Beste mede-9780-eigenaren,
Op verschillende fora wereldwijd is het probleem met het toetsenbord van de Blackberry Bold 9780 een groot discussiepunt. Veel mensen ( waaronder ik ) klagen over het zogenaamde "Double, Triple input issue" en het "stuttering keyboard". Het probleem is namelijk dat wanneer je een letter éénmaal op je blackberry bold 9780 intoetst, bijvoorbeeld de letter a, dan verschijnt de letter twee keer, drie keer en soms zelfs vier keer ( aaaa). Het vervelende van dit probleem, is dat het bij meerdere letters voorkomt inclusief de spatiebalk. zo ontstaan er rare zinsconstructies met dubbele letters en punten midden in de zin.
Voorbeeld: "De Kaat krrabtt de. Kruullenn vaan. De trapp."
Door het continue moeten deleten van stukken tekst en het hertypen, heb ik onderhand zin om het toestel tegen een muur aan te smijten.
Blackberry eigenaren weten dat een groot pluspunt van een blackberry altijd het fijn typend toetsenbord is.
Het probleem blijkt erg veel voor te komen bij de blackberry bold 9780, waarvan de PIN begint met 23XXXXXX. Ik heb zelf al contact geprobeerd op te nemen met RIM, helaas krijg ik het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Samen met mij, zijn er wereldwijd honderdduizenden mensen met dit probleem. Het lijkt vooralsnog alsof RIM dit probleem in de doofpot probeert te stoppen en niet, net als Fabrikant Apple met een oplossing komt voor hun probleem ( Lees: Antennegate).
Er zijn op de fora al een aantal oplossingen naar boven gekomen, zoals het gebruik maken van je garantie. Helaas lees ik veel op fora dat mensen die hun toestel hebben opgestuurd, een nog slechter werkend toestel terug hebben ontvangen. Er zijn zelfs mensen die al aan hun 4e "nieuwe" toestel zitten.
Ook hebben mensen als oplossing gezien, het vervangen van het membraan onder je toetsenbord. Helaas vervalt je garantie, bij het openmaken van je toestel.
Ik vraag mij af hoe het hier in Nederland zit. Zijn er meer mensen met dit probleem in Nederland? Zoja, hoeveel en wat heeft u/hebben jullie gepoogd te doen?
Bij deze nog de 43-pagina-tellende- forumdiscussie op het officieele blackberry forum:
http://supportforums.blac...sue-with-9780/td-p/780731
En bij deze het 500+ reactie tellende forumdiscussie op crackberry.com:
http://forums.crackberry....e-key-input-issue-573434/
Ik hoop dat ik niet de enige in Nederland ben, en dat wij ook samen een gebaar kunnen maken richting RIM, zodat zij dit probleem wel MOETEN erkennen!
Met vriendelijke groet,
Arshaad
Blackberry Bold 9780, Never-Locked