Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
RooT schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:49:
[...]

Ja vooral dat laatste is dus eigenlijk mijn vraag. Want tot nu toe begrijp ik ervan dat ik eerst een conventioneel data-abo moet hebben en daarbij nog een BB abo.. dat vind ik dus wel onzin want dan wordt zo'n BB wel heel duur... maar als ik nu een gewoon data-abo kan vervangen door een van BB dan valt het nog wel mee...
Je hebt internet en bb services nodig. Maar dat zit in 1 pakket wat niet duurer is dan internet.

Je kunt daarentegen ook internet niet afsluiten en er alleen voor kiezen om facebook en email te ontvangen (en/of ping). Je hebt dan geen internet, maar jeb etaald dan wel een stuk minder dan iemand die een iphone heeft (en internet moet hebben)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Maar dan vraag ik me af, wat biedt dat BIS nu dan meer dan een ander internet abo? (Behalve dat pingen). Want e-mails ontvangen e.d. kan toch ook op alle andere telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RooT schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:13:
Maar dan vraag ik me af, wat biedt dat BIS nu dan meer dan een ander internet abo? (Behalve dat pingen). Want e-mails ontvangen e.d. kan toch ook op alle andere telefoons?
Email ontvangst is instantanious. Op een iphone of android is het of pollen of imap-idle gebruiken. Beide kosten nogal wat stroom omdat er een connectie moet blijven en vaak is het niet zo rap. Ik heb het al meerdere malen gehad dat ik mijn gmail eerder binnen had op mijn bb dan ik het op het scherm op mijn pc zag.

Dit betekent overigens ook dat de BB geen stroomvretende verbinding hoeft open te houden en dit zie je ook in de praktijk doordat een bb het vaak veel langer uithoudt.

Als je email, berichten en telefonie wil, dan moet je een bb nemen. Wil je echter internetten en gamen, dan moet ik je ook eerlijk zeggen dat je met een bb gewoon het verkeerde product hebt. Dan kun je beter een android of iphone nemen. Maar dan meot je ook alle nadelen voor lief nemen (geen keyboard, veel batterij verbruik, relatief groot en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
RooT schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:13:
Push, en dat de e-mails minder data inbeslag nemen d.m.v. compressie.
justice strike schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:20:
[...]

Email ontvangst is instantanious. Op een iphone of android is het of pollen of imap-idle gebruiken. Beide kosten nogal wat stroom omdat er een connectie moet blijven en vaak is het niet zo rap. Ik heb het al meerdere malen gehad dat ik mijn gmail eerder binnen had op mijn bb dan ik het op het scherm op mijn pc zag.

Dit betekent overigens ook dat de BB geen stroomvretende verbinding hoeft open te houden en dit zie je ook in de praktijk doordat een bb het vaak veel langer uithoudt.

Als je email, berichten en telefonie wil, dan moet je een bb nemen. Wil je echter internetten en gamen, dan moet ik je ook eerlijk zeggen dat je met een bb gewoon het verkeerde product hebt. Dan kun je beter een android of iphone nemen. Maar dan meot je ook alle nadelen voor lief nemen (geen keyboard, veel batterij verbruik, relatief groot en zwaar.
Met dat G-mail ben ik het niet mee eens, ik krijg op mijn Galaxy S G-mail sneller binnen dan met mijn Blackberry. Beide Vodafone. Scheelt vrijwel niks.

Dat laatste stuk heb je inderdaad gelijk alhoewel dat verbeterd moet zijn met OS6.

[ Voor 63% gewijzigd door SgtElPotato op 20-12-2010 10:24 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Voor alle vragen over BIS die laatste tijd voorbij komen, heb ik een eerste opzet gemaakt voor een FAQ. Input is welkom :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook in het bezit van een BB 9780 deze heb ik aangeschaft met het idee "zakelijke telefoon".
Ik heb namelijk ook een iPhone 4 en bovenstaande kan ik inderdaad bevestigen, de BB is een heerlijke telefoon voor naar mijn mening de zakelijke aspecten: Snel bellen, Snel mails ontvangen en beantwoorden en een makkelijk QWERTY toetsenbord.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik het de eerste paar dagen de grootste "minder fijne" telefoon ever vond.
Na een tijdje ermee gespeeld te hebben word het allemaal wat duidelijker en begin je de echte sterke kanten van de BB te zien en ook te waarderen.
Des al niet te min is en blijft het naar mijn mening een mooi zakelijk toestel waar je snel mee kunt werken.
Mijn iPhone 4 is op een aantal fronten een stuk sterker: Grafisch/Games , Internetten (drama op de bb) , meer apps (en dan doel ik op goeie apps) Camera (al valt die van de bb zeker niet tegen).

Eindoordeel:

BB 9780

+Snel mail ontvangen en beantwoorden
+Zeer fijn QWERTY-Toetsenbord
+Alles binnen handbereik
+Batterij verbruik
+Ping
+OS6 is echt een wereld van verschil!

-Slechte app store
-Trackpad werkt goed maar soms ook niet
-Camera, kwaliteit had beter gekund.
-Games, begin er niet aan.

Mijn mening is uiteraard beinvloed door de iPhone 4 die ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
iPhone-gebruikers gaan altijd prat op het feit dat er voor de BB geen goede apps zouden zijn. Nu vraag ik je, noem eens een paar goede iPhone apps die je voor de BB niet hebt? Want volgens mij zijn alle echt nuttige apps ook gewoon voor de BB verkrijgbaar (WhatsApp, Twitter, Facebook, Google Maps).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:53:
iPhone-gebruikers gaan altijd prat op het feit dat er voor de BB geen goede apps zouden zijn. Nu vraag ik je, noem eens een paar goede iPhone apps die je voor de BB niet hebt? Want volgens mij zijn alle echt nuttige apps ook gewoon voor de BB verkrijgbaar (WhatsApp, Twitter, Facebook, Google Maps).
Ik was eerst de grootste "BB-Hater" ever dus als mijn enige zeik puntje de apps zijn valt het mee toch? ;)
Apps(vooral de games) die ik persoonlijk mis:

