Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:34:
Als je een party vormt met een andere speler, en je wilt custom game doen, kun je dan ipv met z'n 2en tegen de AI ook tegen elkaar met een AI ally spelen?

Zo ja, wie heeft er zin/tijd om wat te achievementhoeren "tegen elkaar"?

(Distorted Reality, Can't Touch This, I See Dead Units lukken me niet tegen de AI)
Distorted Reality heb ik toevallig gisteren nog gedaan als laatste voor m'n meta achievement. Had n paar pogingen nodig maar zat n paar keer dichtbij daarvoor met ook n 49. :p 4v4 tegen 4 insane AI opponents met 3 insane AI allies leek goed te werken, beetje geluk nodig met je spawnplek en wie als eerste target is. Pak n map met smalle ramps en vortex zo'n ramp als AI net n basis neer heeft en dus richting ramp gaat komen.

Kwam vandaag n Protoss tegen met >3.4k (hmm of 3.3k...) achievement points, da's best veel tbh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seditiar schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:41:
[...]

Dacht eigenlijk dat hij gezegd had dat hij de donderdag een special zou doen, om niet de funday monday dwars te zitten, maar ik kan het fout hebben.
maandag 200
diwodonderdag 203

Maar niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

maandag 200
diwodonderdag 203

Maar niet dus?
Meh, blijkbaar nog langer uitgesteld, ik volg het de laatste tijd niet zo, ben op het moment erg bezig met m'n studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke bij ep 265 waar we de 200ste aflevering vieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 14:39
Hij stelt het langer uit zodat het ook echt een special wordt, en heeft geen datum/nummertje gegeven. Zoiets zei hij in ieder geval in 1 van de laatste dailies.

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo van het weekend weer even gespeeld, moet zeggen vind zerg erg lekker spelen nu, vooral omdat ik vaak productie laat liggen tijdens aanvallen en met zerg pomp je zo je leger weer bij elkaar ^^ Moet wel opletten dat ik niet overboard ga met dronen, sta je daar met 2lings en 40 drones te verdedigen :x

Btw EG Master Cup Live nu (casted by Day9/Djwheat)
http://www.ustream.tv/cha...ming-gaming-entertainment

Holy shit _/-\o_ , Neural parsite into vortex nuke:
YouTube: Starcraft 2 Neural Parasite into Vortex Nuke

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 02:39
Day9 205 was geniaal ja. Je moet eigenlijk 't hele stuk zien om 't echt leuk te vinden. Hoe die begint met 't liedje en hoe die 'paint a picture of the music' .. en dan op 't perfecte moment idd .. "Trumpets!" .. :D .. Eerste keer dat 'k 't zag had ik echt een "wtflol" moment en spoelde 't ff terug. :D

Hier is de uitgebreidere:

http://www.youtube.com/wa...F0AQzE3Bs&feature=related

Die baby youtube slaat nergens op, sorry. :| Anti-lol there.

[ Voor 6% gewijzigd door Marcade op 01-11-2010 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 11:08
Echt heel netjes gedaan van die gasten. Ik gisteren die hele replay even zitten bekijken omdat YouTube niet echt je van het is hiervoor, maar dan ziet het er nog bruter uit. :)

spoiler:
Uiteindelijk hebben ze wel verloren

Gistermiddag trouwens Gold gehaald met Opening Gambit. Het was de laatste die ik nog moest, dus nu heb ik een mooie avatar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[b][message=34946564,noline]
Btw EG Master Cup Live nu (casted by Day9/Djwheat)
http://www.ustream.tv/cha...ming-gaming-entertainment
Thx had ik nog niet zelf gevonden, nu heb ik het tenminste live kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat die vortex veel toevoegde, misschien dat anders de ghosts misschien gekilled waren. Denk niet dat de tegenstanders het uberhaupt in de gaten hadden dat er nukes bij hun neer gingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 14:07
yep, day9 is geweldig :) ben wel benieuwd naar de laatste daily waar hij DjWheat coached, vanavond ff kijken.

YouTube: Day\[9] Daily #205: Pre-Show - Unplugged

[ Voor 5% gewijzigd door daanteb op 01-11-2010 10:32 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerf day9!!!!!!!! Echt elke keer als daar iets wordt geshowed is de week erop alleen maar die strategie :( Pas geleden was er friendday waarin terran drops werd uitgelegd(volgens mij 202). My god dat heb ik geweten :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:38:
Nerf day9!!!!!!!! Echt elke keer als daar iets wordt geshowed is de week erop alleen maar die strategie :( Pas geleden was er friendday waarin terran drops werd uitgelegd. My god dat heb ik geweten :(
Handig toch als je weet dat het komt kan je er alvast rekening mee houden. De meeste terrans gaan het proberen te doen en verliezen op die manier te match. Hey leuk een dropship komt eraan, even mijn 20 hydras unburrowen eens zien hoeveel marines eruit komen voordat het vliegtuigje dood is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:38:
Nerf day9!!!!!!!! Echt elke keer als daar iets wordt geshowed is de week erop alleen maar die strategie :( Pas geleden was er friendday waarin terran drops werd uitgelegd(volgens mij 202). My god dat heb ik geweten :(
Maar das juist de hele clue van Day9 " learning to be a better gamer " alleen wat ik vaak doe is eerst even vs AI of vrienden testen tot ik het helemaal smooth heb.

Overigens vond ik die Dropship Daily erg intressant om te zien. het is alleen vreselijk lastig te micro-en wanneer je bevoorbeeld over meerdere expansions gaat droppen, wel erg effectief omdat je dan wel je max damage eruit haalt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
Zo, gister heb ik mijn hele dag vergooid met SC2. Vrijwel alle mensen waarmee ik speel waren offline dus ben ik vooral in de weer geweest met 3vs3 random. Omhoog kruipen in puntenaantal is niet moeilijk door de belachelijke bonuspoule die ik heb. Weg promoberen uit Silver is een ander verhaal… Je bent gewoon te afhankelijk van je maatjes. Rushen werkt het best, maar is vrij saai.

Als je teammate vroeg in de game gerushed wordt moet je eigenlijk niet komen helpen, maar de tegenstander zijn base aanvallen. Elke keer als ik dat doe winnen we de game. Vrijwel elke keer dat ik kom helpen gaan we hopeloos ten onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speel dan nu wel geen terran meer, maar voordat ik een serieuse drop deed, deed ik ALTIJD eerst een scan. (Waarbij serieus dus is minstens flink gedeelte van mijn leger, als het 1 medivac met marines was om zijn workers te irriteren hoeft het niet). Een blinde drop is gewoon teveel gokken, als je geluk hebt gaat het goed, als je pech hebt ben je je complete leger zonder kills kwijt. En aangezien je toch terran bent kan je veel beter even scannen.

Wat ik dan vaak ook deed was op meerdere plekken tegelijk scannen, of eerst even aan de andere kant van zijn basis, gecombineerd met het doen van je scan op het allerlaatste moment, je wilt niet dat je je komst met je scan aankondigt. (Weet niet of dit ook in die Day9 is geweest, je zou denken van wel, maar het zorgt er iig wel voor dat je niet boven een groep burrowed hydras gaat uitladen, dan wel dat je over paar HTs vliegt die je medivacs feedbacken.)

Meerdere bases tegelijk aanvallen is niet zo moeilijk qua micro, je moet gewoon niet te hoge eisen gaan stellen. Ga niet proberen alles te micro'en, drop de handel, geef ze een stimpack mee, en ga naar de volgende groep, uiteindelijk gewoon concentreren op je main drop en die micro'en,

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 01-11-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:20

Rannasha

Does not compute.

