Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

MaZo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:24:
[...]
Is dat vooralsnog de beste versie?
Op het Crackberry forum lees ik ook goede dingen over een versie .359 icm een Hybrid, maar die heb ik niet uitgeprobeerd. Deze combinatie draait bij mij in elk geval naar tevredenheid.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zit met een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Is het mogelijk (lees: heeft iemand praktijkervaring) om met een BIS abonnent realtime te syncen via een eigen BESX-server? Het connecten kan wel heb ik gezien, ook op diverse plekken als bevestiging. Ik kan alleen niet terugvinden of mail, agenda en contactpersonen daarna OTA gesynct worden of dat je alleen maar gebruik kunt maken van BIS-functionaliteiten...

Edit: op mijn 9780 heb ik een BES zitten en werkt super. Mijn vriendin is een 9780 of 8900 aan het overwegen (ivm bediening/balletje), vandaar toch een poging in dit topic :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bastiaan op 13-02-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bastiaan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:06:
Ik zit met een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Is het mogelijk (lees: heeft iemand praktijkervaring) om met een BIS abonnent realtime te syncen via een eigen BESX-server? Het connecten kan wel heb ik gezien, ook op diverse plekken als bevestiging. Ik kan alleen niet terugvinden of mail, agenda en contactpersonen daarna OTA gesynct worden of dat je alleen maar gebruik kunt maken van BIS-functionaliteiten...
Inmiddels ben ik zelf aan de knutsel gegaan. Mijn vriendin maakt nu gebruik van een Vodafone BIS-abonnement en zit aangehaakt op de BlackBerry Enterprise Server Express welke we thuis hebben staan. Alles wordt direct gesynct; mails, contactpersonen, agenda, de hele bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een vraag...
Waar kan ik een klacht neerleggen over mijn blackberry en de services vanuit blackberry?
Ik had mijn blackberry 3 dagen en toen deed het scherm het niet meer.
Ben mijn blackberry nu al 5 weken kwijt omdat hij ter reparatie gestuur is.
Weet iemand of ik hiermee wat kan? Vind dit natuurlijk de omgekeerde wereld, kan geen gebruik maken van mijn blackberry, maar betaal wel voor de services ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je hem 3 dagen hebt lijkt me dat je geen 5 weken hoeft te wachten (DOA?). Waar heb je hem gekocht? Neem aan dat de verkoper verantwoordelijk is voor een goed werkend toestel... niet RIM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jieve schreef op maandag 21 februari 2011 @ 07:45:
Ik heb een vraag...
Waar kan ik een klacht neerleggen over mijn blackberry en de services vanuit blackberry?
Ik had mijn blackberry 3 dagen en toen deed het scherm het niet meer.
Ben mijn blackberry nu al 5 weken kwijt omdat hij ter reparatie gestuur is.
Weet iemand of ik hiermee wat kan? Vind dit natuurlijk de omgekeerde wereld, kan geen gebruik maken van mijn blackberry, maar betaal wel voor de services ervan...
Waar is je blackberry heen dan? Welke provider heb je? Welk reparatiecentrum? Heb je een leentoestel van ze gekregen?

Volgens mij repareert pro assist bijna alle blackberries in nederland en dat is dan ook meteen het slechtste bedrijf dat ik ooit heb gekend. We hebben 80 bb's in bedrijf, er zijn er een paar letterlijk kwijt geraakt door pro-assist, heeft steeds 4 maanden geduurd voordat we een nieuwe kregen. Andere reparaties (toetsenbordje, schermpje etc) duurden soms ook wel 1 of 2 maanden. Verzekeringen en garanties met leentoestellen doen we niet meer aan, kan er beter een paar extra kopen en op voorraad houden, ben je minder kwijt en lopen je medewerkers niet met houten blackberries rond van 1847 voor christus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb vodafone als provider, echter heb ik hem bij de belcompany ingeleverd, omdat ik hem daar gekocht heb.
Heb GEEN leentoestel gehad.
Belcompany wil de naam niet geven waar hij ter reparatie is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb inmiddels een gelekte OS 6.0.0.480 op m'n Blackberry draaien. Het is een versie zonder Nederlandse taal, maar daar heb ik niet bepaald last van. Draait tot nu toe goed!

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
Bastiaan schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:06:

Edit: op mijn 9780 heb ik een BES zitten en werkt super. Mijn vriendin is een 9780 of 8900 aan het overwegen (ivm bediening/balletje), vandaar toch een poging in dit topic :)
Hier ook BESX i.c.m BB9780 en werkt lekker. Ik weet ff niet meer welke updates je neit mocht isntalleren maar waren enkele die je niet mocht installeren want anders flipt de webconsole enzo. Heb het trouwens draaien op een SBS2011 server draaien wat officieël nog niet goedgekeurd is om goed te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Hier draait het op Server 2008 Enterprise. Van updates voor de BESX maak ik op moment geen gebruik, voornamelijk omdat alle BESX-functies welke we gebruiken zonder problemen werken; we hebben er dus geen reden voor. Misschien maar goed ook, als ik je bericht zo lees ;)

Overigens is het uiteindelijk een Curve 8900 met BIS geworden voor d'r. Werkt nog steeds als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het enige gare van BIS is dat je geen mail folders kan syncen (op Gmail na geloof ik, al werkt dat via een workaround met labels). Het argument dat een BB het "ultieme" mobile mail device is gaat dus maar deels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik gebruik BES, mijn vriendin maakt gebruik van BIS. Op onze eigen mailserver (Kerio Connect) met de BESX-software lopen ook bij haar alle (sub-)mappen synchroon. Mail is in seconden ook op haar BlackBerry. Leest ze 'm, staat 'ie ook in luttele seconden op gelezen in haar Outlook (lees: op de server). Echter, voor mensen zonder eigen mailserver klopt inderdaad wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Hallo mede blackberry bezitters,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben in het bezit van een blackberry met vodafone-software. Dit Vodafone abonnement gaat over 3 maanden pas in. Op dit moment loopt mijn Telfort abonnement nog. Nu probeer ik met mijn huidige telfort abonnement een internetverbinding tot stand te krijgen op mijn BB, maar hij blijft de melding geven: Browsing over the cellular network is not included as part of your current service plan. To browse the web you must use Wi-Fi or contact your service provider to change your service plan.

Ik heb een telfort abonnement met Surf & Mail. Ik heb bij APN Internet en bij gebruikersnaam en wachtwoord allebei telfort ingevoerd, maar helaas....het werkt niet.
Weet iemand of het mogelijk is wel internet te krijgen met mijn telfort abonnement?

Gr
TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Met Google zou je wel een eind kunnen komen lijkt me. Zoek eens op "9700 browser without BIS".

Voor de 9750 werkt het hetzelfde als voor de 9700, maar over die laatste is via Google veel meer te vinden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Bastiaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:55:
Hier draait het op Server 2008 Enterprise. Van updates voor de BESX maak ik op moment geen gebruik, voornamelijk omdat alle BESX-functies welke we gebruiken zonder problemen werken; we hebben er dus geen reden voor. Misschien maar goed ook, als ik je bericht zo lees ;)

Overigens is het uiteindelijk een Curve 8900 met BIS geworden voor d'r. Werkt nog steeds als een zonnetje!
Bedoelde de update's voor Windows Server systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ah! Die lopen gewoon door, en ik ben helemaal bij meen ik.

*checkt*
Inderdaad! Geen kritische updates, geen optionele updates beschikbaar, geen rare fratsen op de webconsole :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Bastiaan schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:46:
Ah! Die lopen gewoon door, en ik ben helemaal bij meen ik.

