Ben benieuwd hoeveel daarvan spam is.
Anoniem: 291856
Even voor de duidelijkheid, 5 rax reaper is alles behalve all in. Het is er op gebaseerd dat de hoeveelheid reapers de mogelijkheid geeft om constant druk te zetten, en in de tussentijd te expanden door het overschot aan minerals. Soms kan je een aantal drones killen, maar dit hoeft niet per se je doel te zijn. Hij probeerde inderdaad deze strategie uit, maar andere zergs van zijn aantal punten versloeg hij er ook mee, en dit is denk ik toch wel de 5e game geweest waar hij reaper tegen me ging. Hij wist dus goed waar hij mee bezig was. Ik kan zelf geen punten vinden waar hij slecht speelde.
Ik kan geen grove fouten vinden in zijn gameplay, eerder in mijn gameplay. Ik had veel te veel minerals, had veel eerder moeten expanden en veel sneller mn geysers moeten pakken.
ZvP is mn beste matchup.. Destijds ZvT de slechtste
Als ik nog een keer een aantal games tegen m doe zal ik de replays opslaan voor je.
Ik ben het zeker met je eens dat punten een indicatie voor iemands skill zijn, maar 500 punten verschil hoeft echt geen verschil in skill te zijn.
Ik kan geen grove fouten vinden in zijn gameplay, eerder in mijn gameplay. Ik had veel te veel minerals, had veel eerder moeten expanden en veel sneller mn geysers moeten pakken.
ZvP is mn beste matchup.. Destijds ZvT de slechtste
Als ik nog een keer een aantal games tegen m doe zal ik de replays opslaan voor je.
Ik ben het zeker met je eens dat punten een indicatie voor iemands skill zijn, maar 500 punten verschil hoeft echt geen verschil in skill te zijn.
Daarnaast, 1800 punten stelt atm ook niks voor. Waar ligt de huidige top, op 2400 ofzo? Als ik er een beetje m'n best voor had gedaan had ik ook nog steeds 'maar' 500 punten achtergelegen op nummer 1.
Ik kom trouwens terug op mijn random switch
Het is toch een beter plan om eerst één race te focusen. Er is te veel chaos als je steeds weer iets anders speelt/probeert. Was van plan tot 250 wins zerg te gaan, maar sinds 1.1.2 is die keus minder aantrekkelijk, alhoewel je ook wel weer veel leert van mirror mu's. Meh, iig geen random voorlopig; ik speel tegen platinum
Ik kom trouwens terug op mijn random switch
Vind het wel komisch dat iedereen zegt '1800 stelt niets voor', en ja ik zou dat ook kunnen als ik m'n best ervoor had gedaan en dat half GoT over 2 weken 1800 rating heeft. Veel succes ermee, maar tot op heden is niemand van ons (correct me if I'm wrong) het nog. Beetje grootspraak allemaal..
Hoezo? Wat is er moeilijk aan om te behalen wat je altijd al hebt gekunt? De enige reden waarom de punten van iedereen stijgen is de bonus pool. Ik neem als voorbeeld mij. Heb het even voor je gecheckt, 2 maanden geleden had ik ~1000 punten (nu ook, lol), als ik gewoon m'n 50win/loss had volgehouden (lees, niet kutten in ladder) had ik nu dus ongeveer 1750 punten moeten hebben (12 per dag: 12*60+1000). Vergelijkbaar met een huidige 1800 rating dus blijkbaar. Ik noem mezelf niet erg goed, dus inderdaad, als je het aan mij vraagt stelt 1800 punten niet zo veel voor.
In starcraft 1 BW erg weinig.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik zit momenteel rond de 1450, en stijgende
Ben voor het eerst protoss eens aan het uitproberen, het viel me daarnet op dat een Archon een shield heeft van 350 maar maar 10 hit point (ja idd slecht tien).
Ik vind het zeer verwarrend, omdat bij alle andere protoss eenheden de hit points meer of gelijk zijn dan het energy shield. Als je aanvalt en de blauwe balk is leeg weet je dat je nog ongeveer de helft over hebt. Uitgezonderd bij Archons blijkbaar.
Als bij Archons de blauwe balk op is kunnen ze geen enkele treffer meer overleven.
Wisten jullie hiervan ? Is dit zo bedoeld of zou het een bug zijn ? Wat zou de reden zijn als dit al zo bewust gekozen zou zijn geweest ?
Ik vind het zeer verwarrend, omdat bij alle andere protoss eenheden de hit points meer of gelijk zijn dan het energy shield. Als je aanvalt en de blauwe balk is leeg weet je dat je nog ongeveer de helft over hebt. Uitgezonderd bij Archons blijkbaar.
Als bij Archons de blauwe balk op is kunnen ze geen enkele treffer meer overleven.
Wisten jullie hiervan ? Is dit zo bedoeld of zou het een bug zijn ? Wat zou de reden zijn als dit al zo bewust gekozen zou zijn geweest ?
Dat kun je nooit zo mee-scalen! Hoe hoger jouw internal rating word, door te winnen, hoe beter jouw opponents worden. Als je hele tijd (jouw woorden: zit te kutten) en daardoor veel verliest, wordt je ook alleen maar gematched tegen mensen die niet veel beter zijn. Lekker makkelijk om je 50/50 ratio te houden.Morphix schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:12:
Hoezo? Wat is er moeilijk aan om te behalen wat je altijd al hebt gekunt? De enige reden waarom de punten van iedereen stijgen is de bonus pool. Ik neem als voorbeeld mij. Heb het even voor je gecheckt, 2 maanden geleden had ik ~1000 punten (nu ook, lol), als ik gewoon m'n 50win/loss had volgehouden (lees, niet kutten in ladder) had ik nu dus ongeveer 1750 punten moeten hebben (12 per dag: 12*60+1000). Vergelijkbaar met een huidige 1800 rating dus blijkbaar. Ik noem mezelf niet erg goed, dus inderdaad, als je het aan mij vraagt stelt 1800 punten niet zo veel voor.
Ja natuurlijk blijft iedereen een beetje klimmen als je alleen je bonus pool elke dag opspeelt, (mits je 50/50 speelt), maar ik neem aan dat je wel meer games speelt dan die ene win per dag. Als je alleen op je bonus pool teert met een 50% W/L ratio gaat het klimmen van de ladder met 12 puntjes per dag at best, het heeft dan ook geen zin om nog meer games te spelen. Zodra jij op die 50% W/L uitkomt dan zit je eigenlijk op je maximaal haalbare niveau en schaal je vervolgens met de rest van de bonus-poolende spelers mee en denk maar niet dat het er dan makkelijker op word, ga er maar vanuit dat je W/L gaat afnemen.
Tuurlijk rekt de ladder zich steeds meer uit en komen steeds meer middelmatige spelers in die hoge regionen maar dat kost tijd, heel veel tijd. Reken maar dat het merendeel van de '1200 rated' mensen over 2 maanden nog geen 1800 rating hebben, hoe hard ze ook hun best doen.
En In mijn geval is het nog duidelijker, want ik heb mijn account een maand na release gecreeerd. Dwz ik heb sowieso minder bonus pool ontvangen dan mensen die vanaf dag 1 hebben gespeeld. Denk maar niet dat je niet ladders kunt klimmen zonder bonus pool! Mijn profile groeit wel wat meer dan die 12 puntjes bonuspool per dag...
Jij beweert dat je 1750 rating zou kunnen hebben, had je serieus gespeeld. Ik daag je uit voor een aantal 1v1s want ik heb 1744 rating, en ben erg benieuwd hoe zeer wij dan aan elkaar gewaagd zijn.
In BroodWar bestonden deze units ook al en werkte de unit op dezelfde manier. Het zijn zogenaamde psionic units, eigenlijk dus gewoon volledig bestaand uit energy (shield) . Psionic staat ook als eigenschap bij de unit ipv Biological of Mechanical.yasaka schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:29:
Ben voor het eerst protoss eens aan het uitproberen, het viel me daarnet op dat een Archon een shield heeft van 350 maar maar 10 hit point (ja idd slecht tien).
Grote voordeel hieraan is dat hij bijna volledig regenereert nadat hij dmg heeft gehad. Nadeel is dat het niet meescaled met de standaard armor bonus maar met shield armor bonus (meestal upgrade je standaard armor bonus eerst). Ander nadeel is dat een Ghost EMP 100 dmg doet, 3 EMPS en er is van je Archon leger weinig over..