Nadat je 1 of 2 keer een succesvolle drop hebt gedaan in een potje, kun je daarna ook lege Medivacs rondvliegen om de tegenstander te dwingen z'n leger mobiel te houden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
or you can just go f*cking kill him :D

anyway, GSL games zijn blijkbaar al bezig? Foxer doet het blijkbaar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ja, het eerste potje is nu bezig. Een uur eerder dankzij wintertijd. Erg goed potje tot nu toe.

edit: 1e match is voorbij. Een van de beste matches die ik in de afgelopen tijd gezien heb, erg sterk spel.

[ Voor 36% gewijzigd door Rannasha op 01-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
furby-killer schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:06:
Speel dan nu wel geen terran meer, maar voordat ik een serieuse drop deed, deed ik ALTIJD eerst een scan. (Waarbij serieus dus is minstens flink gedeelte van mijn leger, als het 1 medivac met marines was om zijn workers te irriteren hoeft het niet). Een blinde drop is gewoon teveel gokken, als je geluk hebt gaat het goed, als je pech hebt ben je je complete leger zonder kills kwijt. En aangezien je toch terran bent kan je veel beter even scannen.

Wat ik dan vaak ook deed was op meerdere plekken tegelijk scannen, of eerst even aan de andere kant van zijn basis, gecombineerd met het doen van je scan op het allerlaatste moment, je wilt niet dat je je komst met je scan aankondigt. (Weet niet of dit ook in die Day9 is geweest, je zou denken van wel, maar het zorgt er iig wel voor dat je niet boven een groep burrowed hydras gaat uitladen, dan wel dat je over paar HTs vliegt die je medivacs feedbacken.)

Meerdere bases tegelijk aanvallen is niet zo moeilijk qua micro, je moet gewoon niet te hoge eisen gaan stellen. Ga niet proberen alles te micro'en, drop de handel, geef ze een stimpack mee, en ga naar de volgende groep, uiteindelijk gewoon concentreren op je main drop en die micro'en,
Ik gebruik als ik terran ben (speel altijd random). Altijd een medivac met harrassquad idd, auto aanval. main force idd lekker micro = gegardandeerd veel schade geven. Ik gebruik de laaste tijd met terran MMM met Siegetanks voor het zware geschut uit te tikken. Dus minder medi en minder maraud. Maar ST ipv. Ik vind het erg geod werken (speel btw altijd 2vs2 of 4vs4).

maar een pre-scan voor aanval. Ik vind het gevaarlijk. Ik reageer er altijd op. Dus trekt mijn aandacht. En move mijn leger dan een centrale plek vanaf daar. Dus ja of meerdere doen. Dus 100 energie+ verspillen of 0 energie verbuiken en risco lopen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:34
Hier momenteel het 2e pre-season tournament van GSL 2010 bezig:
http://www.livestream.com/tuski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik counter nu ook vaak de drops met DT's zo lol. Een scan is dus wel echt een requirement. HT's zou ik nog niet zo heel veel zorgen om maken. Als je in die fase beland bent in PVT dan ben je eigenlijk al te laat :)

Vooral tegen de nu veel gebruikte 1 gate in expand zijn drops zo goed early game.

Wat ik dus bedoel van day9. Hij heeft echt enorm veel impact op hoe er op de ladder wordt gespeeld. Je kan er bijna blind op spelen de dagen erna. De games worden wel veel beter idd. Maar ik had al zo'n moeite met terran en dat is de laatste tijd helemaal erg. Dit weekend denk ik 1 game gewonnen tegen terran (van de 10+) :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
wauw, 5e pot tussen foxer & kyrix, geweldige comeback!

edit: match afgelopen, echt beste game die ik tot nu toe gezien heb in GSL, aanrader!! 15 pagina's vol met "HOLY SHIT" comments in tl topic :D

[ Voor 61% gewijzigd door daanteb op 01-11-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
daanteb schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:49:

edit: match afgelopen, echt beste game die ik tot nu toe gezien heb in GSL, aanrader!! 15 pagina's vol met "HOLY SHIT" comments in tl topic :D
haha echt he, ik F5 lees de pagina, F5 weer, en dan staan er ineens +5 pagina's met hetzelfde
prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
spoiler:
BoxeR fighting! Die mass marine strategie, heeft hij die niet van de eerste finals van het HWH gejat :P

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
CyCloneNL schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:04:
spoiler:
BoxeR fighting! Die mass marine strategie, heeft hij die niet van de eerste finals van het HWH gejat :P
zijn nieuwe naam is Foxer, want als de fans dat willen, dan doet hij dat. Source, interview na de match van artosis.

http://www.teamliquid.net...65374&currentpage=98#1948

[ Voor 10% gewijzigd door Muta op 01-11-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-10 12:04
spoiler:
Ik snap niet dat Kyrix niet gewoon expande toen hij mapcontrol had. Dan had hij de wedstrijd er volgens mij makkelijk uit kunnen halen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

daanteb schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:49:

Bah, was net gaan lunchen toen match 5 begon, heb dus een epic match gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
spoiler:
Ik denk ook dat FoxeR wel een Planetary Fortress kon gebruiken op z'n gold. Al weet ik niet of hij de minirals/tijd ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
aicaramba schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:08:
spoiler:
Ik snap niet dat Kyrix niet gewoon expande toen hij mapcontrol had. Dan had hij de wedstrijd er volgens mij makkelijk uit kunnen halen.
spoiler:
dacht ik ook maar hij probeerde ook constant de match te eindigen dus zal al z'n minerals wel nodig gehad hebben. rare 3e expo ook, deed hij in de 3e pot ook al.
CyCloneNL schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:11:
spoiler:
Ik denk ook dat FoxeR wel een Planetary Fortress kon gebruiken op z'n gold. Al weet ik niet of hij de minirals/tijd ervoor had.
spoiler:
dat was de commandcenter van z'n main, hij had niet eens een 3e gebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

CyCloneNL schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:11:
spoiler:
spoiler:
Nee had hij niet de rate waarop het heen en weer ging had hem teveel gas en minerals gekost ten opzichte van de OC die hij al had, deze gold OC kwam namelijk uit zijn Main Base vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-10 12:04
daanteb schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:15:
[...]

spoiler:
dacht ik ook maar hij probeerde ook constant de match te eindigen dus zal al z'n minerals wel nodig gehad hebben. rare 3e expo ook, deed hij in de 3e pot ook al.

