Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
niet heel lullig bedoelt, maar het aanleren van deze build orders is idd een stap, maar wat doe je als de "chain" verbroken wordt?

Anticiperen is ook belangrijk. Staar je niet blind op verschillende Build Orders, want het gaat uiteindelijk om je reactie op de opponent's keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Geniaal programma dat Evolution Chamber. Ik liet hem uitrekenen hoe ik zo snel mogelijk 20 zerglings kon maken, gezien ik die achievement nog niet had geprobeerd. Resultaat: een 6 pool waarbij je je overlord bouwt tijdens de bouw van de pool en dan zergling spam. Voila 20 lings op 3.50 min

Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken :), maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:52
Wel handige tool maar idd, je ken beter niet een bepaalde BO uit je hoofd te leren. Je komt dan in de problemen als je een stap mist....PANIEK!! LoL

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ik speelde net tegen een 1500 diamond zerg, die eerst een pool maakte, en daarna een hatch expo....
dus ik had sowieso al mijn gas lopen en zorg voor speedlings, 1 drone nog maar op gas na de 100 gas,
blijf zerglings pompen en pompen..... ondertussen had hij nog geen gas......
maakt ie roach warren en gas tegelijk... ik nog meer wtf.... naja ik won easy met mass speedlings

hoezo zitten er zoveel noobs zo hoog in diamond? want ik heb nu een winstreak van 19 games en ik heb bijna geen enkele game moeite moeten doen, zelfs net een ZvT gedaan waar ik per ongeluk mijn 8 eerste muta's liet sterven, maar alsnog easy won omdat meneer geen goede anti air had (doei tanks/marauders)

als een 1500 diamond zerg en 1400 terran, zulke fouten maken, dan is de ladder gewoon echt keihard verneukt.... je kan totaal geen ENKELE waarde heffen aan je punten in de ladder.... triest gedoe...

ps hier een TL.net thread die mij ondersteund: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=165805 (ik ben mutaahh daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Nieuwe speler meld :)

Vandaag toch maar overstag gegaan. Had behoefte aan weer eens een nieuwe game. Bijkomend voordeel dat deze als een zonnetje op mijn macbookpro draait 8) .

1 missie singleplayer gedaan en daarna met MP in de practice league begonnen. Nu 5 games gespeeld, 4 gewonnen, allen met Protoss. Overigens eerste keer dat ik iets van StarCraft aanraak.

Morgen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mensen die tool is niet om een build order uit je hoofd te leren, maar die tool dient ervoor om een optimale opening te maken. En leert mensen om ook op een andere manier te kijken naar timings en truuks.

Als je gaat invullen dat je asap 4 ultra's wil schiet je het doel van die tool voorbij, zoals gezegd dat ding denk out of the box. Kijk naar het voorbeeld in de blog en het voorbeeld van LoloftheRings met zijn 2 spines en 5 muta's.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 22:25

Auredium

Informaticus Chaoticus

Muta schreef op woensdag 03 november 2010 @ 02:28:
ik speelde net tegen een 1500 diamond zerg, die eerst een pool maakte, en daarna een hatch expo....
dus ik had sowieso al mijn gas lopen en zorg voor speedlings, 1 drone nog maar op gas na de 100 gas,
maakt ie roach warren en gas tegelijk... ik nog meer wtf.... naja ik won easy met mass speedlings

hoezo zitten er zoveel noobs zo hoog in diamond? want ik heb nu een winstreak van 19 games en ik heb bijna geen enkele game moeite moeten doen, zelfs net een ZvT gedaan waar ik per ongeluk mijn 8 eerste muta's liet sterven, maar alsnog easy won omdat meneer geen goede anti air had (doei tanks/marauders)

als een 1500 diamond zerg en 1400 terran, zulke fouten maken, dan is de ladder gewoon echt keihard verneukt.... je kan totaal geen ENKELE waarde heffen aan je punten in de ladder.... triest gedoe...

ps hier een TL.net thread die mij ondersteund: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=165805 (ik ben mutaahh daar)
Persoonlijk stoor ik mij daar aan bij 4 vs 4. Er komt een groepje Void Rays/ Muta's/ Bansheesb bij een ally, deze wordt met moeite afgeslagen omdat de heren nooit AA hebben gebouwt. Vervolgens passen ze gewoon niet hun build aan. Ze moeten o0p dat moment al kunnen ruiken dat de vijand waarschijnlijk voor een deel AA gaat en zich erop voorbereiden. Zelf heb ik nooit last van airunits omdat ik altijd iig iets aan AA doe. Ik wil niet weten hoe vaak ik zie dat er een groepje void rays komt (stuk of 16) die mijn bondgenoot aanvalt, niet kan worden gestopt omdat ze nooit AA hebben gebouwt en dan sweepen door de eerste drie basissen, mijn bondgenoten /leave doen en ik uiteindelijk ook moet verliezen simpelweg omdat 4 vs 1 onwinbaar is.
Natuurlijk, ik maak ook fouten, soms besluit ik om alles op te techen en is alleen AA en wat marines voor de ingang neit voldoende, maar kom op. Helemaal neits tegen of ground of air is gewoon dom.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Flapmo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:16:
[...]

Beetje oneerlijk dat je stelt dat P en T toch al geen gebruik maken van de productie slots (mede vanwege resources die daarvoor nodig zijn) maar Z wel een oneindig aantal larvae zou kunnen benutten in 1x. Een beetje zerg heeft ook altijd maar +/- 300 / 300 minerals / gas in bank en heeft dus ook niet de resources om 100 larvae in 1x te benutten.

Daarnaast, eerlijk vergelijken wordt het pas als de P en T oneindig veel first production slots zouden hebben, waar ze simultaan uit kunnen bouwen / trainen / spawnen. Maar dit is weer een zerg unieke optie dus het blijft gewoon appels met peren vergelijken.
[...]

Heerlijke serie trouwens.
Verschil met terran/protos vs zerg is dat de eerste 2 production slots krijgen voor 50 en zerg voor 450 er een paar extra krijgt. Aan het einde maakt dat inderdaad niet zo heel veel uit maar in het begin juist wel.
Elke zerg zal op 16drones een pool maken of gemaakt hebben waarom? omdat je je minerals dan gewoon niet meer kan uitgeven aan wat anders.
Daarna kan je nog wat extra doen met 1 queen maar je hebt gewoon die expand nodig.
Terrans beginnen met 7 production slots zerg met 3 ( gebouwen kosten ook larva )

Met protos kan je eigenlijk je geld wel opkrijgen op 1 basis, met de terrans lukt dat ook wel redelijk met zerg is dat bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06

1500 diamond is ook niet hoog meer. da was vroegah :) vind het idd wel hard gaan met die bonus punten, misschien moet je die pas krijgen als je een week niet gespeeld hebt ofzo.
Shadowhawk00 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:55:
[...]

