Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

gambieter schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:44:
[...]

Mijn Nokia 6230i wint het ook op accuduur. Het is een andere klasse telefoon, en de nieuwere smartphones zijn nu eenmaal sneller en hebben meer functies, en die kosten batterijtijd. Vergeleken met andere smartphones (Android, iPhone) doet de Blackberry 9780 het een stuk beter, maar dat komt mede door het niet hebben van een touchscreen.
Dat is ook waar, ik ga er eens serieus naar kijken iig. Volgens de phonearena.com review is 3 dagen met normaal gebruik mogelijk, dat klinkt goed.

Zolang communicatie het belangrijkst is dan zit je bij een BB wel goed heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daantje20 schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:37:
Dat is ook waar, ik ga er eens serieus naar kijken iig. Volgens de phonearena.com review is 3 dagen met normaal gebruik mogelijk, dat klinkt goed.
Ik doe er 3-4 dagen mee, en gebruik het ding actief voor (veel) email lezen, tikken en versturen.
Zolang communicatie het belangrijkst is dan zit je bij een BB wel goed heb ik begrepen.
Mits gecombineerd met het juiste Blackberry pakket bij de provider. Let daar ook op, je hebt niet genoeg aan een standaard internetpakket.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Daantje20 schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:40:
De E72 wint het op accuduur? Lees overal dat de accuduur van de BB's zo super is.
Geloof mij, de accuduur van Nokia is verreweg de betere in de markt. Ik heb voor de E72 de E71 gehad en ik deed met beide telefoons 3-4 dagen. Ook als ik naar mensen in mijn omgeving kijk.
Ga je naar een HTC kijken, dan hou je het 1 dag uit. Ook dit zie ik in mijn omgeving. Iedere avond aan de lader. Mijn BB zit er tussenin. Ik doe er zo'n kleine 2 dagen mee. Ik merk dat pingen veel, heel veel, batterij vreet.

Maargoed als jij denkt dat dit niet het geval is er maar één manier om erachter te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Momenteel doet mijn E5-00 ook een dag of 2-3 afhangelijk van gebruik. En ik heb ook al een Android toestel gehad en weet ook hoe het is om elke avond op te laden.

Waar ik vooral op uit ben is goed kunnen bellen, sms'en, E-mail, IM (whatsapp/ping etc) en een beetje internet als het echt nodig is. De rest is luxe, maar kaarten in combinatie met GPS is altijd handig.

Daarom zie ik de Bold ook als een upgrade voor de E5-00 omdat de e-mail applicatie beter is, zoals volledige sync met gmail bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Daantje20 schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:43:
Momenteel doet mijn E5-00 ook een dag of 2-3 afhangelijk van gebruik. En ik heb ook al een Android toestel gehad en weet ook hoe het is om elke avond op te laden.

Waar ik vooral op uit ben is goed kunnen bellen, sms'en, E-mail, IM (whatsapp/ping etc) en een beetje internet als het echt nodig is. De rest is luxe, maar kaarten in combinatie met GPS is altijd handig.

Daarom zie ik de Bold ook als een upgrade voor de E5-00 omdat de e-mail applicatie beter is, zoals volledige sync met gmail bijvoorbeeld.
Wat dat betreft is de 9780 een waardige opvolger. Vooral het automatisch binnenhalen van mail vind ik erg prettig. De GPS met de standaard bijgeleverd Blackberry Maps stelt niet veel voor. Ik ben nu verschillende systemen aan het uitproberen en het ziet er naar uit dat ik moet betalen. Ping en Whatsapp werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Als het goed is kan ik ook probleemloos meerdere e-mail adressen tegelijk beheren? Zoals hotmail + gmail bijvoorbeeld?

Met BIS kan ik tegenwoordig ook de agenda naar Google synchroniseren heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Daantje20 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:57:
Als het goed is kan ik ook probleemloos meerdere e-mail adressen tegelijk beheren? Zoals hotmail + gmail bijvoorbeeld?

Met BIS kan ik tegenwoordig ook de agenda naar Google synchroniseren heb ik gelezen.
Volgens mij kan ik er 10 instellen maar ik weet niet of dat een beperking is van het toestel of van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry Touch 9930, wordt dit een aanrader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Daantje20 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:57:

Don't get your hopes up. Ik had hiervoor een iPhone i.c.m. een Exchange account, en dat liep eigenlijk veel beter. Emails werden ook gepushed (ala BB), maar het grote voordeel was dat ik alle mappen gewoon mobiel kon beheren. Iets wat met een BB i.c.m. BIS niet kan (wel mogelijk met BES).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

MaZo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:11:
[...]
Don't get your hopes up. Ik had hiervoor een iPhone i.c.m. een Exchange account, en dat liep eigenlijk veel beter. Emails werden ook gepushed (ala BB), maar het grote voordeel was dat ik alle mappen gewoon mobiel kon beheren. Iets wat met een BB i.c.m. BIS niet kan (wel mogelijk met BES).
Dat is wel jammer ja, aangezien ik dat ook niet kan op mijn Nokia gok ik zo dat het geen gemis zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:59:
Hij krijgt bij het begin Blackberry OS 6.1, dat is al mooi en als hij een upgrade krijgt naar Blackberry OS 7(QNX) zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:59:
Pfoei, wat een Mooi Toestel wordt dit, misschien alvast een Topic inrichten voor deze nieuwe Mijlpaal in de BlackBerry LineUp!

Een Device die "Out of your Pocket" alle knoppen beschikbaar heeft en deze vergezelt met een TouchScreen for Snappy Actions and OnScreen Flicks. Kan haast niet wachten (en doe dat al meer dan een Jaar).

Daarbij opgeteld de Sweet Bulkiness of that "Good ol' 9000" (jammer dat de achterkant van deze niet is meegenomen).

(Nearly) Perfect! Zeker mijn opvolger van de 9700 en ik denk ook een waardige opvolger voor 9780 gebruikers.

[ Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 27-04-2011 16:46 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MaZo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:11:
[...]
BESX is gratis en werkt ook perfect met mappen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

XoReP schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:09:
[...]