[...]

spoiler:
dat was de commandcenter van z'n main, hij had niet eens een 3e gebouwd :P
spoiler:
Om day9's woorden te gebruiken. Waarom gaan voor 90% kans om direct te winnen, wanneer je ook je voorsprong kunt uitbouwen om daarna 100% zeker te zijn?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WAT? waar? wie? URL van replay pls!
wat heb ik gemist? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Er zijn geen replays van GSL games. Via de officiele website kun je vanaf later vandaag de eerste match van de Bo5 bekijken zonder een betaald abonnement te hebben. Live is er een gratis low-quality stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:15
zijn de replays alleen te bekijken op gomtv ? waar je dus voor moet betalen ?

of waar is al dit moois van het tournooi te zien ?

lama is al beantwoord zie boven mij. :)

[ Voor 16% gewijzigd door fuqua op 01-11-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
De replays worden nooit vrijgegeven, de VODs wel. De eerste match van de set kan je altijd bekijken op GOMtv, maar volgens mij kan je met wat googlen ook wel de andere matches vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ter info: voor 20 EUR kan je alle VOD's in vrij degelijke kwaliteit (beter dan vorig seizoen) achteraf bekijken. Je kan dan ook de HQ stream kijken maar daar zit helaas zoveel lag op dat je beter de (gratis) SQ opzet, die blijft tenminste niet hangen. Ik vind het iig alleen al voor de VODs de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Species5618 schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:37:
Er zijn geen replays van GSL games. Via de officiele website kun je vanaf later vandaag de eerste match van de Bo5 bekijken zonder een betaald abonnement te hebben. Live is er een gratis low-quality stream.
Hmmm als die beschikbaar is, kan je het dan posten? Heb ik wel oor naar gezien de enthousiaste reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
sc2rep post meestal een stream van youplayoff (een chinese youtube geloof ik) alleen dan krijg je geen engels commentaar bij de VoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
http://www.gomtv.net/videos/

Da's toch niet zo moeilijk? Daar staan al de games van vandaag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

CyCloneNL schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:57:
http://www.gomtv.net/videos/

Da's toch niet zo moeilijk? Daar staan al de games van vandaag op.
Da's alleen maar de eerste game van iedere serie, tenzij je een season pass hebt voor $20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha sick, foxer doet precies waar ik gister ook mee aan het experimenteren was. Fast expand, en dan heel veel baracks met reactors neergooien. En een factory. Hierdoor kan je constant pressuren en met goede marine spread kan je ervoor zorgen banelings te killen met marines cost for cost. Hierdoor kan de zerg geen/weinig drones maken. Je moet trouwens ook de creep zoveel mogelijk te stoppen en proberen nooit op creep te vechten. Bij het spreiden van marines gaat het altijd bij mij fout :P Nog geen game gewonnen tegen goede zergs als ik dit probeer xD

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10 17:38
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:47:
Haha sick, foxer doet precies waar ik gister ook mee aan het experimenteren was. Fast expand, en dan heel veel baracks met reactors neergooien. En een factory. Hierdoor kan je constant pressuren en met goede marine spread kan je ervoor zorgen banelings te killen met marines cost for cost. Hierdoor kan de zerg geen/weinig drones maken. Je moet trouwens ook de creep zoveel mogelijk te stoppen en proberen nooit op creep te vechten. Bij het spreiden van marines gaat het altijd bij mij fout :P Nog geen game gewonnen tegen goede zergs als ik dit probeer xD
klinkt wel leuk om het eens te proberen. kijke of het wat leuke gevechten kan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is bij jullie Battle.net ook zo ontzettend traag met reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Species5618 schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:26:
[...]

Da's alleen maar de eerste game van iedere serie, tenzij je een season pass hebt voor $20.
is er geen een plek waar ik die match 5 kan zien? ik lees echt overal van die super enthousiaste reacties, ik wil het nu ook ZO graag zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 26-10 08:20

Elp

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:47:
Wat foxer doet is zo verschrikkelijk moeilijk. Hij spread z'n marines 5 kanten op, je moet het voor de lol eens proberen, ik kan uberhaupt niet eens snel genoeg bewegen om zoiets te doen laat staan de marines een goede kant opsturen.

Ik heb wel het idee dat, wanneer je dit perfect onder controle hebt, je met marines heel erg sterk staat in TvZ. Op een gegeven moment heeft Zerg het wel door en komen er infestors met fungal growth, maar als T heb je dan zoveel gas over dat je wel wat fancy units kan kopen om deze te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
abalone schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:59:
Is bij jullie Battle.net ook zo ontzettend traag met reageren?
ja enorm! kan niet eens fatsoenlijk mijn eigen profile inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 10:21
Muta schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:16:
[...]

zkers en achiefments update aan en uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Muta schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:16:
[...]

Hij heeft bij mij een 4v4 game niet eens geregistreerd. Nu had ik die verloren, dus dat boeit niet, maar wel raar... Hij staat niet bij mijn match history, alsof hij nooit heeft plaatsgevonden. Alle andere (stuk of 8 ) van vanavond heeft hij wel gewoon geregistreerd.

[ Voor 8% gewijzigd door abalone op 01-11-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:14:
[...]Wat foxer doet is zo verschrikkelijk moeilijk. Hij spread z'n marines 5 kanten op, je moet het voor de lol eens proberen, ik kan uberhaupt niet eens snel genoeg bewegen om zoiets te doen
WTB Bullet Time ;) maar inderdaad te moeilijk, mischien zou medivac drops makkelijker zijn door 1 voor 1 een marine/marauder tussen of net voor de banelings droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:13:
[...]

is er geen een plek waar ik die match 5 kan zien? ik lees echt overal van die super enthousiaste reacties, ik wil het nu ook ZO graag zien :(
Voor de geïnteresseerden, matches zijn hier te vinden: http://www.youplayoff.com/matchup/7323#ytplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Ik ben trouwens op zoek naar wat vrienden om mee te SC2-en. Ik ben platinum (hopelijk binnenkort diamond) en ik zoek iemand van vergelijkbaar (of beter) niveau. Wat ik vooral wil doen is 2v2,3v3 of eventueel 4v4. Je mag me toevoegen, account is Abalone#248.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:03:
Winnen roaches niet ook gewoon cost effectively van marines?
in grote getallen kunnen marines heel wat uithalen tegen roaches.. dan heb je toch echt banelings nodig om ze goed neer te maaien. Je kan met marines + stim roaches redelijk kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10 22:24
Ben ook begonnen met SC2. Ik heb 5 jaar SC en BW gespeeld en was destijds behoorlijk hooked. Privé situatie is nu wat anders (papa geworden). Dus heb ontzettend getwijfeld of ik dit verslavende spel wel in huis moest halen i.v.m. beschikbare tijd...toch maar gedaan :P

Heb wat placement matches gehad, en zit nu op Silver.(1v1) :o

Wat ik erg jammer vind is dat er geen Chat kanalen meer zijn. Ik vond dat iets 'extra' geven aan het spel, doordat je mensen wat sneller leert 'kennen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:32

Auredium

Informaticus Chaoticus

Je kunt eventueel een paar marauders tussen je marines gooien, dat is een goede roach counter.

Feitelijk gesproken is SC 2 zo ingedeeld dat je drie traps fork hebt.

Early wave is infantery waarbij je of Marines Marauders hebt of de fork naar Reapers pakt. Dat infantery aparate armour/attack upgrades heeft wijst deze early wave mogelijk goed aan als aparte factor.
verder kunt je forken tussen de flametong en de viking, dit is niet een echte wavekeuze en vrijwel iedereen gaat voor viking.

De tweede wave keuze is de fork tussen ground of air, ofwel tank of banshees en die vliegende detectors. Deze is belangrijk omdat je door de upgrades uiteindelijk je derde wavepad vast legt.

De derde wavekeuze is vstgelegt door de tweede wavekeuze. Iemand die voor air ging via vikings en banshees en daar ook upgradesvoor heeft aangemaakt in bijvoorbeeld armor en attack zal vrijwel altijd doortechen uiteindelijk naar Battlecruisers terwijl iemand die voor marines en tanks ging met groundarmor en attack upgrades vrijwel altijd naar Thors door gaat.

Ik heb vrij zelden gezien dat iemand unupgraded vikings en banshees gebruikt om in de laatste waveoptie met upgraded thors te komen. Dat zou tactisch wel een goede zijn aangezien een beetje tegenstander voornamelijk een AA leger heeft en geen echte ground force counter.