*checkt*
Inderdaad! Geen kritische updates, geen optionele updates beschikbaar, geen rare fratsen op de webconsole :P
Ja alleen draai jij geen 2008R2 of SBS2011 ;) Ik draai zelf het laatste en is officieel dus ook niet compatible :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik zit nou al 4 weken en 2 dagen zonder BlackBerry, ik kan wel janken :'(
Reparatie zou 2 tot 3 weken duren.. nou nou, ik zie het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een toestel, krijg bericht: handeld is geregistreerd e.d., KPN gebeld deze zeggen dat ik m'n account opnieuw moet activeren. Als ik naar e-mail setup ga, krijg ik enkel een enterprise optie terwijl ik gewoon BIS heb, verder niks met enterprise. Iemand enig idee waar ik de fout in ga?

Overigens werkt bellen/smsen etc. allemaal wel, behalve het blackberry internet services gedeelte dus. Deze heb ik trouwens wel bij m'n abbo gekozen, en dat was vorige week. Zou nu inmiddels dus wel mogen werken, tenzij ik iets fout doe.

Registratie op http://kpn.blackberry.com/ wil ook niet werken, dan krijg ik een melding dat de gegevens niet kloppen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb vandaag mijn BB9780 gekregen. Werktelefoon, vervanging van mijn trouwe Curve 8310 die niet zo goed tegen koffie kan als zijn baasje, en keyboardproblemen kreeg na een flinke slok :D .

Ziet er voorlopig leuk uit, heb de ringtoon al vervangen door het Formule 1 deuntje van de BBC (Instrumentale break uit The Chain van Fleetwood Mac). Maar wat me opvalt, is dat het scherm beetje druk heeft, als je de zijkant stevig vastpakt zie je dat in soort van "waterkringen" op de zijkant van het scherm. Is dat normaal bij de BB9780? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 03:03:
Heb vandaag mijn BB9780 gekregen. Werktelefoon, vervanging van mijn trouwe Curve 8310 die niet zo goed tegen koffie kan als zijn baasje, en keyboardproblemen kreeg na een flinke slok :D .

Ziet er voorlopig leuk uit, heb de ringtoon al vervangen door het Formule 1 deuntje van de BBC (Instrumentale break uit The Chain van Fleetwood Mac). Maar wat me opvalt, is dat het scherm beetje druk heeft, als je de zijkant stevig vastpakt zie je dat in soort van "waterkringen" op de zijkant van het scherm. Is dat normaal bij de BB9780? :)
Schijnt een bekend "probleem" te zijn, heb het al meerdere malen voorbij zien komen op het crackberry.com forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Kan de BB Bold 9780 automatisch Hotmail synchroniseren? En dan het liefst met intervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Grooveman11 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:28:
Kan de BB Bold 9780 automatisch Hotmail synchroniseren? En dan het liefst met intervallen?
De BlackBerry ansich staat bekend om haar Push Services en jij wilt je BB laten Pollen (Interval, red.). Maar op je BlackBerry (bij E-mailinstellingen), BIS of BES kan je gewoon een Hotmail account instellen.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:22:
Ik heb hier een toestel, krijg bericht: handeld is geregistreerd e.d., KPN gebeld deze zeggen dat ik m'n account opnieuw moet activeren. Als ik naar e-mail setup ga, krijg ik enkel een enterprise optie terwijl ik gewoon BIS heb, verder niks met enterprise. Iemand enig idee waar ik de fout in ga?

Overigens werkt bellen/smsen etc. allemaal wel, behalve het blackberry internet services gedeelte dus. Deze heb ik trouwens wel bij m'n abbo gekozen, en dat was vorige week. Zou nu inmiddels dus wel mogen werken, tenzij ik iets fout doe.

Registratie op http://kpn.blackberry.com/ wil ook niet werken, dan krijg ik een melding dat de gegevens niet kloppen.
Denk dat je toch op BES staat en niet op BIS, zouden ze met een simpel vinkje moeten kunnen oplossen. Bij onze BES abbo's hebben ze BIS niet automatisch aan staan, bij T-mobile was dat wel het geval, moeilijk gedoe met die providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een Blackberry Bold 9780 iemand nog leuke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
WhatsApp, Google Maps, BeWeather, BeBuzz, QuickPull, Facebook, Twitter en dan ben je er zo ongeveer wel.

Een BB koop je niet voor de apps, dan moet je een iPhone of een Android-toestel kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 18-03-2011 08:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Buienradar, scoremobile fc, telmap navigator, Ubersocial, Xobni, Snaptu, Localipedia, Beamexplorer, lister, dropbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Buienradar werkt via de browser net zo goed (zo niet beter).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Kun je ook (Rabo) telebankieren met een BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kent er iemand een goede rss reader voor mijn nieuwe 9780, ik krijg de officiële blackberry reader niet gedownload is blijkbaar enkel voor us & canada..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Peentje schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:29:
Kun je ook (Rabo) telebankieren met een BB?
Werkt op mijn 9700 in ieder geval prima, gewoon via de browser.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 03:03:

Dat heb ik ook opgemerkt bij m'n nieuwe phone erg raar, zolang het display maar goed blijft werken maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bij de 9700 zijn die kringen dat ook heel erg. Ik heb er inmiddels iets van 30 in mijn hand gehad (ivm uitlevering @work) en al-le-maal hebben ze dat probleem. Overigens werken ze allemaal nog zonder problemen. De 9780 heeft dat probleem wel een stuk minder moet ik zeggen, maar je ziet het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is het scherm net zo makkelijk te krassen als het 9700 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Het zijn zowat dezelfde toestellen qua hardware. Is het geen optie om een screenprotector te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, die had ik ook op mijn 9700 zitten, maar vroeg het mij gewoon af of ze die misschien vervangen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gewoon de bijgeleverde hoes gebruiken. Bij normaal gebruik is dat meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Whatssapp voor Blackberry gebruikers doet het niet. Lijk me een centraal probleem :/.
Hebben er meerdere mensen er last van.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 18:56

iFrost

Vroem vroem

Hey, ik had even een vraagje, het is voor het eerst dat ik een abo heb en wil me belminuten/smsjes in de gaten houden. Belminuten kan ik gewoon checken via status en dan buyr, maar hoe kan ik het aantal verstuurde smsjes checken?

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
iFrost schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:58:
Hey, ik had even een vraagje, het is voor het eerst dat ik een abo heb en wil me belminuten/smsjes in de gaten houden. Belminuten kan ik gewoon checken via status en dan buyr, maar hoe kan ik het aantal verstuurde smsjes checken?
Ik gebruik sms statistics, downloaden uit appworld.
Het is helaas niet gratis, maar het werkt wel top.
Echter kan het zijn dat er ondertussen een gratis app voor is, je moet in appworld zoeken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Telicost. Kan je ook een alarmpje geven wanneer je bijna over je bundel heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
MrJames schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:54:
Whatssapp voor Blackberry gebruikers doet het niet. Lijk me een centraal probleem :/.
Hebben er meerdere mensen er last van.. ?
Bij mij doet Whatsapp het gewoon, Mss ff updaten of wissen en opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
Ik heb nu sinds een paar dagen mijn bold 9780 in huis. Ik mocht een nieuw toestel uitzoeken bij verlenging van mijn abbo bij t-mobile en heb besloten om het meteen goed aan te pakken. Ik zat nog te twijfelen of ik niet voor de torch wou gaan maar ik wou gewoon een telefoon zonder al te veel frutsels. Eerste keer dat ik volledig gebruik maak van wat een smartphone kan(mijn oude samsung omnia gebruikte ik alleen voor bellen en msm'en). De GPS kon al meteen gebruikt worden toen ik en mijn vriendin verdwaald waren tijdens het fietsen :P Direct daarna meteen een app met alle fietskaarten van de app store gehaald aangezien ik veel op de racefiets zit. De email service loopt als een trein dus niet meer steeds even achter de pc zitten om mijn mail bij te houden. Toetsenboard werkt zelfs met mijn grote handen erg makkelijk en heb bijna nooit dat ik op meerdere toetsen tegelijk zit te drukken of dat ik er steeds naast zit. Toestel doet alles wat ik wil en heeft verder geen extra onnodige frutsels wat ik zeer belangrijk vind.

Overigens wel 2 vraagjes: kan ik de donkere rand om mijn pictogrammen etc uitzetten zodat ik alleen mijn achtergrond zie met de pictogrammen er op(voor het menu is het niet erg maar ik hou van een clean hoofdscherm/bureaublad zonder donkere randen die het zicht op de achtergrond wegnemen. Heeft iemand ook een alternatief voor tapatalk want de laatste update werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

thomascsmits schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:30:
Overigens wel 2 vraagjes: kan ik de donkere rand om mijn pictogrammen etc uitzetten zodat ik alleen mijn achtergrond zie met de pictogrammen er op(voor het menu is het niet erg maar ik hou van een clean hoofdscherm/bureaublad zonder donkere randen die het zicht op de achtergrond wegnemen.
Die optie zit er niet in. Wat wél een mogelijk is is om een thema te zoeken welke dat heeft. Nou ben ik niet helemaal into de thema's dus ik kan je geen naam/voorbeeld geven, maar ik heb ze wel eens voorbij zien komen. Ze bestaan dus zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn volgens mij nog niet of nauwelijks thema's voor OS6, maar die komen zeer binnenkort wel. Houd het theme-forum op Crackberry in de gaten zou ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 28-03-2011 09:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Zijn er hier al mensen die zich bevinden op LiveProfile, dit is een nieuwe CrossPlatform (iOS, Android, BB OS) BBM Competitor.

Ik heb nog mixed feelings, maar het is dan ook slechts een Public BETA, echter "missen ze de Boat" opzich wel, want WhatsApp (Marktleider in NL op dit gebied denk ik) heeft al GroupChat terwijl LiveProfile "nu al" achter de feiten aanloopt EN zich nog moet bewijzen.

Voor mij een Nadeel, maar voor veel mensen een Voordeel, LiveProfile maakt geen gebruik van je Telefoonnummer (waardoor je dus niet automatisch al je huidige Contactpersonen "Gratis" kan benaderen zodra ze zichzelf op WhatsApp hebben aangemeld), maar LiveProfile werkt met "PIN's" waardoor je makkelijker met je PIN kan strooien gezien een PhoneNumber vaak toch wat persoonlijker is.

What are your thoughts?

http://liveprofile.com/get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
thomascsmits schreef op maandag 28 maart 2011 @ 01:30:
Overigens wel 2 vraagjes: kan ik de donkere rand om mijn pictogrammen etc uitzetten zodat ik alleen mijn achtergrond zie met de pictogrammen er op(voor het menu is het niet erg maar ik hou van een clean hoofdscherm/bureaublad zonder donkere randen die het zicht op de achtergrond wegnemen. Heeft iemand ook een alternatief voor tapatalk want de laatste update werkt niet
Zoek even naar een os5 for os6 thema op crackberry.com
havana schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:11:
Zijn volgens mij nog niet of nauwelijks thema's voor OS6, maar die komen zeer binnenkort wel. Houd het theme-forum op Crackberry in de gaten zou ik zeggen.
Nou op Crackberry staan er toch wel behoorlijk wat thema's, natuurlijk niks i.v.m. de hoeveelheid thema's die beschikbaar zijn voor os5, maar keuze genoeg imho

[ Voor 41% gewijzigd door Vla007 op 28-03-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
Ik ga de crackberry forums eens doorspitten, wel jammer dat ik voor zo iets simpels meteen een nieuwe theme er op moet zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/69Cat.png
Dit is precies wat ik wil doen\

*edit: gevonden! http://forums.crackberry....riendly-efficient-583039/

[ Voor 21% gewijzigd door thomascsmits op 28-03-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Lichtelijk offtopic: bij dat temperatuurmetertje in bovenstaand screenshot denk ik aan een sensor welke in te telefoon zit. Iemand die weet welke applicatie dit is dat dat weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Bastiaan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:19:
Lichtelijk offtopic: bij dat temperatuurmetertje in bovenstaand screenshot denk ik aan een sensor welke in te telefoon zit. Iemand die weet welke applicatie dit is dat dat weergeeft?
Zover ik weet kun je dit instellen bij de "Betaalde versie" van BeWeather... Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De betaalde versie van BeWeather it is. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Bastiaan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:47:
De betaalde versie van BeWeather it is. Thanks :)
Worth the Buy? Ik vind bijvoorbeeld die GPS Weersverwachtingen, de aanpasbare "IconSets" met daarin een andere Template voor de verschillende weertypen en dat Icon erg leuk, maar dat is voor mij geen €4,99 waard, laat staan €9,99.

Dus ik was benieuwd =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De applicatie is nog niet gekocht, maar ik laat je mijn bevindingen weten als ik 'm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
Ik heb net de trail van beweather ingesteld. Ziet er erg mooi uit en heeft veel meer opties dan de gratis ap. Mooiste vind ik de wallpaper feature waarmee je de huidige weersomstandigheden op je homescreen kan instellen. Met de OS6 layout kom je wel ruimte te kort om alles er mooi op te zetten maar met de OS5 theme ziet alles er keurig uit. Dat kleine icoontje heb ik gewoon uit gezet want de voorspelling staat toch direct op de wallpaper zelf. Of het 10 euro waard is: daar ben ik nog niet zo zeker van. De wallpaper feature is wel erg mooi en je kunt alles naar smaak aanpassen maar als je alleen even het weer wilt checken voldoet de gratis versie ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
rethxoth schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:56:
Ik zit nou al 4 weken en 2 dagen zonder BlackBerry, ik kan wel janken :'(
Reparatie zou 2 tot 3 weken duren.. nou nou, ik zie het :S
Inmiddels al bijna 8 weken (donderdag, overigens ben ik dan jarig...) en nog steeds geen gehoor, ik vind dit echt niet normaal! Weet iemand of ik misschien BlackBerry zelf kan bellen? Want mijn verkoper wilt niet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kijk eens goed naar het papierwerk dat je gekregen hebt toen je je telefoon inleverde. Daar kun je het bedrijf zien dat jou toestel repareert. Tevens kun je hier het serienummer van je toestel vinden en het referentieummer van jou klacht / reparatie.

Met die info kun je het bedrijf dat de reparatie uitvoert bellen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
SirLenncelot schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:57:
Kijk eens goed naar het papierwerk dat je gekregen hebt toen je je telefoon inleverde. Daar kun je het bedrijf zien dat jou toestel repareert. Tevens kun je hier het serienummer van je toestel vinden en het referentieummer van jou klacht / reparatie.

Met die info kun je het bedrijf dat de reparatie uitvoert bellen.
Heb geen papierwerk gekregen, moest hem opsturen met een reparatie formulier.
Wat ik wel heb is een soort van Track 'n Trace op deze website: www.e-repair.nl
Daar staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/72e4a29f6b1337681a8da4b9ec43806e.png

Edit:

Wat ik nog vreemder vind, is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/140773543cc939809478cc787374ba37.png

Hij stond namelijk eerst op In behandeling bij reparateur en ineens schiet hij terug naar Ontvangen bij reparateur... Dit is toch onmogelijk na bijna 8 weken? :?

[ Voor 18% gewijzigd door rethxoth op 29-03-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

rethxoth schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:06:
[...]
Hij stond namelijk eerst op In behandeling bij reparateur en ineens schiet hij terug naar Ontvangen bij reparateur... Dit is toch onmogelijk na bijna 8 weken? :?
Van de KPN site over E-repair:
In de meeste gevallen is je gerepareerde mobiele telefoon al binnen tien werkdagen klaar. Is de reparatie na vijftien werkdagen nog steeds in behandeling bij de reparateur, dan adviseren wij je terug te gaan naar de winkel. Er kunnen onverwachte problemen zijn, zoals een tekort aan onderdelen.
Ik zou inmiddels naar de winkel zijn gegaan waar ik het toestel gehaald heb, en daar op mijn strepen gaan staan (dat kan ook op een nette doch dwingende manier). Ik zou je adviseren dat eens te gaan doen.

