Toch nietMensionXL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:46:
[...]
Haha, BIS of geen Blackberry data-abonnement jaJammer en raar dat dat niet standaard erin zit
Ik vind trouwens het geluid van de mediaplayer slechter dan dat ik van andere telefoons gewend ben (weinig bass, blikkerig geluid), delen meer mensen deze ervaring? Ik heb dezelfde oordopjes (in-ear) gebruikt als voor mijn vorige mp3-speler.
Anoniem: 412183
Super! Dit laatste maakt veel duidelijk en ik zal het als ik in denemarken ben uitproberen op deze manier. Werkt het dan nog niet via wifi dan zal ik als ik weer thuis ben contact opnemen met hi.
Maar voor nu onderweg naar Denemarken!
Groeten Inge
Maar voor nu onderweg naar Denemarken!
Groeten Inge
Volgens mij heb ik problemen met het internet op mijn BB.
Ik krijg whatsapp berichten de laatste paar dagen steeds verlaat binnen. Zo kreeg ik vanochtend berichten binnen die gisteren waren verstuurd. Ook heb ik het soms met e-mail, dan krijg ik bijvoorbeeld 4 e-mails tegelijk binnen om 11.51u en als ik dan op mijn hotmail kijk blijkt dat ze op andere tijdstippen verzonden zijn.
Wat betreft de mail vind ik het niet zo een heel groot probleem, maar whatsapp berichten later krijgen vind ik nogal storend. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Ik krijg whatsapp berichten de laatste paar dagen steeds verlaat binnen. Zo kreeg ik vanochtend berichten binnen die gisteren waren verstuurd. Ook heb ik het soms met e-mail, dan krijg ik bijvoorbeeld 4 e-mails tegelijk binnen om 11.51u en als ik dan op mijn hotmail kijk blijkt dat ze op andere tijdstippen verzonden zijn.
Wat betreft de mail vind ik het niet zo een heel groot probleem, maar whatsapp berichten later krijgen vind ik nogal storend. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Hetzelfde hier. Zowel bij Whatsapp als bij Hotmail.Mahone schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:52:
Volgens mij heb ik problemen met het internet op mijn BB.
Weet niet wat het probleem is. Mogelijk een storing bij Whatsapp (ook gister) en bij Hotmail heb ik er altijd al last van dat mails soms opeens tegelijk binnenkomen. Niet heel storend, maar fijn is het niet.
Hoorde recentelijk ook mensen met BB klagen over WhatsApp, iPhone gebruikers "lijken" nergens last van te hebben, of merken het niet op.Grooveman11 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:47:
[...]
Hetzelfde hier. Zowel bij Whatsapp als bij Hotmail.
Weet niet wat het probleem is. Mogelijk een storing bij Whatsapp (ook gister) en bij Hotmail heb ik er altijd al last van dat mails soms opeens tegelijk binnenkomen. Niet heel storend, maar fijn is het niet.
Zelf heb ik de laatste dagen ook wat vaker last van vertraagde berichtaflevering, vaak "trigger" je een load aan berichten door zelf weer een bericht uit te sturen. Kan m'n vinger er niet op drukken of dit nu dus bij WhatsApp of toch BlackBerry ligt, misschien App Updaten?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik heb de laatste update van whatsapp, en volgens mij heb ik er ook pas last van sinds ik die laatste update geïnstalleerd heb. Maar het vreemde vind ik dat het soms ook bij Hotmail is (niet altijd) alleen daar vind ik het minder storend.
Ik heb destijds bij mijn T-Mobile BIS ook gehad dat het ene E-Mail Adres Realtime werd gepushed (binnen 2 minuten).Mahone schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:08:
Ik heb de laatste update van whatsapp, en volgens mij heb ik er ook pas last van sinds ik die laatste update geïnstalleerd heb. Maar het vreemde vind ik dat het soms ook bij Hotmail is (niet altijd) alleen daar vind ik het minder storend.
Sinds ik bij Vodafone zit lijkt dit probleem aanzienlijk minder geworden.
Aangaande WhatsApp is dit een Workaround die op hun Twitter vermeld staat, kan nog niet bevestigen of dit de Oplossing is: http://twitter.com/#!/wa_status/status/84532803185803265
Ik heb geen last dat WhatsApp berichten verlaat aankomen en WhatsApp verstuurd ze ook vrijwel meteen. Ik gebruik Hi.
Wat ik irritant vind bij apps als WhatsApp is dat je via de app zelf een nieuwere versie kan downloaden, dan dat er op dat moment in de BlackBerry App World staat. Als je die vervolgens installiert, komt WhatsApp in je lijst met apps als "uninstalled" te staan.
Ik moest gisteren trouwens opeens $2 betalen voor een jaar WhatsApp lidmaatschap. Lijkt er op dat mijn trial verlopen was.
Ik moest gisteren trouwens opeens $2 betalen voor een jaar WhatsApp lidmaatschap. Lijkt er op dat mijn trial verlopen was.
[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 29-06-2011 15:22 ]
Mag ik vragen welke datum er bij jou nu staat bij Accountinformatie? Ik heb vorig jaar Juli namelijk betaald en zie nu ineens een Datum tot 2012 staan =P.MaZo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:20:
Wat ik irritant vind bij apps als WhatsApp is dat je via de app zelf een nieuwere versie kan downloaden, dan dat er op dat moment in de BlackBerry App World staat. Als je die vervolgens installiert, komt WhatsApp in je lijst met apps als "uninstalled" te staan.
Overigens hoor ik van verschillende (Nokia) gebruikers om mij heen, dat bij een Reinstall van de App nadat je die melding gehad hebt, je opnieuw een Jaar lang gebruik kan maken en dat zonder de App.
De dag van aanschaf + één jaar. Zoals het hoort dus.JunkieXP schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:40:
[...]
Mag ik vragen welke datum er bij jou nu staat bij Accountinformatie? Ik heb vorig jaar Juli namelijk betaald en zie nu ineens een Datum tot 2012 staan =P.
Overigens hoor ik van verschillende (Nokia) gebruikers om mij heen, dat bij een Reinstall van de App nadat je die melding gehad hebt, je opnieuw een Jaar lang gebruik kan maken en dat zonder de App.
Even een vraag, ik heb sinds vanmiddag een Blackberry Bold 9780 en ik wou mijn internet gaan instellen. Ik heb nu nog een abonnement van Vodafone, maar over een maand van Hi. Ik heb geprobeerd om via Blackberry Desktop Software internet in te stellen, maar Vodafone Nederland staat hier niet bij. Ik heb ook al diverse fora doorgepluisd maar het mocht niet baten. Het is overigens de eerste keer dat ik een Blackberry heb.
Het is bedoening, niet bedoeling
Ik heb het vermoeden dat je geen "Speciaal BlackBerry Internet" Abo hebt afgesloten voor de resterende tijd van je lopende Vodafone Contract? Dit zou je, voor die laatste maand alsnog kunnen doen.martijntjuhh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:19:
Even een vraag, ik heb sinds vanmiddag een Blackberry Bold 9780 en ik wou mijn internet gaan instellen. Ik heb nu nog een abonnement van Vodafone, maar over een maand van Hi. Ik heb geprobeerd om via Blackberry Desktop Software internet in te stellen, maar Vodafone Nederland staat hier niet bij. Ik heb ook al diverse fora doorgepluisd maar het mocht niet baten. Het is overigens de eerste keer dat ik een Blackberry heb.
Het is namelijk zo, dat Internet op een BlackBerry niet "Vlekkeloos" werkt wanneer er geen Speciaal BIS (of BES) aan gekoppeld is.
Hopelijk heb ik hiermee de onduidelijkheid wat kunnen ophelderen. In verschillende BB Fora kun je vinden wat je met een Normaal Data pakket / WiFi wel kan doen op je BB.
Even een vraagje : maandag aanstaande ga ik een nieuw abo nemen, nu is mijn vraag
is het verstandig om nu een Bold 9780 te nemen voor twee jaar? of kan ik beter iets nemen als een Sony Ericsson Xperia Arc oid?
is het verstandig om nu een Bold 9780 te nemen voor twee jaar? of kan ik beter iets nemen als een Sony Ericsson Xperia Arc oid?
Ik ga persoonlijk zoiezo altijd voor abo's met een looptijd van één jaar. Stel je toch eens voor dat ik twee jaar aan m'n 9780 vast zou zitten. Nee, bedankt.
@ MaZo tsja daar zit het probleem ik wil eigenlijk maximaal 35 euro in de maand uitgeven, en met een beetje mobiel red je dan een jaar gewoon niet.
Maar mijn vraag is dus kan ik beter zoiets als een Xperia Arc nemen of gewoon bij de Bold 9780 blijven ?
Maar mijn vraag is dus kan ik beter zoiets als een Xperia Arc nemen of gewoon bij de Bold 9780 blijven ?
Niet de 9780 voor 2 jaar, dan kun je beter wachten op de nieuwe modellen (9900).
De 9780 is over 2 jaar echt ver achter qua hardware en een echt vernieuwd OS zal hij ook niet meer krijgen.
De 9780 is over 2 jaar echt ver achter qua hardware en een echt vernieuwd OS zal hij ook niet meer krijgen.
Ook al ben ik een tweaker maakt de hardware op mijn mobiele telefoon niet veel uit zolang ik maar snel kan door mijn ping/whatsapp ed
daar blijft dit toestel toch perfect voor of zie ik dat verkeerd?
Met het zicht op de Opvolger in September (Bold 9900, red.) zou ik persoonlijk niet meer voor 2 jaar een 9780 nemen omdat deze vrijwel direct achterhaald is.yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:21:
Ook al ben ik een tweaker maakt de hardware op mijn mobiele telefoon niet veel uit zolang ik maar snel kan door mijn ping/whatsapp ed
Echter heb ik momenteel een 9700 waarbij m'n 1 jarige abonnement al enige tijd is afgelopen en nog steeds voldoet dit apparaat (inmiddels net als de 9780, draaiend op OS6) nog steeds aan al mijn Eisen en merk ik ook niet dat hij langzaam is ondanks dat het tyPe al bijna 2 jaar oud is. Doordat een BB qua Software geen hele grote sprongen maakt kan ik nog probleemloos elke Wenselijke Update uitvoeren en heb ik geen Bold 9780 of Torch 9800 nodig.
De enige verspringing die in sommige Apps / OS6 zichtbaar lijkt te worden is de verplaatsing van de Visie in de richting van TouchScreen Devices.
Oke bedankt voor alle reacties !
ik denk dan toch dat het de Bold 9780 word aangezien ik niet langer kan wachten met mijn abonnement
ik denk dan toch dat het de Bold 9780 word aangezien ik niet langer kan wachten met mijn abonnement
yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:38:
Oke bedankt voor alle reacties !
ik denk dan toch dat het de Bold 9780 word aangezien ik niet langer kan wil wachten met mijn abonnement
Haha dat zie je toch echt fout aangezien morgen de laatste dag is om te verlengen ;p
Zover ik weet werkt het niet zo, ik kan officieel ook inmiddels verlengen, maar stel dat ook uit tot de 9900 uit is, je contract loopt dan gewoon sukkelend verder per maand, maar ze plakken er niet automatisch 1 jaar aan vast...yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:50:
[...]
Haha dat zie je toch echt fout aangezien morgen de laatste dag is om te verlengen ;p
Reactie van Vodafone een tijdje geleden omtrent deze Kwestie.
Als u besluit om te wachten op het toestel, dan kunt u uiteraard ook na 4 juli verlengen. Uw abonnement blijft namelijk actief totdat u zelf besluit om op te zeggen of te verlengen. Houd er wel rekening mee dat uw korting op 5 juli eindigt en dat u daarna de standaard abonnementskosten betaalt. Bij de verlenging kunt u dan weer opnieuw gebruik maken van een actie.
o oke in dat geval wacht ik even, vandaag ging ik even naar de phonehouse bellen.
Nou wat een service die verkoper deed er alles aan om geen toestel te verlengen en hing nog een aantal keren op ook..
Ik heb sinds deze week een wachtwoord op mijn 9780 staan.
Elke keer als ik het toestel in mijn broekzak doe, vergrendel ik hem met de knop bovenop.
Alleen moet ik de ene keer (na het ontgrendelen met de knop bovenop) wel een wachtwoord intypen om hem te ontgrendelen en de andere keer niet. Het lijkt erop dat het willekeurig is, wanneer je een wachtwoord in moet typen na ontgrendeling. Weet iemand hier iets meer van?
Elke keer als ik het toestel in mijn broekzak doe, vergrendel ik hem met de knop bovenop.
Alleen moet ik de ene keer (na het ontgrendelen met de knop bovenop) wel een wachtwoord intypen om hem te ontgrendelen en de andere keer niet. Het lijkt erop dat het willekeurig is, wanneer je een wachtwoord in moet typen na ontgrendeling. Weet iemand hier iets meer van?
Een wilde gok, maar misschien denkt de BB dat je broekzak soms een hoesje is? Standaard moet je namelijk een wachtwoord invoeren als je de telefoon uit een hoesje haalt (ponch, of hoe die dingen ook mogen heten), tenzij je deze instelling gewijzigd hebt.Archiebald schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:07:
Ik heb sinds deze week een wachtwoord op mijn 9780 staan.
Ja daar dacht ik eerst ook aan. Echter heb ik op het werk een charging dock, en daar gaat het ook willekeurig. Misschien dat het er vanaf hangt hoelang de blackberry is vergrendeld.MaZo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:20:
[...]
Een wilde gok, maar misschien denkt de BB dat je broekzak soms een hoesje is? Standaard moet je namelijk een wachtwoord invoeren als je de telefoon uit een hoesje haalt (ponch, of hoe die dingen ook mogen heten), tenzij je deze instelling gewijzigd hebt.
Meldingen ala BBM werken nu ook met WhatsApp trouwens
Onze mailtjes hebben geholpen
Lijkt me knap, er zitten geen magneetjes in broekzakken meestal. Een andere herkenningsmethode voor hoesjes heeft de bb niet.MaZo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:20:
[...]
Een wilde gok, maar misschien denkt de BB dat je broekzak soms een hoesje is? Standaard moet je namelijk een wachtwoord invoeren als je de telefoon uit een hoesje haalt (ponch, of hoe die dingen ook mogen heten), tenzij je deze instelling gewijzigd hebt.
Wat bedoel je daar precies mee? Volg het even nietXoReP schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:43:
Meldingen ala BBM werken nu ook met WhatsApp trouwensOnze mailtjes hebben geholpen
Normaal bij een inkomend WhatsApp bericht zag je in je notificationbar alleen een icoontje maar kon je geen sneakpreview krijg als je je notificationbar opende zoals wel het geval bij de standaard berichtapplicaties is (bbm/gtalk/msn). Nu werkt dat dus welGrooveman11 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:11:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? Volg het even niet
Wel de versie via www.whatsapp.com/ota gebruiken want met die in AppWorld werkt het nog niet
Nice! Het werkt inderdaad.XoReP schreef op maandag 18 juli 2011 @ 01:28:
[...]
Normaal bij een inkomend WhatsApp bericht zag je in je notificationbar alleen een icoontje maar kon je geen sneakpreview krijg als je je notificationbar opende zoals wel het geval bij de standaard berichtapplicaties is (bbm/gtalk/msn). Nu werkt dat dus wel
Wel de versie via www.whatsapp.com/ota gebruiken want met die in AppWorld werkt het nog niet
Ik zoek me scheel! voor de curve 8520 was het geen probleem maar ik zoek een simpel blauw rustig theme voor mijn 9780 bold (OTA) kan iemand mij n goede site geven aub?
bij voorbaat dank.
bij voorbaat dank.
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn hotmail ingesteld, maar nu ontvang ik me ouderen berichten niet. Ik heb ingesteld dat ie 60dagen een bericht moet bewaren. Haalt ie nou niet mijn oudere mailtjes op van bv vorige week?
Hij gaat ophalen vanaf het moment dat de verbinding is opgezet. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, want werd er altijd gek van als m'n Telefoon volliep met Mailtjes zodra ik dit had ingesteld.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:56:
Ik heb gisteren mijn hotmail ingesteld, maar nu ontvang ik me ouderen berichten niet. Ik heb ingesteld dat ie 60dagen een bericht moet bewaren. Haalt ie nou niet mijn oudere mailtjes op van bv vorige week?
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactie! Als ik een hotmail mailtje van mijn pc verwijdert, verwijdert ie hem niet van me Blackberry hoe kan ik dat instellen?JunkieXP schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:03:
[...]
Hij gaat ophalen vanaf het moment dat de verbinding is opgezet. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, want werd er altijd gek van als m'n Telefoon volliep met Mailtjes zodra ik dit had ingesteld.
Back in the Days, gebruikte ik CrunchSMS op OS4.7 om "Chat Style" SMS te verkrijgen. Het werkte allemaal wat log en uiteindelijk wilde ik toch liever de Native Gebruiken.
Echter hebben ze Recentelijk een in mijn ogen (Fan van BeBuzz Toasts) nuttige Functie toegevoegd! Je krijgt een PopUp wanneer je een Bericht ontvangt, en kan in deze PopUp tevens direct reageren (QuickReply) op de betreffende SMS.
Tevens bevindt zich binnen CrunchSMS een "WhatsApp" concurrent in de vorm van TextFreek. Wanneer de Contactpersoon over TextFreek bezit, wordt het "Send" Icoon Oranje, en weet je dat deze berichten gratis zijn, wanneer het "Send" Icoon Blauw is, verstuur je een Reguliere SMS (hiertussen kan je zelf Switchen).
Ik heb het opnieuw een kans gegeven, al ik het wat Logger dan de Native Ondersteuning. Ik denk dat die PopUp het voor mij de moeite maakt.
http://CrunchSMS.com
Echter hebben ze Recentelijk een in mijn ogen (Fan van BeBuzz Toasts) nuttige Functie toegevoegd! Je krijgt een PopUp wanneer je een Bericht ontvangt, en kan in deze PopUp tevens direct reageren (QuickReply) op de betreffende SMS.
Tevens bevindt zich binnen CrunchSMS een "WhatsApp" concurrent in de vorm van TextFreek. Wanneer de Contactpersoon over TextFreek bezit, wordt het "Send" Icoon Oranje, en weet je dat deze berichten gratis zijn, wanneer het "Send" Icoon Blauw is, verstuur je een Reguliere SMS (hiertussen kan je zelf Switchen).
Ik heb het opnieuw een kans gegeven, al ik het wat Logger dan de Native Ondersteuning. Ik denk dat die PopUp het voor mij de moeite maakt.
http://CrunchSMS.com
Zover ik weet is het bij BIS niet zo dat hij de "Status" van je berichten overneemt. Het is "One Way Sync" of halfbakken "Two Way Sync". Dit houdt in dat een gelezen bericht op de "Server" / Hotmail Site wordt derhalve ook niet als Gelezen gemarkeerd op de BlackBerry (andersom is dit, als het goed is, wel). Verzonden Mails vanaf je PC komen bij de ene E-Mail aanbieder wel weer op je BB terecht.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:08:
[...]
Bedankt voor de snelle reactie! Als ik een hotmail mailtje van mijn pc verwijdert, verwijdert ie hem niet van me Blackberry hoe kan ik dat instellen?
Een BES is hier volgens mij wel toe in staat, dit is echter de "Zakelijke Implementatie" van BlackBerry Services.
Ik vermoed dat er ooit nog wel een Volwaardige "Two Way Sync" komt, maar wanneer dit daadwerkelijk uitrolt is een raadsel.
Dit is echter mijn kijk op deze dingen, wellicht dat er in de laatste tijd dingen zijn veranderd waardoor mijn informatie niet correct is, mijn excuses hiervoor.
[ Voor 59% gewijzigd door JunkieXP op 29-07-2011 15:51 ]
Al enige jaren zakelijk een blackberry gebruiker. Wat ik nog steeds wel jammer vind van een BB is dat je nog steeds niet uitgesteld e-mail kan verzenden met het ding. Je zou je kunnen voorstellen dat je 's avonds op de bank zit en nog even een bericht wil zenden aan een client (je hebt al wat in je hoofd). Om dat te doen om 23.00 's avonds komt mijns inziens onprofessioneel over, dus pak ik dan altijd even de laptop erbij om alvast in een documentje een concept op te maken, om de volgende dag te versturen. In Outlook kan je dat wel instellen, dat je uitgesteld een e-mailbericht kan versturen. Dat kon ook met de oude Symbian S80 telefoons, zoals de Nokia 9500 Communicator. Hierna helaas geen toestel meer gezien die dit kan, erg jammer.
Iemand ervaringen met software op BB die het wel kan, of evt. andere toestellen?
Iemand ervaringen met software op BB die het wel kan, of evt. andere toestellen?
[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 01-08-2011 23:50 ]
Ik heb even jullie hulp nodig, mijn zus heeft bij Hi een bundeltje van 100MB voor in Griekenland afgesloten maar krijgt geen verbinding. Ik heb zelf geen BB maar weten jullie waar het aan kan liggen? Data tijdens roaming heeft ze toegestaan (dat was ook het probleem met mijn android laatst) maar verder krijgt ze gewoonweg geen verbinding. Ze zit op Chersonisos en wil graag whatsapp gebruiken omdat sms'en zoveel geld kost.
Weten jullie een aantal opties die ik aan haar kan sturen die ze moet inschakelen?
Weten jullie een aantal opties die ik aan haar kan sturen die ze moet inschakelen?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ziet ze een Wit of een Rood driehoekje in haar scherm en heeft ze gprs / 3g of GPRS / 3G (in Hoofdletters / Capslock dus). Weet niet hoe het in Griekenland zit, maar misschien is de Dekkingsgraad voor Mobiel Internet daar sowieso nog heel laag of is BIS geblokkeerd in dat land (wat me sterk lijkt)...NoxiuZ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:33:
Ik heb even jullie hulp nodig, mijn zus heeft bij Hi een bundeltje van 100MB voor in Griekenland afgesloten maar krijgt geen verbinding. Ik heb zelf geen BB maar weten jullie waar het aan kan liggen? Data tijdens roaming heeft ze toegestaan (dat was ook het probleem met mijn android laatst) maar verder krijgt ze gewoonweg geen verbinding. Ze zit op Chersonisos en wil graag whatsapp gebruiken omdat sms'en zoveel geld kost.
Ze kan eventueel ook nog proberen WhatsApp Push bij WhatsApp -> BB Menuknop -> Instellingen -> BB Menuknop -> Geavanceerde Instellingen uitschakelen. Dan gaat WhatsApp over normaal internet (werkt voor WiFi only, weet niet zeker of dat voor gprs / 3g only werkt maar is het proberen waard.
Verwijderd
Hallo
ik heb sins een half jaar een bb 9780.
ik heb een blackberry vodafone prepaid pakket gekocht toen het internet nog gratis was. Maar nu is dat jammer genoeg afgelopen. Ik heb bij vodafone aangegeven dat ik blackberry vodafone prepaid niet meer wou en dat zou als het goed is goed gegaan zijn. Maar nu als ik buiten berijk van een bekende wifi kom gaat hij automatisch en internet gebruiken van bijv mijn twitter en gaat er data tegoed van mijn beltegoed af. Ik weet hoe ik dit handmatig moet uitzetten maar daar word je helemaal gek van en soms vergeet je het zelf en ben je 4 euro kwijt -.-. is er een manier hoe ik dit automatisch uit kan zetten? ik heb eerst een prepaid telfort gehad in mijn blackberry en daar ging alles goed mee dus geen internet gebruik. Misschien was het een idee om een gewone prepaid kaart van vodafone te kopen ipv de blackberry nu het internet toch is afgelopen en eigenlijk geen verschil geeft. Ik wil wel graag gebruik blijven maken van de Blox (sms). Iemand ervaring met de gewone prepaid kaart op een blackberry of die ook internet gebruikt?
Groetjes hoop snel antwoord te horen.
ik heb een blackberry vodafone prepaid pakket gekocht toen het internet nog gratis was. Maar nu is dat jammer genoeg afgelopen. Ik heb bij vodafone aangegeven dat ik blackberry vodafone prepaid niet meer wou en dat zou als het goed is goed gegaan zijn. Maar nu als ik buiten berijk van een bekende wifi kom gaat hij automatisch en internet gebruiken van bijv mijn twitter en gaat er data tegoed van mijn beltegoed af. Ik weet hoe ik dit handmatig moet uitzetten maar daar word je helemaal gek van en soms vergeet je het zelf en ben je 4 euro kwijt -.-. is er een manier hoe ik dit automatisch uit kan zetten? ik heb eerst een prepaid telfort gehad in mijn blackberry en daar ging alles goed mee dus geen internet gebruik. Misschien was het een idee om een gewone prepaid kaart van vodafone te kopen ipv de blackberry nu het internet toch is afgelopen en eigenlijk geen verschil geeft. Ik wil wel graag gebruik blijven maken van de Blox (sms). Iemand ervaring met de gewone prepaid kaart op een blackberry of die ook internet gebruikt?
Wat je zou kunnen proberen is een "Fake APN" invullen, misschien moet je hier eventjes op Googlen want ik durf niet exact de werking van iets dergelijks te omschrijven. Opties -> Toestel -> Geavanceerde Systeeminstellingen -> TCP/IP en daar een "ongeldig adres" invullen.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:34:
Hallo
Verwijderd
hallo, ik heb al een paar weken een nieuwe bold 9780.. en na een week is hij gevallen precies op dat unlock knopje. Dus dat metalen randje om mijn unlock knopje zit nu zegmaar, in de weg van mijn unlock.. dus het gaat niet meer zo soepel unlocken/locken.. sindsdien begon mijn beeldscherm ook al raar te doen, wit scherm bij het unlocken.. en ook heel vaak als je een slecht tv kanaal verbinding hebt maar dan op j etelefoon.. en nu op het begin scherm zie je allemaal van die rode lijntjes lopen en ook op al mijn fotos op me telefoon en ping..
klinkt iemand dit bekend? ligt dit 100% aan mijn scherm? of aan het unlock knopje..
klinkt iemand dit bekend? ligt dit 100% aan mijn scherm? of aan het unlock knopje..
Ik gok erop dat het vallen niet alleen het knopje kapot gemaakt heeft maar ook het beeldscherm.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:00:
hallo, ik heb al een paar weken een nieuwe bold 9780.. en na een week is hij gevallen precies op dat unlock knopje. Dus dat metalen randje om mijn unlock knopje zit nu zegmaar, in de weg van mijn unlock.. dus het gaat niet meer zo soepel unlocken/locken.. sindsdien begon mijn beeldscherm ook al raar te doen, wit scherm bij het unlocken.. en ook heel vaak als je een slecht tv kanaal verbinding hebt maar dan op j etelefoon.. en nu op het begin scherm zie je allemaal van die rode lijntjes lopen en ook op al mijn fotos op me telefoon en ping..
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Verwijderd
Het rare is dat hij het soms wel doet maar soms ook niet.. dus ik heb wel gewoon beeld maar met een beetje vervaging en soms gewoon wit, buggy scherm..SirLenncelot schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:41:
[...]
Ik gok erop dat het vallen niet alleen het knopje kapot gemaakt heeft maar ook het beeldscherm.
en nu doet tie het niet meer maar ik hoor wel iets bewegen in me toestel dus ik hoop dat het stekkertje gewoon los zit
Er is verschillende Software hiervoor beschikbaar, echter is deze vaak wel betaald.Le0032 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:49:
Al enige jaren zakelijk een blackberry gebruiker. Wat ik nog steeds wel jammer vind van een BB is dat je nog steeds niet uitgesteld e-mail kan verzenden met het ding. Je zou je kunnen voorstellen dat je 's avonds op de bank zit en nog even een bericht wil zenden aan een client (je hebt al wat in je hoofd). Om dat te doen om 23.00 's avonds komt mijns inziens onprofessioneel over, dus pak ik dan altijd even de laptop erbij om alvast in een documentje een concept op te maken, om de volgende dag te versturen. In Outlook kan je dat wel instellen, dat je uitgesteld een e-mailbericht kan versturen. Dat kon ook met de oude Symbian S80 telefoons, zoals de Nokia 9500 Communicator. Hierna helaas geen toestel meer gezien die dit kan, erg jammer.
Je kan een van de volgende proberen, of zoeken op iets als "Mail Scheduler".
Delay Email: https://appworld.blackber...ore/content/43003?lang=en
Email Scheduler: https://appworld.blackberry.com/webstore/content/186?lang=en
Future eMail Scheduler: https://appworld.blackber...tore/content/4403?lang=en
Hou ons op de hoogte =).
[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 18-08-2011 09:28 ]
Nou, dat of gewoon nadat je het mailtje hebt getypt op de blackberry-knop drukken en kiezen voor Concept Opslaan. Dan kan je hem de volgende dag openen en alsnog verzenden.
Grappig, dat je het onprofessioneel vindt overkomen als je om 23h00 een email stuurt aan een cliënt. Je kunt namelijk ook andersom redeneren
ik vind het juist super als ik merk dat de mensen die voor me werken niet alleen tussen 9 en 5 aan me denken
Bedankt voor alle tips. Ik denk toch dat ik voorlopig opsla als concept en 's morgen op verzenden druk.
Verder begrijp ik wel de gedachtengang dat je blij zou zijn dat iemand voor je 's avonds werkt of buiten werktijd aan je denkt. Er zijn echter ook mensen die even niet aan het probleem willen denken of dat ze lekker weg zijn en even niets over de kwestie willen horen op zondagmiddag, als ze op stap zijn met de kinderen, maar wel mail gepusht krijgen (via een BB onder meer) of regelmatig ophalen. Daarbij komt ook nog eens dat als ik mail, clienten vaak wel de behoefte hebben om je direct na het lezen van het bericht te bellen. Aan die behoefte kan ik niet voldoen als ik om 22.30 uur een e-mail stuur.
Vandaar dat ik liever gewoon tijdens kantoortijden mail. Overigens begint mijn dag om 07.30 uur en eindigt officieel om 18.00. Tussen de officiele tijden mail ik dan.
Jammer dat BB zo'n functie niet gewoon integreert, temeer omdat zij zich zo profileren als e-maildevice. Maarja, wie weet wat voor fijns BB in de toekomst ons brengt. Morgen krijg ik de 9900 binnen, ben erg benieuwd naar wat er allemaal verbeterd is in OS7
Verder begrijp ik wel de gedachtengang dat je blij zou zijn dat iemand voor je 's avonds werkt of buiten werktijd aan je denkt. Er zijn echter ook mensen die even niet aan het probleem willen denken of dat ze lekker weg zijn en even niets over de kwestie willen horen op zondagmiddag, als ze op stap zijn met de kinderen, maar wel mail gepusht krijgen (via een BB onder meer) of regelmatig ophalen. Daarbij komt ook nog eens dat als ik mail, clienten vaak wel de behoefte hebben om je direct na het lezen van het bericht te bellen. Aan die behoefte kan ik niet voldoen als ik om 22.30 uur een e-mail stuur.
Vandaar dat ik liever gewoon tijdens kantoortijden mail. Overigens begint mijn dag om 07.30 uur en eindigt officieel om 18.00. Tussen de officiele tijden mail ik dan.
Jammer dat BB zo'n functie niet gewoon integreert, temeer omdat zij zich zo profileren als e-maildevice. Maarja, wie weet wat voor fijns BB in de toekomst ons brengt. Morgen krijg ik de 9900 binnen, ben erg benieuwd naar wat er allemaal verbeterd is in OS7
[ Voor 17% gewijzigd door Le0032 op 23-08-2011 23:14 ]
Verwijderd
Aangezien ik hier te maken heb met BB Bold 9780 gebruikers kan ik mijn vraag het beste in dit topic stellen.
Mijn huidige abonnement loopt deze maand af en ik ben van plan een BB aan te schaffen. De voornamelijkste reden voor het aanschaffen van, is de ping en whatsapp die mijn vrienden ook gebruiken. Als ik kijk naar mij huidige telefoon die voorzien is van touchscreen, internet, email, 5 mp camera en video ben ik erachter gekomen dat ik al deze specificaties zelden tot niet gebruik. Het gaat mij dan voornamelijk, zoals net vermeld, om de ping en whatsapp.
Mijn twijfel ligt tussen de Bold 9780 en 9900. Deze laatste is voorzien van touchscreen, snellere processor, wellicht sneller internet, hd filmen, groter toetsenbord en nieuwste OS. Zelf denk ik dat het touchscreen niet van grote waarde is, aangezien het scherm niet bijzonder groter is dat de 9780.
Ik zou jullie willen vragen of ik een 1 jarig abonnement op de 9780 moet nemen of een 2 jarig abonnement op de 9900? Wat zijn de grootste nadelen van de 9780 ten opzichte van de 9900 en ga ik me daar aan ergeren als je er rekening mee houdt waarvoor ik een BB aan wil schaffen.
Alvast bedankt!
Mijn huidige abonnement loopt deze maand af en ik ben van plan een BB aan te schaffen. De voornamelijkste reden voor het aanschaffen van, is de ping en whatsapp die mijn vrienden ook gebruiken. Als ik kijk naar mij huidige telefoon die voorzien is van touchscreen, internet, email, 5 mp camera en video ben ik erachter gekomen dat ik al deze specificaties zelden tot niet gebruik. Het gaat mij dan voornamelijk, zoals net vermeld, om de ping en whatsapp.
Mijn twijfel ligt tussen de Bold 9780 en 9900. Deze laatste is voorzien van touchscreen, snellere processor, wellicht sneller internet, hd filmen, groter toetsenbord en nieuwste OS. Zelf denk ik dat het touchscreen niet van grote waarde is, aangezien het scherm niet bijzonder groter is dat de 9780.
Ik zou jullie willen vragen of ik een 1 jarig abonnement op de 9780 moet nemen of een 2 jarig abonnement op de 9900? Wat zijn de grootste nadelen van de 9780 ten opzichte van de 9900 en ga ik me daar aan ergeren als je er rekening mee houdt waarvoor ik een BB aan wil schaffen.
Alvast bedankt!
De 9780 is op zich nog een prima apparaat (bezit zelf momenteel een 9700 en zelfs die werkt nog prima). Het is zelfs zo, dat de Batterij van de 9780 het (aanzienlijk) langer volhoudt dan de 9900.
Ik weet niet in hoevere de Onzekerheden omtrent BlackBerry aanhouden, na het vallen van alle Ondersteuning op WebOS en het uitsterven van Symbian kan BB OS wellis de volgende zijn, en de vraag is of QNX daar de redding wel in gaat zijn (WebOS was naar het schijnt namelijk ook een Prima OS).
Mocht RIM nu stoppen met haar BlackBerry's dan ben ik van mening dat de benodigde BIS servers nog wel enige tijd blijven staan, echter werd mij in een andere discussie benadrukt dat dit helemaal zo zeker niet is omdat er iemand is die hiervoor moet betalen en waarom zou je dat nog doen als het Schip al gezonken is.
Tevens is het zo dat QNX aan het eind van dit jaar Mobiel verwacht wordt, hoeveel support zou er dan nog zijn voor het "achterhaalde" BB OS.
Ik heb zelf recentelijk een 2 jarig Contact afgesloten met een BB9900 aangezien ik nu met een 9700 zit en op OS5 al niks miste en dit sinds OS6 alleen maar verbeterd is. Een stabielere versie van OS6 (OS7, red.) met intuïtieve TouchScreen bediening klinken mij echt perfect in de oren.
In mijn hoofd zitten dus een 2tal scenario's:
1. Providers kunnen niet langer de in het Contract vermeldde Service Leveren (BlackBerry Internet Services, red.) en derhalve geeft dat jou als Klant het recht je contact te ontbinden. Waardoor je EN een 9900 hebt EN indien de support vervalt je direct een nieuw contract incl. nieuw toestel aan kan gaan.
2. Providers komen ermee weg en je zit met een Kreupele BlackBerry, dit zie ik echter niet binnen 1 jaar gebeuren, maar als BlackBerry's aandeel verder keldert durf ik niet te zeggen hoe de zaken er over 2 jaar voorstaan. In dit geval is een 9780 misschien de betere keuze.
Mocht het TouchScreen je dus niet echt meerwaarde lijken te bieden, dan is de 9780 wel "the way to go", maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de "Snelle" 9900 op OS7 DE combinatie tussen Full Keyboard en TouchScreen
Ik weet niet in hoevere de Onzekerheden omtrent BlackBerry aanhouden, na het vallen van alle Ondersteuning op WebOS en het uitsterven van Symbian kan BB OS wellis de volgende zijn, en de vraag is of QNX daar de redding wel in gaat zijn (WebOS was naar het schijnt namelijk ook een Prima OS).
Mocht RIM nu stoppen met haar BlackBerry's dan ben ik van mening dat de benodigde BIS servers nog wel enige tijd blijven staan, echter werd mij in een andere discussie benadrukt dat dit helemaal zo zeker niet is omdat er iemand is die hiervoor moet betalen en waarom zou je dat nog doen als het Schip al gezonken is.
Tevens is het zo dat QNX aan het eind van dit jaar Mobiel verwacht wordt, hoeveel support zou er dan nog zijn voor het "achterhaalde" BB OS.
Ik heb zelf recentelijk een 2 jarig Contact afgesloten met een BB9900 aangezien ik nu met een 9700 zit en op OS5 al niks miste en dit sinds OS6 alleen maar verbeterd is. Een stabielere versie van OS6 (OS7, red.) met intuïtieve TouchScreen bediening klinken mij echt perfect in de oren.
In mijn hoofd zitten dus een 2tal scenario's:
1. Providers kunnen niet langer de in het Contract vermeldde Service Leveren (BlackBerry Internet Services, red.) en derhalve geeft dat jou als Klant het recht je contact te ontbinden. Waardoor je EN een 9900 hebt EN indien de support vervalt je direct een nieuw contract incl. nieuw toestel aan kan gaan.
2. Providers komen ermee weg en je zit met een Kreupele BlackBerry, dit zie ik echter niet binnen 1 jaar gebeuren, maar als BlackBerry's aandeel verder keldert durf ik niet te zeggen hoe de zaken er over 2 jaar voorstaan. In dit geval is een 9780 misschien de betere keuze.
Mocht het TouchScreen je dus niet echt meerwaarde lijken te bieden, dan is de 9780 wel "the way to go", maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar de "Snelle" 9900 op OS7 DE combinatie tussen Full Keyboard en TouchScreen
Ik merk bij mijn 9780 dat de speaker aan de voorkant (die je dus tegen je oor houdt) behoorlijk lijkt te resoneren, hierdoor moet ik vaak erg goed opletten wat de andere kant zegt terwijl dit bij mijn vorige telefoons echt vele malen helderder was. Ik heb al het geluid 'geoptimaliseerd' door hoge tonen beter te laten horen, hierdoor wordt het iets beter maar het is toch nog niet helemaal geweldig.
Merken meer mensen dit eigenlijk?
Merken meer mensen dit eigenlijk?
Verwijderd
Volgens mij is inmiddels 6.0.0.650 de nieuwste blackberry os6, maar ik heb nog steeds 6.0.0.285 van kpn en krijg geen updates binnen. Kan ik de 650 wel gewoon installeren op mijn blackberry? ik zie geen nederlands versie beschikbaar of is deze er wel? 570 heeft wel een multilanguage beschikbaar.
Verwijderd
ik heb een groot probleem. Vanmiddag heb ik een nieuwe blackberry gekocht en toen heb ik per ongeluk aangevinkt dat mijn msn contactpersonen gesynchroniseerd werden met de blackberry. Maar toen had ik opeens alle emailadressen bij contactpersonen staan en toen heb ik ze een voor een verwijderd. Toen ik net op msn inlogde waren al mijn contactpersonen verdwenen. kan ik deze contactpersonen nog terugkrijgen?
Je moet bij hotmail inloggen via de browser.
Vervolgens druk je linksonder op "contactpersonen"
Dan links op "personen toevoegen"
Dan druk je op "Selecteren op een lijst met contactpersonen"
Dan vink je alle mensen aan die je weer wilt toevoegen
Je krijg een melding dat je maar 20 of 40 per dag mag toevoegen, maar uit ervaring weet ik dat je maar 10 minuten oid hoeft te wachten om de volgende personen terug te voegen.
Ik had het zelfde probleem met de BB. Maar inmiddels heb ik er gewoon maar vrede mee dat ik iedere contactpersoon 6x dubbel heb als fb contact, telnr, msn, email, combinaties daarvan en wat nog meer...
Vervolgens druk je linksonder op "contactpersonen"
Dan links op "personen toevoegen"
Dan druk je op "Selecteren op een lijst met contactpersonen"
Dan vink je alle mensen aan die je weer wilt toevoegen
Je krijg een melding dat je maar 20 of 40 per dag mag toevoegen, maar uit ervaring weet ik dat je maar 10 minuten oid hoeft te wachten om de volgende personen terug te voegen.
Ik had het zelfde probleem met de BB. Maar inmiddels heb ik er gewoon maar vrede mee dat ik iedere contactpersoon 6x dubbel heb als fb contact, telnr, msn, email, combinaties daarvan en wat nog meer...
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg. Zelf heb ik een andere manier gevonden. Je logt je in op hotmail via browser. klikt op contactpersonen. boven aan de pagina staat "beheren", daar klik je op en kiest vervolgens voor verwijderde contactpersonen terughalen, dan kun je alle contactpersonen in een keer terugkrijgen. Let op dit kan wel tot max 30 dagen na de verwijdering.
sinds een paar dagen trekt mijn bold 9780 in een halve dag een acculading erdoor. Daarvoor kon ik nog twee dagen met een charge doen. Eigenlijk is er niets verandert aan de apps of hoe ik mijn blackberry gebruik. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik had dit toevallig ook de afgelopen dagen. Even een tijdje de batterij eruit halen lijkt te hebben geholpen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik heb een vraag over mijn 9780 uit Engeland. Ik heb deze eergisteren gekregen van een goede kennis die er niets mee deed. Het netwerk is gelocked op Vodafone en ik gebruik een Vodafone sim kaart. Alhoewel ik er toch niks mee kan want de Blackberry geeft de melding 'Invalid SIM Card' en de SOS melding.
Na wat gezoekt te hebben kwam ik erachter dat ik hem zou kunnen unlocken doormiddel van een MEP code. Toen ik het wou proberen zag ik dat de MEP counter al op 0 stond. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
*Sim kaart functioneert trouwens prima
Na wat gezoekt te hebben kwam ik erachter dat ik hem zou kunnen unlocken doormiddel van een MEP code. Toen ik het wou proberen zag ik dat de MEP counter al op 0 stond. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
*Sim kaart functioneert trouwens prima
[ Voor 4% gewijzigd door Koentjá op 16-09-2011 16:45 ]
Ik heb op mijn 9780 blackberry protect draaien, echter ben ik verbaasd dat er geen wachtwoord beveiliging op het programma van blackberry protect zit. Ik kan zelfs de opties aanpassen van protect zonder mijn wachtwoord in te vullen, dat hij niet meer te volgen is via de website van protect.
En als ik google op blackberry protect password, krijg je alleen maar handleidingen over hoe je je blackberry moet beveiligen met een wachtwoord. En dat heb ik nou eenmaal al. Wil het programmatje blackberry protect beveiligen met een extra wachtwoord. Weet iemand of dit kan?
En als ik google op blackberry protect password, krijg je alleen maar handleidingen over hoe je je blackberry moet beveiligen met een wachtwoord. En dat heb ik nou eenmaal al. Wil het programmatje blackberry protect beveiligen met een extra wachtwoord. Weet iemand of dit kan?
Verwijderd
Inmiddels zijn er al twee officiele opvolgers namelijkVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:31:
Volgens mij is inmiddels 6.0.0.650 de nieuwste blackberry os6, maar ik heb nog steeds 6.0.0.285 van kpn en krijg geen updates binnen. Kan ik de 650 wel gewoon installeren op mijn blackberry? ik zie geen nederlands versie beschikbaar of is deze er wel? 570 heeft wel een multilanguage beschikbaar.
6.0.0.666 en sinds vandaag de 6.0.0 668
Deze laatste heb ik geinstalleerd en ga deze testen, officieel is de 668 uit voor SwissCom-Vodafone en de 666 voor SmarTone-Vodafone.
Paar keer in paar dagen een battery-pull en als het goed is zal deze nog langer met de accu omgaan en het geheel nog stabieler moeten zijn, browser is nu nog stabieler en werkt lekker vloeiend met scrollen.
Die 666 kan je bij RIM hier halen https://swdownloads.black...31F18B4CB0F896B52EE4AD412
Haal wel de vendor.xml weg anders kan ej niet updaten via desktop manager.
En hier de 668
http://berryshout.com/?d=...erfeed&utm_medium=twitter
Onderstaand een update plan:
AppLoader Method to Install:
Download OS to PC.
Following download, run OS file to install OS on PC. Follow on screen directions.
On BB, go to BBM Options, scroll down to Backup section. Ensure Remote Backup is enabled and also conduct a Local Backup to media card.
Connect BB to PC. Open Desktop Manager and backup device. Close DM.
On PC, go to
(64): Computer/C:/Program Files (x86)/Common Files/Research In Motion/AppLoader and delete Vendor file.
(32): Computer/C:/Program Files/Common Files/Research In Motion/AppLoader and delete Vendor file.
You can run BB Boss or Shrink-A-OS/BBHybrids Tool to shrink the OS and remove unwanted files/apps.
Run AppLoader (Research in Motion/AppLoader) to initiate OS upgrade. Follow onscreen instructions. Be sure to have PC plugged in to power source. Do not interrupt install process. Wait until BB restarts completely.
Power up your BB and ensure that your apps are working. You may need to upgrade some apps (particularly BBM, as some OS versions contain old BBM versions).
Sinds de problemen bij de BB servers is mijn tel opeens ontzettend snel leeg. En dat terwijl ik hem niet eens optimaal kan gebruiken (Ping, Whatsapp etc). Ik heb mijn tel vanmorgen uit de oplader gehaald en hij hangt nu alweer aan de lader. Ik heb alleen een paar smsjes gestuurd en niet eens gebeld. Daarnaast viel hij al automatisch uit, direct toen het balkje rood werd!! Normaliter blijft hij nog even aanstaan met knipperen van het lampje.
Hebben meer mensen dit gemerkt?
Hebben meer mensen dit gemerkt?
@grooveman11
Same problem hier ! Hele dag gegevenservice maar uit gedaan en dat had geholpen, nu weer aan gedaan en merk weer dat hij sneller leeg gaat dan normaal.
Hopen dat de servers snel op gang komen.
Same problem hier ! Hele dag gegevenservice maar uit gedaan en dat had geholpen, nu weer aan gedaan en merk weer dat hij sneller leeg gaat dan normaal.
Hopen dat de servers snel op gang komen.
Ik krijg net de melding op mijn BB (met Hi BIS):
"Het certificaat is verlopen of is nog niet geldig. Wilt u de verbinding voortzetten, de verbinding sluiten of het certificaat bekijken voor meer informatie?"
Dan kan ik als opties selecteren:
Doorgaan, sluiten en certificaat weergeven.
Bij sluiten blijf ik de melding terugkrijgen.
Bij certificaat weergeven zie ik certificaat gegevens van "janus.bbprotect.eu.blackberry.com" en die is vervallen op vr 14 oktober 2011 01:59:59. En voor de rest wat informatie van het certificaat.
En op doorgaan klikken zorgt ervoor dat ik de melding na een paar minuten weer terugkrijg.
Even snel googlen levert niets op. Op 1 topic na op het blackberry-nl forum. Maar daar wordt ook niet inhoudelijk erop ingegaan.
Hebben hier meer mensen last van?
"Het certificaat is verlopen of is nog niet geldig. Wilt u de verbinding voortzetten, de verbinding sluiten of het certificaat bekijken voor meer informatie?"
Dan kan ik als opties selecteren:
Doorgaan, sluiten en certificaat weergeven.
Bij sluiten blijf ik de melding terugkrijgen.
Bij certificaat weergeven zie ik certificaat gegevens van "janus.bbprotect.eu.blackberry.com" en die is vervallen op vr 14 oktober 2011 01:59:59. En voor de rest wat informatie van het certificaat.
En op doorgaan klikken zorgt ervoor dat ik de melding na een paar minuten weer terugkrijg.
Even snel googlen levert niets op. Op 1 topic na op het blackberry-nl forum. Maar daar wordt ook niet inhoudelijk erop ingegaan.
Hebben hier meer mensen last van?
Vraagje over deze Blackberry m.b.t. Whatsapp:
Ik heb sinds kort deze Blackberry en gelijk Whatsapp geïnstalleerd. Alles werkt prima, alleen blijven de whatsappberichten maar 3 dagen staan, hierna begin je al het ware weer met een 'nieuwe chat' bij alle contactpersonen. Weet iemand hoe je de berichtgeschiedenis op maximaal kan zetten, zodat je gewoon onbeperkt berichten kunt teruglezen?
Bij instellingen in Whatsapp staat enkel dit:
- Standaardkaarten: BB-kaarten
- Media opslaan aan: Mediakaart
- Berichtgeschiedenis: Mediakaart
Bij voorbaat dank!
Ik heb sinds kort deze Blackberry en gelijk Whatsapp geïnstalleerd. Alles werkt prima, alleen blijven de whatsappberichten maar 3 dagen staan, hierna begin je al het ware weer met een 'nieuwe chat' bij alle contactpersonen. Weet iemand hoe je de berichtgeschiedenis op maximaal kan zetten, zodat je gewoon onbeperkt berichten kunt teruglezen?
Bij instellingen in Whatsapp staat enkel dit:
- Standaardkaarten: BB-kaarten
- Media opslaan aan: Mediakaart
- Berichtgeschiedenis: Mediakaart
Bij voorbaat dank!
Erg vreemd, op mijn 9780 blijven ze gewoon staan sinds dat ik What's App geïnstalleerd heb (8 Oktober).
Inderdaad, en vooral erg irritant.
Iemand een mogelijke oplossing?
Iemand een mogelijke oplossing?
Bij mij blijven ze gewoon staan? Heb je bij de instellingen van whatsapp staan dat de berichtengeschiedenis op de mediakaart moet staan?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ja, er staat: Berichtgeschiedenis: Mediakaart.
Anoniem: 436886
ik heb een bb 9780 op een beveiligd bedrijfsnetwerk.Nu heb ik in het begin whatsapp kunnnen installeren, (wat niet mocht) nu is hij er na een update vanaf gegooid, en ik wi hem graag terug.Iemand een link naar het kale programma ( niet via de BB app world, die is afgeschermd...)
ik wil alleen wat besparen op sms kosten....
wie weet raad?
wie weet raad?
Ik weet wel raad: loop naar je leidinggevende of IT-afdeling en leg het ze voor met die argumentatie.
Je geeft zelf al aan dat het een beveiligd bedrijfsnetwerk is en ze die applicatie eraf gewerkt hebben. Het bedrijf waar je werkt zal daar dus zijn redenen voor hebben. Dat je het er via omwegen weer terug opzet zal niet gewaardeerd worden.
Je geeft zelf al aan dat het een beveiligd bedrijfsnetwerk is en ze die applicatie eraf gewerkt hebben. Het bedrijf waar je werkt zal daar dus zijn redenen voor hebben. Dat je het er via omwegen weer terug opzet zal niet gewaardeerd worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Bastiaan op 17-12-2011 12:20 ]
Niet helemaal waar hij om vroeg, hierboven..Anoniem: 436886 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:01:
ik heb een bb 9780 op een beveiligd bedrijfsnetwerk.Nu heb ik in het begin whatsapp kunnnen installeren, (wat niet mocht) nu is hij er na een update vanaf gegooid, en ik wi hem graag terug.Iemand een link naar het kale programma ( niet via de BB app world, die is afgeschermd...)
wie weet raad?
http://www.whatsapp.com/ota/
Nee, dat klopt
Ik heb daarom ook aangegeven wat mijn idee daarvan is (ook kijkend vanuit de policy welke wij moeten hanteren bij onze BB's).
Ik heb daarom ook aangegeven wat mijn idee daarvan is (ook kijkend vanuit de policy welke wij moeten hanteren bij onze BB's).
Verwijderd
Ik heb een vraag. Ik heb vier mailaccounts ingesteld op mijn Blackberry 9780. Ik wil er graag één verwijderen, ik kan alleen nergens vinden hoe dit moet. Kan iemand mij vertellen hoe je dit kan doen?
Alvast bedankt,
Cees
Alvast bedankt,
Cees
Verwijderd
Dat kan via de *provider*.blackberry.com website. Bij HI is dat bijvoorbeeld kpn.blackberry.comVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:11:
Ik heb een vraag. Ik heb vier mailaccounts ingesteld op mijn Blackberry 9780. Ik wil er graag één verwijderen, ik kan alleen nergens vinden hoe dit moet. Kan iemand mij vertellen hoe je dit kan doen?
Alvast bedankt,
Cees
Verwijderd
Thnx! Lukt me alleen niet om daar in te loggen. Moet daar van me provider (MTV Mobile) wel inloggen. Aanmelden lukt ook niet, krijg dan foutmelding dat ik via Blackberry moet doen.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:14:
[...]
Dat kan via de *provider*.blackberry.com website. Bij HI is dat bijvoorbeeld kpn.blackberry.com
Anoniem: 434850
Ik heb hetzelfde probleem, kan ook niet meer inloggen op die site. Ik kan ook geen nieuw account aanmaken, ondanks dat ik van de week mijn abbo heb laten verlengen en nu een nieuwe 9780 heb.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:50:
[...]
Thnx! Lukt me alleen niet om daar in te loggen. Moet daar van me provider (MTV Mobile) wel inloggen. Aanmelden lukt ook niet, krijg dan foutmelding dat ik via Blackberry moet doen.
Bij inloggen krijg ik de melding dat mijn account niet meer bestaat of niet meer geldig is.
Alle functies op mijn nieuwe 9780 werken overigens perfect.
Die site is mij ook nog nooit gelukt om op in te loggen. Waarschijnlijk ook niet mogelijk.Anoniem: 434850 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:34:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, kan ook niet meer inloggen op die site. Ik kan ook geen nieuw account aanmaken, ondanks dat ik van de week mijn abbo heb laten verlengen en nu een nieuwe 9780 heb.
Bij inloggen krijg ik de melding dat mijn account niet meer bestaat of niet meer geldig is.
Alle functies op mijn nieuwe 9780 werken overigens perfect.
Gewoon bij je First install setup screen zeg maar bij email accounts kijken en daar kun je ze gewoon verwijderen
Ok, ik dacht die site nog nodig te hebben om mail-accounts te kunnen toevoegen. Maar dat kan dus rechtstreeks op de 9780. Tis ff wennen nog, ik kom van een Blackberry 8110 pearl.XoReP schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:25:
[...]
Die site is mij ook nog nooit gelukt om op in te loggen. Waarschijnlijk ook niet mogelijk.
Gewoon bij je First install setup screen zeg maar bij email accounts kijken en daar kun je ze gewoon verwijderen
De 9780 is overigens perfect, alles werkt zoals het moet. Ik heb er alleen last van dat sommige icoontjes gewoon een zwart vlak zijn. In mijn geval voor muziek, afbeeldingen en video's. De overige icons zijn gewoon in kleur.
Sinds enkele dagen kan ik via de browser (Google) geen afbeeldingen meer vergroten.
Als ik via Google een afbeelding zoek en ik wil vervolgens de afbeeldingen vergroten, dan werkt dit niet meer. Ik kan ook geen koppeling openen en dergelijke (het pijltje blijft gewoon een pijltje i.p.v. een handje). Hebben meer mensen hier last van? En hoe kan je dit oplossen?
Als ik via Google een afbeelding zoek en ik wil vervolgens de afbeeldingen vergroten, dan werkt dit niet meer. Ik kan ook geen koppeling openen en dergelijke (het pijltje blijft gewoon een pijltje i.p.v. een handje). Hebben meer mensen hier last van? En hoe kan je dit oplossen?
Heb zojuist geupdate naar 6.0.0.570, krijg alleen met geen mogelijkheid Whatsapp weer werkend, hij blijft hangen op bijwerken, ..restart en battery pull verhelpen het probleem niet, zijn er meer mensen met dit probleem?
Bij mij tijd geleden ook gebeurd, heb het verwijderd en weer overnieuw geïnstalleerd. Toen was het opgelost.Habs schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:07:
Heb zojuist geupdate naar 6.0.0.570, krijg alleen met geen mogelijkheid Whatsapp weer werkend, hij blijft hangen op bijwerken, ..restart en battery pull verhelpen het probleem niet, zijn er meer mensen met dit probleem?
Een Blackberry bied de mogelijkheid om icons onder favorieten te plaatsen. Bij mijn 9780 is het zo dat sommige icons zich daar niet laten plaatsen, b.v. messenger live en vrijwel alle andere gedownloade applicaties.
Is het mogelijk om deze toch onder favorieten te plaatsen? Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet.
Is het mogelijk om deze toch onder favorieten te plaatsen? Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet.
Ben sinds zaterdag ook in bezit van een 9780 had eerst een Curve alleen die was niet vooruit te branden.
De 9900 vind ik zelf te duur zeker als hij niet meer gaat met de OS10 update.
Nu viel het me wal op dat de batterij er snel leeg gaat vannacht opgeladen en hij zit nu al op 80%.
Gebruik wel netjes het hoesje.
Iemand tips om batterij te besparen?
Zijn er batterij apps voor de BB?
De 9900 vind ik zelf te duur zeker als hij niet meer gaat met de OS10 update.
Nu viel het me wal op dat de batterij er snel leeg gaat vannacht opgeladen en hij zit nu al op 80%.
Gebruik wel netjes het hoesje.
Iemand tips om batterij te besparen?
Zijn er batterij apps voor de BB?
Anoniem: 382140
Ik heb de 9780 van KPN en de blackberry desktop software van KPN gedownload. Vandaag sluit ik de blackberry aan en de vraagt om de BB te updaten naar 6.0 bundle 905. Ah mooi
Update is allemaal prima verlopen na een minuutje of 20.
Alle instellingen zijn terug gezet, behalve de nederlandse taal? Staat niet meer in de opties alleen Engels, Duits, Spaans, Frans en Italiaans. Overal al gezocht op internet en forums, maar kan niets hiervan vinden.
KPN zegt een backup terugzetten, maar dat is geen oplossing vind ik. Ze geven verder geen ondersteuning.
Heeft iemand hier misschien een idee?
Alle instellingen zijn terug gezet, behalve de nederlandse taal? Staat niet meer in de opties alleen Engels, Duits, Spaans, Frans en Italiaans. Overal al gezocht op internet en forums, maar kan niets hiervan vinden.
KPN zegt een backup terugzetten, maar dat is geen oplossing vind ik. Ze geven verder geen ondersteuning.
Je moet de AppLoader gebruiken van RIM.Anoniem: 382140 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:40:
Ik heb de 9780 van KPN en de blackberry desktop software van KPN gedownload. Vandaag sluit ik de blackberry aan en de vraagt om de BB te updaten naar 6.0 bundle 905. Ah mooi![]()
(link deze is voor KPN of HI)
Vervolgens kan je deze handleiding aanhouden:
http://crackberry.com/bla...berry-operating-system-os
Na een tijdje kan je daar de Nederlandse taal toevoegen en andere opties in of uit schakelen.
Volgens mij verwijdert hij wel weer alles wat er op je telefoon staat dus mocht je foto's er op hebben staan even backup maken.
Anoniem: 382140
Bedankt, voor de tip, maar dit werk niet, apploader al geprobeerd, maar Nederlands staat er niet bij. En de software, via dit site is ouder dan die ik nu heb.
BlackBerry Handheld Software v6.0.0.863 (Multilanguage)
Ik heb nu v6.0.0.905 Deze is gewoon geinstalleerd via de desktop software van KPN. Maar nog steeds geen nederlands dus...
Bedankt voor de tip, misschien nog andere ideeen?
BlackBerry Handheld Software v6.0.0.863 (Multilanguage)
Ik heb nu v6.0.0.905 Deze is gewoon geinstalleerd via de desktop software van KPN. Maar nog steeds geen nederlands dus...
Bedankt voor de tip, misschien nog andere ideeen?
Sinds vanmiddag heb ik iets raars op mijn 9780. Tenminste, ik zie het pas sinds vanmiddag (misschien staat het er al langer op, dat weet ik niet).
In het applicatie scherm (BB knop even ingedrukt houden), staat een app die ik nog niet eerder gezien heb en heb ook geen flauw idee wat het is. Ik heb de app ook echt zelf niet geinstalleerd.
De app die ik zie: "AlternateApp".
Op Google kan ik niets over deze app vinden, de app staat ook niet in de App world.
Het enige wat ik kan vinden is dit:
http://supportforums.blac...nateApp-quot/td-p/1667243
Ben ik hier de enige die dat heeft?
In het applicatie scherm (BB knop even ingedrukt houden), staat een app die ik nog niet eerder gezien heb en heb ook geen flauw idee wat het is. Ik heb de app ook echt zelf niet geinstalleerd.
De app die ik zie: "AlternateApp".
Op Google kan ik niets over deze app vinden, de app staat ook niet in de App world.
Het enige wat ik kan vinden is dit:
http://supportforums.blac...nateApp-quot/td-p/1667243
Ben ik hier de enige die dat heeft?
Nee, ik heb het ook sinds kort! Het lijkt erop dat het de appswitcher opeens zelf zichtbaar is als een app oid, want iets anders kan ik er niet bij verzinnen.
Ik zit nu even te kijken in het topic wat ik hierboven post.. En daar hebben ze het over dat het misschien aan Buienradar ligt, die heb ik van het laatst wel geupdate. Wellicht heeft het daar iets mee te maken?
edit:
inmiddels buienradar verwijdert en ja hoor, AlternateApp is ook weg..
Ook maar even buienradar om opheldering gevraagd via hun contactformulier, want er staat helemaal nergens iets over alternateapp op hun website.
Edit 2:
Heb inmiddels dit terug:
edit:
inmiddels buienradar verwijdert en ja hoor, AlternateApp is ook weg..
Ook maar even buienradar om opheldering gevraagd via hun contactformulier, want er staat helemaal nergens iets over alternateapp op hun website.
Edit 2:
Heb inmiddels dit terug:
vind het toch een kwalijke zaak, dat ze een extra app installeren zonder iets te zeggen en kan er ook totaal niets over vinden?Beste,
Dank voor je bericht.
Klopt, de app is onderdeel van de buienradar app en heeft te maken met een aantal technische zaken (onderhoud) maar had niet mee hoeven komen. We werken op dit moment aan een update van de Buienradar App waarbij tegelijkertijd deze app wordt verwijderd. Het brengt verder geen schade toe aan je Blackberry. De update is aangeboden bij Blackberry en na goedkeuring zou hij vandaag/morgen beschikbaar moeten zijn.
Excuses voor het ongemak.
[ Voor 77% gewijzigd door Archiebald op 20-04-2012 17:53 ]
Heb zelf ook een 9780 gehad en was er erg tevreden over, als je een serieus toestel wilt met toetsenbord dan is dit toch wel het eerste toestel wat je moet overwegen.
Het enige nadeel vind ik BIS, zonder BIS kan je hem ook gebruiken maar dan maak je het jezelf lastiger.
Het enige nadeel vind ik BIS, zonder BIS kan je hem ook gebruiken maar dan maak je het jezelf lastiger.
Op het bedrijf hebben we nu Google Apps. Nu wil ik graag mijn eigen werk agenda synchroniseren met mijn 9780, maar dan wel zonder de mail van het werk.
Weet iemand of je alleen de agenda kan synchroniseren zonder de mail?
Weet iemand of je alleen de agenda kan synchroniseren zonder de mail?
Niet "als vinkje" zoals dit voor Contacts en Calender wel kan. Echter lijkt het mij dat je, op Serverniveau (BIS of BES) wel kan "Filteren" op alle inkomende mail zodat er op je toestel niks word afgeleverd.
Verwijderd
Af en toe krijg ik een heel wit scherm, ik vind op youtube allemaal filmpjes hierover hoe je dit kunt fixen. Meer mensen ervaring mee?
Sinds enige tijd doet mijn GPS het niet meer.
Waar ik mijn GPS voorheen vaak gebruikte met Google Maps en UBInav, maakt hij nu geen contact meer met de satellieten...
Als ik in Google Maps klik op 'Mijn locatie', staat er 'GPS tijdelijk niet beschikbaar'.
In UBInav blijft hij zoeken naar satellieten.
Ik sta buiten als ik een fix probeer te krijgen.
Alles staat binnen de instellingen op ingeschakeld (ook gebruik maken van netwerk e.d.).
Als ik in het menu sta bij 'toestel- en statusinformatie' en ik toets in 'test', staat er 'Timed out while waiting gps location'.
Hebben meer mensen hier last van, of zouden ze willen proberen of het bij hen wel werkt?
De firmware die ik er momenteel op heb staan: 6.0 pakket 2949.
Thanks.
Waar ik mijn GPS voorheen vaak gebruikte met Google Maps en UBInav, maakt hij nu geen contact meer met de satellieten...
Als ik in Google Maps klik op 'Mijn locatie', staat er 'GPS tijdelijk niet beschikbaar'.
In UBInav blijft hij zoeken naar satellieten.
Ik sta buiten als ik een fix probeer te krijgen.
Alles staat binnen de instellingen op ingeschakeld (ook gebruik maken van netwerk e.d.).
Als ik in het menu sta bij 'toestel- en statusinformatie' en ik toets in 'test', staat er 'Timed out while waiting gps location'.
Hebben meer mensen hier last van, of zouden ze willen proberen of het bij hen wel werkt?
De firmware die ik er momenteel op heb staan: 6.0 pakket 2949.
Thanks.
Ineens krijg ik smorgens als ik mijn BB 9780 aanzet weer het vodafoon logo als achtergrond???????
Ik heb zelf HI en de BB simvrij gekocht maar omdat de belcompany nu ook voda is zal het wel daar door komen.
Niet erg allemaal hij is simvrij maar ik heb nog nóóit gehad dat mijn achtergrond weer de standaard is na aanzetten foon????? ik heb niks veranderd of geinstalleerd (ja 5 weken geleden toen ik hem kocht) en hij heeft nog nooit zo raar gedaan?!! ik heb ook niet aan de instellingen gezeten of iets?
Ik heb zelf HI en de BB simvrij gekocht maar omdat de belcompany nu ook voda is zal het wel daar door komen.
Niet erg allemaal hij is simvrij maar ik heb nog nóóit gehad dat mijn achtergrond weer de standaard is na aanzetten foon????? ik heb niks veranderd of geinstalleerd (ja 5 weken geleden toen ik hem kocht) en hij heeft nog nooit zo raar gedaan?!! ik heb ook niet aan de instellingen gezeten of iets?