Feitelijk geeft Blizz je met de eerste wave een all-round counter tegen alles, een soort 'voor het geval dat'. De eerste wave is cheap, kan vrijwel altijd air en ground counteren maar is door Wave 2 en 3 units gemakkelijk vernietigd tenzij ze in grote getalen zijn en met upgrades. Soort emergency resque, snel te maken met korte buildtime.

De 2e en 3e wave vereisen niet alleen meer resources maar ook strategisch inzicht. Iemand die Banshees blijft pompen tegen een zerger met muta's en detectors kan als retard worden bestempeld. Iemand die stopt met banshees pompen om door te gaan naar (bijvoorbeeld) battlecruisers is dan beter. De tweede en derde golf zijn zwaarder om te counteren maar vereisen inzicht in strategie. Ik zal heirmee zeker niet alles gezegd te hebben maar iig de hoofdgedachte van Blizz.

Gisteren was ik 'all-aboard-the-fail-boat' reeks matches verloren in 4 vs 4 en toen maar gestopt. twee keer tegen een team uitgekomen met dezelfde speler waarvan ik de tactic kon maar zelfs met waarschuwen de tweede keer wisten mijn medespelers (en ik dus ook) niet de micro van FailX protoss te counteren. Verder veel last van de trage servers en aardig wat DC's zonder reden gezien. Waarschijnlijk deels te wijten aan de toestand van de Blizz servers.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://lbrandy.com/blog/2...starcraft-2-build-orders/

Dat programma is.. de overmind in binaire vorm.. *O* dat een programma zo een zieke build kan ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

EDIT:

Ben ff het tooltje aan het testen. Om te kijken of het werkelijk met een predefined set of BO's komt of dat hij deze echt genereerd

EDIT 2 :

13518K games played.
70 maximum length of build order.
Stagnation Limit: 983
24591 games played/second.
Mutation Rate: 0.11812857142858366
Processor 0 age: (937) score: Infinity
Processor 1 age: (909) score: Infinity
Processor 2 age: (913) score: Infinity
Processor 3 age: (966) score: Infinity
Processor 4 age: (950) score: Infinity
Processor 5 age: (907) score: Infinity
Processor 6 age: (933) score: Infinity
Processor 7 age: (936) score: Infinity

Dit moment 13 Miljoen games speelt volgens de tool en nog geen info.

EDIT3:

