Raar dat dat dan eenrichtingsverkeer is.
Ik heb geen nadeel/voordeel bij het in stand houden van een bepaalde regel ( enkel een religieus boek wat het adviseert ) : Niets mis met afnemen van bepaalde vrijheden.
Ik heb geen nadeel/voordeel bij het in stand houden van een bepaalde regel ( enkel een religieus boek wat het desadviseert ) : Dat kan niet, dat is onbespreekbaar, dat is al 1000 jaar zo en democratisch besloten. Iedereen die er momenteel nadeel van heeft die heeft pech.
[...]
Incorrect: rustdagen e.d. kunnen democratisch worden besloten waardoor er geen sprake meer is van uitzonderingsposities e.d.
Toch raar dat elke poging tot democratische discussie over een andere dag dan de zondag elke keer weer vanuit christelijke hoek het afvalputje in wordt geduwd.
[...]
Kan wel zijn, maar dat is geen argument om bijv. de vrije zondag af te schaffen, of het homohuwelijk in te voeren, of wat dan ook.
Dus oftewel als de christenen er geen nadeel van hebben dan is het geen argument? Dat er iemand anders nadeel van heeft dat is geen argument?
buddhole schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:02:
[...]
Ik volg deze discussie al enige tijd en wil hier toch even op ingaan. De cijfers liegen er niet om, maar is hiermee de causaliteit vastgesteld? Ik vind je conclusie enerzijds aannemelijk, anderzijds roept deze vragen op: Kan het ook niet zijn dat gevangenen relatief gezien veel vaker bekeren tot een religie? Is er ook gevraagd of de gevangene voor de veroordeling al religieus was? Werd er "gemeten" op het moment na de veroordeling, na enkele jaren gevangenschap of willekeurig?
Ach, dat is gewoon statistiscs, statistics and damn lies.
Als jij 3x levenslang hebt gekregen ( oid ) dan kan je niet-gelovig blijven en weten dat je nooit meer tussen die 4 muren uitkomt, of je kan de kans pakken dat een religie de waarheid is en dan hopen dat je later in "de hemel" komt.
Het is imho gewoon puur de kans dat het waar is vs de nadelen.
In gevangenis heb je volgens mij 0,0 nadelen van christen zijn en je hebt iets van een onnoemelijk kleine kans dat het waar is. Bij geen nadelen boeit mij die kansgrootte ook niet echt meer.
Jij kent de gelovigen niet. Die komen met dingen als :
- Leeftijd van de aarde is niet 100% aangetoond, slechts met 99,999999999% zekerheid dat ouder is dan x leeftijd
- Een dag voor God is geen dag voor de mensen, dat kan rustig een miljoen jaar duren
- Bijbelse figuren die konden veel ouder worden dan huidige mensen.
Verder als er geen geloof was zou er ook een stuk minder oorlog zijn.
Imho onzin. Dan was er gewoon iets anders geweest waar de machtswellustelingen gebruik van hadden gemaakt. Oorlog komt niet uit geloof, oorlog komt uit macht. Geloof is enkel een middel tot oorlog.
Waneer houden deze leugens toch een keer op. We worden steeds moderner en het geloof bestaat nog.
Dat vind ik best wel ziek eingelijk
Persoonlijk geloof heeft wmb echt wel veel voordelen voor de gelovigen.
Het neemt gewoon een stuk onzekerheid/eigen verantwoordelijkheid weg. Daar is wmb niks mis mee.
Als een kind van 5 rustiger slaapt omdat ze denkt dat God over haar waakt ipv dat Dutroux in de kast zit. Dan zie ik het probleem er niet in.
Pas als het religie wordt dan ga je imho de problemen krijgen. Dan krijg je de gekken die macht grijpen en hun waanideeen opdringen aan de rest. ( Bijv geen condooms ( behalve als je homo-prostituee bent, wat ik nog steeds een rare uitzondering vind, het lijkt me juist dat deze zo snel mogelijk dood moeten magoe. ) )
[
Voor 25% gewijzigd door
Gomez12 op 29-01-2011 13:13
]