Archons doen bonus dmg naar Biological, dus goed tegen Marines/Marauders en Zerg!
voor meer zie: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Archon
Dude.. ik zit nu op 1700, en ik heb geen flauw benul waar ik mee bezig ben. Ik verlies zelfs tegen een simpele marine tank push *kugh outcast*PROximity schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:35:
[...]
Dat kun je nooit zo mee-scalen! Hoe hoger jouw internal rating word, door te winnen, hoe beter jouw opponents worden. Als je hele tijd (jouw woorden: zit te kutten) en daardoor veel verliest, wordt je ook alleen maar gematched tegen mensen die niet veel beter zijn. Lekker makkelijk om je 50/50 ratio te houden.
Ja natuurlijk blijft iedereen een beetje klimmen als je alleen je bonus pool elke dag opspeelt, (mits je 50/50 speelt), maar ik neem aan dat je wel meer games speelt dan die ene win per dag. Als je alleen op je bonus pool teert met een 50% W/L ratio gaat het klimmen van de ladder met 12 puntjes per dag at best, het heeft dan ook geen zin om nog meer games te spelen. Zodra jij op die 50% W/L uitkomt dan zit je eigenlijk op je maximaal haalbare niveau en schaal je vervolgens met de rest van de bonus-poolende spelers mee en denk maar niet dat het er dan makkelijker op word, ga er maar vanuit dat je W/L gaat afnemen.
Tuurlijk rekt de ladder zich steeds meer uit en komen steeds meer middelmatige spelers in die hoge regionen maar dat kost tijd, heel veel tijd. Reken maar dat het merendeel van de '1200 rated' mensen over 2 maanden nog geen 1800 rating hebben, hoe hard ze ook hun best doen.
En In mijn geval is het nog duidelijker, want ik heb mijn account een maand na release gecreeerd. Dwz ik heb sowieso minder bonus pool ontvangen dan mensen die vanaf dag 1 hebben gespeeld. Denk maar niet dat je niet ladders kunt klimmen zonder bonus pool! Mijn profile groeit wel wat meer dan die 12 puntjes bonuspool per dag...
Jij beweert dat je 1750 rating zou kunnen hebben, had je serieus gespeeld. Ik daag je uit voor een aantal 1v1s want ik heb 1744 rating, en ben erg benieuwd hoe zeer wij dan aan elkaar gewaagd zijn.
Pas boven de 2200~ zitten er echt goede spelers. Over een paar maanden zal dat wel weer hoger worden.
Waarom niet? You win some, you lose some. Zodra jij een sterkere tegenstander tegenkomt en daarvan verliest gaat je rating weer een beetje omlaag, dus kom je een minder goeie speler waar je vervolgens van wint en gaat je rating omhoog. Dan kom je weer een sterkere speler tegen etc. Netto dus 0 punten winst (waarschijnlijk valt dit boven de 0 uit omdat je vaak meer punten krijgt als je wint dan als je verliest), maar door je bonus pool stijg je dus elke dag 12 punten. Dat is meteen wat er zo jammer is aan dat systeem, je weet nooit of je beter bent geworden.PROximity schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:35:
[...]
Dat kun je nooit zo mee-scalen! Hoe hoger jouw internal rating word, door te winnen, hoe beter jouw opponents worden. Als je hele tijd (jouw woorden: zit te kutten) en daardoor veel verliest, wordt je ook alleen maar gematched tegen mensen die niet veel beter zijn. Lekker makkelijk om je 50/50 ratio te houden.
Dit snap ik niet. Zoals ik zei (en je hier zelf ook beweert) win je netto 0 punte en schaal je alleen met je bonus pool mee, ook als je meer games speelt (want: 50%; 10-10=0, maakt niet uit hoevaak je dat doet). Je komt dan ook niet hoger in rank terecht, want _iedereen_ krijgt diezelfde bonuspool en dus iedereen schaalt mee. Ik zie niet hoe je dan betere tegenstanders tegenkomt (ja ze hebben meer punten, maar dat heb je zelf ook). Je zult uiteindelijk altijd meer punten winnen dan verliezen, ook al speel je geen haar beter dan al je vorige games. Alleen als je slechter speelt dan voorheen (door bijvoorbeeld een raceswitch, nieuwe taktieken etc) is het waarschijnlijk dat je zakt in rating. Het wordt dan ook inderdaad niet makkelijker, maar zeker ook niet moeilijker.Ja natuurlijk blijft iedereen een beetje klimmen als je alleen je bonus pool elke dag opspeelt, (mits je 50/50 speelt), maar ik neem aan dat je wel meer games speelt dan die ene win per dag. Als je alleen op je bonus pool teert met een 50% W/L ratio gaat het klimmen van de ladder met 12 puntjes per dag at best, het heeft dan ook geen zin om nog meer games te spelen. Zodra jij op die 50% W/L uitkomt dan zit je eigenlijk op je maximaal haalbare niveau en schaal je vervolgens met de rest van de bonus-poolende spelers mee en denk maar niet dat het er dan makkelijker op word, ga er maar vanuit dat je W/L gaat afnemen.
Even kijken, 12 punten per dag maal ~60 dagen. Dat zijn 720 'gratis' punten waar je niks voor hoeft te doen. Ik denk het wel.Tuurlijk rekt de ladder zich steeds meer uit en komen steeds meer middelmatige spelers in die hoge regionen maar dat kost tijd, heel veel tijd. Reken maar dat het merendeel van de '1200 rated' mensen over 2 maanden nog geen 1800 rating hebben, hoe hard ze ook hun best doen.
Onjuist. Doe bijvoorbeeld maar is placement matches met een nieuwe 2v2 teammate. Je zult zien dat je ergens 1k+ bonus pool hebt, ook al begin je nu pas met dat team. De bonuspool is afhankelijk van tijd (ladderset/reset), niet van account creatie. Als ik nu een nieuw account zou kopen heb ik net zoveel bonuspool als die ik met mijn oude account al opgebruikt heb.En In mijn geval is het nog duidelijker, want ik heb mijn account een maand na release gecreeerd. Dwz ik heb sowieso minder bonus pool ontvangen dan mensen die vanaf dag 1 hebben gespeeld. Denk maar niet dat je niet ladders kunt klimmen zonder bonus pool! Mijn profile groeit wel wat meer dan die 12 puntjes bonuspool per dag...
Prima, info staat in m'n sig. Ik vrees echter dat ik teveel lollige dingen heb geprobeerd om uberhaubt nog fatsoenlijk met protoss uit de voeten te kunnenJij beweert dat je 1750 rating zou kunnen hebben, had je serieus gespeeld. Ik daag je uit voor een aantal 1v1s want ik heb 1744 rating, en ben erg benieuwd hoe zeer wij dan aan elkaar gewaagd zijn.
En om m'n argument nog een beetje kracht bij te zetten
edit: @void
Om precies te zijn wordt dat elke dag in ieder geval 12 punten hoger
Ik zit gewoon lekker in BronzePROximity schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:01:
Vind het wel komisch dat iedereen zegt '1800 stelt niets voor', en ja ik zou dat ook kunnen als ik m'n best ervoor had gedaan en dat half GoT over 2 weken 1800 rating heeft. Veel succes ermee, maar tot op heden is niemand van ons (correct me if I'm wrong) het nog. Beetje grootspraak allemaal..
Ik vraag me af of mensen met 1500+ SC1 ook hebben gespeeld.
De leercurve is best stijl met SC2 en als je zoals ik van FPS games komt zit je niet gelijk in Platinum/Diamond.
Misschien ben ik heel slecht in RTS dat kan ook natuurlijk
Haha ik ken het gevoel (A) Hoewel ik wel vind dat ik nu eindelijk uit brons mag, W/L ratio is iets van 65%. Ik wacht rustig af tot Blizzard het met me eens isRedje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:06:
[...]
Ik zit gewoon lekker in Bronze
Ik vraag me af of mensen met 1500+ SC1 ook hebben gespeeld.
De leercurve is best stijl met SC2 en als je zoals ik van FPS games komt zit je niet gelijk in Platinum/Diamond.
Misschien ben ik heel slecht in RTS dat kan ook natuurlijk
Kijk, hier wordt een mens nou gelukkig van 

65% is best goed volgens mij.Fist schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:13:
[...]