-Google analytics tool
-Real Racing 2
-Tweakers app?
-Viber
-Marktplaats

En zo zijn er wel meer maar dat is heel persoonlijk en kan ik eigenlijk niet van de BB verwachten, met dat doel heb ik hem ook niet gekocht.
Het is enkel voor de mensen die gewoon geen keuze kunnen maken tussen iPhone en BB.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
op een mobiel?
-Real Racing 2
yes zwaar gemis, aan de andere kant, zijn deze games nu echt van het kaliber als op een bijv. PSP?
-Tweakers app?
wat wil je met een tweaker app wat je niet op de (mobile)site kunt?
-Viber
komt voor bb
-Marktplaats
is dit niet een pluspunt :P
Het is enkel voor de mensen die gewoon geen keuze kunnen maken tussen iPhone en BB.
ja het doel van die twee telefoons is gewoon heel anders. Ik zat eerst heel erg te twijfelen over android w7. Maar ik keek naar mijn toenmalige telefoon en ik zag toen in dat geen van beide eigenlijk bedoelt was voor wat ik wilde (en ben vrij snel overgegaan op bb wat uiteindelijk echt de juiste keuze is geweest).

ja gaming is ruk op ee bb. Maargoed kunnen we ook stellen dat emails schrijven op een iphone ruk is.

en wat betreft applicaties... ik kan zo even niet bedenken wat voor apps ik zou willen maar meeste apps zijn wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Google analytics tool op een mobiel, ik ben webdesigner en host zelf ook een aantal sites.
Dan zijn zulke tools natuurlijk best handig om gewoon bij de hand te hebben.
Gaming is inderdaad ruk op een bb maar ik ben van mening dat de bb daar gewoon niet voor bedoelt is.
iPhone gaat graag de strijd aan met de PSP (wat ze naar mijn mening aardig goed doen).
Mailen is naar mijn mening ook goed te doen op de iPhone het is maar wat je gewend bent.
Ik kan iniedergeval geen afscheid meer nemen van de iPhone 4 noch de BB 9780 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:11:
Ja Google analytics tool op een mobiel, ik ben webdesigner en host zelf ook een aantal sites.
Dan zijn zulke tools natuurlijk best handig om gewoon bij de hand te hebben.
want webdesign doe je op een iphone? Komop dat is toch overbodig? of ben ik nu helemaal gek?
Gaming is inderdaad ruk op een bb maar ik ben van mening dat de bb daar gewoon niet voor bedoelt is.
iPhone gaat graag de strijd aan met de PSP (wat ze naar mijn mening aardig goed doen).
Mailen is naar mijn mening ook goed te doen op de iPhone het is maar wat je gewend bent.
Ik kan iniedergeval geen afscheid meer nemen van de iPhone 4 noch de BB 9780 :)
tja wellicht heb je gelijk. Maar ik vind het bijzonder vervelend typen op een virtueel toetsenbord zonder feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
justice strike schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:44:
[...]

want webdesign doe je op een iphone? Komop dat is toch overbodig? of ben ik nu helemaal gek?
Om de statistieken te kunnen bekijken is dit idd erg handig. Ik kijk er 1-2 maal daags op als ik geen pc bij de hand heb.
tja wellicht heb je gelijk. Maar ik vind het bijzonder vervelend typen op een virtueel toetsenbord zonder feedback
Kwestie van gewenning denk ik?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SgtElPotato schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:38:
[...]

Om de statistieken te kunnen bekijken is dit idd erg handig. Ik kijk er 1-2 maal daags op als ik geen pc bij de hand heb.
goed, als dat is hoe je werkt dan kan ik daar weinig tegen inbrengen.
[...]

Kwestie van gewenning denk ik?
wellicht... maar volgens mij is er al vaak onderzoek gedaan en blijkt zo'n keyboard ook daadwerkelijk sneller te typen dan een virtueel keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google analytics is een erg fijne tool om de stats van mijn site te bekijken.
Het is dus super als ik niet in de buurt van mijn laptop ben om toch nog even te kunnen kijken hoe het ermee gaat.

Ik denk dat een virtueel keyboard tot een gewoon keyboard bijna/tot geen verschil geeft in snelheid van typen.
Het is allemaal zoals eerder gezegd een kwestie van gewennig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Mijn bold doet heel vreemd. Als ik files kopieer naar mijn memory kaart dan staan ze er kwablijkelijk op maar als ik dan disconnect en ik probeer een video af te spelen (of zelfs nieuwe muziek) dan zijn die files opeens weg.

Als ik de bb weer connect is alles gewoon weg. Ik heb echt geen idee waarom. Het is gewoon een 8gb sandisk in een winkel gekocht (niet ebay)

(btw battery pullout is al geprobeert)

[ Voor 5% gewijzigd door justice strike op 21-12-2010 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Weet iemand hoe je op de BB 9780 de MMS instellingen voor Vodafone kan instellen? Ik kan het niet vinden online bij Vodafone. Zou niet zo moeilijk moeten zijn lijkt mij maar ik krijg altijd zo'n standaard bericht dat ik online bij Vodafone moet inloggen om een MMS te bekijken :( Alvast bedankt.

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, heb dit toestel nu ook. erg fijn toestel. alleen 1 vraagje. als ik ga typen kan ik geen punten zetten. alleen door 2 keer op het " sym" knopje te drukken en dan een punt te kiezen. is er neit een andere optie voor? iets van dubbelklikken zodat hij een punt zet of zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:27:
zo, heb dit toestel nu ook. erg fijn toestel. alleen 1 vraagje. als ik ga typen kan ik geen punten zetten. alleen door 2 keer op het " sym" knopje te drukken en dan een punt te kiezen. is er neit een andere optie voor? iets van dubbelklikken zodat hij een punt zet of zoiets??
ALT+M indrukken ook niet?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das dus de truc. thanx :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Graag gedaan :)
Even wennen, maar daarna kun je/wil je niet anders dan typen op een blackberry!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom van andoid af. had de htc desire. hele mooie telefoon, maar werd gek van die slechte batterij. gebruik facebook en twitter regelmatig. nu dus een BB. kleiner scherm maar wel alle functionaliteit. alleen hoef ik niet meer met de oplader op stap haha. en toetsenbordje is wel fijn. heel effe wennen, maar weet nu al dat ik hem fijn ga vinden.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Doe eens 2 keer een spatie 8)

• -Ace
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 09:00
heb dus vanmiddag ook de 9780 aangeschaft, maar heb t volgende probleem internet werkt wel via wifi,
maar niet via bis.

bij service status staat het volgende:
telefoonnummer: onbekend nummer (erg vreemd)
status: beschikbaar
verbinding: mobiel internet
blackberry internet service: geen verbinding
blackberry enterprice server: geen verbinding

ik heb een vodafone bb plus abbonnement

weet iemand hoe ik wel verbinding kan krijgen met bis?, zelf kom ik er niet uit zit al uren te klooien met dat ding :P

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vodafone bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik ben momenteel de bezitter van de Nokia E72 (Symbian). Voorheen de Nokia E71 gehad en met de verlenging de Nokia E72 genomen omdat de Nokia E71 goed beviel. Echter, de Nokia E72 beviel mij ook de eerste paar maanden. Maar na verschillende updates (welke een telefoon juist beter horen te maken?) is mijn telefoon alleen maar achteruit gegaan. Met name veel vastlopers. Ik kan hem totaal niet meer vertrouwen en juist op de momenten dat ik hem écht nodig heb, laat mijn E72 het afweten.
Over enkele maanden kan ik weer verlengen (HI/KPN, je kan kiezen) en mijn oog is gevallen op de BB Bold 9780. Waarom? Dezelfde mogelijkheden als de Nokia (internetten, mailen, smsen etc) alleen als ik de ervaringen zo lees (en hoor van vrienden, sommige ook BB Bold 9700) een stuk minder problemen met vastlopen e.d. en vele malen innovatiever.

Omdat ik in de orientatiefase zit, heb ik een paar vragen. Mogelijk kunnen jullie deze beantwoorden:
- In het eerste filmpje van dit topic (vergelijking BB Bold 9700 en BB Bold 9780) valt het mij op dat het opstarten ontzettend lang duurt. Is dit de eerste keer (met initialiseren e.d.) of altijd?
- Mijn Nokia E72 doet het 3/4 dagen voordat deze aan de lader moet. Hier ben ik heel erg tevreden mee. Ik weet dan ook dat ik hier waarschijnlijk op moet gaan inleveren als ik naar de BB Bold 9780 overstap. Ik ben wel iemand die zuinig met zijn batterij omgaat (helemaal op laten gaan totdat telefoon uitvalt en dan pas opladen). Ik gebruik de telefoon voornamelijk voor bellen, smsen, e-mailen, navigatie (is BB maps ok en gratis?) en enkele apps zoals Facebook en Teletekst. Spelletje spelen, muziek luisteren, filmpjes kijken doe ik niet. Is 2 dagen reeel?
- Is tethering via Bluetooth mogelijk? Ik ben vaak onderweg en als ik mijn mobiel (internet) kan gebruiken voor mijn laptop dan doe ik dat graag.
- Tot slot: is er in startscherm direct een notitieknop aanwezig (of eventueel in te stellen)? Ik ben iemand die graag notities maakt zodat ik dingen niet vergeet en vind het dan ook fijn om direct notities te kunnen maken, zonder dat ik eerst verschillende menu's door moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 14:20
Grooveman11 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:42:
[...]
Omdat ik in de orientatiefase zit, heb ik een paar vragen. Mogelijk kunnen jullie deze beantwoorden:
- In het eerste filmpje van dit topic (vergelijking BB Bold 9700 en BB Bold 9780) valt het mij op dat het opstarten ontzettend lang duurt. Is dit de eerste keer (met initialiseren e.d.) of altijd?
- Mijn Nokia E72 doet het 3/4 dagen voordat deze aan de lader moet. Hier ben ik heel erg tevreden mee. Ik weet dan ook dat ik hier waarschijnlijk op moet gaan inleveren als ik naar de BB Bold 9780 overstap. Ik ben wel iemand die zuinig met zijn batterij omgaat (helemaal op laten gaan totdat telefoon uitvalt en dan pas opladen). Ik gebruik de telefoon voornamelijk voor bellen, smsen, e-mailen, navigatie (is BB maps ok en gratis?) en enkele apps zoals Facebook en Teletekst. Spelletje spelen, muziek luisteren, filmpjes kijken doe ik niet. Is 2 dagen reeel?
- Is tethering via Bluetooth mogelijk? Ik ben vaak onderweg en als ik mijn mobiel (internet) kan gebruiken voor mijn laptop dan doe ik dat graag.
- Tot slot: is er in startscherm direct een notitieknop aanwezig (of eventueel in te stellen)? Ik ben iemand die graag notities maakt zodat ik dingen niet vergeet en vind het dan ook fijn om direct notities te kunnen maken, zonder dat ik eerst verschillende menu's door moet.
1. Duurt altijd zo lang.
2. Je gaat er op moeten inleveren, maar wss red je 2 dagen nog wel.
3. Thetheren is een optie via Desktop Manager, maar check of je provider t toestaat.
4. Kan ingesteld worden

[ Voor 20% gewijzigd door jlkiller op 02-01-2011 20:37 ]

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
jlkiller schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:36:
[...]

1. Duurt altijd zo lang.
2. Je gaat er op moeten inleveren, maar wss red je 2 dagen nog wel.
3. Thetheren is een optie via Desktop Manager, maar check of je provider t toestaat.
4. Kan ingesteld worden
Dank je voor de antwoorden. Ik hou dit topic graag in de gaten voor verdere ervaringen. Begin april mag ik verlengen dus wanneer de ervarnigen verder positief zijn weet ik welke het gaat worden:)
Nog 1 vraag:
Hoe is BlackBerry Maps (navigatie)? En is deze gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik gebruik google maps voor het navigeren op de blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 19:46
Mijn vriendin heeft dit toestel ook. helaas gaf het ding vanochtend na een reboot een "App error 606".
Het toestel start niet meer op en blijft deze melding tonen. Het loshalen van de accu had ook geen zin

Lijkt een bug in de software dus. Logischerwijs valt dit onder garantie en kan de belcompany dit vast wel oplossen.

Komt iemand dit bekend voor? Is er iets dat ik zelf kan doen? Bestaat er een hardreset, of een reinstall van de software? Al vraag ik mij af of ik de BB nu nog wel kan connecten met de PC.

EDIT: Opgelost door de BB aan de PC te hangen en van de BBSite verse software te downloaden.
Ik snap echter niet dat zulke bugs productie halen...

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 05-01-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Heeft iemand hier problemen met whatsapp op de black berry bold 9780?

ik kan namelijk alleen via wifi versturen en niet via mijn provider
ik heb alleen een internet abo.

ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Zonder een BIS of BES abonnement zal WhatsApp niet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
wat is een bis of bes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik sta op het punt deze telefoon te bestellen, alleen vraag ik me af: Kan je 2 contracten laten lopen bij Vodafone?
Mijn oude contract verloopt in oktober, en kan de extra kosten wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
rethxoth schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:56:
Ik sta op het punt deze telefoon te bestellen, alleen vraag ik me af: Kan je 2 contracten laten lopen bij Vodafone?
Je mag ernaast gewoon een 2e abbo afsluiten hoor, zolang je maar netjes betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 19:46
rethxoth schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:56:
zo leuk is het toestel ook weer niet, dat je er een 10 maanden dubbel voor zou willen betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Lumics schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:40:
[...]

zo leuk is het toestel ook weer niet, dat je er een 10 maanden dubbel voor zou willen betalen..
Ach, als ik bij me oude abbo internet & zorgeloos sms uitschakel, dan betaal ik in totaal maar 8 euro meer dan MET...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik een blackberry bold 9780. Alles werkt prima, behalve het wi-fi internet.

Ik kan wel gewoon wi-fi instellen en krijg rechtsbovenin dan ook een wit wi-fi teken dat aangeeft dat ik toegang heb tot BB-services en ben verbonden met een wi-fi netwerk.

Als ik vervolgens via de browser naar internet ga krijg ik de volgende melding: "Kan geen verbinding maken met internet. Probeer later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen met uw netwerkprovider".

Of ik APN uit of aanzet maakt geen verschil (krijg bij beide geen verbinding).

Iemand een oplossing? De punten die in de handleiding van BB bold 9780 staan heb ik allemaal al afgelopen.

edit: ik heb een abbo bij vodafone met blackberry plus

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kun je wel internetten via 3G?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja via mobiel internet (3G) gaat prima. Maar hij schakelt in aanwezigheid van Wi-fi ook niet direct over daarop. Als ik mobiel internet uitschakel lukt wi-fi ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Heb nu mijn 9780 2 dagen maar volgens mij is er iets niet goed met mijn batterij?

Ik gebruikte hem vandaag sinds 9 uur 's ochtends, tot en met nu (1 uur 's middags) en er is al 35% verloren?
Ik heb 1 uurtje muziek geluisterd en hier en daar Whatsapp / BBM / Twitter. Wifi staat uit en 3G staat wel aan.

Volgens mij is dit niet bepaald normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niks raars hoor, gewoon even kijken wanneer hij echt leeg is. Dan weet je iets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Momenteel zit hij op 21% na 12 uur gebruik dus, maar de eerste 7 uur had ik niet in de gaten dat WhatsApp non-stop op het achtergrond draaide, nadat ik deze had afgesloten ging me batterij minder snel omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:44
Mijn vader gaat bij KPN een nieuwe telefoon halen aangezien hij zijn abbo gaat verlengen.
Hij neemt dan voor mij de BB 9780 met normaal internet. Dan krijg ik de BB
en neemt hij mijn HTC Legend. Ik ga dan bij Hi mijn internet upgraden naar BB internet :)
De simkaart past ook gewoon in een Hi telefoon enzo dus dat is geen probleem.
Maar ik had dus de vraag wat nou echt leuke dingen zijn aan de BB vergeleken
met andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag je leest veel over app's, Maar een app voor een iphone is bijvoorbeeld niet geschikt voor een BB? Ik zou graag de Giel Beelen app op mijn BB willen hebben om maar een voorbeeld te noemen, en deze word alleen in Apple en Android aangeboden. Hoe zit dit in mekaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Heb zojuist me OS geupgrade naar .359 en het is ongelofelijk, maar me batterij gaat veel langer mee!
Sinds 14:30 tot nu (17:41) heb ik nog 90% over, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik zit te denken om een blackberry te nemen, vooral vanwege batterijduur, van wat ik begrijp gaat de gemiddelde android phone amper een dag mee als je beetje ermee speelt, en bb lijkt me dan wat beter, een smartphone die niet gelijik opgaat als je ff wat chat/mailtjes leest. Echter hier en daar wat tegenstrijdige berichten, sommige zeggen alsnog dagelijks opladen en andere bronnen noemen 3-4 dagen.

Gaat een BB bij hetzelfde/vergelijkbaar gebruik langer mee dan andere smartphones (met name android phones)?
rethxoth schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:42:
Heb zojuist me OS geupgrade naar .359 en het is ongelofelijk, maar me batterij gaat veel langer mee!
Sinds 14:30 tot nu (17:41) heb ik nog 90% over, heerlijk :)
Is dit puur standby of was je af en toe wat aan het doen?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:26:
Even een kleine vraag je leest veel over app's, Maar een app voor een iphone is bijvoorbeeld niet geschikt voor een BB? Ik zou graag de Giel Beelen app op mijn BB willen hebben om maar een voorbeeld te noemen, en deze word alleen in Apple en Android aangeboden. Hoe zit dit in mekaar?
klopt wat je zegt, voor blackberry moet je apps hebben die geschikt zijn voor bb. Je moet elk OS/phone (android, symbian/nokia, ios/iphone etc) zien als een apart platform, zoals windows vs linux of xbox360 vs ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Gigapower schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:35:

Is dit puur standby of was je af en toe wat aan het doen?
Ik was in die tijd om de zo veel keer even op Twitter en ook best vaak aan het chatten op Blackberry Messenger, Facebook ook gecheckt en in me pauze even 10 minuten muziek gedraaid, dus opzich wel goed gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15-09 10:31
Hele suffe vraag misschien, maar ik heb nu een E72 en kan binnen een paar weken verlengen. Wat ik veel gebruik bij de E72 zijn de sneltoetsen:
sym: bluetooth aan/uit
ctrl: geluid aan/uit
spatie: flashlight aan/uit (ben nachtblind, vandaar ;))

Is dit bij de BB ook zo, of moet ik me weer ingraven in menu's? Bovengenoemde drie shortkeys gebruik ik meermalen per dag (ja, ook de flashlight). Als ik de plaatjes bekijk heeft de E72 meer toetsen, ook @ en leestekens zijn bij de Nokia aparte toetsen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Senor Sjon schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:16:
Hele suffe vraag misschien, maar ik heb nu een E72 en kan binnen een paar weken verlengen. Wat ik veel gebruik bij de E72 zijn de sneltoetsen:
sym: bluetooth aan/uit
ctrl: geluid aan/uit
spatie: flashlight aan/uit (ben nachtblind, vandaar ;))