Ik kan je post niet meer terugvinden in dit topic, maar er staat me iets van bij dat je je toestel nog maar enkele dagen had toch? In dat geval zou ik ook de gang naar rechtsbijstand overwegen als ze dit niet binnen afzienbare tijd oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Hey Bastiaan, thanks voor je reply,

Het probleem is is dat ik hem online heb gekocht bij www.belnu.nl, met een Vodafone abonnement, dus voor mij is het helaas niet mogelijk om naar een winkel te gaan, anders had ik dit zeker gedaan.

En ja klopt, ik had hem pas anderhalf week, ben hem nu al bijna 9 weken kwijt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Dat is wel super vervelend! En ook veel te lang.
Ik heb het overigens ook een keer met mijn laptop gehad. Ook 10 weken kwijt. Zeker als je hem nodig hebt (net zoals een telefoon), wil je hem snel terug hebben.

Is het inmiddels al gelukt om contact te zoeken? Mijn ervaring is gewoon druk zetten; blijven mailen en bellen. Op een gegeven moment worden zij dat ook zat.

Ik heb gister mijn HI abbo verlengd met de Bold 9780. Ik heb er voor gekozen om het dit keer in de winkel te doen. Simpelweg door het feit dat als er iets mee is, ik hem direct bij hun kan inleveren en zij mijn eerste aanspreekpunt zijn. Een mailtje kun je namelijk nog weigeren te beantwoorden, iemand de winkel uittrappen is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
In het verleden heb ik nokia's besteld via internet, met problemen ging ik naar zogenaamde nokia servicepoints.
Het maakt daar niks uit waar die nokia vandaan komt zolang er maar garantie op zit.
Waarschijnlijk zijn er ook wel blackberry servicepoints, dus dat is een idee voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

rethxoth schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:05:
Hey Bastiaan, thanks voor je reply,

Het probleem is is dat ik hem online heb gekocht bij www.belnu.nl, met een Vodafone abonnement, dus voor mij is het helaas niet mogelijk om naar een winkel te gaan, anders had ik dit zeker gedaan.

En ja klopt, ik had hem pas anderhalf week, ben hem nu al bijna 9 weken kwijt :S
Ok, bij het zoeken naar resultaten van Erepair kwam ik voornamelijk KPN/Hi-zaken tegen, dus meende dat die met elkaar verbonden waren...

In ieder geval; bellen naar Belnu.nl. Leg ze de situatie uit en bel ze iedere twee á drie dagen op om de voortgang te vragen, net zo lang totdat je je toestel fysiek in je handen hebt. Gewoon goed er bovenop blijven zitten, het liefst telefonisch (mail kan op de grote stapel worden gelegd en worden bekeken als ze daar zin in hebben). Daarnaast hen informeren dat je overweegt om via andere wegen je eigen of ander nieuw toestel eens terug te krijgen, want deze situatie slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de klantenservice van RIM zelf? Mijn 9780 is 2e hands en heeft last van de dubbel typ bug, heel vervelend. Ik heb geen bon maar het toestel heeft in principe nog garantie dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:01:
Iemand ervaring met de klantenservice van RIM zelf? Mijn 9780 is 2e hands en heeft last van de dubbel typ bug, heel vervelend. Ik heb geen bon maar het toestel heeft in principe nog garantie dus..
Van de 80 toestellen die wij hebben uitgedeeld aan onze medewerkers zijn er volgens mij 40 met deze bug. De mijne ook. Het toetsenbord typt ook minder lekker dan de toestellen waarbij het probleem niet voorkomt. Ik begin het inmiddels een beetje vervelend te vinden, het is niet bij één lading geweest want ook bij nieuwe leveringen is het probleem er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Sinds enkele dagen in het bezit van de 9780. Hiervoor de Nokia E72 en E71 gehad. Dat betekent dus wennen. Het systeem van de BB werkt vele male sneller en alles ziet er gelikter uit. Ik moet wel zeggen dat de hardware van Nokia degelijker aanvoelt. Maargoed daar staan ze ook om bekend.
Ik ben nog steeds bezig met instellen en het begint nu langzaam aan te komen.
Echter, ik heb nog wel wat vragen (deels ook omdat ik Nokia gewend ben). Mogelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:

1) Als ik een sms wil typen, moet ik eerst de contactpersoon ingeven. Persoonlijk vind ik dit heel vervelend. Soms ben je met een smsje bezig en dan is hij nog niet helemaal af en druk je per ongeluk op verzenden. Kan ik ook eerst het smsje typen en vervolgens de contactpersoon ingeven?

2) Ik vind het fijn als ik mijn agendapunten (2 of 3) op het homescreen zie, zodat ik precies weet wat en wanneer ik iets moet doen. Is dit in te stellen?

3) Klopt het dat als ik naar optie -> weergavescherm -> thema's, dat er maar één thema is?

4) Als ik op het homescreen een nummer invoer welke ik wil gaan bellen, zie ik dit nummer heel klein (onder de zoekbalk). Is deze groter te maken?

5) Deel 2: als ik vervolgens dit nummer wil opslaan, is dat mij bij niet mogelijk. Klopt dit?

6) Het icoontje voor een e-mail en een sms is beide een envelop. Kortom: als ik mijn telefoon pak en ik zie dat envelopje zie ik dus niet gelijk of het een e-mail is of een sms. Persoonlijk vind ik dit niet fijn. Kun je dat aanpassen? Bij FB of iets dergelijks zie je wel gewoon het icoontje.

7) Bij de standaardbrowers staan bij mij standaardtabbladen zoals van Hi, Blackberry etc. Zijn deze te verwijderen?

8 ) Als de batterij bijna leeg is, gaat rechtsboven het LED lampje knipperen. Ik heb het bij alle meldingen en functies voor elkaar gekregen om dit lampje uit te krijgen, maar bij de batterij lukt me dit niet. Hoe kun je deze uit zetten?

9) Het beginscherm vind ik qua kleur (zwart heel mooi). Echter als ik een memo typ of smsje, zie ik dat liever ook zwart. Is dit aan te passen of krijg je dit met een thema weg?

10) Als mijn telefoon in de vergrendeling zit, of dat 30 sec het scherm uitgaat, en ik krijg een sms, e-mail o.i.d. springt mijn scherm niet aan. Iets wat ik wel heel fijn vindt. Kun je dit instellen?

11) Is er een sneltoets voor Bluetooth in te stellen?

12) Als ik wordt gebeld is het scherm aan de donkere kant. Is dit scherm lichter te maken? Of verschilt dit ook per thema?

13) Is het mogelijk om met de FB applicatie te chatten? En zo ja, hoe?

14) Bij Nokia is het zo dat als je je toestel vergrendeld, op een gegeven moment een klok in beeld verschijnt. Deze heb ik bij de BB nog niet kunnen ontdekken. Is dit in te stellen?

15) Is het mogelijk om de toetsenbord verlichting aan te laten staan?

16) Tot slot: als ik een app download uit app world, slaat hij deze standaard op op het toestelgeheugen. Liever zie ik dat hij deze op de geheugenkaart opslaat. Is dit mogelijk?

Waarschijnlijk zitten er ook wat vragen tussen die te eenvoudig te beantwoorden zijn. Zeg dat dan ook hoor :)
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Grooveman11 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:29:
Sinds enkele dagen in het bezit van de 9780. Hiervoor de Nokia E72 en E71 gehad. Dat betekent dus wennen. Het systeem van de BB werkt vele male sneller en alles ziet er gelikter uit. Ik moet wel zeggen dat de hardware van Nokia degelijker aanvoelt. Maargoed daar staan ze ook om bekend.
Ik ben nog steeds bezig met instellen en het begint nu langzaam aan te komen.
Echter, ik heb nog wel wat vragen (deels ook omdat ik Nokia gewend ben). Mogelijk kunnen jullie mij hiermee helpen:

1) Als ik een sms wil typen, moet ik eerst de contactpersoon ingeven. Persoonlijk vind ik dit heel vervelend. Soms ben je met een smsje bezig en dan is hij nog niet helemaal af en druk je per ongeluk op verzenden. Kan ik ook eerst het smsje typen en vervolgens de contactpersoon ingeven?

2) Ik vind het fijn als ik mijn agendapunten (2 of 3) op het homescreen zie, zodat ik precies weet wat en wanneer ik iets moet doen. Is dit in te stellen?

3) Klopt het dat als ik naar optie -> weergavescherm -> thema's, dat er maar één thema is?

4) Als ik op het homescreen een nummer invoer welke ik wil gaan bellen, zie ik dit nummer heel klein (onder de zoekbalk). Is deze groter te maken?

5) Deel 2: als ik vervolgens dit nummer wil opslaan, is dat mij bij niet mogelijk. Klopt dit?

6) Het icoontje voor een e-mail en een sms is beide een envelop. Kortom: als ik mijn telefoon pak en ik zie dat envelopje zie ik dus niet gelijk of het een e-mail is of een sms. Persoonlijk vind ik dit niet fijn. Kun je dat aanpassen? Bij FB of iets dergelijks zie je wel gewoon het icoontje.

7) Bij de standaardbrowers staan bij mij standaardtabbladen zoals van Hi, Blackberry etc. Zijn deze te verwijderen?

8 ) Als de batterij bijna leeg is, gaat rechtsboven het LED lampje knipperen. Ik heb het bij alle meldingen en functies voor elkaar gekregen om dit lampje uit te krijgen, maar bij de batterij lukt me dit niet. Hoe kun je deze uit zetten?

9) Het beginscherm vind ik qua kleur (zwart heel mooi). Echter als ik een memo typ of smsje, zie ik dat liever ook zwart. Is dit aan te passen of krijg je dit met een thema weg?

10) Als mijn telefoon in de vergrendeling zit, of dat 30 sec het scherm uitgaat, en ik krijg een sms, e-mail o.i.d. springt mijn scherm niet aan. Iets wat ik wel heel fijn vindt. Kun je dit instellen?

12) Als ik wordt gebeld is het scherm aan de donkere kant. Is dit scherm lichter te maken? Of verschilt dit ook per thema?

14) Bij Nokia is het zo dat als je je toestel vergrendeld, op een gegeven moment een klok in beeld verschijnt. Deze heb ik bij de BB nog niet kunnen ontdekken. Is dit in te stellen?

15) Is het mogelijk om de toetsenbord verlichting aan te laten staan?

16) Tot slot: als ik een app download uit app world, slaat hij deze standaard op op het toestelgeheugen. Liever zie ik dat hij deze op de geheugenkaart opslaat. Is dit mogelijk?

Waarschijnlijk zitten er ook wat vragen tussen die te eenvoudig te beantwoorden zijn. Zeg dat dan ook hoor :)
Thanks.
1). Kwestie van wennen denk ik. Als je eenmaal vaker sms't met een persoon zul je merken dat het wel fijn is. Je krijgt alsware 'gesprekken'.

2. Geen idee, misschien een ander thema?
3. Klopt. In de appworld is er een apart onderdeel met de 25 beste thema's. Staan een aantal mooie tussen, en op forums kom je af en toe ook nog wel wat moois tegen.
4. Dit kan volgens mij niet.
5. Opslaan kan als je hem belt, of vanuit de telefoonapp.
6. Het icoontje van een SMS en email is wel degelijk anders. Een e-mail is een envelop, een sms een duidelijke tekstballon.
7. Erop gaan staan, BB-toets en dan verwijderen? Als dat niet kan dan staat er misschien een soort branded software op, die verwijdering van dit soort items tegen gaat.
13. Nee met de standaard app niet mogelijk. In de appworld staan al een stuk of 3 gratis facebook chat apps.

Op de andere vragen weet ik zo geen antwoord, of he tis gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
8: dat kan met de BeBuzz app dacht ik. Sowieso een aanrader.
14, 15: nee
16: dat is inherent aan de BB, vandaar de vele custom OS'en en dergelijke; om de simpele reden dat er ruimte bespaard mee wordt

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 08-04-2011 07:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb alleen even de vragen eruit gepikt welke nog niet (volledig) beantwoord zijn:
Nee, dit kan niet. Dit is thema-afhankelijk geloof ik, en het standaard thema ondersteunt dit niet.
Nee, dat is niet mogelijk. Of je moet er voor kiezen om je lettergrootte aan te passen, maar dat heeft dan invloed op alle functies in het toestel.
Te verwijderen niet. Je kunt ze wel verbergen door erop te staan, de BB-toets in te drukken en te kiezen voor 'Verbergen'. Wel zorgen dat je 'Alles weergeven' niet hebt aangevinkt, anders zie je ze alsnog.
Dit is niet aan te passen. Een thema kan dat wel aanpassen, maar dat hangt dan net van dat thema/kleurgebruik af.
Nee, dit kun je niet instellen.
In het menu kun je in je toestelinstellingen je sneltoetsen aanpassen. Dit geldt dan alleen voor de sneltoets links (standaard voor spraakopdrachten) en rechts (standaard voor de camera).
Dit is per thema verschillend, als je het hebt over de kleuren. De backlight past zich aan naar de lichtomstandigeden, dus als de telefoon overgaat als 'ie in je broekzak zit is het scherm wat donkerder vanwege de donkere omgeving. Heb je 'm op tafel liggen, is het scherm ook wat lichter.

Hoe je het een en ander kunt bewerkstelligen staat ook nog beschreven in de manual of is vrij makkelijk terug te vinden met Google :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bastiaan op 08-04-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
http://forums.crackberry....ail-sms-today-os6-601263/
Wellicht is dat iets, zoek anders (in het Subforum Thema's for Bold 9780) is verder naar "Today" Theme's!
Jep, dit klopt, je kan zelf nieuwe Thema's Downloaden, bijv. hier: http://forums.crackberry.com/f227/
Ga in je Berichten Box is naar Opties -> Instellingen Postvak IN en vink "SMS en MMS" uit, deze zullen nu in een eigen SMS Box binnenkomen met een eigen icoontje (weet niet zeker of dit in OS6 ook zo is, maar het proberen waard).
Volgens mij kan dit niet, ook niet met BeBuzz, je kunt hem daar wel aanpassen zodat je verzekerd bent dat het geen berichtje is, maar je bijna lege Batterij.
Zolang het toestel niet vergrendeld is (maar wel uit gaat), kun je bijv. BeBuzz Aanschaffen en Toasts aanzetten voor bepaalde Apps, dan springt je scherm aan en laat een preview van het SMSje zien waarbij het scherm aangaat.
Zelf gebruik ik hier QuickLaunch voor, dit heb ik aan de Linker Sneltoets gekoppelt waarna QuickLaunch openspringt, vervolgens druk ik op B en "Toggled" QuickLaunch automatisch het vinkje van m'n BlueTooth. (Werkt bijv. ook voor WiFi, Profiles, Zaklamp en vele andere handige functies).
Dit zit momenteel in Closed BETA, vanaf V2.0 van de Officiële App zou dit volgens mij moeten werken, eventjes geduld dus nog.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:40:
[...]

Van de 80 toestellen die wij hebben uitgedeeld aan onze medewerkers zijn er volgens mij 40 met deze bug. De mijne ook. Het toetsenbord typt ook minder lekker dan de toestellen waarbij het probleem niet voorkomt. Ik begin het inmiddels een beetje vervelend te vinden, het is niet bij één lading geweest want ook bij nieuwe leveringen is het probleem er.
Sorry hoor maar dat is toch niet normaal? 50% van de BlackBerry's die niet naar behoren werken? En het is ook nog eens een model wat tov de 9700 (die deze bug niet heeft) bijna niets veranderd is, echt schandalig als je het mij vraagt. Ik zal vandaag eens contact op proberen te nemen met RIM, eens kijken wat zij zeggen.

Dat dubbel typen is ook gewoon gevaarlijk, niet alleen blijven de letters soms plakken (Haallo hoee gaatt het) maar de menu knop klikt soms ook dubbel, wat neerkomt op "send" als je een email of sms aan het typen bent.

Verder blijkt uit onderzoek op de Crackberry forums dat het vooral gaat om toestellen gemaakt in december (kan je checken op de sticker op de doos, rechtsonder boven "Made in ...") en het gaat vooral om toestellen met een PIN die begint met 23, 24 of 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Mijn toestel komt uit november, en de PIN begint met 23xxxxxx. Heb het probleem niet. Enkele klanten bij ons die de bold uit deze zelfde 'batch' hadden, hadden dit probleem wel, even herstarten loste het op. Bij enkeling is het toestel teruggenomen en omgeruild tegen een nieuwe. Van alle BlackBerry's die nu verkocht worden waar ik werk zijn er geen problemen bekend. Dus 50% lijkt mij een beetje veel, kunnen deze toestellen niet gewoon als DOA of iets dergelijks retour (meteen op het moment dat je het ontdekt natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 40 van de 80 problemen hebben zou ik ze zeker weten terugsturen naar de leverancier, die levert gewoon onbruikbare toestellen nu.

Het probleem is hardware gerelateerd en gaat absoluut niet weg door "even opnieuw op te starten". Het zit waarschijnlijk in het membraam wat onder het toetsenbordje ligt:

http://img862.imageshack.us/i/bb9700bb9780membrane.jpg/

Het membraam is waarschijnlijk vies en plakt aan de koperen contacten op het moederbord, waardoor dus de dubbel typ bug ontstaat. Het lijkt me niet zo moeilijk om dit membraam schoon te maken dus ik ga dat denk ik doen, maar bij het openmaken verlies ik officieel wel mn garantie..

Ik heb trouwens ff een paar keer kneiter hard op elke toets uit het toetsenbordje gedrukt en de problemen lijken minder nu :P wel eerst ff je batterij eruit halen voor je dit doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 15:28 . Reden: Link gefixt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
De link werkt helaas niet.

Probleem is dat reparatie bij BlackBerry gewoon veels te lang duurt naar mijn mening. heb zelf ooit 14 weken zonder Curve gezeten, kreeg toen uiteindelijk flinke korting op de Bold. Twee weken later kwam de Curve terug, maar die hoefde ik niet meer. Volgens veel mensen schijnen de BlackBerry's naar Engeland te moeten voor reparatie.

Maar je hebt gelijk, als er 40 vd 80 kapot zijn, en je merkt dit meteen, dan zou ik ze meteen retour hebben gedaan. Als je ze nu pas opstuurt ben je gewoon veel tijd kwijt. Als het dus komt doordat dat membraam niet schoon is, is het dus de vraag of RIM de controle wel op orde heeft in de fabriek? Zoiets zou niet voor mogen komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb de link hierboven gefixt. Ik ben inmiddels klaar met de 2 uur durende operatie van mijn 9780, heb de volgende video's gebruikt op youtube:

- 9700/9780 uit elkaar halen:
http://www.youtube.com/watch?v=Do9s7kOfPjg

- Het verwijderen van membraan en schoonpoetsen:
http://www.youtube.com/watch?v=1yTHDz3jXiA

- 9700/9780 weer in elkaar zetten:
http://www.youtube.com/watch?v=ONvjn4kMCzI

Je hebt wel wat tools nodig:

- T5 schroevendraaier
- Gitaar tab of iets anders van dun stevig plastic zodat je de behuizing zonder schade kan openen
- Pincet zodat je het membraan, wat vastgeplakt zit aan het moederbord, zonder schade kan verwijderen
- Pure alcohol en wattenstaafjes zodat je zowel het membraan als het moederbord kan schoonmaken
- Lef of ervaring, liefst beide :P

Ik heb de mijne inmiddels weer in elkaar gezet en zal dit weekend eens kijken of ik nog last heb van het dubbel typen, zoja dan koop ik een nieuw membraan en gaan we weer overnieuw beginnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Beste allen,

Dank voor het snelle reageren allemaal!
1). Kwestie van wennen denk ik. Als je eenmaal vaker sms't met een persoon zul je merken dat het wel fijn is. Je krijgt alsware 'gesprekken'.
Dan zal het wel wennen zijn inderdaad :)
6) Ga in je Berichten Box is naar Opties -> Instellingen Postvak IN en vink "SMS en MMS" uit, deze zullen nu in een eigen SMS Box binnenkomen met een eigen icoontje (weet niet zeker of dit in OS6 ook zo is, maar het proberen waard).
Top dit werkt! Ik had inderdaad zowel tekstberichten als e-mail in postvak in aangezet. Nu zie ik de tekstballon (sms) en envelop (e-mail)
7) Te verwijderen niet. Je kunt ze wel verbergen door erop te staan, de BB-toets in te drukken en te kiezen voor 'Verbergen'. Wel zorgen dat je 'Alles weergeven' niet hebt aangevinkt, anders zie je ze alsnog.
Ik krijg dit niet voor elkaar. Als ik op de bladwijzers klik in de browser met de BB toets krijg ik:
- Toepassing omschakelen
- Koppeling verzenden
- Startpagina
- Tabbladen
- Bladwijzers
- Geschiedenis
- Downloads
- Opties
- Help.

Ga ik eerst naar de bladwijzers zelf (waar je kunt toevoegen etc) en ik ga vervolgens op een bladwijzer staan (bijvoorbeeld KPN vandaag) en ik druk op de BB-toets, dan krijg ik:
- Openen in nieuw tabblad
- Koppeling verzenden
- Koppeling kopieren
- Nieuwe bladwijzer
- Help
- Sluiten.

Op de Nokia E71 en E72 gebruikte ik Opera. Echter, deze duurt langer langer om op te starten en als ik naar FB ga (via de site, dan vind ik persoonlijk handiger omdat ik dit gewend ben) zie je om de één of andere reden niet hoe lang het is geleden dat iemand iets gedeeld heeft (dan staat er zojuist en na een uur pas 'een uur geleden'). Ga je naar dezelfde site met de standaardbrower dan zie je dit wel... in minuten enzo.
16: dat is inherent aan de BB, vandaar de vele custom OS'en en dergelijke; om de simpele reden dat er ruimte bespaard mee wordt
Dus het klopt dat je ze niet kunt opslaan op de mediakaart? Ik zit nu op 236 mb vrije ruimte. Hoe is dit bij jullie?

Thanks voor de rest!

Ik ga even stoeien met de thema's!

Edit: sinds vandaag zit ik ook aan de Whatsapp (op advies van mijn zusje).
Als ik een nieuw bericht krijg, staat het logootje van Whatsapp in de zoekbalk. Echter, als ik hier op klik gebeurd er niks. Ik moet dan eerst Whatsapp openen om het bericht te lezen. Klopt dit? Of hoe kan ik hier sneller komen?
Tevens sta ik direct online als mijn telefoon aan staat. Terwijl bij mijn zusje (Iphone) zij eerst Whatsapp geopend moet hebben. Klopt dit? Is dit een bug?

[ Voor 9% gewijzigd door Grooveman11 op 08-04-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik gebruik zelf maar één inbox, en daarin komt alles (SMS, 2 mailboxen, PIN berichten en WhatsApp) binnen. Whatsapp-berichten kan ik direct lezen, zonder eerst WhatsApp hoeven opstarten. Heb je WhatsApp wel op push staan?

236 MB vrije ruimte is vrij veel. Op zich ook logisch, want de 9780 heeft dubbel zoveel geheugen als de 9700 die verder vrijwel identiek is. Ik heb iets van 60 MB ruimte op mijn 9700.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Grooveman11 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:43:
Edit: sinds vandaag zit ik ook aan de Whatsapp (op advies van mijn zusje).
Als ik een nieuw bericht krijg, staat het logootje van Whatsapp in de zoekbalk. Echter, als ik hier op klik gebeurd er niks. Ik moet dan eerst Whatsapp openen om het bericht te lezen. Klopt dit? Of hoe kan ik hier sneller komen?
Tevens sta ik direct online als mijn telefoon aan staat. Terwijl bij mijn zusje (Iphone) zij eerst Whatsapp geopend moet hebben. Klopt dit? Is dit een bug?
Dat van dat icoon in zoekbalk / moeten openen heb ik ook. Ik ben er nog niet uit hoe ik een preview van het WA bericht kan krijgen voordat ik het programma zelf open (zoals op de iPhone), en of dit uberhaupt mogelijk is...

Hou er rekening mee dat je online blijft zolang je WA niet sluit zonder daadwerkelijk "close" te kiezen in het menu vanuit WA. Als je bijvoorbeeld alleen de return knop indrukt sluit het programma niet daadwerkelijk af.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 09-04-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
havana schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 07:52:
Ik gebruik zelf maar één inbox, en daarin komt alles (SMS, 2 mailboxen, PIN berichten en WhatsApp) binnen. Whatsapp-berichten kan ik direct lezen, zonder eerst WhatsApp hoeven opstarten. Heb je WhatsApp wel op push staan?

236 MB vrije ruimte is vrij veel. Op zich ook logisch, want de 9780 heeft dubbel zoveel geheugen als de 9700 die verder vrijwel identiek is. Ik heb iets van 60 MB ruimte op mijn 9700.
Ik heb BIS Push aan staan idd.
Als ik naar mijn algehele Postvak In ga, kan ik Whatsapp wel lezen. Ik doel meer op de zoekbalk waarin het Whatsapp logootje komt. Bij BB Messenger, berichten, smsjes e.d. verschijnt daaronder (berichten, tekstberichten etc) en daar staat alles tussen zoals smsjes, e-mail e.d. Echter, Whatsapp ontbreekt daar. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
MaZo schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:22:
[...]
Dat van dat icoon in zoekbalk / moeten openen heb ik ook. Ik ben er nog niet uit hoe ik een preview van het WA bericht kan krijgen voordat ik het programma zelf open (zoals op de iPhone), en of dit uberhaupt mogelijk is...

Hou er rekening mee dat je online blijft zolang je WA niet sluit zonder daadwerkelijk "close" te kiezen in het menu vanuit WA. Als je bijvoorbeeld alleen de return knop indrukt sluit het programma niet daadwerkelijk af.
Ik ben sowieso op zoek, naar in eerste instantie een gratis app, waarmee ik smsje kan previewen en dan waarschijnlijk ook Whatsapp. Ik heb hem nog niet gevonden. Op mijn Nokia had ik daar een goede voor (Sms preview, hoe simpel wil je het hebben)
Mijn zusje kan inderdaad op haar Iphone direct het bericht lezen. Wij moeten dus eerst Whatsapp openen, tenzij je naar je algehele Postvak In gaat. Maar ik merk dat ik efficientie belangrijk vindt; zo min mogelijk keren klikken.
Ik zie idd dat je Whatsapp helemaal dient te 'sluiten', anders sluit hij niet af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
WA blijft (althans bij mij) altijd op de achtergrond draaien.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
havana schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:38:
WA blijft (althans bij mij) altijd op de achtergrond draaien.
Ook als je in Whatsapp klikt op 'Sluiten'?

Overigens zie ik ook bij geavanceerde instellingen 'Voorvertoning' staan (onder BIS Push aan/uit). Ik heb nog niet gezien welke toegevoegde waarde dit biedt.

Klopt het dat de Blackberry gebruikers automatisch online zijn? I.p.v. pas als je het bericht daadwerkelijk gelezen hebt. Hier attendeerde mijn zusje me gisteren op.

Een vraag over Hotmail: klopt het dat Hotmail eenzijdig synchroniseert?
Daar bedoel ik het volgende mee: als ik een e-mail krijg en ik krijg deze direct op mijn telefoon en ik verwijder deze vervolgens mij van mijn telefoon, dan verwijderd hij deze ook meteen automatisch van Hotmail (naar 'verwijderd' postvak). Dit is perfect.
Echter, als ik een e-mail binnenkrijg, en 2 sec later op mijn telefoon, en ik verwijder hem via Hotmail (via de computer), dan blijven ze nog wel staan op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Laten we allemaal een mailtje naar de support van WhatsApp sturen dat we ook een preview willen als we een bericht binnen krijgen :P Ik heb mijn mailtje al de deur uit gegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 12:56
rethxoth schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 01:49:
[...]

Inmiddels al bijna 8 weken (donderdag, overigens ben ik dan jarig...) en nog steeds geen gehoor, ik vind dit echt niet normaal! Weet iemand of ik misschien BlackBerry zelf kan bellen? Want mijn verkoper wilt niet luisteren.
Gewoon even langsaan bij De Ruyter en hun met reparateur laten bellen. Vaak zijn er bij zulke vertragingen wel wat alternatieven te regelen...
En je tel is inderdaad in de UK :)

[ Voor 3% gewijzigd door Loekasj op 09-04-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
WA blijft bij mij ook draaien als ik op sluiten druk ja. Dat moet ook wel, want hij pusht berichten. Doe je dat niet dan moet je eerst WA opstarten om te kijken of je berichten hebt. Met BeBuzz krijg je inderdaad een toast-bericht, maar dat knalt helaas niet door het schermwachtwoord heen zoals bij de iPhone wel zo is.

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 10-04-2011 17:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
havana schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:09:
WA blijft bij mij ook draaien als ik op sluiten druk ja. Dat moet ook wel, want hij pusht berichten. Doe je dat niet dan moet je eerst WA opstarten om te kijken of je berichten hebt. Met BeBuzz krijg je inderdaad een toast-bericht, maar dat knalt helaas niet door het schermwachtwoord heen zoals bij de iPhone wel zo is.
Als ik op sluiten druk en vervolgens klik op de BB knop om te schakelen, zie ik WA er niet tussen staan. Dus is hij afgesloten (in tegenstelling tot BB messenger, browser etc).
Ik krijg dan nog wel gewoon berichten binnen (in mijn zoekbalk). Al kan ik ze dus niet vanaf daar openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Grooveman11 schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:13:
[...]

Als ik op sluiten druk en vervolgens klik op de BB knop om te schakelen, zie ik WA er niet tussen staan. Dus is hij afgesloten (in tegenstelling tot BB messenger, browser etc).
Ik krijg dan nog wel gewoon berichten binnen (in mijn zoekbalk). Al kan ik ze dus niet vanaf daar openen.
Vroeger kon ik op Sluiten klikken maar bleef WA altijd in m'n schakellijst staan, bij nieuwere versies van WhatsApp schijnt dit inderdaad veranderd te zijn en is hij (ook in OS5) uit de schakellijst... Benieuwd of ik nu ook gelijk Offline wordt weergegeven.

Moet overigens wel 2x het bericht selecteren als ik WA daarvoor gesloten heb en tevens kom ik Online zodra ik het bericht otnvang.

[ Voor 9% gewijzigd door JunkieXP op 10-04-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Ik kom inderdaad ook online, of ik het nou lees of niet.

Merkte afgelopen zaterdag toen ik naar Amsterdam ging dat ik mijn navigatiesysteem toch wel erg mistte. Blackberry Maps lijkt wat dat betreft net op Google maps (geen gesproken of turn-by-turn navigatie) dus die heb ik er meteen van afgehaald. Heb vanmiddag Waze erop gezet. Nog niet mee gespeeld. Schijnt niet de beste te zijn, maar wel gratis. Kom zelf van McGuider af, dus dat is wel even wennen denk ik.

Heb tevens Blackberry Protect geinstalleerd. Een handig tooltje om je verloren mobiel op te sporen (als hij aan staat) middels GPS. Het werkt wel! Daarnaast kun je hem ook via internet laten afgaan en zelfs berichtjes sturen en vanaf afstand back-uppen en op slot gooien. Werkt allemaal, aanrader dus!

Ik kwam er vandaag achter dat er rechtsboven ook een knopje zit (mute/profiel stil). Er gebeurd bij mij alleen niet zo heel veel. Bij jullie wel? Kan ook komen doordat ik profielen heb verwijderd en heb aangepast..

Weet één van jullie hoe je A-GPS kunt aanzetten? Bij Nokia stond het heel specifiek vermeld. Ik kan het op mijn BB nog niet vinden. Staat bij de instellingen van de telefoon zelf of hoort dit in het navigatieprogramma te staan?

Volgens mij hoort die standy klok (bij vergrendeling) het wel te doen. Als ik mijn tel namelijk opnieuw opstart, krijg ik wel een klok te zien. Misschien een bug?

Misschien weet iemand dit: klopt het dat Hotmail eenzijdig synchroniseert?
Daar bedoel ik het volgende mee: als ik een e-mail krijg en ik krijg deze direct op mijn telefoon en ik verwijder deze vervolgens mij van mijn telefoon, dan verwijderd hij deze ook meteen automatisch van Hotmail (naar 'verwijderd' postvak). Dit is perfect.
Echter, als ik een e-mail binnenkrijg, en 2 sec later op mijn telefoon, en ik verwijder hem via Hotmail (via de computer), dan blijven ze nog wel staan op mijn telefoon. Hebben jullie dit ook?

Is er een goede vervanger voor Shazam Id in de markt? (het liefst gratis). Fijne App! Daarnaast ben ik nog geen gratis NOS-Teletekst App tegengekomen. Weet iemand of deze er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Weet iemand of BeBuzz een aanvulling is op de bestaande profielen configuratie, of dat het alles vervangt? Ik heb namelijk het probleem dat de standaard LED's (die rode dus) opeens niet meer verschijnen na het installeren van BeBuzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
MaZo schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:22:
Weet iemand of BeBuzz een aanvulling is op de bestaande profielen configuratie, of dat het alles vervangt? Ik heb namelijk het probleem dat de standaard LED's (die rode dus) opeens niet meer verschijnen na het installeren van BeBuzz.
Daar is een functie voor in het menu (wellicht even de laatste Maintenance Release uit hun Forum halen http://BellShare.com/forum). Suspend all LED's ofzo zorgt er (in theorie) voor dat al je "Profile" LEDjes worden onderdrukt.

Overigens vind ik dit juist ideaal, omdat BeBuzz toch al mijn LEDjes "moet" vervangen, en ik Rood juist associeer met een bepaald type en deze dus niet voor andere Apps op wil zien Lichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Kan die instelling helaas niet vinden (ik draai de laatste officiele versie in "expert" mode). Bedoel je soms die "profile settings" instellingen van BeBuzz?

[ Voor 76% gewijzigd door MaZo op 20-04-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
MaZo schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:14:
Kan die instelling helaas niet vinden (ik draai de laatste officiele versie in "expert" mode). Bedoel je soms die "profile settings" instellingen van BeBuzz?
In de laatste "Officiële" versie zit deze functie (zover ik weet) ook niet, vandaar dat ik je de link voor de Maintenence Releases gaf:
Download OTA for OS 4.2.1
http://m.bellshare.com/do...11/os_4.2.1/berrybuzz.jad

Download OTA for OS 4.7
http://m.bellshare.com/do...ar11/os_4.7/berrybuzz.jad

Download OTA for OS 5.0
http://m.bellshare.com/do...ar11/os_5.0/berrybuzz.jad

Download OTA for OS 6.0
http://m.bellshare.com/do...ar11/os_6.0/berrybuzz.jad

Version 4.0.68 - Mar 27th 21:00 EST
- Added support for LiveProfile
- Added support for ScoreMobile
- Added support for TheBirthdayAPp

Version 4.0.67 - Mar 21th 22:00 EST
- Added BlackBerry Enterprise Messenger
- Changed support for Tweetissimo to Issimo
- Fixed 'Suppress Default Red LED' not being saved

Version 4.0.66 - Mar 20th 17:00 EST
- Added support for Facebook Chat (BlackBerry Facebook 2.0)
- Added setting to suppress native red LED
Dan naar BeBuzz Options (in BeBuzz, rechtsbovenin) -> LED Settings -> Suppress Default Red LED (helemaal onderaan).

[ Voor 4% gewijzigd door JunkieXP op 20-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Super, ga het proberen, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Stel dat ik een jaar een blackberry wil proberen, en een abonnement voor een jaar sluit, kan ik beter wachten op de nieuwe aankomende modellen? Of kan ik net zo goed binnenkort (over een maandje ongeveer) een 9780 nemen?

Momenteel bezit ik een Nokia E5-00 en dat werkt goed, maar het is wat houterig allemaal maar opzich is toetsenbord wel prettig en het model zelf vind ik ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daantje20 schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:30:
Stel dat ik een jaar een blackberry wil proberen, en een abonnement voor een jaar sluit, kan ik beter wachten op de nieuwe aankomende modellen? Of kan ik net zo goed binnenkort (over een maandje ongeveer) een 9780 nemen?
Heb je er eentje nu nodig? Anders is er altijd wel een nieuw model waarop je kunt wachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Mag over een maand verlengen, er is geen haast. Daarnaast is het nog de vraag of ik bij Hi blijf met de aankondigingen van afgelopen week.

Na wat zoeken en klikken weet ik dat er voorlopig alleen een variant van de Bold aan zit te komen met touchscreen naast het normale toetsenbord, en eigenlijk hoeft dat niet eens voor mij.

Ben opzich eigenlijk wel blij met de vormfactor die ik heb en in principe is de Bold 9780 wat dat betreft een kopie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Zoals je zelf stelt is er geen haast bij. Echter, de opvolger van de 9780 wordt volgens mij de Bold Touch 9930. Als je aangeeft dat dat niet van jou hoeft, zou ik de 9780 nemen. De 9780 is het nieuwste model en nog niet eens zo heel lang uit (ergens december).
Ik zit zelf ook bij Hi. Ik heb hem dan een klein maandje geleden gehaald, voor 2 jaar. Volgens mij doel jij op de internetbeperkingen. Het kan zijn dat ze dat morgen invoeren, het kan ook zijn dat dit nog een paar maanden duurt. Dus misschien heb je geluk! (althans zo zie ik het)
Ik kom ook van Nokia (Nokia E72). De Nokia E72 wint het op robuustheid en accu. De rest is voor de Bold 9780 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

De E72 wint het op accuduur? Lees overal dat de accuduur van de BB's zo super is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daantje20 schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:40:
De E72 wint het op accuduur? Lees overal dat de accuduur van de BB's zo super is.
Mijn Nokia 6230i wint het ook op accuduur. Het is een andere klasse telefoon, en de nieuwere smartphones zijn nu eenmaal sneller en hebben meer functies, en die kosten batterijtijd. Vergeleken met andere smartphones (Android, iPhone) doet de Blackberry 9780 het een stuk beter, maar dat komt mede door het niet hebben van een touchscreen.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste