Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
In vind upgrades tegen Zerg met Terran altijd bijna het belangrijkste(zeker voor marines).

(Upgrades zijn natuurlijk altijd belangrijk- maar door de vaak lage HP en damage van de basic units van zerg lijkt elke upgrade altijd nog meer effect te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

zonglew00 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:48:
niet liegen terminator :P

maar MMM suxor. Paar goeie banelings of collosus = weg MMM. voorlopig brand ik MMM weg met marines + hellions :P en dan krijg ik ook boze gezichten...

ohja sinds de nieuwe patch... EINDELIJK schieten thors eerst op marines en dan op medivacs! Nu nog voor corruptors! en dan wil ik wel een rematch tegen terminator :P
In HWH deed ik tegen je ook een combo die ik nog nooit eerder gedaan had :D daarom was mn micro zo bagger xD

Corruptors? Rematch?
Oh ja.. corruptors :+ waren er wel een beetje veel, mn c toets bleef hangen :*) Ik speel nu toss by the way :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88911

MartijnvdSluis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:26:
Ik heb de laatste tijd, zeg maar sinds de laatste patch, erg veel moeite met zerg tegenstanders als Terran.
Met name het gebruik van Zerg/banelings icm Muta's maakt dat ik als Terran niet goed weet wat ik moet doen.
Ik speel veel met bio maar ook een volledige tech build is geen probleem. Echter, bij beide gooit de zerg een stapel Zerg/banelings op me af, evt bijgestaan door een stapel muta's en mn biobal of mn techbal is weg.

Ik heb het idee dat mn macro voor een silver speler best goed is. Tegen terran en toss win ik de meeste potten ook de laatste tijd. Alleen die zerg....

Iemand goede tips?
Misschien is het een belachelijke strategie, maar wanneer mijn zerg tegenstander met mass banelings aan komt zetten, schuif ik mijn siegetanks (die je dan wel een aantal moet hebben) naar voren. Een matige zergspeler laat alle banelings exploden op je siegetanks (1 tank destroyen = +- 9 banelings). Daarna gewoon met je MMM + stimpack + evt. combatshield de rest afmaken. Werkt bij mij heel goed. Maar ja, ik speel in Silver Leaugue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal probeer je dat meer met marauders te doen, maar zelfde idee.

Trouwens dat vikings, marauder, hellion zou ik niet gebruiken tegen een zerg die lings + mutas doet. Dan gaat hij gewoon meer op mutas over, wint zo van die paar vikings en gaat dan rustig je leger afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Hebben jullie Foxer gezien?
Als je daarnaar kijkt zou je willen dat marines generfed werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Anoniem: 287880 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:16:
Hebben jullie Foxer gezien?
Als je daarnaar kijkt zou je willen dat marines generfed werden.
Het zit niet alleen in de marines maar ook hoe hij ze controleert.
Zijn micro is gewoon super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:24
Ik ben maar een bronze noob, maar ik merk dat ik tegen silver aanzit. Maar ik kom vaak tegen turtelende tegenstanders, en ik merk dat ik daar erg veel moeite mee heb. Ik probeer in zo'n geval dan altijd te expanden en te containen, maar elke keer verlies ik toch omdat zij met de hoogste tier units aankomen. Tijdens de game weet ik vaak gewoon niet meer wat ik kan doen.
In dit geval had ie zijn hele basis met spine volgebouwd, ook detection, en ook spines op zijn natural. Op een gegeven moment moved hij out met brood lords en mijn hele leger is weg. Ik zou graag wat kritiek op mijn spel willen, ik weet dat er heeeeeel veel te verbeteren valt, dus doe een beetje rustig aan met mij(A)
http://www.sc2replayed.co...ta-quadrant#rd:buildorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Zodra een Zerg(fag) naar OPLords (lolLords/Faillords) teched kan je wel ophouden en gg'en, onzinnige units. (wel leuk hoor maar zo irritant).

Ik heb onderhand al ruim een week niet gespeeld, het is een goede game maar de uitdaging is wat weg voor mij. Ik hang op top platinum (OH YEA BITCHES) maar ben te slecht om leuke originele play's tegen diamond spelers goed uit te voeren. Mijn favoriet is nog altijd banshees/ravens goed timen (voor vikings/muta's) maar soms gaat er wat mis in de timing en kan ik wel weer gg'en.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 146008

Fist schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:00:
Ik ben maar een bronze noob, maar ik merk dat ik tegen silver aanzit. Maar ik kom vaak tegen turtelende tegenstanders, en ik merk dat ik daar erg veel moeite mee heb. Ik probeer in zo'n geval dan altijd te expanden en te containen, maar elke keer verlies ik toch omdat zij met de hoogste tier units aankomen. Tijdens de game weet ik vaak gewoon niet meer wat ik kan doen.
In dit geval had ie zijn hele basis met spine volgebouwd, ook detection, en ook spines op zijn natural. Op een gegeven moment moved hij out met brood lords en mijn hele leger is weg. Ik zou graag wat kritiek op mijn spel willen, ik weet dat er heeeeeel veel te verbeteren valt, dus doe een beetje rustig aan met mij(A)
http://www.sc2replayed.co...ta-quadrant#rd:buildorder
Ik heb 'm gekeken, en je vergeet te bouwen. Je eerste expansion vergeet je een hele tijd, en je hebt constant eigenlijk teveel geld over. Ik zou je productie gebouwen ook een hotkey geven, en niet alleen je nexus.

Dat je die game niet won is omdat het leek alsof je bang was aan te vallen. Je doet het 1 keer en sloopt meteen z'n lair, je verliest je hele leger maar je was wel in 't voordeel. Dat verspeelde volgens mij door te stoppen met probes maken, vergeten te macro'en eigenlijk, en door te passief te spelen.

Anoniem: 155599

MrVegeta schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:07:
Zodra een Zerg(fag) naar OPLords (lolLords/Faillords) teched kan je wel ophouden en gg'en, onzinnige units. (wel leuk hoor maar zo irritant).

Ik heb onderhand al ruim een week niet gespeeld, het is een goede game maar de uitdaging is wat weg voor mij. Ik hang op top platinum (OH YEA BITCHES) maar ben te slecht om leuke originele play's tegen diamond spelers goed uit te voeren. Mijn favoriet is nog altijd banshees/ravens goed timen (voor vikings/muta's) maar soms gaat er wat mis in de timing en kan ik wel weer gg'en.
Heb het spel ook al zo'n 2/3 weken niet meer gespeeld. Niet dat de uitdaging weg is, maar ik heb men max alweer bereikt. Beetje powerhousen met marines, sieges en vikings (tvt) marines en sieges (TvZ) en Marines en sieges (TvP) en ik versloeg zelfs spelers die technisch beter waren. Maar op een gegeven moment worden de tegenstanders te moeilijk en moet je zoveel meer moeite doen om daar tegen te winnen.
En zodra je dit spel laat liggen, weet je dat het weer een tijd duurt voordat je weer up to date bent met de patches en het spel zelf.

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:24
Anoniem: 146008 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:10:
[...]

Ik heb 'm gekeken, en je vergeet te bouwen. Je eerste expansion vergeet je een hele tijd, en je hebt constant eigenlijk teveel geld over. Ik zou je productie gebouwen ook een hotkey geven, en niet alleen je nexus.

Dat je die game niet won is omdat het leek alsof je bang was aan te vallen. Je doet het 1 keer en sloopt meteen z'n lair, je verliest je hele leger maar je was wel in 't voordeel. Dat verspeelde volgens mij door te stoppen met probes maken, vergeten te macro'en eigenlijk, en door te passief te spelen.
Ik merk inderdaad vaak dat ik vergeet probes te bouwen in de loop van het spel. Maar is het niet vrij terecht dat ik bang was om aan te vallen? Ik kon zijn verdediging toch gewoon niet breken met zoveel roaches en spines?

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 13:54
Fist schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:29:
[...]

Ik merk inderdaad vaak dat ik vergeet probes te bouwen in de loop van het spel. Maar is het niet vrij terecht dat ik bang was om aan te vallen? Ik kon zijn verdediging toch gewoon niet breken met zoveel roaches en spines?
Roaches en Spines en Broodlords? Ik zie hier geen anti-air in. Als je dit op tijd had gescout had je tenminste kunnen zien/verwachten dat je met Air-units veel schade aan kan richten. Daarnaast vind ik het altijd leuk als iemand dit doet (kom het vaker tegen) om met een Ghost gewoon een nuke erop te gooien of 2 nukes. Dag verdediging!

Er zijn gewoon ontzettend veel counters voor deze slechte combinatie.

(ik heb overigens de replay niet gezien want heb geen STarcraft op m'n werk (duhhh))

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:20:
[...]

Heb het spel ook al zo'n 2/3 weken niet meer gespeeld. Niet dat de uitdaging weg is, maar ik heb men max alweer bereikt. Beetje powerhousen met marines, sieges en vikings (tvt) marines en sieges (TvZ) en Marines en sieges (TvP) en ik versloeg zelfs spelers die technisch beter waren. Maar op een gegeven moment worden de tegenstanders te moeilijk en moet je zoveel meer moeite doen om daar tegen te winnen.
En zodra je dit spel laat liggen, weet je dat het weer een tijd duurt voordat je weer up to date bent met de patches en het spel zelf.
Beetje uitdaging, niets mis mee toch? Als het niveau echt te hoog voor je is kom je vanzelf weer tegen mindere spelers. Het spel zou niet leuk zijn als je geen moeite hoeft te doen imo

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:29

Flapmo

and back is gigi!

inderdaad een beetje een verkapte whine-post van alu en outcast ;). Play hard, go pro :?.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
gister mijn APM tijdens een replay bekeken.... 60 avarage yeah baby!

ben trotse bronze/silver/gold speler

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Fist schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:29:
[...]

Zo ongelofelijk veel roaches en spines had hij nou ook weer niet. Als je wat beter gescout had (met een observer had je nog aardig wat kunnen zien ondanks de detection) had je dat kunnen zien.

Ook had je beter wat meer immortals in de mix kunnen gooien aangezien die binnen no-time klaar zijn met spines en roaches.

Daarnaast wat het zonde dat je zoveel resources stopte in de stargates, je had beter twee extra robotics facilities kunnen maken.

Maar er zijn een paar fundamentele problemen van je spel (deels ook al duidelijk gemaakt):
  • Je macro is niet goed, vooral meer pylons bouwen, aan het einde had je er 10 op de mineral line van je derde expansion, dat is minstends 2x te weinig. Kijk day9 nooby tuesday #184, ik denk dat die je wel kan helpen.
  • Je legde goede pressure op hem, maar gebruikte die niet. Je had makkelijk eerdere 1 of twee extra expensions kunnen pakken.
  • Om te switchen tussen ground en air (als protoss) moet je een goede reden hebben, ze hebben immers een totaal andere tech tree.
  • Gebruik je production structures constant, en maak zoveel als je macro kan ondersteunen.
  • Hotkey je production structures en units
  • Leer meer dingen met je keyboard te doen (leer de hotkeys)
Als je deze dingen doet zit je zo in silver :)

Afbeeldingslocatie: http://images1.memegenerator.net/Suave-Day9/ImageMacro/2778040/Build-pylons-build-probes.jpg

Anoniem: 335382

2.1k points :] Op naar de 2500.
Gefeliciteerd man! Kan je moeder het uitprinten en op de ijskast plakken! [/day9]

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:48
apNia schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:08:
Gefeliciteerd man! Kan je moeder het uitprinten en op de ijskast plakken! [/day9]
:Y)

Aankomende patch worden de nieuwe leagues geïntroduceerd toch? Het zou mooi zijn als ze dan ook eindelijk de ladder resetten.
Morphix schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:00:
[...]

Aankomende patch worden de nieuwe leagues geïntroduceerd toch? Het zou mooi zijn als ze dan ook eindelijk de ladder resetten.
Nieuwe leagues? Say whuuuuuuud? Bron please :)

edit: gevonden, http://www.icyhell.net/20...es-coming-to-starcraft-2/

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 11-11-2010 13:32 ]

Anoniem: 291359

apNia schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:
[...]

Nieuwe leagues? Say whuuuuuuud? Bron please :)
edit: nvm

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 291359 op 11-11-2010 13:35 . Reden: bovenstaande post maakt mijne overbodig ;p ]

Anoniem: 303530

..en alleen op uitnodiging.

dat hebben ze, waarschijnlijk zo gedaan, zodat spelers als fruitdealer niet hoeven te ladderen, dat is tijdverspilling.

