Ja ok, je hebt die game gewonnen. Ik weet niet of hij die strat aan het fine tunen was ofzo, maar ik vind het niet bepaald goed uitgevoerd van hem, gezien de unit lost resources. Hij verliest gewoon meer unit resources dan dat hij er bij jouw afharassed (er zijn 4-500 resources die in deze replay buggen en aan jouw kant worden opgeteld). Ondertussen expand jij! Jij outmacroed hem gewoon en wint terecht omdat hij en z'n reapers strategie hard faalt..
Als je het mij vraagt; op de manier waarop deze Terran deze game speelt, zo is hij niet aan die 1850 rating gekomen, wat mij doet vermoeden dat dit meer incidenteel is dan zijn standaard 'niveau' play. Ik had graag nog een matchup tegen hem gezien waar hij niet reaper-semi-allin gaat.
Ik heb al aangegeven; je kunt best wel als 1400 diamond player van 1800 diamond winnen, dat heb ik ook wel gedaan, en ik verlies ze nu ook nog wel eens tegen 1000 +/- diamonds. Maar dan verlies ik het of door Cheese of door een grove fout van mijn kant, iets dat niet mag gebeuren op 'je eigen niveau' of omdat ik een nieuwe strategie uitprobeer.
Ook telt mee dat je misschien sterker bent in ZvT en zo van 1800 rated spelers kan winnen, maar bijv. minder goed bent in ZvP en daar van 1200 rated verliest. Het zijn natuurlijk maar gemiddelden, maar wel gemiddelden waar je iets van kan afleiden.
En last, overtime gaan we natuurlijk allemaal omhoog, maar de betere spelers (nogmaals mits veel games gespeeld) onderscheiden zich wel van de mindere dmv hogere ratings, omdat ze simpel weg minder verliezen. Ergo rating = gemiddelde 1v1 matchup vertaling naar skill IMO. Ik ben ervan overtuigd dat een Win:Loss ratio in combinatie met rating een nog betere weerspiegeling van skill geeft.
Good game anyhow