Shadowhawk00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:14:
[...]
Dat lijkt me leuk je overlords laten afknallen zonder dat je wat terug doet. Vikings hebben 9 range en met 2 van die gevallen knal je overlords snel af. Of anders 2 marines tegen overlords werkt ook.
Op dit punt hebben alle races het even makkelijk terrans en protos kunnen ook pylons/depots overal bouwen.
Probleem was dat ik net wat mutas had en hij 2-3 turrets had in zijn mineral line ( jammer maar daar komen 8 mutas niet door ) en een drop kon maken met wat marines/mauraders. Die drop was het probleem niet zo maar ik kan intussen weinig anders doen dan wachten. Als ik aanval is mijn leger dood, als ik overlords laat scouten zijn die dood, en als ik niets doe heb ik 5 thors met marines + mauraders zo in mijn basis staan.
Het is natuurlijk minder makkelijk dan het lijkt

Maar het grote voordeel van zerg op dit moment is gewoon de bijna gratis risico vrije fast expension. De laatste keer dat ik een zerg heb verslagen kan ik mij niet eens meer herrineren, het is gewoon zo moeilijk, kan ze gewoon totaal niet aanvallen, ze hebben altijd een sterker leger, en als ik voor vikings ga komen ze gewoon met 2x meer muta's, omdat ze toch een groot financieel voordeel hebben.
Die drops zijn alleen mogelijk voor terrans als je er voor kiest snel te builden naar starports, dit houdt in dat je al vroeg gas moet minen en dat je leger met marines tot het moment dat je eerste 2 medivacs eruit komen zeer zwak is.
Als een zerg dat doorheeft, maakt ie gewoon een baneling nest en een shitload zerglings, aangezien dit toch heel snel gaat met basissen.
En dan kun je als terran weer niets.
Dus mijn tip, als je ziet dat hij een startport maakt, rush hem dan voordat die medivacs eruit komen.
Als je wilt kun je me toevoegen op battle.net, mn char code is 897 edit, username : PnCcC
Ik kan zelf namelijk ook wel wat 1on1 terran vs zerg training gebruiken
[
Voor 5% gewijzigd door
Bert2000 op 12-11-2010 16:48
]