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:43
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:36:
..en alleen op uitnodiging.

dat hebben ze, waarschijnlijk zo gedaan, zodat spelers als fruitdealer niet hoeven te ladderen, dat is tijdverspilling.
Hmm, misschien toch maar een paar daagjes vrij nemen en richting de 2600 punten Diamond gaan... Dan hoef ik ook niet meer te ladderen na de reset ;)

Anyway, ben verdomme nog steeds silver, 3vs3 random! gister wel weer 7 games gespeeld waarvan ik er 5 won, daarmee sta ik nu op 1250 punten... }:O

De laatste game was zo super frustrerend... We wilden rushen, ik was zerg, mn maatjes waren protoss... De rush ging aardig, ik maakte banelings en we hadden 1 van de 3 redelijk onder de duim/ bijna dood. De eerste counter attack kon ik zonder hulp van mijn maatjes net aan afslaan. Ondertussen was één van de P spelers 312730127 canons aan het bouwen bij zijn ingang.. De ander was rustig aan het techen maar had in ieder geval nog een beetje units.

De tweede tegenaanval was gericht op degene zonder canons, en we konden de aanval 3 vs 2 net niet afslaan. Gevolg: maatje vrijwel helemaal van de kaart geveegd, mijn army ook weg. Na een tijdje kan ik onze Protoss-canon-fanboy ervan overtuigen ook units te maken, en er zelfs mee aan te vallen. Tegen de tijd dat de resources bijna op zijn hebben beide campen ongeveer een gelijk leger. Uiteindelijk winnen wij door net iets sneller de basis van de tegenstander te slopen. Leuk, spannend, close & TOTAAL ONNODIG!! We hadden ook 25 minuten eerder kunnen winnen als die flapdrol units had gemaakt in plaats van canons...

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Morphix schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:00:
[...]

Waarom zou je de ladder willen resetten? Dat is toch juist tegen het hele idee van de ladder in, je speelt tegen mensen van eenzelfde niveau dus het blijft een uitdaging, het resetten van de ladder zorgt er alleen maar voor dat je tegen mensen onder of boven je niveau ingedeelt wordt.

Als je graag mensen wilt facerollen ga dan WC3 spelen met steeds een nieuw account of ga tegen de medium AI spelen dan win je ook zeker.

• Morphix
Er komt naast de invite-only "Grand Master" league ook gewoon een "Master" league. Zit boven diamond en werkt volgens hetzelfde systeem, met uiteraard het verschil dat er minder mensen in terecht komen (is top 5% diamond geloof ik).

@boven
Facerollen is soweiso niet mogelijk, je MMR wordt door het systeem onthouden. Ik heb het gewoon niet zo op de OVER9000 punten, die hele bonuspool verneukt alles waar je aan kan zien of je al dan niet beter wordt. Vandaag is 2500 een leuke rating, volgende week hoef je daar al niet meer mee aan te komen. Die bonuspunten zijn daarnaast ook nog is helemaal nergens goed voor.
En ik ben ook wel in voor een w/l reset, samen met die nieuwe league heb ik wel weer zin om het serieus te proberen.

[ Voor 52% gewijzigd door Morphix op 11-11-2010 14:28 ]

Anoniem: 231122

Hmm top 5% komen bij de Master league..

Op dit moment zijn er 33,529 (volgens sc2ranks) diamond spelers. 5% hiervan is 1676 spelers.. Je moet dus bij de top ~1500 zitten wil je in de Master league komen :+ Volgens sc2ranks sta ik nu op de 8000ste plek :/

• Morphix
Hm ja, zegt niet zoveel dus blijkbaar :+ Maargoed, in ieder geval wordt het verschil in niveau dus weer wat kleiner.

Massive takeover van koreanen in de top trouwens. De eerste EU speler staat 22e..
Zolang verschillende continenten niet tegen elkaar spelen zegt het helemaal niks om die ratings te vergelijken.

Anoniem: 231122

En de 3000 barrier is doorbroken..

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Paar dagen geleden toch al door MVP ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Is er een update bezig ofzo? Want ik geraak niet meer op battle.net

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Snap de patch niet echt, ok nog niet gezien tegen MMM ball maar mijn thors schieten nogsteeds eerst op overlords en daarna pas op ground units... echt super irritant nogsteeds.

• cyboria
3xNix schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:34:
Snap de patch niet echt, ok nog niet gezien tegen MMM ball maar mijn thors schieten nogsteeds eerst op overlords en daarna pas op ground units... echt super irritant nogsteeds.
Mja, in de patch staat er wel dat het aangepast is voor medivacs. En overlords zijn niet echt medvacs :p

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

cyboria schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:35:
[...]

Mja, in de patch staat er wel dat het aangepast is voor medivacs. En overlords zijn niet echt medvacs :p
Ja ok, maar overlords doen mij ook niets, is vaak zo dat een leger roaches aan komt wandelen met 1 of 2 of meer overlords... met upgrade... ben ff naam kwijt.
Is echt super irritant als je thors dan eerst die dingen neer gaat schieten ipv eerst de roaches...

Ook wel, jammer is dat een thor eerst moet mikken en daarna schieten, soms staat ie gewoon een seconde te richten op verschillende dingen die kapot gaan... en dan vind ie eindelijk een target die lang genoeg in range blijft en schiet uiteindelijk.

in een head on clash is een thor wel lekker, ground tegen ground... of defense vs muta's... maar als het heen en weer attack-retreat battles zijn... staan je thors alleen maar te richten.

Als dat zo werkt zie je wel eens in late game 200vs200 food ZvT zerg overlords sacken met hun main army om klappen te vangen?

• hulkie
Ja dat zie je wel eens, toevallig gister nog een youtube filmpje van gezien die een maatje naar me toestuurde. Een ander grappig effect is dan dat je tegenstander ook zijn units niet kan aanklikken/ ziet wat er gebeurt... (ging hier wel om rond de 200 overlords die gewoon het hele scherm overnamen ;))

dat heeft echt geen zin, de overlords zijn passive, ze zullen deze alleen aanvallen als er geen combat unit of medivac in range is

• MrVegeta
Flapmo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:16:
inderdaad een beetje een verkapte whine-post van alu en outcast ;). Play hard, go pro :?.
Hoezo whine-post? De makkelijke manier van spelen is vaak de beste, een TvT is gewoon siegetanks/vikings. Ik vind de andere match ups nog best wel leuk maar TvT is gewoon kutlelijk :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
MrVegeta schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:58:
[...]

Hoezo whine-post? De makkelijke manier van spelen is vaak de beste, een TvT is gewoon siegetanks/vikings. Ik vind de andere match ups nog best wel leuk maar TvT is gewoon kutlelijk :)
totaly agree... TvT is OEEERSAAI...

• Sl473R
  • Laatst online: 29-05 22:48
zonglew00 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:04:
[...]

totaly agree... TvT is OEEERSAAI...
Hier ben ik het echt niet mee eens. Ik kan je aanraden om eens de matches tussen SlayersBoxer en oGsNada te kijken van GSL seizoen 2. Deze matches zijn echt geweldig en ver weg van oersaai.

Anoniem: 379717

Net een raar moment:s, ik dacht dat ik de FFA 7 insane ach had gehaald. Zegt de laatste, gg en wil surrender ik dacht wtf. Ik accepteer het maar nu blijkt dat ik me ach niet heb gehaald:S

Flapmo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:16:
Ik leg gewoon uit waarom ik het spel alweer een tijdje niet heb aangeraakt.

• MrVegeta
Sl473R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:20:
[...]

Hier ben ik het echt niet mee eens. Ik kan je aanraden om eens de matches tussen SlayersBoxer en oGsNada te kijken van GSL seizoen 2. Deze matches zijn echt geweldig en ver weg van oersaai.
Een wedstrijd tussen schubbekutteveen en boerenschoppers 33 zondag reserve zijn ook saai maar Barca tegen Madrid niet, dus wat? TvT op laag niveau is retard saai.

Samen met dat TvZ ook redelijk saai is/was (lings + mutas, fascinerend) is dat ook de reden dat ik naar protos geswitched ben.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 09:13

RaseriaN

So much choices..

MrVegeta schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:25:
Een wedstrijd tussen schubbekutteveen en boerenschoppers 33 zondag reserve zijn ook saai maar Barca tegen Madrid niet, dus wat? TvT op laag niveau is retard saai.
Tjah, die noordelijke clubs zijn sowieso kansloos slecht dus dat is geen vergelijk ;)
Maargoed, leuk dat je het meteen het label retard moet geven. Bedankt, van alle mensen die 'laag niveau' zijn.

TvZ saai? Das een van de meest intensieve matchups imo..

Edit: dan bekijk ik het wel vanuit zerg perspectief..

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 11-11-2010 20:03 ]

RaseriaN schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:43:
[...]

Tjah, die noordelijke clubs zijn sowieso kansloos slecht dus dat is geen vergelijk ;)
Maargoed, leuk dat je het meteen het label retard moet geven. Bedankt, van alle mensen die 'laag niveau' zijn.
Hij geeft niet mensen van laag niveau het label retard, hij geeft hoe saai tvt is het label retard. En dat dat op pro niveau anders is, is leuk voor die pros, maar hebben wij weinig aan.

TvZ was voor de patch iig altijd hetzelfde verhaaltje. Lings + mutas.

• Morphix
Right :/ Zijn er problemen met b.net?
De match die ik net had was niet een leuke, de hele game werd vertraagt (als in: voortdurend stutter). Denk dat alles zeker twee keer langer duurde dan normaal. De kerel was aan het offracen en aan het ragen dus hij ging 5rax marines. Ik had niet zo veel zin in een lang potje dus ik ging 4gate. Ik vroeg me af waar 'ie al z'n units vandaaan haalde, maar PvT is blijkbaar gewoon niet zo balanced early game. Alleen de hele tijd die kut stutter, nog nooit eerder meegemaakt.

Vervolgens win ik, kom z'n basis binnen en vliegen uiteraard z'n gebouwen ergens in een hoekje van de map verstopt :')

Anoniem: 231122 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:12:
Hmm top 5% komen bij de Master league..

Op dit moment zijn er 33,529 (volgens sc2ranks) diamond spelers. 5% hiervan is 1676 spelers.. Je moet dus bij de top ~1500 zitten wil je in de Master league komen :+ Volgens sc2ranks sta ik nu op de 8000ste plek :/
Ok tof en de masters league is dus een league boven diamond? En kom je daar direct in als je nu dus al bij die 5 procent hoort of moet je weer ranken?
Anoniem: 291856 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:02:
TvZ saai? Das een van de meest intensieve matchups imo..

Edit: dan bekijk ik het wel vanuit zerg perspectief..
Idd, in een TvZ matchup ligt mijn APM zo'n gemiddeld 20 hoger. Gewoon omdat het echt nodig is.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 11-11-2010 21:46 ]

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 335382 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:43:
[...]

Ok tof en de masters league is dus een league boven diamond? En kom je daar direct in als je nu dus al bij die 5 procent hoort of moet je weer ranken?
Weer ranken want voordat ze die league's live maken clearen ze alle ladders, points ranks en moet je 1 nieuwe placement match doen het enige wat intact blijft is je MMR. ( Dit willen ze ongeveer 2 a 3x per jaar doen , onder het motto nieuw competitie season )

Source is de Blizzcon 2010 Panel Starcraft 2 : Secret of the Masters waarin de eerste 10 minuten van de panel gaan over de plannen die ze hebben mbt ranken, league's en de ladder.

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 11-11-2010 22:13 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• koosz
TvT is nu saai ja.... maar dat is ook maar tijdelijk totdat er een goede tegen tactiek gaat komen. En vertrouw me, die komt er. In Sc1 is ontelbaar keer een 'onverslaanbare' tactiek bedacht en die is elke keer gekraakt. En dit spel is nog slechts een paar maanden oud. Over een jaar(of misschien wel een maand) wordt je uitgelachen als je nog 'old skool' vikings en tanks gaat.

Anoniem: 287880

Echt wat is die build van Nazgul ongelooflijk sterk zeg.
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=167479
Als je niet gesixpooled wordt of cannon rushed is dit zo ziekelijk makkelijk uit te voeren en ziekelijk moeilijk tegen te houden. Ik raad elke protoss aan om dit uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
Anoniem: 287880 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:52:
Als je niet gesixpooled wordt of cannon rushed is dit zo ziekelijk makkelijk uit te voeren en ziekelijk moeilijk tegen te houden. Ik raad elke protoss aan om dit uit te proberen.
En waarom lijkt jij jou deze build zo sterk dan?

Lijkt mij om eerlijk te zijn op het eerste gezicht op een bijzonder standaard en oncreatieve opening, waarvan ik niet beweer dat hij niet kan werken tegen bepaalde tactieken (mass roach bijv. op sommige mappen). Maar ook weer makkelijk te counteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
:D

nee.

Probeer het aub eerst voordat er een mening over gevormd wordt. Dit draagt verder ook niet zoveel bij zo. Het werkt tegen Idra, lijkt me prima. Roaches counteren dit niet, net zoals speedlings dat niet doen. Zijn al 2 van de 3 opties die zerg er tegen heeft. Meteen hydra's werkt misschien. Muta's zijn te laat en ik zou het persoonlijk niet doen tegen stalkers. En tjaa banelings lol. MASS mass w/e werkt natuurlijk wel, maar niet zonder eco achterstand op te lopen.

En oja
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Nazgul

[ Voor 14% gewijzigd door Morphix op 12-11-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

banelings? je blinkt toch gewoon 1 stalker naar voren, dat zijn 8 banelings.. 4x zoveel gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:52:
lol die build deed ik in de beta. Ik kwam er toen mee op de nr 1 plek van een zwakke diamond league. Blinking stalkers, base wall off, zealot skip. Werkt lekker tegen alles wat de zerg op me af gooide behalve mass speed lings.

edit:
suckit nazgul:
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:13:
Crosspost voor de mensen die het tournament topic niet volgen.

[...]

9pylon
10 chronoboost nexus
12 gateway
12 chronoboost nexus
pylon, gas, cybernetics
17 chronoboost nexus
Cybernetics klaar 2de gas
stalker*3 (al dan niet de 1ste geboost)
warpgate tech. (1/2 keer chronoboosten)
(18probes op mineral)
Twilight council, blink (3 keer chronoboosten)zsm, nog 3 gateways.
proxy pylon
En zodra blink klaar is eropuit trekken.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 12-11-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
3xNix schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:51:
[...]

Ja ok, maar overlords doen mij ook niets, is vaak zo dat een leger roaches aan komt wandelen met 1 of 2 of meer overlords... met upgrade... ben ff naam kwijt.
Is echt super irritant als je thors dan eerst die dingen neer gaat schieten ipv eerst de roaches...

Ook wel, jammer is dat een thor eerst moet mikken en daarna schieten, soms staat ie gewoon een seconde te richten op verschillende dingen die kapot gaan... en dan vind ie eindelijk een target die lang genoeg in range blijft en schiet uiteindelijk.

in een head on clash is een thor wel lekker, ground tegen ground... of defense vs muta's... maar als het heen en weer attack-retreat battles zijn... staan je thors alleen maar te richten.
hehe zag je nick denk toch maar ff reageren ;)
been a while :P PM ff je email dan voeg ik je toe aan mn FL ^^
mjah is t niet zo dat t gewoon komt dat AA range groter is en hij dus eerst de lords target?
anders weet ik t ook nie, maar da lijkt me vrij vreemd gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morphix schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 01:27:
:D

nee.

Probeer het aub eerst voordat er een mening over gevormd wordt. Dit draagt verder ook niet zoveel bij zo. Het werkt tegen Idra, lijkt me prima. Roaches counteren dit niet, net zoals speedlings dat niet doen. Zijn al 2 van de 3 opties die zerg er tegen heeft. Meteen hydra's werkt misschien. Muta's zijn te laat en ik zou het persoonlijk niet doen tegen stalkers. En tjaa banelings lol. MASS mass w/e werkt natuurlijk wel, maar niet zonder eco achterstand op te lopen.

En oja
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Nazgul
Ah Idra is ermee verslagen en een pro gebruikt h et, dan kunnen we nu wel de discussie stoppen en dit op elk niveau gaan gebruiken 8)7

Sowieso heeft de protos met die taktiek al een eco achterstand, dus je mag best wat verliezen. Sowieso zijn er zat maps waar je blink opties zeer beperkt zijn, dan geloof ik er geen drol van dat speedlings die paar stalkers niet zo neer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024
furby-killer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:52:
[...]

Ah Idra is ermee verslagen en een pro gebruikt h et, dan kunnen we nu wel de discussie stoppen en dit op elk niveau gaan gebruiken 8)7

Sowieso heeft de protos met die taktiek al een eco achterstand, dus je mag best wat verliezen. Sowieso zijn er zat maps waar je blink opties zeer beperkt zijn, dan geloof ik er geen drol van dat speedlings die paar stalkers niet zo neer hebben.
Mee eens. Op open terrain zijn speedlings genoeg om stalkers op te vreten. Een slimme blink-stalker speler zal de battlelocaties bepalen, om een cliff-blink uit te kunnen voeren met damaged stalkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Irritante terrans is gewoon heel weinig tegen te doen als ze turtelen als zerg.
Je kan ze niet scouten want je units zijn dood voordat ze in die basis komen ( OP vikings )
Voordeur is niet te doen met die tanks.
En als hij een max army heeft komt hij gewoon aan met tanks/thors/marines/maurader/medivacs en je kan gewoon niets doen om dat effectief tegen te houden. Alles heeft wel een beter range of meer damage dan wat jij hebt.

Hoe breek je dat als zerg ? iemand ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Blink stalker is zeker een goede build het wordt nu alleen de ladder weer overspoelt. Mass speedling breekt dit behoorlijk als je geen 100+ APM hebt. Ook moet je het doen op mappen waar je het goed kan gebruiken (kulas, metalopis, lost temple, xelnaga).

Ik heb dit weekend ongeveer dezelfde build gepakt en ipv blinked stalkers charged zealots gepakt. Zo lol iedereen verwacht nu blinked stalkers en counteren dus met mass lings en early hydra's. Charged zealots slopen dat(mits de hydra aantallen niet te groot worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Zo, eindelijk.., mijn promote naar 3vs3 gold is binnen. Er is uiteraard niks veranderd, maar het doel is bereikt. Ik vind het trouwens best wel maf dat je als random 3vs3 speler tegen 3vs3 teams wordt gematched. Ik speel nu vooral vaak tegen platinum teams, en die hebben gewoon meer teamwork/ communicatie dan een stel randoms. Je wint af en toe wel van dit soort teams, maar meestal is het andersom.

Mijn volgende doel is het opkrikken van mijn 4vs4 vanuit bronze naar gold. Daar ben ik gister mee begonnen. De eerste game deed ik een mothership rush (succesvol, haha!). De pot daarna meteen dubbele expand met zerg direct into Broodlords, was ook echt een eitje. Eens kijken hoe snel ik hier kan promoveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 11:20
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:41:
Je kan ze niet scouten want je units zijn dood voordat ze in die basis komen ( OP vikings )
En als hij een max army heeft komt hij gewoon aan met tanks/thors/marines/maurader/medivacs en je kan gewoon niets doen om dat effectief tegen te houden. Alles heeft wel een beter range of meer damage dan wat jij hebt.

ooit gehoord van de niet te stoppen fast zerg expansion? Om vervolgens met mutas de terras de isoleren ? Echt op dit moment is zerg juist op. Ik heb het dan wel over hoog platinum en diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
Wat is de ideale unit counter tegen hydra's als protoss zijnde?
Storm doet behoorlijk wel wat schade maar welke unit is de direct counter tegen hydra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
cyboria schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:19:
Wat is de ideale unit counter tegen hydra's als protoss zijnde?
Storm doet behoorlijk wel wat schade maar welke unit is de direct counter tegen hydra's?
Chargelots + sentries met shield. Later Collosi met range upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
DeX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:29:
[...]

Chargelots + sentries met shield. Later Collosi met range upgrade.
Offcreep werkt dat misschien, maar je moet niet verwachten dat je daarmee de zerg base verslaat. Het wordt ook steeds minder effectief naarmate er meer hydra's komen. Gateway units smelten ten hydra's. De beste (en makkelijkste) counter is een paar colossi met range. Storm is een goede tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Bert2000 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:49:
[...]

ooit gehoord van de niet te stoppen fast zerg expansion? Om vervolgens met mutas de terras de isoleren ? Echt op dit moment is zerg juist op. Ik heb het dan wel over hoog platinum en diamond.
Boeiend voor de terrans, drops in je main kan je niet stoppen want anti air krijg je als zerg alleen in de vorm van queens. En mutas vs turrets + vikings leggen je mutas ook af.
Ik kreeg het gisteren gewoon niet gesloopt met ook een fast expansion maarja mass marines > mutas dus harass of expansion tegenhouden kan je vergeten met mutas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydras + roaches is tegenwoordig erg populair bij zerg tegen protos. Als ik ver genoeg kom en een paar colossi heb moorden die dat heel gemakkelijk uit. Wat gateway units als meatshield ervoor als verdediging, en branden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Wohoo, gister naar silver gepromoveerd in 2v2. Toch jammer hoeveel Zerg spelers er nog steeds 6-pool doen hoor. Vooral in de 2v2 maps, heb je soms zulke brede ramps dat het lastig is je wall-in dicht te krijgen. Vaak ben je net te laat om het goed dicht te bouwen of komt er een aardige drone even de buildings blokken.

Jammer zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat nu jammer, als ze winnen is het toch een perfect valide strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:04:
wat nu jammer, als ze winnen is het toch een perfect valide strategie?
6 pool is te makkelijk om uit te voeren en de win kans(zelf in low/mid diamond) is redelijk hoog. Als je het optijd scout is het redelijk makkelijk te stoppen. Zorgt er nu wel voor dat ik altijd op 9 scout tegen zerg. Maar uiteindelijk heb ik kwa spelen er niet zo moeitje mee. Alleen vind ik dat deze rush gewoon veel te snel komt.

De 3RR of de 7RR, is inhoudelijk veel erger! Damn wat is dat moeilijk te stoppen zonder dat je een cannon bouwt. Alleen vind ik daar dat je meer tijd hebt om er wat aan te doen en dus ook wat beter kan voorbereiden.

ps puur vanuit protoss pov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Niet.
Take the map ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:11:
[...]

Boeiend voor de terrans, drops in je main kan je niet stoppen want anti air krijg je als zerg alleen in de vorm van queens. En mutas vs turrets + vikings leggen je mutas ook af.
Ik kreeg het gisteren gewoon niet gesloopt met ook een fast expansion maarja mass marines > mutas dus harass of expansion tegenhouden kan je vergeten met mutas.
Tegen drops in je main zijn turrets niet echt relevant. Sowieso hebben zerg ook nog hydras, corrupters en spore crawlers als anti air.

Als hij mass marines gaat en aanvalt is het geen harass maar een aanval. Dan gewoon de standaard counters tegen marines gebruiken en die killen. Verder als hij zwaar turteled gewoon expanden en containen van hem. Broodlords zijn leuk om het te doorbreken, met nydus of overlords die kunnen transporteren kan je hem harassen. Broodlords hebben best goede range, en als je daarmee wat marines aanvalt zullen zijn eigen siege tanks op de broodlings schieten, en daarbij meer marines neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 30-05 23:40
Mijn strategie (buildorder) voor terran en tot nu toe erg succesvol (wel nog bronze):
  • stuur 1 scv gelijk naar base vijand. Voorkeur gaat naar zerg.
  • 2 scv's
  • supply depot voor wall maken
  • 2 scv's gelijk met supply depot
  • Indien scv in base ongemerkt is gekomen gelijk een barrack bouwen
  • Indien niet, laat ik scv's barrack maken voor de wall
  • Tijdens het maken van de barrack gelijk 2 scv's maken
  • Command center updaten naar Surveillance Station
Als ik zijn base een barrack heb gebouwd, maak ik gelijk een bunker en vul het met marines en dan weer een bunker richting zijn command center en dan is het killing time.

Indien dit niet lukt, ga ik voor factory met tech lab en dan starport. Gooi ik starport op techlab factory en maak ik banshees met cloak.

Kortom, uitschakelen die economy.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

isomis schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:
Mijn strategie (buildorder) voor terran en tot nu toe erg succesvol (wel nog bronze):
  • 2 scv's
Als ik zijn base een barrack heb gebouwd, maak ik gelijk een bunker en vul het met marines en dan weer een bunker richting zijn command center en dan is het killing time.

Indien dit niet lukt, ga ik voor factory met tech lab en dan starport. Gooi ik starport op techlab factory en maak ik banshees met cloak.

Do you want some wine with that.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 357023 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:54:
[...]

Do you want some wine with that.....
awesome build order? i dont get it...

maar serieus, als je beter wilt worden kun je je beter eerst focussen op macro. zorgen dat je altijd workers maakt, nooit supply blocked raakt en je mins niet boven de 1000 laat stijgen, dan zit je zo in diamond :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
isomis schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:46:
  • 2 scv's

Jeetje, dat werkt zeker wel goed op silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Laatst online: 30-05 23:40
MrVegeta schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:05:
[...]

Jeetje, dat werkt zeker wel goed op silver?
denk het niet, speel namelijk bronze. Het lijkt mij dat betere daar niet in trappen.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

Vrij makkelijk. Zorg voor OPlords en een heleboel Corrupers, voeg daarbij wat micro (bijna dode corrupters terugtrekken en corruption gebruiken) en je kan een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
isomis schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:
denk het niet, speel namelijk bronze. Het lijkt mij dat betere daar niet in trappen.
Daarom misschien verstandig om een niet cheese BO te gebruiken als standaard...
Ook lijkt mij de transitie uit een mislukte cheese naar een tech heavy strat die weer deels afhankelijk is van een slecht voorbereide tegenstander niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit een grap? Als terran turtlelt in een TvZ is het een auto-lose. Je moet constant druk zetten anders word je geowned door de superieure macro van zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:29

Flapmo

and back is gigi!

Inderdaad, eens met hierboven. Als je iets als terran niet moet doen is het een zerg speler 5 minuten geven om drone-up te doen. Je moet daarvoor toch echt al beginnen met harass anders verlies je auto.

Indien je verliest van een turtelende terran doe je toch zelf iets fout als zerg. Indien je een turtle tegen komt pleur je gewoon >4 hatcheries neer en ga je vrolijk al je tech uitvinden, knappe terran die je dan nog breekt. Als je leger neer is op mid heb je een nieuw leger staan voordat hij bij je voordeur is met zijn schamele restantje.
isomis schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:08:
[...]

Je bent zojuist al ergens ingetrapt..het sarcasme van alu ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Flapmo op 12-11-2010 14:35 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 12:31
Hoi,

ik zou Starcraft 2 graag een keer proberen, maar ze bieden geen trials aan (blijkbaar ook niet aan WoW spelers... kan het iig niet vinden op battle.net, beetje jammer). Is er iemand die nog een guest pass over heeft en deze wil doneren?

Vind het verder bijzonder vreemd dat je de rail package al voor 44 euro kunt kopen en dat je voor de online/download editie nog de volle mep betaald bij Blizzard. Ze rekenen ook met 1 $ = 1 euro... maar daar gaan we waarschijnlijk toch niks aan veranderen. Je zou zeggen dat de d/l editie in ieder geval minder mag kosten dan de retail package waar toch boekjes en CD e.d. bij zitten.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb nog wel een guest pass.

zal hem vanavond ff opzoeken mocht iemand anders me niet voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
daanteb schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:03:
[...]

awesome build order? i dont get it...

maar serieus, als je beter wilt worden kun je je beter eerst focussen op macro. zorgen dat je altijd workers maakt, nooit supply blocked raakt en je mins niet boven de 1000 laat stijgen, dan zit je zo in diamond :)
Niet helemaal waar :)

regelmatig zit ik boven de 1k minerals en erg vaak supply blocked...
alleen ben vaak supply blocked bij 180-200 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonglew00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:38:
[...]

Niet helemaal waar :)

regelmatig zit ik boven de 1k minerals en erg vaak supply blocked...
alleen ben vaak supply blocked bij 180-200 :P
lol las het verkeerd :) nub :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 12-11-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:11:
[...]

Drops in je main kun je niet stoppen?

Ik wil je best wat leren, maar zergs hebben "Overloards" de imba scouting unit van zerg. Die plaats je op strategische plekken, wat doe je als je een medivac langs ziet komen?

1. Stuur al je zerglings naar je mineral line.
2. Stuur je muta's tegelijk naar zijn mineral line. (zn leger is immers weg)
3. Wacht tot je tegenstander GG zegt.

Drops tegen zerg zijn useless imo. De overloards zijn gewoon imba scouting units.

Als hij met vikings je overloards dood maakt en ook nog eens genoeg leger heeft voor drops, dan heb je te lang gewacht met harrassen/aanvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bert2000 op 12-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Bert2000 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:03:
[...]

Drops in je main kun je niet stoppen?

Ik wil je best wat leren, maar zergs hebben "Overloards" de imba scouting unit van zerg. Die plaats je op strategische plekken, wat doe je als je een medivac langs ziet komen?

1. Stuur al je zerglings naar je mineral line.
2. Stuur je muta's tegelijk naar zijn mineral line. (zn leger is immers weg)
3. Wacht tot je tegenstander GG zegt.

Drops tegen zerg zijn useless imo. De overloards zijn gewoon imba scouting units.

Als hij met vikings je overloards dood maakt en ook nog eens genoeg leger heeft voor drops, dan heb je te lang gewacht met harrassen/aanvallen.
Dat lijkt me leuk je overlords laten afknallen zonder dat je wat terug doet. Vikings hebben 9 range en met 2 van die gevallen knal je overlords snel af. Of anders 2 marines tegen overlords werkt ook.
Op dit punt hebben alle races het even makkelijk terrans en protos kunnen ook pylons/depots overal bouwen.

Probleem was dat ik net wat mutas had en hij 2-3 turrets had in zijn mineral line ( jammer maar daar komen 8 mutas niet door ) en een drop kon maken met wat marines/mauraders. Die drop was het probleem niet zo maar ik kan intussen weinig anders doen dan wachten. Als ik aanval is mijn leger dood, als ik overlords laat scouten zijn die dood, en als ik niets doe heb ik 5 thors met marines + mauraders zo in mijn basis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:14:
[...]