BESX is gratis en werkt ook perfect met mappen enzo :)
QFT! d:)b

Hebben we thuis iets van een half jaar (waarvan mijn vriendin 2 maanden) en zijn er bijzonder over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

ik vraag me af hoe de bouw kwaliteit is van de bold 9780? ik heb nu een nokia e72 en die heeft een redelijk goede bouwkwaliteit. is het enigzins vergelijkbaar of is bold 9780 volledig plastic en net zo slecht als een curve 8520?

wil graag een 9780 aanschaffen, maar dit houdt me eigenlijk beetje tegen omdat ik het niet precies weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Goeie vraag, ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van gebruikers over de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
S87 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:21:
ik vraag me af hoe de bouw kwaliteit is van de bold 9780? ik heb nu een nokia e72 en die heeft een redelijk goede bouwkwaliteit. is het enigzins vergelijkbaar of is bold 9780 volledig plastic en net zo slecht als een curve 8520?

wil graag een 9780 aanschaffen, maar dit houdt me eigenlijk beetje tegen omdat ik het niet precies weet.
Zoals ik in een paar posts eerder postte wint de Nokia E72 het op robuustheid en accuduur. Het materiaal van de E72 is fenomenaal. Stevig, solide en voelt goed aan. De 9780 is meer van het type kunststof en iets kwetsbaarder als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
Grooveman11 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:57:
[...]

Zoals ik in een paar posts eerder postte wint de Nokia E72 het op robuustheid en accuduur. Het materiaal van de E72 is fenomenaal. Stevig, solide en voelt goed aan. De 9780 is meer van het type kunststof en iets kwetsbaarder als je het mij vraagt.
Maar als je kijkt naar ergonomie dan ligt de bold 9700/ 9780 echt veel beter in de hand, met bellen en met typen.
Ook veel beter toetsenbord!
Accuduur is toch niet boeiend alsof je 3 weken met 1 acculading wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Vla007 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:07:
[...]

Maar als je kijkt naar ergonomie dan ligt de bold 9700/ 9780 echt veel beter in de hand, met bellen en met typen.
Ook veel beter toetsenbord!
Accuduur is toch niet boeiend alsof je 3 weken met 1 acculading wil doen.
Ik ben het inderdaad met je eens dat hij beter in de hand ligt. Maar het was qua materiaal ff wennen. Daarnaast is de accuduur wel degelijk boeiend. Afgelopen weekend had ik hem 's nacht in de lader gedaan en als ik dan zaterdag uitga tot een uurtje of 7 's ochtends is ie dus leeg. Zeker als je iedereen bij elkaar moet krijgen voor de taxi's etc is dit a-relaxt. Het dus wel degelijk belangrijk dat ie een goede accuduur heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Grooveman11 op 27-04-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Meeste smartphones zullen leeg zijn na een avond stappen, slecht bereik in clubs en dergelijken trekken ook de accu leeg.

Maar eerlijk is eerlijk, hoe langer op een lading hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Met versie 6.0.0.534 is hij trouwens een heel stuk zuiniger :)

Je kunt hem hier vinden: https://swdownloads.black...E103DFC64C0027FA84709689E

Het is een officieële versie alleen voor andere provider dus je moet ff vendor.xml verwijderen voor het starten van loader.exe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
XoReP schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:50:
Met versie 6.0.0.534 is hij trouwens een heel stuk zuiniger :)

Je kunt hem hier vinden: https://swdownloads.black...E103DFC64C0027FA84709689E

Het is een officieële versie alleen voor andere provider dus je moet ff vendor.xml verwijderen voor het starten van loader.exe ;)
Dank! Updaten kan gewoon zonder verlies van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Naar mijn weten wel :) Als je voor de zekerheid ff een backupje draait kan het niet fout gaan lijkt me ;)
Meestal gooi ik hem zelf wel helemaal leeg dus heb er niet zo ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Worden nieuwe Bold 9780's ook met de nieuwste firmware geleverd? Ligt waarschijnlijk aan de datum van levering.

Als het meezit halverwege Juni kan ik eens gaan kijken voor abonnement + blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Dat ligt aan de provider. KPN zit nog steeds met 6.0.0.285 en als die geen andere goedkeurt blijft dat voorlopig. Keuren ze een nieuwe goed dan krijg je gewoon een melding in BBDM dat je kunt updaten.
Verder vindt ik 285 ook niet echt slecht ofzo en zal het er niet voor laten om een 9780 te kopen als ik nu weer voor die keuze sta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:53
Hallo allemaal,

ik heb sinds vorige week de 9780 maar heb wat problemen met wifi.als ik deze inschakel doet deze het even dan krijg ik de melding "kan de aangevraagde server niet vinden" wifi doet het verder gewoon op de laptop en alles is goed ingesteld. weet iemand wat dit probleem kan zijn ?

verder heb ik mij via de tel. wollen aanmelden voor bb id maar bij sign up blijft hij hangen dit krijg ik ook niet meer weg. telefoon heb ik al eens aan en uit gezet. maar als ik weer naar op bb app world klik krijg ik weer het sign up scherm dat vasthangt. iemand bekent met dit probleem ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

ErwinJ schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:26:
Hallo allemaal,

ik heb sinds vorige week de 9780 maar heb wat problemen met wifi.als ik deze inschakel doet deze het even dan krijg ik de melding "kan de aangevraagde server niet vinden" wifi doet het verder gewoon op de laptop en alles is goed ingesteld. weet iemand wat dit probleem kan zijn ?

verder heb ik mij via de tel. wollen aanmelden voor bb id maar bij sign up blijft hij hangen dit krijg ik ook niet meer weg. telefoon heb ik al eens aan en uit gezet. maar als ik weer naar op bb app world klik krijg ik weer het sign up scherm dat vasthangt. iemand bekent met dit probleem ?

ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een oplossing.
Voor je WiFi probleem, ik zou kijken of je de netwerksleutel goed ingevoerd hebt.

Het hangen van het aanmelden op BB ID aanmaken, denk dat je een fastboot had? Probeer de batterij eens los te halen en dan de telefoon opnieuw aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Tja, mooi is dat. Nog geen 2 maanden geleden een Bold 9780 gekocht. Volgens RIM samen met de Torch "de" vlaggenschepen. Dat men niet veel later de opvolgers presenteert is dan nog tot daar aan toe, maar dat (OS7) legacy support ontbreekt voor gloednieuwe - en hardwarematig niet veel mindere - toestellen (OS6) vind ik ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Helaas gaat het om maanden bij de smartphone's, de nieuwe modellen struikelen over elkaar heen.

