Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:30

djfrankel

It's a trap!

furby-killer schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:47:
[...]

Ravens met PDDs + vikings + banshees zou in theorie wel redelijk probleemloos van sieges + vikings winnen. Klein detail, marines hakken je compleet in de pan.
Eventueel zouden banshees met cloak het probleem van de marines kunnen oplossen. Ik denk dat mass Raven+viking+3-4banshees best wel eens zou kunnen werken, het probleem is alleen dat dit zoals Weiman al zegt, nogal gas heavy is.

TvT is gewoon de saaiste matchup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg ik dan dat dat wel zo is? :P Helemaal met je eens btw

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 26-10-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:08
Ik heb gister weer geprobeerd twee potjes te spelen. Beide games waren op een vreemde manier laggy door mijn toedoen. De eerste was een FFA die ik aan het winnen was, maar die ben ik maar voortijdig gequit. De tweede game was een 3vs3 waarbij ik na 1 minuut al gedropt werd zonder countdown…

Ik heb net even snel een UTP kabeltje gehaald, eens kijken of SC2 met een vaste lijn ipv wireless beter wil werken. Eerst nog even werken, morgen horen jullie meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Zeg ik dan dat dat wel zo is? :P Helemaal met je eens btw
nee, maar degene die je citeerde volgens mij wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:21:
gebruikt iemand hier Sc2Gears? het analyseert je replays voor wat leuke statistieken en je kan een autosave instellen voor replays (ik ben al heel wat replays kwijtgeraakt door het maximum van 25). dus, als iemand het gebruikt, bevalt het? :P

btw, kan er niet een irc kanaal worden open gegooid specifiek voor mensen die willen oefenen en die zichzelf dan in de topic kunnen toevoegen ofzo? bij ladderen heb ik altijd het idee dat ik mn losses moet rechtrekken waardoor ik vaak een paar uur bezig ben. mja misschien heb ik ook gewoon verkeerde mindset maar ff potje oefenen klinkt gewoon veel aantrekkelijker.
Daan ja ik gebruik het al een aantal maandjes eigenlijk sinds de eerste week ofzo, als je hulp ermee nodig heb je weet me te vinden.

Zeker de auto replay save is ideal, mass renaming van replays en ook de stats zijn erg intressant.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Korte vraag. Ik begin de laatste tijd als protoss steeds meer moeite met MMM te krijgen. Vooral het tijdstip tussen het begin stuk en wanneer HT uit zijn. HT's zie ik echt als late game 2+ basis up om het macro wise te kunnen ondersteunen. Het gaat dus voornamelijk wanneer de eerste collosie uit zijn tot de periode dat je 5-6 collosie hebt en je bijna kan overstappen naar HT. Om de 1 of andere reden heb ik nog nooit head-on een terrran army verslagen op die manier (terwijl ik soms 20+ food voor lig op dat moment en een macro voordeel heb). Ik snap er echt niks van. Jullie enig idee? Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik speel geen Toss maar ik zie in replays vaak dat de Toss de terran army in tweeen hakt met force fields, misschien is proberen? Is wel micro intensive.... Ook kan dit wss niet omdat je al gas heavy bent en dan ook nog eens sentries moet maken maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42
Anoniem: 357023 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:56:
Korte vraag. Ik begin de laatste tijd als protoss steeds meer moeite met MMM te krijgen. Vooral het tijdstip tussen het begin stuk en wanneer HT uit zijn. HT's zie ik echt als late game 2+ basis up om het macro wise te kunnen ondersteunen. Het gaat dus voornamelijk wanneer de eerste collosie uit zijn tot de periode dat je 5-6 collosie hebt en je bijna kan overstappen naar HT. Om de 1 of andere reden heb ik nog nooit head-on een terrran army verslagen op die manier (terwijl ik soms 20+ food voor lig op dat moment en een macro voordeel heb). Ik snap er echt niks van. Jullie enig idee? Tips zijn welkom :)
4+ collosi = gg tegen MMM
je hebt zealots nodig + sentry's en wat stalkers. Maar vooral veel zealots en redelijk wat sentrys. Met forcefields split je zn army(beter nog je zet de ff achter de mmm, zodat ze niet kunnen kiten), je zealots tanken de mmm, je collosi maakt ze af. ik heb zelden verloren tegen puur MMM als ik 4+ collosi had.

[ Voor 5% gewijzigd door gotfurrr op 26-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zerg heeft een goede dag in de GSL

Prachtig dit, hoe late game terrans helemaal kapot worden geharrased

http://www.gomtv.net/2010gslopens2/live/index.php

[ Voor 20% gewijzigd door Muta op 26-10-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
djfrankel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:23:
Gister zo'n 8 potjes 1v1 gespeeld, waaronder 4 TvT en ik moet zeggen dat ik TvT toch wel de minste matchup van alle vind. Het lijkt er op dat het tegenwoordig niet meer is dan in de eerste minuten marines+siegetank rushen en dan zorgen dat je er zo snel mogelijk vikings bij hebt. Zelf wou ik eerst voor een banshee harrass gaan. Dus toen hij mn ramp begon kapot te schieten met siege tanks alles naar achter verplaats, beetje tijd gerekt (had gelukkig zelf 1 siege tank gemaakt) en dmv stimpack zn siegtanks nèt kapot kunnen krijgen. Maar om zelf siegetank+viking te gaan was al te laat, omdat ik zelf te weinig vikings zou hebben op dat moment. Hoe pakken jullie dit meestal aan?
Gogo ghost + nuke. Zijn leger is veel te statisch, als je een beetje stoeit met je nukes kan je die tanks verschrikkelijk te grazen nemen. Danwel door ze te raken met een nuke, danwel door ze weg te laten rijden en ze dan terwijl ze rijden te pakken met stimmed marines/marauders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gotfurrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:07:
[...]