Ik heb een BO ! Na 21 MIljoen games kwam hij hiermee op de proppen zetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
@1:00   M:303   G:0 L:3 S:6/10  BuildHatchery
@1:13   M:51    G:0 L:3 S:5/10  BuildDrone
@1:20   M:26    G:0 L:2 S:6/10  BuildExtractor
@1:28   Spawned:    Larva+1
@1:28   M:25    G:0 L:3 S:5/10  BuildExtractor
@1:30   Spawned:    Drone+1
@1:50   Spawned:    Extractor+1
@1:58   Spawned:    Extractor+1
@2:36   M:202   G:0 L:3 S:4/10  BuildSpawningPool
@2:40   Spawned:    Hatchery+1
@2:58   M:51    G:0 L:3 S:3/12  BuildDrone
@2:58   M:1 G:0 L:2 S:4/12  MineGas
@3:00   Mining:     +1 on gas
@3:13   Spawned:    Larva+1
@3:15   Spawned:    Drone+1
@3:26   M:51    G:18    L:4 S:4/12  BuildDrone
@3:28   Spawned:    Larva+1
@3:41   Spawned:    Spawning Pool+1
@3:43   Spawned:    Drone+1
@3:43   Spawned:    Larva+1
@4:37   M:200   G:68    L:6 S:5/12  BuildSpawningPool
@5:42   Spawned:    Spawning Pool+1
@5:44   M:151   G:115   L:6 S:4/12  BuildQueen
@6:34   Spawned:    Queen+1
@6:50   M:150   G:161   L:6 S:6/12  BuildQueen
@7:19   Spawned:    Larva+4
@7:24   M:76    G:185   L:10    S:8/12  BuildEvolutionChamber
@7:40   Spawned:    Queen+1
@7:57   M:51    G:208   L:10    S:7/12  BuildDrone
@7:59   Spawned:    Evolution Chamber+1
@8:04   Spawned:    Larva+4
@8:12   Spawned:    Larva+1
@8:14   Spawned:    Drone+1
@8:25   Spawned:    Larva+4
@8:47   M:100   G:243   L:17    S:8/12  BuildOverlord
@8:49   Spawned:    Larva+4
@9:02   Spawned:    Larva+1
@9:10   Spawned:    Larva+4
@9:12   Spawned:    Overlord+1
@9:32   M:101   G:275   L:24    S:8/20  BuildBanelingNest
@9:34   Spawned:    Larva+4
@9:55   Spawned:    Larva+4
@10:05  M:50    G:248   L:32    S:7/20  BuildDrone
@10:05  M:0 G:248   L:31    S:8/20  MineGas
@10:07  Mining:     +1 on gas
@10:19  Spawned:    Larva+4
@10:20  Spawned:    Larva+1
@10:22  Spawned:    Drone+1
@10:32  Spawned:    Baneling Nest+1
@10:40  Spawned:    Larva+4
@11:04  Spawned:    Larva+4
@11:21  M:101   G:353   L:43    S:8/20  BuildOverlord
@11:25  Spawned:    Larva+4
@11:36  Spawned:    Larva+1
@11:46  Spawned:    Overlord+1
@11:49  Spawned:    Larva+4
@11:54  M:50    G:400   L:50    S:8/28  BuildDrone
@12:09  Spawned:    Larva+1
@12:10  Spawned:    Larva+4
@12:11  Spawned:    Drone+1
@12:34  Spawned:    Larva+4
@12:45  M:102   G:471   L:57    S:9/28  BuildOverlord
@12:55  Spawned:    Larva+4
@13:00  Spawned:    Larva+1
@13:10  Spawned:    Overlord+1
@13:19  Spawned:    Larva+4
@13:29  M:101   G:533   L:64    S:9/36  BuildOverlord
@13:29  M:1 G:533   L:63    S:9/36  MineGas
@13:31  Mining:     +1 on gas
@13:40  Spawned:    Larva+4
@13:44  Spawned:    Larva+1
@13:54  Spawned:    Overlord+1
@14:04  Spawned:    Larva+4
@14:25  Spawned:    Larva+4
@14:49  Spawned:    Larva+4
@15:09  M:151   G:742   L:79    S:9/44  BuildLair
@15:09  M:1 G:642   L:79    S:9/44  MineMineral
@15:10  Spawned:    Larva+4
@15:11  Mining:     +1 on mineral
@15:32  M:52    G:674   L:83    S:9/44  BuildDrone
@15:32  M:2 G:674   L:82    S:10/44 MineGas
@15:34  Spawned:    Larva+4
@15:34  Mining:     +1 on gas
@15:47  Spawned:    Larva+1
@15:49  Spawned:    Drone+1
@15:55  Spawned:    Larva+4
@16:00  M:51    G:732   L:90    S:10/44 BuildDrone
@16:15  Spawned:    Larva+1
@16:17  Spawned:    Drone+1
@16:19  Spawned:    Larva+4
@16:29  Spawned:    Lairs+1
@16:40  Spawned:    Larva+4
@16:54  M:150   G:846   L:97    S:11/44 BuildQueen
@16:54  M:0 G:846   L:97    S:13/44 MineMineral
@16:56  Mining:     +1 on mineral
@17:04  Spawned:    Larva+4
@17:21  M:100   G:883   L:101   S:13/44 Melee +1
@17:25  Spawned:    Larva+4
@17:44  Spawned:    Queen+1
@17:48  M:101   G:821   L:105   S:13/44 BuildInfestationPit
@17:49  Spawned:    Larva+4
@18:10  Spawned:    Larva+4
@18:34  Spawned:    Larva+4
@18:38  Spawned:    Infestation Pit+1
@18:55  Spawned:    Larva+4
@19:19  Spawned:    Larva+4
@19:28  M:301   G:861   L:125   S:12/44 BuildHatchery
@19:28  M:1 G:861   L:125   S:11/44 MineMineral
@19:30  Mining:     +1 on mineral
@19:40  Spawned:    Larva+4
@19:45  M:52    G:873   L:129   S:11/44 BuildDrone
@20:00  Spawned:    Larva+1
@20:01  Evolved:    Melee +1
@20:01  M:50    G:884   L:128   S:12/44 BuildDrone
@20:02  Spawned:    Drone+1
@20:04  Spawned:    Larva+4
@20:16  Spawned:    Larva+1
@20:18  Spawned:    Drone+1
@20:25  Spawned:    Larva+4
@20:27  M:102   G:902   L:135   S:13/44 BuildHydraliskDen
@20:49  Spawned:    Larva+4
@21:07  Spawned:    Hydralisk Den+1
@21:07  M:152   G:830   L:139   S:12/44 BuildLair
@21:08  Spawned:    Hatchery+1
@21:10  Spawned:    Larva+4
@21:34  Spawned:    Larva+4
@21:34  M:103   G:749   L:147   S:12/46 BuildHydraliskDen
@21:54  Spawned:    Larva+4
@21:55  Spawned:    Larva+4
@22:14  Spawned:    Hydralisk Den+1
@22:19  Spawned:    Larva+4
@22:23  M:150   G:684   L:159   S:11/46 BuildLair
@22:27  Spawned:    Lairs+1
@22:39  Spawned:    Larva+4
@22:40  Spawned:    Larva+4
@22:40  M:51    G:596   L:167   S:11/46 BuildDrone
@22:40  M:1 G:596   L:166   S:12/46 MineMineral
@22:42  Mining:     +1 on mineral
@22:55  Spawned:    Larva+1
@22:57  Spawned:    Drone+1
@23:04  Spawned:    Larva+4
@23:24  Spawned:    Larva+4
@23:25  Spawned:    Larva+4
@23:28  M:203   G:596   L:178   S:12/46 BuildHive
@23:43  Spawned:    Lairs+1
@23:49  Spawned:    Larva+4
@24:01  M:151   G:446   L:182   S:12/46 Melee +2
@24:09  Spawned:    Larva+4
@24:10  Spawned:    Larva+4
@24:34  Spawned:    Larva+4
@24:34  M:150   G:296   L:194   S:12/46 BuildRoachWarren
@24:48  M:52    G:296   L:194   S:11/46 BuildDrone
@24:54  Spawned:    Larva+4
@24:55  Spawned:    Larva+4
@25:03  Spawned:    Larva+1
@25:05  Spawned:    Drone+1
@25:08  Spawned:    Hives+1
@25:19  Spawned:    Larva+4
@25:29  Spawned:    Roach Warren+1
@25:39  Spawned:    Larva+4
@25:40  Spawned:    Larva+4
@25:58  M:304   G:296   L:213   S:12/46 BuildHatchery
@26:04  Spawned:    Larva+4
@26:24  Spawned:    Larva+4
@26:25  Spawned:    Larva+4
@26:49  Spawned:    Larva+4
@27:09  Spawned:    Larva+4
@27:10  Spawned:    Larva+4
@27:11  Evolved:    Melee +2
@27:17  M:300   G:296   L:237   S:11/46 BuildHatchery
@27:34  Spawned:    Larva+4
@27:38  Spawned:    Hatchery+1
@27:54  Spawned:    Larva+4
@27:55  Spawned:    Larva+4
@28:19  Spawned:    Larva+4
@28:24  M:201   G:296   L:253   S:10/48 Melee +3
@28:39  Spawned:    Larva+4
@28:40  Spawned:    Larva+4
@28:57  Spawned:    Hatchery+1
@29:04  Spawned:    Larva+4
@29:24  Spawned:    Larva+4
@29:25  Spawned:    Larva+4
@29:49  Spawned:    Larva+4
@30:09  Spawned:    Larva+4
@30:10  Spawned:    Larva+4
@30:34  Spawned:    Larva+4
@30:54  Spawned:    Larva+4
@30:55  Spawned:    Larva+4
@31:19  Spawned:    Larva+4
@31:39  Spawned:    Larva+4
@31:40  Spawned:    Larva+4
@32:04  Evolved:    Melee +3
@32:04  Spawned:    Larva+4
Satisfied.
Number of actions in build order: 49
---Final Output---
At time: 32:04
Minerals: 661   Gas:      96    Supply:   10/50
Drones: 4
Overlords: 5
Queens: 3
Hatcheries: 2
Lairs: 2
Hives: 1
Gas Extractors: 2
Spawning Pools: 2
Baneling Nest: 1
Roach Warrens: 1
Hydralisk Den: 2
Infestation Pit: 1
Evolution Chambers: 1
Melee +1
Melee +2
Melee +3
------------------
Tue Nov 02 09:09:21 CET 2010: 39157.71086393559

Nadeel is alleen dat ik blijkbaar geen units heb om mee aan te vallen, wat de tool dus precies doet is jij geeft je units op die je wilt hebben en buildings , en hij berekend de optimalen tijd en BO voor je, lijkt me niks meer dan een veredelde BO calculator.

[ Voor 232% gewijzigd door ShadowBumble op 02-11-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
Het is een principe kwestie geworden. Ik moet 3vs3 promoveren van silver naar gold of hoger. Gister heb ik in ieder geval een goede stap gezet. Ik weinig tijd, maar kon toch nog 4 potjes spelen… Deze heb ik alle 4 gewonnen, en daarmee zit ik eindelijk bijna op de 50% w/l ratio… Ik zat een tijdje terug met dit ‘team’ namelijk rond de 35%.

Eén van de games speelde ik samen met een andere terran en een andere zerg. Ik was zelf ook T. Al vrij snel bleek de Zerg /afk te zijn na het maken van zijn eerste drone. Toen hij na een minuutje of 10 terug kwam hadden we al 1 tegenstander met de grond gelijk gemaakt, en was de 2de aan de beurt. ‘Hi guys, I’m back, I had to STFU my wife…’ Ik had liever gehad dat hij de game was geleaved, dan hadden we in ieder geval zijn resources nog kunnen gebruiken… Maar het voelde best goed om met 2 man 3 mensen aft e slachten!

Vanavond heb ik meer tijd, eens kijken of ik dan eindelijk een promote kan afdwingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een kut BO. 6 hatch, 5 extractor, 4 extractor, 4 pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:19:
Wat een kut BO. 6 hatch, 5 extractor, 4 extractor, 4 pool?
En geen aanvallende units, nu heb ik deze gerunned met alles op infinite, maar als ik bevoorbeeld aangeef in de tool dat ik 2 queens en 20 zerglings wil hebben met +1 krijg je netjes een BO om dat doel te bereiken.

Hij rekent dus aan de had van het binaire algoritme uit hoe je dat doel kan bereiken het is dus geen tool die zelf BO's verzin uit het random zoals de blog post suggereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
ShadowBumble schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:23:
[...]
En geen aanvallende units, nu heb ik deze gerunned met alles op infinite, maar als ik bevoorbeeld aangeef in de tool dat ik 2 queens en 20 zerglings wil hebben met +1 krijg je netjes een BO om dat doel te bereiken.

Hij rekent dus aan de had van het binaire algoritme uit hoe je dat doel kan bereiken het is dus geen tool die zelf BO's verzin uit het random zoals de blog post suggereerd.
Beetje zinloze tool, zoveel build orders zijn er niet en zoveel keuzes heb je in het begin niet.
Je kan kiezen tussen eerder een hatch of eerder een SP en of je bij 9 of 10 of 12 een Overlord maakt maar dan houd het ook wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:35:
[...]

Beetje zinloze tool, zoveel build orders zijn er niet en zoveel keuzes heb je in het begin niet.
Je kan kiezen tussen eerder een hatch of eerder een SP en of je bij 9 of 10 of 12 een Overlord maakt maar dan houd het ook wel een beetje op.
Naja om eerlijk te zijn er zijn duizenden BO's voor ieder race de echte vraag is of er ook echt zoveel effectief zijn , ik denk dat in 990 van die 1000 gevallen ze niet effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

De eerste set van vandaags GSL Ro8 is zojuist afgelopen (NesTea vs oGsZenio), dus BoxeR vs NaDa binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
ShadowBumble schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:23:
[...]

Als het echt een genetisch algoritme is dan worden de BO's echt wel random gegenereerd totdat de beste "wint"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:45:
http://lbrandy.com/blog/2...starcraft-2-build-orders/

Dat programma is.. de overmind in binaire vorm.. *O* dat een programma zo een zieke build kan ontwikkelen
Deze tool is epic om optimale rush BO's te berekenen. Het mooie van evolutionaire algorithmen is dat 't 'out of the box denkt', waar die 2 overlords tijdens de roach warren een voorbeeld van is. Dat is over 't algemeen bad practice, maar hier is 't goed.

@ShadowBumble: ik denk dat je een duidelijk doel moet stellen. In die blog heeft hij "7 roaches" als doel. Probeer eens "7 muta's"... dan krijg je waarschijnlijk wel interessante output.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Leuke tool, het mist alleen wel de meest belangrijke feature: terran! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Species5618 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:58:
De eerste set van vandaags GSL Ro8 is zojuist afgelopen (NesTea vs oGsZenio), dus BoxeR vs NaDa binnenkort!
Best wel nice wedstrijden. Ook fantastisch om te zien hoe ongelofelijk strak die timings zijn bij pro's, aangezien ze allebij op exact dezelfde momenten barracks maken enzo.

Wel jammer dat NaDa niet wat meer deed met die ghosts in de laatste match, had graag gezien dat ie al zijn scv's kilde met vroege early ghosts oid, nu waren ze eigenlijk totaal niet nuttig in de hele match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01

Bob

Elp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:33:
Feel free om het uit te breiden, 't is open source en het ziet er redelijk easy uit om uit te breiden. Gaat wel wat tijd in kruipen natuurlijk, je moet voor elke actie de game mechanics er in steken: buildings req, build time, resources, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Elp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:33:
Terrans zijn al zo makkelijk omdat je maar 2 resources hebt ipv 3. Bovendien vraag het hier want het lijkt erop dat 90% van de tweakers terran speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13
(jarig!)
Houdt het nuttig en ontopic aub.

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 02-11-2010 18:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde geldt voor jou.

[ Voor 105% gewijzigd door psychoclown op 02-11-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:59:
[...]

Terrans zijn al zo makkelijk omdat je maar 2 resources hebt ipv 3. Bovendien vraag het hier want het lijkt erop dat 90% van de tweakers terran speelt.
creep en power zie ik niet als resource, of wat bedoel je eigenlijk? :P

heb alle GSL games gemist :/ welke waren goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Alle van vandaag?

BoxeR vs NaDa is wel leuk an sich, gewoon om dat het BoxeR en NaDa zijn, niet omdat het nou zo onwijs goede/leuke potjes waren.

Mijn favoriet is tot nu toe wel FakeBoxer vs Zenith, game 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Arathorn8 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:59:
[...]

Deze tool is epic om optimale rush BO's te berekenen. Het mooie van evolutionaire algorithmen is dat 't 'out of the box denkt', waar die 2 overlords tijdens de roach warren een voorbeeld van is. Dat is over 't algemeen bad practice, maar hier is 't goed.

@ShadowBumble: ik denk dat je een duidelijk doel moet stellen. In die blog heeft hij "7 roaches" als doel. Probeer eens "7 muta's"... dan krijg je waarschijnlijk wel interessante output.
wat misschien wel leuk is om te testen; bekijk het verschil in (optimale) bouwtijd tussen 4, 5, 6, 7, 8, 9 en 10 muta's.
zoek dan het meest efficiente aantal eruit, en probeer die build order eens om te kijken of ie sterk (snel) genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
als je alleen voor mutas gaat succes tegen early attacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:24:
[...]
creep en power zie ik niet als resource, of wat bedoel je eigenlijk? :P
larvae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:55:
als je alleen voor mutas gaat succes tegen early attacks
da's altijd de truc met een tech rush he... Maak je 1 spine crawler en 2 zerglings? Dan kun je nog best wat early aggression tegenhouden, misschien een tweetal queens erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hoezo is larvae een resource, die maak je toch zelf? productie facilities voor de andere rassen zie je toch ook niet als resource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit een hippie perspectief kun je larva best als een resource zien. Het is immers een schaars goed en hoe je ze gebruikt is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:27:
[...]

hoezo is larvae een resource, die maak je toch zelf? productie facilities voor de andere rassen zie je toch ook niet als resource.
Je krijgt maar een vast aantal larvae per tijds interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie larvae ook een beetje als resource voor Zerg hoor. :) Je kan dan wel extra larvae spawnen maar je hebt verder geen 'Build larvae' knop. Je kunt verloren (niet-gebruikte larvae) niet inhalen want ze spawnen op een vaste tijd. Daar komt dan bij dat je moet kiezen tussen drones enerzijds en units anderzijds, iets wat je bij een ander ras ook niet hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste zerg waar ik nu tegen speel (gedemote naar platinum dankzij mijn switch naar protos :P ) zijn lekker voorspelbaar bezig sinds roach buff. Veruit het merendeel doet een fast expand (zon eentje met expansion beginnen nog voordat ze spawn pool hebben), zerglings -> roaches -> hydras.

Maar deze kan ik wel redelijk counteren met protos. Ik kan bijna standaard een zealot rush doen dankzij die lekker snelle fast expand. Ik heb zo de laatste potjes tegen zerg altijd zijn expansion vernietigd, al denk ik dat ik daarmee niet zo slim bezig ben en me zelfs nog wel een potje heeft gekost. Ik weet niet wat andere hier denken, maar ik denk dat ik beter die expansion kan negeren en voor zijn main base gaan en zijn spawning pool uitschakelen. Aan andere kant dan zit ik wel waarschijnlijk volledig op creep te vechten (al is dat bij zealots niet zo heel erg). Sowieso zorgt de rush er iig voor dat hij zerglings moet maken en geen drones kan maken.

In ieder geval is dan zijn expansion down, dan push ik verder, en dan komen de roaches, wat voor mij het moment is om zo snel mogelijk terug te rennen gezien dat zealots geen drol doen tegen roaches. Dan meteen overschakelen naar stalkers die in kleine aantallen goed werken tegen roaches door gewoon hit and run te doen.

Enige probleem dat ik eigenlijk heb komt dan pas, ze gaan vaak hydras + roaches, wat is daar een goede counter voor als protos? Stalker met sentries die forcefielden? Probleem is dat mijn micro niet geweldig is, dus lukt met grotere aantallen hit and run niet meer echt lekker, en dan winnen roaches wel van stalkers. En immortals worden door hydras volgens mij redelijk makkelijk ingemaakt.

Op dit moment zijn het bij mij redelijk twee mogelijkheden. Soms is hij aardig genoeg om te laat hydras te gaan, ik ga dan voids + phoenixes. Phoenix zijn leuk voor mogelijkheid dat hij besluit hydras te gaan, belangrijker de zerg gebruikt dan meestal zooi queens voor anti air, graviton beam erop en je schakelt zijn anti air uit.
Alternatief is de brute force methode bij mij, map control pakken met je early game voordeel, stalkers maken en void rays, overschakelen op carriers en mothership inwarpen. Sowieso kan je met die air power makkelijk zijn detectors uitschakelen wat leuk is met mothership, maar er moeten lijkt mij wel wat rechtstreeksere counters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collosi. Voids/phoenix zuigen nogal zwaar tegen hydra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Cloud schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:40:
Ik zie larvae ook een beetje als resource voor Zerg hoor. :) Je kan dan wel extra larvae spawnen maar je hebt verder geen 'Build larvae' knop. Je kunt verloren (niet-gebruikte larvae) niet inhalen want ze spawnen op een vaste tijd. Daar komt dan bij dat je moet kiezen tussen drones enerzijds en units anderzijds, iets wat je bij een ander ras ook niet hebt.
mja dat je drones mist omdat je ze niet spendeert is idd wel kut. maar door injects heb je wel flink invloed op je larvae en daar is waar ik het niet meer als resource zie. maar goed, misschien als ik zelf ooit zerg ga spelen ik er wel anders over ga nadenken ;)
furby-killer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:45:
Enige probleem dat ik eigenlijk heb komt dan pas, ze gaan vaak hydras + roaches, wat is daar een goede counter voor als protos? Stalker met sentries die forcefielden? Probleem is dat mijn micro niet geweldig is, dus lukt met grotere aantallen hit and run niet meer echt lekker, en dan winnen roaches wel van stalkers. En immortals worden door hydras volgens mij redelijk makkelijk ingemaakt.
immortals gaan wel lekker hoor. met guardian shield heeft immortal 30 schoten van een hydra nodig voordattie dood is (ze schieten wel 2x zo snel en nemen minder ruimte in mja :P). immortal heeft 5 schoten nodig (met +1 4). plus je hebt een extra linie na je zealots voor je stalkers/sentries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een imortal is even cost effective als stalkers vs niet-armored (zerglings, hydra's, ...)
als je tegenstander geen air neemt, zijn imortals een betere keus dan stalkers, minus de langere build time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

daanteb schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:30:
[...]

mja dat je drones mist omdat je ze niet spendeert is idd wel kut. maar door injects heb je wel flink invloed op je larvae en daar is waar ik het niet meer als resource zie. maar goed, misschien als ik zelf ooit zerg ga spelen ik er wel anders over ga nadenken ;)
Je kunt niet zomaar inject spammen... Hoe dan ook, de Zerg krijgt een maximum aantal larva per minuut per hatchery. Slordige inject-timings betekent dat je onder dat maximum zit. Op die manier zijn larva dus weldegelijk een resource. Zeker vroeg in het spel waar je maar 1 of 2 hatches tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Cloud schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:40:
Het is eerder te vergelijken met een production slot. Je krijgt elke 15 seconden een larvae, plus elke 10 seconden een larvae van de queen inject. Dat is je productie capaciteit, niet zozeer een resource.

Ik hoor heel vaak dat je bij Zerg MOET kiezen tussen units of drones. Maar dat vind ik zelf niet helemaal eerlijk. Als je MOET kiezen, dan betekent dat gewoon dat je te weinig hatcheries hebt. De hoeveelheid larvae die je beschikbaar hebt, is iets wat je zelf in de hand hebt. Precies hetzelfde geldt voor het aantal production slots dat je beschikbaar hebt als terran of protoss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01

Bob

Elp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:53:
[...]

Het is eerder te vergelijken met een production slot. Je krijgt elke 15 seconden een larvae, plus elke 10 seconden een larvae van de queen inject. Dat is je productie capaciteit, niet zozeer een resource.

Ik hoor heel vaak dat je bij Zerg MOET kiezen tussen units of drones. Maar dat vind ik zelf niet helemaal eerlijk. Als je MOET kiezen, dan betekent dat gewoon dat je te weinig hatcheries hebt. De hoeveelheid larvae die je beschikbaar hebt, is iets wat je zelf in de hand hebt. Precies hetzelfde geldt voor het aantal production slots dat je beschikbaar hebt als terran of protoss.
Zo kan je ook zeggen dat minerals geen resource zijn, er zijn toch expo's die je kan nemen? :)
Ik denk dat men larvae als resource ziet omdat het niet zo vanzelfsprekend is om een extra hatchery + queen neer te zetten, dat kost een hoop minerals + build time. (en om de vergelijking verder te verduidelijken, een expo nemen is dus ook niet vanzelfsprekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-10 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:43:
een imortal is even cost effective als stalkers vs niet-armored (zerglings, hydra's, ...)
als je tegenstander geen air neemt, zijn imortals een betere keus dan stalkers, minus de langere build time.
Met het verschil dat een immortal minder range heeft en een stuk langzamer is. Stalkers doen het aardig goed tegen zerglings, maar dat ga ik met een immortal niet proberen.

Zo, ik heb weer 1600 punten. 350 punten in twee dagen :9 Trok het niet meer dan ik absoluut niet op mijn niveau speelde, dus bai bai random, hallo protoss *; Ben benieuwd waar ik eindig.

Als er 1600+ mensen zijn waar ik zerg of terran tegen kan oefenen; zie sig :)

edit:@furby

Een stuk of 5 colossi maken ook gehakt van roaches. Zolang Z geen corruptors gaat heb je geen probleem. Veel colossi en stalkers of sentry + zealot dus. FF werkt ook behoorlijk aardig. Moet wel bekennen dat ik al een hele tijd geen PvZ gehad heb die meer dan 15 sc minuten duurde. 4gate ftw I guess.

[ Voor 22% gewijzigd door Morphix op 02-11-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Bob schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:02:
[...]

Zo kan je ook zeggen dat minerals geen resource zijn, er zijn toch expo's die je kan nemen? :)
Ik denk dat men larvae als resource ziet omdat het niet zo vanzelfsprekend is om een extra hatchery + queen neer te zetten, dat kost een hoop minerals + build time. (en om de vergelijking verder te verduidelijken, een expo nemen is dus ook niet vanzelfsprekend)
Ik trek de vergelijking tussen production slots van terran/protoss en de zerg larvae. Ik vind het dan niet helemaal juist om te zeggen dat Zerg te maken heeft met een extra resource (oftewel een berperking) terwijl het concept van production slots precies hetzelfde gevolg heeft bij Terran/Protoss. Je mag de larvae een resource noemen, prima, maar dan zijn de production slots van terran/protoss ook een resource en heeft zerg dus niet te maken met een EXTRA resource :P

Ja, een extra hatch kost wat, 550 minerals + 2 supply voor een hatch en een queen om precies te zijn. Bij terran (en protoss) is productie uitbreiden ook niet gratis hoor :P Het is alleen zo dat bij protoss/terran de productie verdeeld is over 4 gebouwen, waardoor je delen van je productie goedkoper kunt uitbreiden. Daar zitten ook weer voor- en nadelen aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm heel gek is die build order tool niet:
10 ExtractorTrick
11 Extractor
10 SpawningPool
9 Overlord
10 +1 Drone on gas
10 +1 Drone on gas
14 +1 Drone on gas
14 Extractor
13 Lair
14 +1 Drone on gas
14 +1 Drone on gas
17 Overlord
17 +1 Drone on gas
17 Spire
16 Queen
18 SpineCrawler
17 Mutalisk
19 Mutalisk
21 SpineCrawler
20 Mutalisk
22 +1 Drone on minerals
22 Mutalisk
24 +1 Drone on minerals
24 Mutalisk
26 +1 Drone on minerals
26 +1 Drone on minerals
26 Overlord
26 +1 Drone on gas
26 +1 Drone on gas

resultaat:
At time: 6:34
Minerals: 178 Gas: 80 Supply: 26/34
Drones: 14
Overlords: 4
Queens: 1
Mutalisks: 5
Lairs: 1
Gas Extractors: 2
Spawning Pools: 1
Spire: 1
Spine Crawlers: 2

Ik had ingevuld dat ik 2 spines en 5 mutas wilde, en ja.. dit is idioot snel. De mutas zijn er als de gemiddelde 4 gater net zn warp tech af heeft. Door die 5 mutas zou je dan weer kunnen dronen, je vijand extreem bang maken, veel workers killen en map control krijgen zodat je kan dronen. Wel ben je in dit geval zeer zwak tegen vroege rushes. Je zou er natuurlijk ook zergling speed tussen kunnen plakken zodat je wat veiliger zit tegen rushes.

Dit is echt.. snel :D

edit: Wat moet je vijand wel niet denken als ie je scout.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphix schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:24:
[...]

Met het verschil dat een immortal minder range heeft en een stuk langzamer is. Stalkers doen het aardig goed tegen zerglings, maar dat ga ik met een immortal niet proberen.
1 immortal:
250min /100gas
300hp (waarvan 100 shield)
dps 13.8 (18 met +3)
dps vs armored:34.5 (44 met +3)

2 stalkers:
250min /100gas
320hp (waarvan 160 shield)
dps: 13,8 (18 met +3)
dps vs armored: 19 (23 met +3)

2 stalkers zijn precies even duur als 1 immortal, hebben marginaal meer leven, 1 extra range, en hitten air, de immortal echter doet 2x zoveel dps vs armored.

als je zeker weet dat de tegenstander geen air gaat is zealot/sentry/immortal een betere keus dan stalkers, je hebt alleen een boel robobay's nodig

waar halen jullie de build order tool vandaan? de google code link is down voor mij.
ik heb wel oren naar een protoss versie :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Elp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:08:
[...]

Ik trek de vergelijking tussen production slots van terran/protoss en de zerg larvae. Ik vind het dan niet helemaal juist om te zeggen dat Zerg te maken heeft met een extra resource (oftewel een berperking) terwijl het concept van production slots precies hetzelfde gevolg heeft bij Terran/Protoss. Je mag de larvae een resource noemen, prima, maar dan zijn de production slots van terran/protoss ook een resource en heeft zerg dus niet te maken met een EXTRA resource :P
Oneens,beschouw het als volgt: zou Zerg in het voordeel zijn als je altijd oneindig veel larvea hadden? Ik denk dat het antwoord absoluut ja is: larvea zijn dus zeker een resource (want het niet-oneindig zijn legt beperkingen op)

Dan slots: zouden T of P in het voordeel zijn als ze een oneindig lange queue hadden? Het antwoord is duidelijk nee: goede spelers gebruiken die queue toch al nauwelijks en het is ook eigenlijk nergens voor nodig: als je goed speelt heb je helemaal het geld niet om die queue te vullen.
Bovendien is het zo dat je met oneindig veel slots niks meer kan doen dan met gewone slots en goede timing.

Production slots zijn dus zeker geen resource.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

dtech schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:44:
[...]

Oneens,beschouw het als volgt: zou Zerg in het voordeel zijn als je altijd oneindig veel larvea hadden? Ik denk dat het antwoord absoluut ja is: larvea zijn dus zeker een resource (want het niet-oneindig zijn legt beperkingen op)

Dan slots: zouden T of P in het voordeel zijn als ze een oneindig lange queue hadden? Het antwoord is duidelijk nee: goede spelers gebruiken die queue toch al nauwelijks en het is ook eigenlijk nergens voor nodig: als je goed speelt heb je helemaal het geld niet om die queue te vullen.
Bovendien is het zo dat je met oneindig veel slots niks meer kan doen dan met gewone slots en goede timing.

Ik heb het niet over de queue, ik heb het over productie slots, oftewel slot nummer 1 (of 1 en 2 in het geval van een reactor). Alleen de slots waar daadwerkelijk mee geproduceerd wordt hebben invloed op de productie capaciteit, dat er nog tig queue slots zijn maakt voor de productie inderdaad niet uit.

Dus, volgens die logica: zouden T of P in het voordeel zijn als ze een oneindig aantal productie slots hadden? Het antwoord is duidelijk ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:08:
[...]

Ja, een extra hatch kost wat, 550 minerals + 2 supply voor een hatch en een queen om precies te zijn. Bij terran (en protoss) is productie uitbreiden ook niet gratis hoor :P Het is alleen zo dat bij protoss/terran de productie verdeeld is over 4 gebouwen, waardoor je delen van je productie goedkoper kunt uitbreiden. Daar zitten ook weer voor- en nadelen aan..
Bij Zerg heb je een concept dat heet "Larvea management". Dit houdt o.a. in het kiezen om drones of units te maken, altijd injects bij te houden, het kiezen van welke units bij welke hatch worden gebouwd, het kiezen voor een extra hatch + queen, etc. Dit is vele malen complexer dan het simpelweg neerpleuren van een productiegebouw en simultaan werkers + units kunnen maken.

De larvae "resource" is een beperking. En dat is maar goed ook :+

Lees dit maar eens : http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=164060 (Is btw ook een zeer goede guide voor de zerg spelers onder ons)

En jij vergelijkt een larvea met een productiegebouw, terwijl het veel logischer is om de hatch zelf met een productiegebouw te vergelijken, immers ze zijn beide gebouwen, blijven blijde altjid bestaan, en zorgen dat je er dingen kan bouwen. Een larvea kan je maar 1 keer gebruiken, in tegenstelling tot een productiegebouw die altijd blijft bestaan. De larvea lijkt dus meer op een resource die na verloop van tijd opnieuw komt (net als minerals).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Flapmo

and back is gigi!

dtech schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:44:
[...]

Beetje oneerlijk dat je stelt dat P en T toch al geen gebruik maken van de productie slots (mede vanwege resources die daarvoor nodig zijn) maar Z wel een oneindig aantal larvae zou kunnen benutten in 1x. Een beetje zerg heeft ook altijd maar +/- 300 / 300 minerals / gas in bank en heeft dus ook niet de resources om 100 larvae in 1x te benutten.

Daarnaast, eerlijk vergelijken wordt het pas als de P en T oneindig veel first production slots zouden hebben, waar ze simultaan uit kunnen bouwen / trainen / spawnen. Maar dit is weer een zerg unieke optie dus het blijft gewoon appels met peren vergelijken.
Heerlijke serie trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Flapmo op 02-11-2010 21:38 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.