Verschil met terran/protos vs zerg is dat de eerste 2 production slots krijgen voor 50 en zerg voor 450 er een paar extra krijgt. Aan het einde maakt dat inderdaad niet zo heel veel uit maar in het begin juist wel.
Elke zerg zal op 16drones een pool maken of gemaakt hebben waarom? omdat je je minerals dan gewoon niet meer kan uitgeven aan wat anders.
Daarna kan je nog wat extra doen met 1 queen maar je hebt gewoon die expand nodig.
Terrans beginnen met 7 production slots zerg met 3 ( gebouwen kosten ook larva )

Met protos kan je eigenlijk je geld wel opkrijgen op 1 basis, met de terrans lukt dat ook wel redelijk met zerg is dat bijna onmogelijk.
hoe kom je aan die getallen? (50 & 450 mins en die 7 vs 3 production slots)

en als je als terran of protoss alleen maar workers maakt krijg je je geld ook niet op hoor :P het werkt gewoon anders, zerg heeft maar 1 production gebouw. als je een extra hatchery neerplempt in je eigen basis kun je je geld gewoon uitgeven.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
daanteb schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:09:
[...]

1500 diamond is ook niet hoog meer. da was vroegah :) vind het idd wel hard gaan met die bonus punten, misschien moet je die pas krijgen als je een week niet gespeeld hebt ofzo.

[...]

hoe kom je aan die getallen? (50 & 450 mins en die 7 vs 3 production slots)

en als je als terran of protoss alleen maar workers maakt krijg je je geld ook niet op hoor :P het werkt gewoon anders, zerg heeft maar 1 production gebouw. als je een extra hatchery neerplempt in je eigen basis kun je je geld gewoon uitgeven.
Terrans en Protos beginnen met 6 workers = 6 production slots + hoofdgebouw = 1 dus totaal 7 production slots.
Zerg begint met 3 larva dus 3 production slots. Workers gebruik je op dus effectief zijn larva ook nodig om gebouwen te maken.
Terran + protos betalen 150 voor extra productie zerg moet meteen een hatchery 350 kopen die ook nog eens veel langer duurt om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Shadowhawk00 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:13:
[...]

Terrans en Protos beginnen met 6 workers = 6 production slots + hoofdgebouw = 1 dus totaal 7 production slots.
Zerg begint met 3 larva dus 3 production slots. Workers gebruik je op dus effectief zijn larva ook nodig om gebouwen te maken.
Terran + protos betalen 150 voor extra productie zerg moet meteen een hatchery 350 kopen die ook nog eens veel langer duurt om te maken.
ik ben het helemaal kwijt, mijn idee van een production slot is iets waar je een unit kan kopen die direct gebouwd wordt, dus geen queue. wat is jullie idee van een production slot?

en ja de hatchery kost meer mins/tijd maar geeft je met een queen veel meer productionslots (mijn definitie) en stelt je wel in staat alles te bouwen afhankelijk van je tech. ieder nadeel hep z'n voordeel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
daanteb schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:27:
ik ben het helemaal kwijt, mijn idee van een production slot is iets waar je een unit kan kopen die direct gebouwd wordt, dus geen queue. wat is jullie idee van een production slot?
Dan kan je niet vergelijken met de zerg want die heeft bijvoorbeeld geen supply buildings maar units.
En alle gebouwen zijn ook units die gemorphed worden.
Daarom zou je dus alle productie mee moeten rekenen en niet alleen die van scv en combat units maar ook supply depots / baracks / turrets / bunkers enzo ( geen addons )

Daarom dat veel mensen stellen dat de zerg een 3e resource hebben namelijk larva waar de andere 2 races er maar 2 hebben. Wat het heel anders maakt om zerg te spelen. Niet dat het ras slechter of beter is maar gewoon heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:47
Je kunt Zerg, Protoss, en Terran niet op deze manier vergelijken. Alleen door naar het totaalplaatje te kijken kun je de rassen goed vergelijken. De overall balans is behoorlijk goed, alleen moeten de verschillende rassen op verschillende manieren gespeeld worden. Elk voordeel hep zn nadeel… Zeg maar.

Zelf vind ik op dit moment alle rassen vrijwel even fijn om mee te spelen.

EDIT: We gebruiken toevallig dezelfde Cruijfiaanse uitspraak :)

[ Voor 7% gewijzigd door hulkie op 03-11-2010 10:45 . Reden: haha@ Daanteb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:02

VP.

hoezo zitten er zoveel noobs zo hoog in diamond? want ik heb nu een winstreak van 19 games en ik heb bijna geen enkele game moeite moeten doen,
Gek hé, als je 30 games achter elkaar quit zodat je je rating kunstmatig laag houdt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

Shadowhawk00 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:34:
[...]

Dan kan je niet vergelijken met de zerg want die heeft bijvoorbeeld geen supply buildings maar units.
En alle gebouwen zijn ook units die gemorphed worden.
Daarom zou je dus alle productie mee moeten rekenen en niet alleen die van scv en combat units maar ook supply depots / baracks / turrets / bunkers enzo ( geen addons )

Daarom dat veel mensen stellen dat de zerg een 3e resource hebben namelijk larva waar de andere 2 races er maar 2 hebben. Wat het heel anders maakt om zerg te spelen. Niet dat het ras slechter of beter is maar gewoon heel anders.
Larvae is niets anders dan een middel om de productie capaciteit van Zerg te begrenzen, compleet vergelijkbaar met production slots bij terran en protoss. Heb je te weinig larvae? Dan moet je investeren in een extra hatch. Wat is hier het verschil in het investeren in een extra command center? Of barracks? I.p.v. extra larvae koop je extra slots...
Je kan een discussie voeren over de kosten van de hatch vs kosten van terran/protoss productie gebouwen. Maar dan moet je er dus rekening mee houden dat een hatch (of technisch gezien larvae) elke zerg unit kan maken en dat is bij P/T duidelijk niet zo. Bij zerg kost het uitbreiden van productie altijd hetzelfde, bij T/P hangt het af van welke productie je wil uitbreiden, het kan dan of veel goedkoper zijn dan een hatch maar het kan ook twee keer zo duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Larvae is gewoon een extra resource, zo lastig is dat niet lijkt me.
Je verbruikt een larvae bij het maken van een Unit/Drone -> Gebouw waar bij Protoss/Terran je een SCV/Probe bouwt met minerals en je een Gebouw maakt MET een SCV/Probe die daarna normaal te gebruiken is voor andere doeleinden. Zonder Larvae kun je niets maken, waar Protoss/Terran normaal kan functioneren, hence, het is een resource.

Het heeft helemaal niks met productieslots te maken, want dat is afhankelijk van je productiegebouwen
Alleen een Hatch voor Zerg en normale gebouwen voor Protoss/Terran.

SCV/Probe kost 50 minerals en een Drone kost 50 minerals + 1 larvae

[ Voor 21% gewijzigd door RaseriaN op 03-11-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:37
ppfff moeilijk spel zeg. Ben net begonnen en wordt alleen afgemaakt hahaha. Alleen tegen Ai kan ik winnen op normaal.