4+ collosi = gg tegen MMM
je hebt zealots nodig + sentry's en wat stalkers. Maar vooral veel zealots en redelijk wat sentrys. Met forcefields split je zn army(beter nog je zet de ff achter de mmm, zodat ze niet kunnen kiten), je zealots tanken de mmm, je collosi maakt ze af. ik heb zelden verloren tegen puur MMM als ik 4+ collosi had.
Ik denk dat je een goed punt hebt. Meestal focus ik me op stalkers (met of zonder blink) om de uiteindelijke vikings tegen te gaan en kan het dus goed zijn dat mijn zealot count daardoor veel te laag is. Mmm eens een paar replays bekijken, want ik kan redelijk de collosie in leven houden alleen de voorste linie is zo weggevaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:16
Rating != Skill betekent niet alles maar als iemand 2600+ diamond staat betekend dat toch wel iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat collega's van me zijn helemaal laaiend enthousiast over StarCraft 2.. Heeft iemand toevallig nog een guest key liggen die ik mag hebben? Dan kan ik het spel ook eens proberen en wellicht zelfs een potje tegen mijn collega's spelen.. Heb hier een DVD 'StarCraft II Windows of Liberty' liggen (maar zonder keys dus). Als het bevalt koop ik het spel wel ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Gekheid schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Rating != Skill betekent niet alles maar als iemand 2600+ diamond staat betekend dat toch wel iets
Ja, dat diegene ontzettend veel games heeft gespeeld. Je kan heel hoog in de ladder komen door bijvoorbeeld alleen maar te 4-gaten, maar of je dat ook een goede speler maakt..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Anoniem: 357023 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat je een goed punt hebt. Meestal focus ik me op stalkers (met of zonder blink) om de uiteindelijke vikings tegen te gaan en kan het dus goed zijn dat mijn zealot count daardoor veel te laag is. Mmm eens een paar replays bekijken, want ik kan redelijk de collosie in leven houden alleen de voorste linie is zo weggevaagd.
zoals de gsl commentatoren al zeiden, collosi worden sterk als er veel gateway units als support zijn en zijn zeer zwak als die support er niet is.

bovendien zal je ook een aantal stalkers moeten hebben tegen de vikings/banshees, maar je zal hoofdzakelijk vertrouwen op je zealots en sentry's (vind ik dan he, ben maar silver dus misschien dat het in de hogere regionen slecht advies is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
VP. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Ja, dat diegene ontzettend veel games heeft gespeeld. Je kan heel hoog in de ladder komen door bijvoorbeeld alleen maar te 4-gaten, maar of je dat ook een goede speler maakt..? ;)
Wanneer ben je dan wel een `goede` speler?

Goede spelers winnen veel, en komen dus hoger in de ladder.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
djfrankel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:08:
[...]

Eventueel zouden banshees met cloak het probleem van de marines kunnen oplossen. Ik denk dat mass Raven+viking+3-4banshees best wel eens zou kunnen werken, het probleem is alleen dat dit zoals Weiman al zegt, nogal gas heavy is.

TvT is gewoon de saaiste matchup
Scan is OP in het geval van banshees :). Wanneer je TvT zit hebben jullie beide minstens 2 OC's en dat zijn een hoop scans. Marines blazen door PDD's heen alsof ze er niet zijn en banshees zijn _erg_ snel kapot door marines. Beter research je de HSM en rag je die door de marines heen. TvT kan soms best interessant zijn maar zodra je het gevecht in de lucht verliest ben je alles kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 26-10-2010 15:05 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
PROximity schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:08:
Zijn hier +1800 diamond 1v1ers ? :) Just curious
Geef het twee weekjes, dan zouden de meeste diamond spelers hier toch wel 1800+ moeten zijn, de bonus puntjes tikken lekker aan natuurlijk. :/

* Morphix herrinert zich de tijd dat 900 punten nog iets voorstelde.

Fijn die duidelijke rating, stelt idd lekker veel voor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 21:20
VP. schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:44:
[...]

nee, maar degene die je citeerde volgens mij wel :P
diamond rating geeft zeker een indruk (mits veeeel games gespeeld) hoe goed een speler is. Daar kun je niet omheen. Natuurlijk kan een lager ge-rate speler winnen van een hoger, maar het gaat natuurlijk om 'gemiddelden'.

Ik win vs 1000 rated spelers aprox 90% van de games en tegen 1500 rated spelers 60% en tegen 1800 rated 30%. Dus zeker geeft het wel een indruk (mbt skill levels). Hoe goed je met verschillende strategieen omgaat, hoe je micro/macro is etc.

[ Voor 7% gewijzigd door PROximity op 26-10-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gotfurrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:53:
[...]

zoals de gsl commentatoren al zeiden, collosi worden sterk als er veel gateway units als support zijn en zijn zeer zwak als die support er niet is.

bovendien zal je ook een aantal stalkers moeten hebben tegen de vikings/banshees, maar je zal hoofdzakelijk vertrouwen op je zealots en sentry's (vind ik dan he, ben maar silver dus misschien dat het in de hogere regionen slecht advies is)
Ik ben zelf mid diamond. Maar dat wil niet zeggen dat je geen advies kan krijgen van silver players :) Juistem op de lagere levels vallen bepaalde dingen gewoon sneller op. Op hogere niveaus mask je dat soms omdat je een andere oplossing kan laten werken. Ik denk dat het in mijn geval niet zozeer is dat er te weinig gateway units zijn maar misschien de verkeerde verhoudingen omdat ik overcommit op stalkers (ander puntje ga ik nog goed controleren en dat is de upgrades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:04:
[...]

Scan is OP in het geval van banshees :). Wanneer je TvT zit hebben jullie beide minstens 2 OC's en dat zijn een hoop scans. Marines blazen door PDD's heen alsof ze er niet zijn en banshees zijn _erg_ snel kapot door marines. Beter research je de HSM en rag je die door de marines heen. TvT kan soms best interessant zijn maar zodra je het gevecht in de lucht verliest ben je alles kwijt.
Mass raven wint overigens van nagenoeg alles. Heb wel eens een stuk of 15 BC's met 15 ravens naar de eeuwige SC2 jachtvelden geblazen met: jawel, HSM. Instant cast, met yamamoto zijn ze dan echt niet snel genoeg.

Serieus, tegen mass ravens is weinig te doen. Nagenoeg alles kan je opblazen met die HSM. Voordat je er 20 hebt ben je alleen wel 4k gas kwijt :P.

Ben wel eens de huid volgescholden met n00btactic als ik weer eens won met mass raven. Dat die taktiek insane veel gas en dus expo's vereist en je dat nauwelijks verdedigen kan in het begin, sja. Dat kwam niet bij 'm op :P

[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 26-10-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 357023 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Ik ben zelf mid diamond. Maar dat wil niet zeggen dat je geen advies kan krijgen van silver players :) Juistem op de lagere levels vallen bepaalde dingen gewoon sneller op. Op hogere niveaus mask je dat soms omdat je een andere oplossing kan laten werken. Ik denk dat het in mijn geval niet zozeer is dat er te weinig gateway units zijn maar misschien de verkeerde verhoudingen omdat ik overcommit op stalkers (ander puntje ga ik nog goed controleren en dat is de upgrades).
In PvP en PvT ga ik liever wat later colossus en focus ik in het begin meer op gateway units + immortals. 2 of 3 immortals kunnen echt het verschil maken als hij marauder heavy gaat. Als je dan ook nog handig je ff plaatst kun je doortechen naar colossus of ht en je 3e pakken.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
rodie83 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Mass raven wint overigens van nagenoeg alles. Heb wel eens een stuk of 15 BC's met 15 ravens naar de eeuwige SC2 jachtvelden geblazen met: jawel, HSM. Instant cast, met yamamoto zijn ze dan echt niet snel genoeg.

Serieus, tegen mass ravens is weinig te doen. Nagenoeg alles kan je opblazen met die HSM. Voordat je er 20 hebt ben je alleen wel 4k gas kwijt :P.

Ben wel eens de huid volgescholden met n00btactic als ik weer eens won met mass raven. Dat die taktiek insane veel gas en dus expo's vereist en je dat nauwelijks verdedigen kan in het begin, sja. Dat kwam niet bij 'm op :P
Hmhm Ravens worden zwaar onderschat. Maar ze zijn ook heel erg zwak, één foutje en je bent er zo een stapel kwijt wat natuurlijk erg jammer is. Maar het is wel gewoon de leukste unit van Terran :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:38:
[...]

Hmhm Ravens worden zwaar onderschat. Maar ze zijn ook heel erg zwak, één foutje en je bent er zo een stapel kwijt wat natuurlijk erg jammer is. Maar het is wel gewoon de leukste unit van Terran :).
Sowieso. De reacties van andere spelers zijn ook mooi als je weer eens een heel leger opblaast met ravens. De WTF!!7787!! opmerkingen vliegen je om de oren :D

Overigens ben ik ook wel groot fan van de befaamde Thor attackgroup met een shitload aan SCV's. Ook dat is zonder goede micro verschrikkelijk lastig te counteren (probeer die SCV's tussen al die Thor's maar eens te raken, en als je ze al raakt repairen ze elkaar wel :P).

[ Voor 21% gewijzigd door rodie83 op 26-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Als 'toss heb je daar weinig last van, 1 storm doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rodie83 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:07:
[...]

Overigens ben ik ook wel groot fan van de befaamde Thor attackgroup met een shitload aan SCV's. Ook dat is zonder goede micro verschrikkelijk lastig te counteren (probeer die SCV's tussen al die Thor's maar eens te raken, en als je ze al raakt repairen ze elkaar wel :P).
Gelukkig wordt dit gepatched.. (interview David Kim blizzcon) Ik ben verslagen door een Gold speler die dit deed :') Blijkbaar moet ik ling/bling gaan ipv roach, dan kan ik die scvs nog opblazen met blings.. alleen wordt het lastig ivm hellions. (tegen 1base thorallin)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 26-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

In PvP en PvT ga ik liever wat later colossus en focus ik in het begin meer op gateway units + immortals. 2 of 3 immortals kunnen echt het verschil maken als hij marauder heavy gaat. Als je dan ook nog handig je ff plaatst kun je doortechen naar colossus of ht en je 3e pakken.
Klopt, vaak win ik de games zelfs hierdoor. Een goede timed attack met 1-3 immortals zijn super sterk. Daarna komt dus mijn probleem naar voren als ik door tech naar collossie hoort het voordeel naar protoss kant uit te gaan in de huidige balance(kwam nog bij blizzcon naar boven), Bij mij begint dan juistem de problemen :( Vanavond nog maar eens wat reply's bekijken en eens kijken hoe het met mijn unit combinatie dan precies staat.

Tegen de thor attack is er een window dat de terran bijna niks heeft. Je kan hier makkelijk gebruik van maken. Als protoss is 1 of 2 stalkers al bijna genoeg. Voor zerg zou dat dus roaches zijn. Het scouten is wel de key!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 26-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:20:
[...]

Gelukkig wordt dit gepatched.. (interview David Kim blizzcon) Ik ben verslagen door een Gold speler die dit deed :') Blijkbaar moet ik ling/bling gaan ipv roach, dan kan ik die scvs nog opblazen met blings.. alleen wordt het lastig ivm hellions. (tegen 1base thorallin)
Nu moet je inderdaad gewoon banelings erop suiciden, erg duur geintje voor de terran dan. Alternatief is mutas, en waar je waarschijnlijk geen tijd voor hebt maar wat wel hilarisch zou zijn infestor.

Imo zijn ravens juist meest overschatte units. Zowel HSM als PD kosten enorm veel energie. Ik zie ze alleen als echt nuttig tegen vikings omdat die zon lage ROF hebben. Maar dan nog kunnen die gewoon ervandoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Rating zegt idd niet veel, ik versla een 1850 speler ook game na game, terwijl ik zelf maar 1350 punten heb. Als er 2 spelers precies even goed zijn en de ene elke dag 10 games doet en de ander precies genoeg games om de bonus pool op te maken en beide spelers 50% winnen zal de tweede speler veel hoger in de ranking komen.

PvP: pushen met 3 immortals eindigt de game bij mij vaak al, ik ben niet zo van de colossorum. Ik expand wel vroeg, dus daadoor kan ik vaak ook voor komen in de gateway unit count. Met colosso (jaja, dit zijn de juiste vervoegingen voor Colossi als meewerkend voorwerp in het latijn) voelt mn leger zo fragiel en statisch aan.. Uiteindelijk moet ik toch vaak wel geloven aan Colossis.

Ok genoeg gemierenneuk over de juiste vervoegingen van Colossus :P

PvT hou ik toch meer van fast expo (ongeveer dit http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=162090) en dan de boel met gateway units en een of 2 immortals afhouden en dan gelijk door naar high templar. Als je met een expo tegen een 1 base terran zit kan je het trouwens prima veroorloven om bij je expo de helft van je probes te verliezen, dan loop je als het goed is nog steeds voor.

SCV repair nerf op thors vind ik een beetje onzin eerlijk gezegt, het is vrij all in om met je workers aan te gaan vallen, van mij mag dat ook wel sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik rek games meestal zodat ik met Ravens, Banshees en Battlecruisers op pad kan. Vaak is dan ook al een expension uitgemijnd en dan neem ik vaak die ~20 SCV's mee om te repairen, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn startstrategie is als volgt:

- Drie SCV's en dan 3e SCV maar Supplydock
- Twee SCV's en dan is Supplydock klaar
- Barracks en terwijl barrack under construction is nog 4 SCV's.
Totaal SCV's wat dan minerals mined op base is dan 16 en dan begin ik met het trainen van marines en twee extra SCV's voor Vespian factories te bouwen. Terwijl de factories worden gebouwt breid ik de command uit met de sensor upgrade. Daarna SCV's voor de vespians op max te laten draaien.