Voordeel en nadeel is dat de mobiele telefonie industrie heel snel gaat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Wat begint de dag toch weer goed....

Eerst wordt je verteld dat je telefoon onderweg is naar Nederland en dus deze week bij je thuis verwacht wordt, dan ga je nog even voor het slapen gaan kijken naar je status van je mobiel, staat hij ineens weer op:
"In behandeling bij reparateur (Looptijd 2-3 weken)"

Ik dus slecht geslapen! Naja, volgende dag staat mijn status OPEENS weer op:
"Ligt gereed in winkel/wordt verzonden naar klant."

Ik super blij! Maar dan krijg ik opeens een mailtje binnen..

"Hierbij willen wij u meedelen dat uw toestel ongerepareerd van het Repair Center terug ontvangen is.

Het toestel wordt vandaag naar u verzonden en kunt u morgen in huis verwachten."

WTF?! WAT?!!!!!!!!

Gelijk met hun gebeld, zegt die meneer dus dat het kan zijn dat er een fout staat in de mail (yeah right) en ik dus moet afwachten tot morgen...

Dus ik heb tegen hem gezegt:

"Oke, als hij morgen aankomt en hij is in perfecte status.. prima, geen probleem."

"MAAR! Als hij stuk aankomt.. verwacht ik van jullie een nieuwe, zo niet? RECHTZAAK!" en toen hing ik op...

AFWACHTEN DUS. (En ik wacht al 3 maanden he..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Sinds ik mijn Blackberry terug heb gehad van een reparatie heb ik iets heel vreemds.
Als ik bijvoorbeeld een a intoets, dan komen er opeens aaaa te staan, alsof die blijft hangen.
Ik heb hem al een keer gewiped en andere software getest, echter blijft het probleem.
Is dit een instelling op de Blackberry zelf of heb ik hem gewoon defect terug gehad? Hij is ter reparatie aangeboden voor een defect scherm. Voor de reparatie had ik dit probleem niet.

Misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Jieve schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:08:
Sinds ik mijn Blackberry terug heb gehad van een reparatie heb ik iets heel vreemds.
Als ik bijvoorbeeld een a intoets, dan komen er opeens aaaa te staan, alsof die blijft hangen.
Ik heb hem al een keer gewiped en andere software getest, echter blijft het probleem.
Is dit een instelling op de Blackberry zelf of heb ik hem gewoon defect terug gehad? Hij is ter reparatie aangeboden voor een defect scherm. Voor de reparatie had ik dit probleem niet.

Misschien iemand een idee?
Klinkt als een hangende toets, dan is de telefoon niet goed in elkaar gezet en klemt er iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Daantje20 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:16:
[...]

Klinkt als een hangende toets, dan is de telefoon niet goed in elkaar gezet en klemt er iets.
Overigens heb ik dit niet alleen bij de "a", maar bij meerdere toetsen.
Als ik hem zelf open maak om te kijken ben ik natuurlijk mijn garantie kwijt?
Als ik hem opstuur ben ik hem weer weken kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Jieve schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:18:
[...]

Overigens heb ik dit niet alleen bij de "a", maar bij meerdere toetsen.
Als ik hem zelf open maak om te kijken ben ik natuurlijk mijn garantie kwijt?
Als ik hem opstuur ben ik hem weer weken kwijt....
Dit probleem had ik dus ook, inclusief een defect scherm.
Maar wat ik heb vernomen is dat dit een productie fout is van RIM zelf ;) Het heeft inderdaad te maken met de manier hoe het in elkaar is gezet, als je dit zelf doet dan ben je inderdaad je garantie kwijt, maar ik zou NIET je BlackBerry op dit moment opsturen.. het is daar een PUINHOOP! zie mijn bericth hierboven daarover. Ik wacht al 3 maanden op mijne en hij komt pas morgen binnen, en het leuke is is dat ze niet weten of hij gemaakt is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
rethxoth schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:41:
[...]

Dit probleem had ik dus ook, inclusief een defect scherm.
Maar wat ik heb vernomen is dat dit een productie fout is van RIM zelf ;) Het heeft inderdaad te maken met de manier hoe het in elkaar is gezet, als je dit zelf doet dan ben je inderdaad je garantie kwijt, maar ik zou NIET je BlackBerry op dit moment opsturen.. het is daar een PUINHOOP! zie mijn bericth hierboven daarover. Ik wacht al 3 maanden op mijne en hij komt pas morgen binnen, en het leuke is is dat ze niet weten of hij gemaakt is :S
Dan haal ik hem gewoon zelf even uit elkaar. Dan maar garantie kwijt.
Overigens is het daar inderdaad een puinhoop. Ben mijne 5 weken kwijt geweest. Ik had hem net een week toen het scherm het niet meer deed. Na de 4e week heb ik belcompany gebeld (waar ik hem gekocht heb) en aangegeven dat ik binnen een week de mijne terug heb of een nieuwe krijgt.
Na een uur belde ze me met de mededeling dat ik een nieuwe kon ophalen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:53
Daantje20 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Voor je WiFi probleem, ik zou kijken of je de netwerksleutel goed ingevoerd hebt.

Het hangen van het aanmelden op BB ID aanmaken, denk dat je een fastboot had? Probeer de batterij eens los te halen en dan de telefoon opnieuw aan te zetten.
De sleutel is goed. WiFi werkt maar voor een paar sec.dan krijg ik die melding. Dan WiFi weer aan en uit zetten en dan doet ie het weer een paar sec. Raar dus, alles is goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Twee vragen voor de kenners:
- Hoe kan ik die "twéé x spatie = punt" optie uit kan schakalen?
- Hoe kan ik in een email / SMS / web pagina / etc. naar boven "springen" zonder te hoeven scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MaZo schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:22:
Twee vragen voor de kenners:
- Hoe kan ik die "twéé x spatie = punt" optie uit kan schakalen?
- Hoe kan ik in een email / SMS / web pagina / etc. naar boven "springen" zonder te hoeven scrollen?
De eerste zal in de Autocorrect opties zitten, de tweede kan met T (top) en B (bottom) als je niet aan het editen bent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:26:
[...]

De eerste zal in de Autocorrect opties zitten, de tweede kan met T (top) en B (bottom) als je niet aan het editen bent.
Top en bottom werkt, dank! Die punt optie lijkt helaas niet uitgeschakeld te kunnen worden.
http://forums.crackberry....eriod-after-space-585826/
http://www.blackberryforu...double-space-feature.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Gisteren is mijn blackberry gevallen en nu zit er een deuk in de bovenkant.
Overigens doet mijn blackberry het wel, alleen de lock knop niet.

Weet iemand waar ik orginele case kan vinden voor de 9780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ikzelf heb meerdere hele goede ervaringen met MobielBereikbaar.nl. Zeker een aanrader omdat het originele frontjes zijn welke ze leveren in plaats van crappy namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ok thnx, zal eens kijken....
Echter ben ik wel mijn garantie kwijt dan na 5 maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een blackberry met dit abbonement: Hi Online 25 2 jaar + Internet Blackberry
Ik heb een aantal apps gedownload en wat gebrowsed op internet en was eigelijk benieuwd hoeveel data ik had vebruikt. Ik mag niet meer dan 500MB. Toen ik een sms verstuurde naar 1244 kwam ik iets geks tegen, er stond namelijk:
HI Internet Blackberry: Vebruik 5,8MB t.w.v. €0,00 sinds ...
normaal bij mijn vorige abbonement stond dit altijd op 0,0MB t.w.v. €0,00.

Houd dit nu in dat ik 5,8 MB over me datavebruik ben gegaan? Dit zou Ik best vreemd vinden aangezien ik de blackberry nog maar een paar dagen hebt. Ik weet namelijk niet zo goed wat dit betekent.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:43:
hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een blackberry met dit abbonement: Hi Online 25 2 jaar + Internet Blackberry
Ik heb een aantal apps gedownload en wat gebrowsed op internet en was eigelijk benieuwd hoeveel data ik had vebruikt. Ik mag niet meer dan 500MB. Toen ik een sms verstuurde naar 1244 kwam ik iets geks tegen, er stond namelijk:
HI Internet Blackberry: Vebruik 5,8MB t.w.v. €0,00 sinds ...
normaal bij mijn vorige abbonement stond dit altijd op 0,0MB t.w.v. €0,00.

Houd dit nu in dat ik 5,8 MB over me datavebruik ben gegaan? Dit zou Ik best vreemd vinden aangezien ik de blackberry nog maar een paar dagen hebt. Ik weet namelijk niet zo goed wat dit betekent.

Gr.
Toevallig heb ik sinds enkele weken exact hetzelfde abbonnement.
Hiervoor zag ik ook altijd 0,0MB t.w.v. €0,00. Sinds kort zit er een soort limiet aan de bundels. Deze is 500 mb inderdaad. Dus als je ziet 5,8 mb ziet, betekent dit dat je op dit moment (deze maand) 5,8 mb hebt verbruikt en er NIET 5,8 mb over heen zit. Zie je straks 505,8 mb staan, dan zit je er wel 5,8 mb overheen.
Voorheen kon je 'onbeperkt internetten' (met inachtneming van de fair use policy).
In de aankomende maanden worden de bundels mogelijk nog meer aangescherpt en worden de kosten mogelijk berekend aan de hand van het Whatsapp verbruik etc. Het lang leve het gratis onbeperkt internetten tegen een vast bedrag zit er helaas niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grooveman11 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:49:
[...]

Toevallig heb ik sinds enkele weken exact hetzelfde abbonnement.
Hiervoor zag ik ook altijd 0,0MB t.w.v. €0,00. Sinds kort zit er een soort limiet aan de bundels. Deze is 500 mb inderdaad. Dus als je ziet 5,8 mb ziet, betekent dit dat je op dit moment (deze maand) 5,8 mb hebt verbruikt en er NIET 5,8 mb over heen zit. Zie je straks 505,8 mb staan, dan zit je er wel 5,8 mb overheen.
Voorheen kon je 'onbeperkt internetten' (met inachtneming van de fair use policy).
In de aankomende maanden worden de bundels mogelijk nog meer aangescherpt en worden de kosten mogelijk berekend aan de hand van het Whatsapp verbruik etc. Het lang leve het gratis onbeperkt internetten tegen een vast bedrag zit er helaas niet meer in.
Bedankt voor de uitleg. Ik hoop wel dat het nog een tijdje duurt voordat ze de bundels nog meer aanscherpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Ik hoop wel dat het nog een tijdje duurt voordat ze de bundels nog meer aanscherpen :)
Aangezien je een 2-jarig abbonnement hebt zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken :) Mochten ze de bundels aanpassen, dan geldt dit alleen voor de mensen die vanaf dan een abbonnement nemen. Mocht het toch zo zijn (waar ik niet vanuit ga) dat dit ook voor lopende bundels geldt, dan mag je je abbonnement opzeggen ;) Dat recht heb je.

Ik zit met een ander 'probleem'. Ik maak altijd gebruik van de Facebook site (m.facebook.com). De app heb ik niet nodig, kost extra stroom enzo... Sinds kort zie ik niet meer in mijn browser als iemand mijn status 'leuk' vindt. Als iemand gereageerd heeft o.i.d. zie ik dit wel.
Als ik via de computer naar FB ga en ik klik op meldingen, zie ik alle meldingen inclusief 'vind ik leuk'. Als ik op mijn mobiel naar meldingen ga staat 'vind ik leuk' er ook niet tussen. Herkennen mensen dit?

Weet één van jullie hoe je A-GPS kunt aanzetten? Bij Nokia stond het heel specifiek vermeld. Ik kan het op mijn BB nog niet vinden. Staat bij de instellingen van de telefoon zelf of hoort dit in het navigatieprogramma te staan?

Misschien weet iemand dit: klopt het dat Hotmail eenzijdig synchroniseert?
Daar bedoel ik het volgende mee: als ik een e-mail krijg en ik krijg deze direct op mijn telefoon en ik verwijder deze vervolgens mij van mijn telefoon, dan verwijderd hij deze ook meteen automatisch van Hotmail (naar 'verwijderd' postvak). Dit is perfect.
Echter, als ik een e-mail binnenkrijg, en 2 sec later op mijn telefoon, en ik verwijder hem via Hotmail (via de computer), dan blijven ze nog wel staan op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?

Is er een goede vervanger voor Shazam Id in de markt? (het liefst gratis). Fijne App! Daarnaast ben ik nog geen gratis NOS-Teletekst App tegengekomen. Weet iemand of deze er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grooveman11 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:02:
[...]
Daarnaast ben ik nog geen gratis NOS-Teletekst App tegengekomen. Weet iemand of deze er is?
Volgens mij is er nog geen NOS-Teletekst App, datzelfde geldt voor nu.nl helaas..
Als je live tussenstanden van de eredivisie voetbal en andere competitie´s wilt zien, dan is wel de app Scoremobile fc zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Heb sinds vandaag een 9780 aangeschaft. Vraag me alleen een ding af, mijn simkaart is van telfort en in de telefoon staat vodafone NL als netwerk. De telefoon zegt geen geldige simkaart aanwezig.
Hij is verder unbranded, geen vodafone logo of in de software aanpassingen.
Is deze toch met simlock?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
De Teletekst-app kost slechts 11 euro per maand :X

Eén van de grote nadelen van de BB; weinig apps en de apps die er zijn, zijn zelden gratis en typisch juist duur (3 a 4 euro is heel normaal).

[ Voor 106% gewijzigd door havana op 07-05-2011 15:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

S87 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:49:
Heb sinds vandaag een 9780 aangeschaft. Vraag me alleen een ding af, mijn simkaart is van telfort en in de telefoon staat vodafone NL als netwerk. De telefoon zegt geen geldige simkaart aanwezig.
Hij is verder unbranded, geen vodafone logo of in de software aanpassingen.
Is deze toch met simlock?
Waar aangeschaft? Vraag het de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Heb hem aangeschaft van een vriend, hij heeft hem 2 maanden gebruikt en nu ik maar lijkt dus mijn sim kaart niet te herkennen. Nu staat bij Mobiel Netwerk: NL KPN, toenstraks Vodafone NL terwijl ik een telfort sim heb.

de BB heeft volgens hem geen simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

S87 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:58:
Heb hem aangeschaft van een vriend, hij heeft hem 2 maanden gebruikt en nu ik maar lijkt dus mijn sim kaart niet te herkennen. Nu staat bij Mobiel Netwerk: NL KPN, toenstraks Vodafone NL terwijl ik een telfort sim heb.

de BB heeft volgens hem geen simlock
Terug naar die vriend dus, om met andere SIMs te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

gambieter schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:10:
[...]

Terug naar die vriend dus, om met andere SIMs te testen.
Haha. Je zal het niet geloven maar net andere sim erin proberen te doen totdat ik erachter kwam dat mijn eigen simkaart niet helemaal goed erin gezet was. Spuit 11 hoe dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

S87 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:45:
Haha. Je zal het niet geloven maar net andere sim erin proberen te doen totdat ik erachter kwam dat mijn eigen simkaart niet helemaal goed erin gezet was. Spuit 11 hoe dom!
Ik geloof het best, maar ging er vanuit dat je dat in ieder geval wel goed had gedaan. Weet je dat je dat voor de volgende keer moet testen voor het te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik heb een (nieuwe) blackberry van iemand overgenomen, branded T-mobile. Deze zat nieuw in de verpakking en is 100% niet eerder gebruikt.

Ik had al een abbo van T-mobile (Relax), en had daardoor het idee dat het allemaal wel zou werken. Nou lijkt het toch iets minder voorspoedig te gaan dan ik had gedacht. Als ik namelijk naar de setup optie 'Email accounts' ga, kan ik alleen een 'Enterprise activation' uitvoeren. Ik kan hier geen normaal e-mailadres invoeren, dat activeerd ie niet. Verder zie ik geen menu opties staan.

Pingen wil het ding volgens mij ook nog niet.., Hoe activeer ik mijn blackberry?

-edit: morgen maar bellen naar t-mobile, voor instant-email, anders ook geen BIS?
beetje jammer dat ze op zondag geen klantenservice hebben, betaal toch wel al meer dan genoeg dacht ik zo

[ Voor 13% gewijzigd door mvkdev op 08-05-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Je moet inderdaad een Blackberry Internet Abbo hebben (BIS) anders werkt emailen en BBM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wellicht is het leuk om met je mede tweakers in contact te blijven via de BBM, dit is ook bekend in de andere BB topics. Dacht laat ik het ook hier posten :)

Gathering of Tweakers on BBM group:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/b83cww.jpg

Voor handige tips, links en om gewoon slap te lullen met je mede Tweakers.

Scan deze dus in je BBM

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:14
Even naar T-Mobile gebeld, en in twee minuten was alles in orde (nja, dat kost me dan wel 2euro extra per maand -> web and walk plus instant-email)

maar het werkt, perfect zelfs - maar dat wisten jullie al ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Weet iemand of de Blackberry Bold 9780 ook als Wifi Hotspot kan fungeren, dus of tethering op de BB 9780 ook mogelijk is. En of dit in de toekomst eventueel zou kunnen?
Ik weet niet of voor de Bold 9780 ook OS7 beschikbaar wordt? (waar tethering wel mee schijnt te kunnen)

[ Voor 8% gewijzigd door Mahone op 11-05-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet mogelijk, wel in de nieuwe 6.1
Of OS7 beschikbaar zal zijn is nog niet gekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:39
Even iets heel anders. Stinkt jullie BB ook zo naar plastic? Ik vind de geur niet om aan te 'ruiken'. Daarnaast heb ik bij T-mobile mijn onvrede kenbaar gemaakt over de slechte bereikbaarheid van mijn toestel.

Het toestel wat ik hiervoor had was beduidend beter qua bereik en batterij dit was namelijk de Nokia E71, waarom ik dan ben overgestapt ik mocht verlengen en wilde graag een BB want Symbian is zo goed als dood en biedt niet de features die men op vandaag van een populaire smartphone mag verwachten en heeft een slecht aanbod aan apps vanwege zijn beperkingen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Ik heb momenteel nog geen BIS met mijn BB, is het zonder BIS mogelijk om de facebook en de twitter app te gebruiken op een of andere wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S87 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:32:
Ik heb momenteel nog geen BIS met mijn BB, is het zonder BIS mogelijk om de facebook en de twitter app te gebruiken op een of andere wijze?
De officiële apps werken niet zonder BIS, de webbrowser werkt echter wel via WiFi dus je kan de mobiele sites van beide netwerken wel bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Vreemd probleempje met mijn blackberry. Sinds kort kunnen we ook bellen met de bb binnen ons bedrijf (inderdaad, tot voor kort had ik 2 telefoons op het werk, 1 voor mail, 1 voor bellen |:( ) Hiervoor moest ik mijn simkaart van de nokia 2600 geschikt maken voor data. Dit is gedaan via onze blackberry site.

Als ik nu echter mijn simkaart in de bb doe werkt alles: mail, internet bellen enz. Mijn contacten op de simkaart komen echter niet naar voren in het adresboek. Ook kan ik als ik op de menu toets druk in het contacten menu geen optie vinden: contacten kopieren. Is dit een bekende bug en ligt het aan de simkaart of hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Inmiddels ook in het bezit van een BB 9780. Alleen wel even een hinderlijk probleem. Ik heb een gmail account en een hotmail account toegevoegd. Nu laat hij van gmail de telefoon nummers zien (dat is goed) maar van hotmail staan ook de emailadressen ertussen. Hoe kan ik dit verwijderen? Ik kan wel elke keer aangeven in weergave dat hij alleen het gmail adresboek moet laten zien, maar wanneer ik opnieuw contactpersonen inga zie je dus weer die hotmail adressen. Ik wil dus graag weten, hoe kan ik het adresboek van hotmail van mijn blackberry afdonderen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
grannymark schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:24:
Inmiddels ook in het bezit van een BB 9780.
Ruik eens aan je telefoon en zeg je me dan wat je vindt. Is toch een sterke plastiek geur die er vanaf komt of niet? Andere telefoons ruiken imho niet zo hoor.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
loewie1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Ruik eens aan je telefoon en zeg je me dan wat je vindt. Is toch een sterke plastiek geur die er vanaf komt of niet? Andere telefoons ruiken imho niet zo hoor.
Eens, als ik mijn neus op de telefoon hou, ruik ik inderdaad een (ongezond) sterke geur plastic. Dit ruik ik echter niet als de telefoon gewoon op tafel ligt oid... Ik heb er geen problemen mee in ieder geval :P.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
[...]
Sinds wanneer ruikt iemand aan zijn telefoon? Ik heb de 9780 nu een maand of 3, maar heb er nog geen moment aan hoeven ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MaZo schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:08:
[...]
Sinds wanneer ruikt iemand aan zijn telefoon? Ik heb de 9780 nu een maand of 3, maar heb er nog geen moment aan hoeven ruiken.
Ik snap wat je zegt, ik heb de telefoon nog wel eens tegen mijn kin aan gehouden als ik op luidspreker aan het bellen was, daarnaast zit in verhouding je oor nog niet zo ver weg van je neus. En wat ruik je dan.... vertel het me eens.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
loewie1984 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Ik snap wat je zegt, ik heb de telefoon nog wel eens tegen mijn kin aan gehouden als ik op luidspreker aan het bellen was, daarnaast zit in verhouding je oor nog niet zo ver weg van je neus. En wat ruik je dan.... vertel het me eens.
Ik ruik wok... maar dat komt omdat ik in een Toko werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

[...]

:D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

[...]
Ik had het nog nooit geroken, als ik het toestel echt tegen mijn neus houd heeft het idd. een plastic geur maar ik druk het normaal gesproken nooit tegen mijn neus was het dus ook niet eerder opgevallen.

Mijn oude TyTN 2 heeft dit niet maar deze is ook al bijna 3 jaar oud, dus ik kom tot de conclusie dat het voor mij in ieder geval geen probleem is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

[...]
Mijn BB 9780 ruikt inderdaad ook wat apart. Ik heb het idee dat dit door het standaard hoesje komt.
Verder heb ik er geen last van, ook niet met het toestel aan mijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Ik ben opzoek naar een goede beurs app, voor op de 9780.
Weet iemand er misschien een? Ik kan alleen maar apps vinden met de amerikaanse of indiaanse koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Bloomberg mobile misschien?

[ Voor 57% gewijzigd door Daantje20 op 18-05-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
[...]

Ik ruik weinig bijzonders, op een lichtje plastic geur na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:19:
Even iets heel anders. Stinkt jullie BB ook zo naar plastic? Ik vind de geur niet om aan te 'ruiken'. Daarnaast heb ik bij T-mobile mijn onvrede kenbaar gemaakt over de slechte bereikbaarheid van mijn toestel.

......
Mijn BB stonk in het begin ook erg naar plastic, of eigenlijk meer naar een printplaat die warm wordt. Dat is langzaam weggetrokken. Na een maand was het zo'n beetje weg. Ze hebben het trouwens echt niet allemaal, want de de vorige 9780, die ik na 2 weken heb teruggebracht met het bekende kkkeypaddd probleem stonk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Ik mag nu verlengen en zit toch te denken aan een BB. Nu lijkt dit toestel me erg interessant voor de dingen die ik doe op een telefoon.
Alleen komt over 3 of 4 maanden ook de nieuwe 9900 uit.
De 9780 krijg ik voor 69,- bij een 1 jarig hi25+BES(of BIS) abonnement.
ik wil perse 1 jarig abonnement hebben omdat ik nooit langer dan een jaar doe met een telefoon. Dan ben ik er klaar mee.

De 9900 zal ongetwijfeld vele malen duurder zijn.
Iemand die me twijfel weg kan nemen? Ik zou het erg jammer vinden als ik er na 4 maanden achter kom dat de 9900 meer 'mijn' telefoon zou zijn dan deze 9780. Echter zal ik daar ook zeker voor moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
JipJapGoedje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:16:
Ik mag nu verlengen en zit toch te denken aan een BB. Nu lijkt dit toestel me erg interessant voor de dingen die ik doe op een telefoon.
ik wil perse 1 jarig abonnement hebben omdat ik nooit langer dan een jaar doe met een telefoon. Dan ben ik er klaar mee.

Iemand die me twijfel weg kan nemen? Ik zou het erg jammer vinden als ik er na 4 maanden achter kom dat de 9900 meer 'mijn' telefoon zou zijn dan deze 9780. Echter zal ik daar ook zeker voor moeten betalen
Ga met een vriend van je naar een "Telefoon Kijk en Aanraakwinkel" bij jou in de buurt, laat hem deze openklappen en aan jou overhandigen waarna jij hem enkel met het toetsenbord en trackpad bedient.

Wanneer je neigt naar het aanraken van het scherm, dan zou ik wachten op de 9900, maar wanneer je prima overweg kan, zeg ik neem een 9780 (of zelfs 9700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
JipJapGoedje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:16:

Als je bij KPN verlengd kun je ook kijken naar MTV Mobile (is van Hi en dus ook KPN en geld ook als verlenging). Die zijn erg cheap met een internet+bb abo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:59
Vanochtend een Bold 9780 besteld. Deze wordt morgen geleverd en zal m'n eerste Blackberry zijn. Ik heb de laatste 6 jaar alleen maar Windows Mobile 6/6.5 gehad (touchscreen), dus dat wordt nog wel even wennen denk ik!

Heb tot november nog een Hi abonnement lopen, waarvan ik alle bundels ga stop zetten en Blackberry internet aan ga zetten. En in November ga ik over naar een sim-only van t-mobile.

Mijn reden voor de overstap naar Blackberry is eigenlijk, ik begin me te beseffen dat ik steeds minder doe met mijn telefoon. Het mag van mij ook allemaal wel wat simpeler.
Ik zat namelijk eerst te twijfelen tussen een iOS en een Android telefoon. Beide natuurlijk erg mooie besturingsystemen :o
Maar als je bedenkt dat ik m'n telefoon alleen gebruik voor SMS, Bellen, mail en eventueel twitter/facebook. Is een iPhone of Android gewoon een zware overkill. Heb ook een iPad die ik dan weer gebruik voor de spelletjes (voor zover ik die speel :P). Dus valt voor mij de iPhone ook al weg.

Zijn er nog tips & tricks voor de Bold 9780 die elke Blackberry bezitter moet kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik wens je veel succes, om eerlijk te zijn heb ik mijn bold 9780 afgelopen vrijdag verwisseld voor een iPhone 4. Ik kon er maar niet aan wennen. Met name het gemis van exchange synchronisatie zonder BES account vond ik het grootste issue. En dus had ik een honkie tonkie oplossing om mijn afspraken maar voortaan in google calendar te gaan zetten en die dan te syncen.

Anyways, 3 juni gaat mijn bb abo pas echt in. Kijken of t-mobile moeilijk doet over instant-email wat eigenlijk voor BB's bedoeld is en nu gebruikt wordt met een iPhone.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Archiebald schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:31:

Maar als je bedenkt dat ik m'n telefoon alleen gebruik voor SMS, Bellen, mail en eventueel twitter/facebook. Is een iPhone of Android gewoon een zware overkill. Heb ook een iPad die ik dan weer gebruik voor de spelletjes (voor zover ik die speel :P). Dus valt voor mij de iPhone ook al weg.

Zijn er nog tips & tricks voor de Bold 9780 die elke Blackberry bezitter moet kennen?
zijn wij dezelfde persoon ofzo? Ik stap ook over naar een Blackberry omdat ik mijn telefoon hoofdzakelijk voor mail/sms/im/bellen gebruik. De iPad heb ook ik ernaast als entertainment apparaat.

ik kan je nu al zeggen dat het optisch trackpad erg gevoelig is en je hier zeker aan moet wennen (ben nu een uurtje met mijn Bold aan het spelen en het gaat steeds beter).

Verder weet ik niet of je een google-gebruiker bent maar de sync van contactpersonen en agenda ging vlekkeloos mbv het google sync programma. Voor het instellen van de mail is een kleine update noodzakelijk maar het OS begeleid je hier helemaal in.

edit: blijkbaar toch niet zo vlekkeloos. Ik heb op dit moment bijna al mijn agenda afspraken vierdubbel in mijn bb agenda, google cal en iPad cal. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

[ Voor 7% gewijzigd door SirLenncelot op 24-05-2011 09:21 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:38:
Ik wens je veel succes, om eerlijk te zijn heb ik mijn bold 9780 afgelopen vrijdag verwisseld voor een iPhone 4. Ik kon er maar niet aan wennen. Met name het gemis van exchange synchronisatie zonder BES account vond ik het grootste issue. En dus had ik een honkie tonkie oplossing om mijn afspraken maar voortaan in google calendar te gaan zetten en die dan te syncen.

Anyways, 3 juni gaat mijn bb abo pas echt in. Kijken of t-mobile moeilijk doet over instant-email wat eigenlijk voor BB's bedoeld is en nu gebruikt wordt met een iPhone.
Hoe ga je dat doen dan? Blijven betalen voor BIS? De hoeveelheid dataverkeer die je bij BB abonnementen over het algemeen ziet ligt ook vaak lager dan bij de abonnementen voor andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MaZo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:28:
[...]
Hoe ga je dat doen dan? Blijven betalen voor BIS?
Ja why not? Instant Web n Walk is 9,95 bij t-mobile per maand. Instant E-mail is 6,90 per maand... terwijl het volgens mij hetzelfde faciliteert...> internet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn vriendin wil een BlackBerry Bold 9780 los kopen op marktplaats, ze heeft al een Prepaid Vodafone kaartje,
Alleen kan ze gewoon met Internet Basis BloX op internet op de BlackBerry?
Ze hoeft niet te kunnen pingen en aan whatsapp heeft ze genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
uit de FAQ:
Zonder BIS/BES kun je dus niet pingen?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder pingen. De ingebouwde BB Messenger werkt niet zonder BIS/BES. Ook WhatsApp en PingChat werken via BIS/BES (of eventueel via BIS over wifi).

[ Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 24-05-2011 09:59 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:56:
Hallo,

Mijn vriendin wil een BlackBerry Bold 9780 los kopen op marktplaats, ze heeft al een Prepaid Vodafone kaartje,
whatsapp werkt gewoon op standaard internet abbo en via wifi zonder BIS/BES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:56:
Hallo,

Met een prepaid Hi BlackBerry kaartje heb je een half jaar gratis BIS ;) Misschien ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Is een BIS abonnement aan je toestel gebonden of aan het telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Laatst online: 30-06 15:53
Daantje20 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:23:
Is een BIS abonnement aan je toestel gebonden of aan het telefoonnummer?
Toestel, maar wisselen van toestel gaat heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Ik heb het toestel nu een dag, en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben! Alleen apps verwijderen en installeren duurt soms wel erg lang hoor.

Mijn vorige toestel was een touchscreen, maar heb geen één keer de neiging gehad om het scherm te gebruiken als touchscreen. Ondanks mn grote handen/vingers, gaat het typen me zelfs goed af :)

Ik heb alleen één ding. Ik heb zowel mijn persoonlijke als zakelijke e-mail bij Google ondergebracht, en die push ik beide naar m'n Bold. Alleen als ik de mail eerder lees op de computer dan op m'n Bold, blijft de mail op de Bold als ongelezen staan en blijft de Led rood knipperen. Terwijl ik de mail al gelezen heb?

Weet iemand daar een oplossing voor? Ik heb wel gegoogled en daar werd in 2007/2008 aangeraden om de Gmail app te installeren , maar het lijkt me sterk dat het niet standaard ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Laatst online: 30-06 15:53
Raar maar waar, maar dat wordt idd niet ondersteund helaas.
Imap wordt niet volledig benut door BIS.

Voor het optimaliseren van je led heb je prima apps. Zowel gratis als betaald.
Zoek maar eens naar BerryBuzz en/of Blink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Ik heb hem nu ook 1 dag. Heb alleen een vraag met betrekking tot ontvangen emails waar een link in staat.
Bijv:
Email bericht van Hyves dat iemand ergens op gereageerd heeft. Dan staat er een clickable in om naar de reactie te gaan. Ik kan met geen mogelijk dan die clickable met trackpad selecteren. Moet ik eerst de mail naar Plain Text omzetten en dan kan het wel, maar is het dus een onoverzichtelijke mail.

Iemand hier een oplossing voor?

(PUSH met hyves app voor Bold 9780 werkt blijkbaar niet. krijg geen pushnotificaties zoals bij Twitter of facebook)

@Archie: dat verwijderen van apps moest ik ook aan wennen, dacht dat het toestel was vast gelopen. (kom van android af)

[ Voor 9% gewijzigd door JipJapGoedje op 26-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Ik heb geen hyves, dus ik kan je daar niet mee helpen. Maar als ik uit een nieuwsbrief mail op een link klik, krijg ik een pop-up met of ik door wil gaan naar dat bepaalde adres of niet. En dat opent hij netjes in de browser. Ik heb niets speciaals ingesteld, gewoon via http://kpn.blackberry.com en daarna geverifieerd op m'n Blackberry. Was wel even lastig, aangezien ik eerst flink wat updates moest installeren voordat ik de mail kon verifieren.

Dat verwijderen duurt echt lang. De eerste keer had ik al bijna de batterij eruit gehaald omdat ik ook dacht dat hij vastgelopen was.

Wat betreft die apps voor het optimaliseren van die LED, dat lijkt me handig! Ik ga eens even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
JipJapGoedje schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:29:
Ik heb hem nu ook 1 dag. Heb alleen een vraag met betrekking tot ontvangen emails waar een link in staat.
Bijv:
Email bericht van Hyves dat iemand ergens op gereageerd heeft. Dan staat er een clickable in om naar de reactie te gaan. Ik kan met geen mogelijk dan die clickable met trackpad selecteren. Moet ik eerst de mail naar Plain Text omzetten en dan kan het wel, maar is het dus een onoverzichtelijke mail.

Iemand hier een oplossing voor?

(PUSH met hyves app voor Bold 9780 werkt blijkbaar niet. krijg geen pushnotificaties zoals bij Twitter of facebook)

@Archie: dat verwijderen van apps moest ik ook aan wennen, dacht dat het toestel was vast gelopen. (kom van android af)
Volgens mij heb je versie 6.0.0.285 op je Bold draaien en daar zit een naar cursorbugje in ;) Het probleem is dat je af en toe met het trackpad niks kan selecteren in bijvoorbeeld mails om op te drukken enzo. Dit is op te lossen door je BB ff te update naar een nieuwe versie (de .480 is iig een goede, nieuwe ben ik zelf nog ana het uitproberen ;) ).

En de push functie van Hyve werkt bij mij wel, dus ik denk dat je instellingen niet helemaal goed staan van de hyves app of permissies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
XoReP schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:02:
[...]

Volgens mij heb je versie 6.0.0.285 op je Bold draaien en daar zit een naar cursorbugje in ;) Het probleem is dat je af en toe met het trackpad niks kan selecteren in bijvoorbeeld mails om op te drukken enzo. Dit is op te lossen door je BB ff te update naar een nieuwe versie (de .480 is iig een goede, nieuwe ben ik zelf nog ana het uitproberen ;) ).

En de push functie van Hyve werkt bij mij wel, dus ik denk dat je instellingen niet helemaal goed staan van de hyves app of permissies ;)
Hoe kom je aan .480? Ik heb net vanochtend geupdate met de Blackberry desktop software, en die van mij draait nu .448.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Archiebald schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Hoe kom je aan .480? Ik heb net vanochtend geupdate met de Blackberry desktop software, en die van mij draait nu .448.
Dat komt omdat de laatste versie is die door jou Nederlandse Providers wordt aangeboden, in het buitenland gaat deze cyclus over het algemeen wat sneller: http://crackberry.com/off...9105-released-avea-turkey inmiddels namelijk al bij .570 =).

Bij andere Providers wel even: C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader de vendor.xml weggooien alvorens je op loader.exe klikt =).

[ Voor 12% gewijzigd door JunkieXP op 26-05-2011 16:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste