens klachten over lag bij high-profile games.

De VODs zijn alleen maar te zien als je betaald, met uitzondering van de eerste match van iedere set.

Overigens kun je ook een live-ticket kopen voor 1 dag. Kost $2 volgens mij. Dus als je de finale op HQ wil zien kost het niet al te veel. Je krijgt hiermee alleen geen toegang tot de VODs.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit seizoen ook een ticket gekocht voor de VOD's(ik moet gewoon werken dus kan nooit live stream zien). Ik vind de kwaliteit wel een beetje tegenvallen. Maar het is zeker de moeite waard.

Hebben jullie ook last dat de VOD's heel vaak stotteren. Vooral bij de intro muziek. Daar loopt hij bij mij nooit vloeiend doorheen. Ik kijk ze altijd wel op me laptop wireless dus vraag me een beetje af waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Auredium schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:12:
Protoss daarintegen weet je vrijwel zeker van dat early defense te wensen over laat. Ik acht de ratio waarbij protoss full probe op zergling early attack meot doen veel groter is dan bij zerg of terran. De hoofdreden is dat protoss langer erover doet om genoeg zealots te krijgen voor de 6 pool af te slaan en een protoss wall direct air commitment eist daarna.
Cannons zijn vrij goed early-midgame. Terran moet ten eerste een bunker bouwen, wat 100 minirals kost. Daarna 4 marines erin zetten om ook daadwerkelijk er iets mee te doen, wat ook 200 minirals kost. Inderdaad, je kan die bunker weer salvagen maar alsnog heb je dan geld uitgegeven. Zerg heeft het probleem dat ze geen static-defences hebben die zowel air als ground kunnen aanvallen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:45:
Hebben jullie ook last dat de VOD's heel vaak stotteren. Vooral bij de intro muziek. Daar loopt hij bij mij nooit vloeiend doorheen. Ik kijk ze altijd wel op me laptop wireless dus vraag me een beetje af waar dit aan kan liggen.
Volgens mij moet ie dan nog bufferen en heeft Gom niet zoveel bandwidth. Ik pauzeer de VOD eventjes na het starten en daarna loopt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

CyCloneNL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:54:
[...]

Cannons zijn vrij goed early-midgame. Terran moet ten eerste een bunker bouwen, wat 100 minirals kost. Daarna 4 marines erin zetten om ook daadwerkelijk er iets mee te doen, wat ook 200 minirals kost. Inderdaad, je kan die bunker weer salvagen maar alsnog heb je dan geld uitgegeven. Zerg heeft het probleem dat ze geen static-defences hebben die zowel air als ground kunnen aanvallen.
Ik vind vooral het feit dat bunkers supply kosten het vervelendste. Je kan niet zomaar een bunker met 4 marines achter in je base zetten om de mineral line te verdedigen tegen drops of air, als je gaat aanvallen heb je die supply gewoon nodig. Als je als terran aanvalt met je units, is je base kwetsbaar voor drops. Je kan forces achterlaten maar dat betekent minder kans op succes in de aanval. Protoss en zerg kunnen de base nog enigzins, supply free, verdedigen met cannons en spines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Elp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:34:
[...]

Ik vind vooral het feit dat bunkers supply kosten het vervelendste. Je kan niet zomaar een bunker met 4 marines achter in je base zetten om de mineral line te verdedigen tegen drops of air, als je gaat aanvallen heb je die supply gewoon nodig. Als je als terran aanvalt met je units, is je base kwetsbaar voor drops. Je kan forces achterlaten maar dat betekent minder kans op succes in de aanval. Protoss en zerg kunnen de base nog enigzins, supply free, verdedigen met cannons en spines.
daar heb je toch tourets voor? (POTDOMME!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
LA TOURETTES VERDOMME!

Terran heeft ook geen grond>grond>air, bunkers zijn veel te groot en te duur om in de miniral line te plaatsen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach ja. Als je vanaf het begin air defence mag bouwen, je all je units en gebouwen kan healen/repairen, je gratis bunkers hebt die je units beschermen en die je kan repairen, de meeste manieren hebt om te detecten en te scouten, een goede radar hebt en de meeste units hebt die invisilbe kunnen aanvallen.

Dan moet je niet lopen zeuren dat je supply kwijt bent als je je basis tegen land wilt verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

CyCloneNL schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:54:
[...]

Zelf bouw ik geen bunkers early game. Paar marines en mss een marauder achter de muur is genoeg. Meeste zespools draaien al om als ze een muurtje zien en slechts 1 marine.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
jammerrr.... watchgslnow @yotube had alle gsl uitzendingen... en nu moet ik weer via gomtv...

gisteren avond scrapstation... ik met me magere 600 puntjes speel ik tegen een favored protoss...

wel humor... stuur ik een lege medivac naar de main... blinken ineens 20 stalkers erop af...
ondertussen bij zijn expand drop ik ff 16 marines + 2 tanks XD

ik doe dat nog 3x... komt ie mij aanvallen :/

PF bij me expand... marines +mauders + tanks... vs HT, Collosus, Stalkers en zeals...

naja gewonnen... zag ik ineens dat die gast 1943 punten had...
kut battlenet match ie mij met zon gast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:02:
Ach ja. Als je vanaf het begin air defence mag bouwen, je all je units en gebouwen kan healen/repairen, je gratis bunkers hebt die je units beschermen en die je kan repairen, de meeste manieren hebt om te detecten en te scouten, een goede radar hebt en de meeste units hebt die invisilbe kunnen aanvallen.

Dan moet je niet lopen zeuren dat je supply kwijt bent als je je basis tegen land wilt verdedigen.
Haha als je het zo stelt klinkt het wel heel erg. :P Enige waar ik over twijfel is 'vanaf het begin air defense bouwen'; bedoel je daar marines mee of missile turrets? Voor die laatst genoemde heb je toch een engineering bay nodig of ben ik nu gek? Ik speel geen Terran overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan heb je het nog niet eens gehad over siege tanks, de mobiele static defense (ja, contradictio in termino, maar geeft wel het juiste idee) tegen land die extreem sterk is en elders gedeployed kan worden! en die terwijl ie beweegt nog kan schieten itt een spine crawler of een cannon (die volledig statisch is), die beide trouwens een requirement nodig hebben, creep of een pylon...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:07:
kut battlenet match ie mij met zon gast..
ehm, als je em wint dan heeft battle-net dat toch goed ingeschat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:05:
PvT was early game altijd al moeilijk. Stim + 'cant touch this' shells is drama voor elke protoss. Daar is nog steeds niks aan veranderd, met de void ray nerf zijn er zelfs eigenlijk geen opties meer dan meteen voor robo gaan. Sinds patch 1.1.2 zijn daarnaast nog is roaches behoorlijk veel sterker, waardoor PvZ ook een probleem wordt. Wall + cannon werkt niet meer, want roaches kunnen erbij, stalkers kunnen niet goed meer kiten etc etc.

Het probleem met protoss heeft altijd al bestaan, maar omdat het met zerg schijnbaar erger was kwam dat niet echt naar voren. Nu het ene probleem is opgelost wordt het tijd voor de volgende. Tevreden zullen mensen nooit zijn iig.
Void rays zijn gewoon nog steeds awesome hoor, ze zijn zelfs beter tegen marines. TvP is gewoon balanced alleen slaat het wel nergens op want T>P early game en P>T late game. Ik denk dat ze mischien concussive shells uit het spel halen en amulet. Dat zou een hoop problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:49:
LA TOURETTES VERDOMME!

Terran heeft ook geen grond>grond>air, bunkers zijn veel te groot en te duur om in de miniral line te plaatsen.
duur???

weet je wel hoeveel 1 suckey photon cannon kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:22:
[...]

duur???

weet je wel hoeveel 1 suckey photon cannon kost...
Die tevens stealthdetection is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
En een regenerend schield heeft!

En nee, dat weet ik trouwens niets.

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 05-11-2010 15:35 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
RaseriaN schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:24:
[...]

Die tevens stealthdetection is..
Ja samen met de observer van 100gas de enige 2 stealth detectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Elp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:34:
[...]

Ik snap het niet? Een unitdrop in je base is idd vervelend maar heb je gezien hoe snel een turret een dropship neer heeft?
Meeste spelers draaien hun dropships om als ze maar 1 AA zien. Een zerg die net een eerste 8 muta-pool heeft gemaakt draait ook direct om ook al krijgen zijn muta's die toren kapot en heb jij geen units daar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:36:
[...]

Ja samen met de observer van 100gas de enige 2 stealth detectors.
Observer is nog eens stealth.. wij hebben de Raven met 100m/200g, die en traag is en niet stealthed.
Protoss heeft het echt niet zo zwaar als jullie soms willen laten geloven.. er zal wel iets mis zijn, maar niet zoveel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Observer is inderdaad ideaal maar vergeet de scan van je orbital command niet hé. Is niet neer te schieten en kan overal geplaatst worden en geeft je ook nog eens detectie. En dat voor een beetje vertraagde mineral inkomsten omdat je geen MULE gebruikt. ;) Qua detectie heeft Zerg het het lastigst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:56:
Observer is inderdaad ideaal maar vergeet de scan van je orbital command niet hé. Is niet neer te schieten en kan overal geplaatst worden en geeft je ook nog eens detectie. En dat voor een beetje vertraagde mineral inkomsten omdat je geen MULE gebruikt. ;) Qua detectie heeft Zerg het het lastigst denk ik.
In feite kost een scan gewoon 270 minerals.. Best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Ik zeur niet, ik reageerde op cyclone die de mineral kosten van een volgeladen bunker aanhaalde, persoonlijk vind ik de supply kosten vervelender (zoals ik al zei) en dat onderbouwde ik. Ik zeg nergens dat ze underpowered zijn, of dat de balance niet in orde is. Overigens zie ik niet wat het aantal manieren om te detecteren met de supply kosten van een bunker te maken hebben...

TOURETS! Turrets doen niet zo veel tegen drops. Tenzij je hele base wil omringen met turrets, beetje dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Elp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:04:
[...]

Ik zeur niet, ik reageerde op cyclone die de mineral kosten van een volgeladen bunker aanhaalde, persoonlijk vind ik de supply kosten vervelender (zoals ik al zei) en dat onderbouwde ik. Ik zeg nergens dat ze underpowered zijn, of dat de balance niet in orde is. Overigens zie ik niet wat het aantal manieren om te detecteren met de supply kosten van een bunker te maken hebben...

TOURETS! Turrets doen niet zo veel tegen drops. Tenzij je hele base wil omringen met turrets, beetje dure oplossing.
Zal je nog meevallen hoe goed die dingen zijn. Range is redelijk goed en je kan ze op strategische punten plaatsen waardoor je een heel gebied afgrendelt.

Overigens heeft een bunker geen supply kosten en ziet de tegenstander niet of er 1 of 4 marines inzitten en hij zal als die bunker schiet met een klein leger terugtrekken, en met een groot leger maakt het niet uit of er een bunker is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:00:
[...]

In feite kost een scan gewoon 270 minerals.. Best duur.
De scan 'kost' niets, de scan vertraagt alleen de binnenkomst van die 270 minerals. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:11:
[...]

Zal je nog meevallen hoe goed die dingen zijn. Range is redelijk goed en je kan ze op strategische punten plaatsen waardoor je een heel gebied afgrendelt.

Overigens heeft een bunker geen supply kosten en ziet de tegenstander niet of er 1 of 4 marines inzitten en hij zal als die bunker schiet met een klein leger terugtrekken, en met een groot leger maakt het niet uit of er een bunker is :P
Het is niet zoals bij defense tegen muta's waar je je gebouwen + mineral line probeert te verdedigen. Om met alleen turrets tegen drops te verdedigen moet je een veel, veel grotere zone verdedigen. Kijk naar lost temple, je base gebied is gigantisch. Je moet dan langs de hele rand turrets bouwen, dat is gewoon heel erg duur.

Ja, handig zo'n supply-loze bunker. Volgens die logica heeft een cannon ook geen pylon nodig om te functioneren :|
Je kan trouwens wel zien hoeveel marines er in een bunker zitten, voor elke marine komt er één muzzle flash uit de raampjes van de bunker.

[ Voor 6% gewijzigd door Elp op 05-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Voor de mensen die morgen op de HCC-dagen aanwezig zijn...

We hebben de ESL Pro Series finales hier. Natuurlijk met Starcraft 2; de beste uit de benelux hebben zich geplaatst voor deze finales. Daarnaast hebben we een Dreamhack qualifier.

dus; als je nog paar goede matches wilt zien. Kom langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:27:
[...]
Ja, handig zo'n supply-loze bunker. Volgens die logica heeft een cannon ook geen pylon nodig om te functioneren :|
erm, een bunker schrikt af, een cannon met gesloten oogjes niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
turret is wel fijn :) 3 goed geplaatste turrets kan je hele basis verdedigen tegen air.

alleen ik vind cannon beter. Forge gebruik je zowiezo voor ups, en die bay gebruik je als je infantry gaat.
ohja die spores ownen ook hard :). Ik drop eerder bij 3 turrets dan 3 cannons of 3 spores :)

maar... 2 turrets of een thor.. euh... ik kies liever een thor :) die schiet ook op grond... en mensen schrikken meer van 1 thor dan 5 turrets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:56:
Aan het prille begin misschien ja. Een héél klein beetje. Overseers uitpoepen is easy en stationary defense van Zerg voldoet ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:42:
[...]
Aan het prille begin misschien ja. Een héél klein beetje. Overseers uitpoepen is easy en stationary defense van Zerg voldoet ook prima.
Overseers kosten larvae, ze leveren supply dus ze kunnen niet zomaar sterven. De stationary defense van Zerg ben ik het wel mee eens dat er dingen mee te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:37:
[...]

erm, een bunker schrikt af, een cannon met gesloten oogjes niet.....
erm, nee :P Een gevulde bunker ziet er namelijk anders uit dan een lege bunker. Het verschil is direct duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:51:
[...]

erm, nee :P Een gevulde bunker ziet er namelijk anders uit dan een lege bunker. Het verschil is direct duidelijk.
moet ik toch es opletten dan :) (alhoewel een paar banelings vaak wel genoeg is om de boel sowieso te slopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net iets vervelends meegemaakt. Ik vind het een vorm van cheaten. Dat vind ik, maar kijkend naar het spel zal het wel geen cheaten zijn. Jullie? Oordeel zelf:

2vs2. Wij ZT, zij ZZ. Binnen 1 seconde leaved een van hun, waarnaar de tweede speler een heel toneelstukje opvoerde. "Fck it", "Fck GL", maar hij ging niet weg. Mijn maat vermoede dus al dat deze speler binnen no time met 12 zerglings aan zou komen, en dat gebeurde. Daar kun je imo echt geen reet tegen doen (als Z&T), dus we verloren.

Het meest opvallende is dat deze spelers een haast identieke naam hadden, het scheelde 1 klinker. Even naar hun matchhistory gekeken, en inderdaad, talloze wins binnen 4 à 5 minuten. Ik vind het buitengewoon triest.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet gewoon nooit van dingen in de chat uitgaan Pascallio. Ik heb ZO vaak meegemaakt dat mensen (valt 9/10 x samen met rushen) zeggen dat ze "niet zo bekend zijn met ras X" of "niet zo bekend zijn met X versus X" en je het vervolgens toch rustiger aan doet. Met een rush als gevolg. Weak as hell, maar SC2 heeft blijkbaar echt een flinke kiddy scene.

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 05-11-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 1 weggaat in xvx dan is kun je bijna zeker zijn van een early rush (hoef je niet eens te scouten). Gewoon snel units pompen / spine crawler / bunker bij je main zetten (als de ramp te groot is) gaat van je eco build af maar als je die aanval afslaat dan is het gg.

oh en workers zijn early game hele goeie atk/surround/stop units.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:20:
Net iets vervelends meegemaakt. Ik vind het een vorm van cheaten. Dat vind ik, maar kijkend naar het spel zal het wel geen cheaten zijn. Jullie? Oordeel zelf:

2vs2. Wij ZT, zij ZZ. Binnen 1 seconde leaved een van hun, waarnaar de tweede speler een heel toneelstukje opvoerde. "Fck it", "Fck GL", maar hij ging niet weg. Mijn maat vermoede dus al dat deze speler binnen no time met 12 zerglings aan zou komen, en dat gebeurde. Daar kun je imo echt geen reet tegen doen (als Z&T), dus we verloren.

Het meest opvallende is dat deze spelers een haast identieke naam hadden, het scheelde 1 klinker. Even naar hun matchhistory gekeken, en inderdaad, talloze wins binnen 4 à 5 minuten. Ik vind het buitengewoon triest.
Kun jij mij uitleggen welk gedeelte je met cheaten bedoeld? Dat 1 ally leaved? De dubbel 7/8 pool rush? Het gevloek?

Dubbel (triple/ of quatro) pool rush is lame ja. Maar als je bijna zeker weet dat ze het gaan doen (of als je een vermoeden hebt, gewoon vroeger scouten en je 'heilige' BO even loslaten), is het heel makkelijk te stoppen en GG wanneer je het overleeft.
(Laatst nog een 4x 7 a 8pool overleeft tegen mij in een 4v4 met toss(op vooruit een best grote map dus had paar extra sec... waar ja, ik best trots op was :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik negeer in principe alles in de chat wanneer het aankomt op game-beslissingen maken. Zelfs als iemand GG zegt dan ga ik rustig door met z'n basis slopen, want ik heb al wel eens gehad (in de beta) dat een grapjas net wat DTs naar mijn basis stuurde en omdat ik niet meer oplette na de GG hij nog veel schade kon doen.

Anyway, zojuist een TvP gespeeld. Ik scout 4-gate + Council. Dus ik blijf redelijk defensief bij m'n basis (3-rax MM). Voeg een Ghost Academy toe en maak 2 Ghosts. Daarna scan ik Templar Archives. Dus een HT / Gateway ball komt eraan. Hij valt aan, z'n ball is niet zo groot omdat hij flink heeft weten techen, maar er zweven wel een paar HTs achteraan. Ik EMP z'n HTs en het meerendeel van z'n units met m'n 2 Ghosts, ruim alles snel op en ga op plundertocht in z'n main.

Na het kleine beetje verdediging afgeslagen te hebben komt hij met "Why didn't my storms work back there?" Dus ik antwoord maar dat ik z'n HTs ge-EMPed heb. Leermomentje voor hem, al zou dat wel parate kennis moeten zijn voor Plat spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koosz schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:22:
[...]
Kun jij mij uitleggen welk gedeelte je met cheaten bedoeld? Dat 1 ally leaved? De dubbel 7/8 pool rush? Het gevloek?
Het opzettelijk leaven van een ally (ze kenden elkaar ongetwijfeld), waarna de ander misbruik maakt van de situatie. Ik bedoel eigenlijk meer: als je 2vs2 gaat spelen, ga dan ook echt 2vs2 spelen. Laat het niet aan 1 iemand over.
Verder wil ik geen discussie staren over of het wel of niet cheaten is hoor ;). Laten we het houden op 'misbruik maken van', helemaal aangezien die spelers dit trucje vaker doen. Ik bedoel, speel gewoon normaal.

Overigens hebben we ons gelijk voorbereid hoor. Maar voor 12 lings ben je dan heel gauw te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, want het is veel makkelijker om 1v2 te spelen dan 2v2. Ik hoop dat ze gebanned worden, wat een schobbejakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 18:48
Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:23:
Ik negeer in principe alles in de chat wanneer het aankomt op game-beslissingen maken. Zelfs als iemand GG zegt dan ga ik rustig door met z'n basis slopen, want ik heb al wel eens gehad (in de beta) dat een grapjas net wat DTs naar mijn basis stuurde en omdat ik niet meer oplette na de GG hij nog veel schade kon doen.
The game is over untill you view the score screen :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldman schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:18:
[...]

The game is over untill you view the score screen :P
Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
zijn er nog mensen die met mij wat 2v2 (3v3 ook goed overigens ) potjes willen spelen en placement etc willen doen. Ik speel momenteel veel 3v3 allemaal unranked. Ben ooit in begin 1v1 gaan doen en ben daar bronze maar heb al heeeeel lang geen game daar meer gespeeld omdat ik gewoon zuig tegen die early rushes. 3v3 heb ik laatste tijd veel gewonnen maar varieert wel nog in bouwtempo in midgame.

Je mag me adden 485 kzyto

[ Voor 3% gewijzigd door Jeff[NL] op 05-11-2010 20:11 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:11:
Inderdaad, want het is veel makkelijker om 1v2 te spelen dan 2v2. Ik hoop dat ze gebanned worden, wat een schobbejakken.
Lol

Maar ja Pascollio. Ik kan me geen enkel voordeel bedenken (behalve misschien het onderschattings effect) van iemand in het begin laten leaven. Je kan altijd nog je units sharen mocht 1 iemand echt beter zijn in de micro bijv. Misschien baalde hij wel oprecht, maar probeerde er toch nog het beste van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 winstreak. Verlies van een protos.

protoss OP.

nee grapje maar Immortals zijn echt kk sterk. Moest vs immortal/sentry/zealot/collosus. Ik moet marauders voor vs collosus maar immortals rapen marauders. dillema. Nee ik moest gewoon mass marine/viking doen. Maar had daar die infrastructuur niet voor. Dacht dat die templars(zag twilight councel en geen robo bay) ging vandaar dat ik dik veel tech labs had neergegooid en Ghosts maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:42:
nee grapje maar Immortals zijn echt kk sterk. Moest vs immortal/sentry/zealot/collosus. Ik moet marauders voor vs collosus maar immortals rapen marauders. dillema. Nee ik moest gewoon mass marine/viking doen. Maar had daar die infrastructuur niet voor. Dacht dat die templars(zag twilight councel en geen robo bay) ging vandaar dat ik dik veel tech labs had neergegooid en Ghosts maakte.
3 mauraders met stil > 1 immortal zonder 2 atk upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

En EMP of de Immortal en hij is zo weg. Ghosts zijn erg nuttig tegen Protoss ongeacht de unit-combo die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terentio
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:43
Uhm een snelle vraag tussendoor, kan ik Starcraft 2 uit amerika kopen en dan in Nederland spelen met europese mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Terentio schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:02:
Uhm een snelle vraag tussendoor, kan ik Starcraft 2 uit amerika kopen en dan in Nederland spelen met europese mensen?
Nee, SC2 is regio-gebonden. De Amerikaanse versie laat je alleen maar verbinden met de Amerikaanse servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terentio
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:43
Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:11:
[...]

Nee, SC2 is regio-gebonden. De Amerikaanse versie laat je alleen maar verbinden met de Amerikaanse servers.
Dank U wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:11:
verkijk je er niet op... laatst had ik een 3v3, en mijn 2 allies leaven. Door de hoge mineralenboost, kon ik 6 barracks neerdumpen, en marines stampen.

Heb daarmee nog 2 tegenstanders uitgemoord, alleen de laatste kwam ik zijn basis niet in door al zijn cannons. (en hij had ondertussen ook cannons achterin mijn basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:55:
En EMP of de Immortal en hij is zo weg. Ghosts zijn erg nuttig tegen Protoss ongeacht de unit-combo die ze gebruiken.
Ik had liever 8 vikings gehad ofzo ipv 2 ghosts en 4 medivacs. Ik dacht nml dat hij templar tech ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

koosz schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:43:
[...]

Lol

Maar ja Pascollio. Ik kan me geen enkel voordeel bedenken (behalve misschien het onderschattings effect) van iemand in het begin laten leaven. Je kan altijd nog je units sharen mocht 1 iemand echt beter zijn in de micro bijv. Misschien baalde hij wel oprecht, maar probeerde er toch nog het beste van te maken.
Jullie gaan allemaal helemaal voorbij aan de reden waarom hij leaved. De abuse is zo dat de leaver hoopt dat de ander alsnog de game wint. Want als hij dat doet, krijgen ze beiden de win toegeschreven.
De leaver flikt daarna gewoon hetzelfde nog eens, nog eens en nog eens. Hij zal ongetwijfeld een aantal verliezen, maar hij hoeft niet te spelen om punten binnen te harken. Er zijn ook wat variaties hierop (d.m.v. vrienden) maar dit is wel het idee.

Een prachtige maas in het Battle.net systeem welke er wat mij betreft uit gepatched mag worden. Als je leaved voor een bepaald punt in de game, dan moet je gewoon sowieso een leave of loss krijgen. Ongeacht de afloop van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
RonnieB82 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:15:
[...]

verkijk je er niet op... laatst had ik een 3v3, en mijn 2 allies leaven. Door de hoge mineralenboost, kon ik 6 barracks neerdumpen, en marines stampen.

Heb daarmee nog 2 tegenstanders uitgemoord, alleen de laatste kwam ik zijn basis niet in door al zijn cannons. (en hij had ondertussen ook cannons achterin mijn basis)
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar wanneer iedereen gelijk waardig is, dan kom je gewoon apm tekort om alles te managen. Laatst nog in een absurde game bijna een 4v1 nog gewonnen omdat ik zo'n idioot grote hoeveelheid resources kreeg(en nog 2 semi hele mains had van een Z en mijn Terr met gemaxte upgrades), toen mijn allies leavde (ik stond zelf ook op het punt om te leaven, maar het was zoveel dat ik het toch nog besloot om te proberen'. Scheelde echt verdomd weinig en was verreweg mijn meest epische overwinning ooit geweest als het was gelukt, maar helaas telt als niet ;).
Maar de logica blijft natuurlijk staan. Het verschil zit puur in de apm die je als speler kan maken.

Ik heb nog wel een kort vraagje hierover trouwens: Is er een manier om de food count te zien van de speler die weg is? Dat zou wel erg prettig zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:58:
[...]

Jullie gaan allemaal helemaal voorbij aan de reden waarom hij leaved. De abuse is zo dat de leaver hoopt dat de ander alsnog de game wint. Want als hij dat doet, krijgen ze beiden de win toegeschreven.
De leaver flikt daarna gewoon hetzelfde nog eens, nog eens en nog eens. Hij zal ongetwijfeld een aantal verliezen, maar hij hoeft niet te spelen om punten binnen te harken. Er zijn ook wat variaties hierop (d.m.v. vrienden) maar dit is wel het idee.

Een prachtige maas in het Battle.net systeem welke er wat mij betreft uit gepatched mag worden. Als je leaved voor een bepaald punt in de game, dan moet je gewoon sowieso een leave of loss krijgen. Ongeacht de afloop van de game.
Ja ok... maar dat is wat anders dan jij omschreef. Je zij zelf dat het vrienden zijn van elkaar (bijna dezelfde naam). Ik zie dan geen enkel voordeel van degene die overblijft. En je verliest ook punten wanneer je medespeler verliest. Wat toch wel 8 van de 10 x het geval zal zijn wanneer je tegen gelijkwaardige spelers speelt. Dus, ondanks het bonus system, denk ik niet dat het naar ratio iets op zal leveren of je moet aan het achievement hoeren zijn. Maar misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb nog niet eerder gezien of iets over gehoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is ongetwijfeld achievement hoeren. Overigens heb ik verder geen idee hoor, ik was er niet bij. Dat was iemand anders ;)

Het gaat mij er overigens niet om dat diegene achievements makkelijk kan scoren, het gaat mij om het speelplezier van de anderen. Misschien waren het in deze situatie wel vrienden van elkaar die elkaar lopen boosten in het aantal games. Wat ik erger vind zijn de mensen die dit bij randoms in 2v2, 3v3 en 4v4 flikken. Je verknoeit gewoon de game van de andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ok dit is f*cked up...

speel ik weer... ik heb bijna 700 pnten...
mag ik weer tegen een +1600 speler spelen... nummer 3 uit zn divisie...

ik ben GEEN pro.... maar... aub bnet laat mij tegen normale spelers spelen... niet tegen de pros..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hij was ook geen pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:18:
Ok dit is f*cked up...

speel ik weer... ik heb bijna 700 pnten...
mag ik weer tegen een +1600 speler spelen... nummer 3 uit zn divisie...

ik ben GEEN pro.... maar... aub bnet laat mij tegen normale spelers spelen... niet tegen de pros..
dude, die punten zeggen geen reet! Er is een onder water rating die zorgt voor de match-up.

Ik weet niet waar je in zit maar als je in brons zit is 1600+ best wel triest eigenlijk, dan wint die persoon wel veel maar weet niet tegen zilver spelers consequent te winnen om te promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We blijven waarde hechten aan dat punten systeem he. Damnit en ik heb nog zo mijn best gedaan om dat ding onderuit te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:35:
[...]

dude, die punten zeggen geen reet! Er is een onder water rating die zorgt voor de match-up.

Ik weet niet waar je in zit maar als je in brons zit is 1600+ best wel triest eigenlijk, dan wint die persoon wel veel maar weet niet tegen zilver spelers consequent te winnen om te promoveren.
Bedank :P

Nee dat ik nu op bijna 1500 Bronze zit komt puur door die klote profile bug had in het begin ( de meeste lezers hebben het vast wel gezien destijds in de topics) potje winnen 2 tot 4 punten potje verliezen -16 tot -26 punten, helaas is daardoor ook mijn MMR gefucked, maar blizz wou mijn profiel niet resetten :S (Ze hebben wel de fout erkend tho )

Eitherway die punten vind ik ook geen klap vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:32:
[...]
Bedank :P

Nee dat ik nu op bijna 1500 Bronze zit komt puur door die klote profile bug had in het begin
even gemist :) mea culpa! da's wel erg irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Ik ben maar een beginner, bronze league, bijna 10 matches gespeeld, maar hoe de heck kan je als protos winnen van de volgende situaties (welke ik fecking cheap tactics vind btw):

Me, Protos VS ZERG: Zergling rush
Voordat ik mijn eerste zealot gemaakt heb zitten er al 6 zerglings of aan mijn gebouwen te knabbelen, of mijn probes.

Me, Protos VS Terran: Bunker in of voor main
De bunker is al klaar voordat mijn zealot zijn MCV kan stoppen en voor je het weet zitten er marines in en ben je kansloos.

HELP!!! Please. :)

ps. Ik was in de pratisch league altijd terran btw dus zo heel veel experiance met protos heb ik nog niet. ;)

@hieronder furby-killer
Thanks, dat gaan we proberen als ik weer eens zo'n tegenstander heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreanor op 06-11-2010 14:32 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Scouten met probe die eerste pylon maakt (@9 supply ofzo), als je ziet dat hij 6 pool doet kan je meerdere dingen doen, ingang compleet dichtbouwen, en of zealots erachter maken of cannons. Half dicht bouwen, zorgen dat je gateway zo snel mogelijk klaar is, dan zealots eruit chrono boosten. Daarmee ben je normaal te laat, oplossing is al je probes gebruiken met attack move (bij voorkeur als je eerste zealot klaar is) en daarmee eerste zerglings killen.

2. Scouten, als je op tijd ziet kan je met een probe zijn SCV wel killen. Anders gewoon weer snel zealots chrono boosten, zijn marines moeten toch van ver komen dus je zou stuk eerder zealot hebben, die bunker gaat dan snel genoeg plat, of je killed zijn inkomende marines (wat soms lastig kan zijn met enkele zealot).

Als hij voor je main zit kan je ook altijd nog stel photons neerzetten bij je ramp, en maar even op 1 base techen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:34:
Ik ben maar een beginner, bronze league, bijna 10 matches gespeeld, maar hoe de heck kan je als protos winnen van de volgende situaties (welke ik fecking cheap tactics vind btw):

Me, Protos VS ZERG: Zergling rush
Voordat ik mijn eerste zealot gemaakt heb zitten er al 6 zerglings of aan mijn gebouwen te knabbelen, of mijn probes.

Me, Protos VS Terran: Bunker in of voor main
De bunker is al klaar voordat mijn zealot zijn MCV kan stoppen en voor je het weet zitten er marines in en ben je kansloos.

HELP!!! Please. :)

ps. Ik was in de pratisch league altijd terran btw dus zo heel veel experiance met protos heb ik nog niet. ;)

@hieronder furby-killer
Thanks, dat gaan we proberen als ik weer eens zo'n tegenstander heb.
Die bunker is hetzelfde verhaal, goed scouten. Als je je ramp in de gaten houd kan je zien als er scvs naar binnen willen glippen of er een bunker gemaakt word. Als je dit ziet, val je de scv aan die de bunker aan het maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:17
Het is wel grappig in high diamond 1v1 kom je nooit meer bunker rushes, proxy 2gates, canon rushes! of 6pools tegen. Best wel relaxt is dat, heb er ook wel een antwoord op dus het is natuurlijk wel logisch.

Daarentegen kom je wel andere funky builds tegen. 2 gate immortal drop plays, 2starport 2baracks banshee allins, tank marine timing pushes, phoenix/zealot rushes. Blijft interessant spelletje :P

Oja en nog even een myth uit de wereld helpen :P 9 van de 10 PvP in (high) diamond is geen collossus vs collosus, dat zie je ook wel in de pro matches natuurlijk, maar dat werd hier enige tijd geleden wel verkondigd. Tot en met mid diamond is turtling 2gate-colo wel heel populair btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen ze dan PROximity? Ik wil graag van die klote colossus races af komen.. gaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:00:
Wat doen ze dan PROximity? Ik wil graag van die klote colossus races af komen.. gaap
Eigenlijk 2 builds die ik voornamelijk doe.
Ik doe laatste tijd regelmatig 3 gate-2 stargate phoenix, zealot heavy. En de timing push net voor hun eerste colossus ongeveer, dan heb je circa 5-6 phoenix. Je kan dan met behulp van lift play je zealots naar zijn stalkers pushen. Phoenix tanken veel stalker dmg btw, omdat ze ook nog eens light zijn!

Andere build is gewoon op wide-ramped, of backdoor entry starting locations 4gaten, en daar alle varianten van. 4gate expand, 4gate blink stalker. Op een map als lost temple wordt dit al lastiger natuurlijk. Je kunt dan wel containen aan de voordeur, expanden en techen, maar als hij met 3-4 colossus pusht kan het tricky worden. Dit is dan wel een allin, want economy wise ligt hij achter.

Als je goed de timing window weet van een colossus kun je ook 3 gate stalker, robo en dan met 2 immortals en een warpprism z'n front door pushen of backdoor harassen. Werkt ook bijzonder goed omdat je vision hebt op de high ground, je bent dan natuurlijk wel geforceerd om agressief te zijn want zodra hij 2+ colossus heeft ben je de sjaak

Oja en nog als laatste in colo vs colo. Vergeet niet dat de hitbox en het unit formaat van zealots veel kleiner is dan dat van stalkers. Dat betekent dus ook dat zealots veel compacter op elkaar staan, net als marines. Colossus hitten dus veel meer zealots dan stalkers tegelijk en zijn daarom veel effectiever vs een ball zealots dan een ball stalkers.

Maar probeer maar eens wat, ik denk dat de effectiviteit van een phoenix build je zal verrassen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door PROximity op 06-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:40:
@Yoshi dat filmpje blijft geweldig hé! :D

Trouwens, nog even een klein verslagje van mijn ervaringen in SC2 op The Reality:
Er zijn wat meer high ranked spelers op afgekomen dan ik van tevoren dacht. Zal ongetwijfeld door de prijzenpool komen. Maar ik zat in een poule met 3 diamonds en een platinum. En ik maar denken dat ik een beetje kans maakte _o- Ik ben vier keer ongelooflijk hard afgemaakt heh.

Maar wel leuk gehad en veel geleerd! Het bleek dat naast Wokkels nog andere Nederlandse 'pro' spelers (althans spelers met sponsoren) kwamen, bijvoorbeeld DaBoO. Hij staat in de officiële Blizzard EU top 200 lijst op plaats 64 momenteel. Hij was overigens een van de diamond spelers in mijn poule. :P Daarnaast was er nog een sterke Belg genaamd Sunshine (werd 1e) en een onbekende Nederlander genaamd Shinigami (werd 2e). Op Sunshine (Terran) na speelden de genoemde spelers overigens allemaal Zerg.

Verder nog heel wat high ranked spelers gezien maar de bovenstaande zijn me bij gebleven. Stuk voor stuk hele aardige gasten en niet te min om iets uit te leggen aan een leek. Heb een paar behoorlijk spannende games gezien en het is echt gaaf om zulke spelers IRL aan het werk te zien. Dan besef je pas echt wat voor noob je bent ;)
Hoorde vandaag van mijn Teammate dat hij 3e is geworden en Daboo er uit heeft gekicked :P Phena heet die. Kan ik ergens toernooi resultaten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROximity schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:19:
[...]

Eigenlijk 2 builds die ik voornamelijk doe.
Ik doe laatste tijd regelmatig 3 gate-2 stargate phoenix, zealot heavy. En de timing push net voor hun eerste colossus ongeveer, dan heb je circa 5-6 phoenix. Je kan dan met behulp van lift play je zealots naar zijn stalkers pushen. Phoenix tanken veel stalker dmg btw, omdat ze ook nog eens light zijn!

Andere build is gewoon op wide-ramped, of backdoor entry starting locations 4gaten, en daar alle varianten van. 4gate expand, 4gate blink stalker. Op een map als lost temple wordt dit al lastiger natuurlijk. Je kunt dan wel containen aan de voordeur, expanden en techen, maar als hij met 3-4 colossus pusht kan het tricky worden. Dit is dan wel een allin, want economy wise ligt hij achter.

Als je goed de timing window weet van een colossus kun je ook 3 gate stalker, robo en dan met 2 immortals en een warpprism z'n front door pushen of backdoor harassen. Werkt ook bijzonder goed omdat je vision hebt op de high ground, je bent dan natuurlijk wel geforceerd om agressief te zijn want zodra hij 2+ colossus heeft ben je de sjaak

Oja en nog als laatste in colo vs colo. Vergeet niet dat de hitbox en het unit formaat van zealots veel kleiner is dan dat van stalkers. Dat betekent dus ook dat zealots veel compacter op elkaar staan, net als marines. Colossus hitten dus veel meer zealots dan stalkers tegelijk en zijn daarom veel effectiever vs een ball zealots dan een ball stalkers.

Maar probeer maar eens wat, ik denk dat de effectiviteit van een phoenix build je zal verrassen! :)
Ik zat ook na te denken over phoenix, en ik dacht gelijk: nah.. 4 gate kan het nooit aan. Maar als je 3 gate + stargate gaat zou t best nog wel kunnen idd.. Stalkers zijn verbazingwekkend bagger tegen phoenix, en al helemaal in kleine getallen. Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 17:00

djfrankel

It's a trap!

Ik zit een beetje stuck in gold heb ik het idee, 52 gewonnen 49 verloren. Zijn er mensen die me toe zouden willen voegen voor wat oefen potjes?? Ik speel voornamelijk Terran en heb nu iets van 800 points in gold.

nickname: elDictator (jaja)
charactercode: 487

Het liefst platinum/gold spelers uiteraard >:) diamond mag ook maar dan zal er weinig aan zijn voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:46:
[...]

even gemist :) mea culpa! da's wel erg irritant....
Het geeft niet ik kreeg net een hele mooie wallpaper uitgereikt door iemand :P

http://wallbase.net/wallpaper/795682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:40:
[...]

Ik zat ook na te denken over phoenix, en ik dacht gelijk: nah.. 4 gate kan het nooit aan. Maar als je 3 gate + stargate gaat zou t best nog wel kunnen idd.. Stalkers zijn verbazingwekkend bagger tegen phoenix, en al helemaal in kleine getallen. Ga ik proberen!
Ja laat even weten hoe het je afgaat, ben benieuwd, bij mij zeer succesvol. Je hebt heel erg veel micro-controle met phoenix/zealot. Ook ramps kun je makkelijk voorbij door gewoon sentries te liften. GL!

Btw ik had net zo'n potje, waar je 4gate pressure verwacht terwijl je eerste 2 phoenix net onderweg zijn. Maar omdat je 3 gateways hebt met voornamelijk zealots kun je zijn aanval heel erg stallen. Ik koos ervoor om 2 sentries te bouwen voor forcefields (was op scrapstation), maar dat vertraagd je phoenixes wel natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door PROximity op 06-11-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROximity schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:14:
[...]

Ja laat even weten hoe het je afgaat, ben benieuwd, bij mij zeer succesvol. Je hebt heel erg veel micro-controle met phoenix/zealot. Ook ramps kun je makkelijk voorbij door gewoon sentries te liften. GL!

Btw ik had net zo'n potje, waar je 4gate pressure verwacht terwijl je eerste 2 phoenix net onderweg zijn. Maar omdat je 3 gateways hebt met voornamelijk zealots kun je zijn aanval heel erg stallen. Ik koos ervoor om 2 sentries te bouwen voor forcefields (was op scrapstation), maar dat vertraagd je phoenixes wel natuurlijk.
Ok.. ik heb t een game gedaan op Jungle Basin. Ik had door die phoenixes een enorme lead, na 1 colossus gaf hij zn col play gelijk op. Hij ging blink stalker. Ik liftte al zn stalkers rustig op (had al mn 3e base door de map control van phoenixes) en mn charge zealots ruimde de boel op. Ik maakte alleen een fout.. Hij ging dark templar, en ik had geen robo of cannons.

Mijn conclusie: WOWOWOWOW Wat een geweldige build! Heerlijk om weer een beetje map control te hebben in pvp en niet zo een saaie game te krijgen. Moet wel op tijd robo of cannons maken :D
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.