In de tussentijd dat de vespians worden gebouwt ontplooi ik mijn tactiek afhankelijk van mijn 3 allies bij 4 vs 4 en wat de tegenstander doet. Ik heb zelf het gevoel dat met 16 SCV's ik het snelste mine, in theorie zou ik 24 scv's voor de mineralfields kunnen gebruiken maar dan kom ik meestal in de knoop met het aantal vrije commandpoints voor mijn leger. Ik breid als terran ook snel uit, ik bou meestal als eerste (op zergers na) mijn 2e command center en pop vrij snel daarna mijn derde al voor resourcecontrol te stimuleren aan mijn zijde.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Auredium schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:48:
Mijn startstrategie is als volgt:

- Drie SCV's en dan 3e SCV maar Supplydock
- Twee SCV's en dan is Supplydock klaar
- Barracks en terwijl barrack under construction is nog 4 SCV's.
Totaal SCV's wat dan minerals mined op base is dan 16 en dan begin ik met het trainen van marines en twee extra SCV's voor Vespian factories te bouwen. Terwijl de factories worden gebouwt breid ik de command uit met de sensor upgrade. Daarna SCV's voor de vespians op max te laten draaien.

In de tussentijd dat de vespians worden gebouwt ontplooi ik mijn tactiek afhankelijk van mijn 3 allies bij 4 vs 4 en wat de tegenstander doet. Ik heb zelf het gevoel dat met 16 SCV's ik het snelste mine, in theorie zou ik 24 scv's voor de mineralfields kunnen gebruiken maar dan kom ik meestal in de knoop met het aantal vrije commandpoints voor mijn leger. Ik breid als terran ook snel uit, ik bou meestal als eerste (op zergers na) mijn 2e command center en pop vrij snel daarna mijn derde al voor resourcecontrol te stimuleren aan mijn zijde.
Ik begrijp niet wat je bedoelt met in de knoop raken met vrije commandpoints maar met 16 scv vs. 24 loop je achter qua resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wat is een Supplydock? En als je 3v3 of 4v4 speelt hoef je niet echt aan te passen op wat me je medespelers doen toch?

[ Voor 68% gewijzigd door MrVegeta op 26-10-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
aredium... als je bij 9 supply gaat bouwen loop je 10 sec achter.
als je 10 hebt scv hebt, moet je zsm een supply bouwen...
daarna nog 1 scv (11supply block)
dan kan je kiezen voor gas of orbital.. als je goed doet... begin je 12e scv te bouwen net voor de supply af is.

ik haat dat je geen barrack kunt bouwen voordat je supply af is... kut patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17
Net m'n laatste twee placements gedaan voor 2v2. Van de vijf heb ik er twee verloren dus in Silver geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Ah heerlijk, net een 4x(!)7 a 8 pool tegen mij overleeft met toss in een 4v4 en alle bijbehorende vervolg rushes van ze.probes + block op ramp met zeals en gebouwen + 1 (iets te late) hero cannon en wat micro deden het.

Gelukkig was ik licht voorbereid, aangezien in MU 3xZ en 1x random (was ook Z uiteindelijk) zag, dus ik had al zo'n vermoedden . 2 gate gegaan inplaats van 1 --> cyber --> stalker ,zoals ik normaal doe.

Geeft je toch een fijn gevoel om zo'n lame strategie af te straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 01-06 10:29

Elp

Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:19:
Rating zegt idd niet veel, ik versla een 1850 speler ook game na game, terwijl ik zelf maar 1350 punten heb. Als er 2 spelers precies even goed zijn en de ene elke dag 10 games doet en de ander precies genoeg games om de bonus pool op te maken en beide spelers 50% winnen zal de tweede speler veel hoger in de ranking komen.
Je krijgt 12 bonus punten per dag, die kan je dus met 1 game allemaal halen. Beide winnen 50%, maar 1 speelt dus 2 games per dag en de ander 10:
1*winst(inclusief bonus) -1*verlies= 1*24-1*12=12 punten

dan voor 10 games per dag:
5*winst(inclusief 1 keer bonus)-5*verlies =1*24+4*12-5*12=12 punten

Netto kom je dan gewoon op hetzelfde aantal punten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
na mijn 30 game lose streak van 5 weken terug (ik was boos dat ik verloor enzo :P)

ben ik sinds de patch weer 1on1 gaan spelen, was van 1000 diamond naar 900 platinum gegaan, maar ben nu weer hard op weg d.m.v. een winstreak van inmiddels 17 matches,
best leuk, zo'n winstreak :D

Ik durf alleen nu niet meer te spelen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 20:08
Aaargghh, mijn GeForce 8800 GTS 320 mb is kaduuk gegaan, is Starcraft II ook een beetje goed te draaien met een HD 5670 @ 1920 x 1200? Heb weinig budget om een dikkere kaart aan te schaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024
Net een 1v1 gespeeld. PvT. Kiting stimmed marauder/marines.. Verdomme zeg wat is dat lastig te counteren! Eerst alle zealots en sentries 1 voor 1 pakken, daarna er vandoor gaan. Als counter had ik collosi met thermal lance, gezien in zijn expo in de vroege stadia al te pakken had met immortals. Dat heeft me gered, maar ik ben toch echt op zoek naar early game Protoss tips tegen deze combo. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:04
Pruzer80 denk niet dat dat geweldig gaat werken, zeker met hoge settings. Kijk eens naar 2e hands video kaarten. Zeker nu de 6000 serie er is zullen weer veel mensen hun 1 jaar oude kaarten te koop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
DeX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:14:
Net een 1v1 gespeeld. PvT. Kiting stimmed marauder/marines.. Verdomme zeg wat is dat lastig te counteren! Eerst alle zealots en sentries 1 voor 1 pakken, daarna er vandoor gaan. Als counter had ik collosi met thermal lance, gezien in zijn expo in de vroege stadia al te pakken had met immortals. Dat heeft me gered, maar ik ben toch echt op zoek naar early game Protoss tips tegen deze combo. Iemand?
Sentry en forcefielden is denk ik wel goed.
Forcefields achter de MM ball plaatsen kan er voor zorgen dat ze niet weg kunnen rennen en je zealots kunnen dan aanvallen.

Protoss heeft volgens mij genoeg counters voor een MM ball.

Ik speel zelf Terran :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

@DeX
Zelf hou ik er van van fast expand te gaan en je eerste units uit te chronoboosten, zoals hier:
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/1_Gate_FE_(vs_Terran)
weinig dat terrans daar tegen kunnen doen :D, en daarna gewoon charge zealots + sentries gaan. Voordat je naar high templars gaan is collosus daarvoor een goede keuze.
En Taro Tassadar

[ Voor 17% gewijzigd door Dryopes op 27-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Early game inderdaad een aantal zealots met een zooi stalkers erachter, en achter zn mm ball een force field gooien zodat hij moeilijker wegrent. De zealots kunnen de damage opvangen en eventueel wat damage dealen, maar ondertussen hebben je stalkers free shots. Later kan je storm of voor colossos kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat niet 100%, maar wel redelijk werkt is ook hem insluiten met zealots. Dus komt neer op groepje zealots ergens verstoppen, en als hij bij een choke komt van twee kanten aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
De lag die ik afgelopen dagen had in SC2 lag inderdaad aan de wireless verbinding. Gister kon ik na een tijdje klooien eindelijk fatsoenlijk SC2 spelen. Geen centje pijn, geen milliseconde lag.

In totaal heb ik uiteindelijk 6 potjes 2vs2 gedaan waarvan we het grootste deel verloren. Eén van de potjes verloren we door goed gebruik van forcefields. We hadden hun ramp gescout, en die stond vol met T1 defence achter wat barracks. Mijn maatje maakte dus een zooi banelings, en ik stond erachter te wachten met mijn leger thors en MM. Door super goed forcefield gebruik werd de banelingbust een totaal fisco. De aanval mislukte, en uiteindelijk was dat het keerpunt in het potje… Toch wel gaat om te zien hoe nuttig die forcefields kunnen zijn…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:59
hulkie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:53:
In totaal heb ik uiteindelijk 6 potjes 2vs2 gedaan waarvan we het grootste deel verloren. Eén van de potjes verloren we door goed gebruik van forcefields. We hadden hun ramp gescout, en die stond vol met T1 defence achter wat barracks. Mijn maatje maakte dus een zooi banelings, en ik stond erachter te wachten met mijn leger thors en MM. Door super goed forcefield gebruik werd de banelingbust een totaal fisco. De aanval mislukte, en uiteindelijk was dat het keerpunt in het potje… Toch wel gaat om te zien hoe nuttig die forcefields kunnen zijn…!
Je weet toch dat Thors forcefields kapot lopen? Dat vind ik namelijk als Toss speler erg irritant als ik met mijn sentries in de weer ben

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Dryopes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:46:
@DeX
Zelf hou ik er van van fast expand te gaan en je eerste units uit te chronoboosten, zoals hier:
weinig dat terrans daar tegen kunnen doen :D, en daarna gewoon charge zealots + sentries gaan. Voordat je naar high templars gaan is collosus daarvoor een goede keuze.
En Taro Tassadar
heel mooi een FE tegen terran inderdaad, waar ik alleen problemen mee heb is wanneer de T gaat voor een push rond de 9-10 minuten met 1 of 2 tanks en een relatief kleine mm groep. Die parkeren ze buiten je choke en schuiven gewoon langzaam je basis in met dekking van de tank(s).

Als ik FE heb ik op dat tijdstip gewoon te weinig units (na een FE heb ik 3 stalkers en 2 zealots of zo, en rond de 10 minuten heb ik wel een redelijk aantal stalkers/zealots maar die leggen het gewoon af tegen die tank(s) + mm combo :( )

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de laatste tijd continue problemen met gedrag van units. Laat ik mijn legertje terugtrekken naar mijn natural met vijand op de hielen, draait ineens een immortal om om alleen te gaan aanvallen. Zealots die boven een ramp staan en ik ze daar wil houden totdat de MMs van tegenstander ramp op lopen, maar nee sommige rennen naarbeneden ondanks dat ik ze allemaal geselecteerd hebt en ik continue aan het klikken ben om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:47:
Ik heb de laatste tijd continue problemen met gedrag van units. Laat ik mijn legertje terugtrekken naar mijn natural met vijand op de hielen, draait ineens een immortal om om alleen te gaan aanvallen.
Dat kan volgens mij alleen als je A-move gebruikt om terug te trekken en één van de units komt in de range van de immortal. Als je een move command gebruikt zou dit niet moeten gebeuren.
Zealots die boven een ramp staan en ik ze daar wil houden totdat de MMs van tegenstander ramp op lopen, maar nee sommige rennen naarbeneden ondanks dat ik ze allemaal geselecteerd hebt en ik continue aan het klikken ben om terug te gaan.
Gebruik hold position.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gotfurrr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

heel mooi een FE tegen terran inderdaad, waar ik alleen problemen mee heb is wanneer de T gaat voor een push rond de 9-10 minuten met 1 of 2 tanks en een relatief kleine mm groep. Die parkeren ze buiten je choke en schuiven gewoon langzaam je basis in met dekking van de tank(s).

Als ik FE heb ik op dat tijdstip gewoon te weinig units (na een FE heb ik 3 stalkers en 2 zealots of zo, en rond de 10 minuten heb ik wel een redelijk aantal stalkers/zealots maar die leggen het gewoon af tegen die tank(s) + mm combo :( )

iemand tips?
Ik zie deze tacktiek idd ook steeds meer. Het heeft er in mijn geval voor gezorgd dat ik mijn gebouwen wat meer naar achteren plaats en niet vanaf buiten mijn basis beschoten kan worden door tanks. De rest is veel scouten wanneer de tanks niet in siege mode staan en dan toeslaan. Probeer zo lang mogelijk te stallen en wanneer je eerste immortal eruit is is het redelijk easy te handelen. Immortal voorop om de eerste klappen op te vangen en daarna de rest. Het is nog steeds zeer krap, maar het is tot nu toe de enige manier die ik heb gevonden om deze slow push af te houden.

edit: Als je het een poosje vol kan houden kicked je macro voordeel in en dan crush je hem. De tegenstanders die dit deden in mijn geval gingen allemaal 1 base en zeeeeer late expo. Het is dus bijna een all-in

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 27-10-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gotfurrr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

iemand tips?
Meestal stuur ik mijn MM Ball pas richting de protos op inderdaad 6 a 7 minuten maar zodra ik zie dat er erg weinig units staan en zie dat ie FE gaat dan heb ik namelijk genoeg aan een handje vol marines en een enkele maurader met stim+con shells. Om zijn eerste linie weg te vagen, ondertussen van de aanval ben ik natuurlijk flink aan het macro-en in mijn base en de 2de push volgt dan ook nagenoeg direct nadat de laatste units dood is van de eerste push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 20:08
astie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:16:
Pruzer80 denk niet dat dat geweldig gaat werken, zeker met hoge settings. Kijk eens naar 2e hands video kaarten. Zeker nu de 6000 serie er is zullen weer veel mensen hun 1 jaar oude kaarten te koop zetten.
Ik ben niet happig op het kopen van 2e hands videokaarten, heb altijd argwaan dat er iets mee aan de hand is en dat dat pas opspeelt wanneer de kaart een tijdje bezig is.

Heb nu maar een 5750 besteld, die zou het volgens mij prima moeten trekken. Heb er nu een HD 5450 in hangen als tijdelijke oplossing en dat is een verschrikking voor de ogen maar hij draait wel redelijk vlot SC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146008

Ik ben gisteravond afgeslacht. Echt gewoon weggevaagd :'(

Allebei Terran op Lost Temple, hij ging voor thors/tanks/battlecruisers :o Ik ging voor marine/marauders/ravens. Omdat ik zijn samenstelling van units nooit ben tegengekomen had ik zoiets van, misschien lukt 't wel. Maar niet dus. Heb 't een half uur uitgehouden omdat ik 't goud had, maar heb 3 massive battle's zo hard verloren. Het is dat een een 6rax build had en mijn units sneller kon spammen als hij z'n thors/battlecruisers, anders was 't afgelopen in 15 minuten.

Maar 't skill verschil begint me wel steeds meer op te vallen nu, heb nu 20 1v1 ladder games gespeeld, ben van bronze naar silver gegaan, en deze Terran was een diamond... Ik vind dat zo irritant, dat ik niet weet wat ik kan verwachten, of ik speel tegen een lage silver, of ik speel tegen een aardig hoge diamond, en dat scheelt toch een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:02:
[...]

Meestal stuur ik mijn MM Ball pas richting de protos op inderdaad 6 a 7 minuten maar zodra ik zie dat er erg weinig units staan en zie dat ie FE gaat dan heb ik namelijk genoeg aan een handje vol marines en een enkele maurader met stim+con shells. Om zijn eerste linie weg te vagen, ondertussen van de aanval ben ik natuurlijk flink aan het macro-en in mijn base en de 2de push volgt dan ook nagenoeg direct nadat de laatste units dood is van de eerste push.
MM of deze slow push zijn 2 verschillende dingen. Dit is een timing attack die rond de 9 min komt en het is zeer moeilijk te verdedigen met een FE. Als de tanks in range komen van je production buildings is het einde verhaal. Het komt ook op een tijdstip dat je je nexus niet meer kan cancellen. Je ziet het in diamond in iedergeval heel veel nu en ik heb er ook moeite mee om die build echt te breken. Het is meer volhouden en hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
spoiler:
upset in de GSL2, fruitdealer ligt eruit :( erg jammer maar wel leuk voor het toernooi dat een relatief onbekende speler hem eruit schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

daanteb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:39:
spoiler:
upset in de GSL2, fruitdealer ligt eruit :( erg jammer maar wel leuk voor het toernooi dat een relatief onbekende speler hem eruit schopt.
:> heeft gij een recap beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ah damn nu baal ik dat ik in een meeting zit ik wil GSL kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ShadowBumble schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:42:
Ah damn nu baal ik dat ik in een meeting zit ik wil GSL kijken !
Linkje ? Ik kon geen site vinden hiervoor.
Morgenavond ook weer een competition dacht ik van IEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
@GSL: Dat die BoxeR niet SlayerSBoxeR is is echt vervelend :(

Livestream: http://www.gomtv.net/

[ Voor 23% gewijzigd door TJHeuvel op 27-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Redje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:38:
[...]

Sentry en forcefielden is denk ik wel goed.
Forcefields achter de MM ball plaatsen kan er voor zorgen dat ze niet weg kunnen rennen en je zealots kunnen dan aanvallen.

Protoss heeft volgens mij genoeg counters voor een MM ball.

Ik speel zelf Terran :)
Yeah ik maak me weinig zorgen over de MMM ball als Protoss zijnde, zeker niet mid/late game. Maar als ik kijk wat mijn tegenstander uit een nette Kite actie kan krijgen aan units killed/lost vs protoss early game, dan maak ik me zorgen. FF achter de ball krijgen zal ik zeker proberen.
Dryopes schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:46:
@DeX
En Taro Tassadar
Chargelots doe ik meestal, maar kost tijd + resources (200/200 + de twilight council) deze zijn dan vrij laat, tenzei ik minder stalkers neem. Stalkers MOET ik hebben om de medivacs te pakken.
Anoniem: 291856 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:47:
Early game inderdaad een aantal zealots met een zooi stalkers erachter, en achter zn mm ball een force field gooien zodat hij moeilijker wegrent. De zealots kunnen de damage opvangen en eventueel wat damage dealen, maar ondertussen hebben je stalkers free shots. Later kan je storm of voor colossos kiezen.
Als hij zealots one-shot bij elke stop'n-go actie word het een duur grapje.
ShadowBumble schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:02:
[...]

Dit ^^ gebeurd te vaak als ik FE vs Terran doe.
En vooral op grotere maps.

Affijn thanks for the tips, ik ga wat creatiever zijn met FF. Ik doe er te weinig mee. In dit potje ben ik vooral early/mid game voor de immortals gegaan. Om simpel de marauders eruit te pikken. Die dure units vielen makkelijk, en dan kan ik de druk opschroeven.

Replay vind je hier: http://screplays.com/replays/robxp/12415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
als je de stream niet kan kijken kun je ook de [GSL] Ro32 Day 4 topic volgen op teamliquid, is gewoon slowchat wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyCloneNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:46:
@GSL: Dat die BoxeR niet SlayerSBoxeR is is echt vervelend :(

Livestream: http://www.gomtv.net/
;) Eentje die niet vol zit of de live steam een error 0x00000051 heeft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:55:
[...]

;) Eentje die niet vol zit of de live steam een error 0x00000051 heeft :>
hij wordt wel ergens gerestreamed hier:
http://www.teamliquid.net/video/userstream.php

volgens mij die van Forsti.henning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:P En kan iemand me uitleggen..
waarom iedereen roept fake boxer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:00:
:P En kan iemand me uitleggen..
waarom iedereen roept fake boxer :D
omdat Slayers Boxer de echte is, blijkbaar is fake Boxer een fan en had hij niet gedacht dat Boxer nog sc2 zou spelen. hij heeft gezegd het volgende toernooi een andere nickname te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
http://www.gomtv.net/2010gslopens2/live/

Download de Gomplayer en klik op SQ live test. Werkt bij mij prima.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aicaramba schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:02:
http://www.gomtv.net/2010gslopens2/live/

Download de Gomplayer en klik op SQ live test. Werkt bij mij prima.
helaas krijg ik de error code 0x000000051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

hij wordt wel ergens gerestreamed hier:
http://www.teamliquid.net/video/userstream.php

volgens mij die van Forsti.henning
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
daanteb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

omdat Slayers Boxer de echte is, blijkbaar is fake Boxer een fan en had hij niet gedacht dat Boxer nog sc2 zou spelen. hij heeft gezegd het volgende toernooi een andere nickname te gebruiken :P
Ik dacht dat hij al geswitched naar EllenPage was?

Jammer dat daar geen regels voor zijn, want dit is uitermate verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

CyCloneNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

Fake ellen page!
Zitten er al trouwens vrouwen in de gsl?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 27-10-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Games tussen FruitDealer & FakeBoxer helaas gemist, nog maar eens terug kijken later.
spoiler:
Wat enorm zonde dat FruitDealer er uit ligt zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
CyCloneNL schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

idd, heb ook het idee dat er ene keer EllenPage staat en andere keer Boxer.
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Fake ellen page!
Zitten er al trouwens vrouwen in de gsl?
misschien dat ToSsGirL nog de switch maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

idd, heb ook het idee dat er ene keer EllenPage staat en andere keer Boxer.

[...]

misschien dat ToSsGirL nog de switch maakt :P
Ja maar tossgirl zat in een league voor vrouwen... Het is geen tennis. Tijd voor een Sire campagne. Een slimme meid is op een sixpool voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:39:
[...]

Een slimme meid is op een sixpool voorbereid.
Oehhh dat klinkt sexy ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Ja maar tossgirl zat in een league voor vrouwen... Het is geen tennis. Tijd voor een Sire campagne. Een slimme meid is op een sixpool voorbereid.
Toch vraag ik me hierbij altijd af waarom er een league voor vrouwen is? En waarom vrouwen daar nog niet over geklaagt hebben met die emancipatie en iedereen is gelijk zou dit toch niet voor moeten komen.

Helaas kan ik het hier op mijn werk helaas niet zien, weet iemand of er ook replays zijn of dat ik de casts later nog een keer kan terugkijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:32
[...]

tossgirl zit in stx a-team, dus da's gewoon een "mannenteam" en ze doet al tijden mee aan MSL en OSL prelims (waar ze verder geen potten breekt en heel af en toe es een potje wint -_-)

Ze speelde in shanghai op de world expo in een stx event waar ze van F91 (of een andere Chinees weet niet meer zeker) won...

Maja het lijkt er iig op dat vrouwen op het hoogste niveau niet kunnen competen met mannen op dit gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowdog schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Maja het lijkt er iig op dat vrouwen op het hoogste niveau niet kunnen competen met mannen op dit gebied :P
Het gaat natuurlijk ook uit wat voor een vijver je kunt vissen. uit 4.999.900 sc2 spelende mannen kun je sneller een topper verwachten dan uit een vijver van 100 sc2 spelende vrouwen.
We kunnen het ook over een andere boeg gooien. Mss zijn vrouwen wel veel geschikter voor sc2 vanwege dat multitask fabeltje. :)

Eindconclusie ik kijk liever naar een ownende echte ellen page dan naar idra.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 27-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ander forum waar ik kom, poste een femgamer het volgende, ging dan wel over SFIV op de EVO van dit jaar maar toch
I think a lot of the problem is in the training mindset of most female competitors. They show up to tournaments thinking, "I'm gonna show everyone that I'm the best female SFIV player out there!" or alternatively, "I'm gonna prove that I can hold my own, even against the men!"

Both of these mantras are ruinous. They, along with everyone else that wants to seriously compete, should always be thinking something along the lines of, "I'm going to humiliate everyone here; I'm in a completely different league.", regardless of gender. Look at Daigo's expression when he plays, because that's exactly what's going through his head.
En er is geen female SC:BW league meer omdat er te weinig spelers waren volgens mij.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:32
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:00:
[...]

Het gaat natuurlijk ook uit wat voor een vijver je kunt vissen. uit 4.999.900 sc2 spelende mannen kun je sneller een topper verwachten dan uit een vijver van 100 sc2 spelende vrouwen.
We kunnen het ook over een andere boeg gooien. Mss zijn vrouwen wel veel geschikter voor sc2 vanwege dat multitask fabeltje. :)

Eindconclusie ik kijk liever naar een ownende echte ellen page dan naar idra.
wie niet...
maja, je ziet dat in andere (denk) sporten er ook geen vrouwen zijn die op niveau van mannen meekunnen (kan iig zo snel nix bedenken). Dus denk dat t bij sc niet anders is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Net weer 2 leuke 2v2 potjes achter de rug. M'n 2v2 buddy en ik doen eigenlijk altijd longterm games, dus Fast Expand en macro'en. Meestal tot we beide een max leger hebben en dan aanvallen, werkt vaak. Aangezien de vijand gewoon een kleiner leger heeft.
Toch krijgen we vaak early agression voor onze kiezen, dus vandaag zelf eens de stoute schoenen aangetrokken.

Ik alleen zealots en hij alleen marines, daarna aanvallen en een transition doen + expand. Mooie schone potjes al zeg ik hetzelf!

Voor de geïntresseerden:

http://www.sc2replayed.co...an-protoss-scorched-haven
http://www.sc2replayed.co...v2-terran-protoss-tempest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 19:46
Snowdog schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

wie niet...
maja, je ziet dat in andere (denk) sporten er ook geen vrouwen zijn die op niveau van mannen meekunnen (kan iig zo snel nix bedenken). Dus denk dat t bij sc niet anders is ^^
schaken? die vrouw die vanaf haar 6e al niets anders doet, Susan Polgar als ik me niet vergis.

[ Voor 7% gewijzigd door Sporedd op 27-10-2010 15:25 . Reden: !@#$ toetsenbord :) ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146008

Bernardo schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:11:
Net weer 2 leuke 2v2 potjes achter de rug. M'n 2v2 buddy en ik doen eigenlijk altijd longterm games, dus Fast Expand en macro'en. Meestal tot we beide een max leger hebben en dan aanvallen, werkt vaak. Aangezien de vijand gewoon een kleiner leger heeft.
Toch krijgen we vaak early agression voor onze kiezen, dus vandaag zelf eens de stoute schoenen aangetrokken.

Ik alleen zealots en hij alleen marines, daarna aanvallen en een transition doen + expand. Mooie schone potjes al zeg ik hetzelf!

Voor de geïntresseerden:

http://www.sc2replayed.co...an-protoss-scorched-haven
http://www.sc2replayed.co...v2-terran-protoss-tempest
Ik schrok effe, en dacht dat ik tussen die replays stond. Ging gister ook een 2v2 doen, werden we ook gerushed door zealots/marines :( Als m'n buddy niet meteen voor muta's ging hadden we 't misschien gered, maar hij had nog helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:19:
Sure, ik wil jouw profile graag eens inspecten ik geloof er echt geen bal van. Vooral dat "game na game"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213904

Heb de stream van Minigun (2257 pt. toss) op TL laatst bekeken, heeft echt supergoede blink stalker micro:
http://www.gamereplays.or...33&show=details&id=160663

7 blink stalkers vs ~20 normale. Echt insane micro.

