Ik heb het over gelijktijdige productie. niet over aantallen. Het is voor zerg makkelijker om gelijktijdig units te produceren dan voor terran of protoss.
Mijn verhaal nogmaals kort;
Zerg kan goedkoop starten emt units bouwen, maar op langere duur moeten ze balanceren tussen units en drones. Blizz balancing voor dat nadeel in de zergfractie zelf is het goedkoper maken van hatcheries.
Zerg kan gemakkelijk veel units gelijktijdig maken en dus sneller een force opbouwen. Om dit voordeel ind e zerg zelf te counteren zijn ze afhankelijk van de queen en ahtchery waardoor het makkelijker is die unit building te stoppen.
De achtereenvolgende productiesnelheid bij zerg, terran en protoss zal me worst wezen, ik heb het over mineralcosts en gelijktijdige productie.
@hierboven; Ik vergeet dus NIET dat een zerg moet kiezen tussen units en drones, Blizz vangt dit op met goedkopere hatcheries. Als een zerg dit wilt doen meot je uitgaan van het volgende:
1 drone en 2 units (zonder queen)
1 drone en 5 units (met queen)
Dan is de drone productie even hoog als bij terren en protoss hebben bij SCV en probe.
Dan nog heeft zerg voor 200 minerals 2 units gelijktijdig ZONDER dat hij droneproductie stop zet over lager krijgt dan een terran of protoss. (en dat is dan ngo zonder queen)
Dan is de zerg nog steeds 200 minerals goedkoper uit dan de terran en de protoss
Bij een queen is dat zelfs nog groter.
De zerg kan de luxe nemen bij een queen om te gaan voor een andere ratio bijvoorbeeld 2 drones en 4 units of 3 drones en 3 units.
Natuurlijk zal de zerg uiteindelijk nog een extra overlord moeten poppen, maar dat is slechts 100 minerals en dan ligt de zerg nogsteeds 100 minerals voor op terren en protoss in de start.
[
Voor 30% gewijzigd door
Auredium op 03-11-2010 13:32
]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.