Is dit bij de BB ook zo, of moet ik me weer ingraven in menu's? Bovengenoemde drie shortkeys gebruik ik meermalen per dag (ja, ook de flashlight). Als ik de plaatjes bekijk heeft de E72 meer toetsen, ook @ en leestekens zijn bij de Nokia aparte toetsen.
Je kunt daar sneltoetsen voor instellen via de Quickpull app (betaald). Wat je ook kunt doen (zonder app), is de toetsen aan de zijkant instellen. Ik heb de linker toets bijvoorbeeld zo ingesteld dat ik mijn profielen te zien krijg, zodat ik mijn telefoon snel op stil kan zetten. De rechter sneltoets is standaard het activeren van de camera. Als je die verandert naar video, én je stelt in dat de video standaard gebruikt maakt van flits, heb je direct je zaklampsneltoets. Stuk doeltreffender dan een dure zaklamp app ;)

Speciale tekens zitten idd onder de "sym" toets bij de BB, maar persoonlijk heb ik dat nooit als hinderlijk ervaren.

Mijn batterij gaat overigens 2 à 3 dagen mee, afhankelijk van hoeveel ik ermee doe. Ik tik wel zeer regelmatig mailtjes en surf ook wel het nodige. Ik sluit mijn apps wel iedere keer "netjes af" en heb ik behalve WhatsApp en mail ook geen apps die pushen. Daarbij zet ik ook WiFi uit als ik de deur uitga. De muziekspeler kost overigens extreem weinig accu, ik train er 3x per week mee op de racefiets (meestal 3 uur) en dat kost me 10%, terwijl de telefoon dan ook gewoon nog vrolijk mail binnenhaalt.

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 19-01-2011 10:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is er een app waarmee je alle active apps in 1x af kunt sluiten? Uiteraard bij voorkeur freeware :)

(zeker omdat sommige apps op de BB extreem duur zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Volgens mij kan dat met Quickpull, die app kan overigens erg veel, wordt ook wel de "swiss army knife" onder de apps genoemd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Da's dan meteen een reset... wil eigenlijk alleen dat alle apps afgesloten worden (reset duurt zo lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
hemiparo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:29:
Da's dan meteen een reset... wil eigenlijk alleen dat alle apps afgesloten worden (reset duurt zo lang)
Je kan een timer instellen met Quickpull en ook in de instellingen van je Blackberry zelf (Automatisch aan/uit) zet deze timer op een tijdstip dat je slaapt (5u snachts ofzo) en dan kan je de dag weer beginnen met een lege memory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Niet echt handig... zeker niet omdat ik een pincode heb :)

Maar... net een keer gedaan en na de Quickpull werd de BB extreem traag. Na een normale pull werkte het weer goed...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo'n app is lijkt me ook helemaal niet nodig als je gewoon je apps afsluit met BB-toets+sluit ipv. op rood te drukken...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Daar GAAT het toch niet om? Voor mij is het WEL nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Skype voor Blackberry is er nog steeds niet neem ik aan, op voor de Verizon gebruikers na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10
havana schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:06:
Volgens mij kan dat met Quickpull, die app kan overigens erg veel, wordt ook wel de "swiss army knife" onder de apps genoemd.
Ben je nu niet in de war met QuickLaunch, volgens mij was dit de "Swiss Army Knife" onder de Apps, en zo zie ik deze ook, wat een heerlijke toevoeging is dat.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Op zich een interessant toestel, vooral de zakelijke kant.
Maar kan ik nergens iets vinden over turn-by-turn navigatiesoftware,
het is toch niet zo dat er niets voor beschikbaar is? Ik zit namelijk
nogal eens in verschillende auto's welke niet allemaal zijn voorzien
van een navigatiesysteem en dan zou het wel handig zijn als ik kon
navigeren met de GSM (zoals ik het nu ook doe)

Zie ik het gewoon over het hoofd of bestaat het (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Garmin Mobile schijnt prima te werken, maar die trekt wel kaarten van internet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Is de trackpad van de Bold 9780 uit te schakelen? Dus dat je er gewoon op kunt klikken? Ik heb de trackpad bij de E72 ook uitgeschakeld, omdat ik dit niet altijd even prettig vind (persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 15-09 10:31
Grooveman11 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:51:
Is de trackpad van de Bold 9780 uit te schakelen? Dus dat je er gewoon op kunt klikken? Ik heb de trackpad bij de E72 ook uitgeschakeld, omdat ik dit niet altijd even prettig vind (persoonlijk).
In de winkel even met de BB zitten spelen, je hebt de trackpad nodig om te navigeren. De E72 heeft hieromheen nog cursortoetsen. Trackpad is dan redundant en dus naar voorkeur uit te schakelen. De BB trackpad reageert wel veel heftiger dan bij de Nokia. Die heb ik zelf ook en je blijft de pad aaien om de cursor ergens te krijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:44
Vandaag helemaal me BB compleet :) Vind het echt een top telefoon, ben overgestapt
van HTC legend omdat ik touchscreen toch niks vind. Met dit qwerty toetsenbord is het
ideaal voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 15:19
Sinds enkele dagen heb ik de BBB9780. Helaas nog geen BB-abbo, omdat ik nog 3 maanden tegaan heb bij Telfort.
Ik heb WhatsApp en Gmail er op geinstalleerd en ze werken gelukkig zonder de BB-abbo. Hiervoor heb ik de APN ingesteld op internet met als username/pw telfort.
Ik heb alleen één probleem met deze applicaties en dat is dat ze alleen werken wanneer ik de batterij uit de telefoon heb gehaald en de blackberry 'vers' is opgestart.
Als ik de applicaties helemaal afsluit en ik start ze opnieuw op, dan werken ze niet meer.

Is er iemand die weet waardoor het komt en wat een andere oplossing kan zijn voor het eruithalen van de batterij?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
FoxzMan schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:00:
Sinds enkele dagen heb ik de BBB9780. Helaas nog geen BB-abbo, omdat ik nog 3 maanden tegaan heb bij Telfort.
Ik heb WhatsApp en Gmail er op geinstalleerd en ze werken gelukkig zonder de BB-abbo. Hiervoor heb ik de APN ingesteld op internet met als username/pw telfort.
Ik heb alleen één probleem met deze applicaties en dat is dat ze alleen werken wanneer ik de batterij uit de telefoon heb gehaald en de blackberry 'vers' is opgestart.
Als ik de applicaties helemaal afsluit en ik start ze opnieuw op, dan werken ze niet meer.