Stream: http://www.teamliquid.net/video/userstream.php?user=Minigun

Verder heb ik vandaag verloren door mn virusscanner... Midden in mn game gaat ie aan, waardoor ik huge framerate issues krijg en mn leger compleet word afgeslacht zonder dat ik 1 storm heb kunnen doen. Maarja, daarna gelukkig een game gewonnen. PvZ, tegenstander was niet aggressief early game, dus een early expand gepakt, en voor 3gate Blink stalkers gegaan. Heb zijn expansion een tijdlang kunnen tegenhouden, en hij had gemacroed naar hydra+roach. Was het voor mij aardig makkelijk om door te techen naar HT en een paar goede storms betekenden al gauw gg.

Vond eerst altijd Colossi fijner om te gebruiken tegen de light zerg units (lings/hydra), maar atm ben ik meer richting HT's aan het gaan, nu ik een beetje weet hoe ik mn storms moet plaatsen. En blink stalkers zijn ideaal early game tegen roaches. Als hij lings was gegaan, had ik veel meer moeite gehad om controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Anoniem: 146008 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Ik schrok effe, en dacht dat ik tussen die replays stond. Ging gister ook een 2v2 doen, werden we ook gerushed door zealots/marines :( Als m'n buddy niet meteen voor muta's ging hadden we 't misschien gered, maar hij had nog helemaal niks.
Nou we blijven wel probes/scv's produceren. Het is niet all-in in ieder geval. We zijn vroeg agressief en houden onze tegenstanders "at bay" zodat we kunnen expanden en dan doordrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PROximity schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Sure, ik wil jouw profile graag eens inspecten ik geloof er echt geen bal van. Vooral dat "game na game"...
de 1350 range:P
http://sc2ranks.com/ranks/eu/diamond/1/all/points/6400

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 27-10-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
ROFL! Ja succes met zoeken, ik sta ergens pagina 11 XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PROximity schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Dan geloof je het niet.

Mijn profiel:
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/498862/1/Terminator/
Zijn profiel:
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/368225/1/TheWisp/

Ik heb toevallig 1 replay liggen, de rest is allemaal verloren gegaan door de tand des tijds. Dit was nog voor de reaper nerf (ook voor de 5 sec build time nerf, was na IEM waar morrow met 5rax reaper won) dus je kan je waarschijnlijk indenken dat me het nu nog steeds lukt:
http://www.xs4all.nl/~apm...BlisteringSands.SC2Replay

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 27-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Dus met Thors (en waarschijnlijk ultralisks dan ook) loop je forcefields kapot? Dat is wel ff handig om te onthouden. Als ik dat had geweten waren mijn maatje zijn 20ish banelings niet kansloos afgeslacht ;) Zo leer ik elke dag nog bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
hulkie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:45:
Dus met Thors (en waarschijnlijk ultralisks dan ook) loop je forcefields kapot? Dat is wel ff handig om te onthouden. Als ik dat had geweten waren mijn maatje zijn 20ish banelings niet kansloos afgeslacht ;) Zo leer ik elke dag nog bij!
Met alle mega-units dus: Ultralisk, Collosus en Thor.
Dus volgende keer weet je wat je moet doen ;)

Ik lees ook dat de Mothership met een vortex de forcefields kan weghalen...dat is ook eens de moeite waard om te proberen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joarie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:50:
[...]

Met alle mega-units dus: Ultralisk, Collosus en Thor.
Dus volgende keer weet je wat je moet doen ;)

Ik lees ook dat de Mothership met een vortex de forcefields kan weghalen...dat is ook eens de moeite waard om te proberen
Met vortex haal je ook de units weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 291856 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Dan geloof je het niet.

Mijn profiel:
Zijn profiel:

Ik heb toevallig 1 replay liggen, de rest is allemaal verloren gegaan door de tand des tijds. Dit was nog voor de reaper nerf dus je kan je waarschijnlijk indenken dat me het nu nog steeds lukt:
FFFFFFFFUUUUUU

Ik dacht op het laatst van deze rep: Hey.. deze heb ik al gezien. Vorige keer keek ik van Terran perspective.. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Anoniem: 231122 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:46:
[...]

Met vortex haal je ook de units weg :P
Nee :P
Met een vortex doe je units tijdelijk verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 17:07
Ik moet telkens weer lachen om dat filmpje :') dat gaat echt nergens meer over hahahahaha.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoshiBignose schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:01:
[...]

Ik moet telkens weer lachen om dat filmpje :') dat gaat echt nergens meer over hahahahaha.
Het is idd hilarish. Om maniakaal bij te gaan lachen zo grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Anoniem: 291856 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Dan geloof je het niet.

Mijn profiel:
Zijn profiel:

Ik heb toevallig 1 replay liggen, de rest is allemaal verloren gegaan door de tand des tijds. Dit was nog voor de reaper nerf (ook voor de 5 sec build time nerf, was na IEM waar morrow met 5rax reaper won) dus je kan je waarschijnlijk indenken dat me het nu nog steeds lukt:
Ja ok, je hebt die game gewonnen. Ik weet niet of hij die strat aan het fine tunen was ofzo, maar ik vind het niet bepaald goed uitgevoerd van hem, gezien de unit lost resources. Hij verliest gewoon meer unit resources dan dat hij er bij jouw afharassed (er zijn 4-500 resources die in deze replay buggen en aan jouw kant worden opgeteld). Ondertussen expand jij! Jij outmacroed hem gewoon en wint terecht omdat hij en z'n reapers strategie hard faalt..

Als je het mij vraagt; op de manier waarop deze Terran deze game speelt, zo is hij niet aan die 1850 rating gekomen, wat mij doet vermoeden dat dit meer incidenteel is dan zijn standaard 'niveau' play. Ik had graag nog een matchup tegen hem gezien waar hij niet reaper-semi-allin gaat.

Ik heb al aangegeven; je kunt best wel als 1400 diamond player van 1800 diamond winnen, dat heb ik ook wel gedaan, en ik verlies ze nu ook nog wel eens tegen 1000 +/- diamonds. Maar dan verlies ik het of door Cheese of door een grove fout van mijn kant, iets dat niet mag gebeuren op 'je eigen niveau' of omdat ik een nieuwe strategie uitprobeer.

Ook telt mee dat je misschien sterker bent in ZvT en zo van 1800 rated spelers kan winnen, maar bijv. minder goed bent in ZvP en daar van 1200 rated verliest. Het zijn natuurlijk maar gemiddelden, maar wel gemiddelden waar je iets van kan afleiden.

En last, overtime gaan we natuurlijk allemaal omhoog, maar de betere spelers (nogmaals mits veel games gespeeld) onderscheiden zich wel van de mindere dmv hogere ratings, omdat ze simpel weg minder verliezen. Ergo rating = gemiddelde 1v1 matchup vertaling naar skill IMO. Ik ben ervan overtuigd dat een Win:Loss ratio in combinatie met rating een nog betere weerspiegeling van skill geeft.

Good game anyhow
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.