Misschien maar eens paar replay's kijken van andere die het spel wel beheeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

RaseriaN schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:42:
Larvae is gewoon een extra resource, zo lastig is dat niet lijkt me.
Je verbruikt een larvae bij het maken van een Unit/Drone -> Gebouw waar bij Protoss/Terran je een SCV/Probe bouwt met minerals en je een Gebouw maakt MET een SCV/Probe die daarna normaal te gebruiken is voor andere doeleinden. Zonder Larvae kun je niets maken, waar Protoss/Terran normaal kan functioneren, hence, het is een resource.
Ja, stel je nu eens een protoss/terran voor zonder production slots. Wat kan je dan maken? Juist, niks. Dus volgens die beredenering: production slots = resource..
RaseriaN schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:42:
Het heeft helemaal niks met productieslots te maken, want dat is afhankelijk van je productiegebouwen
Alleen een Hatch voor Zerg en normale gebouwen voor Protoss/Terran.

SCV/Probe kost 50 minerals en een Drone kost 50 minerals + 1 larvae
Productieslots zijn inderdaad afhankelijk van je productie gebouwen. Het aantal larvae dat je tot je beschikbaar hebt is OOK afhankelijk van een gebouw. Productiegebouwen leveren actieve slots, hatchery levert larvae.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:52:
ppfff moeilijk spel zeg. Ben net begonnen en wordt alleen afgemaakt hahaha. Alleen tegen Ai kan ik winnen op normaal.

Misschien maar eens paar replay's kijken van andere die het spel wel beheeren :+
Had ik in het begin ook. Het beste dat je kan doen in het begin is om even de "standaard" build orders voor je ras te leren gebruiken en je in eerste instantie te focussen op macro - c.q. je economie en unitproductie. Vooral van belang en vaak vergeten door beginners is het constant blijven bouwen van workers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

De kracht van zerg zit hem er nu eenmaal in dat je als zerg per hatchery 3 units gelijktijdig kunt bouwen (zes met queen).Een terran of Protoss zal dit alleen kunnen als ze 3 tot 6 productiegebouwen neer planten.De flipside is dat een terran aparte gebouwen heeft voor SCV's en combat units terwijl zerg het moet delen bij de hatcheries.
Is dit erg? Nou, het kan hypothetisch voor vertraging in combatunits zorgen. Een zerger zal altijd eerst gaan voor het bereiken van het aantal drones wat hij wil hebben bij die hatchery. De start kan dus inderdaad langzamer zijn, maar alleen in de initiele fase van de hatchery in kwestie.
Als de hatchery aan zijn benodigde drones zit kan de zerg veel sneller units maken dan bijvoorbeeld terran en protoss...tenzij deze meer unit factories maken.

Ik denk dat je point for point uiteindelijk met zerg ongeveer net zo duur uit bent en sneller kunt produceren maar wel langzamer bent in je start. Denk maar na;
1 hatchery = 3 units per keer
1 hatchery plus queen = 6 units per keer

3 units per keer = voor terran 3 barracks (450 minerals)
Als de terran pech heeft moet hij ook nog eens 3 techcenters erop gooien (nog een 150 minerals en 75 gas)
De trap wordt nog ongunstiger voor een terran en protoss als ze meer advanced units willen maken.
Daarnaast neemt de basis ook meer ruimte in.

het alternatief voor net zo snel als een zerg units poppen is langzamer poppen uit minder gebouwen. Dat spaart de kosten voor de gebouwen maar loopt het risico dat het aantal units te weinig is tegen een goede zerger.

Bij een start is de productiecurce als volgt;

Zerg:
1 Spawningpool = 200 minerals
Capaciteit is dan al 3 units per keer (feitelijk zelfs 6 bij zerglings)

Protoss (bij matchen van zerg in start):
1 pylon = 100 minerals
3 portals = 450 minerals
Capaciteit is dan 3 units per keer

Terran (bij matchen van zerg in start):
1 supplydock = 100 minerals
3 barracks = 450 minerals
Capaciteit is dan 3 units per keer

De zerg wordt dus echt gematst in kosten met die 200 minerals voor een spawningpool. Maar het wordt nog leuker als men advanced gaat. Stel de terran wilt geen 3 barracks en gaat voor supplydock bij zijn barracks;

Terran (bij evenaren zerg middels supplydock op barracks):
1 supplydock = 100 minerals
1 Barracks = 150 minerals
1 Commcenter upgrade = 150 minerals
1 gas factory = 75 minerals
1 supply extension op barracks = 50 minerals 50 gas

en dan nog produceerd de terren maar 2 in plaats van 3 units gelijktijdig. En hij produceerd dan alleen marines en niets anders.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We kunnen dus stellen dat een zergspeler iig in buildingspeed gigantisch gematst wordt. Daarom is de zerg altijd in staat tot first strike met assaultunits (de 6 pool).
ECHTER; Het is waar dat zerg altijd larva kwijt is in het begin voor drones om de cashflow op gang te houden. mineralwise lopen ze daarom altijd achter op een terran of protoss, om die reden is een zerg hatchery goedkoper dan die van een protoss en terran (Blizz balancing system in action zeg maar).

Daarbij komt nog een ander issue van belang; Het hatchery systeem is een dual blade. Als we stellen dat de goedkopere kosten van de expension hatcheries de balancing is voor het balanceren tussen units en drones dan zou eht goed zijn. Maar Dan zou zerg nog een vordeel hebben ten opzichte van de andere races, namelijk de snelheid van units poppen, dit wordt gecompenseerd met de hatchery zelf. Allow me to explain;

1 hatchery levert 3 units (6 met queen).
Als ik de queen sloop dan halveer ik de hatchery zijn productivieit met 50% (als de effective use van de queen 100% is)
Als ik de hatchery sloop dan stopt de productie 100% en kan die persoon minimaal 3 tot maximaal 6 units minder produceren.

Bij een terran of protoss is dit anders. Die verliezen pas 3 of 6 productie als er 3 tot 6 factories worden gesloopt. Als ik bijvoorbeeld 3 barracks heb en 1 wordt gesloopt daalt mijn productie slechts met 33% terwijl zerg gewoon minimaal 50% tot zelfs 100% verliest. Dat is hard.
De counter voor snelle productie van de zerg is dus de afhankelijkheid van de hatchery.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet niet kijken naar het aantal units, maar het aantal units per tijdseenheid., anders kan ik ook wel roepen dat zerg OP is omdat je 21 hydra's tegelijk kan maken met maar 1 hatch en 1 queen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mooi verhaal en duidelijk ook ik denk dat je alleen vergeet dat bij Zerg het een afweging is om wel economy te gaan of units te gaan dit gebeurt bij protos & terran namelijk niet, zerg zal moeten kiezen wil ik drones of units.

Terwijl een terran of protoss speler zijn units prima kan maken en tegelijker tijd workers.

Het is een speel methode ik denk dat je dat niet kan zien als in matsen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Je vergeet in je analyse dat de hatchery ook nog eens gebruikt moet worden voor upgrades en een requirement is voor future upgrades. Dat lijkt niet zo erg maar dat is het wel, waar je als terran/protos makkelijk een gebouw ( cybernetics core, factory ) kan hiden gaat dit bij de zerg gewoon niet het is je hatchery. Mollen van een hatchery houd dus ook meteen heel wat upgrades / gebouwen tegen tot je weer een hatchery op dat niveau hebt. Zijn best wel veel eggs in 1 basket.