Is er iemand die weet waardoor het komt en wat een andere oplossing kan zijn voor het eruithalen van de batterij?
Aangezien ik voornamelijk met WhatsApp werk, zou dit voor alle providers werken? Heb T-Mobile en geen instant-e-mail is een stuk goedkoper (web'n'walk is gratis voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:59
Even een korte vraag:
Klopt het dat een normaal internetabbonement (zoals je dat krijgt bij een HTC Desire, Vodafone) niet werkt in een BlackBerry, en dat je dus een speciale bundel moet hebben?
Zo ja, wat is hier de reden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zucht. Kun je alsjeblieft de moeite nemen om de FAQ te lezen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
StefanoDiBosso schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:55:
Even een korte vraag:
Klopt het dat een normaal internetabbonement (zoals je dat krijgt bij een HTC Desire, Vodafone) niet werkt in een BlackBerry, en dat je dus een speciale bundel moet hebben?
Zo ja, wat is hier de reden van?
Dit komt uit de FAQ:
Wat zijn BIS en BES?

BIS staat voor Blackberry Internet Service. Dit is een speciaal data abonnement voor de Blackberry, gericht op consumenten en kleinere bedrijven. BIS is feitelijk (2G/3G) internet van de provider plus nog wat extra ondersteuning voor BB protocollen. BIS maakt met een andere server verbinden dan 'normale' data- abonnementen.

BES staat voor Blackberry Enterprise Server. Dit systeem is gericht op zakelijke klanten; het is gekoppeld is aan het bedrijfs-e-mailsysteem.

Waarom heb je BIS/BES nodig op een Blackberry?

Je hebt het niet per se nodig, maar veel functionaliteiten (apps) van de BB werken alleen met BIS/BES, waaronder de ingebouwde mailclient, browser, RIM Facebook client, BB Appworld, BB Maps, en BB Messenger (=PING).

Zonder BIS/BES mis je dus een groot deel van de functionaliteit van de BB.

Zonder BIS/BES kun je dus niet pingen?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder pingen. De ingebouwde BB Messenger werkt niet zonder BIS/BES. Ook WhatsApp en PingChat werken via BIS/BES (of eventueel via BIS over wifi).

Kan ik niet een "gewoon" data-abonnement gebruiken?

Dat kan, maar de bovengenoemde apps kun je dan niet gebruiken. Je mist daardoor een groot deel van de functionaliteit van de BB. Het e.e.a. is te omzeilen door alternatieve apps te installeren, zoals een mailclient en de Opera webbrowser.

Link: havana in "Help mee met de BlackBerry FAQ"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
Kan iemand met een 'Hi' abonnement zien hoeveel de Blackberry Bold 9780, 1 jaar, Hi online 30 + BB internet, kost bij verlenging? Zonder verlenging kost hij 209, maar ben benieuwd hoeveel dit met verlenging is. Ik kan pas in April weer verlengen namelijk, dus kan het nu nog niet zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Grooveman11 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:07:
Kan iemand met een 'Hi' abonnement zien hoeveel de Blackberry Bold 9780, 1 jaar, Hi online 30 + BB internet, kost bij verlenging? Zonder verlenging kost hij 209, maar ben benieuwd hoeveel dit met verlenging is. Ik kan pas in April weer verlengen namelijk, dus kan het nu nog niet zien helaas.
Bij KPN/Hi werken ze met een klantwaarde systeem. Dit is A t/m F, waarbij F het hoogst is en de meeste extra korting op een toestel op levert. Wat het toestel kost is dus afhankelijk van deze waarde. Je kunt bij een KPN winkel vast vragen wat deze waarde is en dan vragen wat een verlenging op dat moment gaat kosten. Dit kan men zien onder 'klantbeeld' in het MOL systeem. Wel is er een kans dat ze je dit niet vertellen, aangezien de meeste verkopers getraind zijn om deze waarde aan de klant niet mee te delen (tot zover ik dat weet).

Edit: iemand anders met precies het zelfde abonnement kan dus een andere waarde hebben en dus ook een andere prijs hebben betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door thobe op 26-01-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
thobe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Bij KPN/Hi werken ze met een klantwaarde systeem. Dit is A t/m F, waarbij F het hoogst is en de meeste extra korting op een toestel op levert. Wat het toestel kost is dus afhankelijk van deze waarde. Je kunt bij een KPN winkel vast vragen wat deze waarde is en dan vragen wat een verlenging op dat moment gaat kosten. Dit kan men zien onder 'klantbeeld' in het MOL systeem. Wel is er een kans dat ze je dit niet vertellen, aangezien de meeste verkopers getraind zijn om deze waarde aan de klant niet mee te delen (tot zover ik dat weet).

Edit: iemand anders met precies het zelfde abonnement kan dus een andere waarde hebben en dus ook een andere prijs hebben betaald.
Dat wist ik niet! Ik ben al een jaar of 5 klant bij Kpn en ben vorig jaar overstapt naar Hi (dochterbedrijf) en heb toen gewoon de korting meegenomen. Ik wacht het even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Pffff barst in me scherm ineens.. liep er gewoon mee in me broekzak en eenmaal in het dorp wilde ik even pingen en zag het toen ineens!

Heb hem pas 2 weken, denk je dat ik bij Belnu.nl gewoon om een nieuwe kan vragen? Mijne heeft wel last van die welbekende dubbel-typ bug, anders kan ik hem voor die reden ook opsturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik heb sinds een dag m'n 9780 binnen, maar helaas wordt mijn nummer pas eind februari geporteerd naar mijn nieuwe telecom aanbieder. Het lijkt er echter op dat ik weinig kan tot die tijd (zonder BIS), aangezien ik voor alles zo'n beetje BIS nodig lijk te hebben. Iemand bijvoorbeeld een idee waarom ik een foutmelding over WiFi geneuzel krijg als ik Blackberry App World probeer te openen, terwijl ik gewoon verbonden ben met mijn WiFi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 9780 denk net een maand in gebruik, en alles werkte naar behoren tot dat ik vanochtend wakker werd!
ik heb altijd verbinding met 3G kunnen maken, maar vanochtend toen ik wakker werd stond i op GPRS.
Toen heb ik me batterij er een paar minuten uit gehaald en weer terug gestopt, toen had ik wel weer een 3G verbinding maar na ongeveer 2 uur sprong i weer terug naar GPRS.. de instellingen staan volgens mij allemaal goed, daar heb ik verder ook niet aan gezeten!
mijn abonnement loopt bij HI, misschien dat er daar wat aan de hand is, dat weet ik niet! misschien dat er 1 van jullie die ook bij HI zit er ook problemen mee heeft.. ik weet iig niet hoe ik dit moet oplossen, daarom vraag ik jullie hulp!

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
FoxzMan schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:00:
... wat een andere oplossing kan zijn voor het eruithalen van de batterij?
Ik heb nu het programma Quickpull geinstalleerd om de reset uit te voeren. Na de reset werkt What'sApp, Gmail en Bolt Browser weer zonder BIS.
Het is niet de mooiste oplossing, want het opstarten duurt echt lang, maar het werkt dan weer wel!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grooveman11
thobe schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Ik ben vandaag even langs HI geweest. Ik heb momenteel klantwaarde D.
Met bovenstaand abonnement (HI 30, 1 jaar) kost de 9780 €130 tegenover €210 als ik hem gewoon opnieuw afsluit. Een korting van €80 euro. Eerlijk gezegd valt me dat een beetje tegen. Toen ik vorig jaar de Nokia E72 aanschafte kreeg ik €150 korting (van €200 naar €50 euro voor het toestel). Ik kan me niet voorstellen dat ik omlaag ben gegaan. Maargoed alle beetjes helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo sinds kort dus ook een BB Bold 9780 eigenaar , ik moet zeggen ik ben er tevreden mee . Ik had hiervoor 1 week lang (nieuw 1 jarig abbo van €25) de Bold 9000 en die vindt ik toch wat lekkerder werken met die trackball . Omdat die kapot ging binnen een week mocht ik zomaar een van de nieuwste bolds uitzoeken (en dat met 1 jarig €25 abbonement) , de dame wist niet hoe ze het weg moest scannen aan de kassa maar het is haar toch gelukt om mij deze gratis mee te geven _/-\o_ . Een taart was wel gepast die we later ook gebracht hebben ! Dank u T-Mobile !

Verder zijn de ringtones erg mager op het os6 systeem op het 5.1 systeem waren beter en vooral duidelijkere beltonen aanwezig die op die nieuwe verdwenen zijn .

Dan het scherm , de Bold 9000 heeft welliswaar een lagere resolutie maar toch lijkt hij groter en heldere dan de Bold 9780 .

Als je van een android toestel af komt is de snelheid wat het BB os heeft super ! Alleen vallen de apps erg tegen en je moet veel meer betalen voor een app .

Ik vondt dit wel effe de moeite waard om te melden ! Topic added to favorites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:51:

Verder zijn de ringtones erg mager op het os6 systeem op het 5.1 systeem waren beter en vooral duidelijkere beltonen aanwezig die op die nieuwe verdwenen zijn .
In de browser staat een link naar de BB site. Daar kun je dan gratis de tonen uit het OS5 systeem downloaden!
(mobile.blackberry.com -> ietsjes naar onder scrollen naar What's New, daaronder staat dan OS 5.0 ringtones for BlackBerry 6 OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bovendien kun je gewoon MP3's downloaden en die als ringtone instellen. Ik vond het aantal ringtones overigens ook vrij mager, maar ik heb er nu 1 gevonden ("Evolving Aspiration") die ik toch wel erg fijn vind. Voor SMS gebruik de Nokia SMS-tune, kun je met Google zo vinden.

Qua snelheid is OS6 duidelijk minder dan OS5 (op de 9700 tenminste). Op zich ook logisch aangezien het simpelweg meer geheugen vreet.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 29-01-2011 10:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Maar vooral omdat OS6 helemaal niet bedoeld is voor op de 9700 (door inderdaad het gebrek aan geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
havana schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:10:
Qua snelheid is OS6 duidelijk minder dan OS5 (op de 9700 tenminste). Op zich ook logisch aangezien het simpelweg meer geheugen vreet.
Waaruit merk je dat? Gaat het scrollen langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

rethxoth schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:42:
Pffff barst in me scherm ineens.. liep er gewoon mee in me broekzak en eenmaal in het dorp wilde ik even pingen en zag het toen ineens!

Heb hem pas 2 weken, denk je dat ik bij Belnu.nl gewoon om een nieuwe kan vragen? Mijne heeft wel last van die welbekende dubbel-typ bug, anders kan ik hem voor die reden ook opsturen toch?
Ik heb er deze week 65 uitgepakt, zat er ook eentje bij die allerlei letters dubbel deed, viel me ook op dat het scherm daarvan een stukje uitpuilde vergeleken met de andere bb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Waaruit merk je dat? Gaat het scrollen langzaam?
Reageert gewoon net even trager. Scrollen gaat op zichzelf prima, maar als hij bijv. WiFi wil uitzetten dan moet ie even denken terwijl dat bij OS5 gewoon zonder vertraging ging.

Op zich is het allemaal niet hinderlijk. En over een tijdje komt er vast een mooi licht hybrid OS.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
MaZo schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:19:
Maar vooral omdat OS6 helemaal niet bedoeld is voor op de 9700 (door inderdaad het gebrek aan geheugen).
Waarom heeft RIM dan een specifieke versie ontwikkeld voor de 9700 ?!?!
Feit is dat OS6 meer bedoeld is voor een touchscreen.

Sinds ik OS6 en OS6 hybrids ben gaan gebruiken op mijn 9700, heb ik geen enkele keer een slechtere ervaring gehad dan met OS5.

[ Voor 27% gewijzigd door FRanatic op 31-01-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20
Ik krijg net van iemand een bbb9780 in m'n handen gedrukt om e-mail in te stellen.

Kan het zijn dat blackberry alergisch voor imap is? (En kan het dat deze niet direct met de mailserver contact zoekt maar via een server van blackberry zelf :? Het IP dat mislukte imap logins vertoont is niet uit de IP rang van t-mobile, maar van blackberry... aldus de whois)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat laatste klopt, email verloopt via de server van Blackberry.

IMAP zou gewoon moeten werken, zie anders dit stukje tekst.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 weken een Blackerry 9780 van T-mobile. Whatsapp geinstalleerd, he die doet het niet, blijft
hangen bij registreren...nog maar een keer opnieuw maar dan via de officiele site, ook niet... via appworld op
de computer ook nog niet. Nu ben ik gister naar de Shop geweest en gevraagd hoe en wat en nu heeft hij een instelling veranderd; Menu > instellingen > toestel > Geavanceerd > TCP/IP en me APN veranderd.

Sindsdien gaat me batterij heel erg hard ook in Standby stand. Sluit alles netjes af (er draait niks op de achtergrond zoals rethxoth aangaf. Dus in een nacht is er een half batterij doorheen gegaan. Sochtends opgeladen en in de avond weer leeg. Vannacht opgeladen nu weer half leeg (Paar sites bekeken en gepingt met bb messenger) dus er gaat iets niet goed. Misschien omdat ik veel van locatie wissel? Geen idee verder.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:43:
Sinds 2 weken een bb 9780 met BIS. Maar geen whatsapp die het doet na 3 keer opnieuw installeren.
Nu ben ik gister naar de tmobile shop geweest en nu heeft een internet instelling veranderd en sindsdien doet whatsapp het [twitter en facebook nog niet maat dat terzijde] maar sindsdien gaat me batterij mega hard halve dag half leeg. In standby dus doe er niks mee en dat was dus 4 dagen. Iemand idee? Sluit alles netjes af.
Weet je zeker dat WhatsApp niet in de achtergrond draait? (Even BB knop ingedrukt houden om te checken), want met de Back button krijg je WhatsApp niet afgesloten, moet je echt naar Menu en Exit drukken, erg vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ook als WhatsApp op de achtergrond draait hoort je batterij niet zo snel leeg te gaan.

Post van Simpad87 is overigens schier onleesbaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT tekst aangepast, hoop dat het beter te begrijpen is :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:43:
....

Sindsdien gaat me batterij heel erg hard ook in Standby stand. Sluit alles netjes af (er draait niks op de achtergrond zoals rethxoth aangaf. Dus in een nacht is er een half batterij doorheen gegaan. Sochtends opgeladen en in de avond weer leeg. Vannacht opgeladen nu weer half leeg (Paar sites bekeken en gepingt met bb messenger) dus er gaat iets niet goed. Misschien omdat ik veel van locatie wissel? Geen idee verder.
Ik heb mijn bold zo ingesteld dat hij over GPRS gaat, dan houdt ie het zeker een paar dagen uit.
Met 3G/UMTS was het in een dag gebeurd met de batterij!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

T-Mobile is weer eens goed voor mij. Ben net door ze teruggebeld met een leuke aanbieding, 1-jarig Relax250 waarvan 2 maand gratis, 8 maand BIS gratis, geen activeringskosten én 50% korting op 9780.
Ik betaal dus maar 10x€29.50, 4X€11.90 en 1 keer €89.97 Leek me best een nette deal, dus maar besteld.
Als het goed is komen ze hem maandag afleveren. De zwarte natuurlijk, wit is geen optie. ;)

Werken de accu's/cradles/laders/etc van de 9700 trouwens ook (goed) met de 9780 of is dat een 'no-go"?

[ Voor 10% gewijzigd door Sinner op 03-02-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het al weet, in me instellingen heeft T-mobile meneer een vinkje aangezet bij APN instellingen ingeschakeld. Die heb ik gister weer uitgezet en heb nu nog 90% over sinds vannochtend ipv 40% of minder.

Maar heb wel het idee dat er geld van me abbo wat ik nog had staan afgaat. (Over van vorige maand) Kan dit?
Niet meer gebeld als anders.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Opa_vertelt schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:25:
T-Mobile is weer eens goed voor mij. Ben net door ze teruggebeld met een leuke aanbieding, 1-jarig Relax250 waarvan 2 maand gratis, 8 maand BIS gratis, geen activeringskosten én 50% korting op 9780.
Ik betaal dus maar 10x€29.50, 4X€11.90 en 1 keer €89.97 Leek me best een nette deal, dus maar besteld.
Als het goed is komen ze hem maandag afleveren. De zwarte natuurlijk, wit is geen optie. ;)

Werken de accu's/cradles/laders/etc van de 9700 trouwens ook (goed) met de 9780 of is dat een 'no-go"?
Exact de zelfde accu en lader etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 07:42
Hoe zit het met de navigatie bij de 9780 ? Is het een beetje te doen? Aangezien ik de weg weleens kwijt wil raken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Kom ik thuis, ligt er iets voor me klaar.. (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pp1lsl.jpg

Net even mee zitten spelen, moet wel zeggen dat het typen me op mijn iPhone 3Gs me
een stuk beter (en sneller) afgaat, maar dat zal (hopenlijk) een kwestie van wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik meld me bij deze als nieuwe eigenaar van de 9780 :*) Het is allemaal niet heel nieuw, want hiervoor heb ik een jaar een 9700 gehad. Ik heb inmiddels OS 6.0.448 met hybrid bdhp 6.1 erop gezet, alles overgezet vanaf mijn vorige telefoon en alles draait als een zonnetje. Als theme ben ik terug naar een OS5 look met op mijn homescreen een overzicht van agendaitems en ongeopende mail, mbv deze
faridjee schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:41:
Hoe zit het met de navigatie bij de 9780 ? Is het een beetje te doen? Aangezien ik de weg weleens kwijt wil raken :*)
Ik heb zelf een gratis navigatieprogramma erop staan, Telmap. Werkt best aardig, maar heeft geen kaarten die je download op je mediakaart. Maar vaker maak ik eigenlijk gebruik van Google maps, waarmee ik zie waar ik op de kaart rij, want dat is over het algemeen voldoende voor mij om de weg te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 07-02-2011 19:05 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Eindelijk van T-mobile af op mijn 9780, vandaag geporteerd naar KPN. Beter bereik op kantoor en thuis, browsen ging erg snel en net toen ik t-mobile voor altijd wilde vervloeken omdat het verschil zo groot was kreeg ik toch een timeout op KPN.

Hoe dan ook ben ik meer dan tevreden want waar ik na tientallen installaties van Whatsapp had opgegeven dat het ooit zou werken is het vandaag met KPN zonder problemen gelukt. Er was bij t-mobile dus toch ergens een vinkje te weinig gezet bij mijn abbonement,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Rudedadude schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:54:
Ik heb inmiddels OS 6.0.448 met hybrid bdhp 6.1 erop gezet, alles overgezet vanaf mijn vorige telefoon en alles draait als een zonnetje.
Is dat vooralsnog de beste versie?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste