Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
Archiebald schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Hoe kom je aan .480? Ik heb net vanochtend geupdate met de Blackberry desktop software, en die van mij draait nu .448.
Ik haal alles hier vandaan: http://forums.crackberry.com/f219/ ;) Daar zie je welke providers welke versies hebben uitgebracht en de leaks zijn ook te vinden. De officieele kun je trouwens ook van de BlackBerry site downloaden zodat je zeker weet dat er neit met de bestanden geknoeid is ;)

Als je een versie van een andere provider of een leak installeert moet je wel ff onder C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader de vendor.xml weggooien en via loader.exe het update process starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
XoReP schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:02:
[...]

En de push functie van Hyve werkt bij mij wel, dus ik denk dat je instellingen niet helemaal goed staan van de hyves app of permissies ;)
'

Push werkt in zoverre wel dat ik een notificatie krijgt. Alleen als ik dan naar je meldingsbalk gaat waar je mails dan ook in staan is er geen optie om direct naar je hyves te gaan. Vervolgens moet je de app handmatig openen. Maar je weet niet waar die push voor was. Krabbel, bericht, reactie op WWW of wat anders. Wordt niets aangegeven.

Maar goed dit is een BB 9780 topic en geen HYVES topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
XoReP schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:16:
[...]

Ik haal alles hier vandaan: http://forums.crackberry.com/f219/ ;) Daar zie je welke providers welke versies hebben uitgebracht en de leaks zijn ook te vinden. De officieele kun je trouwens ook van de BlackBerry site downloaden zodat je zeker weet dat er neit met de bestanden geknoeid is ;)

Als je een versie van een andere provider of een leak installeert moet je wel ff onder C:\Program Files (x86)\Common Files\Research In Motion\AppLoader de vendor.xml weggooien en via loader.exe het update process starten ;)
Hmm, ik heb juist een Blackberry genomen omdat ik het juist wat simpeler wil. En niet wil werken met custom roms, of iets dergelijks. Ik neem aan dat RIM zelf genoeg updates levert voor hun toestellen, in ieder geval meer dan het "oude" Windows Mobile 6.5, wat ik eerst had is niet moeilijk. Daar kwamen echt 0,0 updates voor uit.

Ik heb ook een app gevonden in de App World, Smart WiFi - WLAN Power Usage Optimization. Heeft er iemand ervaringen met deze app? Zo ja, scheelt het veel in de tijd dat je met een volle accu kan doen?
Even een korte uitleg wat de app doet:
Het aan-/uitzetten van WiFi wordt gekoppeld aan een GSM mast. Dus wanneer je met een bepaalde GSM mast verbinding maakt, begint de Blackberry pas te zoeken naar WiFi netwerken. Het schijnt dat de accu dan veel langer mee gaat, dan wanneer je continue WiFi aan hebt staan (zoals ik). Ik vind alleen de prijs erg hoog voor zo'n "simpele" app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Vind sowieso de prijzen van de apps abnormaal. Zal wel met de afname te maken hebben.
BB is lang niet zo gewild als Android of IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
Archiebald schreef op vrijdag 27 mei 2011:
Hmm, ik heb juist een Blackberry genomen omdat ik het juist wat simpeler wil. En niet wil werken met custom roms, of iets dergelijks. Ik neem aan dat RIM zelf genoeg updates levert voor hun toestellen, in ieder geval meer dan het "oude" Windows Mobile 6.5, wat ik eerst had is niet moeilijk. Daar kwamen echt 0,0 updates voor uit.
Dit ligt niet aan RIM, maar aan de Providers, wat dat betreft doet RIM het hier nog altijd beter als Android aangezien je bij Android "Officieel" gezien moet wachten tot een Fabrikant deze aanlevert en daar zit per Type echt maanden tussen. De Turkse ROM die ik eerder aandroeg is een door RIM uitgerolde Update die door de desbetreffende Provider als 1ste is goedgekeurd. Dit heeft verder niks met Custom o.i.d. te maken. Ook een Leak is niet "Custom", dit kun je gewoon vergelijken met CD's die voor hun Release in de Winkel al naar MP3 omgezet zijn en op het WWW verscheinen. Hybrids zijn overigens wel Custom.
JipJapGoedje schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:47:
Vind sowieso de prijzen van de apps abnormaal. Zal wel met de afname te maken hebben.
BB is lang niet zo gewild als Android of IOS.
Bedenk wel dat lange tijd de Minimum Prijs in de AppWorld $2,99 was. Wellicht dat men hier nu nog aan vasthoudt.

Tevens is Development voor BB in verhouding idd duurder omdat de afname lager is en er dus meer, per stuk verdient moet worden om winstgevend te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 27-05-2011 11:49 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste mede-9780-eigenaren,

Op verschillende fora wereldwijd is het probleem met het toetsenbord van de Blackberry Bold 9780 een groot discussiepunt. Veel mensen ( waaronder ik ) klagen over het zogenaamde "Double, Triple input issue" en het "stuttering keyboard". Het probleem is namelijk dat wanneer je een letter éénmaal op je blackberry bold 9780 intoetst, bijvoorbeeld de letter a, dan verschijnt de letter twee keer, drie keer en soms zelfs vier keer ( aaaa). Het vervelende van dit probleem, is dat het bij meerdere letters voorkomt inclusief de spatiebalk. zo ontstaan er rare zinsconstructies met dubbele letters en punten midden in de zin.

Voorbeeld: "De Kaat krrabtt de. Kruullenn vaan. De trapp."

Door het continue moeten deleten van stukken tekst en het hertypen, heb ik onderhand zin om het toestel tegen een muur aan te smijten.
Blackberry eigenaren weten dat een groot pluspunt van een blackberry altijd het fijn typend toetsenbord is.

Het probleem blijkt erg veel voor te komen bij de blackberry bold 9780, waarvan de PIN begint met 23XXXXXX. Ik heb zelf al contact geprobeerd op te nemen met RIM, helaas krijg ik het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Samen met mij, zijn er wereldwijd honderdduizenden mensen met dit probleem. Het lijkt vooralsnog alsof RIM dit probleem in de doofpot probeert te stoppen en niet, net als Fabrikant Apple met een oplossing komt voor hun probleem ( Lees: Antennegate).
Er zijn op de fora al een aantal oplossingen naar boven gekomen, zoals het gebruik maken van je garantie. Helaas lees ik veel op fora dat mensen die hun toestel hebben opgestuurd, een nog slechter werkend toestel terug hebben ontvangen. Er zijn zelfs mensen die al aan hun 4e "nieuwe" toestel zitten.
Ook hebben mensen als oplossing gezien, het vervangen van het membraan onder je toetsenbord. Helaas vervalt je garantie, bij het openmaken van je toestel.

Ik vraag mij af hoe het hier in Nederland zit. Zijn er meer mensen met dit probleem in Nederland? Zoja, hoeveel en wat heeft u/hebben jullie gepoogd te doen?

Bij deze nog de 43-pagina-tellende- forumdiscussie op het officieele blackberry forum:
http://supportforums.blac...sue-with-9780/td-p/780731

En bij deze het 500+ reactie tellende forumdiscussie op crackberry.com:
http://forums.crackberry....e-key-input-issue-573434/

Ik hoop dat ik niet de enige in Nederland ben, en dat wij ook samen een gebaar kunnen maken richting RIM, zodat zij dit probleem wel MOETEN erkennen!

Met vriendelijke groet,

Arshaad
Blackberry Bold 9780, Never-Locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23
Archiebald schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:35:
[...]

Ik heb ook een app gevonden in de App World, Smart WiFi - WLAN Power Usage Optimization. Heeft er iemand ervaringen met deze app? Zo ja, scheelt het veel in de tijd dat je met een volle accu kan doen?
Even een korte uitleg wat de app doet:
Het aan-/uitzetten van WiFi wordt gekoppeld aan een GSM mast. Dus wanneer je met een bepaalde GSM mast verbinding maakt, begint de Blackberry pas te zoeken naar WiFi netwerken. Het schijnt dat de accu dan veel langer mee gaat, dan wanneer je continue WiFi aan hebt staan (zoals ik). Ik vind alleen de prijs erg hoog voor zo'n "simpele" app.
Ik geloof niet in zulke apps, naar mijn idee is het met zo'n apps als volgt, app staat aan en vreet stroom en geheugen om stroom te besparen omdat je wifi aan staat.
Ik heb mijn wifi gewoon altijd aan en merk weinig accuverschil met zelfstandig wifi aan en uit zetten, ik heb in het verleden ook van die wifi apps gehad maar vond het allemaal niks, het werkt toch niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arshaad schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:44:

Heel lang verhaal...

