Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19
Er stond op day 2, maar tastosis zeiden maandag :P

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 29-10-2010 14:20 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Zet in ieder geval even wat spoiler tags eromheen, zo weet iedereen wie wint :)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Van gomtv.net bij schedule:

spoiler:
Nov 02, 2010 19:00 KST(GMT+9)
Lim, Yo-Hwan (SlayerSBoxeR) vs Yoon-Yeol (oGsNaDa)

Daar staat ook dinsdag.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 29-10-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Dus.. je wil beweren dat iedereen in diamond 1 build order heeft? Ik weet niet of ik de enige ben maar als zerg heb ik.. geen build order (op pool hatch en gas na) en met protoss doe ik ook iedere keer iets anders.
Je kan inderdaad in diamond komen met 1 build order, maar.. dat.. is toch. best wel saai?
ik kom vaak mensen met dezelfde build-order.

terran = MMM
toss = 4 gates
zerg = mutas/lings/blings

ik ben zelf wel saai met vage combo's... het is wel makkelijker tegenwoordig om reaper te harrassen :)... ik krijg altijd boze gezichten als ik marine+reaper ga tegen een zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Ik kan wel inloggen voor Starcraft 2 maar alleen offline spelen... message is 'afwachten van battlenet antwoord' ppffff... vermoeiend. Offline spelen betekent ook niet kunnen saven...

Kan trouwens iemand uitleggen wat die optie 'Download Game Client' inhoud? Tot nu niet gedaan...

[ Voor 21% gewijzigd door Obi1r op 29-10-2010 15:46 ]

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
erger is nog als je een achievement hunt aan het doen bent in de campaign en je komt er op het eind van de avond achter dat je de hele tijd geen verbinding met battlenet hebt gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 15:48
Kan ik hier ook voor 3v3 maten terecht? Zoek namelijk 2 mensen om 3v3 mee te spelen om vanaf gold naar platinum of diamond te gaan:) Speel zelf Protoss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

zonglew00 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:34:
[...]
ik kom vaak mensen met dezelfde build-order.

terran = MMM
toss = 4 gates
zerg = mutas/lings/blings

ik ben zelf wel saai met vage combo's... het is wel makkelijker tegenwoordig om reaper te harrassen :)... ik krijg altijd boze gezichten als ik marine+reaper ga tegen een zerg.
[semantiek]
erm.. MMM en mutas/lings/blings zijn min of meer resultaten van build orders... een BO is de volgorde waarin je gebouwen neerzet in de timing waarin je dat doet...
[/semantiek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:52
Zo na een paar weken de gedownloade versie te hebben gespeeld en de game erg leuk vind. vandaag de originele besteld. Volgens mij is live stuk leuker dan compaign. Ben benieuwd. Zal denk ik wel een terran speler worden of Protos. Zerk "lijkt" me niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Unknown Alien schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:07:
Zo na een paar weken de gedownloade versie te hebben gespeeld en de game erg leuk vind. vandaag de originele besteld. Volgens mij is live stuk leuker dan compaign. Ben benieuwd. Zal denk ik wel een terran speler worden of Protos. Zerk "lijkt" me niks aan.
Zerk is best leuk als je een ADHD mindset hebt. Daarmee bedoel ik dat Zerk veel lastiger is om "goed" aan te sturen. Vereist relatief veel acties in vergelijking met Protos en Terran. Maar! Als je er goed mee om kan gaan, en steeds bezig blijft met Zerk, kom je veel sneller in het voordeel. (Bronze/Silver league dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:52
DeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:11:
[...]

Zerk is best leuk als je een ADHD mindset hebt. Daarmee bedoel ik dat Zerk veel lastiger is om "goed" aan te sturen. Vereist relatief veel acties in vergelijking met Protos en Terran. Maar! Als je er goed mee om kan gaan, en steeds bezig blijft met Zerk, kom je veel sneller in het voordeel. (Bronze/Silver league dan).
hhmm ok. Me collega speelt met Zerk en als ik hoor hoe hij moet spelen dan lijtk het me toch leuker om met Protos\Terran te gaan spelen. Ga het sws wel proberen. Ik heb geen bling bling keyboard of muis.

bij de weg het is toch wel mogelijk om me saved games te bewaren als ik de iligale versie uninstall en dan de saved games weer gebruik voor de legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49

On_E

Housemusic

Ok, die Teamliquid oplossing voor mijn paged pool memory probleem gaat voorlopig niet lukken, om wat voor reden dan ook vind ie het opgegeven pad ''Debugging Tools for Windows'' niet in cmd, terwijl ik m wel gewoon zie staan met een dir command....

|:(

sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik weet het ook niet meer en wil gewoon SC goed kunnen spelen.... :'(

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:23:
Ok, die Teamliquid oplossing voor mijn paged pool memory probleem gaat voorlopig niet lukken, om wat voor reden dan ook vind ie het opgegeven pad ''Debugging Tools for Windows'' niet in cmd, terwijl ik m wel gewoon zie staan met een dir command....

|:(

sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar ik weet het ook niet meer en wil gewoon SC goed kunnen spelen.... :'(
Sla de eerste stappen over en ga gelijk voor de registry patches:
7. Download http://www.teamliquid.net/staff/R1CH/PagedPoolRegFiles.zip
Open one of the .reg files corresponding to how big you want your paged pool to be. I recommend starting with the next highest size, eg if you paged pool is currently 140MB, use the PagedPool-192MB.reg file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Wel echt zo gedaan:

3. Type the following commands, replacing M: with the appropriate drive letter (I imagine this will be C: for the majority of you).
cd "\Program Files\Debugging Tools for Windows"
symchk.exe /om m:\symlist /if m:\windows\system32\ntoskrnl.exe
symchk.exe /om m:\symlist /if m:\windows\system32\ntkrnlpa.exe
symchk.exe /im m:\symlist /s SRV*m:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

geen haakjes he

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

YoshiBignose schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:31:
Wel echt zo gedaan:

3. Type the following commands, replacing M: with the appropriate drive letter (I imagine this will be C: for the majority of you).
cd "\Program Files\Debugging Tools for Windows"
symchk.exe /om m:\symlist /if m:\windows\system32\ntoskrnl.exe
symchk.exe /om m:\symlist /if m:\windows\system32\ntkrnlpa.exe
symchk.exe /im m:\symlist /s SRV*m:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

geen haakjes he
Ja ik heb het gewoon gedaan zoals daar staat, snap er niks van.

@ Dex : Heb ze gedownload en de ''max'' reg gebruikt, daarna de game geprobeerd en alsnog die error, moet ik eerst mijn PC opnieuw opstarten voor die reg edit werkt ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

DeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:11:
[...]

