Planck schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:03:
Ik heb geen idee wat 'gechannelde' informatie is. Als we het over Char-achtige figuren hebben die informatie claimen te krijgen uit het dodenrijk dan is dat wetenschappelijk makkelijk aan te tonen. Dat bewijs hoeft namelijk niet een natuurlkundige formule te zijn die we nog niet kennen, maar zou wel informatie moeten bevatten die de 'channeler' op geen enkele andere manieren moet kunnen ontvangen. Met andere woorden, er moeten moorden opgelost kunnen worden, of specifieke zaken kunnen worden achterhaald die preciezer zijn dan algemene mooi weer verhalen. Dit is zover ik weet nog nooit aangetoond. Wat volgens mij betekent dat als het betreffende communicatie kanaal al echt is, dit op zijn best zo vol ruis is dat het equivalent is aan daadwerkelijk niet bestaan. Een communicatie kanaal met uitsluitend ruis is eigenlijk ook geen communicatie kanaal, dus vooralsnog blijft staan dat het niet bestaat. Tenzij bewijs.
Veel nieuwsbronnen spreken elkaar tegen als ik hier na zoek. Bedoelende, psychics die politie helpen.
Afkomstig van daily mail blijkbaar niet een al te credible nieuws medium. Die stelt dat de engelese politie weldegelijk mediums gebruikt.
http://www.newsmonster.co.uk/content/view/183/72/
Wikipedia ook niet betrouwbaar natuurlijk. Die stelt per land dat er absoluut geen gebruik word gemaakt van mediums
Wikipedia: Psychic detective
Een Amerikaanse documentary psychic detectives waar over onderstaande op larry king live aandacht is geschonken. Van de volgende link geplukt
http://www.victorzammit.com/articles/psychicdetectives.html
AN AMERICAN MEDIUM SO ACCURATE SHE WAS ARRESTED- PSYCHIC DETECTIVES (No 10.) Because the information gifted psychic Etta Smith gave to the police was deadly accurate and led to them finding the body of a missing nurse, The Los Angeles Police Department charged her with murder. This is where professionally untrained police make stupid blunders. Etta Smith was a quiet and shy psychic who related vital information as a psychic to police LAPD detective Lee Ryan. She never asked for money for her services. But Det Lee Ryan was moved off the case and more skeptical, mostly uninformed and less professional police detectives took it over. The police could not understand how Etta received information psychically about everything that happened and was able to lead police to the body of missing nurse Melanie Uribe. The autopsy showed that the murdered nurse Melanie had been kidnapped, viciously attacked and raped. Yet, the skeptical uninformed not so professional police actually booked Etta Smith, a gifted psychic for murder, kidnapping and sexual assault. Hello!! This case is fantastic evidence for the effectiveness of some psychics in gathering evidence to solve crimes. It also shows that police officers in some states lack the professional finesse to deal with critical information given by gifted psychics. The matter was discussed on the LARRY KING LIVE by Nancy Grace from Court TV.
Voor elke bron die zegt dat er geen gebruik van word gemaakt en het niet werkt is er wel een bron die zegt dat er wel degelijk gebruik van word gemaakt en dat in veel gevallen het wel weer werkt.
Net zoals dat Rusland schijnbaar veel verder is op paranormaal gebied en de Amerikaanse intelligence agency gebruik maakt of gebruik heeft gemaakt van remote viewing, ook hier word het ontkend of bevestigd.
Gechannelde informatie is hoe ik het begrijp, informatie plukken uit het informatie 'veld', collectief onbewuste volgens jüng of Akasha kronieken. Dit zijn enkele benamingen die gegeven worden aan dit veld.
Als we ooit een echt unified field theory ontwikkelen hebben we hopenlijk wat meer duidelijkheid hierover.
Even nog over jouw ruisend kanaal. Ik zelf ben van mening dat het kanaal zuiver en sterk is. Alleen zijn onze ontvangers het probleem. Mijns inziens veroorzaken wij zelf de ruis en is het voor de meeste mensen een hele klus om hierdoor te komen en dan ook nog met ons 'beperkte' verstand te interpreteren.
ik heb zelf nog nooit een 'vallende ster' gezien. Nog nooit een UFO. Maar toch geloof ik dat beiden bestaan. De vallende ster is common knowledge en vaak genoeg gefilmd e.d. En de UFO daarentegen niet maar miljoenen mensen zeggen ze gezien te hebben. vaak ook mass sightings. Als je de research hier voor doet nog meer dan ik mij ooit had voorgesteld. Hierdoor ben ik van mening dat miljoenen mensen er simpel weg niet naast kunnen zitten. Een behoorlijk percentage kan natuurlijk weggeschreven worden aan natuur fenomenen en menselijke makelij maar dan blijft er toch nog een drastisch percentage over. Zie ook de live persberichten op CBC volgens mij waar oud gedienden hun ervaringen over sightings uit de doeken doen.
[...]
Leuke hypothese, maar niet gebaseerd op wetenschappelijk bewijs voor zover ik weet en eigenlijk totaal anders dan letterlijk beschreven in de Bijbel. Als de Bijbel zo totaal niet interpreteerbaar is en totaal ambigu en symbolisch, wat is de waarde er dan nog van?
De waarde was in de oudheid denk ik belangrijker dan nu. Het verteld misschien wel de echte geschiedenis maar op een manier begrijpbaar voor de mens van die tijd.
Ik zelf ben van mening als je gelooft in god blijf dat dan vooral doen maar neem de bijbel niet klakkeloos aan. Denk na, respecteer een ieder ook van een ander geloofsovertuiging. En doe tot een ander hoe je zelf behandeld wilt worden. (sm figuren daargelaten)
Voor de mensen die niet in een god geloven. Geloof gewoon in jezelf. En eigenlijk ook het bovenstaande. Respect voor elkaar is hopenlijk in deze tijd steeds meer een natuurlijk iets.
Met alle informatie tot onze beschikking in deze tijd, is het een hele uitdaging om ignorant te blijven. Als de wereld niet spontaan ontploft zie ik de toekomst met hoop en vreugde tegemoet