Met vriendelijke groet,

Arshaad
Ik heb begin februari een 9780 gekocht (niet via internet, maar in de winkel). Na 2 weken was ik het stuttering keypad zat, had er wat over op internet gelezen en ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem vandaan had. Ik heb toen de medewerker gevraagd wat op mijn BB te typen en dat ging toen zonder probleem. Ik kreeg dat ook wel voor elkaar, maar alleen als ik hard op elke toets drukte en dat lijkt me weer niet zo goed voor de levensduur.

Ik heb een nieuwe meegekregen, hoewel het niet van harte ging, maar mijn 2 weken omruilgarantie was nog net niet verlopen. Deze nieuwe heeft een keypad met een veel zachtere aanslag en werkt vlekkeloos. Jammer dat de bouwkwaliteit van de eerste die ik had beter was (lees: mooier exemplaar), maar het gaat mij uiteindelijk om de functionaliteit.

Dus nee, je bent niet de enige in NL. Dit soort problemen is nou net de reden dat ik zulke aankopen niet via internet doe. Want om telkens een nog slechter toestel terug te krijgen dan ik had, tja... RIM zou eigenlijk een terugroepactie moeten starten, maar dan lopen de repair centers natuurlijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Vla007 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:55:
[...]

Ik geloof niet in zulke apps, naar mijn idee is het met zo'n apps als volgt, app staat aan en vreet stroom en geheugen om stroom te besparen omdat je wifi aan staat.
Ik heb mijn wifi gewoon altijd aan en merk weinig accuverschil met zelfstandig wifi aan en uit zetten, ik heb in het verleden ook van die wifi apps gehad maar vond het allemaal niks, het werkt toch niet zo fijn.
Oke! Ik heb eigenlijk altijd standaard WiFi aanstaan (en dus het zoeken naar WiFi, als ik geen WiFi heb).
Maar ik heb ook op vrijwel elke plek waar ik kom WiFi, dus dat moet voor mij ook niet echt schelen in de accu duur.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Ik heb begin februari een 9780 gekocht (niet via internet, maar in de winkel). Na 2 weken was ik het stuttering keypad zat, had er wat over op internet gelezen en ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem vandaan had. Ik heb toen de medewerker gevraagd wat op mijn BB te typen en dat ging toen zonder probleem. Ik kreeg dat ook wel voor elkaar, maar alleen als ik hard op elke toets drukte en dat lijkt me weer niet zo goed voor de levensduur.

Ik heb een nieuwe meegekregen, hoewel het niet van harte ging, maar mijn 2 weken omruilgarantie was nog net niet verlopen. Deze nieuwe heeft een keypad met een veel zachtere aanslag en werkt vlekkeloos. Jammer dat de bouwkwaliteit van de eerste die ik had beter was (lees: mooier exemplaar), maar het gaat mij uiteindelijk om de functionaliteit.

Dus nee, je bent niet de enige in NL. Dit soort problemen is nou net de reden dat ik zulke aankopen niet via internet doe. Want om telkens een nog slechter toestel terug te krijgen dan ik had, tja... RIM zou eigenlijk een terugroepactie moeten starten, maar dan lopen de repair centers natuurlijk vol.
Ik heb nergens last van. Mijn PIN begint met 26XXXXXX. Heb mijn toestel sim-lock vrij op internet gekocht. Voordat ik m'n Blackberry kocht heb ik ook niets gevonden over stutterig gedrag van het toetsenbord. Gelukkig heb ik er zelf geen last van :)

Ik heb wel een Blackberry die bedoeld is voor Orange UK volgens mij. Zat in het doosje een Orange UK boekje en het opstart scherm laat ook het Orange logo zien, maar hij werkt vooralsnog meer dan prima op Hi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Hier is een 9870 met PIN 25XXXXXX ook al 3 maanden zonder problemen ;)
Made in Hungary 2

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 27-05-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
@spel: Allereerst bedankt voor de reactie!
Ik heb mijn BB simlock-vrij in de winkel gekocht. Het enige wat mij deert, is het feit dat RIM doet alsof er domweg niks aan de hand is. De BOLD 9700 was/is een prachtig toestel die het zeer goed doet op de markt. Je zou als consument zijnde toch wel mogen verwachten dat RIM de opvolger van de 9700, net zo goed maakt? Gedupeerde consumenten mogen net als wat je zegt, op zn minst een terugroepactie verwachten van RIM. Helaas geeft RIM geen gehoor aan de vele mensen met dit probleem.

@Archiebald @XoReP
Kan zeer goed kloppen! Het schijnt dat het probleem zich ook alleen voordoet bij BBs met 23 als begin PIN.

De Bold 9780 is los van het stotterend toetsenbord een prachtig toestel! Het zou alleen mooier zijn geweest als zulke kinderziektes al in de testfase van de telefoon eruit werden gehaald. Zoniet, dat er dan op zn minst een compensatie regeling zou worden getroffen voor een 350 euro kostend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ik heb een probleem met het instellen van thema's
Als ik een ander thema installeer dan ben ik al mijn favorieten kwijt, en mijn media iconen zijn weg.
Tevens zijn de iconen van afbeeldingen, video en nog eentje weg. Is dan een vierkantje met een '?'

Ik als jij bij het thema de instellingen naar standaard hersteld een Pull doet, missen ze nog.
Heb ik al bij 3 verschillende thema's gehad en toen ben ik er maar mee gestopt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Even over het toetsenbord probleem:

Mijn 9780 heeft er geen last van. Is geproduceerd in nov. 2010, en de PIN begint ook met 23. RIM kan dus niet alle BlackBerry's terugroepen die een PIN hebben die begint met 23. Als het een batch zou zijn zouden ze dit eerder op serienummer terug kunnen vinden.

Binnen 14 dagen kun je bij de meeste winkels meteen een nieuwe krijgen. Ze sturen de telefoon op en krijgen van RIM/ de leverancier een vergoeding daarvoor.

Mocht je buiten die termijn vallen en je wilt hem terug sturen dan zul je duidelijk het probleem moeten aangeven, en moeten aangeven dat het toetsenbord vervangen moet worden. Dan zou zoiets bij de eerste reparatie al moeten lukken. Mocht het toch tot 3 reparaties komen, dan kun je een nieuwe telefoon van de winkel eisen (test hem dan eerst even in de winkel), of je geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben van plan om een 9780 los te kopen en wil mijn huidige simkaart daar gewoon in kunnen doen en ermee werken. Ik heb absoluut geen behoefte aan een Facebook/Hyves-app en pingen wil ik al helemaal niet. Internetten en mailen daarentegen wel, maar pushmail is niet nodig, ik laat hem liever elke 2 uur even checken bijvoorbeeld :)

Momenteel heb ik Vodafone met een normaal internetabonnement, kan iemand bevestigen of dit gewoon kan werken? De volgende oplossing lijk ik gevonden te hebben maar ik wil toch even zekerheid voordat ik over ga tot aanschaf:
JunkieXP schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:18:
2. Tevens werkt WhatsApp, zelfs zonder SIM Kaart over WiFi (dus met half doorzichtig WiFi logo, wat impliceert dat er geen BIS / BES is), ook ken ik iemand met standaard Web 'n Walk waar WhatsApp en de Browser (via TCP / IP Settings, volgens mij nog niet eens als HotSpot) gewoon functioneren.
Kan iemand hier iets over vertellen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
MensionXL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:51:
Ik ben van plan om een 9780 los te kopen en wil mijn huidige simkaart daar gewoon in kunnen doen en ermee werken. Ik heb absoluut geen behoefte aan een Facebook/Hyves-app en pingen wil ik al helemaal niet. Internetten en mailen daarentegen wel, maar pushmail is niet nodig, ik laat hem liever elke 2 uur even checken bijvoorbeeld :)

Momenteel heb ik Vodafone met een normaal internetabonnement, kan iemand bevestigen of dit gewoon kan werken? De volgende oplossing lijk ik gevonden te hebben maar ik wil toch even zekerheid voordat ik over ga tot aanschaf:

[...]

Wat ik je kan vertellen is volgende, mijn vriending heeft een Curve 3G maar geen data bundel, whatsapp werkt over WiFi. Zonder simkaart heb ik niet getest dus kan ik niet bevestigen.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Let wel dat dit enkel mogelijk is met een 3th Party App en dus niet de "Standaard BlackBerry Mail client" (zoals bij vele andere toestellen wel mogelijk is). Je zou dus bijvoorbeeld al je E-Mail binnen moeten halen in een Gmail account en vervolgens de Gmail App moeten gebruiken.

Tevens werkt WhatsApp, zelfs zonder SIM Kaart over WiFi (dus met half doorzichtig WiFi logo, wat impliceert dat er geen BIS / BES is), ook ken ik iemand met standaard Web 'n Walk waar WhatsApp en de Browser (via TCP / IP Settings, volgens mij nog niet eens als HotSpot) gewoon functioneren.

Dit is een lastig euvel, ik heb het recentelijk nog zien werken over een T-Mobile Web 'n Walk Abonnement, dit was echter zo wisselvallig, waarbij het vlak na installatie, zonder WiFi nog wel werkte, maar iets later kreeg ik dit met geen mogelijkheid aan de praat. Dit zou eventueel nog kunnen liggen aan de APN van T-Mobile, maar het kan ook een ander Probleem zijn. Ik durf dus niet te bevestigen dat WhatsApp werkt over Mobiel Internet, wat ik wel durf te bevestigen is dat het werkt met WiFi Only.

Neem ook niet al teveel aan van de Verkoper, degene waar ik bovenstaand euvel heb ervaren, werd verteld dat WhatsApp zeker zou werken zonder BIS abo etc.

Excuses voor het niet ophelderen van je vraagstuk en het wellicht alleen maar warriger maken hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vla007
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-01 23:23

[...]

Beetje zonde om een Blackberry zonder bis aan te schaffen, als je nou prepaid had zou ik het wel begrijpen.
Je mist zo veel functionaliteit van je Blackberry, bis is maar een paar euro extra.
Ik ken jouw financiele situatie niet, maar voor die paar euro zou ik het sterk aanraden.

Er zijn zonder bis misschien betere telefoons te koop, denk aan een nokia e72, kan waarschijnlijk meer dan een blackberry zonder bis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Arshaad schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:44:

Op verschillende fora wereldwijd is het probleem met het toetsenbord van de Blackberry Bold 9780 een groot discussiepunt. Veel mensen ( waaronder ik ) klagen over het zogenaamde "Double, Triple input issue" en het "stuttering keyboard". Het probleem is namelijk dat wanneer je een letter éénmaal op je blackberry bold 9780 intoetst, bijvoorbeeld de letter a, dan verschijnt de letter twee keer, drie keer en soms zelfs vier keer ( aaaa). Het vervelende van dit probleem, is dat het bij meerdere letters voorkomt inclusief de spatiebalk. zo ontstaan er rare zinsconstructies met dubbele letters en punten midden in de zin.

Voorbeeld: "De Kaat krrabtt de. Kruullenn vaan. De trapp."

Door het continue moeten deleten van stukken tekst en het hertypen, heb ik onderhand zin om het toestel tegen een muur aan te smijten.
Blackberry eigenaren weten dat een groot pluspunt van een blackberry altijd het fijn typend toetsenbord is.

Het probleem blijkt erg veel voor te komen bij de blackberry bold 9780, waarvan de PIN begint met 23XXXXXX. Ik heb zelf al contact geprobeerd op te nemen met RIM, helaas krijg ik het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Samen met mij, zijn er wereldwijd honderdduizenden mensen met dit probleem. Het lijkt vooralsnog alsof RIM dit probleem in de doofpot probeert te stoppen en niet, net als Fabrikant Apple met een oplossing komt voor hun probleem ( Lees: Antennegate).
Er zijn op de fora al een aantal oplossingen naar boven gekomen, zoals het gebruik maken van je garantie. Helaas lees ik veel op fora dat mensen die hun toestel hebben opgestuurd, een nog slechter werkend toestel terug hebben ontvangen. Er zijn zelfs mensen die al aan hun 4e "nieuwe" toestel zitten.
Ook hebben mensen als oplossing gezien, het vervangen van het membraan onder je toetsenbord. Helaas vervalt je garantie, bij het openmaken van je toestel.

Ik vraag mij af hoe het hier in Nederland zit. Zijn er meer mensen met dit probleem in Nederland? Zoja, hoeveel en wat heeft u/hebben jullie gepoogd te doen?

Bij deze nog de 43-pagina-tellende- forumdiscussie op het officieele blackberry forum:
http://supportforums.blac...sue-with-9780/td-p/780731

En bij deze het 500+ reactie tellende forumdiscussie op crackberry.com:
http://forums.crackberry....e-key-input-issue-573434/

Ik hoop dat ik niet de enige in Nederland ben, en dat wij ook samen een gebaar kunnen maken richting RIM, zodat zij dit probleem wel MOETEN erkennen!

Met vriendelijke groet,

Arshaad
Mijn blackberry teruggestuurd met dit probleem, we hebben er veel met dit probleem en mijne was even een testje hoe ProAssist dit zou oplossen. 3 weken later netjes hetzelfde toestel terug ontvangen, volgens mij is de blackberry niet eens open geweest. Knoppen blijven hangen, tevens merk je dat de toetsaanslag op het keyboard veel stugger is dan op goede toestellen. Gelukkig hebben we er op kantoor zoveel dat ik stiekem een goede heb gepakt.

Maar ik vind dit echt belabberd, vooral omdat er volgens mij niets anders met dit toetsenbord is vergeleken met de 9700, die naar mijn weten dit probleem niet heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ Daredevil en JunkieXP: Bedankt voor jullie reacties! :)
Vla007 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Beetje zonde om een Blackberry zonder bis aan te schaffen, als je nou prepaid had zou ik het wel begrijpen.
Je mist zo veel functionaliteit van je Blackberry, bis is maar een paar euro extra.
Ik ken jouw financiele situatie niet, maar voor die paar euro zou ik het sterk aanraden.

Er zijn zonder bis misschien betere telefoons te koop, denk aan een nokia e72, kan waarschijnlijk meer dan een blackberry zonder bis:)
Ik heb gewoon een telefoon nodig om wat mee te internetten en verder enkel bellen en smsen, ik zit niet echt te wachten op pingen en pushmail, dat hoeft van mij allemaal niet :) Ik ga het in elk geval zo eens proberen en zal laten weten of het is gelukt of niet! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Wat ik eigenlijk mis aan mijn Blackberry.
Dat wanneer ik een berichtje/BBM/mail/whatsapp/etc krijg. Het scherm niet aangaat. Ik heb wat gezocht hierna, maar kan er niets over vinden?

Ik heb namelijk een charging dock op mijn bureau staan. Wanneer ik hem hoor trillen, moet ik eerst zelf het scherm aan zetten. Zou handig zijn als dat automatisch gaat. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

JipJapGoedje schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:24:
Ik heb een probleem met het instellen van thema's
Als ik een ander thema installeer dan ben ik al mijn favorieten kwijt, en mijn media iconen zijn weg.
Tevens zijn de iconen van afbeeldingen, video en nog eentje weg. Is dan een vierkantje met een '?'

Ik als jij bij het thema de instellingen naar standaard hersteld een Pull doet, missen ze nog.
Heb ik al bij 3 verschillende thema's gehad en toen ben ik er maar mee gestopt. Iemand een idee?
Dit heb ik in het verleden op wat modellen gehad, het betrof daarbij thema's die gemaakt waren in een beta van Plasmic. Wellicht dat die thema's die jij probeert te installeren hetzelfde euvel hebben?
Dat wanneer ik een berichtje/BBM/mail/whatsapp/etc krijg. Het scherm niet aangaat. Ik heb wat gezocht hierna, maar kan er niets over vinden?

Ik heb namelijk een charging dock op mijn bureau staan. Wanneer ik hem hoor trillen, moet ik eerst zelf het scherm aan zetten. Zou handig zijn als dat automatisch gaat. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?
Ik hoop van harte dat dat niet gaat komen. Ik heb dan geen 9780 maar een 9800, maar de codeline voor die 2 is hetzelfde. Er lijkt me niets irritanter dan dat m'n scherm voor een SMS of andere notificatie dan telefoon aan gaat. Ik heb nl altijd het scherm naar mijn been gericht, zodat het niet kraakt als ik ergens lomp tegenaan loop. Als het scherm aangaat, ga ik broekzakbellen/-mailen/-whatever en daar heb ik echt zo'n hekel aan...

[ Voor 35% gewijzigd door FooLsKi op 31-05-2011 16:00 . Reden: Reactie op andere post toegevoegd. ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

FooLsKi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:56:
[...]

Dit heb ik in het verleden op wat modellen gehad, het betrof daarbij thema's die gemaakt waren in een beta van Plasmic. Wellicht dat die thema's die jij probeert te installeren hetzelfde euvel hebben?

[...]

Ik hoop van harte dat dat niet gaat komen. Ik heb dan geen 9780 maar een 9800, maar de codeline voor die 2 is hetzelfde. Er lijkt me niets irritanter dan dat m'n scherm voor een SMS of andere notificatie dan telefoon aan gaat. Ik heb nl altijd het scherm naar mijn been gericht, zodat het niet kraakt als ik ergens lomp tegenaan loop. Als het scherm aangaat, ga ik broekzakbellen/-mailen/-whatever en daar heb ik echt zo'n hekel aan...
Maar hij kan dan wel geblokkeerd blijven heh, dat bedoelt hij denk ik ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Laat mijn scherm maar lekker donker als ik iets ontvang, ik heb hem soms onbeheerd op mijn bureau liggen en het gaat niemand wat aan wat ik ontvang. Ook iedere keer een het licht aan terwijl ik een film kijk is niet wenselijk.

Overigens 6.0.0.570 official een tijdje in gebruik, werkt perfect.

http://n4bb.com/6855/offi...rom-avea-turkey/9780os570

Hopelijk komt 7 ook voor de 9780.

[ Voor 46% gewijzigd door Pixal op 31-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
MensionXL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:30:
[...]

Maar hij kan dan wel geblokkeerd blijven heh, dat bedoelt hij denk ik ;)
Ik bedoel inderdaad dat de toetsen wel vergrendeld moeten blijven, maar dat in ieder geval het scherm aan gaat. Dan weet ik aan het icoontje te zien, wat voorn bericht ik heb :)
Zelf heb ik altijd m'n telefoon bij me, laat mijn telefoon vrijwel nooit onbeheerd achter.

Maar aan jullie reacties te zien is dat dus niet standaard bij een Blackberry en niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Archiebald schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:40:
[...]

Ik bedoel inderdaad dat de toetsen wel vergrendeld moeten blijven, maar dat in ieder geval het scherm aan gaat. Dan weet ik aan het icoontje te zien, wat voorn bericht ik heb :)
Zelf heb ik altijd m'n telefoon bij me, laat mijn telefoon vrijwel nooit onbeheerd achter.

Maar aan jullie reacties te zien is dat dus niet standaard bij een Blackberry en niet mogelijk?
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik mis het soms ook. Aan de andere kant heb ik nu mijn beltonen zo ingesteld dat ik ze allemaal herken: mail, whatsapp/ping en sms. Weet ik ook meteen wat ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pixal schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:53:
Hopelijk komt 7 ook voor de 9780.
Niet dus. Er komt geen legacy ondersteuning, zelfs niet voor het "vlaggenschip" de Torch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Archiebald schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:43:

Ik heb namelijk een charging dock op mijn bureau staan. Wanneer ik hem hoor trillen, moet ik eerst zelf het scherm aan zetten. Zou handig zijn als dat automatisch gaat. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? :)
Zelf gebruik ik BeBuzz 4, sinds deze laatste versie ondersteund deze Toast, welke (indien unlocked) het scherm aangooit en een Preview van de Mail / SMS laten zien. Wanneer het Toestel gelocked is blijft het scherm "gewoon" uit.

Leave it On, biedt volgens mij soortgelijke functionaliteit, al heb ik dit nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
JunkieXP schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:21:
[...]

Zelf gebruik ik BeBuzz 4, sinds deze laatste versie ondersteund deze Toast, welke (indien unlocked) het scherm aangooit en een Preview van de Mail / SMS laten zien. Wanneer het Toestel gelocked is blijft het scherm "gewoon" uit.

Leave it On, biedt volgens mij soortgelijke functionaliteit, al heb ik dit nooit geprobeerd.
Ik ga BeBuzz 4 ook maar is proberen!
Sinds afgelopen week ook in het bezit van een bold 9780, wat een heerlijk toestel! Had al een tijd lang een curve 8520 in gebruik (van werk) die ook gebruikte voor pingen enzovoorts. Maar dit toetsel is toch wel een hele verademing moet ik zeggen! Vooral het toetsenbord en de snelheid van het toestel.

Helaas heb ik het toestel met m'n dronkekop al een keer laten vallen en natuurlijk precies op een stukje telefoon wat niet in een hoesje zit 8)7
Maargoed het is een gebruiksvoorwerp al blijft het wel zonde van een telefoon wat me 350 euro heeft gekost. :F

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
JunkieXP schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:21:
[...]

BeBuzz heb ik geïnstalleerd. Werkt verrassend goed :) Ik heb gewoon elke app een eigen LED kleur gegeven en de lengte van het trillen ingesteld naar de belangrijkheid van de apps. Dat heeft ongeveer dezelfde werking als het scherm aan wanneer ik een berichtje krijg.

Toast werkt overigens ook goed! Alleen klopt het dat er geen voorbeeld van het berichtje wordt weergegeven en alleen de naam van het app waarvan de melding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Archiebald schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:48:
[...]
Toast werkt overigens ook goed! Alleen klopt het dat er geen voorbeeld van het berichtje wordt weergegeven en alleen de naam van het app waarvan de melding is?
Bij SMS en E-Mail (Native Features van het BB OS) is er wel een Preview, echter dienen App Ontwikkelaars voor Previews uit hun Apps de API hiervoor te Implementeren, ik heb al verschillende mailtjes gestuurd met dit verzoek, maar als iedereen dit nu voor bijv. WhatsApp doet, is de kans uiteraard groter dat dit ook daadwerkelijk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ik heb mijn BB Bold 9780 geüpdatet naar de laatste firmware 6.0.0.570. Als ik nu mijn toestel uit zet en dan weer aan krijg ik na het invullen van mijn pincode een schermpje van SMSdiensten (Simkaart tekentje uit het menu is SMS diensten) te zien. Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

[ Voor 9% gewijzigd door TimTie op 05-06-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik kom het volgende steeds weer tegen: helemaal uitzetten van het toestel kan ik niet vinden.
Wanneer je de rode knop ingedrukt houdt dan gaat het toestel op een gegeven moment uit, maar mij lijkt dit meer slaapstand als je bekijkt hoe snel het weer aan gaat.

Is het niet mogelijk dat het totaal uitgaat? En is het slechter voor de batterij als je deze verwijdert met de huidige manier van aan en uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
S87 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:30:
Ik kom het volgende steeds weer tegen: helemaal uitzetten van het toestel kan ik niet vinden.
Wanneer je de rode knop ingedrukt houdt dan gaat het toestel op een gegeven moment uit, maar mij lijkt dit meer slaapstand als je bekijkt hoe snel het weer aan gaat.

Is het niet mogelijk dat het totaal uitgaat? En is het slechter voor de batterij als je deze verwijdert met de huidige manier van aan en uitzetten?
Ik heb de app RestartMe geïnstalleerd van uit de app store. Is free en hier mee kan je toestel herstarten of echt uitzetten. Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb momenteel een 9780 met Vodafone normaal internet maar ook als alles goed lijkt ingesteld te zijn, wil Opera nog niet installeren :'(

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/DSC00050.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/DSC00051.JPG

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zowel via wifi als 3G werkt het niet, een verbinding met internet krijg ik gewoon niet tot stand terwijl het met Opera wel zou moeten werken :'( De installatie blijft hier gewoon op hangen en ik krijg een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt...

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 03-06-2011 22:12 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
MensionXL schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:11:
Ik heb momenteel een 9780 met Vodafone normaal internet maar ook als alles goed lijkt ingesteld te zijn, wil Opera nog niet installeren :'(

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zowel via wifi als 3G werkt het niet, een verbinding met internet krijg ik gewoon niet tot stand terwijl het met Opera wel zou moeten werken :'( De installatie blijft hier gewoon op hangen en ik krijg een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt...
Heb je normaal internet dus geen Blackberry internet? (BIS) Dan zou dat de reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
APN setting voor Blackberry op het Vodafone netwerk is:

blackberry.vodafone.nl

Username: vodafone
Password: vodafone

BRON: http://blackberry-faq.nl/entry/2/

[ Voor 3% gewijzigd door FRanatic op 04-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik had de APN verkeerd, dit moest live.vodafone.com zijn ;)

Opera mini werkt perfect nu met een standaard Vodafone data-abonnementje :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand of het mogelijk is om te zien hoeveel smsjes je hebt verzonden (een counter dus)? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb sinds deze week ook een 9780, mooi toestel en het werkt redelijk, alleen software installeren en deinstalleren wil nog weleens erg lang duren.
Wat me wel opvalt dat het ding erg krap gebouwd is, als je de zijkant van het LCD maar iets aanraakt zie je meteen van die golfjes over het scherm gaan, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bierkameel schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:16:
Ik heb sinds deze week ook een 9780, mooi toestel en het werkt redelijk, alleen software installeren en deinstalleren wil nog weleens erg lang duren.
Wat me wel opvalt dat het ding erg krap gebouwd is, als je de zijkant van het LCD maar iets aanraakt zie je meteen van die golfjes over het scherm gaan, meer mensen hier last van?
Sommigen hebben dat wat erger dan anderen. Er zijn ook een aantal gebruikers die dat hadden teruggekomen met een cracked display. Helaas weet ik niet of het daaraan te wijten is want gebruikers zeggen altijd dat het toestel nergens tegenaan gekomen is en dat ze hem zo uit het hoesje hebben gehaald. :z
MensionXL schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:19:
Weet iemand of het mogelijk is om te zien hoeveel smsjes je hebt verzonden (een counter dus)? :)
Hehe, wel op de BES server maar ik vermoed dat iedereen hier op BIS zit verder :P

[ Voor 16% gewijzigd door Pixal op 06-06-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Pixal schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Sommigen hebben dat wat erger dan anderen. Er zijn ook een aantal gebruikers die dat hadden teruggekomen met een cracked display. Helaas weet ik niet of het daaraan te wijten is want gebruikers zeggen altijd dat het toestel nergens tegenaan gekomen is en dat ze hem zo uit het hoesje hebben gehaald. :z

[...]

Hehe, wel op de BES server maar ik vermoed dat iedereen hier op BIS zit verder :P
Haha, BIS of geen Blackberry data-abonnement ja ;) Jammer en raar dat dat niet standaard erin zit :)

Ik vind trouwens het geluid van de mediaplayer slechter dan dat ik van andere telefoons gewend ben (weinig bass, blikkerig geluid), delen meer mensen deze ervaring? Ik heb dezelfde oordopjes (in-ear) gebruikt als voor mijn vorige mp3-speler. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
MensionXL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Haha, BIS of geen Blackberry data-abonnement ja ;) Jammer en raar dat dat niet standaard erin zit :)

Ik vind trouwens het geluid van de mediaplayer slechter dan dat ik van andere telefoons gewend ben (weinig bass, blikkerig geluid), delen meer mensen deze ervaring? Ik heb dezelfde oordopjes (in-ear) gebruikt als voor mijn vorige mp3-speler. :)
Ervaar dat zeker niet :) Heb overigens oordopjes van Dealextreme en Sennheiser en allebij niks te klagen icm. mijn BB :) Vooral het speakertje is een verbetering t.o.v. mijn oude Desire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

TimTie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:11:
Ik heb mijn BB Bold 9780 geüpdatet naar de laatste firmware 6.0.0.570. Als ik nu mijn toestel uit zet en dan weer aan krijg ik na het invullen van mijn pincode een schermpje van SMSdiensten (Simkaart tekentje uit het menu is SMS diensten) te zien. Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
Dat probleem heb ik ook bij T-mobile terwijl SMS diensten uitstaat, best apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die dingen toch verbergen op de BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al heeeel wat afgelezen op dit topic maar kan toch geen antwoord vinden op mijn vraag (ik heb zeker gezien dat de vraag eerder is gesteld maar geen antwoord erop.. voor zover ik het kan vinden dus graag een reactie!)

Ik heb BB internet.. en daarnaast ook wifi.
Zodra ik BB internet uitzet en ik wil internetten dan geeft ie aan dat er geen verbinding is.
Terwijl als BB internet aan staat hij wel overgaat op wifi (voor zover ik kan zien en snap haha)
Dus.. hoe krijg ik mijn wifi aan het werk zonder dat BB internet aan staat??
Dit ivm dat ik zaterdag op vakantie ga naar denemarken en het dan wel makkelijk is als ik via wifi (als dat er is) op int kan en niet gigantisch veel betaal voor BB internet...

Dus wie kan mij het antwoord hierop geven?? Alvast bedankt!!

Daarnaast lees ik over het op de achtergrond draaien van programma's en als je de BB toets ingedrukt houdt worden deze zichbaar (tenminste dat is wat ik zie) maar hoe krijg ik deze dan hier afgesloten???
Of kan dat niet.. Meestal sluit ik een programma wel gewoon af via sluiten maar om de batterij duur zo lang mogelijk te laten mee gaan.. Wat betreft helderheid scherm etc. allemaal al aangepast..

Heb deze bb of zoals ik 'm noem 'white'berry net en het is ook mijn 1e dus ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt.. maar als jullie deze vragen zouden kunnen beantwoorden heel graag!
Vooral omdat ik nog heel wat te doen heb voordat ik op vakantie ga haha..

Groetjess Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:44:
Dus.. hoe krijg ik mijn wifi aan het werk zonder dat BB internet aan staat??
Dit ivm dat ik zaterdag op vakantie ga naar denemarken en het dan wel makkelijk is als ik via wifi (als dat er is) op int kan en niet gigantisch veel betaal voor BB internet..
Het enige wat ik je met 100% zekerheid durf te melden, is wanneer "Gegevensservices, Tijdens Roamen" uit staat en je WiFi aan zet, je gewoon kan internetten zonder dat je hier kosten voor krijgt (Roaming aan, herken je in OS5 aan een Rood Driehoekje, weet niet hoe dit in OS6 zit).

Hopelijk werkt dit voor jou, net zo goed als dat ik er vorig jaar gebruik van heb gemaakt.
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:44:
Daarnaast lees ik over het op de achtergrond draaien van programma's en als je de BB toets ingedrukt houdt worden deze zichbaar (tenminste dat is wat ik zie) maar hoe krijg ik deze dan hier afgesloten???
Of kan dat niet.. Meestal sluit ik een programma wel gewoon af via sluiten maar om de batterij duur zo lang mogelijk te laten mee gaan.. Wat betreft helderheid scherm etc. allemaal al aangepast..
Het is zo dat de "Telefoon", "Startscherm", "Browser" en "Berichten" nooit uitgaan, deze zijn niet af te sluiten. Ook Programma's als "WhatsApp" en "LinkedIn" hebben geen Afsluitopties.

Overige programma's verlaat je vaak met de BB Terug knop (of "sluiten" in het menu), maar hebben vaak ook een "Exit" of "Afsluiten" optie onder de BB Menu toets.

Hoop dat je hier wat mee kan =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Dat 2e punt heb ik nu door:)
Het 1e punt: als ik bij gegevensservice aan heb staan en bij tijdens roaming uit gaat ie dan op wifi? Zie dan namelijk nog wel dat bb tekentje rechtsboven in de hoek staan. Als ik gegevensservice en tijdens roaming allebei uit heb staan dan krijg ik de melding kan geen verbinding maken. Klopt dit of moet ik echt contact op gaan nemen met hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjah, ik sprak vanochtend iemand die heeft een bb curve en zij gebruikte een heel ander icoontje en dan ging ze over op wifi namelijk een internet icoontje waar wap bij staat. Deze heb ik niet. Weet niet of dit klopt met wat zij zegt en of dit ook op de bold hoort te zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

het rode driehoekje in OS6 (van de 9780) betekent dat je roaming aan staat maar gegevensservice van internet uit..hierdoor kun je internetten via wifi en via abbo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
S87 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:28:
het rode driehoekje in OS6 (van de 9780) betekent dat je roaming aan staat maar gegevensservice van internet uit..hierdoor kun je internetten via wifi en via abbo niet.
Waarschijnlijk bedoel je andersom ;)?
Gegevensservices staat voor internet in het algemeen (ja/nee). Zet je deze op nee, dan kun je helemaal niet internetten, ook niet via Wifi. Zet je deze op ja dan kun je internetten via zowel wifi als abbo.
Als je roaming op nee zet en gegevensservices op ja, kun je alleen internetten via Wifi, mits je Wifi natuurlijk hebt aanstaan.
Roaming houdt als het ware in dat als je in bijvoorbeeld Belgie bent, je toestel automatisch overgaat op het Belgische netwerk en wat dus betekent dat je ook daar kunt internetten. Als je roaming uit zet, kun je nog wel gewoon bellen via het Belgische netwerk, maar niet meer internetten, ook als je gegegevensservice op aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Grooveman11 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je andersom ;)?
Gegevensservices staat voor internet in het algemeen (ja/nee). Zet je deze op nee, dan kun je helemaal niet internetten, ook niet via Wifi. Zet je deze op ja dan kun je internetten via zowel wifi als abbo.
Als je roaming op nee zet en gegevensservices op ja, kun je alleen internetten via Wifi, mits je Wifi natuurlijk hebt aanstaan.
Roaming houdt als het ware in dat als je in bijvoorbeeld Belgie bent, je toestel automatisch overgaat op het Beligsche netwerk en wat dus betekent dat je ook daar kunt internetten. Als je roaming uit zet, kun je nog wel gewoon bellen via het Belgische netwerk, maar niet meer internetten, ook als je gegegevensservice op aan hebt staan.
Je hebt gelijk, heb me vergist gisteravond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
MensionXL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Toch niet :) Heb een besx, waar kan je dat dan precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Dit laatste maakt veel duidelijk en ik zal het als ik in denemarken ben uitproberen op deze manier. Werkt het dan nog niet via wifi dan zal ik als ik weer thuis ben contact opnemen met hi.
Maar voor nu onderweg naar Denemarken!
Groeten Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Volgens mij heb ik problemen met het internet op mijn BB.
Ik krijg whatsapp berichten de laatste paar dagen steeds verlaat binnen. Zo kreeg ik vanochtend berichten binnen die gisteren waren verstuurd. Ook heb ik het soms met e-mail, dan krijg ik bijvoorbeeld 4 e-mails tegelijk binnen om 11.51u en als ik dan op mijn hotmail kijk blijkt dat ze op andere tijdstippen verzonden zijn.

Wat betreft de mail vind ik het niet zo een heel groot probleem, maar whatsapp berichten later krijgen vind ik nogal storend. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Mahone schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:52:
Volgens mij heb ik problemen met het internet op mijn BB.
Ik krijg whatsapp berichten de laatste paar dagen steeds verlaat binnen. Zo kreeg ik vanochtend berichten binnen die gisteren waren verstuurd. Ook heb ik het soms met e-mail, dan krijg ik bijvoorbeeld 4 e-mails tegelijk binnen om 11.51u en als ik dan op mijn hotmail kijk blijkt dat ze op andere tijdstippen verzonden zijn.

Wat betreft de mail vind ik het niet zo een heel groot probleem, maar whatsapp berichten later krijgen vind ik nogal storend. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Hetzelfde hier. Zowel bij Whatsapp als bij Hotmail.
Weet niet wat het probleem is. Mogelijk een storing bij Whatsapp (ook gister) en bij Hotmail heb ik er altijd al last van dat mails soms opeens tegelijk binnenkomen. Niet heel storend, maar fijn is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Grooveman11 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:47:
[...]

Hetzelfde hier. Zowel bij Whatsapp als bij Hotmail.
Weet niet wat het probleem is. Mogelijk een storing bij Whatsapp (ook gister) en bij Hotmail heb ik er altijd al last van dat mails soms opeens tegelijk binnenkomen. Niet heel storend, maar fijn is het niet.
Hoorde recentelijk ook mensen met BB klagen over WhatsApp, iPhone gebruikers "lijken" nergens last van te hebben, of merken het niet op.

Zelf heb ik de laatste dagen ook wat vaker last van vertraagde berichtaflevering, vaak "trigger" je een load aan berichten door zelf weer een bericht uit te sturen. Kan m'n vinger er niet op drukken of dit nu dus bij WhatsApp of toch BlackBerry ligt, misschien App Updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Ik heb de laatste update van whatsapp, en volgens mij heb ik er ook pas last van sinds ik die laatste update geïnstalleerd heb. Maar het vreemde vind ik dat het soms ook bij Hotmail is (niet altijd) alleen daar vind ik het minder storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Mahone schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:08:
Ik heb de laatste update van whatsapp, en volgens mij heb ik er ook pas last van sinds ik die laatste update geïnstalleerd heb. Maar het vreemde vind ik dat het soms ook bij Hotmail is (niet altijd) alleen daar vind ik het minder storend.
Ik heb destijds bij mijn T-Mobile BIS ook gehad dat het ene E-Mail Adres Realtime werd gepushed (binnen 2 minuten).

Sinds ik bij Vodafone zit lijkt dit probleem aanzienlijk minder geworden.

Aangaande WhatsApp is dit een Workaround die op hun Twitter vermeld staat, kan nog niet bevestigen of dit de Oplossing is: http://twitter.com/#!/wa_status/status/84532803185803265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Ik heb geen last dat WhatsApp berichten verlaat aankomen en WhatsApp verstuurd ze ook vrijwel meteen. Ik gebruik Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Wat ik irritant vind bij apps als WhatsApp is dat je via de app zelf een nieuwere versie kan downloaden, dan dat er op dat moment in de BlackBerry App World staat. Als je die vervolgens installiert, komt WhatsApp in je lijst met apps als "uninstalled" te staan.

Ik moest gisteren trouwens opeens $2 betalen voor een jaar WhatsApp lidmaatschap. Lijkt er op dat mijn trial verlopen was.

[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 29-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
MaZo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:20:
Wat ik irritant vind bij apps als WhatsApp is dat je via de app zelf een nieuwere versie kan downloaden, dan dat er op dat moment in de BlackBerry App World staat. Als je die vervolgens installiert, komt WhatsApp in je lijst met apps als "uninstalled" te staan.

Ik moest gisteren trouwens opeens $2 betalen voor een jaar WhatsApp lidmaatschap. Lijkt er op dat mijn trial verlopen was.
Mag ik vragen welke datum er bij jou nu staat bij Accountinformatie? Ik heb vorig jaar Juli namelijk betaald en zie nu ineens een Datum tot 2012 staan =P.

Overigens hoor ik van verschillende (Nokia) gebruikers om mij heen, dat bij een Reinstall van de App nadat je die melding gehad hebt, je opnieuw een Jaar lang gebruik kan maken en dat zonder de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
JunkieXP schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:40:
[...]

Mag ik vragen welke datum er bij jou nu staat bij Accountinformatie? Ik heb vorig jaar Juli namelijk betaald en zie nu ineens een Datum tot 2012 staan =P.

Overigens hoor ik van verschillende (Nokia) gebruikers om mij heen, dat bij een Reinstall van de App nadat je die melding gehad hebt, je opnieuw een Jaar lang gebruik kan maken en dat zonder de App.
De dag van aanschaf + één jaar. Zoals het hoort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
Even een vraag, ik heb sinds vanmiddag een Blackberry Bold 9780 en ik wou mijn internet gaan instellen. Ik heb nu nog een abonnement van Vodafone, maar over een maand van Hi. Ik heb geprobeerd om via Blackberry Desktop Software internet in te stellen, maar Vodafone Nederland staat hier niet bij. Ik heb ook al diverse fora doorgepluisd maar het mocht niet baten. Het is overigens de eerste keer dat ik een Blackberry heb.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
martijntjuhh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:19:
Even een vraag, ik heb sinds vanmiddag een Blackberry Bold 9780 en ik wou mijn internet gaan instellen. Ik heb nu nog een abonnement van Vodafone, maar over een maand van Hi. Ik heb geprobeerd om via Blackberry Desktop Software internet in te stellen, maar Vodafone Nederland staat hier niet bij. Ik heb ook al diverse fora doorgepluisd maar het mocht niet baten. Het is overigens de eerste keer dat ik een Blackberry heb.
Ik heb het vermoeden dat je geen "Speciaal BlackBerry Internet" Abo hebt afgesloten voor de resterende tijd van je lopende Vodafone Contract? Dit zou je, voor die laatste maand alsnog kunnen doen.

Het is namelijk zo, dat Internet op een BlackBerry niet "Vlekkeloos" werkt wanneer er geen Speciaal BIS (of BES) aan gekoppeld is.

Hopelijk heb ik hiermee de onduidelijkheid wat kunnen ophelderen. In verschillende BB Fora kun je vinden wat je met een Normaal Data pakket / WiFi wel kan doen op je BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Even een vraagje : maandag aanstaande ga ik een nieuw abo nemen, nu is mijn vraag

is het verstandig om nu een Bold 9780 te nemen voor twee jaar? of kan ik beter iets nemen als een Sony Ericsson Xperia Arc oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik ga persoonlijk zoiezo altijd voor abo's met een looptijd van één jaar. Stel je toch eens voor dat ik twee jaar aan m'n 9780 vast zou zitten. Nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
@ MaZo tsja daar zit het probleem ik wil eigenlijk maximaal 35 euro in de maand uitgeven, en met een beetje mobiel red je dan een jaar gewoon niet.

Maar mijn vraag is dus kan ik beter zoiets als een Xperia Arc nemen of gewoon bij de Bold 9780 blijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Niet de 9780 voor 2 jaar, dan kun je beter wachten op de nieuwe modellen (9900).
De 9780 is over 2 jaar echt ver achter qua hardware en een echt vernieuwd OS zal hij ook niet meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Ook al ben ik een tweaker maakt de hardware op mijn mobiele telefoon niet veel uit zolang ik maar snel kan door mijn ping/whatsapp ed

daar blijft dit toestel toch perfect voor of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:21:
Ook al ben ik een tweaker maakt de hardware op mijn mobiele telefoon niet veel uit zolang ik maar snel kan door mijn ping/whatsapp ed

daar blijft dit toestel toch perfect voor of zie ik dat verkeerd?
Met het zicht op de Opvolger in September (Bold 9900, red.) zou ik persoonlijk niet meer voor 2 jaar een 9780 nemen omdat deze vrijwel direct achterhaald is.

Echter heb ik momenteel een 9700 waarbij m'n 1 jarige abonnement al enige tijd is afgelopen en nog steeds voldoet dit apparaat (inmiddels net als de 9780, draaiend op OS6) nog steeds aan al mijn Eisen en merk ik ook niet dat hij langzaam is ondanks dat het tyPe al bijna 2 jaar oud is. Doordat een BB qua Software geen hele grote sprongen maakt kan ik nog probleemloos elke Wenselijke Update uitvoeren en heb ik geen Bold 9780 of Torch 9800 nodig.

De enige verspringing die in sommige Apps / OS6 zichtbaar lijkt te worden is de verplaatsing van de Visie in de richting van TouchScreen Devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Oke bedankt voor alle reacties !

ik denk dan toch dat het de Bold 9780 word aangezien ik niet langer kan wachten met mijn abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:38:
Oke bedankt voor alle reacties !

ik denk dan toch dat het de Bold 9780 word aangezien ik niet langer kan wil wachten met mijn abonnement
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Haha dat zie je toch echt fout aangezien morgen de laatste dag is om te verlengen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
yonathan schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:50:
[...]

Haha dat zie je toch echt fout aangezien morgen de laatste dag is om te verlengen ;p
Zover ik weet werkt het niet zo, ik kan officieel ook inmiddels verlengen, maar stel dat ook uit tot de 9900 uit is, je contract loopt dan gewoon sukkelend verder per maand, maar ze plakken er niet automatisch 1 jaar aan vast...

Reactie van Vodafone een tijdje geleden omtrent deze Kwestie.
Als u besluit om te wachten op het toestel, dan kunt u uiteraard ook na 4 juli verlengen. Uw abonnement blijft namelijk actief totdat u zelf besluit om op te zeggen of te verlengen. Houd er wel rekening mee dat uw korting op 5 juli eindigt en dat u daarna de standaard abonnementskosten betaalt. Bij de verlenging kunt u dan weer opnieuw gebruik maken van een actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
o oke in dat geval wacht ik even, vandaag ging ik even naar de phonehouse bellen.
Nou wat een service die verkoper deed er alles aan om geen toestel te verlengen en hing nog een aantal keren op ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
Ik heb sinds deze week een wachtwoord op mijn 9780 staan.
Elke keer als ik het toestel in mijn broekzak doe, vergrendel ik hem met de knop bovenop.
Alleen moet ik de ene keer (na het ontgrendelen met de knop bovenop) wel een wachtwoord intypen om hem te ontgrendelen en de andere keer niet. Het lijkt erop dat het willekeurig is, wanneer je een wachtwoord in moet typen na ontgrendeling. Weet iemand hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Archiebald schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:07:
Ik heb sinds deze week een wachtwoord op mijn 9780 staan.
Elke keer als ik het toestel in mijn broekzak doe, vergrendel ik hem met de knop bovenop.
Alleen moet ik de ene keer (na het ontgrendelen met de knop bovenop) wel een wachtwoord intypen om hem te ontgrendelen en de andere keer niet. Het lijkt erop dat het willekeurig is, wanneer je een wachtwoord in moet typen na ontgrendeling. Weet iemand hier iets meer van?
Een wilde gok, maar misschien denkt de BB dat je broekzak soms een hoesje is? Standaard moet je namelijk een wachtwoord invoeren als je de telefoon uit een hoesje haalt (ponch, of hoe die dingen ook mogen heten), tenzij je deze instelling gewijzigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
MaZo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:20:
[...]
Een wilde gok, maar misschien denkt de BB dat je broekzak soms een hoesje is? Standaard moet je namelijk een wachtwoord invoeren als je de telefoon uit een hoesje haalt (ponch, of hoe die dingen ook mogen heten), tenzij je deze instelling gewijzigd hebt.
Ja daar dacht ik eerst ook aan. Echter heb ik op het werk een charging dock, en daar gaat het ook willekeurig. Misschien dat het er vanaf hangt hoelang de blackberry is vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Meldingen ala BBM werken nu ook met WhatsApp trouwens :) Onze mailtjes hebben geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MaZo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:20:
[...]
Lijkt me knap, er zitten geen magneetjes in broekzakken meestal. Een andere herkenningsmethode voor hoesjes heeft de bb niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
XoReP schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:43:
Meldingen ala BBM werken nu ook met WhatsApp trouwens :) Onze mailtjes hebben geholpen :D
Wat bedoel je daar precies mee? Volg het even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Grooveman11 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:11:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Volg het even niet ;)
Normaal bij een inkomend WhatsApp bericht zag je in je notificationbar alleen een icoontje maar kon je geen sneakpreview krijg als je je notificationbar opende zoals wel het geval bij de standaard berichtapplicaties is (bbm/gtalk/msn). Nu werkt dat dus wel :)

Wel de versie via www.whatsapp.com/ota gebruiken want met die in AppWorld werkt het nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
XoReP schreef op maandag 18 juli 2011 @ 01:28:
[...]

Normaal bij een inkomend WhatsApp bericht zag je in je notificationbar alleen een icoontje maar kon je geen sneakpreview krijg als je je notificationbar opende zoals wel het geval bij de standaard berichtapplicaties is (bbm/gtalk/msn). Nu werkt dat dus wel :)

Wel de versie via www.whatsapp.com/ota gebruiken want met die in AppWorld werkt het nog niet ;)
Nice! Het werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik zoek me scheel! voor de curve 8520 was het geen probleem maar ik zoek een simpel blauw rustig theme voor mijn 9780 bold (OTA) kan iemand mij n goede site geven aub?
bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn hotmail ingesteld, maar nu ontvang ik me ouderen berichten niet. Ik heb ingesteld dat ie 60dagen een bericht moet bewaren. Haalt ie nou niet mijn oudere mailtjes op van bv vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:56:
Ik heb gisteren mijn hotmail ingesteld, maar nu ontvang ik me ouderen berichten niet. Ik heb ingesteld dat ie 60dagen een bericht moet bewaren. Haalt ie nou niet mijn oudere mailtjes op van bv vorige week?
Hij gaat ophalen vanaf het moment dat de verbinding is opgezet. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, want werd er altijd gek van als m'n Telefoon volliep met Mailtjes zodra ik dit had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:03:
[...]

Hij gaat ophalen vanaf het moment dat de verbinding is opgezet. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, want werd er altijd gek van als m'n Telefoon volliep met Mailtjes zodra ik dit had ingesteld.
Bedankt voor de snelle reactie! Als ik een hotmail mailtje van mijn pc verwijdert, verwijdert ie hem niet van me Blackberry hoe kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
Back in the Days, gebruikte ik CrunchSMS op OS4.7 om "Chat Style" SMS te verkrijgen. Het werkte allemaal wat log en uiteindelijk wilde ik toch liever de Native Gebruiken.

Echter hebben ze Recentelijk een in mijn ogen (Fan van BeBuzz Toasts) nuttige Functie toegevoegd! Je krijgt een PopUp wanneer je een Bericht ontvangt, en kan in deze PopUp tevens direct reageren (QuickReply) op de betreffende SMS.

Tevens bevindt zich binnen CrunchSMS een "WhatsApp" concurrent in de vorm van TextFreek. Wanneer de Contactpersoon over TextFreek bezit, wordt het "Send" Icoon Oranje, en weet je dat deze berichten gratis zijn, wanneer het "Send" Icoon Blauw is, verstuur je een Reguliere SMS (hiertussen kan je zelf Switchen).

Ik heb het opnieuw een kans gegeven, al ik het wat Logger dan de Native Ondersteuning. Ik denk dat die PopUp het voor mij de moeite maakt.

http://CrunchSMS.com
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:08:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie! Als ik een hotmail mailtje van mijn pc verwijdert, verwijdert ie hem niet van me Blackberry hoe kan ik dat instellen?
Zover ik weet is het bij BIS niet zo dat hij de "Status" van je berichten overneemt. Het is "One Way Sync" of halfbakken "Two Way Sync". Dit houdt in dat een gelezen bericht op de "Server" / Hotmail Site wordt derhalve ook niet als Gelezen gemarkeerd op de BlackBerry (andersom is dit, als het goed is, wel). Verzonden Mails vanaf je PC komen bij de ene E-Mail aanbieder wel weer op je BB terecht.

Een BES is hier volgens mij wel toe in staat, dit is echter de "Zakelijke Implementatie" van BlackBerry Services.

Ik vermoed dat er ooit nog wel een Volwaardige "Two Way Sync" komt, maar wanneer dit daadwerkelijk uitrolt is een raadsel.

Dit is echter mijn kijk op deze dingen, wellicht dat er in de laatste tijd dingen zijn veranderd waardoor mijn informatie niet correct is, mijn excuses hiervoor.

[ Voor 59% gewijzigd door JunkieXP op 29-07-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Al enige jaren zakelijk een blackberry gebruiker. Wat ik nog steeds wel jammer vind van een BB is dat je nog steeds niet uitgesteld e-mail kan verzenden met het ding. Je zou je kunnen voorstellen dat je 's avonds op de bank zit en nog even een bericht wil zenden aan een client (je hebt al wat in je hoofd). Om dat te doen om 23.00 's avonds komt mijns inziens onprofessioneel over, dus pak ik dan altijd even de laptop erbij om alvast in een documentje een concept op te maken, om de volgende dag te versturen. In Outlook kan je dat wel instellen, dat je uitgesteld een e-mailbericht kan versturen. Dat kon ook met de oude Symbian S80 telefoons, zoals de Nokia 9500 Communicator. Hierna helaas geen toestel meer gezien die dit kan, erg jammer.

Iemand ervaringen met software op BB die het wel kan, of evt. andere toestellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 01-08-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 16:49

Nox

Noxiuz

Ik heb even jullie hulp nodig, mijn zus heeft bij Hi een bundeltje van 100MB voor in Griekenland afgesloten maar krijgt geen verbinding. Ik heb zelf geen BB maar weten jullie waar het aan kan liggen? Data tijdens roaming heeft ze toegestaan (dat was ook het probleem met mijn android laatst) maar verder krijgt ze gewoonweg geen verbinding. Ze zit op Chersonisos en wil graag whatsapp gebruiken omdat sms'en zoveel geld kost.

Weten jullie een aantal opties die ik aan haar kan sturen die ze moet inschakelen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
NoxiuZ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:33:
Ik heb even jullie hulp nodig, mijn zus heeft bij Hi een bundeltje van 100MB voor in Griekenland afgesloten maar krijgt geen verbinding. Ik heb zelf geen BB maar weten jullie waar het aan kan liggen? Data tijdens roaming heeft ze toegestaan (dat was ook het probleem met mijn android laatst) maar verder krijgt ze gewoonweg geen verbinding. Ze zit op Chersonisos en wil graag whatsapp gebruiken omdat sms'en zoveel geld kost.

Weten jullie een aantal opties die ik aan haar kan sturen die ze moet inschakelen?
Ziet ze een Wit of een Rood driehoekje in haar scherm en heeft ze gprs / 3g of GPRS / 3G (in Hoofdletters / Capslock dus). Weet niet hoe het in Griekenland zit, maar misschien is de Dekkingsgraad voor Mobiel Internet daar sowieso nog heel laag of is BIS geblokkeerd in dat land (wat me sterk lijkt)...

Ze kan eventueel ook nog proberen WhatsApp Push bij WhatsApp -> BB Menuknop -> Instellingen -> BB Menuknop -> Geavanceerde Instellingen uitschakelen. Dan gaat WhatsApp over normaal internet (werkt voor WiFi only, weet niet zeker of dat voor gprs / 3g only werkt maar is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik heb sins een half jaar een bb 9780.
ik heb een blackberry vodafone prepaid pakket gekocht toen het internet nog gratis was. Maar nu is dat jammer genoeg afgelopen. Ik heb bij vodafone aangegeven dat ik blackberry vodafone prepaid niet meer wou en dat zou als het goed is goed gegaan zijn. Maar nu als ik buiten berijk van een bekende wifi kom gaat hij automatisch en internet gebruiken van bijv mijn twitter en gaat er data tegoed van mijn beltegoed af. Ik weet hoe ik dit handmatig moet uitzetten maar daar word je helemaal gek van en soms vergeet je het zelf en ben je 4 euro kwijt -.-. is er een manier hoe ik dit automatisch uit kan zetten? ik heb eerst een prepaid telfort gehad in mijn blackberry en daar ging alles goed mee dus geen internet gebruik. Misschien was het een idee om een gewone prepaid kaart van vodafone te kopen ipv de blackberry nu het internet toch is afgelopen en eigenlijk geen verschil geeft. Ik wil wel graag gebruik blijven maken van de Blox (sms). Iemand ervaring met de gewone prepaid kaart op een blackberry of die ook internet gebruikt?
Groetjes hoop snel antwoord te horen.

• JunkieXP
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:34:
Hallo
ik heb sins een half jaar een bb 9780.
ik heb een blackberry vodafone prepaid pakket gekocht toen het internet nog gratis was. Maar nu is dat jammer genoeg afgelopen. Ik heb bij vodafone aangegeven dat ik blackberry vodafone prepaid niet meer wou en dat zou als het goed is goed gegaan zijn. Maar nu als ik buiten berijk van een bekende wifi kom gaat hij automatisch en internet gebruiken van bijv mijn twitter en gaat er data tegoed van mijn beltegoed af. Ik weet hoe ik dit handmatig moet uitzetten maar daar word je helemaal gek van en soms vergeet je het zelf en ben je 4 euro kwijt -.-. is er een manier hoe ik dit automatisch uit kan zetten? ik heb eerst een prepaid telfort gehad in mijn blackberry en daar ging alles goed mee dus geen internet gebruik. Misschien was het een idee om een gewone prepaid kaart van vodafone te kopen ipv de blackberry nu het internet toch is afgelopen en eigenlijk geen verschil geeft. Ik wil wel graag gebruik blijven maken van de Blox (sms). Iemand ervaring met de gewone prepaid kaart op een blackberry of die ook internet gebruikt?
Groetjes hoop snel antwoord te horen.
Wat je zou kunnen proberen is een "Fake APN" invullen, misschien moet je hier eventjes op Googlen want ik durf niet exact de werking van iets dergelijks te omschrijven. Opties -> Toestel -> Geavanceerde Systeeminstellingen -> TCP/IP en daar een "ongeldig adres" invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb al een paar weken een nieuwe bold 9780.. en na een week is hij gevallen precies op dat unlock knopje. Dus dat metalen randje om mijn unlock knopje zit nu zegmaar, in de weg van mijn unlock.. dus het gaat niet meer zo soepel unlocken/locken.. sindsdien begon mijn beeldscherm ook al raar te doen, wit scherm bij het unlocken.. en ook heel vaak als je een slecht tv kanaal verbinding hebt maar dan op j etelefoon.. en nu op het begin scherm zie je allemaal van die rode lijntjes lopen en ook op al mijn fotos op me telefoon en ping..

klinkt iemand dit bekend? ligt dit 100% aan mijn scherm? of aan het unlock knopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:00:
hallo, ik heb al een paar weken een nieuwe bold 9780.. en na een week is hij gevallen precies op dat unlock knopje. Dus dat metalen randje om mijn unlock knopje zit nu zegmaar, in de weg van mijn unlock.. dus het gaat niet meer zo soepel unlocken/locken.. sindsdien begon mijn beeldscherm ook al raar te doen, wit scherm bij het unlocken.. en ook heel vaak als je een slecht tv kanaal verbinding hebt maar dan op j etelefoon.. en nu op het begin scherm zie je allemaal van die rode lijntjes lopen en ook op al mijn fotos op me telefoon en ping..

klinkt iemand dit bekend? ligt dit 100% aan mijn scherm? of aan het unlock knopje..
Ik gok erop dat het vallen niet alleen het knopje kapot gemaakt heeft maar ook het beeldscherm.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Ik gok erop dat het vallen niet alleen het knopje kapot gemaakt heeft maar ook het beeldscherm.
Het rare is dat hij het soms wel doet maar soms ook niet.. dus ik heb wel gewoon beeld maar met een beetje vervaging en soms gewoon wit, buggy scherm..

en nu doet tie het niet meer maar ik hoor wel iets bewegen in me toestel dus ik hoop dat het stekkertje gewoon los zit :) morgen eens een torx t5 zien te krijgen ergens en open maken

• JunkieXP
Le0032 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:49:
Al enige jaren zakelijk een blackberry gebruiker. Wat ik nog steeds wel jammer vind van een BB is dat je nog steeds niet uitgesteld e-mail kan verzenden met het ding. Je zou je kunnen voorstellen dat je 's avonds op de bank zit en nog even een bericht wil zenden aan een client (je hebt al wat in je hoofd). Om dat te doen om 23.00 's avonds komt mijns inziens onprofessioneel over, dus pak ik dan altijd even de laptop erbij om alvast in een documentje een concept op te maken, om de volgende dag te versturen. In Outlook kan je dat wel instellen, dat je uitgesteld een e-mailbericht kan versturen. Dat kon ook met de oude Symbian S80 telefoons, zoals de Nokia 9500 Communicator. Hierna helaas geen toestel meer gezien die dit kan, erg jammer.

Iemand ervaringen met software op BB die het wel kan, of evt. andere toestellen?
Er is verschillende Software hiervoor beschikbaar, echter is deze vaak wel betaald.

Je kan een van de volgende proberen, of zoeken op iets als "Mail Scheduler".

Delay Email: https://appworld.blackber...ore/content/43003?lang=en
Email Scheduler: https://appworld.blackberry.com/webstore/content/186?lang=en
Future eMail Scheduler: https://appworld.blackber...tore/content/4403?lang=en

Hou ons op de hoogte =).

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 18-08-2011 09:28 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Nou, dat of gewoon nadat je het mailtje hebt getypt op de blackberry-knop drukken en kiezen voor Concept Opslaan. Dan kan je hem de volgende dag openen en alsnog verzenden.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Grappig, dat je het onprofessioneel vindt overkomen als je om 23h00 een email stuurt aan een cliënt. Je kunt namelijk ook andersom redeneren :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycorps
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
ik vind het juist super als ik merk dat de mensen die voor me werken niet alleen tussen 9 en 5 aan me denken :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste