Eigenlijk 2 builds die ik voornamelijk doe.
Ik doe laatste tijd regelmatig 3 gate-2 stargate phoenix, zealot heavy. En de timing push net voor hun eerste colossus ongeveer, dan heb je circa 5-6 phoenix. Je kan dan met behulp van lift play je zealots naar zijn stalkers pushen. Phoenix tanken veel stalker dmg btw, omdat ze ook nog eens light zijn!
Andere build is gewoon op wide-ramped, of backdoor entry starting locations 4gaten, en daar alle varianten van. 4gate expand, 4gate blink stalker. Op een map als lost temple wordt dit al lastiger natuurlijk. Je kunt dan wel containen aan de voordeur, expanden en techen, maar als hij met 3-4 colossus pusht kan het tricky worden. Dit is dan wel een allin, want economy wise ligt hij achter.
Als je goed de timing window weet van een colossus kun je ook 3 gate stalker, robo en dan met 2 immortals en een warpprism z'n front door pushen of backdoor harassen. Werkt ook bijzonder goed omdat je vision hebt op de high ground, je bent dan natuurlijk wel geforceerd om agressief te zijn want zodra hij 2+ colossus heeft ben je de sjaak
Oja en nog als laatste in colo vs colo. Vergeet niet dat de hitbox en het unit formaat van zealots veel kleiner is dan dat van stalkers. Dat betekent dus ook dat zealots veel compacter op elkaar staan, net als marines. Colossus hitten dus veel meer zealots dan stalkers tegelijk en zijn daarom veel effectiever vs een ball zealots dan een ball stalkers.
Maar probeer maar eens wat, ik denk dat de effectiviteit van een phoenix build je zal verrassen!
[
Voor 5% gewijzigd door
PROximity op 06-11-2010 16:25
]