Dat lijkt me leuk je overlords laten afknallen zonder dat je wat terug doet. Vikings hebben 9 range en met 2 van die gevallen knal je overlords snel af. Of anders 2 marines tegen overlords werkt ook.
Op dit punt hebben alle races het even makkelijk terrans en protos kunnen ook pylons/depots overal bouwen.

Probleem was dat ik net wat mutas had en hij 2-3 turrets had in zijn mineral line ( jammer maar daar komen 8 mutas niet door ) en een drop kon maken met wat marines/mauraders. Die drop was het probleem niet zo maar ik kan intussen weinig anders doen dan wachten. Als ik aanval is mijn leger dood, als ik overlords laat scouten zijn die dood, en als ik niets doe heb ik 5 thors met marines + mauraders zo in mijn basis staan.
Het is natuurlijk minder makkelijk dan het lijkt :) Maar het grote voordeel van zerg op dit moment is gewoon de bijna gratis risico vrije fast expension. De laatste keer dat ik een zerg heb verslagen kan ik mij niet eens meer herrineren, het is gewoon zo moeilijk, kan ze gewoon totaal niet aanvallen, ze hebben altijd een sterker leger, en als ik voor vikings ga komen ze gewoon met 2x meer muta's, omdat ze toch een groot financieel voordeel hebben.

Die drops zijn alleen mogelijk voor terrans als je er voor kiest snel te builden naar starports, dit houdt in dat je al vroeg gas moet minen en dat je leger met marines tot het moment dat je eerste 2 medivacs eruit komen zeer zwak is.

Als een zerg dat doorheeft, maakt ie gewoon een baneling nest en een shitload zerglings, aangezien dit toch heel snel gaat met basissen.

En dan kun je als terran weer niets.

Dus mijn tip, als je ziet dat hij een startport maakt, rush hem dan voordat die medivacs eruit komen.

Als je wilt kun je me toevoegen op battle.net, mn char code is 897 edit, username : PnCcC

Ik kan zelf namelijk ook wel wat 1on1 terran vs zerg training gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bert2000 op 12-11-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebber van probes:

http://www.xs4all.nl/~apmalbla/macro.SC2Replay

spoiler:
het waren er maar 121.. niets bijzonders :D

Soms zie je nog wel ergens dat ik diep van binnen nog een zerg speler ben :D Ik kon het alleen niet erg bijhouden.. needmoargateways! Ik was nogal moe toen ik het speelde, en expanden als een malle is mijn definitie van safe spelen, als je een micro fout maakt, geeft het niet. Je maakt gewoon nieuwe units :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:47:
Voor de liefhebber van probes:

http://www.xs4all.nl/~apmalbla/macro.SC2Replay

spoiler:
het waren er maar 121.. niets bijzonders :D

Soms zie je nog wel ergens dat ik diep van binnen nog een zerg speler ben :D Ik kon het alleen niet erg bijhouden.. needmoargateways! Ik was nogal moe toen ik het speelde, en expanden als een malle is mijn definitie van safe spelen, als je een micro fout maakt, geeft het niet. Je maakt gewoon nieuwe units :*)
Lekker bezig geweest met expanden. Alleen vond ik het jammer te zien dat hij je nog best of kon houden op 3 base, terwijl jij op 5 base zat. Nu snap ik dat je redelijk comfortabel was in die pot, maar een rijtje FF achter die MMM Ball zou 10 minuten eerder een GG hebben opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:
[...]

Lekker bezig geweest met expanden. Alleen vond ik het jammer te zien dat hij je nog best of kon houden op 3 base, terwijl jij op 5 base zat. Nu snap ik dat je redelijk comfortabel was in die pot, maar een rijtje FF achter die MMM Ball zou 10 minuten eerder een GG hebben opgeleverd.
Weet ik, maar t is gewoon leuk om je vijand tower defense te laten spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:26

MikeVM

- Baloo -

is er iets bekend over de problemen met scII, we zijn met 3 mensen die niet kunnen inloggen..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:29:
[...]

Weet ik, maar t is gewoon leuk om je vijand tower defense te laten spelen :9~
Dat dacht ik al. Vijand in een hoekje gedrukt, zelf de rest van de map in control hebben. Daarna een beetje grappen en grollen. Maar hoe zou de terran zich gevoeld hebben na deze rep gezien te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
MikeVM schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:32:
is er iets bekend over de problemen met scII, we zijn met 3 mensen die niet kunnen inloggen..
Ik ben met 2 andere en wij lopen vast bij de planeet, dat achtergrondscherm.
je ziet Jim Raynor, dat loading screen en dan komt die planeet en daar blijft hij op hangen.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 09:00
MikeVM schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:32:
Hier ook... SC2 lijkt te hangen, krijg niet eens een connect to battle.net box te zien :(

Edit: http://eu.battle.net/common/static/maintenance/maintenance.html meldt "The site is down for maintenance. We'll be back soon!"

Wat een timing zeg, zo lekker aan de start van het weekend... had dat niet 's nachts gekund of zo? |:(

[ Voor 35% gewijzigd door The_Big_Easy op 12-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
DeX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:33:
[...]

Dat dacht ik al. Vijand in een hoekje gedrukt, zelf de rest van de map in control hebben. Daarna een beetje grappen en grollen. Maar hoe zou de terran zich gevoeld hebben na deze rep gezien te hebben...
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_FTKJFWNBIJo/TCihMiOLFlI/AAAAAAAAAGw/TZNjin-UJDc/s320/Rage1.jpg

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Heeft er iemand goede tips voor PvZ? Ik kom zelf uit in een Silver League (#15). Maar mijn verloren games tegen een Zerg speler weerhouden me ervan te promoveren naar Gold.

Als ik een Zerg player kan forceren een grond leger te bouwen lukt het me wel een Zerg player te verslaan.

Maar ik heb echt problemen met een Zerg player die early expand, Muta's gaan. Enige wat enigsinds succesvol lijkt is harass op de expansions. Maar meestal is het GG voor mijn tegenstander :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn install is naar de maan, ik start sc2 op en bij het login scherm blijft hij hangen.
volgens de repair tool is alles nog OK... dat word een reïnstall :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Bij mij loopt het spel ook sinds vandaag vast op het login scherm

hmm..
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.