Die hogere APM valt best mee. Ik heb zelf 250 wins zerk gespeeld, en ik had aan het einde een gemiddelde APM van 110. Nu speel ik protoss, en mn APM is nu ook meestal ongeveer 110. Wel heb ik met Protoss grote moeite om de snelheid in late game (dwz 3/4 saturated bases) bij te houden. Op dat moment heb je zo een 5 Nexis, en moet je constant je upgrades bijhouden met chrono boost, en vaak ook je gateways chrono boosten om de energy weg te kunnen spammen. Daarnaast moet je ook weer alles inwarpen en probies maken. Ook ben je natuurlijk bezig met expos van je vijand slopen en verdedidgen
Als zerk moet je dit natuurlijk ook doen, maar zerk heeft 1 groot voordeel tov protoss en terran (vooral protoss): Je kan als je alle hatcheries onder 1 hotkey zet gewoon bijv 5s indrukken, en dan heb je alle larvas, vervolgens hou je de hotkey in van de unit die je wil maken en je doet vrolijk rechtermuisknop waar ze naartoe moeten lopen, wat ook op de minimap kan. Als Protoss heb je deze luxe niet en moet je veel dingen op een andere plaats doen, en bovenal je beeld scrollen. Dat laatste lijkt makkelijk, maar in late game is het toch heel wat werk, en lastiger te doen dan met zerk.

Conclusie: high economy late game protoss is moeilijker dan zerk. De meeste protoss spelers hebben een lagere APM omdat ze een lagere income hebben (ik blijf toch een zerk, ik hou van probes.)

Als je sc2 gewoon wil spelen en niet eerst een maand aan een race wilt werken voordat je het echt snapt is zerk inderdaad niet echt een goede optie. Ik ben nog steeds onzeker over mn matchups (bijna 500 games gedaan sinds de release), maar na 2 weken protoss ben ik al wel zeker over mn matchups. Het is natuurlijk wel een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:45:
[...]

Ja ik heb het gewoon gedaan zoals daar staat, snap er niks van.

@ Dex : Heb ze gedownload en de ''max'' reg gebruikt, daarna de game geprobeerd en alsnog die error, moet ik eerst mijn PC opnieuw opstarten voor die reg edit werkt ? :S
Ja
RebooT!
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Die hogere APM valt best mee. Ik heb zelf 250 wins zerk gespeeld, en ik had aan het einde een gemiddelde APM van 110. Nu speel ik protoss, en mn APM is nu ook meestal ongeveer 110. Wel heb ik met Protoss grote moeite om de snelheid in late game (dwz 3/4 saturated bases) bij te houden. Op dat moment heb je zo een 5 Nexis, en moet je constant je upgrades bijhouden met chrono boost, en vaak ook je gateways chrono boosten om de energy weg te kunnen spammen. Daarnaast moet je ook weer alles inwarpen en probies maken. Ook ben je natuurlijk bezig met expos van je vijand slopen en verdedidgen
Als zerk moet je dit natuurlijk ook doen, maar zerk heeft 1 groot voordeel tov protoss en terran (vooral protoss): Je kan als je alle hatcheries onder 1 hotkey zet gewoon bijv 5s indrukken, en dan heb je alle larvas, vervolgens hou je de hotkey in van de unit die je wil maken en je doet vrolijk rechtermuisknop waar ze naartoe moeten lopen, wat ook op de minimap kan. Als Protoss heb je deze luxe niet en moet je veel dingen op een andere plaats doen, en bovenal je beeld scrollen. Dat laatste lijkt makkelijk, maar in late game is het toch heel wat werk, en lastiger te doen dan met zerk.

Conclusie: high economy late game protoss is moeilijker dan zerk. De meeste protoss spelers hebben een lagere APM omdat ze een lagere income hebben (ik blijf toch een zerk, ik hou van probes.)

Als je sc2 gewoon wil spelen en niet eerst een maand aan een race wilt werken voordat je het echt snapt is zerk inderdaad niet echt een goede optie. Ik ben nog steeds onzeker over mn matchups (bijna 500 games gedaan sinds de release), maar na 2 weken protoss ben ik al wel zeker over mn matchups. Het is natuurlijk wel een uitdaging :D
Daar heb je allemaal gelijk in, maar op instapniveau vond ik Zerk een veel hogere learning curve hebben. Hatchery -> Larva -> units (zonder hotkeys) kan traag aanvoelen. Zo moet je ook je queen larvae injecten, creep tumors verspreiden, niet vergeten drones te maken, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Had ik kunnen weten natuurlijk. :+

Net een skirmish gespeeld, en geen errormelding gehad, ook leek het alsof mijn HDD een stuk minder druk bezig was dan daarvoor.

Hoop dat het bij langere games en in de campaign ook beter is nu, dank je voor je hulp iig !! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Had ik kunnen weten natuurlijk. :+

Net een skirmish gespeeld, en geen errormelding gehad, ook leek het alsof mijn HDD een stuk minder druk bezig was dan daarvoor.

Hoop dat het bij langere games en in de campaign ook beter is nu, dank je voor je hulp iig !! d:)b
En Taro Tassadar!

Tot B.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Sinds wanneer noemen we Zerg massaal Zerk? XD Heb ik iets gemist..? :P

Steeds vaker Silver tegenstanders, dus ga vast terug naar Silver. Zit nu in Gold, kan het net niet 100% bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358309

Bernardo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:01:
Sinds wanneer noemen we Zerg massaal Zerk? XD Heb ik iets gemist..? :P

Steeds vaker Silver tegenstanders, dus ga vast terug naar Silver. Zit nu in Gold, kan het net niet 100% bijhouden.
Kuddegedrag, 1 iemand met aanzien noemt het een keer zerk en de rest huppelt er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 358309 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:03:
[...]

Kuddegedrag, 1 iemand met aanzien noemt het een keer zerk en de rest huppelt er achteraan.
Een beetje humor mag toch wel? Allemaal zo serieus hier :) .

Enneh.. Zerk is best OP hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

nog even en het word "jerk"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

Een beetje humor mag toch wel? Allemaal zo serieus hier :) .

Enneh.. Zerk is best OP hoor.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Nee sorry, niet genoeg aanzien :P
Gebruikt iemand nog reapers trouwens? (nu al een tijdje post patch) zie die zerk allemaal rustig 14 hatch gaan en geen chrono boost meer voor de 1e stalker :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 358430 op 29-10-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Anoniem: 358430 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:21:
[...]

Nee sorry, niet genoeg aanzien :P
Gebruikt iemand nog reapers trouwens? (nu al een tijdje post patch) zie die zerk allemaal rustig 14 hatch gaan en geen chrono boost meer voor de 1e stalker :(
Sinds de patch gebruik ik vaker en vaker reapers :D... die dingen ownen hard man! zeker als de mensen denken.. ach het is maar een kut reaper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dingen die je kan doen wanneer je maar niet uit bronze komt

- Campaign op Brutal uitspelen
- Sarah Kerrigan portrait Halen
- Hurry up it's raid night doen

Kortom tijd om weer te gaan ladderen ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379717

Tsjaa wel raar dat je nog steeds in bronze zit met een positieve wlr en al 208 wins. Maarja ik heb er ook geen idee van hoe dat systeem nou precies werkt. Zit zelf ook in bronze, maar speel nog maar net, zat na me placements direct in silver werd terug gezet nu bronze maar daar win ik weer erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Anoniem: 379717 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:44:
Tsjaa wel raar dat je nog steeds in bronze zit met een positieve wlr en al 208 wins. Maarja ik heb er ook geen idee van hoe dat systeem nou precies werkt. Zit zelf ook in bronze, maar speel nog maar net, zat na me placements direct in silver werd terug gezet nu bronze maar daar win ik weer erg veel.
je moet winnen van silver spelers, dan kom je in een hoger divisie...
als je alleen maar wint van eigen of lagere niveau ga je heus niet omhoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
zonglew00 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

je moet winnen van silver spelers, dan kom je in een hoger divisie...
als je alleen maar wint van eigen of lagere niveau ga je heus niet omhoog....
Ik was naar gold gepromoveerd voordat ik ook maar eens van een gold player had gewonnen.. Ik snap het zelf ook niet, maar het was wel zo. Daarna ben ik wel van gold gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik ging van brons naar zilver naar gold naar platinum naar diamond en eigenlijk steeds na een aantal potjes. Toch raar dat jij al meer dan 200 games gespeeld hebt en nog zo laag zit. Of je kan er echt niks van :P

Nu ik er over nadenk, als jij in bronze zit en na 208 potjes is je W/L ratio rond de 50% dan zit je wel goed :')

[ Voor 21% gewijzigd door YoshiBignose op 29-10-2010 22:49 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

YoshiBignose schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:48:
Ik ging van brons naar zilver naar gold naar platinum naar diamond en eigenlijk steeds na een aantal potjes. Toch raar dat jij al meer dan 200 games gespeeld hebt en nog zo laag zit. Of je kan er echt niks van :P

Nu ik er over nadenk, als jij in bronze zit en na 208 potjes is je W/L ratio rond de 50% dan zit je wel goed :')
Het was tegen de 56% aan maar toen had ik vorige week een lose streak daarna niet echt meer gespeelt ;) Vandaar ff pauze genomen komt vast wel weer goed

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
zonglew00 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:12:
[...]

Sinds de patch gebruik ik vaker en vaker reapers :D... die dingen ownen hard man! zeker als de mensen denken.. ach het is maar een kut reaper :P
Als ik terran ben en de map geeft er voordelen me ja natuurlijk. 3 reapers in zijn mineral line betekend dat voordat hij weet wat er gebeurt hij al 3 workers kwijt is en voordat zijn marines er zijn zit je al op 5-6 kills ( ofwel winst ) je rent niet elke unit meer eruit maar bij een cliff spring je gewoon en houden ze je toch niet bij.
En tegen 1-2 marines schiet je die gewoon af en pak je nog een paar workers mee.
Niet meer OP maar nog steeds lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:48:

Het systeem is gewoon raar. Ik zit nu nog steeds in bronze maar wordt constant tegen hoge silvers en golds geplaats en heb toch nog een W/L van ongeveer 60%... (een keer zelfs gewonnen van een startende plat die weliswaar pas 25 spelletjes had gespeelt in 1vs1)

Maar promoveren doe ik niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
heb ik ook last van. En als je dan tegen silver en gold als even match en soms zelf als "slightly favored" staat denk ik al helemaal van WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik ben in 15 potjes van silver naar Diamond gegaan in de 3n3 league en ondanks dat ik niet echt een held ben in hotkeys en apm (gem. 50) is het toch goed uit te houden daar. :)

1n1 zit ik in platinum en dat is toch een stuk zwaarder. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Het verschil tussen een 1v1 en 3v3 game is ook enorm dat vereist andere inzichten en kwaliteiten van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13
dat is bij alles zo. Je kan simpel weg niet gaan techen in 4vs4 omdat je gewoon een overrun krijgt van je tegenstanders, je moet wallen in 2vs2+ want er zit altijd 1 tussen met zijn hoofd die gaat rushen. Speel nu erg graag zerg en kwam er laatst weer achter hoe machtig een ultra wel niet is :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ook de campaign doet het nu gelukkig prima, geen paged pool meldingen meer gehad.

Wel af en toe nog van die korte freezes, maar niet heel storend gelukkig.

Campaign bevalt me echt goed, heel tof gedaan met die armory e.d., ook de cutscenes tussendoor zijn leuk, al vind ik de filmpjes nog niet van het niveau van eerdere Blizzard games, qua ''epicness'' dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
On_E schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:21:
Ook de campaign doet het nu gelukkig prima, geen paged pool meldingen meer gehad.

Wel af en toe nog van die korte freezes, maar niet heel storend gelukkig.

Campaign bevalt me echt goed, heel tof gedaan met die armory e.d., ook de cutscenes tussendoor zijn leuk, al vind ik de filmpjes nog niet van het niveau van eerdere Blizzard games, qua ''epicness'' dan.
Zal geen dingen verklappen, maar de cutscenes worden een stuk beter naarmate je verder komt ;)
Krizzie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:34:
Ik ben in 15 potjes van silver naar Diamond gegaan in de 3n3 league en ondanks dat ik niet echt een held ben in hotkeys en apm (gem. 50) is het toch goed uit te houden daar. :)

1n1 zit ik in platinum en dat is toch een stuk zwaarder. :P
Mjah, zit zelf op gemiddeld 50-60 APM, maar in gevechten (3v3) zit ik al snel tussen de 200-400 als Terran. Veel mensen zeggen dat je niet goed kan zijn met een gemiddelde APM dat 80 of lager is, grootste onzin ooit. Sommige zeggen dat je altijd een hoge APM moet hebben om in gevechten niet "houterig" te zijn, heb er persoonlijk niet zo'n last van, heb geen zin om 30+ minuten lang de hele tijd nutteloze onzin te blijven spammen. Als het moet, dan moet het, dus in gevechten doe ik het natuurlijk ook gewoon maar zoals je in sommige replays ziet dat iemand op 200 APM zit terwijl hij 6,5 SCV heeft vind ik toch te ver gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Seditiar op 30-10-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo fanatiek heb ik nog nooit iemand nukes zien gebruiken, prachtige partij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
Goed idee laten we een APM discussie starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
*klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Bartske schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:50:
Goed idee laten we een APM discussie starten!
Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
APM is gewoon handig om je multitasking snelheid hoog te houden, kan je dit goed. dan heb je een hoge apm... dus macro en micro tegelijk = hoge apm

in team matches heb ik meestal het hoogste apm, in 1v1 trouwens ook, maar wat minder vaak, of de enemy zit er dichter naast.

maar in team games, staat APM niet garant voor skill, waar dit in 1v1 vaker wel is, een team met allemaal 50 apm spelers kunnen je nog steeds slopen omdat hun army gewoon veel groter is, van veel klikken win je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Muta schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:15:
APM is gewoon handig om je multitasking snelheid hoog te houden, kan je dit goed. dan heb je een hoge apm... dus macro en micro tegelijk = hoge apm

in team matches heb ik meestal het hoogste apm, in 1v1 trouwens ook, maar wat minder vaak, of de enemy zit er dichter naast.

maar in team games, staat APM niet garant voor skill, waar dit in 1v1 vaker wel is, een team met allemaal 50 apm spelers kunnen je nog steeds slopen omdat hun army gewoon veel groter is, van veel klikken win je niet :P
Met gemiddeld 50-60 APM kan je makkelijk je micro en macro volhouden hoor, persoonlijk zit ik zelf af en toe op 10, gewoon puur omdat je niks te doen heb en nee, ik queue geen units en ja, alle production facilities staan altijd aan. Maarja, het blijft altijd een mening, hoeveel APM je nodig hebt om succesvol te zijn.

Ben het wel met je eens dat in 1v1 je APM over het algemeen hoger ligt dan bij team games, ik denk dat dit komt doordat je minder steen-papier-schaar speelt doordat je meer verschillende units in je aanval/verdediging hebt zitten en dus minder hoeft te stressen om snel andere tech te moeten nemen omdat je vijand ergens een tech gebouw verstopt had die je toevallig niet gescout had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Seditiar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:34:
[...]

Met gemiddeld 50-60 APM kan je makkelijk je micro en macro volhouden hoor, persoonlijk zit ik zelf af en toe op 10, gewoon puur omdat je niks te doen heb en nee, ik queue geen units en ja, alle production facilities staan altijd aan. Maarja, het blijft altijd een mening, hoeveel APM je nodig hebt om succesvol te zijn.

Ben het wel met je eens dat in 1v1 je APM over het algemeen hoger ligt dan bij team games, ik denk dat dit komt doordat je minder steen-papier-schaar speelt doordat je meer verschillende units in je aanval/verdediging hebt zitten en dus minder hoeft te stressen om snel andere tech te moeten nemen omdat je vijand ergens een tech gebouw verstopt had die je toevallig niet gescout had.
ja voor jou niveau kan je het makkelijk volhouden, maar tegen top diamond moet je toch echt sneller kunnen multitasken dus hoger apm...

met 50 apm kan je echt niet stabiel 1800+ diamond blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muta schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

ja voor jou niveau kan je het makkelijk volhouden, maar tegen top diamond moet je toch echt sneller kunnen multitasken dus hoger apm...

Hangt er vanaf hoe je speelt. 1 base play heeft veel minder apm nodig dan 3 base. Als je elke game een 5 roach rush doet zal je niet veel apm nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Muta schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

Ja, volgende keer wat beter googlen. Raad nog eens op wat voor niveau ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Stan. schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:25:
heb ik ook last van. En als je dan tegen silver en gold als even match en soms zelf als "slightly favored" staat denk ik al helemaal van WTF!
jeeh EINDELIJK naar Silver

Moest er wel 3x achter elkaar een gold voor verslaan :/

edit:

Kom ook gelijk op 1 met m'n punten in die silver division :')

edit:

Ok aangezien er maar 28 spelers met allemaal hoge punten in zitten denk ik dat het allemaal net gepromote spelers zijn :P

[ Voor 24% gewijzigd door dtech op 30-10-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

Seditiar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:02:
[...]

Ja, volgende keer wat beter googlen. Raad nog eens op wat voor niveau ik speel.
nou, als jij dit bent: http://sc2ranks.com/eu/267424/Seditiar, zit je in platinum.
2vs2 / 3vs3 diamond tel ik niet mee, omdat rushes daar veeeeelste sterk zijn, als je samen op 1 gaat... :)

Edit: ik zit niet in 2vs2 diamond, omdat mijn vrienden in brons zitten, en ik altijd funky builds doe ;) (motherships ftw)

[ Voor 18% gewijzigd door Dryopes op 30-10-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Dryopes schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

nou, als jij dit bent: http://sc2ranks.com/eu/267424/Seditiar, zit je in platinum.
2vs2 / 3vs3 diamond tel ik niet mee, omdat rushes daar veeeeelste sterk zijn, als je samen op 1 gaat... :)

Edit: ik zit niet in 2vs2 diamond, omdat mijn vrienden in brons zitten, en ik altijd funky builds doe ;) (motherships ftw)
Yup, had die reactie al verwacht. Trust me, je komt niet in 1500+ met rushes. Ben het zo vaak tegengekomen, dat ze alle drie rushen, 1 van ons gaat kapot, die probeert ze zolang mogelijk bezig te houden en ondertussen techen de andere snel en winnen (bijna) altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schaamteloos verzoekje: wat is jullie favoriete Protoss replay? :)

Edit: bij voorkeur Youtube :D

[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 30-10-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

Seditiar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:01:
[...]

Yup, had die reactie al verwacht. Trust me, je komt niet in 1500+ met rushes. Ben het zo vaak tegengekomen, dat ze alle drie rushen, 1 van ons gaat kapot, die probeert ze zolang mogelijk bezig te houden en ondertussen techen de andere snel en winnen (bijna) altijd.
Okeez, geloof je, maar ik geloof nog altijd, 1vs1 > 2vs2 > 3vs3, ook al heb je niet al teveel APM nodig voor 1vs1 diamond (zit rond ~80, wel maar ~1200 punten). Hoewel hij het had over stabiel ~1800, en jij zit in ~1300, wel groot verschil, vooral in diamond.

Maar laten we het niet meer over APM hebben? en dus zeggen dat je toch wel veel nodig hebt tijdens battles, en vooral als je er een drop bij doet, en als je gewoon lekker in je basis zit veel minder, maar dat sommige het fijn vinden om dan te spammen, zodat ze als ze later meer APM nodig hebben, dat ze al lekker in het ritme zitten (opgewarmd zijn), en erg weinig fouten maken tijden de battle. lijkt me toch wel een goede conclusie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Dryopes schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Okeez, geloof je, maar ik geloof nog altijd, 1vs1 > 2vs2 > 3vs3, ook al heb je niet al teveel APM nodig voor 1vs1 diamond (zit rond ~80, wel maar ~1200 punten). Hoewel hij het had over stabiel ~1800, en jij zit in ~1300, wel groot verschil, vooral in diamond.
Het verschil is: de nummer 1 van de wereld heeft maar 1771 punten, dus in verhouding is het hetzelfde.
Tuurlijk, team matches zijn heel anders dan 1v1, maar met 1800 punten in 1v1 zit je nog geeneens in de top 3000 van de wereld. Terwijl ik met m'n team in de top 100 zit. Maarja, alles is in verhouding (er zijn maar 8600 teams in Diamond met 3v3, 1v1 een stuk meer) dus het is vrijwel nutteloos om het te vergelijken, om nog maar geeneens te spreken over de compleet andere speelstijl. Dat de ene meer "skill" nodig heeft dan de ander ben ik het totaal niet mee eens. Bij 1v1 heb je net zo goed mensen die alleen maar rushen en makkelijk 1800+ punten hebben, en ik kan het weten.
Maar laten we het niet meer over APM hebben? en dus zeggen dat je toch wel veel nodig hebt tijdens battles, en vooral als je er een drop bij doet, en als je gewoon lekker in je basis zit veel minder, maar dat sommige het fijn vinden om dan te spammen, zodat ze als ze later meer APM nodig hebben, dat ze al lekker in het ritme zitten (opgewarmd zijn), en erg weinig fouten maken tijden de battle. lijkt me toch wel een goede conclusie 8)
Zeker, kortom: de APM die je nodig hebt om goed mee te kunnen draaien in de "top" verschilt per persoon. Maar ik reageerde dan ook puur op die persoon met de mededeling dat het verschilt per persoon, dat de één veel meer APM nodig heeft dan de ander om alles goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 21:09
Ik ben nu 1775 diamond Protoss en m'n gemiddelde apm varieerd tussen de 60 en 110 (zonder spam aan het begin). Hoe langer de game duurt hoe hoger de APM.. is vrij logisch natuurlijk. Je krijgt steeds meer te doen.

Denk dat vooral bij Prot in het begin van de game vrij lage apm volstaat, maar zodra warpgates en 2+ base play begint krijg je je handen vol. Het meest micro intensieve aspect aan Prot is het niet kunnen queuen van units tijdens gevechten maar het moeten warp-in-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Registreert SC2 een nutteloze click eigelijk wel als een "Action"? Want ik zit soms doelloos en keihard te spammen in het begin van een game, en alsnog is m'n APM niet hoger geworden.
Ik zit meestal tussen de 50 en 80 APM "gemiddeld". Dat betekent dus dat ik meestal in het begin een hele lage APM heb en late game gaat het oplopen tot 100/150 en hoger. Maar gemiddeld blijft altijd 60/70.
Ik sta gewoon op een 3e plek in een Platinum League, en win vaak zat van spelers met hogere APM. Niet teveel waarde aan hechten dus.

[ Voor 14% gewijzigd door SuX DeLuXe op 30-10-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

SuX DeLuXe schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:53:
Registreert SC2 een nutteloze click eigelijk wel als een "Action"? Want ik zit soms doelloos en keihard te spammen in het begin van een game, en alsnog is m'n APM niet hoger geworden.
Ik zit meestal tussen de 50 en 80 APM "gemiddeld". Dat betekent dus dat ik meestal in het begin een hele lage APM heb en late game gaat het oplopen tot 100/150 en hoger. Maar gemiddeld blijft altijd 60/70.
Ik sta gewoon op een 3e plek in een Platinum League, en win vaak zat van spelers met hogere APM. Niet teveel waarde aan hechten dus.
nee, alleen als je een unit/gebouw een opdracht geeft, als je met een worker dus zit te klikken als een gek dan zal je apm wel omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
apNia schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:29:
Schaamteloos verzoekje: wat is jullie favoriete Protoss replay? :)
Ik zag deze net, vrij indrukwekkend: http://sc2rep.net/replays...-scrap-station-10-29-2010

Om gewoon die warp-prism te maken terwijl je aangevallen word, terwijl je praktisch geen units hebt. ik had zeker een immortal gemaakt uit paniek, en terwijl de battle nog bezig is de warp prism al in plaats brengen voor een counter. Echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

@seditar. ranking in team games :O

- Helft van de tijd speel je tegen teams die niet op elkaar ingespeeld zijn.
- Punten zijn maar punten. Helemaal in team games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
PROximity schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:50:
Ik ben nu 1775 diamond Protoss en m'n gemiddelde apm varieerd tussen de 60 en 110 (zonder spam aan het begin). Hoe langer de game duurt hoe hoger de APM.. is vrij logisch natuurlijk. Je krijgt steeds meer te doen.

Denk dat vooral bij Prot in het begin van de game vrij lage apm volstaat, maar zodra warpgates en 2+ base play begint krijg je je handen vol. Het meest micro intensieve aspect aan Prot is het niet kunnen queuen van units tijdens gevechten maar het moeten warp-in-en.
Units queuen is sowieso al niet goed, geeft een vals beeld hoeveel resources je nog over hebt. Stel: je hebt 1200 minerals, normaal zou je denken: hm, snel 1 of zelfs 2 expo's nemen. Als je in plaats van een expo of twee neemt, een stuk of 6 zealots maakt. Lijkt het alsof je je minerals weg kan werken, maar ondertussen zitten er 4 zealots (of minder/meer natuurlijk) in je Gateways die praktisch niets doen.
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:06:
@seditar. ranking in team games :O

- Helft van de tijd speel je tegen teams die niet op elkaar ingespeeld zijn.
- Punten zijn maar punten. Helemaal in team games.
Tja, dat is jouw mening. Hoewel ik het eens ben met je eerste punt en de eerste helft van je tweede punt, blijft de rest maar gewoon een mening. Zelfs die van jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Seditiar op 30-10-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 315662 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:57:
[...]

nee, alleen als je een unit/gebouw een opdracht geeft, als je met een worker dus zit te klikken als een gek dan zal je apm wel omhoog gaan.
selecteren van gebouwen wordt ook als actie gezien, 1212121212121212.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Seditiar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Units queuen is sowieso al niet goed, geeft een vals beeld hoeveel resources je nog over hebt. Stel: je hebt 1200 minerals, normaal zou je denken: hm, snel 1 of zelfs 2 expo's nemen. Als je in plaats van een expo of twee neemt, een stuk of 6 zealots maakt. Lijkt het alsof je je minerals weg kan werken, maar ondertussen zitten er 4 zealots (of minder/meer natuurlijk) in je Gateways die praktisch niets doen.
lol ja sorry natuurlijk weet ik dat ook wel. Misschien had ik het anders moeten verwoorden, maar in Z of T hoef je niet je units te plaatsen (mbt warpgates is dit).

Dus zodra je units geproduced zijn kun je gewoon weer (bijv. tijdens een gevecht) je production gebouw-control group aanklikken en nieuwe units bouwen. Met protoss kun je niet tijdens het gevecht even je control group aankliken en je unit van keuze aanklikken/queuen/bouwen w/e je wil. Maar je moet je nog ergens waar pylon coverage is heen scrollen en de units daar neerzetten met behulp van de mousepointer. Veel meer acties oftewel APM dus dan even nieuwe units "queuen" in een barracks of hatchery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesome, bij de bovenste 1,32% van de wereld met achievements 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/30/1288439723-870.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:27:
Awesome, bij de bovenste 1,32% van de wereld met achievements 8)
[afbeelding]
Baas boven Baas :p
http://sc2ranks.com/eu/715331/Outcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5 punten ook echt he :D

Harhar, heb nu 2710 :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 30-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ga ff kijken! bedoelde eigenlijk youtube replays :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
PROximity schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

lol ja sorry natuurlijk weet ik dat ook wel. Misschien had ik het anders moeten verwoorden, maar in Z of T hoef je niet je units te plaatsen (mbt warpgates is dit).

Dus zodra je units geproduced zijn kun je gewoon weer (bijv. tijdens een gevecht) je production gebouw-control group aanklikken en nieuwe units bouwen. Met protoss kun je niet tijdens het gevecht even je control group aankliken en je unit van keuze aanklikken/queuen/bouwen w/e je wil. Maar je moet je nog ergens waar pylon coverage is heen scrollen en de units daar neerzetten met behulp van de mousepointer. Veel meer acties oftewel APM dus dan even nieuwe units "queuen" in een barracks of hatchery
Ah, doe dan maar net alsof ik niks gezegd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382

1800 punten :) Ik had even wat moeite na de patch met zerg, maar moest alleen mijn strategie even helemaal omgooien en nieuwe builds gebruiken.
Dat de ene meer "skill" nodig heeft dan de ander ben ik het totaal niet mee eens.
1v1 vergt imo wel meer skill dan 2v2/3v3. Gewoon omdat de timings van 3v3 compleet random zijn vanwege 3 verschillende races. Natuurlijk kan je dik hoog komen in ladder met alleen maar cheesen, maar dan is diegene nog geen goede speler(kwam laatst een 1700 diamond protoss speler die vertelde mij dat hij de laatste 15 games alleen maar proxy gates had gedaan en had daar 12 van gewonnen ofzo) Ik verloor overigens door een misclick -.- Deed net mijn supply depot omlaag toen er 2 zealots binnenkwamen omg.

[ Voor 150% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 30-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Seditiar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:07:

Oneens. Die expo's zijn natuurlijk langzamer en op de lange termijn waardevoller, maar zodra die zealots klaar zijn kunnen ze wel degelijk wat gaan doen (vijand onder druk zetten, expo van de vijand mollen met andere units etc.) of zijn ze gewoon onderdeel van een leger dat je bouwt.

Het is iig 10x beter dan die 400 minerals lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

net had ik een potje 3v3random, en bij de start leaven mijn beide allies :(

Zorgde natuurlijk wel voor een boost met mineralen, dus ik bouw zo snel mogelijk 6 barracks, en ga marines stampen. Het lukte me nog om 2 spelers uit te schakelen, maar de 3e was een cannonrush aan het doen, en had zijn basis gewalled met cannons, dus ik kon helaas niet die laatste slopen. (en met een set cannons in mijn basis kon ik ook niet veel meer.)

Toch vind ik dat bij 3v3 de mensen te snel opgeven. later had ik een ander potje, en na wat aanvallen heen en weer, leavde de eerste ally. We gaan nog even door met 2 man, maar na 3 minuten leavde te 2e ook.
En dat terwijl hij nog een best groot leger had, en de tegenstander had niet megaveel.
Ik heb toen alle units gepakt, en met een allin aanval de tegenstanders kunnen slopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
PROximity schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

Ik zag deze net, vrij indrukwekkend: http://sc2rep.net/replays...-scrap-station-10-29-2010

Om gewoon die warp-prism te maken terwijl je aangevallen word, terwijl je praktisch geen units hebt. ik had zeker een immortal gemaakt uit paniek, en terwijl de battle nog bezig is de warp prism al in plaats brengen voor een counter. Echt _/-\o_
Vind m niet heel indrukwekkend: gewoon een normale succesvolle counter. je ziet dat hij het battle volgt tot ongeveer 6:50 en dan gaat counteren. Op 6:40 is voor mij ook echt wel duidelijk dat die units de tegenstander pakken zonder verdere hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
RonnieB82 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:48:
net had ik een potje 3v3random, en bij de start leaven mijn beide allies :(

Zorgde natuurlijk wel voor een boost met mineralen, dus ik bouw zo snel mogelijk 6 barracks, en ga marines stampen. Het lukte me nog om 2 spelers uit te schakelen, maar de 3e was een cannonrush aan het doen, en had zijn basis gewalled met cannons, dus ik kon helaas niet die laatste slopen. (en met een set cannons in mijn basis kon ik ook niet veel meer.)

Toch vind ik dat bij 3v3 de mensen te snel opgeven. later had ik een ander potje, en na wat aanvallen heen en weer, leavde de eerste ally. We gaan nog even door met 2 man, maar na 3 minuten leavde te 2e ook.
En dat terwijl hij nog een best groot leger had, en de tegenstander had niet megaveel.
Ik heb toen alle units gepakt, en met een allin aanval de tegenstanders kunnen slopen. :P
overkomt mij ook vaak genoeg: farmers leaven heel erg snel (zelfs in 2vs2) en valt mij ook op dat veel mensen leaven na een net-afgeslagen aanval. Had laatst een 3vs3: eentje overleeft het nauwelijks en leaved (twijfelgevalletje) en gaat bijna direct daarna de ander ook weg :(
Ze hadden samen echter wel >3000 vespene dus snel +-25 muta's gemaakt en alsnog gewonnen tegen hen alle 3 doordat ik al hun basissen behalve 1pp kon slopen voordat ze de mutas dood hadden en dus vlak daarna genoeg units had om t helemaal af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
dtech schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:44:
[...]

Oneens. Die expo's zijn natuurlijk langzamer en op de lange termijn waardevoller, maar zodra die zealots klaar zijn kunnen ze wel degelijk wat gaan doen (vijand onder druk zetten, expo van de vijand mollen met andere units etc.) of zijn ze gewoon onderdeel van een leger dat je bouwt.

Het is iig 10x beter dan die 400 minerals lekker laten zitten.
Nexus kost 110 seconden om te bouwen, Zealots zijn geloof ik 29? Dus als jij, zoals in mijn voorbeeld, 1200 minerals over hebt en je doet de standaard 4 gate, dan heb jij dus 800 minerals en 58 seconden aan zealots die zolang dus niks doen (ze moeten nog gebouwd worden), tuurlijk die Nexus doet ook een poos niets, maar dan schiet je daarna wel ver vooruit.
1v1 vergt imo wel meer skill dan 2v2/3v3. Gewoon omdat de timings van 3v3 compleet random zijn vanwege 3 verschillende races. Natuurlijk kan je dik hoog komen in ladder met alleen maar cheesen, maar dan is diegene nog geen goede speler(kwam laatst een 1700 diamond protoss speler die vertelde mij dat hij de laatste 15 games alleen maar proxy gates had gedaan en had daar 12 van gewonnen ofzo) Ik verloor overigens door een misclick -.- Deed net mijn supply depot omlaag toen er 2 zealots binnenkwamen omg.
Hoe zijn de timings random? Op het niveau waar ik speel hebben de meeste mensen gewoon "perfecte" build orders hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Seditiar op 30-10-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zijn de timings random? Op het niveau waar ik speel hebben de meeste mensen gewoon "perfecte" build orders hoor.
Timings wanneer je kan aanvallen/expanden/reactors op je baracks kan neergooien/andere dingen. Bijvoorbeeld, ik speel een TvZ ik doe een reaper FE met een bunker rush. De zerg overreageert en maakt 7/8 roaches om de bunker te slopen. Hierdoor weet ik dat de spire later zal komen door het geinvsteerde gas dus kan ik mijn turrets later neergooien. Dit was een voorbeeldje van een TvZ van mij. Hij ging overigens geen mutas lol. Maar mass roach, wat natuurlijk hard faalde tegen bio xD. Toch moet ik wel turrets neergooien, ookal scan ik want ik heb niet de garantie dat hij die spire niet ergens hide. Als je 3 verschillende races hebt dan werkt dat niet zo :P Kan je me is een replay sturen van high level 3v3? Ben best nieuwsgierig. Lijkt me namelijk zo dat er gewoon 1 unit compositie is van 3 verschillende races die alles owned

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 30-10-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:15:
[...]

Timings wanneer je kan aanvallen/expanden/reactors op je baracks kan neergooien/andere dingen. Bijvoorbeeld, ik speel een TvZ ik doe een reaper FE met een bunker rush. De zerg overreageert en maakt 7/8 roaches om de bunker te slopen. Hierdoor weet ik dat de spire later zal komen door het geinvsteerde gas dus kan ik mijn turrets later neergooien. Dit was een voorbeeldje van een TvZ van mij. Hij ging overigens geen mutas lol. Maar mass roach, wat natuurlijk hard faalde tegen bio xD. Toch moet ik wel turrets neergooien, ookal scan ik want ik heb niet de garantie dat hij die spire niet ergens hide. Als je 3 verschillende races hebt dan werkt dat niet zo :P Kan je me is een replay sturen van high level 3v3? Ben best nieuwsgierig. Lijkt me namelijk zo dat er gewoon 1 unit compositie is van 3 verschillende races die alles owned
Kan wel eens een replay van mij sturen, ben nou niet echt het neusje van de zalm, maar het kan er (hopelijk) mee door.

Edit: de 3v3 bracket is inderdaad iets losser, maar dat is iets waar ik van hou, niet persé altijd dezelfde build tegen bepaalde units hoeven doen.
1 unit per speler gebeurd niet vaak, soms zit er inderdaad iemand tussen die puur Muta's of Stalkers gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Seditiar op 30-10-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

YouTube: cellawat

Cellawerra doet een 13 gateway in een 2 vs 2 :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:04:
1800 punten :) Ik had even wat moeite na de patch met zerg, maar moest alleen mijn strategie even helemaal omgooien en nieuwe builds gebruiken.
Yay ik ook paar minuten geleden 1800 mark gepasseerd in 1v1 :) M'n win ratio is precies 55% niet echt om naar huis te schrijven, maar dat is ie al heel lang dus win gelukkig nog wel ietsje meer dan dat ik verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@endorse helaas is dat niet zo... anders was sc1 nooit zo grote hype geweest. ze hanteren rock-paper-scissor principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Bokkie schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:24:
YouTube: cellawat

Cellawerra doet een 13 gateway in een 2 vs 2 :P
echt te flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonglew00 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:37:
@endorse helaas is dat niet zo... anders was sc1 nooit zo grote hype geweest. ze hanteren rock-paper-scissor principe.
Mja ik had gehoord dat zergling/reaper bijvoorbeeld alles eerst gewoon compleet ownde in 2v2. Doordat er 2/3 verschillende races zijn in elk team zijn er zo verschrikkelijk veel factoren waar je rekening mee moet houden dat het bijna onmogelijk wordt om te balanceren. Daar doelde ik op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
reapers zijn gewoon irritant... zodra je ook maar 1 stalker/mauder/roach had... waren ze al waardeloos...
als je dat niet had was het gg

zerglings zijn gewoon BAH... zeker 3x 6-pool. Maar ik heb genoeg potje gewonnen waarbij ze 3x 6-pool ging en ik kwam met reaper-marine aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
zonglew00 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:20:
reapers zijn gewoon irritant... zodra je ook maar 1 stalker/mauder/roach had... waren ze al waardeloos...
als je dat niet had was het gg

zerglings zijn gewoon BAH... zeker 3x 6-pool. Maar ik heb genoeg potje gewonnen waarbij ze 3x 6-pool ging en ik kwam met reaper-marine aanzetten...
Als ze alle drie 6-pool gaan, moet je ze gelijk bedanken, je wint altijd. Als er twee 6-poolen en de ander gaat techen, dan wordt het een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hoeft maar 1 terran te hebben die een wall in maakt en het is gg lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Ik heb de laatste tijd veel dat me sc2 corrupt raakt, geen idee waarom. Als ik in een mp game zit krijg ik ineens een corrupt melding en zo snel ik weer een mp game start blijft de corruption melding terugkomen. Dit is nu 5 keer voorgekomen en moest dan telkens het spel opnieuw installeren. De repair functie werkt niet omdat hij zegt dat ik geen internet connectie heb?

Meer mensen last van dit fenomeen en hoe dit op te lossen? Of zit er niks anders op dan maar steeds een nieuwe install uit te moeten voeren bij een corruptie melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:09:
je hoeft maar 1 terran te hebben die een wall in maakt en het is gg lol.
Behalve dat je twee teammaten dan weg zijn, omdat je ze niet kan helpen omdat je 2 supply depots hebt gemaakt in plaats van 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
PROximity schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Met zerg mag je wel elke keer weer terug naar je hatcheries om de queens te laten injecten, en moet je zelf gaan kijken of je weer wat mag bouwen. Protos neem je gewoon 1 probe mee naar voren, of je pylons staan daar al. En je ziet in een icoon op het scherm hoeveel units je weer mag maken.
Protos heeft het daarmee toch wat handiger, je hebt gewoon een hulpje die aangeeft hey je mag weer units maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Shadowhawk00 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Met zerg mag je wel elke keer weer terug naar je hatcheries om de queens te laten injecten, en moet je zelf gaan kijken of je weer wat mag bouwen. Protos neem je gewoon 1 probe mee naar voren, of je pylons staan daar al. En je ziet in een icoon op het scherm hoeveel units je weer mag maken.
Protos heeft het daarmee toch wat handiger, je hebt gewoon een hulpje die aangeeft hey je mag weer units maken hoor.
En het is niet verplicht een warpgate te maken als Protoss, gateway kan je hotkeyen zoals Terran :)
Je kan ook je proxy pylon hotkeyen. Of een warpprism meenemen.
Je hebt als protoss aardig wat opties lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik protoss speel hotkey ik ook gewoon altijd mijn proxy pylon. Met zerg hotkey ik gewoon elke hatchery, weet nog niet zo goed hoe het handiger kan om larva te injecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Redje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:40:
[...]

En het is niet verplicht een warpgate te maken als Protoss, gateway kan je hotkeyen zoals Terran :)
Je kan ook je proxy pylon hotkeyen. Of een warpprism meenemen.
Je hebt als protoss aardig wat opties lijkt mij.
ik kijk nooit naar het "zoveel warpgates klaar icoontje": als ik als toss speel heb ik gewoon mijn gateways/warpgates op een hotkey en dan staat er een cijfer bij de unit die je wilt; als zerg heb ik mijn hatcheries op een hotkey en dan s -> alle larvea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 335382 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:06:
Met zerg hotkey ik gewoon elke hatchery, weet nog niet zo goed hoe het handiger kan om larva te injecten.
Al je Queens op één hotkey en dan minimap inject of backspace shift inject (hit hotkey voor Queens, V, Shift ingedrukt houden, Backspace+klik op hatchery, Backspace+klik op hatchery, Backspace+klik op hatchery, enz.). Persoonlijk hit ik de rechter Shift knop met mijn linker duim en backspace met mijn linker wijsvinger.
Minimap inject heeft als voordeel dat je view niet hoeft te switchen en je bv. je army in de gaten kan houden.

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 31-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:43
zonglew00 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:37:
Nu heb ik nooit echt SC1 gespeeld, maar wat ik ervan weet is SC1 juist geen rock-paper-scissor maar heeft het een heel soft counter systeem (als in paper wordt geowned door scissor maar kan ook verslagen worden door rock). SC2 heeft wat meer een hard counter systeem imo (rock-paper-scissor dus) maar is nog soft genoeg.

Soft is ook te prefereren boven hard aangezien dat veel meer unitcomposities mogelijk maakt die succesvol kunnen zijn met de juiste micro.

[ Voor 11% gewijzigd door Wmm op 31-10-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Diversity schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:27:
Ik heb de laatste tijd veel dat me sc2 corrupt raakt, geen idee waarom. Als ik in een mp game zit krijg ik ineens een corrupt melding en zo snel ik weer een mp game start blijft de corruption melding terugkomen. Dit is nu 5 keer voorgekomen en moest dan telkens het spel opnieuw installeren. De repair functie werkt niet omdat hij zegt dat ik geen internet connectie heb?

Meer mensen last van dit fenomeen en hoe dit op te lossen? Of zit er niks anders op dan maar steeds een nieuwe install uit te moeten voeren bij een corruptie melding?
heeft dit niet meer iets met je HD te maken ? ik zou in ieder geval gelijk alle belangrijke dingen opslaan op andere media ofzo...

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat de 203de aflevering van day9 speciaal zou zijn? Zoiets als nr 100. Maar 203 gaat gewoon over blizzcon games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:31:
Ik dacht dat de 203de aflevering van day9 speciaal zou zijn? Zoiets als nr 100. Maar 203 gaat gewoon over blizzcon games.
Dacht eigenlijk dat hij gezegd had dat hij de donderdag een special zou doen, om niet de funday monday dwars te zitten, maar ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wmm schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Nu heb ik nooit echt SC1 gespeeld, maar wat ik ervan weet is SC1 juist geen rock-paper-scissor maar heeft het een heel soft counter systeem (als in paper wordt geowned door scissor maar kan ook verslagen worden door rock). SC2 heeft wat meer een hard counter systeem imo (rock-paper-scissor dus) maar is nog soft genoeg.

Soft is ook te prefereren boven hard aangezien dat veel meer unitcomposities mogelijk maakt die succesvol kunnen zijn met de juiste micro.
Idd, banelings vs Marines. Banelings zijn een ''hard counter'' vs marines. Maar als je je marines goed controled kan je toch het gevecht winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Anoniem: 335382 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Idd, banelings vs Marines. Banelings zijn een ''hard counter'' vs marines. Maar als je je marines goed controled kan je toch het gevecht winnen.
Ik heb het idee dat blizzard bewust heeft gekozen voor een duidelijke toenemende hardheid van de counters.

Tier 1 is alles redelijk soft te noemen. Vooral afhankelijk van het gebruik.
Tier 2 en vooral 3 zijn de counters wat duidelijker. Corruptor / viking vs collossi zijn hier een duidelijk voorbeeld van. Meestal heeft de tier 3 wel een upgrade nodig om echt maximaal te counteren. (extended termal lances, hunter seeker missles, ultralisk plating etc)

Persoonlijk vind ik hier ook de leukste dynamiek van het spel uit voorkomen. Helaas zijn er op hogere niveau's wel duidelijke vaste composities. Ik hoop dat de expansions wat meer units gaan toevoegen zodat er altijd een leuk alternatief te bedenken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een party vormt met een andere speler, en je wilt custom game doen, kun je dan ipv met z'n 2en tegen de AI ook tegen elkaar met een AI ally spelen?

Zo ja, wie heeft er zin/tijd om wat te achievementhoeren "tegen elkaar"?

(Distorted Reality, Can't Touch This, I See Dead Units lukken me niet tegen de AI)

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 31-10-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:34:
Als je een party vormt met een andere speler, en je wilt custom game doen, kun je dan ipv met z'n 2en tegen de AI ook tegen elkaar met een AI ally spelen?

Zo ja, wie heeft er zin/tijd om wat te achievementhoeren "tegen elkaar"?

(Distorted Reality, Can't Touch This, I See Dead Units lukken me niet tegen de AI)
Dat soort dingen kan je ook gewoon tegen elkaar doen, zonder AI.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.