Haha ik ken het gevoel (A) Hoewel ik wel vind dat ik nu eindelijk uit brons mag, W/L ratio is iets van 65%. Ik wacht rustig af tot Blizzard het met me eens is
Het gaat nu wel een stuk beter dan in het begin. Zit nu op 55% w/l en bijna 100 potjes gespeeld.
Ben ook bezig met een leuke win streak van 17 oid dus dat geeft een goed gevoel.
Ondanks dat ik nu vaker win is er nog zoveel ruimte voor verbetering als ik de replay bekijk.
Weiman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:16:
[afbeelding]
En waar zat je in?
Gold, echt bizar het verschil in niveau soms.. ligt ook aanmezelf als ik een baneling bust of banshees niet goed anticipeer. Maar af en toe loop ik zonder al te veel moeite (zo'n 25 1v1's gespeeld nu) over een PLatinum Zerg heen
Anoniem: 155599
Even een globale skill / rating lijstje gemaakt.
Bronze. You suck at starcraft
Silver. You suck at starcraft
Gold. You suck at starcraft
Plat. You suck at starcraft
Diamond <1500 Meh you suck a little bit less at starcraft
Diamond <2500 Meh don't get cocky you still suck at starcraft
1. Mensen hebben te hoge verwachtingen van hogere leagues, denken dat mensen in platinum/diamond echt goed zijn.
2. Mensen denken te snel dat ze goed zijn omdat ze veel punten hebben in diamond.
1. Mensen hebben te hoge verwachtingen van hogere leagues, denken dat mensen in platinum/diamond echt goed zijn.
2. Mensen denken te snel dat ze goed zijn omdat ze veel punten hebben in diamond.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 28-10-2010 00:53 ]
altijd dat gezeur over ratings 
ik kan niet wachten op chat channels, dan kan je makkelijker elkaar ontmoeten en custom games met elkaar spelen, zodat we dan eens echt kunnen zien wie er beter is
ik kan niet wachten op chat channels, dan kan je makkelijker elkaar ontmoeten en custom games met elkaar spelen, zodat we dan eens echt kunnen zien wie er beter is
Er is maar een plek om te zien wie de [url="[spoiler]S.B.R.Comingsoontoapcnearyou[/spoiler]"]beste[/url] is
[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 28-10-2010 02:31 ]
Weet niet of outcast bij deze serieus zijn, maar bij zulk soort lijstjes komt het er wel altijd op neer dat 80% noob is, en de 19% daarboven zwak is. Misschien moeten sommige mensen (precieser, degene die de lijstjes maken) hun definities dus een beetje aanpassen.
Blergh, ik sta nu al een weekje of 3 in de top drie van m'n platinum league, ik wil ook gepromote worden! Naar Diamond danWeiman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:16:
[afbeelding]
Dus je bent pas goed in Starcraft als je net als die koreanen als een lompe mongool 200 APM haalt? Ik weet niet of je het weet, maar je kijkt altijd naar gemiddeldes. Als 50% van de mensen in Bronze/Silver/Gold zit dan zit de rest daar dus boven. Dan mag je jezelf in Diamond wel een "goede" speler noemen.Anoniem: 155599 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:52:
Even een globale skill / rating lijstje gemaakt.
Jij vindt mensen die in Platinum zitten dus noobs, dat slaat helemaal nergens op. Bronze en Silver daar zitten de noobs. Zoals het er nu naar uit ziet is er alleen nog een heel groot verschil tussen Diamond League en de "echte" pro's.
Facts don't care about your feelings
De niveau-verdeling van spelers zal ongeveer een Gauss-kromme zijn, waarbij het meerendeel in het midden zit en er lange uiteinden met weinig spelers aan de voor- en achterkant van de kromme zitten.
Dit houdt automatisch in dat er in Diamond een veel groter verschil is tussen de #1 en de #-laatste dan in Gold. Ondanks het feit dat Diamond slechts 5~7% van alle spelers bevat.
Een dergelijk effect zou je ook verwachten aan de andere kant: de diepste bodem van de Bronze league zou volgens deze logica moeten bestaan uit mensen die moeite hebben met het verplaatsen van een unit. Maar dit soort mensen zullen vrij snel met spel stoppen waardoor in werkelijkheid de Gauss-kromme aan de linkerkant wat afgekapt zal zijn.
Dit houdt automatisch in dat er in Diamond een veel groter verschil is tussen de #1 en de #-laatste dan in Gold. Ondanks het feit dat Diamond slechts 5~7% van alle spelers bevat.
Een dergelijk effect zou je ook verwachten aan de andere kant: de diepste bodem van de Bronze league zou volgens deze logica moeten bestaan uit mensen die moeite hebben met het verplaatsen van een unit. Maar dit soort mensen zullen vrij snel met spel stoppen waardoor in werkelijkheid de Gauss-kromme aan de linkerkant wat afgekapt zal zijn.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Precies. Ik wist die cijfertjes niet, maar als dus 5-7% van alle spelers in Diamond League zitten dan mag je je gewoon een goede speler noemen dan lijkt me

Facts don't care about your feelings
is toch relatief, als jij vindt dat je goed bent omdat je in diamond zit mag dat, maar ga er dan niet vanuit dat alle andere diamond spelers zichzelf ook goed vinden. en omdat iedereen er andere definities op na houdt heeft het ook weinig zin.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ach, wanneer ben je goed? Altijd die zinloze discussies over wie en wanneer je goed bent. Heb gewoon fun in de game!
Ikzelf heb nu een aantal weken niet (kunnen) spelen met vakantie e.d. Ben nu de custom games een beetje aan het uitproberen en er zitten al een paar leuke ideeën bij. Vaak nog met veel ruwe randjes maar ik zie zeker veel potentie.
Ikzelf heb nu een aantal weken niet (kunnen) spelen met vakantie e.d. Ben nu de custom games een beetje aan het uitproberen en er zitten al een paar leuke ideeën bij. Vaak nog met veel ruwe randjes maar ik zie zeker veel potentie.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik denk eerder dat de verdeling ongeveer een halve normaalverdeling is, aangezien de meeste spelers in bronze zitten. Dat zou ik ook logischer vinden aangezien er steeds minder spelers in de hogere leagues zitten en die als het goed is steeds beter worden. Volgens jouw redenering zouden de meeste spelers in Gold moeten zitten en zou het "gemiddelde" daar ook beginnen. De gemiddelde speler zal echter sneller in bronze of silver beginnen en opklimmen.Species5618 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:11:
De niveau-verdeling van spelers zal ongeveer een Gauss-kromme zijn, waarbij het meerendeel in het midden zit en er lange uiteinden met weinig spelers aan de voor- en achterkant van de kromme zitten.
Wel eens dat er relatief veel inactieve accounts in Bronze zullen zitten.
Over het bonuspool verhaal: Die is bedoeld voor mensen die minder kunnen spelen dan de gemiddelde SC2 junk. Ik heb in vrijwel al mijn teams nog een bonuspoule staan van rond de 800-1000 punten. Gewoon simpelweg omdat ik niet de tijd heb deze punten weg te spelen… De bonuspoule zorgt ervoor dat spelers zoals ik toch nog een beetje bij kunnen blijven bij de puntenaantallen van de mensen met meer tijd.
Als je serieus speelt, en veel speelt, dan is de bonuspoule inderdaad niet relevant, maargoed, daar is hij ook niet voor bedoeld.
Gister was wel weer een leuke avond. Eerst wat random 3vs3 gespeeld waarbij ik het grootste deel won. Vervolgens 2vs2 gespeeld met een maatje van me die echt goed is. We kregen zowaar een promote naar Platinum (geheel door hem gedragen tbh). We kregen de promote na een potje waarbij is keihard kapot werd gerushed door de protos en zerg. Ze maakten de fout mijn drones te laten ontsnappen, en niet te achtervolgen. Daardoor kon ik ergens anders rustig opnieuw opbouwen terwijl ze probeerden mijn maatje te slopen… Die maakte handig gebruik van forcefields, en toen ik eenmaal mijn eerste voidray in de nieuwe basis gemaakt had gaven ze op. Hij had ze eigenhandig met veel micro teruggedrongen en vernietigd… (Hij speelt 1vs1 rond de 1600 rating, en in mijn ogen is hij dus een goede speler
)
Als je serieus speelt, en veel speelt, dan is de bonuspoule inderdaad niet relevant, maargoed, daar is hij ook niet voor bedoeld.
Gister was wel weer een leuke avond. Eerst wat random 3vs3 gespeeld waarbij ik het grootste deel won. Vervolgens 2vs2 gespeeld met een maatje van me die echt goed is. We kregen zowaar een promote naar Platinum (geheel door hem gedragen tbh). We kregen de promote na een potje waarbij is keihard kapot werd gerushed door de protos en zerg. Ze maakten de fout mijn drones te laten ontsnappen, en niet te achtervolgen. Daardoor kon ik ergens anders rustig opnieuw opbouwen terwijl ze probeerden mijn maatje te slopen… Die maakte handig gebruik van forcefields, en toen ik eenmaal mijn eerste voidray in de nieuwe basis gemaakt had gaven ze op. Hij had ze eigenhandig met veel micro teruggedrongen en vernietigd… (Hij speelt 1vs1 rond de 1600 rating, en in mijn ogen is hij dus een goede speler
Chat channel zoals in warcraft 3 TFT mag er toch wel dringend bij komen,
Ik mis nu soms echt het sociale in de game. Je ontmoet wel mensen, voegt ze toe aan je friendlist en daar houd het dan ook meteen op.
Ik hoop dan die aanpassing voor heart of the swarm komt
Ik mis nu soms echt het sociale in de game. Je ontmoet wel mensen, voegt ze toe aan je friendlist en daar houd het dan ook meteen op.
Is aangekondigt voor patch 1.2 tijdens blizzcon ( Open Q&A Starcraft 2 )yasaka schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:05:
Chat channel zoals in warcraft 3 TFT mag er toch wel dringend bij komen,
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Nee, mijn redenering ging alleen uit over de verdeling van skill onder spelers. Er zijn veel "gemiddelde" spelers (het midden van de Gauss-curve). We weten van ranking sites dat Bronze de grootste league is qua aantal spelers en iedere hogere league steeds kleiner wordt.dtech schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Volgens jouw redenering zouden de meeste spelers in Gold moeten zitten en zou het "gemiddelde" daar ook beginnen. De gemiddelde speler zal echter sneller in bronze of silver beginnen en opklimmen.
Als je dit afbeeldt op de Gauss-kromme betekent dat Gold league erg "smal" is, omdat deze league op een skill-niveau zit waar veel spelers zitten. De top Gold is dus niet zoveel beter dan de bottom Gold of zelfs een gemiddelde Silver.
En ook al weken geleden op de Community & News in Starcraft 2 zelf.ShadowBumble schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Is aangekondigt voor patch 1.2 tijdens blizzcon ( Open Q&A Starcraft 2 )
Offtopic: het enige nieuws op afgelopen Blizzcon wat ik nog niet wist was:
-Nieuwe Diablo III character
-Blizzard die zelf ook een paar custom maps gaat maken
-Wat willekeurige plaatjes van vernieuwde instances die je grotendeels zelf ook al kunt zien in de beta
True daarom vind ik zelf ook de Open Q&A's intressant en de panels we wisten allemaal dt er afgezien van D3 geen grote announcements zouden zijnSeditiar schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:35:
[...]
En ook al weken geleden op de Community & News in Starcraft 2 zelf.
Offtopic: het enige nieuws op afgelopen Blizzcon wat ik nog niet wist was:
-Nieuwe Diablo III character
-Blizzard die zelf ook een paar custom maps gaat maken
-Wat willekeurige plaatjes van vernieuwde instances die je grotendeels zelf ook al kunt zien in de beta
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat is zeker waar, maar dat neemt niet weg dat de vorige Blizzcon een stuk interessanter was, vind ik dan tenminste.ShadowBumble schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:39:
[...]
True daarom vind ik zelf ook de Open Q&A's intressant en de panels we wisten allemaal dt er afgezien van D3 geen grote announcements zouden zijn
1 daarvan ben ikdtech schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
sc2 player sinds dag1 en nog steeds bronze nr 30
Als ik is speel klim ik wel wat enz.
atm < 25 games online gespeeld dus ja
De enige reden dat mensen die niet veel spelen de bonuspool nodig hebben om een beetje bij te blijven is omdat de bonuspool bestaat. Die zorgt voor een punten inflatie, zonder die hele bonuspool hoefde je helemaal nergens bij te blijven aangezien de punten van andere gemiddeld niet zouden stijgen.Over het bonuspool verhaal: Die is bedoeld voor mensen die minder kunnen spelen dan de gemiddelde SC2 junk. Ik heb in vrijwel al mijn teams nog een bonuspoule staan van rond de 800-1000 punten. Gewoon simpelweg omdat ik niet de tijd heb deze punten weg te spelen… De bonuspoule zorgt ervoor dat spelers zoals ik toch nog een beetje bij kunnen blijven bij de puntenaantallen van de mensen met meer tijd.
In veel spellen is het zo dat de mensen die HEEL veel spelen gewoon boven de rest staan met aantal punten.furby-killer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:28:
[...]
De enige reden dat mensen die niet veel spelen de bonuspool nodig hebben om een beetje bij te blijven is omdat de bonuspool bestaat. Die zorgt voor een punten inflatie, zonder die hele bonuspool hoefde je helemaal nergens bij te blijven aangezien de punten van andere gemiddeld niet zouden stijgen.
Bonuspoule helpt mensen die WEL goed zijn maar NIET veel kunnen spelen om bij te blijven. Maargoed, dat is mijn interpretatie... Opzich is het allemaal niet zo belangrijk.
Je hoeft nergens bij te blijven als er geen rating inflatie is. En rating inflatie is de bonuspool, oftewel dat maakt het alleen maar moeilijker om bij te blijven.
De reden dat de bonuspool er is is om mensen aan te moedigen wat te spelen aangezien je als je bonuspool hebt gemiddeld meer punten wint dan verliest.
Dat mensen die veel spelen boven aan een rating ladder staan kan twee redenen hebben. Redelijke kans dat ze gewoon beter zijn, of de rating ladder zuigt. Bij een redelijke standaard rating als ELO, en volgens mij ook TrueSkill is dat laatste niet het geval, als je even goed bent als iemand anders maar 10x meer speelt is je rating niet hoger (TrueSkill kan een iets hogere rating laten zien doordat de onnauwkeurigheid kleiner wordt en hij de ondergrens pakt, elo niet).
De reden dat de bonuspool er is is om mensen aan te moedigen wat te spelen aangezien je als je bonuspool hebt gemiddeld meer punten wint dan verliest.
Dat mensen die veel spelen boven aan een rating ladder staan kan twee redenen hebben. Redelijke kans dat ze gewoon beter zijn, of de rating ladder zuigt. Bij een redelijke standaard rating als ELO, en volgens mij ook TrueSkill is dat laatste niet het geval, als je even goed bent als iemand anders maar 10x meer speelt is je rating niet hoger (TrueSkill kan een iets hogere rating laten zien doordat de onnauwkeurigheid kleiner wordt en hij de ondergrens pakt, elo niet).
Punt wat ik wilde maken is dat mensen teveel verwachten van platinum, diamond niveau. Hoe vaak zie je hier wel niet een post verschijnen van iemand die zegt dat hij eindelijk in plat is beland, maar dat het niveau wel mee valt.furby-killer schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:14:
Weet niet of outcast bij deze serieus zijn, maar bij zulk soort lijstjes komt het er wel altijd op neer dat 80% noob is, en de 19% daarboven zwak is. Misschien moeten sommige mensen (precieser, degene die de lijstjes maken) hun definities dus een beetje aanpassen.
Als je maar een goed truukje kent/kopieert van youtube, kom je zo in platinum/diamond.
En dat punten systeem zorgt ervoor dat mensen geneigd zijn om te denken dat ze echt goed zijn in de game. Terwijl voordat je echt goed bent in de game er zoveel facetten van het spel zijn die je moet beheersen. Het spel is gewoon te complex om zomaar te kunnen zeggen dat je super goed bent wanneer je 1500 punten hebt. Ik geloof niet dat je dan al,
Al je matchups goed kent, goed blijft scouten en op basis van de scouting informatie (hoeveel units heeft hij, welke gebouwen zie ik, hoe snel pakt hij zijn gas etc. etc.) weet wat er gaat komen, op welk tijdstip, en hoe te handelen.
Je weinig fouten maakt in je macro, weet wanneer je 2de expansion pakt. Weet hoeveel je kunt produceren van 1base/2base/3base/4base.
Je micro meer bestaat uit box units ctrl group. Attack move en af en toe door wat skills heen tabben.
Je pressie kan zetten en met pressie kan omgaan.
Etc. etc. Maar goed we kunnen gaan polderen. En idd van een grote user base, waarvan er veel enkel teamgames spelen, mensen gestopt zijn, Casuals die nog nooit een rts hebben gespeeld, is het idd best knap om bij de top 10% te komen.
Pff.. ff ranten hoor.. Gisteren via de blizzard store SC2 gekocht.. Op mijn factuur staat netjes: 'BAM-StarCraft II: Wings of Liberty'. Verder doorgegamed met de trial, en nu kapt het spel er natuurlijk mee nu mijn trial afgelopen is. Ah, ik moet dus handmatig de key toevoegen, ook prima.
Net de key geactiveerd, maar nu hebben ze 'starcraft anthology' toegevoegd aan mijn gameslijst in plaats van startcraft 2. wtf? En je kunt de key maar 1x invullen.. Je kunt ze bij blizzard niet aan de telefoon krijgen, omdat het te druk is. Mailtje sturen dan maar, en hopen dat ik deze week nog ergens een keer kan spelen
Net de key geactiveerd, maar nu hebben ze 'starcraft anthology' toegevoegd aan mijn gameslijst in plaats van startcraft 2. wtf? En je kunt de key maar 1x invullen.. Je kunt ze bij blizzard niet aan de telefoon krijgen, omdat het te druk is. Mailtje sturen dan maar, en hopen dat ik deze week nog ergens een keer kan spelen
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
succes, de EU afdeling van blizzard reageerd niet tot bijna niet op mails.axis schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:24:
Pff.. ff ranten hoor.. Gisteren via de blizzard store SC2 gekocht.. Op mijn factuur staat netjes: 'BAM-StarCraft II: Wings of Liberty'. Verder doorgegamed met de trial, en nu kapt het spel er natuurlijk mee nu mijn trial afgelopen is. Ah, ik moet dus handmatig de key toevoegen, ook prima.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Je bent niet erg duidelijk in wanneer je een speler nou goed vind. Je post lijkt in de richting te gaan dat spelers die 1 element van jouw opsomming missen, al niet als 'goed' gekwalificeerd kunnen worden. SC2 is heel erg moeilijk en met 1500 punten kun je inderdaad al die facetten niet beheersen, want als je die wél beheerste, had je 2600 (en niet 1500) punten gehad...Anoniem: 155599 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:03:
[...]
Punt wat ik wilde maken is dat mensen teveel verwachten van platinum, diamond niveau. Hoe vaak zie je hier wel niet een post verschijnen van iemand die zegt dat hij eindelijk in plat is beland, maar dat het niveau wel mee valt.
Als je maar een goed truukje kent/kopieert van youtube, kom je zo in platinum/diamond.
En dat punten systeem zorgt ervoor dat mensen geneigd zijn om te denken dat ze echt goed zijn in de game. Terwijl voordat je echt goed bent in de game er zoveel facetten van het spel zijn die je moet beheersen. Het spel is gewoon te complex om zomaar te kunnen zeggen dat je super goed bent wanneer je 1500 punten hebt. Ik geloof niet dat je dan al,
Al je matchups goed kent, goed blijft scouten en op basis van de scouting informatie (hoeveel units heeft hij, welke gebouwen zie ik, hoe snel pakt hij zijn gas etc. etc.) weet wat er gaat komen, op welk tijdstip, en hoe te handelen.
Je weinig fouten maakt in je macro, weet wanneer je 2de expansion pakt. Weet hoeveel je kunt produceren van 1base/2base/3base/4base.
Je micro meer bestaat uit box units ctrl group. Attack move en af en toe door wat skills heen tabben.
Je pressie kan zetten en met pressie kan omgaan.
Etc. etc. Maar goed we kunnen gaan polderen. En idd van een grote user base, waarvan er veel enkel teamgames spelen, mensen gestopt zijn, Casuals die nog nooit een rts hebben gespeeld, is het idd best knap om bij de top 10% te komen.
Ik ben het dus oneens met jouw redenering om die spelers 'niet goed' te noemen. Spelers met 1500 punten (uit de lucht gegrepen, je begrijpt waar ik op doel: ervaren spelers) hebben wel degelijk een aantal van die punten als micro/macro scouten onder de knie. Misschien niet 100%, maar blijkbaar wel goed genoeg om 1500 ptn te vergaren. Ik vind dat je dan een goede speler bent, omdat BLIJKBAAR 90% van de spelers daar MINDER goed in is (ben heel benieuwd hoe je dit zou weerleggen
reply to self: net 45 minuten met blizzard aan de lijn gehangen (waarvan 20 minuten in de queue), maar het is dan ook verholpen.axis schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:24:
Ze hadden me inderdaad per ongeluk de key van SC1 gestuurd in plaats van SC2. De Ier aan de telefoon snapte er geen drol van, maar goed. Ze hebben nu SC1 weer verwijderd, en tegen 0 euro een nieuwe order gedaan en gekoppeld aan mijn account.. Ik kan weer gamen
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Netjes van ze om die SC1 key weg te halen. Stel je voor dat ze potentieel 4 euro mislopen.
Anoniem: 358430
Gelukkig is het een gratis nummer :x
Maar wel vet dat er een chatroom achtig iets komt, nu zitten de meeste in de list al in een game ofzo dan kan je niet disturben voor een game.
Maar wel vet dat er een chatroom achtig iets komt, nu zitten de meeste in de list al in een game ofzo dan kan je niet disturben voor een game.
euh zo goed zijn alle spelers van diamond niet hoor... mensen schrikken al als ze mijn profiel zien 4x diamond. ondertussen loop ik met me vrienden(noobs) andere noobs te bashen. En dat is lastig hoor 2v4 spelen.
gisteren liepen 3 allies van mij verrot te schelden dat ik nog reapers maakte.
die 3 ging bij de deur kloppen... en ik had 5 reapers, pakte ik 3 gasten lekker hard van achter hrm.. lekkerrrr
gisteren liepen 3 allies van mij verrot te schelden dat ik nog reapers maakte.
die 3 ging bij de deur kloppen... en ik had 5 reapers, pakte ik 3 gasten lekker hard van achter hrm.. lekkerrrr
Nadeel is inderdaad van veel spelers dat ze een truukje kennen. Een leuk truukje. Succesvol truukje. Maar zodra dat truukje hard gecounterd wordt is het meteen afgelopen.
sudo apt-get rekt
Ik heb nogtans nooit problemen gehad met mijn mails , altijd de dag erna of de zelfde dag nog zelfs een mail terug gekregen. Tijdje terug was mijn account gehackt en dat is allemaal op 3 uurtjes opgelost geweest met een gratis maand wow erbij voor mijGoldman schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:33:
[...]
succes, de EU afdeling van blizzard reageerd niet tot bijna niet op mails.
Anoniem: 146008
1 Game gespeeld tegen een Terran vandaag, en ik deed een 3 rax build. De 1e met een reactor, de andere 2 mochten marauders pompen. Meteen combat shield en concussive shells onderzocht, en vlak voordat combat shield klaar was naar de enemy base gegaan, mijn natural gepakt en meteen gewonnen met m'n eerste push.
Ik vind 't bijna een vorm van cheesen, ik doe namelijk niks anders als marines en marauders pompen, en ik heb eerder m'n natural als een Factory.
Afin, vandaag naar Gold gepromoveerd
Ik vind 't bijna een vorm van cheesen, ik doe namelijk niks anders als marines en marauders pompen, en ik heb eerder m'n natural als een Factory.
Afin, vandaag naar Gold gepromoveerd

Het hele puntensysteem in SC2 ladders is eigenlijk fubar door de bonuspunten. Normaal gesproken is het zo dat als je constant meer punten krijgt dat dat ook betekent dat je aan het groeien bent of dat je je eigenlijke niveau nog niet gevonden hebt. Nu in SC2 met die bonuspunten krijgt iedereen meer punten dus zegt het veel minder. Bovendien zeggen de leagues ook geen flikker door de overlap. Top gold kan gematched worden tegen bottom diamond... Dus kortom, bottom diamond hoeft helemaal niet zo goed te zijn.RJBanthum schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Je bent niet erg duidelijk in wanneer je een speler nou goed vind. Je post lijkt in de richting te gaan dat spelers die 1 element van jouw opsomming missen, al niet als 'goed' gekwalificeerd kunnen worden. SC2 is heel erg moeilijk en met 1500 punten kun je inderdaad al die facetten niet beheersen, want als je die wél beheerste, had je 2600 (en niet 1500) punten gehad...
Ik ben het dus oneens met jouw redenering om die spelers 'niet goed' te noemen. Spelers met 1500 punten (uit de lucht gegrepen, je begrijpt waar ik op doel: ervaren spelers) hebben wel degelijk een aantal van die punten als micro/macro scouten onder de knie. Misschien niet 100%, maar blijkbaar wel goed genoeg om 1500 ptn te vergaren. Ik vind dat je dan een goede speler bent, omdat BLIJKBAAR 90% van de spelers daar MINDER goed in is (ben heel benieuwd hoe je dit zou weerleggen). En dan bedoel ik met goed zijn het beheersen van de door jouw opgenoemde elementen. Zie je hoe ik dat toets? Ik vergelijk met de omgeving
En dat je in diamond zit zegt niet zoveel inderdaad, je bent beter dan average maar misschien ook wel niet meer (uitzonderingen daargelaten). Ik zit ook in diamond (bottom though
Maar zolang je maar plezier beleeft aan het spel is het goed toch
Waarom zou je een invite only ladder willen hebben voor een kleine groep mensen? Dat zegt nog steeds niets. Wat wel wat zegt zijn de win/loss ratio. Als je kijkt naar de pro spelers zitten die veel rond de 80% wins dat zegt meer dan punten alleen.
Maar de ladder werkt blijkbaar best aardig voor de meeste mensen als ze rond de 50% zitten en dat is het doel van die ladder zorgen dat je tegen mensen speelt van gelijk niveau. Als je een grotere e-peen krijgt omdat je in diamond zit en anderen in silver big deal. Zolang je maar lol hebt toch.
Maar de ladder werkt blijkbaar best aardig voor de meeste mensen als ze rond de 50% zitten en dat is het doel van die ladder zorgen dat je tegen mensen speelt van gelijk niveau. Als je een grotere e-peen krijgt omdat je in diamond zit en anderen in silver big deal. Zolang je maar lol hebt toch.
Iedereen wil toch de pro's zien spelen tegen elkaar? Daarom geilen we allemaal ook zo op GSL enzo (ik wel iigShadowhawk00 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:23:
Waarom zou je een invite only ladder willen hebben voor een kleine groep mensen? Dat zegt nog steeds niets. Wat wel wat zegt zijn de win/loss ratio. Als je kijkt naar de pro spelers zitten die veel rond de 80% wins dat zegt meer dan punten alleen.
Anoniem: 231122
Het puntenaantal zegt ook iets hoor.. het is alleen dat je veel moet spelen (dat je bonuspool leeg is). De absolute waarde van het aantal zegt niets idd.. maar relatief t.o.v. andere spelers wel (mits hun bonuspool leeg is en/of veel gespeeld hebben). Dit systeem zorgt ervoor dat mensen die inactief zijn, zakken (of dit goed is of niet weet ik niet, atm kun je idd niet zien hoe goed iemand "ooit" was). Er is ook een thread op TL waar een formule staat dat je je huidige puntenaantal kan "derelativeren". Dit gebeurde door de totale bonus pool af te trekken van je punten dacht ik. Als je dit doet, zou je in theorie geen last meer hebben van het bonuspool systeem.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 28-10-2010 19:45 ]
ach... win/loss ratio icm met het aantal games... dat zegt vaak genoeg over een gamer..
Behalve dat het matchmaking-systeem altijd probeert je naar 50% W:L te brengen. Dus tenzij je aan de top staat (meer W dan L) of juist helemaal onderaan (meer L dan W), zul je normaal gesproken nooit ver van 50% afzitten zodra je genoeg games gespeeld hebt voor het systeem om je goed te kunnen plaatsen.zonglew00 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:49:
ach... win/loss ratio icm met het aantal games... dat zegt vaak genoeg over een gamer..
Anoniem: 358430
nais prism rape
van kiwikaki tegen idra: YouTube: SC2 HD #152 g1 IdrA[Z] vs KiwiKaki[P]
ja die game was vet nice (:Anoniem: 358430 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:44:
nais prism rapevan kiwikaki tegen idra: YouTube: SC2 HD #152 g1 IdrA[Z] vs KiwiKaki[P]
spoiler:
Maar Idra won de series wel
Zorkey schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:51:
[...]
ja die game was vet nice (:
spoiler:Maar Idra won de series wel
spoiler:
Maar idra verloor vrij overtuigend van Zenio in GSL Ro32 
Species5618 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:58:
[...]
spoiler:Maar idra verloor vrij overtuigend van Zenio in GSL Ro32
spoiler:
Ja ik zat achter mn computer te juigen voor Idra..... ik baalde wel ;<<
maarja Idra zij al dat ZvZ zn zwakste machup was.
maarja Idra zij al dat ZvZ zn zwakste machup was.
Moeten dat soort dingen in spoilers? Het leest vreselijk kut en het is geschiedenis... Het is net als met de series topics, als je het niet wilt weten moet je hier niet kijken en eerst de vods zien. Sowieso staat het op veel andere sites al uitgebreid beschreven...
Bij de WK finale ging je toch ook niet spoileren dat Oranje verloren had
.
Bij de WK finale ging je toch ook niet spoileren dat Oranje verloren had
[ Voor 13% gewijzigd door Wmm op 28-10-2010 22:54 ]
Anoniem: 242718
Ah, tijd voor een sport analogie? Kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die pas op zondag avond op studio sport tijdens de samenvattingen de uitslagen willen horen maar die graag overdag, wanneer gebonden aan vrouw en kind bij de familie, met neef Henk het willen hebben over hun favoriete club die al enige tijd op de 15e plaats staat...Wmm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:53:
Moeten dat soort dingen in spoilers? Het leest vreselijk kut en het is geschiedenis... Het is net als met de series topics, als je het niet wilt weten moet je hier niet kijken en eerst de vods zien. Sowieso staat het op veel andere sites al uitgebreid beschreven...
Bij de WK finale ging je toch ook niet spoileren dat Oranje verloren had.
Oftewel: tis gewoon fatsoenlijk om het in een spoilertag te doen! (de meeste mensen waren ook wel in de gelegenheid om de wedstrijd van Oranje in de WK finale te zien, de GSL daarentegen....)
Edit @hieronder: ik bemerk een sterk aversie tegen normaal menselijk gedrag? Als je daar niet tegen kan dan is het time to grow up
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 29-10-2010 00:09 . Reden: reactie outcast ]
Wmm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:53:
Het leest vreselijk kut en het is geschiedenis... Het is net als met de series topics, als je het niet wilt weten moet je hier niet kijken en eerst de vods zien.
Wil je dan de toekomst spoileren? Nederland op het WK weet iedereen.. GSL willen sommige misschien nog kijken.Wmm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:53:
Bij de WK finale ging je toch ook niet spoileren dat Oranje verloren had.
spoiler:
NaDa wint GSL 2
En het kabinet valt op 03-07-2012
En het kabinet valt op 03-07-2012
win/loss ratio zegt al helemaal niks. Alleen als je echt goed bent heb je hoger dan 50%, en alleen als je echt slecht bent (sorry voor degenen die dat hier hebben) heb je lager dan 50%. Dit zou alleen een waarde hebben als je tegen een steekproef van alle spelers hebt gespeeld
NopIedereen wil toch de pro's zien spelen tegen elkaar?
NopDaarom geilen we allemaal ook zo op GSL enzo
NopEn de ladder werkt idd ook perfect qua matching
(Nou ja, als je eenmaal op de juiste plek bent gekomen werkt het wel redelijk, maar het duurt belachelijk lang voor je daar bent).
Wat? Blizzard heeft zelf gezegd een 20% per league verdeling te (willen) hebben (er zijn 5 leagues)dtech schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Ik denk eerder dat de verdeling ongeveer een halve normaalverdeling is, aangezien de meeste spelers in bronze zitten. Dat zou ik ook logischer vinden aangezien er steeds minder spelers in de hogere leagues zitten en die als het goed is steeds beter worden. Volgens jouw redenering zouden de meeste spelers in Gold moeten zitten en zou het "gemiddelde" daar ook beginnen. De gemiddelde speler zal echter sneller in bronze of silver beginnen en opklimmen.
Mijn definitie van de leagues:
Bronze: veelal beginnende spelers
Silver: gevorderde beginners
Gold: mensen die de basis doorhebben
Platinum: goede spelers maar nog veel kleine foutjes
Diamond: goede spelers die weinig fouten maken
[ Voor 13% gewijzigd door Pindamann op 29-10-2010 08:20 ]
9800X3D | 3070
Anoniem: 335382
Mijn definitie van league's
Bronze: What the fuck is een scv
Silver; SCV RUSHUUUU
Gold: I heard there are things called build orders !?!?!
Platinum: I haz 1 build order down
Diamond: I have 1 build order down and can macro on 2 bases.
Zoiets.
Als je als gold speler steeds tegen Diamond spelers speelt dan hoor je ook in diamond te zitten, Je hidden MMR is kennelijk op die van diamond niveau en als je maar genoeg wint van die diamond spelers rank je wel.
Silver; SCV RUSHUUUU
Zoiets.
Als je als gold speler steeds tegen Diamond spelers speelt dan hoor je ook in diamond te zitten, Je hidden MMR is kennelijk op die van diamond niveau en als je maar genoeg wint van die diamond spelers rank je wel.
Echt wel, Ik heb Halo 3 hiervoor gespeeld op de console lol.k vraag me af of mensen met 1500+ SC1 ook hebben gespeeld.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 29-10-2010 08:45 ]
Sinds eergisteren eindelijk de game in huis, eerste avond nergens last van tijdens het spelen, maar gisteravond kreeg ik continu de melding dat mijn PC ''low on paged pool memory'' is, en sindsdien stottert de game ook nogal vaak.
Grafische settings omlaag halen helpt niets, en ik heb inmiddels mijn pagefile op 6072 - 6072 MB staan in Windows XP (en ik heb 4GB RAM geheugen).
Iemand een idee of ik dit nog hoger kan/moet zetten om van dat probleem af te komen, of evt. andere tips ?
Heb mijn virusscanner en andere programmas die draaiden al stopgezet of zelfs verwijderd.
Verder loopt de game prima eigenlijk, alleen dat gestotter dus af en toe, en die melding steeds.
Grafische settings omlaag halen helpt niets, en ik heb inmiddels mijn pagefile op 6072 - 6072 MB staan in Windows XP (en ik heb 4GB RAM geheugen).
Iemand een idee of ik dit nog hoger kan/moet zetten om van dat probleem af te komen, of evt. andere tips ?
Heb mijn virusscanner en andere programmas die draaiden al stopgezet of zelfs verwijderd.
Verder loopt de game prima eigenlijk, alleen dat gestotter dus af en toe, en die melding steeds.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
De paged pool registry instellingen van teamliquid al toegepast?On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:54:
Sinds eergisteren eindelijk de game in huis, eerste avond nergens last van tijdens het spelen, maar gisteravond kreeg ik continu de melding dat mijn PC ''low on paged pool memory'' is, en sindsdien stottert de game ook nogal vaak.
Zie hier: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=113433
Wel geprobeerd, maar het lukte niet helemaal...DeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:08:
[...]
De paged pool registry instellingen van teamliquid al toegepast?
Zie hier: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=113433
Vanavond nog maar eens proberen dus, want schijnbaar de enige oplossing ?
Heb in andere games geen enkel probleem.
Nou ja het is een bekende issue in ieder geval, waarvoor er een oplossing moet bestaan. Het komt ook voor bij andere games als Team Fortress 2 bijvoorbeeld. Simpele registry setting change moet voldoende zijn, tenzei je specs niet voldoen aan de eisen.On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:19:
[...]
Wel geprobeerd, maar het lukte niet helemaal...
Vanavond nog maar eens proberen dus, want schijnbaar de enige oplossing ?
Heb in andere games geen enkel probleem.
Duo Core @ 2.4ghzDeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:26:
[...]
Nou ja het is een bekende issue in ieder geval, waarvoor er een oplossing moet bestaan. Het komt ook voor bij andere games als Team Fortress 2 bijvoorbeeld. Simpele registry setting change moet voldoende zijn, tenzei je specs niet voldoen aan de eisen.
4GB RAM
Asus HD 5770
Lijkt me wel voldoende toch ?
Kan me niet herinneren dat ik bij TF2 problemen had, maar het is ook alweer een poosje geleden dat ik die heb gespeeld.
En dat VM gebeuren in Windows Config, die 6072 MB is ok, of kan dat nog hoger ? (heeft het überhaupt invoed eigenlijk ? )
Ben wat dit betreft echt een leek.
Gister weer even lekker kunnen spelen. Even snel van silver 3vs3 naar gold 3vs3 is toch niet zo makkelijk. Je medespelers moeten natuurlijk wel iets kunnen
Toch blijft het leuk… ik heb met protoss lopen klooien met high templars en motherships en die fighters van ze. 4 high templars maken toast van grote groepen mutalisks als je de storms een beetje handig kunt plaatsen.
Ook heb ik leuk met ghosts kunnen spelen, ik merkte dat een nuclear launch vaak wordt gezien, maar dat grote groepen overlords nog wel eens over het hoofd worden gezien door je tegenstander. Joy!
Ik heb me goed vermaakt, maar de weg naar een hogere league is nog lang!
Ook heb ik leuk met ghosts kunnen spelen, ik merkte dat een nuclear launch vaak wordt gezien, maar dat grote groepen overlords nog wel eens over het hoofd worden gezien door je tegenstander. Joy!
Ik heb me goed vermaakt, maar de weg naar een hogere league is nog lang!
Gisteren me heerlijk vermaakt met een beetje 4v4 spelen, maar dan met Zerg ipv. mn normale Terran.
Echt hartstikke leuk om mee te spelen, maar kan er echt nog geen zak van.. vroeg expanden en drone count hoog houden is echt helemaal geen probleem, creep spreaden ook geen probleem, maar dan..
Vergeet units te maken, vergeet te upgraden (ja, telkens een "owja" moment) maargoed, begint te komen!
Als je daarna terugswitched naar Terran..urgh wat zijn ze dan toch maar traag
Echt hartstikke leuk om mee te spelen, maar kan er echt nog geen zak van.. vroeg expanden en drone count hoog houden is echt helemaal geen probleem, creep spreaden ook geen probleem, maar dan..
Vergeet units te maken, vergeet te upgraden (ja, telkens een "owja" moment) maargoed, begint te komen!
Als je daarna terugswitched naar Terran..urgh wat zijn ze dan toch maar traag
vandaag moet Boxer weer aan de slag, ben benieuwd. hopelijk zie we wat langere games van hem. als hij wint wordt het de volgende ronde NaDa vs Boxer
Je kunt nukes cancellen als de tegenstander z'n units verplaatst. Ook kun je op die manier op willekeurige plaatsen nukes mikken en daarna cancellen om mindgames te spelen met de tegenstanderhulkie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:53:
Ik hoop dat SlayerSBoxeR wel wint, Loner is vrij goed.
Btw, in het TL topic hebben ze het ook over EllenPage, ipv FakeBoxer.
Mja, dan ben je wel je nuke kwijt. Kan je hem beter laten landen IMO.Species5618 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:11:
[...]
Je kunt nukes cancellen als de tegenstander z'n units verplaatst. Ook kun je op die manier op willekeurige plaatsen nukes mikken en daarna cancellen om mindgames te spelen met de tegenstander
[ Voor 49% gewijzigd door TJHeuvel op 29-10-2010 10:15 ]
Ik gebruik nog wel eens nuke om mijn tegenstander zijn tanks te laten de-siegen. Op het moment dat zijn tanks dan bezig zijn; nuke cancellen, en aanvallenCyCloneNL schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:15:
Ik hoop dat SlayerSBoxeR wel wint, Loner is vrij goed.
[...]
Mja, dan ben je wel je nuke kwijt. Kan je hem beter laten landen IMO.
Ik zit er dus ook. Volgens mij heb ik nog niet anderen hier in het topic gezien die er ook heen gaan. Ik zit op Blauw-B-12, scheelt niet allesWeiman schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:40:
Ik ga dit weekend naar The Reality om mee te doen aan TF2, maar ook SC2 1v1 en 2v2..speel al heel lang af en aan SC1 en heb ook beta SC2 gedaan..ben nu éindelijk maar eens placement matches gaan doen in 1v1..denk dat ik wel alles win (nu 3 van de 5 gespeeld en makkelijk gewonnen...) Wie kan ik verwachten op The Reality?Ik zit zelf op plek Blauw-D-12
Ga ook meedoen aan de SC2 1v1, voor 2v2 heb ik niet echt een team want diegene met wie ik erheen ga speelt geen SC2 (maar QL, wat hij naar alle waarschijnlijkheid zal winnen, net als UT2004). Overigens, er komt een erg high ranked Nederlandse speler genaamd 'Wokkels'. Nog nooit van gehoord, maar hij zit in dezelfde divisie als pokeroffKass, Haypro, Jinro en TLO

Ik maak me overigens geen illussies over de kans om te winnen, want ik ben nog maar een Bronze/Silver noobje. Doe gewoon mee voor de lol! Misschien dat ik me volgende Reality opgewerkt heb naar een enigszins respectable skill. Maar het blijft anders dan de FPS-scene waar ik vandaan kom (en wat minder moeite mee heb
Ben benieuwd naar de GSL matches van vandaag. Ik kijk als Protoss speler vooral uit naar Inca vs NexGenius. Hun beide vorige games waren verschrikkelijk eenzijdig, dus dat belooft wat te worden.
edit:
Ik had het gezien op de plattegrond ja, ik kom vast wel even kijken
Ik had het gezien op de plattegrond ja, ik kom vast wel even kijken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hmm, toch maar voor plek 2 gaan dan 
Dat je het weet, ik ga met ~12 man van GoT TF2, dus komt lekker langs als je nog wat tweaker-gezelligheid zoekt

Dat je het weet, ik ga met ~12 man van GoT TF2, dus komt lekker langs als je nog wat tweaker-gezelligheid zoekt
Heb 2x tegen hem gespeeld in esl cups, aardige gast. Hij speelt Zerg en is fan van muta/ling (uiteraard), was wel voor de patch dus misschien is het nu andersCloud schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:21:
[...]
Overigens, er komt een erg high ranked Nederlandse speler genaamd 'Wokkels'. Nog nooit van gehoord, maar hij zit in dezelfde divisie als pokeroffKass, Haypro, Jinro en TLOSpeelt blijkbaar voor Rage.esports. Iemand die hem kent?
Meer dan dat ik heb. XP lijkt je bottleneck te gaan worden, gezien deze meer moeite heeft met grotere memory pools. Heb je al de registry toevogingen gedaan?On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:33:
[...]
Duo Core @ 2.4ghz
4GB RAM
Asus HD 5770
Lijkt me wel voldoende toch ?
Kan me niet herinneren dat ik bij TF2 problemen had, maar het is ook alweer een poosje geleden dat ik die heb gespeeld.
En dat VM gebeuren in Windows Config, die 6072 MB is ok, of kan dat nog hoger ? (heeft het überhaupt invoed eigenlijk ? )
Ben wat dit betreft echt een leek.
Dus.. je wil beweren dat iedereen in diamond 1 build order heeft? Ik weet niet of ik de enige ben maar als zerg heb ik.. geen build order (op pool hatch en gas na) en met protoss doe ik ook iedere keer iets anders.Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:34:
Mijn definitie van league's
Silver; SCV RUSHUUUU
Zoiets.
[...]
Echt wel, Ik heb Halo 3 hiervoor gespeeld op de console lol.
Je kan inderdaad in diamond komen met 1 build order, maar.. dat.. is toch. best wel saai?
Nee ik zit nog op mijn werk, als ik thuis ben ga ik die teamliquid oplossing direct proberen, en anders moet ik maar een maandje wachten tot ik ECHT aan SC2 kan beginnen, want dan ga ik Windows 7 maar aanschaffen.DeX schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:35:
[...]
Meer dan dat ik heb. XP lijkt je bottleneck te gaan worden, gezien deze meer moeite heeft met grotere memory pools. Heb je al de registry toevogingen gedaan?
Okay good luck!On_E schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:51:
[...]
Nee ik zit nog op mijn werk, als ik thuis ben ga ik die teamliquid oplossing direct proberen, en anders moet ik maar een maandje wachten tot ik ECHT aan SC2 kan beginnen, want dan ga ik Windows 7 maar aanschaffen.
Ik beweer dat je in diamond kan komen met maar 1 build order. Je kan zelfs top 20 van amerika worden met alleen maar 4 gaten. Natuurlijk zal je dan nooit ver komen in tourney's enzoAnoniem: 291856 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:41:
[...]
Dus.. je wil beweren dat iedereen in diamond 1 build order heeft? Ik weet niet of ik de enige ben maar als zerg heb ik.. geen build order (op pool hatch en gas na) en met protoss doe ik ook iedere keer iets anders.
Je kan inderdaad in diamond komen met 1 build order, maar.. dat.. is toch. best wel saai?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 29-10-2010 13:06 ]
Top 20 is duidelijke bullshit en betwijfel of je Top 200 gaat halen met 1 BO zelfs als je hem perfectioneert. Je wordt gescout en kan niets anders dan je ene Build Order en gaat dus royaal op je gezicht.Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:01:
[...]
Ik beweer dat je in diamond kan komen met maar 1 build order. Je kan zelfs top 20 van amerika worden met alleen maar 4 gaten. Natuurlijk zal je dan nooit ver komen in tourney's enzo
Voor de mensen die het nog niet wisten.
Grandmaster League wordt top 200 per Regio ( Lijst van Blizzard niet SC2Ranks ofzo )
Master League wordt top 3% van Diamond
Aangekondigd @ Blizzcon
Kan niet wachten op me Murloc Marine Portrait

spoiler:
SangHo :'[. Maar 1 Protoss in Ro8.
[ Voor 3% gewijzigd door AlexOo op 29-10-2010 13:21 ]
Er is een amerikaanse speler die 17e was geworden op die top 200 lijst met alleen maar 4 gatenTop 20 is duidelijke bullshit en betwijfel of je Top 200 gaat halen met 1 BO zelfs als je hem perfectioneert. Je wordt gescout en kan niets anders dan je ene Build Order en gaat dus royaal op je gezicht.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 29-10-2010 13:42 ]
SlayerS_BoxeR fighting!
spoiler:
NextGenius is echt goed, ik had wel verwacht dat hij zou winnen. Ik zou z'n builds wel is helemaal willen zien 
Inderdaad 1.Anoniem: 335382 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:
[...]
Er is een amerikaanse speler die 17e was geworden op die top 200 lijst met alleen maar 4 gatenNouja dat zei day9 iniedergeval in een van zijn daily's
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Yeah, Master League! Van die invite only werd ik niet zo enthousiast (daar kom ik toch nooit in
), maar top 3% diamond moet wel te doen zijn. In ieder geval weer wat uitdaging wat betreft ladder. Nais.
Endorse heeft het trouwens (waarschijnlijk?) over HuK. Die heeft idd ge4gate tot 'ie erbij neerviel. Niet de minste inmiddels.
Wokkels is deze week 200e in EU.
edit: ik loop inmiddels alweer een paar posts achter
Endorse heeft het trouwens (waarschijnlijk?) over HuK. Die heeft idd ge4gate tot 'ie erbij neerviel. Niet de minste inmiddels.
Wokkels is deze week 200e in EU.
edit: ik loop inmiddels alweer een paar posts achter
Anoniem: 242718
livestream.com en dan even zoeken naar starcraft 2Anoniem: 35354 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:10:
Waar kijken jullie eigenlijk de wedstrijden?
teamliquid.net userstreams en even checken waar de viewcount boven 1k zit
of teamliquid.net en dan rechts een stream uitzoeken 
edit: wat hierboven staat dus
spoiler:
wow Boxer nog steeds ongeslagen, weer 2-0.
edit: wat hierboven staat dus
[ Voor 13% gewijzigd door daanteb op 29-10-2010 14:18 ]
spoiler:
'Slayers'_BoxeR tegen NaDa dinsdag...
[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 29-10-2010 14:24 ]
Dit topic is gesloten.