Overigens is het niet zo dat een hatchery even snel produceert als 3 baracks. Als je opspaart kan je even een burst maken daarna gaat het allemaal een heel stuk trager. Zerg gaat allemaal wat schokkerig zeg maar. 4 units tegelijk en dan weer een tijdje niets dan weer 4.

Er zijn gewoon te veel verschillen om de races direct te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:17:
je moet niet kijken naar het aantal units, maar het aantal units per tijdseenheid., anders kan ik ook wel roepen dat zerg OP is omdat je 21 hydra's tegelijk kan maken met maar 1 hatch en 1 queen
Ik heb het over gelijktijdige productie. niet over aantallen. Het is voor zerg makkelijker om gelijktijdig units te produceren dan voor terran of protoss.

Mijn verhaal nogmaals kort;
Zerg kan goedkoop starten emt units bouwen, maar op langere duur moeten ze balanceren tussen units en drones. Blizz balancing voor dat nadeel in de zergfractie zelf is het goedkoper maken van hatcheries.

Zerg kan gemakkelijk veel units gelijktijdig maken en dus sneller een force opbouwen. Om dit voordeel ind e zerg zelf te counteren zijn ze afhankelijk van de queen en ahtchery waardoor het makkelijker is die unit building te stoppen.

De achtereenvolgende productiesnelheid bij zerg, terran en protoss zal me worst wezen, ik heb het over mineralcosts en gelijktijdige productie.

@hierboven; Ik vergeet dus NIET dat een zerg moet kiezen tussen units en drones, Blizz vangt dit op met goedkopere hatcheries. Als een zerg dit wilt doen meot je uitgaan van het volgende:

1 drone en 2 units (zonder queen)
1 drone en 5 units (met queen)
Dan is de drone productie even hoog als bij terren en protoss hebben bij SCV en probe.

Dan nog heeft zerg voor 200 minerals 2 units gelijktijdig ZONDER dat hij droneproductie stop zet over lager krijgt dan een terran of protoss. (en dat is dan ngo zonder queen)
Dan is de zerg nog steeds 200 minerals goedkoper uit dan de terran en de protoss

Bij een queen is dat zelfs nog groter.
De zerg kan de luxe nemen bij een queen om te gaan voor een andere ratio bijvoorbeeld 2 drones en 4 units of 3 drones en 3 units.

Natuurlijk zal de zerg uiteindelijk nog een extra overlord moeten poppen, maar dat is slechts 100 minerals en dan ligt de zerg nogsteeds 100 minerals voor op terren en protoss in de start.

[ Voor 30% gewijzigd door Auredium op 03-11-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
en dat maakt het juist zo leuk!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Auredium:
Op zich een aardig verhaal, maar je vergeet een aantal belangrijke dingen:
1. er is bij Zerg altijd een larf nodig om een gebouw te maken, een larf is niet per definitie beschikbaar
2. een larf moet eerst een drone worden (buildtime + 50 minerals) om een gebouw te kunnen maken
(je kunt natuurlijk zeggen: je kunt toch elke drone pakken die al af is? Ja, dat klopt, maar als je die drone niet vervangt ga je er economisch op achteruit.)

Dat Zerg midgame/endgame sneller het leger opnieuw kan opbouwen lijkt me trouwens een given, niemand zal dat tegenspreken lijkt me :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 13:40 . Reden: larf drone toelichting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:34:
@Auredium:
Op zich een aardig verhaal, maar je vergeet een aantal belangrijke dingen:
1. er is bij Zerg altijd een larf nodig om een gebouw te maken, een larf is niet per definitie beschikbaar
2. een larf moet eerst een drone worden (buildtime + 50 minerals) om een gebouw te kunnen maken

Dat Zerg midgame/endgame sneller het leger opnieuw kan opbouwen lijkt me trouwens een given, niemand zal dat tegenspreken lijkt me :)
Van de larva klopt idd.
Wat betreft de drone into building kun je zeggen dat zerg die drone 'kwijt' raakt voor te harvesten. Anderzijds zul je zien dat een terran en protoss nooit meer hun SCV/Probe inzetten voor minerals na het bouwen. :P

Edit; natuurlijk is het zo dat na het startschot de zerg voor roach warren, evolution chamber etc. etc. maar zerg zal midner gebouwen hebben aangezien ze sparen op gebouwen met de hatcheries. Dus daar spaart de zerg dankzij de hatchery ook wel op.

[ Voor 13% gewijzigd door Auredium op 03-11-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:42:
[...]
Anderzijds zul je zien dat een terran en protoss nooit meer hun SCV/Probe inzetten voor minerals na het bouwen. :P
stupiditeit is geen goed argument ;) als ik Terran speel dan doe ik altijd de build + shift klik minerals voor een SCV :) (tenzij het de SCV betreft die gaat scouten na het eerste sup-depot dan doe ik build + shift klik scout opponent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Auredium schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:42:
[...]

Van de larva klopt idd.
Wat betreft de drone into building kun je zeggen dat zerg die drone 'kwijt' raakt voor te harvesten. Anderzijds zul je zien dat een terran en protoss nooit meer hun SCV/Probe inzetten voor minerals na het bouwen. :P
Dat geldt zeker niet voor Protoss. Misschien uiteindelijk voor Terran wat meer, als je één of meerdere SCVs constant supply depots laat bouwen in mid-game. Maar voor de rest stuurt een beetje speler de SCV/Probe na het bouwen meteen weer terug naar de mineral line. Zelfs ik als low level Protoss doe dat :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Cloud schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:52:
[...]

Dat geldt zeker niet voor Protoss. Misschien uiteindelijk voor Terran wat meer, als je één of meerdere SCVs constant supply depots laat bouwen in mid-game. Maar voor de rest stuurt een beetje speler de SCV/Probe na het bouwen meteen weer terug naar de mineral line. Zelfs ik als low level Protoss doe dat :P
Ik kan me daar bij protoss wel wat voorstellen want die doen maar een seconde over een gebouw inwarpen. Een terran is beter af door 1 scv constant gebouwen te queuen.

Ik overzag het even omdat ik een Terran player ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:15:
[...]
Een terran is beter af door 1 scv constant gebouwen te queuen.
Daar ben ik het toch echt niet mee eens, als jij even snel 2 rax bijzet met 2 SCV's dan wil je die echt wel terugklikken naar de mineral line tenzij je 100% zeker weet dat je direct erna nog iets wil bouwen en je het geld daarvoor hebt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Wat Auredium ook vergeet (of in ieder geval niet noemt) is dat een Hatchery 1x per 15 seconden één Larva produceert. Nadat je de Spawning Pool hebt gemaakt kun je dus in theorie, als je geen Drones maakt 1 unit per 15 seconden produceren.

Ook stopt een Hatchery met het produceren van Larvae als er 3 of meer Larvae ongebruikt voor liggen. In de praktijk kun je met een Hatchery + Queen maximaal 4 of 5 units tegelijk starten (vooral early- en mid-game denk ik, als je continue Drones of andere units produceert) op het moment dat de Larvae van de Queen poppen. Tussen de Larvae die de Hatchery zelf produceert zit zoals gezegd altijd 15 seconden.

Daar komt vervolgens ook nog eens bij dat je (zeker als je verderop in het spel units gaat produceren die 2 of meer supply in beslag nemen) flink wat Larvae moet besteden aan het maken van Overlords, hetgeen de productie capatiteit van een Hatchery verder verlaagt.

Dit alles zorgt ervoor dat je een Hatchery zonder Queen volgens mij niet zomaar gelijk kunt stellen aan 3 Barracks of Gateways. Met 3 Barracks of Gateways kun je volgens mij meer units produceren dan met een Hatchery zonder Queen in minder tijd (of deze stelling helemaal klopt weet ik trouwens niet omdat dit natuurlijk ook afhangt van de build tijden van de units die je produceert).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 07:32
Volgens mij vergeet je in je beredenering nog het volgende:

Als je als zerg constant 1 drone tegelijk wil bouwen heb je het volgende:

1 drone kost 17 seconden om te bouwen
1 larve kost 15 seconden om te spawnen (zonder queen)

Je kunt dus met alleen de larven van je hatch ongeveer net zo snel drones bouwen als probes of scvs. pas op het moment dat je een queen of een 2e hatch hebt, houd je larven over om units te maken.

Oh, ik vergeet nog te vermelden dat je ook een larve nodig hebt om je overlords te bouwen

[ Voor 9% gewijzigd door Castor385 op 03-11-2010 14:34 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Castor385 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:30:
Volgens mij vergeet je in je beredenering nog het volgende:

Als je als zerg constant 1 drone tegelijk wil bouwen heb je het volgende:

1 drone kost 17 seconden om te bouwen
1 larve kost 15 seconden om te spawnen (zonder queen)

Je kunt dus met alleen de larven van je hatch ongeveer net zo snel drones bouwen als probes of scvs. pas op het moment dat je een queen of een 2e hatch hebt, houd je larven over om units te maken.
Inderdaad. Met dit alles in het achterhoofd denk ik dat het reëler is om een Hatchery + Queen gelijk te stellen aan een Command Centre + 2 Barracks.
Oh, ik vergeet nog te vermelden dat je ook een larve nodig hebt om je overlords te bouwen
Dat was ik dan weer niet vergeten te melden ;).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:23:
[...]

Daar ben ik het toch echt niet mee eens, als jij even snel 2 rax bijzet met 2 SCV's dan wil je die echt wel terugklikken naar de mineral line tenzij je 100% zeker weet dat je direct erna nog iets wil bouwen en je het geld daarvoor hebt op dat moment.
Dat is een keuze. Als ik moet rushen omdat ik rush verwacht of een rush wil doen. Ik doe vrij zelden twee barracks gelijktijdig en dan een SCV terug naar de mineralline terugleiden. Het kan wel ja, maar het is een kwestie van tactiek wat je volgt. Ik speel voornamelijk 4 vs 4 dus ik hoef niet perse te rushen. Ik rush multi-scv construction alleen in het begin als ik rush verwacht.

/Edit Ik was idd vergeten om de larve respawntime mee te nemen. Daar zal een aparte calculatie moeten worden gemaakt. Ik denk echter dat je zelfs dan nog redelijk goed uit komt met zerg.

[ Voor 12% gewijzigd door Auredium op 03-11-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
rodie83 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:04:
[...]

Had ik in het begin ook. Het beste dat je kan doen in het begin is om even de "standaard" build orders voor je ras te leren gebruiken en je in eerste instantie te focussen op macro - c.q. je economie en unitproductie. Vooral van belang en vaak vergeten door beginners is het constant blijven bouwen van workers.
Ik vind Terran en Protoss leuk om mee te spelen.

Economie = mineralen?
SCV bouw ik wel veel.

Wat ik vaak merk is dat ik te weinig soldiers\vehicles heb waardoorr ik snel verslagen wordt. Ik zal dus meer baracken moeten maken, zodat ik tegelijekr tijd soldiers kan maken of andere wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unknown Alien schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:54:
[...]

Economie = mineralen?
SCV bouw ik wel veel.

Wat ik vaak merk is dat ik te weinig soldiers\vehicles heb waardoorr ik snel verslagen wordt. Ik zal dus meer baracken moeten maken, zodat ik tegelijekr tijd soldiers kan maken of andere wapens.
Veel scvs. 30 per base (6 op gas, 24 op minerals) is pas echt voldoende, en tegen de tijd dat je dat hebt moet je toch wel aan je expansion gaan beginnen. Als je veel scvs hebt, kan je meer units maken omdat je meer minerals hebt.

Er zijn maar een paar dingen waar je echt op moet letten:
- constant scvs maken
- op tijd supply depots maken
- je geld opmaken, 1000 minerals over hebben is geen goed idee
- scouten, en kijken wat je kan doen om zijn strategie te verslaan

Kijk anders af en toe day9 of dergelijke, die helpen je de diepere zin van starcraft 2 te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
welkom bij de starcraft 2 spelers :) in de topic start staan linkjes naar 'I suck at starcraft 2' filmpjes, die zijn heel erg educatief (en leuk :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Economie = mineralen?
SCV bouw ik wel veel.

Ik speel altijd 4 vs 4
Persoonlijk begin ik met een flood aan marines/marauders, als defense en dan ga ik daarna voor resourceexpension. Daarna tech ik direct op naar Thors of Battlecruisers. Bij 4 vs 4 komt vrij zelden micro kijken tot de macrogevechten beginnen. een attack van 1 speler alleen is zelden sterk genoeg om een kans van succes te hebben.

Soms, bij 4 vs 4 mappen waarbij iedere speler apart zit doe ik reapers maken, dat werkt dan wel succesvol. Bij teamisland is single attack zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
micro is juist win in 4vs4 omdat, net als jij zegt iedereen doesnt care, dus veel winst daar te pakken!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Goldman schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:08:
micro is juist win in 4vs4 omdat, net als jij zegt iedereen doesnt care, dus veel winst daar te pakken!
Het probleem van 4 vs 4 is dat vrijwel niemand weet wat team tactic is maar ze vaak wel team defence doen. Ik heb soms wel goede micro gezien hoor, ik zal er even wat noemen;

- Terran die met SCV deed 'scouten' om vervolgens in de shroud een bunker te bouwen en dan met twee reapers snel te micro-en. (attack en dan terug in bunker gaan om daar defense te pakken, dan weer attacken en terug in bunker)
- Zerg die aan cheese doet. (hallo, hatchery op het team-island in de shroud)
- Speed voidray's. (Wut, NU AL een Voidray?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
@ray
het is een cirkel....

minerals > scv > productiegebouwen > units > minerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 19:04
Na 2 maanden lekkker veel verloren te hebben heb ik het idee dat het een stuk beter gaat.
ik zit dan ook nog in bronse maar ik heb het idee dat ik er ook niet uit gaat komen..
ik win 4 van de 5 matches. Elke keer ben ik favored.. win ik, krijg ik 2 punten, verlies ik gaan er al snel 14 van af. en zo blijf ik op 0 ;( staan.
Nu doe ik het in puur voor de lol maar die 0 is zo'n doorn in me oog.

met 2vs2 en 3vs3 staat ik wel een stuk hoger (in de top 10) maar wel nog steeds in bronse zouden ze dit meetellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Nee, elke league wordt apart berekend, maar ze kijken er wel naar tijdens placement matches dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/6908/day9.gif

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een training partner nodig :p, men rank is nu 20 - 50 gold. Ben deze week terug begonnen met spelen. Heb 2 maanden niet kunnen spelen omwille van wat hardware failure. Het zou tof zijn als iemand mij terug in the zone kan brengen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Yoshi dat filmpje blijft geweldig hé! :D

Trouwens, nog even een klein verslagje van mijn ervaringen in SC2 op The Reality:
Er zijn wat meer high ranked spelers op afgekomen dan ik van tevoren dacht. Zal ongetwijfeld door de prijzenpool komen. Maar ik zat in een poule met 3 diamonds en een platinum. En ik maar denken dat ik een beetje kans maakte _o- Ik ben vier keer ongelooflijk hard afgemaakt heh.

Maar wel leuk gehad en veel geleerd! Het bleek dat naast Wokkels nog andere Nederlandse 'pro' spelers (althans spelers met sponsoren) kwamen, bijvoorbeeld DaBoO. Hij staat in de officiële Blizzard EU top 200 lijst op plaats 64 momenteel. Hij was overigens een van de diamond spelers in mijn poule. :P Daarnaast was er nog een sterke Belg genaamd Sunshine (werd 1e) en een onbekende Nederlander genaamd Shinigami (werd 2e). Op Sunshine (Terran) na speelden de genoemde spelers overigens allemaal Zerg.

Verder nog heel wat high ranked spelers gezien maar de bovenstaande zijn me bij gebleven. Stuk voor stuk hele aardige gasten en niet te min om iets uit te leggen aan een leek. Heb een paar behoorlijk spannende games gezien en het is echt gaaf om zulke spelers IRL aan het werk te zien. Dan besef je pas echt wat voor noob je bent ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:25:
Ik heb een training partner nodig :p, men rank is nu 20 - 50 gold. Ben deze week terug begonnen met spelen. Heb 2 maanden niet kunnen spelen omwille van wat hardware failure. Het zou tof zijn als iemand mij terug in the zone kan brengen :p.
Voeg me toe, nick: spar nummer: #297

Speel ook in gold nu, maar ladder niet zoveel omdat ik liever verschillende builds probeer tegen de AI of in custom games. Speel trouwens alleen maar Terran :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:02:
[...]

Veel scvs. 30 per base (6 op gas, 24 op minerals) is pas echt voldoende, en tegen de tijd dat je dat hebt moet je toch wel aan je expansion gaan beginnen. Als je veel scvs hebt, kan je meer units maken omdat je meer minerals hebt.

Er zijn maar een paar dingen waar je echt op moet letten:
- constant scvs maken
- op tijd supply depots maken
- je geld opmaken, 1000 minerals over hebben is geen goed idee
- scouten, en kijken wat je kan doen om zijn strategie te verslaan

Kijk anders af en toe day9 of dergelijke, die helpen je de diepere zin van starcraft 2 te begrijpen.
Wat ik mij altijd heb afgevraagd, met constant probes maken, wordt er nou ook echt constant bedoeld of voornamelijk aan het begin? Want laatst zag ik geloof ik Huk, met iets van 100 probes, dan heb je dus nog maar een army van 100 supply max. Wordt ej dan niet gecrushed door iemand die bijv maar 75 probes heeft? Ja ik snap wel dat je meer upgrades enzo kan krijgen, maar weegt dit op tegen de supply die al die workers toch innemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja er is wel een maximum aan het aantal workers natuurlijk, maar dat hangt samen met het aantal basissen wat je hebt. Aangezien je 30 per base nodig hebt en eigenlijk altijd wil blijven expanden, kun je dus praktisch niet stoppen met het maken van workers. Pas tegen de tijd dat je main mined out is kun je misschien wat minder maken, omdat al die workers in dan ineens vrijkomen. Met constant workers maken bedoelt men dus meer dat je je mineral line/gas saturated moet houden. In de praktijk betekent dat inderdaad zo goed als altijd workers maken :)

Mocht je nu als speler echt 100 workers hebben en verlegen zitten om units, dan kun je ze altijd omleggen natuurlijk. Zie je de grotere spelers ook wel doen; ineens 25 workers ter dood veroordelen door ze naar de basis van de tegenstander te sturen. Kan nog wat handige scouting informatie opleveren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn main aanvallen terwijl je zijn expo omlegt met workers

..ik zie de day[9] al voor me :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:23:
[...]

Wat ik mij altijd heb afgevraagd, met constant probes maken, wordt er nou ook echt constant bedoeld of voornamelijk aan het begin? Want laatst zag ik geloof ik Huk, met iets van 100 probes, dan heb je dus nog maar een army van 100 supply max. Wordt ej dan niet gecrushed door iemand die bijv maar 75 probes heeft? Ja ik snap wel dat je meer upgrades enzo kan krijgen, maar weegt dit op tegen de supply die al die workers toch innemen?
Jazeker, normaal moet het aantal werkers rond de 80 liggen (tijdens een lange macro game). Soms zie je ook pros een lijntje werkers het leger van de tegenstander in sturen om zo meer supply beschikbaar te hebben voor een leger.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
Mmh dan moet ik dat ook maar eens gaan doen. Ik blijf vaak rond de 40 workers hangen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Wisten jullie al dat je sinds gisteren een eenmalige gratis naamwijziging kan doen? Ik ga hem wel nemen want ik had niet helemaal door dat je accountnaam ook je screenname etc was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
dtech schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:49:
Wisten jullie al dat je sinds gisteren een eenmalige gratis naamwijziging kan doen? Ik ga hem wel nemen want ik had niet helemaal door dat je accountnaam ook je screenname etc was...
Is de naam FoxeR al genomen?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Eén misklik zorgde er gister voor dat ik een hele grote berg mutalisks verloor… Ik dacht namelijk mijn zerglings op een groep thors af te sturen, helaas had ik de verkeerde controlgroup gekozen… B bye 25 mutalisks… In random 3vs3 ben ik nog steeds niet tot gold doorgedrongen. Het wordt een beetje een lang verhaal zo, maargoed we gaan stug door. Mijn spel wordt wel steeds veelzijdiger omdat ik probeer elke keer verschillende units te bouwen. Ook heb ik de Random 100 wins achievement in de pocket, nog een lange weg te gaan naar de 250 random wins dus!

Ik werd gister trouwens één keer compleet geowned door iemand die goed overweg kon met ghosts… Was ook de eerste keer, normaal worden die dingen kansloos afgeknalt voor ze een fatsoenlijke bom kunnen laten vallen… Ook zijn EMP deed knap werk. Must… make… more… use… of… EMP…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:19:
[...]

Is de naam FoxeR al genomen?
O-)
nicknames in SC2 zijn niet unique, daar ben ik ook op pijnlijke wijze achter gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Foxer vs Hopetorture begint zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Je zou toch zeggen dat de tegenstanders van FoxeR ondertussen wel weten dat hij altijd voor 'marine rush' gaat. In ieder geval veel druk met early marines.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g5d3v.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 04-11-2010 11:56 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

Rannasha

Does not compute.

En nu:

Counter for Banshee-harass? Marines.
Counter for Siege Tanks? Marines.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaf 1 van die balance developers bij blizzcon ook niet aan dat volgens de theorie marines enorm overpowerd waren maar dat dit in praktijk niet het geval was (ging over nerfing mauranders)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
kan je ook van Hopetorture zeggen, die maakt elke map banshees :P laatste map was iig nog wel leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

FoxeR heeft echt bizar goede micro met z'n marines en de game-sense om altijd op het juiste moment aan te vallen. Tegen HopeTorture kwam hij in game 4 vlak voordat Siege Mode geresearched was en onderschepte hij de Banshees telkens wanneer ze op weg waren naar zijn basis.

En tegen KyrixZenith zagen we de marines uitgespreid worden met een finesse die we nog niet eerder hebben gezien.

En HopeTorture die letterlijk iedere map banshees maakt tegen een tegenstander die super fan is van marines is gewoon dom. Build-order-loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vond de games echt zo verschrikkelijk eenzijdig. :o FoxeR is echt mijn eerste keus als ik zou moeten zeggen wie de GSL gaat winnen. Die gast speelt op een heel ander niveau dan elke tegenstander die hij tot nu toe ontmoet heeft in de GSL. Nu kun je dat ook van SlayerSBoxeR zeggen, maar dan nog..

De bio micro van FoxeR is gewoon ongelooflijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 01-10 00:22

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:21:
Gaf 1 van die balance developers bij blizzcon ook niet aan dat volgens de theorie marines enorm overpowerd waren maar dat dit in praktijk niet het geval was (ging over nerfing mauranders)
In de praktijk lopen die in elkaars weg heb ik de indruk, eer ze allemaal goed gepositioneerd zijn is de helft er aan :)

Waar ik laatst de effectiviteit wel had onderschat was mid game tegen een hoop void rays. M'n 20 tal marines waren al wat geupgraded en haalden de void rays neer alsof het een schietkraam was. Als je ze niet upgrade worden ze al snel waardeloos, 6 damage - x armor is niet veel meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik snap het niet meer: Boxer, Foxer, SlayerSBoxer wie is nou wie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

dtech schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:34:
Ik snap het niet meer: Boxer, Foxer, SlayerSBoxer wie is nou wie? :P
SlayerS_BoxeR is het 'origineel', de SC1-legende. Hij wordt vaak gewoon Boxer genoemd.

Met SC2 heeft "Foxer" z'n account BoxeR genoemd omdat het z'n idool was. Hij had wel iets aan SC1 ervaring, maar heeft nooit echt hoog gescoord. Toen ging de echte BoxeR (dus SlayerS_BoxeR) SC2 spelen met als naam ManOfOneWay. In de GSL heet hij gewoon weer SlayerS_BoxeR. De nep-BoxeR heeft als naam BoxeR op de KR ladder en in de GSL. Hij wordt door veel mensen echter FoxeR (Fake-BoxeR) genoemd om makkelijker onderscheid te kunnen maken.

FoxeR heeft al aangegeven dat hij z'n naam zou veranderen wanneer Blizzard die mogelijkheid zou bieden (en dat doen ze sinds een paar dagen). Dus bij GSL-3 zal de verwarring wat minder zijn hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:42:
[...]

FoxeR heeft al aangegeven dat hij z'n naam zou veranderen wanneer Blizzard die mogelijkheid zou bieden (en dat doen ze sinds een paar dagen). Dus bij GSL-3 zal de verwarring wat minder zijn hopelijk.
Ik heb gehoord dat hij die naam houdt, omdat zijn fans dat wilden ;) (was in een interview na die gsl matches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ppfff eindelijk een paar matches gewonnen. speel tot nu toe 2v2.

zit nog wel in brons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Gisteren toch een rare TvZ pot gehad.. waar de Z aan het turtlen was :o

Heb constant de aanval gezocht, en moest hem echt gaan halen in zn main, waar een hele sloot Hydra's stond te wachten op me. Mooiste van deze hele game was nog wel dat ik zijn Muta's uit mijn basis heb gejaagd door ze achterna te rennen met stimmed Marines (en dat 2x achter elkaar) en ze telkens op te wachten en/of te onderscheppen. Kerel vroeg zich af of ik speedhack had omdat ik hem constant bij kon houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb gehoord dat hij die naam houdt, omdat zijn fans dat wilden ;) (was in een interview na die gsl matches)
Volgens mij zei hij juist dat hij de fan-naam "FoxeR" ging overwegen.

Overigens, uit een interview van na de match van vandaag:
Q. Are you really going to change your ID?
A. I will change it for sure. BoxeR is only for SlayerS_BoxeR. I'm going to use my free account change after the finals.
(http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=166268)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:06:
[...]

Volgens mij zei hij juist dat hij de fan-naam "FoxeR" ging overwegen.

Overigens, uit een interview van na de match van vandaag:

[...]

(http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=166268)
Ik denk dat eirielridias de naam FoxeR bedoelde als naam die FakeBoxeR zou houden, en anders is eierielridias doof, want hij zei dat ie zn naam in FoxeR ging veranderen.

@raserian: lol campende zerg? Wat was ie van plan dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
iemand een replay van[ die foxer?
ik zie ineens ubergeilen met ziijn marine micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

zonglew00 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:19:
iemand een replay van[ die foxer?
ik zie ineens ubergeilen met ziijn marine micro
http://www.gomtv.net/2010gslopens2/vod/1262

Alleen de 1e match van die Bo5 is gratis te kijken, maar het is ook meteen het beste voorbeeld van de Marine micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:47:
@raserian: lol campende zerg? Wat was ie van plan dan? :D
Geen idee.. toen ik naar binnen rolde met MMM+SiegeTanks was het zo over in elk geval.
Heeft 1 1/2 keer aangevallen.. een keer met Muta's en alleen wat Roaches op mn ramp.
Achja, was een gratis win zullen we maar zeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:32:
[...]

http://www.gomtv.net/2010gslopens2/vod/1262

Alleen de 1e match van die Bo5 is gratis te kijken, maar het is ook meteen het beste voorbeeld van de Marine micro.
YouTube: Kanaal van WatchGSLnow

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toegevoegd op 2 november 2010, ziet er niet oud uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja "oud" natuurlijk, niet de matches van vandaag bedoel ik. Kon laatste match niet zien omdat ik moest lunchen :(
Dus die zoek ik nog hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

GSL Season 2 [HD] ► RO4, M57 - BoxeR vs KyrixZenith

Dat is toch echt eergister gespeeld ;)

[edit]

spuit 11... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Wiebbe op 04-11-2010 16:09 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Dit is gewoon sc1 style :/ maar continu marines aanvoeren en aanvallen is euh... sick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
apNia schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:06:
Ja "oud" natuurlijk, niet de matches van vandaag bedoel ik. Kon laatste match niet zien omdat ik moest lunchen :(
Dus die zoek ik nog hehe.
Hehe lunchen? Hardcore games lunchen toch niet? Doet me denken aan de discussies op de WoW fora! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat een dom gelul allemaal, ik moest 20 minuten doorspoelen voordat ik eindelijk bij het loadingscreen kwam.

(Die GSL matches)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:48:
Jezus wat een dom gelul allemaal, ik moest 20 minuten doorspoelen voordat ik eindelijk bij het loadingscreen kwam.

(Die GSL matches)
haha wow, 20 minuten is idd wel ERG veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:30:
[...]

haha wow, 20 minuten is idd wel ERG veel :D
Das die discussie die ze hadden omdat Krynix telaat was voor die match :P zeggen ze ook dat ze puur aan het tijdrekken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik heb nu alle VODs zo'n beetje gezien maar die Foxer is wel een beest.
Super agressief en leuk om te kijken met z'n macro, zelfs de grote namen knikkert hij eruit met z'n marines.
Foxer vs Boxer als finale zou wel cool zijn. Denk alleen dat Boxer dan niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bah, Blizzard dropt me... 24:00 GMT gaat de server eruit. Dus ik start het spel, en tijdens het laden zie ik dus die 5 minuten aankondiging. Ziekelijke rush PvZ, 7 pool + FE in mijn expo versus zealot 2 gate rush, ben ik net bij z'n main base drones aanbeland met de cybercore klaar en de assimulator gestart, heeft hij connectie problemen, waardoor van de 2 resterende minuten 50 seconden verloren gaan, gevolgd door een "gg, ;-) you won", waarbij ik dus nu en -24 loss heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Dus je start het spel, ziet de melding dat over 5 minuten de server down gaat maar gaat alsnog proberen om binnen die 5 minuten een game te winnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 15:38
Bokkie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:00:
Dus je start het spel, ziet de melding dat over 5 minuten de server down gaat maar gaat alsnog proberen om binnen die 5 minuten een game te winnen. :?
als hij dat graag wil proberen moet hij dat vooral doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 11:06

Flapmo

and back is gigi!

ShadowBumble schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:21:
[...]

Das die discussie die ze hadden omdat Krynix telaat was voor die match :P zeggen ze ook dat ze puur aan het tijdrekken zijn
Inderdaad, je ziet hem ook nog komen aanrennen ergens in het midden toch?

@hieronder juist :). Best grappig tbh.

Trouwens, die IdrA is wel heeft wel een heerlijk blik bad manners thuis staan :). De laatste paar replays van hem zie ik hem of schelden of minstens zonder GG er vandoor gaan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Flapmo op 05-11-2010 09:15 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Flapmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:28:
[...]

Yup, en daarna die close up shot in die booth dat hij echt heeft lopen rennen om er te komen helemaal bekaf en buiten adem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zo oefening baart kunst. Gisteren de eerste matches gewonnen na stuk of 10 in a row verloren te hebben hahaha. Speel 2v2 vind ik wel het leukst tot nu toe. Me beste match was dat me team genoot de game verliet na 3 minuten en dat de tegen spelers moesten lachen. En dat ik toch nog gewonnen had met me protoss yeahhh 8)

btw als je chat tegen je team player dan kan de tegenstander dat toch ook gewoon lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Unknown Alien schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:30:
btw als je chat tegen je team player dan kan de tegenstander dat toch ook gewoon lezen?
Nee, je hebt verschillende chat-kanalen in team-games. [Allies] is alleen voor je teamgenoten en [All] is voor iedereen. Als je het chat-invoerveld open hebt kun je met tab wisselen tussen kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Flapmo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 08:28:
[...]

@hieronder juist :). Best grappig tbh.

Trouwens, die IdrA is wel heeft wel een heerlijk blik bad manners thuis staan :). De laatste paar replays van hem zie ik hem of schelden of minstens zonder GG er vandoor gaan :)
Enige wat ik jammer vind van IdrA, dat ie zo heetgebakerd is en gewoon onsportief. Voor de rest vind ik het wel altijd een genot om naar zijn spel te kijken.

Ben wel benieuwd naar een matchup tussen FoxeR en Huk eigenlijk :P 2 micro masters in gevecht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vandaag SlayerSBoxer tegen Nestea. Heerlijke TvZ, ik ben benieuwd! :9 Nestea doet me ook verbazen op de GSL tot nu toe met zijn prachtige Zerg play.

Idra is inderdaad nogal BM in-game, maar in interviews is hij echt heel netjes en aardig enzo. Spelers die hem IRL kennen, zeggen ook dat het een hele toffe peer is. Wat dat betreft een beetje Jekyll en Hyde idee denk ik dan :P Je zou toch denken dat een tijd in Korea je manieren wel wat aanscherpt, maar dat blijkt nog niet zo te werken bij Idra. Of misschien dat hij wel netjes doet op de Koreaanse servers maar helemaal losgaat op de NA/EU servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Species5618 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:35:
[...]

Nee, je hebt verschillende chat-kanalen in team-games. [Allies] is alleen voor je teamgenoten en [All] is voor iedereen. Als je het chat-invoerveld open hebt kun je met tab wisselen tussen kanalen.
Ahh mooi. Dus kan wel gewoon via the chat the tactics bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Unknown Alien schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:18:
[...]

Ahh mooi. Dus kan wel gewoon via the chat the tactics bespreken.
Standaard zal de chat altijd op Allies zijn. Voor [All] chat moet je altijd éénmaal Tab drukken, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je zomaar iets tegen de tegenstanders zegt in 2v2/3v3/4v4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Cloud schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:37:
[...]

Standaard zal de chat altijd op Allies zijn. Voor [All] chat moet je altijd éénmaal Tab drukken, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je zomaar iets tegen de tegenstanders zegt in 2v2/3v3/4v4. :)
Shift + Enter werkt ook (uit m`n hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Hmm, BoxeR tegen NesTea... Ik zou het liefst geen mirror-matchup zien in de finale. Maar ik zie liever FoxeR vs BoxeR dan FoxeR vs NesTea... Kortom, ik laat met verrassen zometeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat me wel opvalt bij de betere spelers is dat ze precies weten wanneer je wat moet bouwen zonder een delay te hebben. Dus erg goeie time management.

Ik probeer in het begin iig een verdediging te hebben voor eventuele tegen Rush att. Als ik die tegen hou zonder zelf al te veel verliezen te hebben dan val ik meteen diegene aan om zijn workers te vernietigen en onder tussen door bouwen van een army + upgrades. Merkte vrij snel dat de upgrades enorm helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stream nu gaande ladies: http://www.teamliquid.net/video/streams/Carefoot

Is er een logische reden waarom ik NOOIT Protoss zie zo hoog in de ladder bij dit soort toernooien? Altijd of Zerg of Terran in de kwart/halve/hele finale
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.